Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-02 15:55
The Eagle schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:33:
OK, als iemand een tip heeft hoe ik ca 20 jaar stof van mijn opgebouwd Lego model af krijg hoor ik het graag :P
Uit elkaar halen, in een wasbak, met de hand schoon maken en weer opbouwen. Of, als er al krassen op de onderdelen zitten, in een kussensloop in de wasmachine. ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

OK, als iemand een tip heeft hoe ik ca 20 jaar stof van mijn opgebouwd Lego model af krijg hoor ik het graag :P
Likken als Lassie.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

keverjeroen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:35:
[...]

Uit elkaar halen, in een wasbak, met de hand schoon maken en weer opbouwen. Of, als er al krassen op de onderdelen zitten, in een kussensloop in de wasmachine. ;)
Nee, ik wil hem niet uit elkaar. Dat wordt een meerjarenproject namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Eagle schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:44:
[...]

nooit geprobeerd;

maar je hebt van dat klevend/klei/putty/jelly stuff, om bijv. toetsenbord mee te reiniging; het vuil blijft dan plakken aan dat klei/jelly stuff :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Calamor
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 22:14
Zelf zou ik het proberen met een verfkwast om stof lost te maken. En dan weg blazen of een Duster gebruiken.
Dat werkt voor mij erg goed.

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:59
The Eagle schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:44:
[...]

Metalen onderdelen er alleen af dan (ik gok dat dit gaat om je modded 8865) en het hele ding in bad met lauwwarm water+sopje en een paar uur laten weken.

Anders die klei proberen van himlins of toch uit elkaar. Ik heb wat oude sets ook moeten ontdoen van hun laagje "patina" en dat werkte toch het beste voor dat aangekoekte stof.

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:12
himlims_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:49:
[...]

nooit geprobeerd;

maar je hebt van dat klevend/klei/putty/jelly stuff, om bijv. toetsenbord mee te reiniging; het vuil blijft dan plakken aan dat klei/jelly stuff :+

[Afbeelding]
Ik heb ook nog aantal van die slijm dingen, alleen nog niet bij nagedacht om t ook op Lego te proberen, wel op toetsenborden, afstandsbedieningen en de binnenkant van mijn auto :-)

Bedankt voor de tip!

• johnb52
Vies

En schoon

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:13

Tarin

Just plain weird.

Grrrrr, hier in de buurt hebben we een bioscoop die 2 keer per week 1 film in de originele taal draait, de rest van de voorstellingen zijn Duits nagesynchroniseerd. De film van komend weekeind/volgende week: How to train your dragon. Wij willen The Lego Movie 2 zien! Babysitter was al geregeld, maar ze maken pas de maandag vantevoren bekend welke van de nieuwe releases ze uitverkoren hebben.

In december was het ook al Mary Poppins in plaats van Aquaman, en we hebben geen bezoek aan Nederland gepland tijdens de looptijd van TLM2.

Tarin wijzigde deze reactie 04-02-2019 22:09 (34%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@MDT-Maikel gaat lekker met je funding voor; bijna 70% *O* die gaat de 100% toch wel halen!

Twijfel nog beetje(ligt al zo veel in doos/klaar), maar denk dat ik m toch ga preorderen :)

himlims_ wijzigde deze reactie 05-02-2019 09:19 (28%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

John fucking Wick Brick

himlims_ wijzigde deze reactie 05-02-2019 09:30 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:52
himlims_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:17:
@MDT-Maikel gaat lekker met je funding voor; bijna 70% *O* die gaat de 100% toch wel halen!

Twijfel nog beetje(ligt al zo veel in doos/klaar), maar denk dat ik m toch ga preorderen :)
Ik verbaas mij echt gigantisch over de prijs van sommige sets, is dat terecht naar jullie idee? Ik vind de prijs van de Bikes aan de hoge kant maar gezien de fietsen nog wel te verantwoorden. Maar bijvoorbeeld de oude brandweerwagen of het kasteel 8)7

Hoogstwaarschijnlijk is het aantal onderdelen hoger dan ik denk en ook meer unieke onderdelen gebruikt dan in eerste instantie te zien maar op basis van deze modellen zijn sommige Lego dozen niet eens zo heel duur.

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

la_fusion schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:51:
[...]

Ik verbaas mij echt gigantisch over de prijs van sommige sets, is dat terecht naar jullie idee? Ik vind de prijs van de Bikes aan de hoge kant maar gezien de fietsen nog wel te verantwoorden. Maar bijvoorbeeld de oude brandweerwagen of het kasteel 8)7

Hoogstwaarschijnlijk is het aantal onderdelen hoger dan ik denk en ook meer unieke onderdelen gebruikt dan in eerste instantie te zien maar op basis van deze modellen zijn sommige Lego dozen niet eens zo heel duur.
Aantal onderdelen staat er bij.

Bikes: total parts 520, unique parts 146. Prijs: $49.99
Kasteel: total parts 2000, unique parts 497. Prijs: $199.99
Brandweerwagen: total parts 1277, unique parts 283. Prijs: $149.99

Grosso modo is dat dus zo'n $0.10 per onderdeel, iets meer bij de brandweerwagen (vanwege de wielen?)

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 05-02-2019 11:20 (6%)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• la_fusion
SnoeiKoei schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:17:
[...]

Aantal onderdelen staat er bij.

Bikes: total parts 520, unique parts 146. Prijs: $49.99
Kasteel: total parts 2000, unique parts 497. Prijs: $199.99
Brandweerwagen: total parts 1277, unique parts 283. Prijs: $149.99

Grosso modo is dat dus zo'n $0.10 per onderdeel, iets meer bij de brandweerwagen (vanwege de wielen?)
Ah ik heb enkel naar de overzichtspagina gekeken. Met 10 cent per onderdeel toch best pittig of niet? Ik denk dat een aantal sets met minder onderdelen ook te maken zijn. Wellicht niet zo mooi als nu maar wel met alsnog een mooie set als resultaat. Ik denk dat dat ook wel het grote verschil maakt tussen de sets van Lego en de gemiddelde MOC. Daar ben ik zelf laatst ook achter gekomen met het maken van mijn eerste MOC maar ik denk wel een belangrijk gegeven voor de verkoopbaarheid van een MOC.

• MDT-Maikel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 09:18
@himlims_ Bedankt! Mits je het nog niet gedaan hebt zou je nog even kunnen wachten, BL zou nog met meer details komen over shipping naar buiten de VS, had ik als gerucht gehoord.

@prijzen: Ben ik het wel mee eens, ik vind zelfs de mijn aan de dure kant, omdat naast de fietsen er heel veel kleine steentjes in zitten, die misschien wel zeldzaam zijn en daarom in een bricklink winkel duur zijn, maar voor Lego zeker niet duur. In dit commentaar legt de maker van die brandweer auto uit wat er zo duur aan zou moeten zijn. (Waarom hebben we geen Konjunktiv 1 in het Nederlands zodat je iets wat iemand ander gezegd heeft zonder verder waardeoordeel weer kan geven?)

@stof op Lego: Ik mag voor de 4e keer in 6 jaar mijn collectie verhuizen :( en heb nooit ergens gewoond waar ik ze uit mocht of kon stallen. Grote plastic bakken zijn de ideale bewaarplaats voor modulaire gebouwen!

brick store | openclonk

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

shipping is niet inclusief ... dan wacht ik even wat de toekomst brengt. Dacht dat set ~40,- +~10tje voor shipping ... dat dus nog bovenop de 50

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• MDT-Maikel
Shipping is wel inclusief tijdens de crowd-funding, dus nog de komende 2 maanden. Maar je betaalt wel BTW en inklaringskosten (die voor 1 setje best hoog kunnen zijn). Ik had wat geruchten gehoord dat er misschien nog iets voor Europa geregeld wordt. Zodat het alleen blijft bij 50$ + BTW.

brick store | openclonk

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

MDT-Maikel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:35:
Shipping is wel inclusief tijdens de crowd-funding, dus nog de komende 2 maanden. Maar je betaalt wel BTW en inklaringskosten (die voor 1 setje best hoog kunnen zijn). Ik had wat geruchten gehoord dat er misschien nog iets voor Europa geregeld wordt. Zodat het alleen blijft bij 50$ + BTW.
Aangezien Bricklink erg groot is in Europa lijkt me toch wel dat ze daar iets voor regelen? Anders wordt een setje idd onbetaalbaar.

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• AppieNL
la_fusion schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:47:
[...]

Ah ik heb enkel naar de overzichtspagina gekeken. Met 10 cent per onderdeel toch best pittig of niet?
Het is aan de hoge kant maar niet ongebruikelijk voor sets van Lego zelf, maar vaak zitten er dan grote onderdelen in als panels/banden of een license.
Ik denk dat een aantal sets met minder onderdelen ook te maken zijn. Wellicht niet zo mooi als nu maar wel met alsnog een mooie set als resultaat. Ik denk dat dat ook wel het grote verschil maakt tussen de sets van Lego en de gemiddelde MOC.
Die moet je even uitleggen, want ik ken ook genoeg inefficient gebouwde Lego sets, de Chiron en de 42082 rode kraan om maar een paar recente voorbeelden te noemen. NB 2 sets die alleen maar blijer worden van minder gewicht, want ze zijn al aan de zware kant. Tel daar nog sets bij op in bijv. City waarbij ze de opdracht hebben om onderdeel X en Y te verwerken in een set, want teveel geproduceerd en de lijst van Lego sets die efficienter kunnen, wordt alleen maar groter.
Om welke reden zou dit uberhaupt vanuit Amerika "moeten" komen dan? Behoorlijke domper op een leuk wedstrijdje imo als ze dat niet regelen voor Europa.

AppieNL wijzigde deze reactie 05-02-2019 15:35 (29%)

• la_fusion
AppieNL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Die moet je even uitleggen, want ik ken ook genoeg inefficient gebouwde Lego sets, de Chiron en de 42082 rode kraan om maar een paar recente voorbeelden te noemen. NB 2 sets die alleen maar blijer worden van minder gewicht, want ze zijn al aan de zware kant. Tel daar nog sets bij op in bijv. City waarbij ze de opdracht hebben om onderdeel X en Y te verwerken in een set, want teveel geproduceerd en de lijst van Lego sets die efficienter kunnen, wordt alleen maar groter.
Ik doelde niet specifiek op bepaalde sets maar over het algemeen zul je in de Lego sets een simpelere boom vinden of bijv tumbleweed gewoon 1 bruine struik ipv meerdere onderdelen.

• small2
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-02 21:23
AppieNL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:28:

Die moet je even uitleggen, want ik ken ook genoeg inefficient gebouwde Lego sets, de Chiron en de 42082 rode kraan om maar een paar recente voorbeelden te noemen. NB 2 sets die alleen maar blijer worden van minder gewicht, want ze zijn al aan de zware kant.
Waarom is de 42082 inefficiënt?

Kan ik niet helemaal koppelen aan mijn ervaring ermee. Hij is in ieder geval beter gebouwd dan de BWE. Waar de XL-motor van de BWE meer moeite heeft met de functies, dan de L-motor van de rode kraan.

• AppieNL
Niet zozeer de aandrijving, maar er zitten bijvoorbeeld dingen in de build van de 42082 die veel kleine onderdelen gebruiken, wat netter/ook kan met minder. Een beetje wat la_fusion aangeeft voor wat "normaal" is bij sets ontbreekt dus bij de 42082. Kreeg daardoor snel het gevoel: Lego truukje om een "4k parts" set te slijten. Bij de Chiron zit het in overmatig liftarm gebruik en een vrij inefficiente gearbox.

AppieNL wijzigde deze reactie 05-02-2019 16:41 (4%)

• Tijll
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21-02 13:01
Hey,
Als ik wil zoeken naar retired sets waar kan ik dat het beste doen? Ik zoek namelijk voor de Caterham.
Groetjess

Aangezien de Caterham even duur is als de Technic Porsche 911 RSR ga ik toch voor de porsche.
Weet iemand aankomende sales of waar hij het goedkoopst is? bij bol zie ik hem voor 127eu namelijk..
Alvast bedankt!

Tijll wijzigde deze reactie 05-02-2019 18:17 (48%)

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:54
Tijll schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:04:
Hey,
Als ik wil zoeken naar retired sets waar kan ik dat het beste doen? Ik zoek namelijk voor de Caterham.
Groetjess

Aangezien de Caterham even duur is als de Technic Porsche 911 RSR ga ik toch voor de porsche.
Weet iemand aankomende sales of waar hij het goedkoopst is? bij bol zie ik hem voor 127eu namelijk..
Alvast bedankt!
Naar brickwatch.net gaan, setnummer invoeren en dan zie je waar het goedkoopste is.

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:30
Tijll schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:04:
Hey,
Groetjess

Alvast bedankt!
Al op BrickLink, Facebook (of ahum vooruit MP) gekeken?

Op BL kwam ik de Caterham sealed new voor onder de 100 euro tegen bij Nederlandse aanbieders; 95 meen ik. Duitsland goedkoper maar wellicht iets meer verzendkosten. Natuurlijk wel kijken naar de terms en ratings van de shops.

t is een mooie set :)

Gim wijzigde deze reactie 05-02-2019 19:44 (9%)

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
ik hrb modellen die een jaar of 8 stof verzameld hebben met een rouge (makeup) borstel afgestoft, en stofzuiger erbij om het gelijk af te voeren

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Suli
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Ik reken op ongeveer 30 tot 35 procent extra dan wat ik betaald heb, kan nog net als de koers van euro en dollar ongeveer hetzelfde blijft als nu.

Btw gefeliciteerd. Je set is nu boven de 100% funded *O*.

• MDT-Maikel
Cool! Dat moet dan nog wel zo blijven want volgens mij kan men zich nog terugtrekken. Ging wel snel ineens vandaag. Ik had echt verwacht dat na de eerste twee dagen het echt maar met een paar procentjes per dag zou gaan.

Het zou wel mooi zijn als hier iets uit voortvloeit waarbij eens in de 6 maanden een Lego set gecrowdfund wordt. Dat zou bij Ideas ook beter werken volgens mij, dan zou er ook wat meer consistentie zijn, bijvoorbeeld de Viswinkel had volgens mij nog een paar opvolgers in dezelfde stijl die makkelijk 10.000 stuks zouden verkopen.

brick store | openclonk

• siddler
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:10
MDT-Maikel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:38:
Cool! Dat moet dan nog wel zo blijven want volgens mij kan men zich nog terugtrekken. Ging wel snel ineens vandaag. Ik had echt verwacht dat na de eerste twee dagen het echt maar met een paar procentjes per dag zou gaan.

Het zou wel mooi zijn als hier iets uit voortvloeit waarbij eens in de 6 maanden een Lego set gecrowdfund wordt. Dat zou bij Ideas ook beter werken volgens mij, dan zou er ook wat meer consistentie zijn, bijvoorbeeld de Viswinkel had volgens mij nog een paar opvolgers in dezelfde stijl die makkelijk 10.000 stuks zouden verkopen.
Ik kreeg vandaag een mail van Bricklink hierover, wellicht dat het daar ook aan ligt :)

• Tijll
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21-02 13:01
Vanmiddag had ik in een forumpost vermeld dat ik de Porsche RSR wilde gaan halen maar toch even wachten. Ik vroeg me af of iemand leuke sets weet voor rond de 150eu, ik vind het niet erg om over-budget te gaan.ik vind geen sets met veel onderdelen en die leuk is om te bouwen.

Met andere woorden ik zoek wat inspiratie voor een grote set!

(wil weer een set kopen, laatste was 8 jaar geleden).

• almightyarjen

almightyarjen

Yeah 100% *O*

Wordt het echt een lego set met doos en officieel nummer of krijgen we de parts in een zakje toegestuurd?

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• mschol
  • Niet online
heb jij enig idee of als je meerdere items backed ze in 1x verzonden worden of gesplitst?

dat laatste zou zuur zijn (elk pakketje kan je dan 15 euro inklaring extra kosten)

goed dat je set boven de 100% is d:)b

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:43:
Yeah 100% *O*

Wordt het echt een lego set met doos en officieel nummer of krijgen we de parts in een zakje toegestuurd?
meen gelezen te hebben bij onderdeel shipping, dat het het tweede wordt; zakje met bricks

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Tijll schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:42:
Vanmiddag had ik in een forumpost vermeld dat ik de Porsche RSR wilde gaan halen maar toch even wachten. Ik vroeg me af of iemand leuke sets weet voor rond de 150eu, ik vind het niet erg om over-budget te gaan.ik vind geen sets met veel onderdelen en die leuk is om te bouwen.

Als hijskranen je ding zijn, 42082 is momenteel 164 euro bij amazon.de

https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html

Grootste technic set (kwa partcount) ooit

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 16:31
Tijll schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:42:

Deze:

Dit is een absolute MUST-HAVE. Grote set (1969 onderdelen), ongeveer 1 meter hoog vanaf de grond, super gave bijzondere bouw-technieken toegepast, bijzonder display waardig (staat bij mij in de huiskamer naast de TV)... De LEGO adviesprijs is €130 maar via Brickwatch wel goedkoper te vinden...

• MDT-Maikel
Zover ik weet geen officieel nummer maar wel een doos met opdruk:
We’re working with one of the best packaging companies in Los Angeles to produce beautiful and unique boxes to hold all these goodies!
Dat zal ook wel de reden zijn waarom distributie vanuit Europa niet triviaal is. De communicatie van BL naar mij stelt verder ook niet zo heel veel voor, ik heb dus ook niet meer informatie.

brick store | openclonk

• zonpaneel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:44
vectormatic schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:30:
[...]

Wederom een aanbieding alleen voor Amazon Prime leden

• vectormatic
  • Nu online
zonpaneel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Wederom een aanbieding alleen voor Amazon Prime leden
Ah, daar was ik nog niet bekend mee, knap knudde van amazon... |:(

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Gim
vectormatic schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:42:
[...]

Ah, daar was ik nog niet bekend mee, knap knudde van amazon... |:(
Als je nog geen Prime hebt gehad kun je toch kiezen voor 30 dagen op proef gratis? Dan kun je er wel van profiteren.

Edit: Wat @Señor Sjon zegt :) enthousiast willen helpen en dan vergeten dat t wellicht t verkeerde topic is. Maar komt omdat we willen adviseren met WELKE set wat dan wel weer beter hier thuishoort :)

Gim wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:01 (24%)

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:46
Dat vind ik het debiele van meerdere topics waar altijd overlap zal blijven bestaan.

"Oh, wil je een toffe hijskraan? Dan weet ik nog wel een leuke aanbieding. Moet je wel even naar een ander topic hoor" 7(8)7

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat snap ik, een enkel bericht laten we ook wel gaan, maar vervolgens ontstaat er weer een subdiscussie die hier niet thuishoort. :)

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:46
OK :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

De deal van vandaag, speedchampion + 4 Minifigures voor 14,- *O*

figuurtjes 1euro per zakjes, de le-mans auto voor 10tje :)

//edit;
semi-offtopic; is er een lego discord waar men actief is? (bedoel niet die van tweakers - die is zo onoverzichtelijk)

himlims_ wijzigde deze reactie 06-02-2019 12:48 (41%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-02 15:00
himlims_ schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:43:
De deal van vandaag, speedchampion + 4 Minifigures voor 14,- *O*

figuurtjes 1euro per zakjes, de le-mans auto voor 10tje :)

[Afbeelding]

//edit;
semi-offtopic; is er een lego discord waar men actief is? (bedoel niet die van tweakers - die is zo onoverzichtelijk)
Waar heb je die vandaan?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

was de laatste; top1toys outlet in Oss - hebben ze levering, maak ik regelmatig foto voor in het Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic. soms zit er wel wat interresants tussen, vaak ook niet :+

himlims_ wijzigde deze reactie 06-02-2019 13:08 (19%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

vectormatic schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:30:
[...]

Tju. :( Ik had een duurdere set voor m'n verjaardag willen kopen, zat eigenlijk te denken aan de London Bridge (nu voor 200) maar deze is ook wel erg leuk voor dat geld.

Nomen nescio

• PurpleBlue
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Beetje laat wellicht, maar ik doe dat zo:
YouTube: How I deal with DUST on LEGO layouts

Met zachte kwast, en stofzuiger (met panty) .
hopelijk kun je er wat mee

Mvg, Erik

• mschol
  • Niet online
zo, lego film 2 ook weer gezien
ik vond hem leuker dan deel 1, al scheelt het weinig.

ook hier weer een flinke onderliggende boodschap, stond vol met film referenties en wil de SDCC unikitty alleen nog maar meer hebben (maar no way ik een paar honderd euro aan 1 figuurtje uitgeef :{w)

• chrisO
mschol schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:09:
zo, lego film 2 ook weer gezien
ik vond hem leuker dan deel 1, al scheelt het weinig.

ook hier weer een flinke onderliggende boodschap, stond vol met film referenties en wil de sdc unikitty alleen nog maar meer hebben (maar no way ik een paar honderd euro aan 1 figuurtje uitgeef :{w)
SDC Unkitty? of bedoel je de SDCC Unikitty? En wat is daar zo speciaal aan? Persoonlijk heb ik een hekel aan SDCC exclusives...

• mschol
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:20:
[...]

SDC Unkitty? of bedoel je de SDCC Unikitty? En wat is daar zo speciaal aan? Persoonlijk heb ik een hekel aan SDCC exclusives...
SDCC idd

probleem is dat het figuurtje tof is :p
en ja ik heb ook een hekel aan exclusives, maar toch hebben ze een, voor de film (as in veel screentime) , belangrijk figuurtje dus exclusive gemaakt en wil ik hem eigenlijk hebben (maar goed ga geen honderden euros aan 1 figuurtje uitgeven)

• sus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-02 12:40

sus

is druk :+

MDT-Maikel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:38:
... bijvoorbeeld de Viswinkel had volgens mij nog een paar opvolgers in dezelfde stijl die makkelijk 10.000 stuks zouden verkopen.
Precies de reden dat ik hem niet gekocht heb. Snap van Lego ook niet dat ze die niet onder Expert hebben ondergebracht met elk jaar een nieuwe - net als de modulars. Heb een aantal moc’s voorbij zien komen in dezelfde stijl en gezien de populariteit van de Viswinkel had dat echt wel een succes geweest. Instant buy hier

Te huur: webspace

• AppieNL
Ik heb dit al eerder gemeld in het topic, maar de bedenker van de viswinkel is een (freelance) baan aangeboden bij Lego om nog meer sets te bouwen (hij had er ook meer op Ideas), maar hij heeft het afgewezen. Dus je kan het beter aan hem vragen waarom er niet meer sets zijn dan aan Lego.

• hemiparo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-02 20:17
Zie net dat LEGO weer een aantal BrickHeadz als 'Wallmart Exclusive' heeft gedaan. Dus alleen in de US of A en uiteraard allang uitverkocht... zo krijg ik mijn collectie dus nooit meer (betaalbaar) compleet...
https://www.walmart.com/i...&affillinktype=10&veh=aff

iPad 4 mini 16GB | iPhone SE 32GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 10:15

Zo, nu is het echt Chinees Nieuwjaar

There is no place like 127.0.0.1

• vectormatic
  • Nu online
hemiparo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:36:
Zie net dat LEGO weer een aantal BrickHeadz als 'Wallmart Exclusive' heeft gedaan. Dus alleen in de US of A en uiteraard allang uitverkocht... zo krijg ik mijn collectie dus nooit meer (betaalbaar) compleet...
Dit soort lijnen compleet willen hebben is toch sowieso niet te doen tegenwoordig? Bijvoorbeeld bij het star wars thema worden er geregeld setjes in zeer kleine oplage verkocht/weggegeven op een enkele comic-con.

Themas compleet willen hebben is leuk, maar zodra lego doorheeft dat er een groepje mensen zo fanatiek is gaan ze altijd aanklooien met exclusives, en is de lol er snel af.

• Haay
AppieNL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 01:07:
Ik heb dit al eerder gemeld in het topic, maar de bedenker van de viswinkel is een (freelance) baan aangeboden bij Lego om nog meer sets te bouwen (hij had er ook meer op Ideas), maar hij heeft het afgewezen. Dus je kan het beter aan hem vragen waarom er niet meer sets zijn dan aan Lego.
Tja, niet iedereen zit erom te springen om van z'n hobby z'n werk te maken. Werken voor LEGO betekent tenslotte ook dat je je aan de regels en richtlijnen van LEGO moet houden. Dan verlies je wel wat creatieve vrijheid die je als MOC designer hebt wanneer je puur voor jezelf bezig bent. Maar goed, de precieze reden(en) waarom hij dat heeft afgewezen zullen we wel niet te weten komen.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

AppieNL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 01:07:
Er zijn ook twee opvolgende sets met 10k afgewezen door Lego, dus kan me ook wel voorstellen dat ie er wel even genoeg van had.
vectormatic schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:46:
[...]

Dit soort lijnen compleet willen hebben is toch sowieso niet te doen tegenwoordig? Bijvoorbeeld bij het star wars thema worden er geregeld setjes in zeer kleine oplage verkocht/weggegeven op een enkele comic-con.

Themas compleet willen hebben is leuk, maar zodra lego doorheeft dat er een groepje mensen zo fanatiek is gaan ze altijd aanklooien met exclusives, en is de lol er snel af.
Ik ben daar al mee opgehouden. Ook een nieuwe lijn starten naast bestaande is een dure actie. Ik heb me erg in moeten houden, anders had ik naast de modulars ook de grote kermissets gespaard. Maar dat gaat rustig om 350-400 euro voor 2 sets/jaar die ook displayruimte innemen. Dan is de boel (te) snel gevuld.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Eigenlijk vind ik dat erg flauw dat ze dit doen. Voor een groot gedeelte van de wereld dus onbereikbaar.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb nooit helemaal goed begrepen waarom mensen een bepaalde lijn van Lego sets persé helemaal compleet willen hebben. Wat is de meerwaarde, is het zo'n ramp om een brickhead of SW polybag te missen? :?

• Edgenumber
  • Laatst online: 18-02 21:01
Dat heet verzamelen. Er zijn ook mensen die elke bic balpen ooit uitgegeven compleet willen hebben.

Ik heb er zelf niet zo heel veel mee. Het is heel erg je geluk ophangen aan het compleet in bezit hebben van iets triviaal materialistisch. Maar ik kan me voorstellen dat je het leuk vind om een verzameling van iets compleet te hebben.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Twijfel....twijfel...
Ik ben alle mijn Lego weer aan het opbouwen. Ik heb de modellen wel per model uit elkaar gehaald en opgeslagen, maar het is toch aanzienlijk wat werk alles weer op te bouwen en telkens te moeten zoeken in één bepaald steentje in sets van 1000 - 2500 stukjes.

Eerst eens de nieuwere modellen opbouwen (42009, 42043, 42042, 71006, 71016, etc) en daarna de oudere series. Maar al is het meer dan een jaar geleden dat ik deze modellen had gebouwd, het voelt wel als herhaling. Oftewel, het kriebelt om een nieuwe set te halen. Gewoon iets kleins voor tussendoor. Klein, want de 42083 (Bugatti) staat op de planning om te gaan halen als de prijs wat leuker is.

Alleen wat ga ik halen:
  • 42069 Extreme Adventure, €109,- bij Amazon (niet al te veel geld voor 2382 steentjes)
  • 10220 Volkswagen T1, €89,- (bij een winkel om de hoek).
De T1 heeft met 1334 steentjes wel een stuk minder onderdelen, maar veelal wel kleiner en preciezer bouwen.

* FeaR twijfelt nog even verder.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

:N

Een Volkswagen Kever of T1 koop je bij de dealer voor 79 euro.

Beide sets zijn leuke display modellen om tussendoor te maken. :)

• hemiparo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-02 20:17
Hartelijk dank voor uw bericht. Goede klacht! Het is zeker niet eerlijk dat de er verschillende producten zijn die niet te koop aangeboden worden in/voor Nederland en/of Europa.

Helaas moet ik het bericht dat u hebt gekregen over The LEGO Movie 2 BrickHeadz™ (41634, 41635, 41636 en 41637) bevestigen. Ze zullen alleen verkrijgbaar zijn bij Walmart en Target in Amerika. Ze zullen niet te verkrijgen zijn bij onze LEGO® Shop en LEGO® Stores.

Dit geldt voor:

41634 Emmet
41635 Wyldstyle
41636 Benny
41637 Sweet Mayhem
Verder zijn de comic con exclusives ook alleen op Comic Con in San Diego en New York te verkrijgen. Dit is natuurlijk bijzonder jammer voor zulke fanatieke verzamelaars als uzelf. Onze oprechte excuses hiervoor. Helaas kunnen wij als klantenservice hier geen uitzonderingen voor maken. Het marketing team heeft bewust gekozen om deze policy aan te houden.

Omdat we zeker willen weten dat wij ons werk goed doen, voegen wij in onze e-mailantwoorden altijd de link toe naar een enquête met vier vragen. Wij horen graag van u hoe wij ons werk vandaag hebben gedaan:

Laat het ons vooral weten als u nog iets anders nodig hebt.

Met vriendelijke groet,

LEGO® Klantenservice

iPad 4 mini 16GB | iPhone SE 32GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:57

vhal

ಠ_ಠ

De kinderen hebben van mijn zwager een sh*tload aan oude LEGO gekregen. Dit zijn voornamelijk oude City sets uit de jaren 90. Een eerste korte inventarisatie leverde al 20 sets op wisselend van losse auto's, boten, helikopters, eenbenzinestation, een politiepost, Fabuland dingen, wat riddersets, grond- en wegenplaten en zelfs een ANWB servicepunt :X

Geen idee waar ik mee moet starten :+

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Kapoen
  • Laatst online: 09:08
Dannisi schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:45:
Zo, nu is het echt Chinees Nieuwjaar
Waar heb je die set bemachtigd als ik vragen mag? :)
en
hemiparo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:17:
Hartelijk dank voor uw bericht. Goede klacht! Het is zeker niet eerlijk dat de er verschillende producten zijn die niet te koop aangeboden worden in/voor Nederland en/of Europa.

Helaas moet ik het bericht dat u hebt gekregen over The LEGO Movie 2 BrickHeadz™ (41634, 41635, 41636 en 41637) bevestigen. Ze zullen alleen verkrijgbaar zijn bij Walmart en Target in Amerika. Ze zullen niet te verkrijgen zijn bij onze LEGO® Shop en LEGO® Stores.
Er circuleert ook al een tijdje een hardnekkig gerucht dat de Brickheadz lijn gaat opgedoekt worden. Vandaag heeft een van de admins van brickset dat gerucht nog eens herhaald:
By Huw in United Kingdom, 07 Feb 2019 08:43
@crayxmp, I think you have it the wrong way round. I suspect LEGO produced or at least planned these a while ago, but on realising that BrickHeadz are not selling well any more they looked around for some ordinary chain store that would take them off their hands and offered them an exclusive to make them more appealing.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:23:

[...]

Er circuleert ook al een tijdje een hardnekkig gerucht dat de Brickheadz lijn gaat opgedoekt worden.
Vandaag heeft een van de admins van brickset dat gerucht nog eens herhaald:

[...]
Eigen schuld dikke bult! Eerst maak je een serie die uitermate geschikt is om te verzamelen, door ze te nummeren. Vervolgens naai je alle verzamelaars, door meerdere items van de serie exclusief te maken voor SDCC etc... en/of slechte voorraad etc... Ja dan haken de potentiele verzamelaars massaal af.

• Kapoen
chrisO schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Eigen schuld dikke bult! Eerst maak je een serie die uitermate geschikt is om te verzamelen, door ze te nummeren. Vervolgens naai je alle verzamelaars, door meerdere items van de serie exclusief te maken voor SDCC etc... en/of slechte voorraad etc... Ja dan haken de potentiele verzamelaars massaal af.
Dat is mogelijk, maar ik veronderstel dat Lego deze serie eerder ziet als impulsaankoop product voor ouders. AFOLs, investeerders en verzamelaars zijn niet hun eerste bekommernis.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

even terugkomen op "onze" geweldige BIKES van het AFOL-bricklink program van @MDT-Maikel

"How does crowdfunding work?

During this phase, you can pre-order your favorite designs to help them reach 100% funding. Once successfully funded, the design is packaged with instructions to become a limited edition 60 Years Anniversary set exclusively available on BrickLink. You may pre-order a maximum of 3 per design, and you also receive FREE SHIPPING. Free shipping applies to both domestic and international buyers and is available for pre-orders only."

dus enkel invoerrechten komen erbij?

himlims_ wijzigde deze reactie 07-02-2019 11:50 (6%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Señor Sjon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:16:

Mmm, die wist ik niet. Dat maakt de T1 wel aantrekkelijker. De Kever doet me niet zo veel. Al kan ik me zo voorstellen dat ik naar de winkel loop en dat tientje extra neer leg om de set meteen te hebben :+ Ik kan gelukkig nog tot 21:00 bestellen en morgen in huis hebben.

FeaR wijzigde deze reactie 07-02-2019 12:00 (13%)

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Dat is mogelijk, maar ik veronderstel dat Lego deze serie eerder ziet als impulsaankoop product voor ouders. AFOLs, investeerders en verzamelaars zijn niet hun eerste bekommernis.
Er zijn ook genoeg kinderen die ze sparen/spaarden. Mijn zoontje spaarde ze mbv zijn zakgeld, totdat hij de Ninjago Brickheadz wou hebben, die dus al (te) snel nergens meer verkrijgbaar waren, toen was hij teleurgesteld en is hij ermee opgehouden.
Zelfde geld voor mijn dochter die de Disney Brickheadz ging sparen. Mickey en Minnie Mouse zijn slechts 3!!! maanden in productie geweest en waren constant uitverkocht op de LEGO shop.

• Dannisi
Kapoen schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Waar heb je die set bemachtigd als ik vragen mag? :)
...
Taobao, maar ik woon in China. Heb er voor ~20E ook nog een LED kit bij, die ga ik er morgen maar eens in zien te krijgen.

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 12:51
Voor de liefhebber, bij de Kruidvat staat de valentijn Brickheadz te koop voor 7.99. Ik heb er net een gehaald in het Winkelcentrum Woensel in Eindhoven waar er nog meer dan genoeg stonden.

• AppieNL
Señor Sjon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Er zijn ook twee opvolgende sets met 10k afgewezen door Lego, dus kan me ook wel voorstellen dat ie er wel even genoeg van had.
Als je bedoelt dat Lego er genoeg van had: het baan aanbod kwam voordat die andere 2 door de review kwamen, dus als de bedenker geen zin heeft, zal dat zwaar wegen in de review.

Los daarvan staat het gewoon in de Ideas regeltjes dat dingen "als serie/thema idee" in Ideas bij voorbaat al worden afgewezen (kan zijn dat deze regels van kracht werden terwijl de viswinkel stijl builds al op de site stonden, maar die 2 10k builds vallen daar gewoon onder op het moment van review. Vandaar waarschijnlijk het baan aanbod om het buiten Ideas uit te brengen, maar daar voelde de maker dus weinig voor.

@FeaR De 42069 vond ik echt een irritante build, het resultaat is leuk maar de bouw is 2400 onderdelen op tafel (zakjes namelijk niet genummerd) en heel vaak zit je vroeg in de build onderdelen te zoeken waar er maar 2-4 in de hele berg aan parts zitten. Tenzij je het leuk vindt om eerst de onderdelen ocd uit te sorteren om het zoeken makkelijker te maken zou ik lekker voor de T1 gaan.

@ de comic con exclusives, dat flikte ze ook bijna bij Dimensions met Supergirl en Green Arrow, ik heb ze dankzij er toch nog Nederlandse acties kwamen, maar sindsdien kijk ik wel uit met het "sparen" van series. Blijkbaar waren comic con exclusive poppetjes voor Dimensions al een "ding".

Los daarvan, why the fuck zijn de 4 hoofdfiguren van de nieuwe film USA exclusive?! 8)7 8)7 8)7

AppieNL wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:36 (31%)

• Gim
FeaR schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:13:
Twijfel....twijfel...
Ik ben alle mijn Lego weer aan het opbouwen. Ik heb de modellen wel per model uit elkaar gehaald en opgeslagen, maar het is toch aanzienlijk wat werk alles weer op te bouwen en telkens te moeten zoeken in één bepaald steentje in sets van 1000 - 2500 stukjes.

Eerst eens de nieuwere modellen opbouwen (42009, 42043, 42042, 71006, 71016, etc) en daarna de oudere series. Maar al is het meer dan een jaar geleden dat ik deze modellen had gebouwd, het voelt wel als herhaling. Oftewel, het kriebelt om een nieuwe set te halen. Gewoon iets kleins voor tussendoor. Klein, want de 42083 (Bugatti) staat op de planning om te gaan halen als de prijs wat leuker is.

Alleen wat ga ik halen:
  • 42069 Extreme Adventure, €109,- bij Amazon (niet al te veel geld voor 2382 steentjes)
  • 10220 Volkswagen T1, €89,- (bij een winkel om de hoek).
De T1 heeft met 1334 steentjes wel een stuk minder onderdelen, maar veelal wel kleiner en preciezer bouwen.

* FeaR twijfelt nog even verder.
42069 is ondertussen alweer boven de 120? Verdorie, ik ging al rondkijken door die post :+ die 10 euro zouden t eigenlijk ook niet moeten doen.... gril aankoop tegengehouden :p

Gim wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:32 (3%)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:23:
[...]
@FeaR De 42069 vond ik echt een irritante build, het resultaat is leuk maar de bouw is 2400 onderdelen op tafel (zakjes namelijk niet genummerd) en heel vaak zit je vroeg in de build onderdelen te zoeken waar er maar 2-4 in de hele berg aan parts zitten. Tenzij je het leuk vindt om eerst de onderdelen ocd uit te sorteren om het zoeken makkelijker te maken zou ik lekker voor de T1 gaan.
Alles op een berg en zoeken is hoe ik nu ook aan het bouwen ben. Toegegeven, dat is soms wat frustrerend. Wel apart dat van de genummerde zakjes voor dit model van af zijn gestapt. Ik had juist het idee dat het bouwen makkelijker werd de laatste jaren. Veel meer stappen in de handleiding en de genummerde zakjes om het overzichtelijk te houden.

Ik heb een beetje - afgaande op foto's - een beetje een haat-liefdeverhouding met de 42069. Aan de ene kant vind ik de kleur tof en de rupsbanden ook. Aan de andere kant komt het ook wel een beetje kinderachtig over, waarom kan ik niet precies de vinger op leggen. Ik keek puur naar wat ik kan krijgen voor rond de 100 euro. Dan is de 42069 best veel waar voor je geld. Al is het met Technic natuurlijk wel altijd dat er veel pins zijn. Plus het is appels met peren vergelijken, een Technic versus een Creator set.

FeaR wijzigde deze reactie 07-02-2019 14:11 (24%)

• johnb52
Viper_4111 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:02:
Voor de liefhebber, bij de Kruidvat staat de valentijn Brickheadz te koop voor 7.99. Ik heb er net een gehaald in het Winkelcentrum Woensel in Eindhoven waar er nog meer dan genoeg stonden.
Even kijken bij de Kruidvatten in Middelburg of ze er nog zijn. Anders bestellen op kruitvat.nl ?

https://www.kruidvat.nl/l...0-valentijnsbij/p/4640994

Edit: niet op voorraad

johnb52 wijzigde deze reactie 07-02-2019 14:21 (9%)

• AppieNL
FeaR schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Alles op een berg en zoeken is hoe ik nu ook aan het bouwen ben. Toegegeven, dat is soms wat frustrerend. Wel apart dat van de genummerde zakjes voor dit model van af zijn gestapt. Ik had juist het idee dat het bouwen makkelijker werd de laatste jaren. Veel meer stappen in de handleiding en de genummerde zakjes om het overzichtelijk te houden.
Ik snapte het ook niet, maar het viel echt op in 2017 hoeveel grote Technic sets geen genummerde zakjes kregen, 2018 weet ik niet, want ik heb dusver nog geen grote sets uit dat jaar gekocht. De 42070 had ook geen genummerde zakjes, maar die had weer weinig verschillende soorten onderdelen, dus was het zoeken alsnog makkelijk.

• chrisO
AppieNL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Ik snapte het ook niet, maar het viel echt op in 2017 hoeveel grote Technic sets geen genummerde zakjes kregen, 2018 weet ik niet, want ik heb dusver nog geen grote sets uit dat jaar gekocht. De 42070 had ook geen genummerde zakjes, maar die had weer weinig verschillende soorten onderdelen, dus was het zoeken alsnog makkelijk.
De Porsche 911 RSR (42096) van 2019 heeft ook geen genummerde zakjes...

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind de 42069 toch eigenlijk wel de gaafste Technic set van de afgelopen jaren. Maar ook omdat ik deze omgebouwd heb met wielen, ipv de tracks. En ik hou niet zo van kranen en ander bouwspul.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Marsman83
  • Laatst online: 21-02 16:27
Señor Sjon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:16:

Ik was laatst nog bij een VW dealer en daar stond de Kever voor 95euro... Heb hem toch maar online besteld samen met de nieuwe F40.
Wel een erg leuke build die VW Kever!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Sowieso gaat de T1 al heel wat jaren mee en is ook nog niet als EOL aangekondigd. Daarmee rekening houdende is de 42069 wellicht de betere keuze.

• AppieNL
Goh, de T1 is alweer 8 jaar oud inmiddels. Volgens mij de enige andere set die zolang in productie is geweest, is de Death Star, die vervolgens een licht vernieuwde versie kreeg in 2016, maar dat is bij de T1 niet echt nodig denk ik (was het voor de Death Star al niet, maar daar moest ook even een inflatie correctie overheen).

• phYzar
  • Registratie: november 2001
zonoskar schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:04:
Ik vind de 42069 toch eigenlijk wel de gaafste Technic set van de afgelopen jaren. Maar ook omdat ik deze omgebouwd heb met wielen, ipv de tracks. En ik hou niet zo van kranen en ander bouwspul.

[Afbeelding]
Ik heb er een aantal keer over getwijfeld, maar nog steeds niet aangeschaft. Voornamelijk omdat dat paars niet om aan te gluren is. En om nou al die wielkuipen in een fatsoenlijke kleur te bricklinken gaat ook weer in de papieren lopen. Gelukkig hou ik wel van bouwspul dus dit jaar wordt, gezien de recente aankondigingen, een pijnlijk prijzig jaar :p

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:49:
even terugkomen op "onze" geweldige BIKES van het AFOL-bricklink program van @MDT-Maikel

[Afbeelding]

"How does crowdfunding work?

During this phase, you can pre-order your favorite designs to help them reach 100% funding. Once successfully funded, the design is packaged with instructions to become a limited edition 60 Years Anniversary set exclusively available on BrickLink. You may pre-order a maximum of 3 per design, and you also receive FREE SHIPPING. Free shipping applies to both domestic and international buyers and is available for pre-orders only."

dus enkel invoerrechten komen erbij?
btw (ik denk indien >€21) en evt invoerrechten, exacte douaneregels voor lego weet ik niet.
bij electronica zijn de grenzen €21 (btw) en €150 (btw + invoerrechten%)

-edit-
ik heb even gekeken naar de taric code voor speelgoed en veel lijkt 0% te zijn (of 3,5%), ik zie alleen USA nergens expliciet vermeld dus wat die precies is? geen idee nog

mschol wijzigde deze reactie 07-02-2019 19:59 (8%)

• Loader
Dannisi schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:39:
[...]

Taobao, maar ik woon in China. Heb er voor ~20E ook nog een LED kit bij, die ga ik er morgen maar eens in zien te krijgen.
[Afbeelding]
Hoeveel kost zo'n set nu eigenlijk daar?

( want alle sets die te koop zijn via ebay or whatever, daar zitten hoge kosten voor verzenden bij dus vroeg ik mij af hoeveel het blanco kost? )

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:01
Loader schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:06:
[...]

( want alle sets die te koop zijn via ebay or whatever, daar zitten hoge kosten voor verzenden bij dus vroeg ik mij af hoeveel het blanco kost? )
Een Chinese collega heeft het familie diner en de drakendans voor me meegenomen uit Hongkong en dat koste me 135 euro bij elkaar.

De drakendans zit in elkaar!

https://www.instagram.com...heet&igshid=1jd53ogwjybig

D75 wijzigde deze reactie 07-02-2019 21:07 (15%)

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Loader
D75 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:59:
[...]

Een Chinese collega heeft het familie diner en de drakendans voor me meegenomen uit Hongkong en dat koste me 135 euro bij elkaar.

De drakendans zit in elkaar!

https://www.instagram.com...heet&igshid=1jd53ogwjybig
Right.... ik zie ze vaak te koop staan voor 135 per stuk. Voor mij wel wat aan hoge kant zo..

• ggj87
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09:53
Pfff, sets die ik eind november vorig jaar heb besteld op Amazon.it zijn nog steeds niet verzonden. Ik kreeg een paar weken terug een mailtje dat ze niet beschikbaar zijn. Raar, want ze staan wel gewoon op Amazon.it. Erg slecht dit.

• Dannisi
Loader schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:06:
[...]

80101 Kost 699RMB (91 Euro) in China, maar diezelfde set is in HongKong 599 HKD (67 Euro). Ik heb 'm van Taobao voor 688RMB (89 euro, 2 hele euros korting). Maar bijvoorbeeld de Chinese muur had ik voor 350RMB terwijl die in de winkels hier volgens mij 499RMB kost. Lego is vrij duur hier.
Dat maakt het niet minder populair heb ik het idee, ik was gisteren in een Lego winkel in Beijing waar het vrij druk was.
Stond nog een mooie MOC van Summer Palace

• Falcon10
  • Laatst online: 06:19

Falcon10

Hit it i would !

Iemand hier ervaring met Misterbricks ? Ben van plan er paar dingen te bestellen, maar is eerste keer daar voor me, dus had graag geweten of ie OK is. Lijkt me wel, maar je weet nooit.

-| Hit it i would ! |-

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mobiele wallpaper :)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Kapoen
Gisteren verscheen dit item tijdens het VRT nieuws, het gaat over een 19-jarige die (arm)protheses ontwikkelt op basis van Technic: Meer dan speelgoed: David (19) maakt armprotheses van Lego-blokjes.

Petje af voor deze toekomstige ingenieur _/-\o_

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-02 15:27
Niet te vergeten de drakendans.

• johnb52
Gelukkig nieuwjaal!

johnb52 wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:40 (36%)

• vectormatic
  • Nu online
Vind ik stiekem een veel leuker valentijnscadeautje dan die valentijn-brickhead, weet alleen niet of de juiste boodschap aankomt bij de vriendin >:)

• Tarin
  • Laatst online: 10:13

Tarin

Just plain weird.

Mijn vrouw wordt dit jaar een meervoud van 12 (en is China-fan)...

Maar aangezien we de Muur ook voorlopig laten schieten laten we deze ook maar gaan.

In ander nieuws, ik heb wel net de bikes! gebacked, zag dat hij >100% funded is, dus ik ben benieuwd wanneer we hem mogen bouwen. Als Nederlander in het buitenland vond ik die wel erg cool :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Haay
Falcon10 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 06:49:
Iemand hier ervaring met Misterbricks ? Ben van plan er paar dingen te bestellen, maar is eerste keer daar voor me, dus had graag geweten of ie OK is. Lijkt me wel, maar je weet nooit.
MisterBricks is betrouwbaar. Kun je met een gerust hart bestellen. Heb er zelf ook wel eens wat besteld. :)

• MDT-Maikel
Tarin schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:25:
In ander nieuws, ik heb wel net de bikes! gebacked, zag dat hij >100% funded is, dus ik ben benieuwd wanneer we hem mogen bouwen. Als Nederlander in het buitenland vond ik die wel erg cool :).
Bedankt!

Ik krijg waarschijnlijk alvast een kopie van de set van Lego/Bricklink om zelf nog ergens te promoten. Heeft iemand nog een idee waar dat zou kunnen? Ik dacht zelf ergens ter review aanbieden, maar ik kom niet echt op goede ideeën waar.

brick store | openclonk

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MDT-Maikel schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:17:
[...]

Bedankt!

Ik krijg waarschijnlijk alvast een kopie van de set van Lego/Bricklink om zelf nog ergens te promoten. Heeft iemand nog een idee waar dat zou kunnen? Ik dacht zelf ergens ter review aanbieden, maar ik kom niet echt op goede ideeën waar.
nederlandse website bouwsteentjes kan @Haay vast wel iets mee. stuur sbs6 een mail? die vullen hart-van-nld met grootste onzin, dus wie weet :+ feesboek? maar geen idee heo dat verder gaat

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True