Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Deze is voor niet al te veel geld nog wel te krijgen, kost ook niet zoveel displayruimtevectormatic schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:04:
Cool die trailer voor TLM2
Moet ik toch maar eens met mezelf afspreken dat als er een classic space achtig ruimteschip uitkomt met Bennie, dat ik die gewoon koop, price be damned. (baal nog steeds dat ik destijds de spaceship spaceship SPACESHIP) niet heb gekocht.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb de promo maar van iemand gekocht. €65 was te overzien, maar had alleen dure dingen op t oog. Nog wat geld overhouden voor een nieuwe keuken helaasGunner schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:41:
M'n verjaardagscadeau besteld; twijfelde tussen de Parisian Restaurant en de Detectives Office. Heb de laatste gekozen omdat die me iets mooier lijkt (al komt de PR er ook nog zeker wel). Ook nog de Hans Christian Andersen promo kunnen bemachtigen)
Nu nog 2,5 week wachten voordat ik hem 'uit mag pakken'
Die van mij eindigt waarschijnlijk ook op marktplaats.Gim schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:29:
[...]
Ik heb de promo maar van iemand gekocht. €65 was te overzien, maar had alleen dure dingen op t oog. Nog wat geld overhouden voor een nieuwe keuken helaas
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat gevoel had ik al, maar dan bestel ik hem dan. Jaar is nog lang genoeg om wat leuks te bestellenSeñor Sjon schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:51:
@Gunner PR gaat er dit jaar hoogstwaarschijnlijk uit.
maar thanks voor de heads up.
Ja, datzelfde gevoel heb ik ook. Zeker nadat ik het Bouwsteentjes.info artikel over LEGO Ruimteschepen had gemaakt, en eindigde met het Spaceship Spaceship SPACESHIP van Bennie, ging ik dat schip nog meer waarderen. En dus balen dat ik het destijds niet gekocht had toen het nog gewoon met leuke korting in de winkel te koop was!vectormatic schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:04:
Moet ik toch maar eens met mezelf afspreken dat als er een classic space achtig ruimteschip uitkomt met Bennie, dat ik die gewoon koop, price be damned. (baal nog steeds dat ik destijds de spaceship spaceship SPACESHIP) niet heb gekocht.
Over het algemeen, gezien de afgelopen paar jaar, wordt een retirement van een set aan het eind van het jaar ruim van te voren aangekondigd. "Binnenkort uit assortiment / Retiring Soon" label op de set. Bij de Palace Cinema heeft dat label er bijna twee maanden op gezeten eind 2017!Señor Sjon schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:51:
@Gunner PR gaat er dit jaar hoogstwaarschijnlijk uit.
Overigens, voor wie geïnteresseerd is in de Architecture Skyline serie... Dit is de nieuwe Las Vegas set:

Vergeleken met de oorspronkelijke set die dankzij de Mandalay Bay schietpartij teruggetrokken werd:

[ Voor 29% gewijzigd door Haay op 06-06-2018 10:08 ]

https://ideas.lego.com/pr...96-4bf6-9ecc-ed7a4c6325f6
wel netjes uitgewerkt, je vraagt je af; waarom nu pas dit idee
Leuk om te lezen die specials. Mooie blik in LEGO-geschiedenis. Vooral die StarPolice uit 1989 brengt een hoop herinneringen terug.Haay schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:04:
[...]
Ja, datzelfde gevoel heb ik ook. Zeker nadat ik het Bouwsteentjes.info artikel over LEGO Ruimteschepen had gemaakt, en eindigde met het Spaceship Spaceship SPACESHIP van Bennie, ging ik dat schip nog meer waarderen. En dus balen dat ik het destijds niet gekocht had toen het nog gewoon met leuke korting in de winkel te koop was!
die moet ik ergens hebben... in de doos, volgens mij...Haay schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:04:
[...]
Ja, datzelfde gevoel heb ik ook. Zeker nadat ik het Bouwsteentjes.info artikel over LEGO Ruimteschepen had gemaakt, en eindigde met het Spaceship Spaceship SPACESHIP van Bennie, ging ik dat schip nog meer waarderen. En dus balen dat ik het destijds niet gekocht had toen het nog gewoon met leuke korting in de winkel te koop was!

ik vind het herdesign beter, herkenbaarder zeg maar[...]
Over het algemeen, gezien de afgelopen paar jaar, wordt een retirement van een set aan het eind van het jaar ruim van te voren aangekondigd. "Binnenkort uit assortiment / Retiring Soon" label op de set. Bij de Palace Cinema heeft dat label er bijna twee maanden op gezeten eind 2017!
Overigens, voor wie geïnteresseerd is in de Architecture Skyline serie... Dit is de nieuwe Las Vegas set:
[afbeelding]
Vergeleken met de oorspronkelijke set die dankzij de Mandalay Bay schietpartij teruggetrokken werd:
[afbeelding]
Ik heb dat schip ook gelaten voor wat het was indertijd, ook al vind ik dat Benny figuurtje best leuk. Met dat Dimensions setje dat hier onlangs verscheen en de Double Decker Couch set heb ik zowiezo al de iteraties van deze minifig.Haay schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:04:
[...]
Toen de eerste Lego Movie verscheen zat ik ook nog in een twijfelperiode over welke sets ik precies wou verzamelen. En bij twijfels kies ik altijd om niets aan te kopen. Dat heeft me ook dat spookkasteel van de Monster Fighters serie gekost
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ja, met die overweging heb ik eind vorig jaar ook nog dat Lego Dimensions setje met Benny aangeschaft. Heb ik in ieder geval nog een micro versie van dat Spaceship, plus de Benny minifig.Kapoen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:37:
Ik heb dat schip ook gelaten voor wat het was indertijd, ook al vind ik dat Benny figuurtje best leuk. Met dat Dimensions setje dat hier onlangs verscheen en de Double Decker Couch set heb ik zowiezo al de iteraties van deze minifig.
Heb sowieso een flinke verzameling Lego Dimensions packs. Vrijwel alle Level packs, en diverse Team en Fun packs vanwege het bijzondere figuurtje erin. Ik bedoel, op welke andere manier kun je tenslotte aan E.T. of aan een Mogway en Gremlin minifig komen?
[ Voor 18% gewijzigd door Haay op 06-06-2018 14:48 ]
Hetzelfde hier, maandagochtend een bestelling gedaan en inderdaad nog altijd ‘in magazijn’. Niets dat ik nog niet heb meegemaakt. Ik heb al pakketjes ontvangen nog voor ze een traceernummer haddenTomba schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:04:
Ik heb maandagochtend ivm de sprookjes set een bestelling geplaatst bij de Lego shop, maar mijn bestelling staat al sinds maandag einde middag op ‘Bestelling in Magazijn’. Ben ‘gewend’ dat zodra het in het magazijn is er binnen 1 dag wordt verzonden. Meer mensen die aan het wachten zijn?
Idem ook bij mij. Maandagochtend besteld, nog altijd in magazijn.Tomba schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:04:
Ik heb maandagochtend ivm de sprookjes set een bestelling geplaatst bij de Lego shop, maar mijn bestelling staat al sinds maandag einde middag op ‘Bestelling in Magazijn’. Ben ‘gewend’ dat zodra het in het magazijn is er binnen 1 dag wordt verzonden. Meer mensen die aan het wachten zijn?
Overigens is bij een collega op m'n werk z'n bestelling (van maandagmiddag) al wel verzonden.
[update]
En verzonden
[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 06-06-2018 18:54 ]
Zo'n schip heb ik vroeger ooit eens van technic gemaakt. Ging zelfs over de kop, en voor de schaal veel te snel...himlims_ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:34:
[afbeelding]
https://ideas.lego.com/pr...96-4bf6-9ecc-ed7a4c6325f6
wel netjes uitgewerkt, je vraagt je af; waarom nu pas dit idee
Deze is mooi uitgevoerd, maar hij beweegt niet echt vloeiend.

Dit om de GBC 15 te kunnen gaan bouwen :-)
Less = more
dat was een leuke buildIWriteCode schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:25:
w00t w00t! Net de 42055 Bucket Wheel Excavator besteld =) Deze was bij amazon.co.uk 'maar' 140 euro
[afbeelding]
[video]

let wel: hij heeft een vrij forse "footprint"
Verder de vraag, of het grootste verkrijgbaar op dit moment de 48 X48 plaat is? Ik ben bang dat dan de foto niet gedetailleerd genoeg is namelijk..
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
https://storebooking.lego.com/#/company_listpixels66 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:39:
Heeft iemand hier ervaring met een goede site of een gratis programma om een Mosaic te genereren van een foto, die dan als bouwvoorbeeld te gebruiken is? Handig zou voor mij zijn om dan ook de benodigde aantallen en kleuren van de stenen te zien, dit alles voor een leuk projectje.
Verder de vraag, of het grootste verkrijgbaar op dit moment de 48 X48 plaat is? Ik ben bang dat dan de foto niet gedetailleerd genoeg is namelijk..
https://mosaizer.com/Legoaizer/index.htm
Deze weet ikpixels66 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:39:
Heeft iemand hier ervaring met een goede site of een gratis programma om een Mosaic te genereren van een foto, die dan als bouwvoorbeeld te gebruiken is? Handig zou voor mij zijn om dan ook de benodigde aantallen en kleuren van de stenen te zien, dit alles voor een leuk projectje.
https://www.arpia.be/brickpainter/
Wat vinden we van Lego AR?
[YouTube: https://youtu.be/WNVJ2pWVNXE]
Ja, dat. Ik zie dat de Porsche weer terug is op de oude prijs.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
https://studio.bricklink.com/v2/build/mosaick.pagepixels66 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:39:
deze is wel handig... kunt meteen zien wat het kost
je kunt ook aanpassen welke blokjes je wilt gebruiken, hoe groot je hem wilt enz.
Een eerste stap van een logische evolutie denk ik. Of dit echt gaat aanslaan weet ik niet, het lijkt me raar om met een tablet te staan zwaaien om na te bootsen wat kinderen zowiezo doen met een fysieke set? Ik veronderstel dat er nog wel verbeteringen aankomen zoals echt vrij bouwen, integratie in AR brillen, combinatie met Lego Worlds game,...?Pin0 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:19:
@pixels66 https://studio.bricklink....k.page?utm_content=subnav
[video]
echt geweldig, benieuwd op welke devices dit gaat werken. denk dat het een sterke stap is, en slaat echt brug tussen 'eindeloos / doelloos tablet en telefoon gebruik' en 'fysiek spelen'. erg interresante ontwikkelingPin0 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:19:
[video]
maar er is toch weinig nieuws aan die LEGO AR?
misschien iets meer mogelijkheden nu,
maar kan me van 5 jaar geleden al herinneren dat je met een tablet, de LEGO app, en een lego catalogus al geanimeerde 3d modellen kon bekijken in AR.
Te... wat is te
Ik zag de Porsche ook voorbij komen, het was tempting... maar ja, lang twijfelen en je hoeft niet meer te twijfelen
Ik vond het wel verrassend om te zien met YT "held der steine" dat de Porsche een stuk positiever naar voren werd geschoven t.o.v. de Bugatti ofschoon beide modellen de techniek na een deel bouw wegstoppen en verbergen achter cosmetische afwerking. Is bij de Bugatti dan nog een graadje "erger"?
De stickers zijn wel jammer met de Bugatti. Ik snap dat een bedrukt onderdeel wellicht minder goed toe te passen is elders, maar met een set zoals de Caterham zijn notabene alle onderdelen bedrukt. Waarom bij zo'n set wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 07-06-2018 11:14 ]
Lijkt erop dat hij nu detecteerd aan de hand van het model wat is gebouwd. In tegenstelling tot de catalogus pagina. Als het een bestaande set is heb je automatisch bepaalde missies ed.M a r c o schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:51:
Kan me vergissen hoor,
maar er is toch weinig nieuws aan die LEGO AR?
misschien iets meer mogelijkheden nu,
maar kan me van 5 jaar geleden al herinneren dat je met een tablet, de LEGO app, en een lego catalogus al geanimeerde 3d modellen kon bekijken in AR.
Ben wel benieuwd of het ook werkt met eigen mocs...
Of je gooit het fysieke gewoon eruit en het is volledig AR, dan zie ik weinig tot geen meerwaarde.himlims_ schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:48:
[...]
echt geweldig, benieuwd op welke devices dit gaat werken. denk dat het een sterke stap is, en slaat echt brug tussen 'eindeloos / doelloos tablet en telefoon gebruik' en 'fysiek spelen'. erg interresante ontwikkeling
Secondair lijkt dit uitsluitend te werken met de modellen die Lego heeft, 1 van de grootste 'eigenschappen' van Lego is voor mij nog altijd de creativiteit achter de blokjes, van een huis een auto maken, van een auto een boot, je haalt dus eigenlijk stukje creativiteit weg voor een stukje geanimeerde AR.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Volgens mij viel HdS eigenlijk meer over de prijs, die in NL zo mogelijk nog absurder is dan in D. Bij de Chineese-Lego-copy-cat hebben ze ook de Bugatti en die kost dan 100 euro ofzo (ext BTW en invoer).Gim schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:12:
Ik vond het wel verrassend om te zien met YT "held der steine" dat de Porsche een stuk positiever naar voren werd geschoven t.o.v. de Bugatti ofschoon beide modellen de techniek na een deel bouw wegstoppen en verbergen achter cosmetische afwerking. Is bij de Bugatti dan nog een graadje "erger"?
De Porsche gaat eerst een paar maanden op de zolder liggen, eerst de 42070 opbouwen en proberen te modden, Dan zien we wel verder.
Dit is per definitie niet zo, want AR zonder R is geen AR meer. Of ik begrijp niet wat je bedoeltSinergyX schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:00:
[...]
Of je gooit het fysieke gewoon eruit en het is volledig AR
moeten kinderen nog meer achter een beeldscherm zitten?; Dat is iig de eerste vraag die bij mij opkomt..Pin0 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:19:
[video]
ik zit zelf ook veel achter een scherm ivm werk maar juist lego is iets wat dat goed doorbreekt
ideeen opdoen dmv een tablet ofzo, prima maar een AR gebeuren vind ik persoonlijk niet iets om met lego te combineren
[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 07-06-2018 12:19 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Verder van de minifigs 2 dubbele, maar wel de police officer erbij
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Een tafel met een QR code erop die een 3D lego huisje projecteert is ook gewoon AR.Reinier schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Dit is per definitie niet zo, want AR zonder R is geen AR meer. Of ik begrijp niet wat je bedoelt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het kan natuurlijk ook kinderen die nu alleen maar op een tablet zitten/willen ook weer aan het legoen brengen...mschol schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:17:
[...]
moeten kinderen nog meer achter een beeldscherm zitten?; Dat is iig de eerste vraag die bij mij opkomt..
ik zit zelf ook veel achter een scherm ivm werk maar juist lego is iets wat dat goed doorbreekt
ideeen opdoen dmv een tablet ofzo, prima maar een AR gebeuren vind ik persoonlijk niet iets om met lego te combineren
Wellicht leggen ze de tablet weg na alle tablet missies en gaan ze echt met lego spelen...
(hoofdverantwoordelijkheid blijft natuurlijk bij de ouders, dat sommige ouders die verantwoordelijkheid niet nemen kan je niet afschuiven op ontwikkelaars van tablet toepassingen imo)
Zoooo, dat is mazzel hebben voor jou. Gewoon de Police Officer krijgen! Kans van 1/60 dus today is your lucky day!DP Kunst schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:53:
Heuj, m'n bestelling van zondag binnen. 3 dubbele BrickHeadz doosjes, 4 minifigs, het boek en de Jurassic Parc freebee. De doos van het boek is best groot! Groter dan de VIP set die je toen bij 125€ kreeg.
Verder van de minifigs 2 dubbele, maar wel de police officer erbij. Ik ben weer blij. Nu nog ruimte om alle BrickHeadz uit te stallen. Inmiddels alweer 38...
Overigens, volgens mij was deze nog niet langsgekomen hier. De Creator Expert Roller Coaster designer video:
Staat deze niet standaard bij de S@H pagina's?Haay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:31:
[...]
Zoooo, dat is mazzel hebben voor jou. Gewoon de Police Officer krijgen! Kans van 1/60 dus today is your lucky day!![]()
Overigens, volgens mij was deze nog niet langsgekomen hier. De Creator Expert Roller Coaster designer video:
[video]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
https://www.highsnobiety....llaboration-release-info/
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Thanks voor het melden, meteen besteld. Zat er al lang tegenaan te hikken omdat ik ook graag met GBC's aan de gang wil maar vond 200,- toch wel erg veel geld. Zag vanmiddag je post en dacht toch maar even met de vrouw bespreken binnenkort. Begint ze vanavond zelf: Ja euh je verjaardag he, ik weet eigenlijk niet zo goed wat te geven, en je wilde die grote van Lego toch zo graag.... Dat op 1 dag kan geen toeval zijn, dus bestellen maar...IWriteCode schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:25:
w00t w00t! Net de 42055 Bucket Wheel Excavator besteld =) Deze was bij amazon.co.uk 'maar' 140 euro
[afbeelding]
[video]
Nu nog het wachten...
IWriteCode schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:25:
[afbeelding]
Shit. Nou, bedankt, ook weer 150e lichter.
Nomen nescio
Ja, die hebben ze bij amazon ook :-) Meteen meebesteld, dat was (de verzendkosten meegenomen) net zo duur :-)mschol schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 01:16:
@IWriteCode @prutsger wel ook deze balletjes meebestellen, als je niet al lego voetballetjes hebt(of bricklink shoppen uiteraard..)
