Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.947 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:53
iemand bekend met lego beurs te Oberhausen?
zondag 16 september is er weer een beurs
http://friwolf.homepage.t-online.de/Index.htm

vraag me af of het de moeite waard is. lijkt op de foto niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
De set is gewoon een simpele overpriced city facade. Ik zit niet zo in de winterserie, maar normaal waren het toch complete gebouwen zonder open achterkant?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:49:
De set is gewoon een simpele overpriced city facade. Ik zit niet zo in de winterserie, maar normaal waren het toch complete gebouwen zonder open achterkant?
Gek genoeg hebben ze slechts één gesloten gebouw in de hele serie ontwikkeld, de 10229 Cottage in 2012. En gisteren las ik dat deze ook niet goed onthaald werd juist omdat het een gesloten huisje was 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 14-09-2018 11:00 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Imho is de brandweer als thema wel leuk, maar dit gebouw past niet echt in lijn met de rest kwa bouw zelf. De rest heeft een dorps karakter met die schuine daken, dit lijkt meer uit een stad te komen. Had het zelf mooier gevonden als ze iets in de trent van dat 2e Lemax huisje hadden uitgebracht.

Maar goed, luxe probleem, kan de complete serie toch al niet meer kwijt :+

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Kapoen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:57:
[...]

Gek genoeg hebben ze slechts één gesloten gebouw in de hele serie ontwikkeld, de 10229 Cottage in 2012. En gisteren las ik dat deze ook niet goed onthaald werd juist omdat het een gesloten huisje was 8)7
Wat is er gesloten aan? De achterkant is toch gewoon open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:21

vhal

ಠ_ಠ

Señor Sjon schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:49:
Ze doen mij denken aan die 3-in-1 Creator huisjes die je voor 2 a 4 tientjes hebt (31068 bijvoorbeeld)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SlasZ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:12:
[...]

Wat is er gesloten aan? De achterkant is toch gewoon open?
Je hebt gelijk, mijn verontschuldigingen. Ik veronderstel dat het bericht dat ik las gisteren meer over de 'diepte' van het model ging t.o.v. de rest? Maar zoals je ziet er zijn voor- en tegenstanders van elke stijl, Lego kan nooit goed doen voor iedereen.

De trein en station heb ik zelf niet aangeschaft, want ik heb er gewoon geen ruimte voor. De andere sets die ik wel heb aangeschaft zijn de markt, toy shop (re-release) en de werkplaats van de Kerstman. Jammer genoeg hangt het geheel niet samen qua thema, daarin zou Lego misschien iets consistenter kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
keverjeroen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:15:
[...]

[YouTube]

Als ze nou heel goedkoop waren, had ik ze wel willen hebben. Zijkanten er af snijden en dan passen ze mooi strak tussen mn modulars. Maar ze zijn bijna net zo duur als die van plastic.
Nog terugkomend op mn eigen posts over 'goedkopere' wegenplaten. Ik kwam deze PDF tegen met printbare wegdelen. Ik print er wat uit om eens te kijken of dat wat is voor in de stad.

https://drive.google.com/...bSMtBZ1ctR2JnUndjMWc/view

Op de eerste pagina staan print-tips.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Persoonlijk vind ik de brandweer kazerne wel opvallen omdat dit het eerste gebouw in de wintervillage serie is met een plat dak. Hoe het gebouw verder is vind ik opzicht ook wel leuk gedaan. Dat de auto er niet in pas zonder uit te steken vind ik niet zo'n ramp, die laat ik toch in het dorp zelf rondreiden.

200 fish found!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Hoe krijg ik delen van een Bricklink bestelling in mijn Rebrickable Parts list?
Sommige onderdelen van een bestelling zijn vervanging en/ of aanvullingen van bijvoorbeeld 2e hands aankopen dus die moeten niet in de parts list.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:53:
[...]

Nog terugkomend op mn eigen posts over 'goedkopere' wegenplaten. Ik kwam deze PDF tegen met printbare wegdelen. Ik print er wat uit om eens te kijken of dat wat is voor in de stad.

dat is wel tof, jammer dat de grijze zo enorm veel toner/inkt kosten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hebben ze bij jou op het werk geen laserprinter dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mschol
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:18:
Hebben ze bij jou op het werk geen laserprinter dan?
dat vind ik, gezien de grootte van het bedrijf en dat het een familiebedrijf is, niet een optie.. ;)
meeste wordt op thermisch papier afgedrukt, de laser is er voor de kleinere zaken, als ik dan opeens 50% van de kleuren opmaak is dat, relatief, een flinke aanslag.
bij een groot bedrijf had ik er geen issue mee gehad, een paar van die bladen, nu wel..

Daarnaast zou ik bij voorkeur ze ook op dikker papier/dun karton printen, zodat het langer mee gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Misschien kunnen ze omgezet worden naar een lasercutter-bestand.
Op 4 mm MDF graveren is dan misschien ook wel een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

mschol schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:57:
[...]

dat vind ik, gezien de grootte van het bedrijf en dat het een familiebedrijf is, niet een optie.. ;)
meeste wordt op thermisch papier afgedrukt, de laser is er voor de kleinere zaken, als ik dan opeens 50% van de kleuren opmaak is dat, relatief, een flinke aanslag.
bij een groot bedrijf had ik er geen issue mee gehad, een paar van die bladen, nu wel..
Dit vind ik wel een goeie, de toelaatbaarheid van bedrijfsdiefstal relateren aan de grootte van de organisatie :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Iedereen weet toch dat Toelaatbaarheid = (Effect / Bedrijfswaarde) x Moraal :P

(doe zelf ook wel eens wat hoor)

[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 15-09-2018 10:30 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:29:
[...]

Weet niet of je het weet, maar ik zie hem voor 200 euro staan bij amazon.co.uk (209 incl verzenden)

Ik twijfel zelf altijd over deze sets. Ben zelf meer van de Creator Expert en deze lijken me wel ingewikkeld om te bouwen.
Ik meende dat je bij Amazon op een gegeven moment kon aangeven of je het in een doos verzonden wil hebben... omdat ik hoorde dat ze t soms sturen zonder omdoos?! Wil voorkomen dat de set doos beschadigd raakt. Of moet ik dan zekerheidshalve maar kiezen voor gift.
Ben zelf ook erg van de creator expert maar als auto liefhebber kan ik deze niet laten gaan. De Aston Martin komt volgend jaar wel aan de beurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 15-09-2018 10:32 ]

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11
Mijn Mack-truck kwam van Amazon.co.uk zonder omdoos. Die setdoos zag er dus niet netjes meer uit. Mijn BWE en later de rode kraan kwamen van Amazon.co.uk en Amazon.de en beide wel netjes met Amazon-omdoos. Voor alledrie heb ik niet gezien of ik daar een keus in had. Die Mack had ik overigens tegelijk besteld met de rallywagen, en die kwam apart verzonden wel in een omdoos :S

• Gim
  • Niet online
phYzar schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:43:
Mijn Mack-truck kwam van Amazon.co.uk zonder omdoos. Die setdoos zag er dus niet netjes meer uit. Mijn BWE en later de rode kraan kwamen van Amazon.co.uk en Amazon.de en beide wel netjes met Amazon-omdoos. Voor alledrie heb ik niet gezien of ik daar een keus in had. Die Mack had ik overigens tegelijk besteld met de rallywagen, en die kwam apart verzonden wel in een omdoos :S
Dan denk ik dat ik maar een paar euro toeleg zodat ze hem gift wrappen. Neem aan dat ie dan wel netjes bezorgd wordt als geschenk zijnde. Toch zonde anders, geen doorsnee set

• The Eagle

The Eagle

mschol schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:57:
[...]

Daarnaast zou ik bij voorkeur ze ook op dikker papier/dun karton printen, zodat het langer mee gaat
Fair enough. Koop je een cheapo laserprintertje, die dingen kosten onderhand minder dan twee setjes echte platen in een blister :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Reinier

\o/

phYzar schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:43:
Was het elke keer dezelfde verkoper (Amazon zelf misschien)?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11
Reinier schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:33:
[...]

Was het elke keer dezelfde verkoper (Amazon zelf misschien)?
Allemaal: "Verkocht door: Amazon EU S.a.r.L. "

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nG67RhkGmxYU0XFNsTyNlGnG/full.jpg
Vond de voorkant wat vlak, beetje textuur via die patroon bricks. En alle grijze platte blokjes van het raam vervangen voor witte, iets meer uniformiteit. En sluit beter aan met beganegrond. Twijfel nog over de deuren/kozijn, “glas” of die met raampjes en kleur?

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 15-09-2018 16:23 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Meest recente moc
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1878/42881362250_11b43285f1_c.jpgHelicopter by Pino

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:29
Gaaf ontwerp.
Geen idee hoe ik hier bij kom maar op de een of andere manier moest ik denken aan de serie "The Highwayman".
Afbeeldingslocatie: https://iamatvgeek.files.wordpress.com/2013/10/highwayman.jpg

• Pin0
  • Niet online
Ingelogd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:52:
[...]

Gaaf ontwerp.
Geen idee hoe ik hier bij kom maar op de een of andere manier moest ik denken aan de serie "The Highwayman".
[Afbeelding]
:) ik zou zeggen maak em van Lego!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• The Eagle

The Eagle

Highwayman, das lang geleden :D
Heb ik destijds (ik zal max 10 geweest zijn ofzo) ook eens geprobeerd om na te maken. Halverwege de moed opgegeven, pastte allemaal niet :+

Maar als je toevallig de helitransporter van Model Team hebt staan moet ie met wat aanpassingen zo ook wel te bouwen zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
Pin0 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:33:
[...]

:) ik zou zeggen maak em van Lego!
Iemand is mij al voor geweest :o

http://www.moc-pages.com/moc.php/204600
Afbeeldingslocatie: http://images.moc-pages.com/user_images/33451/12749846321_DISPLAY.jpg

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Grappig dat je dat onthouden hebt. Ik zie dat er maar 10 episodes van gemaakt zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:49:
[...]

Dan denk ik dat ik maar een paar euro toeleg zodat ze hem gift wrappen. Neem aan dat ie dan wel netjes bezorgd wordt als geschenk zijnde. Toch zonde anders, geen doorsnee set
dat heb ik bij een 200 euro kostend toetsenbord ook gedaan..
zat er alsnog geen doos of papier omheen en was het verzendlabel gewoon op de product doos geplakt :X

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:44:
[...]
dat heb ik bij een 200 euro kostend toetsenbord ook gedaan..
zat er alsnog geen doos of papier omheen en was het verzendlabel gewoon op de product doos geplakt :X
Had je dan gift als zijnde een tekst op het verzendlabel of gift als zijnde verpakken? Zag namelijk dat je eerst voor iets van gift moest kiezen en bij een volgende stap kon je de tekst schrijven voor op t verzendlabel of aanvinken wrap waarmee je gift tekst op een kaart erbij zou zitten. Want waar betaal je anders extra voor? Wellicht daar iets alleen bij eerste stap aangevinkt?

• The Eagle

The Eagle

Gunner schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:54:
[...]

Grappig dat je dat onthouden hebt. Ik zie dat er maar 10 episodes van gemaakt zijn.
Klopt ja. Was qua uitzendingen op de NL TV de opvolger van Knight Rider iirc. Ik vond het geweldig, maar mijn 2,5 jaar jongere zusje vond het eng dus ik mocht na twee afleveringen al niet meer kijken :(
/jeugdtrauma dus :P
Daarna kwam airwolf, dat was beter ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik denk erover om mijn kleine Lego city layout meerdere lagen te geven.
Het idee is om de straat met de modulars met ongeveer 16 bricks te verhogen ten opzichte van de rest. Dit geeft mij genoeg ruimte om er een tunnel onder te maken voor mijn treinen.

Hiervoor heb ik onderstaande voorzetwand en treinplatform met aansluitende tunnelingang gemaakt.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, wellicht dat ik hier en daar nog wat kan verbeteren.
Het is overigens de basis voor mijn station. Op het platform moeten nog bankjes en wat kleine winkels komen.
Op het lege gedeelte voor de rails komt nog een kleine vracht terminal.
Misschien maak ik bovenaan bij de trapingang nog een loket voor toegang tot het perron.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ovx6w20ual.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Als ie dan toch (goed!) bezig bent, maak er dan een derde spoor bij, speciaal voor vrachttreinen.
Prachtige opzet, maar imo veel werk voor ‘slechts’ 2 sporen.

Perron
Spoor 1
Perron
Spoor 2
Spoor 3
Vrachtterminal

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20

almightyarjen

When does the hurting stop?

Marsman83 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:21:
Ik denk erover om mijn kleine Lego city layout meerdere lagen te geven.
Het idee is om de straat met de modulars met ongeveer 16 bricks te verhogen ten opzichte van de rest. Dit geeft mij genoeg ruimte om er een tunnel onder te maken voor mijn treinen.

Hiervoor heb ik onderstaande voorzetwand en treinplatform met aansluitende tunnelingang gemaakt.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, wellicht dat ik hier en daar nog wat kan verbeteren.
Het is overigens de basis voor mijn station. Op het platform moeten nog bankjes en wat kleine winkels komen.
Op het lege gedeelte voor de rails komt nog een kleine vracht terminal.
Misschien maak ik bovenaan bij de trapingang nog een loket voor toegang tot het perron.

[Afbeelding]
Oh dat ziet er wel heel mooi uit! Ik zou idd nog wel wat details toevoegen zoals een eettentje e.d. Daarnaast is de grote wand ondanks de speelse verspringen misschien nog wel een erg groot vlak. Je zou wat bricks met baksteenpatroon hier en daar kunnen toevoegen om het wat te breken. Maar erg mooi, benieuwd naar het eindresultaat :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Marsman83
GeeBee schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:28:
Als ie dan toch (goed!) bezig bent, maak er dan een derde spoor bij, speciaal voor vrachttreinen.
Prachtige opzet, maar imo veel werk voor ‘slechts’ 2 sporen.

Perron
Spoor 1
Perron
Spoor 2
Spoor 3
Vrachtterminal
Zat ik ook aan te denken echter heb maar 2 loops in mijn layout, misschien dat ik nog een zijspoor maak maar ben bang dat ik dan te weinig ruimte over hou om nog een terminal te maken. De voorste baseplates zijn tevens de rand van mijn tafel.
almightyarjen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:31:
[...]

Oh dat ziet er wel heel mooi uit! Ik zou idd nog wel wat details toevoegen zoals een eettentje e.d. Daarnaast is de grote wand ondanks de speelse verspringen misschien nog wel een erg groot vlak. Je zou wat bricks met baksteenpatroon hier en daar kunnen toevoegen om het wat te breken. Maar erg mooi, benieuwd naar het eindresultaat :)
Thanks! Ik heb om de kosten wat te drukken zoveel mogelijk basic bricks gebruikt, die wand is idd een erg groot saai vlak nu, hopelijk komt het straks met de verschillende stands wat mooier eruit te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Marsman83 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:58:
[...]
Thanks! Ik heb om de kosten wat te drukken zoveel mogelijk basic bricks gebruikt, die wand is idd een erg groot saai vlak nu, hopelijk komt het straks met de verschillende stands wat mooier eruit te zien :)
Misschien kan je hier wat ideeën uit halen om die wand aan te kleden?

De maker van deze video heeft nog andere video's over de layout, maar hier zie je de muur goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
Kapoen schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:17:
[...]

Misschien kan je hier wat ideeën uit halen om die wand aan te kleden?
[YouTube: LEGO City Update - January]
De maker van deze video heeft nog andere video's over de layout, maar hier zie je de muur goed.
Wow thanks! Dat lijkt heel erg op wat ik voor ogen heb, hier heb ik wat aan 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:58

rammes

koekebakker 1e klas

Gunner schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:54:
[...]

aah Highwayman,ik heb die afleveringen ergens staan. leuk om terug te kijken _/-\o_

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:24
Ingelogd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:52:
[...]

Gaaf ontwerp.
[Afbeelding]
O wow, hierdoor ben ik na jaren achter die ene serie die ik als kkein kind ooit eens 1 aflevering van heb gezien. Thnx

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
Edgenumber schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:42:
O wow, hierdoor ben ik na jaren achter die ene serie die ik als kkein kind ooit eens 1 aflevering van heb gezien. Thnx
Fijn dat er weer een "raadsel" is opgelost.
Tsja... af en toe krijg ik van die vage flash-backs, het gave ontwerp van @Pin0 zal dat wel geprikkeld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Jang's review staat online:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Bedankt voor de suggesties aan mijn modulaire fietswinkel. Inmiddels heb ik mijn eerste poging in Stud.io gedaan en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nKDL58L.png

De eerste verdieping is nog niet ingericht, vanwege een paar redenen: geen tijd gehad, er missen wat onderdelen in Stud.io. Ik denk er ook over om hem voor deze competitie op te geven. Dus meer suggesties zijn altijd welkom. Ik heb ook een bakfiets gemaakt maar weet nog niet waar die geplaatst kan worden. Ook kan de ketting helaas nog om de fietsen op de stoep heen gelegd word in Stud.io.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55
MDT-Maikel schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:11:
Bedankt voor de suggesties aan mijn modulaire fietswinkel. Inmiddels heb ik mijn eerste poging in Stud.io gedaan en dit is het resultaat:
Wat gaaf man! Ik zou een fitness studio op de 1e etage doen, dat past er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
CopyCatz schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:22:
[...]

Wat gaaf man! Ik zou een fitness studio op de 1e etage doen, dat past er wel bij.
Ik zat net te denken een sportschool met hometrainers voor dat grote raam, zie ik jouw reactie ;)
MDT-Maikel schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:11:

[Afbeelding]

De eerste verdieping is nog niet ingericht, vanwege een paar redenen: geen tijd gehad, er missen wat onderdelen in Stud.io. Ik denk er ook over om hem voor deze competitie op te geven. Dus meer suggesties zijn altijd welkom. Ik heb ook een bakfiets gemaakt maar weet nog niet waar die geplaatst kan worden. Ook kan de ketting helaas nog om de fietsen op de stoep heen gelegd word in Stud.io.
Mooi dat het ook een wat moderner pand is, die zie je niet zo vaak.
Erg knap als je zoiets gedetailleerd kan maken! Ik heb nog een hele weg te gaan wil ik in de buurt komen volgens mij 😉

[ Voor 61% gewijzigd door Marsman83 op 16-09-2018 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDT-Maikel
@CopyCatz @Marsman83
Ik had nog niet verteld wat het idee voor het interieur is zo ver. Omdat ik vind dat er veel te weinig fietsen in een Lego stad zijn, niet reëel voor NL en ook niet voor de meeste Europese steden, wil ik zoveel mogelijk fietsen kwijt in de winkel. Helaas is het met Stud.io vrij tijdrovend om renders te maken, en zie je door het glas niet zoveel vanwege de belichting. Maar de begane grond heeft een paar fietsen, een paar fietsmanden, een toonbank en een reparatie plek. Op de eerste verdieping wilde ik een paar mountainbikes (zitten niet in Stud.io :() voor het raam hangen, nog wat wielershirts ophangen en dan is die verdieping ook wel vol. Het terras is een koffie+softijs kraampje met wat sta plekken en al af. Maar jullie suggestie brengt met wel op een idee, als ik er een fiets neer zet met een paar camera's heb ik een bike-fitting (tegenwoordig ook zeer hip). Ik was eigenlijk meer op zoek naar wat ideeën om de façade nog wat interessanter te maken, er zijn nog wat lege plekken.

@Marsman83 Mooi idee, met het verdiepte station. Ik denk trouwens dat er nog wel een kleine vracht terminal bij past, misschien iets wat vracht helemaal recht op jouw afbeelding kan optakelen. Ik houd er zelf van als een stad zeer dicht bebouwd is in Lego, zodat je naar veel details kan zoeken.
Marsman83 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:10:
Erg knap als je zoiets gedetailleerd kan maken! Ik heb nog een hele weg te gaan wil ik in de buurt komen volgens mij 😉
Bedankt. Ik denk dat die weg wel meevalt hoor. Ik heb vooral vrij veel steentjes hier liggen en de eerste verdieping kwam letterlijk vanzelf toen ik die vier glazen platen uitgesorteerd had. Met Stud.io de rest erom heen "vullen" is vooral zeer tijdrovend. Veel knapper vind ik zelf de creaties van @Pin0 waar veel meer design in zit en het lijkt alsof ieder blokje precies daar zit waar het hoort te zitten!

[ Voor 19% gewijzigd door MDT-Maikel op 16-09-2018 20:27 ]

brick store | mdt.re

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

:+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
keverjeroen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:53:
[...]

Ik heb een stukje uitgeprinte weg neergelegd in mn stad.

Voordelen:
- Heel goedkoop!
- Precies op schaal om te gebruiken tussen echte LEGO
- Makkelijk aan te passen (met een schaar) en er zijn andere patronen beschikbaar (halve bocht b.v.).
- Geen onnodige studs langs de weg, dus kan je de stoep van modulairs bijvoorbeeld strak langs de weg laten lopen.
- Hellingen zijn makkelijk te maken, vooral als een helling korter is dan een hele wegplaat (zie 1e foto bij spoorwegovergang)

Nadelen:
- De laser-printer op kantoor vond het blijkbaar lastig om de delen in de zelfde kleur grijs te printen.. Goede printer (instellingen) nodig dus.
- Kleur en patroon is anders dan origineel LEGO-wegdeel.
- Het grijze deel is zo precies op schaal, dat je al snel een wit randje er langs ziet lopen. Is denk ik op te lossen door bijvoorbeeld op 101% te printen.
- Papier kreukt snel, maar met dikker papier (en misschien vastlijmen) wordt het waarschijnlijk beter.

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/sbrc4j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/drck8n.jpg

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Kwestie van meten en je kan met CAD oid zo een strak patroontje maken. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het moment dat je zoontje van 6, jouw favoriete speelgoed van 32 jaar geleden in elkaar drukt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GMB9Y0x7fHqiwri0smcY87HR/medium.jpg

Niet helemaal compleet meer en in waardeloze afgekouwde, verkleurde staat, maar het gaat om het idee. Wat was ik hier vroeger blij mee.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Model Team 5580, altijd (+1)

Mocht je het niet weten:
- verkleuringen kun je herstellen met peroxide
- missende steentje kun je bijbestellen via BrickLink

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 17-09-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
GeeBee schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:16:
Model Team, altijd (+1)

Mocht je het niet weten:
- verkleuringen kun je herstellen met peroxide
- missende steentje kun je bijbestellen via ReBrickable
Ik ga nog even verder zoeken. We hebben nog wat schoenendozen met fantasie creaties :) Ik zal eens kijken of het wit nog te herstellen is.

Ik vind het overigens ook wel zijn charme hebben dat het er niet meer als nieuw uitziet. :)

Als hij er maar lekker mee kan spelen.

Morgen aan de zwarte bestelbus met speedboot trailer beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-09-2018 20:20 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:41
Ik niet technisch aangelegd, kan iemand zoiets als die straten uitplanten of maten doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:19:
[...]

Ik ga nog even verder zoeken. We hebben nog wat schoenendozen met fantasie creaties :) Ik zal eens kijken of het wit nog te herstellen is.

Ik vind het overigens ook wel zijn charme hebben dat het er niet meer als nieuw uitziet. :)
De mijne heb ik een paar weken geleden ook helemaal uit elkaar gehaald, in de waterstofperoxide gemikt en hagelwit weer in elkaar gezet :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

redfoxert schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:52:
[...]

De mijne heb ik een paar weken geleden ook helemaal uit elkaar gehaald, in de waterstofperoxide gemikt en hagelwit weer in elkaar gezet :D
Dat werkt het meest effectief op warme zonnige dag. Die zijn nog maar beperkt dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:14:
[...]

Dat werkt het meest effectief op warme zonnige dag. Die zijn nog maar beperkt dit jaar
Warmte heeft er weinig mee te maken, het gaat om de UV straling :) Ik heb het op een bewolkte dag geprobeerd deze zomer en er verschenen net zo goed belletjes rondom de blokjes, precies zoals bij een warme zonnige dag. Het zal wellicht wat langzamer gaan maar uiteindelijk werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

redfoxert schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:36:
[...]

Warmte heeft er weinig mee te maken, het gaat om de UV straling :) Ik heb het op een bewolkte dag geprobeerd deze zomer en er verschenen net zo goed belletjes rondom de blokjes, precies zoals bij een warme zonnige dag. Het zal wellicht wat langzamer gaan maar uiteindelijk werkt het wel :)
True, maar had indruk dat op warme zonnige dag stukken beter ging dan bewolkt, warmte zal idd minder van invloed zijn geweest. Maar tijdens die hittegolf periode effectief meerdere batches kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:45:
[...]

True, maar had indruk dat op warme zonnige dag stukken beter ging dan bewolkt, warmte zal idd minder van invloed zijn geweest. Maar tijdens die hittegolf periode effectief meerdere batches kunnen draaien
Absoluut, zonuren waren van zonsopgang tot zonsondergang :) Ik moest in de tuin wel regelmatig de potjes verplaatsen ivm schaduw en aan het eind van de dag stonden ze op de garage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

redfoxert schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:52:
[...]

Heeft dit ook gevolgen voor de kleuren die bij op de witte delen staan? Of het doorschijnende plexi wat er in zit? Denk bijvoorbeeld aan de deur met gekleurde strepen en raampje.

Misschien moet ik de mijne dan ook maar eens uit elkaar trekken en een badje geven.

Ps: zou dit ook werken onder UV leds? Daar heb ik er nog een hele serie van liggen. Misschien ineens een "bleachroom" maken. :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Youk schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:08:
[...]

Heeft dit ook gevolgen voor de kleuren die bij op de witte delen staan? Of het doorschijnende plexi wat er in zit? Denk bijvoorbeeld aan de deur met gekleurde strepen en raampje.

Misschien moet ik de mijne dan ook maar eens uit elkaar trekken en een badje geven.

Ps: zou dit ook werken onder UV leds? Daar heb ik er nog een hele serie van liggen. Misschien ineens een "bleachroom" maken. :P
De strepen hebben weinig te lijden gehad voor zover ik kan beoordelen. Het wordt wel iets lichter. Het plexiglas kan je er eventueel nog uit halen maar ik heb het laten zitten zonder gevolgen.

UV lampen gaan zeker werken. Het is de combinatie van waterstofperoxide en het UV licht dat het bleek proces activeert. Jangbricks heeft er zelf ook een eigen bleechbench mee gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
redfoxert schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:09:
[...]

UV lampen gaan zeker werken. Het is de combinatie van waterstofperoxide en het UV licht dat het bleek proces activeert. Jangbricks heeft er zelf ook een eigen bleechbench mee gemaakt :)
Misschien stomme vraag maar heb je toevallig enig idee hoeveel watt uv lamp je nodig zou moeten hebben?
Zie ze van 8 tot 55watt geloof ik (en nog een aantal stappen ertussen)
Heb een fixe lading verkleurde lego (wit/grijs) wat ik graag naar nieuwstaat wil brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je hebt van die gelnagel lampen. Maar dat is ruim genoeg om dikke handen in te steken. Wellicht dat dat werkt. Geen idee hoeveel watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
kokkie20 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:56:
[...]

Misschien stomme vraag maar heb je toevallig enig idee hoeveel watt uv lamp je nodig zou moeten hebben?
Zie ze van 8 tot 55watt geloof ik (en nog een aantal stappen ertussen)
Heb een fixe lading verkleurde lego (wit/grijs) wat ik graag naar nieuwstaat wil brengen :)
Ik zou eerst wat in een jampot of groentepot in de zon, of gewoon buiten, proberen voordat je met andere zooi in de weer gaat :)

Ik heb een paar van die HAK groentepotten gebruikt. Etiket eraf, waterstofperoxide en Lego erin, deksel erop en in de zon. Paar uurtjes wachten, keertje draaien, nog een paar uurtjes. Dan het resultaat bekijken. Alles wat nog niet genoeg wit is geworden blijft er nog ff in.

Wel goed afspoelen en opletten dat je niks op je kleding morst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Ga ik dat eerst proberen :)
Had wel mooie set gezien voor 40 euro ongeveer (2 lampen + houder)
Wordt dus eerst ff hakpotten fixen haha :D
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

himlims_ schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:17:
semi-ontopic;
Nee, ook niet semi-ontopic. ;)
pssst: gooi maar snel hier heen voor de puristen boos worden :)

Te laat >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Señor Sjon op 18-09-2018 16:13 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
https://shop.lego.com/nl-NL/Kerstman-en-kerstvrouw-40274 <<< Jeej hij is aangemeld :D
Nu nog ff wachten tot de nieuwe kerst promoties komen en dan ff een mooie bestelling plaatsen :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Marsman83
Vandaag "trip down memory lane" :)
Ik heb mijn 7823 container terminal uit de oude doos gehaald en opgebouwd, samen met wat '80s muziek op de achtergrond :9
Er komen zo heel wat herinneringen te boven als je zo'n oude set aan het bouwen bent!
Ik heb hem even tijdelijk aan mijn city lay-out toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3xuqwmoq.jpg

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:21:
https://shop.lego.com/nl-NL/Kerstman-en-kerstvrouw-40274 <<< Jeej hij is aangemeld :D
Nu nog ff wachten tot de nieuwe kerst promoties komen en dan ff een mooie bestelling plaatsen :D
Thuis overlegd. Ook al zijn het de kerstman- en vrouw, ze komen er niet in :P Deze kerstman ziet er een stuk beter uit dan die kerstman in die stoel... denk dat ik die niet voor kerst cadeau had moeten schenken als grap >:) Gelukkig komt er nog genoeg van kerst voorbij wat wel door de voordeur mag en getoond gaat worden in de woonkamer _/-\o_ Van de "kerst" promootjes zit ik vooral te wachten op die Penguin costume Girl.

• kokkie20
Gim schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:07:
[...]

Thuis overlegd. Ook al zijn het de kerstman- en vrouw, ze komen er niet in :P Deze kerstman ziet er een stuk beter uit dan die kerstman in die stoel... denk dat ik die niet voor kerst cadeau had moeten schenken als grap >:) Gelukkig komt er nog genoeg van kerst voorbij wat wel door de voordeur mag en getoond gaat worden in de woonkamer _/-\o_ Van de "kerst" promootjes zit ik vooral te wachten op die Penguin costume Girl.
Haha bij mij komen ze er wel gelukkig in :D Dat vind ik ook, ondanks dat ik die ook in 2 versies heb :P (Kerstman + kerstvrouw in stoel)
Inderdaad, zit nog te wachten tot er meerdere dingen van de kerst/winter voorbij komen in de hoop wat leuks erbij te scoren :D En de inmiddels "grote" verzameling nog meer uit te breiden :D

[ Voor 3% gewijzigd door kokkie20 op 19-09-2018 07:47 ]

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:46:
[...]

Haha bij mij komen ze er wel gelukkig in :D Dat vind ik ook, ondanks dat ik die ook in 2 versies heb :P (Kerstman + kerstvrouw in stoel)
Inderdaad, zit nog te wachten tot er meerdere dingen van de kerst/winter voorbij komen in de hoop wat leuks erbij te scoren :D En de inmiddels "grote" verzameling nog meer uit te breiden :D
Is hier al eens genoemd:
https://brickset.com/arti...enguin-suit-girl-revealed!

Deze komt je wel bekend voor toch? Zag de CMF op MP al verschijnen, maar hij moet blijkbaar nog in de stores belanden.

• kokkie20
Ja zag hem net voorbij komen toen ik ernaar zocht :)
Die moet er natuurlijk bij komen, anders is mijn andere pinguin zo alleen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Tijdelijk? Hoezo tijdelijk? Zo'n icoon moet centraal staan in je layout. :D

• Kapoen
Een city trip naar Londen is natuurlijk niet volledig zonder een bezoek aan de Lego store op Leicester Square. Wat is het leuk om daar eens rond te kuieren zonder een miljoen mensen om je heen (itt de opening twee jaar geleden) :P

Een dozijn foto’s nemen van de bouwwerken die er staan kan gewoon, en de vele rekken met Lester minifigs waren ook goed gevuld :D Blijkbaar viel ik op een goed moment binnen, want er was geen wachtrij buiten en de winkel was praktisch leeg qua bezoekers.

Bij Hamley’s heb ik ook de (nog duurder dan Lester) exclusieve paleiswachter minifig aangeschaft. Daarvan hadden ze op elke verdieping wel een rek staan :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

almightyarjen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:08:
[...]

In de ambtenarij geldt dat niets zo permanent is als een tijdelijke situatie. Komt wel goed dus ;)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• The Eagle

The Eagle

[...]

Ben ik met je eens, mar als ik dat moet gaan toepassen met de city monorail hou ik weinig ruimte over voor andere dingen :X

• Marsman83
[...]

Ja daar heb je wel gelijk in, ik vind de schaal alleen niet zo passen bij de rest.
Containers zijn tegenwoordig veel groter, net als de auto's (6 ipv 4 studs breed).
Daardoor vind ik vrij veel oudere sets niet meer passen en wil toch een beetje een standaard houden.

Had ik maar meer ruimte, dan kon ik oldschool en newstyle neerzetten :D

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:41
The Eagle schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:48:
[...]

Ben ik met je eens, mar als ik dat moet gaan toepassen met de city monorail hou ik weinig ruimte over voor andere dingen :X
Heb je die nou nog steeds niet in je lay-out geplaatst :P

• mschol
  • Niet online
Marsman83 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:37:
[...]

Ja daar heb je wel gelijk in, ik vind de schaal alleen niet zo passen bij de rest.
Containers zijn tegenwoordig veel groter, net als de auto's (6 ipv 4 studs breed).
Daardoor vind ik vrij veel oudere sets niet meer passen en wil toch een beetje een standaard houden.

Had ik maar meer ruimte, dan kon ik oldschool en newstyle neerzetten :D
wees blij dat je een layout neer kan zetten :D :P

ik kan nu max 4 modulairs per keer naast elkaar kwijt, en her en der losse sets

had graag een treinlayout gemaakt icm een stad layout

• Marsman83
mschol schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:59:
[...]

wees blij dat je een layout neer kan zetten :D :P

ik kan nu max 4 modulairs per keer naast elkaar kwijt, en her en der losse sets

had graag een treinlayout gemaakt icm een stad layout
Ook zeker waar :) Achja, we willen in de basis altijd meer he :+
Kan je geen kleine trein loop om die modulars heen maken?
Of misschien de modulars op een verhoging plaatsen zodat je eronder een trein rond kan laten rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

• The Eagle

The Eagle

moer schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:53:
[...]

Heb je die nou nog steeds niet in je lay-out geplaatst :P
Ja en nee. Theoretisch wel, maar die monorail staat net als de rest van de layout nog in bakken onder de tafel :X :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MDT-Maikel

Mooie mix van nieuw (achtbaan) en oud (monorail). Meer informatie van de bedenker hier.

brick store | mdt.re

• almightyarjen

almightyarjen

^^Jason maakt altijd zulke originele dingen, geweldig ontwerp weer! :Y

• mschol
  • Niet online
Marsman83 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:01:
[...]

Ook zeker waar :) Achja, we willen in de basis altijd meer he :+
Kan je geen kleine trein loop om die modulars heen maken?
Of misschien de modulars op een verhoging plaatsen zodat je eronder een trein rond kan laten rijden.
nope helaas niet, modulairs staan nu op tv meubel, met een ondersteunende plank zodat de grondplaten overal ondersteund worden (opmaat gezaagd voor 4 modulaire in breedte)

breder of hoger plaatsen kan niet ivm schuin dak

en de losse plekken zijn in een kast van ikea, het ivar systeem met planken van 30cm diep

oh en dan nog een laag kastje van 1m breed en ~25 diep ofzo voor de millennium falcon in display case :X

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 22-09-2018 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Met de kleine man "even" nieuwe schoenen kopen en op de weg terug door de Intertoys XL ... bad idea ....

60192
41233 (voor zn zus)
31084 (voor papa)

Viel uiteindelijk nog best mee, iets meer dan 85 euro kwijt :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Mijn winterdorp voor 2018 is eindelijk klaar *O*. Ik zet mijn traditie niet voort dat ik te lui ben om alle afbeeldingen in een tabel te verwerken (hoewel het via gallery: Zeehond wel eenvoudiger is om er doorheen te bladeren), dus bij deze :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4rHotrOEx8yxOCWd00eSkWtu/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ADgO5n5aHycxgnpjyOvSIHDK/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k1fl7FymRgVz8Kt3Vg2QxI1d/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ootenvl0JlnLryMaxRkU8yFR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WPHWoF5lR97XUb7YFHUowIru/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jwvZqq5lzihu06OYRODVuhAl/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UdkDXqYe8nxZF5XAN6yN6h7m/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KaJ4vEvmn8GKM6TQVb4NPgHn/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s4OxUSBT72NARaCbLeCfwuRR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LJ6sVyh64WRjhMyslUYZNEa5/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Trk06vEDK7gVSwih6jMfL08Z/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lBdUhY5jEMy5Q7HzJTwq0sd7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wVCeypbuZq5kESZLom29SVQM/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r8PaXEuuXrAqKwBfC3cgFE3r/thumb.jpg

Het dorpje is zo'n 19 standaard basisplaten groot. De meeste tijd zat in het bouwen van de grote berg. Het gedeelte waar de treinrails ligt is ook opgehoogd met1 blokje en dan nog een laag witte platen

200 fish found!

• redfoxert
  • Niet online
Dorpje durft ie nog te zeggen ... 19 baseplates lol :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
redfoxert schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:02:
Dorpje durft ie nog te zeggen ... 19 baseplates lol :)
Haha, komt wellicht omdat ik geen weg basisplaten gebruikt heb waardoor het kleiner is dan de meeste ander lay-outs die ik maak. Eigenlijk zijn het ook meer 2 dorpen met een revier ertussen :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

het schreeuwt op dit moment nog om fatsoenlijke foto's @Zeehond ;)
Je harde werk verdient beter dan dit :)

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik weet niet of iemand dit kanaal kent, maar hij heeft wat leuke kleine MOCcs en zeker leuke voor de modulars.
Vooral deze 2 vond ik erg leuke toevoegingen en kwamen er bij mij zeker, als ik modulars had...

YouTube: LEGO Modular-Compatible Alleyway MOC
YouTube: LEGO Modular-Compatible European Alleyway MOC

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:37:
het schreeuwt op dit moment nog om fatsoenlijke foto's @Zeehond ;)
Je harde werk verdient beter dan dit :)
Zou zelf graag ook betere foto's maken, maar fotografie is niet mijn beste kwaliteit helaas :/.

200 fish found!

• redfoxert
  • Niet online
Zeehond schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:55:
[...]

Zou zelf graag ook betere foto's maken, maar fotografie is niet mijn beste kwaliteit helaas :/.
Begin eens met meer licht :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

En zet de flitser van je telefoon/fotocamera uit. De boel goed stilhouden en schieten maar.

Hier staat tekst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:27:
[...]

En zet de flitser van je telefoon/fotocamera uit. De boel goed stilhouden en schieten maar.
Je kan zelfs een tripod maken met Lego om de telefoon vast te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

MDT-Maikel schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:21:
[YouTube: Motorized LEGO Roller Coaster Train]

Mooie mix van nieuw (achtbaan) en oud (monorail). Meer informatie van de bedenker hier.
Geinig. Als je alleen bochten in een richting hebt (dus enkel naar links of enkel naar rechts), dan zou het mogelijke moeten zijn langere wagons te maken als er voor een assymetrische hangende trein zou worden gekozen, d.w.z. een trein waarvan de wagons naast i.p.v. boven of onder de rails hangen, zijdelings bevestigd aan het motor-systeem en de bogies, met een contragewicht aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Mad-Matt schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:54:
Ik weet niet of iemand dit kanaal kent, maar hij heeft wat leuke kleine MOCcs en zeker leuke voor de modulars.
YT tipte mij onlangs over dit kanaal. Zijn idd leuke toevoegingen om tussen de modulars te plaatsen, en wat gebouwen betreft komt ie ook met leuke ideeën.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:27:
[...]

Bij deze een paar nieuwe foto's. Echter wanneer je de foto vergroot blijft het toch wat wazig, ik heb denk ik gewoon ook een betere camera nodig :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z8G0ZK1xbm4imQyQLXTDYuRh/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GDHSFu1v0FuTTtMAhkAmMug6/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JDgA0yTxVWWElQ0Yly6R0Jgz/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kRiZ0dD7ZJaQMLTQ7GXjq5R1/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dqq4EcPyLmqwllry7JfuNq2x/thumb.jpg

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:23:
[...]
Bij deze een paar nieuwe foto's. Echter wanneer je de foto vergroot blijft het toch wat wazig, ik heb denk ik gewoon ook een betere camera nodig :P
Met welk type camera schiet je eigenlijk? Een smartphone-achtige of een dslr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:28:
[...]

Met welk type camera schiet je eigenlijk? Een smartphone-achtige of een dslr?
Gisteren met mijn Nokia 6.1, vandaag met deze: pricewatch: Canon Ixus 165 Zilver.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:30:
[...]

Gisteren met mijn Nokia 6.1, vandaag met deze: pricewatch: Canon Ixus 165 Zilver.
Daarmee kan je ook mooie foto's maken :) De truuk is zoals eerder al gezegd goede belichting en zeker niet flitsen. Eventueel kan je ook proberen om de auto focus uit te schakelen en manueel scherp te stellen (vandaar de aanbeveling voor een steun/tripod).

Pagina: 1 ... 78 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .