voortaan beter schoonmaken, "waterkant" shot zie ik een haarZeehond schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:23:
[...]
[...]
Bij deze een paar nieuwe foto's. Echter wanneer je de foto vergroot blijft het toch wat wazig, ik heb denk ik gewoon ook een betere camera nodig
[Afbeelding]
~
[Afbeelding]
~
[Afbeelding]
~
[Afbeelding]
~
[Afbeelding]
~
~
Jammer is dat het dorp op zolder staat en er dus weinig goed daglicht is. Hierdoor moet ik spotjes gebruiken voor het licht. Waarschijnlijk zou de foto bij daglicht beter zijn. Maar ik denk niet dat je van die 2 camera's uit het het prijs segment waarin ze vallen bij volledig inzoomen op 500% of zo nog perfect scherpe foto's moet verwachten. Dus gewoon niet helemaal inzoomenKapoen schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:48:
[...]
Daarmee kan je ook mooie foto's makenDe truuk is zoals eerder al gezegd goede belichting en zeker niet flitsen. Eventueel kan je ook proberen om de auto focus uit te schakelen en manueel scherp te stellen (vandaar de aanbeveling voor een steun/tripod).
Het lastige met een steun is dat ik vaak de camera tussen de Lego zet om een idee proberen te krijgen van hoe je het als minifiguur zou zien.
Dat is gewoon is stofplukje op de Lego die je bedoelt, blijft toch ook een eeuwig gevechtmschol schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:44:
[...]
voortaan beter schoonmaken, "waterkant" shot zie ik een haar![]()
![]()
Ik moet nog de brandweer toevoegen, naar daarmee wacht ik tot een aanbieding voor een gratis promo
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 24-09-2018 10:16 ]
Select * from fish
Je kunt de spotjes misschien richten op het zolderdak in plaats van op het dorp. Indirect (verstrooid) licht heeft een betere belichting dan direct.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Canons hebben meestal een goede macro (die met het bloem-symbool), zelfs op de goedkopere modellen. Handig als je foto's van minder dan 40 cm afstand wil maken, zelfs met flits.Zeehond schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:30:
[...]
Gisteren met mijn Nokia 6.1, vandaag met deze: pricewatch: Canon Ixus 165 Zilver.
Dan moet ik dat met een andere lamp proberen, de spotjes kunnen max 180 graden draaien en hangen aan het platfond. Het platfond is wel wit, dus dat helpt. Maar opzicht is de belichting bij de meest recente foto's in de 2de post toch niet zo slecht?GeeBee schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:25:
Je kunt de spotjes misschien richten op het zolderdak in plaats van op het dorp. Indirect (verstrooid) licht heeft een betere belichting dan direct.
Zou ik moeten kijken, geen idee. Maar opzicht de foto van gisteren zijn zo zo slecht toch niet? Is alleen bij de foto's waarbij de camera achter de minifiguren staat deze zich niet kan focussen op zowel de minifiguren en hekjes dichtbij als op het dorpje verderop. Hierdoor zijn de minifiguren wazig.Amphiebietje schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:32:
[...]
Canons hebben meestal een goede macro (die met het bloem-symbool), zelfs op de goedkopere modellen. Handig als je foto's van minder dan 40 cm afstand wil maken, zelfs met flits.
Nog een leuk dingetje over de berg aangezien het nu voornamelijk over foto kwaliteit gaat dan lego
Select * from fish
In het midden van de foto zit een stofplukje, maar links bij de onderste van 3 plantjes zit wel degelijk een haar. Overigens heb je nu wel een haarscherpe fotoZeehond schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:54:
[...]
[...]
Dat is gewoon is stofplukje op de Lego die je bedoelt, blijft toch ook een eeuwig gevecht.
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door chrisO op 24-09-2018 11:02 ]
Oeps, ik zal die vanavond direct verwijderen. Moet toch voor meer een herkenbaar probleem zijn dat er ineens een haar tussen 2 blokjes zit? Zeker met huisdieren waardoor er soms 1 of 2 haren aan je mouw hangen of zochrisO schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:00:
[...]
In het midden van de foto zit een stofplukje, maar links bij de onderste van 3 plantjes zit wel degelijk een haar. Overigens heb je nu wel een haarscherpe foto
Select * from fish
Ik ben mijn oude Lego uit de jaren 80 aan het sorteren. Wat een werk is dat
Eerste conclusie: waarom heb ik alle handjes uit de minifigs getrokken toen??? En Hoe. Veel. Wielen. Niet normaal.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
ROTFL, dat is een universeel kinder iets, geloof ik. Doen mijn kinderen ook. en de armpjes van de bodies trekken. heiligschennis !zonoskar schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:52:
Ik ben mijn oude Lego uit de jaren 80 aan het sorteren. Wat een werk is datEerste conclusie: waarom heb ik alle handjes uit de minifigs getrokken toen??? En Hoe. Veel. Wielen. Niet normaal.
Lego produced 318 million tires in 2011, making them the world's largest tire manufacturer by number of units produced.zonoskar schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:52:
Veel. Wielen. Niet normaal.
Wikipedia: Lego tire
Dat. Je. Weet!
zelfde probleem hierzonoskar schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:52:
Ik ben mijn oude Lego uit de jaren 80 aan het sorteren. Wat een werk is datEerste conclusie: waarom heb ik alle handjes uit de minifigs getrokken toen??? En Hoe. Veel. Wielen. Niet normaal.
Mijn zoon van 6 bouwt al 2 jaar met liefde lego. Hij heeft al het mooi's van Lego City en nog wat andere zaken, zoals de Beatles. Maarja, na het bouwen deed het hem niet zoveel meer. Maar zelf dingen bouwen begon ie niet aan.
Tot opeens een maand geleden. Ik had wat lego bakken gesorteerd en in ladekastjes op zijn kamer gezet. En opeens:

Hij maakt hem ook steeds bij elke nieuwe net een stukje moeilijker.
Ja, zo moet Lego zijn
Tot opeens een maand geleden. Ik had wat lego bakken gesorteerd en in ladekastjes op zijn kamer gezet. En opeens:

Ja, zo moet Lego zijn
Zie ik daar nu een Fabuland autootje?
Die heb ik vroeger thuis ook gehad😊
Die heb ik vroeger thuis ook gehad😊
Tof @PWM
beide kinderen spelen sinds ze 3 zijn met Lego, maar doen dat beide heel anders. Mijn dochter haalt de meeste lol uit het bouwen, ze wordt morgen 6, maar bouwt het liefst Lego Elves e.d. voor 8-12 jaar. Daarna speelt ze er weinig mee, behalve de draken bijvoorbeeld, die worden netjes naar bed gebracht enzo, maar niet echt zelf iets knutselen..
Mijn zoon daarentegen heeft net met flink wat geduld zelf de Lego reddingsheli gebouwd (bij nader inzien beetje te uitdagend voor een jochie van bijna 4), maar speelt sindsdien onafgebroken met de heli en z'n andere Lego. Hij verbouwd ook van alles, breidt uit en maakt van een latje met 2 sets wielen gewoon een nieuwe 'auto'. Die haalt weer meer plezier uit het spelen en spreidt alle losse blokjes zoals ik ook deed over de vloer. Vind het vooral opmerkelijk dat ze Duplo niet zo boeiend vonden maar Lego al zo snel oppakten. Ook kwestie van aanbieden, maar dat gaat echt sneller dan ik me had voor kunnen stellen. Hij gaat overmorgen (wordt ie 4) met de Lego trein beginnen. Vind papa helemaal niet erg
Mijn zoon daarentegen heeft net met flink wat geduld zelf de Lego reddingsheli gebouwd (bij nader inzien beetje te uitdagend voor een jochie van bijna 4), maar speelt sindsdien onafgebroken met de heli en z'n andere Lego. Hij verbouwd ook van alles, breidt uit en maakt van een latje met 2 sets wielen gewoon een nieuwe 'auto'. Die haalt weer meer plezier uit het spelen en spreidt alle losse blokjes zoals ik ook deed over de vloer. Vind het vooral opmerkelijk dat ze Duplo niet zo boeiend vonden maar Lego al zo snel oppakten. Ook kwestie van aanbieden, maar dat gaat echt sneller dan ik me had voor kunnen stellen. Hij gaat overmorgen (wordt ie 4) met de Lego trein beginnen. Vind papa helemaal niet erg
Leuk is datPWM schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:40:
[Afbeelding]
Ja, zo moet Lego zijn
Mijn dochter kwam niet verder dan dit:

"Zwaan met rugtas". Maar ze is pas 3 hè
Die zwaan was wel goed gevonden vond ik zelf. Check het hoofd met snavel
En bonuspunten voor het gebruik van de brick separator.
Het was trouwens een wedstrijdje "bouw iets randoms in vijf minuten". Mijn vrouw deed ook mee:

"Walrus"
Mijn inzending was weer veel te serieus natuurlijk:

Leuk van die bouwsessies met het hele gezin
Zo hoort dat ook met Lego!
Ik heb net de nieuwe Duplo trein 10875 alvast voor kerst besteld voor mijn zoontje. Hij is bijna 3 en laatste tijd lekker met Duplo bezig.
Nu al zin in Kerst!
Zo hoort dat ook met Lego!
Ik heb net de nieuwe Duplo trein 10875 alvast voor kerst besteld voor mijn zoontje. Hij is bijna 3 en laatste tijd lekker met Duplo bezig.
Nu al zin in Kerst!
@Marsman83 Duplotrein heeft kilometers gereden hier. Wat is dat gaaf spul voor ze.
Ik heb op Marktplaats nog een keer extra rails gescoord. Bijna 150 stuks, recht, krom en wissels. Kunnen de hele kamer door
Mooi spul.
Heb nog wel oude Loc. Die zijn niet super. Ik neem aan dat de nieuwe minder storing hebben.
Heb nog wel oude Loc. Die zijn niet super. Ik neem aan dat de nieuwe minder storing hebben.
@PWM mijn zoon heeft twee loc's van het huidige type en die heeft ie flink mishandeld. Tegenhouden als ie wilt rijden enzo, je hoort het mechanisme dan klikkende geluiden maken. Maar ze rijden beide nog okselfris over het spoor. Wordt wennen voor hem dat hij zijn Lego trein niet zo moet mishandelen.
Ik ga de Duplo trein voorlopig nog houden, kan hij voorlopig makkelijker zelf mee spelen. Met 4 mag ie nog geen Lego op zijn eigen kamer bijvoorbeeld.
Ik ga de Duplo trein voorlopig nog houden, kan hij voorlopig makkelijker zelf mee spelen. Met 4 mag ie nog geen Lego op zijn eigen kamer bijvoorbeeld.
Sowieso langer houden natuurlijk. Als we oudere vriendjes hebben, neefjes of whatever, dan is die Duplo baan het eerste wat ze pakken. Ze spelen er nog rustig mee als de 9-10 zijn. En boven de 30 weerNiGeLaToR schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:35:
Gefeliciteerd.NiGeLaToR schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:53:Mijn dochter haalt de meeste lol uit het bouwen, ze wordt morgen 6, maar bouwt het liefst Lego Elves e.d. voor 8-12 jaar.
Mijn oudste is vandaag 5 geworden, en is helemaal gek van Friends. En aangezien papa niet de moeilijkste is, en mama het stiekem ook wel leuk vindt, heeft ze inmiddels een flinke voorraad Lego Friends. Vanochtend kreeg ze het Heatlake City Resort, ze stond te stuiteren van enthousiasme. Vanmiddag gaan we samen bouwen. Oftewel, papa bouwt en zij speelt met de poppetjes.
@Guardian1980 thanks! :-)
M'n zoontje bouwt al graag zelf, maar heeft echt wat hulp in de concentratie nodig. Die bouwtekeningen met steentje voor steentje kan die prima volgen, alleen als het daardoor 60+ pagina's zijn is dat eerder de uitdaging.
Tof hoor, lekker samen legoen.. leukste speelgoed om te geven. Morgen ga ik echt filmen als m'n zoontje z'n trein krijgt. Die gaat uit z'n dak. En dan moet ie eerst voor het eerst naar school.. dat zal niet mee vallen.
M'n zoontje bouwt al graag zelf, maar heeft echt wat hulp in de concentratie nodig. Die bouwtekeningen met steentje voor steentje kan die prima volgen, alleen als het daardoor 60+ pagina's zijn is dat eerder de uitdaging.
Tof hoor, lekker samen legoen.. leukste speelgoed om te geven. Morgen ga ik echt filmen als m'n zoontje z'n trein krijgt. Die gaat uit z'n dak. En dan moet ie eerst voor het eerst naar school.. dat zal niet mee vallen.
Voor de liefhebbers in het noorden.
Zag ik langskomen en wil ik met jullie delen.
Oooh, zie dat er geen plaats in staat, het is in Leeuwarden.
Vrijdag 28 September van 19.30-22.00 staat de eerste AFOL avond gepland het Stenen Tijdper! Kom je ook?!
Oftewel, een avond voor de oudste lego fans ook wel ''AFOL'' genoemd (Adult Fan Of Lego).
In deze avond doen we een LEGO Quiz, LEGO talk, en bekijken/beoordelen we (nieuwe) lego sets.
Vanzelfsprekend zijn er wat (LEGO)hapjes bij en kun je onder het genot van een drankje bouwen en netwerken!
Aan dit evenement zijn geen kosten verbonden.
Opgeven is wel noodzakelijk wegens beperkte ruimte.
Is dit nu echt iets voor jou/jullie ?!
Geef je dan op via info@stenen-tijdperk.nl
Zag ik langskomen en wil ik met jullie delen.
Oooh, zie dat er geen plaats in staat, het is in Leeuwarden.
Vrijdag 28 September van 19.30-22.00 staat de eerste AFOL avond gepland het Stenen Tijdper! Kom je ook?!
Oftewel, een avond voor de oudste lego fans ook wel ''AFOL'' genoemd (Adult Fan Of Lego).
In deze avond doen we een LEGO Quiz, LEGO talk, en bekijken/beoordelen we (nieuwe) lego sets.
Vanzelfsprekend zijn er wat (LEGO)hapjes bij en kun je onder het genot van een drankje bouwen en netwerken!
Aan dit evenement zijn geen kosten verbonden.
Opgeven is wel noodzakelijk wegens beperkte ruimte.
Is dit nu echt iets voor jou/jullie ?!
Geef je dan op via info@stenen-tijdperk.nl
[ Voor 7% gewijzigd door sjong op 25-09-2018 20:58 ]
Ik zat er over te denken om mij fietswinkel af te maken en misschien aan de BL AFOL Designer Program (ADP) mee te doen. Dus open ik mijn model met op dit moment 900 steentjes in de vernieuwde Stud.io en selecteer het ADP stenen palet. Zijn er 170 steentjes die dus niet mogen in die vorm of kleur. Met als klap op de vuurpijl dat het fietsframe er wel in zit, maar geen fietswielen of -banden (
). Ik ben bang dat veel meer potentiële designers hierdoor afgeschrikt zullen zijn en/of worden.
Update:
En nog een kleine deceptie. Veel te duur voor 800 steentjes, de oude power functions, en geen extra features zoals een zonnepaneel (zie artikel).

Update:
En nog een kleine deceptie. Veel te duur voor 800 steentjes, de oude power functions, en geen extra features zoals een zonnepaneel (zie artikel).
[ Voor 20% gewijzigd door MDT-Maikel op 26-09-2018 18:11 ]
De ‘groene’ set die nog dit jaar zou verschijnen is bekend, 10268 Vestas Wind Turbine. Een heruitgave van een set uit 2008 en de Duitse prijs is €179,99. *edit* De Benelux prijs is blijkbaar €199,99.

Meer (detail) foto’s op promobricks.de: link
*edit* ik zag net dat MDT-Maikel eigenlijk al een link had gepost naar dezelfde set... oops sorry

*edit* ik zag net dat MDT-Maikel eigenlijk al een link had gepost naar dezelfde set... oops sorry
[ Voor 47% gewijzigd door Kapoen op 26-09-2018 20:34 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik vind het niet zo’n interessant model/ repetetief.
Op de grond wel wat leuke dingetjes, maar voor de rest 1 grote paal en 3 wieken.
Die 2 verlengsnoertjes snap ik dan weer wel
Op de grond wel wat leuke dingetjes, maar voor de rest 1 grote paal en 3 wieken.
[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 26-09-2018 22:31 ]
Leuke set, net als het origineel maar het had, zoals mijn voorgangers ook al aangeven, net iets leuker geweest als ze er iets van een zonnepaneel in hadden gezet. Dan had het 'echt' iets unieks gehad..
Een windmolen op batterijen heeft iets ironisch. Wel een leuk vensterbankmodel.
Misschien is het zo, dat als je het model in de wind zet, dat je de motor als generator kan gebruiken om zo je batterijen op te ladenGillonde schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:54:
Een windmolen op batterijen heeft iets ironisch. Wel een leuk vensterbankmodel.
Less = more
Ze hadden er een PF E-motor in kunnen zetten, zodat hij elektriciteit opwekt als je aan de wieken draait, was leuk geweest, i.c.m. PF-lights ofzo.IWriteCode schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:41:
[...]
Misschien is het zo, dat als je het model in de wind zet, dat je de motor als generator kan gebruiken om zo je batterijen op te laden
Die windmolen is volgens mij alleen terug in productie gezet om scalpers wat lastig te maken, net als de Taj Mahal. Ook is het de enige set met een BURP in groen: https://www.brickowl.com/...x-6-rock-rectangular-6082
Dat de set geen interessant model is, maakt helemaal niet uit, er staat immers een Creative Expert logo op de doos en dus zitten alle die-hard AFOLs (met een koopverslaving/verzamelstoornis) al te kwijlen...GeeBee schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:29:
Ik vind het niet zo’n interessant model/ repetetief.
En waarom kost deze set 200 Euro? is dat vanwege de verlengkabels en lichtjes?
Dat ding is een meter hoog, bevat veel grote onderdelen. Gebruikelijke 10ct per part is daardoor niet van toepassing.chrisO schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:05:
[...]
Dat de set geen interessant model is, maakt helemaal niet uit, er staat immers een Creative Expert logo op de doos en dus zitten alle die-hard AFOLs (met een koopverslaving/verzamelstoornis) al te kwijlen...
En waarom kost deze set 200 Euro? is dat vanwege de verlengkabels en lichtjes?
Het aantal grote onderdelen valt wel mee, ik had de set vergeleken met een andere set, die ook veel grote onderdelen bevat + motor etc... en die set was toch een stuk goedkoper.almightyarjen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:13:
[...]
Dat ding is een meter hoog, bevat veel grote onderdelen. Gebruikelijke 10ct per part is daardoor niet van toepassing.
Misschien dat het te maken heeft met licentiekosten en is de oplage kleiner.
Maar van 10ct naar bijna 25ct, maar wat is er dan zo groot? Volgens mij is die paal gemaakt met 8stud hoge onderdelen, lijkt me echt allemaal niet zo groot om bijna 2,5 hogere prijs te vragen per part.almightyarjen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:13:
[...]
Dat ding is een meter hoog, bevat veel grote onderdelen. Gebruikelijke 10ct per part is daardoor niet van toepassing.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Niet om het even maar de SaturnV is ook een meter hoog, heeft het dubbele aantal bricks en kost, adviesprijs, bijna de helft minder. 129 was de adviesprijs volgens mij.almightyarjen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:13:
[...]
Die PF zijn echt de kosten niet om die 70 euro extra goed te maken, gelet op de helft van het aantal bricks. Ding is gewoon zwaar overpriced imo.
Ik had de set vergeleken met de Passagierstrein 60197, die heeft dan wel ~200 steentje minder, maar heeft ook veel grote stukken (o.a. 20 stuks rails) en ook diverse Power Functions (batterijdoos met bluetooth, afstandsbediening en een treinmotor).redfoxert schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:35:
[...]
Niet om het even maar de SaturnV is ook een meter hoog, heeft het dubbele aantal bricks en kost, adviesprijs, bijna de helft minder. 129 was de adviesprijs volgens mij.
Die PF zijn echt de kosten niet om die 70 euro extra goed te maken, gelet op de helft van het aantal bricks. Ding is gewoon zwaar overpriced imo.
De trein kost 129 Euro.
De windmolen heeft 200 steentjes meer, dus dat is 200 steentjes a 10 cent
Dan nog eens 20 Euro Benelux-'tax'.
Dan kom ik uit op 169 Euro.
De overige 30 Euro zijn dan voor licentiekosten aan Vestas en/of, omdat het een Creator Expert set is???
[ Voor 2% gewijzigd door chrisO op 27-09-2018 16:23 . Reden: opmerking verwijderd ]
Ik zie dat de prijs van de originele set 4999 $149 was. Als dit correct is (ik dacht dat Brickset die info ook had, maar kon het niet vinden?) dan is de nieuwe prijs onrechtvaardig hoger. Ondanks inflatie e.d.
Die Benelux tax weegt ook zwaar door op sommige van hun producten. Verleden week kocht ik in de Lego store op Leicester Square (Londen) een grote PaB beker voor £12. Met de wisselkoers van vorige week kwam dat neer op €13,44, terwijl ik in Antwerpen €18 betaal voor dezelfde beker

Wat kosten die PAB bekers dan in Duitsland? Is het niet voordeliger naar Duitsland te kachelen? Zijn er ergens overzichtjes bekend wat er in de PAB walls in Duitsland zit? Voor België weet ik ze wel te vinden meestal ...Kapoen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:10:
[...]
Die Benelux tax weegt ook zwaar door op sommige van hun producten. Verleden week kocht ik in de Lego store op Leicester Square (Londen) een grote PaB beker voor £12. Met de wisselkoers van vorige week kwam dat neer op €13,44, terwijl ik in Antwerpen €18 betaal voor dezelfde beker
De originele windmolen werd gratis weggegeven aan alle medewerkers van Vestas, de prijs van de originele set was dus $0almightyarjen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:59:
Ik zie dat de prijs van de originele set 4999 $149 was. Als dit correct is (ik dacht dat Brickset die info ook had, maar kon het niet vinden?) dan is de nieuwe prijs onrechtvaardig hoger. Ondanks inflatie e.d.
Ah, okee, duidelijkchrisO schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:14:
[...]
De originele windmolen werd gratis weggegeven aan alle medewerkers van Vestas, de prijs van de originele set was dus $0
Diegene die er 500 euro+ op MP voor vragen zullen wel balen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik vind het een best leuk setje. Alleen ik begrijp het wellicht niet helemaal, wie bouwt er nou een restaurant onder een windmolen? In Nederland is dat in ieder geval een niet bestaande situatie.Kapoen schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:00:
De ‘groene’ set die nog dit jaar zou verschijnen is bekend, 10268 Vestas Wind Turbine. Een heruitgave van een set uit 2008 en de Duitse prijs is €179,99. *edit* De Benelux prijs is blijkbaar €199,99.
[Afbeelding]
Het lijkt mij overigens wel heel cool om met deze dingen een heus windmolenpark te bouwen in de zee langs je Legostad (alleen wel een beetje prijzig).
Tja investeren en beleggen is nu eenmaal niet zonder risicoGunner schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:16:
Diegene die er 500 euro+ op MP voor vragen zullen wel balen.
Ik heb het niet zo op het beleggen, en al helemaal niet in speelgoed.Gim schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:21:
[...]
Tja investeren en beleggen is nu eenmaal niet zonder risicoEn wie weet behoudt het toch wel enigszins zijn waarde, omdat het de "eerste" versie was. Dat nemen ze hier niet mee weg.
Wil best een paar tientjes meer betalen voor een set die uit de productie is, maar ga echt niet iemand spekken die drie keer de nieuwwaarde vraagt.
[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 27-09-2018 11:25 ]
M'n zoon is intens gelukkig. Gisteren met opa eerste onderstel van de loc gebouwd, heb toen we thuiskwamen batterijen erin gedaan en sindsdien rijdt ie rondjes met een 30% afgebouwde trein. Wat is dat toch genieten als je je kinderen dat kunt geven. Hij is zo bezeten van treinen én Lego. Nieuwe aandrijfsysteem en AB werkt prettig en degelijk, al zijn 10 AAA batterijen best veel. Oplaadbare batterijen werkt overigens prima.
Nu vraagt ie natuurlijk wanneer we verder gaan bouwen, maarja, hij moet nu in ene ook naar school
Nu vraagt ie natuurlijk wanneer we verder gaan bouwen, maarja, hij moet nu in ene ook naar school
[ Voor 14% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-09-2018 11:26 ]
De vernieuwde Millenium Falcon zorgde ervoor dat de oude versie ~50% van zijn waarde verloor (zowel voor gebruikte als nieuw in doos exemplaren), en dat is niet eens een bijna 1-op-1 kopie.Gim schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:21:
[...]
Tja investeren en beleggen is nu eenmaal niet zonder risicoEn wie weet behoudt het toch wel enigszins zijn waarde, omdat het de "eerste" versie was. Dat nemen ze hier niet mee weg.
De oude Taj Mahal kan je nu kopen voor iets meer dan 1000 Euro, dat was een paar jaar geleden nog rond de 3000 Euro...
Toch maar de BWE aangeschaft ipv de mooie grote rode kraan 
Voor de prijs kon ik het niet laten, bouwen en op Marktplaats ermee. Zal er vast wel weer iemand blij mee kunnen maken voor een schappelijk prijsje. Als je dan aantal uren / prijs uitrekent is het zeer acceptabel plezier
Morgen komt ie als het goed is binnen, benieuwd. Elke avond na het werk paar uurtjes rommelen. Brings back memories. M'n vrienden snappen het niet helemaal maar da's niet erg / logisch op zich
Voor de prijs kon ik het niet laten, bouwen en op Marktplaats ermee. Zal er vast wel weer iemand blij mee kunnen maken voor een schappelijk prijsje. Als je dan aantal uren / prijs uitrekent is het zeer acceptabel plezier
Morgen komt ie als het goed is binnen, benieuwd. Elke avond na het werk paar uurtjes rommelen. Brings back memories. M'n vrienden snappen het niet helemaal maar da's niet erg / logisch op zich
Nickname does not reflect reality
Erg mooi speelgoed!Brad Pitt schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:35:
Hoe doe je dat precies als ik vragen mag?
Verdien je er dan ook nog wat op als je een bepaald "uurtarief" neemt?
Ik denk dat er een kleine miscommunicatie isStealthyPeanut schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:59:
[...]
Hoe doe je dat precies als ik vragen mag?
Krijg morgen de doos binnen, ga hem in elkaar zitten, doe daar (als n00b) vast 15 uur over of zo en verkoop hem weer.
Hahaha dat zou leuk zijn. Bedoeling was:Verdien je er dan ook nog wat op als je een bepaald "uurtarief" neemt?
Gekocht voor €150
Stel verkoop voor €135
Aantal uren plezier: 15
Kosten per uur voor wat lol: €1/uur
Kan ik nergens anders voor terecht
Ohhh haha, vond het al een bijzonder verhaal
. Dat mensen gaan betalen aan jou, omdat jij hem in elkaar zet
.
Anoniem: 49090
Nieuwe lego concept.
https://www.bouwsteentjes.info/aankondiging-lego-forma/
Soort crowdfunding project wat natuurlijk alleen voor Amerika en Engeland geldt.
Soort crowdfunding project wat natuurlijk alleen voor Amerika en Engeland geldt.
Of kopen, bouwen, verbouwen, moccen,....Brad Pitt schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:35:
Wellicht dat ie tegen de tijd dat je er dan echt echt klaar mee bent meer geld waard is
Volgens de reportage die zusammengebaut.com maakte over de winkel in Berlijn zijn de prijzen gelijk aan die in Wijnegem.redfoxert schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:14:
[...]
Wat kosten die PAB bekers dan in Duitsland? Is het niet voordeliger naar Duitsland te kachelen? Zijn er ergens overzichtjes bekend wat er in de PAB walls in Duitsland zit? Voor België weet ik ze wel te vinden meestal ...

Aangezien ik in hartje België woon hoef ik dus zelfs niet te overwegen om naar Duitsland te rijden louter en alleen voor een PaB muur. En al zeker niet zoals je zelf al stelt, zonder eerst een overzicht te hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 27-09-2018 14:42 ]
www.ebay.com/originalbradpittlegomonstermoc.html @ $499?Gim schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:14:
[...]
Wellicht dat ie tegen de tijd dat je er dan echt echt klaar mee bent meer geld waard is
Even dimmen he anders kunnen we ook een boekje over jou open doen...chrisO schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:51:
[...]
Sssst straks wordt AppielNL nog wakker...
Ik vind de windmolen ook overpriced, dus praat lekker verder en laat mij er buiten, dank je wel.
Ik snap niet helemaal wat hier creatiever/interessanter aan is dan een willekeurige technic set? en persoonlijk heb ik liever een racemotor/auto of hijskraan op de plank dan een toch vrij matige approximatie van een koi-karper.. (ze doen me nogal denken aan van die houten knutselpakketjes die je in de shop van veel natuurmusea kan kopen)Anoniem: 49090 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:02:
Nieuwe lego concept.
[YouTube: Introducing LEGO FORMA]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Lego heeft het wat zwaarder, dus melkt de benelux waar het kan.chrisO schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:51:
[...]
Sssst straks wordt AppielNL nog wakker...
Ik had de set vergeleken met de Passagierstrein 60197, die heeft dan wel ~200 steentje minder, maar heeft ook veel grote stukken (o.a. 20 stuks rails) en ook diverse Power Functions (batterijdoos met bluetooth, afstandsbediening en een treinmotor).
De trein kost 129 Euro.
De windmolen heeft 200 steentjes meer, dus dat is 200 steentjes a 10 cent
Dan nog eens 20 Euro Benelux-'tax'.
Dan kom ik uit op 169 Euro.
De overige 30 Euro zijn dan voor licentiekosten aan Vestas en/of, omdat het een Creator Expert set is???
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Helaas, hier krijg ik het in ieder geval niet echt warm van. Niet bepaald spectaculair, en in mijn ogen niet iets voor volwassenen. Eerder iets om de jeugd bekend te maken met Technic.Anoniem: 49090 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:02:
Nieuwe lego concept.
En dat ze de designers van het product ook laten zien is leuk hoor, maar ze moeten die mensen laten doen waar ze goed in zijn, en dat is niet het presenteren in een reclamefilmpje.
Ik snap helemaal niets van dat Lego Forma. Volgens mij is die base unit ook bij elke set hetzelfde en is het enige verschil de skin. Ik geloof niet dat hier de gemiddelde AFOL warm van wordt...
Volgens mij valt dat zwaar hebben nog wel mee....Señor Sjon schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:53:
[...]
Lego heeft het wat zwaarder, dus melkt de benelux waar het kan.
Omzet en winst zijn niet hetzelfde.
http://brickingaround.com.../2018/09/LEGO-Forma-4.pngalmightyarjen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:11:
Ik snap helemaal niets van dat Lego Forma. Volgens mij is die base unit ook bij elke set hetzelfde en is het enige verschil de skin. Ik geloof niet dat hier de gemiddelde AFOL warm van wordt...
Daar lijken ze toch allemaal identiek, buiten dan de skin.
Voelt toch een beetje als goedkoop scoren, generieke visjes die identiek bewegen.
Ik vond die kinetic scuptures toch dan stuk mooier
YouTube: LEGO Lawn Mower Man Kinetic Sculpture
Deze had dan wel dezelfde loopmechaniek, de rest was toch anders tov sisyphus.
Hetzelfde met die 2 vliegtuigen, Starwars of (dacht) red baron.
[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2018 17:37 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ben het helemaal met je eens, geen idee wat hier "leuk" aan is.almightyarjen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:11:
[...]
Volgens mij valt dat zwaar hebben nog wel mee....
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik heb het net een kans gegeven en een set met alle skins besteld, in januari eens kijken of het wat is.almightyarjen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:11:
[...]
Volgens mij valt dat zwaar hebben nog wel mee....
*zucht*
Zojuist die RC Racer 42065 besteld met een leuke korting (45€), qua parts/prijs verhouding nog redelijk duur maar met die motor, remoteIR en afstandbediening kan je weer leuke andere dingen doen
Ik twijfelde nog over die 42077 maar onderhuids valt deze iets tegen.
Zojuist voor de aankomende verjaardag van mijn 2 zoons voor allebei een treinset gekocht. De één krijgt de hoge snelheidstrein en de ander de transporttrein. Vanwege het prijsverschil en de grote van de doos krijgt degene met de hoge snelheidstrein er nog wat extra rails bij.
Nu vroeg ik me af hoe het zit met de compatibiliteit van de diverse treinsets. Dit is voor mij nieuw terrein. Ik begrijp dat de besturing nu anders is (bluetooth) als voorheen, betekent dit ook dat de rails anders is geworden? Of is de breedte van de rails al jaren hetzelfde en gaat er wel of geen stroom doorheen, waardoor je de oude rails nog prima kunt gebruiken?
Nu vroeg ik me af hoe het zit met de compatibiliteit van de diverse treinsets. Dit is voor mij nieuw terrein. Ik begrijp dat de besturing nu anders is (bluetooth) als voorheen, betekent dit ook dat de rails anders is geworden? Of is de breedte van de rails al jaren hetzelfde en gaat er wel of geen stroom doorheen, waardoor je de oude rails nog prima kunt gebruiken?
treinrails zijn al 30 jaar hetzelfde formaat. Maar vroeger ging er 9V over de rails, dat is niet meer. Maar je kan de oude rails nog wel gebruiken voor je nieuwe treinen.kleinelievewolff schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:40:
Zojuist voor de aankomende verjaardag van mijn 2 zoons voor allebei een treinset gekocht. De één krijgt de hoge snelheidstrein en de ander de transporttrein. Vanwege het prijsverschil en de grote van de doos krijgt degene met de hoge snelheidstrein er nog wat extra rails bij.
Tja, hij is wel cute. Kwam via Amazon.de. Lego verkoopt hem pas 1 October. Ook 10 euro goedkoper.

[ Voor 51% gewijzigd door loekf2 op 28-09-2018 14:47 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Frozen blijft populair, dus dat zit wel snor denk ik. Ik zou ook al eens moeten kijken voor cadeautjes voor mijn petekind. Ze viert haar vierde verjaardag in december (ook gunstig als peter/sintvhal schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:05:
@Kapoen ik had al zo'n vermoeden...
Over Disney gesproken...alvast wat SinterKerstklaasman-meuk in huis gehaald.
Geen idee of het wat is maar het concept sprak mij wel aan.
Ik heb er hier dochters van 3,5 en 5. Ik zat gisteren met die van 5 een Friends-setje in elkaar te zetten, maar ondertussen was die van 3,5 met de overige steentjes een eigen bedenksel aan het bouwen.Kapoen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:12:
[...]Misschien is dat Disney prinsessen thema iets voor haar, of zou het nog te vroeg zijn?
Je zou natuurlijk ook voor iets van Juniors kunnen gaan, die hebben ook een paar setjes in de Disney prinsessen-serie.
10242 vs 31070

Ieder waar naar zijn geld maar voor 27€ had ik toch behoorlijke lol in de 31070. Eigenlijk vind ik hem niet eens tegenvallen, leuk ding om te bouwen en het deurmechanisme vond ik toch wel grappig gevonden en werkt bovendien erg soepel.
De pest is nu dat ik op zoek moet naar een andere auto, het is nogal verslavend

Ieder waar naar zijn geld maar voor 27€ had ik toch behoorlijke lol in de 31070. Eigenlijk vind ik hem niet eens tegenvallen, leuk ding om te bouwen en het deurmechanisme vond ik toch wel grappig gevonden en werkt bovendien erg soepel.
Een nieuwe poging om iets te maken met Stud.io wat voldoet aan de regels van de Bricklink wedstrijd.
Dit moet een stadfietsverhuur voorstellen, ik ben van plan er ook nog een kleine vrachtwagen bij te maken die de fietsen weer terug naar de stalling brengt.
Ik vraag me echt af of deze wedstrijd een succes wordt. Ik loop telkens aan tegen missende elementen in het Stud.io palet, en op feedback in het forum wordt niet gereageerd.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dit moet een stadfietsverhuur voorstellen, ik ben van plan er ook nog een kleine vrachtwagen bij te maken die de fietsen weer terug naar de stalling brengt.
Ik vraag me echt af of deze wedstrijd een succes wordt. Ik loop telkens aan tegen missende elementen in het Stud.io palet, en op feedback in het forum wordt niet gereageerd.
Onze Duplo locomotief heeft de geest gegeven en en lijkt last te hebben van een burn-out..
Nu keek ik op bricklink voor een nieuwe, maar dan kom je al gauw op 25 Euro uit voor een nieuwe.
Een my first train set kost 34,95 en lijkt dan een betere deal.
Iemand tips of je de locomotief nog kan fixen of hoe ik eventueel goedkoper een vervangende locomotief kan aanschaffen?
Het gaat om de 5609 loco.
Nu keek ik op bricklink voor een nieuwe, maar dan kom je al gauw op 25 Euro uit voor een nieuwe.
Iemand tips of je de locomotief nog kan fixen of hoe ik eventueel goedkoper een vervangende locomotief kan aanschaffen?
[ Voor 4% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-09-2018 09:35 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
BillSpaarbank schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:33:
Onze Duplo locomotief heeft de geest gegeven en en lijkt last te hebben van een burn-out..
Je kan de loc proberen open te schroeven en kijken of er nog wat te repareren valt
Open schroeven altijd doen. Kan je hem niet repareren dan was hij toch al kapot.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Vanaf morgen de nieuwe BrickHeadz... eindelijk Jack & Sally! Maar... ik hoor (lees) nu her en der dat LEGO er alweer mee wilt gaan stoppen. Is iemand die dit gerucht kan bevestigen of ontkrachten? Hoop ontkrachten want kan er nog veel meer gebruiken!
Uit elkaar halen lukt altijd wel.BillSpaarbank schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:33:
Vaak zijn de contacten vuil of is er binnen een draadje afgebroken. Verder zit het degelijk in elkaar en kan er nauwelijks iets kapot aan gaan.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Liebherr LR 11000. 1:24 scale by Dawid Szmandra. Voor deze gelegenheid heeft hij zijn kraan een keertje buiten neergepoot. Eind vorig jaar had 'ie deze al een keertje binnenshuis aan het werk gezet.
Zag hier ooit een video voorbij komen van een rails die omhoog ging. Iemand bekend welke ik bedoel en waar die rails te koop zijn?
Dit kan gewoon met standaard rails, zolang je de helling niet te stijl maakt.
Zie bijvoorbeeld: YouTube: World's tallest LEGO train spiral EVER is located in Romania!
Zie bijvoorbeeld: YouTube: World's tallest LEGO train spiral EVER is located in Romania!
Doe maar een onsje meer...
Ja de trein heeft voor de aandrijving rubberen ringen over de wielen.
Ontdekte gisteren dat die nieuwe Lego train dus ook via een app op je telefoon of tablet te besturen is, via BT. Zoon nóg blijer, want in die app zitten trein geluiden zoals een fluit, een signaal hoorn en een spoorwegoverging bel.
Tip: installeer de app dus niet, tenzij je de rest van de dagen wil slijten met TINGTINGTINGTING TOOOETOEET enzovoort
Keerzijds van oplaadbare batterijen is en blijft dat het voltage lager (1,2v) is dan normale (1,5v) batterijen. Zowel de trein als de ab geven vrij snel aan dat de batterijen leeg zijn (oranje lampje knippert), maar de trein kan dan nog dagen vooruit.
Ontdekte gisteren dat die nieuwe Lego train dus ook via een app op je telefoon of tablet te besturen is, via BT. Zoon nóg blijer, want in die app zitten trein geluiden zoals een fluit, een signaal hoorn en een spoorwegoverging bel.
Tip: installeer de app dus niet, tenzij je de rest van de dagen wil slijten met TINGTINGTINGTING TOOOETOEET enzovoort
Keerzijds van oplaadbare batterijen is en blijft dat het voltage lager (1,2v) is dan normale (1,5v) batterijen. Zowel de trein als de ab geven vrij snel aan dat de batterijen leeg zijn (oranje lampje knippert), maar de trein kan dan nog dagen vooruit.
Er zijn een hele hoop C-models voor 31070vhal schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:51:
10242 vs 31070![]()
[Afbeelding]
https://www.flickr.com/ph...733118265/in/photostream/
https://www.flickr.com/ph...871715012/in/photostream/
https://www.flickr.com/ph...858427873/in/photostream/
http://www.moc-pages.com/moc.php/442647
https://www.eurobricks.co...-31070-alternate-porsche/
Kan je nog een keer €27 uitgeven
Ik vind em zelf ook erg cool trouwens, het is mijn 2e creator auto na de F40, en hoewel 31070 de complexiteit van de F40 mist, is het wel een hele coole build, en is het een leuk display model voor weinig geld.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Het is wel vaker dat Lego een serie 2 rondes/jaar produceert en kijkt wat er blijft plakken. Ik zag de vorige keer alles zwaar afgeprijsd staan qua brickheadz, dus ik neem aan dat er geen derde serie van komt.hemiparo schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:07:
Vanaf morgen de nieuwe BrickHeadz... eindelijk Jack & Sally! Maar... ik hoor (lees) nu her en der dat LEGO er alweer mee wilt gaan stoppen. Is iemand die dit gerucht kan bevestigen of ontkrachten? Hoop ontkrachten want kan er nog veel meer gebruiken!
Ik wil die nieuwe simpsons brickheads graag hebben, maar nergens zie ik een release datum helaas.
Dat Brickheadz minder succesvol zijn is LEGO's eigen schuld. Veel potentiële verzamelaars haken af als ze weten dat zij bepaalde Brickheadz niet voor een normale prijs kunnen krijgen enkel en alleen, omdat die Brickheadz exclusief zijn/waren voor bepaalde events in de US.Señor Sjon schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:44:
[...]
Het is wel vaker dat Lego een serie 2 rondes/jaar produceert en kijkt wat er blijft plakken. Ik zag de vorige keer alles zwaar afgeprijsd staan qua brickheadz, dus ik neem aan dat er geen derde serie van komt.
De laaste tijd komen er overigens wel erg veel nieuwe Brickheadz bij. Bij de lokale speelgoedwinkel zijn die nieuwe Brickheadz niet te krijgen.
Mijn dochter wil graag Mickey en Minnie Mouse en de Frozen Brickheadz, maar die hebben ze niet en ze wil ze graag zelf uit het schap pakken, dus de LEGO shop/Amazon etc vallen af.
Toch knap hoe brichwatch er voor zorgt dat ik toch telkens weer lego aanschaf...
* IWriteCode is nogal gevoelig voor goede koopjes / aanbiedingen...
Less = more
Die geruchten over het stoppen met BrickHeadz heb ik idd ook gehoord. Had ik na de Mixels weer iets gevonden om te sparen... Er zijn de laatste tijd ook geen nieuwe BrickHeadz meer aangekondigd. Begin van het jaar was het elke maand wel 4-8 nieuwe.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Deze?Gunner schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:47:
Ik wil die nieuwe simpsons brickheads graag hebben, maar nergens zie ik een release datum helaas.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Briljant in al z'n eenvoud
Dat is vrouwen-logica.IWriteCode schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:12:
Toch knap hoe brichwatch er voor zorgt dat ik toch telkens weer lego aanschaf...
Ik ook niet... maar ik héb hem ondertussen wel! :-)Gunner schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:47:
Ik gebruikte de Mixels vroeger om af en toe aan een bepaalde besteeddrempel te geraken als er een promo was die ik echt wou. Mixels waren ook betere partspacks dan de BrickHeadz nu naar mijn bescheiden meningDP Kunst schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:03:
Die geruchten over het stoppen met BrickHeadz heb ik idd ook gehoord. Had ik na de Mixels weer iets gevonden om te sparen... Er zijn de laatste tijd ook geen nieuwe BrickHeadz meer aangekondigd. Begin van het jaar was het elke maand wel 4-8 nieuwe.
Zeker, en ook voor een veel betere prijs! 4€ per setjes was ook erg goed te doen met de hoeveelheid die ze hadden. BrickHeadz verzamelen loopt behoorlijk in de papieren. Ik gebruik minifigs altijd om de besteeddrempel te halenKapoen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:33:
[...]
Ik gebruikte de Mixels vroeger om af en toe aan een bepaalde besteeddrempel te geraken als er een promo was die ik echt wou. Mixels waren ook betere partspacks dan de BrickHeadz nu naar mijn bescheiden mening
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked