Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.006.985 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53
Gunner schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:47:
Ik wil die nieuwe simpsons brickheads graag hebben, maar nergens zie ik een release datum helaas.
Vandaag beschikbaar gekomen! Samen met Newt Scamander™ & Gellert Grindelwald.

Zeg maar precies een uur nadat ik de vanochtend beschikbaar gekomen Brickheadz had afgerekend...
*grumble*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBravo64
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-03 15:29
vhal schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:20:
Zojuist die RC Racer 42065 besteld met een leuke korting (45€), qua parts/prijs verhouding nog redelijk duur maar met die motor, remoteIR en afstandbediening kan je weer leuke andere dingen doen :P Ik twijfelde nog over die 42077 maar onderhuids valt deze iets tegen.
Dat is zeker een nette prijs! Deze staat ook al een tijdje op m'n lijstje i.v.m. de hoge PF dichtheid... Waar heb je die gevonden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Cheezus

Luiaard

Bij de kruidvat met de "2e halve prijs" actie. Is nu ook bij de trekpleister (hebben de 42077 ook), zie het korting/actie topic: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

https://www.nederweert24....ego-winkel-in-nederweert/

Bij mij redelijk in de buurt, dus misschien ga ik even kijken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 22:35
Ik ga eens kijken is toch ook in de buurt.
Misschien leuke aanbieding met de opening met losse onderdelen ofzo.
Normaliter zijn ze wel duur. qua onderdelen

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Een update voor mijn stadfietsverhuur (plaatje klikbaar):

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat mij betreft is hij zo goed als af. Er zit nu een kleine vrachtauto bij waarmee de bestuurder fietsen weer terug kan brengen naar de verhuur. In de vrachtauto zitten een mobiele telefoon en een portofoon, en op de fietsen een antenne zodat ze makkelijk weer gevonden kunnen worden. Om de set nog wat aantrekkelijker te makken voor deze contest, dacht ik er aan om nog een 2e fietsstation erbij te doen. Voordeel daarvan is: kan 1 extra minifiguur bij, set wordt iets duurder en het wordt dus makkelijker om $10.000 te halen als die geselecteerd wordt, je hebt twee stations en dat is natuurlijk beter voor mensen die een stad bouwen. Nadelen: Set wordt duurder, dus minder snel support. Van de 20 geselecteerde sets kan ieder persoon maar één supporten. Dus als iemand nog suggesties heeft (ook over het design!) zijn ze van harte welkom. ik kan ook het Stud.io bestand wel delen als iemand geïnteresseerd is.

Nog een ander idee is om die bakfietsbestuurster een mobiele telefoon te geven en dan een bijna-ongeluk met de vrachtauto te maken. Lego is tegenwoordig overgevoelig voor politiek-correcte sets dus, fietsen en verkeersveiligheid is wel een goed thema lijkt me.

brick store | mdt.re

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Ziet er tof uit. Tweede station lijkt me handig / wenselijk, anders kan je niet alle fietsen kwijt ;)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik vind die bakfiets echt cool, zo lekker typisch Nederlands. Het enige wat ik eigenlijk nog mis zijn de twee (of 3) kinderen die er vaak inzitten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 15:07
MDT-Maikel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:01:

[Afbeelding]

[...] dacht ik er aan om nog een 2e fietsstation erbij te doen. Voordeel daarvan is: kan 1 extra minifiguur bij, set wordt iets duurder en het wordt dus makkelijker om $10.000 te halen als die geselecteerd wordt, je hebt twee stations en dat is natuurlijk beter voor mensen die een stad bouwen. Nadelen: Set wordt duurder, dus minder snel support. Van de 20 geselecteerde sets kan ieder persoon maar één supporten. Dus als iemand nog suggesties heeft (ook over het design!) zijn ze van harte welkom. ik kan ook het Stud.io bestand wel delen als iemand geïnteresseerd is.

[...]
Ik zou er geen tweede station bij doe, dat doet LEGO zelf ook niet in soortgelijke situaties (treinbanen hebben ook altijd maar 1 peron, zelfde geldt voor de bus met bushalte. Indien mensen 2 stations willen, dan kopen ze de set maar 2 keer, levert dus ook nog eens meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

[Afbeelding]

Wat mij betreft is hij zo goed als af. Er zit nu een kleine vrachtauto bij waarmee de bestuurder fietsen weer terug kan brengen naar de verhuur. In de vrachtauto zitten een mobiele telefoon en een portofoon, en op de fietsen een antenne zodat ze makkelijk weer gevonden kunnen worden. Om de set nog wat aantrekkelijker te makken voor deze contest, dacht ik er aan om nog een 2e fietsstation erbij te doen. Voordeel daarvan is: kan 1 extra minifiguur bij, set wordt iets duurder en het wordt dus makkelijker om $10.000 te halen als die geselecteerd wordt, je hebt twee stations en dat is natuurlijk beter voor mensen die een stad bouwen. Nadelen: Set wordt duurder, dus minder snel support. Van de 20 geselecteerde sets kan ieder persoon maar één supporten. Dus als iemand nog suggesties heeft (ook over het design!) zijn ze van harte welkom. ik kan ook het Stud.io bestand wel delen als iemand geïnteresseerd is.

Nog een ander idee is om die bakfietsbestuurster een mobiele telefoon te geven en dan een bijna-ongeluk met de vrachtauto te maken. Lego is tegenwoordig overgevoelig voor politiek-correcte sets dus, fietsen en verkeersveiligheid is wel een goed thema lijkt me.
Hij is echt leuk zo! Iets met een bijna-ongeluk zou de speelbaarheid van de set wel verhogen, dat is ook iets waar Lego naar zal kijken. Anyway, instant buy :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56
Een paar reserve fietsbanden op de vrachtauto
Een service autootje met gereedschap en een fietspomp voor fiets-reparaties
Oplaadpunt voor electrische fietsen en zonnepanelen op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik zou proberen de partcount naar beneden te laten gaan om het makkelijker uitgevoerd te laten worden. Vanwaar eigenlijk nog die bakfiets erbij? Heel leuk maar staat los van het fietsverhuur..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Bedankt voor de feedback. Ik reageer maar even zonder quotes anders wordt het zo lang.

@IWriteCode De meerderheid schijn tegen 2 stations en i.v.m. part count lijkt me dat ook beter.

@rens-br Bedankt, inderdaad kinderen zaten er ook in, maar met de ADP-wedstrijd mag je maar 1 minifiguur per 250 steentjes. En ik zit op ~520. Dus dan maar boodschappen.

@chrisO Mee eens!

@almightyarjen Inderdaad, de vraag is of Lego mee beoordeelt. Renderen in Stud.io is wel een traag proces, wat op mijn laptop een uur per plaatje in beslag neemt. Ik ga in ieder geval een poging wagen. Ook insta-buy met 2019 Lego prijzen van €50? Ik ben bang dat door gelimiteerde oplage de prijzen wel eens extreem hoog zouden kunnen zijn.

@DaCoTa Goede ideeën, ik heb inmiddels een fietspomp toegevoegd bij de stand, en banden of gereedschap op de vrachtwagen wordt nog lastig, maar wil ik wel graag. Het ADP palet heeft bijvoorbeeld geen schroevendraaier, oliekan, en steeksleutel... Een extra voertuig zie ik niet zitten.

@la_fusion Inderdaad de part count is wel hoog met ~520, maar dat komt ook doordat je geen stickers kunt gebruiken, nu heb ik drie keer "bikes!" in tiles geschreven (ook achterkant vrachtwagen). Er is trouwens ook een inconsistentie in de wedstrijd, je moet namelijk voor $10000 gecrowdfundt worden met maximaal 2500 pre-orders. Dus dat betekent $40 minimaal per set. En in principe moet dat wel mogelijk zijn met 520 parts, waarvan er een groot aantal 1x1 in verschillende vormen zijn (~100). Wat betreft de bakfiets: het idee achter deze set is om wat meer fietsen in Lego-steden te krijgen. Bijna iedere Lego City set is een voertuig (vrij logisch, want steentjes) en heeft gemiddeld 0,1 fiets erbij (schatting van mezelf). Dus ik dacht een set met wat meer fietsen kan Lego op het goede spoor (ook meer treinen graag) zetten. Een bakfiets in Lego heb ik nog nooit gezien, en past naar mijn mening er wel bij.

[ Voor 3% gewijzigd door MDT-Maikel op 02-10-2018 17:58 ]

brick store | mdt.re

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MDT-Maikel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:58:
@almightyarjen Inderdaad, de vraag is of Lego mee beoordeelt. Renderen in Stud.io is wel een traag proces, wat op mijn laptop een uur per plaatje in beslag neemt. Ik ga in ieder geval een poging wagen. Ook insta-buy met 2019 Lego prijzen van €50? Ik ben bang dat door gelimiteerde oplage de prijzen wel eens extreem hoog zouden kunnen zijn.
520 parts zei je. Dan is €45 a €50 een goede prijs denk ik. Kijk even of je zoals genoemd nog een laadpaal en een paar zonnepanelen kan toevoegen. Dat geeft net even dat extra detail niveau, wat de extra parts/€ zeker waard zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Nog twee oranje zwaalichten op het dak van de truck? Je kan van de 2 roosters er één in het midden overlaten en links en rechts daarvan een oranje gladde 1x1 tile plaatsen.

Evenveel fietsen als plekken? Lego doet vrijwel nooit zoveel 'unieke' items bij een set. Vier fietsen is logischer en dan alleen nog 1-2 reservewielen bij de vrachtwagen.

Huisstijl van de vrachtwagen matcht niet met de stalling. Ik zou een gele cabine verwachten dat correspondeert met de gele opbouw van de stalling.

En met anderen, twee minifigs is eigenlijk te weinig bij een set als dit, ondanks de regels.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
almightyarjen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:13:
[...]

520 parts zei je. Dan is €45 a €50 een goede prijs denk ik. Kijk even of je zoals genoemd nog een laadpaal en een paar zonnepanelen kan toevoegen. Dat geeft net even dat extra detail niveau, wat de extra parts/€ zeker waard zal zijn.
520 parts waarvan 7! fietsen, dat gaat dan waarschijnlijk richting de €60+ en dat is wat mij betreft te veel voor een fietsenstalling + auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik vind hem zeker leuk gemaakt maar met de huidige opzet ben je naar mijn idee teveel steentjes kwijt voor wat het biedt.

My 2 cents:
3 keer "Bikes!" in tiles is een beetje overdreven voor zo'n kleine set, deze 1 keer prominent op de stalling zet (als een bord) lijkt me voldoende. Tiles onder de stalling kunnen dan ook wat groter/eenvoudiger, of gewoon studs laten (dan lijkt het net Lego! :P). Scheelt al een hoop stenen.

De vrachtwagen kun je dan aankleden met reserve/onderhouds delen (zij het beperkt met de beschikbare middelen...)

Zonnepanelen op de stalling en een laadstation voor zowel de fietsen als de elektrische vrachtwagen

Verlichting op de fietsen!

Kleuren stalling en vrachtwagen matchen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
Weer is wat tijd gespendeerd aan mijn Lego race. Hier wat foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m2P0rm7Z9LsfghWZg4iV6v59/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0p50fl9u9XNRusP9gkmnIiRw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1flwL2tk3iiOo9qz74M1vjMf/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FvYNqo4KkzaC3XEucycecmVD/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Ingelogd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:18:
Weer is wat tijd gespendeerd aan mijn Lego race. Hier wat foto's.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk! Ik vind het een mooie old school LEGO diorama met hier en daar een moderne SNOT touch.
Die Shell F1 auto had ik zelf ook, meerder keren zelfs.

Waarom zijn er 2 typen vangrails? is het niet mooier om consistent te zijn er voor 1 type te gaan? de brick build versie dan :)
Het enige dat ik nog mis, is een tribune vol met supporters en je hebt links vooraan nog een stukje vrij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
@bovenstaand

Die regels voor de minifiguren zijn strikt en er zijn letterlijk geen tools beschikbaar die ook maar iets met fietsen te maken hebben, tenzij je met een hamer in fiets in elkaar wilt zetten 8)7

Hoe kun je zonnepanelen in Lego maken? Degene die ik ken zijn van Space sets met stickers. De kleurstelling van de vrachtwagen klopt inderdaad niet en die ga ik aanpassen. Iets kleins extra's erbij is wel goed, maar elektrische fietsen bestaan nog niet in Lego en om dat te communiceren is vrij lastig (alle flexibele parts zijn niet aanwezig in het ADP palet, het is maar wat je 'comprehensive' noemt).

brick store | mdt.re

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
chrisO schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:32:
Waarom zijn er 2 typen vangrails? is het niet mooier om consistent te zijn er voor 1 type te gaan? de brick build versie dan :)
Het enige dat ik nog mis, is een tribune vol met supporters en je hebt links vooraan nog een stukje vrij...
Vangrail blokjes waren op, helaas :/ Dus heb ik iets anders bedacht, maar ik zal er nog is mijn gedachten over laten gaan. Tribune!! dat miste ik. Het kan af en toe zo simpel zijn, en ik maar denken; wat moet ik toch neerzetten op die open plek. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:19

Amphiebietje

In de blubber

MDT-Maikel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:44:
@bovenstaand

Die regels voor de minifiguren zijn strikt en er zijn letterlijk geen tools beschikbaar die ook maar iets met fietsen te maken hebben, tenzij je met een hamer in fiets in elkaar wilt zetten 8)7
Ik herinner me vaagjes een moersleutel/platte schroevendraaier combi die wel eens in oude doosjes zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

Amphiebietje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Ik herinner me vaagjes een moersleutel/platte schroevendraaier combi die wel eens in oude doosjes zat...
De speed champions sets komen allemaal met een moersleuteltje (om de "wieldoppen" van het wiel af te halen, en als accessoire voor de minifig)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Nog even ter verduidelijking, bij de ADP wedstrijd door bricklink georganiseerd zit een bepaald palet aan steentjes en kleuren dat je mag gebruiken. Daarin zit geen één steentje waarmee je een fiets in elkaar zou kunnen zetten. Bijvoorbeeld deze connector is in geen enkele kleur beschikbaar, omdat hij niet in de huidige beschikbaarheidspool van Lego zou zitten. En dat geldt wel voor meer steentjes waarvan je zou denken dat die vrij essentieel zouden zijn, een lichte frustratie als je iets ontwerpt. Zeker als de velgen van bepaalde banden die wel beschikbaar zijn missen.

Kleine edit: ik heb de foto's van mijn design in [mo] tags geplaatst. Schijnbaar mag je ideeën wel delen, maar dat wordt niet aangeraden zodat Lego concurrenten die ideeën niet kopiëren. Dus ik zou het op prijs als de plaatjes en links niet verder gedeeld worden.

[ Voor 16% gewijzigd door MDT-Maikel op 03-10-2018 21:07 ]

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

MDT-Maikel schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:16:
Nog even ter verduidelijking, bij de ADP wedstrijd door bricklink georganiseerd zit een bepaald palet aan steentjes en kleuren die je mag gebruiken. Daarin zit geen één steentje waarmee je een fiets in elkaar zou kunnen zetten. Bijvoorbeeld deze connector is in geen enkele kleur beschikbaar, omdat hij niet in de huidige beschikbaarheidspool van Lego zou zitten. En dat geldt wel voor meer steentjes waarvan je zou denken dat die vrij essentieel zouden zijn, een lichte frustratie als je iets ontwerpt. Zeker als de velgen van bepaalde banden die wel beschikbaar zijn missen.
check, die had ik ff gemist

Rare selectie kwa onderdelen dan, die 90 graden connector die je linkt is gewoon actueel, en gaat ook 100% zeker gewoon in de volgende wave technic sets gebruikt worden, zelfde geld voor dat moersleuteltje uit de speed champions sets....

Ik ken de details verder niet, maar is het zo dat voor die BL wedstrijd BL gewoon onderdelen bij Lego koopt, en Lego niet alles wat ze maken beschikbaar stellen?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
Waarom haat s@h mij zo erg :'(
Eindelijk de kerstman + kerstvrouw brickheadz beschikbaar (backorder maar goed)
En wou me bestelling doorzetten zijn ineens de 2 nieuwe kerstballen uitverkocht ;w
Moet ik nu alsnog gaan wachten tot beide beschikbaar zijn eerder ik de kleine bestelling kan plaatsen :-(

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

Kraz

Saving the world

Gisteren ben ik een dagje in Gouda geweest met mijn vriendin.
I wist al dat er een LEGO winkel (PlayToDay) was, maar ik was er nog nooit binnen geweest. Aangezien we er nu toch weer langs liepen heel even naar binnen.
Daar was iemand bezig met zijn eigen MOC. Ik heb gevraagd of ik de foto's hier mocht plaatsen en hij vond het goed.
Het stomme is alleen dat ik zijn naam ben vergeten te vragen! |:( Hij kende Tweakers en ik begreep dat hij een account heeft dus ik hoop dat hij er nog meer over kan vertellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nCWwrtqJhVAik0utbNoJLhab/full.jpg

Wat ik heb gevraagd;
- Hij is er ongeveer 2 jaar mee bezig geweest
- De LEDs worden aangestuurd door een rPi met 2 extra modules voor de uitgangen. Het programmeren van de rPi is gedaan door een vriend van hem. De bekabeling etc heeft hij zelf gedaan.
- Meeste lampjes lichten op dmv glasvezel kabeltjes.
- Hij wisselde tussen BrickLink en LEGO zelf voor het verkrijgen van onderdelen. Veel nieuwere onderdelen zijn via LEGO nog goedkoper blijkbaar.
- De stickers achter de DJ zijn door hem zelf ontworpen.

Er zitten erg veel leuke details in verwerkt. Bedacht me later pas dat ik eigenlijk nog de muziek zelf miste!
Ik hoop dat hij zich hier nog meldt om er meer over te vertellen, maar ik wilde het toch even met jullie delen.
Alle lof dus naar de bouwer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TkloLh6sBnxkphVMh3D139tk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uD2CdCQ1BUZEx8zdyZTVNsHw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T1dHC4m6bHKkaPhLsvmcZ32s/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QCjwQqgoJKjajXPmc9IeTISk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WR0HpjhHyGbC9FGvDMUQsZoP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Argh die 40223 Sneeuwbol is al uitverkocht :-(

Had moeten weten dat dit nog wel eens populair zou kunnen zijn.

En ja hoor, ze staan al voor het dubbele op Marktplaats maar dat is nog van voor de her-uitgave denk ik.

[ Voor 81% gewijzigd door Gunner op 03-10-2018 20:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
Kraz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:32:
Daar was iemand bezig met zijn eigen MOC. Ik heb gevraagd of ik de foto's hier mocht plaatsen en hij vond het goed.
Wat

Een

Held!

_/-\o_

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Weet iemand hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de wintersets? Ik heb vorig jaar het station rechtstreeks bij lego besteld, volgens mij omdat hij niet verkrijgbaar was bij andere shops. Als ik naar het prijsverloop op brichwatch kijk lijkt het er op dat is pas in ~april in andere winkels in verschenen aangezien er dan pas fluctuaties komen in de prijs.
Dit jaar wil ik het fire station halen maar heeft het zin om te wachten tot de set ergens goedkoper online komt of blijft deze dit jaar alleen nog maar bij Lego zelf te bestellen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:41

bennierex

Pilot_Z

Gisteren ben ik een dagje in Gouda geweest met mijn vriendin.
I wist al dat er een LEGO winkel (PlayToDay) was, maar ik was er nog nooit binnen geweest. Aangezien we er nu toch weer langs liepen heel even naar binnen.
Het stomme is alleen dat ik zijn naam ben vergeten te vragen! |:( Hij kende Tweakers en ik begreep dat hij een account heeft dus ik hoop dat hij er nog meer over kan vertellen.

[snip]
Dat was Martin ‘t Hart, maar ik geloof niet dat hij hier een account heeft. Ik ben degene die hem geholpen heeft met de LEDs en aansturing via de RPi. Er zitten 126 LEDs in verwerkt, verdeeld over 32 kanalen die afzonderlijk zijn aan te sturen. Dat doen we door middel van 2 16-kanaals PWM drivers van Adafruit. De software is custom built in Python.

De meeste LEDs geven het licht door via glasvezeldraden naar de voorkant, zodat het mogelijk wordt zo’n 1300 lego lampjes te laten “branden”.

Super tof dat je er zo’n uitgebreid bericht van hebt gemaakt met detailfoto’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 14:04
bennierex schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:55:
[...]

Dat was Martin ‘t Hart, maar ik geloof niet dat hij hier een account heeft. Ik ben degene die hem geholpen heeft met de LEDs en aansturing via de RPi. Er zitten 126 LEDs in verwerkt, verdeeld over 32 kanalen die afzonderlijk zijn aan te sturen. Dat doen we door middel van 2 16-kanaals PWM drivers van Adafruit. De software is custom built in Python.

De meeste LEDs geven het licht door via glasvezeldraden naar de voorkant, zodat het mogelijk wordt zo’n 1300 lego lampjes te laten “branden”.

Super tof dat je er zo’n uitgebreid bericht van hebt gemaakt met detailfoto’s!
gaaf , is er ergens meer info te vinden over hoe die leds aangesloten/beschermd/aangestuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Nieuwe Star Wars set:

75251 Darth Vader's Castle

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets//images/75251-1.jpg
https://brickset.com/arti...h-vader-s-castle-revealed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:32
Beste tweakers,
In mijn basisschooltijd heb ik een grote hoeveelheid lego verzameld. Een groot deel hiervan wil ik nu, 10 jaar later, gaan verkopen. Hebben jullie misschien tips om de waarde te bepalen? Van de meeste sets heb ik de doos en boekjes nog. ~15 van de 80/100 sets heb ik inmiddels bij elkaar gezocht, vaak ontbreken er 1 of twee steentjes per set. Zou het de moeite waard zijn om deze ontbrekende steentjes online te bestellen en vervolgens de set compleet te verkopen? Of daalt de waarde niet aanzienlijk bij 1 of 2 ontbrekende onderdelen?

Btw, ik kom er nu weer achter hoe leuk het bouwen eigenlijk is! Misschien tijd om AFOL te worden :P

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Anatidae schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:26:
Beste tweakers,
In mijn basisschooltijd heb ik een grote hoeveelheid lego verzameld. Een groot deel hiervan wil ik nu, 10 jaar later, gaan verkopen. Hebben jullie misschien tips om de waarde te bepalen? Van de meeste sets heb ik de doos en boekjes nog. ~15 van de 80/100 sets heb ik inmiddels bij elkaar gezocht, vaak ontbreken er 1 of twee steentjes per set. Zou het de moeite waard zijn om deze ontbrekende steentjes online te bestellen en vervolgens de set compleet te verkopen? Of daalt de waarde niet aanzienlijk bij 1 of 2 ontbrekende onderdelen?

Btw, ik kom er nu weer achter hoe leuk het bouwen eigenlijk is! Misschien tijd om AFOL te worden :P
Voor bulk krijg je ongeveer 10€ per kg, voor complete sets krijg je ongeveer de Avg Price op bricklink van de laatste 6 maanden. Zie bijvoorbeeld deze set.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Holy crap die is gaaf

Zwaar indrukwekkend dat ze in die mini-tie toch een vader figuurtje weten te proppen, bij de eerste pics dacht ik dat ik 8017 hier voor van zolder zou moeten halen, maar nee!

Als ik nou nog SW spul on display zou zetten, zou ik dit ding meteen gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:32
MDT-Maikel schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:36:
[...]

Voor bulk krijg je ongeveer 10€ per kg, voor complete sets krijg je ongeveer de Avg Price op bricklink van de laatste 6 maanden. Zie bijvoorbeeld deze set.
Dankjewel voor de link! Dan ga ik zeker verder met uitzoeken. De sets die ik heb uitgezocht komen al op 290 euro uit volgens die site : :D Terwijl het hooguit 2-3 kilo is! Had niet verwacht dat het zo waardevast zou zijn.

Nou dag he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16
@Anatidae Een hele set is over het algemeen meer waard dan losse onderdelen. Mits er vraag naar is natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anatidae schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Dankjewel voor de link! Dan ga ik zeker verder met uitzoeken. De sets die ik heb uitgezocht komen al op 290 euro uit volgens die site : :D Terwijl het hooguit 2-3 kilo is! Had niet verwacht dat het zo waardevast zou zijn.
Wel complete sets, dus de ontbrekende onderdeeltjes allemaal inventariseren en via bricklink bijbestellen om je sets compleet te maken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beste tweakers,

Dus je bent nu ergens in de 20?
Ik zou het spul compleet proberen te maken, lekker mee spelen / bouwen af en toe, en gewoon in grote bakken doen. En in een sealbag per set met boekje ofzo en dan in een doos.
Je gaat je over een jar of 15 voor je kop slaan als je alles weg gedaan hebt en je zelf kinderen hebt die er me willen spelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup. Rond je 30e komt het vaak weer opsteken. Ik zou het niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vind het echt een hele duffe set.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat hele kasteel is langs me heen gegaan. Welke film is dat nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Señor Sjon schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:32:
komt voor in Rogue One: A Star Wars Story.
Mad-Matt schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Vind het echt een hele duffe set.
Gelukkig ben ik dan niet de enige die het een saaie set vind.

[ Voor 32% gewijzigd door chrisO op 04-10-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:32:
chrisO schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

YouTube: Mustafar in Rogue One - Vader's Castle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
chrisO schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

[...]

Gelukkig ben ik dan niet de enige die het een saaie set vind.
Die film heb ik gezien en er is echt niks blijven hangen... :X Komt ook omdat in die film 40 locaties gebruikt worden o.i.d. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator

Dan dus niet verkopen, krijg je later spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Een set uit een scene van luttele minuten, ze hebben niet echt veel inspiratie op het moment geloof ik.

Ik zag een reclame op tv voorbij komen van Star Wars All Stars, zijn dit re-releases van oudere sets?

[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 04-10-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Zijn sowieso niet alle standaard scenes al omgezet in blokjes? Bij Disney moeten ze ook steeds weer iets nieuws verzinnen ondanks dat het hele verhaal al eens is verteld natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mad-Matt schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Een set uit een scene van luttele minuten, ze hebben niet echt veel inspiratie op het moment geloof ik.
Ach, persoonlijk vond ik de "Be careful not to choke on your aspirations... director" dialoog best indrukwekkend, gaf een aardig beeld van de arena waarin krennick zichzelf probeert staande te houden, en wat meer "show and tell" over wat Vader doet tussen ep 3 en 4 is ook niet verkeerd, ook al treffen we hem toevallig "thuis" aan

Er zijn zat sets die steunen op veel minder materiaal, zie de first order AT-ST ( 8)7 ) of gewoon de FO scout walker en snow speeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

Heeft Jang niet ooit uitgelegd dat, omdat de set-ontwikkelaars al ver voor de release van de film aan de slag moeten, ze van de filmmaatschappij wat stills / storyboard shots opgestuurd krijgen? Hij zei dat Lego designers vaak vooraf ook niet kunnen inschatten of gebouwen en schepen een prominente rol krijgen of juist niet.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mad-Matt schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Ik weet niet of het ook relevant is voor de Lego set ontwerpers, maar er is sinds verleden jaar een nieuwe stripreeks rond Darth Vader opgezet. En per toeval gaat één van de recentere boekjes over Mustafar en hoe dat kasteel van Darth Vader gebouwd werd.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Twan V schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:24:
Heeft Jang niet ooit uitgelegd dat, omdat de set-ontwikkelaars al ver voor de release van de film aan de slag moeten, ze van de filmmaatschappij wat stills / storyboard shots opgestuurd krijgen? Hij zei dat Lego designers vaak vooraf ook niet kunnen inschatten of gebouwen en schepen een prominente rol krijgen of juist niet.
Klopt, en dat verklaart inderdaad de FO AT-ST, Snowspeeder en Scout Walker prima (of de misser met Kylo Rens shuttle), maar er zijn genoeg sets te vinden van voertuigen/locaties die minder screentime hebben dan Vader Castle.

off the top of my head:
- Jakku Quadjumper (kwa ruuuuiiim na de film uit)
- de Imperial landing craft (kan me eigenlijk niet eens herinneren dat ik die in een film gezien heb?)
- de jedi starfighter met hyperdrive ring (alsin, die ring is nauwelijks in beeld in EP 2, de JSF heeft iig de dogfight met Slave 1 nog, en de reis naar kamino)
- rathtar escape (zie jakku quadjumper)
- Republic fighter tank

Een kleine greep uit het huidige aanbod, ik heb alles waarvan ik vermoed dat het op een game of animatieserie is gebaseerd even buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

2 nieuwe ideas set eindelijk uitslag ronde bekend.

Treehouse en the flintstones.

Ben benieuwd treehouse zit behoorlijk aan de onderdelen benieuwd of ze deze veel inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:25:
[...]

Ik weet niet of het ook relevant is voor de Lego set ontwerpers, maar er is sinds verleden jaar een nieuwe stripreeks rond Darth Vader opgezet. En per toeval gaat één van de recentere boekjes over Mustafar en hoe dat kasteel van Darth Vader gebouwd werd.
Dat wist ik niet. Leuk om die strips te kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Mad-Matt schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Dat wist ik niet. Leuk om die strips te kopen :)
Hou er rekening mee dat deze strips een Amerikaanse stijl hebben qua inhoud. Je leest er zeer snel doorheen indien je onze Europese catalogus gewoon bent, en ze zijn gewoon karig qua aantal bladzijden. Voor de rest zijn ze wel leuk om wat meer achtergrondinformatie te krijgen over het personage. Het verhaal begint net na de tenenkrommende 'noooooooo' scene :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 04-10-2018 17:08 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Anoniem: 1123939

...

Er zitten erg veel leuke details in verwerkt. Bedacht me later pas dat ik eigenlijk nog de muziek zelf miste!
Ik hoop dat hij zich hier nog meldt om er meer over te vertellen, maar ik wilde het toch even met jullie delen.
Alle lof dus naar de bouwer!
Super bedankt voor je post, Kennelijk had ik toch geen account. Dus bij deze eventjes er een aangemaakt.
voor de mensen die interesse hebben

dit zijn min of meer de stats, gedeeltelijk is het een beetje gokken.
rond de 15000 parts inmiddels
meer dan 300 minifigs
1224 glasvezel draden, totale lengte over de 300 meter (varianten: 0,5mm / 0,75mm / 3mm straightglow en 1,5mm sideglow)
126 LED's (80 x 5mm white / 10 x 5mm RGB / 36 x 3mm white)
1 Raspberry Pi (software custom build met python)
2 16-kanaals PWM drivers van Adafruit
ruim 20 meter bedrading
over 2,5 jaar bouwtijd (niet continu mee bezig geweest hoor) en naar schatting ruim 1500 manuren, dat is all inclusief: oa ontwerpen, stenen bestellen, herontwerpen, logo en stickers ontwerpen, bouwen etc

Persoonlijk heb ik me bezig gehouden met het LEGO bouwwerk en het aanleggen van de glasvezels.
Ben heeft het hele elektrische systeem uitgedacht, de software geschreven en zich goed uitgeleefd met het aanbrengen van de LEDs en het hele elektrische circuit.

Iets concreter daarover, we hebben deels (de 3mm LEDs) direct in lego onderdelen aangebracht dat zijn de 'moving heads' geworden. Om de glasvezel draden te voorzien van licht hebben we de 5mm LEDs (zowel white als RGB) aangebracht in lego technic bricks, model 1x6 studs of 1x4 studs, daarbij hebben de de buitenste gaten met een 5mm boor iets uitgeboord om de LED's in te passen, het middelste gat blijft in tact om dat als connectie mogelijkheid aan de achterkant van het bouwwerk aan te brengen. achter de technic brick hebben we 2x6 studs of 2x4 bricks geplaatst, gaten geboord en met een Dremel uitgefreesd, hierin is het benodigde circuit aangebracht. zowel aan de bovenkant als onderkant 4x6 of 4x4 stud plates aangebracht. (op die manier hebben we dus een hele reeks 'modules' gemaakt.
De glasvezel draden worden samengebracht in het bouwwerk en in bundels geleid naar ook weer technic bricks (1x6 of 1x4 studs afhankelijk van de module). Op die manier zit het 'gefixeerd' en sluiten de modules perfect aan. Ik heb wel voor het 'LED scherm' een hele reeks 4x8 plates de noppen uitgeboord met een 3mm boor zo blijven de noppen functioneel, de achterkant van de platen heb ik om leklicht te voorkomen afgeplakt met gaffertape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:27
Anoniem: 1123939 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:50:
[...]

Super bedankt voor je post, Kennelijk had ik toch geen account. Dus bij deze eventjes er een aangemaakt.

dit zijn min of meer de stats, gedeeltelijk is het een beetje gokken.
rond de 15000 parts inmiddels
meer dan 300 minifigs
1224 glasvezel draden, totale lengte over de 300 meter (varianten: 0,5mm / 0,75mm / 3mm straightglow en 1,5mm sideglow)
126 LED's (80 x 5mm white / 10 x 5mm RGB / 36 x 3mm white)
1 Raspberry Pi (software custom build met python)
2 16-kanaals PWM drivers van Adafruit
ruim 20 meter bedrading
over 2,5 jaar bouwtijd (niet continu mee bezig geweest hoor) en naar schatting ruim 1500 manuren, dat is all inclusief: oa ontwerpen, stenen bestellen, herontwerpen, logo en stickers ontwerpen, bouwen etc

Persoonlijk heb ik me bezig gehouden met het LEGO bouwwerk en het aanleggen van de glasvezels.
Ben heeft het hele elektrische systeem uitgedacht, de software geschreven en zich goed uitgeleefd met het aanbrengen van de LEDs en het hele elektrische circuit.

Iets concreter daarover, we hebben deels (de 3mm LEDs) direct in lego onderdelen aangebracht dat zijn de 'moving heads' geworden. Om de glasvezel draden te voorzien van licht hebben we de 5mm LEDs (zowel white als RGB) aangebracht in lego technic bricks, model 1x6 studs of 1x4 studs, daarbij hebben de de buitenste gaten met een 5mm boor iets uitgeboord om de LED's in te passen, het middelste gat blijft in tact om dat als connectie mogelijkheid aan de achterkant van het bouwwerk aan te brengen. achter de technic brick hebben we 2x6 studs of 2x4 bricks geplaatst, gaten geboord en met een Dremel uitgefreesd, hierin is het benodigde circuit aangebracht. zowel aan de bovenkant als onderkant 4x6 of 4x4 stud plates aangebracht. (op die manier hebben we dus een hele reeks 'modules' gemaakt.
De glasvezel draden worden samengebracht in het bouwwerk en in bundels geleid naar ook weer technic bricks (1x6 of 1x4 studs afhankelijk van de module). Op die manier zit het 'gefixeerd' en sluiten de modules perfect aan. Ik heb wel voor het 'LED scherm' een hele reeks 4x8 plates de noppen uitgeboord met een 3mm boor zo blijven de noppen functioneel, de achterkant van de platen heb ik om leklicht te voorkomen afgeplakt met gaffertape
ik begrijp dat jij de bouwer bent van de concert MOC van eerder?
ben het helemaal eens met de meneer eerder: HELD!
is er kans dat we hier een video met licht effecten kunnen zien? Indien niet kom ik in gouda wel eens kwijlen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Anoniem: 1123939 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:50:
Leuk dat je het hier gevonden hebt d:)b , dank voor uitleg en stats :9~
Ben nu wel benieuwd naar de setting in actie *O* lees video

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

commentator schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:17:
[...]

gaaf , is er ergens meer info te vinden over hoe die leds aangesloten/beschermd/aangestuurd worden?
Ik ben op het moment te druk met andere zaken om een echt bouwverslag te maken, maar bij deze wat foto's van het ontwikkelproces. Niet alles is overigens gebleven zoals op de foto's, omdat we tijdens het bouwen nogal wat dingen hebben moeten aanpassen.

Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust en dan probeer is asap antwoord te geven :P

Lego_stage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yr3lzo0E7X5qePnXBorCSS53/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/idMWuHS2RPsicUgC0fgZnVnb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tmrEl8AZsDgCCi5J7ZiU7Nvc/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VfeeR9qf7nKhtptfGsSD6rdC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aZRHQ9MqzEoLh8sjPNP7DNJZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/49FW24QWkGMLsJolqhKW2lbV/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xjpDHY2p8whl6GdISv6cZ04y/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2L8X6Uj1cMBx42HMrTWBKRIb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4HvJdurNa7Qhwc4CB98ONETH/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n3tRWi91YgDCPRGkh8zN5stu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qh9Yd0yRjfdpGYe8DrTfq811/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Du2sKe9LWN5Sk1WxegXM1qH/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CcJnk0yW7sZjVTk9XLwdlR19/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door bennierex op 04-10-2018 22:33 . Reden: Dubbele images ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
bennierex schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust en dan probeer is asap antwoord te geven :P
Die 3mm ledjes zitten die
  1. ook op zo'n pi aangesloten?
  2. werken die op 5volt met die weerstand erop?
  3. wat is dat zwarte dingetje wat er bij die weerstandjes staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

commentator schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:44:
[...]

Die 3mm ledjes zitten die
  1. ook op zo'n pi aangesloten?
  2. werken die op 5volt met die weerstand erop?
  3. wat is dat zwarte dingetje wat er bij die weerstandjes staat?
Alle LEDs (zowel de 3mm als de 5mm) zijn op de Pi aangesloten. Ze worden gevoed op 5V middels een weerstandje (per LED) en een transistor (dat zwarte dingetje; in de meeste gevallen 1 per 2-4 LEDs).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:31
Ben gisteren in het centrum ff wezen kwijlen, wat een gaaf geheel.
En gewoon het feit dat ze er de ruimte voor verlenen.
Kom er al een aantal jaren sinds ik in Gouda woon en elke keer weer is het gezellig en staat er wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
vectormatic schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

Klopt, en dat verklaart inderdaad de FO AT-ST, Snowspeeder en Scout Walker prima (of de misser met Kylo Rens shuttle), maar er zijn genoeg sets te vinden van voertuigen/locaties die minder screentime hebben dan Vader Castle.

off the top of my head:
- Jakku Quadjumper (kwa ruuuuiiim na de film uit)
- de Imperial landing craft (kan me eigenlijk niet eens herinneren dat ik die in een film gezien heb?)
- de jedi starfighter met hyperdrive ring (alsin, die ring is nauwelijks in beeld in EP 2, de JSF heeft iig de dogfight met Slave 1 nog, en de reis naar kamino)
- rathtar escape (zie jakku quadjumper)
- Republic fighter tank

Een kleine greep uit het huidige aanbod, ik heb alles waarvan ik vermoed dat het op een game of animatieserie is gebaseerd even buiten beschouwing gelaten.
JSF zat ook in de openingsscene van 3 of was dat ding weer anders?
De snowspeeder was vrij relevant in deel 5, Of is er weer een andere?

Ik hou het niet meer bij met SW. Wat was het vroeger toch overzichtelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

JSF zat ook in de openingsscene van 3 of was dat ding weer anders?
De snowspeeder was vrij relevant in deel 5, Of is er weer een andere?

Ik hou het niet meer bij met SW. Wat was het vroeger toch overzichtelijk. :P
De opening van deel 3 waren Jedi Interceptors (Eta-2s ipv Delta-7s, wel een afgeleide in SW canon, maar niet hetzelfde ding)

De snowspeeder waar ik het over had is 75100, niet hetzelfde ding als de T-47 uit Empire. De First Order snowspeeder is in TFA voor ongeveer 1 seconde in de achtergrond te zien, en dan ook alleen maar de neus van het ding. Dat was een klassiek voorbeeld "Lego designers krijgen concept art, en bouwen zonder bewegende beelden of idee welke rol het ding uberhaupt speelt een stel sets"

EDIT: overigens ging het me bij de JSF meer om de boosterring, de JSF zelf heeft in deel 2 nog een aardige rol, dat hele dogfight met jango fett in die asteroide gordel was best tof :9 En de JSF zelf heeft best een aantal lego sets die de moeite waard zijn, maar €85 extra voor die booster-ring.....

[ Voor 15% gewijzigd door vectormatic op 05-10-2018 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

avdieren schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:04:
[...]

ik begrijp dat jij de bouwer bent van de concert MOC van eerder?
ben het helemaal eens met de meneer eerder: HELD!
is er kans dat we hier een video met licht effecten kunnen zien? Indien niet kom ik in gouda wel eens kwijlen :)
Ik zal proberen daar vanavond even tijd voor te maken anders wordt 't maandag denk ik. Ik heb namelijk wel wat video materiaal :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Versaevel schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:06:
Ben gisteren in het centrum ff wezen kwijlen, wat een gaaf geheel.
En gewoon het feit dat ze er de ruimte voor verlenen.
Kom er al een aantal jaren sinds ik in Gouda woon en elke keer weer is het gezellig en staat er wat anders.
Ja hele relaxte mensen daar. Ik heb al jaren inmiddels goed contact met de eigenaar en die was zo ontzettend enthousiast over het bouwwerk, ook al tijdens de bouw (ik hield hem steeds op de hoogte) dat het vanuit daar zo gegroeid is dat ik het bouwwerk daar tentoon kan stellen. Ze zijn er echt heel erg enthousiast over en blij mee. Met kaarsjesavond komt het helemaal mooi uit de verf verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Anoniem: 49090 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:26:
2 nieuwe ideas set eindelijk uitslag ronde bekend.

Treehouse en the flintstones.

Ben benieuwd treehouse zit behoorlijk aan de onderdelen benieuwd of ze deze veel inkorten.
Interessant dat ze het Treehouse hebben gekozen inderdaad.. ben wel benieuwd wat er van overblijft inderdaad. Zelf zou ik het leuk vinden als ze het zo doen dat je er meerdere kunt combineren maar goed waarschijnlijk gaat dat niet gebeuren.

Hetzelfde voor de Flintstones set.. zou een leuke reeks kunnen worden maar aangezien het een Ideas set is zie ik dat er niet van komen. Daarnaast is de kans groot dat het een flop zoals Scooby Doo wordt helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
In de komende weken/maanden verschijnen er weer een paar fijne ideeën boeken:
- (november) Lego Zoo (No Starch)
- (oktober) Lego Micro Cities (No Starch)
- (november) Lego Neighbourhood Book 2 (No Starch)
- (net verschenen) Lego Architecture Idea Book (No Starch)

Er staan voorbeeldpagina's en covers in de links. Die laatste titel wou ik al lang aanschaffen, maar werd telkens uitgesteld. En toen ik vandaag de aankoop wou doen zag ik ineens die andere drie titels ook opduiken... hoezo wortel op een stok? ;)

Dat architecture boek is van de hand van Alice Finch, waarvan we al enkele grote builds gezien hebben in dit topic zoals de Hogwarts en Rivendell displays.

Het Lego Neighbourhood Book 2 is uiteraard de opvolger van het eerste heel populaire boek van dezelfde auteurs. Ik weet niet of het louter een update is, of echt nieuwe ideeën bevat t.o.v. het eerste. Anyhoo, het zijn goede tijden voor een verzamelaar van boeken zoals mezelf :9

*edit* en weer gaat het fout met doorlinken van No Starch’s eigen promo materiaal :( Nuja, zoals gezegd, alles is te bekijken via de links.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 05-10-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:06:
Anyhoo, het zijn goede tijden voor een verzamelaar van boeken zoals mezelf
Sluit me hierbij aan. Met name de onderste twee vind ik interessant. Het eerste Neighbourhood boek heb ik met plezier gelezen en ook zeker wat aan gehad. Hoop dat het tweede boek een mooie aanvulling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:04

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist de 42065 RC Racer in elkaar gezet, grappig ding maar deze maakt echt een klereherrie op het laminaat. Op het vloerkleed doet hij het een stuk beter. Nou is er wel een 'mod' met rubberen dopjes (item 24375-11) maar helaas is dat niet bepaald het goedkoopste artikel voor een rubber dopje :/ :P

Nu maar eens op zoek naar een alternatief :+

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 05-10-2018 21:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:36
Ik zit ook al een tijdje naar de 42065 te kijken, maar heb ook laminaat...
Er schijnt wel een oplossing te zijn: loom elastiekjes

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb nog wat ongebruikt footage van de 2018 layout bij elkaar gegooid met onderstaande video als resultaat. Geen hoogstandje, maar ik wilde hem jullie niet onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:02:
Ik heb nog wat ongebruikt footage van de 2018 layout bij elkaar gegooid met onderstaande video als resultaat. Geen hoogstandje, maar ik wilde hem jullie niet onthouden :)

[YouTube: Shark's day out: Lego trains and Lego fair]
Smakelijk :+ filmpje, dat figure welke uit de achtbaan vliegt, is een teaser voor het vervolg?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Smakelijk :+ filmpje, dat figure welke uit de achtbaan vliegt, is een teaser voor het vervolg?
Haha nee... Sharky vloog er onbedoeld uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 09:18

Kraz

Saving the world

Zag net deze op Reddit voorbij komen; YouTube: Bye.

De gehele Lego collectie van die man is gestolen. 8 Jaar sparen en verzamelen weg.
Ingebroken in zijn huis en alles van Lego is kapot gemaakt of gestolen. De nieuwe MacBook die er lag hebben ze laten liggen....

Wat ben je dan toch een enorme ********* als je zoiets doet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Langer zelfs, zijn YouTube kanaal is 8 jaar maar hij spaarde al langer.

Walgelijke actie in ieder geval van de persoon die dit heeft gedaan :-( .

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Damn... zouden we als Lego community iets voor hem kunnen beginnen? Een fundraise ofzo? Daar zijn wel websites voor, of niet?

Edit: https://www.gofundme.com/republicattakslegowasstolen

[ Voor 19% gewijzigd door almightyarjen op 07-10-2018 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:44
Meer dan 13.000 US dollar al ingezameld, misschien kan hij gelijk een inboedelverzekering afsluiten? Ik vind het echt heel sneu voor deze Republicattak, maar deze sla ik even over...
De Fundraiser is overigens door een ander persoon opgezet, hopelijk komt het geld wel terecht bij de persoon om wie het hier gaat.

[ Voor 51% gewijzigd door detulp050 op 07-10-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kraz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:26:

De gehele Lego collectie van die man is gestolen. 8 Jaar sparen en verzamelen weg.
Ingebroken in zijn huis en alles van Lego is kapot gemaakt of gestolen. De nieuwe MacBook die er lag hebben ze laten liggen....

:o my worst nightmare gezien de waarde :X
detulp050 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:32:
Meer dan 13.000 US dollar al ingezameld, misschien kan hij gelijk een inboedelverzekering afsluiten?
ik weet dat de inboeldelverzekering dit soort speciale gevallen niet volledig zou kunnen dekken, mijn vader heeft mij ook aangeraden om evt een speciale verzekering af te sluiten (mede omdat je lego fors in waarde kan toenemen over de jaren )

maar lazy als ik ben, niet gedaan nog :D :X

[ Voor 32% gewijzigd door mschol op 07-10-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
mschol schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

Daarom altijd checken of je inboedelverzekering een kostbaarhedendekking heeft (Daar valt een grote verzameling onder)... En goed documenteren wat je hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

[...]
ik weet dat de inboeldelverzekering dit soort speciale gevallen niet volledig zou kunnen dekken, mijn vader heeft mij ook aangeraden om evt een speciale verzekering af te sluiten (mede omdat je lego fors in waarde kan toenemen over de jaren )

maar lazy als ik ben, niet gedaan nog :D :X
Ik heb een speciale clausule laten opnemen in mijn inboedelverzekering. Dit is een vast bedrag dat extra wordt uitgekeerd bij brand. Het is aan mij om dit zelf op te hogen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13:49

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb vorig jaar mijn inboedelverzekering er ook eens op nageslagen, en er was een limiet van een paar duizend euro voor verzamelingen (of speelgoed). Daarboven moest je het in een extra beveiligde ruimte of kluis opslaan. Dus toen besloten een andere inboedelverzekering te gaan zoeken, nu heb ik er eentje die die eisen niet stelt en ook geen (gekke) limiet heeft. Ik houd alleen wel regelmatig bij wat ik heb (zowel qua foto's als setnummers in een databaseje).

Dat was trouwens nog wel een hele zoektocht, effectief heb ik van alle verzekeraars op Independer de voorwaarden opgevraagd en doorgespit. Want hier kun je natuurlijk niet zomaar op filteren :-).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
almightyarjen schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:43:
[...]

Ik heb een speciale clausule laten opnemen in mijn inboedelverzekering. Dit is een vast bedrag dat extra wordt uitgekeerd bij brand. Het is aan mij om dit zelf op te hogen indien nodig.
Ik heb een kostbaarhedenverzameling die in mijn geval dekkend genoeg is voor de Lego (en een andere verzameling die in dozen op zolder staat). Documenteren in de cloud is daarbij erg belangrijk (foto's, nota's, lijsten).
Wel bijzonder hoe er in een dag $13.000 is ingezameld. De kracht van internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SeatRider schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:52:
Ik heb vorig jaar mijn inboedelverzekering er ook eens op nageslagen, en er was een limiet van een paar duizend euro voor verzamelingen (of speelgoed). Daarboven moest je het in een extra beveiligde ruimte of kluis opslaan. Dus toen besloten een andere inboedelverzekering te gaan zoeken, nu heb ik er eentje die die eisen niet stelt en ook geen (gekke) limiet heeft. Ik houd alleen wel regelmatig bij wat ik heb (zowel qua foto's als setnummers in een databaseje).

Dat was trouwens nog wel een hele zoektocht, effectief heb ik van alle verzekeraars op Independer de voorwaarden opgevraagd en doorgespit. Want hier kun je natuurlijk niet zomaar op filteren :-).
In voorkomend geval zou ik van de verzekering toch wel zwart op wit willen hebben dat ze wel uitkeren, ipv "staat er niet in dus eigenlijk arbitrair" (wat meestal dus gewoon "niet" betekent) :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Maar hoe verzeker je dan MOC's of je losse stenen als je die meer hebt dan sets?
Want die zijn qua nummer moeilijk te documenteren. En wie bepaald daar dan de waarde van voor de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Kraz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:26:

True, heel erg voor die man.

Maar het is natuurlijk wel een beetje als op social media aankondigen dat je op vakantie gaat. Als je een dergelijk waardevolle verzameling hebt, en het telkens op het internet gooit... dan krijg je toch ongewenste aandacht... maar wel heel zuur...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Clavat schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:33:
Maar hoe verzeker je dan MOC's of je losse stenen als je die meer hebt dan sets?
Want die zijn qua nummer moeilijk te documenteren. En wie bepaald daar dan de waarde van voor de verzekering?
Foto's! Als een verzekeraar de waarde niet kan vaststellen, dan kunnen ze een expert inhuren. En bij onenigheid tussen jou en de verzekeraar kun je een contra-expertise vragen. Zolang je maar een soort van bewijs hebt van wat je hebt, zit je altijd goed. Kijk als je 100.000 euro aan lego als gestolen opgeeft en je hebt een baan waar je 1800 bruto verdient en hebt twee kinderen, dan moet je wel erg goed kunnen verklaren hoe en wat. Maar verzekeraars gaan echt niet elk steentje tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee, dat gaat gewoon per kilo :P

Zat overigens ff op die inzamelsite verder te browsen naar of er bij mij in de buurt nog wat interessants was. Damn, wat een sneue figuren zitten daar zeg :X
Eentje spande de kroon: omdat hij die grote lego StarWars wilde bouwen moesten wij maar 850 euro lappen. Needless to say, al een paar maanden bezig en nog steeds nul op het rekest :P

[ Voor 84% gewijzigd door The Eagle op 07-10-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13:49

SeatRider

Hips don't lie

The Eagle schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:10:
[...]

In voorkomend geval zou ik van de verzekering toch wel zwart op wit willen hebben dat ze wel uitkeren, ipv "staat er niet in dus eigenlijk arbitrair" (wat meestal dus gewoon "niet" betekent) :X
Ik heb het nagevraagd, bevestiging in de mail dat zowel mijn verzameling Lego als arcade-apparatuur ongelimiteerd gedekt zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:54
Lekker bouwen op zondag, nieuwe set en een oude uit de hoop uitzoekwerk:

De grote hoop nog uit te zoeken lego (een deel van totale uitzoekwerk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xy2eBmUxzOqGSa8EnXyQIn4D/full.jpg

Niet te kinderachtig die oude handleidingen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z6eV54t8pmSWHrzV7YnAErCJ/full.jpg

Oud en nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IGAv2FEMcbEFVT66sLRVMYZY/full.jpg

Nieuw is huge :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K8AlqEe5qjKvaoy9R2nbOX3B/full.jpg

Rode kraan is wel tof apparaat, echt technic, veeel functies. Onderstel is helaas grotendeels alles 4x bouwen, aangezien elke hoek identiek (danwel gespiegeld) hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49
Ik heb vroeger heel veel met mijn lego treinen gespeeld (model 7740). Gisteren heb ik hem na ongeveer 30 jaar weer uit de doos gehaald, om hem samen met mijn zoontjes weer eens op te zetten.

Ik heb veel van die blauwe en grijze rails, de blauwe rails is volgens mij nog ouder dan de grijze. Maar het viel me op dat juist de grijze rails, en met name de grijze ouderleggers, broos geworden waren. Veel knapten af toen we de rails neerlegden. Jammer.

Herkennen ervaren lego bouwers dit? Kan ik dit spul nog nieuw kopen, of is dit rails systeem dermate achterhaald dat ik beter kan investeren in iets anders (in het geval mijn kinderen dit net zo leuk gaan vinden als ik dat vroeger vond)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:06
slow whoop schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:14:
Ik heb vroeger heel veel met mijn lego treinen gespeeld (model 7740). Gisteren heb ik hem na ongeveer 30 jaar weer uit de doos gehaald, om hem samen met mijn zoontjes weer eens op te zetten.

Ik heb veel van die blauwe en grijze rails, de blauwe rails is volgens mij nog ouder dan de grijze. Maar het viel me op dat juist de grijze rails, en met name de grijze ouderleggers, broos geworden waren. Veel knapten af toen we de rails neerlegden. Jammer.

Herkennen ervaren lego bouwers dit? Kan ik dit spul nog nieuw kopen, of is dit rails systeem dermate achterhaald dat ik beter kan investeren in iets anders (in het geval mijn kinderen dit net zo leuk gaan vinden als ik dat vroeger vond)?
Ik zou voor de speelbaarheid voor de kids upgraden naar het PF systeem (ja ik ben hier groot voorstander van ;) ).
A. goedkopere rails
B. Beschikbaarheid
C. Minder gedoe met tussenrails en trafo's
D. Meer mogelijkheden

Er zijn ook mods beschikbaar om een nieuwe treinmotor de 6 wielen te geven zodat die er ongeveer hetzelfde uit zien als in jouw oude set.
Hieronder staat het een en ander hierover.
https://www.eurobricks.co...t-on-7725-cutters-option/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@Marsman83 Bedankt voor de informatie. Begrijp ik goed dat het PF (Power Functions) systeem op batterijen werkt? Is de rails die ik er eventueel bij wil kopen backwards compatibel met het spul dat ik al heb (afgezien van de 12V middenliggers die ik nu nog heb)?

Moet wel weer even wennen aan de prijzen van alles wat met Lego te maken heeft. Wat een hoop geld voor wat speelgoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:06
Helaas kan je de 12v rails niet combineren met de nieuwe PF rails. De nieuwe motors en treinwielen passen overigens qua breedte wel op het oude 12v spoor.
PF werkt inderdaad op batterijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Welles :P
Maar dan heb je wat hulp nodig van 3d-geprinte stukjes (of zelf wat knutselen met bricks). Eerste die ik zo vond:
Afbeeldingslocatie: https://images1.sw-cdn.net/product/picture/710x528_2471582_2035275_1459303037.jpg
https://www.shapeways.com...-railroad-track-converter

De asbreedte is inderdaad hetzelfde, dus PF-treinen passen probleemloos op de blauwe of grijze 12V-rails.

Edit:
Als iets wat met Lego-rails 3d-geprint moet worden, grote kans dat TrixBrix het ook heeft:
https://www.trixbrix.eu/en_US/p/Train-Tracks-Adapter/73

[ Voor 16% gewijzigd door Twan V op 08-10-2018 14:57 . Reden: Trixbrix ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
slow whoop schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:14:

Herkennen ervaren lego bouwers dit?
Ik heb het met mijn Lego 8880 gehad. Bijna elk grijs onderdeel kon ik vervangen. Tandwielen braken doormidden. Asklemmen gingen in stukjes of waren gebasten waardoor deze niet meer klemden.

Dus via Bricklink alles vervangen en opnieuw in elkaar gezet. Hopelijk is de kwaliteit door de jaren heen wel iets verbeterd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Hmm. Ik heb denk ik nog 10-15m oude rails. Toch een klein beetje jammer als ik dat allemaal moet vervangen. Eerst maar eens zien of/hoe er mee gespeeld gaat worden door de volgende generatie...

@LordSinclair Ah. Bedankt voor de tip.

[ Voor 10% gewijzigd door slow whoop op 08-10-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Je hoeft het natuurlijk niet te vervangen. Je kunt prima een track leggen en er een pf-trein overheen laten rijden.

Mijn ervaring is alleen ook dat elke keer dat je een 12v-rail afbreekt, er door de broosheid wat bielzen of rails sneuvelen. De vraag is hoe lang je kunt bouwen en afbreken voordat je door je rails heen bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Die oude rails met midden geleiders heb ik ook nog liggen de blauwe versie met wissels waar ik van 1 een draaiknopje kwijt ben door de jaren heen.
Sommige hebben een afgebroken stukje.

Was eerst aan het denken om deze ook te combineren maar nu liggen ze te verstoffen in een emmer waar niets mee gebeurd.
Ben ook bang dat ze daar zullen blijven en niet meer gebruikt gaan worden.

Pagina: 1 ... 80 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .