Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 16:00

Magic666

No one's neighbour!

Precies, voor dat geld blijft het nog een leuk tijdverdrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45
Alfa Novanta schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:41:
[...]

dat is ook écht geen geld meer .. 57 euries voor 3800 steentjes .. eat that Lego :+
Ze hebben wel fikse verzendkosten en die zijn redelijk lineair met gewicht. Niettemin nog steeds goedkoop.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat een gepriegel om te bouwen, net zo klein als Ministeck allemaal, maar prima we zetten 'm ergens neer.

Gelukkig was er nog een ander cadeautje, wat meer te maken heeft met Lego, een Fortune Cat.
Panda & Fortune Cat

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:31

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb niet lang gewacht om de tip van @SinergyX op te volgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPE9D0jJTBN1RMj-hz0rTBqk7Ho=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dhlzifGyOzJFyKFXJBJ6JNJn.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRUBThzu-4HXZXf4LRzO-0AUtU8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7RhJJ1MccQqKTQaL3AXg0bfu.jpg?f=user_large

Vind het echt een heel geslaagd ding! Dank nog voor de tip!
Alles echt netjes verpakt zodat je geen gekraste ramen hebt. En was echt ontzettend vlot hier.
Ik zit al dik twee maanden te wachten op de car lift die ik besteld had via een ander, maar dit via ali was er binnen 2,5 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:06:
[...]

Wat een gepriegel om te bouwen, net zo klein als Ministeck allemaal, maar prima we zetten 'm ergens neer.

Gelukkig was er nog een ander cadeautje, wat meer te maken heeft met Lego, een Fortune Cat.
[Afbeelding: Panda & Fortune Cat]
grappig mijn dochter heeft in de Aussie Target een paar vergelijkbare sets gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABt2UIEd4SvGp4551UNPzEZJZ3M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GJsSWbvu4mM4L3kznANHLjjk.png?f=fotoalbum_large
idd hele kleine priegelstukjes..
Maar de grap was dat de cases juist duplo studs hadden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NaB0gm33qG-3UBd8U64NL4cks0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tIA3F6xgHyX9v6vrxqG0qLQS.png?f=fotoalbum_large

Anko mini blocks
https://www.target.com.au...Engine=c&text=mini+blocks
Spotgoedkoop ook..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

mawashigeri schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:13:
[...]

Ze hebben wel fikse verzendkosten en die zijn redelijk lineair met gewicht. Niettemin nog steeds goedkoop.
Maar je geduld wordt wel op de proef gesteld.... al 5 dagen de status "Zending nog niet ontvangen of verwerkt"

:z :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zit nog steeds te wachten totdat DHL doorheeft waar mijn pakketje met de Defiant is en waar het naar toe gaat. :(

Heb wel een nieuw dingetje gekocht:

De Musée National Des Mines Rumelange (Luxemburg) trein: Op afstand bestuurbaar en oplaadbaar via USB kabel: https://mnm.lu/en/2025/08...a-set-of-building-bricks/

Afbeeldingslocatie: https://mnm.lu/wp-content/uploads/2025/08/FB2-1024x858.jpg
Afbeeldingslocatie: https://mnm.lu/wp-content/uploads/2018/03/Musee_train-minier.jpg
In de shop gekocht voor 100 euro. :) Mischien wat duur, maar hey toeristje spelen is duur. :P Ook genoeg rails voor een volledige ovaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-08-2025 15:09 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Tijd geleden alweer dat ik voor mijn vuurtoren zo'n verlichtingssetje had besteld (die ik vervolgens voor mijn andere sets heb gebruikt. :+ ).
En dan loop je er al snel tegenaan dat de kabels te kort zijn.

Ben dan ook maar eens zelf gaan shoppen op Ali, je kunt al die onderdelen gewoon zelf bij elkaar klikken natuurlijk. Had daar een verkoper die de wereld aan onderdelen verkocht en heb daar een en ander besteld zodat ik mijn hele lego-kast kan verlichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgbEbtaypNlMO9_HIo5YACyhJ_g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vxzoMAZBkmaAAxF8Ea1OXfVH.jpg?f=user_large

Zo heb ik flink wat langere kabels (50cm) gekocht + een afstandsbediening.
Het idee is om daarmee sets afzonderlijk te kunnen schakelen.
Heb er geen uitgetekend plan voor ofzo dus het wordt vooral een hoop gepriegel met die kleine k*tstekkertjes. :9

Da's wel een heel gave souvenir! _/-\o_ @Illegal_Alien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

@SuBBaSS Over souveniers gesproken; deze vorig jaar gekocht: https://www.hsb-wr.de/Sho...steinen.html#&gid=1&pid=1

Afbeeldingslocatie: https://www.hsb-wr.de/out/pictures/master/product/1/hsbdampflok.png

Helaas toen niet een extra wagon gekocht, heb gevraagd of dez enog beschikbaar zijn; past helaas net niet op de rails sonder wat modificaties.

Ben nu eigenlijk steeds aan het kijken of er bouwblok modelletjes zijn van waar ik ben geweest.. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:50
Zojuist voor het eerst een bestelling gedaan bij Lumibricks na alle positieve reviews. Geen al te dure set om het een keer zelf te proberen. Het is zo'n houten hut geworden aan het water waar ze nu hogere korting op hebben. Ik ben benieuwd 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Illegal_Alien schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:52:
@SuBBaSS Over souveniers gesproken; deze vorig jaar gekocht: https://www.hsb-wr.de/Sho...steinen.html#&gid=1&pid=1

[Afbeelding]

Helaas toen niet een extra wagon gekocht, heb gevraagd of dez enog beschikbaar zijn; past helaas net niet op de rails sonder wat modificaties.

Ben nu eigenlijk steeds aan het kijken of er bouwblok modelletjes zijn van waar ik ben geweest.. :p
Helemaal gaaf man! Ik herken daarin een Marklin loc in die ik vroeger als broekebpoepert over mijn mega treinbaan had rijden. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Totrail schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:31:
Zojuist voor het eerst een bestelling gedaan bij Lumibricks na alle positieve reviews. Geen al te dure set om het een keer zelf te proberen. Het is zo'n houten hut geworden aan het water waar ze nu hogere korting op hebben. Ik ben benieuwd 😊
Na mijn eerste aankoop daar heb ik nu al dat spul los besteld om zelf mee te freubelen.
Lumibricks maakt er echt mooie pakketten van, duidelijke omschrijving ed. Maar die onderdeeltjes los zijn bijna centenwerk.
Mijn volgende stap was dan ook om maar eens wat van dat losse spul te bestellen via Ali

SuBBaSS in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdJf39W89kRLiJ7xmYH8LrsT4Fs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MWGRPLqvr624DTM7nNc7VDtH.jpg?f=user_large

Sorry, maak er een zootje van met dubbelposts. |:(
En ik verwar Lumibricks met LYBMTWF (ja dat is hun echte "naam"). De laatste verkoopt losse lichtkits, Lumibricks hele sets incl. verlichting (toch?)

[ Voor 19% gewijzigd door SuBBaSS op 30-08-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
SuBBaSS schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Na mijn eerste aankoop daar heb ik nu al dat spul los besteld om zelf mee te freubelen.
Lumibricks maakt er echt mooie pakketten van, duidelijke omschrijving ed. Maar die onderdeeltjes los zijn bijna centenwerk.
Mijn volgende stap was dan ook om maar eens wat van dat losse spul te bestellen via Ali

SuBBaSS in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127"

[Afbeelding]

Sorry, maak er een zootje van met dubbelposts. |:(
En ik verwar Lumibricks met LYBMTWF (ja dat is hun echte "naam"). De laatste verkoopt losse lichtkits, Lumibricks hele sets incl. verlichting (toch?)
Centenwerk? Bedoel je dan veel losse, kleine steentjes stapelen om de sets klaar te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Totrail schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:07:
[...]

Centenwerk? Bedoel je dan veel losse, kleine steentjes stapelen om de sets klaar te krijgen?
Nee sorry, heb mijn hoofd er niet helemaal bij.

Ik haalde Lumibricks en de toko waar ik de lichtset voor mijn vuurtoren heb door elkaar.
Heb dus alleen de onderdelen van die lichtset los gekocht, niet de hele set incl. gebouw.
En die kleine ledjes en printplaatjes zijn (bwvs.) centenwerk als je dat los besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

En zo stond DHL in ene voor de deur gisteravond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoYZ9BebioDohieiiRTn02y1z64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VatlgYJHOOCtaWLe3Zs6Jqo5.jpg?f=fotoalbum_large

ff de tafel aan kant maken en maar eens beginnen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Mooi man, veel bouwplezier!

Ik zit hier nog steeds op de levering van oa. de motorized car lift for deze schaal auto's te wachten.
Zou al bijna twee maanden in de EU moeten zijn, maar lijkt verloren te zijn en wordt nu opnieuw geleverd...

Primeurtje voor me, heb dit nog niet meegemaakt hoewel ik toch al een en ander besteld heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Als mensen het leuk vinden zal ik wat foto's tijdens het bouwproces plaatsen :)

En natuurlijk mijn ervaring... stel ik vind dit leuk dan heb ik nog wat modellen gezien die ik echt wel wil maken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spektaculair
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-10 19:10
Heeft iemand hier ervaring met het merk BAKA? Heb al gezocht in dit topic maar kon niets vinden. Ik zag dat ze o.a. een serie hebben waarmee je een generieke elvenstad kan bouwen (die wel heel veel weg heeft van rivendel, maar dan veel groter dan de lego versie). En ze hebben allerlei (grote) modulars.

Kwam een mooie aanbieding tegen voor een hele grote modular en die heb ik (eigenlijk zonder genoeg research te doen) al besteld... Maar nu twijfel ik of het wel acceptabele kwaliteit kan zijn voor dit bedrag (€151).

Gaat om deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOmUgoie8n9fo_1BP5b2M4-xpkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6DueQT4b06sAggZowhdHAzBK.avif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-10 23:46
Spektaculair schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:31:
Heeft iemand hier ervaring met het merk BAKA? Heb al gezocht in dit topic maar kon niets vinden. Ik zag dat ze o.a. een serie hebben waarmee je een generieke elvenstad kan bouwen (die wel heel veel weg heeft van rivendel, maar dan veel groter dan de lego versie). En ze hebben allerlei (grote) modulars.

Kwam een mooie aanbieding tegen voor een hele grote modular en die heb ik (eigenlijk zonder genoeg research te doen) al besteld... Maar nu twijfel ik of het wel acceptabele kwaliteit kan zijn voor dit bedrag (€151).

Gaat om deze:

[Afbeelding]
Die ziet er gaaf uit, als je hem hebt en het bevalt zie ik graag een linkje. Mooi zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
Spektaculair schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:31:

Gaat om deze:

[Afbeelding]
Ook zeer benieuwd, er is een review op YT

* stenenkwaliteit zo-zo, kleurconsistentie redelijk, pasvorm meestal OK
* bouwervaring redelijk (weinig spannends), wat weinig details binnen voor het aantal stenen
* handleiding goed, fout in de reling van de trap
* eindresultaat ziet er prima uit, zou niet opvallen als 'nep' in een Lego stad
Zijn conclusie: het geld ruim waard vanwege de massa, als je een keer iets idioot groots wil bouwen dus een uitstekende keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spektaculair
2Bond schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:33:
[...]

Die ziet er gaaf uit, als je hem hebt en het bevalt zie ik graag een linkje. Mooi zeg.
Levertijd staat op 3 tot 7 dagen uit een magazijn in Duitsland. Moet dus nog even geduld hebben maar ik zal een update als hij is aangekomen. Ik heb besteld via Aliexpress via een sale die tegen die tijd waarschijnlijk alweer verlopen is.

Maar ik heb inmiddels gezien dat YWOBB deze set, en ook andere sets van BAKA, ook voor een prima prijs verkoopt. Daar is deze zelfs nog goedkoper(€137), maar door de erg hoge verzendkosten (€67) onder aan de streep toch duurder dan waar ik hem nu voor heb besteld.
mawashigeri schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:37:
[...]

Ook zeer benieuwd, er is een review op YT
[YouTube: Baka 33205 - The HSBC Bank Of Shanghai - Review]
* stenenkwaliteit zo-zo, kleurconsistentie redelijk, pasvorm meestal OK
* bouwervaring redelijk (weinig spannends), wat weinig details binnen voor het aantal stenen
* handleiding goed, fout in de reling van de trap
* eindresultaat ziet er prima uit, zou niet opvallen als 'nep' in een Lego stad
Zijn conclusie: het geld ruim waard vanwege de massa, als je een keer iets idioot groots wil bouwen dus een uitstekende keuze.
Dank! Die had ik inmiddels ook gevonden. Video stelt me op zich gerust, maar het is toch een beetje de vraag of hij niet beinvloed is door de fabrikant omdat het een gesponsorde video is.

Mijn ervaringen met alternatieve merken zijn tot nu toe wisselend, nog nooit zo'n grote set gekocht van een merk dat ik niet eerder heb geprobeerd dus dat is toch wel spannend.

Heb een groeiende verzameling Sluban tanks, en daar ben ik blij mee, de kwaliteit van de blokken is top. Maar ik heb ook een keer een hele goedkope QuanGuan tank gekocht en die valt al uit elkaar als je er naar kijkt 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Het is onderhand al dik 3 maanden geleden dat ik bij Turbomoc twee sets had besteld. Niets groots; motorized 1:8 car lift en een 1:8 car stand. Nou zou die volgens de status al op 6 aug. in België aangekomen zijn, maar sindsdien is er niets aan de status veranderd. Daar lijkt iets niet goed te gaan.

Contact via de site verloopt prima, kan ook in het Nederlands. Niet dat het me veel uitmaakt, maar het is altijd wel grappig als je een uitvoerige engelstalige mail hebt getikt en je krijgt een reply in het Nederlands terug.
Red me meer dan prima in het Engels maar de moerstaal heeft natuurlijk de voorkeur. 8)
Zou contact met DHL opnemen en als het kwijt was zou het opnieuw verzonden worden.
Toen bleef het stil.
Dus vandaag maar weer een mailtje aan gewaagd (aan de statussen is dus al een maand niets veranderd).
En bedacht me toen ineens; voor een dropshipper is zoiets ook nogal extra gezeik, toch?
Die moet in wezen zelf weer opnieuw bestellen en het dan maar met de leverancier uitvechten. Zie ik dat goed?

Al mijn eerdere bestellingen gingen allemaal prima, ook die via dropshippers. Maar nu gaat het mis en dat loopt het ook wel erg moeizaam allemaal. Ben blij dat het niet iets is waar ik ontzettend naar uitkeek...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 17:14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZUyO9GU6EjwUzRSPk_wBXbWJYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6J7KdEmWC5aBcaEqTvJxdP5.jpg?f=fotoalbum_large

Hier heb ik zin in zeg. Inclusief licht en zelfs een projector met 5 verschillende ruimtebeelden.

Eat that, overpriced Deense steentjesmaker 🙃

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Mijn hele bestelling waar ik al maanden op zat te wachten is geannuleerd.
Vervelend natuurlijk, want nu moest ik het ding opnieuw bestellen. Meteen maar weer even wat led-spul als aanvulling aangeschaft. En alles maar direct via Ali.
Brammos85 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:49:

[Afbeelding]

Hier heb ik zin in zeg. Inclusief licht en zelfs een projector met 5 verschillende ruimtebeelden.

Eat that, overpriced Deense steentjesmaker 🙃
Gaaf ding zeg!

Het is dat ik al 2 van die projectoren heb staan (die dat projecteren ongetwijfeld beter doen), anders had ik deze ook stante pede besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
SuBBaSS schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:52:
Mijn hele bestelling waar ik al maanden op zat te wachten is geannuleerd.
Vervelend natuurlijk, want nu moest ik het ding opnieuw bestellen. Meteen maar weer even wat led-spul als aanvulling aangeschaft. En alles maar direct via Ali.

[...]

Gaaf ding zeg!

Het is dat ik al 2 van die projectoren heb staan (die dat projecteren ongetwijfeld beter doen), anders had ik deze ook stante pede besteld.
Het is ongetwijfeld een gimmick, maar leuk genoeg eens te proberen 🙃

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Zeker @Brammos85 Bedoelde het ook niet ten nadele van deze set. Past er natuurlijk perfect bij.

Ik heb qua "speciale" verlichting alleen ervaring met die van de motorized lighthouse. Daarin zit een fresnel lens wat het effect weliswaar heel aardig nabootst, maar veel licht komt er niet uit zo'n ledje natuurlijk.
(Lijkt me bijv. sterk dat je er 'plafond-breed'' mee kan projecteren.)

Ben wel benieuwd naar de foto's! :9~

[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 04-09-2025 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:15

SomerenV

It's something!

Ik kwam net een video tegen van JangBricks van de Acura NSX van Mattel, en die set vond ik al interessant vanaf de aankondiging. Helaas was ie alleen kort als pre-order verkrijgbaar en sindsdien overal out of stock. Zie ik in de comments "In stock with UK Amazon and purchased!" dus even gecheckt en inderdaad! Amazon heeft hem, en nog wat andere winkels.

Normaal zou ik het liefste lokaal, of in ieder geval bij een Nederlandse winkel bestellen, maar we gaan maandagochtend op vakantie, en ik wil dit setje graag meenemen om op vakantie te bouwen. Iets als Smythstoys zit helaas ook niet echt in de buurt, anders had ik hem in de winkel gekocht. M'n vrouw en ik bouwen iedere vakantie eigenlijk wel een setje, maar ik kon niet echt iets vinden van LEGO (tot de ~50 euro) wat ik wil hebben/bouwen. Dus het moet eigenlijk uiterlijk zaterdag binnenkomen, en Amazon is op dat vlak wel echt rete snel, dus op hoop van zegen!

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 04-09-2025 23:11 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoopy1975
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10 07:52
SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:10:
Ik kwam net een video tegen van JangBricks van de Acura NSX van Mattel, en die set vond ik al interessant vanaf de aankondiging. Helaas was ie alleen kort als pre-order verkrijgbaar en sindsdien overal out of stock. Zie ik in de comments "In stock with UK Amazon and purchased!" dus even gecheckt en inderdaad! Amazon heeft hem, en nog wat andere winkels.

Normaal zou ik het liefste lokaal, of in ieder geval bij een Nederlandse winkel bestellen, maar we gaan maandagochtend op vakantie, en ik wil dit setje graag meenemen om op vakantie te bouwen. Iets als Smythstoys zit helaas ook niet echt in de buurt, anders had ik hem in de winkel gekocht. M'n vrouw en ik bouwen iedere vakantie eigenlijk wel een setje, maar ik kon niet echt iets vinden van LEGO (tot de ~50 euro) wat ik wil hebben/bouwen. Dus het moet eigenlijk uiterlijk zaterdag binnenkomen, en Amazon is op dat vlak wel echt rete snel, dus op hoop van zegen!
De Mattel sets waren aangekondigd voor augustus, maar schijnbaar levert Mattel heel slecht uit. Op dit moment is bij de importeur slecht 1 sets beschikbaar. volgende week zou de rest binnen moeten komen. Dan zullen ze ook spoedig beschikbaar zijn bij een webshop (zal geen naam noemen, want dat mag volgens mij hier niet ;) ) helaas voor jouw is dat pas in jouw vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Snoopy1975 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 06:51:
[...]

De Mattel sets waren aangekondigd voor augustus, maar schijnbaar levert Mattel heel slecht uit. Op dit moment is bij de importeur slecht 1 sets beschikbaar. volgende week zou de rest binnen moeten komen. Dan zullen ze ook spoedig beschikbaar zijn bij een webshop (zal geen naam noemen, want dat mag volgens mij hier niet ;) ) helaas voor jouw is dat pas in jouw vakantie.
Oh ik dacht dat ze sowieso pas deze maand uit zouden komen. Amazon heeft in ieder geval alles op voorraad. En volgens mij mag je gewoon namen van winkels benoemen hoor. De Acura is de enige waar ik een oogje op heb op het moment, en wellicht de Cadillac Hypercar. Past mooi bij de hypercars die ik al heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-10 11:33
Magic666 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:39:
Als mensen het leuk vinden zal ik wat foto's tijdens het bouwproces plaatsen :)

En natuurlijk mijn ervaring... stel ik vind dit leuk dan heb ik nog wat modellen gezien die ik echt wel wil maken :P
Ik ben met name benieuwd naar de (bouw) kwaliteit. Mijn laatste set was er een van Reobrix (11010) en ik was enorm positief verrast van de kwaliteit. Miste helaas wel een paar parts maar dat is inmiddels opgelost. Foto zijn altijd leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Fontainemelon

Zuiderbuur

SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:10:

Ik had de 300SL pre-ordered op Amazon.fr, en ben tijdens het wachten op de levering eerder per ongeluk op de NSX uitgekomen bij Bol.com. Daar was eind juli nog ééntje op voorraad, en die heb ik toen nogal impulsief gekocht omdat er ook nog eens 10% korting op was (uiteindelijk dus 45 euro betaald). Heb 'm ondertussen gebouwd en is wel een mooi model om tentoon te stellen, zeker samen met het kleinere Hot Wheels modelletje ernaast. Bouwen ging ook wel OK, kwaliteit van de steentjes is wat minder dan Lego naar passen, weld lines en surface finish en dergelijke, maar daar stoor ik me persoonlijk niet heel erg aan. De 'customisation' options zijn ook wel leuk, al heb ik daar zelf niet echt gebruik van gemaakt. Heb 'm gebouwd als 'Europese' right hand drive Honda en lekker stock gelaten, zo past ie ook het best bij de Hot Wheels. Maar je kan dus kiezen voor Honda/Acura, RHD/LHD, stock velgen of Rays, Coupé/Cabrio/Pace Car en dan nog een hoop stickers op knallen.

De 300SL heb ik ook al van begin Augustus ontvangen, maar ben nog niet aan het bouwen toe gekomen. Kreeg wel onlangs nog een onverwacht mailtje van Amazon dat ze me 17 Euro gingen terugstorten, want dat dat blijkbaar de laagste prijs was sinds ik m'n pre-order had betaald. Uiteindelijk 122 Euro voor betaald, en hopelijk voor het geld dus een leuke set om te bouwen en daarna tentoon te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik ben heel benieuwd :) Behalve de NSX heb ik niet echt interesse in deze wagens, behalve dan misschien nog de Cadillac zoals ik al zei. 50 euro voor 800+ steentjes, custom onderdelen, metalen onderdelen, opties om het geheel te customizen én een Hot Wheels wagentje vind ik echt een hele nette deal ook. Wat dat betreft zijn de kleinere en de grotere modellen in mijn ogen wat minder competitief geprijsd. Zeker de kleintjes, want die zijn gewoon even duur als de Speed Champions-modellen. Ja, je krijgt wat extra's, maar dan nog voelt 25 euro als teveel ofzo. De grotere modellen zijn wel wat lekkerder geprijsd, maar ik zou persoonlijk niet snel 100+ uitgeven aan zoiets. Dat doe ik overigens ook niet bij LEGO zelf, tenzij een set me héél erg aanspreekt. Zo heb ik geen moment getwijfeld toen ik de Mushroom Village bestelde op Bricklink en die kostte 220 euro ofzo?

Maar als ik hem gebouwd heb ga ik sowieso een review plaatsen hier :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysYhjuKK9bjN7fD86W-J91So7Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDnZRjpLTqGJItOUFk4TWNNL.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is gearriveerd! Wat me meteen opviel is het formaat en het gewicht. Lekker groot en zwaar! Ik ga hem ergens komende week bouwen, maar kan niet wachten te ontdekken hoe deze set bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:11
Zit er ook een miniatuurtje bij? Ziet er leuk uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Arosa schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:02:
Zit er ook een miniatuurtje bij? Ziet er leuk uit!
Ja, er zit een echt Hot Wheels-wagentje bij, dus da's wel tof. Niet dat ik iets met Hot Wheels heb verder, maar dan heeft m'n zoontje ook meteen iets om mee te spelen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
Fontainemelon schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:54:
[...]
Heb 'm ondertussen gebouwd en is wel een mooi model om tentoon te stellen, zeker samen met het kleinere Hot Wheels modelletje ernaast. Bouwen ging ook wel OK, kwaliteit van de steentjes is wat minder dan Lego naar passen, weld lines en surface finish en dergelijke, maar daar stoor ik me persoonlijk niet heel erg aan. De 'customisation' options zijn ook wel leuk, al heb ik daar zelf niet echt gebruik van gemaakt. Heb 'm gebouwd als 'Europese' right hand drive Honda en lekker stock gelaten, zo past ie ook het best bij de Hot Wheels. Maar je kan dus kiezen voor Honda/Acura, RHD/LHD, stock velgen of Rays, Coupé/Cabrio/Pace Car en dan nog een hoop stickers op knallen.
Hier eigenlijk dezelfde ervaring: steentjeskwaliteit wat minder dan Lego, maar door het grote aantal (voor mij) onbekende steentjes vind ik uiteindelijk het model wel heel gaaf geworden, de proporties zijn echt gaaf.

Ik heb kalm aan gedaan en samen met m'n zoontje van 4 gebouwd ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YosoWTgIfBz3EGlUE-3pEk0mBEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFzDycxkbZudghtS24xUmSkK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 05-10 10:03
Na een tijdje zoeken, twijfelen en onderhandelen toch de Mould King 17008 op de kop getikt. Dat wordt een flinke build! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Lh8s0lukD1SB0fl2OycOFudbEw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OxUAW2A9SqGmkaiWdPOesr9k.jpg?f=user_large

M3P 24'

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Mijn Cobi italianen hebben sinds deze week hun eigen showroom(pje):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cxe3mU7pD2N2hY1QxBEQ7Jg3eF8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/61hK05O0seg0A6ZawV8d9KW0.jpg?f=user_large

Kwam deze toevallig tegen toen ik op Ali aan het zoeken was naar led verlichting voor de bouwstenenhobby.
Heeft zelf weinig met bouwsteentjes te maken, maar als onderkomen doet het het leuk imo.

Allemachtig @Vissa66! Wat een ding!
Daar gaan wel wat uurtjes in zitten. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 12-09-2025 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37
@Vissa66 gaaf, ik zit dat ding al een jaar aan te kijken. Ik ben erg benieuwd hoe jij hem vindt, hou ons op de hoogte van de build! Niet alle reviews zijn even positief omdat hij eigenlijk te zwaar is voor plastic building blocks. Ik hoop stiekem dat het meevalt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:04

Bob Popcorn

Plop!

M'n zoontje werd 6 en die wilde een Lego raket. Maarja, ik vind alles te duur en hij is nog niet heel erg gepassioneerd over Lego. Ook kan hij zich niet lang genoeg concentreren voor een grote build, dus dat doet papa dan maar als iedereen naar bed is :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ws5abUMaca5ixHqCUJ1uGVkZkcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xcTxXbKHa4Di71rUSSVTqJo.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het luttele bedrag van een tientje van Vinted gehaald, nieuw in doos. Mijn eerste ervaring met alternatieve bouwsteentjes, en dit was echt helemaal top. Qua materiaal en afwerking doet het niet onder voor Lego, en het was ook nog eens (over)compleet.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou de 1:8 technic car lift is hier geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-3054/401.jpg/1000x800.jpg?1753171002.6839523
spoiler:
Ik was me ervan bewust dat dit een gejatte moc is, daar ga ik niet over zeuren.
Op zich netjes verpakt. Ik op zoek naar de instructies. Niet te vinden.
Wel een klein briefje met een aantal bullet points. De eerste daarvan "geef me geen negatieve reviews maar neem contact met me op". Hmmmm, waarom zeg je zoiets?

Nou ja, dat doe je dus als je de bouwinstructies zelf niet eens bijlevert. Daar mag je dus naar op zoek (en dan kom je alsnog bij de originele bedenker terecht). Op z'n briefje staat "instructions on pdf, please contact customer service" (lol).
Eerlijk is eerlijk; op de pagina werd de originele bedenker wel vernoemd.

Maar dan (ook stuk appeligheid van mij); ik koop een 'motorized car lift' en had niet goed gekeken. Ik verwachte dan ook een motor en battery box. Zaten er niet in.
Kijk ik bij de oorspronkelijk bestelling; er is dus ook een non-motorized model en die heb ik besteld.
Eigen schuld.

Maar dan: de motorized versie is even 3 tientjes duurder door die PF zooi.
Terwijl de noname PF motoren daar voor een euro of wat te verkrijgen zijn.
Voor die prijs had ik hem sowieso niet gekocht. Dus nu zelf maar die losse motor en controller bestellen en eraan koppelen. >:)

En nooit meer via deze shop bestellen. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 15-09-2025 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
Het is via AliExpress vrij gebruikelijk dat je de instructies via mail krijgt. En om eerlijk te zijn koop ik ze dan altijd bij de maker van de moc. Zeker de grotere modellen zit vaak een hoop tijd in. Indien je instructies wilt kun je beter Mould King of cada oid kopen, die presenteren zich meer als a-merk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
breadje schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:11:
Het is via AliExpress vrij gebruikelijk dat je de instructies via mail krijgt. En om eerlijk te zijn koop ik ze dan altijd bij de maker van de moc. Zeker de grotere modellen zit vaak een hoop tijd in. Indien je instructies wilt kun je beter Mould King of cada oid kopen, die presenteren zich meer als a-merk
N=1 maar van de kleine 25 ali-sets hier heb ik er nog nooit 1 via mail gehad. Wel 2 via link naar een pdf, maar de rest allemaal papieren handleiding (die echt bijzonder efficiënt zijn, de hoeveelheid info op een pagina is bizar hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Oh grappig, van de meeste setjes die ik heb die dus niet Cada/Mould King/Lumibrick zijn heb ik nooit een handleiding gekregen. Ik ging er dus eigenlijk van uit dat het standaard was, zo zie je maar weer hoe goed je moet op letten op aliexpress. Ik heb overigens niet 25 setjes van Ali moet ik toegeven, ik baseerde mijn mening op een set of 5 van onbekende verkopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Afbeeldingslocatie: https://www.intercyprus.com/cdn/shop/files/Sdc58022e53194a688817ded81e684c99x.webp?v=1755874645&width=750

Deze is onderweg vanuit China, leuk setje moet ik zeggen (zeker voor een SF gek als ik)
Ik ga hem nog wel wat aanpassen om de grond natuurlijker te maken (groen/bruin) en even kijken of ik iets in de straal kan doen om "te ontvoeren"

[ Voor 25% gewijzigd door Mad-Matt op 16-09-2025 10:56 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Mad-Matt schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:55:
[Afbeelding]

Deze is onderweg vanuit China, leuk setje moet ik zeggen (zeker voor een SF gek als ik)
Ik ga hem nog wel wat aanpassen om de grond natuurlijker te maken (groen/bruin) en even kijken of ik iets in de straal kan doen om "te ontvoeren"
Deze is misschien ook te combineren met de Lego Alien Conquest!
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/7052-1.jpg?201102200223

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Mad-Matt schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:55:
[Afbeelding]

Nice, zou leuk zijn als er een koe of lego-poppetje in kan "zweven".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vissa66
breadje schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:28:
@Vissa66 gaaf, ik zit dat ding al een jaar aan te kijken. Ik ben erg benieuwd hoe jij hem vindt, hou ons op de hoogte van de build! Niet alle reviews zijn even positief omdat hij eigenlijk te zwaar is voor plastic building blocks. Ik hoop stiekem dat het meevalt
Hij is zojuist binnen gekomen. 15 kilo aan bouwstenen. :D

Dat worden flink wat uurtjes klikken. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGvkAgUf0Hpxg5hS4XgwpyD1c8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHUBBLiJCH4lKEVDP56N6A1s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t45SDMuPxgqZMp7Zjk33_ou5ZP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLMPDeX2eZNlguzSdg1SiyBE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Xfn0fTWCQYJKhtvt_yxCuAunEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IXPrpH9UyRcLNGmPpF0GpXr.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 15:02
Stalensnuitje schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:23:
[...]

Hier eigenlijk dezelfde ervaring: steentjeskwaliteit wat minder dan Lego, maar door het grote aantal (voor mij) onbekende steentjes vind ik uiteindelijk het model wel heel gaaf geworden, de proporties zijn echt gaaf.

Ik heb kalm aan gedaan en samen met m'n zoontje van 4 gebouwd ;)
[Afbeelding]
Ook ik heb eenzelfde ervaring, maar dan met de 300 SL.
Resultaat is fraai! Het bouwen over het algemeen leuk, maar enkele keren frustrerend.... Het zijn voor mij incidentele uitstapjes, meest bouw ik Lego en dan is de "klik" toch anders bij Mattel, paar keer voorgekomen dat ik dacht dat het goed zat, maar toch niet, of het schoot uit mijn vingers....
Ander nadeel, maar komt ook door mijn omstandigheden (ik bouw niet recht onder een lamp): donkerblauw, donker grijs en zwart kwam voor, met identieke formaat blokjes in dezelfde bouwstappen... Was dus goed opletten en paar keer wat los moeten maken omdat ik toch verkeerde kleur gebruikt had.

Ondanks deze kleine mindere dingen zal het mij niet tegenhouden om in toekomst nog eens iets van Mattel te kopen. Maar komende 5 dozen die ik open zijn weer vertrouwd Lego, dus ik kijk waar Mattel in 2026 mee gaat komen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spektaculair
Laatst heb ik hier verteld dat ik BAKA 33205 had besteld via AliExpress. Die order werd helaas geannuleerd omdat ze er te weinig op voorraad hadden.

Heb hem toen alsnog besteld via YourWobb voor een iets minder scherpe prijs. Die had hem in Europa ook niet op voorraad maar de versie zonder officiële doos kon ik wel vanuit China laten bezorgen.

Na 2 weken is hij vandaag aangekomen in een doos van ruim 10kg, met een enorme handleiding van meer dan 300 pagina's.

Kan niet wachten om er vanavond aan te beginnen, ik zal binnenkort een update geven over de kwaliteit van de blokjes/set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJrwXuQ54tV8MFCvGgVHyCue5PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9m3MnjhGb7JUyJ0NyIKCtO6W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Vissa66 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:53:
[...]

Hij is zojuist binnen gekomen. 15 kilo aan bouwstenen. :D

Dat worden flink wat uurtjes klikken. :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:D Dammmmmmmmnnnnnnnn.
Veel bouwplezier!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbW842rfMmcWcIlDUTlBcC0y274=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbtJfakyBhGFNVaM28GQWLby.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik had enige tijd geleden een hele lading aan led-spul gekocht. Mistte uiteindelijk nog het een en ander om mijn sets te kunnen verlichten en bovenstaande was wat er mistte/ nog bij moest.
Vooral die afstandsbedieninkjes vind ik heel geinig; zo zijn de verschillende lampen individueel per set te schakelen.

Nu mooi de rest van mijn sets van licht voorzien. :9

[ Voor 28% gewijzigd door SuBBaSS op 17-09-2025 13:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
Vandaag een klein beginnetje gemaakt. Ik zat de handleiding even door te spitten en zag dat je als eerste alle motoren, kabels en accu's moet voorzien van de juiste nummers. Tevens dienen alle motoren van te voren getest te worden voordat je begint met de build.

Dat was al een hele opgave. Maar alles is gelabeld en getest, geen defecten gelukkig. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6VyKqbhAGjvQq4x6iasG7V9LtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5d9WQsKVM89UlnuA9fALqd0.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:57
Goeiemiddag Heren en Dames,

Ik was op zoek naar een leuke bouwset van een WO 2 tank, tiger en panther etc.
Ik zag hiervoor Bluebrixx of Warbricks 2.
Is er iemand die hier ervaring met heeft of eventueel zelfs een ander (betrouwbaar) alternatief weet?

Alvast bedankt 😁

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
Ik zou vooral eens op Cobi zoeken. Die heeft ook een hoop oud wapentuig en is een van de betere merken naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Moechy schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:41:
Goeiemiddag Heren en Dames,

Ik was op zoek naar een leuke bouwset van een WO 2 tank, tiger en panther etc.
Ik zag hiervoor Bluebrixx of Warbricks 2.
Is er iemand die hier ervaring met heeft of eventueel zelfs een ander (betrouwbaar) alternatief weet?

Alvast bedankt 😁
Cobi heeft een goede naam op dat gebied, wel bedenken dat het niet of nauwelijks uit elkaar kan en stevig aan de prijs is.
De kwaliteit is goed en stickers doen ze zelden of nooit.
Afbeeldingslocatie: https://otten-speelgoed.nl/wp-content/uploads/2024/10/23-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
mawashigeri schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:49:
[...]

Cobi heeft een goede naam op dat gebied, wel bedenken dat het niet of nauwelijks uit elkaar kan en stevig aan de prijs is.
De kwaliteit is goed en stickers doen ze zelden of nooit.
[Afbeelding]
Dus eerder om 1x te bouwen en nooit meer uit elkaar te trekken? Ander principe dan lego?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Uiteindelijk 2 sets besteld bij Lumibricks: de Lakeside Lodge en de Kaasboerderij voor mijn dochter. De Kaasboerderij eerst gemaakt en dat was een leuk set. Lampjessysteem werkt prima, beetje priegel maar wel stevig genoeg en doet het gewoon. Ideaal hoe ze ook de set speelbaar hebben gemaakt (open klappen). Daar gaat m'n dochter erg goed op. Alleen die poppetjes zijn een crime. Verder heel tevreden over de Kaasboerderij.

Dan de lodge. Dat lijkt me een wat oudere set uit de catalogus van Lumibricks. Met stickers en duidelijk een ander en stuk fragieler lichtjes systeem. Mooie set hoor verder, maar alles lijkt gewoon wat beter doorontwikkeld door Lumibricks in de latere sets. Iets om goed rekening mee te houden in eventuele verdere aankopen. Maar lumibricks is gewoon een heel goed lego alternatief te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Moechy schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:53:
[...]

Dus eerder om 1x te bouwen en nooit meer uit elkaar te trekken? Ander principe dan lego?
Zelfde principe, maar hogere klemkracht en vaak glad afgewerkt zodat je er ook niet zomaar tussenkomt met een brick seperator.
Het is dus inderdaad een soort modelbouw met 'Lego' stenen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spektaculair
BAKA 33205 zit inmiddels in elkaar. Dit is een model van de HSBC building in Shanghai, een neoklassiek gebouw uit 1923. Volgens wikipedia stond het gebouw jarenlang bekend als the most luxurious building from the Suez Canal to the Bering Strait.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJofSKXxRFTM4nWan8bC2xjBxnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyaPxLGbr3qDKgzgyYjdaItR.jpg?f=fotoalbum_large

Pluspunten:
  • Lekker groot (10423 onderdelen)
  • Stevig ontwerp. De benedenverdieping van 3 baseplates kan je bijv. makkelijk in 1 keer optillen zonder bang te zijn sat hij uit elkaar valt.
  • Interieur glad afgewerkt met tiles
  • Blokken klemmen goed, bouwen wat mij betreft net zo lekker als lego.
  • Mooi instructieboek in A3 formaat, 938 bouwstappen
  • Modulair. Aan 4 kanten dicht, maar (delen van) verdiepingen kan je optillen. Ik denk dat hij mooi zou passen in een straatje met lego modulars (maar die heb ik niet).
  • Heel veel extra onderdelen (zo'n oude hoge pick a brick beker zit nét niet vol met overgebleven onderdelen)
  • Stenen netjes genummerd in zakjes per deel van de handleiding waardoor je nooit lang hoeft te zoeken. Ongeveer 3 zakjes per deel van de handleiding. Zakjes op hun beurt verdeeld over 4 grote zakken. Eerste zak met de zakjes met nummers 1 t/m 7 etc. Daardoor hoef je ook niet lang te zoeken naar de zakjes met een bepaald nummer en kan je lekker doorbouwen. Enige uitzondering was een zakje met deurposten die ik al vrij vroeg nodig had, maar in de laatste grote zak zat.
  • Meerdere onderdelen met prints
Minpunten:
  • De injection mould marks zijn bij veel onderdelen beter zichtbaar dan ik bij lego gewend was.
  • Aardig wat stickers. Die heb ik (nog) niet gebruikt.
  • Het middelste deel van de achtergevel van de benedenverdieping is lelijk. Vind ik niet erg want die kant staat tegen de muur, maar is wel een groot contrast met de rest van de achtergevel.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ys2PV7EXrwpVPylX87Og54kNGE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdoc6voB5lFyIJvZUVpzDbsE.jpg?f=fotoalbum_large
  • Op de benedenverdieping hangt een ding tegen de muur in een gouden lijst, maar 8 van de gouden blokjes misten en waren vervangen met zwarte exemplaren.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwQMo2Oha306RojbLXgOQys4qkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbdK3PR9WT1tlVcTz8B0LM34.jpg?f=fotoalbum_large
  • Het lijkt erop dat blokjes van verschillende leveranciers door elkaar gebruikt worden (of oud/nieuw van dezelfde leverancier). Dat is me eigenlijk maar op 1 plek opgevallen, dat was hier, je ziet het aan de buisjes aan de onderkant:
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdmPPtZ1eZ70XQ4t5MdsCD18d6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylv65d09yRtfoKMrT9WL15k1.jpg?f=fotoalbum_large Daar leek dan ook een heeeel klein verschil in kleur te zijn. Maar in het uiteindelijke bouwwerk valt dat helemaal niet op.
  • 1 van de trapleuningen zit in de handleiding aan de verkeerde kant. Heel makkelijk te fixen
  • Bij 1 van de twee wc's lijken ze in de handleiding een blokje vergeten waardoor hij wat wankel staat.
  • Geen minifigs
  • Weinig zichtbare nopjes om eigen minifigs op vast te zetten.
  • De handleiding is net zo groot als 4 a4'tjes naast elkaar als hij open ligt. Vooral tijdens het bouwen van de grootste delen (benedenverdieping en het dak) kwam ik daardoor wat ruimte tekort.
Helaas past hij net niet in de kast waar ik hem in wil zetten, dus voorlopig moet hij het even zonder koepel doen :(
Heb er een paar ronde blokjes met led en knoopcelbatterijen ingelegd als verlichting, ziet er wel leuk uit zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wadFZDkANbsUeL9ZY7yzMdm0Xxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvPeM7mc9NWMFdqn3GTcnRix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C9UOm8X8tadTbkj9qzFjZRoxkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVLZtNGpAOC9blRzYgGBJjFI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben van plan om binnenkort alle waterkoelers, computerschermen en andere moderne spullen er uit ga slopen. En dan bemensen met WW2 minifigs, luchtafweergeschut op het dak en zandzakken voor de deur. })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
Uiteindelijk voor 2 bouwsets gegaan van Cobi
De Tiger 131 en de Panther Ausf A.

Ben benieuwd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Totrail schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:00:
Uiteindelijk 2 sets besteld bij Lumibricks: de Lakeside Lodge en de Kaasboerderij voor mijn dochter. De Kaasboerderij eerst gemaakt en dat was een leuk set. Lampjessysteem werkt prima, beetje priegel maar wel stevig genoeg en doet het gewoon. Ideaal hoe ze ook de set speelbaar hebben gemaakt (open klappen). Daar gaat m'n dochter erg goed op. Alleen die poppetjes zijn een crime. Verder heel tevreden over de Kaasboerderij.

Dan de lodge. Dat lijkt me een wat oudere set uit de catalogus van Lumibricks. Met stickers en duidelijk een ander en stuk fragieler lichtjes systeem. Mooie set hoor verder, maar alles lijkt gewoon wat beter doorontwikkeld door Lumibricks in de latere sets. Iets om goed rekening mee te houden in eventuele verdere aankopen. Maar lumibricks is gewoon een heel goed lego alternatief te noemen.
Fijne info, dank. Die lodge stond ook op mijn wenslijst.

Hier heb ik mijn eerste non-sc sc binnen, dus dezelfde schaal als de sc's:
De Mercedes 190E 2.5 Evo II:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAYkyoEQwXMA81EH1wHNr1HIIGo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mN9TSChjkpGa2tuBKwLHT2Id.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwreszedFcGNm7_OTMD2yoofDZ4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1l6XBoiYlfsocjihVoV57xl.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1TJrtFlmojYLc5cjeoLAkoMMJw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3mY37kYzoBC4WJrMra17eBF.jpg?f=fotoalbum_medium

Uiteindelijk redelijk geslaagd model. Wel wat aparte keuzes in de constructie waardoor het (denk ik) niet zo'n succes is qua speelbaarheid. Het dak zit er bijv. heel 'janky' op. Maar goed, daarvoor koop ik ze ook niet.
Iconisch model en zag er toevallig afgelopen week een aflevering van Jay Leno's garage over.

Heb er zelf wel even wieldoppen onder gezet die ik nog had. Die werden niet meegeleverd en de standaard wielen vind ik niet zo goed staan.

[ Voor 17% gewijzigd door SuBBaSS op 24-09-2025 10:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 08:15
Het was de 1 april grap van BlueBrixx maar ze hebben er toch maar een set van gemaakt.

De toeristenuitbreiding van Blaustein; kassa, wachtrij en restaurant :*)

YouTube: 🥸 Aus dem Aprilscherz wird Wirklichkeit!: Burg Blaustein Tourismus E...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

FU, 2e poging voor de Defiant hangt ook ergens in de void bij DHL :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hoe dan.... :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:13
Help, mijn middeleeuwse dorp wordt te groot! (of mijn tafel te klein ;). )
Zijn er hier msischien blauwstein liefhebbers met creatieve oplossingen?
(Ik neig nu naar verplaatsing richting zolder, maar dat vind ik niet zo gezellig eigenlijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxBCdToS85Xs-TW3Cs3WwabaZMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvj6RweOXXeKhxqgoQqhuMBI.jpg?f=fotoalbum_large

Er vanuitgaande dat dit probleem wordt opgelost. Vroeg ik me ook nog af of er mensen zijn die 'Medieval Guard House' https://www.bluebrixx.com...786/medieval-guard-house/ bij hun kasteel hebben staan? Ik vraag me af hoe die in wel in de juiste verhouding met het kasteel staat. (Ik vind de pallisaden gate al vrij lomp)

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:47
Oh wow, ik vond het kasteel met de uitbreidingen die vast zitten aan het kasteel al mega. Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Zo mijn doosjes zijn ook toegekomen 😁
Nu nog eens tijd vinden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:04:
FU, 2e poging voor de Defiant hangt ook ergens in de void bij DHL :(
DHL Customs heeft het pakket weer teruggestuurd naar zender. (In Duitsland... WTF....)

Poging numer 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Versturen via een ander geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Anatidae schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:56:
(Ik neig nu naar verplaatsing richting zolder, maar dat vind ik niet zo gezellig eigenlijk)

[Afbeelding]

Er vanuitgaande dat dit probleem wordt opgelost. Vroeg ik me ook nog af of er mensen zijn die 'Medieval Guard House' https://www.bluebrixx.com...786/medieval-guard-house/ bij hun kasteel hebben staan? Ik vraag me af hoe die in wel in de juiste verhouding met het kasteel staat. (Ik vind de pallisaden gate al vrij lomp)
Dit ziet er wel héél vet uit. Ben je nog van plan er minifigs bij te plaatsen? Het oogt nu zo leeg. Ik zou het niet kunnen weerstaan een zwik minifigs te bestellen op Ali om het wat levendiger te maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27

[Afbeelding]

Ik heb de Medieval Guard House bij Blaustein staan. Is wat mij betreft perfect qua verhouding en stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Work in progress, uurtje bezig en dit is nog maar het resultaat 😅 ik ben langer bezig met steentjes zoeken dan bouwen 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKRscdl9YcO2JsSAPslkv_-aRNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHjXFzCfRzGAvaROUP7ZphnG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoopy1975
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10 07:52
Moechy schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:41:
Work in progress, uurtje bezig en dit is nog maar het resultaat 😅 ik ben langer bezig met steentjes zoeken dan bouwen 🤣

[Afbeelding]
TIP: doe de zakjes in bakjes en sorteer deze op kleur, werk een stuk sneller.

Veel bouw plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Snoopy1975 schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:21:
[...]

TIP: doe de zakjes in bakjes en sorteer deze op kleur, werk een stuk sneller.

Veel bouw plezier
Ja ik hou ze in de zakjes zodat ik ze sneller kan opruimen. Er lopen hier 2 harige viervoeters rond die mij maar al te graag saboteren 🤣

Overigens wel al 2x 1 of 2 lagen terug moeten gaan omdat ik toch net niet goed genoeg had geteld of opgelet hoe lang het blokje/plaatje ergens moest zijn waardoor ik dat in een later stadium te kort kwam 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48

neanderthaler

Are friends electric?

Spektaculair schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:54:

Heb er een paar ronde blokjes met led en knoopcelbatterijen ingelegd als verlichting, ziet er wel leuk uit zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM2Mqbn5ad10P-jiAE4-enxw9Mo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JvPeM7mc9NWMFdqn3GTcnRix.jpg?f=user_large
Waar heb je die vandaan? Of zelfbouw?

Erg interessant voor verlichting van gebouwen inderdaad. Hoeveel uur geeft zo'n lampje licht?

[ Voor 3% gewijzigd door neanderthaler op 29-09-2025 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Minder het dorpsgevoel misschien, maar kun je het platter maken en dan verdelen over planken zodat je er meer een wandkunstwerk van maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Pat911 schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:17:
[...]

Minder het dorpsgevoel misschien, maar kun je het platter maken en dan verdelen over planken zodat je er meer een wandkunstwerk van maakt.
Oeh... als je er dan een hoek van maakt zou het kasteel hoger kunnen dan de rest zodat je toch "het ronde" een beetje houd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:13
SomerenV schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:39:
[...]

Dit ziet er wel héél vet uit. Ben je nog van plan er minifigs bij te plaatsen? Het oogt nu zo leeg. Ik zou het niet kunnen weerstaan een zwik minifigs te bestellen op Ali om het wat levendiger te maken :D
Hmmm eigenlijk nooit aangedacht. Goede suggestie! De Bluebrixx minifigs vind ik er eerlijk gezegd vreselijk uitzien, zal eens verderkijken.. Tips voor merken? Mijn eigen idee om wat meer 'levendigheid' te creeëren was om meer bomen toe te voegen. Set van 3 sparren staan al op de foto. Grote eik, appelboom en setje dennen zijn onderweg met DHL :)

Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/media/9e/1e/ea/1752496010/46f1cb9b72974ffc82a77fd55acfbab6.webp
Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/thumbnail/d5/6f/2b/1752495973/0bd6c861068f4793896b2409c17d3672_1920x1920.webp
Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/thumbnail/16/ee/c3/1752519329/c8d7a3d2ad5048948e851cc66792811b_1920x1920.webp
DeZaag schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:42:
[...]

Ik heb de Medieval Guard House bij Blaustein staan. Is wat mij betreft perfect qua verhouding en stijl.
Ah super :) Ik zet hem op de verlanglijst. Eerst even de bomen en Schildwerk maken.
Magic666 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:29:
[...]

Oeh... als je er dan een hoek van maakt zou het kasteel hoger kunnen dan de rest zodat je toch "het ronde" een beetje houd.
Klinkt als een mooie manier om diepte te creëren. Maar denk je dat het daardoor minder oppervlakte in neemt? Of bedoel je om dan ook huisjes onder het kasteel te plaatsen?

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Goeie....

kasteel als bovenste punt uiteraard, tot en met de huisjes als een laag eronder? En alleen het voorste stuk, waar de houten schutting begint, als uitstekend gedeelte?

Heb alleen geen idee of dat er een beetje uit zou zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spektaculair
neanderthaler schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:58:
[...]

Waar heb je die vandaan? Of zelfbouw?

Erg interessant voor verlichting van gebouwen inderdaad. Hoeveel uur geeft zo'n lampje licht?
Aliexpress, ongeveer 50 cent per stuk, batterijtjes inbegrepen. Je kan ze vinden als je zoekt naar "Nieuwe 1/2/5pcs MOC 8 Kleuren 2x2 Dot LED".

Je kan er aan draaien om ze aan of uit te doen.

De inbegrepen batterijtjes hebben het maar een paar dagen volgehouden. Ik moet ze nog verwisselen om te kijken of ze het op verse batterijen langer volhouden. Als je ze elke avond handmatig aan en uit moet zetten om te voorkomen dat je 2 keer per week batterijtjes moet vervangen is de lol er snel af :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27
Anatidae schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:53:
[...]

Hmmm eigenlijk nooit aangedacht. Goede suggestie! De Bluebrixx minifigs vind ik er eerlijk gezegd vreselijk uitzien, zal eens verderkijken.. Tips voor merken? Mijn eigen idee om wat meer 'levendigheid' te creeëren was om meer bomen toe te voegen. Set van 3 sparren staan al op de foto. Grote eik, appelboom en setje dennen zijn onderweg met DHL :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Ah super :) Ik zet hem op de verlanglijst. Eerst even de bomen en Schildwerk maken.

[...]

Klinkt als een mooie manier om diepte te creëren. Maar denk je dat het daardoor minder oppervlakte in neemt? Of bedoel je om dan ook huisjes onder het kasteel te plaatsen?
Je kan ook via AliExpress minifigs kopen. Kies een factie en richt je kasteel op basis daarvan in. Mijn Blaustein en aanverwante gebouwen zijn geclaimed door de Black Falcons. Onder andere door minifigs toe te voegen, maar heb ook vlaggen en schilden vervangen door varianten en kleuren van de Black Falcons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 17:07

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Nou mensen, ik zou geen bestellingen plaatsen bij Turbo MOC

ik heb bij hun een set gekocht, 200 euro en er miste een bepaalde kabel. Kan gebeuren natuurlijk, , heeft LEGO zelf ook een pagina voor. Contact opgenomen, maar na 2 x de verkeerde kabel toegezonden te hebben gekregen, terwijl ik HEEL erg duidelijk was met de omschrijving en screenshots, wordt ik nu doodgezwegen.

Ik heb 200 euro betaald voor een build die dus niet compleet geleverd is en waarvan de leverancier om wat voor een reden dan ook het vertikt om het missende onderdeel na te sturen. Wel andere onderdelen, die hetzelfde kosten, maar niet de onderdelen, ondanks overduidelijke screenshots enzo.

vermijd deze reseller,ga er niet op in, niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-10 10:13
(jarig!)
Pim0377 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:51:
Nou mensen, ik zou geen bestellingen plaatsen bij Turbo MOC

ik heb bij hun een set gekocht, 200 euro en er miste een bepaalde kabel. Kan gebeuren natuurlijk, , heeft LEGO zelf ook een pagina voor. Contact opgenomen, maar na 2 x de verkeerde kabel toegezonden te hebben gekregen, terwijl ik HEEL erg duidelijk was met de omschrijving en screenshots, wordt ik nu doodgezwegen.

Ik heb 200 euro betaald voor een build die dus niet compleet geleverd is en waarvan de leverancier om wat voor een reden dan ook het vertikt om het missende onderdeel na te sturen. Wel andere onderdelen, die hetzelfde kosten, maar niet de onderdelen, ondanks overduidelijke screenshots enzo.

vermijd deze reseller,ga er niet op in, niet de moeite waard.
Site is ook niet meer online.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Er komt vorm in. 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8VANDd3mhMzOsOghxIA8c5Pl8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4YSrHv4BcrmkBskZ2hije5y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Die luikjes met popnagels en roostertjes zijn erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Het ziet er prachtig uit, maar je ziet wel de lijn vervagen tussen modelbouw en 'lego' met dit soort sets. Persoonlijk vind ik het wel leuk als je onderdelen op verschillende manieren kan gebruiken. (en ik ben niet zo van de oorlogstuig).
Is het qua bouwtechniek een beetje leuk om te bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
breadje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:28:
Het ziet er prachtig uit, maar je ziet wel de lijn vervagen tussen modelbouw en 'lego' met dit soort sets. Persoonlijk vind ik het wel leuk als je onderdelen op verschillende manieren kan gebruiken. (en ik ben niet zo van de oorlogstuig).
Modelbouw intrigeert me wel maar ik heb het geduld niet om alles te schilderen en lijmen.
Dit is de ideale tussenstap.
WO2 interesseert mij wel dus ik vind het leuk bouwen. Zeer uitdagend maar nooit frustrerend, wel kopje bijhouden want af en toe zitten er wel moeilijke stukjes in dus heb al paar keer een paar stappen terug moeten gaan om iets opnieuw te bouwen dat toch net niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Moechy schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:41:

[Afbeelding]
geen zakjes met nummers?
Vaak is de print van die nummers niet erg duidelijk, dus waard te dubbeldchecken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Spektaculair schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:01:
[...]

Aliexpress, ongeveer 50 cent per stuk, batterijtjes inbegrepen. Je kan ze vinden als je zoekt naar "Nieuwe 1/2/5pcs MOC 8 Kleuren 2x2 Dot LED".

Je kan er aan draaien om ze aan of uit te doen.

De inbegrepen batterijtjes hebben het maar een paar dagen volgehouden. Ik moet ze nog verwisselen om te kijken of ze het op verse batterijen langer volhouden. Als je ze elke avond handmatig aan en uit moet zetten om te voorkomen dat je 2 keer per week batterijtjes moet vervangen is de lol er snel af :|
Bij de set van m'n 1:8 garage kwamen 8 van die dingen, maar dan vierkante varianten.
Man o man, wat waren dat brieke dingen. Die van jou gaan tenminste nog aan. Bij die van mij geen een. Moest zelf die dingen open slopen om de contacten goed te priegelen. En dan nog wil de helft niet aanblijven. :(

Dit heeft me dan weer wel op het spoor gezet voor die usb-dingetjes met 0,8 mm. connectoren (en optionele afstandsbediening). Die komen met ongeveer dezelfde zoekopdracht ook naar boven.
Je hebt ze ook met battery-boxes, maar ik heb ze liefst via usb (en dan op een hub aangesloten op een smart-stekker waarop ik oa. een timer kan zetten).

Zit nu wel met de uitdaging dat ik de boel even goed moet sorteren (vandaag een bak voor gekocht), want eenmaal uit de zakjes is maar moeilijk te zien wat voor leds het nou zijn (ik heb warm wit/ blauw wit/ rood/ flashing).
En het is een ontzettend gepriegel om die connectoren goed te plaatsen, daar gebruik ik een mini-tangetje voor. En cable management kan ook een uitdaging zijn (liefst plaats je het al tijdens de bouw), maar als het het eenmaal doet is het echt heel gaaf.
In jouw geval kun je dan bijv. verschillende delen van je (hele toffe) HSBC gebouw in- en uitschakelen. Bijv. "buitenverlichting wel/ binnenverlichting niet" of zelfs per kamer.

Deze heb ik. Shop leverde goed snel en het spul hoeft niet veel te kosten.
Kwaliteit is zeer netjes voor de prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 02-10-2025 16:17 . Reden: Verkeerde artikel gelinkt. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
breadje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:28:
In mijn jeugd heb ik veel bouwpakketjes gebouwd (auto's, vliegtuigen, tanks, huizen), daar zit een gigantische spreiding in het resultaat afhankelijk van hoe ervaren/handig je bent - en dan nog is het gegarandeerd veel meer werk dan het bouwen van een Cobi model.
Naar mijn mening een fantastische tussenvorm als je niet de zin of tijd hebt om de bouwpakketten te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
ToolkiT schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:42:
[...]

geen zakjes met nummers?
Vaak is de print van die nummers niet erg duidelijk, dus waard te dubbeldchecken :)
Nee, wel in 3 delen. Dus je 2de zak pas open maken als de eerste klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Moechy schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:24:
[...]

Nee, wel in 3 delen. Dus je 2de zak pas open maken als de eerste klaar is.
oh wow.. dat is niet ideaal idd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spektaculair
SuBBaSS schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:09:
[...]

Bij de set van m'n 1:8 garage kwamen 8 van die dingen, maar dan vierkante varianten.
Man o man, wat waren dat brieke dingen. Die van jou gaan tenminste nog aan. Bij die van mij geen een. Moest zelf die dingen open slopen om de contacten goed te priegelen. En dan nog wil de helft niet aanblijven. :(

Dit heeft me dan weer wel op het spoor gezet voor die usb-dingetjes met 0,8 mm. connectoren (en optionele afstandsbediening). Die komen met ongeveer dezelfde zoekopdracht ook naar boven.
Je hebt ze ook met battery-boxes, maar ik heb ze liefst via usb (en dan op een hub aangesloten op een smart-stekker waarop ik oa. een timer kan zetten).

Zit nu wel met de uitdaging dat ik de boel even goed moet sorteren (vandaag een bak voor gekocht), want eenmaal uit de zakjes is maar moeilijk te zien wat voor leds het nou zijn (ik heb warm wit/ blauw wit/ rood/ flashing).
En het is een ontzettend gepriegel om die connectoren goed te plaatsen, daar gebruik ik een mini-tangetje voor. En cable management kan ook een uitdaging zijn (liefst plaats je het al tijdens de bouw), maar als het het eenmaal doet is het echt heel gaaf.
In jouw geval kun je dan bijv. verschillende delen van je (hele toffe) HSBC gebouw in- en uitschakelen. Bijv. "buitenverlichting wel/ binnenverlichting niet" of zelfs per kamer.

Deze heb ik. Shop leverde goed snel en het spul hoeft niet veel te kosten.
Kwaliteit is zeer netjes voor de prijs.
Bedankt voor de tip, toevallig heb ik die laatst ook gekocht om te kijken of dat beter werkt. Het grote nadeel is dat je de verdiepingen niet meer makkelijk van elkaar kan tillen als ze met stroomdraadjes aan elkaar vast zitten.

Het zou mooier zijn als geleidende blokjes gebruikt werden zoals in het oude lego light system uit bijv. Lego set 6841. Dan zou je binnen de verdieping lampjes en stroomdraden kunnen wegwerken, en de kabels op de grens van de verdiepingen op elkaar laten aansluiten met geleidende blokjes. Dan kan je op alle verdiepingen bedraad licht gebruiken, en toch de verdiepingen nog makkelijk optillen om de binnenkant te bekijken.

Op Ali heb ik tot nu toe alleen maar geleidende blokjes kunnen vinden die gebruikt worden als uiteinde van moeilijker weg te werken kabels die horen bij power functions:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pxyp9MC5XEV1Zac3nNC__fcrjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIemAsofGsH9VmyCdih7MPyg.jpg?f=fotoalbum_large

Daar valt een doorgeknipt kabeltje van het 0.8mm spul misschien wel aan vast te hobby'en...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
ToolkiT schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:30:
[...]

oh wow.. dat is niet ideaal idd..
Het is ook 50tinten kaki en beetje grijs 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Spektaculair schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:55:
[...]

Bedankt voor de tip, toevallig heb ik die laatst ook gekocht om te kijken of dat beter werkt. Het grote nadeel is dat je de verdiepingen niet meer makkelijk van elkaar kan tillen als ze met stroomdraadjes aan elkaar vast zitten.

Het zou mooier zijn als geleidende blokjes gebruikt werden zoals in het oude lego light system uit bijv. Lego set 6841. Dan zou je binnen de verdieping lampjes en stroomdraden kunnen wegwerken, en de kabels op de grens van de verdiepingen op elkaar laten aansluiten met geleidende blokjes. Dan kan je op alle verdiepingen bedraad licht gebruiken, en toch de verdiepingen nog makkelijk optillen om de binnenkant te bekijken.

Op Ali heb ik tot nu toe alleen maar geleidende blokjes kunnen vinden die gebruikt worden als uiteinde van moeilijker weg te werken kabels die horen bij power functions:

[Afbeelding]

Daar valt een doorgeknipt kabeltje van het 0.8mm spul misschien wel aan vast te hobby'en...
Dat is bij dat soort sets inderdaad een nadeel.
Ik kan me (nog) inhouden om gebouwen te kopen, dus die uitdaging heb ik hier dan niet.
Maar goed, ken mezelf. Dat zal van tijdelijke duur zijn. Het zal dan alsnog wel van lumibricks oid. zijn, dus met verlichting bijgeleverd. Ik weet niet hoe ze het daarmee oplossen.
Daar kan @Brammos85 misschien meer over vertellen?
Hoe is dat bijv. bij dat gave observatorium dat je een tijdje geleden liet zien? Kun je die in delen uit elkaar halen zonder de dradenboel te hoeven 'slopen'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
SuBBaSS schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:23:
[...]

Dat is bij dat soort sets inderdaad een nadeel.
Ik kan me (nog) inhouden om gebouwen te kopen, dus die uitdaging heb ik hier dan niet.
Maar goed, ken mezelf. Dat zal van tijdelijke duur zijn. Het zal dan alsnog wel van lumibricks oid. zijn, dus met verlichting bijgeleverd. Ik weet niet hoe ze het daarmee oplossen.
Daar kan @Brammos85 misschien meer over vertellen?
Hoe is dat bijv. bij dat gave observatorium dat je een tijdje geleden liet zien? Kun je die in delen uit elkaar halen zonder de dradenboel te hoeven 'slopen'?
Zeker. Is gewoon een modular. Kan in 4 delen van boven naar beneden uit elkaar.

Lumibricks heeft ook bedacht dat die draden een issue kunnen zijn en werkt daarom met draadloze verbindingen tussen de verschillende delen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1bx_JDO2om5OhW-taWaGpEHnCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/audASvBPCITenhljRMqy8Ugz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Anatidae schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:53:
[...]

Ik heb niet echt tips, maar AliExpress staat vol met castle minifigs. Veel imitatie, dus bestaande LEGO factions, maar ook bijvoorbeeld Game of Thrones. Overigens is de minifig een beschermd design, dus technisch gezien is het niet legaal. De kans dat het tegengehouden wordt aan de grens is overigens echt minimaal aangezien het maar kleine pakketjes zijn.

Afbeeldingslocatie: https://ae-pic-a1.aliexpress-media.com/kf/S1a2164ce77664ee7a70d120eea85309dA.png_960x960.png_.avif

Afbeeldingslocatie: https://ae-pic-a1.aliexpress-media.com/kf/Scf31ef61f4c04aa18137aeed2ebaa79dU.jpg_960x960q75.jpg_.avif

Dit soort dingen zijn er héél veel te vinden, zoals deze. Kost je maar een paar euro voor meerdere minifigs vaak, inclusief accessories. Zoek op Medieval Lego Minifig en gij zult vinden. Kwaliteit kan ik niks over zeggen, maar ik heb wat WW2 minifigs en die zijn gewoon oké. Om mee te spelen wellicht niet up to par vergeleken met LEGO omdat marges niet altijd even denderend zijn, maar als display echt meer dan prima.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moechy
En de Tiger 131 is klaar 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dLELgaF84rxbdtKli99NHX6jBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6vZ2Juz6c8xERJR7q6N2wiR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiA6jUCpP-lSiDky0eSC_Uc7sEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3VqPwtz9QKINHigIQDNgBgU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfAdCwRs6pN6jhH23a9bAXMzduk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwedGvuBZHQHqsrhTGLMXoxY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Erg geinig hoor. Heb zelf dan niets met oorlogstuig maar je weet in ieder geval zeker dat je het bij papa lego nooit zult zien.

Ik had hier al een week een "speed champion" van de volvo 740 liggen.
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fcdn.rebrickable.com%2Fmedia%2Fthumbs%2Fmocs%2Fmoc-128185%2F185137.jpg%2F1000x800.jpg%3F1722863527.3744&f=1&nofb=1&ipt=fb326433b2ee0da9343af86352a5a84cdd380be8d74015a2b1f8dd65d1f02d40
Kostte (weer) wat moeite om de instructies te krijgen (die waren niet via mail verstuurd).
Gisteren wilde ik beginnen, onbreekt (nota bene) de zwarte 6x10 plate uit bouwstap 1. :(
Heb die helaas ook niet op voorraad dus bericht naar de verkoper gestuurd.
Dat part is via lego maar 71 cent, maar verzenden is 6 euro en dat maakt het nogal scheef. Heb verder niets waarmee ik de bestelling aan wil vullen dus da's geen optie.

Blijft een avontuur via ome Ali. :+

[ Voor 16% gewijzigd door SuBBaSS op 04-10-2025 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Good new everyone: The Defiant has finally docked. :p

En om nog maar wat geld te verbranden:

- Reobrix 33041 SR-71 Blackbird

- JieStar 58058 F-117A Nighthawk

Gekocht, de B2, van Reobrix had iets teveel stickers voor mijn smaak. :); Mischien later nog.

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.