Less = more
Mijn 42070 is ook binnen. Helaas hebben ze de bubbelwrap op de Lego doos zelf vast geplaktDP Kunst schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:53:
Heuj, m'n bestelling van zondag binnen.
Doos dus meegenomen, en inderdaad het missende onderdeel gratis besteld bij Lego. Wat ik gek vond, is dat in de doos slechts één van de zakjes onderdelen was opengeknipt. De rest was onaangeroerd. Dan ga ik me toch afvragen hoe dit is gebeurd. Je gaat toch niet één voor één de zakjes open maken en natellen of er iets mist? Zelfs al doe je dat, waarom zou je hem terugbrengen naar de winkel in plaats van nabestellen?
Iemand een idee wat hier gaande is geweest? Ik zou bijna denken dat iemand met opzet een stukje eruit haalt, de doos terugbrengt, en z'n vriend hem de volgende dag weer voor de helft van de prijs op de kop tikt.
Misschien heb ik gewoon erg geluk gehad en een goede deal gescoord om een vreemde reden
Waarschijnlijk een klant geweest die niet snapt dat je missende stukjes kan bestellen bij Lego, of daar niet op wou wachten, of veel stennis geschopt heeft in de winkel. Hebben ze waarschijnlijk in de winkel de nieuwe doos opengemaakt en er een stukje uit gehaald. Immers, de doos van de koper kunnen ze niet meer ruilen, want die zal wel helemaal uitgepakt zijn om er achter te komen dat er een stukje mist (zoals je al vermoedde). En een open doos kun je niet als nieuw verkopen, ook al zou de winkel het stukje zou nabestellen bij Lego. Lijkt mij een mooie deal (voor jou).microcuts schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:40:
Misschien heb ik gewoon erg geluk gehad en een goede deal gescoord om een vreemde reden
exact dezelfde? daar die fabrikant ook andere maten balletjes maakt (ook nog eens verschillende hoeveelheden, maar dat is minder boeiend)IWriteCode schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:52:
[...]
Ja, die hebben ze bij amazon ook :-) Meteen meebesteld, dat was (de verzendkosten meegenomen) net zo duur :-)
Eind vorig jaar vlak voor Oud & Nieuw liep ik spontaan de Intertoys in en zag ik een (flink) beschadigde doos 60052 (Vrachttrein) staan. Die was eerst afgeprijsd (van €180 naar €120) maar dankzij de schade aan de doos (flink ingedeukte en deels gescheurde hoek, met tape dichtgeplakt) verder afgeprijsd naar €50. Tja, voor die prijs kon ik die set natuurlijk niet laten liggen!microcuts schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:40:
Vorig weekend zag ik een 42066 (race straaljager) bij de Intertoys. Normale prijs rond de €90, daar ook. Er stond echter een doos voor 50% afgeprijsd: €45. Op de sticker stond: mist één onderdeel. Ik dacht ben ik nou gek of kun je dat onderdeel gewoon gratis nabestellen?
---
Thuisgekomen bleken alle zakjes nog netjes ongeopend te zijn, dus de set was helemaal compleet. Samen met vrouw en kids een leuke middag gehad door samen aan tafel te zitten en ieder een onderdeel (trein-wagon, locomotief, etc) te laten bouwen. Dankzij de losse bouwinstructie boekjes per onderdeel was dat perfect te verdelen. De trein heeft nog tot ruim in januari in de woonkamer gelegen omdat de kinderen er nog regelmatig mee speelden. Daarna heb ik het weer opgeruimd, maar ik heb dus nu wel een treinmotor met powerfunctions en rails welke ik kan gebruiken voor een volgende trein.
Ah, natuurlijk. Klinkt logisch, thanks. Voortaan maar elke keer even binnen kijken als ik er langs komzonoskar schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:52:
[...]
Waarschijnlijk een klant geweest die niet snapt dat je missende stukjes kan bestellen bij Lego, of daar niet op wou wachten, of veel stennis geschopt heeft in de winkel. Hebben ze waarschijnlijk in de winkel de nieuwe doos opengemaakt en er een stukje uit gehaald. Immers, de doos van de koper kunnen ze niet meer ruilen, want die zal wel helemaal uitgepakt zijn om er achter te komen dat er een stukje mist (zoals je al vermoedde). En een open doos kun je niet als nieuw verkopen, ook al zou de winkel het stukje zou nabestellen bij Lego. Lijkt mij een mooie deal (voor jou).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rcpO5EnSmP8]

benieuwd wat voor andere creaties er nog gaan volgen
//edit
ter info: lego gesproken over de 'uitverkochte lego shop' in de shop (wat een zin) de medewerker verwacht dat deze begin juli weer beschikbaar komen ...
[ Voor 44% gewijzigd door himlims_ op 08-06-2018 12:38 ]
Behoorlijk bouwwerk. Wel mooi dat het karretje ook gewoon nog het gehele circuit rijdt zonder tussendoor tot stilstand te komenHaay schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:46:
Oké, het kost je wat (drie dozen van 10261 Roller Coaster samen) maar dan heb je ook wat! Een vette rollercoaster met een looping!![]()
[video]
200 fish found!
2T toys, die zit hier een paar KM vandaan. Binnenkort eens daar poolshoogte gaan nemen geloof ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ze moeten echt een aparte parts pack met die achtbaan delen gaan maken en verkopenHaay schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:46:
Oké, het kost je wat (drie dozen van 10261 Roller Coaster samen) maar dan heb je ook wat! Een vette rollercoaster met een looping!![]()
[video]
De grootste teleurstelling is dat ze in America 350 dollar betalen en in Europa 400 euro.
heeft er iemand een omreken fout gemaakt bij lego
euhh, nee?HeAdWaVe74 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:44:
De Bugatti
De grootste teleurstelling is dat ze in America 350 dollar betalen en in Europa 400 euro.
zowieso komt er btw nog bij, daarnaast is het gemiddelde inkomen per hoofd helemaal niet hoog in amerika tov europa afaik
Gewicht viel wel even tegen trouwens, veel zwaarder dan verwacht
bofkont!momania schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 00:10:
Lol, kreeg vandaag de Bugatti binnen. ..
Veel plezier ermee
| Security Management |
Dacht trouwens dat de pakketjes vanuit Duitsland verzonden werden maar deze kwam uit Geel België.
[ Voor 29% gewijzigd door lochpatje op 09-06-2018 12:09 ]
klopt, al mijn lego bestellingen komen vanuit een distributiepartner (Kuehne + Nagel) uit belgielochpatje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:08:
Maandag bestelling geplaatst, staat nu nog op “bestelling in magazijn” maar zojuist wel geleverd gekregen.
Dacht trouwens dat de pakketjes vanuit Duitsland verzonden werden maar deze kwam uit Geel België.
alleen rare kortingsacties ofzo zijn wel eens uit zwolle gekomen als ik mij niet vergis.
In de VS betaalt men 350 USD exclusief btw. Afhankelijk van de zip code komt daar dus nog een percentage belasting bij (hoewel die nooit zo hoog is).HeAdWaVe74 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:44:
De Bugatti
In Nederland is de adviesprijs 399 EUR, in Duitsland 369. Dus ook binnen Europa verschillen de prijzen.
Daarnaast betalen wij geen 399, wij wachten namelijk tot ie op Amazon DE of UK minimaal 100 euro goedkoper is...
Woensdagmorgen vroeg bestelling geplaatst, nog geen status updates gezien.lochpatje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:08:
Maandag bestelling geplaatst, staat nu nog op “bestelling in magazijn” maar zojuist wel geleverd gekregen.
Veel bouwpleziermomania schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 00:10:
Lol, kreeg vandaag de Bugatti binnen. Een Lego doos, in een op maat gemaakte aparte kartonnen doos, die op zich weer in een net iets grotere kartonnen doos zat. Ik kom om in het karton hier!
Gewicht viel wel even tegen trouwens, veel zwaarder dan verwacht

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
DHL heeft vandaag iets proberen af te leveren en inderdaad, status staat nog steeds op 'bestelling in magazijn'. Maar geen enkele DHL-mail of verzendbevestiging gehad.lochpatje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:08:
Hoop wel dat ik die VIP-punten nog krijg. Nou ja, anders is de klantenservice zo benaderd.
[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 09-06-2018 21:12 ]
Kenzi schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:13:
[afbeelding]
Net deze hier in de LEGO store (Langham HK) tegen gekomen. Wist niet eens dat deze set zou uitkomen.![]()
Ziet er totaal anders uit dan andere Architecture sets, vooral door de kleuren die gebruikt zijn. Zou mijn eerste Architecture set worden, de Shanghai set was helaas uitverkocht

Allemaal jouw schuld
Shanghai is gebouwd, Great Wall is besteld, brickset.com account is gemaakt met alle Architecture sets in de wishlist, dit gaat weer een dure hobby worden.
There is no place like 127.0.0.1
Ken je deze website al: brickwatch? Misschien kan je er hier en daar een korting mee vinden op de nog verkrijgbare architecture sets.Dannisi schreef op zondag 10 juni 2018 @ 04:43:
[...]
Shanghai is gebouwd, Great Wall is besteld, brickset.com account is gemaakt met alle Architecture sets in de wishlist, dit gaat weer een dure hobby worden.
En welkom bij de familie! Met wat gelukt blijft het niet bij één soort sets dat je gaat verzamelen
De meer recentere sets zul je nog wel via die wijze (of via Lego Shop@Home) kunnen vinden, maar de ondertussen ‘retired’ sets zal vermoedelijk een ander verhaal worden... Dan is Bricklink nog wel het beste naar mijn idee.Kapoen schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:47:
[...]
Ken je deze website al: brickwatch? Misschien kan je er hier en daar een korting mee vinden op de nog verkrijgbare architecture sets.
En welkom bij de familie! Met wat gelukt blijft het niet bij één soort sets dat je gaat verzamelen
Succes met de verzameling in ieder geval! Vind het zelf een hele mooie serie en mag mij gelukkig prijzen, dat ik de serie helemaal compleet heb
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ik post hier niet zo vaak maar lees wel alles, en zelf vind ik bij lego video's het beter wanneer er zo min mogelijk huiskamer of hobbykamer in beeld is. Nou is dat bij jouw layouts niet te vermijden, maar ik zou dat zelf minimaal houden. Ook zou ik altijd Ardiuno in the titel zetten, dat schijnt nogal een positief effect te hebben.almightyarjen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:27:
Aankomend weekend heb ik het huis voor mezelf ...
...
Als je iets te binnen schiet, laat vooral even weten!![]()
Dit weekend heb ik zelf ook het één en ander binnen gekregen (vooral met mijn tweedehands koopje op de Duitse Marktplaats ben ik erg blij), de plaatjes zijn klikbaar.

De pirate coaster is best wel een teleurstelling, echt "zero play value", want je moet de wagentjes duwen. Ik heb al geprobeerd met een snel draaiend wiel hem te lanceren, maar dit lukte niet goed genoeg en liet zwarte strepen achter op de wagentjes...
Binnenkort nog maar een paar andere pogingen wagen om een launch coaster te maken. Iemand anders al ideeën voor nieuwe coasters? Die hier in dit topic gepost werd met een looping en drie keer 10261 vond ik een beetje overdreven en neemt veel te veel plek in.
beetje jaloers op al die space setsMDT-Maikel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:36:
[...]
Ik post hier niet zo vaak maar lees wel alles, en zelf vind ik bij lego video's het beter wanneer er zo min mogelijk huiskamer of hobbykamer in beeld is. Nou is dat bij jouw layouts niet te vermijden, maar ik zou dat zelf minimaal houden. Ook zou ik altijd Ardiuno in the titel zetten, dat schijnt nogal een positief effect te hebben.
Dit weekend heb ik zelf ook het één en ander binnen gekregen (vooral met mijn tweedehands koopje op de Duitse Marktplaats ben ik erg blij), de plaatjes zijn klikbaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
De pirate coaster is best wel een teleurstelling, echt "zero play value", want je moet de wagentjes duwen. Ik heb al geprobeerd met een snel draaiend wiel hem te lanceren, maar dit lukte niet goed genoeg en liet zwarte strepen achter op de wagentjes...
Binnenkort nog maar een paar andere pogingen wagen om een launch coaster te maken. Iemand anders al ideeën voor nieuwe coasters? Die hier in dit topic gepost werd met een looping en drie keer 10261 vond ik een beetje overdreven en neemt veel te veel plek in.
welke duitse marktplaats overigens?
Ik snap nu trouwens niet waarom Benny blauw en niet rood is, want de figuur in 928-1 is rood (of wit).
JANGBRICKS heeft het geprobeerd om drie Pirate Coaster sets te combineren. Zie hier zijn resultaat en gedachten erover:MDT-Maikel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:36:
Laten we maar hopen dat LEGO ook uitbreidingssetjes met alleen verschillende soorten baan (track) gaat uitbrengen, net zoals ze ook doen voor rails.
Die coaster met een looping die hier gepost werd is trouwens ook niet perfect omdat je dan baanstukken licht buigt, en dat is tegen de fundamentele Lego regels!
[ Voor 5% gewijzigd door MDT-Maikel op 10-06-2018 16:41 ]
Ziet er indrukwekkend uit. Wel jammer dat er toch nog zoveel stickers zijn. De prijs is ook best aan de stevige kant. Heb de GT3 RS wel staan, twijfel nog over deze.momania schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:37:
Nog maar even 2 doosjes gedaan.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Morgen maar weer verder, wel genoeg geweest voor vandaag.
PhD i.o.
Meeste van die dozen heb ik (nog) gekregen toen ik nog op de basisschool zat :-)MDT-Maikel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:36:
[afbeelding]
[afbeelding]
Less = more
En? Wat vind je er tot nog toe van?momania schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:37:
Nog maar even 2 doosjes gedaan.
Morgen maar weer verder, wel genoeg geweest voor vandaag.
Ik woon niet meer in Nederland, dus die site gaat helaas niet helpenKapoen schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:47:
[...]
Ken je deze website al: brickwatch? Misschien kan je er hier en daar een korting mee vinden op de nog verkrijgbare architecture sets.
Ook Marina Bay Sands?Leut schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:17:
[...]
De meer recentere sets zul je nog wel via die wijze (of via Lego Shop@Home) kunnen vinden, maar de ondertussen ‘retired’ sets zal vermoedelijk een ander verhaal worden... Dan is Bricklink nog wel het beste naar mijn idee.
Succes met de verzameling in ieder geval! Vind het zelf een hele mooie serie en mag mij gelukkig prijzen, dat ik de serie helemaal compleet heb
There is no place like 127.0.0.1
Ik vermaak me prima! Er zitten erg toffe technieken in. Uiteraard zijn er dingen voor verbetering vatbaar (die al besproken zijn).
Hij is vooral echt lomp, omdat hij echt stampvol zit. Vergeleken met de Porsche voelt deze veel steviger aan. Maar goed, de Porsche is dan ook de GT3 versie, dus dat hoort zo
Het enige dat ik ergens een beetje jammer vind is dat de kleuren helemaal niet op het origineel lijken. Het lichte blauw is een lastige kleur, maar als het niet precies goed is, dan zie je dat toch. Ze hadden beter zoiets kunnen doen denk ik.
https://www.reddit.com/r/...ate_roller_coaster_31084/
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KtFXKNP9flw]
^- takelbaan / ketting
(krijg m niet ingesloten bij post )
[Video: https://i.imgur.com/3FxXfUY.gifv]
^- banden / draaiwiel
[ Voor 51% gewijzigd door himlims_ op 11-06-2018 13:04 ]
[Video: https://i.imgur.com/3FxXfUY.gifv]himlims_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:50:
(krijg m niet ingesloten bij post )
[video][/]
Deze vind ik beter dan die met die ketting.. met name dat 2e wiel stroorde me daar.. een rollercoaster moet juist op dat stuk op zwaartekracht lopen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik vind juist die andere (met ketting aandrijving) beter. Die andere gebruikt dezelfde techniek als de creator expert rollercoaster (10261) en deze (de piratecoaster van de animated gif) gebruikt grote wielen, dat zie je ook niet bij een echte rollercoaster.ToolkiT schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:28:
[...]
Deze vind ik beter dan die met die ketting.. met name dat 2e wiel stroorde me daar.. een rollercoaster moet juist op dat stuk op zwaartekracht lopen..
[ Voor 8% gewijzigd door chrisO op 11-06-2018 13:45 ]
Voor de duidelijkheid, ik vind de versie van de animated gif, met de 2 sets grote wielen beter, niet die met de ketting..chrisO schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:30:
[...]
Ik vind juist die andere beter. Die andere gebruikt dezelfde techniek als de grote rollercoaster (10261) en deze gebruikt grote wielen, dat zie je ook niet bij een echte rollercoaster
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
kleine wieltjes worden ook in het echt gebruikt om een karretje op dooie punten vooruit te krijgen
[ Voor 23% gewijzigd door mschol op 11-06-2018 13:14 ]
Gaat ik volgende maand heen.
Yup, ook die. Gelukkig nog kunnen kopen tegen de normale prijs, net zoals onder andere Robie House (21010), John Hancock Center (21001) en Sungnyemun (21016).Dannisi schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:24:
[...]
Ik woon niet meer in Nederland, dus die site gaat helaas niet helpen
[...]
Ook Marina Bay Sands?
Moet alleen nog het Lego House (21037). Maar heb helaas nog wat moeite met de BrickLink prijzen versus de retail prijzen in Billund...
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked