Ja, FENOMENAAL
Is dat sterk genoeg? Goede kwaliteit stenen en een aantal parels. Die dikke rode truck met 20 motoren oid, de AMG One en de nieuwe AMG GT3 zijn echt toppers! Maar er zullen vast ook mindere exemplaren zijn. Goed de reviews bekijken zou ik zeggen.
Ik wil toch eens een keer een CADA set gaan proberen, ze lijken erg goed aan de weg te timmeren, zijn fijner geprijsd dan lego, en ik ben ondertussen bij lego bijna door het backlog heen (althans, de officiele sets die ik de moeite waard vind).
Altijd doen, qua bang for the buck zetten ze Lego aardig te kakken. Inspire en Guly trouwens ook. Gemotoriseerd, vernieuwende functies, verlichting, gewoon 4000+ steentjes en voor de helft van de prijs. En doorgaans is CaDA heel zuinig met afwijkende kleuren aka kleurenkots. Volgens mij is CaDA de enige met black pins!
Kwa cada heb ik de volgende op de shortlist:
- 1:8 LaFerrari
- 1:8 488 Pista
- 1:8 Mazda RX-7
- 1:10 Mazda 787b
Van de oudere sets spreken de oude witte lambo en porsche 919 me ook wel aan, maar ik verwacht dat die oude sets toch minder verfijnd zijn. Zelfde geld in mindere mate ook voor de 1:8 ferraris. Eigenlijk zou ik de lotus of nieuwe AMG daar moeten proberen, maar die zijn kwa prijs me iets te duur voor een eerste probeersel.
Kan er iemand voors/tegens van vooral de laferrari en de RX-7 noemen?
Zoals in het iets eerder geplaatste filmpje werd genoemd is de LaFerrari ouder en een minder verfijnde build, of misschien juist te verfijnd. Hij schijnt wel wat lastiger te zijn en wat minder stevig, er zouden wel wat stukjes af kunnen vallen als je ermee gaat rijden. Maar ik moet hem nog bouwen, dus geen eigen ervaring mee. Ik zou hem niet als eerste doen. Puur als display object prachtig exemplaar, en als je op internet de juiste velgen erbij vind, issie echt machtig!
De 488 Pista heb ik hier staan en was een prima build. Full electric en de bouw ging best soepel.
Beetje stoffig
Let wel, de 4-versnellingen van de 488 Pista kun je al rijdend op en neer schakelen!! En nog werkende flippers ook! En nog verlichting. Absoluut een aanrader.
De Mazda's heb ik geen reviews van gezien maar zullen er vast ook wel zijn.
Hier heb je de CaDA RX7 bij Barweer
https://www.barweer.com/p...-technic?VariantsId=36713
Elektrisch met doos €200 en een dikke wachttijd. Ik zie hem ook bij Bol voor €229 dus dan zou ik daar voor gaan. Voor 3300 stukjes vind ik m wat aan de prijs. €50 erbij en je hebt de AMG One
Een hele sloot CaDA manuals staat
hier, ook de 787b .. de RX7 zie ik helaas niet.
Tip: Let even goed op of je met/zonder elektrisch wilt en of je met/zonder doos wilt. Dat kun je meestal apart aangegeven, en scheelt geld, of juist niet. Een officiële doos is mooi maar verdwijnt meestal op zolder. Als bundel van zakjes in een kartonnen omdoos werkt doorgaans ook prima. Zoek er even een goede plastic bak bij zou mijn advies zijn.
Dit was de Guly Alfa 33 Stradale van Barweer, zonder omdoos maar verder tiptop
En de Inspire SF90 ook via Barweer
Zowel rood als geel te maken
Prachtige handleiding ook
Het was trouwens deze Inspire waarvan het elektrisch apart geleverd werd. Niet de Guly.
[
Voor 66% gewijzigd door
Alfa Novanta op 19-12-2025 01:23
]