Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Via onderstaand filmpje ook nog op het idee gebracht om hem te verbeteren. Is misschien volgend jaar ergens de moeite nog wel. 2 motoren en de rubbertjes zijn het "duurst" in aanschaf maar tegelijkertijd ook weer goed te gebruiken (vooral motoren dan).
[ Voor 14% gewijzigd door orange.x op 17-10-2018 13:15 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
dit, leuk om een keertje gezien te hebben, meer eigenlijk nietSeñor Sjon schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:36:
Voor kijken wellicht wel, kopen is daar niet zo voordelig.
Mocht je nog heen willen en twijfelen; https://frontoffice.paylo...47&point_of_sale_id=16489jppilot schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:33:
Nu ik mij weer een beetje bezig hou met LEGO, zit ik eraan te denken om naar 'Lego World' te gaan in de jaarbeurs Utrecht. Iemand enig idee of dit een beetje de moeite is als volwassene? (26j)
Code: INTBBQW7ZSVH3
Ben er als kind wel geweest, toen nog in de IJsselhallen in Zwolle. Ik ga zaterdag toch maar eventjes kijken hoe het tegenwoordig is
[ Voor 16% gewijzigd door tim427 op 17-10-2018 13:46 ]
Wel geinig om de bijzondere bouwwerken eens een keer in het echt te zien.jppilot schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:33:
Nu ik mij weer een beetje bezig hou met LEGO, zit ik eraan te denken om naar 'Lego World' te gaan in de jaarbeurs Utrecht. Iemand enig idee of dit een beetje de moeite is als volwassene? (26j)
Maar Lego kopen doe je daar tegen woekerprijzen en de toegangsprijs is dermate hoog dat ik het niet de moeite waard vind..
Ik trakteer mezelf & kinderen op Lego ter waarde van kaartje + parkeergeld + reis + eten & drinken etc.
| Security Management |
Nu heb ik treinretour plus entree voor 28 euro. Voor kinderen is/was dit 19.
Universele code inderdaad. Had tien kaartjes van Intertoys met allemaal deze code erop.tim427 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:44:
Code: INTBBQW7ZSVH3
[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 17-10-2018 14:07 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
@tim427 dank voor de code
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Altijd gedacht dat het voor Radio Controlled stond.zonoskar schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:18:
[...]
RC staat voor remote controlled, doet dus geen uitspraak over hoe (IR, BT of RF).
Weer wat geleerd
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Basement Bios ---- Exo-S
Die blauwe train weight zit alleen bij de 7760, volgens bricklink zo'n 12 Euro waard.Mystikal schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:39:
Is dit nog iets voor een liefhebber?
Is het wat waard?
[Afbeelding: Lego 1]
[Afbeelding: Lego 2]
De schakelaars voor de wissels/seinen/ontkoppelaar doen zo'n 6 Euro per stuk.
De gele lampjes zijn de 4,5V versie, de witte zijn 12V.
Intertoys geeft 10% korting op de winkel/adviesprijs en er staan wat modellen van andere bouwers. Bij de rest, springkussens, zwembad van blokjes of de bouwwedstrijd, vinden ze het erg raar als jij er met jouw leeftijd aan mee doet.jppilot schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:33:
Mocht je interesse hebben, jij bent een liefhebber. Mag het weg voor de verzendkosten.almightyarjen schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:34:
[...]
Die blauwe train weight zit alleen bij de 7760, volgens bricklink zo'n 12 Euro waard.
De schakelaars voor de wissels/seinen/ontkoppelaar doen zo'n 6 Euro per stuk.
De gele lampjes zijn de 4,5V versie, de witte zijn 12V.
[ Voor 21% gewijzigd door Mystikal op 17-10-2018 20:59 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Jazeker, ik wil mijn 12V collectie een beetje uitbreiden! Je hebt een DMMystikal schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:54:
[...]
Mocht je interesse hebben, jij bent een liefhebber. Mag het weg voor de verzendkosten.

Tenminste bij die van mij kun je de grijze onderkant loshalen (door wat kunststof ‘laswerk’ te verwijderen).
En ja... dat is ook gebeurd om onderdelen zoals de zekering te vervangen
klopt.Chakotay schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:10:
Hmm, die Intertoys code voor Lego World had je zeker voor vandaag moeten gebruiken he? Doet het niet meer
ik heb gisteravond nog snel 5 kaartjes gekocht ( 1x 1 en 1x4 )
hop naar de printer! daar liggen ze nu nog, met de bedoeling dat we volgende week donderdag gingen.
stuurt mijn vrouw, je weet dat het van 18 tot 24 is en er nu dus kaartjes voor vandaag op de printer liggen?
dus even met paylogic gebeld en om laten zetten naar volgende week dinsdag, heb ze net in de mail gekregen...
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Vanmorgen deed hij het idd niet meer... nu weer wel. Net kaartjes besteld!Chakotay schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:10:
Hmm, die Intertoys code voor Lego World had je zeker voor vandaag moeten gebruiken he? Doet het niet meer
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
En zo zit je al snel midden in een eeuwenoud gedachtenexperiment: https://en.wikipedia.org/...us#The_thought_experimentEdgenumber schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:45:
Ik wilde ook de star FX Patroller compleet hebben https://brickset.com/sets/6931-1/FX-Star-Patroller omdat ik nog heel goed kan herinneren de ochtend dat ik die voor mijn verjaardag kreeg. Maar goed veel stukjes kwijt en heel veel stukjes erg versleten of met markeringen van kindertandjes er in. Dus ik via marktplaats lopen zoeken naar een tweede voor de ontbrekende onderdelen. Heb ik er eentje weten te vinden. Helemaal compleet, inclusief doos met bart smit sticker, boekje. En echt alles punt gaaf of dat er nooit een kind mee heeft gespeeld.
Ik zit nog wel in dubio. Die van marktplaats ziet er zo piekfijn uit dat het niet meet overeenkomt met de oude blokjes. Maar om nu een nieuwe in de vitrine te zetten is toch niet de geen die ik ooit heb gehad.
Welke onderdelen vervang je, en is het dan nog hetzelfde ruimteschip als uit je jeugd...
*zucht*
Ja hoor. Ik heb in de schuur de oude schep van mijn opa staan.Glewellyn schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:12:
[...]
En zo zit je al snel midden in een eeuwenoud gedachtenexperiment: https://en.wikipedia.org/...us#The_thought_experiment
Welke onderdelen vervang je, en is het dan nog hetzelfde ruimteschip als uit je jeugd...
Ik heb al 1x het blad en 2x de steel vervangen...
Je kan het geleuter overslaan en beginnen kijken op 2:10 indien gewenst
*edit* en nog een review op Brickset: link
Blijkbaar zal deze set verschijnen op 1 november, volgens wat ik lees op S@H.
[ Voor 46% gewijzigd door Kapoen op 18-10-2018 17:22 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Vond dit ook nog. Is dit allemaal bij elkaar nog wat waard?

[ Voor 47% gewijzigd door Mystikal op 18-10-2018 17:14 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

De eerste foto toont een volledige scène in de hoek
De 12V wissels en kruising doen op Bricklink zo'n 3 Euro per stuk. Spoordelen nog geen Euro. Ik denk dat dit rond de 30 Euro waard is.Mystikal schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:14:
Ik zit te kijken op de zolder.
Vond dit ook nog. Is dit allemaal bij elkaar nog wat waard?
[Afbeelding: Lego3]
Ik vond vooral bonenstaak leuk omdat het de hoogte in gaat, dat kan de roodkapje-insert wel wat meer gebruiken. In ieder geval verwacht ik wel de nodige mods voor deze set.AppieNL schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:29:
Ik vind dat sprookjesboek echt geweldig gelukt. Leuke set!
Net even op visite geweest bij mijn favo shop hier in de stad. Staat idd een boel gepland voor aankomende periode, met erg hoog “must-have” gehalte: 5 nov die Harry Potter diagon ally. Nu die mini fig display, de kerstbox, one upon a brick. Schoonzus vind windmolen prachtig. Vriendin Harry kasteel helemaal geweldig. Dat is “keerzijde” van overbrengen Lego gekte, happy hollidayKapoen schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:02:
promobricks.de heeft foto’s van een mogelijke Kerstpromotie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
//edit die Lego box staat hier op de kalender samen met rendier kerstboom hang ding
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 19-10-2018 08:04 ]
Gelukkig heb ik zelf nog even wat uitgebreider naar het minifigure frame gekeken en besloten er niet voor te gaan. Dan vind ik een gesloten kastje zoals dat van de Ikea met daarin een bouwplaat een stuk mooier dan een kartonnen lijstje.
heb ik gisteren in elkaar gezet met mijn dochter (mocht mee naar papa zijn werk
alleen vergeten n foto van te maken...
als ik t niet vergeet doe ik t maandag wel
Ik kan me nog herinneren dat ik die van mijn zakgeld mocht kopen, ik was 6 of 7 denk ik.
Ik noemde het per abuis een zakkenvliegtuig. In de catalogus heette hij Zakenvliegtuig, wist ik veel. Mijn vader pest me daar nu 30 jaar na dato nog steeds mee.
6368, één van mijn favoriete sets uit mijn jeugd.Reinier schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:35:
[...]
Ik kan me nog herinneren dat ik die van mijn zakgeld mocht kopen, ik was 6 of 7 denk ik.
Ik noemde het per abuis een zakkenvliegtuig. In de catalogus heette hij Zakenvliegtuig, wist ik veel. Mijn vader pest me daar nu 30 jaar na dato nog steeds mee.

De minifig op de grond heeft geluk dat 'wake turbulence' nog geen ding was in de jaren '80
Reinier schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Tof vliegtuig trouwens, ik heb em zelf nooit gehad, maar dit soort vliegtuigen deden het bij mij altijd heel goed, ergens is het wel jammer dat ze nu naar 6-wide zijn gegaan, die sets zijn toch net wat anders (hoewel ook best gaaf)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Persoonlijk vond ik vorig jaar beter.jppilot schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:13:
Gisteren bij legoworld geweest. Dit viel mij zeker niet tegen! Enorm gaaf om de bugatti in real een keer te zien, en vooral de AFOL stands waren indrukwekkend. Ik had er al met al minder van verwacht. Aanrader!
Vorig jaae mocht je bijvoorbeeld zelf helpen op de motor kap van een auto en was er gewoon meer te doen voor kind en ouder.
Pick a brick was dit jaar niet mijn ding (weinig verschil in de bakken), bij het mini figuren ruilen was er weinig variatie. Dit was vorig jaar beter.
Ik snap dat trein onderstellen niet officieel verkocht worden, maar als het thema trein is (langste spoorbaan bouwen, het treintje om mee te rijden en zelf een wagon of iets voor bij de trein te maken) dan moet je toch wel iets voor bij de trein kunnen krijgen bij bijvoorbeeld pick a brick.
Er was dit jaar meer Lego Friends.
Maar er waren minder kleur/knutsel platen beschikbaar. Daarentegen waren er wel meer Starwars figuranten...
Bij de AFOL waren naar mijn idee toch wel een aantal sets van vorige keren.
Die moet er ook gewoon komenKapoen schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:02:
promobricks.de heeft foto’s van een mogelijke Kerstpromotie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wordt waarschijnlijk weer dure maand(en) pm beide promo's te bemachtigen

En 2 gratis polybags van BRICKshop gehad:

De First Order General was bij 50 euro aan star wars, de kameleon bij abonneren op de nieuwsbrief.
@lordloeder @jppilot hadden ze dit jaar nog wel de gigantische hopen met lego/duplo van 1 kleur? Daar wist mijn zoontje (en vriendin
Helaas reeds ongeveer 85 procent afgemaakt, bijna klaar dus
Nog steeds onder de indruk van hoe iemand zoiets kan bedenken. Als deze af is én redelijk makkelijk van de hand kan meteen een andere doos orderen, liefst de mooie rode kraan
Nickname does not reflect reality
Kwam er laatst achter toen ik alles in de nieuwe vitrine kasten opgestelde, dat ik een bouwfoutje gemaakt had bij de Ninjago City Docks. Ik (dacht) dat ik hier ook een steentje miste (en als missend steentje besteld) , en een ander overhad. Een blokje van 1, bleek dat ik dat blokje verwisseld had. Hey, wat die die stud hier!
Wel al lang gekregen natuurlijk....
Uiteraard ook aan gedacht maar aangezien er maar 7 van in deze doos zitten was dát controleren zo gepiept.Pandorian schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:42:
1 a 2 weken normaliter.
Kwam er laatst achter toen ik alles in de nieuwe vitrine kasten opgestelde, dat ik een bouwfoutje gemaakt had bij de Ninjago City Docks. Ik (dacht) dat ik hier ook een steentje miste (en als missend steentje besteld) , en een ander overhad. Een blokje van 1, bleek dat ik dat blokje verwisseld had. Hey, wat die die stud hier!
Wel al lang gekregen natuurlijk....
Verwisseld, nope.
Op de grond, nope.
Double check.
Triple check.
Order part
Nu geduld hebben
Nickname does not reflect reality
benieuwd of die van jou wel netjes doordraait de mijne al zovaak los gemaakt en op dingen gecheckt..Brad Pitt schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:32:
[...]
Uiteraard ook aan gedacht maar aangezien er maar 7 van in deze doos zitten was dát controleren zo gepiept.
Verwisseld, nope.
Op de grond, nope.
Double check.
Triple check.
Order part
Nu geduld hebben
ookal denk ik dat er wel bouwfouten in zitten is er toch iets niet helemaal lekker denk ik.. met de hand werkt hij prima maar de motor lijkt gewoon net ff teveel te slippen
Jazeker dat is er. Groen, blauw en geel waren er. Met wit werden speciale dingen gemaakt. En vrij een muur maken dat was ook leuk.Chakotay schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:55:
@lordloeder @jppilot hadden ze dit jaar nog wel de gigantische hopen met lego/duplo van 1 kleur? Daar wist mijn zoontje (en vriendin) zich prima in te vermaken vorig jaar.
Ow ja en een Ninjago spinner maken en er 4 "proefjes" mee doen. Kinderen zullen het leuk vinden. De lui van het ROC deden gisteren leuk begeleiden.
[ Voor 14% gewijzigd door lordloeder op 19-10-2018 21:06 ]
mijn BWE kon bijna gelijk vrijwel vlekkeloos werken, ik moest het rad even iets finetunen zodat hij niet aanliep, maar daarna deed hij het wel. daar wasbik wel blij mee tbhAjDuLion schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:48:
[...]
benieuwd of die van jou wel netjes doordraait de mijne al zovaak los gemaakt en op dingen gecheckt..
ookal denk ik dat er wel bouwfouten in zitten is er toch iets niet helemaal lekker denk ik.. met de hand werkt hij prima maar de motor lijkt gewoon net ff teveel te slippen
Vandaag even kijken.. Ik hoor links en rechts toch veel negatieve verhalen; zeker in vergelijking met voorgaande jaren.lordloeder schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:49:
[...]
Persoonlijk vond ik vorig jaar beter.
Vorig jaae mocht je bijvoorbeeld zelf helpen op de motor kap van een auto en was er gewoon meer te doen voor kind en ouder.
Pick a brick was dit jaar niet mijn ding (weinig verschil in de bakken), bij het mini figuren ruilen was er weinig variatie. Dit was vorig jaar beter.
Ik snap dat trein onderstellen niet officieel verkocht worden, maar als het thema trein is (langste spoorbaan bouwen, het treintje om mee te rijden en zelf een wagon of iets voor bij de trein te maken) dan moet je toch wel iets voor bij de trein kunnen krijgen bij bijvoorbeeld pick a brick.
Er was dit jaar meer Lego Friends.
Maar er waren minder kleur/knutsel platen beschikbaar. Daarentegen waren er wel meer Starwars figuranten...
Bij de AFOL waren naar mijn idee toch wel een aantal sets van vorige keren.

Deze staat nog compleet bij mijn ouders + nog wat ander lego.Kapoen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:56:
[...]
6368, één van mijn favoriete sets uit mijn jeugd.![]()
[Afbeelding]
De minifig op de grond heeft geluk dat 'wake turbulence' nog geen ding was in de jaren '80
Hebben mijn kids ook wat lego bij opa en oma
ICE ICE Baby
Ja en nee, wat ons betreft. Ja, de pick a Brick mix bakken waren m.i. minder divers en het ruilen van minifiguren viel tegen vergeleken met vorig jaar. De blokjesregen was er dit jaar ook niet. Tja.tim427 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:49:
[...]
Vandaag even kijken.. Ik hoor links en rechts toch veel negatieve verhalen; zeker in vergelijking met voorgaande jaren.
Ik had het idee dat het wat beter neergezet was. Een ronde door alle thema's gemaakt. De Intertoys winkel leek wat ruimer opgezet. Ze hadden ook de Hogwarts Express, die had ik verder nog nergens gezien en bij Lego staat ie op 30 dagen nalevering. De Bugatti stond er goed bij, de Star Wars hoek was beter dit jaar, ook met de diverse figuranten. Goed vermaakt bij de Lego fans creaties. Ja, er stonden MOCs bij die ik eerder had gezien, maar ook nieuws.
Sowieso, mn dochter is weer een jaar ouder en dan ga je ook anders naar een beurs toe. Wat vorig jaar maar kort aandacht kreeg stond dit jaar vol in de belangstelling. Dus ja, goed vermaakt met een paar kant tekeningetjes.
Ik heb alleen de Hogwarts Express niet gekocht. Snif, wel moeten doen
Iets anders...
Wie heeft trouwens die nieuwe passagierstrein gekocht? Ik zit zelf nog te denken aan een 60051 voor 69 euro, met de oude PF. Voelt als een "completere" trein.
Ik heb thuis nog een 2e hands PF setje liggen die ik vandaag ga gebruiken in de kersttrein. Hoop dat ie nog goed werkt.
Waarom zit ik aan de oude PF trein 60051 te denken? Twee treinen met oude PF setje kun je met 1 controller bedienen, toch? Rood en blauw. Met een nieuwe en oude moet je de oude en nieuwe controller gebruiken om ze beide te kunnen besturen toch?
Mocht het 2e hands setje het niet meer goed doen dan misschien wel maar voor de nieuwe trein set gaan. Die heeft dan weer als voordeel dat t nieuwere technologie is en de receiver geïntegreerd is dus kleiner.
[ Voor 27% gewijzigd door Gim op 20-10-2018 09:52 ]
euhm, waar weet jij een 60051 voor 69 euro te vinden? Op Brickwatch.net is de goedkoopste 94 euro op dit moment. Ik houd me aanbevolen voor 69 euro trouwensGim schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:43:
[...]
Wie heeft trouwens die nieuwe passagierstrein gekocht? Ik zit zelf nog te denken aan een 60051 voor 69 euro, met de oude PF. Voelt als een "completere" trein.
Ik heb thuis nog een 2e hands PF setje liggen die ik vandaag ga gebruiken in de kersttrein. Hoop dat ie nog goed werkt.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Bij Intertoys, daar waar ze hem nog hebben. Online niet meer maar wel nog in filialen. Online even kijken welke voorraad hebben.Goverman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:06:
[...]
euhm, waar weet jij een 60051 voor 69 euro te vinden? Op Brickwatch.net is de goedkoopste 94 euro op dit moment. Ik houd me aanbevolen voor 69 euro trouwens
Heb er zelf maar eentje bij een winkel in de buurt gereserveerd
Ondertussen de kersttrein rijdend gekregen. Het grote wiel slipt wel wat dus daar komt een elastiekje om.
Wat me wel opvalt is dat ik in t begin de trein soms een klein subtiel zetje moet geven voordat ie in beweging komt. Normaal? Zelfs zonder extra karretjes. Dat ie zichzelf niet goed in beweging kan zetten.
En dat t soms lijkt alsof ie plots een versnelling hoger gaat tijdens t rijden. Maakt de machinist van de trein wat nerveus 😁
Mjah bij nader inzien lijkt t of de trein even nodig heeft om op snelheid te komen. Op stoom komen? Weet niet of t puur de weerstand is of normaal is voor zo'n motortje. Geeft wel meer een echt trein gevoel
[ Voor 41% gewijzigd door Gim op 20-10-2018 11:48 ]

De 8880 opgevist uit een verhuisdoos op zolder, ws. zo'n 24 jaar oud toen Technic nog gewoon studs had

Beetje stoffig wel...

Stof stof stof stof...

Rubber van de banden is nog wel ok maar de velgen zijn redelijk vergeeld

En de voorvleugel ligt ws. ergens in een andere verhuisdoos

Wordt vervolgd...nu eerst slopen en schoonmaken
Nou, bedankt. Dat kost me weer de nodige voetmassage uitvoeren bij GovervrouwGim schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:38:
[...]
Bij Intertoys, daar waar ze hem nog hebben. Online niet meer maar wel nog in filialen. Online even kijken welke voorraad hebben.
Met bij intertoys geweest, ze hadden er nog een. Ze waren verbaasd dat die er nog was, helemaal voor die prijs... En vraag ook om de gratis goodie deze week: een setje wegenplaten.
Is dat alleen deze week? Ik ga de set maandag namelijk pas ophalenGoverman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:22:
[...]
Nou, bedankt. Dat kost me weer de nodige voetmassage uitvoeren bij Govervrouw![]()
.
Met bij intertoys geweest, ze hadden er nog een. Ze waren verbaasd dat die er nog was, helemaal voor die prijs... En vraag ook om de gratis goodie deze week: een setje wegenplaten.
Overigens, waar ik hem gereserveerd had hadden ze de nieiwe trein niet en van de oude nog twee. Omgekeerde wereld
[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 20-10-2018 16:28 ]
Om eerlijk te zijn; had ik meer exclusieves verwacht..
Vond voornamelijk de LEGO Fan hal + Bugatti leuk.
Heb wel de 60197 trein met de nieuwe bluetooth controller weten te fixen voor 79 euro inclusief twee sets (van twee) grondplaten! (En dat voor het altijd (te) dure InterToys)
Persoonlijk vond ik het Lego House leuker, daar zijn ook wat meer bijzondere sets!
Onder andere the Lego House (21037 - +- 60 Euro) en Tree of Creativity (4000026 - +-80 Euro) zijn echt aanraders. Deze zijn alleen daar in het Lego House te koop, wel bijzondere modellen. Daarnaast zijn ook een paar andere goodies te koop en natuurlijk de standaard Lego Store attributen zoals de Pick a Brick muur en het zelf kunnen samenstellen van minifiguren!
Hiervoor hoef je niet perse een ticket te kopen. Het Lego Square, waar de winkel aan ligt, is vrij te betreden. Zie https://www.legohouse.com...-your-visit/opening-hours voor specifieke tijden.
Het ligt in het centrum van Billund, dus niet zover van Legoland.
Best zielig
[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 20-10-2018 18:06 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Volgens de folder geldt dat van 15-10 tot 4-11. Je kunt dus tot maandag wachten.Gim schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:27:
[...]
Is dat alleen deze week? Ik ga de set maandag namelijk pas ophalenMaar graag gedaan. En veel plezier met masseren
Overigens, waar ik hem gereserveerd had hadden ze de nieiwe trein niet en van de oude nog twee. Omgekeerde wereldmaar diverse winkels hebben hem niet meer dus geluk gehad. Bij de beurs hadden ze hem ook niet. Had verwacht dat ie daar nog "gedumpt" zou worden.
Ik vraag me wel eens af wat er gebeurd als je zo'n model in de afwasmachine zet op een lage temperatuur. Wat uit elkaar halen, wassen en weer in elkaar zetten is wel veel werk
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
slechte zaak denk ik, ik verwacht dat hij uitelkaar dondertzonoskar schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:05:
[...]
Ik vraag me wel eens af wat er gebeurd als je zo'n model in de afwasmachine zet op een lage temperatuur. Wat uit elkaar halen, wassen en weer in elkaar zetten is wel veel werk

En scum:

En meer:

Ready for take-off!!! O nee, toch niet...

[ Voor 59% gewijzigd door jannickdeb op 20-10-2018 22:26 ]

En dat was dat
Dat durf ik niet aan al dacht ik er wel even over na. Er moet toch een makkelijke methode zijn om steentjes stofvrij te maken behalve afwassen.zonoskar schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:05:
[...]
Ik kan overigens wel flink aan de bak met de waterstofperoxide, de witte en grijze steentjes zijn redelijk verkleurd al vraag ik mij af of grijze steentjes ook te 'bleken' zijn...
[ Voor 49% gewijzigd door vhal op 20-10-2018 22:17 ]
wat betreft stof: ik heb met een makeup borstel (zo'n grotere rougeborstel, bij de action in een compleet setje voor weinig te vinden) veel success gehad bij modellen die al wat jaartjes stonden; perfect zal het niet zijn maar het wordt er een stuk schoner van.vhal schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:11:
@jannickdeb je bent blijkbaar niet de enige die niet stil zit
[...]
[Afbeelding]
En dat was dat
[...]
Dat durf ik niet aan al dacht ik er wel even over na. Er moet toch een makkelijke methode zijn om steentjes stofvrij te maken behalve afwassen.
Ik kan overigens wel flink aan de bak met de waterstofperoxide, de witte en grijze steentjes zijn redelijk verkleurd al vraag ik mij af of grijze steentjes ook te 'bleken' zijn...
uiteraard met beleid en stofzuiger erbij zodat het niet elders terecht komt
Heb me rot gezocht, maar kon hem niet vinden... Waar stond de Hogwarts trein ongeveer?Gim schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:43:
[...]
De Intertoys winkel leek wat ruimer opgezet. Ze hadden ook de Hogwarts Express, die had ik verder nog nergens gezien en bij Lego staat ie op 30 dagen nalevering.
Ik heb alleen de Hogwarts Express niet gekocht. Snif, wel moeten doen

Wel vervloek ik diegene die bedacht heeft dat er zelfs bij zoiets als een Ultimate Collector' Serie stickertjes moeten zitten.
[ Voor 49% gewijzigd door jannickdeb op 21-10-2018 00:59 ]
Ik gooi de lego altijd in de wasmachine en wordt het mooi schoon van.vhal schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:11:
@jannickdeb je bent blijkbaar niet de enige die niet stil zit
[...]
[Afbeelding]
En dat was dat
[...]
Dat durf ik niet aan al dacht ik er wel even over na. Er moet toch een makkelijke methode zijn om steentjes stofvrij te maken behalve afwassen.
Gebruik 2 van die zakjes voor delicaat ondergoed om het in te doen.
Wit en grijs bleken goed in de waterstofperoxide, blauw lijkt meer te verkleuren.
ICE ICE Baby
zitten er bij dit model, op de grote naamsticker na, nog stickers op het model?jannickdeb schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:48:
Eindelijk is hij af:
[Afbeelding]
Wel vervloek ik diegene die bedacht heeft dat er zelfs bij zoiets als een Ultimate Collector' Serie stickertjes moeten zitten.
Hij stond in t schap waar de andere Harry Potter sets ook stonden. Alleen van de great hall was er naast t schap ook nog een pallet stapel die er tegenover stond.tim427 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:56:
[...]
Heb me rot gezocht, maar kon hem niet vinden... Waar stond de Hogwarts trein ongeveer?
Heb nu gezien hoe dat ding te motoriseren dankzij Jangbricks. Geweldig bedacht met zo'n M motortje.
Als je hem wil, gisteren werd ie nog voorradig door fun.be aangeboden en is er iets van korting gaande.
Ja hoor, diverse stickers die je ook nog symmetrisch heel recht moet plakken. Althans dat vond ik de eis die ik aan mezelf steldemschol schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:38:
[...]
zitten er bij dit model, op de grote naamsticker na, nog stickers op het model?
Maar zo verrassend is t blijkbaar niet al was ik destijds ook verrast. Op de UCS snowspeeder zitten blijkbaar ook stickers. Waar men zich dan vooral nog aan irriteerde was dat de microfighter uitvoering van 10 euro er wel gewoon een bedrukte steen voor heeft 😅
Gisteren nog Star Wars gekeken en daar kwam de Slave 1 weer voorbij en ook de Snowspeeder. Van de UCS had ik dat ene schip met o.a. Jabba en Leia als slaaf nog wel graag gehad. Even doorsparen... En sowieso eerst nog SW episode VI opnieuw kijken. Dan weet ik de naam tenminste weer... Sail Barge... zoiets 😅
[ Voor 52% gewijzigd door Gim op 21-10-2018 09:59 ]
Makkelijk is een relatief begrip, mijn invulling van LEGO afwassen is als volgt:vhal schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:11:
- Half uurtje laten weken in een bak met warm water en wat allesreiniger, af en toe door elkaar husselen, afgieten in een zeef.
- Afspoelen in een bak schoon kraanwater.
- Aan de lucht laten drogen op een handdoek.
- Alles is brandschoon.
De doorlooptijd is misschien wat hoog, maar je hoeft bijna niets te doen: makkelijk.
Gaaf, ik heb deze set nog in doos staan. Al een jaar lang staat dat op mijn hobbylijstje, maar ik kom er gewoon niet aan toe. Ik ben nog zoekende naar een goeie manier om de witte steentjes te bleken, maar geen enkele manier schijnt echt te werken...vhal schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:18:
Tijd voor wat anders
[Afbeelding]
De 8880 opgevist uit een verhuisdoos op zolder, ws. zo'n 24 jaar oud toen Technic nog gewoon studs had
[Afbeelding]
Beetje stoffig wel...
[Afbeelding]
Stof stof stof stof...![]()
[Afbeelding]
Rubber van de banden is nog wel ok maar de velgen zijn redelijk vergeeld
[Afbeelding]
En de voorvleugel ligt ws. ergens in een andere verhuisdoos
Wordt vervolgd...nu eerst slopen en schoonmaken
HENG HENG
Exact mijn methode. Geen geklooi met vaatwassers of wasmachine. Let wel op dat je de watertemperatuur niet TE warm maakt.Roeltjuh schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Makkelijk is een relatief begrip, mijn invulling van LEGO afwassen is als volgt:
- Half uurtje laten weken in een bak met warm water en wat allesreiniger, af en toe door elkaar husselen, afgieten in een zeef.
- Afspoelen in een bak schoon kraanwater.
- Aan de lucht laten drogen op een handdoek.
- Alles is brandschoon.
De doorlooptijd is misschien wat hoog, maar je hoeft bijna niets te doen: makkelijk.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hoe check je online of er nog voorraad is, als die niet meer online isGim schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:38:
[...]
Bij Intertoys, daar waar ze hem nog hebben. Online niet meer maar wel nog in filialen. Online even kijken welke voorraad hebben.
Ben ook nog opzoek naar de 60051, maar 69 euro vind ik wel een mega goeie deal
Wie weet is er beterschap op komst nu dat dat sprookjesboek met een grote bedrukte tegel komt, die is even groot als de decoratieve informatietegels van UCS sets.jannickdeb schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:48:
Niet voorradig in de online webshop van i tertoys maar je kunt nog wel de voorraad controleren bij alle Intertoys filialen via de website.tim427 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Hoe check je online of er nog voorraad is, als die niet meer online is![]()
Ben ook nog opzoek naar de 60051, maar 69 euro vind ik wel een mega goeie deal
https://www.intertoys.nl/search?q=60051 krijg ik geen hits.Gim schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:32:
[...]
Niet voorradig in de online webshop van i tertoys maar je kunt nog wel de voorraad controleren bij alle Intertoys filialen via de website.
Dan moet ik eerst de productdetail pagina vinden.
Nevermind, via Google ben ik wel op die productdetail pagina gekomen
Voor Ideas sets is het goed gebruik om tegels te bedrukken in plaats van te bestickeren. Ik kan me slechts één set in de Ideas reeks herinneren die stickers bevatte.Kapoen schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:29:
[...]
Wie weet is er beterschap op komst nu dat dat sprookjesboek met een grote bedrukte tegel komt, die is even groot als de decoratieve informatietegels van UCS sets.
Hoop er maar niet teveel op dat bij andere series de stickers ineens verdwijnen.
Ik ben zelf geen verzamelaar van SW/UCS sets, maar voor het prijskaartje van deze dozen zou ik ook wel bedrukte onderdelen (die infotegel specifiek) verwachten?Roeltjuh schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:42:
[...]
Voor Ideas sets is het goed gebruik om tegels te bedrukken in plaats van te bestickeren. Ik kan me slechts één set in de Ideas reeks herinneren die stickers bevatte.
Hoop er maar niet teveel op dat bij andere series de stickers ineens verdwijnen.
Daarnaast had ik ook meer LEGO Ideas promotie verwachttim427 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:53:
LEGO World sinds jaren weer geweest; was leuk, wel heel erg voor kinderen gericht.
Om eerlijk te zijn; had ik meer exclusieves verwacht..
Vond voornamelijk de LEGO Fan hal + Bugatti leuk.
Heb wel de 60197 trein met de nieuwe bluetooth controller weten te fixen voor 79 euro inclusief twee sets (van twee) grondplaten! (En dat voor het altijd (te) dure InterToys)

Klopt. Het enige op dat vlak wat ik gezien heb was die kerel van Anatomini, welke in het Fans gedeelte stond. Ik ken die kerel omdat hij zijn Ideas project net even iets te veel loopt te spammen in diverse facebook groepen...tim427 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:03:
[...]
Daarnaast had ik ook meer LEGO Ideas promotie verwacht
Ik ben er gisteren na 5 jaar weer eens geweest en ik vond er weinig veranderd. Ik kreeg het idee dat het meer op kids was gericht dan 5 jaar geleden. Op zich prima en logisch, maar ik vond de AFOL hoek daardoor wel erg klein, in mijn beleving was die 5 jaar geleden een stuk groter.
Daarnaast viel het me op hoeveel (vr)eettentjes er waren. 5 jaar geleden stond ergens een Unox broodje worst kraampje en dat was het wel zo'n beetje. Nu kon je alles krijgen, het enige wat miste was een suikerspin kraam
Het was wel leuk, maar ik ga de komende jaren weer mooi overslaan

edit: fixed
[ Voor 6% gewijzigd door almightyarjen op 22-10-2018 13:33 ]
ik zou voor alle sets van >€200 bedrukte onderdelen verwachten, helaas houdt lego er een ander beleid op na..Kapoen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:34:
[...]
Ik ben zelf geen verzamelaar van SW/UCS sets, maar voor het prijskaartje van deze dozen zou ik ook wel bedrukte onderdelen (die infotegel specifiek) verwachten?
Dat ligt in de lijn van veel Creator/City/Friends sets toch? Onze minifigs kunnen zich volvreten met allerlei troep als je naar de beschikbare sets kijkt... Fastfood is naast police en fire een nieuwe 'evergreen' aan het worden denk ikalmightyarjen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:34:
[...]
Daarnaast viel het me op hoeveel (vr)eettentjes er waren. 5 jaar geleden stond ergens een Unox broodje worst kraampje en dat was het wel zo'n beetje. Nu kon je alles krijgen, het enige wat miste was een suikerspin kraam
Onlangs bracht Lego zelfs nog een soort van exclusieve set uit in de US, waarvan ik geen idee heb of deze ook naar Europa komt. Maar deze set heeft zelfs de titel 'bean there, donut that' gekregen

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 22-10-2018 10:35 ]
Heerlijk hoe Lego altijd die kleine grapjes erin verwerkt! Leuke set voor de heb inderdaad!Kapoen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:33:
[...]
Dat ligt in de lijn van veel Creator/City/Friends sets toch? Onze minifigs kunnen zich volvreten met allerlei troep als je naar de beschikbare sets kijkt... Fastfood is naast police en fire een nieuwe 'evergreen' aan het worden denk ik
Onlangs bracht Lego zelfs nog een soort van exclusieve set uit in de US, waarvan ik geen idee heb of deze ook naar Europa komt. Maar deze set heeft zelfs de titel 'bean there, donut that' gekregen![]()
[Afbeelding]
fixedChakotay schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:13:
@almightyarjen ik heb wel ergens kant en klare suikerspinnen in een bakje gezien bij een van de vreettentjes
Maatje van me heeft hem vanuit amerika naar mij gestuurd, jammer dat de doos "redelijk" beschadigd is maar helaas kan niet alles hebben
5 jaar maar? langer geleden al hoor, soep met worst:almightyarjen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:34:
[...]
Klopt. Het enige op dat vlak wat ik gezien heb was die kerel van Anatomini, welke in het Fans gedeelte stond. Ik ken die kerel omdat hij zijn Ideas project net even iets te veel loopt te spammen in diverse facebook groepen...
Ik ben er gisteren na 5 jaar weer eens geweest en ik vond er weinig veranderd. Ik kreeg het idee dat het meer op kids was gericht dan 5 jaar geleden. Op zich prima en logisch, maar ik vond de AFOL hoek daardoor wel erg klein, in mijn beleving was die 5 jaar geleden een stuk groter.
Het was wel leuk, maar ik ga de komende jaren weer mooi overslaan
edit: fixed![]()

-edit- goeiemorgen, je doelt op de beurs; Ik ga wel verder slapen

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 22-10-2018 19:34 ]
Dat setje is zo te zien linksonder op de doos een Target exclusive.Kapoen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:33:
[...]
Dat ligt in de lijn van veel Creator/City/Friends sets toch? Onze minifigs kunnen zich volvreten met allerlei troep als je naar de beschikbare sets kijkt... Fastfood is naast police en fire een nieuwe 'evergreen' aan het worden denk ik
Onlangs bracht Lego zelfs nog een soort van exclusieve set uit in de US, waarvan ik geen idee heb of deze ook naar Europa komt. Maar deze set heeft zelfs de titel 'bean there, donut that' gekregen![]()
[Afbeelding]
Moe wordt je daarvan, ik negeer daarom ook al die exclusieve geldklopperij. Scheelt een hoop gedoe
Is inderdaad een target only setje....Nyarlathotep schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:59:
[...]
Dat setje is zo te zien linksonder op de doos een Target exclusive.
Moe wordt je daarvan, ik negeer daarom ook al die exclusieve geldklopperij. Scheelt een hoop gedoe

Ah joh, geeft niks. Zo heb je mij in ieder geval een reden gegeven om m'n moeder te bedanken dat ze destijds, 35 jaar terug, deze set aan mij heeft gegeven in een tijd dat elk dubbeltje thuis moest worden omgedraaid. Dus dankjewelmschol schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:57:
[...]
5 jaar maar? langer geleden al hoor, soep met worst:
[Afbeelding]
-edit- goeiemorgen, je doelt op de beurs; Ik ga wel verder slapen![]()
Was een spaaractie bij de Unox destijds. Ik vermoed dat je in die tijd relatief veel knakworst en rookworst hebt gegeten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Meer foto's van de andere sets staan in het brickset artikel uiteraard.
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 23-10-2018 05:57 ]
heb hier op school net het test-lab ingericht; paar keer lego robotje, VR, 3d print, plotter (beetje zoals in jouw link) zal straks wel eens fototje maknetheturtle schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:26:
Geheel on-topic, maar toch iets anders: de rijksoverheid heeft haar 'visueel imago' vernieuwd. De discussie daarover hoort hier niet thuis, maar het is toch wel leuk als AFOL om prominent de openingsfoto van de pagina van het ministerie van Onderwijs te zien!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked