Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.965 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
De kerstcadeau freebie duurt zo te zien nog even, ben er op aan het wachten aangezien ik de winter village set van dit jaar nog in huis moet halen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dit verklaard (voor mij) dan ook waarom ik zo veel moeite heb met kopen in bulk van 'tan'-kleur bricks in NLD/BE (veel BL shops zijn compleet uitverkocht daarmee). Die belg heeft alles opgekocht :+

//edit; wil LEGO City Politie Bulldozer Inbraak - 60140, 'dicht' maken van de achterkand, en klein bijgebouwtje knutselen; maar kan geen shop meer vinden die all bricks heeft hiervoor (in tan) 8)7 vind wel humor

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 31-10-2018 13:27 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Die Wegisweg microbouw ziet er leuk uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
himlims_ schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

dit verklaard (voor mij) dan ook waarom ik zo veel moeite heb met kopen in bulk van 'tan'-kleur bricks in NLD/BE (veel BL shops zijn compleet uitverkocht daarmee). Die belg heeft alles opgekocht :+

//edit; wil LEGO City Politie Bulldozer Inbraak - 60140, 'dicht' maken van de achterkand, en klein bijgebouwtje knutselen; maar kan geen shop meer vinden die all bricks heeft hiervoor (in tan) 8)7 vind wel humor
Tan en LBG zijn nu eenmaal erg gewild door architectuur bouwers. Mijn Lego collectie bestaat ook voor het grootste gedeelte uit Tan en LBG steentjes. Als ik aan het bricklinken ben, dan koop ik ook nooit exacte het aantal steentje van type x dat ik nodig heb, maar de hele voorraad van dat specifieke steentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik moet nog de Old Fishing Hut en Parisian Restaurant. Welke is het meest zinvol om nog voor het einde van het jaar aan te schaffen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat restaurant is binnen 6 maanden niet meer te krijgen, dus dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Brick-o'-Lantern
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SPAZcEafY1iArRPmsFVo3FPh/full.png

Download: instructie.pdf
[bron]

//edit; niet mijn build - zou niet misstaan, ledjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 31-10-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
geen rode led lampjes erin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:13:
De kerstcadeau freebie duurt zo te zien nog even, ben er op aan het wachten aangezien ik de winter village set van dit jaar nog in huis moet halen.
Wel blij dat de HP freebie niet alleen bij HP aankopen is. Ik denk dat ik de winter village set aanschaf i.c.m. die freebie, omdat er een HP minifiguur bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Delerium schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:23:
Dat restaurant is binnen 6 maanden niet meer te krijgen, dus dat lijkt me duidelijk.
Een Lego Idea set loopt zelden meer dan een jaar. Denk dat ze OFS gewoon uitverkopen nu.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 17:15
Delerium schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:23:
Detective's Office gaat er eerst uit volgens de geruchten die we hier gisteren gepost hebben :)

Logischerwijs zou ik ook verwachten dat PR eerst op pensioen gaat, maar wie weet welke maatstaf Lego hanteert om sets al dan niet uit het assortiment te halen?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Laten we hopen dat er ook snel nieuws gaat komen over de nieuwste modulair. Ben benieuwd wat het gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Kapoen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:21:
[...]

Detective's Office gaat er eerst uit volgens de geruchten die we hier gisteren gepost hebben :)

Logischerwijs zou ik ook verwachten dat PR eerst op pensioen gaat, maar wie weet welke maatstaf Lego hanteert om sets al dan niet uit het assortiment te halen?
Volgorde van uitgave is niet per definitie leidend voor wanneer sets met pensioen gaan. Zie vorig jaar toen de Ferrari F40 met pensioen ging, nog voor de VW T1 Camper en de Mini Cooper ... ;)

De nieuwe leiding bij LEGO kijkt nu veel meer naar hoe goed een set loopt (verkoopt) dan vasthouden aan bv x+2 jaar na release met pensioen. Daarom ook dat volgens mijn bron de Saturn V dit jaar nog niet met pensioen gaat. Goede verkoper, komt voor in de net nieuwe film First Man die nu in de bios draait, en volgend jaar is het 50 jaar geleden dat de Apollo 11 op de maan landde. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:12:
[...]

Wel blij dat de HP freebie niet alleen bij HP aankopen is. Ik denk dat ik de winter village set aanschaf i.c.m. die freebie, omdat er een HP minifiguur bij zit.
Lijkt een Olivander minifiguur te zijn op de afbeelding :), maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

200 fish found!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zijn er nog courante modulairs die intressant om dubbel te kopen voor een mooie moc?

oh en deze kwam ik tegen :o :X Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/arl06oSm.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 01-11-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:02:
[...]

Volgorde van uitgave is niet per definitie leidend voor wanneer sets met pensioen gaan. Zie vorig jaar toen de Ferrari F40 met pensioen ging, nog voor de VW T1 Camper en de Mini Cooper ... ;)
Dat hebben ze enkele jaren geleden ook gedaan met de Town Hall modular. Die ging eerder op pensioen dan de Pet Shop die ouder was.

Of misschien gaat Lego ons trollen en binnen enkele maanden al een re-release van de Detective's Office doen >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:00:
zijn er nog courante modulairs die intressant om dubbel te kopen voor een mooie moc?
denk dat hier 2 of 3x "Park Street Townhouse 31065" of "Toy & Grocery Shop" ga aanschaffen en daar modular van bouwen. Dat eerder gedaan met 'Deli Corner' pakte best goed uit.

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 01-11-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:38:
Hmm keuzes wou sowieso popup boek, maar helaas net onder de prijs van de freebies en helaas geen gedeelde datum.
[Afbeelding]
Hmm ja dat probleem ga ik ook hebben. Ik dacht dat het popup boek wel afdoende zou zijn aangezien dat voorgaande jaren ook wel zo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

"Once upon a Brick"-boek staat op S@H

[ Voor 54% gewijzigd door himlims_ op 01-11-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:07:
[...]

denk dat hier 2 of 3x "Park Street Townhouse 31065" of "Toy & Grocery Shop" ga aanschaffen en daar modular van bouwen. Dat eerder gedaan met 'Deli Corner' pakte best goed uit.
Zijn die sets nog te krijgen? Zeker de Toy & Grocery shop is al enkele jaren uit de handel dacht ik?
la_fusion schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:19:
[...]

Hmm ja dat probleem ga ik ook hebben. Ik dacht dat het popup boek wel afdoende zou zijn aangezien dat voorgaande jaren ook wel zo was.
Je zou eventueel kunnen wachten tot december op de volgende Kerstfreebie. Die zal waarschijnlijk bij een lagere drempel in je virtuele mandje verschijnen. De Snowglobe en Nutcracker sets zaten rond de 55 euro als ik mij niet vergis.

De 40292 Christmas Gift Box vignette zou je eventueel later ook nog kunnen aanschaffen op bricklink/ebay/...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Ik vind h'm leuk, besteld (samen met de verjaardagstaart, (vind ik ook leuk....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:07:
[...]

dat kan ook idd, ik doelde meer op de grote Modulairs: parisian cafe, detectives office, brickbank etc..
vooral bij de oudere was het een ding om meerdere te combineren weet ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Om wat meer sfeer aan de city te geven leek het mij leuk om billboards te maken.

Zo gezegd zo gedaan ..... :N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d53y14fP5ehaCY3kApxlrsFf/full.jpg

Ben niet overtuigd van bovenstaande, krijg indruk dat 3x deur/raam-frame (1x4x5) langs elkaar, met daarachter een foto/print/sticker, beter werkt.

Zo kwam ook deze tegen; die vind wel tof, want 100% lego
Afbeeldingslocatie: https://farm5.static.flickr.com/4017/4374947499_00ff382ce4.jpg

Maar er zijn ook fancy (overpriced) billboards met geile ledjes; Afbeeldingslocatie: https://www.brickstuff.com/uploads/7/7/5/0/7750273/ace-brickman-animated-small_orig.gif

Echter heeft zo iets als dit mijn voorkeur;
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/474x/2f/d1/6b/2fd16baa5576a07ee9bb8645c3a1e795--custom-lego-sets-awesome-lego.jpg
maar dan is het dus met stick/print ... of iets met 'octane' ?

iemand ideetje? :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 02-11-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Het scherm van een oude niet al te grote telefoon?? Of misschien nog beter zo'n digitaal fotolijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die van Lego is gewoon het Grand Emporium billboard.

Via Ali-Express oid zijn toch wel schermpjes te vinden? Je kan het zo gek niet verzinnen of het is met een RPi oid aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
Ik denk dat je in je eigen ontwerpen van Lego iets te veel details wil plaatsen en dat je daarom zelf vind dat ze niet zo mooi zijn. Als je kijkt naar het billboard van het Grand Emporium, dan is dat echt heel minimaal en komt het grotendeels overeen met je koffiekopje. Dat vind ik zelf net de kracht van die billboards, heel simpel maar toch duidelijk. Exact zoals het gaat met de microbuilds, heel minimaal maar direct duidelijk wat er bedoeld wordt.

Een schermpje is wellicht leuk maar dan moet er wel weer een goede ombouw gemaakt worden waardoor je hoogstwaarschijnlijk een vrij groot en lomp geheel krijgt. Ik zou dan zelf ook voor prints gaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:26

MsG

Forumzwerver

Gisteren First Man gezien, over Armstrong en de maanmissie, dat gecombineerd met mijn KSP-verslaving van de afgelopen tijd resulteerde in het feit dat ik de Saturn V van LEGO heb besteld:

Afbeeldingslocatie: https://i5.walmartimages.com/asr/0d4aa889-3964-4cd0-8ade-e96aa4525674_1.ac117dc6b8c3570a07c63fe28847903a.jpeg

Zag op Brickwatch dat hij maar ~ 100 euro was bij een Belgische winkel. Op Marktplaats stonden ze niet veel goedkoper en ook LEPIN had hem maar enkele tientjes goedkoper, dus gewoon voor een nieuwe en originele gegaan :). Wordt een mooie build. Alleen jammer dat ze dat docken niet echt hebben uitgewerkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:56:
Gisteren First Man gezien, over Armstrong en de maanmissie, dat gecombineerd met mijn KSP-verslaving van de afgelopen tijd resulteerde in het feit dat ik de Saturn V van LEGO heb besteld:

[Afbeelding]

Zag op Brickwatch dat hij maar ~ 100 euro was bij een Belgische winkel. Op Marktplaats stonden ze niet veel goedkoper en ook LEPIN had hem maar enkele tientjes goedkoper, dus gewoon voor een nieuwe en originele gegaan :). Wordt een mooie build. Alleen jammer dat ze dat docken niet echt hebben uitgewerkt.
https://ideas.lego.com/pr...70-4fe1-98b4-9bd535856ab4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Erg lastig en verwarrend voor mijn dochter, als er (alweer) een error in de bouwinstructie zit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SXxGjL76p6T9VoXmLNNFyrj8/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Eerst gedacht... de 10263 Winter Village Firestation tegen adviesprijs, o.a. voor de HPDiagon Alley promo, toch maar afgezien van de promo en diens CMF. Mocht iemand de CMF straks niet willen dan hou ik me aanbevolen _/-\o_

Daarvoor een "bollig" voordelige prijs de 75954 Hogwarts Great Hall aangeschaft. Leuke collectie minifiguren en t gebouw ziet er goed uit, al is t met een halve toren :)

Nu alleen kijken welke witte steentjes ik allemaal nodig heb om hem winters te maken. Soort van kerk in mn winter village :) En witte steentjes moest ik toch hebben, want ook de Fire Station had anders een extra sneeuwbui gekregen :)

Wieeeej, John Cleese als nearly headless CMF 8) .

Kwam de volgende MOC tegen op Facebook. Echt geweldig wat men allemaal bedenkt i.c.m. dat boek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pcLZ5rqDoPT9idgzKK1Q3lxe/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 04-11-2018 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Reinier schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:24:
Erg lastig en verwarrend voor mijn dochter, als er (alweer) een error in de bouwinstructie zit :)

[Afbeelding]
OK ik geef het op, wat is de fout?

Edit: DUH!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:06:
[...]

OK ik geef het op, wat is de fout?
1x2 plate turquase staat te vroeg al in het plaatje (of te laat in de te pakken stukjes)

ik ben over het algemeen tegen lego versnijden, maar dit is wel een ding die lego zelf had mogen verzinnen:
YouTube: HOWTO LEGO Train Narrow Switch Track

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Gim schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:29:

Daarvoor een "bollig" voordelige prijs de 75954 Hogwarts Great Hall aangeschaft. Leuke collectie minifiguren en t gebouw ziet er goed uit, al is t met een halve toren :)

Nu alleen kijken welke witte steentjes ik allemaal nodig heb om hem winters te maken. Soort van kerk in mn winter village :) En witte steentjes moest ik toch hebben, want ook de Fire Station had anders een extra sneeuwbui gekregen :)
Ik zou de torens grijs houden met misschien een wit accent....ze zijn te spits om sneeuw op te blijven liggen. De daken wit is wel mooi denk ik...
Misschien dat je rond de basis van de spitsen wat wit aan kunt brengen (spitsen 1 laag hoger daardoor) met van de spiegels eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 15-09 15:45

SeatRider

Hips don't lie

mschol schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:10:
[...]

1x2 plate turquase staat te vroeg al in het plaatje (of te laat in de te pakken stukjes)
Ahaaaa. Ik denk dat mij dat tijdens het bouwen ook niet zou zijn opgevallen (en dat het dus vanzelf goed was gegaan) :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
*knip* ZIe de topic-warning: Dit topic is alleen voor the Real Thing

[ Voor 88% gewijzigd door naitsoezn op 04-11-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41

GeeBee

Oddball

[...]
ik ben over het algemeen tegen lego versnijden, maar dit is wel een ding die lego zelf had mogen verzinnen:
Lol @2:04... of je draait de wissel om!

[ Voor 11% gewijzigd door GeeBee op 04-11-2018 13:02 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
GeeBee schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat je dan riskeert dat het te snel afkraakt, want dan houd je hem nog vast met het stukje dat er van afmoet en hangt het grote stuk je dat je wil behouden te zweven. Maar het ziet er inderdaad wel niet uit hoe hij het nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

SeatRider schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:01:
[...]

Ahaaaa. Ik denk dat mij dat tijdens het bouwen ook niet zou zijn opgevallen (en dat het dus vanzelf goed was gegaan) :)
Maar voor een heel serieus en secuur meisje van 3 is zoiets heel lastig hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41

GeeBee

Oddball

Twixie schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat je dan riskeert dat het te snel afkraakt, want dan houd je hem nog vast met het stukje dat er van afmoet en hangt het grote stuk je dat je wil behouden te zweven. Maar het ziet er inderdaad wel niet uit hoe hij het nu doet.
Nee ik bedoel mer de onderkant boven, zodat je de tweede zaagsnede ook op de normale manier kan maken.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Dat hebben ze verzonnen. Dat ding heet een Engelse wissel, is maar heel beperkt leverbaar geweest. En nu schompesduur :( :X
https://www.bricklink.com...item.page?id=73007#T=S&O={"iconly":0}
Die van 72,50 eur uit NL is relatief erg goedkoop...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:02:
[...]

Dat hebben ze verzonnen. Dat ding heet een Engelse wissel, is maar heel beperkt leverbaar geweest. En nu schompesduur :( :X
das een dubbele wissel, die is idd belachelijk duur, dit is een mogelijkheid om compact een enkele wissel neer te leggen. (ookal doet hij het met 2)

dat vind ik toch iets anders

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 04-11-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

[...]

Want kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

[...]

Euhm, in spoorse termen: dit is geen Engels wissel, maar een kruiswissel... O-)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Lego store in Oostenrijk heeft de volgende sets officieel op "Auslaufsmodell 2018" (Retiring Soon dus) staan:

10243 - Parisian Restaurant
10246 - Detective's Office
10251 - Brick Bank
10247 - Ferris Wheel
21310 - Old Fishing Store
21312 - Women of NASA
71042 - Silent Mary
75060 - Slave I
75144 - Snowspeeder
75827 - Ghostbusters HQ

Drie (!) Modulars die er tegelijk uit gaan :o en twee Star Wars UCS sets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Haay schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:58:
Lego store in Oostenrijk heeft de volgende sets officieel op "Auslaufsmodell 2018" (Retiring Soon dus) staan:

10251 - Brick Bank
10247 - Ferris Wheel
21312 - Women of NASA
71042 - Silent Mary
75060 - Slave I
75144 - Snowspeeder
75827 - Ghostbusters HQ

daar gaan er een aantal van in het assortiment blijven gok ik zo, zoals ieder jaar..
van dat lijstje heb ik alleen silent mary niet.. en die boeit mij ook echt helemaal niet :D
DO, BB en (ivm piececount) de GBHQ zijn intressante om dubbel te kopen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
*knip*
Ik voorzie rugproblemen voor de Sint indien mensen deze waslijst nog in hun schoentje willen vinden >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 05-11-2018 05:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 5 november 2018 @ 05:40:
[...]

Ik voorzie rugproblemen voor de Sint indien mensen deze waslijst nog in hun schoentje willen vinden >:)
Ik voorzie eerder problemen voor het schoentje :+

Verrassende lijst idd met die drie modulars. Toch een blok wat ze nu snel willen afsluiten om aandacht te vestigen op t nieuwe blok met o.a. de Diner. Lijkt me althans zo. Andere stijl, nieuwe fig gezichten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor onze trein liefhebbers, vond deze echt geweldig;

[ Voor 48% gewijzigd door himlims_ op 05-11-2018 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 10:21
In de starttopic mag lowlug best genoemd worden.

De Nederlandse lego users group:
http://www.lowlug.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Rman op 05-11-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

GeeBee schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:02:
[...]

Of je zet 2 foto's online en bespaart de gemeenschap 5 minuten onnodig youtube kijken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weet iemand of je ook VIP-punten krijgt als je ze inwisselt bij een bestelling?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Gunner schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:59:
Weet iemand of je ook VIP-punten krijgt als je ze inwisselt bij een bestelling?
Volgens mij wel, de VIP-punten inwisselen is een "betaalmiddel"
Antwoord

[ Voor 16% gewijzigd door tim427 op 05-11-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
tim427 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:16:
[...]

Volgens mij wel, de VIP-punten inwisselen is een "betaalmiddel"
Je krijgt volgens mij wel alleen maar VIP-punten over het evt. restbedrag dat je niet met VIP-punten betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Gim schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:23:
[...]

Je krijgt volgens mij wel alleen maar VIP-punten over het evt. restbedrag dat je niet met VIP-punten betaald.
Je hebt gelijk! Zojuist getest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v9p6PlkGvICtbZ904g0UMlby/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tFUoUIVRZA8CmnSvdM6NjNGr/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Afgelopen zaterdag heeft mijn zoon ( 8 ) zijn geld neergelegd voor de 60197. Was bij de Intertoys voor 84 euro.
Jammer genoeg geen gratis platen erbij gekregen dus misschien zo nog even terug met de bon.
Wel leuk dat je het ding met Bluetooth kan besturen.

Ik zie wel heel veel onderdelen ervan op Marktplaats zelfs complete wagons. Gisteren zag ik nog iemand die een stuk of 8 van die sets had gekocht en ze weer in delen wegdeed op MP. :? :?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 05-11-2018 10:45 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Rman schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:33:
In de starttopic mag lowlug best genoemd worden.

De Nederlandse lego users group:
http://www.lowlug.nl/
Toegevoegd :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39

10251 - Brick Bank
10247 - Ferris Wheel
21312 - Women of NASA
71042 - Silent Mary
75060 - Slave I
75144 - Snowspeeder
75827 - Ghostbusters HQ

Wel erg snel voor de Brick Bank.
Deze heeft dus niet zo'n lange periode gehad

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan heb je de Assembly Street, Diner en de 2019 modular over. DO is uit begin 2015, BB begin 2016. PR is nog veel ouder. Normaliter waren er altijd drie te koop, dus ik denk dat ze weer terug gaan naar dat aantal. Ferris Wheel is ook langer dan verwacht. Hoewel een mooie set, blijf ik nog steeds tegen het extra thema aanhikken van 200 euro sets.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 05-11-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 5 november 2018 @ 06:42:
[...]

Ik voorzie eerder problemen voor het schoentje :+

Verrassende lijst idd met die drie modulars. Toch een blok wat ze nu snel willen afsluiten om aandacht te vestigen op t nieuwe blok met o.a. de Diner. Lijkt me althans zo. Andere stijl, nieuwe fig gezichten.
In Nederland zijn de schoenen toch gemiddeld van een grotere maat dan hier in België? Ik zie het probleem niet :P

Het is inderdaad een blok van drie modulars met gelijkaardige stijl t.o.v. de voorgaande en nieuwere modulars. Misschien daarom dat de Parisian Restaurant zo lovend werd onthaald. Het is ook ongeveer van dat tijdperk geleden dat er zoveel modulars beschikbaar waren. Ik herinner mij dat ik toen kon kiezen tussen Grand Emporium, Town Hall, Palace Cinema, Pet Shop en Parisian Restaurant uiteraard. En naast deze serie had je ook nog dat spookkasteel. Daarvan heb ik nog steeds spijt dat ik die niet gekocht heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Town Hall ging er ook heel snel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
OmeAnne schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:31:
[...]

Ik zou de torens grijs houden met misschien een wit accent....ze zijn te spits om sneeuw op te blijven liggen. De daken wit is wel mooi denk ik...
Misschien dat je rond de basis van de spitsen wat wit aan kunt brengen (spitsen 1 laag hoger daardoor) met van de spiegels eraan?
Dat klinkt sowieso al goed. Voor aan de voet van de muren wil ik ook wel iets van sneeuw die door de wind wat opgehoopt is.

Op internet kwam ik het volgende voorbeeld nog tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yFjEN9743HVHjk3v8ukSMWtA/thumb.jpg
Bron: https://innovalug.com/post/119/snowscaping-tutorial

Zo heftig hoeft het dan ook weer niet van mij, omdat het dan wel erg veel steentjes gaat kosten en de Great Hall dan ook in winterse modus teveel afwijkt van de andere huisjes, maar wel goed voor wat bouwtechnieken. Nog zoekende naar nog wat meer voorbeeldjes. [EDIT] Gevonden bij IDEAS, Villa's in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:51:
Town Hall ging er ook heel snel uit.
Omdat die slecht verkocht. Hij was duurder dan de andere beschikbare Modulars, was ook hoger en mensen vonden hem minder goed bij de rest passen.

Mensen zijn ook minder enthousiast over de Brick Bank, en dat zal dus ook wel in de verkoop resultaten terug te vinden zijn. En tja, als resultaten uit het verleden wel een garantie geven voor de toekomst, dan zal de BB dus op termijn best wat waard kunnen worden. Maar om daar nou geld op in te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar weer terug naar 3/serie ziet er ook wat logischer uit. Lego heeft een ontzettende 'model-creep' gehad de laatste jaren. Dat zal ook een stuk minder moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Toch maar eens die OFS in huis halen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Vraagje aan de mensen die de Ninjago City set hebben aangeschaft. Hoe hebben jullie deze set in je (modular) display opgenomen? Of staat deze apart ergens in je huis, los van de modulars of...?

Ik ben al geruime tijd heel erg aan het twijfelen om deze set al dan niet te kopen. Het voornaamste tegenargument dat ik bedenk voor mezelf is dat deze set niet meteen ergens bijpast door de grootte. Daarnaast heb ik al niet veel ruimte over om deze te plaatsen, laat staan met de Docks set er ook nog bij. Voor de Assembly Square modular (die ik ook nog wil aanschaffen) en Diner kan ik nog een plankje vrijmaken, maar die zijn belange niet zo hoog als de Ninjago City set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ik heb Ninjago City samen met de Docks apart staan, ik vind ze niet passen naast de modulars. Jang heeft er al eens een filmpje aan besteed. Ooit wil ik ze afbreken en er een Chinatown van maken, dan past het wellicht beter.

Mocht je in de gelegenheid komen de Ninjago City voor een leuk prijsje aan te kunnen schaffen, aarzel dan niet. Ik vond het een prachtige set om te bouwen, met hele leuke bouwtechnieken en inspiratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:02:
Vraagje aan de mensen die de Ninjago City set hebben aangeschaft. Hoe hebben jullie deze set in je (modular) display opgenomen? Of staat deze apart ergens in je huis, los van de modulars of...?

Ik ben al geruime tijd heel erg aan het twijfelen om deze set al dan niet te kopen. Het voornaamste tegenargument dat ik bedenk voor mezelf is dat deze set niet meteen ergens bijpast door de grootte. Daarnaast heb ik al niet veel ruimte over om deze te plaatsen, laat staan met de Docks set er ook nog bij. Voor de Assembly Square modular (die ik ook nog wil aanschaffen) en Diner kan ik nog een plankje vrijmaken, maar die zijn belange niet zo hoog als de Ninjago City set.
hij staat bij mij op mijn huizen-uitstal-plank

daar staan nu: brickbank, assembly square, fisher store en de city

niet perse een bij elkaar passend rijtje, maar voor die grote modellen heb ik nu geen andere mooiere plek

de ninjago city zou ik opzich best bij de modulairs zetten, maar dan wel met bv een 16 studs (halve modulair breed) overgangsgebied er tussen, of gebruik maken van het water, dus water ertussen leggen

ik vind het een erg mooie display set helaas absurd veel stickers, die voor de algehele look wel echt geplakt moeten worden

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 05-11-2018 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Ik heb ze zelf apart staan.

Ninjago

2 Redene,

a: kast is niet groter. Schip past niet kast is vol...
b: heb niet meer modulars.... duh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Vanavond 40139 en 40262 opgebouwd als eerste deel van het kerstdorp, grondplaat van Ali :X omdat ik die origineel niet kan vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VUf1uAnkUL9QBy5HEZMBafzz/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:08
Kapot schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:34:
Vanavond 40139 en 40262 opgebouwd als eerste deel van het kerstdorp, grondplaat van Ali :X omdat ik die origineel niet kan vinden:

[Afbeelding]
ja dat is bizar dat er geen witte grondplaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Jawel, in 8144 (en in 9544 maar dat is niet echt n gewone set)

https://www.bricklink.com...rs%5D%5BFerrari%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
johnb52 schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:58:
Jawel, in 8144 (en in 9544 maar dat is niet echt n gewone set)

https://www.bricklink.com...rs%5D%5BFerrari%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}
Sjeez, ja je hebt gelijk, maar een pak platen bij de intertoys met dezelfde prijs als groene zou mij gelukkiger maken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Mij ook, maar misschien kan overspuiten met n spuitbus ook?

Heb je wel n echte LEGO grondplaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapot schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:34:

[Afbeelding]
ik was wit crepepapier aan het overwegen als ondergrond, voor een winter plank, maar geen idee hoe dat uitpakt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Ik gebruik gewoon allemaal losse platen in verschillende formaten. Voornamelijk 6x10, 6x8, 4x10, 4x6 en 4x8. Kun je gelijk een beetje landschap maken als je hierbij ook wat witte blokjes gebruikt die schuin omhoog lopen :).

Daarnaast is het ook wel handig bij het maken van bijvoorbeeld een revier.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 05-11-2018 22:17 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij de Inratuin hebben ze ieder jaar van die plastic dingen voor die winterhuisjes. meter bij 60 ofzo, verschillende maten en hoogtes. Overweeg ik ook nog steeds eentjeom een beetje de lucht in te kunnen, is namelijk gemodelleerd en alles :)

Voor de rest: ik heb mijn grondplaten bewust wit gegrond MDF gepakt, dan heb je dat probleem niet zo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:07:
Bij de Inratuin hebben ze ieder jaar van die plastic dingen voor die winterhuisjes. meter bij 60 ofzo, verschillende maten en hoogtes. Overweeg ik ook nog steeds eentjeom een beetje de lucht in te kunnen, is namelijk gemodelleerd en alles :)

Voor de rest: ik heb mijn grondplaten bewust wit gegrond MDF gepakt, dan heb je dat probleem niet zo ;)
Heb je een foto, naam of link voor die plastic dingen? Kreeg met 'plastic dingen' verkeerde resultaten op hun site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lokale tuincentrum hier bouwt enorme winterdorpen met Lumax. Dat zou je ook kunnen overwegen als quick & dirty decor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lemax heet dat spul. Ook wel MyVillage (kan ook zomaar eens het zelfde spul zijn). Linkje: https://www.intratuin.nl/...rpen/kerstdorp-ondergrond :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 07:11
My village is een ander merk, heeft er niks mee te maken. (Ik ken de eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Het lijkt erop dat we nieuwe weg basisplaten gaan krijgen kijkende naar de city sets op https://www.bouwsteentjes...ht-lego-sets-winter-2019/. De oude rechte weg en kruising is momenteel ook in de uitverkoop https://shop.lego.com/nl-...enplaten-en-kruising-7280

Misschien maar een paar sets nog halen voor de zekerheid om verschil in weg stukken te voorkomen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Zeehond schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:51:
Het lijkt erop dat we nieuwe weg basisplaten gaan krijgen kijkende naar de city sets op https://www.bouwsteentjes...ht-lego-sets-winter-2019/. De oude rechte weg en kruising is momenteel ook in de uitverkoop https://shop.lego.com/nl-...enplaten-en-kruising-7280

Misschien maar een paar sets nog halen voor de zekerheid om verschil in weg stukken te voorkomen.
een rotonde (roundabout) als standaard wegplaat :o
dat zou wel bijzonder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
mschol schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:27:
[...]
een rotonde (roundabout) als standaard wegplaat :o
dat zou wel bijzonder zijn
Ik vraag mij dan wel af waar de bocht en t-splitsing naar toe gaan? Of zullen die niet vervangen worden en zijn de nieuwe platen wellicht wel gewoon in dezelfde stijl als de bestaande?

Een rotonde zou wel handig zijn idd, heb er nu een liggen die van het vliegveld is.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:51:

Naast een paar hele oude weglaten heb ik van de huidige platen pas één setje, die met bocht.

Zijn ze naast eventueel een BrickLink ook elders in een winkel echt per stuk te krijgen? Dus alleen rechte stukken of zo los te koop?

Trouwens, zie dat ze bij Lego in de uitverkoop zijn, bij Kruidvat online waren ze meen ik ook in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er kwamen toch kartonnen wegplaten? Ik hoop zo dat ze nu weer gewoon de wegonderdelen los gaan verkopen, die koppelverkoop slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:18:
Er kwamen toch kartonnen wegplaten? Ik hoop zo dat ze nu weer gewoon de wegonderdelen los gaan verkopen, die koppelverkoop slaat nergens op.
die (kartonnen wegdelen) zijn er al, alleen verkrijgbaar in de lego shops of bij lego zelf, net als die extra accessories zakjes.

en passen totaal niet bij de normale wegplaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:45:
[...]

Naast een paar hele oude weglaten heb ik van de huidige platen pas één setje, die met bocht.

Zijn ze naast eventueel een BrickLink ook elders in een winkel echt per stuk te krijgen? Dus alleen rechte stukken of zo los te koop?

Trouwens, zie dat ze bij Lego in de uitverkoop zijn, bij Kruidvat online waren ze meen ik ook in de aanbieding.
Voor zover ik weet zijn de wgplaten niet per stuk te koop helaas. Heb zelf iets van 6 ongebruikte kruispunten hierom liggen omdat ik de bijbehorende rechte plaat nodig had :P.
Señor Sjon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:18:
Die zijn er idd al mschol aangeeft. Opzicht kunnen beide natuurlijk wel prima naast elkaar bestaan. Geen idee of de nieuwe wegplaten van plastic zijn of karton...

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Zeehond schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:59:
[...]

Voor zover ik weet zijn de wgplaten niet per stuk te koop helaas. Heb zelf iets van 6 ongebruikte kruispunten hierom liggen omdat ik de bijbehorende rechte plaat nodig had :P.
Hier hetzelfde! :') Ik zie dat die dingen op Bricklink voor 1 euro weg gaan :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ik had best wel wat foto's en video's gemaakt op Lego World afgelopen maand, maar had niet echt de tijd om een album en/of video te maken, dus even via Quik een simpele video gemaakt, voor de gene die het gemist hebben:

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@keverjeroen Er is echt niet naar te kijken, sorry. Na 30sec werd ik een beetje misselijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 14-09 23:21

Kraz

Saving the world

keverjeroen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:37:
Ik had best wel wat foto's en video's gemaakt op Lego World afgelopen maand, maar had niet echt de tijd om een album en/of video te maken, dus even via Quik een simpele video gemaakt, voor de gene die het gemist hebben:

[YouTube: Lego World 2018 Utrecht]
zonoskar schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:43:
@keverjeroen Er is echt niet naar te kijken, sorry. Na 30sec werd ik een beetje misselijk.
Zonoskar heeft gelijk. De overgangen van de foto's zijn te snel en abrupt. Je bent gefocust op een deel van de foto om te kijken wat het is en ineens zit ik in een wormhole naar een nieuwe foto waar ik net niet genoeg tijd krijg om weer scherp te stellen.

De foto's zijn leuk, maar het filmpje is inderdaad niet zo geslaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Laatst online: 04-09 14:43
Haha, dat is dus het gevaar als je het over laat aan een app.. :p Nu ik hem zelf een paar keer heb bekeken snap ik jullie opmerkingen. Ik ga mn best doen om ergens tijd te vinden om er wat rustigs van te maken.. ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 14-09 23:21

Kraz

Saving the world

keverjeroen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:43:
Haha, dat is dus het gevaar als je het over laat aan een app.. :p Nu ik hem zelf een paar keer heb bekeken snap ik jullie opmerkingen. Ik ga mn best doen om ergens tijd te vinden om er wat rustigs van te maken.. ;)
Of zet gewoon de foto's ergens online?
Dan kunnen we ze zelf uit- en inzoomen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

keverjeroen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:43:

Off topic:
Als ik je een advies mag geven: hou het voor de overgangen gewoon bij cross fades. Al die voorgeprogrammeerde transitions zijn veel te 'druk' waardoor je video er zelfs minder professioneel uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:26:
[...]

beetje creabea doen met oplosmiddel en vinylverf oid en je kan kruisingen mss wel omtoveren tot rechte stukken, zolang je die studs niet nodig hebt, of omheen kan bouwen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Voortbordurend op de ideeën die jullie aan mij hebben gegeven;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AoLeQfk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/81e6iFx.jpg?1

Je ziet een 'ton' met daarin schoepen. De ton draait rond, de schoepen nemen pinnen mee in de rondte (of zoals wij in het oosten zeggen: die skoepn de pinn'n op).
Als ze bovenin de ton zijn staan deze verticaal en vallen de pinnen er weer uit. Ze vallen dan tussen een muurtje waar onderin een 'lopende band' draait die de pinnen transporteert.

Ze vallen buiten de ton op de lopende band "door" de selector.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JwGTszp.jpg?1

Vervolgens vallen ze afhankelijk van kleur links of rechts.

Via een sleuf worden ze meegenomen door de lopende band met balken en vallen vervolgens afhankelijk van lengte in ene of andere bakje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fWgrNL2.jpg?1

(slecht) filmpje:

En zoals je ziet werkt het op een fantastische manier... totaal niet :F ;w

Terug naar ontwerpfase :/

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 07-11-2018 20:53 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^leuk bezig! 'Terug naar de ontwerpfase' komt me maar al te bekend voor! :D maar langzaamaan wordt je ontwerp steeds beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

thanks (y)

Het filmpje werkt niet goed. Ik post m even op youtube:

YouTube: Pin4Sort

[ Voor 30% gewijzigd door bord4kop op 07-11-2018 20:51 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
almightyarjen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:26:
[...]

Punt is dat je er ook niet echt iets anders mee kunt. Weinig noppen dus weinig mogelijkheden hierdoor.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:52:
[...]

Punt is dat je er ook niet echt iets anders mee kunt. Weinig noppen dus weinig mogelijkheden hierdoor.
Zal dit nou puur commercieel zijn van Lego? Ik bedoel, een kleuter kan nog bedenken dat je meer rechte dan kruisingen nodig hebt. Lego had er dus ook niet zoveel hoeven te produceren. Zelfde gaat op voor bochten/ T-splitsingen...

Pagina: 1 ... 84 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .