This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Fijn nieuws, ik ga maandag eens kijken in Wijnegem of ze deze polys hebben. Zeker Foliage en Lights kan ik goed gebruiken.himlims_ schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:01:
https://candidbricks.com/...ity-accessory-packs-xtra/
40309 – Food
40310 – Foliage
40311 – Town Council
40312 – Lights (includes the new lantern element)
40312 – Commute
best gunstig geprijst zo lijkt me
Maar 99 per klant?
Ik denk trouwens dat ik die mini store set ga oppikken in Wijnegem. Mijn online bestelling zal bestaan uit 40174 Chess en 40187 Flower Display om zo dicht mogelijk bij €65 te zitten en een goede prijs/onderdeel ratio te hebben. Wijnegem wordt dan een combinatie van PaB en kleinere sets.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
De Bugatti heeft dus ook weer issues met de gearbox met z'n 16 versnellingen ( 8 + 8 ) waarschijnlijk. En ook issues met de front suspension...wat echt belachelijk slecht is!vectormatic schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:11:
[video]
Een eerste video van Sariel over de Chiron
Mooi kijkmateriaal so far!

Het in/uitklappen van de achter spoiler is dan weer wel erg mooi gedaan.

Net deze hier in de LEGO store (Langham HK) tegen gekomen. Wist niet eens dat deze set zou uitkomen.
Ziet er totaal anders uit dan andere Architecture sets, vooral door de kleuren die gebruikt zijn. Zou mijn eerste Architecture set worden, de Shanghai set was helaas uitverkocht
16 versnellingen is een foutje in de video, in de description zelf zegt hij al dat het er 8 zijn:chrisO schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:12:
[...]
De Bugatti heeft dus ook weer issues met de gearbox met z'n 16 versnellingen ( 8 + 8 ) waarschijnlijk. En ook issues met de front suspension...wat echt belachelijk slecht is!![]()
NOTE: the transmission has 8 speeds, not 16 speeds
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1H0_gNUHCk8]
Je kunt er twee aan elkaar maken. Wel een geinige set vind ik.Kenzi schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:13:
[afbeelding]
Net deze hier in de LEGO store (Langham HK) tegen gekomen. Wist niet eens dat deze set zou uitkomen.![]()
Ziet er totaal anders uit dan andere Architecture sets, vooral door de kleuren die gebruikt zijn. Zou mijn eerste Architecture set worden, de Shanghai set was helaas uitverkocht
Wat zijn die modellen toch prachtig verpaktvectormatic schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:11:
[video]
Een eerste video van Sariel over de Chiron
Mooi kijkmateriaal so far!
Vind hem trouwens visueel niet zo mooi als de Porsche. Maar dat vind ik bij de IRL modellen ook.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Viel mij ook op in de video, maar het is mij dus nog niet duidelijk of het een 8+R is, of dat de R switch gewoon de hele bak achteruit doet, dus 8F+8RChakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:17:
[...]
16 versnellingen is een foutje in de video, in de description zelf zegt hij al dat het er 8 zijn:
[...]
Verder weinig verrassends in de video, uiteindelijk geen features behalve suspension, sturen, engine, gearbox en de vleugel, waarbij de driveline niet eens een center diff heeft schijnbaar
Los van dat er een hoop "meer" is (meer cilinders, meer versnellingen, meer parts), is dit ding feature wise ongeveer gelijk aan 8880...
EDIT: op eurobricks gaat er wat discussie over een duitse review, daar wordt beweerd dat de bak weer out of order is, en de shift volgorde 1>6>7>8>5>2>3>4 zou zijn... mogelijk is er wat fout gebouwd, maar het zou niet de eerste keer zijn....
[ Voor 14% gewijzigd door vectormatic op 01-06-2018 12:21 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bBNLskdewBM]
http://brickarchitect.com...ine-preview-and-redesign/pixels66 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:15:
Weet iemand wanneer de Lego Las Vegas Architecture set uit komt? Deze was toendertijd vertraagd vanwege de schietpartij in het Mandalay Bay, en zou mogelijk zelfs aangepast worden, maar sindsdien heb ik er niets meer over gelezen..
volgens deze link fall 2018
ik ga volgende week dinsdag naar antwerpen, daar kan ik wel vragen of er meer info is.. (help mij dan dinsdag oid even via berichtje te herinneren), ik vergeet het anders echt
nu mijn koffiedik kijken vraag (
iemand een idee of de destiny's bounty nog een keer bij de €70 in de buurt gaat komen, of kan ik hem beter voor 90 van MP halen?
Hou Brickwatch in de gaten, eventueel met een alert. Zo te zien heeft hij maar heel kort op €70 gedipt, daar moet je dus snel bij zijn.mschol schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:56:
[...]
nu mijn koffiedik kijken vraag ()
iemand een idee of de destiny's bounty nog een keer bij de €70 in de buurt gaat komen, of kan ik hem beter voor 90 van MP halen?
ik heb mij vanochtend inderdaad maar even aangemeld en een alert aangezetChakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:06:
[...]
Hou Brickwatch in de gaten, eventueel met een alert. Zo te zien heeft hij maar heel kort op €70 gedipt, daar moet je dus snel bij zijn.
en 70 hoeft hij niet te zijn, 80 mag ook nog wel, 90 (prijs @ MP) vind ik wel een mooie max voor die set (zeker omdat de docks ook nog dik 300 zullen zijn
[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 01-06-2018 14:26 ]
Hou er wel ff rekening mee dat de F40 een compleet andere schaal is dan 8880, je zal best een hoop rode details op 8880 kwijt kunnen, maar een 8880 sized F40 heb je echt een hoop meer onderdelen (en een behoorlijke redesign) voor nodigEnzo Dizono schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:38:
Hmm, ik word niet warm van die Chiron. Misschien toch maar eens een 8880 van Marktplaats plukken (die wilde ik als kind al) en kijken of ik die niet leuk kan combineren met de F40 uit de Creator-serie om een soort van leuke variatie te maken.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ja, daar ben ik me van bewust. Het zou inderdaad vooral zijn om een iets gedetailleerdere body te maken, misschien wel geïnspireerd op de 408 Integrale, een 4WD prototype van Ferrari uit de jaren '80, die qua layout behoorlijk overeenkomt met de 8880. Ik heb ook de VW Camper en London Bus staan, dus qua rode steentjes kom ik een eind denk ik. En anders een goed excuus om nog een goede 'parts bin' set te vinden...vectormatic schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:40:
[...]
Hou er wel ff rekening mee dat de F40 een compleet andere schaal is dan 8880, je zal best een hoop rode details op 8880 kwijt kunnen, maar een 8880 sized F40 heb je echt een hoop meer onderdelen (en een behoorlijke redesign) voor nodig

249 bij S@H, en her en der nog een paar tientjes goedkoper.mschol schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:24:
[...]
zeker omdat de docks ook nog dik 300 zullen zijn
Guardian1980 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:20:
[...]
249 bij S@H, en her en der nog een paar tientjes goedkoper.
laatste wat ik gehoord had was dattie veel duurder dus zou zijn..
naja prima.. ook 1 voor amazon ofzo
of dan die meenemen dinsdag ipv de diner, dilemma ..
[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 01-06-2018 17:35 ]
Bij Amazon.de is deze 183.20. Scheelt iets meer dan paar tientjesGuardian1980 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:20:
[...]
249 bij S@H, en her en der nog een paar tientjes goedkoper.
https://www.amazon.de/Leg...B0765B917F/ref=mp_s_a_1_1
Heb even snel twee fotos gemaakt:
https://ibb.co/ds3gSd
https://ibb.co/nAvvnd
Warhammer en PC games en lego
Maar speciaal voor jou zijn mijn boekjes 600 pagina's dik en maar 4 onderdelen per stapje, zodat die al die pinnetjes uittellen lekker verspreid is...Señor Sjon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:33:
[...]
Ik vind dit soort gigantische Technic sets gewoon oersaai om te bouwen. Je bent uren bezig met pinnetjes uittellen en allerlei beugels maken.
Porsche was in Finland 350 dacht ik, dus ze zijn het gewendChakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:45:
[...]
En €369 in Duitsland... Ik wacht nog even tot hij voor €250 op amazon.de of iets vergelijkbaars staatWe zijn in NL niets eens het duurste trouwens, in Finland is hij €419.95
Idd, €360 vind ik ook nog teveel van het goede. Als ik me niet vergis zijn van die 3600 onderdelen er zo'n 1500 pinnetjes en kleine asjes. Daarvoor is de vuistregel van 10 cent per onderdeel een flinke marge voor Lego die ik ze niet ga geven. Dus ik wacht ook lekker voor rond de €250vectormatic schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Haha, ik denk toch niet dat de chiron naar €180 gaat, dat zijn haast "chinese" prijzen voor sets als dit.
Overigens vind zou ik €360 ook nog te veel van t goede vinden, het blijft uiteindelijk een stuk speelgoed, ik denk dat sinds ik de SW sets negeer niet boven de €300/jaar gekomen ben, enkel speed champions, de leukere technic sets en hier en daar een city auto-tje, blijft best binnen de perken
In datzelfde filmpje zie ik Sariel juist blij zijn dat het model zich zo makkelijk vooruit laat duwen (in gear lijkt me), wat bij de Porsche bij de helft van de versnellingen zonder mods sowieso niet kon (of je moest de verkeerde volgorde erin laten zitten). Voorvering wil ik wel wat meer van weten. Het is niet de eerste keer dat ik een review zie van Sariel waarbij voor hem iets voor geen meter werkt en ik me bij mijn bouw afvraag wat het probleem nou was. Hij geeft nu iig ook zelf aan dat het wellicht een bouwfoutje was. Dus als meer reviews met dat probleem komen dan ligt het niet aan Sariel.chrisO schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:12:
[...]
De Bugatti heeft dus ook weer issues met de gearbox met z'n 16 versnellingen ( 8 + 8 ) waarschijnlijk. En ook issues met de front suspension...wat echt belachelijk slecht is!![]()
Top speed key is grappig, maar had ik liever in de auto verwerkt gezien dan een asje achter een wiel steken.
Ik dacht eerst dat het een foto van een Wikipedia: Honda NSX was..Enzo Dizono schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:01:
[...]
Ja, daar ben ik me van bewust. Het zou inderdaad vooral zijn om een iets gedetailleerdere body te maken, misschien wel geïnspireerd op de 408 Integrale, een 4WD prototype van Ferrari uit de jaren '80, die qua layout behoorlijk overeenkomt met de 8880. Ik heb ook de VW Camper en London Bus staan, dus qua rode steentjes kom ik een eind denk ik. En anders een goed excuus om nog een goede 'parts bin' set te vinden...![]()
[afbeelding]

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 01-06-2018 19:21 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Idem hier. Het uitpakken van de doos en alle nieuwe onderdelen doet mijn hartje wel sneller kloppen, maar het uiteindelijke model... mwah. Inderdaad wederom wat typische methodes. Al met al wederom een reden om de Chiron - net als de Porsche - te laten staan. Helaas zullen dit soort modellen nooit echt goedkoop worden, dan was ik mogelijk over de streep heen te trekken. Model is voor 3600 stukjes - zoals in de review wordt gemeld - ook redelijk klein. Als ik dergelijk bedragen uitgeef dan wil ik ook wat imposants bouwen. Ik ben dan vanaf nu benieuwd naar de 42082 - Rough Terrain CraneEnzo Dizono schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:38:
Hmm, ik word niet warm van die Chiron.
Edit:
Al zie ik nu dat de Lego Porsche ooit € 177,96 als laagste prijs heeft gehad, dat had ik er nog wel voor neer willen leggen...
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 01-06-2018 19:35 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
En toch is de Chiron 5cm breder dan de Porsche en maar 1cm korter dan de Porsche (allebei even hoog). Ouder vergelijkingsmateriaal: de Porsche is zo'n 10cm langer dan de 8880.FeaR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:32:
[...]
Model is voor 3600 stukjes - zoals in de review wordt gemeld - ook redelijk klein.
Heel leuk dat Sariel hem vergelijkt met een rally car set die wordt verweten zo'n geraamte te zijn van binnen, maar de vergelijking is gewoon bagger. Hou het bij schaal 1:8 auto's, niet €100 setjes. Sariel noemt de maten van de Porsche NB naast de Chiron en vergelijkt hem vervolgens fysiek met de rally car

[ Voor 31% gewijzigd door AppieNL op 01-06-2018 19:55 ]
En de 8880 is volgens BrickLink weer kleiner dan de 8448-1. Grote kans dat de Chiron eerdaags hier verderop op staat gebouwd, 1001 Farm Toys heeft daar altijd wel een handje van.AppieNL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:35:
[...]
En toch is de Chiron 5cm breder dan de Porsche en maar 1cm korter dan de Porsche (allebei even hoog). Ouder vergelijkingsmateriaal: de Porsche is zo'n 10cm langer dan de 8880.
Mwa, als het om een indrukwekkend displaymodel gaat, is een vergelijking met 42077 nog zo vreemd niet (buiten dat ik em lelijk vind), uiteindelijk is die set ook een hoop uiterlijk vertoon met weinig inhoud, en best een indrukwekkend formaat.AppieNL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:35:
Heel leuk dat Sariel hem vergelijkt met een rally car set die wordt verweten zo'n geraamte te zijn van binnen, maar de vergelijking is gewoon bagger. Hou het bij schaal 1:8 auto's, niet €100 setjes. Sariel noemt de maten van de Porsche NB naast de Chiron en vergelijkt hem vervolgens fysiek met de rally car
Kijk anders naar 42000, langer dan de chiron, weliswaar minder breedte/hoogte/body, maar toch een vrij machtig ding om op de kast te zetten. Is de 4x zo hoge prijs van de chiron dan terecht?
Toen kwam die onder de streep alsnog uit op 191e volgens mijn afschrift (via amazon uk).FeaR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:32:
[...]
Edit:
Al zie ik nu dat de Lego Porsche ooit € 177,96 als laagste prijs heeft gehad, dat had ik er nog wel voor neer willen leggen...
De Chiron trekt mij ook niet echt. Ben wel benieuwd naar de 42082, past ook wel op de plank bij de arocs en de volvo.
De vergelijking blijft in beide gevallen krom. De rally car omdat het een hoop loze ruimte is en weinig features, zo ook de F1 auto, iets is makkelijk groot te maken met 1200 parts als je alleen een lange buis met 4 wielen en een achtervleugel bent.vectormatic schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:59:
[...]
Mwa, als het om een indrukwekkend displaymodel gaat, is een vergelijking met 42077 nog zo vreemd niet (buiten dat ik em lelijk vind), uiteindelijk is die set ook een hoop uiterlijk vertoon met weinig inhoud, en best een indrukwekkend formaat.
Kijk anders naar 42000, langer dan de chiron, weliswaar minder breedte/hoogte/body, maar toch een vrij machtig ding om op de kast te zetten. Is de 4x zo hoge prijs van de chiron dan terecht?
En je commentaar dat de Chiron ook weinig inhoud heeft is wel heel kort door de bocht, hij heeft alles dat standaard is voor een supercar, vergelijk ze dus ook daar mee.
Edit: een "display chiron" kan je ook maken voor laten we zeggen 1500-2000 parts, had die geen 4x zoveel gekost, net zoveel functies als de rally/F1 en vervolgens daarvoor worden afgezeken. Kortom, blijft krom.
[ Voor 17% gewijzigd door AppieNL op 02-06-2018 09:54 ]
Guardian1980 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:55:
De Chiron heeft nu (nou ja, eigenlijk gisteren) ook het landelijke nieuws gehaald: Deze Bugatti kun je wel betalen van je vakantiegeld
Wat was ook al weer de definitie van een motorkap?Door de achterklep kun je een glimp opvangen van de gedetailleerde W16-motor met bewegende zuigers, die in de echte Chiron 1.500 pk sterk is. Onder de motorkap vind je een uniek serienummer en een klein opbergvak met daarin een stijlvolle Bugatti weekendtas.

Instructions via https://www.flickr.com/ph...4312021103/in/photostream
Vind m geweldig
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 02-06-2018 20:46 ]
Rond 4:55
Interessant. Heeft hij een website/winkel?ggj87 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:54:
Onze Held der Steine Thomas panke zegt dat hij de Bugatti gaat verkopen voor €300. Ze worden bij hem in juli geleverd. Ik ben benieuwd wat dat met de marktprijs gaat doen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 03-06-2018 14:14 ]
Hij heeft een winkel in Frankfurt maar zo te zien geen webwinkel. Wel een klein Bricklink winkeltje maar daar staan alleen wat minifigs in.
https://www.held-der-steine.de
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Hij zegt dat Lego de dozen stuk voor stuk in een bruine verzenddoos doet, dus wanneer je hem koopt moet proberen of de winkel die doos erom laat zitten omdat de normale doos zonder die buitendoos erg mooi maar vooral erg kwetsbaar is. De doos van de set die hij reviewt is dus beschadigd.Gunner schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:09:
M'n Duits is niet geweldig, maar zegt ie niet iets dat je hem dan in een andere doos krijgt?
Ja, zijn mening: veel teveel geld voor het aantal onderdelen (want vooral veel pins&axles). Geen technic waardig (meer model team of creator). Veel stickers, niks bedrukt (alleen wielen). Volledige technische binnenwerk onzichtbaar en onbereikbaar na bouwen. Schakelflippers slecht bereikbaar tov Porsche, geen ruimte in de set voor de sleutel. Voor dat geld wilde hij minimaal graag power functions erbij. En de W16 motor is niet realistisch qua opzet. Hij zegt meermaals: dit is geen technic. Ook wel pluspunten hoor, goed en mooi verpakt, leuke build van bv aandrijving vering en versnellingsbak. Slim gebruik van onderdelen voor het achterlicht en de grille. Gewoon te duur, de kraan verwacht hij voor 230-ish euro voor meer parts en meer technische features.GeeBee schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:18:
Hij vindt het een €370 kostende teleurstelling?
[ Voor 52% gewijzigd door phYzar op 03-06-2018 20:16 ]
Ik heb LDD, Leodraw, Leocad, Ldraw geprobeerd, alleen bij een simpel voertuig vind hij sommige onderdelen al niet die in de handleiding staan.
Is er een echt goed programma die vrijwel alle stukjes hebben?
Twee zorgpuntjes hier genoemd:
- Vering voorkant; kan worden verbeterd door de vering een oogje richting wiel te verplaatsen. Hierdoor schraapt de voorkant niet meer over de grond en is wat mij betreft er geen issue meer, geeft +- 3 á 4 mm vanaf de grond ruimte. Blijft wel dat de achtervering beter werkt gezien de hoek waaronder de vering is geplaatst beter werkt.
- De sleutel kan worden opgeborgen onder de voorklep. Netjes horizontaal boven op het tasje met Chiron stickertje naar boven en de 'sleutel' naar beneden.
Voor wat betreft de vering, dit kan achteraf makkelijk gecorrigeerd worden. Wiel eraf, beetje priegelen, verplaarsen en klaar
Verpakking zoals van Legoshop: Bruine doos (dun karton) met daarin wat luchtkussens en een bruine doos van Lego (stevig karton) met daarin de set. Verpakking dus daarvandaan goed om de doos heel over te krijgen
[ Voor 13% gewijzigd door Staip op 03-06-2018 21:38 . Reden: Toevoeging ]
Je kan LDD ook in extended mode draaien. Daarvoor kan je kiezen op het opstartscherm. Probeer anders Stud.io van Bricklink, volgens mij moet die ook ver komen wat betreft aantal beschikbare onderdelen.0108daniel schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:09:
Ik ben opzoek naar een goed LEGO software programma.
Ik heb LDD, Leodraw, Leocad, Ldraw geprobeerd, alleen bij een simpel voertuig vind hij sommige onderdelen al niet die in de handleiding staan.
Is dit de nieuwe plek van je vering? (foto review brickset)Staip schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:35:
Zojuist de Bugatti afgebouwd.
Twee zorgpuntjes hier genoemd:
- Vering voorkant; kan worden verbeterd door de vering een oogje richting wiel te verplaatsen. Hierdoor schraapt de voorkant niet meer over de grond en is wat mij betreft er geen issue meer, geeft +- 3 á 4 mm vanaf de grond ruimte. Blijft wel dat de achtervering beter werkt gezien de hoek waaronder de vering is geplaatst beter werkt.
- De sleutel kan worden opgeborgen onder de voorklep. Netjes horizontaal boven op het tasje met Chiron stickertje naar boven en de 'sleutel' naar beneden.
Voor wat betreft de vering, dit kan achteraf makkelijk gecorrigeerd worden. Wiel eraf, beetje priegelen, verplaarsen en klaar
Verpakking zoals van Legoshop: Bruine doos (dun karton) met daarin wat luchtkussens en een bruine doos van Lego (stevig karton) met daarin de set. Verpakking dus daarvandaan goed om de doos heel over te krijgen

Zo ja, dan had je hem in de eerste plaats fout zitten
Ik ben even de handleiding ingedoken. Inderdaad een foutje van mij. Stap 274/275 laat duidelijk de juiste positie zien. Denk dat dit komt omdat ik de stuurinrichting ondersteboven vasthield bij het in elkaar zetten.AppieNL schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:58:
[...]
Is dit de nieuwe plek van je vering? (foto review brickset)
[afbeelding]
Voor wat betreft de vering zoals het beoogd is. Als ik het model volledig indruk blijft de veer over de helft (schatting 60%) ingedrukt. Wat er voor zorgt dat de bodem ruimte t.o.v. de vloer heeft. Het model staat hierdoor subtiel iets lager voor. Gezien mijn vloer en kast geen drempels hebben voor mij geen probleem
0108daniel schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:09:
Stud.io zegt dat elk item dat op Bricklink beschikbaar is in Stud.io zit, en andersom. Dat zou toch moeten suggereren dat zij alle beschikbare onderdelen moeten hebben.almightyarjen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:57:
Probeer anders Stud.io van Bricklink, volgens mij moet die ook ver komen wat betreft aantal beschikbare onderdelen.
En omdat Stud.io online is, dus "bouwen in de cloud", is alles wat je MOCt direct van hun...7.2 By publishing any content to any public areas of the Site where other Site users have access to your content including but not limited to Catalog, Build Gallery and forums of the Site, you grant to BrickLink an irrevocable, a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive and sub-licensable right to use your content in any manner as BrickLink deems appropriate in relation to the operation of the Site.
...nasty, AV niet doorgenomen (wie leest dat?) goed om te wetenGeeBee schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:53:
Nadeel van Stud.io (Bricklink):
[...]
En omdat Stud.io online is, dus "bouwen in de cloud", is alles wat je MOCt direct van hun...
Volgens mij is dat alleen als je je model uploadt naar Bricklink om bijvoorbeeld de onderdelen te bestellen. De bouwprocedure is voor zover ik weet gewoon offline, je slaat het bestand ook gewoon lokaal op.GeeBee schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:53:
Nadeel van Stud.io (Bricklink):
[...]
En omdat Stud.io online is, dus "bouwen in de cloud", is alles wat je MOCt direct van hun...
dat is toch jusit de rede om stud.io te gebruiken; modelletje bakken, klik voor lijstje, klik voor order parts ... en dan maar wachten voor de brievenbusalmightyarjen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:30:
[...]
Volgens mij is dat alleen als je je model uploadt naar Bricklink om bijvoorbeeld de onderdelen te bestellen. De bouwprocedure is voor zover ik weet gewoon offline, je slaat het bestand ook gewoon lokaal op.
Klopt, maar het automatisch genereren van een wanted list op basis van je gebouwde model resulteert dus in dat Bricklink eigenaar wordt van dat model. Ik weet dus bijvoorbeeld niet of je daarna je model nog kan submitten naar Lego Ideas.himlims_ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:32:
[...]
dat is toch jusit de rede om stud.io te gebruiken; modelletje bakken, klik voor lijstje, klik voor order parts ... en dan maar wachten voor de brievenbus
lijkt me prima work around wat je beschrijft; goeie tipalmightyarjen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:05:
[...]
Klopt, maar het automatisch genereren van een wanted list op basis van je gebouwde model resulteert dus in dat Bricklink eigenaar wordt van dat model. Ik weet dus bijvoorbeeld niet of je daarna je model nog kan submitten naar Lego Ideas.
De PaB bevatte wel leuke onderdelen, zoals de 5x6 witte panelen, sand green tegels (1x2), grijze tegels (2x2), ...
Ik herinner me gelezen te hebben dat dit niet klopt:almightyarjen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:05:
[...]
Klopt, maar het automatisch genereren van een wanted list op basis van je gebouwde model resulteert dus in dat Bricklink eigenaar wordt van dat model. Ik weet dus bijvoorbeeld niet of je daarna je model nog kan submitten naar Lego Ideas.
het idee van stud.io is enkel dat ze eigenaar worden/een licentie krijgen als je het bij hun exporteert naar de 'Build Gallery'. Dit was alleszins de uitleg die door hun gegeven werd (en in dat geval is het ook nodig dat ze op zijn minst een licentie krijgen op je moc, anders komen ze zelf in de problemen later), net om conflicten met lego ideas etc te voorkomen.
Zie ook hier:
https://brickset.com/article/24920/building-with-stud-io onderaan (even zoeken op 'ideas' binnen die pagina)
Wel even volledig lezen, de toevoegingen iets verder naar onder zijn behoorlijk belangrijk in deze context: zolang uw moc 'prive' is, is er niks aan de hand.
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die is gisteren al voorbij gekomenzonoskar schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:02:
Afgelopen week heb ik met de 42070 weer eens een Lego aankoop gedaan. Dit is het eerste model wat ik weer koop sinds de 41999. Alleen had ik beter eerst even reviews kunnen kijken, de 42070 schijnt niet zo'n heel fantastisch model te zijn. Ik kwam de filmpjes van Held der Steine tegen, ik heb me een heel weekend vermaakt met zijn filmpjes. Hij heeft nu ook een filmpje van de Bugatti online. Hilarisch. Hij vind hem te duur (DUH). Je moet wel een beetje Duits spreken.
[video]
Hij lijkt me wel een paar plausibele punten te hebben. Nu vind ik de Bugatti IRL (tenminste, op de plaatjes die ik gezien heb
[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 04-06-2018 14:12 ]
Niet bij te houden, dit topic
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Je hebt helemaal gelijk, nu je het zo vertelt herinner ik me het idd ook op die manier.roeleboel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:58:
[...]
Ik herinner me gelezen te hebben dat dit niet klopt:
het idee van stud.io is enkel dat ze eigenaar worden/een licentie krijgen als je het bij hun exporteert naar de 'Build Gallery'. Dit was alleszins de uitleg die door hun gegeven werd (en in dat geval is het ook nodig dat ze op zijn minst een licentie krijgen op je moc, anders komen ze zelf in de problemen later), net om conflicten met lego ideas etc te voorkomen.
Zie ook hier:
https://brickset.com/article/24920/building-with-stud-io onderaan (even zoeken op 'ideas' binnen die pagina)
Wel even volledig lezen, de toevoegingen iets verder naar onder zijn behoorlijk belangrijk in deze context: zolang uw moc 'prive' is, is er niks aan de hand.
Dus uploaden voor het maken van een wanted list is geen probleem!
Sorry, maar ik vind het origineel beter.himlims_ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:02:
na lang overwegen (bank of restaurant) besloten toch voor restaurant te gaan gezien die mogelijk verdwijnd aan einde van het jaar. Echter vind ik het restaurant zo freaking ugly in het groen, daar waar oranje betere matched in mijn optiek. paarhonder oranje blokjes besteld, stud.io wat kleurtjes vervangen; .... denk toch dat deze gaat worden ipv de bank
[afbeelding]
Damn, je woorden waren profetisch. https://shop.lego.com/en-...le-LEGO-Brand-Store-40305 is gewoon Tijdelijk uitverkocht !
Blij dat ik hem vanochtend al besteld heb.
ffs, zat nog te dubben; bankje / restaurantje ... en voila; weg uit het mandjeHaay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:57:
[...]
Damn, je woorden waren profetisch. https://shop.lego.com/en-...le-LEGO-Brand-Store-40305 is gewoon Tijdelijk uitverkocht !
wel ledjes binnen;

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 04-06-2018 15:17 ]
Ik had liever ongelijk gekregen in deze. In de winkel in Antwerpen hebben ze nog genoeg stock van deze set, ik heb er zelf deze ochtend eentje opgepikt. Het is trouwens een grotere doos dan ik verwacht had voor een set van deze prijs.Haay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:57:
[...]
Hopelijk gaat de Creative Personalities promo lang mee, maar als een normale productie set al zo vlug uit stock gaat... </pessimist modus>
*edit* Overigens is dit overzicht van de PaB in Antwerpen dus nog geldig voor een aantal onderdelen, ook al is deze tekening van half april:

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 04-06-2018 16:58 ]
Geweldig hoe casual die dieven met de kluis naar buiten lopen terwijl de, waarschijnlijk omgekochte, politie agent op het bankje de andere kant op kijkthimlims_ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:13:
[...]
ffs, zat nog te dubben; bankje / restaurantje ... en voila; weg uit het mandje
wel ledjes binnen;
[afbeelding]
Het werkt wel prima. Qua werking en eenvoud (oftewel vlakke leercurve) komt het dicht bij LDD
De mogelijkheden zijn dan weer uitgebreider.
[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 04-06-2018 17:33 ]

Dit probeer ik altijd ook bij mijn eigen bouwsels: eerst proberen met onderdelen op te lossen ipv stickers.
Ter referentie, hoe het origineel is:

Ja, inderdaad vreemd. Die bovenste oplossing ziet er veel logischer uit!AppieNL schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:41:
Dit snap ik niet trouwens, Lego vond het nodig om voor de onderkant van de deur van de C swirl op de Chiron een sticker te maken, terwijl dit er gewoon (imo anyway) 100x beter uit ziet:
[afbeelding]
Dit probeer ik altijd ook bij mijn eigen bouwsels: eerst proberen met onderdelen op te lossen ipv stickers.
Ter referentie, hoe het origineel is:
[afbeelding]
Dat is de reden dat ik meer waarde hecht aan reviews van Jang Bricks. Minder snel op de release date, maar wel beter in elkaar gezet. Met de Arocs klaagde Sariel ook over de speling van de grond naar de stabilizers, ook daar had hij alles één stud te laag zitten. Volgens mij was er ook één Technic model dat bij Sariel niet lekker presteerde en bij Jang, die zijn tijd had genomen, wel.AppieNL schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:58:
[...]
Deze bouwfout heeft Sariel ook in zijn speedbuild video (en wellicht ook zijn andere builds) waarin duidelijk te zien is dat z'n vering verticaal vast zit.
Heb dit filmpje nog niet gezien maar heb zijn filmpjes enige tijd terug ook ontdekt. Het wordt leuk gebracht. Mijn Duits voldoet primazonoskar schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:02:
Afgelopen week heb ik met de 42070 weer eens een Lego aankoop gedaan. Dit is het eerste model wat ik weer koop sinds de 41999. Alleen had ik beter eerst even reviews kunnen kijken, de 42070 schijnt niet zo'n heel fantastisch model te zijn. Ik kwam de filmpjes van Held der Steine tegen, ik heb me een heel weekend vermaakt met zijn filmpjes. Hij heeft nu ook een filmpje van de Bugatti online. Hilarisch. Hij vind hem te duur (DUH). Je moet wel een beetje Duits spreken.
[video]
* Chakotay heeft net zelf de Porsche af, wat een gigantisch ding
step 1: Buy Bugatti Chiron - 42083Chakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:52:
@AppieNL ziet er een stuk netter uit zo! Ook al in het Chiron mods & improvements topic op Eurobricks gezet?

//edit;
911 -> Lancia Stratos moc cool
//edit2;
juli-december boekje
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 05-06-2018 08:06 ]
Daar komt het vandaanChakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:52:
@AppieNL ziet er een stuk netter uit zo! Ook al in het Chiron mods & improvements topic op Eurobricks gezet?
10AAA batterijtjes om een treintje te laten rijdenHaay schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:45:
Nieuwe Power Functions vergeleken met de oude Power Functions, door Sariel:
[video]
En ook nog in een paar minuten leegmschol schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:53:
[...]
10AAA batterijtjes om een treintje te laten rijden

[ Voor 20% gewijzigd door DP Kunst op 05-06-2018 12:02 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
In de huidige batterybox zitten 6 batterijen + nog 3 in de controller, dus dat zijn er ook al 9. Als de batterijen bij jou in een paar minuten leeg zijn, dan doe je iets verkeerd. En je gebruikt natuurlijk oplaadbare batterijen....DP Kunst schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:01:
[...]
En ook nog in een paar minuten leeg. Als ze groen bezig willen zijn kunnen ze beter dat eens aanpakken dan de biologisch afbreekbare plant parts.

Benny met robotarm = Darth Benny?
[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 05-06-2018 12:16 ]
Misschien is het net zo te koppelen als bv KlikAanKlikUit.almightyarjen schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:08:
Die pairing mode roept bij mij wel een vraag op. Bij PF kan je bijvoorbeeld 5 treinen op hetzelfde kanaal zetten en tegelijkertijd bedienen. Met die pairing mode zal dat niet gaan, aangezien elke motor zijn eigen ID heeft. Dus om 5 treinen tegelijk te kunnen bedienen heb je ook 5 afstandsbedieningen nodig?Lijkt me niet heel praktisch, al zal de gemiddelde eigenaar van een Lego trein daar niet zo snel tegenaan lopen.
Dat zou kunnen inderdaad! Ik hou het maar bij 9V! Plaatje van afgelopen weekend:Señor Sjon schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:23:
[...]
Misschien is het net zo te koppelen als bv KlikAanKlikUit.

video is nog in bewerking

Toch heel iets anders dan dat kleine bouwsetje;
https://www.bol.com/nl/p/...s-75880/9200000075631680/
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Hij mist een paar stukjessnmght schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:31:
Ziehier nog een mooie wagen, dit keer de Mclaren 720s op ware grootte:
[afbeelding]
Toch heel iets anders dan dat kleine bouwsetje;
https://www.bol.com/nl/p/...s-75880/9200000075631680/
Vorig jaar stond diezelfde 720s op Lego World, mijn zoontje had nog "geholpen" met stukjes op de neus toevoegen:

Een paar dagen later kreeg ik nog een foto van mijn pa die toevallig een rondleiding op het McLaren hoofdkantoor aan het doen was niet lang daarna, daar stond hij netjes compleet:

Dat blijkt uit dat testfilmpje. Na 10 minuten begon het lampje van de batterijen al te knipperen.chrisO schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:05:
[...]
In de huidige batterybox zitten 6 batterijen + nog 3 in de controller, dus dat zijn er ook al 9. Als de batterijen bij jou in een paar minuten leeg zijn, dan doe je iets verkeerd. En je gebruikt natuurlijk oplaadbare batterijen....
Begrijp dit ook niet helemaal. Stop er toch een fatsoenlijke oplaadbare accu in. Met zo'n grote case moet het toch uren kunnen draaien?
Heel simpel: kosten.alexbl69 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:43:
Begrijp dit ook niet helemaal. Stop er toch een fatsoenlijke oplaadbare accu in. Met zo'n grote case moet het toch uren kunnen draaien?
Voor de PF versie heb je ook een oplaadbaar accupack. Die is vele malen duurder dan een box voor batterijen.
Zodoende heb je zelf de keus.
Als ze er standaard een accupack bij leveren koopt niemand zo'n set want veel te duur.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dat kan niet kloppen. Bij PF kunnen treinen een uur of 8 op batterijen lopen. Dat Sariel aangeeft dat het misschien aan de Boost motor ligt lijkt me ook vreemd: dat deze wat meer stroom neemt kan me voorstellen, maar niet zoveel dat hij na 10 minuten al leeg is. Als hij alkaline batterijen gebruikt heeft, dan heb je het over een energie van zo'n 1000mAh. Dit zou betekenen dat die Boost motor 6A trekt, gedurende 10 minuten. Klopt dus niet.alexbl69 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:43:
[...]
Dat blijkt uit dat testfilmpje. Na 10 minuten begon het lampje van de batterijen al te knipperen.
Ik gok dat hij er een brakke batterij tussen had zitten.
samen met tron gekocht, om zo dat boek ding te scoren..Haay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:57:
[...]
Dat er besturing via een app aankomt is dan wel weer gaaf. Hopelijk kan je net als bij de boost er dan wat simpele programmaatjes bij maken.
vooral deze in de eerste film was herkenbaar.Chakotay schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:07:
Dat gaat leuke sets opleveren... Lego Mad MaxHet detail in die films blijft ook mooi, realistisch bekrasde steentjes overal.

gebroken helm.
Ruimtehuisschip? op 1:59 lijkt me al een mooie kandidaat (2-in-1) setChakotay schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:07:
Dat gaat leuke sets opleveren... Lego Mad MaxHet detail in die films blijft ook mooi, realistisch bekrasde steentjes overal.
mijn vaste medewerker die ik spreek in wijnegem was er niet, maar via andere medewerkers en een consument (een streamer kennelijk) werd augustus gegokt..pixels66 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:15:
Weet iemand wanneer de Lego Las Vegas Architecture set uit komt? Deze was toendertijd vertraagd vanwege de schietpartij in het Mandalay Bay, en zou mogelijk zelfs aangepast worden, maar sindsdien heb ik er niets meer over gelezen..
maar 0 zekerheid dus
Nu nog 2,5 week wachten voordat ik hem 'uit mag pakken'
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked