Ik was bij de Intertoys om de Ferrari F2004 op te halen, zag ik deze pickup van Mattel staan. Wat een coole set, dus die ging ook mee naar huis
En in elkaar gezet:
Ik denk dat ik wel 20 onderdelen ben tegen gekomen die Lego niet maakt. Aan de ene kant zijn ze vrij specifiek voor dit model, aan de andere kant ziet de pickup er wel erg cool uit. De klemkracht van de Mattel bricks is een stuk hoger dan Lego, soms iets te hoog. Vrijwel nergens een vreemde kleur te vinden. Alle grijze onderdelen zijn pearl grijs, ook degene die je niet meer ziet later. Ik heb de blower versie gebouwd, maar je kan ook een motor bouwen waarmee de motorkap geen gat erin heeft. De wielophanging kun je ook wat in hoogte verstellen. Alle versieringen zijn prints, er zit wel een stikkervel bij, maar dat is alleen nodig als je er een race versie van wilt maken (paar nummers en sponsoren). Ik vond dat niet nodig.
De tan onderdelen hebben een beetje een doorzichtige look. Niet dat ze echt doorzichtig zijn, maar de kleur zou wat dieper mogen zijn. Ik vind het wel jammer dat de motorkap niet helemaal dicht wil. Als je er op drukt, dan gaat hij dicht, maar zonder druk zie je een kleine spleet. Op de doos lijken bijv de spiegels en de deurhendels een soort chrome, maar uiteindelijk is het gewoon pearl grijs geworden, best jammer. De uitlaat is wel een soort van metallic grijs, waarom de spiegels dan niet? En er zitten een paar oranje onderdelen in die net een andere kleur zijn dan andere bricks van hetzelfde soort, beetje vreemd.
50 euro voor dit model, niet slecht. Ook omdat er een fricking coole Hotweels bij zit. En een aantal metalen delen zoals de wielkappen. De F2004 was afgeprijsd naar 60 euro (normaal 90 euro), voor minder onderdelen en een hoop stikkers.