Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1
Acties:

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Naar aanleiding van de discussie in nep-lego discussie neem ik maar het voortouw: ziehier een topic voor alle discussies over lego compatible blokjes.

voorbeelden van alternatieven:
Megablocks
Sluban
BanBao
Lepin
lightbricks
android bricks
flexo - http://flexo.nz/ (Flexibele bouwblokken)
getbrixo- http://www.getbrixo.com/ (Elektrische bouwblokken)
flybrix geek: Flybrix brengt bundels uit om octocopter van Lego te maken
kleine herinnering, zoals overal op tweakers word het stimuleren van illegale handelingen niet gewaardeerd...
Een aantal merken maakt al dan niet legaal gebruik van het IP/copyright van lego... handel hierin is in veel landen strafbaar..

Als ik tijd heb fraai ik de OP wel wat op.. als er liefhebbers voor zijn dan word hulp gewaardeerd :)

ToolkiT wijzigde deze reactie 15-11-2016 10:41 (18%)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Zeror schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 01:48:
Nu dit topic er staat wil ik graag ook even deze twee vermelden:

- http://flexo.nz/ (Flexibele bouwblokken)
- http://www.getbrixo.com/ (Elektrische bouwblokken)

Dit zijn twee mooie niet-Lego officiele blokken die voor zowel Lego als nep-Lego een prima aanvulling kunnen zijn op je bouwwerken (afhankelijk van wat je wilt maken natuurlijk). Voor de bouwer die even iets anders wilt dan de standaard bouwblokken.
OP aangepast :)

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Rukapul schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:31:
[...]

Er loopt een rechtzaak in China met als enige basis dat China graag de eigen belangen verdedigt en blijkbaar er niet om geeft bekend te staan als het piraterijhol van de wereld. In de rest van de wereld waaronder NL mag Lepin immitatie niet gemarket, gekocht of verkocht, ingevoerd, etc. worden. Dat levert leuke beelden op van heftrucks die in de haven van Rotterdam spul aan gort rijdt >:)
Het is idd wel een beetje een 'wij van WC eend' verhaal..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online
LOL, ik ontdek dat lego ook in dit topic thuis hoort ;)

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
DeZaag schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:52:
[afbeelding]

Inmiddels 3 modulars van Lepin gekocht. Kwaliteit is net wat minder dan die van de echte Lego, maar voor 50-60 Euro per set is de prijs-kwaliteitverhouding meer dan uitstekend.
Ik heb net de petshop gebouwd en ben met de detective office bezig.
Voor het geld is het idd prima.. de baseplates en lange plates zijn ietsjes krom, maar verder alles ok.. tot nu toe mis ik geen essentiele stukjes.. alternatief echte versies op eBay kopen is niet realistisch met de prijzen die ze daar vragen..

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Bra-Jo schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:22:
Was het niet zo dat een met werkende versnellingsbak was en de ander zonder? Niet zeker.
met lepin was de speelbaarheid niet super begreep ik.. van andere merk weet ik niet, maar vrees hetzelfde..

De Porsche zou ik persoonlijk alleen van Lego zelf kopen... of van beide en dan de ander kleur panelen gebruiken en de rest het origineel..

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Bra-Jo schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Een hoerenkeet? :D Dat zie ik Lego nog niet zo snel uitbrengen!
Idd :o

Maar wel een leuke set. En goed te zien dat het in overleg is gedaan met de maker van de MOC :)

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Darker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:39:
Ik ben al jaren (lees +/- 30 jaar) fan van Lego. Afgelopen week voor het eerst wat gelezen en gezien op Youtube over Lepin. Damn wat maken zij goede kopieën voor een fractie van de prijs. Ook ik heb na wikken en wegen besloten om een set te bestellen die Lego zelf inmiddels niet meer kan leveren; De Pet Shop uit de Modular Buildings serie. Ben heel erg benieuwd voor 55 euro incl. gratis verzenden!

Ondertussen bezig met het in elkaar zetten van een officiële Lego Assembly Square :)
Ik heb de Lepin Pet Shop en moet zeggen de de kwaliteit me niet tegen viel.

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
ggj87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:39:
Die revolvers heb je bij Lego ook, die zijn voor het uitlaatspruitstuk. De Lego Ideas Caterham heeft ze ook. Er is helaas nog geen ander onderdeel voor dus zullen we het hier nog even mee moeten doen.
klopt, ik heb de lego versie en die revolvers zijn een heel creatieve manier om de motor mee te bouwen :)

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Angeloonie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:38:
[...]

Nope, heeft geen lijst. Je kunt hem gewoon een whatsapp sturen met een setnummer, hij kan bijna alles wel regelen.
Zijn prijzen zijn een beetje afhankelijk van de set, maar over het algemeen lager dan de prijzen op Aliexpress. Plus je hebt persoonlijk contact en kan eventuele wensen bespreken (bijv verzenden zonder handleiding ivm douane oid).
Ik heb zelf €185 betaald voor de set.

Kwam deze net nog tegen:
[video]

Misschien maar eens over nadenken, scheelt wel wat ruimte. :)
Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat.. want voor dat bedrag begint het bij mij ook wel te kriebelen..
Hoe lang duurde de shipping bij jou?

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Angeloonie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:58:
[...]

Shipping duurde helaas wat langer dan gehoopt. Ik had op 8/11 tracking codes gekregen maar ivm de 11/11 sale in Azië stond het vliegveld van Hong Kong vol met vracht en zijn de pakjes pas op 22/11 verscheept. 27/11 aangekomen op AMS en gisteren bezorgd.

Had normaal dus veel sneller kunnen zijn, maarja die sale zat dus in de weg.
Beetje het standaard china verhaal dus.. als ik hem voor de kerstvakantie wil zal ik daar rekening mee moeten houden, want dat zal ook een drukke tijd zijn..

Dus doorbouwen jij zodat je je eindconclusie ASAP door kan geven :D

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Medione1210 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:01:
Gezien op de Facebook van de Douane, inbeslagname nepset

[afbeelding]
Grappig op die lepin foto ziet de dubbeldekker er veel lomper uit dan op de lego foto https://shop.lego.com/en-GB/London-Bus-10258
Maar als ik het goed zie, is het model wel zelfde opgebouwd..

• ToolkiT
  • Nu online
quote:
Walkman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:07:
[...]

Weet niet of het klopt, maar heb het gevoel dat dit eerder bij DHL verzendingen gebeurt dan bij de "normale post"
Dat heb ik ook wel eens gelezen ja..

• ToolkiT
  • Nu online
detulp050 schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:17:
Heb via Ali de 4999 (Lego Vestas Windturbine) besteld en gisteren gebouwd. Was van te voren wat sceptisch of de Chinese PowerFunction het zou doen en hoe stabiel het geheel zou zijn. Nou, dat viel me dus helemaal niets tegen! De PowerFunction zorgt ook voor verlichting in het huisje aan de voet; de molen draait soepel (wel met geluid, maar dat is vrij normaal denk ik); enige kleine uitdaging was dat ik een PowerFunctionblokje niet goed in de constructie kon vastklikken, maar niets wat een kleine 1x2 niet op kon lossen en je ziet de binnenkant van de 'buis' toch niet weer.

Geheel is erg groot en dus indrukwekkend, en dat voor 'maar' 41 euro gekocht op Ali...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
gaaf, die set kende ik helemaal niet..

geluid is normaal denk ik:

• ToolkiT
  • Nu online
SinergyX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:37:
[...]

Cada klinkt best interessant, wordt hoog aangeschreven (humor bij de caterham :P), toch eens kijken wat die hebben :)
Ze hebben best wel coole modellen:
https://www.gearbest.com/...12708242.html?wid=1433363
https://www.gearbest.com/...87103745.html?wid=1433363

• ToolkiT
  • Nu online

• ToolkiT
  • Nu online
alesandro_46 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:15:
[...]

Verder ben ik afgelopen weekend begonnen met de Lepin Aston Martin DB5. Tijdens de bouw maak ik foto's en uiteindelijk zal ik deze hier delen.
Ik hoop dat hij er beter uitziet dan op aliexpres foto's:

Echt slordig in elkaar gezet..

• ToolkiT
  • Nu online
alesandro_46 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:37:
[...]

De Lego versie lijkt er net zo "slordig" uit te zien:
[Afbeelding]
Dat valt me zeker tegen van een lego marketing shot.. dat zou toch beter moeten kunnen lijkt me..
Zeker gezien alle klachten over de looks, zou je iig het fatsoenlijk in elkaar moeten zetten.. en niet als een 11 jarig kind..

• ToolkiT
  • Nu online
Ik heb net de CADA landrover gebouwd:

Leuke build, goede instructies. En volledig RC model voor niet te veel geld.
Volgens mij is het een origineel design.

Enige 2 nadelen die ik vond waren dat als je van shuin onder kijkt de het er wat hol uitziet, er zit bijvoorbeeld geen technics motorblok in (wel ruimte voor).
En de RC besturing en motoren zitten in een solid block, dus niet helemaal lego philesofie.

Ik heb ook de CADA zijspan, waar ik nu mee bezig ben:

Die heeft wel de lego style motoren en servos. Maar dan radio RC ipv IR..

• ToolkiT
  • Nu online
SinergyX schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:52:
Ik heb de RC tank, is met 'echte' motoren en niet zo'n groot blok aan de onderkant, enige minpuntje is dat de rupsbanden te strak zitten.
De motor-zijspan heeft ook 'echte' motoren, wat wel mijn voorkeur heeft...
Maar dit onderstel is wel weer een goede basis al generic frame waar je je makkelijk je eigen chassis op kan bouwen.

• ToolkiT
  • Nu online
BillsGate schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:26:
Precies. Lijkt me leuk om er wat omheen te modden :)
Is die Landrover ook een beetje vooruit te branden?
Ja rijd goed, en de aandrijf motor is ook heel stil.. de stuur servo maakt meer lawaai..
Hij heeft zoveel power dat de (ingebouwde) vering er moeite mee heeft en hij wat wipt bij hard optrekken :)

• ToolkiT
  • Nu online
De CaDa Ural is af :)

Hier samen met zijn lego BMW en 'ktm' broertjes:

Wel grappig de Ural is een 4 clilinder boxer met werkende zuiger.. met daar een lege cilinder erop om op het origineel te lijken... 8)7

• ToolkiT
  • Nu online
Noordamski schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:13:
Ziet er erg mooi uit! Het is te kort dag om dit nog voor de feestdagen in huis te hebben, maar ik ga toch eens rondkijken...
verzenden duurde heeeel lang (letterlijk weken) dus voor kerst 2018 ga je het niet redden.. maar je kan wel proactief inslaan voor kerst 2019 ;)
Ik had mijn bestelling ook al lang geleden gedaan en de dozen op zolder gelegd (net als de dozen lego die ik ik het hele jaar door in de aanbieding koop)

• ToolkiT
  • Nu online
little_ghost schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Had 1 missing piece en 1 mis-molded piece.
Prijs is nu nog lager dan toen ik bestelde en zit nu te twijfelen of ik niet nog een 2e zal bestellen om beide varianten neer te kunnen zetten :D.
Zou kool zijn als er een repaint van zou komen (net als van de chiron) in de Elanor kleuren....
waar gekocht?

• ToolkiT
  • Nu online
Tomba schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:12:
[...]

Lepin zelf lijkt te denken dat het maar tijdelijk is;
https://lepinland.com/ann...ction-from-01st-may-2019/
Persoonlijk vind ik wat Lepin doet echt niet kunnen, pure diefstal, dus ik vind het positief dat ze aangepakt worden.
Wat betreft huidige sets ben ik het met je eens, over sets die uit roulatie zijn is het een ander verhaal..

• ToolkiT
  • Nu online
AppieNL schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:20:
[...]

Omdat dit het topic is voor bouwsteentjes die niet Lego zijn en daar valt Lepin dus ook onder. Dat Lepin nu eindelijk op de blaren moet zitten na jaren en jaren aan jatwerk moet dus ook hier besproken worden. Dat het hier "jammer" wordt bevonden door sommige posters dat Lepin stopt doet daar niet aan af. Er is jaren geprofiteerd van Lepin door consumenten die copyright niet zoveel kan schelen en nu zal je moeten wachten tot de volgende opstaat, als die al opstaat, want China als thuisbasis voor de fabriek is geen optie meer.

De discussies die trouwens niet konden in het Lego topic begonnen bij het constante gepost van Lepin "sets". Als Lepin al hun jatwerk had gedaan bij een andere bouwsteentjes producent dan Lego, hadden we nog steeds dezelfde discussie gehad, maar dan dat Lepin heeft gejat van Megablocks/Kre-o/Banbao. En dan hoort het dus nog steeds in dit topic.

En hoewel er een punt gemaakt kan worden voor 10 jaar oude sets uit productie, maakt het al het andere jatwerk van Lepin nog niet gerechtvaardigd.
Helemaal mee eens..
Kijk voor de consument op de korte termijn was lepin natuurlijk ideaal, goedkoop met bijna de zelfde kwaliteit als lego..
maar... op de lange termijn gaat het natuurlijk ten koste van Lego en als die niet genoeg inkomsten krijgen, kunnen ze niet investeren in goede designs.. want dat is waar je natuurlijk voor betaald: IP en kwaliteit..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online
AppieNL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Ik heb ooit begrepen dat de ontwerpkosten verwaarloosbaar zijn bij zulke grote bedrijven als Lego. En met de oplage van 95% bij Lego is weinig mis, de 5% zijn de (timed) exclusives.
Ik begreep dat de design en overhead kosten juist vrij hoog zijn bij lego
Op glassdoor kan je een beetje zien wat de salarisen ongeveer zijn:
https://www.glassdoor.co....-Group-Salaries-E3944.htm

https://www.quora.com/How...EGO-brick-cost-to-produce
https://www.quora.com/Are...roportional-with-the-MSRP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online
AppieNL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:05:
[...]

Zodra Bricklink ontdekt dat een shop nep-Lego verkoopt, wordt die gebanned, dus ze zullen dan voor je optie B moeten gaan en er zelf 1 opzetten.
Op de blokjes zelf zit geen copyright (meer), dus ik zou niet weten waarom dit niet zou mogen..
De IP van designs van de modellen daar zit wel copyright op, dus kopieën van dozen mag niet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online
AppieNL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:20:
[...]

Dezelfde reden dat er 2 topics zijn op Tweakers of zoals Kenzi het zegt "vloeken in de kerk". Puristen wil geen nep-Lego er tussen en Bricklink is het werk van een Lego liefhebber, niet een "doe mij elk bouwsteentje maar" liefhebber.
Ik snap dat er puristen zijn, maar de twee hoeven elkaar toch niet te bijten?
Bricklink voor puristen.
En LepLink (zelf verzonnen naam) voor degene die goedkoop een aantal blokjes willen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online
AppieNL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:47:
Bedoel je nu dat Bricklink een "LepLink" op zou moeten zetten zodat er niet gebeten wordt? Anders snap ik niet wat je nu meer/anders zegt tov je vorige post :+
Zou kunnen, maar dat is niet hun core business.

Ik reageerde alleen dat puristen geen last hebben van een LepLink, want het staat er helemaal los van..
Dus vloeken in de kerk is niet van toepassing..

Ik ben zelf ook groot lego fan (mijn kast in de woonkamer staat er vol mee), maar ik snap die agressieve/defensive houding niet zo..
Net zoals je Lada rijders hebt en Mercedes rijders.. zolang Lada geen (huidige) mercedes gaat kopiëren is er geen probleem en kan het allemaal prima naast elkaar leven IMHO..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Nu online
vectormatic schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:35:
Moet de discussie hier nu weer verzanden in "Lego vs $OTHER_BRAND"?

@quorumz heb je die CADA set al binnen? Ik was ook aan het overwegen om die te bestellen, er is alleen een (officiele) Chiron tussendoor gekomen...
Ik heb een CADA landrover en Motorzijspan.. beide goede kwaliteit..

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True