Oh grappig, van de meeste setjes die ik heb die dus niet Cada/Mould King/Lumibrick zijn heb ik nooit een handleiding gekregen. Ik ging er dus eigenlijk van uit dat het standaard was, zo zie je maar weer hoe goed je moet op letten op aliexpress. Ik heb overigens niet 25 setjes van Ali moet ik toegeven, ik baseerde mijn mening op een set of 5 van onbekende verkopers.

Deze is onderweg vanuit China, leuk setje moet ik zeggen (zeker voor een SF gek als ik)
Ik ga hem nog wel wat aanpassen om de grond natuurlijker te maken (groen/bruin) en even kijken of ik iets in de straal kan doen om "te ontvoeren"
[ Voor 25% gewijzigd door Mad-Matt op 16-09-2025 10:56 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Deze is misschien ook te combineren met de Lego Alien Conquest!Mad-Matt schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:55:
[Afbeelding]
Deze is onderweg vanuit China, leuk setje moet ik zeggen (zeker voor een SF gek als ik)
Ik ga hem nog wel wat aanpassen om de grond natuurlijker te maken (groen/bruin) en even kijken of ik iets in de straal kan doen om "te ontvoeren"
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Nice, zou leuk zijn als er een koe of lego-poppetje in kan "zweven".Mad-Matt schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:55:
[Afbeelding]
Hij is zojuist binnen gekomen. 15 kilo aan bouwstenen.breadje schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:28:
@Vissa66 gaaf, ik zit dat ding al een jaar aan te kijken. Ik ben erg benieuwd hoe jij hem vindt, hou ons op de hoogte van de build! Niet alle reviews zijn even positief omdat hij eigenlijk te zwaar is voor plastic building blocks. Ik hoop stiekem dat het meevalt
Dat worden flink wat uurtjes klikken.
:strip_exif()/f/image/OHUBBLiJCH4lKEVDP56N6A1s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uLMPDeX2eZNlguzSdg1SiyBE.jpg?f=fotoalbum_large)
M3P 24'
Ook ik heb eenzelfde ervaring, maar dan met de 300 SL.Stalensnuitje schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:23:
[...]
Hier eigenlijk dezelfde ervaring: steentjeskwaliteit wat minder dan Lego, maar door het grote aantal (voor mij) onbekende steentjes vind ik uiteindelijk het model wel heel gaaf geworden, de proporties zijn echt gaaf.
Ik heb kalm aan gedaan en samen met m'n zoontje van 4 gebouwd
[Afbeelding]
Resultaat is fraai! Het bouwen over het algemeen leuk, maar enkele keren frustrerend.... Het zijn voor mij incidentele uitstapjes, meest bouw ik Lego en dan is de "klik" toch anders bij Mattel, paar keer voorgekomen dat ik dacht dat het goed zat, maar toch niet, of het schoot uit mijn vingers....
Ander nadeel, maar komt ook door mijn omstandigheden (ik bouw niet recht onder een lamp): donkerblauw, donker grijs en zwart kwam voor, met identieke formaat blokjes in dezelfde bouwstappen... Was dus goed opletten en paar keer wat los moeten maken omdat ik toch verkeerde kleur gebruikt had.
Ondanks deze kleine mindere dingen zal het mij niet tegenhouden om in toekomst nog eens iets van Mattel te kopen. Maar komende 5 dozen die ik open zijn weer vertrouwd Lego, dus ik kijk waar Mattel in 2026 mee gaat komen!
Laatst heb ik hier verteld dat ik BAKA 33205 had besteld via AliExpress. Die order werd helaas geannuleerd omdat ze er te weinig op voorraad hadden.
Heb hem toen alsnog besteld via YourWobb voor een iets minder scherpe prijs. Die had hem in Europa ook niet op voorraad maar de versie zonder officiële doos kon ik wel vanuit China laten bezorgen.
Na 2 weken is hij vandaag aangekomen in een doos van ruim 10kg, met een enorme handleiding van meer dan 300 pagina's.
Kan niet wachten om er vanavond aan te beginnen, ik zal binnenkort een update geven over de kwaliteit van de blokjes/set.
Heb hem toen alsnog besteld via YourWobb voor een iets minder scherpe prijs. Die had hem in Europa ook niet op voorraad maar de versie zonder officiële doos kon ik wel vanuit China laten bezorgen.
Na 2 weken is hij vandaag aangekomen in een doos van ruim 10kg, met een enorme handleiding van meer dan 300 pagina's.
Kan niet wachten om er vanavond aan te beginnen, ik zal binnenkort een update geven over de kwaliteit van de blokjes/set.
Vissa66 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:53:
[...]
Hij is zojuist binnen gekomen. 15 kilo aan bouwstenen.![]()
Dat worden flink wat uurtjes klikken.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel bouwplezier!
:strip_exif()/f/image/nbtJfakyBhGFNVaM28GQWLby.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik had enige tijd geleden een hele lading aan led-spul gekocht. Mistte uiteindelijk nog het een en ander om mijn sets te kunnen verlichten en bovenstaande was wat er mistte/ nog bij moest.
Vooral die afstandsbedieninkjes vind ik heel geinig; zo zijn de verschillende lampen individueel per set te schakelen.
Nu mooi de rest van mijn sets van licht voorzien.
[ Voor 28% gewijzigd door SuBBaSS op 17-09-2025 13:50 ]
Vandaag een klein beginnetje gemaakt. Ik zat de handleiding even door te spitten en zag dat je als eerste alle motoren, kabels en accu's moet voorzien van de juiste nummers. Tevens dienen alle motoren van te voren getest te worden voordat je begint met de build.
Dat was al een hele opgave. Maar alles is gelabeld en getest, geen defecten gelukkig.
Dat was al een hele opgave. Maar alles is gelabeld en getest, geen defecten gelukkig.
M3P 24'
Goeiemiddag Heren en Dames,
Ik was op zoek naar een leuke bouwset van een WO 2 tank, tiger en panther etc.
Ik zag hiervoor Bluebrixx of Warbricks 2.
Is er iemand die hier ervaring met heeft of eventueel zelfs een ander (betrouwbaar) alternatief weet?
Alvast bedankt 😁
Is er iemand die hier ervaring met heeft of eventueel zelfs een ander (betrouwbaar) alternatief weet?
Alvast bedankt 😁
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Ik zou vooral eens op Cobi zoeken. Die heeft ook een hoop oud wapentuig en is een van de betere merken naar mijn mening.
Cobi heeft een goede naam op dat gebied, wel bedenken dat het niet of nauwelijks uit elkaar kan en stevig aan de prijs is.Moechy schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:41:
Goeiemiddag Heren en Dames,
Alvast bedankt 😁
De kwaliteit is goed en stickers doen ze zelden of nooit.
Dus eerder om 1x te bouwen en nooit meer uit elkaar te trekken? Ander principe dan lego?mawashigeri schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:49:
[...]
Cobi heeft een goede naam op dat gebied, wel bedenken dat het niet of nauwelijks uit elkaar kan en stevig aan de prijs is.
De kwaliteit is goed en stickers doen ze zelden of nooit.
[Afbeelding]
Uiteindelijk 2 sets besteld bij Lumibricks: de Lakeside Lodge en de Kaasboerderij voor mijn dochter. De Kaasboerderij eerst gemaakt en dat was een leuk set. Lampjessysteem werkt prima, beetje priegel maar wel stevig genoeg en doet het gewoon. Ideaal hoe ze ook de set speelbaar hebben gemaakt (open klappen). Daar gaat m'n dochter erg goed op. Alleen die poppetjes zijn een crime. Verder heel tevreden over de Kaasboerderij.
Dan de lodge. Dat lijkt me een wat oudere set uit de catalogus van Lumibricks. Met stickers en duidelijk een ander en stuk fragieler lichtjes systeem. Mooie set hoor verder, maar alles lijkt gewoon wat beter doorontwikkeld door Lumibricks in de latere sets. Iets om goed rekening mee te houden in eventuele verdere aankopen. Maar lumibricks is gewoon een heel goed lego alternatief te noemen.
Dan de lodge. Dat lijkt me een wat oudere set uit de catalogus van Lumibricks. Met stickers en duidelijk een ander en stuk fragieler lichtjes systeem. Mooie set hoor verder, maar alles lijkt gewoon wat beter doorontwikkeld door Lumibricks in de latere sets. Iets om goed rekening mee te houden in eventuele verdere aankopen. Maar lumibricks is gewoon een heel goed lego alternatief te noemen.
Zelfde principe, maar hogere klemkracht en vaak glad afgewerkt zodat je er ook niet zomaar tussenkomt met een brick seperator.Moechy schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:53:
[...]
Dus eerder om 1x te bouwen en nooit meer uit elkaar te trekken? Ander principe dan lego?
Het is dus inderdaad een soort modelbouw met 'Lego' stenen.
BAKA 33205 zit inmiddels in elkaar. Dit is een model van de HSBC building in Shanghai, een neoklassiek gebouw uit 1923. Volgens wikipedia stond het gebouw jarenlang bekend als the most luxurious building from the Suez Canal to the Bering Strait.
:strip_exif()/f/image/cyaPxLGbr3qDKgzgyYjdaItR.jpg?f=fotoalbum_large)
Pluspunten:
Heb er een paar ronde blokjes met led en knoopcelbatterijen ingelegd als verlichting, ziet er wel leuk uit zo.
:strip_exif()/f/image/JvPeM7mc9NWMFdqn3GTcnRix.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XVLZtNGpAOC9blRzYgGBJjFI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben van plan om binnenkort alle waterkoelers, computerschermen en andere moderne spullen er uit ga slopen. En dan bemensen met WW2 minifigs, luchtafweergeschut op het dak en zandzakken voor de deur.
:strip_exif()/f/image/cyaPxLGbr3qDKgzgyYjdaItR.jpg?f=fotoalbum_large)
Pluspunten:
- Lekker groot (10423 onderdelen)
- Stevig ontwerp. De benedenverdieping van 3 baseplates kan je bijv. makkelijk in 1 keer optillen zonder bang te zijn sat hij uit elkaar valt.
- Interieur glad afgewerkt met tiles
- Blokken klemmen goed, bouwen wat mij betreft net zo lekker als lego.
- Mooi instructieboek in A3 formaat, 938 bouwstappen
- Modulair. Aan 4 kanten dicht, maar (delen van) verdiepingen kan je optillen. Ik denk dat hij mooi zou passen in een straatje met lego modulars (maar die heb ik niet).
- Heel veel extra onderdelen (zo'n oude hoge pick a brick beker zit nét niet vol met overgebleven onderdelen)
- Stenen netjes genummerd in zakjes per deel van de handleiding waardoor je nooit lang hoeft te zoeken. Ongeveer 3 zakjes per deel van de handleiding. Zakjes op hun beurt verdeeld over 4 grote zakken. Eerste zak met de zakjes met nummers 1 t/m 7 etc. Daardoor hoef je ook niet lang te zoeken naar de zakjes met een bepaald nummer en kan je lekker doorbouwen. Enige uitzondering was een zakje met deurposten die ik al vrij vroeg nodig had, maar in de laatste grote zak zat.
- Meerdere onderdelen met prints
- De injection mould marks zijn bij veel onderdelen beter zichtbaar dan ik bij lego gewend was.
- Aardig wat stickers. Die heb ik (nog) niet gebruikt.
- Het middelste deel van de achtergevel van de benedenverdieping is lelijk. Vind ik niet erg want die kant staat tegen de muur, maar is wel een groot contrast met de rest van de achtergevel.
:strip_exif()/f/image/bdoc6voB5lFyIJvZUVpzDbsE.jpg?f=fotoalbum_large)
- Op de benedenverdieping hangt een ding tegen de muur in een gouden lijst, maar 8 van de gouden blokjes misten en waren vervangen met zwarte exemplaren.
:strip_exif()/f/image/IbdK3PR9WT1tlVcTz8B0LM34.jpg?f=fotoalbum_large)
- Het lijkt erop dat blokjes van verschillende leveranciers door elkaar gebruikt worden (of oud/nieuw van dezelfde leverancier). Dat is me eigenlijk maar op 1 plek opgevallen, dat was hier, je ziet het aan de buisjes aan de onderkant:
Daar leek dan ook een heeeel klein verschil in kleur te zijn. Maar in het uiteindelijke bouwwerk valt dat helemaal niet op. - 1 van de trapleuningen zit in de handleiding aan de verkeerde kant. Heel makkelijk te fixen
- Bij 1 van de twee wc's lijken ze in de handleiding een blokje vergeten waardoor hij wat wankel staat.
- Geen minifigs
- Weinig zichtbare nopjes om eigen minifigs op vast te zetten.
- De handleiding is net zo groot als 4 a4'tjes naast elkaar als hij open ligt. Vooral tijdens het bouwen van de grootste delen (benedenverdieping en het dak) kwam ik daardoor wat ruimte tekort.
Heb er een paar ronde blokjes met led en knoopcelbatterijen ingelegd als verlichting, ziet er wel leuk uit zo.
:strip_exif()/f/image/JvPeM7mc9NWMFdqn3GTcnRix.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XVLZtNGpAOC9blRzYgGBJjFI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben van plan om binnenkort alle waterkoelers, computerschermen en andere moderne spullen er uit ga slopen. En dan bemensen met WW2 minifigs, luchtafweergeschut op het dak en zandzakken voor de deur.
Uiteindelijk voor 2 bouwsets gegaan van Cobi
De Tiger 131 en de Panther Ausf A.
Ben benieuwd
De Tiger 131 en de Panther Ausf A.
Ben benieuwd
Fijne info, dank. Die lodge stond ook op mijn wenslijst.Totrail schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:00:
Uiteindelijk 2 sets besteld bij Lumibricks: de Lakeside Lodge en de Kaasboerderij voor mijn dochter. De Kaasboerderij eerst gemaakt en dat was een leuk set. Lampjessysteem werkt prima, beetje priegel maar wel stevig genoeg en doet het gewoon. Ideaal hoe ze ook de set speelbaar hebben gemaakt (open klappen). Daar gaat m'n dochter erg goed op. Alleen die poppetjes zijn een crime. Verder heel tevreden over de Kaasboerderij.
Hier heb ik mijn eerste non-sc sc binnen, dus dezelfde schaal als de sc's:
De Mercedes 190E 2.5 Evo II:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mN9TSChjkpGa2tuBKwLHT2Id.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/t1l6XBoiYlfsocjihVoV57xl.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/u3mY37kYzoBC4WJrMra17eBF.jpg?f=fotoalbum_medium)
Uiteindelijk redelijk geslaagd model. Wel wat aparte keuzes in de constructie waardoor het (denk ik) niet zo'n succes is qua speelbaarheid. Het dak zit er bijv. heel 'janky' op. Maar goed, daarvoor koop ik ze ook niet.
Iconisch model en zag er toevallig afgelopen week een aflevering van Jay Leno's garage over.
Heb er zelf wel even wieldoppen onder gezet die ik nog had. Die werden niet meegeleverd en de standaard wielen vind ik niet zo goed staan.
[ Voor 17% gewijzigd door SuBBaSS op 24-09-2025 10:47 ]
Het was de 1 april grap van BlueBrixx maar ze hebben er toch maar een set van gemaakt.
De toeristenuitbreiding van Blaustein; kassa, wachtrij en restaurant
YouTube: 🥸 Aus dem Aprilscherz wird Wirklichkeit!: Burg Blaustein Tourismus E...
De toeristenuitbreiding van Blaustein; kassa, wachtrij en restaurant
YouTube: 🥸 Aus dem Aprilscherz wird Wirklichkeit!: Burg Blaustein Tourismus E...
FU, 2e poging voor de Defiant hangt ook ergens in de void bij DHL
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Help, mijn middeleeuwse dorp wordt te groot! (of mijn tafel te klein
. )
Zijn er hier msischien blauwstein liefhebbers met creatieve oplossingen?
(Ik neig nu naar verplaatsing richting zolder, maar dat vind ik niet zo gezellig eigenlijk)
:strip_exif()/f/image/rvj6RweOXXeKhxqgoQqhuMBI.jpg?f=fotoalbum_large)
Er vanuitgaande dat dit probleem wordt opgelost. Vroeg ik me ook nog af of er mensen zijn die 'Medieval Guard House' https://www.bluebrixx.com...786/medieval-guard-house/ bij hun kasteel hebben staan? Ik vraag me af hoe die in wel in de juiste verhouding met het kasteel staat. (Ik vind de pallisaden gate al vrij lomp)
(Ik neig nu naar verplaatsing richting zolder, maar dat vind ik niet zo gezellig eigenlijk)
:strip_exif()/f/image/rvj6RweOXXeKhxqgoQqhuMBI.jpg?f=fotoalbum_large)
Er vanuitgaande dat dit probleem wordt opgelost. Vroeg ik me ook nog af of er mensen zijn die 'Medieval Guard House' https://www.bluebrixx.com...786/medieval-guard-house/ bij hun kasteel hebben staan? Ik vraag me af hoe die in wel in de juiste verhouding met het kasteel staat. (Ik vind de pallisaden gate al vrij lomp)
Nou dag he
Oh wow, ik vond het kasteel met de uitbreidingen die vast zitten aan het kasteel al mega. Haha!
DHL Customs heeft het pakket weer teruggestuurd naar zender. (In Duitsland... WTF....)Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:04:
FU, 2e poging voor de Defiant hangt ook ergens in de void bij DHL
Poging numer 3...
Versturen via een ander geen optie?
Dit ziet er wel héél vet uit. Ben je nog van plan er minifigs bij te plaatsen? Het oogt nu zo leeg. Ik zou het niet kunnen weerstaan een zwik minifigs te bestellen op Ali om het wat levendiger te makenAnatidae schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:56:
Help, mijn middeleeuwse dorp wordt te groot! (of mijn tafel te klein. )
[Afbeelding]
Ik heb de Medieval Guard House bij Blaustein staan. Is wat mij betreft perfect qua verhouding en stijl.Anatidae schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:56:
[Afbeelding]
TIP: doe de zakjes in bakjes en sorteer deze op kleur, werk een stuk sneller.Moechy schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:41:
Work in progress, uurtje bezig en dit is nog maar het resultaat 😅 ik ben langer bezig met steentjes zoeken dan bouwen 🤣
[Afbeelding]
Veel bouw plezier
Ja ik hou ze in de zakjes zodat ik ze sneller kan opruimen. Er lopen hier 2 harige viervoeters rond die mij maar al te graag saboteren 🤣Snoopy1975 schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:21:
[...]
TIP: doe de zakjes in bakjes en sorteer deze op kleur, werk een stuk sneller.
Veel bouw plezier
Overigens wel al 2x 1 of 2 lagen terug moeten gaan omdat ik toch net niet goed genoeg had geteld of opgelet hoe lang het blokje/plaatje ergens moest zijn waardoor ik dat in een later stadium te kort kwam 😅
Waar heb je die vandaan? Of zelfbouw?Spektaculair schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:54:
Erg interessant voor verlichting van gebouwen inderdaad. Hoeveel uur geeft zo'n lampje licht?
[ Voor 3% gewijzigd door neanderthaler op 29-09-2025 14:00 ]
Minder het dorpsgevoel misschien, maar kun je het platter maken en dan verdelen over planken zodat je er meer een wandkunstwerk van maakt.Anatidae schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:56:
Oeh... als je er dan een hoek van maakt zou het kasteel hoger kunnen dan de rest zodat je toch "het ronde" een beetje houd.Pat911 schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:17:
[...]
Minder het dorpsgevoel misschien, maar kun je het platter maken en dan verdelen over planken zodat je er meer een wandkunstwerk van maakt.
Hmmm eigenlijk nooit aangedacht. Goede suggestie! De Bluebrixx minifigs vind ik er eerlijk gezegd vreselijk uitzien, zal eens verderkijken.. Tips voor merken? Mijn eigen idee om wat meer 'levendigheid' te creeëren was om meer bomen toe te voegen. Set van 3 sparren staan al op de foto. Grote eik, appelboom en setje dennen zijn onderweg met DHLSomerenV schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:39:
[...]
Dit ziet er wel héél vet uit. Ben je nog van plan er minifigs bij te plaatsen? Het oogt nu zo leeg. Ik zou het niet kunnen weerstaan een zwik minifigs te bestellen op Ali om het wat levendiger te maken

Ah superDeZaag schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:42:
[...]
Ik heb de Medieval Guard House bij Blaustein staan. Is wat mij betreft perfect qua verhouding en stijl.
Klinkt als een mooie manier om diepte te creëren. Maar denk je dat het daardoor minder oppervlakte in neemt? Of bedoel je om dan ook huisjes onder het kasteel te plaatsen?Magic666 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:29:
[...]
Oeh... als je er dan een hoek van maakt zou het kasteel hoger kunnen dan de rest zodat je toch "het ronde" een beetje houd.
Nou dag he
Goeie....
kasteel als bovenste punt uiteraard, tot en met de huisjes als een laag eronder? En alleen het voorste stuk, waar de houten schutting begint, als uitstekend gedeelte?
Heb alleen geen idee of dat er een beetje uit zou zien.
kasteel als bovenste punt uiteraard, tot en met de huisjes als een laag eronder? En alleen het voorste stuk, waar de houten schutting begint, als uitstekend gedeelte?
Heb alleen geen idee of dat er een beetje uit zou zien.
Aliexpress, ongeveer 50 cent per stuk, batterijtjes inbegrepen. Je kan ze vinden als je zoekt naar "Nieuwe 1/2/5pcs MOC 8 Kleuren 2x2 Dot LED".neanderthaler schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:58:
[...]
Waar heb je die vandaan? Of zelfbouw?
Erg interessant voor verlichting van gebouwen inderdaad. Hoeveel uur geeft zo'n lampje licht?
Je kan er aan draaien om ze aan of uit te doen.
De inbegrepen batterijtjes hebben het maar een paar dagen volgehouden. Ik moet ze nog verwisselen om te kijken of ze het op verse batterijen langer volhouden. Als je ze elke avond handmatig aan en uit moet zetten om te voorkomen dat je 2 keer per week batterijtjes moet vervangen is de lol er snel af
Je kan ook via AliExpress minifigs kopen. Kies een factie en richt je kasteel op basis daarvan in. Mijn Blaustein en aanverwante gebouwen zijn geclaimed door de Black Falcons. Onder andere door minifigs toe te voegen, maar heb ook vlaggen en schilden vervangen door varianten en kleuren van de Black Falcons.Anatidae schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:53:
[...]
Hmmm eigenlijk nooit aangedacht. Goede suggestie! De Bluebrixx minifigs vind ik er eerlijk gezegd vreselijk uitzien, zal eens verderkijken.. Tips voor merken? Mijn eigen idee om wat meer 'levendigheid' te creeëren was om meer bomen toe te voegen. Set van 3 sparren staan al op de foto. Grote eik, appelboom en setje dennen zijn onderweg met DHL![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Ah superIk zet hem op de verlanglijst. Eerst even de bomen en Schildwerk maken.
[...]
Klinkt als een mooie manier om diepte te creëren. Maar denk je dat het daardoor minder oppervlakte in neemt? Of bedoel je om dan ook huisjes onder het kasteel te plaatsen?
Nou mensen, ik zou geen bestellingen plaatsen bij Turbo MOC
ik heb bij hun een set gekocht, 200 euro en er miste een bepaalde kabel. Kan gebeuren natuurlijk, , heeft LEGO zelf ook een pagina voor. Contact opgenomen, maar na 2 x de verkeerde kabel toegezonden te hebben gekregen, terwijl ik HEEL erg duidelijk was met de omschrijving en screenshots, wordt ik nu doodgezwegen.
Ik heb 200 euro betaald voor een build die dus niet compleet geleverd is en waarvan de leverancier om wat voor een reden dan ook het vertikt om het missende onderdeel na te sturen. Wel andere onderdelen, die hetzelfde kosten, maar niet de onderdelen, ondanks overduidelijke screenshots enzo.
vermijd deze reseller,ga er niet op in, niet de moeite waard.
ik heb bij hun een set gekocht, 200 euro en er miste een bepaalde kabel. Kan gebeuren natuurlijk, , heeft LEGO zelf ook een pagina voor. Contact opgenomen, maar na 2 x de verkeerde kabel toegezonden te hebben gekregen, terwijl ik HEEL erg duidelijk was met de omschrijving en screenshots, wordt ik nu doodgezwegen.
Ik heb 200 euro betaald voor een build die dus niet compleet geleverd is en waarvan de leverancier om wat voor een reden dan ook het vertikt om het missende onderdeel na te sturen. Wel andere onderdelen, die hetzelfde kosten, maar niet de onderdelen, ondanks overduidelijke screenshots enzo.
Site is ook niet meer online..Pim0377 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:51:
Nou mensen, ik zou geen bestellingen plaatsen bij Turbo MOC
Het ziet er prachtig uit, maar je ziet wel de lijn vervagen tussen modelbouw en 'lego' met dit soort sets. Persoonlijk vind ik het wel leuk als je onderdelen op verschillende manieren kan gebruiken. (en ik ben niet zo van de oorlogstuig).
Is het qua bouwtechniek een beetje leuk om te bouwen?
Modelbouw intrigeert me wel maar ik heb het geduld niet om alles te schilderen en lijmen.breadje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:28:
Het ziet er prachtig uit, maar je ziet wel de lijn vervagen tussen modelbouw en 'lego' met dit soort sets. Persoonlijk vind ik het wel leuk als je onderdelen op verschillende manieren kan gebruiken. (en ik ben niet zo van de oorlogstuig).
