Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• svenn15
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17-01 21:02
Via waar bestellen jullie de lego,via de store lijkt me meestal iets duurder.
Al spaar je daar wel vip punten.

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
svenn15 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:23:
ik haal veel gewoon via de store, maar ga dan wel naar antwerpen vaak.
anders via brickwatch de goedkoopste zoeken.

ik heb dit jaar geen kalender (als hij er al is) , iemand die hem wel heeft en wat foto's van geplande promo's enzo kan posten?

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Roeltjuh
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
svenn15 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:23:
Neem hier eens een kijkje: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic

Roeltjuh wijzigde deze reactie 04-01-2019 20:40 (7%)

Be Cool, Be Roel

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:45
mschol schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:38:
[...]
ik heb dit jaar geen kalender (als hij er al is) , iemand die hem wel heeft en wat foto's van geplande promo's enzo kan posten?
Ik heb nog geen officieel bericht gezien, maar van wat ik gelezen heb op diverse fora is Lego niet meer van plan om nog promoties op de kalender te zetten. Ze gaan opteren om 'ad hoc' promoties aan te kondigen via e-mails. Maar nogmaals, ik kan dit niet bevestigen. Op de Amerikaanse pdf kalender voor januari staat er inderdaad niets speciaals meer aangekondigd...

*edit* 8)7 misschien verwees je wel naar de papieren kalender die ze andere jaren tijdens de feestdagen uitdeelden? Die is ook 'the way of the dodo' gegaan.

Ik vermoed dat Lego niet meer wil dat klanten wachten op een specifieke promotie/voucher om aankopen te doen. Begrijpelijk, maar toch een zwaard dat aan twee kanten kan snijden denk ik. Mooie polybags zijn de enige reden voor mezelf om af en toe iets aan te kopen op S@H, want qua prijs kunnen/willen ze niet concurreren met andere webshops. Zeker voor promoties die de moeite waard zijn en een aankoop boven 100 euro vereisen plan ik graag op voorhand.

Kapoen wijzigde deze reactie 04-01-2019 22:21 (40%)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09:53
Ik ben echt onwijs fijn van “miniatuur”-LEGO, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Daarnaast ben ik ook fijn van Harry Potter en kon ik deze jullie niet onthouden (als die nog niet gepost was).

YouTube: LEGO Harry Potter No.12 Grimmauld Place Magical Transformation!

Vind het concept onwijs gaaf uitgewerkt en hoop dat ik er ergens instructies van kan vinden.

per aspera ad astra

• Kapoen
LAD93 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:21:
Ik ben echt onwijs fijn van “miniatuur”-LEGO, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Daarnaast ben ik ook fijn van Harry Potter en kon ik deze jullie niet onthouden (als die nog niet gepost was).

YouTube: LEGO Harry Potter No.12 Grimmauld Place Magical Transformation!

Vind het concept onwijs gaaf uitgewerkt en hoop dat ik er ergens instructies van kan vinden.
De officiële term is 'micro building', bouwen op een schaal die kleiner is dan de Lego minifigs.
Ik heb zelf twee boeken in mijn collectie van No Starch die specifiek over dit onderwerp gaan:
- Lego Micro Cities
- Tiny Lego Wonders
En dan zijn er nog verschillende boeken waarin hoofdstukken en modellen over dit onderwerp handelen:
- Lego Neighborhood (zowel eerste als tweede boek)
- de ideeën boeken van DK
-...

• LAD93
Kapoen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:29:
[...]

De officiële term is 'micro building', bouwen op een schaal die kleiner is dan de Lego minifigs.
Ik heb zelf twee boeken in mijn collectie van No Starch die specifiek over dit onderwerp gaan:
- Lego Micro Cities
- Tiny Lego Wonders
En dan zijn er nog verschillende boeken waarin hoofdstukken en modellen over dit onderwerp handelen:
- Lego Neighborhood (zowel eerste als tweede boek)
- de ideeën boeken van DK
-...
Thanks! Ik ga mij hier eens wat verder in verdiepen :-)

per aspera ad astra

• Kapoen
LAD93 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:31:
[...]

Thanks! Ik ga mij hier eens wat verder in verdiepen :-)
Lego biedt natuurlijk zelf ook tal van voorbeelden van microscale sets:
- de Lego architecture serie bestaat uit alleen maar micro-builds
- Harry Potter Hogwarts Castle is een microscale kasteel
- het 'grootste' microscale model momenteel verkrijgbaar is de Saturn V ideas set, een meter hoog maar niet op minifig schaal

• LAD93
Kapoen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:04:
[...]

Lego biedt natuurlijk zelf ook tal van voorbeelden van microscale sets:
- de Lego architecture serie bestaat uit alleen maar micro-builds
- Harry Potter Hogwarts Castle is een microscale kasteel
- het 'grootste' microscale model momenteel verkrijgbaar is de Saturn V ideas set, een meter hoog maar niet op minifig schaal
Ja, ik wist dus niet dat er een specifiek woord voor was 8)7. Ik heb al een aantal Architecture sets staan en de HP set staat heel hoog op mijn lijstje alleen de prijs is een gigantische drempel :|

per aspera ad astra

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 14:22

Reintji

(2 x dad)²

Toch aardig van de lokale intertoys, Bounty Hunter Speeder Bike™ Battle Pack uit de aanbiedingsbak gegrabbeld voor €10,- (leuk voor de minifigs). Krijgen de kinderen allemaal een Han Solo mudtrooper polybag

Nintendo speler sinds '94. En vergeet de MSX niet!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:02:
[...]

Ik heb nog geen officieel bericht gezien, maar van wat ik gelezen heb op diverse fora is Lego niet meer van plan om nog promoties op de kalender te zetten. Ze gaan opteren om 'ad hoc' promoties aan te kondigen via e-mails. Maar nogmaals, ik kan dit niet bevestigen. Op de Amerikaanse pdf kalender voor januari staat er inderdaad niets speciaals meer aangekondigd...

*edit* 8)7 misschien verwees je wel naar de papieren kalender die ze andere jaren tijdens de feestdagen uitdeelden? Die is ook 'the way of the dodo' gegaan.

Ik vermoed dat Lego niet meer wil dat klanten wachten op een specifieke promotie/voucher om aankopen te doen. Begrijpelijk, maar toch een zwaard dat aan twee kanten kan snijden denk ik. Mooie polybags zijn de enige reden voor mezelf om af en toe iets aan te kopen op S@H, want qua prijs kunnen/willen ze niet concurreren met andere webshops. Zeker voor promoties die de moeite waard zijn en een aankoop boven 100 euro vereisen plan ik graag op voorhand.
ik doelde inderdaad op die papieren variant..

helaas dat die er niet meer is maar goed, het is niet anders.
ik snap wel dat ze meer een verassing willen laten wat wanneer komt..

Dit jaar staan iig de rollercoaster op de planning te kopen (veel goedkoper dan bij lego zelf gaat hij niet vaak worden, amazon biedt hem heel mondjesmaat aan voor minder; Hij heeft iig zijn weg niet naar de normale retailers nog gevonden (en denk eerlijk gezegd dat dat ook niet meer gaat gebeuren.) en de nieuwe modulair.

voor beide een twijfel geval: wachten tot vip punten actie, of gewoon vip punten inzetten...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08:32

Guardian1980

Lekker bezig

Welcome to Apocalypseburg

Speed build

en review

Hoewel ik niks heb met The Lego Movie 2, is dit wel een hele gave set. Valt voor mij in dezelfde categorie als Ninjago City en Docks; ik heb niks met Ninjago maar deze twee waren te mooi om niet te kopen. Deze is echter wel stevig aan de prijs, en er is nog zoveel ander moois uitgekomen, en er zullen vast nog meer mooie sets uit komen dit jaar.

Twijfel, twijfel (en uiteindelijk vast en zeker gewoon kopen :p)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:40
Oef, wil eigenlijk de Overwatch sets hebben, maar vind een aantal te duur voor wat je krijgt.
Komt nog wel. Eerst aan andere dingen mijn geld uit geven.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mschol schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:54:
Dit jaar staan iig de rollercoaster op de planning te kopen (veel goedkoper dan bij lego zelf gaat hij niet vaak worden..
Voor de kerst was hij € 239 bij brickshop maar nu zelfs € 10 duurder dan sah. Klein beetje spijt dat ik hem toen niet gekocht heb.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mschol
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Voor de kerst was hij € 239 bij brickshop maar nu zelfs € 10 duurder dan sah. Klein beetje spijt dat ik hem toen niet gekocht heb.
ja, mee eens, erg jammer..

• Kapoen
DukeBox schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:58:
[...]

De rollercoaster is gelukkig nog relatief nieuw, dus er zullen zeker nog wel promoties volgen :)
En je kan helaas niet voorspellen of een set nog goedkoper wordt op het moment dat je toehapt bij een bepaalde promotie. Je kan altijd blijven wachten op een betere prijs, tot het te laat is.

Daarom kijk ik meestal naar de gemiddelde prijs op brickwatch, en op basis daarvan zet ik dan voor mezelf een grens qua prijs. Die extreme uitschieters qua prijs neem ik niet mee in mijn overwegingen. Daardoor koop ik soms sets aan een aanvaardbare prijs voor mij, en achteraf verschijnen ze toch nog goedkoper. Jammer, maar het is niet anders... het groot kind in mij kan niet blijven wachten! ;)

Kapoen wijzigde deze reactie 06-01-2019 14:12 (12%)

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13:26
Welke website gebruiken jullie om te handelen in LEGO? Op marktplaats krijg ik alleen extreem lage biedingen en bricklink vind ik erg gebruikersonvriendelijk. Zijn er andere opties?

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• mschol
  • Niet online
Anatidae schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:13:
Welke website gebruiken jullie om te handelen in LEGO? Op marktplaats krijg ik alleen extreem lage biedingen en bricklink vind ik erg gebruikersonvriendelijk. Zijn er andere opties?
ik handel niet met lego, ik verkoop het (sporadisch) O-)

en hoezo is bricklink gebruikersonvriendelijk?

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13:26
mschol schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:27:
[...]

ik handel niet met lego, ik verkoop het (sporadisch) O-)

en hoezo is bricklink gebruikersonvriendelijk?
Misschien was mijn woordkeuze niet perfect :P Wil eenmalig enkele tientallen sets verkopen. Ik snap niet zoveel van de pagina`s aan instellingen om een store te openen. Geen idee of ik de betaal- en verzendopties goed invul.

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
Anatidae schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:41:
Misschien was mijn woordkeuze niet perfect :P Wil eenmalig enkele tientallen sets verkopen. Ik snap niet zoveel van de pagina`s aan instellingen om een store te openen. Geen idee of ik de betaal- en verzendopties goed invul.
Sowieso heb ik gelezen dat je eerst een paar keer via Bricklink gekocht moet hebben voordat je überhaupt mag verkopen via Bricklink. Dus voor iemand die vanuit niets Lego op Bricklink wil verkopen is dat al geen optie.

Mocht je in de buurt van de grens wonen, ik heb gehoord dat het Duitse Kleinanzeigen (soort Duitse Marktplaats ofzo?) en 2dehands.be (België) eventueel ook een plek kan zijn om Lego te verkopen.

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:05
Klein detail dat ook nog mee speelt bij bricklink.com (dacht ik iig): je moet een klein % (3?) van je omzet afstaan aan bricklink.com van je verkopen over de afgelopen X aantal maanden/per jaar (?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:02

GeeBee

Oddball

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:31:
Klein detail dat ook nog mee speelt bij bricklink.com (dacht ik iig): je moet een klein % (3?) van je omzet afstaan aan bricklink.com van je verkopen over de afgelopen X aantal maanden/per jaar (?)
Ja, rond de 3% idd. Wordt volgens mij aan het einde van de maand afgerekend.

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-03 22:11
Nieuwe set gekocht! 75973, dva & reinhardt van Overwatch. Alleen de bastion set moet er nog bijkomen. Die is ook echt heel mooi.

Altijd handig om in de officiële lego store van disney te komen. 10% korting is altijd leuk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:36

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zelf ben ik erg tevreden over de Lego verkoopgroepen op facebook. Komen alleen lego fans en er worden nette prijzen betaald.

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-03 12:49
Ik gebruik:

Marktplaats: Concurrentie is hoog en je moet er tegen kunnen om advertenties vaak opnieuw te plaatsen en je moet om kunnen gaan met de gemiddelde Marktplaats-bieder.. |:( Je moet ook wel mooie, duidelijke foto's maken en een goede omschrijving, dat helpt heel veel.

Bricklink: Eenvoudig plaatsen advertenties (geen foto's of omschrijving toevoegen) en je kan snel zien wat een goede prijs is. Moet zeggen dat ik hier meer onderdelen verkoop dan complete sets. Maar als ik een set verkoop, kan ik er wel meer voor vragen dan via Marktplaats. Ook voordeel is dat je meteen internationaal verkoopt. Nadeel is inderdaad dat je een percentage afstaat, maar door hogere vraagprijzen is dat wel weer te compenseren.

Facebook LEGO-groepen: Heeel eeerg veeeel regeltjes. Maar zitten wel liefhebbers. Werkt vooral goed als je bijzondere sets hebt, of sets die niet meer te koop zijn. Overtreed geen regel, want je wordt zonder pardon uit de groep gegooid.

Facebook buurtverkoop-groepen: Werkt vooral goed voor kleinere setjes, die men liever op komt halen omdat verzendkosten te hoog zijn.

Catawiki: Zelf nog geen ervaring mee, maar hoor altijd van iedereen dat je daar voor belachelijk hoge prijzen Lego kan verkopen. Dus wie weet interessant.. ;)

In alle gevallen, zorg er voor dat de sets echt 100% compleet zijn. Helaas zijn er veel verkopers op MP en Facebook die met 'compleet' adverteren, maar dat het toch incompleet is. Op Bricklink is compleet vaak ook echt compleet.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-03 22:48
Van die Lego verkoopgroepen op facebook heb ik vaak toch een afkeer tegen.

Maakt iemand per ongeluk een tikfout in de advertentie wordt deze persoon direct afgeschoten.
Dan denk ik geef dan aan dat een datum niet klopt op een normale manier. Maar ga niet schieten.

En heb er eens 2 sets gekocht. Alle 2 bij zogezegd achte AOFLS die altijd punctueel zijn en direct iemand aanvliegen als iets niet in orde is.

Miste ik 2 onderdelen wilde het netjes via de chat oplossen.. Bam uit de groep gegooid en blokkades.

Ik houd het bij Bricklink of zoek op MP waar ik weet dat het niet compleet kan zijn. Mocht het een dure set zijn ga ik persoonlijk langs bij MP.

PSN: McMillan0984

• keverjeroen
Na compleet maken en wassen, gisteren een keer Lego set 8364 in elkaar gezet. Best een vermakelijk set!

Je hebt 2 'oplaadstations' en 2 auto's die je daar kan opladen. Je drukt een auto daarop (waardoor je contact maakt) en dan begint hij op te laden. Laat je de auto los dan kan hij wat rondjes rijden, tot het interne batterijtje leeg is. Blijkbaar waren er in die tijd meerdere uitbreidingen, maar had er zelf nog nooit van gehoord tot ik hem zelf kocht.

Hier een filmpje op mn instagram: https://www.instagram.com...lights/18020080279033616/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-03 11:40
Hmmm hoe lang duurt het normaal voordat je een vervangend lego blokje krijgt van Lego. Heb het een week geleden aangevraagd.... en ik wil mijn Lego 42082 afmaken!!!

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-03 07:36

bord4kop

maximaal 100KB!

quorumz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:56:
Hmmm hoe lang duurt het normaal voordat je een vervangend lego blokje krijgt van Lego. Heb het een week geleden aangevraagd.... en ik wil mijn Lego 42082 afmaken!!!
Even geduld nog..

Moet met de hand gepicked worden in het magazijn. Daarna manueel op de post gedaan.
Magazijnen staan in Oostblok en Scandinavië. Het kan even duren, maar na 3 weken nog niets, moet je nog een keer bellen.

Agile coach en Scrum master in het oosten van NL. Hulp nodig om Scrum succesvol toe te passen? Stuur me een berichtje, ik waardeer dat enorm!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-03 11:47

Mad-Matt

TheDoctor#2181

keverjeroen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:48:
Na compleet maken en wassen, gisteren een keer Lego set 8364 in elkaar gezet. Best een vermakelijk set!

Je hebt 2 'oplaadstations' en 2 auto's die je daar kan opladen. Je drukt een auto daarop (waardoor je contact maakt) en dan begint hij op te laden. Laat je de auto los dan kan hij wat rondjes rijden, tot het interne batterijtje leeg is. Blijkbaar waren er in die tijd meerdere uitbreidingen, maar had er zelf nog nooit van gehoord tot ik hem zelf kocht.

Hier een filmpje op mn instagram: https://www.instagram.com...lights/18020080279033616/

[Afbeelding]
Leuke set, had er nog nooit van gehoord.

D3 Profile D3 XP Ladder

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07:52

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quorumz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:56:
Ik maakte 2 stomme fouten bij het in elkaar zetten. Pas bij einde boekje 1 (plaatsen wielen) kwam ik erachter dat ik de 2 differentiëlen precies hetzelfde had gemonteerd, waardoor de wielen tegen elkaar in draaiden.. dit was nog redelijk eenvoudig op te lossen. Een grotere misser had ik al bij het centrale deel van het onderstel gemaakt. Toen ik het asje met het tandwiel in het gat naast de draaikrans plaatste, zat er niks onder waarin die as greep. Ik was dus zo'n grijs koppelstukje vergeten (die had ik ook overgehouden met best nog veel andere kleine onderdeeltjes). Gelukkig is hij vrij makkelijk te demonteren in grote onderdelen waardoor ik dat redelijk snel kon oplossen.

2018-12-21-13h00m42.IMG_3021 by Arjan Haverkamp, on Flickr

ajhaverkamp wijzigde deze reactie 07-01-2019 17:59 (15%)

This footer is intentionally left blank

• almightyarjen

almightyarjen

ajhaverkamp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:05:
Hint: Ik heb de instructie voor de shovel gekocht die je ook kunt maken van 40982. Mocht je interesse hebben, PM me dan even.
[Afbeelding]2018-12-21-13h00m42.IMG_3021 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Hint: respecteer de ontwerper van het alternatieve model en bied de instructies niet aan om deze onderling door te kopiëren! :N

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Hier de link naar het ontwerp.
https://rebrickable.com/m...-model-c-wheel-loader/#bi

Instructies kost slechts € 10,-

Dus inderdaad... verwijder de kleine lettertjes aub.

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

GeeBee schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:18:
Hier de link naar het ontwerp.
https://rebrickable.com/m...-model-c-wheel-loader/#bi

Instructies kost slechts € 10,-

Dus inderdaad... verwijder de kleine lettertjes aub.
Okay, was goed bedoeld. Ik heb ook nog een paar opmerkingen bij de instructie. Ik heb 4 fouten ontdekt.

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21-03 21:25

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand de nieuwe Speed Champions setjes eigenlijk al ergens anders dan bij Lego zelf gezien?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• GeeBee

GeeBee

Oddball

ajhaverkamp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:00:
[...]

Okay, was goed bedoeld. Ik heb ook nog een paar opmerkingen bij de instructie. Ik heb 4 fouten ontdekt.
Die fouten delen mag natuurljk altijd. Geef je ze dan ook door aan Nico71?

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-03 15:24
Vandaag de 2e bestelling van BrickLink binnen gekregen waarmee ik mijn MOC definitief af kan maken. Allereerst begonnen met de kurbstones, 'gras' en vangrail. Dat was slim maar zorgde er ook voor dat het wel duidelijk werd dat er een groot verschil tussen 'echt' en computer is. In het echt is het toch allemaal wat minder stevig dan dat het in eerste instantie leek op de computer. Dat alles wel op kunnen lossen gelukkig, deels omdat ik er ook achter kwam toch wel wat steentjes teveel besteld te hebben :+

De kurbstones, gras en vangrail zijn in principe klaar en heb een eerste 'weg' gemaakt. Ik ga hier nog wel een paar keer mee aan de slag denk ik.. Nu eerst maar eens de plaat op maat maken, de attributen definitief maken en even bedenken hoe ik de ruimte achter de vangrail goed ga aankleden aangezien je van bovenaf gezien(zoals hij aan de muur komt) toch wel veel grijs ziet.

Vragen en/of opmerkingen hoor ik graag :)

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-03 13:28
Vorig jaar kwam ik nog hier met de melding dat ik slechts één enkele Modular ging kopen (Parisian Restaurant werd dat), maar inmiddels zijn daar ook Detective’s Office, Brick Bank en Assembly Square bijgekomen. Ik heb op mijn kastje nog ruimte voor precies één set (meer kan echt niet, want muur), maar ik twijfel. Ik vind Downtown Diner de mooiste set van de twee die nog beschikbaar zijn, maar past totaal niet bij de rest. Corner Garage ben ik niet heel erg weg van, maar past in ieder geval beter.

Misschien dat ik maar ergens een nieuwe plank hang en een nieuw rijtje begin vanaf Downtown Diner. Ik ben in ieder geval wel blij dat ik de DO en BB afgelopen jaar nog heb gekocht. Ik vind het ook niet zo erg dat ik pas begonnen ben bij PR. Interieur vind ik erg belangrijk, alle sets vóór PR zijn maar relatief simpel qua interieur.

Begonnen in 2018 met de Saturn V, inmiddels dus ook Parisian Restaurant, Detective’s Office, Brick Bank en Assembly Square. Tevens bleek mijn vader enkele jaren geleden de Mini Cooper en VW Bus op een rommelmarkt 2e hands te hebben gekocht (op één stukje na beide compleet, gelukkig is er bricklink), die heb ik ook maar even opgehaald en gebouwd. Ook nog eens via via een 2e hands Tower Bridge gekregen. Acht hele dikke sets in een jaar dus, het virus heb ik dus wel te pakken. En niet alleen ik. Mijn jongere broer doet inmiddels ook leuk mee, hij had al wat Architecture sets, maar daar zijn dit jaar de Old Fishing Store en Ship in a Bottle Ideas sets bijgekomen.

Ik denk dat Diner mijn volgende set ga worden. Hogwarts Castle lijkt me ook gaaf, maar onhandig groot en peperduur. Voor je het weet koop je dan ineens de Millenium Falcon, daar moet ik voor waken.

• mschol
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:36:
Voor je het weet koop je dan ineens de Millenium Falcon, daar moet ik voor waken.
niks mis mee toch maar voor je het dan door hebt staat hij in een vitrine van >€200 te pronken:

mschol wijzigde deze reactie 08-01-2019 00:01 (3%)

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:32
Chakotay schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:47:
Heeft iemand de nieuwe Speed Champions setjes eigenlijk al ergens anders dan bij Lego zelf gezien?
Brickshop 'adverteert' al met de nieuwe 2019 collectie op o.a. Facebook en staan ook in de webshop. Hun zullen toch niet de enige zijn?

• Pin0
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:07:

Je zou iets van publiek achter de vangrail kunnen zetten, of gewoon de vangrail verwijderen en de hele hoek opvullen met gras. De racebanen van tegenwoordig hebben vaak veel ruimte om uit de bocht te vliegen.

Je zou ook nog zo'n vangrail van banden kunnen maken, en de finishline met vlagger....

Ziet er goed uit, erg leuk idee!

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• la_fusion
Pin0 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:25:
[...]

Je zou iets van publiek achter de vangrail kunnen zetten, of gewoon de vangrail verwijderen en de hele hoek opvullen met gras. De racebanen van tegenwoordig hebben vaak veel ruimte om uit de bocht te vliegen.

Je zou ook nog zo'n vangrail van banden kunnen maken, en de finishline met vlagger....

Ziet er goed uit, erg leuk idee!
Het idee is om de man met het rondebord van de Porsche Speed Champions erneer te zetten(https://sh-s7-live-s.legocdn.com/is/image/LEGO/75888?$main$ linksbovenin) en mogelijk nog wat CMF. Ik moet nog even kijken hoe ik dit goed kan doen omdat ze anders achter de vangrail staan :+

Probleem is dat ik nu niet genoeg steentjes heb voor een volledig stuk gras en ook het wel leuk vind dat er nog iets van vangrail is. Realistisch is die sowieso niet want een auto vliegt er waarschijnlijk zo overheen..

Overigens komt er, als het goed is en wil lukken, ook nog wat graffiti op de weg zoals dat op de Nurburgring gebruikelijk is. Iets zoals in het echt is leuk maar iets vanuit Lego oogpunt gezien natuurlijk ook. Ik kan mij alleen niet herinneren dat er iets race achtig iets in de Lego films is geweest.

• keverjeroen
De LEGO Saturn V kan echt vliegen! _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vorig jaar kwam ik nog hier met de melding dat ik slechts één enkele Modular ging kopen (Parisian Restaurant werd dat), maar inmiddels zijn daar ook Detective’s Office, Brick Bank en Assembly Square bijgekomen. Ik heb op mijn kastje nog ruimte voor precies één set (meer kan echt niet, want muur), maar ik twijfel. Ik vind Downtown Diner de mooiste set van de twee die nog beschikbaar zijn, maar past totaal niet bij de rest. Corner Garage ben ik niet heel erg weg van, maar past in ieder geval beter.

Misschien dat ik maar ergens een nieuwe plank hang en een nieuw rijtje begin vanaf Downtown Diner. Ik ben in ieder geval wel blij dat ik de DO en BB afgelopen jaar nog heb gekocht. Ik vind het ook niet zo erg dat ik pas begonnen ben bij PR. Interieur vind ik erg belangrijk, alle sets vóór PR zijn maar relatief simpel qua interieur.

Begonnen in 2018 met de Saturn V, inmiddels dus ook Parisian Restaurant, Detective’s Office, Brick Bank en Assembly Square. Tevens bleek mijn vader enkele jaren geleden de Mini Cooper en VW Bus op een rommelmarkt 2e hands te hebben gekocht (op één stukje na beide compleet, gelukkig is er bricklink), die heb ik ook maar even opgehaald en gebouwd. Ook nog eens via via een 2e hands Tower Bridge gekregen. Acht hele dikke sets in een jaar dus, het virus heb ik dus wel te pakken. En niet alleen ik. Mijn jongere broer doet inmiddels ook leuk mee, hij had al wat Architecture sets, maar daar zijn dit jaar de Old Fishing Store en Ship in a Bottle Ideas sets bijgekomen.

Ik denk dat Diner mijn volgende set ga worden. Hogwarts Castle lijkt me ook gaaf, maar onhandig groot en peperduur. Voor je het weet koop je dan ineens de Millenium Falcon, daar moet ik voor waken.
Simpel op te lossen. Koop een extra kast :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:57
la_fusion schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:07:

Dat gaat heel tof worden :)

Een suggestie: wat donkergrijze stukken in de weg om remsporen te simuleren? Zo breek je het egale grijs ook wat :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• DP Kunst
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:09
ajhaverkamp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Ik maakte 2 stomme fouten bij het in elkaar zetten. Pas bij einde boekje 1 (plaatsen wielen) kwam ik erachter dat ik de 2 differentiëlen precies hetzelfde had gemonteerd, waardoor de wielen tegen elkaar in draaiden.. dit was nog redelijk eenvoudig op te lossen. Een grotere misser had ik al bij het centrale deel van het onderstel gemaakt. Toen ik het asje met het tandwiel in het gat naast de draaikrans plaatste, zat er niks onder waarin die as greep. Ik was dus zo'n grijs koppelstukje vergeten (die had ik ook overgehouden met best nog veel andere kleine onderdeeltjes). Gelukkig is hij vrij makkelijk te demonteren in grote onderdelen waardoor ik dat redelijk snel kon oplossen.

[Afbeelding]2018-12-21-13h00m42.IMG_3021 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Ik had exact diezelfde fout eergisteren met dat grijze koppelstukje! Die had ik ook gemist helaas. En nog een stomme fout, de pootjes voor voor en achter zijn zo goed als identiek, op de plaatsing van 2 tandwieltjes na... Mijn pootjes gaan nu uit als het knopje op "pootjes in" staat en omgekeerd. 8)7

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• la_fusion
Wom schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:43:
[...]

Dat gaat heel tof worden :)

Een suggestie: wat donkergrijze stukken in de weg om remsporen te simuleren? Zo breek je het egale grijs ook wat :)
Thanks! Dat stond al op de planning maar heb ik nog even achterwege gelaten om eerst te kijken hoe het er in het echt uit ziet. Wel her en der wat nopjes open gelaten daarvoor maar ik verwacht alle tiles nog eens opnieuw te gaan leggen. Vandaar dat ik ze ook niet allemaal(120+) helemaal aangedrukt heb.

• Kapoen
Vorig jaar kwam ik nog hier met de melding dat ik slechts één enkele Modular ging kopen (Parisian Restaurant werd dat)
Velen gingen jou vooraf met die intentie/uitspraak, en ik vermoed dat we toen ook al gezegd hebben dat dit een verslavende hobby ging worden >:)
Misschien dat ik maar ergens een nieuwe plank hang en een nieuw rijtje begin vanaf Downtown Diner.
Die oplossing heb ik ook gebruikt voor het plaatsgebrek in mijn kleine bureau.
Acht hele dikke sets in een jaar dus, het virus heb ik dus wel te pakken. En niet alleen ik. Mijn jongere broer doet inmiddels ook leuk mee, hij had al wat Architecture sets, maar daar zijn dit jaar de Old Fishing Store en Ship in a Bottle Ideas sets bijgekomen.
Dat doe je dus veel beter dan mezelf indertijd. Ik had veel meer tijd nodig om zoveel grote sets aan te schaffen. En bij mij was het meer een combinatie van Creator en Technic voertuigen :9 Modulars kwamen pas een jaar of twee later dacht ik...

• quorumz
DP Kunst schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Ik had exact diezelfde fout eergisteren met dat grijze koppelstukje! Die had ik ook gemist helaas. En nog een stomme fout, de pootjes voor voor en achter zijn zo goed als identiek, op de plaatsing van 2 tandwieltjes na... Mijn pootjes gaan nu uit als het knopje op "pootjes in" staat en omgekeerd. 8)7

[Afbeelding]
ik vind dat lego ook echt naar de manier hoe ze een handleiding maken moet kijken (zelfs Lepin/xingbao doen dat nog beter!). Bij de bouw van de kraan is meerdere keren gewoon niet goed te zien waar het in moet of wat er nieuw bij gekomen is (zeker met zwart op zwart, licht het dan met een groene rand op oid)

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

DP Kunst schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:48:
[...]
Ik plak geen stickers, dus zo'n fout zou me niet eens opvallen.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:40
@quorumz Het viel me met de laatste Winter Village op dat er een randje om de nieuwe onderdelen zit. Dus duidelijker wat er nieuw is.
Geen idee of dat de eerste set is die het heeft, maar het viel me iig meteen op.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-03 00:15
quorumz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:56:
[...]

ik vind dat lego ook echt naar de manier hoe ze een handleiding maken moet kijken (zelfs Lepin/xingbao doen dat nog beter!). Bij de bouw van de kraan is meerdere keren gewoon niet goed te zien waar het in moet of wat er nieuw bij gekomen is (zeker met zwart op zwart, licht het dan met een groene rand op oid)
Maar er staat toch linksbovenin welke onderdelen die stap worden toegevoegd. Als je die klaar legt en dan bouwt tot je ze allemaal hebt gebruikt is er niks aan de hand toch? Gewoon iets minder ongeduldig zijn :*) Kan tegenwoordig bijna niet meer lastiger zijn dan in Technic-sets van twintig jaar terug met zo 20-30 onderdelen per stap. Overigens ook laatst een Xingbao (de red racer, zie kleine bouwsteentjes-topic) gebouwd en die instructies waren echt perfect inderdaad.

www.jessekraal.nl

• quorumz
Enzo Dizono schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Maar er staat toch linksbovenin welke onderdelen die stap worden toegevoegd. Als je die klaar legt en dan bouwt tot je ze allemaal hebt gebruikt is er niks aan de hand toch? Gewoon iets minder ongeduldig zijn :*) Kan tegenwoordig bijna niet meer lastiger zijn dan in Technic-sets van twintig jaar terug met zo 20-30 onderdelen per stap. Overigens ook laatst een Xingbao (de red racer, zie kleine bouwsteentjes-topic) gebouwd en die instructies waren echt perfect inderdaad.
het gaat om die onderdelen die je linksboven nodig hebt op een bestaand gebouwd stuk klikt. dat is soms niet te zien (zwart op zwart met name) maar ook met 2 gebouwde "blokken" en in elkaar schuiven is niet altijd goed zichtbaar.

• Guardian1980
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08:32

Guardian1980

Lekker bezig

la_fusion schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:34:
Probleem is dat ik nu niet genoeg steentjes heb voor een volledig stuk gras
Groene (base)plates?

• IWriteCode
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-03 12:30

IWriteCode

Less = more

Goeiendagschotel.... ik zat ff niet op te letten ;)

IWriteCode wijzigde deze reactie 08-01-2019 15:54 (90%)

Less = more

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe (2019) sets?

Heb geen één set aan wishlist toegevoegd (los van de modular en 1x speedracer) vind er bijzonder weinig interessants of leuks tussen zitten....
IWriteCode schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:24:
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen... maar voor wie wel eens heeft nagedacht over het lanceren van de Saturn V raket:

[YouTube: We REALLY LAUNCHED the LEGO NASA Apollo Rocket! - REBRICKULOUS]
keverjeroen in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"

himlims_ wijzigde deze reactie 08-01-2019 15:25 (49%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:38
Na 5 jaar een imposant en prachtig sprookjeskasteel, chapeau Giovanni!

https://www.hln.be/regio/...n-gezicht-maken~a36b255b/

Edit : deze AFOL heeft ook een eigen MOCpage : http://www.moc-pages.com/home.php/8362

lukadad wijzigde deze reactie 08-01-2019 15:58 (15%)

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• SinergyX
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

himlims_ schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:24:

Heb geen één set aan wishlist toegevoegd (los van de modular en 1x speedracer) vind er bijzonder weinig interessants of leuks tussen zitten....
Speed champions (f40, zenna en ZL1) gaan er komen, maar die andere challenger/charger zeker niet. (mini ben ik nog niet over uit).

Al hebben ze er nu ook een 'fantasy' serie bij gedaan? Sunset en Desert ralley zag ik al langskomen, allemaal zelfde formaat.

Qua technics vind ik die ZR1 te simpel, de 919 hebben ze weer de fout gemaakt van 1:10, dus dat wordt weer met lelijke wielen (tov body), die zal ik ws wel via de andere jongens halen en kijkend naar andere velgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:51

Het is dat het alleen nog maar de Winter 2019 sets zijn die nieuw zijn. Het jaar is pas net begonnen, en er komen nog een heleboel 2019 sets bij die nog niet onthuld zijn. De Zomer 2019 sets bv. En de Star Wars 20th Anniversary sets die in april gaan komen. En natuurlijk de Creator Expert auto die traditioneel in augustus uit komt. En de Winter Village set eind van het jaar. En de volgende Lego Ideas set(s) die dit jaar nog uit komt/komen... :)

Maar idem wat je zegt ... Ik heb ook geen enkele nieuwe Winter 2019 set aan mijn wensenlijst toegevoegd.

• svenn15
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17-01 21:02
Ben aan het twijfelen tussen de taj mahal set en de rollercoaster.
Iemand tips ?

• Kapotto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:30
svenn15 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:26:
Ben aan het twijfelen tussen de taj mahal set en de rollercoaster.
Iemand tips ?
Taj is een redelijk repetitieve bouw. De coaster heeft als voordeel dat de speelbaarheid hoog is. Als ik het geld zou hebben, zou ik voor de coaster gaan.

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:38

[...]

Nog niks hoeven toevoegen aan mijn wishlist. Komt vast nog genoeg moois aan en er zijn nog wat setjes van afgelopen jaar die gebouwd willen worden.

Er gaan geruchten dat de nieuwe creator expert auto een Mustang wordt? Een hopelijk geslaagd klassiek modelletje :) Maar voor nu gewoon lekker sparen!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Ik wil de Welcome to Apocalypseburg set.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-03 15:37

Ik herken me hier in, begin vorig jaar begonnen met assembly square om te kijken of ik die modulars wat vind.
Inmiddels heb ik een hele tafel gevuld met de brickbank, detective's office, pet shop, assembly square en 3 treinen :)
De parisian heb ik gisteren opgehaald en ga ik dit weekend bouwen.
Daarnaast pronken een aantal Speed Champions in de straten d:)b

Ik heb nog plek voor 2 modulars, denk dat ik de corner garage ga toevoegen en misschien eens proberen een moc modular te bouwen.

De tafel staat alleen erg in de weg dus ben bang dat ik een wat minder diepe oplossing moet maken en alles wat moet inkrimpen.

• la_fusion
Ja daar had ik eigenlijk voor moeten gaan maar had dus al een grijze gekocht :+ Gelukkig met de onderdelen die ik te veel had besteld, een doosje Lego Classic groen(10708) en wat bloemenstengels toch wat leuks ervan kunnen maken al zeg ik het zelf. Ook de baseplate op maat gesneden en voor het eerst in het frame gelegd. Volgende stappen zijn het uitzoeken van de minifigures die mogen kijken en de weg goed maken. De graffiti laat ik mogelijk varen omdat het dan wellicht wat te druk wordt.

• Pin0
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Ja daar had ik eigenlijk voor moeten gaan maar had dus al een grijze gekocht :+ Gelukkig met de onderdelen die ik te veel had besteld, een doosje Lego Classic groen(10708) en wat bloemenstengels toch wat leuks ervan kunnen maken al zeg ik het zelf. Ook de baseplate op maat gesneden en voor het eerst in het frame gelegd. Volgende stappen zijn het uitzoeken van de minifigures die mogen kijken en de weg goed maken. De graffiti laat ik mogelijk varen omdat het dan wellicht wat te druk wordt.

[Afbeelding]
Echt nice met die lijst!

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• lolapa
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-03 12:17
[...]

[Afbeelding]
Gaaf, ik zou zoiets misschien willen doen in een salontafel, maar ik kan geen mooie vinden. Iemand misschien tips voor een salontafel met glazen bovenkant waar je eronder display ruimte hebt?

Ik ken de Liatorp van Ikea maar die vind ik zelf niet mooi (https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50087072/)

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Agile coach en Scrum master in het oosten van NL. Hulp nodig om Scrum succesvol toe te passen? Stuur me een berichtje, ik waardeer dat enorm!

• tim427
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-03 13:50

tim427

Turbulence!

lolapa schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Gaaf, ik zou zoiets misschien willen doen in een salontafel, maar ik kan geen mooie vinden. Iemand misschien tips voor een salontafel met glazen bovenkant waar je eronder display ruimte hebt?

Ik ken de Liatorp van Ikea maar die vind ik zelf niet mooi (https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50087072/)
Ik heb zelf deze van IKEA (SAMMANHANG Salontafel)

tim427 wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:10 (11%)

• mschol
  • Niet online

[...]

afgezien van de modular:

de welcome to gettysbergh set van Lego movie 2 is wel een toffe
voor de rest geen hele bijzondere sets gezien eerlijk gezegd

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

[Afbeelding]
Erg leuk!

D3 Profile D3 XP Ladder

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben beetje aan stoeien voor 16studs modular. sommige bricks/onderdelen zijn totaal niet zichtbaar (kleur maakt dus helemaal niets uit). Is er een eenvoudige manier om te zien welke variant/kleur van bepaald blokje het goedkoopste is (bij BL)?

//edit;

http://thefamilybrick.com...ilding-a-stolen-lego-moc/

deze toch zeer geslaagd (is een uit 2015)

orginele ontwerper heeft best leuke gallery; http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=stefauster

himlims_ wijzigde deze reactie 09-01-2019 13:35 (42%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zoals ze in het Engels zeggen beetje "Late to the party" maar vandaag deze maar gekocht:

D3 Profile D3 XP Ladder

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 15:25

Omega Supreme

The God of Death

Mad-Matt schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:26:
Zoals ze in het Engels zeggen beetje "Late to the party" maar vandaag deze maar gekocht:

[Afbeelding]
Wow, is die nieuw? Veel klasieke parts, die past zo bij mijn 487 en 928 sets...

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Omega Supreme schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:29:
[...]

Wow, is die nieuw? Veel klasieke parts, die past zo bij mijn 487 en 928 sets...
Hij is "nieuw". Is uit de eerste Lego Movie.

Een ode aan de oude spacesets

Mad-Matt wijzigde deze reactie 09-01-2019 16:31 (6%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• theturtle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:27
Mad-Matt schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:31:
[...]
Hij is "nieuw". Is uit de eerste Lego Movie.

Een ode aan de oude spacesets
Lijkt op de 70816 - hebben ze die opnieuw uitgebracht of heb je hem ergens gebruikt op de kop getikt?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

theturtle schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:33:
[...]

Lijkt op de 70816 - hebben ze die opnieuw uitgebracht of heb je hem ergens gebruikt op de kop getikt?
Is het ook. nee in een AFOL-salegroep op FB.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 15:25

Omega Supreme

The God of Death

Mad-Matt schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Is het ook. nee in een AFOL-salegroep op FB.
Met een uniek LL 929 steentje , ik heb gelukkig mijn ll 928 steentjes nog :)

Helaas heb ik hem gemist toen hij nieuw was en ik vind nu de prijs net wat te hoog voor een nieuwe doos...

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22-03 20:17
johnb52 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:12:
[...]

Jup.

Geen grapje.

[Afbeelding]
Rechts staat al het zwart & accessoires

En leeg...

Onze partner vond dat ie t wel alleen zou kunnen, en riep 1 december dat ie alles kwam ophalen, dat is goed zeiden wij, kom je dan voor 31 december alles ophalen?
Zelf bakjes of zakjes meebrengen, want wij hebben deze bakjes aangeschaft...
Hij heeft t voor de helft opgehaald, en de rest staat bij ons in de garage te wachten totdat t 31 januari is...

Ondertussen zijn we doorgestart met de LEGO, met een ander bedrijf die al 7 jaar zich bezighoudt met LEGO. En deze week zijn de eerste 6 bakken met LEGO gearriveerd.

Best wel zin in om dat goed op de rails te krijgen en t lopend te houden!

• johnb52
Dit komt toch uit de 2e LEGO movie?

• mschol
  • Niet online
johnb52 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:00:
[...]

Dit komt toch uit de 2e LEGO movie?
nope, eerste.

ik heb hem ook ergens nog rondslingeren MISB :P

mschol wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:15 (16%)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Schandalig! Bouwen dat ding.
Lego is net als een mooie Porsche. Niet gemaakt om niets mee te doen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@almightyarjen is dit niet jouw design? https://studio.bricklink..../model.page?idModel=66791 wat die pakistaan hier gepubliceerd wordt? niet netjes lijkt me

himlims_ wijzigde deze reactie 10-01-2019 09:25 (23%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Inderdaad! Wat een loser die knaap.

Heb 'mr_iq73' al gerapporteerd ook!

bord4kop wijzigde deze reactie 10-01-2019 09:49 (9%)

• almightyarjen

almightyarjen

bord4kop schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:49:
Inderdaad! Wat een loser die knaap.

Heb 'mr_iq73' al gerapporteerd ook!
Thanks. Ik zie geen knop om hem te rapporteren, hoe doe je dat? :?

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik heb de 'problem member' page gebruikt:

https://www.bricklink.com/problemMember.asp

Keuze:
'member is suspected of scam or fraud' :+

Ik kan zo slecht tegen lui die designs stelen.

bord4kop wijzigde deze reactie 10-01-2019 09:59 (39%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:55:
[...]

Thanks. Ik zie geen knop om hem te rapporteren, hoe doe je dat? :?
kreeg ik ook niet gevonden, dank @bord4kop jouw instructie opgevolgd.
dat er gekopieerd wordt is niet nieuws, maar niet van 'onze arjen' :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:11:
[...]

kreeg ik ook niet gevonden, dank @bord4kop jouw instructie opgevolgd.
dat er gekopieerd wordt is niet nieuws, maar niet van 'onze arjen' :+
Ik ben van niemand :( ;) Bedankt voor het melden hier :Y

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11:09

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Prima dat het gereport wordt, dat hoeft verder niet telkens gemeld te worden in dit topic. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• keverjeroen
johnb52 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:56:
[...]

[Afbeelding]

En leeg...

Onze partner vond dat ie t wel alleen zou kunnen, en riep 1 december dat ie alles kwam ophalen, dat is goed zeiden wij, kom je dan voor 31 december alles ophalen?
Zelf bakjes of zakjes meebrengen, want wij hebben deze bakjes aangeschaft...
Hij heeft t voor de helft opgehaald, en de rest staat bij ons in de garage te wachten totdat t 31 januari is...

Ondertussen zijn we doorgestart met de LEGO, met een ander bedrijf die al 7 jaar zich bezighoudt met LEGO. En deze week zijn de eerste 6 bakken met LEGO gearriveerd.

Best wel zin in om dat goed op de rails te krijgen en t lopend te houden!
Ik ben nu wel heel benieuwd wat voor een soort bedrijf dit dan is? (zonder meteen reclame te maken)

• mschol
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:29:
Schandalig! Bouwen dat ding.
Lego is net als een mooie Porsche. Niet gemaakt om niets mee te doen.
doneer mij een grote loods met uitstalruimte voor nope en ik ben elk weekend aan het bouwen ;)

ik heb wel een half palletje met dozen lego liggen gok ik die nog niet/nooit gebouwd zijn :$

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mschol schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:51:
[...]

doneer mij een grote loods met uitstalruimte voor nope en ik ben elk weekend aan het bouwen ;)

ik heb wel een half palletje met dozen lego liggen gok ik die nog niet/nooit gebouwd zijn :$
Ik kan je de beschrikking geven over een soort van expositieruimte, namelijk mijn woonkamer.
Gooi de dozen maar af, ik bouw wel en stel ze ten toon O-)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Kapoen
Mad-Matt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:50:
[...]

Ik kan je de beschrikking geven over een soort van expositieruimte, namelijk mijn woonkamer.
Ik kwam net een foto tegen van jouw woonkamer:

Eigenlijk heb ik een gelijkaardig probleem als @mschol , een aantal grote dozen staan hier mooi te wezen achter mijn bureaustoel :9

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

I wish!
Lego is m'n 2e hobby en daar zijn ook de uitgaven naar, voordeel is wel dat ik alles mooi uit kan stallen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• mschol
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:50:
[...]

:D

nah als ze gebouwd worden wil ik ze zelf bouwen :P

ik heb overigens best veel ruimte gecreëerd een jaar of 2 terug door een stevige kast te plaatsen, maar omdat ik vrijwel alleen grote modellen koop gaat het vrij hard met de ruimte.

en toen was er ook nog sprake van mogelijk een grotere ruimte (tussenmuurtje eruit).
maar momenteel is dat plan weer even opzij gezet
Mad-Matt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:39:
I wish!
Lego is m'n 2e hobby en daar zijn ook de uitgaven naar, voordeel is wel dat ik alles mooi uit kan stallen.
ik kan best veel mooi uitstallen dus, alleen op een gegeven moment moet ik modellen wel afbreken om te rouleren (overigens heb ik ~8 jaar gewoon zonder problemen kunnen uitstallen)
nu staan er modellen waar ik maar lastig van kan zeggen: jij moet weg (o.a. imperial flagship staat sinds releasejaar te pronken op een plank, haunted house is er ook zo een. )
Kapoen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:04:
[...]

Ik kwam net een foto tegen van jouw woonkamer:
[Afbeelding]
Eigenlijk heb ik een gelijkaardig probleem als @mschol , een aantal grote dozen staan hier mooi te wezen achter mijn bureaustoel :9
bij staan ze dus in een andere ruimte in de originele verzenddozen (deels omdat het makkelijk stapelt en deels omdat het de lego dozen zelf ook "spaart", heb ook wat dozen die ergens op hun zij hebben gestaan en die hebben last van zware shelfwear

mschol wijzigde deze reactie 10-01-2019 19:47 (53%)

• la_fusion
Na een avondje verder puzzelen(beperkte hoeveelheide 1x1 tiles.. en lastige 'montage' van de auto's) is mijn allereerste MOC voltooid voor wat betreft het Lego gedeelte. Ik moet namelijk nog de baseplate aan het lijstje vastmaken(lijmen en/of nieten..) en natuurlijk nog ophangen maar daarvoor zijn we niet hier ;)

Nadat de weg volledig is geasfalteerd kwamen de auto's voor de eerste ronde door:

En al snel waren er ook wat toeschouwers naast de baan te vinden:

Waarna dit de gewenste scene opleverde:

En zoals je het uiteindelijk zult zien als hij aan de muur hangt:

Voorlopig blijft het hier waarschijnlijk wel even bij, de totale kosten(+/- 150euro) zijn toch wel wat hoger uitgevallen dan de bedoeling was maar dat ligt mogelijk aan de keuze voor bepaalde stenen en het 'nieuw' kopen van de auto's(waarbij er ook nog een reserve Porsche in de kast staat).

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Lijmen moet je natuurlijk zelf weten maar ik zou klittenband of dubbelzijdig tape gebruiken.

GeeBee wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:51 (12%)

• johnb52
keverjeroen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Ik ben nu wel heel benieuwd wat voor een soort bedrijf dit dan is? (zonder meteen reclame te maken)
Bedrijf waar we mee werkten ligt in Vlissingen, waar we nu mee werken ligt in Goes (Kloetinge) en wij zitten zelf in Vlissingen.

Ik zal vragen of onze partner het goed vind als ik hun naam hier vermeld :-)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:37
icecreamfarmer schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:24:
https://www.intertoys.nl/...-alle-terreinen-42082-000

Laagste prijs voor de legokraan die ik ooit gezien heb. Is er een reden voor dat dit model zo vaak afgeprijsd is?
Ik heb hem met BF gekocht voor 122...
Maar nog geen tijd gehad eraan te beginnen...

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1 ... 94 ... 105 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True