Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.118 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@almightyarjen als ik die achtbaan zo zie dan zie ik een mooie manier om een roltrap te fixen. Of zie jij dat anders? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:58
Als fervent motorrijder en -liefhebber, ben ik de afgelopen tijd maar eens in de Lego motoren hoek gedoken. Best een leuke range die ze hebben uitgebracht in de loop der jaren. Ook een hoop modellen wat kant noch wal raakt, maar scheid je het kaf van het koren, dan blijven er toch 8 'grotere' modellen over, die samen een leuke collectie vormen. Helaas was mijn geduld om deze collectie langzaamaan te verzamelen toch te snel op en heb alle 8 ondertussen in huis gehaald.

4 stuks naast elkaar zien er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ewwdMELcmKjHCsTHWoDoGvtv/full.jpg

Qua schaal komen ze eigenlijk best okay uit en ze zien er allemaal ook best nog eens goed uit. De gehanteerde bouwtechnieken verschillen per motor. Niet dat het erg ingewikkeld is, maar leuke builds zijn het sowieso.

Misschien dat ik de andere 4 ook nog ga bouwen binnenkort. Dan kan de gehele familie in 1x op de foto :)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ja leuk, mooie reeks :)

Heb hier zelf de BMW R 1200 GS Adventure - 42063 staan. Die is overigens wel een maatje groter.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Doet mij denken aan de 8838 die ik nog ergens op zolder heb liggen. Die ziet er dan opeens wel heul retro uit in vergelijking met de 'moderne' varianten :P

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 13-10 16:58
vhal schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:07:
Doet mij denken aan de 8838 die ik nog ergens op zolder heb liggen. Die ziet er dan opeens wel heul retro uit in vergelijking met de 'moderne' varianten :P
Die zijn ook gigantisch retro.... Qua alles, zoals de bouw, de instructies en de studds :)

De overige vier zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z95B2AxZ1ugyWYXfUxG6xdQX/full.jpg

Je ziet duidelijk dat de twee oude modellen significant kleiner zijn dan de moderne versies.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:35:
@almightyarjen als ik die achtbaan zo zie dan zie ik een mooie manier om een roltrap te fixen. Of zie jij dat anders? :)
Euh, hoe dan? :? Het railsysteem snap ik dat je daar mooi treden op kan maken maar ze moeten aan het einde ook weer met een scherpe bocht omlaag en daar heb je geen rail voor. Daarnaast heeft een roltrap elke trede als een individuele schakel, ik zie niet hoe je daar die achtbaankarretjes voor kan gebruiken, aangezien die veel groter zijn dan één traptrede.

So clarify please ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

You just did, dat gaat idd niet werken. Omhoog wel maar terug niet - die had ik ff gemist :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sinds gister toch maar weer lego gekocht;

41614 -> Brick Headz (Raptor + Whatshisname van Jurrasic World)
41455 -> Uni Kingdom Creative Brick Box
40291 -> Creative Personalities
????? -> Baby raptor pen

Wel leuk dat ik toch weer 15% korting op alles kreeg :+ bespaart aardig

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens Brickshop hun social media gaat de Parisian Restaurant er dit jaar uit. Geeft me nog een half jaar :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

Leut schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:34:
[...]
Die zijn ook gigantisch retro.... Qua alles, zoals de bouw, de instructies en de studds :)
Ga je nog verder terug naar de 857, dan vallen die opeens wel weer mee :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mkwKf9u.png
Vroegâh was alles nog lomper :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
De Amerikaanse kalender voor S@H in de maand juli:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/889/27627893537_4b5c727f25_o.jpgJuly 2018 LEGO Store Calendar by Allen Tran, on Flickr

Hou er rekening mee dat de promoties niet noodzakelijk (op dezelfde data) verschijnen hier in Europa. Ik ga er vanuit dat we de banaan minifiguur wel zullen krijgen, al dan niet tijdens dezelfde periode als in de US. De 'tote' zak promotie hebben ze verleden jaar ook gedaan in de US, en is nooit verschenen in Europa.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 12-06-2018 11:24 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:26
GeeBee schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:47:
[...]

Ga je nog verder terug naar de 857, dan vallen die opeens wel weer mee :)

[afbeelding]
Vroegâh was alles nog lomper :)
Ik heb deze nog thuis staan, die zit er dan weer tussenin

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/b/lego-toy-motorcycle-17432994.jpg

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Leut schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:29:
Als fervent motorrijder en -liefhebber, ben ik de afgelopen tijd maar eens in de Lego motoren hoek gedoken. Best een leuke range die ze hebben uitgebracht in de loop der jaren. Ook een hoop modellen wat kant noch wal raakt, maar scheid je het kaf van het koren, dan blijven er toch 8 'grotere' modellen over, die samen een leuke collectie vormen. Helaas was mijn geduld om deze collectie langzaamaan te verzamelen toch te snel op en heb alle 8 ondertussen in huis gehaald.

4 stuks naast elkaar zien er dan zo uit:
[afbeelding]

Qua schaal komen ze eigenlijk best okay uit en ze zien er allemaal ook best nog eens goed uit. De gehanteerde bouwtechnieken verschillen per motor. Niet dat het erg ingewikkeld is, maar leuke builds zijn het sowieso.

Misschien dat ik de andere 4 ook nog ga bouwen binnenkort. Dan kan de gehele familie in 1x op de foto :)
Deze heb ik ook, maar heb van de laatste dozen (behalve de BMW) ook een tweede set gekocht om ook het alternatieve model neer te kunnen zetten. Heb ik alleen niet gedaan met de 8420, baalde ik eigenlijk van. Maar net ff gekeken, zo mooi is dat alternatieve model niet...

Hoopte ook dat ze ooit met de Repsol van Lego Ideas zouden komen, maar die staat op expired...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 16:47

ThunderNet

Flits!

Leut schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:34:
[...]

De overige vier zien er zo uit:
[afbeelding]

Je ziet duidelijk dat de twee oude modellen significant kleiner zijn dan de moderne versies.
Qua schaal ontloopt het niet heel veel denk ik, zo'n GS1200 is ook gewoon een bakbeest van een motor.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Haay schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:06:
[...]

Ik ben sinds vorige week bezig met de Destiny's Bounty te bouwen. 15 genummerde zakjes, en gemiddeld doe ik 1 zakje per dag zodat ik er lekker lang van kan genieten. :) Vanavond zakjes 7 en 8 gedaan (omdat ik gisteren niet aan bouwen toegekomen was :P ) dus ben nu over de helft. En het begint al echt indrukwekkend mooi te worden! Veel detail, leuke bouw-technieken, en een resultaat dat steeds mooier wordt. Echt een aanrader!
Ik neem aan dat je 'm intussen af hebt? Ik heb de mijne gisteren voltooid, heb het in drie avonden gedaan. Echt een super set; veel details, leuke bouwtechnieken en geen storende herhalingen. Het enige jammere vind ik dat ie qua afmeting niet geheel past bij het aanlegsteigertje van de Boatyard, m'n volgende aankoop. Maar goed, een mens kan niet alles hebben hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
Gunner schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:43:
Volgens Brickshop hun social media gaat de Parisian Restaurant er dit jaar uit. Geeft me nog een half jaar :)
Dat hebben we hier ook al een paar keer voorspeld natuurlijk. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:41:
[...]

Dat hebben we hier ook al een paar keer voorspeld natuurlijk. ;)
Correct. Ik weet ook niet waar zij hun info vandaan hebben natuurlijk. Misschien van hier :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 12-06-2018 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Leuk die motoren, Ik heb die oude rode Technik-motor die LordSinclair ook gehad vroeger, evenals een witte crosser in hetzelfde formaat. Die grotere rode 8422 kende ik niet, maar een dwarsgeplaatste twin met kettingaandrijving is natuurlijk wel een gemiste kans.

Ik heb ondertussen m'n 8880 binnen, wat een leuke set is dat zeg! Ben nu halverwege de build, wel echt weer even wennen, die instructies van vroeger. Helaas is het wit wel behoorlijk vergeeld, heeft iemand van jullie ervaring met het bleken in waterstofperoxide?

Verder zit ik na te denken over een manier om de vierwielbesturing realistischer te maken. Deze stuurt nu contra, maar bij echte auto's is dat alleen op lage snelheid het geval en wordt bij hogere snelheid juist mee gestuurd. Nu is een snelheidsafhankelijke constructie lastig, maar een systeem waarbij alleen in de eerste versnelling contra gestuurd wordt, zou te maken moeten zijn. Ik zat te denken om een extra diff toe te voegen, dat in z'n 1 wordt vastgezet, zodat de uitgaande assen tegengesteld draaien en welke in de andere versnellingen juist meedraaid met de sturende as om zo de uitgaande assen dezelfde kant op te laten sturen. Ik ben er in ieder geval achter dat een middelgroot tandwieltje mooi meeschuift als je hem op een asje naast een driving ring zet, dus een extra schakelaar zou dan niet nodig zijn.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10 17:24
Heeft er iemand een leuke suggestie om de binnenkant van de achtbaan (10261) op te vullen? Stoor me eraan dat het midden leeg is (wil sowieso extra base plates halen als bodem) maar wil er nog wat anders in kwijt..

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
iemand ervaring met:

LEGO Ideas Schip in een fles 21313

Zit er al tijdje naar te kijken, en met 20% korting + 10 euro korting van de Lego VIP card is hij wel leuk qua prijs

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

corset schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:25:
iemand ervaring met:

Als je een beetje Duits spreekt...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

iemand ervaring met:

Zit er al tijdje naar te kijken, en met 20% korting + 10 euro korting van de Lego VIP card is hij wel leuk qua prijs
Heb hem in de kast staan. Leuk om te bouwen en een leuk gespreksonderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gunner schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:14:
[...]

Heb hem in de kast staan. Leuk om te bouwen en een leuk gespreksonderwerp.
Toch maar kijken dan

heb net in elkaar gezet:

40291 -> Creative Personalities
????? -> Baby raptor pen

Vooral die Creative was echt een stuk uitgebreider dan ik had verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53

Mappy

Piramide van Austerlitz

iemand ervaring met:

Waar vind ik die 20% korting bij de Lego store?

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Mappy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:42:
[...]

Waar vind ik die 20% korting bij de Lego store?
niet :) Disney paris + annual pass, de korting werkt ook in de Lego store. Ik kom er 3-4x per jaar. En dan haal ik wat lego met korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MarkH NL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:22:
Heeft er iemand een leuke suggestie om de binnenkant van de achtbaan (10261) op te vullen? Stoor me eraan dat het midden leeg is (wil sowieso extra base plates halen als bodem) maar wil er nog wat anders in kwijt..
Bomen? Wat doet een Efteling bij zoiets? Haal daar je inspiratie uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:53:
[...]

die buitenachtbanen zijn ook vaak allemaal vrij "saai"; Thematisatie zit bijna altijd alleen bij het station..

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 12-06-2018 21:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:37

momania

iPhone 30! Bam!

Zo! Af! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p4q1KFlg8AmXsCc4LIZ87krv/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yHGfaG9GE2PRNIQTXKopz12P/medium.jpg

De deuren zitten erg slap in elkaar, maar verder viel het me mee. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Wachtrij. Moet je alleen een shitload aan bruine hekken en minifigs kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 17:14
Guardian1980 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:32:
Ik neem aan dat je 'm intussen af hebt? Ik heb de mijne gisteren voltooid, heb het in drie avonden gedaan. Echt een super set; veel details, leuke bouwtechnieken en geen storende herhalingen. Het enige jammere vind ik dat ie qua afmeting niet geheel past bij het aanlegsteigertje van de Boatyard, m'n volgende aankoop. Maar goed, een mens kan niet alles hebben hè ;)
Ja, ik heb m'n Destiny's Bounty eind mei (laatste dag van mei) voltooid. En ik ben het helemaal met je eens dat het een super set is! En niet alleen ik vind dat, maar mijn vrouw, die altijd vrij stellig is dat ze niet wil dat de huiskamer vol met Lego komt te staan, vindt hem zo mooi dat ze er geen probleem mee heeft dat hij in de huiskamer bovenop de boekenkast staat te pronken. Naast mijn katana zwaard die daar ook (veilig buiten bereik van de kinderen) staat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

momania schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:15:
Zo! Af! 8)

[afbeelding][afbeelding]

Gaaf! :) Welke kast is dit? Ik ben ook nog op zoek naar een goede vitrine/boekenkast

Omelette du fromage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Bij Bol.com is er zo'n actie waarbij je 10 euro korting kan krijgen op een LEGO set door 'stickers' te verdienen. Alleen deze kortingscodes worden slechts eenmalig per week verstuurd, weet iemand wellicht welke dag dat gebeurt? Zou graag vóór het weekend een setje bestellen voor mijn neefje, dus ik hoop dat dat er nog in zit inclusief korting. Ik dacht de code direct te ontvangen tot ik de kleine lettertjes ging lezen.

Zelf Inmiddels alweer mijn 4e modular building set binnen (10255), van ruimte voor één set naar een hele straat in een paar maanden. Achja. Ik moet wel even creatief met Saturn V ergens gaan plaatsen.

En onlangs ook nog eens geheel gratis 2e hands de Tower Bridge gekregen via een kennis van mijn vader. Enorm dankbaar voor, hij deed er zelf niets meer mee omdat hij enkel nog Technic bouwt. Een man in de 80, prachtig.

[ Voor 33% gewijzigd door MadDogMcCree op 12-06-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:39:
Bij Bol.com is er zo'n actie waarbij je 10 euro korting kan krijgen op een LEGO set door 'stickers' te verdienen. Alleen deze kortingscodes worden slechts eenmalig per week verstuurd, weet iemand wellicht welke dag dat gebeurt? Zou graag vóór het weekend een setje bestellen voor mijn neefje, dus ik hoop dat dat er nog in zit inclusief korting. Ik dacht de code direct te ontvangen tot ik de kleine lettertjes ging lezen.

Zelf Inmiddels alweer mijn 4e modular building set binnen (10255), van ruimte voor één set naar een hele straat in een paar maanden. Achja. Ik moet wel even creatief met Saturn V ergens gaan plaatsen.
die van mij heb ik toendertijd volgens mij 1 dag later ontvangen, maar ik twijfel of dit nou woensdag of vrijdag was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
mschol schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:44:
[...]

die van mij heb ik toendertijd volgens mij 1 dag later ontvangen, maar ik twijfel of dit nou woensdag of vrijdag was :X
Hopelijk morgen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
laten we het hopen..

ik ga morgen eens een poging wagen die mooie MF die al bijna een jaar ( :o ) in doos staat eens te beginnen te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:32:

Heb hier zelf de BMW R 1200 GS Adventure - 42063 staan. Die is overigens wel een maatje groter.
Valt best mee hoor, heeft dezelfde maat wielen als 42007 (de oranje dirtbike) en 42036 (blauw/rode sportbike), kwa lengte/zadelhoogte zit het verschil em meer in het type motor dan in de maat, de BMW is ook in het echt gewoon een lomper ding dan een ducati supersport of een KTM dirtbike.

Ik hoop heel erg dat volgend jaar de BMW wordt opgevolgd door weer een nieuwe gave motor, bij voorkeur iets niet-licensed, want daar is vaak wat meer zelf aan te prutsen :P

Misschien dat ik nog eens op zoek ga naar 8291 en 8051, maar display ruimte begint een dingetje te worden hier O-)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Ik ben nog altijd op zoek naar de 8420 omdat daar twee verschillende banden (smal voor, breed achter) op zitten. Die gaat nu voor aardige prijsjes op ebay...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
[...]

The Eagle schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:28:
[...]

Wachtrij. Moet je alleen een shitload aan bruine hekken en minifigs kopen :+
Heb wat planten/bloemen en stenen gekocht & extra base plates. Ook onderdelen voor de trapjes over de balken dus ga wel even kijken als alles binnen is hoe ver ik kom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Haay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:31:
Zoooo, dat is mazzel hebben voor jou. Gewoon de Police Officer krijgen! Kans van 1/60 dus today is your lucky day! :D

Overigens, volgens mij was deze nog niet langsgekomen hier. De Creator Expert Roller Coaster designer video:
[video]
Ik heb hem maar gekocht. Ik zag hem in de Lego Store in Rome toen ik Shanghai kocht.
Vond hem extreem duur (zeker in vergelijking met de emmerwiel graaf machine) maar toch... hij is gaaaf!
Haay schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:46:
Oké, het kost je wat (drie dozen van 10261 Roller Coaster samen) maar dan heb je ook wat! Een vette rollercoaster met een looping! :9~
[video]
Fuck! Drie dozen? :( Dat is 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Interessant interview met Senior Designer Samuel Johnson van het LEGO Ideas thema, over het kiezen van het pop-up boek als nieuwe Ideas set en wat ze als mogelijkheden hiervoor zien:
http://www.newelementary.com/2018/06/lego-ideas-pop-up-book-exclusive-sam.html

Hij zegt ook iets interessants over de andere gebouwen in de Old Fishing Store serie:
But regarding the other ones that we rejected, we would definitely have loved to expand the Old Fishing Store into a whole world. But we’ve just launched a product and don’t want to see a new product cannibalising the previous one. We really love it, and we see that the fans really love his style, but unfortunately it was the wrong timing for those ones. That being said, he’s got loads of other buildings, so there’s definitely a chance that maybe we’ll have him return as a fan designer again.

Dus, er is nog een kans dat een volgend gebouw uit die serie wel weer goedgekeurd gaat worden, wanneer de Old Fishing Store al weer uit productie is gegaan (naar alle waarschijnlijkheid eind dit jaar met pensioen). :)

En verder zegt hij:
We love the car as well, but unfortunately it clashed with another product that we have coming, without saying too much.

Die "car" was dus de afgewezen Jaguar E-Type Roadster. Daar had ik ook voor gestemd en had ik graag aan mijn LEGO auto-verzameling toegevoegd! Nu maar afwachten welke Creator Expert auto we gaan krijgen later dit jaar (herfst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:39

FeaR

In GoT we trust

Pin0 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:26:
Ik ben nog altijd op zoek naar de 8420 omdat daar twee verschillende banden (smal voor, breed achter) op zitten. Die gaat nu voor aardige prijsjes op ebay...
De 8430 heeft ook achter een breder wiel dan voor. De stijl moet je wel aanstaan...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

FeaR schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:24:
[...]

De 8430 heeft ook achter een breder wiel dan voor. De stijl moet je wel aanstaan...
LOL, die is gewoon lelijk ;)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Zo de kop is eraf:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8jA4Qjgm.jpg

nog maar iets van 7400 stukjes te gaan :D

-edit- einde dag 1:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9jLUsG1m.jpg
zakjes 1 t/m 4 klaar en best al een zooi spare parts (griplockzakje)

(plaatjes klikbaar voor grotere versie)

[ Voor 69% gewijzigd door mschol op 13-06-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

dxta schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Gaaf! :) Welke kast is dit? Ik ben ook nog op zoek naar een goede vitrine/boekenkast
Is een maatwerk kast.

Voor lego zijn vitrinekasten van de ikea vrij populair geloof ik.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
@almightyarjen

Met betrekking tot dit project: YouTube: Lego train container terminal automated by Arduino WIP E16 Back to s...

Is het misschien een goed idee om beide zijdes op de roller coaster track en karretjes te laten lopen? Dat zou toch soepel genoeg moeten lopen voor de variant met één zijde gemotoriseerd. Eventueel nog een paar diagonale balken toevoegen tegen torsie.

Die "Held der Steine" is wel vrij kritische op alles, dat bevalt me wel, veel beter dan JANGBRiCKs die al blij is als er iets draait waarmee een 7-jarige twee keer speelt.

Edit: Ik ben nu zelf bezig een vrije val kermis attractie te bouwen met deze achtbaan rails.

[ Voor 6% gewijzigd door MDT-Maikel op 13-06-2018 17:50 ]

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

mschol schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:17:
Zo de kop is eraf:
[afbeelding]

nog maar iets van 7400 stukjes te gaan :D
May the force be with you :-)

Hier de balletjes voor de GBC 15 binnen... nu alleen die legodoos nog...

[ Voor 12% gewijzigd door IWriteCode op 13-06-2018 18:00 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MDT-Maikel schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:48:
@almightyarjen

Met betrekking tot dit project: YouTube: Lego train container terminal automated by Arduino WIP E16 Back to s...

Is het misschien een goed idee om beide zijdes op de roller coaster track en karretjes te laten lopen? Dat zou toch soepel genoeg moeten lopen voor de variant met één zijde gemotoriseerd. Eventueel nog een paar diagonale balken toevoegen tegen torsie.
Hmm... Daar zeg je wat. Die rollercoaster loopt wel enorm soepel en het zou het probleem zeker een stuk minder groot maken. Ik zal eens een testje ermee gaan uitvoeren. Bedankt hiervoor! Afgelopen tijd even druk geweest met huge layout 4.0, welke zaterdag online komt. Over 1,5 week op vakantie dus het duurt wel even voordat ik erop terug kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

momania schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:15:
Zo! Af! 8)

[afbeelding][afbeelding]

Hoe koel is dat!!? 8)

_/-\o_

* bord4kop moet nog wachten totdat hij in een mooie aanbieding te krijgen is..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Zit nu te twijfelen om de F1 maar weer eens op te bouwen en die in de kast erbij te zetten. Die is tenslotte ook 1:8 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
almightyarjen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:14:
[...]

Hmm... Daar zeg je wat. Die rollercoaster loopt wel enorm soepel en het zou het probleem zeker een stuk minder groot maken. Ik zal eens een testje ermee gaan uitvoeren. Bedankt hiervoor! Afgelopen tijd even druk geweest met huge layout 4.0, welke zaterdag online komt. Over 1,5 week op vakantie dus het duurt wel even voordat ik erop terug kom :P
Is ja ook een project van de lange adem. Succes!

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46
MDT-Maikel schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:48:

Die "Held der Steine" is wel vrij kritische op alles, dat bevalt me wel
Sinds iemand hier de "held der Steine" heeft genoemd heb ik flink wat van zijn filmpjes gekeken en ik ben fan. Hij praat bijna "Nederlands-direct" over zaken, erg fijn. Hij is inderdaad kritisch, niet op alles, maar specifieke issues komen vaak terug:

- Stickers ipv opdrukken in dure sets
- Bonte kleuren zonder functie (nouja, contrast in de handleiding) zoals knalgroene stenen in de Chiron en gele assen en blauwe tandwielen
- Rare kleuren voor speciale onderdelen waardoor ze slecht vervangbaar/uitwisselbaar/uitbreidbaar zijn (lila voor de 42069 extreme adventure, unieke blauw voor de 42070 6x6 tow truck)
- dure sets (of dure remakes) met weinig (minder) onderdelen en functies.

Zijn review van de star wars at-st is het kijken waard. Zoals hij zelf zegt is dat de set die alles fout doet wat Lego maar kan fout doen. Maar vaak is hij wel positief hoor, zoals bv bij Ninjago city docks en bucket wheel excavator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Wat betref die gele assen trouwens: ik heb het idee dat die soepeler gaan dan andere. Zal net een paar micrometer minder materiaal zijn. Net als bv verschil tussen grijze en zwarte connectors (of hoe je die dingen noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
momania schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:23:
Wat betref die gele assen trouwens: ik heb het idee dat die soepeler gaan dan andere. Zal net een paar micrometer minder materiaal zijn. Net als bv verschil tussen grijze en zwarte connectors (of hoe je die dingen noemt)
ik dacht van niet en ben eens gaan googelen en kwam uit op dit
The first LEGO axles were milky white and were probably made in a different plastic than they are now.

Later on, LEGO started making all-black axles when they started doing more serious technic sets. However, the tendancy is now to make sure all difficult technic pieces are "color-coded" so that children can pick them out more easily. As such, nowadays, the following axle lengths and colors are standard:
•2: red, notched
•3, 5, 7, 9: (new) grey - no 11 yet as far as I know but I suppose it's just a matter of time
•4, 6, 8, 10, 12: black
•3 with stud: dark tan
•4 with stop, 5.5 with stop, 8 with stop: (new) dark grey

Similarly, 2L friction pins are black, non-friction grey, 3L friction pins are blue and non-friction tan, and so on. All that to make sure they're easy to pick. Even gears are being changed now, for example the classic 24T is now dark grey.

That said, there have been other colors used for axles, when the color itself was important. I've seen tan, red, green, brown, but possibly others exists. The long ones (32 and 16) have also been produced in black, white, and yellow (32 only).

As far as I know the plastic used is always the same, so they should all have the same mechanical properties.
dat klinkt erg plausibel want alle zwarte assen waren soms een drama vroeger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ja idd, ik weet dat ze zwart en grijs om en om doe qua lengte. Maar sommige van die lengtes heb je nu ook in geel en rood, en dus gemixt, en ik heb het idee dat die nieuwere kleuren gewoon wat makkelijker gaan. En dat heeft ook echt zin zoals ze ze in sets gebruiken vind ik. Zwart/grijs waar het echt goed vast moet zitten, rood/wit waar het niet echt uit maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Die assen heb ik nooit een probleem gevonden, met bijna 50 jaar ervaring heb ik die 'spiekafbeeldingen' in de instructies echt niet nodig ;).

Grijze friction pins, die zie je tegenwoordig bijna niet meer toch? Volgens mij is alles nu zwart geworden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen als het moet draaien zie je grijs. Maar tegenwoordig is het wel FC-overkill qua pins.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:24:
[...]

Na die vind ik idd. maar zo zo... ik heb het zelf ooit eens opgelost door twee banden over elkaar te doen.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4434/35928009854_f7a6b9388d_c.jpgChopper by Pino -, on Flickr

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:41
Het verbaast me dat in dit topic nog helemaal niemand iets gezegd lijkt te hebben over de SpaceX Falcon Heavy die gisteren de 10.000 votes heeft gehaald op Ideas. Ik hoop ontzettend dat'ie geproduceerd gaat worden, zou leuk staan naast de Saturn V :)

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/project_updates/5472468-FotoJet_4-l0Uz3Srd6ILRNA-thumbnail-full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 14-06-2018 11:21 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik vind hem nogal saai tbh, ziet er uit als 3 grote witte staven met een paar zwarte koppen :/

Verder denk ik dat de kans klein is dat hij door de selectie heen komt, aangezien LEGO niet zal willen concurreren met hun huidige Saturn set

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wormaap schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:20:
Het verbaast me dat in dit topic nog helemaal niemand iets gezegd lijkt te hebben over de SpaceX Falcon Heavy die gisteren de 10.000 votes heeft gehaald op Ideas. Ik hoop ontzettend dat'ie geproduceerd gaat worden, zou leuk staan naast de Saturn V :)
Ik zeg: reken er maar niet op. Lijkt veel te veel op de Saturn V. Bij Ideas willen ze juist creativiteit bevorderen en laten zien wat er allemaal mogelijk is met Lego blokjes. Varianten op bestaande sets maken nauwelijks tot geen kans.
dxta schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:35:
Ik vind hem nogal saai tbh, ziet er uit als 3 grote witte staven met een paar zwarte koppen :/

Verder denk ik dat de kans klein is dat hij door de selectie heen komt, aangezien LEGO niet zal willen concurreren met hun huidige Saturn set
Mee eens dat deze set er nogal saai uit ziet. De Saturn V is met z'n indrukwekkende hoogte en historische betekenis een fantastische Ideas set. Maar zo belangwekkend en historisch significant is de Falcon Heavy niet.

Overigens gaat de Saturn V set er in principe eind dit jaar uit terwijl pas in de tweede helft van 2019 over deze Falcon Heavy beoordeeld gaat worden door het Ideas team. Dus in principe zou die niet met de Saturn V set concurreren.

[ Voor 37% gewijzigd door Haay op 14-06-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 10-09 22:34
dxta schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:35:

Tegen de tijd dat dit er doorheen is is de Saturn al met pensioen. Zou mijns inziens een leuke opvolger zijn :).

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Was er niet iets met dat er geen Ideas sets gekozen gaan worden die een nieuwe licentie nodig hebben?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet binnen bestaande licenties begreep ik, dan komen ze in de knoop met de standaard lijn.

Maar de space shuttle is ook al afgeschoten, de lanceertoren ook. Ook zie je de opvolgers van de viswinkel afgekeurd worden. Ik kan me voorstellen dat mensen wat minder gemotiveerd zijn om een Ideas set te ontwerpen. Ship in a Bottle was eerst een nobrainer, maar dat model hebben ze imo redelijk verpest.

Als je kijkt wat er in review is:
Modular Arcade: = Modular serie = nogo
Blackbird = oorlogstuig = nogo
Flinstones = concurrerende IP met Disney = nogo
Treehouse = dure set = twijfelgeval. Wel snel 10k support.

De overige sets zijn te lang bezig geweest (meer dan een jaar) voor 10k support, dan zijn de verwachtte verkopen ook te laag.

Ik hoop nog dat deze intact blijft als ie het haalt: https://ideas.lego.com/pr...4c-4cb2-b649-f554f29e1514

[ Voor 36% gewijzigd door Señor Sjon op 14-06-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Wormaap schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:20:

[afbeelding]
Ik ben hier ook niet echt weg van. Ik vind de Falcon 9 Heavy helemaal niet zo iconisch voor de ruimtevaart dat het al een set verdient. Dan zie ik toch liever een goede Space Shuttle, Soyuz/Vostok of zelfs de Buran (ondanks dat ie amper gevlogen heeft).

Dat neemt overigens niet weg dat ik hem niet zou kopen.

Maar als ik dan toch een lijstje moet maken met wat ik veel liever zie:
-X-15
-Vostok I (Schaal Saturn V)
-Space Shuttle (Schaal Saturn V)
-Buran (Schaal Saturn V)
-Soyuz (raket, schaal Saturn V)
-Spacelab
-MIR
-ISS
-Hubble
-Apollo
-Soyuz (module)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
einde dag 2, build 75192
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UeGZmIdm.jpg

als ik zo doorga issie morgen af _O-

iemand hier die wel eens met fiberoptic licht heeft geknutseld? ik zit met het idee te spelen die motor te verlichten, maar dan niet met een led strip maar een blauwe fibre optic door die blauwe stangen :9

[ Voor 46% gewijzigd door mschol op 14-06-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Echte fiber optics of LEGO fiber optics?
https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=6637#T=C

[ Voor 45% gewijzigd door GeeBee op 14-06-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de lego fiber optics heb ik hier in de kast staan, (space shuttle, zo kwam ik ook op het idee) maar zoek dus zoiets (volle kabel die oplicht, niet alleen einde), maar dan niet van lego om in deze tubes te verwerken: https://www.bricklink.com...78c26&idColor=15#T=C&C=15

ik heb alleen geen idee wat ik daar voor nodig heb... (en waar ik dat kan kopen voor weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Je ziet het wel steeds vaker op onzinnige plaatsen voorbij komen, dus het zou niet al te duur meer hoeven zijn.
nieuws: Lian Li voorziet 24- en 8-pinsvoedingskabels van fiberdraden met rgb-...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

https://www.bouwsteentjes.info/lego-aston-martin-op-komst/

is dit de nieuwe Creator Expert set? zou wel gaaf zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

mschol schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:30:
iemand hier die wel eens met fiberoptic licht heeft geknutseld? ik zit met het idee te spelen die motor te verlichten, maar dan niet met een led strip maar een blauwe fibre optic door die blauwe stangen :9
Als mijn Falcon in elkaar zit komt er deze set in: https://www.lightmybricks...lcon-75912-lego-light-kit

Kost wat... maar in verhouding heel weinig :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Dat is wel onze (Bouwsteentjes redactie) speculatie ja. :)
Ben ERG benieuwd hoe deze nieuwe set eruit gaat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:41:
[...]

Dat is wel onze (Bouwsteentjes redactie) speculatie ja. :)
Ben ERG benieuwd hoe deze nieuwe set eruit gaat zien!
Het ziet er vrij aannemelijk uit ook gezien de reactie van een ontwerper en de teaser tweet van LEGO zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 15-06-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

dat zou wel lekker zijn!

Ik kijk enorm uit naar een nieuwe -echte- Creator auto om aan de verzameling toe te voegen.
De bus is mooi, maar staat niet fraai in het rijtje :/

En nu de Bugatti zo duur uitvalt kan het nog wel even duren voordat die gekocht gaat worden.. Dan is een creator expert doos een mooie pleister :*)

[ Voor 9% gewijzigd door bord4kop op 15-06-2018 08:57 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
IWriteCode schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:23:
[...]

Als mijn Falcon in elkaar zit komt er deze set in: https://www.lightmybricks...lcon-75912-lego-light-kit

[video]
Kost wat... maar in verhouding heel weinig :-)
in verhouding kost het weinig...
al zijn de leds wel erg sterk en lijkt het erg overkill op sommige punten, deze vind ik nog mooier:
YouTube: BrickNerd Brief - Adding Brickstuff lights and sound to the UCS Falcon

maar met een prijskaartje van $411 wel een halve millenium falcon waard :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarkH NL
[...]

De achtbaan zelf heeft al een wachtrij dus die laat ik lekker zitten. Heb nu een extra pad met wat planten en stenen en andere props gemaakt. Nu even wachten tot de boel binnen is. Gele blok links is een hot dog stand (30356) en het blok rechts is het suikerspin karretje dat er bij zat. De donkere platen zijn de nieuwe platen (wel gewoon in bright green, de plaat linksboven glitched).

Als iemand nog suggesties heeft let me know!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JHrTtEgvaZLEStAhcZx9mOtp/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

mschol schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:09:
al zijn de leds wel erg sterk en lijkt het erg overkill op sommige punten, deze vind ik nog mooier:
YouTube: BrickNerd Brief - Adding Brickstuff lights and sound to the UCS Falcon

maar met een prijskaartje van $411 wel een halve millenium falcon waard :X
Die had ik nog niet gezien... maar die is wel heel nice inderdaad _/-\o_

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
MarkH NL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:21:
[...]

Als iemand nog suggesties heeft let me know!

[afbeelding]
Ik weet niet of dit al langsgekomen was, maar misschien een observatie platform langs een stuk baan, zodat ouders foto's kunnen maken.

Heeft iemand nog suggesties om goedkoop aan dit onderdeel te komen? Ik heb een stuk of 400 nodig, bij Lego zelf zijn ze 11 cent en op BrickLink ook rond die prijs. Dat is nogal prijzig voor zo'n onderdeeltje.

Ook ben ik nog op zoek naar een schakelmechanisme met alleen een eerste versnelling en neutraal, zo simpel mogelijk. Als ik in de handleiding van de Porsche of Bugatti kijk, dan zijn die versnellingsbakken veel te gecompliceerd.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

@MDT-Maikel 2x 10261 kopen? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Hetzelfde idee maar dan anders, ik ga kijken of ik 43x deze kan kopen. Hopelijk is shipping vanuit de UK een beetje te doen.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:57:
[...]

Je kan LDD ook in extended mode draaien. Daarvoor kan je kiezen op het opstartscherm. Probeer anders Stud.io van Bricklink, volgens mij moet die ook ver komen wat betreft aantal beschikbare onderdelen.
Dankje, ik had LDD al, alleen die word niet meer ondersteund en mist ontzettend veel onderdelen.
Tevens was ik al lid van bricklink en heb toen stud.io geprobeerd.
Ziet er leuk uit maar mist ook veel onderdelen, dus kan het model niet maken uit mijn boekjes.
Tevens is saven en modellen importeren nog niet mogelijk, dus schiet daar nog niet veel mee op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
0108daniel schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Dankje, ik had LDD al, alleen die word niet meer ondersteund en mist ontzettend veel onderdelen.
Tevens was ik al lid van bricklink en heb toen stud.io geprobeerd.
Ziet er leuk uit maar mist ook veel onderdelen, dus kan het model niet maken uit mijn boekjes.
Tevens is saven en modellen importeren nog niet mogelijk, dus schiet daar nog niet veel mee op :)
Welk model probeer je te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MDT-Maikel schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:27:
Hetzelfde idee maar dan anders, ik ga kijken of ik 43x deze kan kopen. Hopelijk is shipping vanuit de UK een beetje te doen.
400 * 0.11 = 44 euro. Denk je dat 43 keer dat model goedkoper is?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dat zou idd cool zijn.. fingers crossed

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Welk model probeer je te maken dan?
Het lego 5590 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
@0108daniel : Is het dan niet goedkoper (en makkelijker) om deze op Marktplaats te scoren?

eerst lezen...LDD model scoren op MP gaat niet lukken |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Magic6399 op 15-06-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 07-10 14:50
Die kan je voor LDD hier downloaden. Die set is uit 1990, dus alle steentjes daarvoor zitten al lang in LDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:07:
[...]

Die kan je voor LDD hier downloaden. Die set is uit 1990, dus alle steentjes daarvoor zitten al lang in LDD.
Dat lijkt mij ook ja.
Als je de steentjes niet kan vinden in LDD, zou je ook het part number van Bricklink kunnen invoeren, vaak komen die overeen met die in LDD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Zo, de 10 euro op LEGO kortingscode van Bol.com binnen en deze set (60166) voor 15,99 incl verzendkosten gekocht. Geen slechte deal lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tegelijk met de aandelen-emissie dan maar? Hebben we meteen een datum. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ook toevallig, ik had de bestelling die ik bij Lego wilde plaatsen uitgesteld aangezien het Lego winkeltje uitverkocht was. Vandaag toch maar bestelt om te voorkomen dat ik langs het sprookjesboek grijp. En nu zojuist kijk ik hebben ze deml set weer :/

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
zonoskar schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:53:
[...]

400 * 0.11 = 44 euro. Denk je dat 43 keer dat model goedkoper is?
43 keer dat model levert 1333 chain links op, ik heb nu 10 cent per link betaald (zelfs 8,5 cent zonder shipping en paypal conversie fees) en nog 1720 lego steentjes 'gratis' gekregen. Toegegeven ik heb nu iets teveel chain links, maar als ik zelf een roller coaster wil bouwen dan zijn ze handig. En ik denk niet dat ze in prijs gaan dalen, tenzij Lego met een 'coaster parts pack' gaat komen.

brick store | mdt.re

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Nou daar is hij dan, de video van huge layout 4.0! Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterTata
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-10-2021
almightyarjen schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:00:

[video]
Heel cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:10

SeatRider

Hips don't lie

[video]
Waanzinnig man! Ik vond vooral die POV-beelden erg gaaf. Leuk om te zien hoe de modulars en GB HQ een plekje hebben gekregen, naast de kermis natuurlijk.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Super gaaf! Heb er met veel plezier naar gekeken, een duimpje omhoog gegeven en een reactie geplaatst. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
Zoals altijd weer knap gedaan _/-\o_

Jouw producties doen me altijd denken aan de centrale layout in het 7777 boek, maar dan 'on steroids' en veel beter uitgewerkt :9
Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ffarm8.static.flickr.com%2F7280%2F6975525304_d42acf94b0_b.jpg&f=1

Minder goed nieuws in verband met het 'brick show' kanaal op youtube, ze zijn blijkbaar uitgevaagd door Youtube/Lego wegens een aantal inbreuken:

Zelf keek ik bijna nooit naar dit kanaal, hun stijl en overdrijvingen lag mij niet. Toch wens ik hun niet toe dat al hun content wordt verwijderd. Ironisch genoeg vond ik dit bericht op een ander kanaal dat ik ook niet al te vaak bekijk, maar het verscheen naast dat nieuw filmpje van almightarjen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 16-06-2018 11:14 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb over the top betaald voor de Brickhead van Batman (nr1). Op marktplaats vroeg iemand er 40 euro voor met de melding dat ie slecht verkrijgbaar was (ordinaire poging om er dik geld aan te verdienen. Nou zo exclusief is die nou ook weer niet hoor meneer verkoper). Nou, ik had al 2 shops gevonden die hem nog gewoon voor 9.99 verkopen. 8)7

Helaas niet dicht bij de deur dus bijna eenzelfde bedrag aan verzendkosten betaald :o

Enige nadeel is dat ik nu die andere drie ook moet hebben, maar dat gaat wel lukken.

Een plaatje om m'n post wat op te fleuren;

Afbeeldingslocatie: https://www.brickking.nl/wp-content/uploads/2017/09/brickheadz-batman-web.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 16-06-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 10-09 22:34
Gunner schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:44:
Heb over the top betaald voor de Brickhead van Batman (nr1). Op marktplaats vroeg iemand er 40 euro voor met de melding dat ie slecht verkrijgbaar was (ordinaire poging om er dik geld aan te verdienen. Nou zo exclusief is die nou ook weer niet hoor meneer verkoper). Nou, ik had al 2 shops gevonden die hem nog gewoon voor 9.99 verkopen. 8)7

Helaas niet dicht bij de deur dus bijna eenzelfde bedrag aan verzendkosten betaald :o

Enige nadeel is dat ik nu die andere drie ook moet hebben, maar dat gaat wel lukken.

[afbeelding]
Sommige BrickHeadz zijn inderdaad best lastig. Had zelf dat Finn en Captain Phasma uitverkocht waren, overa... Via Ebay in de VS gekocht, maar wel voor meer dan €10.

Het gaat de laatste tijd wel erg hard met de BrickHeadz. Als je ze allemaal wil hebben ben je zo 40-60 euro per maand kwijt :'(

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Worden door jullie eigenlijk ook gekeken in de normale supermarkten voor Limited Edition Lego kits? Ik zag toevallig gisteren bij de AH een StarWars Y-wing en een Zomervakantie minifigure met een Bennie print op het shirt.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geo3kant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 18:37
Gunner schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:44:

[afbeelding]
40 euro :') , wat een mafketel.
Pagina: 1 ... 62 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .