Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.957 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Toen ik uit mijn dark ages kwam had ik alleen nog maar 12V rails en dat was het enige waar ik ervaring mee had, al kende ik de 9V rails wel. Ik merkte toen idd ook dat vooral de dwarsliggers allemaal aan gort gingen bij het opbouwen/afbreken van de 12V rails. Ik heb toen wat 9V rails via Bricklink gekocht en ik was meteen om: zo makkelijk om dat in/uit elkaar te halen!

Dus mijn advies: blijf niet te lang klooien met die oude rails die alleen maar kapot gaat en stap over op PF rails!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
slow whoop schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:14:
Ik heb veel van die blauwe en grijze rails, de blauwe rails is volgens mij nog ouder dan de grijze. Maar het viel me op dat juist de grijze rails, en met name de grijze ouderleggers, broos geworden waren. Veel knapten af toen we de rails neerlegden. Jammer.
Zou dat niet kunnen komen omdat de grijze rails aan beide uiteinden vierkante uitsparingen hebben waar speciale bielzen inklemmen? De blauwe rails hebben dit niet. Overigens heb ik hier zelf nog de eerste elektrische legotrein in doos liggen, de 112 en daarbij zijn niet zozeer de blauwe rails het zwakke punt, als wel de witte bielzen, die niet zo goed klikken als de huidige lego-plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/N30f7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bricker.info/images/sets/7850_brickset.jpg

Afbeeldingslocatie: https://questforbricks.files.wordpress.com/2013/09/12v_lego_trains_accessories_1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Enzo Dizono op 08-10-2018 15:10 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
almightyarjen schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:08:
Toen ik uit mijn dark ages kwam had ik alleen nog maar 12V rails en dat was het enige waar ik ervaring mee had, al kende ik de 9V rails wel. Ik merkte toen idd ook dat vooral de dwarsliggers allemaal aan gort gingen bij het opbouwen/afbreken van de 12V rails. Ik heb toen wat 9V rails via Bricklink gekocht en ik was meteen om: zo makkelijk om dat in/uit elkaar te halen!

Dus mijn advies: blijf niet te lang klooien met die oude rails die alleen maar kapot gaat en stap over op PF rails!
Ja daarom heb ik alleen de pf rails niet de 9v.
En die oude gaat denk ik ook de deur uit.
De rails van nu is ook vele malen beter

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Clavat schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:15:
[...]

Ja daarom heb ik alleen de pf rails niet de 9v.
En die oude gaat denk ik ook de deur uit.
De rails van nu is ook vele malen beter
Tja, ik zou, zelfs als ik pf-treinen zou rijden, toch voor 9v rails gaan, dat ziet er gewoon veel mooier uit met de metalen rails wmb.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Enzo Dizono schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:17:
[...]

Tja, ik zou, zelfs als ik pf-treinen zou rijden, toch voor 9v rails gaan, dat ziet er gewoon veel mooier uit met de metalen rails wmb.
Dat wordt heen hele investering om alles weer om te zetten naar de 9v.
Daarom laat ik het bij de pf. en bouw alles daaromheen.

Helaas heb ik in mijn verleden de 9v gemist. En ja daar heb ik nu spijt van.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:49
Enzo Dizono schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:09:
[...]

Zou dat niet kunnen komen omdat de grijze rails aan beide uiteinden vierkante uitsparingen hebben waar speciale bielzen inklemmen? De blauwe rails hebben dit niet. Overigens heb ik hier zelf nog de eerste elektrische legotrein in doos liggen, de 112 en daarbij zijn niet zozeer de blauwe rails het zwakke punt, als wel de witte bielzen, die niet zo goed klikken als de huidige lego-plaatjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies die rails heb ik ook, zowel de blauwe als de grijze. Mijn probleem zit dus met name bij de grijze. Die onderliggers/bielzen breken bijna allemaal af als ik de rails er af haal. Met de witte onderliggers/bielzen heb ik geen problemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
De discussie PF versus 9V is wat mij betreft bepaald door wat je het meeste hebt, want beide hebben voordelen. Laat ik nu van beide ongeveer even veel hebben...

Bricklink was aardig tegen mij vandaag en ik heb mijn stadfiets project in het echt kunnen bouwen. Wel is er op een rare manier i.p.v. 1x dit steentje 250x dat steentje in mijn order geslopen. Gelukkig maar 6€ extra kosten. Ik heb nog een aantal aanpassingen gedaan, voornamelijk de kleuren en in de ophanging van de fietsen en het paneel op de vrachtwagen, dat is nu veel vloeiender.

Ook is team Telekom even voorbij gefietst. Ik heb nog een kleine toevoeging (wie kan hem vinden?) aan die set gemaakt die enig realisme toevoegt wat in het jaar 2000 nog ontbrak! Plaatjes in mo-tags vanwege de wedstrijd regels en plaatjes klikbaar.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Maar goed ook dat ik nog even wat steentjes besteld heb, want ik heb nog een design fout kunnen vinden waardoor de hele achterbumper instabiel was. Gelukkig makkelijk intern op te lossen.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
MDT-Maikel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:50:
Ook is team Telekom even voorbij gefietst. Ik heb nog een kleine toevoeging (wie kan hem vinden?) aan die set gemaakt die enig realisme wat in het jaar 2000 nog ontbrak! Plaatjes in mo-tags vanwege de wedstrijd regels en plaatjes klikbaar.
Jan Ulrich zonder gele trui (afgepakt wegens doping) en zonder helm?

Mooi geworden zo! Alleen nog even de puntjes op de I zetten O-)

www.jessekraal.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

Ik ben voorzichtig begonnen met het kerstdorpje van Govergezin. Ik heb vooralsnog:
- toyshop (10249)
- trein (10254)
- station (10259)
- gingerbread huis (40139)

En verder:
- friends cottage (41323)
- creator seizoenshuisje (31038)
- creator berghut (31025)
- Elsa ijskasteel (41062), speciaal voor Goverdochter :)

Het seizoenshuisje en de berghut heb ik voorzien van witte daken. Dat maakt al een groot verschil.

huisje_2
Een gemodificeerde versie van 31038 (verandering van seizoenen). Ik heb het zwembad weggelaten en de onderste en middelste rand gemaakt van de donkerrode dakstukjes. Verder heb ik de achterkant van het dak een stud langer gemaakt, een overhellend dak vind ik mooier. Om het huisje toch een beetje open te krijgen heb ik de bovenste dakdelen een stud korter gehouden aan de achterkant. (hier niet goed zichtbaar).

huisje_1
Nog een plaatje, van voren. De zandkleur is niet helemaal typisch lego-kerst (dat is donkerbruin), maar goed, ik vind het wel wat hebben. Het standaard zonnescherm (rood-wit) past prima bij kerst. De kerstboom is trouwens standaard. En de aankleding komt nog.

De berghut is ook helemaal geschikt als versiering, mits het dak wit is De meegeleverde boom staat goed:
berghut_2

berghut_1
Ook hier geldt: de aankleding komt nog. Ik heb nog zat witte onderdelen liggen.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Leuk! Ik heb een paar jaar geleden voor mijn kerstdorp die sets ook omgebouwd, kan prima :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Enzo Dizono schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

Jan Ulrich zonder gele trui (afgepakt wegens doping) en zonder helm?

Mooi geworden zo! Alleen nog even de puntjes op de I zetten O-)
Scherp gezien! Bricklink had niet alleen 249 1x1 slopes teveel maar ook twee 1x1 round plates te weinig. Als je twee lijsten manueel moet samenvoegen gaat er schijnbaar het één en ander mis. De gele trui zit nog op het stickervel, dus die krijgt 'der Jan' pas als hij zonder doping wint! Moet ik ook eerst nog een paar Parijse architectuur sets halen.

Heeft iemand ervaring met Stud.io en Linux? Ik heb geen toegang meer tot Windows voor een tijd. Stud.io werkt wel met wine, maar dan gaat het mis, ik kan niet meer renderen :( Mocht iemand een fix hebben, dan hoor ik het graag.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:08:

hoe sluit 9v dan opelkaar aan? dezelfde manier als de PF manier?

die dwarsliggers bij 12v zijn echt een drama

voor mijn bestaande rails heb ik daar maar reserve dwarsliggers bij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:16:
[...]
hoe sluit 9v dan opelkaar aan? dezelfde manier als de PF manier?

die dwarsliggers bij 12v zijn echt een drama

voor mijn bestaande rails heb ik daar maar reserve dwarsliggers bij gekocht.
Ja. 9V en PF hebben precies dezelfde formfactor, alleen de metalen strip mist bij de PF versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:48:
[...]

Ja. 9V en PF hebben precies dezelfde formfactor, alleen de metalen strip mist bij de PF versie.
dat is wel mooi..

helaas de 9v boot trein volledig gemist; en nu nog instappen is gekkenwerk met de kosten die ik dan zou moeten maken.. helaas.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Die hele trein discussie doet me eraan denken dat ik toch de 9v trein eens moet gaan zoeken op zolder bij mijn ouders. Zoontje heeft nu de Duplo ontdekt, dus over een jaartje of 2 zal de Lego er ook weer aan moeten geloven denk ik.

Volgens mij heb ik deze of anders een die er veel op lijkt... Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/lego/images/3/3c/Set4563.jpg/revision/latest?cb=20070904145900

Heb ik me vroeger dagen/weken mee vermaakt, sleepte dat ding met kerst zelfs mee voor een dag bij oma... Good old times :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:06:
[...]

dat is wel mooi..

helaas de 9v boot trein volledig gemist; en nu nog instappen is gekkenwerk met de kosten die ik dan zou moeten maken.. helaas.. ;(
Ja, het is gekkenwerk hoeveel de rails kosten. Ik heb het gelukkig met de inkomsten van mijn youtube kanaal kunnen aanschaffen, anders was het idd echt geen doen geweest. €3,50 per rechte baanvak op bricklink, dat is dus €28 Euro per meter :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit weekend de 42069 in elkaar gezet, toch nog een uur of 10 mee bezig geweest, inclusief het ombouwen naar wielen in plaats van rupsbanden. Hier naast de 41999 om te vergelijken hoe groot die 42069 is. Ik had helaas niet nog een setje van die 41999 banden, dat zou wel mooier geweest zijn. Nu zitten er de 1:8 formule 1 wielen onder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g0DCDGbV18R2JDgAanEI1HkW/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 08-10-2018 22:32 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:06

Cheezus

Luiaard

Die slicks gaan niet zo effectief zijn off-road denk ik :P
Ik vind de tracks juist wel stoer en eens wat anders dan de andere jeeps. Wel jammer dat je ondanks de rubber dopjes in de tracks nog steeds slippende tracks hebt op laminaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Ik ben de modulars aan het bricklinken, ik zie alleen dat alles in de kleur Sand Green nogal duur is, Lego zelf heeft maar 1 van de blokken in het assortiment. Iemand anders tips om voor een normale prijs hieraan te komen?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Ik heb nog steeds die kerststal nog niet gebricklinked en gebouwd. Daarnaast wil ik nog een keer in Stud.io of anderzijds programma alle gebouwen maken van de winter village en eens aan elkaar zetten. Eens zien wat ik nodig heb om de kast te vullen en netjes een plattegrond.
De firestation moet ik nog een keer bestellen. Heb er nog geen haast mee, maar wil hem wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cheezus schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:02:
Ik vind de tracks juist wel stoer en eens wat anders dan de andere jeeps. Wel jammer dat je ondanks de rubber dopjes in de tracks nog steeds slippende tracks hebt op laminaat..
Ho ho, dat zijn geen slicks he? zoveel profiel zijn nog net geen regenbanden ;)

Rond de launch heeft er iemand op EB (ik denk Jim) in een review allerlei banden-combos geprobeerd, persoonlijk vind ik een goed setje off-road banden toch het beste staan

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MarkH NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:51:
Ik ben de modulars aan het bricklinken, ik zie alleen dat alles in de kleur Sand Green nogal duur is, Lego zelf heeft maar 1 van de blokken in het assortiment. Iemand anders tips om voor een normale prijs hieraan te komen?
Naast Bricklink niet. Green Grocer is niet voor niets zo duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

vectormatic schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:03:
[...]

Rond de launch heeft er iemand op EB (ik denk Jim) in een review allerlei banden-combos geprobeerd, persoonlijk vind ik een goed setje off-road banden toch het beste staan
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar naast een 8297, 9398, B-model 92039 zijn die tracks wel een leuke variant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MarkH NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:51:
https://store.bricklink.com/greenman?p=greenman#/terms koop ik al mijn blokjes; maar het klopt, die motiefjes/bricks zijn nogal prijzig.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
almightyarjen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:16:
[...]

Naast Bricklink niet. Green Grocer is niet voor niets zo duur ;)
Jammer, misschien dan toch maar voor een alternatieve kleur gaan (suggesties?).
himlims_ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

https://store.bricklink.com/greenman?p=greenman#/terms koop ik al mijn blokjes; maar het klopt, die motiefjes/bricks zijn nogal prijzig.
Alle printed parts/stickers heb ik gelukkig al :-) Greenman heeft maar 1 brick in Sand Green helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
MarkH NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Jammer, misschien dan toch maar voor een alternatieve kleur gaan (suggesties?).
Hier staan een aantal afbeeldingen van alternatieve green grocers: Other coloured grocers (Eurobricks draadje). Scroll het hele topic maar door, er staat genoeg materiaal in denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 09-10-2018 12:31 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
almightyarjen schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:31:
[...]

Ja, het is gekkenwerk hoeveel de rails kosten. Ik heb het gelukkig met de inkomsten van mijn youtube kanaal kunnen aanschaffen, anders was het idd echt geen doen geweest. €3,50 per rechte baanvak op bricklink, dat is dus €28 Euro per meter :X
Ik heb bakken vol 9v rails, waar ik vrij goedkoop aan ben gekomen. Ik heb op Marktplaats regelmatig de oude 9v treinen gekocht, de 4511 en 4561. Ik vind beide treinen echt heel lelijk, maar in alle gevallen zat er een berg rails (zelfs wel eens wissels en kruispunt) bij, een werkende 9v-motor en een trafo.

Ik vind het nog steeds een heel groot voordeel dat ik geen batterijen nodig heb. De enige PF-trein die ik heb staat al maanden stil in een hoekje, met lege batterijen. Nadeel is dan weer dat je de treinen niet onafhankelijk kan aansturen. Hoewel daar vast iets op te vinden is (9v motor leeghalen en alleen gebruiken om stroom op te pikken en daarmee dan een PF trein van stroom voorzien bijvoorbeeld).

Maar wat ook een idee is, is om de PF-rails te voorzien van kopertape. Via AliExpress is dat goedkoop te bestellen en na wat avondjes knippen en plakken kan je een 9V-baan. Hier een voorbeeldje:
http://chrismeyer.org/projects/lego-train-track/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

keverjeroen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:53:
[...]

Ik heb bakken vol 9v rails, waar ik vrij goedkoop aan ben gekomen. Ik heb op Marktplaats regelmatig de oude 9v treinen gekocht, de 4511 en 4561. Ik vind beide treinen echt heel lelijk, maar in alle gevallen zat er een berg rails (zelfs wel eens wissels en kruispunt) bij, een werkende 9v-motor en een trafo.

Ik vind het nog steeds een heel groot voordeel dat ik geen batterijen nodig heb. De enige PF-trein die ik heb staat al maanden stil in een hoekje, met lege batterijen. Nadeel is dan weer dat je de treinen niet onafhankelijk kan aansturen. Hoewel daar vast iets op te vinden is (9v motor leeghalen en alleen gebruiken om stroom op te pikken en daarmee dan een PF trein van stroom voorzien bijvoorbeeld).
Zo ben ik ook voornamelijk aan mijn 9V verzameling gekomen. Die 4561 trein is de enige welke ik echt niet hoef in mijn verzameling, wat een lelijk ding is dat zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
De 4511 vind ik eigenlijk nog lelijker.. ;) Die heb ik ook nooit opgebouwd. Twee 4561's aan elkaar vind ik nog wel wat hebben. Maar de leukste trein die ik nu heb vind ik de (iets aangepaste) 79111, met een 9v motor in de tender.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:03:
[...]

Ik heb ook wat geprobeerd:

Met de banden van de 41999 vind ik hem het mooist:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/crxOI7qxSfGpZYEyc8sTxp3v/full.jpg

De banden van de 42070 zijn net wat te groot, bij het sturen komen ze aan het bodywork.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VXXUctZOPM9YCEQSNeqjkxMi/full.jpg

Maar met de F1 banden kan ik ook de rest van de collectie uitstallen, dat gaat een beetje moeilijk zonder wielen op de 41999 of 42070 :) Ik zie wel dat wielen slechts 8 euro zijn via bricklink, dus ik ga een setje van de bovenste versie bestellen, maar dan met normale velgen, de velgen van de 41999 (met die grijze rand) zijn nogal schaars en dus duur.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind m wel super gaaf met die oversize wielen :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:02
Ik vind dat paars geen gezicht, en juist de tracks wel cool :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

phYzar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:22:
Ik vind dat paars geen gezicht, en juist de tracks wel cool :P
Dat paars, ja... Ik vind het ook minder mooi. De enig andere optie is oranje.

@himlims_ Misschien moet ik er portaalassen onder maken zodat ie nog hoger komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Kapoen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Hier staan een aantal afbeeldingen van alternatieve green grocers: Other coloured grocers (Eurobricks draadje). Scroll het hele topic maar door, er staat genoeg materiaal in denk ik :)
Thanks, ga ze denk ik vervangen door gewoon rood. Scheelt behoorlijk, heb gelukkig alleen de 1x1 Sand Green gekocht dus de schade valt mee :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Dat paars, ja... Ik vind het ook minder mooi. De enig andere optie is oranje.
Inmiddels zijn de wheelarches ook in dark azure (42077) en nog een paar tinten blauw (42083) te vinden toch?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Nu met "zakjes 4" bezig bij het bouwen van de 42055 excavator.

Man man man wat is dit toch kicken (en knap gemaakt), en dat op je 49ste :X

Gaan, gelukkig!, heel wat uurtjes in zitten. Als deze af is én hij vrij eenvoudig verkocht kan worden op V&A ( d:)b ) / Marktplaats ( :N ) komt er asap weer een nieuwe doos.

Heerlijk om na een helse dag werk even met muziekje op de achtergrond met "wat blokjes" te rommelen (y)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:03:
Inmiddels zijn de wheelarches ook in dark azure (42077) en nog een paar tinten blauw (42083) te vinden toch?
Klopt, helemaal de Bugatti over het hoofd gezien. Dark blue en dark azure is dus ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Cheezus schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:02:
Ik heb zojuist mijn RC Racer 42065 voorzien van die rubberen dopjes (part 24375), ik heb ze uiteindelijk maar besteld via BL. Ja, het is prijzig maar ik kon niet echt een alternatief vinden die er ook nog netjes uit zag. Zelfs de 'Chinese' exemplaren waren prijzig en gingen per 400 st 8)7 Wel heb ik de dopjes om en om geplaatst

In ieder geval is de tractie van de rupsbanden behoorlijk verbeterd op mijn laminaatvloer, daarnaast kan het ding nu wat grote hellingen aan en is een hindernisbaan van kussens e.d. geen probleem meer.

Wat nu wel minder is, is de snelheid van het sturen en gaat het 'spinnen' van het wagentje door de motoren tegenovergesteld te laten draaien wat langzamer.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:20
@vhal
Wat je kan proberen ipv om en om is telkens 1 track leeg er tussen laten en dan om en om. Ik geloof dat Sariel ook eens had getest dat rubber nopjes in beide gaatjes van een track niet echt voor een verbetering zorgt wat betreft grip, maar wel alle nadelen van teveel grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

vhal schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

Ik heb zojuist mijn RC Racer 42065 voorzien van die rubberen dopjes (part 24375), ik heb ze uiteindelijk maar besteld via BL. Ja, het is prijzig maar ik kon niet echt een alternatief vinden die er ook nog netjes uit zag. Zelfs de 'Chinese' exemplaren waren prijzig en gingen per 400 st 8)7 Wel heb ik de dopjes om en om geplaatst

In ieder geval is de tractie van de rupsbanden behoorlijk verbeterd op mijn laminaatvloer, daarnaast kan het ding nu wat grote hellingen aan en is een hindernisbaan van kussens e.d. geen probleem meer.

Wat nu wel minder is, is de snelheid van het sturen en gaat het 'spinnen' van het wagentje door de motoren tegenovergesteld te laten draaien wat langzamer.
Je had dus eigenlijk een goed excuus om de 42069 aan te schaffen maar hebt dat niet gedaan? Gemiste kans :P
Ik had ook al gemerkt dat de 42065 niet echt lekker draait met meer grip (op het gazon bijvoorbeeld..) ik laat de tracks wel gewoon 'naakt'. Voor de hindernisbaan hebben we de 9398 4x4 crawler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@AppieNL Ja, dat is wellicht een optie om eens uit te proberen. Ik merkte nu al dat het bochtenwerk stroperig aanvoelde maar zonder inserts was het ook niet optimaal (veel slip) en was er niet goed mee te rijden op laminaat. Nog een beetje finetunen dus :P

@Cheezus dat had gekund ja maar er staat al zoveel op mijn wanted-list :P

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 09-10-2018 22:04 ]

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik kwam deze op facebook tegen :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43331293_2630921653606041_4107061394468241408_n.jpg?_nc_cat=106&oh=357db2e1d14eb1e6ce2750b381502c09&oe=5C62AD47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55

Dhrax

Prog Lord

almightyarjen schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:01:
Ik kwam deze op facebook tegen :D
*plaatje*
Deze serie was ik helemaal vergeten ... jeugdsentiment :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
Saturn V... minifig scale 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb laatst de Fabuland collectie van zolder gehaald en de kinderen spelen er nu mee. Jammer dat Lego hier mee gestopt is. Ik vind het Lego uit de jaren 80 veel meer hebben dan het Lego van nu: de 12v treinen, het technisch Lego, het ruimte Lego en Fabuland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

gold_dust schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:20:
Ik heb laatst de Fabuland collectie van zolder gehaald en de kinderen spelen er nu mee. Jammer dat Lego hier mee gestopt is. Ik vind het Lego uit de jaren 80 veel meer hebben dan het Lego van nu: de 12v treinen, het technisch Lego, het ruimte Lego en Fabuland.
Nostalgie heet dat :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Deels wel ja. Maar de treinen van toen met werkende seinen, elektrische wissels, elektrische spoorbomen, en verlichting, die urenlang konden rijden was geavanceerder dan wat er nu is. Ik heb nog een 7725 bij elkaar gebricklinkt, dat is wel echt nostalgie :) . De rest gaat niet niet lukken, deuren, ramen en andere onderdelen zijn helaas niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Daar hadden we het hier laatst ook al over, voor mij is de periode 85-95 het hoogtepunt met schitterende City-sets. Daarna is het een tijdje bergafwaarts gegaan, al zie ik nu wel weer af en toe wat leuke dingen voorbij komen.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben bezig mijn Formula 1 racers bij elkaar te zoeken. Ik heb de Ferrari al in elkaar staan. De volgende is de 42000. Het viel me wel op dat de banden (velgen zijn net zo groot) net wat kleiner zijn als bij de andere F1 auto's van Lego. Eigenlijk wel jammer. De 42000 is ook net wat korter en smaller dan de Ferrari. Op de foto nog met de standaard wielen, maar ik heb de wielen van de silver champion er even onder gezet. Dat kon overigens alleen verkeerd om, omdat de velgen normaal te diep zijn en de ophanging van de 42000 dan schuurt tegen de velg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QBJ6b4PFgxXztGbrvP9GNk7k/full.jpg

Ik vind het eigenlijk wel weer tijd voor een nieuwe F1 auto van Lego. De 42039 was eigenlijk geen echte formule auto en ook een slag kleiner. Een Red Bull met halo lijkt me wel wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@zonoskar je kan altijd het B-model van de 8880 in elkaar zetten, lekker retro is het wel :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

zonoskar schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:00:
Ik ben bezig mijn Formula 1 racers bij elkaar te zoeken. Ik heb de Ferrari al in elkaar staan. De volgende is de 42000. Het viel me wel op dat de banden (velgen zijn net zo groot) net wat kleiner zijn als bij de andere F1 auto's van Lego. Eigenlijk wel jammer. De 42000 is ook net wat korter en smaller dan de Ferrari. Op de foto nog met de standaard wielen, maar ik heb de wielen van de silver champion er even onder gezet. Dat kon overigens alleen verkeerd om, omdat de velgen normaal te diep zijn en de ophanging van de 42000 dan schuurt tegen de velg.

[Afbeelding]

Ik vind het eigenlijk wel weer tijd voor een nieuwe F1 auto van Lego. De 42039 was eigenlijk geen echte formule auto en ook een slag kleiner. Een Red Bull met halo lijkt me wel wat :)
Welke vond je het gaafst om te bouwen (LEGO of MOC)? Het lijkt me cool om eens een mooie F1 kar in elkaar te zetten, bij voorkeur in Red Bull kleuren natuurlijk ;)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[Afbeelding]

Vind dat wel 1 van de minste van de F1 wagens, die 42039 zit nog best mooi in elkaar, maar vind de 42000 zeker naast de 'echte' F1 wagens te simpel.

Enige voordeel, die 42039 was wel een stuk goedkoper dan de 42000.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dxta schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:23:
[...]

Welke vond je het gaafst om te bouwen (LEGO of MOC)? Het lijkt me cool om eens een mooie F1 kar in elkaar te zetten, bij voorkeur in Red Bull kleuren natuurlijk ;)
Ze zijn eigenlijk vrijwel hetzelfde allemaal. De Williams en de Silver Champion zijn identiek op de kleuren na. Hier zit wel een coole functie in dat de "motorkap" omhoog klapt middels een lucht cylinder. De Ferrari heeft dat niet, daarvan kun je het bodywork alleen manueel afnemen. Eigenlijk is dat wel meer de realiteit. De 42000 heeft dan weer een mechanisch bediende motorkap, die je ook kan motoriseren. Maar de ophanging is van allen vrijwel gelijk. F1 MOCs heb ik nog niet geprobeerd, alsmede het C-model van 42039 niet.

@vhal De 8880 heb ik niet, dus een B-model maken wordt lastig nu die set echt best duur aan het worden is.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 11-10-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit ziet er serieus goed uit. Ben benieuwd wat de prijs gaat worden. Prijs is dus 25 dollar en alleen via de Blizzard store te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 11-10-2018 20:45 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

vhal schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

Ik heb zojuist mijn RC Racer 42065 voorzien van die rubberen dopjes (part 24375), ik heb ze uiteindelijk maar besteld via BL. Ja, het is prijzig maar ik kon niet echt een alternatief vinden die er ook nog netjes uit zag. Zelfs de 'Chinese' exemplaren waren prijzig en gingen per 400 st 8)7 Wel heb ik de dopjes om en om geplaatst.
De prijs houdt mij ook tegen om de dopjes te bestellen. Ik zou de 42042 willen voorzien en dan zou ik er 90 nodig hebben. Alleen heb ik het model het gros van de tijd als display staan en dan zou ik toch elke track van een dubbele willen voorzien voor de looks. Maar 180 maal 25 cent is me toch echt wel te gortig voor een paar rubber dopjes :X

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
@Yorinn Must have! Denk dat ik die zo wel ga bestellen. Echt gaaf.
De vraag is, heeft hij ook een sentry mode? :P

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 12-10-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[Afbeelding]

42039 was inderdaad veel meer LMP1 geinspireerd, het gelekte prelim design (wat dus uiteindelijk heel anders is geworden) leek heel erg op een Audi R18

42000 is bij mij ook een van de kroonstukken in de collectie, ik heb em zelf kwa kleur veranderd naar hoe de een Ferrari achtige spec (helemaal rood, witte voorvleugel met rode wingendplates, witte achtervleugel), ziet er echt wel tof uit.

Ander idee waar ik nog steeds mee speel is tumbler bandjes er omheen, die hebben dezelfde buitendiameter als wat er nu op ligt, maar hebben kleinere velgen, meer wang en meer breedte, enige nadeel is dat ze iets van 9 euro/stuk ex velg kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

zonoskar schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

@vhal De 8880 heb ik niet, dus een B-model maken wordt lastig nu die set echt best duur aan het worden is.
Hier ligt die 8880 nog onder een dikke laag stof en ontbreekt er nog het e.e.a. Ik had hem gisteren even tevoorschijn gehaald, momenteel zit hij half in elkaar als B-model maar technisch gezien mankeert er wel het eea aan. Zo zijn die grijze borgringetjes op de meeste plekken gescheurd, zijn de wielen vergeeld en zijn de stickers in slechte staat. Wel een leuk project om het weer compleet te krijgen maar de tijd....

Daarnaast zag ik nog de 8868 truck in een ander koffertje maar dat zal nog wel een uitdaging worden om die compleet te krijgen met al die slangetjes, batterijboxen e.d.

@FeaR je zou ook de https://www.bricklink.com...49&ccName=6036424#T=C&C=5 kunnen overwegen?

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 12-10-2018 09:10 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enzo Dizono
vhal schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:00:
[...]
Hier ligt die 8880 nog onder een dikke laag stof en ontbreekt er nog het e.e.a. Ik had hem gisteren even tevoorschijn gehaald, momenteel zit hij half in elkaar als B-model maar technisch gezien mankeert er wel het eea aan. Zo zijn die grijze borgringetjes op de meeste plekken gescheurd, zijn de wielen vergeeld en zijn de stickers in slechte staat. Wel een leuk project om het weer compleet te krijgen maar de tijd....
Ik kocht ook een zo goed als complete doos, miste maar twee stukjes en die waren zo geBLt. Het vergeelde zou je met waterstofperoxide kunnen wegkrijgen, moet ik ook nog steeds doen. Daarnaast heb ik via eBay nieuwe stickers gevonden. Geen originele, maar wel exacte reproductie. Al met al voor net geen 100 euro een mooie complete set in doos. En wel een hele toffe set!

Die grijze borgringetjes kun je qua constructie beter vervangen voor het nieuwere type, volgens mij zitten in de 8880 geen situaties waarbij de tandjes worden gebruikt voor het vastzetten van draaiende delen.

Edit: beetje onduidelijk dat laatste, maar ik bedoel dus het vastzetten van bv onderstaand steentje onder een hoek. Dat wordt in sommige sets uit de jaren 80 en begin 90 nog wel toegepast.

Afbeeldingslocatie: https://bricker.info/images/parts/4273.png

[ Voor 20% gewijzigd door Enzo Dizono op 12-10-2018 09:29 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

@Enzo Dizono ha, die ondingen... Ik heb als kind vooral veel met Technic uit die periode gespeeld, daar waren vaak reserve voor nodig... De 8880 ligt alweer een paar jaar in onderdelen hier, grote kans dat er als ik die weer in elkaar zet ook weer een paar nieuwe connectors nodig zijn. Prima dat ze met dat tandjes-systeem gestopt zijn :) Weinig spul wat vaker stuk ging, hooguit de 1e generatie flex-kabeltjes. Die heb ik ook meer zonder dan met uiteinde :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
vhal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:04:
@zonoskar je kan altijd het B-model van de 8880 in elkaar zetten, lekker retro is het wel :P
Die ga ik volgende week op mijn werk bij elkaar zoeken en in elkaar zetten🙂

Ik schat 3 middagjes werk (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had vroeger de 8860, toen de 8880 uit kwam speelde ik alweer niet meer met Lego. Iemand heeft overigens een moderne variant van de 8880 gemaakt:

Helaas kan ik geen instructies vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
johnb52 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

Die ga ik volgende week op mijn werk bij elkaar zoeken en in elkaar zetten🙂

Ik schat 3 middagjes werk (hoop ik)
Dus jij speelt met de blokjes op je werk? >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of hij dat doet weet ik niet, maar als ik de kans krijg doe ik dat wel :)
Lego is ideaal om diverse IT bouwblokken te visualiseren. Ieder bouwblokje een andere kleur en grootte, en zo modelleer je binnen no time de setup van een volledige stack :)

Which reminds me: ik moet van de week nog ff op de zaak bespreken dat ik een flinke ton gekleurde blokjes wil kopen en declareren :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 09:47
*knip* geen V&A op het forum.

[ Voor 133% gewijzigd door naitsoezn op 13-10-2018 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

zonoskar schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:14:
Ik had vroeger de 8860, toen de 8880 uit kwam speelde ik alweer niet meer met Lego. Iemand heeft overigens een moderne variant van de 8880 gemaakt:
[YouTube: Lego Technic 8880 evo]
Helaas kan ik geen instructies vinden.
Hier wel de nodige info.
Waaronder een lxf ;)

https://www.eurobricks.co...0-tribute-model-8880-evo/

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:12:
Which reminds me: ik moet van de week nog ff op de zaak bespreken dat ik een flinke ton gekleurde blokjes wil kopen en declareren :Y)
En koop je dan het echte spul of ga je voor een namaak merk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Kapoen schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

Als @The Eagle voor fake gaat is mijn vertrouwen in de mensheid voorgoed verdwenen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

JK Brickworks heeft alweer een verbeterde versie gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian1980 op 13-10-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:09:
[...]

Jij niet? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kapoen schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

Uiteraard het echte. Kan ook nog Duplo worden, ik moet nl echt alleen blokjes hebben.
Plus zelf kopen en declareren is handig, want ik bedenk na het zakelijk gebruik vast nog een andere bestemming voor het spul :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik speel nooit met de blokjes op mijn werk, alleen een beetje (elektrische) gitaar tijdens kalme nacht- en weekenddiensten >:)
The Eagle schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:17:
[...]

Uiteraard het echte. Kan ook nog Duplo worden, ik moet nl echt alleen blokjes hebben.
Plus zelf kopen en declareren is handig, want ik bedenk na het zakelijk gebruik vast nog een andere bestemming voor het spul :P
Een andere bestemming in de zin van jouw collectie? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

O-)
Of die van Eagle Jr, kan ook nog :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Sinds afgelopen donderdag ben ik bezig met de 10254 (kersttrein van 2016). De doos werd gespot door Goverdochter (2 jaar en een paar maanden oud) en die constateerde maar een ding: “trein is kapot! Maken?”, gevolgd door “kan ik zelf, papa helpen?”.

Nou, okay dan maar... We zitten op een schema van 10 minuten per sessie en we hebben er een stuk of drie gehad. Het komt er op neer dat ik alle parts verzamel en precies zeg wat waar op moet. En in ongeveer de helft van de gevallen lukt dat dan ook. Ze vindt het wel erg interessant allemaal.

Het mooiste moment was gisteren. Ze pakte ergens tijdens het bouwen de handleiding af en begon te bladeren. Op de allereerste pagina stond de instructie voor de machinist (nog voor de locomotief). Ze zei toen: “papa, die moet eerst!”. Okay, gaan we die doen... En die deed ze dus wel zelf (nou ja, soort van... hoofdje half, beentjes achterstevoren.

Misschien het verkeerde topic, maar hey, het is een LEGO verhaal, dus mag het ook hier... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Goverman wacht maar tot ze de LEGO Friends figuren gaan combineren met de classic figuren :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

vhal schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:35:
@Goverman wacht maar tot ze de LEGO Friends figuren gaan combineren met de classic figuren :+
Zoals in deze set binnenkort? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

vhal schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:35:
Dat doe ik altijd, maar dan wordt m'n dochter boos :)
Jammer dat de hoofdjes niet compatible zijn, maar de petjes/hoeden/pruikjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Hier wordt ook al wel met verschillende soorten poppetjes tegelijk gespeeld: Elsa en Anna blenden keurig in met de figs van de kerstsets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• johnb52
Kapoen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:09:
[...]

Jup.

Geen grapje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/baUm2Sy.jpg
Rechts staat al het zwart & accessoires

[ Voor 11% gewijzigd door johnb52 op 14-10-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jij werkt voor TLG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

johnb52 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:12:
[...]

Jup.

Geen grapje.

[Afbeelding]
Rechts staat al het zwart & accessoires
:X

Lijkt me soort van natte droom voor iedere AFOL..

* bord4kop klikt profiel aan

# nieuwsgierig!

[ Voor 73% gewijzigd door bord4kop op 14-10-2018 20:56 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
BbB

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tR0b5Si.jpg

Helaas geen 8880 maar 8860.

Voordat ik hier kwam werken hadden ze al een 8880 gebouwd.

[ Voor 7% gewijzigd door johnb52 op 15-10-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:23
Hebben jullie ervaring met het bereiken van een shop in Duitsland om te vragen of een bepaalde set op voorraad is / deze eventueel te reserveren? Probeer in dit geval al een aantal maal de shop in Keulen te bereiken (via hun directe telefoonnummer), maar daar neemt niemand op (uiteraard enigszins begrijpbaar met de drukte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Slomy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:13:
Hebben jullie ervaring met het bereiken van een shop in Duitsland om te vragen of een bepaalde set op voorraad is / deze eventueel te reserveren? Probeer in dit geval al een aantal maal de shop in Keulen te bereiken (via hun directe telefoonnummer), maar daar neemt niemand op (uiteraard enigszins begrijpbaar met de drukte).
Drukte is inderdaad factor. Maar heb het al meerdere keren gedaan. En kon ook doos laten reserveren als ik paar uur later zou komen. Zijn erg vriendelijk.

- Squeeek !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
Inmiddels wat setjes uit m'n eerdere marktplaats aankoop compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4VPNP1La3uVVwWqEwBbLNd1E/full.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kKBM4KxNeKqTnDC87WEZyN1Z/full.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dCjS3jkiITMPGHtLyunpKWXi/full.jpg

Vooral die kerk was een drama om te bouwen, vrijwel alle witte steentjes zijn kromgetrokken ;(

Meer foto's op:

https://photos.app.goo.gl/UWuzts1ZANP3hPp46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig ook problemen met bestellen op de S@H site? Ik heb mn mandje vol maar ik krijg continu een foutmelding zodra ik wil verder klikken na het inloggen en selecteren van mijn adres. Zou er een fout artikel in mn mandje zitten wellicht?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 21:50
Heb ik ook behoorlijk mee zitten klooien.
Uiteindelijke oplossing voor mij was het weghalen van het telefoonnummer
en het opnieuw invoeren daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
MarkH NL schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:31:
Inmiddels wat setjes uit m'n eerdere marktplaats aankoop compleet.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Vooral die kerk was een drama om te bouwen, vrijwel alle witte steentjes zijn kromgetrokken ;(

Meer foto's op:

https://photos.app.goo.gl/UWuzts1ZANP3hPp46
ik heb de 4x4 truck ook gebouwd (18 keer O-) daarna waren de deurtjes op)

heb je de setnummers voor me?

Tip voor de witte steentjes: schoonmaken in 3% waterstofperoxide, of nieuwe steentjes kopen, dan zijn ze allemaal dezelfde kleur wit

[ Voor 7% gewijzigd door johnb52 op 16-10-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
Weet niet of er hier mensen zijn die displays sparen, maar kom net wat tegen, is dus niet van mezelf.
Of hoort dit in V&A thuis? Nou ja wou in elk geval de tip delen.

https://www.facebook.com/marketplace/item/1211867252289888/

[ Voor 25% gewijzigd door OmeAnne op 16-10-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zonpaneel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:17:
Heb ik ook behoorlijk mee zitten klooien.
Uiteindelijke oplossing voor mij was het weghalen van het telefoonnummer
en het opnieuw invoeren daarvan.
Sorry! Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het opnieuw.

Helaas, blijft terugkomen. Zo'n rare sets heb ik er niet in staan en alles zou op voorraad moeten zijn.

Gevonden! In het factuuradres moest dus OOK een telefoonnummer staan. Maar dat zie je niet want die velden zijn allemaal dichtgeklapt ... pfff

[ Voor 14% gewijzigd door redfoxert op 16-10-2018 11:52 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
johnb52 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

ik heb de 4x4 truck ook gebouwd (18 keer O-) daarna waren de deurtjes op)

heb je de setnummers voor me?

Tip voor de witte steentjes: schoonmaken in 3% waterstofperoxide, of nieuwe steentjes kopen, dan zijn ze allemaal dezelfde kleur wit
Kerk: 1309
4x4: 6675
Vliegtuig: 6368

Qua wit maakt het me niet helemaal uit, vond het gewoon grappig om de set compleet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Laatst online: 19:28
Haha die 4x4 heb ik laatst ook weer gebouwd, grappig.

Ik was wel blij dat ik nog alle onderdelen had. Als mijn lego die ik als klein kind heb gekregen is na een aantal keer bouwen altijd op een grote hoop beland. Dus ik heb nu een krat met een aantal kilo, city, space, technic door elkaar heen.

Dus heel veel sets zijn verre van compleet of heb ik slecht nog een onderdeel van. Vooral van classic space was dat wel leuk. Ik had in de berg zitten zoeken en zoeken en uiteindelijk de Blackton invader compleet gekregen. https://brickset.com/sets/6894-1/Invader. Maar ik had nog een tweede onderdeel met opdruk over uit de blacktron serie https://rebrickable.com/p...h-blacktron-i-logo-print/. Zo kwam ik er dus achter dat ik ooit ook de blacktron Battrax heb gehad https://brickset.com/sets/6941-1/Battrax

Ik wilde ook de star FX Patroller compleet hebben https://brickset.com/sets/6931-1/FX-Star-Patroller omdat ik nog heel goed kan herinneren de ochtend dat ik die voor mijn verjaardag kreeg. Maar goed veel stukjes kwijt en heel veel stukjes erg versleten of met markeringen van kindertandjes er in. Dus ik via marktplaats lopen zoeken naar een tweede voor de ontbrekende onderdelen. Heb ik er eentje weten te vinden. Helemaal compleet, inclusief doos met bart smit sticker, boekje. En echt alles punt gaaf of dat er nooit een kind mee heeft gespeeld.

Ik zit nog wel in dubio. Die van marktplaats ziet er zo piekfijn uit dat het niet meet overeenkomt met de oude blokjes. Maar om nu een nieuwe in de vitrine te zetten is toch niet de geen die ik ooit heb gehad.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Ben nu op de helft met het bouwen van de excavator. Als je dan een beetje aan die tandwielen draait, met de hand, snap ik wel dat het motortje het straks "iets" lastig gaat krijgen.

Uiteraard alle tandwielen "losjes" vast gezet, met voldoende speling en dat het nergens aanloopt.

Niet dat ik dat nu nog achteraf ga toepassen maar zou smering hebben geholpen of zijn het gewoon teveel onderdelen/wieltjes/gewicht om het soepeltjes te laten draaien/werken :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Edgenumber schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:45:
Haha die 4x4 heb ik laatst ook weer gebouwd, grappig.

Ik was wel blij dat ik nog alle onderdelen had. Als mijn lego die ik als klein kind heb gekregen is na een aantal keer bouwen altijd op een grote hoop beland. Dus ik heb nu een krat met een aantal kilo, city, space, technic door elkaar heen.

Dus heel veel sets zijn verre van compleet of heb ik slecht nog een onderdeel van. Vooral van classic space was dat wel leuk. Ik had in de berg zitten zoeken en zoeken en uiteindelijk de Blackton invader compleet gekregen. https://brickset.com/sets/6894-1/Invader. Maar ik had nog een tweede onderdeel met opdruk over uit de blacktron serie https://rebrickable.com/p...h-blacktron-i-logo-print/. Zo kwam ik er dus achter dat ik ooit ook de blacktron Battrax heb gehad https://brickset.com/sets/6941-1/Battrax

Ik wilde ook de star FX Patroller compleet hebben https://brickset.com/sets/6931-1/FX-Star-Patroller omdat ik nog heel goed kan herinneren de ochtend dat ik die voor mijn verjaardag kreeg. Maar goed veel stukjes kwijt en heel veel stukjes erg versleten of met markeringen van kindertandjes er in. Dus ik via marktplaats lopen zoeken naar een tweede voor de ontbrekende onderdelen. Heb ik er eentje weten te vinden. Helemaal compleet, inclusief doos met bart smit sticker, boekje. En echt alles punt gaaf of dat er nooit een kind mee heeft gespeeld.

Ik zit nog wel in dubio. Die van marktplaats ziet er zo piekfijn uit dat het niet meet overeenkomt met de oude blokjes. Maar om nu een nieuwe in de vitrine te zetten is toch niet de geen die ik ooit heb gehad.
Kan je de ontbrekende onderdelen niet zoeken via Bricklink? Zo heb ik mijne compleet gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Laatst online: 19:28
Ja dat kan wel, maar dit was makkelijker. Complete set voor 10 euro dicht in de buurt. Dus die keus was vlug gemaakt. Ik had alleen nooit verwacht dat hij in nieuwstaat zou zijn. Net alsof een kind een cadeau heeft gehad waar hij nooit mee heeft mogen spelen. En om nu te zoeken naar steentjes die net de perfect matchende staat hebben en even uitgewoond als mijn oude lego gaat mij ook weer wat ver.

De beste man die hem verkocht vertelde dat hij van zijn zoon was geweest die inmiddels naar Mexico was verhuisd. Dus misschien heeft hij er inderdaad nooit mee mogen spelen en is hij uit frustratie gemigreerd :+

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 19:02
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:09:
Ben nu op de helft met het bouwen van de excavator. Als je dan een beetje aan die tandwielen draait, met de hand, snap ik wel dat het motortje het straks "iets" lastig gaat krijgen.

Uiteraard alle tandwielen "losjes" vast gezet, met voldoende speling en dat het nergens aanloopt.

Niet dat ik dat nu nog achteraf ga toepassen maar zou smering hebben geholpen of zijn het gewoon teveel onderdelen/wieltjes/gewicht om het soepeltjes te laten draaien/werken :)
Heb hem zelf ook maar nog niet gebouwd. In de review van held der steine raad hij aan om de slipkoppelingen te vervangen door starre tandwielen. Normaal geen aanrader, maar zorgt in dit geval ervoor dat de interne weerstand van de enorme afstanden niet ook nog eens de slip veroorzaakt en helemaal stokt. Probleem is combi van een hoop overbrengingen die voor weerstand zorgen en afstanden die voor flex zorgen. Fix zou zijn extra motoren zodat niet alle kracht van het ene uiterste naar het andere uiterste van de constructie hoeft worden overgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Zo eerste kerst bestelling gedaan bij lego zelf :D
Nu nog wachten op de promo + de pinguin kerst bal aanwezig is en dan de laatste doen :)
Toevallig dat vandaag de kerstbal met "cadeautjes" beschikbaar werd dus gelijk maar doorgezet samen met wat andere klein grut + dubbele vip-punten :)

gummen, pennebakje, gouden blokje sleutelhanger, brickheadz kerstvrouw + man, kerstbal cadeautjes versie & peper en zout stel :D
Gelijk ook die minifiguren display erbij gekregen dus kan daar ook wel wat leuks mee verzinnen :D

[ Voor 28% gewijzigd door kokkie20 op 16-10-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:17
Edgenumber schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:45:

OMG... uit pure nieuwsgierigheid even de link aangeklikt en toen ik de afbeelding zag sloeg mijn hart een slagje over uit jeugdsentiment... die had ik ook! En ook voor een verjaardag of Sinterklaas gekregen, kan me dat gevoel nog goed herinneren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

phYzar schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:30:
[...]

Heb hem zelf ook maar nog niet gebouwd. In de review van held der steine raad hij aan om de slipkoppelingen te vervangen door starre tandwielen. Normaal geen aanrader, maar zorgt in dit geval ervoor dat de interne weerstand van de enorme afstanden niet ook nog eens de slip veroorzaakt en helemaal stokt. Probleem is combi van een hoop overbrengingen die voor weerstand zorgen en afstanden die voor flex zorgen. Fix zou zijn extra motoren zodat niet alle kracht van het ene uiterste naar het andere uiterste van de constructie hoeft worden overgebracht.
De wrijving valt nog wel mee. Het is meer de traagheid en de speling die de BWE parten speelt.
Een volledig gemotoriseerde versie biedt dan wel uitkomst...
YouTube: LEGO Technic 42055 RC Motorized Bucket Wheel Excavator(Full RC MOD) ...

De aanduiding Full RC is weliswaar gebruikelijk, maar imho misplaatst, want het is natuurlijk IR. I stand corrected

[ Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 17-10-2018 16:56 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Er is een trailer verschenen voor het Ideas Pop-up sprookjesboek:
[YouTube: LEGO Ideas: Pop-Up Book Trailer]
Vooral de Booo! op het laatste is een sterk verkoopsargument ;)

Alle stokheid op een gekje, gelekte foto's tonen dat er twee verhalen in de set zitten. Roodkapje en Jaap/Jaak en de bonenstaak, met minifigs voor de houthakker, roodkapje, oma en de wolf uiteraard. Itt de trailer heeft de wolf minifig wel grijze handen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 17-10-2018 07:34 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .