Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SomerenV schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:44:
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de Tiger 131. Ongeveer 3 uurtjes bezig geweest maar uiteindelijk leek het erop dat ik een zakje miste. Behoorlijk wat steentjes dus die ik wel nodig had maar niet in m'n bezit heb. Wel met wat eigen spul en wat creativiteit de tank alsnog af kunnen maken. Kwaliteit van de steentjes was overigens wel echt dik in orde. Hij ziet er wel heel vet uit! _/-\o_

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De winkel heb ik direct een berichtje gestuurd en ik ga 'm twee opties voorleggen: eerste optie is de missende steentjes opsturen. Tweede optie is kosteloos een nieuwe tank. Kijken wat het gaat worden :+
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

Heb gisteren dezelfde tank in elkaar gezet, maar ik mis ook stukjes. (2 lange zwarte latjes, 1 van de cilindercovers op de motor, 2x een 1x2 stukje, 3x glad 2x2 stukje).

Zie ook dat jouw loop anders is dan de mijne. De mijne heeft 3 dikke stukjes en dan dunne, jouwe heeft 6? dikke stukken en maar 2-3 dunne?
Heb tevens het probleem dat het eindstuk gewoon er vanaf valt, die klemt niet.
Is dat klepje dat bovenop openstaat (die ronde 2x2) door jou aangepast?

Ik mis bij jou ook naast de mantlet de ronde "dopjes" (van die dingen waar zo'n antenne, of in dit geval het machinegeweer in gaat) op die 1x2 aan beide kanten (voor de 131), zelf gedaan?

Aan de achterkant zie ik ook dat je die uitlaatpijp maar als 1 lijn heb, terwijl handleiding splitsing in 2 stukken aangeeft. Ook aangepast ivm ontbrekende stukjes (daar mis ik ook iets)?

Verder wel een gaaf ding, en sowieso cool dat hij werkende rupsbanden heeft, dat had ik niet verwacht :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:23

SomerenV

It's something!

@Angeloonie Hoe het afgelopen is? Ik vond het teveel moeite om bij elkaar te zoeken welke steentjes ik miste dus deed ik een /care en liet ik het voor wat het was :+

Tank ziet er verder toch wel prima uit dus ik vind 't wel goed zo. En eerlijk is eerlijk, voor 30 euro inclusief verzenden heb je weinig te klagen O-) Misschien van de week een kleine diorama eromheen bouwen ofzo. En komende maand mezelf trakteren op een tweede tank, maar ik weet nog niet welke.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SomerenV schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:41:
@Angeloonie Hoe het afgelopen is? Ik vond het teveel moeite om bij elkaar te zoeken welke steentjes ik miste dus deed ik een /care en liet ik het voor wat het was :+

Tank ziet er verder toch wel prima uit dus ik vind 't wel goed zo. En eerlijk is eerlijk, voor 30 euro inclusief verzenden heb je weinig te klagen O-) Misschien van de week een kleine diorama eromheen bouwen ofzo. En komende maand mezelf trakteren op een tweede tank, maar ik weet nog niet welke.
Ook geen refund oid aangevraagd?

Heb ze nu benaderd via Aliexpress messenger, maar nu wel gelezen maar nog geen antwoord. Ze zeggen dat ze de ontbrekende stukjes hebben opgestuurd. Heb op Bricklink de ontbrekende stukjes al gevonden en kost een paar euro uiteindelijk, mocht het misgaan :P

Qua volgende tank zou ik wel weten welke, de Panther: https://www.aliexpress.com/item/4000103981012.html

Zat zelf idd ook te denken aan een diorama, ik was met een schaalmodel begonnen ooit op een houten plank om een landweggetje te maken, maar ergens ben ik afgehaakt. Lego is wat dat betreft makkelijk, niets nodig behalve je handen en een tafel. Geen troep en rare geurtjes :P
Enige nadeel is dat het wat duurder is en wat "vaster" doordat je aan de steentjes vast zit, maar ik denk dat ik misschien maar eens in LDD iets ga proberen.

Angeloonie wijzigde deze reactie 23-10-2019 09:05 (3%)

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:16
Brammos85 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:55:
Toch benieuwd: is iemand al een kopie van de Friends tv show set tegengekomen?
Die zoek ik ook, samen met The Big Bang..

Want... het is me wel opgevallen dat Ideas Treehouse (72 euro) https://nl.aliexpress.com...st.0.0.112b3714C0XXvM&s=p uit china te krijgen i en zelfs de Liebherr R 9800 https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_52 (169 euro)..oh zie dat ze nu zelfs de "boost" hebben..

zoek maar op het merk Yeshin

Deze (niet gejatte) Modular ziet er ook erg nice uit met verlichting: https://nl.aliexpress.com...8148356.17.45816422AMbMzN

Deze is helemaal waanzinnig: Battlestar Galactice Colonial Viper MK ii: https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_52

De nieuwe landrover kom ik nu ook gelijk tegen (die heb ik orgineel gekocht, 1 van de betere technic sets net als die grote tractor) https://nl.aliexpress.com...8148356.57.4e5332bdA5ctpy

ik deel mijn enthusiasme nog even, vind ook nog stranger things: https://nl.aliexpress.com...64-4dd3-a804-c83f1cc33b75

quorumz wijzigde deze reactie 27-10-2019 09:26 (69%)

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

quorumz schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:11:
Deze is helemaal waanzinnig: Battlestar Galactice Colonial Viper MK ii: https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_52
Dat is deze MOC Als je die bricklinkt ben je 800-1200 euro kwijt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-01 22:19
Tarin schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Zo, de set is binnen (27-12 besteld, 18-1 binnen) en ik heb een Mening.

Pasvorm: prima. Materiaal voelt hetzelfe aan, geen scherpe randjes, hoewel 1 steentje wat materiaal miste (spuitgietfoutje).
Inhoud: je kan er mooie knikkerbanen mee bouwen, maar (in het geval van deze sets):
- De meegeleverde voorbeelden zijn weinig bijzonders
- Ondersteuningen zijn een uitdaging met alleen de meegeleverde blokjes (extra, gewone, Duplo is aan te raden)
- Hubelino heeft een aantal parts die erg handig zijn voor het bouwen van complexere / compactere banen:
- De enige manier verval in te bouwen is een 2x4-blok, recht (evt. icm de trechter). Hubelino biedt ook 1x1 recht en 4x4 90°-bocht en 6x4 180°-bocht met verval aan.
- Alle 'gewone' baanelementen zijn 2x2 nopjes, een lang recht stuk zit er niet in en een 'brug' heeft dus een extra laag gewone Duplo nodig
- Hubelino biedt een tunnelelement aan wat zeer behulpzaam is voor een stukje ondersteuning van de volgende laag
- Verder missen bijzondere dingen als de wipwap, wissel, kruising en katapult.

Er zijn ook andere aanbieders die de 'missende' elementen los aanbieden en/of pakketten aanbieden waar de genoemde bijzondere en extra elementen wel in zitten.

Om uit te proberen of het idee überhaupt aanslaat is dit echter een goed bestede €20 geweest. M'n vrouw heeft ook al een baantje gebouwd en onze dochter (2) vindt het hardstikke leuk de balletjes een keer of wat door de baan te laten gaan. En de baan vervolgens uit elkaar te halen en de losse onderdelen netjes in de doos op te bergen :P.

Plaatje:

[Afbeelding]

(Zoek de constructieve zwakke punten :P - ik wilde hier de 'echte' Duplo er nog niet bij mixen)
Thx! Erg nuttig. Ik ben ook aan het rondkijken voor zo’n Duplo knikkerbaan. Er is erg veel keuze.

Naast originele Hubelino, heb je natuurlijk eindeloos veel grote banen met heel veel steentjes van AliExpress, en heb je op www.knikkerbaanxl.nl ook nog wat varianten.

Zou ideale oplossing misschien zijn Hubelino te mixen? Zodat je wel de kennelijk handigere stukjes van Hubelino ook ter beschikking hebt?

• quorumz
zonoskar schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Dat is deze MOC Als je die bricklinkt ben je 800-1200 euro kwijt.
Ja ze hebben ook een mooie F14 Tomcat uit Top Gun maar die is ook gauw 750 euro. (en 250 euro voor paar poppetjes 8)7 |:( )

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:52

Tarin

Just plain weird.

Oscar Mopperkont schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Thx! Erg nuttig. Ik ben ook aan het rondkijken voor zo’n Duplo knikkerbaan. Er is erg veel keuze.

Naast originele Hubelino, heb je natuurlijk eindeloos veel grote banen met heel veel steentjes van AliExpress, en heb je op www.knikkerbaanxl.nl ook nog wat varianten.

Zou ideale oplossing misschien zijn Hubelino te mixen? Zodat je wel de kennelijk handigere stukjes van Hubelino ook ter beschikking hebt?
Ik heb inmiddels het hier meest gemiste stukje getekend en geprint:

Verder staat een grote doos Hubelino nog steeds op het verlanglijstje. Na uitgebreider spelen hebben we gemerkt dat de pasvorm af en toe net-niet is en dat de stukjes daarom na verloop van tijd een beetje omhoog komen - een knikkerbaan opbouwen en die twee dagen laten staan en gebruiken betekent dat je de stukjes af en toe opnieuw aan moet drukken. Maar het eerste driekwart jaar (onze meid is nu bijna 3) zijn de meeste banen gesneuveld doordat ze er op ging hangen om een knikker uit een van de trechters te halen ;).

Ik zal verder stukjes blijven printen denk ik; ik gebruik momenteel twee slopes om onder een trechter de baan in 2 te splitsen, maar die zorgen voor net teveel plat vlak dat er af en toe een knikker blijft liggen. De volgende duwt die dan weg, maar als er dan twee knikkers in de trechter zitten blijft de boel wel eens vast hangen.
Of we doen er een paar kogellagerkogels bij, maar dan vrees ik voor het laminaat mocht die eens buiten de knikkerbaan rondvliegen ;). Er wordt hier vrijwel nooit met speelgoed gegooid, maar je weet nooit wanneer er toch een keer een woede-aanval voorbij komt :P.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Oscar Mopperkont
Tarin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Ik heb inmiddels het hier meest gemiste stukje getekend en geprint:

[Afbeelding: Geprint knikkerbaanstukje]

Verder staat een grote doos Hubelino nog steeds op het verlanglijstje. Na uitgebreider spelen hebben we gemerkt dat de pasvorm af en toe net-niet is en dat de stukjes daarom na verloop van tijd een beetje omhoog komen - een knikkerbaan opbouwen en die twee dagen laten staan en gebruiken betekent dat je de stukjes af en toe opnieuw aan moet drukken. Maar het eerste driekwart jaar (onze meid is nu bijna 3) zijn de meeste banen gesneuveld doordat ze er op ging hangen om een knikker uit een van de trechters te halen ;).

Ik zal verder stukjes blijven printen denk ik; ik gebruik momenteel twee slopes om onder een trechter de baan in 2 te splitsen, maar die zorgen voor net teveel plat vlak dat er af en toe een knikker blijft liggen. De volgende duwt die dan weg, maar als er dan twee knikkers in de trechter zitten blijft de boel wel eens vast hangen.
Of we doen er een paar kogellagerkogels bij, maar dan vrees ik voor het laminaat mocht die eens buiten de knikkerbaan rondvliegen ;). Er wordt hier vrijwel nooit met speelgoed gegooid, maar je weet nooit wanneer er toch een keer een woede-aanval voorbij komt :P.
Thx erg nuttig weer. Dat stukje ben ik idd nog niet tegengekomen op Aliexpress!

Weet je trouwens of Hubelino idd het probleem niet zal hebben dat je nu beschrijft? Er zit immers altijd wat speling op de blokjes als je maar hoog genoeg bouwt. Ik heb zelf een setje (nep)Duplo van Aliexpress (een brandweerkazerne) en de ervaring met die blokjes was juist dat ze net wat strakker op elkaar zitten dan Duplo zelf.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik weet het niet, maar ik ga er van uit dat bij dit prijskaartje ook de best mogelijke pasvorm hoort, als ze de kwaliteit die we nu uit China hebben zouden leveren, waren er wel een paar negatieve reviews geweest die dat aanstipten.

Het mooie van Duplo en Lego is juist dat je vrijwel oneindig kan bouwen zonder last te krijgen van speling - een gebouw of toren die ik van Duplo bouw is stabiel en er vormen zich geen naadjes, of je nu hele blokjes, of anderhalf/half/dubbel hoge blokjes inzet en naast elkaar gebruikt.

Nogmaals: voor het geld is het setje super, maar Hubelino levert een beter uitgedachte set, met een paar goeie bouwaanwijzingen en enkele blokjes die voor aanzienlijk meer flexibiliteit zorgen. Nu zijn bouwaanwijzingen niet noodzakelijk, maar wel handig om ongemerkt wat tips te krijgen, en die bijzondere blokjes kan je nabestellen of uitprinten, maar als je in 1 keer klaar wil zijn en het geld er voor (over) hebt... Als onze dochter ook begint met zelf knikkerbanen bouwen en ze vindt het geweldig, komt die jubileums doos van 525 stukjes er nog wel ;). Die is af en toe voor iets meer dan 200 euro te krijgen.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raar is als je 5 Aliexpress champ cars in elkaar zet, daarna een lego versie in elkaar gezet, het is raar maar dan lijkt het net alsof Lego een 'olielaag' op de stukjes heeft zitten, raar uit te leggen maar het voelt bijna vies :P

Eerste kerstbouwsels ook binnen, nu nog wachten op de rest :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:03:
Raar is als je 5 Aliexpress champ cars in elkaar zet, daarna een lego versie in elkaar gezet, het is raar maar dan lijkt het net alsof Lego een 'olielaag' op de stukjes heeft zitten, raar uit te leggen maar het voelt bijna vies :P
Heb hier de afgelopen weken nieuwe Duplo in mijn handen gehad van de kleine, en die nieuwe blokken voelen idd een beetje raar en glad/olieachtig aan. De nep-lego is wat "stroever" wat dat betreft :P

• Oscar Mopperkont
Is dat olieachtige iets goeds of minder goeds?

Hubelino is trouwens toch geheel losstaand van Lego zelf? Als in: ander bedrijf?

Oscar Mopperkont wijzigde deze reactie 28-10-2019 14:51 (4%)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Oscar Mopperkont ja, Hubelino is losstaand. Ze verwijzen ook naar Duplo met 'bekende producent' in plaats van een merknaam.

Het olieachtige zal iets te maken hebben met het spuitgietproces, mogelijk zorgt het voor betere maatvoering of langere levensduur van de matrijzen. Mij is het nooit opgevallen, maar ik heb nauwelijks neplego in mijn handen gehad, dus geen vergelijkingsmateriaal.

Tarin wijzigde deze reactie 28-10-2019 15:01 (51%)

• Oscar Mopperkont
@tarin: stukje dat jij hebt geprint is overigens ook te koop op Aliexpress. Neem mijn woorden dus terug :p

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oscar Mopperkont schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:50:
Is dat olieachtige iets goeds of minder goeds?

Hubelino is trouwens toch geheel losstaand van Lego zelf? Als in: ander bedrijf?
Het zal qua precisie wel beter zijn, Lego past nog steeds allemaal iets beter, het zal 10de of misschien 100ste van milimeters zijn dat het preciezer is als ze nu gebruik maken van 'iets' om lego beter uit de mallen te krijgen.

Maar het voelt gewoon 'raar', misschien gewenning of zoiets, alsof je je handen nog moet wassen :P

Het is ook moeilijk op foto's vast te leggen, maar het lijkt alsof er een olie/wax laag op zit om het allemaal wat mooier te laten glimmen, zwart vs zwart geeft bij nieuwere lego meer diepe kleur.

Misschien kan het ook wel de overstap van Lego zijn naar meer natuurlijk/biovriendelijk spul, ik dacht dat zij nog steeds ABS-based spul gebruikte?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• nnndoh
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Brammos85 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:55:
Toch benieuwd: is iemand al een kopie van de Friends tv show set tegengekomen?
https://nl.aliexpress.com...1602_9,searchweb201603_52

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:57
Gisteren weer een tankje besteld, ditmaal de Sluban BT-7 "cavalry-tank"

Zelfde zo goed als non-functionele tracks als de andere sluban tanks die ik heb, maar uiteindelijk gaat het me er om dat ze er leuk uitzien als desk-toy, en dan is dit weer een leuke toevoeging aan de stal, en in ongeveer hetzelfde formaat als de Panzer-II en SU-85

Heb er zin in!

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb 1 zo'n tank, maar dan met besturing, daar heb ik met een hobby veil elk 'moeilijk' stukje track wat opgeschuurd, uiteindelijk krijg je dan best lopende tracks.

• vectormatic
SinergyX schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:57:
Ik heb 1 zo'n tank, maar dan met besturing, daar heb ik met een hobby veil elk 'moeilijk' stukje track wat opgeschuurd, uiteindelijk krijg je dan best lopende tracks.
Probleem (volgens mij) is niet zo zeer het soepel lopen van de schakels, meer dat de roadwheels niet op dezelfde lijn zitten als de front en rear sprockets, tussen sprocket en roadwheel moet ie dus een zijdelings kink maken, en daarnaast zijn de roadwheels (iig van de BT-7 en SU-85) ook te breed om netjes in de schakels te vallen.

Een dezer dagen moet ik een keer zo'n Cobi tank met fatsoenlijk tracks bestellen, maar de modellen met het goede tracksysteem zijn ook de grotere/duurdere modellen, en voor die 35-40 euro wil ik dan ook een model wat me helemaal aanstaat, dus juiste type tank, juiste uitvoering en kleur etc... en laat ik dan net modellen willen die niet makkelijk te vinden zijn...

Komt nog wel een keer, voor nu ben ik gewoon blij dat ik straks er een tankje bij heb om op te stellen, en nu heb ik ook voldoende donkergroene blokjes om zelf uit de combinatie van de BT en SU zelf eens wat te proberen te maken.

• quorumz
As usual zijn alle prijzen op aliexpress weer verhoogd om "korting" te krijgen op 11-11... snurk

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:47
Zou dit LEPIN zijn ? De VW bus voor € 24,59 m.b.v verkoper coupon van € 1,77

Nummer 21001 wordt wel genoemd dat is het Lepin nummer voor de LEGO 10220 ??

En het zijn 1354 pieces net als de LEPIN doos.

Deze ; https://nl.aliexpress.com/item/4000242251435.html?

Hij is om weg te geven. Heb zelf de LEGO 10220 al ;)

WiLLoW_TieN wijzigde deze reactie 11-11-2019 10:29 (7%)

https://brickset.com/sets/ownedby-Roger_R

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lepin of ander soort merk, zijn er best veel bijgekomen die modellen gewoon overnemen.

• WiLLoW_TieN
SinergyX schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:05:
Lepin of ander soort merk, zijn er best veel bijgekomen die modellen gewoon overnemen.
Heb hem besteld betaald met iDeal kwam om 1 of andere reden op € 23,67 ?

We gaan het zien.... ;)

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Damic

Afwezig soms

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste actie al te pakken, champ cars normaal zo'n 7-8 euro stuk, nu 4 voor 5,60 elk :)

• quorumz
SinergyX schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:27:
Eerste actie al te pakken, champ cars normaal zo'n 7-8 euro stuk, nu 4 voor 5,60 elk :)
stranger things (heb deze net wel besteld) en de boomhut (ook besteld) zijn al gauw 5-7.50 duurder geworden ... :/ :|

handig kortingscode: BUYN1111 of BUY1111 (scheelde gauw 7 dollar)

quorumz wijzigde deze reactie 11-11-2019 12:08 (28%)

• WiLLoW_TieN
Op AliExpress vind ik met zoekterm LEPIN eigenlijks....niks.
Is dat i.v.m de gewonnen rechtzaak onlangs door LEGO ?
En waar moet je NU zijn wil je voordelig LEPIN kopen ??

• Hugo
  • Laatst online: 20:39
WiLLoW_TieN schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:27:
LEPIN is niet meer te vinden inderdaad na het arrest. Er zijn vele andere merken opgestaan. Zelf houd ik Lepinboard.de in de gaten. Daar worden nog wel eens 'kopieën' genoemd met een ander merk naam. Er is genoeg te vinden in ieder geval met dezelfde 'kwaliteit.'

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:49
WiLLoW_TieN schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:27:
Volgens het lepin topic op reddit is deze shop betrouwbaar: https://www.yourwobb.com/.

Verder schijnen King, Queen en Jack de opvolgers van Lepin te zijn. Kazi maakt treinen (ook origineel, als in geen Lego kopie).

• quorumz
Deze ziet er ook wel nice uit:

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pak je wel de minste foto :P Dat was juist de reden om dat ding niet te nemen. Vanaf andere hoeken oogt hij nog best mooi, maar vanaf de zijkant is dat ding gewoon recht uitgevoerd.

Vanuit deze kant nog best mooi, maar vanaf de zijkant is hij best lelijk.

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:47

B2

wa' seggie?

Normaal gesproken ben ik toch wel een 'alleen het echte' type, maar gezien de prijs van de grote modulars zou ik wel eens een Chinese willen proberen :) Is er nou nog veel kwaliteitsverschil te merken? Qua pasvorm e.d? De enige ervaring met knock-off Lego die ik heb is zijn de gratis bouwsteentjes die je bij diverse supermarkten kreeg de afgelopen jaren..

En welk 'merk' zouden jullie aanraden voor de modulars? Lepinblocks?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

B2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:59:
Normaal gesproken ben ik toch wel een 'alleen het echte' type, maar gezien de prijs van de grote modulars zou ik wel eens een Chinese willen proberen :) Is er nou nog veel kwaliteitsverschil te merken? Qua pasvorm e.d? De enige ervaring met knock-off Lego die ik heb is zijn de gratis bouwsteentjes die je bij diverse supermarkten kreeg de afgelopen jaren..

En welk 'merk' zouden jullie aanraden voor de modulars? Lepinblocks?
Je merkt wel kwaliteitsverschil. De blokjes zijn wat lichter, een plaatje van echt lego en een plaatje van nep lego voel je direct, de neppe weegt misschien de helft.
Qua pasvorm is het meestal prima. Af en toe heb je stukjes die net niet helemaal lekker gaan (of te strak, of te los), en heel af en toe kun je een stukje hebben dat niet goed uit een mal is gekomen (misvormd, half gesmolten of mist een deel). Maar afhankelijk van wat je er mee gaat doen maakt dit allemaal weinig uit.
Ga je voor display: dan merk je echt geen verschil. Ga je voor speelbaarheid: dan is het misschien wat eerder merkbaar doordat onderdelen net wat minder soepel aansluiten (bijv. tandwieltjes oid) en het net wat minder werkt dan echte lego.

Lepin is IMO het beste nep-merk, maar die bestaan eigenlijk niet meer. Je zou hier eens kunnen kijken, dit zijn goede kwaliteit sets van een goede seller: https://www.jeremywhatsup.com/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Misvormde blokjes ben ik nog nooit tegengekomen, wel inderdaad de 0,1mm marge die dingen iets minder soepel laten lopen. Maar 99% is display, dus maakt mij weinig uit.

Zelfs de RC F1 wagen rijd best prima, kabel was dan wel iets te kort, maar alles loopt gewoon best soepel dat je er prima mee kan rijden.

Je merkt echt door de jaren heen dat kwaliteit flink is toegenomen, waar mijn eerste bouwsels nog wat 'druk' nodig hadden om vast te krijgen, gaat dit met huidige producties veel beter. (tijdspanne van ~4 jaar nu denk ik).

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:14
Net terug uit de Filipijnen. Gelijk sjaggo door de kou, maar de gezellige tijd komt er aan dus ik heb besloten dat ik mijn eerste Technic build (na 25+ jaar pauze :+) wil gaan bouwen. Aangezien dit een test is of ik het echt nog leuk vind was mijn plan iets van onder de €60 te zoeken met niet al te veel blokjes.

Is dat een goed plan of wordt het juist pas een beetje uitdagend bij bijvoorbeeld 2000 blokjes voor een volwassen persoon?

En voegen die lampjes nog echt wat toe aan een build?

Dit zijn de 3 opties die ik tot nu toe het interessants vind :

https://nl.aliexpress.com...c4-4bd5-8b5d-31e08249328d

https://nl.aliexpress.com...ed-44ad-889f-8012fd524a59

https://nl.aliexpress.com...earchweb201603_52https://

De laatste is dus eigenlijk boven mijn test budget, maar ziet er wel uit als een echte uitdaging.

Edit :

Zag ineens dat de echte LEGO Porsche RSR naar €104,- was afgeprijsd bij BOL dus mijn eerste build gaat geen clone worden blijkbaar :o Zo ver ik kon zien zou het verschil hoogstens €40 zijn en met de kans op importkosten.

Beakzz wijzigde deze reactie 26-11-2019 17:14 (7%)

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:49:
[...]
Ik bestel zelf bij altoys.nl
Onlangs ontdekte ik ook altoys.eu Lijkt dezelfde winkel maar assortiment wijkt iets af. Daar hebben ze wel de nieuwe PzIII.
Ouwe quote maar beter laat dan nooit denk ik. Tijdje terug kreeg ik een mailtje van altoys.nl dat ze gaan switchen naar hun nieuwe winkel altoys.eu. Dus als ik het goed begrijp zal altoys.nl binnenkort wel uitgefaseerd worden. Maar goed, na dat mailtje heb ik nog gewoon besteld bij .nl en dat ging prima. Daarna ook nog een keer besteld bij .eu en die dozen had ik een paar dagen later ook binnen. :)

Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar ik vind die tankjes verslavend. Ik kijk met enige regelmaat of ze nog nieuwe leuke modellen hebben. Toevallig de PzIII laatst ook besteld. Nu alleen nog hopen dat de PzII ook een keer komt en dan heb ik PzI t/m VIII compleet. :+

Hoe rijdt die Challenger I trouwens? Zoiets lijkt me ook nog wel interessant, als die nog te bestellen is tenminste.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:42

Player1S

Formerly known as L1nt

Gaius schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:32:
[...]

Ouwe quote maar beter laat dan nooit denk ik. Tijdje terug kreeg ik een mailtje van altoys.nl dat ze gaan switchen naar hun nieuwe winkel altoys.eu. Dus als ik het goed begrijp zal altoys.nl binnenkort wel uitgefaseerd worden. Maar goed, na dat mailtje heb ik nog gewoon besteld bij .nl en dat ging prima. Daarna ook nog een keer besteld bij .eu en die dozen had ik een paar dagen later ook binnen. :)

Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar ik vind die tankjes verslavend. Ik kijk met enige regelmaat of ze nog nieuwe leuke modellen hebben. Toevallig de PzIII laatst ook besteld. Nu alleen nog hopen dat de PzII ook een keer komt en dan heb ik PzI t/m VIII compleet. :+

Hoe rijdt die Challenger I trouwens? Zoiets lijkt me ook nog wel interessant, als die nog te bestellen is tenminste.
HOU OP!!! Het is dat ik geen geldboom heb en geen ruimte anders had ik de gehele collectie gekocht.

De Challenger rijdt verrassend goed. Wel beetje langzaam IMHO. Ook gaat het sturen de ene kant op beter dan de andere kant.

Heb onlangs nog de 2496 Tiger Ferdinand besteld bij de .eu site. Nog niet gebouwd want dat is mijn sinterklaas cadeau :)

De PzII hebben ze wel gehad. Ik heb hem gewoon staan. Deze

Mogelijk dat ze voor het nieuwe jaar een nieuwe aankondigen. Binnenkort nieuwe catalogus.
Zelf hoop ik nog op een nieuwe Stugg III

Player1S: Mixer

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:42

Player1S

Formerly known as L1nt

@Gaius nieuwe catalogus

De PzII komt terug.

Player1S: Mixer

• vectormatic
@Gaius Niet persee dezelfde schaal als t cobi spul, dus mss niet ideaal voor je panzer divisie, maar de Panzer II van Sluban is ook een tof tankje. Let wel, hij rolt voor geen meter aangezien de roadwheels offset staan tov de sprockets, en de track iets te strak staat, maar figuurtje wat erbij zit is tof, en het hele ding ziet er gewoon erg leuk uit.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vorige week deze besteld: https://www.aliexpress.com/item/4000315081737.html

Heb de Tiger dus z'n broertje mag niet ontbreken :P

• Gaius
  • Niet online
d:)b Nice! Ik zag dat de Stug er ook weer bij zit. Alleen wel een versie met een korte loop.
vectormatic schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:32:
@Gaius Niet persee dezelfde schaal als t cobi spul, dus mss niet ideaal voor je panzer divisie, maar de Panzer II van Sluban is ook een tof tankje. Let wel, hij rolt voor geen meter aangezien de roadwheels offset staan tov de sprockets, en de track iets te strak staat, maar figuurtje wat erbij zit is tof, en het hele ding ziet er gewoon erg leuk uit.
Thanks voor de suggestie, maar ik hou het even bij Cobi. Kom nu al ruimte tekort, dus een potentiële nieuwe collectie kan echt niet meer. :P
Overigens heb je bij Cobi 2 categorieën (zoals ik het zie tenminste). Je hebt de grote tanks (zoals de Tiger, Tiger 2, IS-2, etc etc) met grote/brede rupsbanden, en je hebt het kleine grut (zoals de Pz II, Pz III, Hetzer, etc etc) met smalle rupsbanden. In mijn ervaring rollen die kleine rupsbanden ook voor geen meter bij Cobi. Bij de grote rupsbanden meestal wel, maar ook niet altijd. Dus voor dat aspect hoef je het niet te laten.

• vectormatic
@Gaius prima, wou em alleen ff tippen, Sluban heeft ook niet heel veel historisch spul, uit mijn hoofd de PzII, PzIV, duitse halftrack, BT-7, Su-85 en T34-85, en dan nog wat random schwimmwagen en vliegtuigspul. Ik heb de PzII, BT-7 en Su-85, en ben eens rustig naar Cobi aan het kijken, maar inderdaad, ruimte is een puntje. Ik heb al veel te veel toffe lego sets op zolder liggen omdat ik de display space niet heb, als ik dan ook nog ergens planken moet gaan vrijspelen voor een panzer divisie...

Wat de catalogus betreft, PzII Ausf F ziet er tof uit, PzIII ook, en de Stg III is ook tof, short barrel Stg all the way (anders is het geen sturmgeschutz meer, maar een panzerjager ;) )

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ik ben van plan een vrij uitgebreide Lego stad te bouwen. Baseplates bestel ik al vaker via Ali in diverse kleuren maar omdat er ook een trein in moet komen met meerdere tracks dacht ik dat de tracks op Ali ook wel goed zouden kunnen zijn. Welke ervaringen hebben jullie? De originele Lego tracks zijn volgens mij meer dan het dubbele in prijs en voegen volgens mij niet heel veel toe, behalve die kosten.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• WiLLoW_TieN
redfoxert schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:11:
Ik ben van plan een vrij uitgebreide Lego stad te bouwen. Baseplates bestel ik al vaker via Ali in diverse kleuren maar omdat er ook een trein in moet komen met meerdere tracks dacht ik dat de tracks op Ali ook wel goed zouden kunnen zijn. Welke ervaringen hebben jullie? De originele Lego tracks zijn volgens mij meer dan het dubbele in prijs en voegen volgens mij niet heel veel toe, behalve die kosten.
Heb dit wel eens laten komen prima spul ; https://nl.aliexpress.com/item/32856185993.html?

• vectormatic
Nou, de kop is er af wat Cobi tankjes betreft, gisteren van Sinterklaas een Cobi Renault FT gekregen oOo

Ik ben zeer benieuwd naar de kwaliteit van de blokjes en tracks (en ja, de smallere tracks zijn slechter, weet ik)

EDIT: gister avond de FT in elkaar geklikt, en ben best onder de indruk. Ondanks dat er kwa verhoudingen(rupsbanden, front sprocket) en features (commanders hatch, uiteind van t kanon) wat dingen niet kloppen is het onmiskenbaar een FT, en ziet er toch net wat gedetailleerder/echter uit dan de sluban tankjes die ik tot nu toe een paar heb (niet gek ook, compleet andere schaal.
Ook de rupsbanden verrasten me positief, de assemblage is wat finnicky (van de kettingschakels gaan drie keer zo snel), maar op alles behalve echt heel gladde ondergrond draaien ze netjes mee zonder dat je de tank heel hard op de ondergrond hoeft te duwen.

Tijd om eens wat plek te maken om de tankjes neer te zetten, en dan maar eens wat extra Cobi spul aanschaffen, iets in de richting van een PzIII of Stg (of KV1/IS2 :P)

vectormatic wijzigde deze reactie 06-12-2019 09:29 (64%)

• quorumz
Ik moet zeggen dat de creativiteit enorm gestegen is in china...

https://nl.aliexpress.com...fc-4c1b-a0fa-a26ea525f4ef

Die Transformers Beetle bv

maar ook een Gatling gun:

https://nl.aliexpress.com...8f-410c-bc6a-12b3853480ef

Ik zit alleen nog steeds op mijn stranger things set te wachten van ali voordat ik weer wat koop :( (boomhut is al wel binnen binnen 4 dagen zelf)

• vectormatic
@quorumz Holy crap die F15 transformer :P Toch wel grappig dat de chinezen dan als transformer een beter lijkende straaljager kan bouwen dan lego als ze daadwerkelijk alleen een straaljager bouwen (42066)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

vectormatic schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:54:
@Gaius prima, wou em alleen ff tippen, Sluban heeft ook niet heel veel historisch spul, uit mijn hoofd de PzII, PzIV, duitse halftrack, BT-7, Su-85 en T34-85, en dan nog wat random schwimmwagen en vliegtuigspul. Ik heb de PzII, BT-7 en Su-85, en ben eens rustig naar Cobi aan het kijken, maar inderdaad, ruimte is een puntje. Ik heb al veel te veel toffe lego sets op zolder liggen omdat ik de display space niet heb, als ik dan ook nog ergens planken moet gaan vrijspelen voor een panzer divisie...

Wat de catalogus betreft, PzII Ausf F ziet er tof uit, PzIII ook, en de Stg III is ook tof, short barrel Stg all the way (anders is het geen sturmgeschutz meer, maar een panzerjager ;) )
Ik heb hier één set van Sluban gehad maar dat was écht rommel. Voelde goedkoop aan, minifigs zagen er niet uit en waren enorm fragiel en de steentjes pasten niet altijd even lekker op elkaar (al schijnt de kwaliteit inmiddels wel wat verbeterd te zijn). Cobi vind ik wel enorm tof maar daar vind ik de minifigs echt spuuglelijk. Daarom bestel ik liever de tanks op Aliexpress. De tanks zijn in verhouding met standaard minifigs wat te groot, maar de minifigs zelfs zijn wel weer erg tof en daar hecht ik nét wat meer waarde aan.

Grote kans dat ik later deze maand weer een of twee tanks ga bestellen :)

• vectormatic
@SomerenV Over Sluban heb ik persoonlijk niet echt veel klachten, de tracks (iig op de kleinere voertuigen, de T34 heeft een andere setup) zijn puur cosmetisch, en de pasvorm is misschien een fractie slechter dan lego, maar vergeleken met de megablocks tank die ik 20 jaar terug had is dit eindeloos veel beter, ik stoor me er in ieder geval niet aan. De minifigs vind ik in ieder geval leuk genoeg om ze uit het commanders hatch te laten steken, de helmpjes zien er leuk uit etc..

Cobi minifigs zijn inderdaad spuuglelijk, en die zal ik er dan ook nooit op zetten, best jammer, want ik vind een commandant op de tank erg leuk staan, maar de tracks werken dan weer wel stukken beter (en het aanbod is gevarieerder). Bijkomend dingetje bij mijn Cobi FT is dat het commanders hatch compleet niet klopt (hoort achter op de koepel ipv bovenop), dus daar ging het toch nooit correct uitzien.

• Chaker
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:39
Vraagje, moet je op aliexpress douanekosten betalen voor zo een bouwpakket (Belgïe, > 21 euro)? Ik bestel vaak op banggood en via priority direct mail zijn er geen kosten maar ben niet zo bekend met aliexpress.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chaker schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:25:
Vraagje, moet je op aliexpress douanekosten betalen voor zo een bouwpakket (Belgïe, > 21 euro)? Ik bestel vaak op banggood en via priority direct mail zijn er geen kosten maar ben niet zo bekend met aliexpress.
99% krijg een veel lagere notering op de pakbon dan de waarde echt is, zelfs mijn Porsche stond op 21 dollar :P Of je moet echt een keer de sjaak zijn en ze willen facturen zien, heb ik buiten 1 auto (de Ferrari) nog voor blocks nooit douanekosten gehad.
Humor, die van mijn is onderweg, vond ik vorige week :D

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:25
Chaker schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:25:
Boven de 22 euro betaal je in principe douanekosten én administratiekosten als je pakketje eruit gepikt wordt. Daarnaast zijn Lego kopieën veelal verboden en kunnen derhalve in beslag genomen worden.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Angeloonie schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:41:
Vorige week deze besteld: https://www.aliexpress.com/item/4000315081737.html
[Afbeelding]

Heb de Tiger dus z'n broertje mag niet ontbreken :P
:X

Nou heb deze binnen gekregen.. Dit weekend alles even snel uitgepakt en gisteren begonnen met bouwen.

Bij plaatje 1 ging het al mis.. Ontbrekende stukjes.. En in plaatje 2 ook.. En 3 ook.. :')

Uiteindelijk begonnen met de turret te bouwen, en op 1 stukje na was die wel compleet. En verder ook zo veel mogelijk losse delen gebouwd om te kijken hoe ver ik kon komen, gelukkig toch nog aardig wat, maar hij is simpelweg niet af te bouwen nu (bijv. 10 stukjes om de wielen vast te maken ontbreken).
En ik heb een handvol 1x6 bricks terwijl dat 1x6 plates hadden moeten zijn.

Al met al heb ik denk ik zo'n 15 stappen oid waar ik stukjes mis 7(8)7
Deze week maar even duidelijk in kaart brengen en contact opnemen. Helaas deze tank niet van dezelfde shop als de vorige keer die netjes de stukjes nastuurde, maar hopelijk komt het goed. Anders kijken of er wat te bricklinken valt, volgens mij mis ik geen "Tan" stukjes, en ook geen unieke stukjes lijkt het.

On another note, deze wordt ook deze week bezorgd :P

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Angeloonie Ja, missende stukjes hoor je veel over bij Aliexpress-bestellingen, maar dat is een beetje inherent aan de namaak en de lage prijs. You get what you pay for zeg maar :+ Die Panther heb ik ook naar zitten kijken maar ik vind dat model niet mooi genoeg. Oogt om de een of andere reden te futuristisch ofzo.

Zelf heb ik vorige week deze besteld:

Klein dingetje, gewoon omdat 't kan. Die komt met een beetje geluk nog net voor kerst binnen.

Met kerst krijg ik van m'n vriendin deze set:

Ze had in eerste instantie wat besteld op Aliexpress (Star Wars-setje) maar dat liep mis. Uiteindelijk is die set wel verzonden maar die komt helaas niet meer op tijd binnen. Ze wilde wel LEGO kopen, maar de originele sets zijn echt enorm prijzig als je een wat grotere set wil. Daarom vroeg ze mij maar wat ik wilde en toen kwam ik uit op die Panther. Helaas zijn die minifigs wel echt te lelijk voor woorden, dus ik heb op Aliexpress wat minifigs besteld die redelijk eenvoudig om te toveren zijn naar Poolse verzetsstrijders. Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar m'n eerste Cobi-set. Niet duur en goed te krijgen in Nederland.

SomerenV wijzigde deze reactie 19-12-2019 14:08 (5%)

• vectormatic
@SomerenV Leuk die BT-7, mag ik vragen wat ie kost? Zo op het oog is ie net zo breed, maar wat langer en lager dan de sluban versie

• SomerenV

SomerenV

It's something!

vectormatic schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:42:
@SomerenV Leuk die BT-7, mag ik vragen wat ie kost? Zo op het oog is ie net zo breed, maar wat langer en lager dan de sluban versie
Ik heb er 14 euro voor betaald, inclusief verzenden :)

• vectormatic
SomerenV schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:02:
[...]

Ik heb er 14 euro voor betaald, inclusief verzenden :)
Netjes, ik denk dat ie beter lijkt, en zeker beter rijdt dan de sluban tank, alleen de grijze kleur is wat jammer, want volgens waren soviet tanks vroeger gewoon groen

• SomerenV

SomerenV

It's something!

vectormatic schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:40:
[...]

Netjes, ik denk dat ie beter lijkt, en zeker beter rijdt dan de sluban tank, alleen de grijze kleur is wat jammer, want volgens waren soviet tanks vroeger gewoon groen
Doorgaans waren ze inderdaad groen, maar de winterversie is grijs. Nu alleen nog de winterversie van de Soviet minifigs scoren :p

• Medione1210
Angeloonie schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:48:
[...]

:X

Nou heb deze binnen gekregen.. Dit weekend alles even snel uitgepakt en gisteren begonnen met bouwen.

Bij plaatje 1 ging het al mis.. Ontbrekende stukjes.. En in plaatje 2 ook.. En 3 ook.. :')

Uiteindelijk begonnen met de turret te bouwen, en op 1 stukje na was die wel compleet. En verder ook zo veel mogelijk losse delen gebouwd om te kijken hoe ver ik kon komen, gelukkig toch nog aardig wat, maar hij is simpelweg niet af te bouwen nu (bijv. 10 stukjes om de wielen vast te maken ontbreken).
En ik heb een handvol 1x6 bricks terwijl dat 1x6 plates hadden moeten zijn.

Al met al heb ik denk ik zo'n 15 stappen oid waar ik stukjes mis 7(8)7
Deze week maar even duidelijk in kaart brengen en contact opnemen. Helaas deze tank niet van dezelfde shop als de vorige keer die netjes de stukjes nastuurde, maar hopelijk komt het goed. Anders kijken of er wat te bricklinken valt, volgens mij mis ik geen "Tan" stukjes, en ook geen unieke stukjes lijkt het.

On another note, deze wordt ook deze week bezorgd :P

[Afbeelding]
Jammer van die missende stukjes!
Ik zit nu op 11 sets van 400 stukjes en meer en alles is tot nu compleet, waarbij het setje van de notenkraker ook nog eens netjes in genummerde zakjes was verpakt.
Wel zat er af een toe een blokje met een imperfectie tussen, maar ook dat was minimaal gelukkig.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Medione1210 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:54:
[...]

Jammer van die missende stukjes!
Ik zit nu op 11 sets van 400 stukjes en meer en alles is tot nu compleet, waarbij het setje van de notenkraker ook nog eens netjes in genummerde zakjes was verpakt.
Wel zat er af een toe een blokje met een imperfectie tussen, maar ook dat was minimaal gelukkig.
Heb uiteindelijk van de week contact opgenomen, en ze gaan de stukjes opsturen. Uiteindelijk inderdaad 15 stappen met een of meerdere stukjes missend.
Maar: ik heb ook véél stukjes extra, echt heel veel. Ik vermoed dat ze een bepaald zakje er 2x in hebben gedaan en een ander zakje vergeten zijn. Kan bijna niet anders gezien de hoeveelheden ontbrekend/missend.

Mijn Panther is er nog steeds niet, lijkt ergens bij de overgang van China naar NL vast te zitten, hij is in NL maar is er nog niet :P

• Oscar Mopperkont
Heb ons zoontje (maw mezelf :p) net een hubelino set gegeven. Superspul! De stenen zelf zitten ook veel strakker op elkaar dan echt duplo. Het mengen is dus handig, maar voor banen bouwen, zou ik de eigen stenen van Hubelino aanraden. :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Gisteren mijn eerste Cobi-set gekregen van m'n vriendin. Zéér degelijk spul, mooie doos, alles netjes verpakt en duidelijke instructies. Zeer tevreden dus :) Hele gave tank ook _/-\o_

Wat me wel echt tegenviel is dat er maar één minifig bij zit en geen accessoires. Gelukkig had ik nog wat spul over van m'n Tiger 131 dus ik heb de Panther nog een beetje aangekleed. Nu boeit de minifig me persoonlijk niets omdat die er gewoon écht niet uit zien, maar de helmpjes passen ook op reguliere LEGO-minifigs. Meer helmpjes is altijd een pluspunt natuurlijk.

Vandaag ook de BT-7 van Aliexpress binnengekregen. Eén missend stukje (een uitlaatje) maar dat kon ik oplossen met twee andere stukjes die ik over had. Er zit een bestuurdersstoel in de tank, maar het poppetjes past daar niet in tenzij die plat ligt. Scharnieren zijn ontzettend stroef en de klep op de achterkant gaat niet echt lekker open (de deurtjes laten dan los). Verder een prima build en de tank ziet er geinig uit. Voor de prijs (14 euro) een prima setje.

Waarschijnlijk komen volgende week wat extra minifigs binnen die ik om ga toveren tot Poolse verzetsstrijders. Daarna een leuke MOC maken voor bij de tank.

Ik had Cobi/Ali echt véél eerder moeten ontdekken. Gaaf om eindelijk twee interesses (LEGO en WW2) met elkaar te kunnen combineren :D

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren mijn Panther afgemaakt, wonder boven wonder maar 1 missend stukje, en die was op te lossen met reservestukjes (miste een 2x4, maar had 2 1x2 extra).

En de Tiger die al af was:

Nu wachten op de missende stukjes voor de Tiger II/King Tiger. Aliexpress verkoper heeft de stukjes (hadden foto ervan gestuurd), maar misten nog 3 stukjes in oranjebruin in de foto. Ze sturen nu die stukjes in het grijs op.. :P Nouja, is toch voor binnenkant, dus /care :+

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Angeloonie Zet jij die kaartjes erbij ja? :+ Opzich wel geinig maar jammer dat het Chinees is. Als het Engels was geweest had ik het misschien nog overwogen.

Ik heb vandaag besloten m'n Tiger 131 wat kleiner te maken. Hij zou namelijk ongeveer even groot moeten zijn als de Panzer V maar de versie van Ali is behoorlijk wat groter. Foto's heb ik nog niet maar hij is ongeveer 5 studs korter en wat verlaagd. Proporties kloppen nu ook wat meer :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SomerenV schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:24:
@Angeloonie Zet jij die kaartjes erbij ja? :+ Opzich wel geinig maar jammer dat het Chinees is. Als het Engels was geweest had ik het misschien nog overwogen.
Waar moet ik ze anders laten? :P

Nah heb ze nu even neergezet omdat het "vers" is qua display dus kijk het nog even aan, maar denk dat die kaartjes wel gaan verdwijnen :P

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Angeloonie schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:47:
[...]

Waar moet ik ze anders laten? :P

Nah heb ze nu even neergezet omdat het "vers" is qua display dus kijk het nog even aan, maar denk dat die kaartjes wel gaan verdwijnen :P
Ik gooi ze meteen weg :D Mijn display vul ik aan met kleine diorama's die passen bij de tank in kwestie. Ik zal er wel wat foto's van maken want het ziet er best vet uit ^^

Oudjaarsdag trouwens mijn oorspronkelijke kerstcadeau gekregen van mijn vriendin. De Millennium Falcon, maar dan wel een neppert van Aliexpress. Oorspronkelijk kost die 135 euro dacht ik en hoewel het best een vette set is is die prijs in mijn ogen echt véél te hoog. Ik snap best dat er behoorlijk wat R&D in een gemiddelde LEGO-set zit en dat er in het geval van Star Wars licensing fees op zitten, maar 10 cent per steentje is behoorlijk hoog als je bedenkt dat puur de productie en materialen waarschijnlijk nog niet een tiende daarvan kosten. Grote kans dat LEGO de prijs van iedere set kan halveren en dan alsnog een gezonde winst draait.

De kwaliteit van de neppe versie is in ieder geval dik in orde al was het soms wel flink puzzelen met de instructies omdat de kleuren niet echt denderend geprint zijn. Qua bouwen ben ik ergens tussen de 4 en 5 uur bezig geweest gok ik. Van de ene kant ben ik niet zo'n fan van neppe sets die overduidelijk een kopie zijn van echte LEGO-sets (want het is gewoon fout) maar de prijs is zóveel gunstiger waardoor het ook leuker wordt te verzamelen. Minifigs die erbij zitten zijn overigens wel oké maar ook niet meer dan dat. Ik heb hier bijvoorbeeld een echte Chewbacca van LEGO en die ziet er simpelweg beter uit. Morgen ook even wat foto's van maken :) Het jeukt nou wel om de grote versie van de Falcon op de kop te tikken. Maar ga ik dan voor de 800 euro versie of... O-)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@SomerenV Welke Falcon is het? De 75257?
10 cent per blokje is voor Lego principes een goede prijs :P
Deels zit het verschil met Chinese lego in de kwaliteit. Het is duidelijk dat Lego überhaupt Quality control heeft, en ook missen er bij Chinese lego erg vaak stukjes. Over het algemeen betaald je voor een stuk extra kwaliteit. Bijv. simpele 1x6 latjes van Lego zijn echt vlak en recht, Chinese latjes zijn vaak niet vlak en een beetje krom.
Ander deel zal inderdaad in de licencing zitten, en ik ben het met je eens dat dat best omlaag kan, een franchise-set is veel duurder per blokje dan een willekeurige City set :P

Ik heb de grote Millennium Falcon 2 jaar terug gekocht, de Lepin versie. Destijds iets van €200 voor betaald. De originele is echt onbetaalbaar en volgens mij maken ze daar echt gigantisch veel winst op. Dus dan maar een neppert, €600 verschil is gewoon onweerstaanbaar.

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:57
Na dit topic toch maar is de gok gewaagd. 2 kleine 'speed champions' setjes besteld als test. Als het goed is komen ze deze week binnen, ben heel benieuwd!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NyceNL schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:50:
Na dit topic toch maar is de gok gewaagd. 2 kleine 'speed champions' setjes besteld als test. Als het goed is komen ze deze week binnen, ben heel benieuwd!
Die zijn an sich prima, alleen stickers zijn aangepast (Hando ipv Honda etc), ik heb er nu stuk of 20.

• NyceNL
SinergyX schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Die zijn an sich prima, alleen stickers zijn aangepast (Hando ipv Honda etc), ik heb er nu stuk of 20.
Ja dat was mij ook opgevallen opzich jammer, maar daar bestaal je dan ook voor lijkt me :p

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NyceNL schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Ja dat was mij ook opgevallen opzich jammer, maar daar bestaal je dan ook voor lijkt me :p
De eigen ontwerpen zijn wel 'netjes', maar generieke teksten als 'racing' of 'speed' erop, die ogen best ok.

• NyceNL
@SinergyX Ik wacht deze setjes even af, als het positief uitvalt ga ik misschien voor iets groters. De Bugatti Chiron en Porsche 911's zien er zo verleidelijk uit :p

• Gaius
  • Niet online
Tijdje terug de Maus (van Cobi) binnen gekregen en nu in m'n kerstvakantie maar 's gebouwd. Wat een bakbeest. Love it. :D

Hier twee foto's, de Tiger 131 is ter vergelijking.

Leuk, op naar de volgende. :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NyceNL schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:04:
@SinergyX Ik wacht deze setjes even af, als het positief uitvalt ga ik misschien voor iets groters. De Bugatti Chiron en Porsche 911's zien er zo verleidelijk uit :p
Die oranje Porsche heb ik al, die latere zwart/wit/rood 911 vind ik niet mooi, daar klopt de verhouding niet echt tussen wiel en auto. De Chiron hebben ze nu ook in wit/roze ipv blauw/blauw, denk dat ik die neem :P

• NyceNL
SinergyX schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Die oranje Porsche heb ik al, die latere zwart/wit/rood 911 vind ik niet mooi, daar klopt de verhouding niet echt tussen wiel en auto. De Chiron hebben ze nu ook in wit/roze ipv blauw/blauw, denk dat ik die neem :9
met die zwart/wut/rood 911 leek mij dat ook, maar dacht dat dat een soort perspectief was! en ben de chiron nog niet in die kleur tegen gekomen, keer op onderzoek uit dus :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NyceNL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:39:
[...]

met die zwart/wut/rood 911 leek mij dat ook, maar dacht dat dat een soort perspectief was! en ben de chiron nog niet in die kleur tegen gekomen, keer op onderzoek uit dus :)
Alle 1:10 modellen hebben dit probleem, de 599, de LMP, nu ook dus deze Porsche. De grotere modellen van 1:8 (GT3, Chiron etc) hebben wel de correcte ratio wielen. Enige waar je het iets minder merkte was bij de 1:10 (8386) F1 Ferrari tov de 1:8 (8674) versie.

• Beakzz
SinergyX schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Die oranje Porsche heb ik al, die latere zwart/wit/rood 911 vind ik niet mooi, daar klopt de verhouding niet echt tussen wiel en auto. De Chiron hebben ze nu ook in wit/roze ipv blauw/blauw, denk dat ik die neem :P
Ik heb die RSR Porsche nu net gebouwd (origineel) en ik vind hem echt verbazingwekkend mooi eigenlijk. En ik heb nu de endurance Porsche en Aston Martin DB5 besteld, maar dan de versies die wel in dit topic passen :+ is mij goed bevallen de test build. Lekker rustgevend tijdens series kijken :)

• vectormatic
@SinergyX Ik heb er eens op gerekend toen de 911 RSR net uit was, en de wielen kloppen zo goed als exact, als je de bandenmaat van het echte ding omrekent naar 1:10 zit er minder dan een mm afwijking op.

Het probleem zit em veel meer in de bodemspeling en wielbogen, de 1:10 raceauto staat bijna twee keer zo hoog op zn veren als de 1:8 GT3RS, en de wielbogen maken de gaten gewoon te groot, daarnaast kloppen de proporties voor de auto net niet helemaal, dan is de kleur van de wielen de laatste druppel die ze optisch weg doet vallen in de wielboog.

• nnndoh
  • Niet online
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.27d32e0ecEnlOZ

Zag deze voorbij komen. Iets wat je denk ik niet van lego zult zien, maar toch ontzettend gaaf om te hebben.

• quorumz
nnndoh schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:59:
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.27d32e0ecEnlOZ

Zag deze voorbij komen. Iets wat je denk ik niet van lego zult zien, maar toch ontzettend gaaf om te hebben.
Cool ding idd, is de app die erbij zit nu alleen chinees?

• nnndoh
  • Niet online
Als ik de reacties zo leest wel ja

• GaHard
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23-01 09:30
Van de week een lego setje gekocht voor de verjaardag van de dochter van een vriend. In die winkel hadden ze ook een 911 RSR in een display staan en ondanks dat ik sinds mijn kindertijd geen Lego meer gehad heb moet ik bekennen dat die Porsche mijn aandacht heeft getrokken. Het is dat ik de prijs een beetje te hoog vond anders had ik hem misschien wel meteen meegenomen.

Thuis nog even online gekeken maar de prijs die ze vroegen leek de gangbare prijs. Nou speur ik ook weleens rond op AliExpress dus kwam ik op het idee om te kijken of onze Chinese vrienden geen goedkopere varianten aanbieden. Nou, zoals jullie wel weten blijkt er dus genoeg goedkoper/namaak Lego te vinden !

Even rondgekeken op wat forums en YT en de kwaliteit van het Chinese spul lijkt ook wel redelijk te zijn dus maar besloten dat eens te proberen. Uiteindelijk uitgekomen op een Porsche 919 lookalike van het merk Cada welke ik besteld heb en volgende week ergens verwacht.

Deze gaat het om
€ 45,10 9%OFF | Cada Mobiele 1586 Pcs Super Sport Auto Snelheid Champions Stad Moc Schepper Technic Gebouw Bakstenen Blok Speelgoed Voor Kinderen
https://a.aliexpress.com/_dMjH5

Iemand ervaring met deze set ? Ik ben iig erg benieuwd. Als het bevalt overweeg ik ook de Bugatti en 911 RS te kopen. Dat het mechanisch allemaal wat minder zou lopen is niet zo'n probleem voor mij, na het bouwen zullen ze dienen als display modellen in mijn sim race hok.

• HennyHart
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18:15
Ik zou voor Lepin of Decool gaan. Betrouwbare websites zijn www.yourwobb.com en www.jeremywhatsup.com

Edit: Ook leuk: www.reddit.com/r/lepin

HennyHart wijzigde deze reactie 15-01-2020 18:27 (8%)

• GaHard
HennyHart schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:12:
[...]

Ik zou voor Lepin of Decool gaan. Betrouwbare websites zijn www.yourwobb.com en www.jeremywhatsup.com
Die merken heb ik inderdaad op het oog voor de Chiron en 911 maar vond persoonlijk het model van de 919 van Cada mooier ogen dan de Lepin variant. Zitten er nog noemenswaardige verschillen tussen Decool en Lepin of is dat vrij vergelijkbaar ?

Ik heb me de laatste dagen er een beetje in verdiept en was die sites ondertussen ook tegen gekomen. Die zal ik onthouden mocht ik hierna nog voor andere sets gaan.

Ik begrijp dat Lepin tegenwoordig verkoopt onder de naam King, Queen en Jack ? Die merken zie ik ook op yourwobb staan.

• HennyHart
Op Reddit geven sommigen aan dat Decool iets beter is, maar volgens mij zijn die verschillen verwaarloosbaar. Lepin is na de rechtzaak, en daarop volgende inval doodleuk verder gegaan als King, Queen en Jack, inderdaad.

De Reddit site is een aanrader, alles over bootlego (en meer) wordt daar besproken.

Edit: paar letters verloren

HennyHart wijzigde deze reactie 15-01-2020 19:13 (5%)

• GaHard
HennyHart schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:11:
Op Reddit geven sommigen aan dat Decool iets beter is, maar volgens mij zijn die verschillen verwaarloosbaar. Lepin is na de rechtzaak, en daarop volgende inval doodleuk verder gegaan als King, Queen en Jack, inderdaad.

De Reddit site is een aanrader, alles over bootlego (en meer) wordt daar besproken.

Oke bedankt zal daar ook eens gaan spieken. d:)b

• quorumz
HennyHart schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:11:

heb je link van reddit site?

• HennyHart

• vectormatic
Vraagje voor de Cobi-liefhebbers hier, zijn de tanks van Cobi allemaal ongeveer dezelfde schaal? Ik overweeg om een Pz III te kopen, en zie dat over een paar maanden ook de Stug III en Pz II nieuw uitkomen, naast natuurlijk de al beschikbare Panther, als ik die nu ga verzamelen, kloppen de verhoudingen dan een beetje, of is een Pz II dan ineens veel te groot in vergelijking met een Panther of zo?

• Gaius
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:06:
Vraagje voor de Cobi-liefhebbers hier, zijn de tanks van Cobi allemaal ongeveer dezelfde schaal? Ik overweeg om een Pz III te kopen, en zie dat over een paar maanden ook de Stug III en Pz II nieuw uitkomen, naast natuurlijk de al beschikbare Panther, als ik die nu ga verzamelen, kloppen de verhoudingen dan een beetje, of is een Pz II dan ineens veel te groot in vergelijking met een Panther of zo?
Ik heb er even een paar uitgerekend:

De Tiger 131 is 1 : 28,7
De Panther is 1 : 31
De Hetzer is 1 : 26,8
De Pz1 is 1 : 25,1

Dus er zit verschil in de schaal, en de kleine tanks zijn iets te groot in verhouding tot de grotere tanks, maar overall zit het redelijk bij elkaar in de buurt. Maar goed, kleine sample size, kan zijn dat andere tanks er meer naast zitten natuurlijk.

• vectormatic
Gaius schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Ik heb er even een paar uitgerekend:

De Tiger 131 is 1 : 28,7
De Panther is 1 : 31
De Hetzer is 1 : 26,8
De Pz1 is 1 : 25,1

Dus er zit verschil in de schaal, en de kleine tanks zijn iets te groot in verhouding tot de grotere tanks, maar overall zit het redelijk bij elkaar in de buurt. Maar goed, kleine sample size, kan zijn dat andere tanks er meer naast zitten natuurlijk.
Dank, ze zitten dus allemaal zo rond de 1:29-30 met wat uitschieters, ik denk dat het een kwestie is van per model bekijken of ze niet te erg afwijken, ik kan me voorstellen dan een Pz I naast een Panther niet helemaal klopt, maar naast de Tiger zal t wel meevallen.

Eerst de Pz III maar eens bestellen!

• GaHard
De Cada 919 zit in elkaar :*)

Was een leuk project om te bouwen ! Deze auto heeft een werkende vering, overbrenging, motor en stuur inrichting. Tevens zit er in de rechter zijkant een schakelmechanisme en draaiknop waarmee je de deuren en achterkant kan openen.

Geen idee hoe de kwaliteit zich verhoudt tot Lego of andere merken aangezien ik geen enkele referentie heb maar ik heb er niks op aan te merken in ieder geval. Alle onderdelen waren aanwezig en onbeschadigd.

8)

• vectormatic
@GaHard Gaaf ding! Ik heb em ook een tijdje op de verlanglijst gehad, maar kamp door de technic autos die ik al heb al met genoeg ruimteproblemen.

Moet ook zeggen dat die banden er wel een heel stuk beter uitzien dan wat lego produceert.

• Mister_G
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22-01 18:32
Ik had hier een slechte review geplaatst over yourwobb, maar het blijkt dat hij al vroeg chinees oud & nieuw ging vieren wat ik via-via hoorde. Dat kan goed verklaren waarom hij niet reageerde op mijn mails en het voor mij leek alsof hij niets meer van zich liet horen terwijl ik met lege handen stond. Daarom heb ik 'm verwijderd.

Mister_G wijzigde deze reactie 22-01-2020 18:32 (81%)
Reden: zie de post zelf

• Beakzz
GaHard schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:13:
De Cada 919 zit in elkaar :*)

Was een leuk project om te bouwen ! Deze auto heeft een werkende vering, overbrenging, motor en stuur inrichting. Tevens zit er in de rechter zijkant een schakelmechanisme en draaiknop waarmee je de deuren en achterkant kan openen.

Geen idee hoe de kwaliteit zich verhoudt tot Lego of andere merken aangezien ik geen enkele referentie heb maar ik heb er niks op aan te merken in ieder geval. Alle onderdelen waren aanwezig en onbeschadigd.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
8)
Hey die heb ik vorige week ook binnen gekregen. Ben alleen eerst begonnen aan de James Bond DB5 met schietstoel :+ , maar mooi om te zien dat de Cada kwalitatief goed is.

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:01

Frans92

VFR800

Zojuist mijn eerste tankje gebouwd. Voor 9 euro deze gekocht:https://m.nl.aliexpress.com/item/4000158236260.html
En zo ziet die eruit:

Geen ontbrekende stukjes en voor zover ik het kan beoordelen een goede kwaliteit blokjes.
Zo'n pakket bouwen vind ik erg leuk, ik ga eens kijken voor meer!

XBL: DonFrans

• vectormatic
@Frans92 Leuk dingetje, niet het meest accuraat, maar wel herkenbaar een sherman, en voor die prijs kan je niet sukkelen.

• Medione1210
Frans92 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:31:
Zojuist mijn eerste tankje gebouwd. Voor 9 euro deze gekocht:https://m.nl.aliexpress.com/item/4000158236260.html
En zo ziet die eruit:
[Afbeelding]

Geen ontbrekende stukjes en voor zover ik het kan beoordelen een goede kwaliteit blokjes.
Zo'n pakket bouwen vind ik erg leuk, ik ga eens kijken voor meer!
Ziet er erg goed uit.

Weet iemand welke los te kopen militaire Minifigs het meest op originele Minifigs lijken?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zit hier nog steeds te wachten op mijn ontbrekende stukjes van de Tiger II :( Laatste update was 29/12 dat het ergens in China naar iets anders in China ging. Daarna geen updates meer.
Gisteren maar berichtje naar verkoper gestuurd, maar nieuwjaar en Plague Inc. Live enzo, dus hoop dat het goed komt.

K*tte is dat Lego deze kleur niet heeft (de "Tan" van lego is meer geel dan zandbruin), en ik dus niet zomaar verder kan. -O-

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True