Kapoen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:33:
[...]
Schoendozen en (namaak) ziplock bags om modellen die ik afbreek te bewaren. Daarna andere modellen opbouwen? Ik roteer uiteraard niet elke week, maar als ik zin heb om weer eens een groot model op te bouwen...

Maar je koopt jaarlijks meerdere nieuwe sets. Je display ruimte is beperkt, dus je collectie schoendozen groeit maar door en ik neem aan dat je opslag ruimte beperkt is. Dus komt er een moment dat je geen ruimte meer hebt en wat dan?
Ik loop/liep zelf ook tegen dit probleem aan en aangezien ik niet al te vaak opgebouwde sets roteer, heb ik dus vorig jaar besloten mede dankzij LEGO zelf om minder sets te gaan kopen en meer mijn eigen MOCs te bouwen.
Ik heb sinds oktober vorig jaar slechts 1 enkele grote set (de NASA Apollo) gekocht en deze pas 1/2 gebouwd.
Het zelf bouwen van MOCs gaat een stuk langzamer, bij mij zelfs extreem langzaam, dus mijn LEGO collectie groeit nauwelijks. en denk zelfs dat ik nu meer plezier beleeft met mijn LEGO, dan in de tijd dat ik 3-4 grote sets per jaar kocht.
Zo vind ik de LEGO expert rollercoaster erg leuk, maar die is mij te duur, neemt veel ruimte in beslag en de build-experience lijkt mij minder (te veel herhaling).
Ik heb een groot station in aanbouw staan, het duurt nog wel even voor dat die klaar is. Dus mijn idea was om de benodigde rails etc.. voor de rollercoaster te kopen. Vervolgens de rollercoaster in het station-in-aanbouw te plaatsen. Dat bespaart ruimte (station staat er toch al) en geld want ik hoef enkel de rail en enkele karretjes aan te schaffen. De muren van het station gebruik ik om de support van de rails aan op te hangen. Dan kunnen ik en mijn kinderen genieten van rond rijdende achtbaankarretjes, zonder dat het mij extra ruimte en veel geld kost.
[
Voor 24% gewijzigd door
chrisO op 22-06-2018 11:00
]