Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.963 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kapoen schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 05:57:
Op Brickset staat een artikel over de nieuwe Overwacht sets met afbeeldingen. Ik ben geen speler van het spelletje, maar sets als deze lijken me wel grappig:
[Afbeelding]

Meer foto's van de andere sets staan in het brickset artikel uiteraard.
Ik heb helemaal niks met overwatch, maar er zitten best een paar toffe voertuigen/mechs tussen, de dollar prijzen van de kleine setjes lijken me wel relatief hoog, dat zal hier in europa waarschijnlijk nog een stapje erger zijn

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
almightyarjen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Klopt. Het enige op dat vlak wat ik gezien heb was die kerel van Anatomini, welke in het Fans gedeelte stond. Ik ken die kerel omdat hij zijn Ideas project net even iets te veel loopt te spammen in diverse facebook groepen...

Ik ben er gisteren na 5 jaar weer eens geweest en ik vond er weinig veranderd. Ik kreeg het idee dat het meer op kids was gericht dan 5 jaar geleden. Op zich prima en logisch, maar ik vond de AFOL hoek daardoor wel erg klein, in mijn beleving was die 5 jaar geleden een stuk groter.

Daarnaast viel het me op hoeveel (vr)eettentjes er waren. 5 jaar geleden stond ergens een Unox broodje worst kraampje en dat was het wel zo'n beetje. Nu kon je alles krijgen, het enige wat miste was een suikerspin kraam :P

Het was wel leuk, maar ik ga de komende jaren weer mooi overslaan :Y

edit: fixed :+
Ik was gisteren ook met vrouwlief en kinderen in LegoWorld. Het was er gelukkig niet (erg) en we konden dan ook veel van de activiteiten doen/zien die de kinderen graag wilden doen/zien.

De hoeveelheid vreettentjes lijkt inderdaad elk jaar toe te nemen, en van gezond voedsel hebben ze in LegoWorld blijkbaar nooit gehoord.

De AFOL sectie was iets kleiner dan vorig jaar (150m2 heb ik vernomen ), maar er stonden wel meer exposanten dan vorig jaar. Er waren dit jaar ook vooral nieuwe bouwwerken te zien in vergelijking met vorig jaar, toen stonden er namelijk veel bouwwerken van het jaar ervoor.

Sinds LegoWorld is verhuisd naar Utrecht is het zich meer en meer gaan richten op kinderen, wat op zich logisch is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
Gisteren voor het eerst naar Lego World geweest, maar ik vond het veels te druk! Toegegeven op bepaalde plekken viel het mee, maar bijvoorbeeld in de Ninjago hoek en bij de springkussens e.d. was het veel te druk. Kan zijn dat het net een verkeerde flow was.

De AFOL hoek, prachtig wat een bouwwerken, vooral de haven:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/9jzj12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/169ls28.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door OmeAnne op 23-10-2018 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

OmeAnne schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:49:
Gisteren voor het eerst naar Lego World geweest, maar ik vond het veels te druk! Toegegeven op bepaalde plekken viel het mee, maar bijvoorbeeld in de Ninjago hoek en bij de springkussens e.d. was het veel te druk. Kan zijn dat het net een verkeerde flow was.

De AFOL hoek, prachtig wat een bouwwerken, vooral de haven:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
tip: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?action=popup

//edit; vandaag is mijn 'naam-dag', suprise van vriendin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3bfdJdGMG8bh3nw4TBLS4qiE/full.jpg
*O*

//edit2; op reddit staat vandaag deze MOC :>
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lktpdwv53tt11.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 23-10-2018 14:30 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

tim427 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

https://www.intertoys.nl/search?q=60051 krijg ik geen hits.

Dan moet ik eerst de productdetail pagina vinden. :)

Nevermind, via Google ben ik wel op die productdetail pagina gekomen :) thanks!
Hmm, sinds vandaag hebben ze een nieuwe website, dus zoeken met Google heeft weinig zin.

Gelukkig wist ik nog waar ze voorraad hebben; staat gereserveerd }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
@himlims_ gefeliciteerd.

En dat gebouw ziet eruit als van Dr Strange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
tim427 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

Hmm, sinds vandaag hebben ze een nieuwe website, dus zoeken met Google heeft weinig zin.

Gelukkig wist ik nog waar ze voorraad hebben; staat gereserveerd }:O
Mooi voor jou! En niet om hier een shop review te plaatsen, maar vond t bij de mijne wel top dat ze me een tegoed hebben gegeven op zo'n wegenplaat die je gratis kreeg bij City aankopen. Op = op eigenlijk, maar omdat ze weinig op voorraad hadden gekregen door de beurs kon ik er op een later moment aanspraak op maken. Netjes.

Ben wel benieuwd naar de inhoud van de doos want het lijkt een erg oversized doos?! Had meer t gevoel dat ik met een Creative Expert modular doos naar huis liep 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Het missende stukje van de Excavator is onderweg, de 42082 Kraan is was te koop voor een zeer leuke prijs, dus meteen gekocht. Kan als de eerste af is meteen door met de tweede.

Op zich wel jammer, want deze twee sets waren/leken mijn holy grail Lego dozen. Oh well ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Brad Pitt op 23-10-2018 21:09 . Reden: Aanbieding afgelopen ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Gim schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:29:
[...]Had meer t gevoel dat ik met een Creative Expert modular doos naar huis liep 😅
Je gaat je eigen doos niet open maken dus :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Vraagje: Bestaat er iets als een bluetooth range extender ofzo? Voor als je een grote spoorbaan hebt en met de nieuwe Powerd Up wilt gaan rijden?
Mijn spoorbaan bestaat binnenkort pas uit wat er uit 2 sets komt en misschien aangevuld met wat los spoor en wissels. Maar goed, ik verwacht daar in de toekomst misschien wel wat problemen, zeker als ik wil kijken of ik het via de laptop allemaal kan aansturen.
En aangezien ik nu nog niks heb lijkt het mij toch het handigst dat ik meteen het nieuwste maar adopteer.

Of zit die oplossing misschien meer in het Arduino waar Arjen zulk mooi spul mee gemaakt heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door OmeAnne op 24-10-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
tim427 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:20:
[...]

Je gaat je eigen doos niet open maken dus :9 ?
Jawel, maar nog niet haha. Wil hem voor mijn zoontje hebben zodra de duplo trein eruit gaat :) En met de rails en wissels leuk om naast de kersttrein nog een trein te kunnen laten lopen 😁

Nu in elk geval een PF trein die compatibel is met alle andere PF in huize Gim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41

GeeBee

Oddball

OmeAnne schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:07:
Vraagje: Bestaat er iets als een bluetooth range extender ofzo? Voor als je een grote spoorbaan hebt en met de nieuwe Powerd Up wilt gaan rijden?
BT kan standaard 10 meter halen, dus tenzij je een kamer hebt van meer dan 20 meter (en de rails daarvoor hebt) zou ik me geen zorgen maken.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

GeeBee schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

BT kan standaard 10 meter halen, dus tenzij je een kamer hebt van meer dan 20 meter (en de rails daarvoor hebt) zou ik me geen zorgen maken.
20m haalt ie ook nog wel - maar dan wordt signaal wel duidelijk minder goed. Mits er geen aquarium/metalen constructie of steunmuren staan zal 15-20m wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Dank voor de antwoorden heren en ik weet dat ik voorlopig nog niet zover ben.
Maar mijn vraag is niet of ik me zorgen moet gaan maken, mijn vraag is of er iets dergelijks bestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

OmeAnne schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:20:
Dank voor de antwoorden heren en ik weet dat ik voorlopig nog niet zover ben.
Maar mijn vraag is niet of ik me zorgen moet gaan maken, mijn vraag is of er iets dergelijks bestaat?
Even gegoogled en kwam dit tegen:
The short answer is "no", there is not an easy or standard way to do this. What you are looking for would be a Bluetooth repeater. Bluetooth repeater devices do exist, but are proprietary, not standardized. For example, this one from a German solar power manufacture, specific to their devices.

Usually, Bluetooth networks are a simple star topology with a single master and one or more slaves - a piconet. However, it is possible to join multiple piconets into a larger scatternet.

The longer answer is that it is possible, but will require software support from Device #2. That may involve custom software or firmware development. Depending on your application, it may be simpler to consider adding another form of wireless connectivity into the system, such as wireless Ethernet
Misschien anders even een topic aanmaken in het hardware forum?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
almightyarjen schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Even gegoogled en kwam dit tegen:

[...]

Misschien anders even een topic aanmaken in het hardware forum?
Dat stuk was ik inderdaad ook al tegengekomen maar aangezien het al een paar jaar oud is dacht ik dat het wel eens achterhaald kon zijn.

Geen raar idee om het daar eens te vragen, thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
OmeAnne schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:07:
Mijn spoorbaan bestaat binnenkort pas uit wat er uit 2 sets komt en misschien aangevuld met wat los spoor en wissels. Maar goed, ik verwacht daar in de toekomst misschien wel wat problemen, zeker als ik wil kijken of ik het via de laptop allemaal kan aansturen.
En aangezien ik nu nog niks heb lijkt het mij toch het handigst dat ik meteen het nieuwste maar adopteer.

Of zit die oplossing misschien meer in het Arduino waar Arjen zulk mooi spul mee gemaakt heeft?
Powered Up is pas net een paar maanden op de markt dus het is nog vroeg dag, Maar je kunt er wel vanuit gaan dat de Lego community hier nog een oplossing voor zal vinden als Lego dat zelf niet doet. (Zoals de Bluetooth brick's voor het power functions systeem.)

Voorlopig is er enkel de relatief simpele oplossing: De remote bij de trein houden (op een wagon).

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
Goverman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:06:
[...]

euhm, waar weet jij een 60051 voor 69 euro te vinden? Op Brickwatch.net is de goedkoopste 94 euro op dit moment. Ik houd me aanbevolen voor 69 euro trouwens O-)
Net een 60051 gekocht in Hoensbroek ( Intertoys ) @ € 69,99 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Heeft er iemand met Lego Boost de fabriek goed werken gekregen? Mijn zoontje heeft er uren aan zitten bouwen, maar is nu erg teleurgesteld dat het niet werkt. Ik krijg hem zelf ook niet goed werkend. De uitlijning van de lopende band is geen probleem, dat werkt goed. Maar het pakken en plaatsen van blokjes gaat niet goed.
Er zit een soort armpje of klauw aan die de blokjes op moet pakken, maar dat gaat meestal mis. Of de blokjes gaan niet mee, of ze blijven in het klauwtje vastzitten, afhankelijk van hoe strak je hem knijpt. Ik kan geen goede tussenweg tussen vast en los vinden die goed werkt. Een plankje van 2x2 oppakken lukt al helemaal niet. Aan de andere kant ook een rubber blokje werkt nóg slechter.
Heeft er iemand een werkende oplossing? Ik kan er verder vrij weinig over vinden (eigenlijk niets, alleen klachten dat de fabriek niet goed werkt).
Lego Boost klauwLego Boost klauw 2
De klauw bestaat uit bovenstaande onderdelen. Het rubber onderdeel aan de rechterkant kun je een beetje naar binnen knijpen om zo genoeg druk te creëren om iets op te pakken. Door het opgepakte blokje vervolgens vast te drukken op een ander blokje eronder, kan de klauw zichzelf weer lostrekken. Leuk bedacht, alleen dat werkt dus niet echt goed.

[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 24-10-2018 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 19:00
BounceMeister schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:48:
Heeft er iemand met Lego Boost de fabriek goed werken gekregen? Mijn zoontje heeft er uren aan zitten bouwen, maar is nu erg teleurgesteld dat het niet werkt. Ik krijg hem zelf ook niet goed werkend. De uitlijning van de lopende band is geen probleem, dat werkt goed. Maar het pakken en plaatsen van blokjes gaat niet goed.
Wij hadden net hetzelfde probleem. Het beterde wel een beetje door inderdaad wat te knijpen zodat het rubber wat naar binnen stond, maar na een paar keer grijpen keerde het rubber alweer wat terug naar zijn originele vorm, met dus minder frictie tot gevolg en dus het missen van blokjes. Ik denk niet dat we 2 volledige robotjes kunnen laten maken hebben, maar bon, de keer dat het lukte was wel mooi om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Zijn de stenen wellicht te nieuw en daardoor te glad? Gewoon even een wilde gok he.. vind het namelijk wel een interessant product maar voor mezelf niet nodig en moet nog een aantal jaar wachten voor ik het kan rechtvaardigen als speelgoed :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:57
Ja, ik heb het redelijk werkend gekregen. Is alweer een poosje terug maar zag in een door mij gemaakt filmpje dat ik 2 elastiekjes gebruikte i.p.v 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

Flabergasted

Prepare to die !

Wat een topper !
"Playable" zal wel niet slaan op het fijne pianogeluid geluid wat er uit gaat komen...

Maar erg kunstig gedaan, mijn stem heeft ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 22:34
Excavator af, hoe knap gemaakt is het allemaal, niet normaal. Losse gestuurde stukje was super snel binnen, kwestie van drie dagen of zo, nette service van Lego!

Helaas één tandwieltje verkeerd gemonteerd dus rijden kan 'ie nu niet maar da's geen issue want een snelheidsmonster was het anders toch niet. De andere gemotoriseerde functies werken gelukkig prima.

De rode kraan 42082 is ook al binnen vanuit België dus kan weer aan de slag.

Heb helaas niet het budget om deze objecten te houden want het is wel heel cool om hiermee te rommelen.

Echter iets bedenken/zelf maken van dit kaliber is denk ik voor maar weinig mensen weggelegd dus veel verder dan plaatjes volgen was het waarschijnlijk toch niet gekomen.

Al met al vele uren lol gehad, op naar de kraan nu :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.kickstarter.c...ref=572821&token=997ae3d2

^- wat vinden we hier van? kan me niet voorstellen dat iets mee zou willen doen :+

hoewel dit er wel leuk uit ziet;
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/022/930/100/f7e5746ee40bbd9f8413015823885d4a_original.jpg

edit
iemand tip voor bricklink shop welke in bulk(100stk / 500stk) doet? bestel vaak bij https://store.bricklink.com/greenman?p=greenman#/terms maar die heeft niet wat ik moet hebben

[ Voor 45% gewijzigd door himlims_ op 26-10-2018 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit is dan wel een leuk idee, zeker die kleine winkels van 'anderen' zouden hier best passen.

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/022/930/100/f7e5746ee40bbd9f8413015823885d4a_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=680&fit=max&v=1539793915&auto=format&gif-q=50&q=92&s=3a5c6e0cb0469d9ba147ff94afd83300

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
himlims_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:10:

^- wat vinden we hier van? kan me niet voorstellen dat iets mee zou willen doen :+
Ik vind het wel een leuk en simpel idee. De lego sets van tegenwoordig komen niet meer met wegen/grondplaten, het idee van lego is dat de sets door de hele kamer kunnen slingeren. Hier heef iemand dat idee goed opgepakt met een eigen twist eraan. Simpel en effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 07:11
Die zou ik zeker halen, wat een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Ik vind het wel gaaf inderdaad! Eens kijken of ik hier aan mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:10:

hoewel dit er wel leuk uit ziet;
[Afbeelding]
bijzonder geinig.. alleen vraag ik mij bij dat soort zaken of en waarvoor ik het zal gebruiken..
zomaar geld in dat soort dingen steken is ook weer zoiets..

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Het was sinds 2 jaar weer eens tijd voor een crash video, enjoy :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Als dat geen topper wordt weet ik t ook niet, gave shots! Had best nog een stukje langer gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Als dat geen topper wordt weet ik t ook niet, gave shots! Had best nog een stukje langer gemogen
Thanks, erg veel langer kon hij niet worden, ik heb zo'n beetje al de crash beelden gebruikt. En daarvoor heb ik die toren 8x moeten opbouwen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

almightyarjen schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:07:
[...]

Thanks, erg veel langer kon hij niet worden, ik heb zo'n beetje al de crash beelden gebruikt. En daarvoor heb ik die toren 8x moeten opbouwen :X
Erg gave beelden! Het verhaal afmaken lijkt me nog wel mooi: hoe moeilijk doet die verzekering? Krijgt die ook nog een trein cadeau? Komt er nog een alien op bezoek? Doet Benny nog mee?

Vragen, vragen... :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mooi filmpje. Het is nog goed dat je into treinen bent en niet into vliegtuigen. :+ :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

Deze week een bezoekje gebracht aan de Lego winkel op het Rockefeller Plaza in New York.
Leuk shopje waar aardig wat modellen uitgestald staan waaronder oa de Millennium Falcon, het VW busje, uiteraard het vrijheidsbeeld maar ook een Lego versie van het Rockefeller Center en Plaza :)
Ook de oranje Lego Technic Posche en de blauwe Bugatti voor het eerst in het echt gezien; die dingen zijn een stuk groter dan ik gedacht had :D

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 27-10-2018 15:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
dvdkiwi schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:25:
Deze week een bezoekje gebracht aan de Lego winkel op het Rockefeller Plaza in New York.
Leuk shopje waar aardig wat modellen uitgestald staan waaronder oa de Millennium Falcon, het VW busje, uiteraard het vrijheidsbeeld maar ook een Lego versie van het Rockefeller Center en Plaza :)
Ook de oranje Lego Technic Posche en de blauwe Bugatti voor het eerst in het echt gezien; die dingen zijn een stuk groter dan ik gedacht had :D
En 'store exclusive' goodies aangeschaft? :) Voor zover die er waren natuurlijk, ik heb geen idee wat/waar te krijgen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 27-10-2018 15:30 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb niets aangeschaft; heb het Vrijheidsbeeld hier al een tijdje op het dressoir staan :P
Binnenkort komt daar een mooie foto achter te hangen van de "echte" dame.

[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 27-10-2018 15:33 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Ik had nu pas tijd om de steentjes van de 8880 te wassen, er kwam een behoorlijke hoeveelheid aan bagger van af... :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i9wPQ2keREixe1WG6bDllKeL/full.jpg

to do:

- laten drogen :+
- ontbrekende steentjes uitzoeken en eventueel bricklinken
- witte/grijze steentjes bleken
- alles weer in elkaar zetten

Strava

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Najaar is begonnen, minder buitenspelen meer binnen frotten :+ 2x deli corner meets sweet shop.

