Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.122 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
almightyarjen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Je mocht daar toch alleen naar binnen als volwassene als je met je kind was? :? Dus waar halen we een tweede busje met kinderen vandaan? :P
Bij diverse bestaande LEGO Discovery Centres zijn een aantal keer per maand AFOL-avonden, en dan zijn enkel AFOLs welkom en zijn er ook speciale AFOL acties/events...

En het LEGO Discovery Center in Scheveningen gaat open in de zomer van 2019... dus is er nog voldoende tijd voor kinderen, als je die nog niet hebt >:)

[ Voor 15% gewijzigd door chrisO op 20-06-2018 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

Heb er eentje van 10 weken, die is bij voldoende compensatie wel in te huren anders :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:39
phYzar schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:00:
[...]

De Bugatti kost 400 euro, dat is 170 euro méér dan de BWE die nog meer parts heeft ook (3599 vs 3929). En voor 170 euro extra wil je niet alles-behalve-premium stickers omdat Lego geld moet besparen. Op een set van 100 euro heb je gelijk, maar iets wat zó premium is?
Dus omdat het al veel kost, moet het Lego nog meer kosten in voorraadruimte en potentiele afschrijvingen? Ok...

De BWE is trouwens oneerlijk vergelijkingsmateriaal, iets met tracks met X aantal onderdelen is altijd al goedkoper geweest dan iets met banden en hetzelfde X aantal onderdelen. Ze zijn door minder logge onderdelen als hubs, velgen en banden gewoon goedkoper in productie voor Lego en dat ziet de consument (zowaar) terug in de prijs. Daarnaast zit van die €170 euro toch aardig stukje (€30-40?) in het boekje en het feit dat alle dozen met de hand gevuld worden (zie fabriek filmpje van de Porsche). Dit wordt gedaan omdat het goedkoper is voor 1 set om een stel tjechen dit te laten doen voor 4 euro per uur dan een hele productie lijn op te zetten die 2 boekjes, 5 doosjes en velgen keurig 4 op een rij doet, waardoor de prijs nog hoger zou worden doordat die investering terug verdient moeten worden.

Wat is er trouwens mis met de stickers? Lego stickers zijn tegenwoordig dik in orde wat mij betreft en sowieso heel veel beter dan de troep die bijv. op de F1 BMW Williams zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Stickers plakken altijd verkeerd. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik heb geen enkele sticker verkeerd zitten :P Het is 1 van de pluspunten van een nogal ocd timmermansoog :) (en het helpt ook dat ik maar bij 1 op 10 sets daadwerkelijk de stickers gebruik :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wat er mis is met stickers?
Die dingen laten na jaren verkleuren, drogen op en vallen eraf.. zie dan nog maar een stickervelletje te krijgen voor een leuk bedrag..

ik plak niet/nauwelijks.. waardoor ik geen idee heb wat stickers 10 jaar terug nu zouden doen.. (indien geplakt) maar weet van oude (begin jaren 90) sets dat ze heel kwetsbaar zijn geworden en eigenlijk een extra beschermlaag hadden moeten hebben
printed tiles zijn gewoon nog prima afgezien van lichte verkleuring als het veel in de zon heeft gestaan

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 20-06-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Hebben we het over de huidige stickers en dan komt die met ervaringen van 90's stickers....

Ik wil niet zeggen dat de lijm van de huidige stickers ook niet los zal laten met de jaren, maar feit is gewoon dat ze steviger zijn dan de stickers uit de 90's* en zeker de 00's. Dus terugkomend op hetgeen waar me vraag om begon, namelijk de opvatting "alles-behalve-premium" stickers: de huidige stickers kunnen voor stickers niet veel beter imo. It's as premium as they are going to get.

* mijn persoonlijke ervaring met 90's stickers heb ik weinig klachten over trouwens, de meeste plakken zelfs nog aan alle kanten, niet verkleurd en brokkelen ook niet spontaan (zoals die uit de 00's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:15

Cheezus

Luiaard

Mijn ervaring met de huidige stickers is anders ook waardeloos, van de unimog, en de 8297 off-roader laten ze ook gewoon los. Leuk als display-model -O-
Ik plak ze dus ook niet meer en als bij die bugatti de stickers na een paar jaar ook los beginnen te raken is dat knap waardeloos (deze zullen praktisch allemaal als display model worden aangeschaft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:06

almightyarjen

When does the hurting stop?

@AppieNL ik snap je punt absoluut wat betreft magazijnruimte, bedrukte tiles waar Lego niets meer mee kan enzovoorts maar ik vind wel dat je bij luxe sets van €350+ bedrukte tiles mag verwachten. Dan drukken ze er maar €10 bovenop voor de gemaakte kosten, daar kraait niemand naar op zo'n bedrag en om heel veel verschillende onderdelen gaat het dan niet, aangezien er niet zo heel veel sets boven de €350 zijn.

Ik zie bedrukte tiles als een stukje luxe, exclusiviteit. Los van het feit of stickers na 10 jaar al dan niet van ellende van het model vallen.

Daarnaast: de overproductie kan Lego wel (als bulk) op Bricklink zetten, verdienen ze er toch nog wat aan :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Cheezus schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:29:
Mijn ervaring met de huidige stickers is anders ook waardeloos, van de unimog, en de 8297 off-roader laten ze ook gewoon los. Leuk als display-model -O-
Ik plak ze dus ook niet meer en als bij die bugatti de stickers na een paar jaar ook los beginnen te raken is dat knap waardeloos (deze zullen praktisch allemaal als display model worden aangeschaft).
Een set uit 2008 en 2011, dus 7 en 10 jaar, ligt wel een beetje in de verwachting wanneer lijm ophoudt.
almightyarjen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:29:
@AppieNL ik snap je punt absoluut wat betreft magazijnruimte, bedrukte tiles waar Lego niets meer mee kan enzovoorts maar ik vind wel dat je bij luxe sets van €350+ bedrukte tiles mag verwachten. Dan drukken ze er maar €10 bovenop voor de gemaakte kosten, daar kraait niemand naar op zo'n bedrag en om heel veel verschillende onderdelen gaat het dan niet, aangezien er niet zo heel veel sets boven de €350 zijn.

Ik zie bedrukte tiles als een stukje luxe, exclusiviteit. Los van het feit of stickers na 10 jaar al dan niet van ellende van het model vallen.

Daarnaast: de overproductie kan Lego wel (als bulk) op Bricklink zetten, verdienen ze er toch nog wat aan :P
Ok, even een voorbeeldje:

Bugatti 26 stickers, dus 26 bedrukte onderdelen extra. Zelfs als €10 bovenop de huidige prijs per set toereikend is om de kosten te dekken dan hebben ze na 2 jaar (gemiddelde looptijd van een set) het risico dat ze blijven zitten met een onbruikbare voorraad in hun fabrieken in Tjechie, Mexico en China (?). Dat zijn dus 78 mogelijke voorraad stapels.

Voor de duidelijkheid: ik zie liever ook bedrukte onderdelen, maar Lego is en blijft een bedrijf en 78 bakken aan risico gaat een bedrijf niet doen. Klaar. Kan je nog zoveel verwachten voor x-bedrag set, daarmee help je alleen maar Lego de vernieling in en dat willen we volgens mij allemaal niet.

En zelfs als ze dat doen, raken ze het ook niet kwijt op Bricklink. Deze onderdelen krijgen ze zelfs niet gratis gedumpt bij AFOLs tenzij iemand een Bugatti brug wil bouwen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:58:

Bugatti 26 stickers, dus 26 bedrukte onderdelen extra. Zelfs als €10 bovenop de huidige prijs per set toereikend is om de kosten te dekken dan hebben ze na 2 jaar (gemiddelde looptijd van een set) het risico dat ze blijven zitten met een onbruikbare voorraad in hun fabrieken in Tjechie, Mexico en China (?). Dat zijn dus 78 mogelijke voorraad stapels.

Voor de duidelijkheid: ik zie liever ook bedrukte onderdelen, maar Lego is en blijft een bedrijf en 78 bakken aan risico gaat een bedrijf niet doen. Klaar. Kan je nog zoveel verwachten voor x-bedrag set, daarmee help je alleen maar Lego de vernieling in en dat willen we volgens mij allemaal niet.

En zelfs als ze dat doen, raken ze het ook niet kwijt op Bricklink. Deze onderdelen krijgen ze zelfs niet gratis gedumpt bij AFOLs tenzij iemand een Bugatti brug wil bouwen of zo
26 verschillende onderdelen aan extra magazijnbakken is vrij weinig t.o.v. de 1.000 or so verschillende onderdelen die Lego in totaal heeft. Daarnaast wordt er zoveel aan parts gerecycled omdat ze niet door de strenge (en terechte) kwaliteitscontrole komen, ik vraag me af of ze het merken. Ik denk niet dat Lego daarmee de vernieling in gaat omdat het maar echt een heel erg beperkt aantal onderdelen betreft. Anyway, ik denk dat we er allebei anders over blijven denken en dat respecteer ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Onbedrukte onderdelen kunnen ze recyclen. Bedrukt wordt wellicht lastiger (?) Zakjes van sets die een onderdeel missen, komen ook niet terug in het sorteer proces, die worden gedumpt bij AFOLs (die daarvoor mogen betalen). Dus er zitten zeker marges in, die zijn ook allemaal berekend in de adviesprijs, wat jij nu wil is dat ze rekening gaan houden met nog een marge. Eentje die heel snel de spuigaten uit kan lopen, want je telt 26 extra bakken voor 1 set ja, maar denk je dat het daar dan bij blijft? Dan moeten de rest van de UCS en €350+ sets ook.

En misschien heb je helemaal gelijk, en kunnen ze dit prima hebben (Lego sets hebben prima marges). Feit is wel dat het hoe dan ook geld kost en de winst discutabel is wat betreft klantentevredenheid (voor de massa, dus niet de paar mensen in dit topic). Als de massa dit namelijk echt zo'n drama vond/vind, was het allang aangepast (en meegerekend in de adviesprijs), zoals de handleidingen.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 20-06-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:35:
Feit is wel dat het hoe dan ook geld kost en de winst discutabel is wat betreft klantentevredenheid (voor de massa, dus niet de paar mensen in dit topic). Als de massa dit namelijk echt zo'n drama vond/vind, was het allang aangepast (en meegerekend in de adviesprijs), zoals de handleidingen.
Daar heb je absoluut een goed punt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

AppieNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:35:
Onbedrukte onderdelen kunnen ze recyclen. Bedrukt wordt wellicht lastiger (?)
Vroeger (jaren '80) hadden ze gewoon standaard bedrukte steentjes, met diverse designs, die in meerdere sets werden hergebruikt.

Misschien dat het probleem eerder alle extra details zijn die in moderne sets zitten en die niet met steentjes worden weergegeven... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@AppieNL Het is ook een feature waarmee ze zich kunnen onderscheiden van andere partijen. Een stickerset vind ik in de regel een afknapper en het is totaal niet te voorspellen of een set stickers heeft of niet. Wat me wel opvalt is dat steeds vaker stickers gebruikt worden. Hier komt namaak er niet in, maar bij anderen kan bedrukken/niet bedrukken net het verschil zijn tussen Lego en een namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

enig idee wat bij bricklink shop; afol-supply aan de hand is?

https://store.bricklink.com/apple_brick#/

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:35:

Op vakantie neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

We are updating our inventory and will be back within two hours.
nieuwe items? voorraad correcties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Voorraad update, en weer online! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Amphiebietje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:56:
[...]

Vroeger (jaren '80) hadden ze gewoon standaard bedrukte steentjes, met diverse designs, die in meerdere sets werden hergebruikt.

Misschien dat het probleem eerder alle extra details zijn die in moderne sets zitten en die niet met steentjes worden weergegeven... :')
Tja, vroeger was een "politie" steentje natuurlijk multi inzetbaar. Dat gaat lastig met "Bugatti" of het nu op een universeel steentje staat of niet.
Señor Sjon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:48:
@AppieNL Het is ook een feature waarmee ze zich kunnen onderscheiden van andere partijen. Een stickerset vind ik in de regel een afknapper en het is totaal niet te voorspellen of een set stickers heeft of niet. Wat me wel opvalt is dat steeds vaker stickers gebruikt worden. Hier komt namaak er niet in, maar bij anderen kan bedrukken/niet bedrukken net het verschil zijn tussen Lego en een namaak.
Dus je advies om zich te onderscheiden van de concurrentie is om Lego op meer kosten te jagen die hoe dan ook worden doorberekend naar de klant en dus een nog groter prijsverschil tussen de 2 merken zodat dit hun "unieke feature" wordt? 8)7

Lego heeft ook nog genoeg "features" staan zoals klantenservice en geen gejat designwerk dat er voor de concurrentie nog een lange weg is te gaan.

Zoals ik al eerder zei, als dit echt een probleem was voor de massa, had Lego het allang gehoord bij de klantenservice. Dus het beperkte groepje die dit een probleem vindt, gaat echt niet ineens daarom een nepperd kopen ipv echt en als ze het doen is dat groepje nog kleiner.

En als je een stickervel in de regel al een afknapper vindt, vraag ik me af waarom je nog Lego na de 80's hebt gekocht.

Mijn regel is: verwacht stickers en wordt aangenaam verrast door 99% Ideas sets en Dimensions met allemaal gedrukt.

Het enige wat ik storend vind aan stickers is als ze eigenlijk de complete look bepalen van een set, zoals het witte vliegtuig 42025, 1 buis puur wit zonder stickers.

Ook had ik bij de Mack liever echte gaten gezien als raampjes in de sleeper ipv stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
AppieNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:54:
[...]
Mijn regel is: verwacht stickers en wordt aangenaam verrast door 99% Ideas sets en Dimensions met allemaal gedrukt.

Het enige wat ik storend vind aan stickers is als ze eigenlijk de complete look bepalen van een set, zoals het witte vliegtuig 42025, 1 buis puur wit zonder stickers.
Ik geloof dat Junior sets ook geen stickers bevatten? Geen idee of dat ook op de prijs weegt, of alleen de grote onderdelen de prijs bepalen.

Dat vliegtuig heb ik hier nog in de doos staan, en het is inderdaad nogal 'sticker heavy'. Ik heb het nog niet gebouwd vanwege een gebrek aan ruimte hier 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
AppieNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:58:
[...]

Een set uit 2008 en 2011, dus 7 en 10 jaar, ligt wel een beetje in de verwachting wanneer lijm ophoudt.

[...]

Waarom zouden ze blijven zitten met een grote voorraad bedrukte steentjes? Ik neem aan dat ze bij LEGO slim genoeg zijn om voldoende aantal steentjes + een kleine marge te maken, voor het te produceren aantal exemplaren van die set. Dan blijven ze aan het einde van de productie cyclus hooguit zitten met een kleine (verwaarloosbare) hoeveelheid extra steentjes (te gebruiken voor kapotte/missende steentjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bij verschijnen van Nieuw modular is soms een bijpassende polybag (giveaway). Zo had je bij detective de flowercart, voor “smokkelen van candy”. Weet iemand welke bijpassend was bij Parisian restaurant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:54:
Bij verschijnen van Nieuw modular is soms een bijpassende polybag (giveaway). Zo had je bij detective de flowercart, voor “smokkelen van candy”. Weet iemand welke bijpassend was bij Parisian restaurant?
Ik denk dat er geen passende polybag was voor die modular. In 2014 is slechts één Creator polybag verschenen met een mini scene, de 40108 Balloon Cart. Ik veronderstel dat deze eerder bij een andere release uit 2014 hoort: 10244 Fairground Mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Waarom zouden ze blijven zitten met een grote voorraad bedrukte steentjes? Ik neem aan dat ze bij LEGO slim genoeg zijn om voldoende aantal steentjes + een kleine marge te maken, voor het te produceren aantal exemplaren van die set. Dan blijven ze aan het einde van de productie cyclus hooguit zitten met een kleine (verwaarloosbare) hoeveelheid extra steentjes (te gebruiken voor kapotte/missende steentjes).
Ik begin hier inmiddels aardig in herhaling te vallen dus ben er wel een beetje klaar mee, maar goed.

Omdat hoe goed een analyse van verwachte verkopen ook kan zijn, niks zo onvoorspelbaar is als de grillen van de consument?

Ik zuig dat stukje van designers die een bonus krijgen voor het gebruik van overgebleven onderdelen niet uit me duim of zo. Lego maakt wel eens verkeerde inschattingen, doet elk bedrijf. Dan wordt de vraag dus: hoe los je het op en veel belangrijker: hoe voorkom ik dit scenario? Het feit dat je stickers krijgt ipv bedrukt valt dus onder het kopje 'voorkomen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik zie net dat de Lego Brand store weer op voorraad is in de Lego store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Promobricks.de meldt dat de Xtra polybags vanaf augustus ook verkrijgbaar zullen zijn op S@H (ipv store exclusive).
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/06/lego-xtra-billund-shop2.jpg
Aan de stock te zien in Wijnegem (laatste keer dat ik er was) zijn deze polybags heel populair.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 21-06-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^Ik vind ze ook erg leuk! kan net even dat extra stukje detail geven aan je city :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Brengt inderdaad extra detail aan de stad. Iets om in de gaten te houden voor bij komende bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:01:
Promobricks.de meldt dat de Xtra polybags vanaf augustus ook verkrijgbaar zullen zijn op S@H (ipv store exclusive).
[afbeelding]
Aan de stock te zien in Wijnegem (laatste keer dat ik er was) zijn deze polybags heel populair.
Die zijn wel handig, heb zelf momenteel slecht één stoplicht in mijn stad en kan er dus wel nog een aantal gebruiken Dit is wel een eenvoudige manier om er een aantal toe te voegen :).

200 fish found!

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• AppieNL
MOC'je dat ik van de week in elkaar heb gezet. De meeste hier vast nog wel bekend als zo'n beetje de eerste meme ever? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 21:47

vhal

ಠ_ಠ

AppieNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:04:
MOC'je dat ik van de week in elkaar heb gezet. De meeste hier vast nog wel bekend als zo'n beetje de eerste meme ever? :)
[video]
_O- raap mij op _O- oOo

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LQ6bc5HvPPZYCej5c1Cr0Ntr/full.jpg

Stiekem wel verslavend die Brickheadz.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kijk eens wat de postbode voor mij had vandaag!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aqKQOQd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:47:

[afbeelding]
Proficiat Arjen! Op naar een nulletje meer op die plaat? :)
_/-\o_ *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:03:
[...]

Proficiat Arjen! Op naar een nulletje meer op die plaat? :)
_/-\o_ *O* d:)b
Thanks! 1M subs gaat met de huidige snelheid nog 15 jaar duren :D -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

[afbeelding]
Gefeliciteerd. Komt er nou een video waarin je die 100K+ volgers gaat bedanken?

Wat ik me trouwens afvraag, stel dat er nu zoveel volgers gaan ontvolgen zodat je weer onder de 100.000 komt, zou je dan een bericht krijgen dat je je prijs moet inleveren?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:54
Inmiddels een hoop onderdelen binnen om de achtbaan wat op te leuken/vullen. Hier alvast wat foto's, er zijn nog onderdelen onderweg dus er komt nog een update :-)

Iemand nog suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AiFza2Hed171YAzA4UjvhAxZ/full.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pWFsbLu4ShXk8hytWLHCGA0D/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yalO0asason31ia6BAlicTqD/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z0k9KQekalTrBEqv4XVPPiID/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7R2rwv70NdpwMln0AZmyTYqM/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fEe7w5Q96zlhhuNzBAhD2KPs/full.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rYHQyzyD6gCIaBZ5AE2y1d93/full.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IJyGmhnOadVzEWKFBYSXZu0F/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door MarkH NL op 21-06-2018 22:05 ]

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25

Ethirty

Who...me?

Speciaal voor jullie Lego-fans een dubbelpost...

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Op vakantie de Mack truck meegenomen, zakjes 1&2 net gehad. Eerste Lego sinds 20 jaar weer ongeveer.
Eerste indruk: hoop vernieuwd, hoop overkill aan bevestigingen maar de lol is er nog steeds!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

Welkom terug uit The Dark Ages.
Hou je banksaldo in de gaten de komende tijd, maar vooral veel pleziet!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MarkH NL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:21:
Inmiddels een hoop onderdelen binnen om de achtbaan wat op te leuken/vullen. Hier alvast wat foto's, er zijn nog onderdelen onderweg dus er komt nog een update :-)

Iemand nog suggesties?
misschien zo iets; Kapoen in "Het Grote Lego Topic - Deel 5" (die balonnen?)

weet niet hoe degelijk die constructie is; maar misschien leuk iets op 'hoogte' te doen? abseilen?

@AppieNL ge-wel-dig
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/epicrapbattlesofhistory/images/c/c2/Peanut-butter-jelly-time.gif/revision/latest?cb=20141129150614

[afbeelding]
vraagje; how komen ze aan je adres details? dat heb ik me altijd afgevraagd (vul praktisch nergens waarheid in). Krijg je daarover een bericht?

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 22-06-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
himlims_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:27:
[...]

misschien zo iets; Kapoen in "Het Grote Lego Topic - Deel 5" (die balonnen?)

weet niet hoe degelijk die constructie is; maar misschien leuk iets op 'hoogte' te doen? abseilen?
De balloon cart is onderweg ;-) qua hoogte denk ik dat er niet veel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MarkH NL schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:33:
[...]

De balloon cart is onderweg ;-) qua hoogte denk ik dat er niet veel te doen is.
ik dacht meer aan; abseilen (trapje na boven, en vervolgens interactief naar beneden) of soort overview platform (voor de gene die de atractie niet in durven :+). Misschien klein gebouwtje voor tools/onderhoud etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
himlims_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:35:
[...]

ik dacht meer aan; abseilen (trapje na boven, en vervolgens interactief naar beneden) of soort overview platform (voor de gene die de atractie niet in durven :+). Misschien klein gebouwtje voor tools/onderhoud etc.
Ah op die manier.. dat is misschien wel grappig ja :-) eens zien of daar nog plek voor is als alles binnen is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Guardian1980 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:35:
Gefeliciteerd. Komt er nou een video waarin je die 100K+ volgers gaat bedanken?

Wat ik me trouwens afvraag, stel dat er nu zoveel volgers gaan ontvolgen zodat je weer onder de 100.000 komt, zou je dan een bericht krijgen dat je je prijs moet inleveren?
Ja, er komt een video maar ik ga eerst op vakantie :P Het wordt een korte video, aangezien ik al een Q&A bij 50k heb gedaan. Ik doe wel weer een nieuwe Q&A bij 150k o.i.d.

Nee, je hoeft hem niet meer in te leveren :D Het duurt wel een aantal weken voordat je in aanmerking komt dus als je even boven de 100k schiet en er daarna weer structureel onder zit kom je niet in aanmerking. Maar ik schat in dat als je de 100k haalt, dat je subscriberbase dan ook wel structureel aan het groeien is, anders haal je dat aantal al niet.
himlims_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:27:
vraagje; how komen ze aan je adres details? dat heb ik me altijd afgevraagd (vul praktisch nergens waarheid in). Krijg je daarover een bericht?
Ja, dat verifiëren ze. Ik heb wel mijn echte adres bij Youtube opgegeven, volgens mij moest dat ook wettelijk o.i.d. en voor het terugkrijgen van je kanaal als het gehackt is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:45
Zo, in 5 dagen tijd de Old Fishing Store en de Roller Coaster in elkaar gezet. Tot zover het voornemen om het rustig aan te doen en er lang van te genieten (heb ik alsnog gedaan, maar iets minder lang dan ik dacht). Nu eerst een groter huis vinden voordat ik nieuwe sets koop :D.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Chevalric schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:08:
Zo, in 5 dagen tijd de Old Fishing Store en de Roller Coaster in elkaar gezet. Tot zover het voornemen om het rustig aan te doen en er lang van te genieten (heb ik alsnog gedaan, maar iets minder lang dan ik dacht). Nu eerst een groter huis vinden voordat ik nieuwe sets koop :D.
Haha, veel geluk met dat voornemen. Ik woon op een appartement, maar dat houdt me niet tegen om toch sets aan te schaffen die ik echt wil (en uiteraard mooi vind). Roteren en sorteren is de boodschap ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn halve vliering ligt nog vol en ik woon vrijstaand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 19:55
Mijn pakket is net geleverd door TNT kreeg ik bericht van

Vanavond eens aan de slag met de 31084
Ik vond deze wel een leuke uitstraling hebben.
Heb hem via korting bij Bol kunnen bestellen voor 40 euro.
Hij was daar al voor 69,99 in de aanbieding.

Heb nog een oude pf liggen en dan eens kijken of ik daar iets mee kan fabriceren.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kapoen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:21:
[...]

Haha, veel geluk met dat voornemen. Ik woon op een appartement, maar dat houdt me niet tegen om toch sets aan te schaffen die ik echt wil (en uiteraard mooi vind). Roteren en sorteren is de boodschap ;)
Just curious, hoe doe je dat roteren dan?

Ik heb momenteel in de woonkamer een aardig aantal technic en speed champions sets on display staan, maar door samenwonen denk ik er serieus aan om wat terug te schalen (zodat vriendinlief wat meer ruimte krijgt voor haar hobby, boeken), tegelijkertijd heb ik ook wel weer veel zin in een nieuwe build...

Ik kan me wat moeilijk voorstellen dat ik de dingen die ik dan naar zolder zou verbannen er nog eens afhaal, er ligt namelijk op zolder al genoeg, en daar doe ik verder ook niks mee. Daarnaast, hoe kies je?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Herkenbaar probleem! Ik bouw gewoon waar ik zin in heb en heb meestal stukjes nodig van andere sets doordat meestal de Mocs bouw via Rebrickable. Heb nu de Aston Martin staan, de parisian restaurant en de Caterham. Die eerste gaat binnenkort uit elkaar om weer wat nieuws te bouwen. De Porsche wil ik nog wel weer bouwen aangezien de Bugatti ook wel gaat komen 😉. Ik ruil het dus een beetje uit met elkaar. Plus zo houd ik de verzameling wat compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Clavat schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:27:
Mijn pakket is net geleverd door TNT kreeg ik bericht van

Vanavond eens aan de slag met de 31084
Ik vond deze wel een leuke uitstraling hebben.
Heb hem via korting bij Bol kunnen bestellen voor 40 euro.
Hij was daar al voor 69,99 in de aanbieding.

Heb nog een oude pf liggen en dan eens kijken of ik daar iets mee kan fabriceren.
hoe? leuke set, maar imho geen 70,- waard. 50-ish zou nog wel ok vinden;
hoe voor 40 bij die bolle?

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 22-06-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 19:55
himlims_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:06:
[...]

hoe? leuke set, maar imho geen 70,- waard. 40-50 zou nog wel ok vinden; hoe voor 40 bij die bolle?
had nog een 10 euro korting liggen van die lego actie bij bol
En Airmails die ik had liggen. en op moesten

kwam ik op 40 euro uit.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

_Rene_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:59:
Herkenbaar probleem! Ik bouw gewoon waar ik zin in heb en heb meestal stukjes nodig van andere sets doordat meestal de Mocs bouw via Rebrickable. Heb nu de Aston Martin staan, de parisian restaurant en de Caterham. Die eerste gaat binnenkort uit elkaar om weer wat nieuws te bouwen. De Porsche wil ik nog wel weer bouwen aangezien de Bugatti ook wel gaat komen 😉. Ik ruil het dus een beetje uit met elkaar. Plus zo houd ik de verzameling wat compact.
Tja, ik ben enigszins hooked aan de speed champions, heb er inmiddels een stuk of 24 verveeld over 4 vakken van een ikea kallax. Niveau er onder staan 3 technic motoren (allemaal in enige mate gemod), bovenop een gemodde 42000, de technic Enzo en de creator F40.

Dan op een andere kast nog een zwaar gemodde 42039, een C-model 42077 en wat kleine meuk, en op mn bureau en TV meubel various kleinere technic/city meuk.

Zit er aan te denken om de hele boel terug te schalen naar pakweg 4 ikea standard vakjes en de bovenkant van zo'n unit, wat dus betekent vakjes ruimte halveren, en nog maar ruimte voor 1 grote technic auto (tegenover de 4 die ik nu heb staan)

moeilijk moeilijk....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
vectormatic schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:45:
[...]
Just curious, hoe doe je dat roteren dan?
Schoendozen en (namaak) ziplock bags om modellen die ik afbreek te bewaren. Daarna andere modellen opbouwen? Ik roteer uiteraard niet elke week, maar als ik zin heb om weer eens een groot model op te bouwen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kapoen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:33:
[...]

Schoendozen en (namaak) ziplock bags om modellen die ik afbreek te bewaren. Daarna andere modellen opbouwen? Ik roteer uiteraard niet elke week, maar als ik zin heb om weer eens een groot model op te bouwen... :)
Ah, jij slaat ze in stukjes op?

Best een idee, is ook leuk om weer eens wat op te bouwen, alleen gaat dat met gemodde technic sets een dingetje worden.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:33:
[...]

Maar je koopt jaarlijks meerdere nieuwe sets. Je display ruimte is beperkt, dus je collectie schoendozen groeit maar door en ik neem aan dat je opslag ruimte beperkt is. Dus komt er een moment dat je geen ruimte meer hebt en wat dan?

Ik loop/liep zelf ook tegen dit probleem aan en aangezien ik niet al te vaak opgebouwde sets roteer, heb ik dus vorig jaar besloten mede dankzij LEGO zelf om minder sets te gaan kopen en meer mijn eigen MOCs te bouwen.

Ik heb sinds oktober vorig jaar slechts 1 enkele grote set (de NASA Apollo) gekocht en deze pas 1/2 gebouwd.
Het zelf bouwen van MOCs gaat een stuk langzamer, bij mij zelfs extreem langzaam, dus mijn LEGO collectie groeit nauwelijks. en denk zelfs dat ik nu meer plezier beleeft met mijn LEGO, dan in de tijd dat ik 3-4 grote sets per jaar kocht.

Zo vind ik de LEGO expert rollercoaster erg leuk, maar die is mij te duur, neemt veel ruimte in beslag en de build-experience lijkt mij minder (te veel herhaling).
Ik heb een groot station in aanbouw staan, het duurt nog wel even voor dat die klaar is. Dus mijn idea was om de benodigde rails etc.. voor de rollercoaster te kopen. Vervolgens de rollercoaster in het station-in-aanbouw te plaatsen. Dat bespaart ruimte (station staat er toch al) en geld want ik hoef enkel de rail en enkele karretjes aan te schaffen. De muren van het station gebruik ik om de support van de rails aan op te hangen. Dan kunnen ik en mijn kinderen genieten van rond rijdende achtbaankarretjes, zonder dat het mij extra ruimte en veel geld kost.

[ Voor 24% gewijzigd door chrisO op 22-06-2018 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:44:
[...]
Maar je koopt jaarlijks meerdere nieuwe sets. Je display ruimte is beperkt, dus je collectie schoendozen groeit maar door en ik neem aan dat je opslag ruimte beperkt is. Dus komt er een moment dat je geen ruimte meer hebt en wat dan?

Ik loop/liep zelf ook tegen dit probleem aan en aangezien ik niet al te vaak opgebouwde sets roteer, heb ik dus vorig jaar besloten mede dankzij LEGO zelf om minder sets te gaan kopen en meer mijn eigen MOCs te bouwen.
Voorlopig heb ik nog voldoende opslag, maar je hebt gelijk het is eindig. In mijn woonkamer staan drie creator voertuigen (T1, Beetle en Mini) en ship in a bottle. In schoendozen heb ik 42009 MKii, Sopwith Camel en Trevi Fontein, dus dat valt nog mee. Winter Village spul past tot nu toe in een kleinere plastic kist en die wring ik in mijn voorraad kast (lekker zacht tussen WC papier en keukenrollen :D ). Rond de feestdagen zet ik een klein extra tafeltje op voor dat thema.

Voor de modulars in mijn bureau is het probleem inderdaad iets nijpender, dat ga ik oplossen door een tweede plank vrij te maken boven m'n PC. Nu je het zegt, ik koop eigenlijk ook steeds minder (grotere) sets en MOC meer. De grootste set die ik dit jaar tot nu toe heb aangeschaft is de Diner, al de rest is een pak kleiner/partspack/PaB. Assembly Square moet ik nog aanschaffen, en als ik eerlijk ben is plaats inderdaad een remmende factor.

Misschien wordt het tijd om het ouderlijk huis eens vol te stouwen, een ongebruikte zolder lonkt.
(Ik zie m'n moeder al kijken met een blik van 'not on my watch' >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ruimte (en geld) is ook de reden dat ik het kermisthema toch maar links laat liggen. Mijn kinderen zijn er nog net te jong voor om het zelf te maken (als je nog niet kan lezen, kan je ook niet 12 blokjes aftellen :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier ook weinig display ruimte, weinig tijd om te bouwen en weinig ruimte om ze te bewaren. Zit eraan te denken om de dichte/niet gebouwde dozen in mijn schuur te plaatsen. Alleen durf ik dat niet aan.

Ik wil dit jaar nog de Ninjago City, Draaimolen, Achtbaan, Bugatti, London Bus, nieuwe Winter Village kopen. Diner en Dock kunnen wachten tot volgend jaar en twijfel of ik de Mack wil kopen. Als ik twijfel, ga ik het alsnog (iets) duurder kopen in de toekomst, (als ik groter ga wonen), waar ik van zou gaan balen. Dus is de kans groot dat ik de Mack alsnog ga kopen... Pfft....

Hoe bewaren jullie jullie Lego als er een (minimale) kans bestaat dat de doos nat zou kunnen worden. Mijn schuur is niet vochtig, kans op nat worden is miniem, maar je weet het nooit.

Houden jullie bij hoeveel setjes jullie eigenlijk bezitten op brickset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Suli schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:39:
Hoe bewaren jullie jullie Lego als er een (minimale) kans bestaat dat de doos nat zou kunnen worden. Mijn schuur is niet vochtig, kans op nat worden is miniem, maar je weet het nooit.
Vuilniszak eromheen, dicht plakken met tape.
Houden jullie bij hoeveel setjes jullie eigenlijk bezitten op brickset?
Ja. Inclusief status (opgebouwd, uitgesorteerd, etc) en oorspronkelijke aankoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Ik heb mijn hele collectie in brickset staan. Ook omdat ik veel van rebrickable bouw. Zo breek ik regelmatig opgebouwde sets af om er iets nieuws van te maken.
Wil me echter wat meer op Lego city gaan richten maar zo'n stad neemt zoveel ruimte in!
Denk dat ik plek ga maken in de garage en daar een tafelopstelling ga maken. Dus ook hier gebrek aan ruimte 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Roeltjuh schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:31:
[...]

Vuilniszak eromheen, dicht plakken met tape.
opening vuilniszak aan de onderkant en opbergen op een (kleine) verhoging..
dan kan er ook nooit wat in lopen..

Na mijn lekkage op de zolder ligt er nu permanent een stuk bouwplastic over de dozen heen
ik heb mijn moduliars zonder af te breken (iig zo min mogelijk) in 1x in een doos van 25x25x25 gezet..
laat een grond plaat nou daar precies inpassen :)
sommige modellen zijn helaas ietsjes te hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ps: de Lego shop, is weer beschikbaar in de Lego shop :+ in max 2stk p/p

https://shop.lego.com/en-...le-LEGO-Brand-Store-40305

[ Voor 31% gewijzigd door himlims_ op 23-06-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 21:35
himlims_ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:10:
Ps: de Lego shop, is weer beschikbaar in de Lego shop :+ in max 2stk p/p

https://shop.lego.com/en-...le-LEGO-Brand-Store-40305
Hier iemand die toevallig samen een bestelling wil doen? Wij willen graag wat van de kleine aanbiedingen, maar met verzendkosten zijn we weer snel bij duur. We zitten nu op 10 Euro:).
Dus nog iemand die mee wil doen naar de 55?

Ik woon in Utrecht en rij dagelijks richting Rotterdam, dus kan het prima droppen/ of ophalen indien je in de buurt woont :)

BTW: ben op dit moment in Denemarken, dus als iemand nog wat van Legohouse wil hebben... PM me maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Ekitch op 23-06-2018 11:34 ]

- Squeeek !!!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

voor m'n verjaardag gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gcMbVLVddESpZJOYvwVdGN5d/full.jpg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
altijd leuk dat soort verjaardags kadootjes :D

ik wil mijzelf wel trakteren op een doos, maar geen idee welke :D

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 23-06-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ekitch schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:26:
[...]
Hier iemand die toevallig samen een bestelling wil doen? Wij willen graag wat van de kleine aanbiedingen, maar met verzendkosten zijn we weer snel bij duur. We zitten nu op 10 Euro:).
Dus nog iemand die mee wil doen naar de 55?
Ik zou nog even wachten met bestellen en kijken wat de komende maand in petto heeft qua polybags of andere promoartikelen. De sets die in de sales tab staan van S@H kan je nog goedkoper elders vinden, en op vlak van polybags valt er nu niets te rapen.

Just my two cents :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marsman83
Net klaar met mijn oude M-TRON collectie op te bouwen. Heerlijk nostalgisch dit :D. Verbaast me hoe compleet alles nog is na 30jaar!

Heb even een kleine opstelling gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/aroymb9rov3h.jpg

Nu ga ik de baddies opbouwen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marsman83 op 23-06-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Kapoen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:20:
[...]

Ik zou nog even wachten met bestellen en kijken wat de komende maand in petto heeft qua polybags of andere promoartikelen. De sets die in de sales tab staan van S@H kan je nog goedkoper elders vinden, en op vlak van polybags valt er nu niets te rapen.

Just my two cents :)
Na gaat om de icecubs en friends minidolls houder. En die kan ik nergens anders vinden. Voor kleine sets ben ik met je eens. En nu is er nog een freebee. Of is die inmiddels uitverkocht?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ekitch schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Na gaat om de icecubs en friends minidolls houder. En die kan ik nergens anders vinden. Voor kleine sets ben ik met je eens. En nu is er nog een freebee. Of is die inmiddels uitverkocht?
Het sprookjesboek is helaas uitgeput, sinds afgelopen dinsdag dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekitch
Kapoen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:01:
[...]

Het sprookjesboek is helaas uitgeput, sinds afgelopen dinsdag dacht ik.
Hier (in DK) nog niet. We hebben er meerdere op de kop getikt :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Marsman83 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:47:
Net klaar met mijn oude M-TRON collectie op te bouwen. Heerlijk nostalgisch dit :D. Verbaast me hoe compleet alles nog is na 30jaar!
Nice, dat model rechtsonder heb ik ook nog wel ergens liggen (in stukjes). Heb je per toeval een blacklight gebruikt bij het nemen van deze foto? Ik vind het 'neon gloei' effect goed geslaagd :)

Jang heeft de nieuwe mini store ook gereviewed, en geeft meteen ook wel goed MOC/MOD advies voor deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Kapoen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:00:
[...]

Nice, dat model rechtsonder heb ik ook nog wel ergens liggen (in stukjes). Heb je per toeval een blacklight gebruikt bij het nemen van deze foto? Ik vind het 'neon gloei' effect goed geslaagd :)

Jang heeft de nieuwe mini store ook gereviewed, en geeft meteen ook wel goed MOC/MOD advies voor deze set.
[video]
Thanks, ik heb hier Philips hue hangen en deze op blauw/wit zetten geeft een mooi effect hieraan :).
Die rechtsonder was altijd mijn favoriet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

[afbeelding]
Mooi man! Ik heb echt een zwak voor classic space en de thema's die daarna kwamen :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Zeker mooi spul! Bij m'n ouders staat de 6989 nog ergens op zolder, die zou er mooi bij passen!

Afbeeldingslocatie: https://d113irssqn2xyz.cloudfront.net/xl/6989-1_used_000.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

Zeer goed stofvrij gehouden/gemaakt ook :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Cheezus schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:42:
Zeker mooi spul! Bij m'n ouders staat de 6989 nog ergens op zolder, die zou er mooi bij passen!

[afbeelding]
Wow die wou ik als klein kind kei graag! Was de enige die nog ontbrak geloof ik.
Ik zou zeggen, ophalen en bouwen dat ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:27
Binnenkort gaan wij verhuizen, iemand nog een goed idee hoe Modulars netjes te verhuizen zonder al te veel schade? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

RobbertC schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:21:
Binnenkort gaan wij verhuizen, iemand nog een goed idee hoe Modulars netjes te verhuizen zonder al te veel schade? :)
Zoiets namaken van lego natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://www.wolfehousebuildingmovers.com/wp-content/uploads/2016/10/stone-house-move-edgeworth-pa.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

De Mack zit in elkaar! Leuk om te bouwen, zitten leuke dingen in. Niet heel moeilijk maar wel uitdaging na zo’n lange tijd.

Wat mij wel opviel is de overkill aan zwarte connectie pinnetjes, die hadden zeker met de helft minder gemogen en gekund.
En de armen van de containerlift lopen niet even snel, terwijl daar geen vertanding tussen zit volgens mij. Iemand een idee?

En waarom zit dat losse stuur onder het dak, zonder ergens op aangesloten te zijn???

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Cheezus schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Zoiets namaken van lego natuurlijk:

[afbeelding]

:Y)
:D Nu verhuizen we maar 10 km verderop, maar ik heb het idee dat dit lang gaat duren op lego scale :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
RobbertC schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:21:
in een doos/kist van ~25cm breed (minimale lengte is ook 25cm, hoogte varieert, maar volgens mij kom je met 35cm een heel eind) : dan kan je ze er net gewoon inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
mschol schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:48:
[...]

in een doos/kist van ~25cm breed (minimale lengte is ook 25cm, hoogte varieert, maar volgens mij kom je met 35cm een heel eind) : dan kan je ze er net gewoon inzetten
Dat is op dit moment ook mijn beste idee. Ik heb 2 opbergdozen van Ikea met min of meer die afmetingen, dat worden dan 5 tripjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Als je hier snel overheen leest staat er doodskist :P

Leuk interview met Jang(bricks) op Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Guardian1980 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Als je hier snel overheen leest staat er doodskist :P
die zijn vast ook wel groot genoeg.

en een bijkomend voordeel: dan heb je hem alvast maar liggen :+

*snip* ook dit pluggen is niet de bedoeling.

[ Voor 60% gewijzigd door Señor Sjon op 24-06-2018 21:27 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Marsman83
Heb weer een aantal sets in elkaar gezet, wordt al een aardige space battle zo :*)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ch727ciu.jpg

Ik was eigenlijk van plan om een stad op te bouwen, nu twijfel ik om een mooie space lay-out te maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 14:23
RZor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:36:
De Mack zit in elkaar! Leuk om te bouwen, zitten leuke dingen in. Niet heel moeilijk maar wel uitdaging na zo’n lange tijd.

Wat mij wel opviel is de overkill aan zwarte connectie pinnetjes, die hadden zeker met de helft minder gemogen en gekund.
En de armen van de containerlift lopen niet even snel, terwijl daar geen vertanding tussen zit volgens mij. Iemand een idee?

En waarom zit dat losse stuur onder het dak, zonder ergens op aangesloten te zijn???
Waarom daar weet ik niet, gewoon handig plekje denk ik voor niet kwijt te raken. Maar het B model heeft twee sturen. Is namelijk in het echt makkelijk bij dat soort vuilniswagens als de bestuurder ook aan de andere zijde kan gaan zitten voor te manoeuvreren.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
RZor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:36:
Daar verkijk je je snel op. Het huidige Technic is niet zo sterk, zeker niet zo sterk als het oude Technic wat gewoon standaard stenen waren met gaatjes erin. Om de balken niet door te laten buigen moet je veel connecties maken. Andersom geldt hetzelfde, de pinnetjes zijn nu ook weer niet van gewapend beton gemaakt, dus je moet de druk verdelen over meerdere pinnetjes.
Vergeet niet dat dit soort sets geschikt moeten zijn om kinderen mee te laten spelen, daarvoor moet je wat extra sterkte inbouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsman83
Even zonder gekheid, spelen jullie stiekem nog met de sets die opgebouwd zijn? Ik kon het niet laten en toen betrapte mijn vrouw mij en kwam ze niet meer bij _O-
Wordt tijd dat die kleine van mij ermee aan de slag kan, dan is het niet meer zo awkward :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Marsman83 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:56:
Even zonder gekheid, spelen jullie stiekem nog met de sets die opgebouwd zijn? Ik kon het niet laten en toen betrapte mijn vrouw mij en kwam ze niet meer bij _O-
Wordt tijd dat die kleine van mij ermee aan de slag kan, dan is het niet meer zo awkward :') .
nope, bouwen en displayen hier.. moc'en wil ik wel aan, maar ben dan ook weer zo'n purist dat ik sets niet wil mixen.. dat en moc'en gaat niet echt samen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

"het is dit, of heroine; kies maar :+"

vind wel leuk om ze in 'grappige' of realistische setting te plaatsen; welke regelmatig veranderd

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 25-06-2018 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Niks mis mee hoor. Ik heb het niet zo dat ik er uitgebreid mee ga spelen, maar als ik langsloop heb ik toch altijd de drang om gauw even een andere situatie te schetsen; een mannetje dat eerst op een bankje zat, staat dan ineens in een winkel, een auto staat op een andere plek, dat soort veranderingen.

En ik heb het voordeel dat mijn dochters al wat ouder zijn, ik kan legaal met ze meedoen met hun Lego Friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

Haha nope, maar voor mn gevoel deed ik dat vroeger ook niet zo veel, was meer bezig met bouwen etc.. Tegenwoordig tweak ik af en toe wel eens een display, of mod ik sets, maar ik ga niet met mn Ford GT40 mn bureau over racen op kantoor >:)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Eens wat anders gemaakt dan wat ik normaal maak:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1762/42261168184_1d60547e50_c.jpgSpeed Knight by Pino, on Flickr

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 14:56
Awesome!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Pin0 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:49:
Damn, die MOC is zodanig goed dat ik vanzelf mijn gamepad aansloot en Steam opendeed d:)b
Knap gedaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

[afbeelding]Speed Knight by Pino, on Flickr
Supermooi weer, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

[afbeelding]Speed Knight by Pino, on Flickr
Zie ik daar Fabuland-uitlaten? 8)
Pagina: 1 ... 64 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .