My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
35.- EUR totaal voor betaald, kon uiteraard goedkoper maar wilde graag de boxed versie en via de meeste bekende brick sites was er geen of geen garantie op de doos. Oh well.

hoi
Zullen ze hier licentierechten voor hebben vanuit Firas?ReVision. schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:18:
De bekende Firas Moc maar dan van Mould King. Benieuwd of de kwaliteit een beetje redelijk is bij dit model, over andere Mould King sets altijd wel prima tevreden geweest.
35.- EUR totaal voor betaald, kon uiteraard goedkoper maar wilde graag de boxed versie en via de meeste bekende brick sites was er geen of geen garantie op de doos. Oh well.
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ze zeggen dat het GoBricks stenen zijn, in mijn ervaring is de tint geel inderdaad iets anders dan Lego.zonoskar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:48:
Ik heb die ook overwogen, maar ik vond het geel echt lelijk. Als hij wit was geweest had ik die ook gekocht, net als de Countach MOC die Mouldking ook uitgebracht heeft.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ja ik heb ook getwijfeld maar ik heb al meerdere firas mocs staan van de Lego Porsche en dus voldoende in wit. Geel is een keer wat anders en echt lelijk vind ik de gele stenen er niet uit zien.zonoskar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:48:
Ik heb die ook overwogen, maar ik vond het geel echt lelijk. Als hij wit was geweest had ik die ook gekocht, net als de Countach MOC die Mouldking ook uitgebracht heeft.
Ik zal nog wel een fototje of twee posten als hij in elkaar staat.
hoi
Dat is https://turbomoc.com/nl
Het lijkt erop dat dit een dropshipper is, maar ze waren snel met reageren en afgezien van om welk onderdeel het ging, werden er verder geen vragen gesteld maar het pakket opgesteld en opgestuurd.
Zit mezelf steeds ontzettend in te houden wat die modulars betreft.Brammos85 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:59:
En ook de Skateshop van Lumibricks / Funwhole is af. Wat een meesterlijke set weer vol prachtige details en briljant licht.
Gaat allen dit merk uitproberen, het zal echt niet tegenvallen ❤️❤️
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat theater en die club lijken me ook zo ontzettend tof! Naast die platenzaak en die skate store die je nu laat zien.
Bedankt!
Gein natuurlijk; echt toffe sets!
Ja, die staan hier ook op het lijstje. Ik kan echt nergens negatief over zijn bij dit merk tot nu toe.SuBBaSS schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:07:
[...]
Zit mezelf steeds ontzettend in te houden wat die modulars betreft.![]()
Dat theater en die club lijken me ook zo ontzettend tof!
Die skate shop kostte me 6 tientjes in de aanbieding. Kom daar nog maar eens om bij LEGO.
Ik heb zelf gisteren ook deze set afgebouwd, en ook heel erg tevreden ermee, goeie kwaliteit en alles mooi geprint en de verlichting mooi weggewerkt, ga zeker meer sets van dit merk kopen, je hebt hem wel heel erg goedkoop kunnen scoren voor 60 euro, ik heb er wel wat meer voor betaald, maar nog steeds heel te vreden met de prijs kwaliteits verhouding.Brammos85 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:59:
En ook de Skateshop van Lumibricks / Funwhole is af. Wat een meesterlijke set weer vol prachtige details en briljant licht.
Gaat allen dit merk uitproberen, het zal echt niet tegenvallen ❤️❤️
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wou zelf ook nog foto's ervan posten maar is nu niet meer nodig.
Burg Blaustein advent krijgt een uitbreidingset zodat de kleine tot aan de Voorburg kan worden uitgebreid.
Toch handig als je geen plek hebt voor 25k+ bouwwerken.
YouTube: Astronom & Blaustein: Das erwartet euch im Advent 2025!
Die kabel die ik dus mis, ik krijg nou al tot 2 keer de verkeerde opgestuurd welke al in mijn pakket zat, dus ik begin een beetje moedeloos te worden.
De kabel die ik zoek is de onderstaande, met aan de linkerkant een witte aansluiting, die vast te klikken is aan het frame van de auto op vierkant blokje, waar de rechterkant, grijs is en een soort van link connector is om soortgelijke connectoren op aan te sluiten.
/f/image/oWrBjIz5obCp0VOcfp6VEwpM.png?f=fotoalbum_large)
**EDIT**
nevermind, Google is your friend as usual
heb het gevonden op BSW bricks.
[ Voor 21% gewijzigd door Pim0377 op 30-07-2025 08:33 ]
Ik zie op AliExpress een leuke set van dat merk staan, helaas flink aan de prijs en met absurde verzendkosten dus dat is sowieso een no go. Maar als de ervaringen sowieso slecht zijn, hoef ik dat ook niet meer in de gaten te houden natuurlijk.
:strip_exif()/f/image/7uzTR1yscUGFQCShKLolUULb.png?f=user_large)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Bij de reviews van die laatste meldt iemand dat de bricks soms heel moeilijk op elkaar gaan (en hij vertelt er nog even bij dat hij sterk is).
Wel toffe set verder!
Heb een zwak voor dat soort architectuur.
Lijkt erop, maar is volgens mij wel anders, zie die bomen eromheen en dergelijke.SuBBaSS schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:20:
Ik had er niet van gehoord, maar zie bij de gerelateerde producten precies dezelfde set onder de naam "Wange Bricks".
Genoemde review had ik gezien ja, anders maar een keer bestellen, mits leuk geprijsd.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zie het verschil nog steeds niet.CLB schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:04:
[...]
Lijkt erop, maar is volgens mij wel anders, zie die bomen eromheen en dergelijke.
Genoemde review had ik gezien ja, anders maar een keer bestellen, mits leuk geprijsd.
(Ze gebruiken bijv. hetzelfde filmpje bij beide artikelen; da's niet handig).
Maar het zou voor mij (voor de juiste prijs) ook niet echt een turn-off zijn.
Verwijderd
![]() | ![]() | ![]() |
Setje van Sluban. Ik had eerder al twee andere setjes uit de Tweede Wereldoorlog-serie besteld via AliExpress. Wat mij betreft is Sluban een van de betere merken binnen dit segment: degelijk spul en relatief veel detail voor de prijs. Nu het gebouwd is, heeft mijn dochtertje het overigens meteen ingepikt.
:strip_exif()/f/image/YevGB4hK5DAHhnB2sThFYuFz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/10JU8vLeUfHACXnxvv3vbSah.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke set, wist niet dat die er was bij Yourwobb, wil je een fototje plaatsen als het in elkaar zit? Ik ben benieuwd naar het eind resultaat zonder de sponsor stickers. Zeer waarschijnlijk dat ik deze ook zal aanschaffen als ze er beetje goed uitzien en in elkaar zitten.Ingelogd schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:51:
Audi setje eindelijk ontvangen via yourwobb. Wat ik wel minder vind is dat de reclame er niet meer op de blokjes staat. Alleen het Audi merk, geen sponsor namen. Wat ik nu begrepen heb is dat alleen de eerste batch mooie bedrukte blokjes heeft. De restock alleen het Audi merk. Dat hadden ze wel even mogen melden, maakt de set echt wel wat minder. Maar ja... nu maar is bouwen.
hoi
Op de doos staat die al afgebeeld zonder de sponsors.ReVision. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:33:
[...]
Leuke set, wist niet dat die er was bij Yourwobb, wil je een fototje plaatsen als het in elkaar zit? Ik ben benieuwd naar het eind resultaat zonder de sponsor stickers. Zeer waarschijnlijk dat ik deze ook zal aanschaffen als ze er beetje goed uitzien en in elkaar zitten.
:strip_exif()/f/image/OSvxqN545aDI29ARUEF1OCa8.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard maar ik bedoel in het echt als de hele set eenmaal gebouwd is ben ik benieuwd hoe ze er allemaal uit zien en ook tevens benieuwd naar de bouw en steentjes kwaliteit.Ingelogd schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:08:
[...]
Op de doos staat die al afgebeeld zonder de sponsors.
[Afbeelding]
hoi
Wat een toffe set, echt een beleving. Gelicentieerde set maakt het voor het gevoel en oog specialer, natuurlijk speelt nostalgie van de group B-rally ook mee. Wat een kanonnen waren dat, je voelt het gewoon bij het bouwen
:strip_exif()/f/image/8DMbLW8oRrZ2VBQk7hnR605B.jpg?f=fotoalbum_large)
De verpakking, korte introductie van de Audi Quattro in het instructieboekje maakt je al warm

:strip_exif()/f/image/nZOmtOEoxuPhOfzRLtdg24eK.jpg?f=fotoalbum_large)
De bouwsteentjes bouwen prima, de bouwtechnieken leuk gevonden, geen stickers en het resultaat mag er zijn
:strip_exif()/f/image/8rsW01yd44yS3QAdzgZRyKgN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t0PUnWHP1f2Bi0bOqtsEpLN8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1RZv7wImd5NdoEeNZvGR24nV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lf7hUgxNDkxoTvt9S8iY5IiG.jpg?f=fotoalbum_large)
Huh...??? een instructie waar ik blokjes in de prullenbak moet gooien
:strip_exif()/f/image/3tNA6s5S9z2AD6c3m7qeZotd.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog de rest van de set bouwen
Voor de geïnteresseerde is de set gekocht bij yourwobb. Je kan daar de set zonder en met doos selecteren. Totale kosten ca. 45 euro.
Zat zelf afgelopen week bij bluebrixx te kijken en zag daar bij de auto's een aantal modellen als 'coming soon' staan, waaronder deze:

Vooral die Guilia spreekt me erg aan.
Dit moeten toch wel heel veel specifieke bricks zijn als zo'n model uit 90 onderdelen bestaat maar er alsnog zo realistisch uitziet.
[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 09-08-2025 12:51 ]
Had voor kit wat schijne blokjes over na bouwen, die gebruikt om de motorkap iets beter dicht te krijgen. (zie je vanzelf wel.)
Wacht zelf op de Orange Supercar (a.k.a. de General Lee) en ED209.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ga binnenkort starten aan Robocop van Blue Brixx
Zijn die aangekondigd of zijn er net als bij LEGO leaks te vinden van aankomende sets?Illegal_Alien schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:53:
Wacht zelf op de Orange Supercar (a.k.a. de General Lee) en ED209.
https://www.snoopysbricks...ategorie/cobi/alfa-romeo/SuBBaSS schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:50:
Gaaf ding hoor. Die zou er hier ook wel eens kunnen komen.
Zat zelf afgelopen week bij bluebrixx te kijken en zag daar bij de auto's een aantal modellen als 'coming soon' staan, waaronder deze:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit moeten toch wel heel veel specifieke bricks zijn als zo'n model uit 90 onderdelen bestaat maar er alsnog zo realistisch uitziet.
Die alfas zijn al een tijdje beschikbaar, ik moet er zelf eigenlijk ook nog eentje voor de collectie
Ik dacht me te herinneren dat de eigenaar van die shop een medetweaker is trouwens, maar kan me vergissen, heb er zelf iig enkele honderden euros aan cobi gekocht
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Oeh, rood moet ie eigenlijk ook wel zijn ja. Maar helaas uitverkocht.vectormatic schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:21:
[...]
https://www.snoopysbricks...ategorie/cobi/alfa-romeo/
Die alfas zijn al een tijdje beschikbaar, ik moet er zelf eigenlijk ook nog eentje voor de collectie
Ik dacht me te herinneren dat de eigenaar van die shop een medetweaker is trouwens, maar kan me vergissen, heb er zelf iig enkele honderden euros aan cobi gekocht
Zal die groene dan ws. een nieuwe uitgave zijn. Ik vind de kleur in ieder geval (ook) prima te pruimen.
Ja ik lees regelmatig meevectormatic schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:21:
[...]
https://www.snoopysbricks...ategorie/cobi/alfa-romeo/
De 24604, 24605 en 24606 zijn gelijk tijdig gereleased. De 24604 (de rode) komt rond de 20e weer binnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Snoopy1975 op 10-08-2025 08:47 ]
Ah, jullie hebben ook de Mattel bricks. Ben benieuwd of daar nog wat leuks van gaat uitkomen in de toekomst. Ik hou jullie site in de gatenSnoopy1975 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:43:
[...]
Ja ik lees regelmatig mee
De 24604, 24605 en 24606 zijn gelijk tijdig gereleased. De 24604 (de rode) komt rond de 20e weer binnen.
- Voyager
- Danube Runabout
- DS9 (Met mini Defiant
- Delta Flyer.
En dan de Defiant nu.(Nee ben ik niet op de foto

[ Voor 28% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-08-2025 13:56 ]
De schuine blokjes zijn op de 3*1 gezet en daarna bedrukt. Dan weet je als drukker zeker dat ze mooi aansluiten.Huh...??? een instructie waar ik blokjes in de prullenbak moet gooienNou, dat is ook voor het eerst.
[ Voor 81% gewijzigd door GeeBee op 10-08-2025 14:06 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dat is dan niet echt gelukt.GeeBee schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:05:
[...]
De schuine blokjes zijn op de 3*1 gezet en daarna bedrukt. Dan weet je als drukker zeker dat ze mooi aansluiten.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/daNyn4LqK4Gf8ESlaIrmvUfF.jpg?f=user_large)
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Die is erg tof, helaas wat te laat achter BlueBrixx gekomen, dus heb er maar 2 (Enterprise (TOS) en de Bird of Prey)Illegal_Alien schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:53:
Hmm, done something stupid, heb nog een Defiant van Bleu Brixx kunnen vinden, beetje duur(der) geintje, maar dan is de collectie die ik wilde hebben gevuld; (Heb niks met de enterprises. e.d.)
- Voyager
- Danube Runabout
- DS9 (Met mini Defiant)
- Delta Flyer.
En dan de Defiant nu.(Nee ben ik niet op de foto)
[Afbeelding]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Heel vlot en netjes geleverd door Snoopy's brickshop.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZvFmPNMkSK2QpGLTqYR2aj5.jpg?f=user_large)
De maserati zit onderhand in elkaar.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jRUA0yl1hFrqsVW1Ci2po81u.jpg?f=user_large)
Vond de build leuk. Zoals verwacht een heel aantal specifieke parts (de hele carrosserie zo ongeveer) maar alles netjes bedrukt en het zit goed in elkaar.
Je bouwt hierbij wel het chassis itt. Speed Champions (en da's maar goed ook anders had het ding met max. 5 bouwstapjes in elkaar gezeten
Odanks de duidelijk aangegeven maten komt dit appelige persoon er pas nu achter dat de wagens 7 studs breed zijn. Gulden middenweg tov. Lego maar zorgt er natuurlijk wel voor dat ze minder mooi schalen met de 8 studs die ik al heb (en hier past dan ook geen minifig in).
Edit: de Lancia is 6 studs, maar die komt dan ook uit de "action town" serie (city). Daar had ik niet zo op gelet bij aanschaf.
:strip_exif()/f/image/Z7aHMauMsAnyglXVeYIeG5du.jpg?f=fotoalbum_medium)
Klein bier echter.
Vind de modellen erg tof, daar gaan er zeker meer van komen.
Edit 2: Giulia ook klaar.
:strip_exif()/f/image/mXpBkp4ZVEv9A7FwMbqy7s3R.jpg?f=fotoalbum_medium)
Meteen maar even (heel quick n dirty) een platformpje in elkaar geklust zodat ze allemaal bij elkaar staan:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AVmUz9Tej9CK3MikMwtRZ0rP.jpg?f=user_large)
Mijn eerste ervaring met Cobi en die valt zeker niet tegen!
Spul voelt goed aan, is netjes geprint, kwetsbare delen worden netjes apart verpakt en zijn krasvrij.
Handleiding is ook duidelijk. Modellen zijn uiteindelijk ook heel netjes.
Prijs-kwaliteit is erg goed.
Dan het nadeel, de olifant in de bouwsteentjes-kamer: de bouwervaring is (in vergelijking) maar matig. Je klikt deze modellen zo in elkaar, vooral door al die custom parts.
Het ziet er uiteindelijk (veel) strakker uit dan bij Lego maar heb tijdens de bouw niet een keer een moment gehad van "wauw, dat zit vernuftig in elkaar". Dat gebeurt me bij Lego wel regelmatig.
Goed, voor beiden is hier een plaats. Ben niet zo'n purist.
Besef me wel dat ik nu de parts wel goed gescheiden moet gaan houden, mhoo op eventuele verkoop.
[ Voor 46% gewijzigd door SuBBaSS op 13-08-2025 18:32 ]
Fijn om te zien dat ze je bevallen.SuBBaSS schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:52:
Italiaans triootje binnen.
Heel vlot en netjes geleverd door Snoopy's brickshop.![]()
[Afbeelding]
De maserati zit onderhand in elkaar.
[Afbeelding]
Vond de build leuk. Zoals verwacht een heel aantal specifieke parts (de hele carrosserie zo ongeveer) maar alles netjes bedrukt en het zit goed in elkaar.
Je bouwt hierbij wel het chassis itt. Speed Champions (en da's maar goed ook anders had het ding met max. 5 bouwstapjes in elkaar gezeten).
Odanks de duidelijk aangegeven maten komt dit appelige persoon er pas nu achter dat de wagens 7 studs breed zijn. Gulden middenweg tov. Lego maar zorgt er natuurlijk wel voor dat ze minder mooi schalen met de 8 studs die ik al heb (en hier past dan ook geen minifig in).
Edit: de Lancia is 6 studs, maar die komt dan ook uit de "action town" serie (city). Daar had ik niet zo op gelet bij aanschaf.
[Afbeelding]
Klein bier echter.
Vind de modellen erg tof, daar gaan er zeker meer van komen.
Edit 2: Giulia ook klaar.
[Afbeelding]
Meteen maar even (heel quick n dirty) een platformpje in elkaar geklust zodat ze allemaal bij elkaar staan:
[Afbeelding]
Mijn eerste ervaring met Cobi en die valt zeker niet tegen!
Spul voelt goed aan, is netjes geprint, kwetsbare delen worden netjes apart verpakt en zijn krasvrij.
Handleiding is ook duidelijk. Modellen zijn uiteindelijk ook heel netjes.
Prijs-kwaliteit is erg goed.
Dan het nadeel, de olifant in de bouwsteentjes-kamer: de bouwervaring is (in vergelijking) maar matig. Je klikt deze modellen zo in elkaar, vooral door al die custom parts.
Het ziet er uiteindelijk (veel) strakker uit dan bij Lego maar heb tijdens de bouw niet een keer een moment gehad van "wauw, dat zit vernuftig in elkaar". Dat gebeurt me bij Lego wel regelmatig.
Goed, voor beiden is hier een plaats. Ben niet zo'n purist.
Besef me wel dat ik nu de parts wel goed gescheiden moet gaan houden, mhoo op eventuele verkoop.
Er is wel een groot verschil tussen LEGO en COBI, lego bouwt alles op minifig schaal, zodat je er altijd lekker mee kunt spelen en er een poppetje in kan zetten. COBI bouwt alles op echte schaal. alle drie de modellen zijn 1:35.
In deze kleine modellen zitten inderdaad weinig verrassende bouw technieken, mijn ervaring bij de grotere modellen is wel wat anders.
:strip_exif()/f/image/orU3cByG3HAzWzUETl9sZUEr.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
https://nl.aliexpress.com/item/1005005772555410.htmlSuBBaSS schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:52:
[Afbeelding]
Deze heb ik gekocht voor displays, waren stuk goedkoper dan nu, maar passen de speedchamps en de latere bredere versie meer dan prima in, mocht je nog mooie display zoeken
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@Snoopy1975 krijg ik nou commissie op @SuBBaSS zn aankoop, of moet ik dan eerst lid worden van je affiliate programma?
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Helaas heb ik weinig ruimte voor commissies. Ik probeer de producten zoveel mogelijk tegen een eerlijke/goedkoopste prijs aan te bieden zodat deze hobby voor iedereen een beetje betaalbaar blijft. Dan blijft er helaas niet veel ruimte voor cadeautjes. Maar ik waardeer je reclamevectormatic schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:17:
@SuBBaSS leuk om te zien! Ik moet toch ook maar rens zon giulia bestellen, kan eigenlijk niet dat ik die als fervent alfist mis
@Snoopy1975 krijg ik nou commissie op @SuBBaSS zn aankoop, of moet ik dan eerst lid worden van je affiliate programma?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uJNG50FUWwEBPHiajtF6nkrK.jpg?f=user_large)
Was ook als geintje bedoeld, no worriesSnoopy1975 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:00:
[...]
Helaas heb ik weinig ruimte voor commissies. Ik probeer de producten zoveel mogelijk tegen een eerlijke/goedkoopste prijs aan te bieden zodat deze hobby voor iedereen een beetje betaalbaar blijft. Dan blijft er helaas niet veel ruimte voor cadeautjes. Maar ik waardeer je reclame
Ik heb zelf ook best wat cobi bij je gekocht en aktijd naar tevredenheid, dus dan maak ik graag wat reclame voor de medetweaker
exact dat .. is het dan nog wel "Lego" ? gaat mij net iets te ver met zulke grote specifieke parts. Je mag imo best zien dat het building blocks zijn. Maargoed, dat is voor iedereen andersSuBBaSS schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:50:
Zat zelf afgelopen week bij bluebrixx te kijken en zag daar bij de auto's een aantal modellen als 'coming soon' staan
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
het is ook nog écht zoIngelogd schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:38:
Een wagen van de Audi set gemaakt![]()
[...]
Huh...??? een instructie waar ik blokjes in de prullenbak moet gooienNou, dat is ook voor het eerst.

Nee, dat is het (wmb.) zeker niet. Maar daar ben ik eerlijk gezegd niet zo'n purist in.Alfa Novanta schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:50:
[...]
exact dat .. is het dan nog wel "Lego" ? gaat mij net iets te ver met zulke grote specifieke parts. Je mag imo best zien dat het building blocks zijn. Maargoed, dat is voor iedereen anders
Je kunt hier 'later' natuurlijk maar moeilijk andere leuke modellen van maken. Een Maserati motorkap blijft een maserati motorkap. Da's een groot "nadeel" tov. lego.
Het zijn geinige display-modellen (wat mij betreft mooier dan vele SC's) en dat was het voornaamste doel.
Nu ik ze heb zie ik ze veel meer als "speelgoed" dan de sc's.
Kan het niet heel goed uitleggen, zo 'voelt' het na deze bouwervaring.
Dit gaat inderdaad meer naar modelbouw met bouwblokken en deze vormdelen kan je nergens anders voor inzetten, maar vroeger had je van Lego bijvoorbeeld grote kwart cirkel UFO onderdelen en gigantisch transparante gevormde panelen, soms is het gewoon nodig omdat je geen kleinere onderdelen hebt om zoiets te vormen.Alfa Novanta schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:50:
[...]
exact dat .. is het dan nog wel "Lego" ? gaat mij net iets te ver met zulke grote specifieke parts. Je mag imo best zien dat het building blocks zijn. Maargoed, dat is voor iedereen anders
Bij kleinere auto's moet je kiezen uit alles bijna hetzelfde qua uiterlijk, of een paar specifieke vormdelen per model. Cobi zit altijd al wat dichter bij modelbouw, dus vooruit maar
Echter de prijzen van Lego vind ik absurd dus toch maar eens bij die anderen gaan kijken!
Het gaat mij dan vooral om de technische (super)cars, sommige zien er erg gaaf uit!
[ Voor 16% gewijzigd door Magic666 op 24-08-2025 07:38 ]
Ik heb volgens mij een zakje 3 niet van de CaDa LaFerrari.
Betreft een zakje met de technic pins van 3 lang (en wellicht andere onderdelen?). Ik kon ze al heel moeilijk vinden in de onderdelen die ik had na het open maken van de andere zakjes met nummer 3 maar ik mis er dus 22 met stap C (zakjes met nummer 3). Lijkt me dat het zakje dan gewoon pleite is...
Kleine sidenote: ding kwam van ome Ali in een plastic zak met alle zakjes bij elkaar. Ik heb de rest v.d. zakjes al gesorteerd op nummer en daar zat ie ook niet tussen.
Kan ik CaDa een berichtje sturen?
Zal ik intussen proberen verder te bouwen met onderdelen van andere zakjes?
Edit: Vorige keer dat ik issues had was er een overkoepelend nummer die bij elke stap betrokken was, dat is bij deze niet het geval. Hier heb je gewoon x aantal zakjes met 7 stappen en dus ook 7 letters qua stappen.
[ Voor 13% gewijzigd door RubjeMazter op 24-08-2025 08:58 ]
erg onduidelijk altijd..
Ik heb er eens een gehad met 4 stappen en 4 zakjes, maar toch was het zo dat stap 1-4 in de zakjes 1-3 zaten, en zakje 4 was een verzameling technic pins. Ik zou toch die laatste ff open trekken voor de zekerheidRubjeMazter schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:44:
Missen jullie wel eens volledige zakjes bij een set?
Ik heb volgens mij een zakje 3 niet van de CaDa LaFerrari.
Betreft een zakje met de technic pins van 3 lang (en wellicht andere onderdelen?). Ik kon ze al heel moeilijk vinden in de onderdelen die ik had na het open maken van de andere zakjes met nummer 3 maar ik mis er dus 22 met stap C (zakjes met nummer 3). Lijkt me dat het zakje dan gewoon pleite is...
Kleine sidenote: ding kwam van ome Ali in een plastic zak met alle zakjes bij elkaar. Ik heb de rest v.d. zakjes al gesorteerd op nummer en daar zat ie ook niet tussen.
Kan ik CaDa een berichtje sturen?
Zal ik intussen proberen verder te bouwen met onderdelen van andere zakjes?
Edit: Vorige keer dat ik issues had was er een overkoepelend nummer die bij elke stap betrokken was, dat is bij deze niet het geval. Hier heb je gewoon x aantal zakjes met 7 stappen en dus ook 7 letters qua stappen.
Er zijn dus een x aantal zakjes met hetzelfde stapnummer en die zijn volgens het instructieboekje allemaal verdeeld over de desbetreffende letters, d.w.z. zakjes 1 --> stap A, zakjes 2 --> stap B etc.vinpower schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:59:
Ik weet niet hoeveel zakken er zijn maar merk bijvoorbeeld bij BlueBrixx dat de laatste zak vaak bepaalde onderdelen in grotere aantallen bevat.
erg onduidelijk altijd..
Dan trek ik die gewoon los en dan kijk ik wel hoe ver ik komsmeaggie schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:04:
[...]
Ik heb er eens een gehad met 4 stappen en 4 zakjes, maar toch was het zo dat stap 1-4 in de zakjes 1-3 zaten, en zakje 4 was een verzameling technic pins. Ik zou toch die laatste ff open trekken voor de zekerheid
om te kijken of het bouwen mij bevalt deze besteld:
https://yourwobb.com/prod...?data_from=account_orders
Qua prijs nog schappelijk en wij leveren de verf voor de McLaren F1 stal dus een soort van verplichte aanschaf
Heb al een paar modellen gezien maar helaas "sold out".
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat modellen weer beschikbaar zijn?
dat is ook écht geen geld meer .. 57 euries voor 3800 steentjes .. eat that LegoMagic666 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:01:
De daad bij het woord gevoegd:
om te kijken of het bouwen mij bevalt deze besteld:
https://yourwobb.com/prod...?data_from=account_orders
Qua prijs nog schappelijk en wij leveren de verf voor de McLaren F1 stal dus een soort van verplichte aanschaf
Heb al een paar modellen gezien maar helaas "sold out".
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat modellen weer beschikbaar zijn?
Ze hebben wel fikse verzendkosten en die zijn redelijk lineair met gewicht. Niettemin nog steeds goedkoop.Alfa Novanta schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:41:
[...]
dat is ook écht geen geld meer .. 57 euries voor 3800 steentjes .. eat that Lego
Wat een gepriegel om te bouwen, net zo klein als Ministeck allemaal, maar prima we zetten 'm ergens neer.CLB schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:26:
Cadeautje gekregen uit China:
Gelukkig was er nog een ander cadeautje, wat meer te maken heeft met Lego, een Fortune Cat.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iGbJkglkB2q3EcIuDB8Rbj0j.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dhlzifGyOzJFyKFXJBJ6JNJn.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7RhJJ1MccQqKTQaL3AXg0bfu.jpg?f=user_large)
Vind het echt een heel geslaagd ding! Dank nog voor de tip!
Alles echt netjes verpakt zodat je geen gekraste ramen hebt. En was echt ontzettend vlot hier.
Ik zit al dik twee maanden te wachten op de car lift die ik besteld had via een ander, maar dit via ali was er binnen 2,5 week.
grappig mijn dochter heeft in de Aussie Target een paar vergelijkbare sets gekocht:CLB schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:06:
[...]
Wat een gepriegel om te bouwen, net zo klein als Ministeck allemaal, maar prima we zetten 'm ergens neer.
Gelukkig was er nog een ander cadeautje, wat meer te maken heeft met Lego, een Fortune Cat.
[Afbeelding: Panda & Fortune Cat]
/f/image/GJsSWbvu4mM4L3kznANHLjjk.png?f=fotoalbum_large)
idd hele kleine priegelstukjes..
Maar de grap was dat de cases juist duplo studs hadden:
/f/image/tIA3F6xgHyX9v6vrxqG0qLQS.png?f=fotoalbum_large)
Anko mini blocks
https://www.target.com.au...Engine=c&text=mini+blocks
Spotgoedkoop ook..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Maar je geduld wordt wel op de proef gesteld.... al 5 dagen de status "Zending nog niet ontvangen of verwerkt"mawashigeri schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:13:
[...]
Ze hebben wel fikse verzendkosten en die zijn redelijk lineair met gewicht. Niettemin nog steeds goedkoop.

Heb wel een nieuw dingetje gekocht:
De Musée National Des Mines Rumelange (Luxemburg) trein: Op afstand bestuurbaar en oplaadbaar via USB kabel: https://mnm.lu/en/2025/08...a-set-of-building-bricks/

In de shop gekocht voor 100 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-08-2025 15:09 ]
En dan loop je er al snel tegenaan dat de kabels te kort zijn.
Ben dan ook maar eens zelf gaan shoppen op Ali, je kunt al die onderdelen gewoon zelf bij elkaar klikken natuurlijk. Had daar een verkoper die de wereld aan onderdelen verkocht en heb daar een en ander besteld zodat ik mijn hele lego-kast kan verlichten.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vxzoMAZBkmaAAxF8Ea1OXfVH.jpg?f=user_large)
Zo heb ik flink wat langere kabels (50cm) gekocht + een afstandsbediening.
Het idee is om daarmee sets afzonderlijk te kunnen schakelen.
Heb er geen uitgetekend plan voor ofzo dus het wordt vooral een hoop gepriegel met die kleine k*tstekkertjes.
Da's wel een heel gave souvenir!

Helaas toen niet een extra wagon gekocht, heb gevraagd of dez enog beschikbaar zijn; past helaas net niet op de rails sonder wat modificaties.
Ben nu eigenlijk steeds aan het kijken of er bouwblok modelletjes zijn van waar ik ben geweest..
Helemaal gaaf man! Ik herken daarin een Marklin loc in die ik vroeger als broekebpoepert over mijn mega treinbaan had rijden.Illegal_Alien schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:52:
@SuBBaSS Over souveniers gesproken; deze vorig jaar gekocht: https://www.hsb-wr.de/Sho...steinen.html#&gid=1&pid=1
[Afbeelding]
Helaas toen niet een extra wagon gekocht, heb gevraagd of dez enog beschikbaar zijn; past helaas net niet op de rails sonder wat modificaties.
Ben nu eigenlijk steeds aan het kijken of er bouwblok modelletjes zijn van waar ik ben geweest..
Na mijn eerste aankoop daar heb ik nu al dat spul los besteld om zelf mee te freubelen.Totrail schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:31:
Zojuist voor het eerst een bestelling gedaan bij Lumibricks na alle positieve reviews. Geen al te dure set om het een keer zelf te proberen. Het is zo'n houten hut geworden aan het water waar ze nu hogere korting op hebben. Ik ben benieuwd 😊
Lumibricks maakt er echt mooie pakketten van, duidelijke omschrijving ed. Maar die onderdeeltjes los zijn bijna centenwerk.
Mijn volgende stap was dan ook om maar eens wat van dat losse spul te bestellen via Ali
SuBBaSS in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127"
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MWGRPLqvr624DTM7nNc7VDtH.jpg?f=user_large)
Sorry, maak er een zootje van met dubbelposts.

En ik verwar Lumibricks met LYBMTWF (ja dat is hun echte "naam"). De laatste verkoopt losse lichtkits, Lumibricks hele sets incl. verlichting (toch?)
[ Voor 19% gewijzigd door SuBBaSS op 30-08-2025 19:03 ]
Centenwerk? Bedoel je dan veel losse, kleine steentjes stapelen om de sets klaar te krijgen?SuBBaSS schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:38:
[...]
Na mijn eerste aankoop daar heb ik nu al dat spul los besteld om zelf mee te freubelen.
Lumibricks maakt er echt mooie pakketten van, duidelijke omschrijving ed. Maar die onderdeeltjes los zijn bijna centenwerk.
Mijn volgende stap was dan ook om maar eens wat van dat losse spul te bestellen via Ali
SuBBaSS in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127"
[Afbeelding]
Sorry, maak er een zootje van met dubbelposts.
En ik verwar Lumibricks met LYBMTWF (ja dat is hun echte "naam"). De laatste verkoopt losse lichtkits, Lumibricks hele sets incl. verlichting (toch?)
Nee sorry, heb mijn hoofd er niet helemaal bij.Totrail schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:07:
[...]
Centenwerk? Bedoel je dan veel losse, kleine steentjes stapelen om de sets klaar te krijgen?
Ik haalde Lumibricks en de toko waar ik de lichtset voor mijn vuurtoren heb door elkaar.
Heb dus alleen de onderdelen van die lichtset los gekocht, niet de hele set incl. gebouw.
En die kleine ledjes en printplaatjes zijn (bwvs.) centenwerk als je dat los besteld.
Ik zit hier nog steeds op de levering van oa. de motorized car lift for deze schaal auto's te wachten.
Zou al bijna twee maanden in de EU moeten zijn, maar lijkt verloren te zijn en wordt nu opnieuw geleverd...
Primeurtje voor me, heb dit nog niet meegemaakt hoewel ik toch al een en ander besteld heb.
En natuurlijk mijn ervaring... stel ik vind dit leuk dan heb ik nog wat modellen gezien die ik echt wel wil maken
Kwam een mooie aanbieding tegen voor een hele grote modular en die heb ik (eigenlijk zonder genoeg research te doen) al besteld... Maar nu twijfel ik of het wel acceptabele kwaliteit kan zijn voor dit bedrag (€151).
Gaat om deze:
/f/image/6DueQT4b06sAggZowhdHAzBK.avif?f=fotoalbum_large)
Die ziet er gaaf uit, als je hem hebt en het bevalt zie ik graag een linkje. Mooi zeg.Spektaculair schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:31:
Heeft iemand hier ervaring met het merk BAKA? Heb al gezocht in dit topic maar kon niets vinden. Ik zag dat ze o.a. een serie hebben waarmee je een generieke elvenstad kan bouwen (die wel heel veel weg heeft van rivendel, maar dan veel groter dan de lego versie). En ze hebben allerlei (grote) modulars.
Kwam een mooie aanbieding tegen voor een hele grote modular en die heb ik (eigenlijk zonder genoeg research te doen) al besteld... Maar nu twijfel ik of het wel acceptabele kwaliteit kan zijn voor dit bedrag (€151).
Gaat om deze:
[Afbeelding]
Ook zeer benieuwd, er is een review op YTSpektaculair schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:31:
Heeft iemand hier ervaring met het merk BAKA? Heb al gezocht in dit topic maar kon niets vinden. Ik zag dat ze o.a. een serie hebben waarmee je een generieke elvenstad kan bouwen (die wel heel veel weg heeft van rivendel, maar dan veel groter dan de lego versie). En ze hebben allerlei (grote) modulars.
Gaat om deze:
[Afbeelding]
* stenenkwaliteit zo-zo, kleurconsistentie redelijk, pasvorm meestal OK
* bouwervaring redelijk (weinig spannends), wat weinig details binnen voor het aantal stenen
* handleiding goed, fout in de reling van de trap
* eindresultaat ziet er prima uit, zou niet opvallen als 'nep' in een Lego stad
Zijn conclusie: het geld ruim waard vanwege de massa, als je een keer iets idioot groots wil bouwen dus een uitstekende keuze.
Levertijd staat op 3 tot 7 dagen uit een magazijn in Duitsland. Moet dus nog even geduld hebben maar ik zal een update als hij is aangekomen. Ik heb besteld via Aliexpress via een sale die tegen die tijd waarschijnlijk alweer verlopen is.2Bond schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:33:
[...]
Die ziet er gaaf uit, als je hem hebt en het bevalt zie ik graag een linkje. Mooi zeg.
Maar ik heb inmiddels gezien dat YWOBB deze set, en ook andere sets van BAKA, ook voor een prima prijs verkoopt. Daar is deze zelfs nog goedkoper(€137), maar door de erg hoge verzendkosten (€67) onder aan de streep toch duurder dan waar ik hem nu voor heb besteld.
Dank! Die had ik inmiddels ook gevonden. Video stelt me op zich gerust, maar het is toch een beetje de vraag of hij niet beinvloed is door de fabrikant omdat het een gesponsorde video is.mawashigeri schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:37:
[...]
Ook zeer benieuwd, er is een review op YT
[YouTube: Baka 33205 - The HSBC Bank Of Shanghai - Review]
* stenenkwaliteit zo-zo, kleurconsistentie redelijk, pasvorm meestal OK
* bouwervaring redelijk (weinig spannends), wat weinig details binnen voor het aantal stenen
* handleiding goed, fout in de reling van de trap
* eindresultaat ziet er prima uit, zou niet opvallen als 'nep' in een Lego stad
Zijn conclusie: het geld ruim waard vanwege de massa, als je een keer iets idioot groots wil bouwen dus een uitstekende keuze.
Mijn ervaringen met alternatieve merken zijn tot nu toe wisselend, nog nooit zo'n grote set gekocht van een merk dat ik niet eerder heb geprobeerd dus dat is toch wel spannend.
Heb een groeiende verzameling Sluban tanks, en daar ben ik blij mee, de kwaliteit van de blokken is top. Maar ik heb ook een keer een hele goedkope QuanGuan tank gekocht en die valt al uit elkaar als je er naar kijkt 🙈.
Contact via de site verloopt prima, kan ook in het Nederlands. Niet dat het me veel uitmaakt, maar het is altijd wel grappig als je een uitvoerige engelstalige mail hebt getikt en je krijgt een reply in het Nederlands terug.
Red me meer dan prima in het Engels maar de moerstaal heeft natuurlijk de voorkeur.
Zou contact met DHL opnemen en als het kwijt was zou het opnieuw verzonden worden.
Toen bleef het stil.
Dus vandaag maar weer een mailtje aan gewaagd (aan de statussen is dus al een maand niets veranderd).
En bedacht me toen ineens; voor een dropshipper is zoiets ook nogal extra gezeik, toch?
Die moet in wezen zelf weer opnieuw bestellen en het dan maar met de leverancier uitvechten. Zie ik dat goed?
Al mijn eerdere bestellingen gingen allemaal prima, ook die via dropshippers. Maar nu gaat het mis en dat loopt het ook wel erg moeizaam allemaal. Ben blij dat het niet iets is waar ik ontzettend naar uitkeek...
Vervelend natuurlijk, want nu moest ik het ding opnieuw bestellen. Meteen maar weer even wat led-spul als aanvulling aangeschaft. En alles maar direct via Ali.
Gaaf ding zeg!Brammos85 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:49:
En zo stond DHL in ene voor de deur gisteravond:
[Afbeelding]
Hier heb ik zin in zeg. Inclusief licht en zelfs een projector met 5 verschillende ruimtebeelden.
Eat that, overpriced Deense steentjesmaker 🙃
Het is dat ik al 2 van die projectoren heb staan (die dat projecteren ongetwijfeld beter doen), anders had ik deze ook stante pede besteld.
Het is ongetwijfeld een gimmick, maar leuk genoeg eens te proberen 🙃SuBBaSS schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:52:
Mijn hele bestelling waar ik al maanden op zat te wachten is geannuleerd.
Vervelend natuurlijk, want nu moest ik het ding opnieuw bestellen. Meteen maar weer even wat led-spul als aanvulling aangeschaft. En alles maar direct via Ali.
[...]
Gaaf ding zeg!
Het is dat ik al 2 van die projectoren heb staan (die dat projecteren ongetwijfeld beter doen), anders had ik deze ook stante pede besteld.
Ik heb qua "speciale" verlichting alleen ervaring met die van de motorized lighthouse. Daarin zit een fresnel lens wat het effect weliswaar heel aardig nabootst, maar veel licht komt er niet uit zo'n ledje natuurlijk.
(Lijkt me bijv. sterk dat je er 'plafond-breed'' mee kan projecteren.)
Ben wel benieuwd naar de foto's!
[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 04-09-2025 18:17 ]
Normaal zou ik het liefste lokaal, of in ieder geval bij een Nederlandse winkel bestellen, maar we gaan maandagochtend op vakantie, en ik wil dit setje graag meenemen om op vakantie te bouwen. Iets als Smythstoys zit helaas ook niet echt in de buurt, anders had ik hem in de winkel gekocht. M'n vrouw en ik bouwen iedere vakantie eigenlijk wel een setje, maar ik kon niet echt iets vinden van LEGO (tot de ~50 euro) wat ik wil hebben/bouwen. Dus het moet eigenlijk uiterlijk zaterdag binnenkomen, en Amazon is op dat vlak wel echt rete snel, dus op hoop van zegen!
[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 04-09-2025 23:11 ]
De Mattel sets waren aangekondigd voor augustus, maar schijnbaar levert Mattel heel slecht uit. Op dit moment is bij de importeur slecht 1 sets beschikbaar. volgende week zou de rest binnen moeten komen. Dan zullen ze ook spoedig beschikbaar zijn bij een webshop (zal geen naam noemen, want dat mag volgens mij hier nietSomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:10:
Ik kwam net een video tegen van JangBricks van de Acura NSX van Mattel, en die set vond ik al interessant vanaf de aankondiging. Helaas was ie alleen kort als pre-order verkrijgbaar en sindsdien overal out of stock. Zie ik in de comments "In stock with UK Amazon and purchased!" dus even gecheckt en inderdaad! Amazon heeft hem, en nog wat andere winkels.
Normaal zou ik het liefste lokaal, of in ieder geval bij een Nederlandse winkel bestellen, maar we gaan maandagochtend op vakantie, en ik wil dit setje graag meenemen om op vakantie te bouwen. Iets als Smythstoys zit helaas ook niet echt in de buurt, anders had ik hem in de winkel gekocht. M'n vrouw en ik bouwen iedere vakantie eigenlijk wel een setje, maar ik kon niet echt iets vinden van LEGO (tot de ~50 euro) wat ik wil hebben/bouwen. Dus het moet eigenlijk uiterlijk zaterdag binnenkomen, en Amazon is op dat vlak wel echt rete snel, dus op hoop van zegen!
Oh ik dacht dat ze sowieso pas deze maand uit zouden komen. Amazon heeft in ieder geval alles op voorraad. En volgens mij mag je gewoon namen van winkels benoemen hoor. De Acura is de enige waar ik een oogje op heb op het moment, en wellicht de Cadillac Hypercar. Past mooi bij de hypercars die ik al heb.Snoopy1975 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 06:51:
[...]
De Mattel sets waren aangekondigd voor augustus, maar schijnbaar levert Mattel heel slecht uit. Op dit moment is bij de importeur slecht 1 sets beschikbaar. volgende week zou de rest binnen moeten komen. Dan zullen ze ook spoedig beschikbaar zijn bij een webshop (zal geen naam noemen, want dat mag volgens mij hier niet) helaas voor jouw is dat pas in jouw vakantie.
Ik ben met name benieuwd naar de (bouw) kwaliteit. Mijn laatste set was er een van Reobrix (11010) en ik was enorm positief verrast van de kwaliteit. Miste helaas wel een paar parts maar dat is inmiddels opgelost. Foto zijn altijd leuk om te zien!Magic666 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:39:
Als mensen het leuk vinden zal ik wat foto's tijdens het bouwproces plaatsen
En natuurlijk mijn ervaring... stel ik vind dit leuk dan heb ik nog wat modellen gezien die ik echt wel wil maken
Ik had de 300SL pre-ordered op Amazon.fr, en ben tijdens het wachten op de levering eerder per ongeluk op de NSX uitgekomen bij Bol.com. Daar was eind juli nog ééntje op voorraad, en die heb ik toen nogal impulsief gekocht omdat er ook nog eens 10% korting op was (uiteindelijk dus 45 euro betaald). Heb 'm ondertussen gebouwd en is wel een mooi model om tentoon te stellen, zeker samen met het kleinere Hot Wheels modelletje ernaast. Bouwen ging ook wel OK, kwaliteit van de steentjes is wat minder dan Lego naar passen, weld lines en surface finish en dergelijke, maar daar stoor ik me persoonlijk niet heel erg aan. De 'customisation' options zijn ook wel leuk, al heb ik daar zelf niet echt gebruik van gemaakt. Heb 'm gebouwd als 'Europese' right hand drive Honda en lekker stock gelaten, zo past ie ook het best bij de Hot Wheels. Maar je kan dus kiezen voor Honda/Acura, RHD/LHD, stock velgen of Rays, Coupé/Cabrio/Pace Car en dan nog een hoop stickers op knallen.SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:10:
Ik kwam net een video tegen van JangBricks van de Acura NSX van Mattel, en die set vond ik al interessant vanaf de aankondiging. Helaas was ie alleen kort als pre-order verkrijgbaar en sindsdien overal out of stock. Zie ik in de comments "In stock with UK Amazon and purchased!" dus even gecheckt en inderdaad! Amazon heeft hem, en nog wat andere winkels.
De 300SL heb ik ook al van begin Augustus ontvangen, maar ben nog niet aan het bouwen toe gekomen. Kreeg wel onlangs nog een onverwacht mailtje van Amazon dat ze me 17 Euro gingen terugstorten, want dat dat blijkbaar de laagste prijs was sinds ik m'n pre-order had betaald. Uiteindelijk 122 Euro voor betaald, en hopelijk voor het geld dus een leuke set om te bouwen en daarna tentoon te stellen.
Maar als ik hem gebouwd heb ga ik sowieso een review plaatsen hier
Ja, er zit een echt Hot Wheels-wagentje bij, dus da's wel tof. Niet dat ik iets met Hot Wheels heb verder, maar dan heeft m'n zoontje ook meteen iets om mee te spelenArosa schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:02:
Zit er ook een miniatuurtje bij? Ziet er leuk uit!
Hier eigenlijk dezelfde ervaring: steentjeskwaliteit wat minder dan Lego, maar door het grote aantal (voor mij) onbekende steentjes vind ik uiteindelijk het model wel heel gaaf geworden, de proporties zijn echt gaaf.Fontainemelon schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:54:
[...]
Heb 'm ondertussen gebouwd en is wel een mooi model om tentoon te stellen, zeker samen met het kleinere Hot Wheels modelletje ernaast. Bouwen ging ook wel OK, kwaliteit van de steentjes is wat minder dan Lego naar passen, weld lines en surface finish en dergelijke, maar daar stoor ik me persoonlijk niet heel erg aan. De 'customisation' options zijn ook wel leuk, al heb ik daar zelf niet echt gebruik van gemaakt. Heb 'm gebouwd als 'Europese' right hand drive Honda en lekker stock gelaten, zo past ie ook het best bij de Hot Wheels. Maar je kan dus kiezen voor Honda/Acura, RHD/LHD, stock velgen of Rays, Coupé/Cabrio/Pace Car en dan nog een hoop stickers op knallen.
Ik heb kalm aan gedaan en samen met m'n zoontje van 4 gebouwd
:strip_exif()/f/image/JFzDycxkbZudghtS24xUmSkK.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OxUAW2A9SqGmkaiWdPOesr9k.jpg?f=user_large)
M3P 24'
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/61hK05O0seg0A6ZawV8d9KW0.jpg?f=user_large)
Kwam deze toevallig tegen toen ik op Ali aan het zoeken was naar led verlichting voor de bouwstenenhobby.
Heeft zelf weinig met bouwsteentjes te maken, maar als onderkomen doet het het leuk imo.
Allemachtig @Vissa66! Wat een ding!
Daar gaan wel wat uurtjes in zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 12-09-2025 19:31 ]
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.