Dit is de ideale tussenstap.
WO2 interesseert mij wel dus ik vind het leuk bouwen. Zeer uitdagend maar nooit frustrerend, wel kopje bijhouden want af en toe zitten er wel moeilijke stukjes in dus heb al paar keer een paar stappen terug moeten gaan om iets opnieuw te bouwen dat toch net niet klopte.
geen zakjes met nummers?Moechy schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:41:
Work in progress, uurtje bezig en dit is nog maar het resultaat 😅 ik ben langer bezig met steentjes zoeken dan bouwen 🤣
[Afbeelding]
Vaak is de print van die nummers niet erg duidelijk, dus waard te dubbeldchecken
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bij de set van m'n 1:8 garage kwamen 8 van die dingen, maar dan vierkante varianten.Spektaculair schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:01:
[...]
Aliexpress, ongeveer 50 cent per stuk, batterijtjes inbegrepen. Je kan ze vinden als je zoekt naar "Nieuwe 1/2/5pcs MOC 8 Kleuren 2x2 Dot LED".
Je kan er aan draaien om ze aan of uit te doen.
De inbegrepen batterijtjes hebben het maar een paar dagen volgehouden. Ik moet ze nog verwisselen om te kijken of ze het op verse batterijen langer volhouden. Als je ze elke avond handmatig aan en uit moet zetten om te voorkomen dat je 2 keer per week batterijtjes moet vervangen is de lol er snel af
Man o man, wat waren dat brieke dingen. Die van jou gaan tenminste nog aan. Bij die van mij geen een. Moest zelf die dingen open slopen om de contacten goed te priegelen. En dan nog wil de helft niet aanblijven.
Dit heeft me dan weer wel op het spoor gezet voor die usb-dingetjes met 0,8 mm. connectoren (en optionele afstandsbediening). Die komen met ongeveer dezelfde zoekopdracht ook naar boven.
Je hebt ze ook met battery-boxes, maar ik heb ze liefst via usb (en dan op een hub aangesloten op een smart-stekker waarop ik oa. een timer kan zetten).
Zit nu wel met de uitdaging dat ik de boel even goed moet sorteren (vandaag een bak voor gekocht), want eenmaal uit de zakjes is maar moeilijk te zien wat voor leds het nou zijn (ik heb warm wit/ blauw wit/ rood/ flashing).
En het is een ontzettend gepriegel om die connectoren goed te plaatsen, daar gebruik ik een mini-tangetje voor. En cable management kan ook een uitdaging zijn (liefst plaats je het al tijdens de bouw), maar als het het eenmaal doet is het echt heel gaaf.
In jouw geval kun je dan bijv. verschillende delen van je (hele toffe) HSBC gebouw in- en uitschakelen. Bijv. "buitenverlichting wel/ binnenverlichting niet" of zelfs per kamer.
Deze heb ik. Shop leverde goed snel en het spul hoeft niet veel te kosten.
Kwaliteit is zeer netjes voor de prijs.
[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 02-10-2025 16:17 . Reden: Verkeerde artikel gelinkt. ]
In mijn jeugd heb ik veel bouwpakketjes gebouwd (auto's, vliegtuigen, tanks, huizen), daar zit een gigantische spreiding in het resultaat afhankelijk van hoe ervaren/handig je bent - en dan nog is het gegarandeerd veel meer werk dan het bouwen van een Cobi model.breadje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:28:
Naar mijn mening een fantastische tussenvorm als je niet de zin of tijd hebt om de bouwpakketten te bouwen!
Nee, wel in 3 delen. Dus je 2de zak pas open maken als de eerste klaar is.ToolkiT schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:42:
[...]
geen zakjes met nummers?
Vaak is de print van die nummers niet erg duidelijk, dus waard te dubbeldchecken
oh wow.. dat is niet ideaal idd..Moechy schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:24:
[...]
Nee, wel in 3 delen. Dus je 2de zak pas open maken als de eerste klaar is.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bedankt voor de tip, toevallig heb ik die laatst ook gekocht om te kijken of dat beter werkt. Het grote nadeel is dat je de verdiepingen niet meer makkelijk van elkaar kan tillen als ze met stroomdraadjes aan elkaar vast zitten.SuBBaSS schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:09:
[...]
Bij de set van m'n 1:8 garage kwamen 8 van die dingen, maar dan vierkante varianten.
Man o man, wat waren dat brieke dingen. Die van jou gaan tenminste nog aan. Bij die van mij geen een. Moest zelf die dingen open slopen om de contacten goed te priegelen. En dan nog wil de helft niet aanblijven.![]()
Dit heeft me dan weer wel op het spoor gezet voor die usb-dingetjes met 0,8 mm. connectoren (en optionele afstandsbediening). Die komen met ongeveer dezelfde zoekopdracht ook naar boven.
Je hebt ze ook met battery-boxes, maar ik heb ze liefst via usb (en dan op een hub aangesloten op een smart-stekker waarop ik oa. een timer kan zetten).
Zit nu wel met de uitdaging dat ik de boel even goed moet sorteren (vandaag een bak voor gekocht), want eenmaal uit de zakjes is maar moeilijk te zien wat voor leds het nou zijn (ik heb warm wit/ blauw wit/ rood/ flashing).
En het is een ontzettend gepriegel om die connectoren goed te plaatsen, daar gebruik ik een mini-tangetje voor. En cable management kan ook een uitdaging zijn (liefst plaats je het al tijdens de bouw), maar als het het eenmaal doet is het echt heel gaaf.
In jouw geval kun je dan bijv. verschillende delen van je (hele toffe) HSBC gebouw in- en uitschakelen. Bijv. "buitenverlichting wel/ binnenverlichting niet" of zelfs per kamer.
Deze heb ik. Shop leverde goed snel en het spul hoeft niet veel te kosten.
Kwaliteit is zeer netjes voor de prijs.
Het zou mooier zijn als geleidende blokjes gebruikt werden zoals in het oude lego light system uit bijv. Lego set 6841. Dan zou je binnen de verdieping lampjes en stroomdraden kunnen wegwerken, en de kabels op de grens van de verdiepingen op elkaar laten aansluiten met geleidende blokjes. Dan kan je op alle verdiepingen bedraad licht gebruiken, en toch de verdiepingen nog makkelijk optillen om de binnenkant te bekijken.
Op Ali heb ik tot nu toe alleen maar geleidende blokjes kunnen vinden die gebruikt worden als uiteinde van moeilijker weg te werken kabels die horen bij power functions:
:strip_exif()/f/image/pIemAsofGsH9VmyCdih7MPyg.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar valt een doorgeknipt kabeltje van het 0.8mm spul misschien wel aan vast te hobby'en...
Dat is bij dat soort sets inderdaad een nadeel.Spektaculair schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:55:
[...]
Bedankt voor de tip, toevallig heb ik die laatst ook gekocht om te kijken of dat beter werkt. Het grote nadeel is dat je de verdiepingen niet meer makkelijk van elkaar kan tillen als ze met stroomdraadjes aan elkaar vast zitten.
Het zou mooier zijn als geleidende blokjes gebruikt werden zoals in het oude lego light system uit bijv. Lego set 6841. Dan zou je binnen de verdieping lampjes en stroomdraden kunnen wegwerken, en de kabels op de grens van de verdiepingen op elkaar laten aansluiten met geleidende blokjes. Dan kan je op alle verdiepingen bedraad licht gebruiken, en toch de verdiepingen nog makkelijk optillen om de binnenkant te bekijken.
Op Ali heb ik tot nu toe alleen maar geleidende blokjes kunnen vinden die gebruikt worden als uiteinde van moeilijker weg te werken kabels die horen bij power functions:
[Afbeelding]
Daar valt een doorgeknipt kabeltje van het 0.8mm spul misschien wel aan vast te hobby'en...
Ik kan me (nog) inhouden om gebouwen te kopen, dus die uitdaging heb ik hier dan niet.
Maar goed, ken mezelf. Dat zal van tijdelijke duur zijn. Het zal dan alsnog wel van lumibricks oid. zijn, dus met verlichting bijgeleverd. Ik weet niet hoe ze het daarmee oplossen.
Daar kan @Brammos85 misschien meer over vertellen?
Hoe is dat bijv. bij dat gave observatorium dat je een tijdje geleden liet zien? Kun je die in delen uit elkaar halen zonder de dradenboel te hoeven 'slopen'?
Zeker. Is gewoon een modular. Kan in 4 delen van boven naar beneden uit elkaar.SuBBaSS schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:23:
[...]
Dat is bij dat soort sets inderdaad een nadeel.
Ik kan me (nog) inhouden om gebouwen te kopen, dus die uitdaging heb ik hier dan niet.
Maar goed, ken mezelf. Dat zal van tijdelijke duur zijn. Het zal dan alsnog wel van lumibricks oid. zijn, dus met verlichting bijgeleverd. Ik weet niet hoe ze het daarmee oplossen.
Daar kan @Brammos85 misschien meer over vertellen?
Hoe is dat bijv. bij dat gave observatorium dat je een tijdje geleden liet zien? Kun je die in delen uit elkaar halen zonder de dradenboel te hoeven 'slopen'?
Lumibricks heeft ook bedacht dat die draden een issue kunnen zijn en werkt daarom met draadloze verbindingen tussen de verschillende delen
Ik heb niet echt tips, maar AliExpress staat vol met castle minifigs. Veel imitatie, dus bestaande LEGO factions, maar ook bijvoorbeeld Game of Thrones. Overigens is de minifig een beschermd design, dus technisch gezien is het niet legaal. De kans dat het tegengehouden wordt aan de grens is overigens echt minimaal aangezien het maar kleine pakketjes zijn.Anatidae schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:53:
[...]
Hmmm eigenlijk nooit aangedacht. Goede suggestie! De Bluebrixx minifigs vind ik er eerlijk gezegd vreselijk uitzien, zal eens verderkijken.. Tips voor merken? Mijn eigen idee om wat meer 'levendigheid' te creeëren was om meer bomen toe te voegen. Set van 3 sparren staan al op de foto. Grote eik, appelboom en setje dennen zijn onderweg met DHL

Dit soort dingen zijn er héél veel te vinden, zoals deze. Kost je maar een paar euro voor meerdere minifigs vaak, inclusief accessories. Zoek op Medieval Lego Minifig en gij zult vinden. Kwaliteit kan ik niks over zeggen, maar ik heb wat WW2 minifigs en die zijn gewoon oké. Om mee te spelen wellicht niet up to par vergeleken met LEGO omdat marges niet altijd even denderend zijn, maar als display echt meer dan prima.
Erg geinig hoor. Heb zelf dan niets met oorlogstuig maar je weet in ieder geval zeker dat je het bij papa lego nooit zult zien.
Ik had hier al een week een "speed champion" van de volvo 740 liggen.

Kostte (weer) wat moeite om de instructies te krijgen (die waren niet via mail verstuurd).
Gisteren wilde ik beginnen, onbreekt (nota bene) de zwarte 6x10 plate uit bouwstap 1.
Heb die helaas ook niet op voorraad dus bericht naar de verkoper gestuurd.
Dat part is via lego maar 71 cent, maar verzenden is 6 euro en dat maakt het nogal scheef. Heb verder niets waarmee ik de bestelling aan wil vullen dus da's niet echt een fijne optie.
Update: part wordt nu alsnog nagestuurd. Gaat natuurlijk even duren maar goed, had toch even geen garage-ruimte meer (dus even 'deel 3' van de garage(s) die ik al heb meebesteld).
Die was dezelfde dag nog onderweg dus die zal sowieso eerder arriveren dan die 6x10 plate.
Blijft een avontuur via ome Ali.
Kostte (weer) wat moeite om de instructies te krijgen (die waren niet via mail verstuurd).
Gisteren wilde ik beginnen, onbreekt (nota bene) de zwarte 6x10 plate uit bouwstap 1.
Dat part is via lego maar 71 cent, maar verzenden is 6 euro en dat maakt het nogal scheef. Heb verder niets waarmee ik de bestelling aan wil vullen dus da's niet echt een fijne optie.
Update: part wordt nu alsnog nagestuurd. Gaat natuurlijk even duren maar goed, had toch even geen garage-ruimte meer (dus even 'deel 3' van de garage(s) die ik al heb meebesteld).
Die was dezelfde dag nog onderweg dus die zal sowieso eerder arriveren dan die 6x10 plate.
[ Voor 29% gewijzigd door SuBBaSS op 06-10-2025 07:33 ]
Good new everyone: The Defiant has finally docked. 
En om nog maar wat geld te verbranden:
- Reobrix 33041 SR-71 Blackbird
- JieStar 58058 F-117A Nighthawk
Gekocht, de B2, van Reobrix had iets teveel stickers voor mijn smaak. :); Mischien later nog.
En om nog maar wat geld te verbranden:
- Reobrix 33041 SR-71 Blackbird
- JieStar 58058 F-117A Nighthawk
Gekocht, de B2, van Reobrix had iets teveel stickers voor mijn smaak. :); Mischien later nog.
SuBBaSS schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:41:
Erg geinig hoor. Heb zelf dan niets met oorlogstuig maar je weet in ieder geval zeker dat je het bij papa lego nooit zult zien.
[Afbeelding]
Gisteren wilde ik beginnen, onbreekt (nota bene) de zwarte 6x10 plate uit bouwstap 1.![]()
Die was dezelfde dag nog onderweg dus die zal sowieso eerder arriveren dan die 6x10 plate.![]()
:strip_exif()/f/image/p6mDUYnwXvFarGRRM0e1voU0.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/6cJq2csLrdfhRBIKXviRb4nh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik doe dan niet aan oorlogstuig, maar deze 'tank' is af.
Wat een frustrerende onderneming was dit! Na de missende basis liep ik tegen nog meer missende onderdelen aan, oa. het geprinte dashboard, de onderdelen die de deurgrepen zouden moeten voorstellen en de wieldoppen zaten er ook niet bij.
Daarnaast heel wisselende kwaliteit van de stenen; de voorruit bijv. is echt slecht, maar ook kleurverschillen in de blueish grey parts. Een van de vier wielen wilde ook niet draaien, die heb ik zelf met een vijltje moeten ruimen.....
Ben normaal niet zo van 'holding grudges' maar deze shop heeft een zo negatief mogelijke beoordeling van me gekregen. Reageerde dagen later op berichten, moest bijv. voor die zwarte 6x10 tot driemaal toe uitleggen om welk onderdeel het ging. Ik had de 'moed' niet meer om de rest na te laten leveren.
Waardeloos dus.
Maar het uiteindelijke model blijft staan; je ziet alsnog meteen om welke auto het gaat en aangezien we er zelf ook zo een hadden vroeger zit er een klein beetje sentiment bij dat het uiteindelijke resultaat nog acceptabel (voor me) maakt.
Ik wijk steeds meer uit van Lego, wat wordt dat ontzettend duur.
Ik heb wel de gingerbread AT-AT besteld en ga er een aantal mocs bij zetten om er een diorama voor kerst te maken.
Via webrick losse steentjes bestellen is echt zo veel goedkoper dan bricklink, scheelt echt 50-75%. Echt top die site. En wat is Lego achterlijk duur.
Ik heb wel de gingerbread AT-AT besteld en ga er een aantal mocs bij zetten om er een diorama voor kerst te maken.
Via webrick losse steentjes bestellen is echt zo veel goedkoper dan bricklink, scheelt echt 50-75%. Echt top die site. En wat is Lego achterlijk duur.
De 3de adventskalender ligt al klaar hier en nu hebben ze voor de Burg Blaustein advent een uitbreiding klaar staan:
YouTube: Neue Erweiterung für den Blaustein Adventskalender – Bergfried & Vor...
Blijft het qua maat toch wat behapbaarder
YouTube: Neue Erweiterung für den Blaustein Adventskalender – Bergfried & Vor...
Blijft het qua maat toch wat behapbaarder
Er zijn meerdere posts geweest over deze set en ik geloof dat iedereen er blij mee is.MiaBella schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:05:
FunWhole Record Store F9058 nu in pre-sale bij Barweer.com met levering binnen 75 dagen vanaf 25 maart 2025.
Door gebruik te maken van code: QFK3NN88 krijg je 13% korting = 11,53 euro op het bedrag van 88,63 euro daarmee komt de prijs op 77,10 euro.
Echter wel aanzienlijke bijkomende verzendkosten (DHL) van 25,27 euro. Verzending vanuit Europa.
Voor een bedrag van 102,37 euro heb je deze set dan thuis.
Ter info: Set bevat 103 prints, dus geen stickers!!
https://www.barweer.com/p...-express?VariantsId=38870
Ook verkrijgbaar bij Amazon.nl voor 148,74 euro door aanvinken "voucher" (voor 15% korting) met directe levering.
[Afbeelding]
Heeft even geduurd maar de Held heeft er ook een review over gemaakt: YouTube: Ab 100€ muss das der Standard sein: FunWhole® F9058 Beleuchteter Pla...
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Zag deze op Ali en kon hem (voor die prijs) niet laten gaan.
Het is de Porsche 935 "Moby Dick". Iconische racewagen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lbPiwW6AmQDQ2BmBScOHGQ8C.jpg?f=user_large)
Ervaring is meteen al een stuk beter dan bij het volvo drama (maar dat is het al snel vermoed ik); nette handleiding, zakjes genummerd en alles ziet er netjes uit zoals de ramen/ passende (en draaiende!) wielen en kleuren lijken ook in orde.
De nummers op de zakjes hadden ze op zich weg kunnen laten, want de eerste bouwstappen komen niet uit zakje 1, maar goed. Een kniesoor...
Donder toch alles in twee bakken en ga lekker grabbelen.
Zag deze op Ali en kon hem (voor die prijs) niet laten gaan.
Het is de Porsche 935 "Moby Dick". Iconische racewagen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lbPiwW6AmQDQ2BmBScOHGQ8C.jpg?f=user_large)
Ervaring is meteen al een stuk beter dan bij het volvo drama (maar dat is het al snel vermoed ik); nette handleiding, zakjes genummerd en alles ziet er netjes uit zoals de ramen/ passende (en draaiende!) wielen en kleuren lijken ook in orde.
De nummers op de zakjes hadden ze op zich weg kunnen laten, want de eerste bouwstappen komen niet uit zakje 1, maar goed. Een kniesoor...
Donder toch alles in twee bakken en ga lekker grabbelen.
[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 15-10-2025 17:53 ]
De afgelopen maanden een paar sets van Funwhole geprobeerd. Met name, omdat de Held er zo enthousiast over werd. Nou, ik deel zijn enthousiasme volledig!!
Leuke sets, met heel veel details, leuke mini-builds met creatieve oplossingen, modular-compatible, alles bedrukt/geen enkele sticker (en kwalitatief echt goed bedrukt, tot op de rand; dat lukt dat ene merk niet...) en dan ook nog eens verlicht, met steentjes van top-kwaliteit!
Ik heb me ontzetten geamuseerd, bij het in elkaar zetten, en vooral als je even door hebt hoe die verlichting geplaatst moet worden, dan is het echt leuk om te bouwen. Het is namelijk zo, dat Funwhole (jaja, tegenwoordig Lumibricks...) een eigen methode en eigen steentjes heeft, om de bedrading overal weg te werken. Voeding gaat via USB-A, dus kan via een powerbank of adapter. Lampjes komen ook in verschillende kleuren, met draad ertussen, exact op de afgestemde lengte. De verdiepingen onderling worden ook weer verbonden met een zelf bedacht systeem, zodat je ze wel van elkaar af kunt pakken, zonder dat je zaken los moet halen.
Zoals gezegd, veel leuke kleine mini-builds, die overal sfeer en detail geven. En dan niet alleen de begane grond, maar van begane grond tot aan dakterras. Bouwinstructies ook helder, al moet ik wel zeggen, dat het lastig wordt, om 's avonds zonder goed licht, de verschillende bruin- en zwart-tinten uit elkaar te houden. Een goede lamp helpt dan zeer.
En dan is de prijs ook nog eens leuk: voor de helft van wat de Denen vragen, krijg je echt heel veel steentjes, een mooie doos en een gedrukte handleiding.
Inmiddels ligt er nog eentje in de doos te wachten, en heb ik ook maar eens bierbrouwerij van Pantasy meebesteld. Dat schijnt ook van hoge kwaliteit te zijn. Beide merken hebben wat mij betreft de grondlegger inmiddels ingehaald, op allerlei vlakken. Ja, ik snap dat enthousiasme wel. Hier komen meer sets van.
En als je nieuwsgierig bent: ik heb er 2 te koop, in de V&A sectie, voor een scherpe prijs!
:strip_exif()/f/image/AMVnKXn3rT0tzjJkIYYoHPTL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15gNbezMXztWVLDlXTqrYkej.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V34vtwloV1GopwruRc5ceSzn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gmnVbjk2yOHKxzRcu1Z7lxqM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kmDu2x3W8Jmb8puWPeLXMAXF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/utBc8O4U2ZFLjXC2uFU1fJZi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dKr6YpiNYboLh4MDIHLxk6Wy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E5hyP2fHJ6jo1My4pGrYWNkc.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke sets, met heel veel details, leuke mini-builds met creatieve oplossingen, modular-compatible, alles bedrukt/geen enkele sticker (en kwalitatief echt goed bedrukt, tot op de rand; dat lukt dat ene merk niet...) en dan ook nog eens verlicht, met steentjes van top-kwaliteit!
Ik heb me ontzetten geamuseerd, bij het in elkaar zetten, en vooral als je even door hebt hoe die verlichting geplaatst moet worden, dan is het echt leuk om te bouwen. Het is namelijk zo, dat Funwhole (jaja, tegenwoordig Lumibricks...) een eigen methode en eigen steentjes heeft, om de bedrading overal weg te werken. Voeding gaat via USB-A, dus kan via een powerbank of adapter. Lampjes komen ook in verschillende kleuren, met draad ertussen, exact op de afgestemde lengte. De verdiepingen onderling worden ook weer verbonden met een zelf bedacht systeem, zodat je ze wel van elkaar af kunt pakken, zonder dat je zaken los moet halen.
Zoals gezegd, veel leuke kleine mini-builds, die overal sfeer en detail geven. En dan niet alleen de begane grond, maar van begane grond tot aan dakterras. Bouwinstructies ook helder, al moet ik wel zeggen, dat het lastig wordt, om 's avonds zonder goed licht, de verschillende bruin- en zwart-tinten uit elkaar te houden. Een goede lamp helpt dan zeer.
En dan is de prijs ook nog eens leuk: voor de helft van wat de Denen vragen, krijg je echt heel veel steentjes, een mooie doos en een gedrukte handleiding.
Inmiddels ligt er nog eentje in de doos te wachten, en heb ik ook maar eens bierbrouwerij van Pantasy meebesteld. Dat schijnt ook van hoge kwaliteit te zijn. Beide merken hebben wat mij betreft de grondlegger inmiddels ingehaald, op allerlei vlakken. Ja, ik snap dat enthousiasme wel. Hier komen meer sets van.
En als je nieuwsgierig bent: ik heb er 2 te koop, in de V&A sectie, voor een scherpe prijs!
:strip_exif()/f/image/AMVnKXn3rT0tzjJkIYYoHPTL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15gNbezMXztWVLDlXTqrYkej.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V34vtwloV1GopwruRc5ceSzn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gmnVbjk2yOHKxzRcu1Z7lxqM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kmDu2x3W8Jmb8puWPeLXMAXF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/utBc8O4U2ZFLjXC2uFU1fJZi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dKr6YpiNYboLh4MDIHLxk6Wy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E5hyP2fHJ6jo1My4pGrYWNkc.jpg?f=fotoalbum_large)
De 935 zit in elkaar.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iHDICLV0rHqe83OxV8V1Q5d7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QR0pRtz3UUw6cHygRfPDZgll.jpg?f=user_large)
Leuke build en aardig model.
Maar zoals het een SC-afgeleide betaamt; stickerfeest.
Alle 'martini' strepen zijn stickers. En die stickers zijn helaas van nogal gare kwaliteit. Te dun (te zien aan de spoiler) en niet helemaal goed uitgelijnd geprint. Ook al gebruik je de 'aardappelschilmesmethode' heb je eigenlijk maar 1 kans om het goed te doen, want de boel krult al snel op.
Ook zijn sommige van de stenen niet allemaal even dik (wederom te zien aan de spoiler).
Maar goed, daar moet je goed (dichtbij) voor kijken. Bij de rest van de neppers staat hij prima.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iHDICLV0rHqe83OxV8V1Q5d7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QR0pRtz3UUw6cHygRfPDZgll.jpg?f=user_large)
Leuke build en aardig model.
Maar zoals het een SC-afgeleide betaamt; stickerfeest.
Alle 'martini' strepen zijn stickers. En die stickers zijn helaas van nogal gare kwaliteit. Te dun (te zien aan de spoiler) en niet helemaal goed uitgelijnd geprint. Ook al gebruik je de 'aardappelschilmesmethode' heb je eigenlijk maar 1 kans om het goed te doen, want de boel krult al snel op.
Ook zijn sommige van de stenen niet allemaal even dik (wederom te zien aan de spoiler).
Maar goed, daar moet je goed (dichtbij) voor kijken. Bij de rest van de neppers staat hij prima.
@Makaja ziet er prachtig uit. Ik heb hier achter het luik de platenwinkel liggen. Daar moet nog even een sinterklaas papiertje omheen
. Jammer dat het heerlijk nachtje nog zo ver weg is.
@Vissa66 ben je eigenlijk al verder gegaan met je bouw? Ik ben wel nieuwsgierig. Wie weet heeft sinterklaas niet alleen wat voor 'het gezin' maar ook voor papa, die is een paar dagen later toch jarig dus die mag wel een groot kadootje
.
@Vissa66 ben je eigenlijk al verder gegaan met je bouw? Ik ben wel nieuwsgierig. Wie weet heeft sinterklaas niet alleen wat voor 'het gezin' maar ook voor papa, die is een paar dagen later toch jarig dus die mag wel een groot kadootje
Toevallig heeft der Held gisteren een filmpje online gezet, over de Record Store. Wees gerust: hier had ik geen voorkennis van!breadje schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 23:54:
@Makaja ziet er prachtig uit. Ik heb hier achter het luik de platenwinkel liggen. Daar moet nog even een sinterklaas papiertje omheen. Jammer dat het heerlijk nachtje nog zo ver weg is.
breadje schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 23:54:
@Makaja ziet er prachtig uit. Ik heb hier achter het luik de platenwinkel liggen. Daar moet nog even een sinterklaas papiertje omheen. Jammer dat het heerlijk nachtje nog zo ver weg is.
@Vissa66 ben je eigenlijk al verder gegaan met je bouw? Ik ben wel nieuwsgierig. Wie weet heeft sinterklaas niet alleen wat voor 'het gezin' maar ook voor papa, die is een paar dagen later toch jarig dus die mag wel een groot kadootje.
:strip_exif()/f/image/MfZ6oYGEROPZO22MXY2NY538.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de eerste 2 stappen gedaan, ik moet nog even tijd vinden om door te pakken.
Eerste indruk, ik merk nagenoeg geen verschil met echt LEGO. De meeste onderdelen lijken ook echt een 1 op 1 kopie. Het klikt net zo lekker, er zit tot nu toe geen verschil onderling in stukjes kwa pasvorm. Dat had ik bij de CaDa set wel af en toe.
Enige nadeel is de handleiding. Deze geeft niet aan hoe de kabels moeten lopen. Die hebben ze voor het gemak weggelaten, maar gezien er heel veel motoren en kabels weggewerkt moeten worden had het wel fijn geweest om te weten hoe je ze door het bouwwerk moet laten lopen. Ik doe het nu maar een beetje op de gok, hopend dat ik later goed uit ga komen. Anders zal ik misschien wat moeten demonteren om de kabels beter/netter weg te werken, maar dat zien we dan wel weer.
Het is nu wel even een wirwar van kabels en pneumatische leidingen.
M3P 24'
Voor de kabels even vooruit bladeren in de handleiding, dan weet je waar ze naartoe lopen. En idd, het is een beetje zrlf uitvogelen bij de meeste alt-Lego merken.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zien er erg goed uit. Ook wat speelser en levendiger dan de gebouwen van de originele blokjes.Makaja schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:06:
De afgelopen maanden een paar sets van Funwhole geprobeerd.
Alleen de minifigs zijn iets anders - niet beter of slechter, maar ook wat speelser. Bij Lego zijn ze meer euh, Lego zeg maar
Is wat mij betreft het enige waarin ik Lego beter vind. De minifigs vind ik gewoon mooierPat911 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:20:
[...]
Zien er erg goed uit. Ook wat speelser en levendiger dan de gebouwen van de originele blokjes.
Alleen de minifigs zijn iets anders - niet beter of slechter, maar ook wat speelser. Bij Lego zijn ze meer euh, Lego zeg maar
In ALLE andere dingen is Lumibricks wat mij betreft superieur.
Nu bezig met het spookhuis, fantastische build!
Ik had nog nooit acht geslagen op die mini-figs (heb ze vooral geblurred gezien op Ali), maar deze zien er inderdaad wel minder uit.Brammos85 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:39:
[...]
Is wat mij betreft het enige waarin ik Lego beter vind. De minifigs vind ik gewoon mooier
In ALLE andere dingen is Lumibricks wat mij betreft superieur.
Nu bezig met het spookhuis, fantastische build!
Kon even goed kijken omdat ik deze in de bestelling heb staan:

En voor 'het seizoen' deze erbij:

Zag dat ze meerdere cabin-achtigen hadden en deze sprak me het meest aan.
Volgende week aan het bouwen (als de leveringstijd klopt).
Mijn eerste ervaring met dit soort gebouwen. Vrees dat nu het spreekwoordelijke hek van de dam is.
Kom toevallig op de tread terecht... die recordstore!Makaja schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:06:
Waar kun je deze scoren want dat zie ik wel als een mooi project voor aankomende feestdagen.
https://www.lumibricks.com/products/record-store-1980pcsB___MAN schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:59:
[...]
Kom toevallig op de tread terecht... die recordstore!![]()
Waar kun je deze scoren want dat zie ik wel als een mooi project voor aankomende feestdagen.
Koop hem hier en steun je lokale Lumibricks dealer
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 18-10-2025 19:36 . Reden: Referral uit link verwijderd ]
Hoe kun je je lokale Lumibricks dealer steunen als je iets in China besteld?Brammos85 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:50:
[...]
https://www.lumibricks.com/products/record-store-1980pcs
Koop hem hier en steun je lokale Lumibricks dealer
Ik ben degene die Lumibricks hier promoot. Er stond dan ook een referral in de link. Maar dat mocht blijkbaar niet van Tweakers.Snoopy1975 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:36:
[...]
Hoe kun je je lokale Lumibricks dealer steunen als je iets in China besteld?
[ Voor 27% gewijzigd door Brammos85 op 19-10-2025 09:42 ]
Da's niet iets van gisteren....Brammos85 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:42:
[...]
Ik ben degene die Lumibricks hier promoot. Er stond dan ook een referral in de link. Maar dat mocht blijkbaar niet van Tweakers.
Ik had het niet eens door (en het boeit me eerlijk gezegd ook weinig) maar dat die nou net niet in de EU verkrijgbaar was snapte ik ook niet helemaal bij je "lokale"-opmerking.
Heb zelf die twee sets via amazon besteld en die komen als het goed is binnen 4/5 dagen aan. Ben normaal wel wat gewend en accepteer de lange(ere) levertijd maar dit is ook wel eens leuk.
Iemand trouwens al eens een fysieke NL winkel gespot waar ze te koop/ bekijken zijn?
Kleine waarschuwing wat betreft Amazon. Verzenden bijna altijd in verzendzakken, wat de kwaliteit van de dozen niet ten goede komt.
Ik heb nu alle sets via Amazon besteld inderdaad, en die kwamen keurig in een om-doos van Amazon zelf.Brammos85 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:58:
Kleine waarschuwing wat betreft Amazon. Verzenden bijna altijd in verzendzakken, wat de kwaliteit van de dozen niet ten goede komt.
Het gaat inmiddels om 5 Lumibricks sets en geen enkel probleem gehad. Meestal 1-2 dagen later al in huis.
Ben nu bezig met een Pantasy set, de bierbrouwerij, en die is ook erg leuk. En super-steentjes kwaliteit!
Wauw ziet erg pratchig uit met lekker veel details waarbij de verlichtingen het helemaal af maken!Makaja schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:06:
De afgelopen maanden een paar sets van Funwhole geprobeerd. Met name, omdat de Held er zo enthousiast over werd. Nou, ik deel zijn enthousiasme volledig!!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraagje zijn de lichten op USB of allemaal met een aparte batterij ?
Ik vind de Lumibricks sets echt geweldig, wilde ze ook in ons assortiment opnemen. Maar ik merk in de praktijk dat de meeste mensen in Nederland liever rechtstreeks in China bestellen omdat dat goedkoper is (wat ik ook wel een beetje begrijp).
Vaak bieden nederlandse aanbieders geen toegevoegde waarde.
Direct in china is vaak even toegankelijk als Nederlandse webshops zelf.
Het is vaak goedkoper.
De klantenservice is vaak beter.
Het enige nadeel is eigenlijk alleen de levertijd. Maar dat is ook erg afhankelijk of dat een Nederlandse webshop het wel op voorraad heeft. Als die het ook niet op voorraad hebben dan valt ook dat nadeel weg.
Direct in china is vaak even toegankelijk als Nederlandse webshops zelf.
Het is vaak goedkoper.
De klantenservice is vaak beter.
Het enige nadeel is eigenlijk alleen de levertijd. Maar dat is ook erg afhankelijk of dat een Nederlandse webshop het wel op voorraad heeft. Als die het ook niet op voorraad hebben dan valt ook dat nadeel weg.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik kreeg de laatste lumibricks bestellingen bij amazon zelfs zonder extra verpakking met adresstickers op de lumibricks dozen die niet te verwijderen waren zonder een lijmlaag achter te laten.Brammos85 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:58:
Weer een bestelling binnen van Webrick, ging weer perfect. Echt blij met deze alternatief voor Lego en vele malen goedkoper. MOCs bouwen wordt weer leuk op deze manier. Helaas hebben ze niet alle soorten steentjes, dus soms moet je wat creatief zijn of toch bij bricklink bestellen.
Over het algemeen 3 AA batterijen of USB, keuze kan je bij iedere set zelf maken.D3LTTA schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:53:
[...]
Wauw ziet erg pratchig uit met lekker veel details waarbij de verlichtingen het helemaal af maken!
Vraagje zijn de lichten op USB of allemaal met een aparte batterij ?
Dat ziet er wel leuk uit. De draaicirkel is ongeveer een half voetbalveld neem ik aan?
. Zijn het ook leuke constructies, of is het vooral rechttoe rechtaan? Ik heb zelf de winged truck van mould King en tegen mijn verwachting in zaten daar nog best aardige truukjes in om hem netjes te krijgen in de neus bijvoorbeeld.
Hé, hier heb ik een eerdere versie van staan! Zitten best leuke technieken in, maar krijg de hele boel niet lekker draaiend helaas. Vernam op Reddit dat hier wel stappen in gezet zijn, dus ben benieuwd!Vissa66 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onderstel is een aardig eindje. Wat een bakbeest gaat dit worden.
[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 21-10-2025 15:36 ]
Ik zal wel mazzel hebben dan na de negatieve berichten hier. Zaterdag besteld, vandaag al geleverd (ipv. morgen zoals tijdens de bestelling vermeld werd).
Pakket van amazon kwam prima in omdoos verpakt binnen. Wel twee sets in een doos zonder vulling maar ik moet echt zoeken naar schade.
Die vouw in het 'deksel' komt door mijn kitten die natuurlijk meteen de cat trap in moest.
Pakket van amazon kwam prima in omdoos verpakt binnen. Wel twee sets in een doos zonder vulling maar ik moet echt zoeken naar schade.
Die vouw in het 'deksel' komt door mijn kitten die natuurlijk meteen de cat trap in moest.
[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 21-10-2025 19:19 ]
Er komt allemaal Lumibricks voorbij. Mijn ervaring is ook positief.
Ik heb het "Newsstand" setje, leuke details. De hele ervaring is hoogwaardig: mooie doos, prachtig bouwboekje, goed ontwerp, bedrukte steentjes, bouwt allemaal lekker.
Nu wat negatiefs. De verlichting was wel even prutsen, voor mij niet erg, is alleen wel even nadenken en er zitten een paar discutabele bouwtechnieken in om de kabel weg te werken bijv. geklemd tussen de steentjes (als iemand dit setje maakt weet meteen waar ik het over heb). Bij het poppetje is een armpje afgebroken met het erop zetten, gelukkig waren er reserve armpjes in de set (denk dus dat ik niet de enige was
) .
De hele set voelt en straalt premium, mooi merk om wat meer van te bouwen.
:strip_exif()/f/image/kbe1Bx9J8q5l7JZ78x9yR8za.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier nog een foto van het Audi team. Rechter is van Lego, achter een Opel van Cada en de rest van Powerblocks.
Ik heb het "Newsstand" setje, leuke details. De hele ervaring is hoogwaardig: mooie doos, prachtig bouwboekje, goed ontwerp, bedrukte steentjes, bouwt allemaal lekker.
Nu wat negatiefs. De verlichting was wel even prutsen, voor mij niet erg, is alleen wel even nadenken en er zitten een paar discutabele bouwtechnieken in om de kabel weg te werken bijv. geklemd tussen de steentjes (als iemand dit setje maakt weet meteen waar ik het over heb). Bij het poppetje is een armpje afgebroken met het erop zetten, gelukkig waren er reserve armpjes in de set (denk dus dat ik niet de enige was
De hele set voelt en straalt premium, mooi merk om wat meer van te bouwen.
:strip_exif()/f/image/kbe1Bx9J8q5l7JZ78x9yR8za.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier nog een foto van het Audi team. Rechter is van Lego, achter een Opel van Cada en de rest van Powerblocks.
Mag ik iets heel smerigs suggereren?Ingelogd schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:43:
Nu wat negatiefs. De verlichting was wel even prutsen, voor mij niet erg, is alleen wel even nadenken en er zitten een paar discutabele bouwtechnieken in om de kabel weg te werken bijv. geklemd tussen de steentjes (als iemand dit setje maakt weet meteen waar ik het over heb).
Klein gootje uitvijlen aan de onderkant van zo'n steentje zodat de draad er netjes onder kan. Liefst wel steentjes die een 'Lego' kleur hebben zodat je makkelijk een vervanger kan krijgen natuurlijk, al meen ik dat het merendeel GoBricks is, die kan je natuurlijk ook los krijgen.
Mijn ervaring is, dat ze dat wel allemaal goed uitgedacht hebben, en waar nodig speciale steentjes hebben, met een uitsparing voor de kabel. In de 5 sets die ik nu gebouwd heb, ben ik nog niet tegengekomen, dat kabel geklemd moest worden, waar er eigenlijk geen ruimte voor was. Ging eigenlijk altijd heel goed.Ingelogd schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:43:
Nu wat negatiefs. De verlichting was wel even prutsen, voor mij niet erg, is alleen wel even nadenken en er zitten een paar discutabele bouwtechnieken in om de kabel weg te werken bijv. geklemd tussen de steentjes (als iemand dit setje maakt weet meteen waar ik het over heb).
Vwb de uitstraling: die is zeker premium. Er is niks goedkoops aan FunWhole/Lumibrikcks of Pantasy. Beide maken gebruik van GoBricks-steentjes, en die zijn echt top-kwaliteit. Uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Ben er erg tevreden over!
De winter cabin is af.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LsZwYl816VPS7Qc7GWzrSssr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aBC922IhANVZtz7TBov8WuS2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QxE4p1sjKSo3cnfmLOnEelZ6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YJQLItvTkOz1sW4i4dkzARcZ.jpg?f=user_large)
Vond het echt een leuke bouw-ervaring. Mijn eerste set van dit merk maar heb er echt weinig op aan te merken.
Zoveel geinige details, heel duidelijke handleiding en overall gewoon erg leuk om in elkaar te zetten.
De verlichting zit echt vernuftig weggewerkt en maakt de set erg sfeervol.
Next up; de music club.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LsZwYl816VPS7Qc7GWzrSssr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aBC922IhANVZtz7TBov8WuS2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QxE4p1sjKSo3cnfmLOnEelZ6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YJQLItvTkOz1sW4i4dkzARcZ.jpg?f=user_large)
Vond het echt een leuke bouw-ervaring. Mijn eerste set van dit merk maar heb er echt weinig op aan te merken.
Zoveel geinige details, heel duidelijke handleiding en overall gewoon erg leuk om in elkaar te zetten.
De verlichting zit echt vernuftig weggewerkt en maakt de set erg sfeervol.
Next up; de music club.
:strip_exif()/f/image/yeGYvHtNEd16lbx9XGLj0bVJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De armen zitten erop, motorisch en pneumatisch werkt alles naar behoren. Wat een machtig apparaat wordt het.
Ik had trouwens wel een paar verkeerde kleur steentjes. Zwart i.p.v. rood. Beetje jammer, toch iets slechtere QC als LEGO.
[ Voor 11% gewijzigd door Vissa66 op 27-10-2025 16:05 ]
M3P 24'
ziet er erg cool uit!Brammos85 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:26:
[Afbeelding]
Net op tijd klaar voor Halloween 🧡
welk setje is dit?
Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.
:strip_exif()/f/image/qHjXFzCfRzGAvaROUP7ZphnG.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JvPeM7mc9NWMFdqn3GTcnRix.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/q4YSrHv4BcrmkBskZ2hije5y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U6vZ2Juz6c8xERJR7q6N2wiR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y3VqPwtz9QKINHigIQDNgBgU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NwedGvuBZHQHqsrhTGLMXoxY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XDdCeH7poc31i7fXQUvk9Xet.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qHCTF2dOG0P9r2L91JWR6Dej.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IvJMutgyiDjLXOMHxDbbeIW0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DhGV2ae8a8dspiLtU3JnSs2v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wm5Bgci76hmqV0D6VdzA3NgU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O9aCu8K2daFprBCSoopGbsMD.jpg?f=fotoalbum_large)