Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.120 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HMaster_II schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:31:
Worden door jullie eigenlijk ook gekeken in de normale supermarkten voor Limited Edition Lego kits? Ik zag toevallig gisteren bij de AH een StarWars Y-wing en een Zomervakantie minifigure met een Bennie print op het shirt.
de AH's hier verkopen geen speelgoed

-edit-
afgezien van een incidentele polybag..
en idd, misschien wat magazines

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 16-06-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

@HMaster_II het enige dat hier in de supermarkten ligt is incidenteel een Lego (theme-)magazine met een losse minifig erbij.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:32

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:12:
[...]

Zoals altijd weer knap gedaan _/-\o_

Jouw producties doen me altijd denken aan de centrale layout in het 7777 boek, maar dan 'on steroids' en veel beter uitgewerkt :9
[afbeelding]
Eigenlijk zou ik die originele layout eens moeten nabouwen inderdaad, gewoon omdat het kan :D Als kind zat ik altijd te kwijlen boven dit soort plaatjes!
Minder goed nieuws in verband met het 'brick show' kanaal op youtube, ze zijn blijkbaar uitgevaagd door Youtube/Lego wegens een aantal inbreuken:
[video]
Zelf keek ik bijna nooit naar dit kanaal, hun stijl en overdrijvingen lag mij niet. Toch wens ik hun niet toe dat al hun content wordt verwijderd. Ironisch genoeg vond ik dit bericht op een ander kanaal dat ik ook niet al te vaak bekijk, maar het verscheen naast dat nieuw filmpje van almightarjen.
Ik keek hem ook niet maar wow, een kanaal van 450k volgers compleet weg: heftig...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:00:
Nou daar is hij dan, de video van huge layout 4.0! Enjoy :)

[video]
Kort filmpje ;) heb je nog meer pov-materiaal op de edit bank liggen? Stuk met die brug, en die lantaarnpalen zag er tof uit. Leuk bouw weekend geweest?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:16:
[...]

Kort filmpje ;) heb je nog meer pov-materiaal op de edit bank liggen? Stuk met die brug, en die lantaarnpalen zag er tof uit. Leuk bouw weekend geweest?
Ja ik heb nog meer videomateriaal. Er komt nog een extra footage video ;) De ervaring leert dat de gemiddelde kijker het niet langer dan 2 minuten volhoudt dus een video langer dan 4 minuten met rijdende treintjes heeft weinig zin. Echt veel gebouwd hebben we niet in het weekend: de brug e.d. waren al vooraf gebouwd (anders haal je het helemaal niet qua tijd). Het was dus meer "aanleggen" dan bouwen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XHgMiWWWMqzsQtnCt9AeKZkV/medium.jpg

Vaderdagcadeau. Grootste doos die vriendin kon vinden. Ik ben even bezig 😎

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:28
almightyarjen schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Eigenlijk zou ik die originele layout eens moeten nabouwen inderdaad, gewoon omdat het kan :D Als kind zat ik altijd te kwijlen boven dit soort plaatjes!
Één van mijn favoriete foto’s uit 7777 is deze avondscene:
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/1/713/31356300292_6ca1484da5_c.jpg
Ik heb als kind vaak zitten zoeken naar alle details in deze foto, en de lichtjes geven deze scène een soort van gezelligheid die ik wel kan smaken.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:26:
[...]

Dat lijkt mij ook ja.

[...]

Als je de steentjes niet kan vinden in LDD, zou je ook het part number van Bricklink kunnen invoeren, vaak komen die overeen met die in LDD.
Sommige steentjes kom ik inderdaad niet tegen in LDD.
In het boekje staat ook geen parts list en dus ook geen nummers.
Zonder nummer word het helaas moeilijk om een onderdeel te vinden via bricklink tussen duizenden onderdelen en dat terug te zoeken in LDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

Ken je Rebrickable?
Setnummer invoeren > Inventory en voilà: de onderdelen lijst mét de onderdeelnummers

https://rebrickable.com/s...-wheel-super-truck/#parts

Inderdaad staan niet alle nummers in LDD (Extended), zoals bv:

Ronde blokje 2x2
Rebrickable #3941 is LEGO #6143

Mini-antenne
Rebrickable #298c02 en 03 is LEGO #73587

Als je in Rebrickable op het onderdeel klikt (Part Summary) dan zie je rechtsboven het originele LEGO-nummer. Die staan wel in LDD.

Het enige probleem dat je dan nog hebt, zijn de bedrukte onderdelen (bij set 5590 zijn dat de telefoon en de metertjes). Via de Decoration Tool kom je een eindje verder, maar helaas zitten lang niet alle varianten in LDD (en deze dus ook niet).

[ Voor 81% gewijzigd door GeeBee op 17-06-2018 15:14 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik kwam laatst nog een mooie manier van opruimen tegen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Mp8ADr.jpg

OCD in... 3... 2... 1!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vBBaVWp.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door GeeBee op 17-06-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
bricksworld in heerlen gaat sluiten?
https://www.1limburg.nl/l...-tijdens-zakelijk-overleg

iemand een andere bron die dit kan bevestigen?

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 17-06-2018 16:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geniaal, meteen zelf toegepast :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dAik3PBWuSijJHVlGPJXbnNj/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lk5ZGJtHI51e3rp48HwRCDmx/medium.jpg

Waarom ben ik hier zelf nooit opgekomen :?

[ Voor 7% gewijzigd door Roeltjuh op 17-06-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

mschol schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:30:
Hun eigen FB-pagina. In het laatste bericht van vandaag wordt het toch wel bevestigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Wel, heren (en mogelijk dames). Op dit moment staan er drie verhuisdozen vol met mijn oude Lego midden in mijn woonkamer :D . Komende week ga ik een begin maken met het uitzoeken ervan (en overhevelen naar normale opbergdozen).

Wat ik weet dat ik zou moeten hebben:
- 4.5V trein + wat rails.
- Flink wat kleinere klassieke City en Space sets.
- City Monorail + beide uitbreidingssets :o 8) . Volgens mij ook een Shell tankstation.
- Een aardige hoeveelheid grondplaten.
- Alles van Space Police I.
- Ongeveer de helft van M-Tron.
- De zwarte supercar. Sowiezo veel Lego Technic.
- ...en het eindigt geloof ik met alle Slizers, wat Roboriders, en een paar Bionicles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38
Amphiebietje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:12:
Wel, heren (en mogelijk dames). Op dit moment staan er drie verhuisdozen vol met mijn oude Lego midden in mijn woonkamer :D . Komende week ga ik een begin maken met het uitzoeken ervan (en overhevelen naar normale opbergdozen).
Mijn schoonouders hebben onlangs van iemand ook een stapel bananendozen Lego gekregen, nadat ze vertelden dat ik wel fan was. :Y De meeste dozen staan nog bij hen omdat ik nog geen tijd heb gehad ze op te halen. Geen idee wat erin zit. 1 hebben ze vast gebracht met daarin 4 Model-team wagens (vrachtwagen, jeep, busje-met-bootaanhanger, zelfde busje maar dan in wit-geel zonder aanhanger). *O* Het draait nu rondjes in de wasmachine (op lage temperatuur en niet centrifugeren). Allemaal sets van jaren 80, waar ik alleen maar bij kon kwijlen al bladerend door de catalogus :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Ik ben nu bezig met het opbouwen van al mijn oude space Lego. Veel van M-Tron, Blacktron en Space Police II.
Had alles in een hoeslaken uitgespreid nadat het gewassen was maar zoek me rot!
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nf0q7wis6kp.jpg
Ben nu eerst alles op kleur aan het sorteren en probeer dan verder alle setjes op te bouwen.
Ik zal straks wel wat foto's posten als ik wat af heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phYzar
Overigens nog een dingetje wat onze Held-Der-Steine vaak noemt is de enorm versimpelde bouwinstructies (2 a 3 steentjes per pagina, soms zelf minder. Zo worden de handleidingen 600+ pagina's dik). Bij een aantal van de oude sets heb ik de boekjes erbij gekregen. Dat is ff andere koek: een heel model in 6 kantjes, het boekje is 12 pagina's inclusief voorkant en b-model :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/07jhf5TZwEtKIOj9OppvTKIQ/full.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
phYzar schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:43:
Overigens nog een dingetje wat onze Held-Der-Steine vaak noemt is de enorm versimpelde bouwinstructies (2 a 3 steentjes per pagina, soms zelf minder. Zo worden de handleidingen 600+ pagina's dik). Bij een aantal van de oude sets heb ik de boekjes erbij gekregen. Dat is ff andere koek: een heel model in 6 kantjes, het boekje is 12 pagina's inclusief voorkant en b-model :D
[afbeelding]
ik hoop stiekem dan ook dat ze voor de afol modellen een optie voor oude bouwbeschrijvingen gaan geven, die vind ik eigenlijk beter.

overigens: mijn UCS MF is af na een uurtje of 30 bouwen (klikbaar plaatje)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FmaUUNAm.jpg

152 extra parts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 15:47

Shabbaman

Got love?

phYzar schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:48:
[...]

Zijn review van de star wars at-st is het kijken waard. Zoals hij zelf zegt is dat de set die alles fout doet wat Lego maar kan fout doen.
Ik heb die set van mijn zoontje gekregen voor vaderdag, ik moest wel lachen toen ik zag wat het was. Een heus collectors item!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:33

FeaR

In GoT we trust

JK Brickworks heeft een kleine tutorial online gezet hoe je het gezicht van LEGO 21042 Statue of Liberty iets meer gelaat kan geven dan de standaard vlakke shield. Het is wellicht wat grof/mannelijk, maar het ziet er beter uit dan default en je gebruikt parts uit de set zelf.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marsman83 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:33:
Ik ben nu bezig met het opbouwen van al mijn oude space Lego. Veel van M-Tron, Blacktron en Space Police II.
[afbeelding]
Ben nu eerst alles op kleur aan het sorteren en probeer dan verder alle setjes op te bouwen.
tip; sort by type, not by color

stel; je zoek 1 rood blokje, met schuine rand; dan is dat rode blokje stuk eenvoudiger te vinden in bak met blokjes met schuine rand (en div. kleuren). Dan wanneer je datzelfde blokje zoekt, in een bak met rood ...
MadDogMcCree schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:39:
Bij Bol.com is er zo'n actie waarbij je 10 euro korting kan krijgen op een LEGO set door 'stickers' te verdienen. Alleen deze kortingscodes worden slechts eenmalig per week verstuurd, weet iemand wellicht welke dag dat gebeurt? Zou graag vóór het weekend een setje bestellen voor mijn neefje, dus ik hoop dat dat er nog in zit inclusief korting. Ik dacht de code direct te ontvangen tot ik de kleine lettertjes ging lezen.

Zelf Inmiddels alweer mijn 4e modular building set binnen (10255), van ruimte voor één set naar een hele straat in een paar maanden. Achja. Ik moet wel even creatief met Saturn V ergens gaan plaatsen.

En onlangs ook nog eens geheel gratis 2e hands de Tower Bridge gekregen via een kennis van mijn vader. Enorm dankbaar voor, hij deed er zelf niets meer mee omdat hij enkel nog Technic bouwt. Een man in de 80, prachtig.
dit wisselt; soms maandag, soms woensdag

[ Voor 39% gewijzigd door himlims_ op 18-06-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

>knip<

[ Voor 99% gewijzigd door himlims_ op 18-06-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

Marsman83 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:33:

Gaaf! het oude space spul heeft toch wel een speciaal plekje in mn hart, jammer dat het 2e hands allemaal toch vrij duur is..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:45
Gisteren ter ere van vaderdag/verjaardag begonnen aan de Old Fishing Store. Vooraf had ik me voorgenomen om rustig aan te doen om het genot van het bouwen een beetje te kunnen spreiden. Dat is helaas niet gelukt :'). Na 6 uur bouwen zit die helemaal in elkaar. Erg leuk om weer te doen.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Guardian1980 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:38:
[...]

Hun eigen FB-pagina. In het laatste bericht van vandaag wordt het toch wel bevestigd.
Wel jammer zeg! Ligt helaas niet om de hoek, maar wel onlangs nog geweest.

Gaat dit ook iets betekenen voor die Brickworld's Own Creations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:18

Megalodon86

Enzyme X

himlims_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:01:
[...]

stel; je zoek 1 rood blokje, met schuine rand; dan is dat rode blokje stuk eenvoudiger te vinden in bak met blokjes met schuine rand (en div. kleuren). Dan wanneer je datzelfde blokje zoekt, in een bak met rood ...
Precies. Probleem is dat sorteren op kleur juist om die reden makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Dussss...Lego wassen. Ik lees "wasmachine", maar ben daar toch wat huiverig voor. Sopje en lauw water ook goed? Hoe om te gaan met bestickerde onderdelen?

En hoe maak ik electrische steentjes schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mschol schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:30:
bricksworld in heerlen gaat sluiten?
https://www.1limburg.nl/l...-tijdens-zakelijk-overleg

Raar verhaal dat de man van lego benelux physiek en verbaal die verkoper aanviel..
Als dat waar is dan lijkt me dat lego dat niet accepteerd en die kerel wel eens zijn baan kwijt kan raken..
Ik ben benieuwd hoe dat afloopt..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
himlims_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:01:
[...]

[...]

dit wisselt; soms maandag, soms woensdag
Helemaal mee eens, normaal doe ik dat ook maar momenteel zijn al mijn sorteerbakjes toegewezen aan de technic Lego ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:11
Vreemd verhaal inderdaad. Een grote winkel volledig sluiten omdat een vertegenwoordiger van een leverancier agressief is geworden?

Daar zal meer aan de hand zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Ik kon mezelf niet bedwingen en heb net de LEGO CITY 60051 HOGESNELHEIDS TREIN besteld :D.
Dat geeft eigenlijk ook meteen mijn dilemma weer. Wellicht hebben jullie adviezen.

Sinds ik uit mijn Dark Ages ben , ben ik gestart met Lego Technic waar ik erg veel plezier aan beleef. Toch mis ik het bouwen met normale Lego.
Ik heb een tijd geleden al mijn oude Lego (heel veel city,town en space sets van eind jaren 80, begin jaren 90) gewassen en alle sets compleet gemaakt en ingesealt op setnummer,
Het idee is om mijn zoontje (nu 2,5jaar) van tijd tot tijd een set hiervan te geven als hij oud genoeg is. Ik wil niet alles in een keer bij hem dumpen, dan weet hij er wellicht geen raad mee en is het leuke er gauw vanaf.
Ik wil dan dolgraag een speelbare Lego stad samen met hem bouwen.

Nu dus mijn dilemma, ik kan niet wachten >:)
Ik ben echter bang als ik nu de Lego stad al opbouw dat hij er nu al erg graag mee wil spelen en dat mag natuurlijk nog niet (want te jong) en dan wordt het dadelijk een dingetje en vind hij de Lego misschien niet meer leuk.
Hoe doen jullie dit met kleine kinderen die nog te jong zijn?
Alles opbouwen op een kamer waar hij nooit in mag komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

toch maar wachten, en met duplo kun je ook prima een 'city theme' maken. Dochter van 3 mag van mij nu voorzichtig aan gewone lego (heb een doosje city brandweer staan, voor de rest alleen grote technic sets). Onder begeleiding speelt ze daar nu prima mee. Bouwen daarmee zit er nog niet in, dat vindt ze nog te priegelig.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:46
phYzar schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:43:

[afbeelding]
Dat viel mij gisteravond ook erg op toen ik begon aan de BWE, met als hoogtepunt: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fxLYNTM1bpEo7Ky6xezKAJQ6/full.png

Maar bij het opzoeken van deze afbeelding zag ik ook waarom: in de vorige afbeelding werd het stukje onder de gele liftarm 2x1 gebouwd, en in de afbeelding hierna moet het geheel omgedraaid worden. In dit geval is het dus wel redelijk noodzakelijk maar mijn eerste reactie was een 'WTF ik ben geen kleuter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Amphiebietje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:31:
Dussss...Lego wassen. Ik lees "wasmachine", maar ben daar toch wat huiverig voor. Sopje en lauw water ook goed? Hoe om te gaan met bestickerde onderdelen?

En hoe maak ik electrische steentjes schoon?
Ik heb alles elektrisch/flexibel/zacht/bestickerd niet in de machine gedaan. Dat durfde ik ook niet aan. In principe is een handwasje ook het beste, lekker weken, niets te agressief qua middelen en beweging (krassen), maar dat moet natuurlijk maar net uitkomen met een paar kilo aan Lego. Het wol-programma van mijn wasmachine is heel voorzichtig, en heb het na-centrifugeren ook tot een minimum gezet. En natuurlijk alles in een kussensloop met tie-wrap dichtgemaakt, en met wat handdoeken erbij in de machine om de boel wat te dempen.

Niet al het vuil is er echt goed af, dus een deel wordt wel poetsen vrees ik.
Lego:
Wij raden je aan om je LEGO met de hand schoon te maken op maximaal 104°F / 40°C. Hogere temperaturen kunnen de kwaliteit van de onderdelen aantasten. Je kunt een zacht afwasmiddel aan het water toevoegen, maar spoel ze daarna met schoon water af. Stop de steentjes niet in de wasmachine of de vaatwasser. Laat ze aan de lucht drogen - leg ze nooit in de oven, in de magnetron of onder een haardroger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Toch met die simpele instructies had ik toch 2 onderdelen vergeten bij de het bouwen van de 42070. Misschien omdat het te simpel is?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:15:
[...]
ik hoop stiekem dan ook dat ze voor de afol modellen een optie voor oude bouwbeschrijvingen gaan geven, die vind ik eigenlijk beter.

overigens: mijn UCS MF is af na een uurtje of 30 bouwen (klikbaar plaatje)

[afbeelding]

152 extra parts
Ik ook zoiets over (leuke stapel lego) en dan toch nog een ontbrekend steentje voor de nieuwe radar dish! Die staat er bij mij niet op, dus ik had geen haast. Is inmiddels dus een tijd terug dat ik hem gekocht heb, denken jullie dat Lego daar moeilijk over doet als ik ze aanschrijf voor dat steentje? Heb geen ervaring hiermee, tot nu toe altijd steentjes over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:05:
Is inmiddels dus een tijd terug dat ik hem gekocht heb, denken jullie dat Lego daar moeilijk over doet als ik ze aanschrijf voor dat steentje?
Ze doen niet moeilijk

https://www.lego.com/nl-nl/service/replacementparts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:01:
Toch met die simpele instructies had ik toch 2 onderdelen vergeten bij de het bouwen van de 42070. Misschien omdat het te simpel is?
Denk ik persoonlijk wel

"vroegah" zocht ik eerst netjes de stukjes op die in het kadertje stonden, tegenwoordig kijk ik daar niet meer naar en ga ik puur op het hoofdplaatje af, omdat de verschillen vaak toch maar klein zijn. Daardoor mis ik ook op kleinere sets (denk speed champions autotjes) ook best eens een steentje hier of daar

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

simpel: Duplo!!!! - en uitleggen dat nog te jong voor is; mag later mee spelen, werkt ook wel :+

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 18-06-2018 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 19:55
Ik heb wat roze en paarse steentjes liggen ooit een keer gekregen van iemand is niet heel veel denk maar een stuk of 15 stenen en daar heb ik wielen bij liggen en daar mag ze van mij mee bouwen of proberen.

Dan help ik haar mee en laat haar zelf ontdekken wat ze er mee kan.
Ook wil ze als ik iets in elkaar zet altijd helpen.
Dan leg ik haar stukjes erbij of andere oude lego en kan ze me zogezegd mee helpen..

En als het klaar is dan moet ze wel altijd aan het bezoek wat komt altijd uitgebreid laten zien en vertellen dat papa dat gemaakt heeft. dat is wel leuk. En natuurlijk mag ze wel even mee kijken of een motortje of even mee rijden om te kijken wat het is.
Vind het niets als ik het helemaal bescherm en zeg dat het absoluut niet mag

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Van het weekend bezig geweest met het bouwen van de GBC 15. Potverdrie wat een leuke build. Nu ongeveer op tweederde... dus hopelijk vanavond een heel eind af :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/melPD5Jl.jpg

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
himlims_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:48:
[...]

simpel: Duplo!!!! - en uitleggen dat nog te jong voor is; mag later mee spelen, werkt ook wel :+
Hij heeft nu idd al best wel wat Duplo waar we leuk samen mee spelen. Probleem is echter dat ik nu alvast aan een Lego stad wil beginnen zonder dat hij daarmee geconfronteerd wordt ;)

Ik denk dat ik mijn zolderkamer voor nu maar afsluit en dat die voorlopig verboden toegang wordt.
Als hij oud genoeg is breek ik zo nu en dan wat setjes af en mag hij die aan zijn eigen stad toevoegen :D

Zijn er hier mensen die een Lego stad hebben gebouwd en zelf ook kinderen van een jaar of 5 hebben?
Hoe doen jullie dat?
Je ziet op internet vaak van die super gedetailleerde steden met heel veel modulars en moc's. Kan me voorstellen dat je daar geen 5jarige op los wil laten gaan :+
Ik wil proberen om toch een leuke stad te bouwen maar wel speelbaar blijft voor die kleine rakkers. Waarschijnlijk komt hij ook gewoon op de grond te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Marsman83 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:45:
[...]
Zijn er hier mensen die een Lego stad hebben gebouwd en zelf ook kinderen van een jaar of 5 hebben?
Hoe doen jullie dat?
Je ziet op internet vaak van die super gedetailleerde steden met heel veel modulars en moc's. Kan me voorstellen dat je daar geen 5jarige op los wil laten gaan :+
Ik wil proberen om toch een leuke stad te bouwen maar wel speelbaar blijft voor die kleine rakkers. Waarschijnlijk komt hij ook gewoon op de grond te staan.
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik meen me te herinneren van één van de filmpjes van Alex Nunes dat hij zijn kinderen gewoon laat razen en daarna weer opbouwt. De 'schade' bleef veelal beperkt omdat de kinderen (vooral zijn jongste) meer interesse hebben voor voertuigen en minifigs dan de eigenlijke gebouwen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 11:02
[...]

Hij heeft nu idd al best wel wat Duplo waar we leuk samen mee spelen. Probleem is echter dat ik nu alvast aan een Lego stad wil beginnen zonder dat hij daarmee geconfronteerd wordt ;)

Ik denk dat ik mijn zolderkamer voor nu maar afsluit en dat die voorlopig verboden toegang wordt.
Als hij oud genoeg is breek ik zo nu en dan wat setjes af en mag hij die aan zijn eigen stad toevoegen :D

Hoe doen jullie dat?
Je weet dat dit exact het scenario van the Lego movie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Hoe doen jullie dat?
Ik heb geen stad, maar wel een aantal van die modular gebouwen zoals Parisian Restaurant. Daar wordt wel mee gespeeld; beetje met hulp en wat licht toezicht, omdat soms anders bepaalde onderdelen pleite zijn. Ze vinden het wel leuk en uiterst interessant, maar ook wel wat lastig. Een gebouw die open is aan de achterkant is dan toch makkelijker om mee te spelen. Dit jaar ga ik de Winter Village dus leuk neerzetten, zodat ze met die "city" aan de slag kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 21:47

vhal

ಠ_ಠ

[...]
Hoe doen jullie dat?
Gewoon een flinke doos LEGO Classic geven + grondplaat en voor de rest vertellen dat het van papa is :P
Zo werkt het hier prima

Verder loslaten, het Elsa kasteel ligt hier inmiddels grotendeels in puin en heeft sindskort een pizzatent er bij gekregen wat druk bezocht wordt door enkele Friends poppetjes. Ow, en Elsa zit in een helikopter want wat is nou een LEGO dorp zonder een helikopter :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
vhal schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:16:
[...]

Gewoon een flinke doos LEGO Classic geven + grondplaat en voor de rest vertellen dat het van papa is :P
Zo werkt het hier prima

Verder loslaten, het Elsa kasteel ligt inmiddels grotendeels in puin en heeft sindskort een pizzatent er bij gekregen wat druk bezocht wordt door enkele Friends poppetjes. Ow, en Elsa zit in een helikopter want wat is nou een LEGO dorp zonder een helikopter :+
Beetje armoedig... Krijgen Mia, Stephanie, Andrea en Emma geen eigen helikopter? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
la_fusion schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:51:
[...]

Je weet dat dit exact het scenario van the Lego movie is?
OMG idd! Maargoed, totdat hij een jaartje of 5 is hou ik het even "buiten bereik" en gaan we lekker met de Duplo aan de slag.
Daarna bouwen we samen een stad waar hij mee mag spelen, denk ik dat ik dan mijn eigen stad gewoon afbreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Samen afbreken doet het hier ook altijd goed :)

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Marsman83 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:29:
[...]

OMG idd! Maargoed, totdat hij een jaartje of 5 is hou ik het even "buiten bereik" en gaan we lekker met de Duplo aan de slag.
Daarna bouwen we samen een stad waar hij mee mag spelen, denk ik dat ik dan mijn eigen stad gewoon afbreek.
Gebruik de KRAGLE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kunnen we een mod zover krijgen dat we Marsman z'n nickname veranderd krijgen naar President Business?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Nooooo!!!! Never :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ik heb al wat gezocht @ het wereldwijde web... maar kan nergens een goede manier vinden om een lego motor van stroom te voorzien via het stopcontact. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:08
IWriteCode schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:41:
Ik heb al wat gezocht @ het wereldwijde web... maar kan nergens een goede manier vinden om een lego motor van stroom te voorzien via het stopcontact. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Ik zelf gebruik daar deze voor: https://www.bricklink.com...atalogitem.page?P=2840c02

Let op dat je Control Center II hebt en niet I, Want versie 1 werkt kan alleen door middel van batterijen.

ps: en gebruik deze dan om te 'converten' naar powerfunctions: https://www.bricklink.com.../catalogitem.page?P=60656

[ Voor 11% gewijzigd door Chicken88 op 19-06-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10 21:23
Ik gebruik de trafo van mijn oude trein en oude motoren. Met PF motoren heb ik geen ervaring helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Reinier

\o/

chrisO schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:19:
[...]

Beetje armoedig... Krijgen Mia, Stephanie, Andrea en Emma geen eigen helikopter? ;)
Olivia wel: https://brickset.com/sets/41318-1/Heartlake-Hospital en https://images.brickset.c...es/41318-1/41318_alt7.jpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 19:55
[...]

Hoe doen jullie dat?
Als ze erbij konden mochten ze er mee spelen (stond op tafels) maar de treinen en aanverwante dingen waren een no-go. Dat is op die leeftijd vragen om problemen met elektrische wissels, seinen en op hoogte (12V _/-\o_ ). Helaas 1x wat ouder kind dat op bezoek was en ze alleen gelaten met de treinen, 's avonds: wat rijdt die trein toch moeilijk -> ligt de motor half uit elkaar :(

Nu ligt de hele lay-out in dozen behalve de losse stenen en mogen ze daar mee spelen. En nee dat was niet vanwege het kapotte motortje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Je kan een oude 12V/9V treintrafo gebruiken hiervoor. 12V is makkelijk aan te sluiten met bananenstekkers. Je zou zelf een PF-verloopkabeltje kunnen maken van een PF verlengkabel. Aan één kant knip je de connector eraf en zet je op de binnenste twee aders of een oude 9V connector of bananenstekkers (of originele 12V connectors).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
http://www.planet-gbc.com/?page_id=45
➡ Last but not least (I’ve kept the best option for the end), use the “4548 – Lego Electric Train Speed Regulator 9V” I’ve mentioned in the previous chapter.
This option offers you, for a good price, constant power, that you can even modulate. It’s a AA battery free option. If you do not forget to also buy the associated adaptor, you have here a must-have option (for home or exhibitions)!
If you choose this option, do not forget to buy a “8886 Extension Wire (20 cm)” or a “8871 Power Functions Extension Wire (50 cm)” as these two wires are the only ones which can plug on the Train Speed Regulator 9V.
Kort samengevat: koop (of zoek op zolder) een oude 4548 en koop een kabeltje (8886 of 8871). Sluit daarmee je power functions motor aan. Het extra kabeltje dient als een soort adapter, kennelijk gaat het mis als je je power funtions direct op de 4548 aansluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
prutsger schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:43:
[...]

Dat viel mij gisteravond ook erg op toen ik begon aan de BWE, met als hoogtepunt: [afbeelding]

Maar bij het opzoeken van deze afbeelding zag ik ook waarom: in de vorige afbeelding werd het stukje onder de gele liftarm 2x1 gebouwd, en in de afbeelding hierna moet het geheel omgedraaid worden. In dit geval is het dus wel redelijk noodzakelijk maar mijn eerste reactie was een 'WTF ik ben geen kleuter'.
Haha, dat heb ik ook vaak met die nieuwe sets :+ Ik ben zelf die oude sets uit de '90 nog gewend waarbij je enkele tientallen onderdelen moest aftellen en heel goed moest kijken of je wel alles had geplaatst. Tegenwoordig is het stapje voor stapje en alles in verschillende kleuren zodat je zeker niets fout doet. Toen had de 8880 bijv. iets van 45 stappen, tegenwoordig heeft een dergelijke set enkele honderden stappen. Vond dat vroeger toch beter hoor, lekker old school 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Roeltjuh schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:53:

Kort samengevat: koop (of zoek op zolder) een oude 4548 en koop een kabeltje (8886 of 8871). Sluit daarmee je power functions motor aan. Het extra kabeltje dient als een soort adapter, kennelijk gaat het mis als je je power funtions direct op de 4548 aansluit.
He gaat niet zozeer mis, de stekkers zijn anders. Dus dan heb je eerder Power Functions. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Roeltjuh schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:53:
Thanks voor de tip!

Potverdrie... die dingen zijn nog best aan de prijs... dus ga het voorlopig (nog) maar even doen met oplaadbare batterijen in de box...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

De Mack Anthem is tot nu toe een toffe build, zit aan zakje 3. Maar wel veel stickers, iets wat ik toch altijd minder vind. Maar tot nu toe zitten ze nog allemaal recht, dus so far, so good.

Nu nog wel een plaats vinden waar ik hem kwijt kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Maar Bricksworld moet van lego dus stoppen met hun BOC artikelen zoals die aanhangers e.d. Beetje jammer.

Dus als er nog iets op een wist list stond dan toch maar vaart maken met kopen.

Ik had zelf namelijk het aanhangertje voor de beetle of de dichte aanhanger van de camper op t oog (niet de trailer). Die leken me het leukste.
Wom schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:17:
De Mack Anthem is tot nu toe een toffe build, zit aan zakje 3. Maar wel veel stickers, iets wat ik toch altijd minder vind. Maar tot nu toe zitten ze nog allemaal recht, dus so far, so good.

De Mack zelf vind ik onwijs mooi gemaakt. In plaats van die container achterop zou ik eerder gaan voor zo'n oplegger met allemaal boomstammen, pijpen of wat dan ook. Alleen even bedenken hoe zonder te grijpen naar echte pijpen of takken 🤔

[ Voor 47% gewijzigd door Gim op 20-06-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Voor boomstammen kom je al snel uit op iets als:
Afbeeldingslocatie: https://media.cdn.hudsonsbay.nl/media/2617911-0-1520525204203/main

Maar of dat op groter formaat mooi is, geen idee. Dit is wat klein denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:32:
Voor boomstammen kom je al snel uit op iets als:
[afbeelding]

Maar of dat op groter formaat mooi is, geen idee. Dit is wat klein denk ik.
Nee daarom :) Eens rondsurfen op t net of ik wat vind.

En stickers, tja... liever op een model van €110 dan €350 :) Hoe dan ook niet zoveel stickers als bij speed champion Fiesta ... 37 stuks of zo haha. Was een gepriegel 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Gim schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Nee daarom :) Eens rondsurfen op t net of ik wat vind.

En stickers, tja... liever op een model van €110 dan €350 :) Hoe dan ook niet zoveel stickers als bij speed champion Fiesta ... 37 stuks of zo haha. Was een gepriegel 😅
Deze zijn misschien meer geschikt kwa boomstammen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/9397.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:47:
Maar Bricksworld moet van lego dus stoppen met hun BOC artikelen zoals die aanhangers e.d. Beetje jammer.
Nee hoor.. dat staat nergens... :) Ze stoppen uit eigen beslissing zoals ze zelf zeggen vanwege het akkefietje wat afgelopen vrijdag is gebeurd.

[ Voor 17% gewijzigd door xantos op 20-06-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:47:

Dus als er nog iets op een wist list stond dan toch maar vaart maken met kopen.
gezien de producten die ze voeren op de site op het moment vraag ik mij af wat precies de trigger is geweest:
de militaire voertuigen?
de aanhangers ed?
de treinaccesoires?
of misschien gewoon de skylines?

ik denk dat laatste, daarmee gingen ze in lego's vaarwater zitten qua soort modellen, en das gewoon niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:11
Wom schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:17:

Die stickers doen inderdaad wel een beetje afbreuk vind ik. Hoe complexer en professioneler de modellen worden, hoe meer het gaat storen.

Vind het standpunt van de 'Held der Steine' eigenlijk wel logisch; met name de hele dure sets (Bugatti ed) dienen volgens hem zowel de bedrukte (dus geen sticker) als de kale variant van de stenen te hebben. Zodat je naar keuze een maagdelijk model of één met bedrukte stenen kunt bouwen.

Dat moet voor dat geld toch echt wel mogelijk zijn? En anders maken ze de set maar 2 euro duurder.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
xantos schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:53:
[...]

Nee hoor.. dat staat nergens... :)
Een Belgische collega van ons moest afgelopen jaar stoppen het beprinten van LEGO figuurtjes. Nu komt LEGO zelf met de mogelijkheid om figuren te beprinten. Nu weten we waarom ze moest stoppen .....

LEGO vond het onwenselijk dat we BOC producten verkochten in onze mooie winkel gespecialiseerd in LEGO producten. Met inmiddels meer dan 5.000 verkooppunten daarvoor waren we natuurlijk best al groot. Komt LEGO volgend jaar met onze BOC modellen op de markt? De tijd zal het leren. Of weten we nu waarom we moeten stoppen .......
https://m.facebook.com/st...9654732&__tn__=%2As%2As-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Stja... de berichtgeving is wel heel erg vaag op dit moment. Er staat dat LEGO het onwenselijk vond. "Of weten we nu waarom we moeten stoppen". Eerder zeiden ze dat ze zelf de stekker eruit hebben getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:58:
[...]
Een Belgische collega van ons moest afgelopen jaar stoppen het beprinten van LEGO figuurtjes. Nu komt LEGO zelf met de mogelijkheid om figuren te beprinten. Nu weten we waarom ze moest stoppen
Ehm... the what with the who now? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:03:
[...]

jij hebt netzoveel gemist als ikzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kende vooral; https://minifigs.me/

lees verder neits over feature vanuit lego zelf; ergens wel logisch dat ze aanbieden (of gaan aanbieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Lees de facebook pagina van BrickWorld maar eens.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Het lijkt me sterk dat Lego op zo'n manier zou communiceren over nieuwe diensten/producten, laat staan spin-off bedrijven echt gaat saboteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 09:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar er zijn zoveel meer sites/bedrijven die minifigs printen, raar dat die belgische moet stoppen, maar de rest door kan gaan? (zoals minifigs.me en eclipse).

(ok, kwaliteit van minifigs valt best tegen, SF fig was redelijk, maar die pokemon was gewoon slecht).
xantos schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:08:
[...]

Of je zet gewoon even een link neer.. :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

xantos schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:08:
[...]

nee; niets op facebook te zoeken :+ dan copy/past hier maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:12:
Maar er zijn zoveel meer sites/bedrijven die minifigs printen, raar dat die belgische moet stoppen, maar de rest door kan gaan? (zoals minifigs.me en eclipse).

(ok, kwaliteit van minifigs valt best tegen, SF fig was redelijk, maar die pokemon was gewoon slecht).

[...]

Of je zet gewoon even een link neer.. :/
https://www.facebook.com/bricksworldlegoexperience/

even naar beneden scrollen en wat oude berichten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:12:

Verschillende LEGO liefhebbers hebben afgelopen jaar een juridische brief ontvangen van LEGO met zware dreigementen en geldboetes. Ivm bedrukken van stenen, etc.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door xantos op 20-06-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nofi; is dat niet diezelfde zaak welke conflict had met benelux lego vertegewoordiger?
en nu moeten ze dicht/tak sluiten? ...

net GTST; zal vast wel iets 'binnenkamers' de oorzaak zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mompel... de BOC T1 aanhangwagen uitverkocht. Even verder zoeken. Wel op MP gevonden maar tegen hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:33:
Mompel... de BOC T1 aanhangwagen uitverkocht. Even verder zoeken. Wel op MP gevonden maar tegen hogere prijs.
kijk ook even bij a-tembo

vast ook hogere prijs, maar wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
himlims_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:08:
kende vooral; https://minifigs.me/

lees verder neits over feature vanuit lego zelf; ergens wel logisch dat ze aanbieden (of gaan aanbieden)
Gaat om dit nieuwtje

In de LEGO Store in Kopenhagen zou een Legopoppetjesprinter komen te staan.

dus...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phYzar
Heb ff door die Bricksworld dingen zitten lezen. Het verhaal is volgens mij als volgt:

- Ze zijn onlangs naar een hagelnieuw hip pand verhuisd
- Lego heeft zelfs financiëel ondersteund hierbij
- Lego heeft daarna iets aan zijn beleid gewijzigd
- Lego Benelux heeft een ander hoofd gekregen
- Winkels die geen franchise zijn krijgen maar een beperkt assortiment vanuit Lego geleverd
- Bricksworld was geen officiële Legowinkel/franchisenemer
- Om hun hippe nieuwe toko te kunnen blijven bekostigen hadden ze dat wel nodig
- Na een half jaar hopen op "promotie" meld meneer Lego Benelux dat ze dat niet mogen worden
- Ruzie
- Ze stoppen ermee (maar dus niet alleen door de ruzie maar doordat ze het op deze manier niet financiëel kunnen rondbreien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ofwel bad-management :+ / risicovol bedrijfsplan, jammer dat ze daardoor moeten stoppen

ps; Lego scheveningen 2019 *O* gaan we met busje tweakers na de opening?

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 20-06-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:53:
ofwel bad-management :+ / risicovol bedrijfsplan, jammer dat ze daardoor moeten stoppen

Je mocht daar toch alleen naar binnen als volwassene als je met je kind was? :? Dus waar halen we een tweede busje met kinderen vandaan? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 11:02
almightyarjen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Je mocht daar toch alleen naar binnen als volwassene als je met je kind was? :? Dus waar halen we een tweede busje met kinderen vandaan? :P
Misschien met een busje voor de deur langsgaan en de kinderen het busje inlokken met gratis snoep? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
phYzar schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:44:
Heb ff door die Bricksworld dingen zitten lezen. Het verhaal is volgens mij als volgt:

- Ze zijn onlangs naar een hagelnieuw hip pand verhuisd
- Lego heeft zelfs financiëel ondersteund hierbij
- Lego heeft daarna iets aan zijn beleid gewijzigd
- Lego Benelux heeft een ander hoofd gekregen
- Winkels die geen franchise zijn krijgen maar een beperkt assortiment vanuit Lego geleverd
- Bricksworld was geen officiële Legowinkel/franchisenemer
- Om hun hippe nieuwe toko te kunnen blijven bekostigen hadden ze dat wel nodig
- Na een half jaar hopen op "promotie" meld meneer Lego Benelux dat ze dat niet mogen worden
- Ruzie
- Ze stoppen ermee (maar dus niet alleen door de ruzie maar doordat ze het op deze manier niet financiëel kunnen rondbreien)
Lijkt me een prima samenvatting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

waar zou dat staan? Is (wordt) toch de eerste officiële Lego shop in Nld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
himlims_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:47:
[...]
waar zou dat staan? Is (wordt) toch de eerste officiële Lego shop in Nld?
Werd gemeld in diverse nieuws berichten zoals bv bij bouwsteentjes.info.
Er is ook geen officiële Lego shop. Dus geen echte PaB wall (betalen per gram en niet per beker) en je kunt er niets met je LEGO ViP kaart/punten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:19
alexbl69 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:56:
[...]

Die stickers doen inderdaad wel een beetje afbreuk vind ik. Hoe complexer en professioneler de modellen worden, hoe meer het gaat storen.

Vind het standpunt van de 'Held der Steine' eigenlijk wel logisch; met name de hele dure sets (Bugatti ed) dienen volgens hem zowel de bedrukte (dus geen sticker) als de kale variant van de stenen te hebben. Zodat je naar keuze een maagdelijk model of één met bedrukte stenen kunt bouwen.

Dat moet voor dat geld toch echt wel mogelijk zijn? En anders maken ze de set maar 2 euro duurder.
Ik zag zijn naam ook al eerder gepost met allemaal "argumenten" die nergens op slaan als die zich een beetje had verdiept in de materie bij Lego als bedrijf.

Stickers, ook op dure sets gaat nooit verdwijnen, zeker niet op de UCS sets. De reden daarvoor is heel simpel, terwijl ze bij een Ideas sets kunnen zeggen (die op de Old Fishing Store na) alleen maar bedrukte onderdelen hebben: "wij maken X aantal en daarna denken we heel misschien over een tweede run van productie", kan dat bij een UCS als de Bugatti niet. Waarom is deze vraag kant belangrijk? Omdat als Lego er boven zit, houden ze een berg onderdelen over (vandaar de colour vomit in sommige modellen, nog 1 van Steiner's ruk "argumenten" maar kom ik zo wel op terug) en dus nog erger want het is een berg BEDRUKTE onderdelen, absoluut nergens meer voor te gebruiken behalve de Bugatti.

Lego wordt sowieso al niet blij van bedrukte onderdelen naast het exact zelfde onderdeel onbedrukt in de fabriek, want dit neemt ruimte in en in Lego's adminstratie telt het bedrukte steentje als "nieuw onderdeel". Mensen die zich 2003 nog voor de geest kunnen halen dat Lego bijna falliet was, was vooral omdat Lego voor allerlei dingen een nieuw onderdeel maakte dat ze uiteindelijk rond de 7000 (?) unieke onderdelen zaten. Als Lego dat nu dus weer gaat doen kijken ze binnenkort naar hun vierde bijna faillissement? Minder kijken naar Lego als AFOL en meer zien als bedrijf.

Waarom is de 1x1 round tile van de Bugatti dan wel bedrukt? Goedkoop onderdeel en neemt minimale ruimte in beslag. Flopt de Bugatti? Dan heeft damage control z'n werk gedaan.

Dan nog even over de colour vomit. Ook dit is gewoon een beleid van Lego. Designers krijgen zelfs een bonus als ze onderdeel X en/of Y in kleur B verwerken in hun toekomstige set, omdat de baas dan simpel zegt: "we hebben van X en Y teveel gemaakt in kleur B, als je van elk 2-4 kan "verstoppen" in het model, komen we van deze nutteloze voorraad af". Een bedrijf dat z'n voorraden onder controle heeft, is vaak ook een gezond bedrijf en daar let Lego dus op. Dat dan een stel AFOLs zeuren over lime groen in hun Bugatti op een plek die als die af is nooit meer ziet, zal ze echt weinig uitmaken.

En nog even terug komen op die eerdere post over Steiner's "argumenten", de colour vomit van gears heeft een functie, namelijk domme bouwers waarvoor Lego hun instructies hufterproof moet maken en niveau kleuter met 4 parts max per stap anders hangen ze aan de telefoon bij de service desk van Lego: "hij doet het niet" en dat kost Lego weer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
De color vomit bij tandwielen en assen vind ik dan weer minder erg. Het laat ook beter de werking zien van bepaalde onderdelen ipv een draaiende grijze massa.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:19
Het mooist vind ik zelf bij de DB11, elke functie had van voor na achteren in het model zijn eigen kleur:
- Sturen zwart
- Drivetrain rood
- Paddle/gearshifter geel

Kon je gewoon in 1 oogopslag zien wat iets deed. Dit heeft Jeroen Ottens NB gedaan door alleen maar moderne gele/rode/zwarte asjes te gebruiken, enige uitzondering was een zwart 5.5L asje. Ik hoopte dat Lego dit ook ging doen of zelfs eigenlijk al van plan was na de introductie van rode en gele assen, maar helaas, domme bouwers hebben dat gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:45
Officiële eerste legoshop schijnt in 2019 volgens welingelichte bronnen te openen.

Hoogstwaarschijnlijk in het vernieuwde leidschenhage.

Volgens een medewerker van het ontwerpburo welke niets mag bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
AppieNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:34:
Stickers, ook op dure sets gaat nooit verdwijnen,

Waarom is de 1x1 round tile van de Bugatti dan wel bedrukt? Goedkoop onderdeel en neemt minimale ruimte in beslag. Flopt de Bugatti? Dan heeft damage control z'n werk gedaan.
De Bugatti kost 400 euro, dat is 170 euro méér dan de BWE die nog meer parts heeft ook (3599 vs 3929). En voor 170 euro extra wil je niet alles-behalve-premium stickers omdat Lego geld moet besparen. Op een set van 100 euro heb je gelijk, maar iets wat zó premium is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

[...]

Ik vóel me kind, telt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Versaevel schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:48:
Officiële eerste legoshop schijnt in 2019 volgens welingelichte bronnen te openen.

Hoogstwaarschijnlijk in het vernieuwde leidschenhage.

Volgens een medewerker van het ontwerpburo welke niets mag bevestigen.
vorig jaar deze tijd was dat gerucht er ook al:
Verwijderd in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"

Als ze er al zouden komen zou dat wel vreemd zijn aangezien lego altijd volgehouden heeft dat er in de benelux geen extra lego shops zouden komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:53:

ik kom wel fietsen..
[...]

dat is natuurlijk niet 100% zeker maar dat schijnt wel (bij enkele?) het geval te zijn
Pagina: 1 ... 63 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .