My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Er zit geen geluid bij van de koekoek alleen het mechanisme hoor je draaien het filmpje is wat mooier gemaakt dan de werkelijkheid…Alfa Novanta schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:33:
[...]
Ja geinig !! en wat doet ie maximaal zegmaar?
ah, heb het filmpje even opgezocht .. koekoek + geluid + dansje + waterrad draait + slinger slingert
.. impressive!
Pantasy heeft echt fantastische sets
Ook komt de vogel hele tijd maar buiten en niet op de half uren of uren zoals bij een echte klok.
Desalniettemin is het leuk om even te showen en daarna gewoon stil gebruik
Je hoort dus echt alleen de mechanismes en niets anders.
[ Voor 8% gewijzigd door mrooie op 30-01-2026 06:40 ]
Geen geluid? Noujazegmrooie schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 06:37:
Er zit geen geluid bij van de koekoek alleen het mechanisme hoor je draaien het filmpje is wat mooier gemaakt dan de werkelijkheid…
Ook komt de vogel hele tijd maar buiten en niet op de half uren of uren zoals bij een echte klok.
Desalniettemin is het leuk om even te showen en daarna gewoon stil gebruik![]()
Je hoort dus echt alleen de mechanismes en niets anders.
Ja ik zat al te denken, hoe zal dat klokje het mechanisme activeren dan? Dus niet. Wel jammer. Maar ook wel begrijpelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-01-2026 11:45 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik lees in de topicstart niets over Bickparts.nl in Kuinre. Ik ben daar gisteren even geweest en heb mijn ogen uitgekeken. Ik kwam voor een no-friction pin die ik was kwijtgeraakt tijdens het bouwen van de MK Rubicon, en ging naar huis met een CaDa Mazda RX-7 (hele nette prijs) en een no-friction pin. Leuke winkel (en webshop), de eigenaar is een goeie kerel, prima service en mooi aanbod.
Andere vraag waar iemand hier me hopelijk mee kan helpen. Ik ben dus bezig met de Mould King Rubicon 13184. Ik had het rijdende chassis al af toen bleek dat de versnellingsbak niet klopte, dus ik heb hem uit elkaar gehaald, opnieuw opgebouwd en opnieuw getest. De versnellingsbak werkt nu vlekkeloos en ook de driveshafts draaien (tot en met de rode tandwielen, zie foto), maar de wielen worden niet aangedreven. Volgens ChatGPT is dit een klassieke Mould King fout in de instructies, de tandwielen zouden niet goed zitten. Ik heb alleen echt geen idee hoe ze dan wel moeten zitten..
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
toegevoegdFanta schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:15:
@ToolkiT
Ik lees in de topicstart niets over Bickparts.nl in Kuinre.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
you had me at CaDA Mazda RX-7Fanta schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:15:
@ToolkiT
Ik lees in de topicstart niets over Bickparts.nl in Kuinre. Ik ben daar gisteren even geweest en heb mijn ogen uitgekeken. Ik kwam voor een no-friction pin die ik was kwijtgeraakt tijdens het bouwen van de MK Rubicon, en ging naar huis met een CaDa Mazda RX-7
Bedankt voor het meedenken. Volgens mij kunnen ze niet verder, en ik kan me bijna niet voorstellen dat ik die fout bij 4 wielen zou hebben gemaakt, maar ik ga er vanavond even naar kijken!zonoskar schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:02:
@Fanta Als je diff wel draait zitten de asjes misschien niet goed genoeg in de diff housing.
vet!! Welke?Mad-Matt schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:45:
Shit, druk bezig Thunderhawk van M.A.S.K. te bouwen, ben ik in de hectiek vergeten om wielkasten te bestellen bij bricklink omdat Webrick die niet had, nu ligt het weer stil
sowieso, je kunt de assen terug leiden vanaf het wiel naar voren, of van voren naar achteren. beide keren zou je het tegen moeten komen.Fanta schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:11:
Bedankt voor het meedenken. Volgens mij kunnen ze niet verder, en ik kan me bijna niet voorstellen dat ik die fout bij 4 wielen zou hebben gemaakt, maar ik ga er vanavond even naar kijken!
(let op, vaak zijn de colors random! dus wel even de juiste bril opzetten
/f/image/8rU06PqtMj3FF8wSwPyzRBHM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pD2GWG9MKRqrcdYFaDnM0asl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/29rAun6YlQndL11lYLbtJPyw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/v6rS2K4LRWV25e3OfVD0MdJK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/V9UyPhkECCl0ybYT5fukoe6D.png?f=fotoalbum_large)
Maar ook op Temu
/f/image/lG9IH3CVp56QxPV1XagkPHXy.png?f=fotoalbum_large)
en Aliexpress
/f/image/C1qw7PCFPAVbsw9RgngPcWIR.png?f=fotoalbum_large)
en Ali heeft echt de wereld aan velgen, banden, remschijven en zelfs MOC stuurtjes voor 1:8 modellen!!
/f/image/CkjaPpJ6uOXufJejF45NqwBy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VaUWiQY9i6vUhSEkk6tVV2uS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ydqN6b7TUvYmFVcnF714CBdF.png?f=fotoalbum_large)
op Temu ook
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-02-2026 13:39 ]
Mocht iemand nog een 1:8 auto willen motoriseren. Zag deze vd week voorbij komen bij de Held.
Electromotor in de naaf levert kennelijk een belachelijke snelheid op
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
ja ik zag m ook! Vind ze te ver naar buiten steken, maar man .. het resultaat is niet mis!Holzschuh schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:40:
YouTube: Speedbuild, Modification & Drive: CaDA Mercedes AMG GT3 Powered by A...
Mocht iemand nog een 1:8 auto willen motoriseren. Zag deze vd week voorbij komen bij de Held.
Ah, die kende ik nog niet. Zetten we die er ook even bijzonoskar schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:41:
Ik haal mijn zwarte meuk gewoon op webrick.com. En dan meestal als er een actie is (BF). Alleen jammer dat een aantal Lego tandwielen nog niet gemaakt worden in andere kleuren. En CaDA et al gaan nu ook al mee in het idee dat sommige onderdelen alleen in 1 kleur te krijgen zijn. Helaas. CaDA onderdelen (iig sommige) kun je kopen op joooooy.com.
/f/image/FYkADB2P6bqFd5B8orapFv2v.png?f=fotoalbum_large)
Als je Lego bouwt snap ik wel dat je ook echte Lego parts erbij zoekt .. maar aangezien dit toch unbranded China-"meuk" is maken wat unbranded black pins ook niet uit. Mij niet iig. Alles beter dan blue pins
Ik tel het tegenwoordig niet eens meer uit, maar heb er standaard een grijpvoorraad zwarte en grijze parts naast liggen. Gister voor het eerst de hoognodige lego pins 43093 in zwart besteld
[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-02-2026 13:53 ]
En deze komt er ook nog:
zitten er nog functies op? kunnen de vleugendeuren open?
[ Voor 63% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-02-2026 13:54 ]
Vet! Wat is die andere auto? Een BMW nog wat, van welk merk is die?Holzschuh schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:40:
YouTube: Speedbuild, Modification & Drive: CaDA Mercedes AMG GT3 Powered by A...
Nice, thankszonoskar schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:41:
Ik haal mijn zwarte meuk gewoon op webrick.com. En dan meestal als er een actie is (BF). Alleen jammer dat een aantal Lego tandwielen nog niet gemaakt worden in andere kleuren. En CaDA et al gaan nu ook al mee in het idee dat sommige onderdelen alleen in 1 kleur te krijgen zijn. Helaas. CaDA onderdelen (iig sommige) kun je kopen op joooooy.com.
zal deze wel zijnRubjeMazter schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:57:
Vet! Wat is die andere auto? Een BMW nog wat, van welk merk is die?
Zie er gelikt uit [ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-02-2026 14:10 ]
zeker, hij kan hetzelfde als in de tekenfilm, deuren open, spoiler omhoog, bommen droppen.Alfa Novanta schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:54:
Very nice !!
zitten er nog functies op? kunnen de vleugendeuren open?
En de truck kan uitschuiven, verkenningsvoertuig los en de grill naar voren.
Best tof.
Idd, zoals het M.A.S.K. voertuigen betaamt! Zie ze graag als ze klaar zijn!Mad-Matt schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:49:
zeker, hij kan hetzelfde als in de tekenfilm, deuren open, spoiler omhoog, bommen droppen.
En de truck kan uitschuiven, verkenningsvoertuig los en de grill naar voren.
Ben er mee opgegroeid, samen met GI Joe, Transformers, He-man, Ulysses 31 etc. Mooie tijd !
Same here, zo te horen begin jaren 80 geboren (82 hier)Alfa Novanta schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:03:
[...]
Idd, zoals het M.A.S.K. voertuigen betaamt! Zie ze graag als ze klaar zijn!![]()
Ben er mee opgegroeid, samen met GI Joe, Transformers, He-man, Ulysses 31 etc. Mooie tijd !
Hier de linkjes:
https://rebrickable.com/m...hunderhawk-8wide/#details
https://rebrickable.com/m...hino-tractor-rig/#details
Hierna komen er zeker nog meer van NickCreate, allemaal goed te betalen met Webricks onderdelen
[ Voor 28% gewijzigd door Mad-Matt op 03-02-2026 21:21 ]
'78Mad-Matt schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:18:
Same here, zo te horen begin jaren 80 geboren (82 hier)
Vet!!Hier de linkjes:
https://rebrickable.com/m...hunderhawk-8wide/#details
https://rebrickable.com/m...hino-tractor-rig/#details
Hierna komen er zeker nog meer van NickCreate, allemaal goed te betalen met Webricks onderdelen
Leuke collectie !
Volgens Google is het onderdeel 87087 - "Brick Modified 1x1 with Stud on Side"vinpower schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:50:
Help, hoe heet dit steentje? Brick 1x1 anti stud SNOT of iets dergelijks levert geen resultaten om een paar te bestellen..
[Afbeelding]
[ Voor 96% gewijzigd door krietjur op 03-02-2026 22:05 ]
Dus als het om de voorkant gaat, 87087, als het om de achterkant gaat 4070. Voo rbeide heb je een probleem.
[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 03-02-2026 22:08 ]
Het gaat inderdaad om de stud én om de achterkant. Die combinatie vind ik niet. De 4070 heeft de verkeerde voorkant, dat past niet.zonoskar schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:06:
Idd, deze: https://www.bricklink.com.../catalogitem.page?P=87087 Maar de Lego versie heeft geen vierkant gat in de achterkant, dan moet je https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4070 hebben. Maar die heeft weer de stud aan de voorkant iets dieper zitten.
Dus als het om de voorkant gaat, 87087, als het om de achterkant gaat 4070. Voo rbeide heb je een probleem.
LEGO heeft deze in ieder geval niet. Wel iets dat er op lijkt, maar daar heb je niks aan.vinpower schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:50:
Help, hoe heet dit steentje? Brick 1x1 anti stud SNOT of iets dergelijks levert geen resultaten om een paar te bestellen..
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/lGeZWk3pEBp85fivuXXfiSBV.jpg?f=fotoalbum_large)
Een model wat ik persoonlijk leuk vind en LEGO heeft het in zijn collectie zitten. Dat ik er tevens een stuk minder aan kwijt was als aan een gelijkwaardig LEGO model vind ik dan ook wer fijn.
Nadat ik de set binnen had vond ik in de doos wel een leuke extra, nog voordat er ook maar 1 steentje gebouwd was. Er zit namelijk ook een hotwheels variant van het model in de doos
:strip_exif()/f/image/YIL2XPP9qfZq5TAmKTgInvrd.jpg?f=fotoalbum_large)
In totaal 18 zakjes waarbij het merendeel van de bouwhoofdstukken uit 2 zakjes bestaat. Duidelijk en overzichtelijk. Een nieuwe brickseparator er bij
:strip_exif()/f/image/hlNaDxwDwJZOQTimZQOs4yjb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het bouwen is wel even wennen als je LEGO gewend bent, waar bij LEGO de nieuwe stukjes omlijnt worden weergegeven en dat de bouwstappen relatief kklein zijn, was het in dit geval kijken naar de kleuren op de studs waar iets moest komen te zitten. Het kleurverschil tussen zwart en dondergrijs was af en toe lastig te zien (ja donkergrijs geen blueish gray). Maar al met alleen in het begin een foutje gemaakt doordat ik zelf niet goed had gegeken. Dat was gelukkig (ondanks dat ik het pas later inhet bouwproces ontdekte) gemakkelijk op te lossen
:strip_exif()/f/image/xtIw5pJHAw6T4LsTgUujojqO.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens het bouwen wel verschillende dingen gemerkt en daar kan LEGO nog wat van leren in mijn ogen.... je kunt blokjes/plates ook gewoon bedrukken zodat je er ook mee kunt bouwen, dat scheelt sticker plakken frustratie
:strip_exif()/f/image/RlZz6gs97oS5V7Gs9EslzTWA.jpg?f=fotoalbum_large)
Enkele andere bouwaanzichten van tijdens het bouwen
:strip_exif()/f/image/e5rFPJpWMJ7HbBLW3iDI1umx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k8g6o2vHnVw7UUUnxaDn3FdR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ejCTLKyJghnTJljQxtpBo0hv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B3jhUXeAoFeaNkB1whWMGupR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qargp9VhsFlNkKkNxy4Qs7Lx.jpg?f=fotoalbum_large)
En ja alles wat je ziet is bedrukt, er is geen een sticker geplakt tijdens het bouwen
Dan het eindresultaat:
:strip_exif()/f/image/ghiew7iO8JfAO920u8bl9bpT.jpg?f=fotoalbum_large)
En een paar foto's van het hotwheels bouwmodel en de hotwheels variant
:strip_exif()/f/image/GMQZ8yKI9thQ8SvfJdUWAVHC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4OOv0dtS9nO82bGaBwiKETAD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6SvJw9O7xIiMXmeM9kh4ZjJs.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al een leuke build, in het begin even wennen wat betreft bouwinstructies en het aanduwen heeft soms iets meer kracht nodig maar alles sluit netjes aan op elkaar, er zijn geen vreemde gaps te zien en eigenlijk het enige wat er niet kan is het model optillen aan het dak aangezien dat er op geklemd zit. Voor de rest is de auto goed gebouwd. Wat mij betreft als er nog meer leuke modellen uit komen dan is de kans best groot dat ik er weer een aan schaf. Hetzelfde bouwgenot en een stukje goedkoper...en je ziet als het model tussen andere LEGO modellen staat niet dat het geen LEGO is
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Na 5 minuten op google allemaal flashbacks, "en die had ik, en die, en o ja die" ('83).
Ik ga eens kijken welke prioriteit krijgt
Het heeft me een avondje slopen en opnieuw opbouwen gekost, maar het probleem is gevonden en opgelost!Alfa Novanta schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:16:
[...]
sowieso, je kunt de assen terug leiden vanaf het wiel naar voren, of van voren naar achteren. beide keren zou je het tegen moeten komen.
In deze stap heb ik over het hoofd gezien dat je de wielas met grijze kogel op het einde 1:1 moet nabouwen. Druk je namelijk alles in elkaar tot het niet verder kan, dan is dit asje net te kort om de kogel in de wieladapter te klikken. Trek je vervolgens aan de as om de kogel wel in de wieladapter te klikken, dan trek je de as aan de andere kant uit het differentieel. In de instructies had iets duidelijker gemaakt kunnen worden dat je het zwarte asje maar een klein stukje in het grijze onderdeel met kogel hoeft te drukken, dan past alles als gegoten. Of lever er gewoon een langer asje bij..
:strip_exif()/f/image/HR6UebrgFXaNfu8Cl0u9zpKj.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft -normaliter- met het inveren te maken, dan varieert de lengte dus schuift het in en uit tijdens het veren. Als je het éénmaal weet gebeurt het je vast niet nog een keerFanta schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:49:
[...]
Het heeft me een avondje slopen en opnieuw opbouwen gekost, maar het probleem is gevonden en opgelost!![]()
In deze stap heb ik over het hoofd gezien dat je de wielas met grijze kogel op het einde 1:1 moet nabouwen. Druk je namelijk alles in elkaar tot het niet verder kan, dan is dit asje net te kort om de kogel in de wieladapter te klikken. Trek je vervolgens aan de as om de kogel wel in de wieladapter te klikken, dan trek je de as aan de andere kant uit het differentieel. In de instructies had iets duidelijker gemaakt kunnen worden dat je het zwarte asje maar een klein stukje in het grijze onderdeel met kogel hoeft te drukken, dan past alles als gegoten. Of lever er gewoon een langer asje bij..![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6AoBdPSJtKxPp6uhsWS2nTrf.jpg?f=user_large)
Misschien toch maar eens eentje bestellen om te kijken of het überhaupt wat is...
Je kunt ze ook aan elkaar koppelen en ze zo tegelijkertijd wat laten bewegen, klinkt geinig.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Leuke setjes! Er staat MOC, maar deze zijn toch van CaDA?CLB schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:17:
Kwam deze setjes net tegen op AliExpress, voor een klein tientje per stuk:
[Afbeelding: Dinosaur - AliExpress]
Misschien toch maar eens eentje bestellen om te kijken of het überhaupt wat is...
Je kunt ze ook aan elkaar koppelen en ze zo tegelijkertijd wat laten bewegen, klinkt geinig.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gaaf! Besteld!CLB schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:17:
O leuk, welke versie(s)? Foto's worden te zijner tijd gewaardeerd, hier nog niet besteld...vinpower schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:19:
Gaaf! Besteld!
Dat ding veert niet want het is een solid axle. Het gebeurt soms wel bij een onafhankelijke wielophanging, als de kruisassen niet op dezelfde plaats scharnieren als de ophanging. Maar in dit geval is het een solid as, daar veert niets. Die kruisasses zijn dan ook een beetje overbodig. De reden waarom er geen langere as bij zit is dat die ws net te lang zijn en dan staat alles onder spanning.Alfa Novanta schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:24:
[...]
Heeft met het inveren te maken, dan varieert de lengte dus schuift het in en uit tijdens het veren. Als je het éénmaal weet gebeurt het je vast niet nog een keer
Eehm alle 6CLB schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:27:
[...]
O leuk, welke versie(s)? Foto's worden te zijner tijd gewaardeerd, hier nog niet besteld...
Ze zien er zo gaaf uit! De grote Dino van Lego staat hier tussen planten op de kast. Hij mag wel een paar vriendjes krijgen in de plantenjungle!
owww .. hoe vet is dat dan?!CLB schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:17:
-knip-
[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-02-2026 16:48 ]
de hele set in doos voor € 29 voor een tientje .. my wordvinpower schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:19:
Gaaf! Besteld!
/f/image/DGkPi3OipCQwsxNZtZxlVOuw.png?f=fotoalbum_large)
of 19€ zonder doos voor bestaande klant
[ Voor 51% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-02-2026 15:57 ]
ow idd, deze is star .. maar normaliter schuift hetzonoskar schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:46:
Dat ding veert niet want het is een solid axle. Het gebeurt soms wel bij een onafhankelijke wielophanging, als de kruisassen niet op dezelfde plaats scharnieren als de ophanging. Maar in dit geval is het een solid as, daar veert niets. Die kruisasses zijn dan ook een beetje overbodig. De reden waarom er geen langere as bij zit is dat die ws net te lang zijn en dan staat alles onder spanning.
filmpje ookCLB schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:27:
O leuk, welke versie(s)? Foto's worden te zijner tijd gewaardeerd, hier nog niet besteld...
Cool, heb je linkje ? hier de hele set als uitverkocht bij verkopers waar ik zoek.Alfa Novanta schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:54:
[...]
de hele set in doos voor € 29 voor een tientje .. my word
[Afbeelding]
of 19€ zonder doos voor bestaande klant![]()
Dat is een neppe versie van een echte Lego-set, dat mag hier niet besproken worden
ow seriously? wist ik nietCLB schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:00:
Dat is een neppe versie van een echte Lego-set, dat mag hier niet besproken wordenChill is 'ie wel ja
en weg
ownee, ik zie het idd. dan per stuk kopen .. of check eens op TemuBarbapapa852 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:00:
Cool, heb je linkje ? hier de hele set als uitverkocht bij verkopers waar ik zoek.
Specifieke sets aanraden mag ook, het budget is rond de 50 euro max.
wow vóór zondag in huis? Dan moet het wel haast reeds in Nederland zijn.ErikT738 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:09:
Kan iemand mij helpen? Een vriend van me houdt van Technic en heeft last minute besloten zijn verjaardag te vieren. Welke merken moet ik hebben en waar moet ik kopen om het voor a.s. zondag geleverd te krijgen?
Barweer zelfs als het EU warehouse is, duurt mogelijk nog steeds een week
e.g. https://www.barweer.com/collections/europe-technic
Amazon kan soms wel heel snel, maar net wat/bij wie je koopt..
Kom je al snel bij Bol.com uit denk ik..
https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=mould+king
https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=cada+bricks
https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=hotweels+bricks
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-02-2026 11:13 ]
Dit inderdaad. Maar dan had de handleiding wel iets duidelijker mogen vermelden dat het belangrijk is om het asje wél helemaal in het zwarte 'moertje' te drukken, en maar deels in het grijze onderdeel met de kogel. Doe je het andersom, dan lijkt het resultaat hetzelfde, maar trek je de boel los op het moment dat je de ophanging afbouwt.zonoskar schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:46:
[...]
Dat ding veert niet want het is een solid axle. Het gebeurt soms wel bij een onafhankelijke wielophanging, als de kruisassen niet op dezelfde plaats scharnieren als de ophanging. Maar in dit geval is het een solid as, daar veert niets. Die kruisasses zijn dan ook een beetje overbodig. De reden waarom er geen langere as bij zit is dat die ws net te lang zijn en dan staat alles onder spanning.
Voor mij een klein leermomentje: vooral de bewegende delen meer testen tijdens het bouwen.
Als je 100% zekerheid wilt (pakketten kunnen te laat aankomen of kwijtraken) moet je het ergens afhalen. Dan kan je bij elke Intertoys wel wat leuks uitzoeken van origineel Lego, of je rijdt even naar Brickparts in Kuinre, daar staat genoeg om uit te kiezen, van diverse namaak merken (Mould King, CaDa, Guly, etc).ErikT738 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:09:
Kan iemand mij helpen? Een vriend van me houdt van Technic en heeft last minute besloten zijn verjaardag te vieren. Welke merken moet ik hebben en waar moet ik kopen om het voor a.s. zondag geleverd te krijgen?
[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 05-02-2026 11:23 ]
Die is al een tijdje dicht helaaszonoskar schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:21:
Rij even naar Aken naar de Bluebrixx storeAlleen weet ik niet of ze veel Technic hebben. Je mag ook mijn Mouldking AMG GT3 komen ophalen voor 50 euro (zie foto's verderop in het topic). Maar goed, die is 2de hands en gemodificeerd.
In dat geval is dit denk ik wel een winnaar.ErikT738 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:53:
@Alfa Novanta @Fanta @zonoskar Door de tijdsdruk wordt het denk toch Lego. Toch bedankt!
En anders staat hier vast wel wat leuks tussen.
[ Voor 19% gewijzigd door Fanta op 05-02-2026 12:15 ]
Voor de schaal..
:strip_exif()/f/image/hEsF0H8RdXNNgvpsmo6T7rbX.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar best geinig zo naast het voorbeeld
:strip_exif()/f/image/MfqtmfRvEGUhUh4ohh9f2guZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas staat alles wel zo gigantisch dicht op elkaar en het is zo klein, de rozen zitten met 1 micro stud vast.. dat toen ik de gitaar ertussenin probeerde te zetten het een na het andere los kwam
:strip_exif()/f/image/w2jxDCrkg07R5GqTl2wbBp2F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BhSENmyMiyqjkaICUIVIbop7.jpg?f=fotoalbum_large)
Poah.. dikke Marshall
:strip_exif()/f/image/t833MnhjCgY6cS9ARtm3Bq4r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d8WkM5QHk6A64n23OtMFwGdK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Xy2JOvDD1irAbG0CG6aJG6O.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral deze roos explodeerde zo'n beetje
Nette handleiding verder. Het bouwen ging heel voorspoedig.
:strip_exif()/f/image/6LnooZKDdn5D8t1reys9gHhH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZNfO76eZbERZvZpv1ARGRx5G.jpg?f=fotoalbum_large)
en voor dr zelf heeft ze een versie met een piano. Kan ik dan lachen
Leuk geintje tussendoor maar nu maar weer verder met de Guly 33 Stradale
Die zit nu op de nieuwe locatie, schuin tegenover de oude plek. Paar weken geleden geweest maar wel een stuk kleiner geworden helaas.
9-11-2025 heb ik twee sets besteld, totaalbedrag meer dan 200 euro.
10-11-2025 order geannuleerd omdat ik van gedachte was veranderd (bevestiging van annulering gehad per mail, geld zou zo spoedig mogelijk terug worden betaald)
Was van plan om Blaustein Castle te bestellen zodra het geld weer op mijn rekening stond.
19-11-2025 krijg een mail dat mijn order (die ik had geannuleerd) is verzonden, ook nog geen geld terug ontvangen.
Paar dagen later order ontvangen en deze retour gestuurd, hier over contact gehad met BlueBrixx, zou zo spoedig mogelijk mijn geld terug krijgen.
5-12-2025 order is retour afgeleverd bij BlueBrixx (te zien op de track&trace pagina).
In de tussentijd gebeld met de service afdeling maar die kunnen me niet verder helpen.
Nog een stuk of 6 keer een mail gestuurd maar niets meer gehoord sinds eind november.
Nu is het begin februari en heb ik nog steeds mijn geld niet terug!
Dit was dus de eerste EN laatste keer dat ik iets bestel bij BlueBrixx
Laatste keer dat ik in Aquis Plaza was was medio december. Dan moet ik ze toch net gemist hebben123paultje schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:14:
[...]
Die zit nu op de nieuwe locatie, schuin tegenover de oude plek. Paar weken geleden geweest maar wel een stuk kleiner geworden helaas.
Mooi bericht, weer een reden om naar erheen te gaan behalve pubers die kleren willen.
Voor de geïnteresseerde een bezoek filmpje (aanwezige standhouders bouwstenen) van Johnny's World:
:strip_exif()/f/image/wLIajhavw6WABzCSqC10ifQT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uaHrPa2ijHt09OfZ4O8vQYjs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cY4aWAmKaCuxf4GksA0iz7XF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cTH0jmnqmqrJPFVY4EqRwNPf.jpg?f=fotoalbum_large)
De Rubicon (Mould King 13184) is af! Was een leuk bouwproject, met de nodige uitdagingen. Het enige wat ik nog aan moet pakken is het cable management, want alle snoertjes en pneumatische slangen zijn te lang, waardoor het in de weg zit bij het laten zakken van de carrosserie op het chassis, en het ook tussen bewegende delen kan komen. Maar ik verwacht er niet veel mee te gaan rijden, dus misschien zet ik hem wel gewoon weg zo en ga ik verder met het volgende project.
De CaDA Mazda RX-7 en de CaDA Mazda 787b staan al klaar, en er is nog een leuke wat kleinere onderweg van Mould King, de 20016 Military ATV:
[ Voor 7% gewijzigd door Fanta op 08-02-2026 14:21 ]

Ik heb de mijne weg gedaan omdat ik de build niet echt fantastisch vond met al die motoren en qua display vond ik hem te klein. Ik ga reviews afwachten van deze en wellicht koop ik deze dan. Maar tot dan is de AMG GT3 mijn favoriet.
[ Voor 82% gewijzigd door Mad-Matt op 09-02-2026 13:14 ]
Is er een goede website of community waar je een beetje de nieuwe releases kan volgen?zonoskar schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:21:
Er komt een rode CaDA Mercedes AMG ONE aan die geen motoren heeft en een werkende versnellingsbak. Zoals hij had moeten zijn. Hopelijk heeft ie wel lampjes zoals de AMG GT3 van CaDA. De kleur is echt wel cool moet ik zeggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de mijne weg gedaan omdat ik de build niet echt fantastisch vond met al die motoren en qua display vond ik hem te klein. Ik ga reviews afwachten van deze en wellicht koop ik deze dan. Maar tot dan is de AMG GT3 mijn favoriet.
Ik gebruik Merlin's Bricks hiervoor: https://www.merlinsbricks.com/setdb/new/Fanta schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:14:
[...]
Is er een goede website of community waar je een beetje de nieuwe releases kan volgen?
Over de kleur valt te discussiëren .. 't is geen "Ferrari rood" natuurlijk.zonoskar schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:21:
Er komt een rode CaDA Mercedes AMG ONE aan die geen motoren heeft en een werkende versnellingsbak. Zoals hij had moeten zijn. De kleur is echt wel cool moet ik zeggen.
Mercedes staat bekend om zijn Silberpfeile ..
/f/image/QzNGPwMjMeMoF89gPgl5Htg0.avif?f=fotoalbum_large)
en net als in de F1 is de AMG One ook in het grijs/zilver geïntroduceerd.
Uiteindelijk is ie wel in meer kleuren verschenen zoals zwart en rood, dus dat is prima verder
/f/image/OSkiOO1hJ07Q1b1yulYfNQeZ.png?f=fotoalbum_large)
die blijft voorlopig wel even ongeëvenaard ! Of niet, we zullen zienMaar tot dan is de AMG GT3 mijn favoriet.
[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-02-2026 15:47 ]
Snap ik helemaal, hoe wordt je hier nu geen fan van?Brammos85 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Weer een fantastische Lumibricks set. Wat word ik toch blij van dit merk!
Wat laat Lego hier toch kansen liggen terwijl ze vroeger ook verlichting hadden en een paar ledjes kost ook niks meer tegenwoordig.
:strip_exif()/f/image/xECAugK3KjUb5NuflWLkc3K9.jpg?f=fotoalbum_large)
En eindelijk de aspen 43093 in zwart 500 stuks
Losse zakjes met elk een boekje. Stenen voelen normaal aan alleen de steentjes voor het mechanisme klemmen net niet goed genoeg. Maar de dino zelf zit leuk in elkaar, en elke stap maakt je nieuwsgierig naar de volgende stap! Het plateau zelf had wat mij betreft een stuk kleiner gemogen.
Wat foto's, zie nu dat de laatste foto niet heel scherp is
:strip_exif()/f/image/my7yIzJAFaLuTxEkrGWhD4BI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nMZerZeqyKsGZAyDunjyXEnG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2HIlga7Bfm6w2y2eCPIa4yyC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/huFxNucBmiuUczGojWcNNvMR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tjtf2zqplBsZk1wt7hcs7Fyc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie ze nu alle zes voor vijf tientjes totaal en dan nog een kortingscouponnetje eraf, wel leuk.
EDIT: Ik was té hyped om te wachten op jouw antwoord... Ik heb de drie Cada-dino's besteld
Zijn inderdaad anders, maar voor gemiddeld 11 euro per stuk vond ik dat drietal ook wel prima eigenlijk.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/g8qGVsMgVCS6X4g6pb79sEeW.jpg?f=user_large)
Iets kleinere base dan het zestal is misschien ook fijn en je kunt ze alle drie gebruiken om een grote T-Rex te bouwen... Leuk, onzinnig en ga ik nooit doen, want hier staat de veel grotere T-Rex gelukkig al een tijdje
En die Cada-unit ziet er niet uit
[ Voor 89% gewijzigd door CLB op 10-02-2026 22:14 ]
maar die CaDA dino's bewegen natuurlijk nietvinpower schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:38:
Voor het geld zeker een 8, leuke build was de eerste. De base is inderdaad erg groot. Maar de Cada die je linkt ziet er beter uit qua vorm en zeker de base!
Mooi filmpje van CaDA zelf! Meestal zijn het reviews van anderen wat ik zie. Goed bezig.
edit: omg ze hebben al zeker 4 jaar filmpjes op hun kanaal, waarom kom ik ze dan nu pas tegen?
deze is ook weer nice
[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-02-2026 10:33 ]
:strip_exif()/f/image/tzhBZ0LpWTp7NHU3NLmNtJXV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IZr3n8h6B725QjwYe1tuZPkk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SjbvIjfKNhazFPlgyW4VogYq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bc4t0CmqZwLUpp8meyP1AU5U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dajnRELWKFsKOgIg9T5H5vEt.jpg?f=fotoalbum_large)
Erg nice
Edit:zit er geen rotatie motor in? Helemaal niks?
[ Voor 79% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-02-2026 21:55 ]
Jazeker wel, maar niet elektrisch. Dus het doet eigenlijk erg weinig, je kan er naar kijken als je de auto met je handen heen en weer haalt.Alfa Novanta schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:49:
Die prints
Erg nice
Edit:
[YouTube: CADA C63007W Speedbuild | 1:10 Mazda 787B | CaDA Sport Car Timelapse | Le Mans 1991 Winner]
zit er geen rotatie motor in? Helemaal niks?![]()
Ik ben nu begonnen met de Rx-7, die zit wel heel gaaf in elkaar al vanaf het begin.
vond het al zo raar, de motor is nou net wat die auto zo magisch maakt !
[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-02-2026 00:52 ]
Ik heb de Retro PC van Pantasy ondertussen binnen en ben er aan begonnen. Ik ben erg verrast door de kwaliteit van Pantasy. Een fatsoenlijke bedrukte doos, erg goed verpakt in een omdoos. Verder zijn de blokjes verpakt in meerdere genummerde zakjes en is er een mooie papieren handleiding bij.aard01 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:08:
[...]
Ik heb hem net bij Pantasy zelf besteld. Inclusief verzendkosten totaal 74,13 euro
Het ontwerp van de Retro PC zelf is heel erg schattig met veel gimmicks. Leuk voor wanneer je vroeger wel eens een PC in elkaar gezet hebt. Een aanrader

https://shop.moomin.com/p...ouse-building-block-model
Make lovecraft not warcraft.
Volgens mij verstuurt CaDA nog niet vanuit een Europees Magazijn. Carbrick.nl ken ik ook niet, heb ff snel naar de site gekeken. Kon zo 123 nergens een adres van het bedrijf vinden op de website. voor mij dan een No-go.Genestealer schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:24:
Stuurt cada nou pakketten vanuit een EU store en heb je daardoor geen last van import kosten? Ik wil iets bestellen op hun officiële store (decadastore) maar twijfel nog. Gaat om de amg gt3. Kan hem wel pre orderen op carbrick.nl voor 20 euro meer dan bij cada store, maar ken carbrick.nl niet.
Er zijn webshops die hem goedkoper aanbieden, maar daar arriveert hij pas medio April.
CaDA verstuurt niet vanuit de EU. Ik heb de mijne op de officiële caDA store besteld. Heb een maand moeten wachten voordat ie geleverd was. Hem 'm vorig jaar besteld. Was toen een stuk goedkoper en met kortingscode ging er nog eens 15% van af. Hele toffe build overigens.Genestealer schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:24:
Stuurt cada nou pakketten vanuit een EU store en heb je daardoor geen last van import kosten? Ik wil iets bestellen op hun officiële store (decadastore) maar twijfel nog. Gaat om de amg gt3. Kan hem wel pre orderen op carbrick.nl voor 20 euro meer dan bij cada store, maar ken carbrick.nl niet.
Duane / inklaringskosten gehad?Kappie68 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:49:
[...]
CaDA verstuurt niet vanuit de EU. Ik heb de mijne op de officiële caDA store besteld. Heb een maand moeten wachten voordat ie geleverd was. Hem 'm vorig jaar besteld. Was toen een stuk goedkoper en met kortingscode ging er nog eens 15% van af. Hele toffe build overigens.
Ziet er goed uit hoor veel positieve verhalen over Lumibricks omdat er ook al verlichting bij zit.Brammos85 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 19:48:
[Afbeelding]
Weer twee nieuwe pracht sets ontvangen 🧡
Misschien ook maar is een keer proberen, vind de uitdagingen en nieuwe ontwikkelingen bij Lego een beetje oude wijn in nieuwe zakken zeg maar
Echt, probeer een keer een set, ze hebben ook klein spul. Je zult versteld staan van de kwaliteit.mrooie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:55:
[...]
Ziet er goed uit hoor veel positieve verhalen over Lumibricks omdat er ook al verlichting bij zit.
Misschien ook maar is een keer proberen, vind de uitdagingen en nieuwe ontwikkelingen bij Lego een beetje oude wijn in nieuwe zakken zeg maar
Tot op heden niet. Heeft volgens mij wel 2 weken stil gelegen bij de douane volgens de tracking.
geining maar misschien niet € 130 geinigSméagol schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:51:
Ik heb geen idee of deze hier al 'ns gepost is, maar ik kwam 'm toevallig tegen:
[Afbeelding]
https://shop.moomin.com/p...ouse-building-block-model
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.
:strip_exif()/f/image/nAvUVJvWcYX8rneVr3SeeflK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cie0jyg8OgRwf0N30M9IHNUg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cl0r7Nel08i5UegoeLrgzmwz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BHCRGbHuPp0SZzMVzbxpHiO2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h6bMdYeodhknPTgfhZK1HNmP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U5MA9ZeCOB6iiXEKKZjRvFYI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/perSG5NwJOzwEsfdBeoE5mlI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/33PKcKZgjYjRAtCzVJVQcSkY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4U60FY3JS43D2VnyQzYC8NAS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/byiVDe9QeX8DkDMxusoF3C2f.jpg?f=fotoalbum_large)