Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 107 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 14:07
MDT-Maikel schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:17:
Ik krijg waarschijnlijk alvast een kopie van de set van Lego/Bricklink om zelf nog ergens te promoten. Heeft iemand nog een idee waar dat zou kunnen? Ik dacht zelf ergens ter review aanbieden, maar ik kom niet echt op goede ideeën waar.
Je kunt het beste even emailen naar michiel at bouwsteentjes.info dan komt dat helemaal goed! :)

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:14
De jongste in huis (4) is nu ook aan de LEGO. Hij heeft een flinke bak LEGO (via MP) en daarnaast nog een paar kleine setjes, waarbij elk klein setje doorgaans wel een minifiguurtje heeft.

De kleine hoeveelheid minifiguren ervaart ie toch wel als een gemis.... naast wielen :) Met de blokjes bouwt ie een helikopter of hij beschouwt het een helikopter, maar er is geen minifiguurtje die blokjes kan besturen :P

Nu zat ik een beetje rond te kijken hoe ik vooral makkelijk en goedkoop aan een divers ladinkje minifiguren kom die ook zeker tot de verbeelding van een vier-jarige spreken. Op MP kom ik wel iets tegen, maar dan krijg je of 100, 250 of nog meer figuurtjes wat ook overdone is of het zijn figuurtjes die teveel in één hoek zitten (alleen boeven, alleen voetballers, alleen...). Met Bricklink heb ik geen idee welke shop een (niet te) uitgebreid assortiment heeft en ook scherpe prijzen hanteert, al ben ik daar nu wel wat aan het oriënteren.

Ik kwam zonet echter uit bij een setje (45022, 9348)... Lego Educational minifiguren set waar zo'n ~21-22 diverse figuurtjes in zitten.

Iemand bekend met dit setje en is het een aanbeveling waard? Het komt me wel lekker divers over om goed uit de voeten te kunnen met zijn fantasie tijdens het spelen. Ik zie hem voor €40 te koop staan bij Brickshop.

De wielen e.d. ga ik denk ik wel maar op BL shoppen :) Of zijn daar ook goede accessoires setjes voor? Eigenlijk vooral dat... accessoires setjes en minifiguren setjes om een lekkere start te maken :)

Gim wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:12 (7%)

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:02
@Gim

Ik zou beginnen met een klein setje met wat figuurtjes, en em daar eens mee aan laten klooien, en daarna het concept "zakgeld" introduceren.

Als het ventje wat verbeelding heeft hoeft ie echt niet voor elke specifieke rol (piloot, bakker, postbode, agent etc..) een apart figuurtje te hebben, en er meteen 20 poppetjes tegenaan gooien is ook zoiets.

(persoonlijk zou ik benny's space squad doen, 4 van die classic space figuurtjes in leuke kleurtjes, maar dat is mijn eigen space-bias)

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gim schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:11:
De jongste in huis (4) is nu ook aan de LEGO. Hij heeft een flinke bak LEGO (via MP) en daarnaast nog een paar kleine setjes, waarbij elk klein setje doorgaans wel een minifiguurtje heeft.

De kleine hoeveelheid minifiguren ervaart ie toch wel als een gemis.... naast wielen :) Met de blokjes bouwt ie een helikopter of hij beschouwt het een helikopter, maar er is geen minifiguurtje die blokjes kan besturen :P

Nu zat ik een beetje rond te kijken hoe ik vooral makkelijk en goedkoop aan een divers ladinkje minifiguren kom die ook zeker tot de verbeelding van een vier-jarige spreken. Op MP kom ik wel iets tegen, maar dan krijg je of 100, 250 of nog meer figuurtjes wat ook overdone is of het zijn figuurtjes die teveel in één hoek zitten (alleen boeven, alleen voetballers, alleen...). Met Bricklink heb ik geen idee welke shop een (niet te) uitgebreid assortiment heeft en ook scherpe prijzen hanteert, al ben ik daar nu wel wat aan het oriënteren.

Ik kwam zonet echter uit bij een setje (45022, 9348)... Lego Educational minifiguren set waar zo'n ~21-22 diverse figuurtjes in zitten.

Iemand bekend met dit setje en is het een aanbeveling waard? Het komt me wel lekker divers over om goed uit de voeten te kunnen met zijn fantasie tijdens het spelen. Ik zie hem voor €40 te koop staan bij Brickshop.

De wielen e.d. ga ik denk ik wel maar op BL shoppen :) Of zijn daar ook goede accessoires setjes voor? Eigenlijk vooral dat... accessoires setjes en minifiguren setjes om een lekkere start te maken :)
Sommige Lego winkels, zoals die in Gouda hebben bakken waarin de nodige minifigure onderdelen zitten. Kun je precies samenstellen wat je zelf wilt hebben. En ze hebben ook zo'n muur met bakjes waar volgens mij ook de nodige wieltjes zitten. Kwestie van bakje vullen en afrekenen.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:23

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Je hebt geregeld kleine polybag sets in de aanbieding voor een paar euro. Daarmee groeit je leger minifigures gestaag genoeg.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag de Challenger en Charger speed champions binnen gekregen. Vanavond weer lekker bouwen. (overigens 34 euro bij Wehkamp).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:51

Tarin

Just plain weird.

@Gim Wij hebben aardig wat minifigs verzameld met de City adventskalenders, hebben er de afgelopen 10 jaar een stuk of 3 gekocht.
Buiten het seizoen krijg je die nog met leuke korting soms ;).
We hebben wel de Kerstman een paar keer dubbel :P.

Qua wielen hebben we een keer een doosje met allerlei wielen gekocht, een paar jaar geleden waren er doosjes met "een lading wielen", "een lading ramen en deuren" en "heel veel dakjes", maar die bestaan helaas niet meer, waarschijnlijk omdat een doosje met een paar voorbeelden erin beter verkoopt en/of minder teleurstelling veroorzaakt.

Tarin wijzigde deze reactie 08-02-2019 13:44 (51%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-04 17:29
Gim schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:11:

Nu zat ik een beetje rond te kijken hoe ik vooral makkelijk en goedkoop aan een divers ladinkje minifiguren kom die ook zeker tot de verbeelding van een vier-jarige spreken.
Koop de tijdschriften van LEGO bij brickshop

Bijvoorbeeld deze

https://m.brickshop.nl/le...ego-city-hulptroepen.html

En er zijn nog niet aantal tijdschriften die je in de aanbieding kan kopen.
Ik kreeg n tijdschrift gratis toen ik me aanmelde voor hun nieuwsbrief

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06:58
Welk LEGO technic setje is voor een budget van 10 euro een "aanrader"?

De wijzen komen uit het Oosten!

• zonpaneel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:53
Tarin schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:38:
@GimQua wielen hebben we een keer een doosje met allerlei wielen gekocht, een paar jaar geleden waren er doosjes met "een lading wielen", "een lading ramen en deuren" en "heel veel dakjes", maar die bestaan helaas niet meer, waarschijnlijk omdat een doosje met een paar voorbeelden erin beter verkoopt en/of minder teleurstelling veroorzaakt.
Je bedoelt 6118 Wheels, daar staan nog een paar van op Bricklink

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
NoepZor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:59:
Welk LEGO technic setje is voor een budget van 10 euro een "aanrader"?
Er is niet zo heel veel keus voor een tientje: aldus Brickwatch

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06:58
Vandaar ook de vraag, er staan er wel enkele op. Wellicht iemand ervaringen met die modelletjes, die kan aangeven dat A beter is dan B :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Gim
Bedankt voor alle ideeën. Ik heb nu wat mogelijkheden om snel wat bij elkaar te krijgen. Ik ga er dit weekend mee aan de slag.

• small2
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:09
NoepZor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:03:
Vandaar ook de vraag, er staan er wel enkele op. Wellicht iemand ervaringen met die modelletjes, die kan aangeven dat A beter is dan B :)
De 42084 en de 42088 zijn beide wel leuk om te maken. Ze doen weinig voor elkaar onder.

Echter zijn ze niet echt uitdagend, maar een goede manier om mijn kop er weer bij te krijgen als ik iets aan het veranderen ben van bestaande sets. Om ze daarna weer te slopen voor de onderdelen :+

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:17
NoepZor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:03:
De haaklader (42084) is een degelijk setje met tenminste 2 functies (sturen+kiepen). De rest is niet slecht, maar imo ook niet beter dan die van de huidige €10 setjes. Wel 1 tip: koop absoluut niet de hoogwerker (42088)! Dit is een remake van de exact zelfde set van 4 (!!!) jaar geleden (de 42031), maar dan in het oranje ipv zwart en dat soort acties van Lego moet je wat mij betreft hard boycotten door te spreken met je portemonnee.

• small2
  • Laatst online: 21:09
Inderdaad jammer dat het een remake was, maar de oranje kleuren kon ik goed gebruiken voor de Corvette

• Guardian1980
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:43

Guardian1980

Lekker bezig

Ik krijg waarschijnlijk alvast een kopie van de set van Lego/Bricklink om zelf nog ergens te promoten. Heeft iemand nog een idee waar dat zou kunnen? Ik dacht zelf ergens ter review aanbieden, maar ik kom niet echt op goede ideeën waar.
Een signeersessie op Lego world in de Jaarbeurs komend najaar? Wordt dat meteen een ontmoeting van allerlei Tweakers.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:24
Volgens een artikel op promobricks gaat Lego een pakketje met stickersheets uitbrengen:

De prijs zal €3,99 bedragen in Duitsland.

Kapoen wijzigde deze reactie 08-02-2019 20:12 (28%)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Zwelgje_76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:45
[...]

Misschien via een grote youtuber zoals Jangbricks ?
Hij doet veel reviews van sets en heeft bovendien een uitgebreide stads-lay out. Misschien is hij geinteresseerd.

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:44

almightyarjen

When does the hurting stop?

Zwelgje_76 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:09:
[...]

Misschien via een grote youtuber zoals Jangbricks ?
Hij doet veel reviews van sets en heeft bovendien een uitgebreide stads-lay out. Misschien is hij geinteresseerd.
Jang is volgens mij niet zo happig op dat soort dingen. Hij reviewt zijn eigen sets en ik heb hem nog nooit wat anders zien doen.

@MDT-Maikel Nu je set meer dan 100% gebacked is, komt deze er nu sowieso of is er nog een wedstrijd gaande dat alleen de eerst 3 worden gerealiseerd oid?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:01:
Volgens een artikel op promobricks gaat Lego een pakketje met stickersheets uitbrengen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Holy crap, must have! Dank voor delen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Kapoen
himlims_ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:46:
[...]

Holy crap, must have! Dank voor delen
Jang heeft ook een review van een aantal DK boeken met stickers die geschikt zijn voor MOCs:
- Four more LEGO Ultimate Sticker books by DK

Niet allemaal even nuttig, maar ik geloof dat in die City boeken een paar vellen zitten met honderden van die kleinere decals. *edit* Ik heb net nog eens snel door de review gekeken, er zitten maar heel weinig echt bruikbare stickers voor gebouwen tussen vrees ik.

Kapoen wijzigde deze reactie 08-02-2019 22:27 (22%)

• MDT-Maikel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:53
almightyarjen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:22:
[...]
@MDT-Maikel Nu je set meer dan 100% gebacked is, komt deze er nu sowieso of is er nog een wedstrijd gaande dat alleen de eerst 3 worden gerealiseerd oid?
Ja, hij komt er nu sowieso. Maximaal 2500 stuks, ik weet ook niet precies waar ze de productieaantallen op gaan baseren.

brick store | openclonk

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MDT-Maikel schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:04:
[...]

Ja, hij komt er nu sowieso. Maximaal 2500 stuks, ik weet ook niet precies waar ze de productieaantallen op gaan baseren.
ontvang jij ook nog een percentage? los van eeuwige fame en vergroting van ePenisTM
ben wel benieuwd in wat voor 'custom' design box die verstuurd wordt. zoals nu begrijp is de prijs van $50 incl. shipping - exclusief invoerrechten (wat die ook mogen zijn. 5-8piek?)

blijf het een tof design vinden, een van de weinige die er daadwerkelijk uit ziet als een een officiele lego set, toch? nog niet besteld, maar dat gaat gebeuren.

himlims_ wijzigde deze reactie 09-02-2019 00:15 (34%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:51

Tarin

Just plain weird.

himlims_ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 00:12:
[...]

Zoals nu begrijp is de prijs van $50 incl. shipping - exclusief invoerrechten (wat die ook mogen zijn. 5-8piek?)
[...]
Tussen 22 en 150 euro (productwaarde plus verzendkosten) betaal je voor goederen van buiten de EU alleen 21% BTW, maar rekent de bezorgende partij nog servicekosten bovenop.
In NL is dat tussen de €7,50 en €17,50; hier in DE betaal je niks als je je pakje zelf binnen 7 kalenderdagen tijdens relatief beperkte kantooruren bij het voor jouw regio verantwoordelijke douanekantoor (tot 80 km bij je vandaan als ik zo snel op de kaart schat) ophaalt, anders kost het geloof ik €25 extra.
Wij wonen relatief dicht in de buurt van die van ons (25km) en ik rijd er vrijwel langs als ik naar mijn werk rijd, maar als je geen auto hebt / op een berg woont / overdag geen tijd hebt mag je mooi aftikken.

Je kunt geluk hebben, dat je pakketje er tussendoor glipt, maar met de toename in import door privépersonen uit China grenst die kans aan 0%.

Tarin wijzigde deze reactie 09-02-2019 07:17 (7%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• MDT-Maikel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:53
@himlims_ Ik geloof tien procent, dus ik heb er wel belang bij. Maar wees maar niet jaloers want ik ben op het moment werkloos, dus ik heb een backlog van sets die ik nog wil kopen (Ninjago City + Haven, Saturn V, Cafe Corner, beide treinen) die misschien aangepakt kan worden.

Hier een nieuw videootje met wat gesprekken die ook bij iedere Ideas selectie te horen zijn:

brick store | openclonk

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
ik heb even zittrn kijken en zou wel zo'n $500 aan sets willen backen :'(

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• almightyarjen

almightyarjen

@MDT-Maikel Ik zou een review kunnen plaatsen op mijn kanaal. Ik weet alleen niet hoeveel effect dat gaat hebben; ik heb een ander soort audience dan Jang en ook veel kleiner. Daarnaast heb ik 0 review ervaring :P DM me maar als je interesse hebt!

• mschol
  • Niet online
--dubbel--

ik slaap weer verder

mschol wijzigde deze reactie 09-02-2019 16:14 (86%)

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:16

Shabbaman

Got love?

Ik ben net met m'n zoontje naar de Lego movie 2 geweest. M'n dochterje was hard aan het klagen dat ze ook mee wou (naar de film van Maja de bij, wacht wat) en dat was eigenlijk best toepasselijk.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:13:
Alleen wat ga ik halen:
  • 42069 Extreme Adventure, €109,- bij Amazon (niet al te veel geld voor 2382 steentjes)
  • 10220 Volkswagen T1, €89,- (bij een winkel om de hoek).
Change of plans....

Stond veel opgebouwd in de winkel dus ik ben er uit welke sets er nog moeten komen. Over de Volkswagen T1 twijfel ik nog. Aan de ene kant doet het model me nog steeds niet zo veel, maar voor de genoemde 79 euro via de officiële dealer is het wellicht wel leuk vermaak. De Technic 42069 Extreme Adventure ga ik zeker nog wel halen. Erg tof model qua kleurschema en uiterlijk. Verder staat dan alleen nog de Bugatti op de verlanglijst. Eens wat reviews afwachten en dan beslissen of de Creator Mustang er ook mag gaan komen.

Voor het eerst ook de Millennium Falcon (de 75192 versie) gezien, damn wat een unit is dat :9~

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kapoen
Misschien is deze set ook nog wat voor jou?
75890 Ferrari F40 Competizione

Dan kan je de mini versie naast de grote zetten :)

Ik heb vandaag ook mijn eerste Speed Champions set ooit besteld, de 75894 Mini Cooper S Rally. Ook met de bedoeling om die kleine mini cooper naast de grote Creator versie te zetten.

• Haay
Heb een tijdje zitten twijfelen, maar heb nu twee Bricklink AFOL Designer Program sets besteld. Gewoon te mooi om te laten schieten! :9~

Haay wijzigde deze reactie 09-02-2019 21:31 (18%)

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:56
Zojuist de T1 afgemaakt met verlichting.
Leuk model maar vond de F40 leuker om te bouwen, interessantere technieken. Goede keuze!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

flam schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:32:
[...]

Zojuist de T1 afgemaakt met verlichting.
Leuk model maar vond de F40 leuker om te bouwen, interessantere technieken. Goede keuze!
Ik wilde net vragen of de T1 een goede keuze is als ik de bouwerervaring van de F40 nog eens wilde beleven. Zo te lezen niet dus :P. De technieken ik de F40 met alle haakjes en koppelstukken die in elkaar grijpen zijn briljant. De 14+ op de F40 kan ik dan ook niet plaatsen met de 16+ van de Mini die ik ook heb. De F40 was complexer.

• Haay
FeaR schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:50:
Ik wilde net vragen of de T1 een goede keuze is als ik de bouwerervaring van de F40 nog eens wilde beleven. Zo te lezen niet dus :P. De technieken ik de F40 met alle haakjes en koppelstukken die in elkaar grijpen zijn briljant. De 14+ op de F40 kan ik dan ook niet plaatsen met de 16+ van de Mini die ik ook heb. De F40 was complexer.
De designer van de F40 is dezelfde persoon die ook de James Bond Aston Martin DB5 heeft ontworpen. En dat was goed te merken in de geavanceerde bouwtechnieken en de geweldige bouw ervaring die ik met die set had.

Als Lego bouwset vind ik het een aanrader, maar zou dan wel wachten op een goede aanbieding.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:25
http://www.carnavalmarkt....00-lego-platen-ft-25x25cm

Lijkt mij niet dat dit officiële legoplaten zijn?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 02:53
Vragen om foto's van de noppen, daar moet Lego op staan.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:54:
[...]

De designer van de F40 is dezelfde persoon die ook de James Bond Aston Martin DB5 heeft ontworpen. En dat was goed te merken in de geavanceerde bouwtechnieken en de geweldige bouw ervaring die ik met die set had.

Als Lego bouwset vind ik het een aanrader, maar zou dan wel wachten op een goede aanbieding.
De DB5 stond niet direct op de lijst vooral vanwege de prijs. Dat de bouwtechniek zo goed is doet mij besluiten de T1 te laten gaan en de DB5 te halen zodra er een leuke aanbieding komt. Rond de €115-€120 moet vast nog wel een keer lukken.

• The Eagle
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@FeaR welke winkel was dat, en wat heb je nou nog voor die F40 betaald als ik vragen mag? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:46:
@FeaR welke winkel was dat, en wat heb je nou nog voor die F40 betaald als ik vragen mag? :)
Hetzelfde als jij bij 2T-Toys ;)
Eigenlijk "boven budget" maar toen ik nog een exemplaar zag staan en wist dat het ding eigenlijk EOL is kon ik hem toch niet laten staan.

• flam
FeaR schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:50:
[...]

Mee eens. De Mini vind ik het ‘saaist’ tot nu toe.

Zojuist de verlichting geïnstalleerd voor mijn vrouws Disney kasteel.

flam wijzigde deze reactie 10-02-2019 22:20 (27%)
Reden: Update Disney kasteel

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De Mini en T1 vond ik vrij hetzelfde qua bouwtechniek. Je merkt als je eerst de F40 of Kever hebt gemaakt, dat de T1 gebouwd is met een 'steentjes stapelen' concept, terwijl de nieuwere al meer 'panelen maken' in zich hebben.

• The Eagle
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:49:
[...]

Hetzelfde als jij bij 2T-Toys ;)
Eigenlijk "boven budget" maar toen ik nog een exemplaar zag staan en wist dat het ding eigenlijk EOL is kon ik hem toch niet laten staan.
2T ben ik al lang niet geweest. Maar had al zo'n vermoeden dat het die was ja.
Mijn lokale "dealer" doet ook veel eigen spul. Met sinterklaas de F40 voor mezelf gehaald a 100 euro iir, dat was schappelijk. Doet nu 125 zag ik zaterdag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• moer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-04 20:14
Kapoen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Doet mij denken aan de stickers die bij dit boek zaten, toen best wel wat van gebruikt

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:10
moer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Doet mij denken aan de stickers die bij dit boek zaten, toen best wel wat van gebruikt
[Afbeelding]
Maar zie je de gebochelde zigeunervrouw of zie je de piraat en het mannetje met de gele helm? :P

Ik heb deze nog steeds ergens en vroeger heb ik 'm altijd fout gezien.

• kokkie20
  • Laatst online: 06:49
Soms is een kringloop winkel ideaal :D Kocht een grote bak met lego voor 5 euro. Niet echt naar inhoud gekeken. Bij thuiskomst maar eens gaan kijken bleek er gewoon de 10214 in te zitten :o op 10 blokjes na en de instructies is hij helemaal compleet :D mijn dag kan niet meer stuk :D

• Kapoen
moer schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:40:
[...]

[Afbeelding]
Die had ik ook liggen vroeger, misschien nog indien de verloren map nog opdaagt...

De sticker met ‘Classic burger’ is allezinds identiek ja :9

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:17

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

flam schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:24:
Ziet er mooi uit, heb je daar een kant en klare set voor gebruikt ? (zo ja, welke ?)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Baumans
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:40
kokkie20 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:10:
Soms is een kringloop winkel ideaal :D Kocht een grote bak met lego voor 5 euro. Niet echt naar inhoud gekeken. Bij thuiskomst maar eens gaan kijken bleek er gewoon de 10214 in te zitten :o op 10 blokjes na en de instructies is hij helemaal compleet :D mijn dag kan niet meer stuk :D
Dat is een mooie vondst!

• flam
DukeBox schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:00:
[...]

Ziet er mooi uit, heb je daar een kant en klare set voor gebruikt ? (zo ja, welke ?)
Dit is idd een kant en klare set. Deze heeft ze volgens mij op Aliexpress besteld, maar ik weet niet welke. Wel dat deze behoorlijk prijzig was :X EUR 70.

• DukeBox

DukeBox

• flam
Dat is em. Er zat ook een USB hub bij om de 6 setjes te verbinden.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:31:
[...]
2T ben ik al lang niet geweest. Maar had al zo'n vermoeden dat het die was ja.
Mijn lokale "dealer" doet ook veel eigen spul. Met sinterklaas de F40 voor mezelf gehaald a 100 euro iir, dat was schappelijk. Doet nu 125 zag ik zaterdag.
Ik heb er sowieo "te veel" voor betaald kijkende naar de adviesprijs. Maar kijkende naar het plezier wat ik heb gehad met bouwen was het me dit geld zeker waard.

Over plezier met bouwen gesproken. Ik ben de 42009 aan het bouwen en het gaat voorspoedig. Toch stond het me bij dat er iets was met dit model wat me niet aan stond en irritant was. De techniek is het zeker niet, genoeg tandwieltjes in dit model om het interessant te houden. Had ik opeens een dark grey beam te weinig en toen wist ik het weer... in de instructies is het verschil tussen zwart en dark grey haast niet zichtbaar. Kon ik het halve model weer uit elkaar halen :X

• kokkie20
  • Laatst online: 06:49
Vond ik ook :D Denk dat ik nooit meer zo iets ga mee maken maar goed af en toe moet lady luck je toelachen :)

• Kapoen
FeaR schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:29:
[...]
Had ik opeens een dark grey beam te weinig en toen wist ik het weer... in de instructies is het verschil tussen zwart en dark grey haast niet zichtbaar. Kon ik het halve model weer uit elkaar halen :X
Herkenbaar, ik had exact hetzelfde probleem met dit model en de grijze/zwarte beams. Omdat ik hier veel te laat achterkwam heb ik het maar zo gelaten.

• moer
ErikT738 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:56:
[...]

Maar zie je de gebochelde zigeunervrouw of zie je de piraat en het mannetje met de gele helm? :P

Ik heb deze nog steeds ergens en vroeger heb ik 'm altijd fout gezien.
Volgens mij is er nooit een zigeuner thema geweest dus ik zag altijd de piraat en het mannetje met de gele helm :P

Hier ligt hij zelfs naast mijn bed :X

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:50

Kraz

What does this button do?

flam schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:24:
[...]

Mee eens. De Mini vind ik het ‘saaist’ tot nu toe.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tof!

Heb je dat zelf gemaakt of met behulp van kant-en-klare setje(s) ?

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-04 17:51

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kraz schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:18:
[...]
Tof!

Kijk even naar Flam's reactie van 13:30

This footer is intentionally left blank

• DukeBox

DukeBox

Kraz schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:18:
Hey, had een Déjà vu ;)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

FeaR schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:29:
[...]

Ik heb er sowieo "te veel" voor betaald kijkende naar de adviesprijs. Maar kijkende naar het plezier wat ik heb gehad met bouwen was het me dit geld zeker waard.

Over plezier met bouwen gesproken. Ik ben de 42009 aan het bouwen en het gaat voorspoedig. Toch stond het me bij dat er iets was met dit model wat me niet aan stond en irritant was. De techniek is het zeker niet, genoeg tandwieltjes in dit model om het interessant te houden. Had ik opeens een dark grey beam te weinig en toen wist ik het weer... in de instructies is het verschil tussen zwart en dark grey haast niet zichtbaar. Kon ik het halve model weer uit elkaar halen :X
Zwart is al tijden wit omlijnd, dark grey niet. Zo hou ik ze uit elkaar.

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:50

Kraz

What does this button do?

ajhaverkamp schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:29:
[...]

Kijk even naar Flam's reactie van 13:30
Jullie verwachten van mij dat ik EN lees...EN scroll?! :P

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Señor Sjon schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:30:
[...]
Zwart is al tijden wit omlijnd, dark grey niet. Zo hou ik ze uit elkaar.
Bij de 42009 in het boekje volgens mij niet. Net even de PDF instructies er bij gepakt en daar is het verschil wel wat duidelijker maar zwart is niet wit omrand.

FeaR wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:46 (4%)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik had een wanted list op Bricklink, waarvoor ik via "buy all" en "auto select" 9 stores had gevonden. Vervolgens ben ik door mijn eigen voorraad gegaan en heb die items van de wanted list afgehaald. Er zijn dus alleen items afgegaan, niet bij gekomen. Als ik nu via "buy all" en "auto select" stores ga zoeken, dan kom ik op 11 stores uit, 2 meer dan toen de wanted list meer items bevatte 8)7

Er kan uiteraard wat zijn veranderd in de inventories tijdens mijn gegraai in mijn eigen voorraad, maar die wanted list was gehalveerd in een uur tijd; ik kan me niet voorstellen dat er zoveel in de inventories is veranderd. Is dit weer zo'n geval dat Bricklink's auto select functie eigenlijk ruk is en dat ik het old skool maar weer handmatig moet gaan zoeken? :'(

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:14
almightyarjen schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:28:
Ik had een wanted list op Bricklink, waarvoor ik via "buy all" en "auto select" 9 stores had gevonden. Vervolgens ben ik door mijn eigen voorraad gegaan en heb die items van de wanted list afgehaald. Er zijn dus alleen items afgegaan, niet bij gekomen. Als ik nu via "buy all" en "auto select" stores ga zoeken, dan kom ik op 11 stores uit, 2 meer dan toen de wanted list meer items bevatte 8)7

Er kan uiteraard wat zijn veranderd in de inventories tijdens mijn gegraai in mijn eigen voorraad, maar die wanted list was gehalveerd in een uur tijd; ik kan me niet voorstellen dat er zoveel in de inventories is veranderd. Is dit weer zo'n geval dat Bricklink's auto select functie eigenlijk ruk is en dat ik het old skool maar weer handmatig moet gaan zoeken? :'(
Ik heb er ook veel last van. Dan heb ik verschillende items staat. Dan doe ik buy all en zie bijvoorbeeld ook maar 5 shops staan,
kijk ik een half uur later weer omdat ik een paar steentjes heb gevonden krijg ik oftewel meer shops of minder maar niet alle items.

Ik vertrouw die functie niet helemaal.
Doe zelf liever zoek en vergelijk.

PSN: McMillan0984

• vectormatic

Misschien zit er een rare optimalisatie in? Zou kunnen dat door onderdelen er af te halen je niet meer persee bij shop A hoefde te bestellen, en het kwa kosten voordeliger is de rest van de onderdelen over B en C uit te smeren dan alsnog bij A te bestellen?

Ik gok overigens dat verzendkosten daar niet in zijn meegenomen, aangezien BL die niet netjes zelf berekent.

• mschol
  • Niet online

het kan natuurlijk dat in dat half uur net een inventory update gedaan is bij 1 of meerdere shops

ik heb gisteren bikes gebacked samen met de saloon op Bricklink.

wat is die exclusive part die bij alle sets er 1x inzit?

• almightyarjen

almightyarjen

Clavat schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:34:
Ik vertrouw die functie niet helemaal.
Doe zelf liever zoek en vergelijk.
Ik had ook altijd een vaag gevoel bij die functie, dit is echter de eerst keer dat ik er echt tegenaan loop dat de functie niet deugt.
vectormatic schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:14:
Misschien zit er een rare optimalisatie in? Zou kunnen dat door onderdelen er af te halen je niet meer persee bij shop A hoefde te bestellen, en het kwa kosten voordeliger is de rest van de onderdelen over B en C uit te smeren dan alsnog bij A te bestellen?

Ik gok overigens dat verzendkosten daar niet in zijn meegenomen, aangezien BL die niet netjes zelf berekent.
Zou kunnen. Ik mis eigenlijk een optie als "zo weinig mogelijk stores" oid, het is nu onduideljik waarop geoptimaliseerd wordt.
mschol schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:32:
[...]

het kan natuurlijk dat in dat half uur net een inventory update gedaan is bij 1 of meerdere shops

ik heb gisteren bikes gebacked samen met de saloon op Bricklink.

wat is die exclusive part die bij alle sets er 1x inzit?
Dank voor de trigger, ik kon er één part uithalen welke niet vrij standaard was. Ik ben terug op 9 stores :P Echter vind ik dat veel te veel voor ca. 500 parts. Ik ga er vanavond wel even voor zitten, kijken of ik het beter kan dan Bricklink :D

• Barthezz Brick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-04 19:16
Ik ben wat aan het experimenteren met furniture designs & details. Dit soort details ben ik aan het ontwikkelen voor mijn volgende bouwwerk. Dit zal een online collab zijn die rond half maart online komt.

Het ontwerp van de stoel is nieuw..?!

Experimenting with furniture designs by Barthezz Brick, on Flickr

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 06:59
Cool, maar ik snap echt niets van de onderdelen die in die stoel zitten (behalve de 2x2 ronde plate) :)

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-04 14:41
Reinier schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:10:
Cool, maar ik snap echt niets van de onderdelen die in die stoel zitten (behalve de 2x2 ronde plate) :)
Zo te zien, deze voor de rugleuning:

En deze voor de pootjes

Heel leuk en origineel gevonden om hiermee een stoel te maken.

• Reinier
Aha, creatief gebruik van de spurs of hoe je ze ook in het Nederlands noemt.
Goed bedacht!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik vind het altijd indrukwekkend dat er mensen zijn die dit kunnen bedenken :D

• la_fusion
  • Laatst online: 18-04 19:45
Ik weet nog steeds niet wat voor onderdelen het zijn.. hoe worden die normaal toegepast?

• Kapoen
Reinier schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:45:
Goed bedacht!
Ik zie soms de naam ‘sprue’ staan.
la_fusion schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:51:
Ik weet nog steeds niet wat voor onderdelen het zijn.. hoe worden die normaal toegepast?
De ‘sprue’ is eigenlijk een stukje plastic dat je weggooit zodra je de onderdelen die er aan vast zitten hebt afgehaald. In het geval van de stoel hierboven zijn het de toverstokjes van Harry Potter figuren dacht ik.

Bloemblaadjes zitten zo ook in sets:

Je draait de bloemen van het stukje in het midden, en dat gooi je weg.

• moer
la_fusion schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:51:
Moest zelf goed kijken maar het is wel geniaal bedacht! De rugleuning is terug te vinden in de volgende sets: https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=36752c01&in=S

Waaronder dus deze https://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=colhp-9, succes met zoeken 8)7

spoiler: title
kijk in de part list, het is de houder waar de toverstaf aan vast zit...... https://www.bricklink.com...ogitem.page?S=colhp-9#T=I

Edit: @Kapoen was mij net voor

• la_fusion
Ah dus toch, ik dacht al zoiets maar was in de veronderstelling dat dat als 'uiterst' illegaal zou worden bestempeld. Ik vraag mij alleen af wat de prijs van die stoelen is op deze manier :o

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-04 14:41
la_fusion schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:25:
Ah dus toch, ik dacht al zoiets maar was in de veronderstelling dat dat als 'uiterst' illegaal zou worden bestempeld. Ik vraag mij alleen af wat de prijs van die stoelen is op deze manier :o
Als LEGO purist: Het gebruik van sprues is natuurlijk niet legaal; als in LEGO zou het zelf nooit doen. De connectie van de sprue op zich met de rest van de stoel is wel een legale verbinding, integenstelling tot hoe de bucket-handle vast zit aan de zitting...

• Reinier
Kapoen schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:02:
[...]

Ik zie soms de naam ‘sprue’ staan.
Ja, volgens mij is dat de juiste term.

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:00

GeeBee

Oddball

Reinier schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:45:
Goed bedacht!
Aanspuitstukjes

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-04 15:51

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gister naar de Lego film geweest. (deel 2).

Nu heb ik nog maar 1 vraag: Hoe kom ik aan een Lego Bruce Willis??

(Hij is trouwens erg leuk, meer musical achtig, maar er is zoveel humor in verwerkt voor afols dat dat geen probleem is :) )

Mad-Matt wijzigde deze reactie 12-02-2019 15:23 (7%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:14
Hmm de Mustang lijkt nummer 10265 te krijgen. Volgens de Duitse promobricks.de
Maar hoe betrouwbaar deze is?? En 1472 steentjes...

Clavat wijzigde deze reactie 12-02-2019 17:53 (9%)

PSN: McMillan0984

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hell yeah dat deze er komt!

Mad-Matt wijzigde deze reactie 12-02-2019 18:39 (6%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dadelijk heeft deze meer functies dan de Technic Bugatti :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Barthezz Brick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-04 19:16
chrisO schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Als LEGO purist: Het gebruik van sprues is natuurlijk niet legaal; als in LEGO zou het zelf nooit doen. De connectie van de sprue op zich met de rest van de stoel is wel een legale verbinding, integenstelling tot hoe de bucket-handle vast zit aan de zitting...
Klopt, soms bedenk je gewoon wat en is het niet legaal, maar het is wel een mooie stoel ;)

De spure zit vast met een standaard plate clip en de clip houdt ook meteen de 2 bucket handles op zijn plek. Die zitten vast geklikt in de ronde tile, maar springen er makkelijk uit (nu dus niet meer :) )

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die Mustang is wel snel na de DB5. En ziet er stukken beter uit.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Damn, chique modelletje. Die gaat er zeker komen :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

D3 Profile D3 XP Ladder

• vectormatic
LOL

Ik vond het "stock" plaatje er niet zo tof uitzien, maar met dikke rake, een supercharger, sidepipes en een NOS-fles in de kofferbak wordt t ineens een heel ander ding oOo

Als het out of the box ook zo'n dikke getunede bak kan worden, komt ie misschien stiekem toch op het lijstje :P en rest mij de vraag, wanneer doen ze op de zelfde manier een dikke Nissan (R34 of fairlady? ombouw naar bosozoku is dikke pluspunten)

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:03
Voor de liefhebbers... Benny-squad ligt nu bij de Kruidvat voor 7.99, vanaf 9.99 krijg je er nog een polybag bij.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Creative #lego filmpje

himlims_ wijzigde deze reactie 13-02-2019 23:25 (13%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Gim
Erg leuk gemaakt! En tof dat het niet alleen lego is maar in de "echte wereld" afspeelt :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

vectormatic schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:14:
[...]

LOL

Ik vond het "stock" plaatje er niet zo tof uitzien, maar met dikke rake, een supercharger, sidepipes en een NOS-fles in de kofferbak wordt t ineens een heel ander ding oOo

Als het out of the box ook zo'n dikke getunede bak kan worden, komt ie misschien stiekem toch op het lijstje :P en rest mij de vraag, wanneer doen ze op de zelfde manier een dikke Nissan (R34 of fairlady? ombouw naar bosozoku is dikke pluspunten)
Persoonlijk ben ik meer fan van de "stock" versie.

D3 Profile D3 XP Ladder

• la_fusion
Ik vind het een leuk model maar toch ook op sommige plekken niet zo accuraat. Vergelijkbaar met de DB5, Mini en consorten, voor mij niet direct storend maar voor ik kan mij voorstellen dat het voor de puristen niet helemaal klopt.

• Haay
Blijkbaar is de Lego Ideas Flintstones box ook al in het wild gespot:

• Kapoen
Geen Dino? :|

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Persoonlijk vind ik het er erg goedkoop uit zien, zelfs een beetje Chinees goedkoop zeg maar.

Nee, geen fan van deze set.

D3 Profile D3 XP Ladder

• almightyarjen

almightyarjen

Wat voor kleur grijs is dat huis? Dat lijkt wel de oude light grey? :?

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 02:53
ik vond het ontwerp van de bedenker hiervan leuker. het huis zag er meer rotsblokkerig uit. en hopelijk komt die grote stuk vlees ook. die je aan de auto kan vastzetten
Pagina: 1 ... 100 ... 107 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True