Voorkant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4PPBEIWz0VnN8dbHIj276Krm/full.jpg

Winkel/appartement verlicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QDDmB184lU1TspSDtBBUGaca/full.jpg

Decoratie (trap,snoepautomaat en ‘logo’) en sfeerverlichting op balkon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lEm4OmICgAT4vR06BKANavPY/full.jpg

Kermis compleet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R9wEwQ8guvgGkyQ9VLb7RDjf/full.jpg

Suggesties altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:21:
Najaar is begonnen, minder buitenspelen meer binnen frotten :+ 2x deli corner meets sweet shop.

Voorkant

[Afbeelding]

Winkel/appartement verlicht:
[Afbeelding]

Decoratie (trap,snoepautomaat en ‘logo’) en sfeerverlichting op balkon:
[Afbeelding]

Kermis compleet:
[Afbeelding]

Suggesties altijd welkom
Echt leuk gedaan zo, mooi ook met die verlichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:08
mooi, wat voor een lampjes gebruik je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag de 42077 Porsche MOC gebouwd. Het model is mooier dan het origineel, maar het zit allemaal wel flimsy in elkaar. En geen deuren of kleppen die open kunnen en het sturen werkt ook niet heel erg goed. Dus ik denk dat ik het origineel maar weer in elkaar zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TYpAffuJGP7xMTxZMMZdISZ0/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kpHtPLuj7zlfXNFVzjw6aEaw/medium.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 27-10-2018 22:27 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Hi,

Ik ben al enige tijd bezig met een nieuw klein projectje.. 🧐

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1934/44419513395_f1d0ac4f13_h.jpg(wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr

Het thema is 'Venice Italy' rond het jaar 1500. Alles wat je ziet is een eigen verzinsel en niet gebaseerd op bestaande gebouwen of locaties. Ga dus zeker niet zoeken in Venetië 😉

Het verhaal wat ik er uiteindelijk in ga verwerken is wel gebaseerd op een gebeurtenis uit de geschiedenis van Venetië (iets met de templars & Assassin's).

Fijn weekend allemaal 👍

Greetings Barthezz Brick

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Barthezz Brick schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:55:
Hi,

Ik ben al enige tijd bezig met een klein nieuw project.. 🧐

Het thema is 'Venice Italy' rond het jaar 1500. Alles wat je ziet is een eigen verzinsel en niet gebaseerd op bestaande gebouwen of locaties. Ga dus zeker niet zoeken in Venetië 😉

Het verhaal wat ik er uiteindelijk in ga verwerken is wel gebaseerd op een gebeurtenis uit de geschiedenis van Venetië (iets met de templars & Assassin's).

Fijn weekend allemaal 👍

Greetings Barthezz Brick
‘Klein project’ zegt ie _/-\o_

Ik vind dit een geslaagde foto die aangeeft hoe zo’n gedetailleerde moc precies tot stand komt. Van prototypes tot delen die later gecamoufleerd worden, heel leerzaam.

Zoals gewoonlijk doe ik weer m’n hoed af voor je werk (y) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:01
Gisteravond bij Amazon.de 42069 gekocht voor 89€. Bij bestelling de coupon voor 6,72€ extra korting aanvinken. Geen geld 3,5ct per onderdeel... :D

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 28-10-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Flozem schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:43:
Gisteravond bij Amazon.de 42069 gekocht voor 89€. Bij bestelling de coupon voor6€ extra korting aanvinken. Geen geld 3,5ct per onderdeel... :D
niet slecht voor 1000 pins :P Maar zonder gekheid, deze staat ook wel op mijn lijstje maar dan wil ik wel die auto voorzien van echte wielen zoals @zonoskar het ook heeft gedaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
vhal schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:47:
[...]

niet slecht voor 1000 pins :P Maar zonder gekheid, deze staat ook wel op mijn lijstje maar dan wil ik wel die auto voorzien van echte wielen zoals @zonoskar het ook heeft gedaan.
Tja het blijft studless Technic... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@vhal Volgende project voor de 42069 is het ontkleuren. Ik heb alle rode en gele onderdelen in het grijs of zwart besteld bij bicklink. Het is alleen nog niet allemaal binnen. Ik wou ook alle blauwe pins vervangen door zwarte, maar die met pin aan 1 kant en kruis aan de andere zijn nogal duur, 90cent per stuk. En er zitten 60 of 70 van die dingen in de set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8hWiadLU9QA01MBYpqJtob5L/medium.jpg

Ik dacht ook om het paars weg te halen, maar oranje is dan de enige mogelijkheid, omdat 1 kleine plate en liftarm met dubbele knik en zo'n curved panel niet in donkerblauw te krijgen is en een curved slope niet in dark azuur. En azuur of donkerblauw zijn de enige kleuren van de spatborden, naast paars en oranje.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Kapoen schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:21:
[...]

‘Klein project’ zegt ie _/-\o_

Ik vind dit een geslaagde foto die aangeeft hoe zo’n gedetailleerde moc precies tot stand komt. Van prototypes tot delen die later gecamoufleerd worden, heel leerzaam.

Zoals gewoonlijk doe ik weer m’n hoed af voor je werk (y) *O*
Thx 😊 haha was ook redelijk sarcastisch bedoeld, maar dat snap je wel 😉

Ik kan op mijn Flickr nog een paar foto's van privé afzetten, dan kun je meer wip foto's zien.

Let me know 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Erg benieuwd hoe je het water aan wilde pakken. Of worden dat blauw/wit doorzichtige platen als wateroppervlak en doe je ook nog iets onder het oppervlak? Kan me voorstellen dat er in de middeleeuwen een hoop zooi in het water gedumpt werd, oude kisten, boten etc. Uiteraard geen fietsen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
The Eagle schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:36:
Erg benieuwd hoe je het water aan wilde pakken.... Uiteraard geen fietsen :+
Tenzij het een humoristische setting wordt zoals Asterix & Obelix. ;)

Maar als er hier en daar een bootje aan de kade wordt gelegd, een rioolbuis of drie, hangend wc huisje, en nog wat extra vissen... er zwemt al één rond zie ik... Lijkt me wel duidelijk dat het grachten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 28-10-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Barthezz Brick schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:16:
[...]

Thx 😊 haha was ook redelijk sarcastisch bedoeld, maar dat snap je wel 😉

Ik kan op mijn Flickr nog een paar foto's van privé afzetten, dan kun je meer wip foto's zien.

Let me know 👍
Meer WIPs zijn altijd leuk uiteraard :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Hi,

Er komt inderdaad voldoende detail zowel op als onder het water. Qua water wordt het een combinatie van plates/tiles en transparant plates in verschillende lagen. Het water is nogal groenig en ik wil transparante delen afwisselen met gewone plates (krijg je een mooie lichtinval tijdens het maken van foto's). Verder komen er golven, bootjes/schepen (verder uit de kust), drijfhout en wat je ook maar kunt verzinnen. Onderwater komt ook een hele wereld met inderdaad, troep, oude wrakken etc. etc.

Het wordt eigenlijk een beetje het havengebied/de rand van Venetië en bij de brug echt een gracht. Zo heb je de beste kijk op de gehele diorama 😊.

Tevens komt er op verschillende plekken LED verlichting met 🕯️ effect in de straatverlichting. Uiteindelijk probeer ik het zo gedetailleerd en echt mogelijk te maken ondanks dat het Lego is. Dit typeert ook mijn bouwstijl (misschien kennen sommige mijn GoT ; bear and the maiden fair moc nog ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Kapoen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:12:
[...]

Meer WIPs zijn altijd leuk uiteraard :9
Ik zet ze nu live 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Interessante review van de LEGO Ideas Brick Tales set door Jason Alleman 'himself':

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Barthezz Brick schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:17:
Hi,

Er komt inderdaad voldoende detail zowel op als onder het water. Qua water wordt het een combinatie van plates/tiles en transparant plates in verschillende lagen. Het water is nogal groenig en ik wil transparante delen afwisselen met gewone plates (krijg je een mooie lichtinval tijdens het maken van foto's). Verder komen er golven, bootjes/schepen (verder uit de kust), drijfhout en wat je ook maar kunt verzinnen. Onderwater komt ook een hele wereld met inderdaad, troep, oude wrakken etc. etc.

Het wordt eigenlijk een beetje het havengebied/de rand van Venetië en bij de brug echt een gracht. Zo heb je de beste kijk op de gehele diorama 😊.

Tevens komt er op verschillende plekken LED verlichting met 🕯️ effect in de straatverlichting. Uiteindelijk probeer ik het zo gedetailleerd en echt mogelijk te maken ondanks dat het Lego is. Dit typeert ook mijn bouwstijl (misschien kennen sommige mijn GoT ; bear and the maiden fair moc nog 😉)

Greetings Barthezz Brick
Goed bezig.

offtopic:
- groeten doen we hier niet, is onnodig en vinden we zelfs irritant
- je gebruikt je eigen smilies (iPad / iPhone zo te zien). Niet ieder devive snapt dat. Gebruik de GoT smilies, die zijn er niet voor niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
zonoskar schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:23:
@vhal Ik wou ook alle blauwe pins vervangen door zwarte, maar die met pin aan 1 kant en kruis aan de andere zijn nogal duur, 90cent per stuk. En er zitten 60 of 70 van die dingen in de set.
Licht heiligschennis, maar je kan ook de 3L variant kopen (2L axle+pin) en de bovenkant eraf knippen. Die kosten een drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Drollen heb ik zat :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

Cheezus

Luiaard

Vandaag bezig geweest om het treinstation geschikt te maken voor m'n winter village:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yONZed1d5bXNROpQUBaR06Dn/full.jpg

Dit jaar wordt mijn dorpje behoorlijk uitgebreid met de:
10259 (verlichting done)
10263 (moet ik nog verlichting aan toevoegen)
75955 (komt geen verlichting in i.v.m. vrij rondrijden)

Ik heb niks met Harry Potter maar die trein vond ik een stuk mooier dan de 'echte' winter trein. De Emerald Night train was nog leuker geweest maar helaas onbetaalbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 23:21

Kraz

Saving the world

Cheezus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:46:
Vandaag bezig geweest om het treinstation geschikt te maken voor m'n winter village:
[Afbeelding]

Dit jaar wordt mijn dorpje behoorlijk uitgebreid met de:
10259 (verlichting done)
10263 (moet ik nog verlichting aan toevoegen)
75955 (komt geen verlichting in i.v.m. vrij rondrijden)

Ik heb niks met Harry Potter maar die trein vond ik een stuk mooier dan de 'echte' winter trein. De Emerald Night train was nog leuker geweest maar helaas onbetaalbaar :P
Tof!

Hoe heb je de verlichting gemaakt?
Kant en klare set of zelf gesoldeerd etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Was vorige week in Berlijn; uiteraard eventjes langs de LEGO store geweest.

Heb de 21310 - Old Fishing Store maar gehaald :) Met de dubbele VIP-punten werd dit toch wel interessant namelijk: 10% korting goedkoopste :)

Kreeg ook een LEGO Paspoort :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/94GP2e91moyF1uNwEr7YA9B0/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Kraz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:50:
[...]

Tof!

Hoe heb je de verlichting gemaakt?
Kant en klare set of zelf gesoldeerd etc?
Ik ben volgens het oude recept verder gegaan.
Ik heb wel geleerd van de frustraties vorige keer om de ledjes zo mooi mogelijk in een model te maken, nu kies ik vooral de makkelijke weg die meestal gewoon in één keer goed gaat :+
Bij het maken van de Fire Station zal ik nog wel wat nieuwe foto's voor de how-to maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Cheezus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:02:
[...]

Ik ben volgens het oude recept verder gegaan.
Ik heb wel geleerd van de frustraties vorige keer om de ledjes zo mooi mogelijk in een model te maken, nu kies ik vooral de makkelijke weg die meestal gewoon in één keer goed gaat :+
Bij het maken van de Fire Station zal ik nog wel wat nieuwe foto's voor de how-to maken :)
Dat ziet er gaaf uit.

maar hoeveel ledjes zet je dan aan zo'n weerstand?
wat zet je voor voeding erop?
Want dat zie ik er niet bij staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik gebruik een 12v voeding en de ledjes zijn ca. 1,9v. Er kunnen dus max 6 leds in serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Cheezus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:16:
Ik gebruik een 12v voeding en de ledjes zijn ca. 1,9v. Er kunnen dus max 6 leds in serie.
maar hoe weet je dan wat voor weerstand je moet gebruiken?
Want als ik naar bijv https://www.conrad.nl/p/k...edraad-025-w-1-set-084518 kijk dan zit er een hele hoop afwisseling in in ohm waardes zie ik zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Daarvoor is op GoT de LED-FAQ: EL FAQ
Daar staat alles in detail uitgelegd hoe je een LED aansluit en welke weerstanden je moet gebruiken. Is nog uit de tijd dat het nog hip was om zelf LEDjes in je PC te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Cheezus schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:46:
[Afbeelding]

Kan ik een setje kant en klaar bij je bestellen voor het station? Damn! Mooi hoor, wil ik ook, maar of ik het geduld ga hebben om alles te solderen ed.

De Harry Potter trein is inderdaad mooier. Denk dat ik voor en en ga....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 22:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:22:
Vandaag de 42077 Porsche MOC gebouwd. Het model is mooier dan het origineel, maar het zit allemaal wel flimsy in elkaar. En geen deuren of kleppen die open kunnen en het sturen werkt ook niet heel erg goed. Dus ik denk dat ik het origineel maar weer in elkaar zet.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb 42077 ook gekocht om die MOC te maken, en hij viel me achteraf ook best tegen, het ziet er allemaal tof uit op de plaatjes, maar het zit inderdaad nogal flimsy in elkaar, vooral de vooras (het veren daar is meer flex in de constructie dan echt de schokbreker) en de aansluiting van het bodywork voor/achter, volgens mij zitten er ook een paar "illegale" technieken in, zoals de montage van de twee koelventilatoren boven de motor

Uiteindelijk heb ik ook maar gewoon het A-model gebouwd, dat zit iig wat steviger in elkaar, misschien dat ik ooit zelf nog een poging ga doen een LMP achtig ding in elkaar te knutselen (of gewoon wat onderdelen sprokkel en 42039 als design base pak)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
Wat is een handig gratis programma om onder Win10 train rails ( LEGO city ) te proberen v.w.b lay-out ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

WiLLoW_TieN schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:29:
Wat is een handig gratis programma om onder Win10 train rails ( LEGO city ) te proberen v.w.b lay-out ?
Bluebrick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Haay schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:29:
Interessante review van de LEGO Ideas Brick Tales set door Jason Alleman 'himself':
[YouTube: LEGO Ideas Pop-Up Book set 21315]
Nice! Mooi resultaat geworden!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

WIP
Ik ben bezig met een pin sorteer machine.

De werking
Het werkt als volgt:

Pin op lopende band -> Mindstorms sensor sorteert op kleur -> pin gaat links of rechts -> volgende station sorteert op lengte -> pin komt in bakje

Zo kan ik dus 4 soorten sorteren. En dit werkt prima!

Enige waar rekening mee gehouden moet worden is dat de pinnen stuk voor stuk komen met enige marge.

De setup
Dit ziet er dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0yZMvEA.jpg?2

Links worden de pinnen op de lopende band onder de mindstrorms kleurensensor door geleid. Het programma stuurt vervolgens de servo motor een draai linksom of rechtsom. De pin gaat links of rechts eruit .. ( .. en via een baan naar beneden naar volgende sorteerstation. Die selecteert op lengte en de pin valt in het juiste bakje. Dit staat niet op de foto 's.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SqahByR.jpg?2

Het probleem is nu dat ik met de hand pin voor pin moet doen. dan werkt het wel.
Maar dit moet natuurlijk ook automagisch.

Voorbeeld
Mijn beste 2 probeersels waren een container met lopende band onderin en een worm wiel:

Deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IpKbIns.jpg?2
(de lopende band onderin is eruit op de foto, maar je snapt denk ik wel hoe het zit..)

En dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iah8Hj1.jpg?2

Beide werken niet optimaal :(
In de container lopen de pinnen vast, ik krijg ze er niet 1 voor 1 uit helaas. Bij het Wormwiel blijft er veel te veel 'liggen'. :-(

Hulp gevraagd
Heeft iemand een lumineus idee om dit op te lossen?

Belangrijk is dat de pinnen in rechte lijn en stuk voor stuk (met enige marge ertussen) worden aangevoerd. :?

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^Ziet er mooi uit! Het enige wat ik zo kan bedenken is een shakerdeck met daarin gleuven ter breedte van een pin. Vervolgens vanuit een gleuf de pinnen op een lopende band krijgen. Ofzo... Lastig probleem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@bord4kop Kun je geen inspiratie opdoen bij de GBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

almightyarjen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:13:
^^Ziet er mooi uit! Het enige wat ik zo kan bedenken is een shakerdeck met daarin gleuven ter breedte van een pin. Vervolgens vanuit een gleuf de pinnen op een lopende band krijgen. Ofzo... Lastig probleem!
Top plan, die ga ik nu proberen (y)
zonoskar schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:02:
@bord4kop Kun je geen inspiratie opdoen bij de GBC?
thanks, daar kwam het wormwiel idee ook vandaan. O-) Ik ga inderdaad nog een keer filmpjes bekijken voor andere ideeën..

@Reinier
Thanks, die had ik gezien en kwam mede hierdoor op mijn idee.
Nadat ik deze nog een keer heb gezien, kwam ik bij deze:

YouTube: LEGO Mindstorms Technic Pin Sorter using compressed air

Ik ga dat idee maar jatten slim dupliceren :*)

[ Voor 17% gewijzigd door bord4kop op 30-10-2018 13:55 ]

| Security Management |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Ik zag een tijdje terug een axle sorter. Wellicht dat je daar nog een ideetje van kunt stelen :)

Edit:

YouTube: LEGO Axle Sorter AS-L40A

[ Voor 50% gewijzigd door Reinier op 30-10-2018 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
bord4kop schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:00:
Hulp gevraagd
Heeft iemand een lumineus idee om dit op te lossen?
Gaaf project! Kan je niet iets vinden in een filmpje van 'How do they do it'? In de echte wereld komt het ook vaak voor dat ze 'items' stuk voor stuk door een machine willen voeren.

Misschien iets met een hele ondiepe of steile lopende band, waar iedere keer maar maximaal 1 pin aan blijft hangen? Zoals hier bijvoorbeeld: YouTube: Colimatic automatic loading system Grissini/Breadsticks
(op Youtube zoeken naar Houdijk Holland geeft veel leuke voorbeelden!)

[ Voor 19% gewijzigd door keverjeroen op 30-10-2018 15:43 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Haay schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:29:
[YouTube: LEGO Ideas Pop-Up Book set 21315]
Deze is ook leuk, een vergelijking tussen de oude ideeën, de Ideas-inzending en het uiteindelijke product:

YouTube: LEGO Pop-Up Book - History and Model Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Het ziet er naar uit dat de Detective’s Office modular met het hoofd op het kapblok ligt, en dit tegen de verwachting in aangezien Parisian Restaurant ouder is. Dit gerucht komt vanwege enkele pagina’s in een Amerikaanse Britse reclamefolder:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1980/30680869927_6ea6eafd52_k_d.jpg
Bron op Eurobricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Kapoen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:07:
Het ziet er naar uit dat de Detective’s Office modular met het hoofd op het kapblok ligt, en dit tegen de verwachting in aangezien Parisian Restaurant ouder is. Dit gerucht komt vanwege enkele pagina’s in een Amerikaanse reclamefolder:
[Afbeelding]
Bron op Eurobricks
Lijkt mij een Britse folder... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Flozem schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:12:
[...]

Lijkt mij een Britse folder... ;)
Oeps, je hebt gelijk _/-\o_ . Ik was even in de war blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat de Detective’s Office modular met het hoofd op het kapblok ligt, en dit tegen de verwachting in aangezien Parisian Restaurant ouder is. Dit gerucht komt vanwege enkele pagina’s in een Amerikaanse Britse reclamefolder:
[Afbeelding]
Bron op Eurobricks
Wil nog niet zeggen dat al deze sets met pensioen gaan? Die Mos Eisley cantina en die winter friends setjes zijn toch ook nog niet zo oud? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:21:
[...]

Wil nog niet zeggen dat al deze sets met pensioen gaan? Die Mos Eisley cantina en die winter friends setjes zijn toch ook nog niet zo oud? :o
Inderdaad, maar op Eurobricks/bricksetforum stelde men dat de andere modulars wel mooi tezamen stonden afgebeeld. Alleen DO werd in dit hoekje van de folder gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

Inderdaad, maar op Eurobricks/bricksetforum stelde men dat de andere modulars wel mooi tezamen stonden afgebeeld. Alleen DO werd in dit hoekje van de folder gegooid.
Nah ja, heb DO toch dus tja :) Vind DO tesamen met PR één leukere modulars. Maar oké, benieuwd of t waarheid wordt. De Tower Bridge blijft dus nog een jaartje aan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 30-10-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:30
Hoe weet je of sets uit het verleden zeldzaam zijn ? Mn neefje heeft een beetje de leeftijd dat hij lego supergaaf vind. Ik heb zelf veel spullen uit mijn jeugd maar (jeugdsentiment) zou graag nog een 9volt goederen trein kopen met wat andere trein sets uit die tijd . Sommige mensen schermen meteen al met zeldzaam en sommige prijzen zijn niet mals. Voor mijn gevoel veel handelaren enzo.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

Net een 60051 gekocht in Hoensbroek ( Intertoys ) @ € 69,99 ;)
Vandaag was er extra 15% korting bij Intertoys!

Was vandaag een extra koopavond in Ypenburg en Oude-Rijswijk.

60051 voor 59.49
60052 voor 94.44
7281 voor 00,00 :)
(Beide zijn al lang uit de handel!!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ao0RW5F8t53Rf3VVLCU2MC8S/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JC4N85fAOVU6ZNajmYjpLHkp/thumb.jpg

Kon me niet inhouden :+ Ook tof dat de Intertoys-meneer van Ypenburg eventjes 8 winkels in de buurt ging navragen voor de 60052 ;)

Edit: blijkbaar alleen maandag 29ste en dinsdag 30ste.. Ook stom toeval dus, dat ik die 60051 heb laten reserveren...

[ Voor 6% gewijzigd door tim427 op 30-10-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Ik heb uit redelijk betrouwbare bron dat de volgende grote sets er dit jaar uit gaan...
Advanced Creator:
Tower Bridge
MINI Cooper MK VII
Detective Office (eerder dan Parisian Restaurant, die blijkbaar nog altijd erg goed verkoopt)
Ferris Wheel
Brick Bank (verrassing, blijkbaar verkoopt deze set slecht)
Big Ben
Winter Village Station (station eerder eruit dan de trein! :o )

Ideas: Old Fishing Store en Women of NASA (dus niet Saturn V zoals veel mensen dachten!)

Technic: Bucket Wheel Excavator en Porsche 911 GT3 RS en Extreme Adventure

Batman Movie: Joker Mansion (lage vraag...)

Pirates of the Caribbean: Silent Mary

Star Wars UCS: Slave-1 en Snowspeeder

Ghostbusters: Firehouse Headquarters

Mocht een van deze sets nog op je lijstje staan, en je hebt hem nog niet... Weet dat je er meer voor zult moeten betalen nadat hij officieel retired is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
tim427 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:10:
[...]

Vandaag was er extra 15% korting bij Intertoys!

Was vandaag een extra koopavond in Ypenburg en Oude-Rijswijk.

60051 voor 59.49
60052 voor 94.44
7281 voor 00,00 :)
(Beide zijn al lang uit de handel!!)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Kon me niet inhouden :+ Ook tof dat de Intertoys-meneer van Ypenburg eventjes 8 winkels in de buurt ging navragen voor de 60052 ;)

Edit: blijkbaar alleen maandag 29ste en dinsdag 30ste.. Ook stom toeval dus, dat ik die 60051 heb laten reserveren...
Geluksvogel 8) Ik had zelf in de omgeving gekeken en het aanbod was zo dramatisch laag dat ik niet wilde wachten. Ik had wel gevraagd of ik het model één week lang mocht reserveren, maar dat ging ze toch net iets te ver :P Wel m'n wegenplaat mogen ontvangen... Maar top, mooie prijs. Ik heb met 15% wel nog zo'n spoorwissel setje in huis gehaald. Nu heb ik genoeg spoor en twee treinen... en hopelijk twee kinderen die niet gelijk de treinen bewust willen laten botsen *kuch* >:)
Haay schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

Ik heb uit redelijk betrouwbare bron dat de volgende grote sets er dit jaar uit gaan...
Advanced Creator:
Tower Bridge
MINI Cooper MK VII
Detective Office (eerder dan Parisian Restaurant, die blijkbaar nog altijd erg goed verkoopt)
Ferris Wheel
Brick Bank (verrassing, blijkbaar verkoopt deze set slecht)
Big Ben
Winter Village Station (station eerder eruit dan de trein! :o )

Ideas: Old Fishing Store en Women of NASA (dus niet Saturn V zoals veel mensen dachten!)

Technic: Bucket Wheel Excavator en Porsche 911 GT3 RS en Extreme Adventure

Batman Movie: Joker Mansion (lage vraag...)

Pirates of the Caribbean: Silent Mary

Star Wars UCS: Slave-1 en Snowspeeder

Ghostbusters: Firehouse Headquarters

Mocht een van deze sets nog op je lijstje staan, en je hebt hem nog niet... Weet dat je er meer voor zult moeten betalen nadat hij officieel retired is... ;)
Genoeg twijfel gevallen er tussen, maar nog genoeg andere nieuwere sets die er zijn er komen waar ik niet over twijfel :)

Benieuwd wat er van dit lijstje echt uitgaat. De mini lijkt me zo'n modelletje net als de T1 die er gewoon maar in blijft :) Met een GBHQ, zelfs als die uit productie gaat, hoe snel zou van zoiets de voorraad leeglopen?

[ Voor 30% gewijzigd door Gim op 31-10-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Gim schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:02:
[...]

Geluksvogel 8) Ik had zelf in de omgeving gekeken en het aanbod was zo dramatisch laag dat ik niet wilde wachten. Ik had wel gevraagd of ik het model één week lang mocht reserveren, maar dat ging ze toch net iets te ver :P Wel m'n wegenplaat mogen ontvangen... Maar top, mooie prijs. Ik heb met 15% wel nog zo'n spoorwissel setje in huis gehaald. Nu heb ik genoeg spoor en twee treinen... en hopelijk twee kinderen die niet gelijk de treinen bewust willen laten botsen *kuch* >:)
Toen ik bijna thuis was dacht ik; ik had veel meer moeten kopen; voornamelijk die 60051 en 60052. Valt me namelijk op dat er best veel mensen (onder)delen verkopen op Marktplaats; extra wagonnetje, etc.

Best slim, want een extra PF motor kan ik wel gebruiken.

Helaas bleek de actie alleen maandagavond 29ste en dinsdagavond 30ste te zijn :(

[ Voor 4% gewijzigd door tim427 op 31-10-2018 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
tim427 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:27:
[...]

Toen ik bijna thuis was dacht ik; ik had veel meer moeten kopen; voornamelijk die 60051 en 60052. Valt me namelijk op dat er best veel mensen (onder)delen verkopen op Marktplaats; extra wagonnetje, etc.

Best slim, want een extra PF motor kan ik wel gebruiken.

Helaas bleek de actie alleen maandagavond 29ste en dinsdagavond 30ste te zijn :(
Snif ja, was wel mooi geweest als je een hele lading had gekocht en op no-profit basis een mede Tweakers had voorzien van een wagonnetje :P Ik had nog voor een wagonnetje zitten kijken, omdat 1 wagon extra echt wel mooier uitziet, maar om nu €20-€22 euro excl. verzendkosten te gaan betalen voor één wagon... voelt op dit moment niet goed omdat nog steeds de lage prijs van de hele set in m'n systeem zit; moet even wegzakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
Bron op Eurobricks
denk dat in praktijk het restaurant toch lastiger wordt; die zie je niet meer veel in de schappen. De detective daarin tegen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:53:
[...]

denk dat in praktijk het restaurant toch lastiger wordt; die zie je niet meer veel in de schappen. De detective daarin tegen wel
Misschien komt dat vanwege de populariteit van de PR set t.o.v. DO? :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o0f45h8kshv11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.vrt.be/w1280hx/2018/10/30/f9372da7-dc74-11e8-abcc-02b7b76bf47f.jpg

Antwerp cathedral by Nick Mortier (Rekkem, Antwerp, Belgium) is 2,7 meter high and has been made with 247.956 bricks

nieuws; https://www.vrt.be/vrtnws...el-in-lego-van-kathedraa/
src; https://www.reddit.com/r/...9sx933/antwerp_cathedral/
:9~ _/-\o_ :)B

[ Voor 59% gewijzigd door himlims_ op 31-10-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Codeoranje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:06:
Hoe weet je of sets uit het verleden zeldzaam zijn ? Mn neefje heeft een beetje de leeftijd dat hij lego supergaaf vind. Ik heb zelf veel spullen uit mijn jeugd maar (jeugdsentiment) zou graag nog een 9volt goederen trein kopen met wat andere trein sets uit die tijd . Sommige mensen schermen meteen al met zeldzaam en sommige prijzen zijn niet mals. Voor mijn gevoel veel handelaren enzo.
Je kan altijd eens op https://www.brickpicker.com/ rondkijken. En als je dan de prijzen op Martkplaats en Bricklink er bij pakt, krijg je een aardig idee wat een set waard is. En ja, sommige sets zijn zeldzaam en ja sommige prijzen zijn hoog.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@himlims_ Holy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm keuzes wou sowieso popup boek, maar helaas net onder de prijs van de freebies en helaas geen gedeelde datum.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UZKUXMW.jpg
Pagina: 1 ... 83 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .