Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.111 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AppieNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:39:
[...]
Zoals in de DB11 van Jeroen Ottens.
Altijd grappig om de naam van Jeroen te lezen, hij was namelijk een flatgenoot van MrsT :)
In de jaren '90 heb ik nog met hem samen gebouwd aan de voorloper van https://jeroenottens.com/...plica-of-the-f14a-tomcat/ destijds nog met studded beams
Erg leuk om te zien dat hij nu zelfstandig als designer aan de slag is :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

holy fck; 3K voor 'vliegtuigje' .... geloof best dat veel tijd in gaat zitten; afzetmarkt is wel niche dan :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

himlims_ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:28:
holy fck; 3K voor 'vliegtuigje' .... geloof best dat veel tijd in gaat zitten; afzetmarkt is wel niche dan :+
Zo'n 25 jaar ontwikkeling schat ik.. mid jaren '90 was hij er al mee bezig... maar prijs is idd behoorlijk fors.
Maar Jeroen is wel heel behoorlijk 'anal' dat het goed moet werken.. ik kan me nog een prototype herinneren waar hij achter kwam dat hij 1 of 2 studs te kort kwam.. hele ding ging weer uit elkaar en zo goed als van scratch opnieuw opgebouwd..
Ik zie op flicker dat hij hem nu helemaal uit 'nieuwe stijl' technic heeft her ontworpen...

van dit: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157663140234964
naar dit: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157666485248299
En die eerste versie op flicker is al versie x, want toen ik het prototype zag was hij nog heel anders..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:39:
[...]

Ik denk eigenlijk dat het een 4-speed is met een high/low gear aan de andere kant om 8 te maken (dus 3 driving rings). Zoals in de DB11 van Jeroen Ottens. 4 driving rings en dan nog een vijfde om een kant te kiezen, lijkt me onnodig complex?

Wat betreft de achterophanging: lijkt gewoon een bouwfoutje van de bouwer? Komt er verderop vast wel achter dat de body zo niet past.

Lego is not amaused door deze leaks trouwens, vooral omdat ze uit een officiële Lego winkel komen. Persoonlijk vind ik het best knap dat ze het stil hebben kunnen tot een week voor release, wat waarschijnlijk precies het moment is dat deze dingen worden verzonden naar winkels en dan kan je er op wachten dat er 1 iemand tussen zit die het niet zo nauw neemt met de regeltjes of de regeltjes niet kent. Schijnt ook al iemand in Slowakije te zijn die de doos al heeft gekocht.
Ook een optie idd, een 4x2, wel verlies je dan een echte achteruit in de selectie, hoewel je dat niet merkt tenzij je de boel zou motoriseren.

En ja, Lego not amused... het zal wel, ik irriteer me behoorlijk aan hoe hard Lego leaks policed in the community, en zeker als forums als EB daar dan 100% in mee gaan...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
vectormatic schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Ook een optie idd, een 4x2, wel verlies je dan een echte achteruit in de selectie, hoewel je dat niet merkt tenzij je de boel zou motoriseren.

En ja, Lego not amused... het zal wel, ik irriteer me behoorlijk aan hoe hard Lego leaks policed in the community, en zeker als forums als EB daar dan 100% in mee gaan...
Geeft maar weer aan dat er bij LEGO ook een stel dombo's werkt. Ze hadden toch moeten weten, dat ze dit never nooit geheim konden houden tot 1 juni en dat de set op de release date opgebouwd en wel in tig LEGO stores staat en er stapels liggen in elke LEGO store |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Opzich heb ik er wel begrip voor, met de Chineze vrienden die alles schaamteloos 1:1 kopiëren. Het enige wat ik echt overdreven vind ik het gedoe van een paar maanden terug, toen een bekende reviewer zijn video's offline moest halen van een set die hij gewoon normaal in de winkel gekocht had. Daar zat echte de grote boze Mickey Mouse achter, aangezien het om Star Wars spul ging.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Paar planken aan de muur gehangen, kan ik nog niet alles kwijt :( En ik heb nochtans een bescheiden verzameling....

Lego planken

Niet op deze foto: UCS Millenium Falcon, UCS Super Star Destroyer, A-wing, een Skiff, landspeeder en wat speeder bikes.

De Saturn V hoort er eigenlijk niet bij, maar vult de hoek mooi :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:08
ToolkiT schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:26:
[...]

Altijd grappig om de naam van Jeroen te lezen, hij was namelijk een flatgenoot van MrsT :)
In de jaren '90 heb ik nog met hem samen gebouwd aan de voorloper van https://jeroenottens.com/...plica-of-the-f14a-tomcat/ destijds nog met studded beams
Erg leuk om te zien dat hij nu zelfstandig als designer aan de slag is :)
Haha, grappig. "Small world eh?"
himlims_ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:28:
Destijds was daar ook al wat ophef over op Eurobricks, maar met 21% belasting die Jeroen sowieso al moet afdragen, zit je ineens al een heel stuk lager. Als je een prijs rekent van 0,20cent per "gewoon" onderdeel (gangbare prijs op bricklink), dan nog de dure onderdelen erbij telt zoals de pneumatic, €20 voor de instructies (gangbare prijs) en Jeroen die dit voor zoveel sets moet uitsorteren als arbeidskosten en in een €50 (?) kostende box moet doen en dan zie je dat hoewel hij wel wat aan over zal houden het bij lange na geen vetpot is, zeker niet wat het €3000 prijskaartje doet vermoeden.
vectormatic schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Hoezo missen we een "echte" achteruit? Zit dat ding niet zoals bij de Porsche op de middenconsole? (hopelijk nu zonder in dit geval 8 versnellingen achteruit). Of bedoel je hoe het in real life wordt gedaan bij deze wagens?

En ach ja, Eurobricks, ze zullen wel moeten, anders geen support van Lego. Maar verbaasd me wel hoe lui mensen zijn om even zelf te googlen en het constant blijven vragen in dat topic waardoor er constant een slotje op komt. Dingen staan al een week op reddit >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 15:01
Hallo een ieder! Heeft er iemand ervaring met instructies kopen van "BrickLinkDepot"?

En zo ja kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste de steentjes kan bestellen en waar ik dat het goedkoopste doe!

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:09:

Hoezo missen we een "echte" achteruit? Zit dat ding niet zoals bij de Porsche op de middenconsole? (hopelijk nu zonder in dit geval 8 versnellingen achteruit). Of bedoel je hoe het in real life wordt gedaan bij deze wagens?

En ach ja, Eurobricks, ze zullen wel moeten, anders geen support van Lego. Maar verbaasd me wel hoe lui mensen zijn om even zelf te googlen en het constant blijven vragen in dat topic waardoor er constant een slotje op komt. Dingen staan al een week op reddit >.>
Mja, er kan idd een achteruit op de middenconsole zitten, volgens mij zat daar idd een switch, en natuurlijk kan je dan ook gewoon een enkele achteruit maken, maar dan gaat je driveline dus door 3 gearboxes tussen motor en wielen (Vooruit/R, High/Low, en dan de 4 bak), en realistisch is het niet.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Nope, realistisch niet, maar Lego technisch vind ik het wel beter. In mijn Porsche heb ik de achteruit ook buiten de gearbox gezet zodat ik maar 1 achteruit heb. Wellicht niet realistisch, maar vond het beter dan de middenconsole stick klemmen als je in 2-3-4 zat.

De frictie van de tandwielen in de 3 gearboxes viel bij de DB11 nog wel mee, wat vooral kracht kostte was schakelen van 4>5 en weer terug omdat er dan 2 switches om moeten, maar met deze oranje gear selectors kan je de kracht erop wel makkelijk groter maken denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, toch nog maar even de Porsche besteld. Ik had eigenlijk verwacht dat de prijs daarvan met de release van de Chiron weer wat omhoog zou gaan, maar hij is al een aardig tijdje redelijk stabiel. De echte bodemprijs heb ik wel al gemist, de laatste alert voor een prijs van <€200 is alweer een paar maanden terug.

Nu vast opzoek gaan naar de benodigde correcties en daar zonodig alvast de parts voor bij elkaar graven :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:58
Inspiratie gekregen van F1 Monaco :*)
Race actie op het Lego stratencircuit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SpzRhJT6115DWRmofEYPugOT/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/02s3xCp90iHMiFYIH41X4pY8/full.jpg

Gele vlag situatie, het is..... |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ta1KsOvBLYvajjQatpozzy9D/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:41:
Nope, realistisch niet, maar Lego technisch vind ik het wel beter. In mijn Porsche heb ik de achteruit ook buiten de gearbox gezet zodat ik maar 1 achteruit heb. Wellicht niet realistisch, maar vond het beter dan de middenconsole stick klemmen als je in 2-3-4 zat.

De frictie van de tandwielen in de 3 gearboxes viel bij de DB11 nog wel mee, wat vooral kracht kostte was schakelen van 4>5 en weer terug omdat er dan 2 switches om moeten, maar met deze oranje gear selectors kan je de kracht erop wel makkelijk groter maken denk ik zo.
Tja, het gebrek aan realisme is voor mij toch reden genoeg geweest om de porsche links te laten liggen, zeker bij een model met zo'n prijskaartje vind ik een slecht functionerende 4-bak en F/R switch gewoon ondermaats, kwa features haalt de porsche het niet bij sets van de helft van de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Ingelogd ha, de klassieke F1-autotjes... Daar moet ik er ook nog ergens een paar van hebben :)

@vectormatic wat vind je dan van de verwachte prijs van de Chiron? Ik ben wel benieuwd of die net zo hard keldert als de Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Chakotay

Die was iets van rond de 400 euro of zo toch? compleet buiten mijn blikveld iig, ik ben geen bugatti fan, dus daarvoor zou ik het al niet doen, maar als dan op technic vlak de boel ook nog teleur stelt (kwa realistisch de gave technologie van zoń auto implementeren), ben ik het spoor echt kwijt.

Een Ferrari in de prijsklasse van de porsche zou ik zo kopen, en desnoods een jaar bezig zijn met het corrigeren van de techniek, maar tegen bugatti prijzen... er is een grens (en eigenlijk vind ik het al niet te rechtvaardigen voor mezelf om meer dan 100 euro aan een lego set uit te geven, dan kom je toch snel in de beurt van ander speelgoed)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Tja, gearboxes zijn per definitie niet realistisch in Lego, dus dat zijn dingen waar ik me dan ook niet zo druk om maak. Dan vind ik het juist leuk om te zien hoe met de beperkingen van Lego mensen toch een 8-speed eruit krijgen met f-n-r op de middenconsole, wat dan onderaan de streep wel dezelfde specs zijn als in het echt.

Hierbij is wel idd cruciaal dat het dan ook echt werkt in Lego en daarin heeft de Porsche gefaald en vond ik ook nooit de €300* adviesprijs waard. Voor de €200 was het na fixes nog wel aardig en sowieso leuke parts pack.

Trouwens, de Chiron vind ik bij voorbaat ook geen €350* waard, zelfs als alles werkt en er nog 10 onverwachte functies in zitten. Ik wacht gewoon weer op een korting van 25-35%, we all know it's coming. Maar als alles werkt naar behoren denk ik wel dat die vaker richting z'n adviesprijs schommelt dan de Porsche, maar die korting gaat komen.

*ik hanteer de Duitse adviesprijzen, want Amazon.

[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 29-05-2018 21:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:38:
Tja, gearboxes zijn per definitie niet realistisch in Lego, dus dat zijn dingen waar ik me dan ook niet zo druk om maak. Dan vind ik het juist leuk om te zien hoe met de beperkingen van Lego mensen toch een 8-speed eruit krijgen met f-n-r op de middenconsole, wat dan onderaan de streep wel dezelfde specs zijn als in het echt.
Daar heb je een punt, de bak in 8880 is inderdaad verre van realistich kwa interne werking, maar het werkt wel, en de bediening is precies wat je van een bak verwacht, en daar gaat de porsche, en vermoedelijk ook de chiron de mist in.

Nou moet ik zeggen dat de porsche stiekem wel weer wat kriebelt, hoewel dat voor 90% FOMO is (en 10% het idee dat oranje mooi staat tegen de blauwe muur in de woonkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

er zijn wat meer plaatjes beschikbaar...

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fsgn3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33942658_218502302213632_1656309354078404608_n.jpg?_nc_cat=0&oh=7965d241943cc5557aa0ba316dc2a433&oe=5BBE3EA1

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fsgn3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33834397_218502232213639_3091633342173413376_n.jpg?_nc_cat=0&oh=25386c75d3404bab0958431d98ece782&oe=5B788717

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fsgn3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33901992_218502178880311_5078056146070142976_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ca604b8a790af6cb81c1515527d82048&oe=5B873F2A

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fsgn3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33921844_218492078881321_6163591469228621824_n.jpg?_nc_cat=0&oh=474abb5752f28ece12e78ddc9de4a78a&oe=5B786807

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fsgn3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33923918_218492075547988_2374699005780164608_n.jpg?_nc_cat=0&oh=8aa050a7712023f16112b3e5449d57cc&oe=5BB90063

Afbeeldingslocatie: https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33827383_10216197403506939_1851727419698839552_o.jpg?_nc_cat=0&oh=8294cac0d5647fca071a17cd115a7168&oe=5B84BCD1

Toch wel erg fraai hoor! :9

Alleen die prijs ;w

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 19:47

momania

iPhone 30! Bam!

:9~

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
vectormatic schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:45:
[...]

Daar heb je een punt, de bak in 8880 is inderdaad verre van realistich kwa interne werking, maar het werkt wel, en de bediening is precies wat je van een bak verwacht, en daar gaat de porsche, en vermoedelijk ook de chiron de mist in.
Dat je zegt dat de bak van de Porsche compleet niet is wat we verwachten, kan ik inkomen, met 4 versnellingen, paddles die niet werken en 4x reverse. Maar ik vind het wat voorbarig om de Chiron ook al in dit hokje te stoppen, al is het maar omdat ik hoop dat ze geleerd hebben van de Porsche. Zoals het er naar uit ziet heeft die paddles (die hopelijk nu wel werken tov de Porsche), een F-N-R (met dus hopelijk 1 reverse) en een 8-speed. Volgens mij allemaal dingen die het echte ding ook heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mooi ding die Chiron! Die gaat hier ook wel komen denk ik als er eenmaal 1/3e van de prijs af is. Wat is dat nou voor part als handvat van het bagage-ding? Die herken ik zo snel niet.

Grote doos trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z90jlyV.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 30-05-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
part list staat ook tussen de plaatjes
Waaronder een nieuwe gearbox extender voor het nieuwe systeem. Wellicht zitten er dan toch 4 gear selectors in die bak, want ik kreeg al de indruk wat anders te zien bij de as achter de blauwe clutch gear, maar dacht dat ik scheel was en schreef het af als liftarm.
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Povratnik/IMG_4807.jpg/800x533.jpg
(Onder de gele zuiger parts)

edit: yup 4
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Didumos/qi85XxQ(1).jpg/800x450.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 30-05-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:23:
[...]

Dat je zegt dat de bak van de Porsche compleet niet is wat we verwachten, kan ik inkomen, met 4 versnellingen, paddles die niet werken en 4x reverse. Maar ik vind het wat voorbarig om de Chiron ook al in dit hokje te stoppen, al is het maar omdat ik hoop dat ze geleerd hebben van de Porsche. Zoals het er naar uit ziet heeft die paddles (die hopelijk nu wel werken tov de Porsche), een F-N-R (met dus hopelijk 1 reverse) en een 8-speed. Volgens mij allemaal dingen die het echte ding ook heeft.
Fair enough, ik ben wat voorbarig over de chiron, stiekem verwacht ik dus dat de FNR switch hetzelfde werkt als in de porsche

Maar inderdaad, als lego geleerd heeft van de community mods en de chiron netjes 8x vooruit, 1x achteruit en een overflow stop heeft (zodat je niet van 8 > 1 kan), dan is er weinig aan te merken.

Plaatjes zien er wel tof uit, en ik zal verder de reviews afwachten voordat ik weer ga zeiken over features :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Same, ik wacht rustig de reviews af. Wat als ik zo naar die plaatjes kijk, vraag ik me wel een beetje af: paddles aardig verstopt? Indien ze er wel zitten, verwacht ik gezien hoe verstopt het is, een HOG ergens, maar ook die zie ik nog niet. Zou de stick in het midden gewoon een sequential gear selector zijn zoals je vaak ziet in rally wagens? Dat is nou niet echt des Bugatti...

Driving ring extender zou ook makkelijk kunnen beteken dat de bak eigenlijk een 7+R is (echte Chiron is ook een 7-speed zie ik, ik ging uit van 8, maar niet dus).

edit:
Part list zegt 5 gearbox rings, dus zal wel gewoon F-N-R zijn.

Ik hou maar weer op met blaten.

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 30-05-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Leveren ze nou een handtasje bij die auto :) ?

Mooie handleidingen!

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 17:59

Goverman

not loaded

alexbl69 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:17:

Mooie handleidingen!
Nee, geen handleiding, maar wel een (qua kleurstelling) bijpassend doosje Oreo-koekjes ;).

En dat betekent dat bedorven doosjes Oreo's dus ooit een collector's item op marktplaats, ebay en bricklink gaan worden :')

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
alexbl69 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:17:

Mooie handleidingen!
Ja, net zoals bij de echte Chiron (en vele andere super/hyper cars) zit er een bijpassende handtas/koffer bij die perfect past in de bagageruimte.

Dat grijze ding naast de handtas op de afbeelding van bladzijde 315 van de handleiding is overigens de "top speed key"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 19:47

momania

iPhone 30! Bam!

Goverman schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:04:
[...]

Nee, geen handleiding, maar wel een (qua kleurstelling) bijpassend doosje Oreo-koekjes ;).

En dat betekent dat bedorven doosjes Oreo's dus ooit een collector's item op marktplaats, ebay en bricklink gaan worden :')
Uhm verder alles goed :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Chakotay schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:28:
Mooi ding die Chiron! Die gaat hier ook wel komen denk ik als er eenmaal 1/3e van de prijs af is. Wat is dat nou voor part als handvat van het bagage-ding? Die herken ik zo snel niet.

Grote doos trouwens:

[afbeelding]
Aargh. OCD. Waarom nou de logo's van Bugatti niet op dezelfde plek als bij de Porsche? :N

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ik zo dingen lees over de versnellingsbak (?) van de Chiron, en de plaatjes zie zie van de handleiding; is die auto lastig om te bouwen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53
Ik ben aan het twijfelen over het Detective Office (10246) of doorsparen voor Assembly Square (10255). Heb onlangs The Old Fishing Store (21310) gebouwd en dat beviel erg goed.

Wat raden jullie aan? Detective Office kopen en later Assembly Square, of de Detective Office laten voor wat 't is en direct doorsparen voor Assembly Square?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Siebsel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:32:
Ik ben aan het twijfelen over het Detective Office (10246) of doorsparen voor Assembly Square (10255). Heb onlangs The Old Fishing Store (21310) gebouwd en dat beviel erg goed.

Wat raden jullie aan? Detective Office kopen en later Assembly Square, of de Detective Office laten voor wat 't is en direct doorsparen voor Assembly Square?
Diegene die het langst op de markt is. Feitelijk maakt het niet uit want je wil ze allebei uiteindelijk.

That reminds me, ik moet nog een modular aanschaffen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 30-05-2018 20:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57
Siebsel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:32:

Heb je de Parisian Restaurant al? Want anders zou ik als ik jou was die eerst aanschaffen. (En dan natuurlijk wel even wachten tot de Hans Christian Andersen Storybook promo live is op 4 juni om die ook meteen mee te pakken. ;) )

Als het puur gaat om DO of AS, dan maakt het eigenlijk niet uit. Beide sets zullen dit jaar (volgens algemene verwachting) nog niet uit productie gaan, dus heb je nog voor beiden nog tijd genoeg.

Wat wel een dingetje is ... Als je de Assembly Square eenmaal gebouwd hebt is het wel een stap terug om dan de DO of de Diner (van dit jaar) te bouwen. Het is tenslotte leuker om iets stapje voor stapje op te bouwen... ;)

Overigens is m'n nieuwste LEGO Special vanavond online gekomen op Bouwsteentjes.info:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/05/Iconische-LEGO-Zeilschepen-696x398.png

Overzicht van de grote LEGO zeilschepen, vanaf de Black Seas Barracuda tot en met de Destiny's Bounty.

(schaamteloze zelf promotie :D )

[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 30-05-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53
Haay schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:44:
[...]

Heb je de Parisian Restaurant al? Want anders zou ik als ik jou was die eerst aanschaffen.
Nope, The Old Fishsstore was m'n eerste set sinds +/- 20 jaar :+
(En dan natuurlijk wel even wachten tot de Hans Christian Andersen Storybook promo live is op 4 juni om die ook meteen mee te pakken. ;) )
Thanks voor de tip! Die ziet er leuk uit.
Als het puur gaat om DO of AS, dan maakt het eigenlijk niet uit. Beide sets zullen dit jaar (volgens algemene verwachting) nog niet uit productie gaan, dus heb je nog voor beiden nog tijd genoeg.
Ok, dat is goed om te weten! Als ik op dit topic (en de rest van het internet) afga, heb ik een nieuwe "verslaving" te pakken }:O
Wat wel een dingetje is ... Als je de Assembly Square eenmaal gebouwd hebt is het wel een stap terug om dan de DO of de Diner (van dit jaar) te bouwen. Het is tenslotte leuker om iets stapje voor stapje op te bouwen... ;)
Ja, daar was ik ook een beetje bang voor, vandaar mijn vraag 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Video: https://thumbs.gfycat.com/VariableTotalEft-mobile.mp4]

stiekem best leuk :)

@Siebsel; het restaurant zal waarschijnlijk als eerste 'eruit gaan' de detective en assembly blijven (denk ik) nog wel tijdje beschikbaar

[ Voor 44% gewijzigd door himlims_ op 31-05-2018 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Gunner schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:33:
[...]
Feitelijk maakt het niet uit want je wil ze allebei uiteindelijk.

That reminds me, ik moet nog een modular aanschaffen :+
Doen we als AFOLs nu al aan zelfhypnose? >:)
Siebsel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:09:
[...]
Ok, dat is goed om te weten! Als ik op dit topic (en de rest van het internet) afga, heb ik een nieuwe "verslaving" te pakken }:O
Maar dan wel een creatieve verslaving, en eentje die therapeutisch kan werken. Mijn eerste bouwervaring (de VW T1) na mijn dark ages was zo ontspannend dat de volgende aankopen vrij vlot volgden :Y

Speaking of which, aangezien je niet meteen aan de modulars bent begonnen mag ik ook deze sets nog aanbevelen >:)
- 75827 Firehouse Headquarters. Ik heb geen idee hoelang deze nog in het assortiment zal blijven.
- 70620 Ninjago City Eén van de grootste gebouwen die Lego ooit heeft uitgebracht. Get 'm while they're hot!
- 70657 Ninjago City Docks Uitbreiding om de grootste set nog 'grooterder' te maken!

En dan heb je inderdaad nog het standaard advies om de oudste nog levende modular aan te schaffen. Per toeval is Parisian Restaurant naar mijn bescheiden smaak ook nog de mooiste van de serie. Daarnaast kan je natuurlijk nog beginnen aan de voertuigen zoals de VW T1, Mini Cooper, Saturn V,...

Vakantiegeld spenderen is nog nooit zo gemakkelijk geweest met deze hobby :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30

almightyarjen

When does the hurting stop?

Aankomend weekend heb ik het huis voor mezelf en dus heb ik een vriend uitgenodigd om een mooie layout in de woonkamer neer te leggen. Voordat ik begin met filmen: hebben jullie nog tips om mijn video's er wat professioneler uit te laten zien? De concurrentie om views wordt steeds groter op Youtube. Zijn er wel eens dingen in mijn video's opgevallen waarvan je denkt "dat had ik anders gedaan", of juist "wow, dat was een mooi shot"? Je kan denken aan:
- indeling video (welk type shots (licht/donker/on train cam/timelapse/enz) wanneer in de video)
- type shots (zie ook boven): close-up van een lego set, of juist meer overview shots
- lengte video
- wel/geen scenes met pratende minifigs (voice over)
- gebruik van treinen (passagiers/vracht/MOC)
- wel/geen geluidseffecten
- type muziek

Als voorbeeld zou je kunnen kijken naar de video van vorig jaar. Aankomend weekend gaat hetzelfde type video worden.

Als je iets te binnen schiet, laat vooral even weten! :Y d:)b

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:27:
- indeling video (welk type shots (licht/donker/on train cam/timelapse/enz) wanneer in de video) geen mening
- type shots (zie ook boven): close-up van een lego set, of juist meer overview shots variatie altijd goed toch?
- lengte video ~5min max?
- wel/geen scenes met pratende minifigs (voice over) zeker houden - leuke orginele toevoeging
- gebruik van treinen (passagiers/vracht/MOC) iets wat momentum heeft zorgt voor meer dynamisch beeld dan statisch gebouwtjes/voertuigen
- wel/geen geluidseffecten zeker houden - maakt het levendig
- type muziek geen mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:34:
[...]

Doen we als AFOLs nu al aan zelfhypnose? >:)

[...]

Maar dan wel een creatieve verslaving, en eentje die therapeutisch kan werken. Mijn eerste bouwervaring (de VW T1) na mijn dark ages was zo ontspannend dat de volgende aankopen vrij vlot volgden :Y
Het bouwen van een LEGO set is ongeveer net zo creatief bezig zijn als het in elkaar zetten van een Ikea meubel, met verschil dat de handleiding van een LEGO set voor iedereen begrijpelijk is.

Als je echt creatief wilt zijn, haal een van je gebouwde sets uit de vitrinekast en ga deze aanpassen of verzin zelf iets om te bouwen, dan wordt het spelen/bouwen met LEGO nog leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:50
almightyarjen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:27:

Als je iets te binnen schiet, laat vooral even weten! :Y d:)b
Ik zou proberen er een verhaal in te bouwen. Dat spreekt aan en dan blijven mensen kijken.

Geef ook niet meteen alles weg, maar bouw de spanning op. Je video van vorig jaar begint met een overview shot, waardoor je meteen alles ziet, en het oogt ook nogal rommelig.
Ik zou beginnen met wat close-ups, een FPV op een trein, etc. Op die manier maak je mensen nieuwsgierig: wat komt er nog meer? Hoe groot is deze setup? Pas halverwege de video een keer een complete overview ofzo.

Dat helpt waarschijnlijk ook bij het opbouwen van een verhaal. Kan heel simpel een bepaalde minifig zijn die een reis maakt door de stad en telkens overstapt naar een ander station/trein, een ritje in het reuzenrad maakt, ergens wat gaat eten, etc. en eind van de dag weer via een epische treinreis naar huis gaat. (en vervolgens tragisch om het leven komt in de geweldige treincrash die er wellicht komt >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:36:
[...]

Het bouwen van een LEGO set is ongeveer net zo creatief bezig zijn als het in elkaar zetten van een Ikea meubel, met verschil dat de handleiding van een LEGO set voor iedereen begrijpelijk is.

Als je echt creatief wilt zijn, haal een van je gebouwde sets uit de vitrinekast en ga deze aanpassen of verzin zelf iets om te bouwen, dan wordt het spelen/bouwen met LEGO nog leuker.
Dat was eigenlijk wat ik wou impliceren :)
Het lijkt me logisch dat het louter volgen van een handleiding niet creatief is, en dat Lego zich bij uitstek leent om nieuwe dingen te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind voice overs meestal cringeworthy in YT filmpjes. En een timelapse van de opbouw kan je ook als introductie gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
@almightyarjen :
- tekstballonnenhumor behouden
- de drone fly over beelden vind ik heel mooi
- classic alien minifig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Dat was eigenlijk wat ik wou impliceren :)
Het lijkt me logisch dat het louter volgen van een handleiding niet creatief is, en dat Lego zich bij uitstek leent om nieuwe dingen te bouwen.
Alleen jammer dat je daar nauwelijks iets van ziet in dit topic.
In het verleden waren er de mini technic modellen van AppieNL en het volgen van het bouw process van almightyarjen's mega station was altijd.
De laatste tijd gaat het enkel over welke set zal ik nu weer eens kopen of kijk eens wat ik nu heb gekocht....
fishman schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Ik zou proberen er een verhaal in te bouwen. Dat spreekt aan en dan blijven mensen kijken.

Geef ook niet meteen alles weg, maar bouw de spanning op. Je video van vorig jaar begint met een overview shot, waardoor je meteen alles ziet, en het oogt ook nogal rommelig.
Ik zou beginnen met wat close-ups, een FPV op een trein, etc. Op die manier maak je mensen nieuwsgierig: wat komt er nog meer? Hoe groot is deze setup? Pas halverwege de video een keer een complete overview ofzo.

Dat helpt waarschijnlijk ook bij het opbouwen van een verhaal. Kan heel simpel een bepaalde minifig zijn die een reis maakt door de stad en telkens overstapt naar een ander station/trein, een ritje in het reuzenrad maakt, ergens wat gaat eten, etc. en eind van de dag weer via een epische treinreis naar huis gaat. (en vervolgens tragisch om het leven komt in de geweldige treincrash die er wellicht komt >:) )
Ik ben het hiermee eens, een verhaal is cool en creatief/origineel. Videos van AFOLs die hun LEGO collectie willen showen zijn er al genoeg en daar lijkt het wel een beetje op als je enkel/voornamelijk overview shots gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De releasevideo van de Chiron stond net even op Youtube, iemand heeft hem nu op facebook gezet: klikkie

Hij ziet er steeds interessanter uit... :)

Edit: video is offline gehaald, morgenochtend komt hij weer terug via officiele kanalen.

[ Voor 35% gewijzigd door Chakotay op 31-05-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chakotay schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:27:
De releasevideo van de Chiron stond net even op Youtube, iemand heeft hem nu op facebook gezet: klikkie

muhahah dat handtasje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

fishman schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:38:

Ik snap wat je wilt zeggen. Er is mij altijd geadviseerd om met een overview shot te beginnen zodat mensen gelijk zien dat het groot is. Maar het is idd denk ik beter om dat een beetje op te bouwen. In totaal gaat er 80 meter track liggen, over een oppervlakte van grofweg 10x3 meter. Verhaaltje van de minifig trein reis is erg leuk, ik weet allen niet of ik die er nog in ga krijgen qua tijd! (my bad: ik had eerder om jullie advies moeten vragen :D )
Señor Sjon schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:46:
Ik vind voice overs meestal cringeworthy in YT filmpjes. En een timelapse van de opbouw kan je ook als introductie gebruiken. :)
Over voice overs zijn de meningen idd verdeeld. Ik probeer ze niet te veel toe te passen in dit soort video's. Timelapse heb ik ook aan zitten denken. Ik weet alleen niet of dit gaat passen in de lengte van de video.
Kapoen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:51:
@almightyarjen :
- tekstballonnenhumor behouden
- de drone fly over beelden vind ik heel mooi
- classic alien minifig!
Dronebeelden komen er zeker. Ik had ook al een verhaallijn bedacht dat de terminator zijn gun verliest in de roller coaster, ik zal even kijken of ik nog iets leuks kan bedenken voor de alien!

Nog twee vragen:
1. Kan een mix van zowel tekstballonnenhumor en voice over in één video, of ik moet ik blijven bij één van die twee?
2. Timelapse van de opbouw is leuk, maar gaat ook kostbare "audience attention time" kosten. Is het een idee om een extended video een week later te uploaden, voor de die hard fans? Ik heb in het verleden wel eens vaker een extra footage video later geplaatst, maar die worden nooit zo heel goed bekeken.

Het probleem bij mij is tijd: vrijdag alles opzetten (lange dag), inclusief wat kleine automatiseringen, alle sets plaatsen, alles aansluiten (verlichting e.d.). Als ik geluk heb kan ik dan zaterdag filmen en zondagochtend de zooi weer opruimen. #drukweekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou altijd voor 1 van de 2 kiezen. Niet door elkaar (tenzij als gedachtenwolk ipv tekstwolk).

Timelapse kan natuurlijk heel snel, 10 seconden ofzo en dan in een losse film langzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:50
[quote]almightyarjen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Ik snap wat je wilt zeggen. Er is mij altijd geadviseerd om met een overview shot te beginnen zodat mensen gelijk zien dat het groot is. Maar het is idd denk ik beter om dat een beetje op te bouwen. In totaal gaat er 80 meter track liggen, over een oppervlakte van grofweg 10x3 meter. Verhaaltje van de minifig trein reis is erg leuk, ik weet allen niet of ik die er nog in ga krijgen qua tijd! (my bad: ik had eerder om jullie advies moeten vragen :D )

Maak duidelijk dat het om een grote setup gaat in de titel van de film, dan is het ook duidelijk lijkt me. Noem die 80meter track bijvoorbeeld in de naam van het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Chakotay schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:27:

1) W16 motor met 3 krukassen :'( was natuurlijk 100% te verwachten maar OMG, slecht....
2) flappy paddles van de bak lijken 1 deel te zijn, dus linker paddel gaat in als je rechts "trekt", lijkt me minder geavanceerd dan bij de porsche? Je zou kunnen zeggen dat het dus trekken=op, duwen=terug is, zoals bij meer autos, maar dat gaat voor 1 kant op, de ander is gespiegeld....
3) flappy paddles van de bak zitten als ik het goed zie vrij laag, meer in de footwell dan achter het stuur, misschien ergonomischer als HOG, maar verre van echt
4) de top speed key wordt idd gebruikt om de spoiler te verstellen, enerzijds grappig, want dat doet de echte ook, anderzijds jammer dat er geen slim mechanisme in de auto zelf zit, gekoppeld aan de bak of zo

Ben toch wel heel erg aan het overwegen de porsche nog te kopen, deze bugatti is voor mij denk ik hoe dan ook een brug te ver... en wie weet hoe lang de GT3RS er nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@vectormatic Vind het ergens wel interessant; waarom maak je je zo druk om die details? Ik heb dat zelf totaal niet eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gunner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:21:
@vectormatic Vind het ergens wel interessant; waarom maak je je zo druk om die details? Ik heb dat zelf totaal niet eigenlijk.
Ligt voor mij aan het feit dat het een technic set is, die lijn gaat voor mij om de technische details, de looks zijn secundair (want daar kom je met system blokjes vaak veel verder). Als je kijkt naar bijvoorbeeld de BMW motor, hebben ze netjes de kenmerkende technische details overgenomen (Tele-lever voorvork, "boxer" motor en als eerste technic motor shaft drive ipv een ketting). Als ze dan met een "ultimate" lijn komen, voor dit soort prijzen, ligt bij mij de lat op technische details meteen hoog, net zo goed als dat bij de UCS SW sets de lat hoog ligt op details.

Bij bijvoorbeeld de Creator Expert autos (F40, Mini etc..) zal het me worst wezen dat er geen technische features in zitten, dat zijn sets die zo goed mogelijk moeten lijken, en rusten op geavanceerd bouwtechnieken met system blokjes

Als het puur gaat om een groot display model (waar het natuurlijk fijn is dat in technic je met minder parts meer volume pakt), zet dan gewoon "model team" op de doos, en geef de technic-nerds een eigen vlaggenschip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:55:
Nog twee vragen:
1. Kan een mix van zowel tekstballonnenhumor en voice over in één video, of ik moet ik blijven bij één van die twee?
2. Timelapse van de opbouw is leuk, maar gaat ook kostbare "audience attention time" kosten. Is het een idee om een extended video een week later te uploaden, voor de die hard fans? Ik heb in het verleden wel eens vaker een extra footage video later geplaatst, maar die worden nooit zo heel goed bekeken.
1. Ik zou bij één soort blijven, liefst de ballonnen.
2. Voor mij hoeft de opbouw niet noodzakelijk in dezelfde video. Extra materiaal is altijd leuk, maar verwerk het al dan niet wanneer/hoe jij het wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

vectormatic schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Ben toch wel heel erg aan het overwegen de porsche nog te kopen, deze bugatti is voor mij denk ik hoe dan ook een brug te ver... en wie weet hoe lang de GT3RS er nog is?
Ik heb die van mij toevallig nu net binnengekregen. De bruine doos van Lego zit er nog omheen, met een sticker waar "Production YYMM 1805" op staat. Ze komen nu dus in ieder geval nog vers uit de fabriek, die gaat nog wel even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien domme vraag; maar wanneer je in bricklink een order wilt plaatsen (vanuit wishlist) dan staan er voldoende shops (maar geen van all heeft 'alles') ... hoe zie je nu welk item ontbreekt?

bijv; gewenste set bestaat uit 25 items, zie shop met 23 items; welke 2 ontbreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:27

snmght

imho dan he

almightyarjen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Overview shot heeft zeker wat maar ik denk dat het wow-effect nog groter is als je langzaamaan opbouwt. Zeker als het huge is; dan denk je als kijker op een gegeven moment: dit zal wel het laatste zijn. En dan zijn ze nog niet eens op de helft. En dan sluit je af met het overview shot. Het gevoel dat je soms ook hebt als je in een achtbaan zit. Bij sommige Minecraft rollercoaster filmpjes heb je dat idee ook een beetje. Ben benieuwd naar het uiteindelijke filmpje!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Gezien ik constant op jouw posts reageer zou je bijna denken dat ik wat tegen je heb, maar zo is het niet bedoeld :)
vectormatic schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:12:
[...]

1) W16 motor met 3 krukassen :'( was natuurlijk 100% te verwachten maar OMG, slecht....
Tja, stond laatst wel een variant op Eurobricks met 1 krukas, hoop 5L 1/2 liftarms. Het werkt, maar het kon wel ergens in no-time klem zitten als het verkeerd gebouwd is. Aangezien Lego ook bij deze, dure op AFOLs gerichte, sets het niveau van een kleuter hanteert bij de instructies (zullen we maar afschrijven dat Lego dit doet voor auto-fanaten die geen Lego bouwen), krijg je idd helaas dit. De Porsche was ook geen echte boxer en dat lag ook in lijn der verwachting gezien de standaard Lego onderdelen (net als dit)
2) flappy paddles van de bak lijken 1 deel te zijn, dus linker paddel gaat in als je rechts "trekt", lijkt me minder geavanceerd dan bij de porsche? Je zou kunnen zeggen dat het dus trekken=op, duwen=terug is, zoals bij meer autos, maar dat gaat voor 1 kant op, de ander is gespiegeld....
Die van de Porsche werkte niet foutloos (tot de 90 degree stepper van Didumos), als deze dat wel doet, heeft die voor mij al een punt voor.
3) flappy paddles van de bak zitten als ik het goed zie vrij laag, meer in de footwell dan achter het stuur, misschien ergonomischer als HOG, maar verre van echt
Aangezien het alternatief een oerlelijke dash is zoals die van de Porsche, heb ik persoonlijk liever dit. Het allerliefst heb ik de oplossing van de DB11 (dun, netjes en keurig achter het stuur), maar ook dit systeem was niet foutloos (en nagenoeg onmogelijk om mee van 4 naar 5 te schakelen in die bak)
4) de top speed key wordt idd gebruikt om de spoiler te verstellen, enerzijds grappig, want dat doet de echte ook, anderzijds jammer dat er geen slim mechanisme in de auto zelf zit, gekoppeld aan de bak of zo
Idd, maar ik denk dat het systeempje van de DB11 wel toepasbaar is hiervoor.
Vanuitgaande dat de Chiron werkt out of the box (vs Porsche niet), heb je ondanks je kritiek hierboven nog steeds meer zin zo'n flawed model te kopen dan de Chiron? Even heel simpel gezegd: Porsche €200 aanbieding vs een Chiron aanbieding van €230-250 (dit gaat gebeuren). Persoonlijk zou ik voor €50 euro even wachten op reviews of deze wel werkt als je maar aan 1 van de 2 geld wil uitgeven (even terzijde of je meer hebt met de Porsche als auto dan de Chiron).

En nog een kleine kanttekening: als het puur gaat om "eens gebouwd te hebben": koop een Chiron en je hebt denk ik nagenoeg alle onderdelen van de Porsche, de andere kant op gaat niet werken.

Persoonlijk, wat ik zie, vind ik er wel goed uitzien, maar ik vind het ook jammer van die spoiler. Wat ik verder ook mis is een central diff. En ergens in het model zit een witte 24T clutch gear en ik hoop zo dat deze niet in de gearbox zit (dat is voor mij al 10 minpunten en het eerste dat eruit wordt gesloopt). Als die fungeert als fakey central diff, dan is het nog ok-ish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:51:
Gezien ik constant op jouw posts reageer zou je bijna denken dat ik wat tegen je heb, maar zo is het niet bedoeld :)

[...]

Tja, stond laatst wel een variant op Eurobricks met 1 krukas, hoop 5L 1/2 liftarms. Het werkt, maar het kon wel ergens in no-time klem zitten als het verkeerd gebouwd is. Aangezien Lego ook bij deze, dure op AFOLs gerichte, sets het niveau van een kleuter hanteert bij de instructies (zullen we maar afschrijven dat Lego dit doet voor auto-fanaten die geen Lego bouwen), krijg je idd helaas dit. De Porsche was ook geen echte boxer en dat lag ook in lijn der verwachting gezien de standaard Lego onderdelen (net als dit)

[...]

Die van de Porsche werkte niet foutloos (tot de 90 degree stepper van Didumos), als deze dat wel doet, heeft die voor mij al een punt voor.

[...]

Aangezien het alternatief een oerlelijke dash is zoals die van de Porsche, heb ik persoonlijk liever dit. Het allerliefst heb ik de oplossing van de DB11 (dun, netjes en keurig achter het stuur), maar ook dit systeem was niet foutloos (en nagenoeg onmogelijk om mee van 4 naar 5 te schakelen in die bak)

[...]

Idd, maar ik denk dat het systeempje van de DB11 wel toepasbaar is hiervoor.

[...]

Vanuitgaande dat de Chiron werkt out of the box (vs Porsche niet), heb je ondanks je kritiek hierboven nog steeds meer zin zo'n flawed model te kopen dan de Chiron? Even heel simpel gezegd: Porsche €200 aanbieding vs een Chiron aanbieding van €230-250 (dit gaat gebeuren). Persoonlijk zou ik voor €50 euro even wachten op reviews of deze wel werkt als je maar aan 1 van de 2 geld wil uitgeven (even terzijde of je meer hebt met de Porsche als auto dan de Chiron).

En nog een kleine kanttekening: als het puur gaat om "eens gebouwd te hebben": koop een Chiron en je hebt denk ik nagenoeg alle onderdelen van de Porsche, de andere kant op gaat niet werken.

Persoonlijk, wat ik zie, vind ik er wel goed uitzien, maar ik vind het ook jammer van die spoiler. Wat ik verder ook mis is een central diff. En ergens in het model zit een witte 24T clutch gear en ik hoop zo dat deze niet in de gearbox zit (dat is voor mij al 10 minpunten en het eerste dat eruit wordt gesloopt). Als die fungeert als fakey central diff, dan is het nog ok-ish.
Haha, no hard feelings!

Ik weet ook wel dat een 1-crank W16 niet fatsoenlijk gaat werken met de huidige technic onderdelen, maar dan vind ik het dus heel jammer dat lego niet eens wat innovatie op de motor internals loslaat, het feit dat idd de GT3 en de BMW motor geen echte boxer zijn... is heel makkelijk te refticeren met een 1,5 stud crank deel en axle, en een gemodificeerd drijfstang.

Zoals ik al zei tegen @Gunner , de lat leg ik inderdaad erg hoog, ik zou bij dit soort ultimate modellen verwachten dat Lego echt een hoogstandje aflevert, zeker als ze hier een fors aantal manjaar aan professionele designers inknallen, en nieuw onderdelen kunnen maken indien nodig. Als het eindresultaat dan achterblijft bij wat de betere MOCers afleveren, dan ben ik teleurgesteld ja.

Wat Porsche Vs Bugatti betreft, Ik vind de porsche uiteindelijk mooier, de kleur knalt lekker, en in het echt vind ik bugattis ook helemaal niks (en het dark azure/dark blue vind ik gewoon niet mooi), daarnaast zijn voor de meeste grove issues van de porsche inmiddels fixes. Die zullen voor de Chiron ook ongetwijfeld komen, maar dan nog zet ik liever een oranje porsche in het zicht dan een blauwe chiron. Gaat nergens over na al dat gezever over technische features... i know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

need no ... greed, much :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Goeie vondst _/-\o_ (y)

Lego mag eigenlijk wel eens een re-release doen van die bedrukte letter/cijfer tegels. De laatste keer dat deze elementen verschenen dateert al van 2012:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/850425-1.jpg?201208220646https://brickset.com/sets/850425-1/Desk-Business-Card-Holder

De volgende ideas set is ook bekend sinds vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/media_library/1/5475962-Fan_Model_-_Not_Final_Product_Graphic-gigFdWuQgxgYnQ-thumbnail-full.png

Dat wil helaas ook zeggen dat er geen vervolg komt voor RobenAnne:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/05/5476020-Third_2017_Review_Results-0PaKlPbbFzRDMw-thumbnail-full-696x628.png

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 31-05-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ergens begrijp ik de 'winnaar'; innovatief, iets nieuws en replayvalue(?) andere kant is het wel een minimaal / summier ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:54:
ergens begrijp ik de 'winnaar'; innovatief, iets nieuws en replayvalue(?) andere kant is het wel een minimaal / summier ding
In het brickset artikel staat een filmpje waarbij de Lego designer voor deze set ook aan het woord komt. Hij laat al een zwarte doos zien waarin de set zal passen. De doos lijkt mij gelijk of iets groter dan die van ship in a bottle. Dus heel misschien komt er toch een behoorlijke stock aan elementen in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Het filmpje van LEGO Ideas met de resultaten besproken:
YouTube: Third 2017 Review Results - LEGO Ideas
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gbEA-OhCqmE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

- indeling video (welk type shots (licht/donker/on train cam/timelapse/enz) wanneer in de video)
Timelapse build video
Een camera recht boven de rails die de trein aan ziet komen en dan meedraait als de trein onderdoor rijdt en op de kop de achterkant filmt (als je snapt wat ik bedoel)

- wel/geen scenes met pratende minifigs (voice over)
Humor er bij, leuk!

- gebruik van treinen (passagiers/vracht/MOC)
Zolang ze aan het eind maar crashen :)

- wel/geen geluidseffecten
Jazeker wel. Tsjoeke tsjoeke

- type muziek
I’m a train - Albert Hammond
Locomotive Breath - Jethro Tull
Long Train Running - The Doobie Brothers
Crazy train - Ozzy Osborne
Stop That Train - Bob Marley & The Wailers (icm minifig animatie!)

Sowieso geen techno shit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 31-05-2018 16:17 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Kapoen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:52:
[...]

Goeie vondst _/-\o_ (y)

Lego mag eigenlijk wel eens een re-release doen van die bedrukte letter/cijfer tegels. De laatste keer dat deze elementen verschenen dateert al van 2012:
[afbeelding]https://brickset.com/sets/850425-1/Desk-Business-Card-Holder

De volgende ideas set is ook bekend sinds vandaag:
[afbeelding]

Dat wil helaas ook zeggen dat er geen vervolg komt voor RobenAnne:
[afbeelding]
Wat een slechte keuze. Van alles kiezen ze dat... Als ik me niet vergis hebben ze een keer gezegd dat er al 1 set uitgekozen was buiten de Ideas reeks om. Misschien ziet Lego zelf ook wel in dat RobenAnne goed loopt en daar op een andere manier een graantje van mee gaat pikken.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
vectormatic schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Haha, no hard feelings!

Ik weet ook wel dat een 1-crank W16 niet fatsoenlijk gaat werken met de huidige technic onderdelen, maar dan vind ik het dus heel jammer dat lego niet eens wat innovatie op de motor internals loslaat, het feit dat idd de GT3 en de BMW motor geen echte boxer zijn... is heel makkelijk te refticeren met een 1,5 stud crank deel en axle, en een gemodificeerd drijfstang.

Zoals ik al zei tegen @Gunner , de lat leg ik inderdaad erg hoog, ik zou bij dit soort ultimate modellen verwachten dat Lego echt een hoogstandje aflevert, zeker als ze hier een fors aantal manjaar aan professionele designers inknallen, en nieuw onderdelen kunnen maken indien nodig. Als het eindresultaat dan achterblijft bij wat de betere MOCers afleveren, dan ben ik teleurgesteld ja.

Wat Porsche Vs Bugatti betreft, Ik vind de porsche uiteindelijk mooier, de kleur knalt lekker, en in het echt vind ik bugattis ook helemaal niks (en het dark azure/dark blue vind ik gewoon niet mooi), daarnaast zijn voor de meeste grove issues van de porsche inmiddels fixes. Die zullen voor de Chiron ook ongetwijfeld komen, maar dan nog zet ik liever een oranje porsche in het zicht dan een blauwe chiron. Gaat nergens over na al dat gezever over technische features... i know.
Ik denk dat bij de motor Lego gewoon kijkt naar het kosten/baten plaatje om eigenlijk puur voor de Porsche en nu de Chiron af te wijken van de standaard engine parts. De Porsche heeft 7 nieuwe molds op zijn naam, de Chiron 6, dus er is al aardig wat geïnvesteerd voor deze modellen. De huidige basic V6 onderdelen zijn prima voor 95% van de sets, aangezien dat nagenoeg altijd de standaard setup is. En ik durf te wedden dat er mensen zijn die weer gaan klagen als er voor dit "weer" nieuwe onderdelen komen.

Ik zie het ook het liefst zo realistisch mogelijk, maar dit zijn wel van die dingen waar ik me persoonlijk niet echt druk om kan maken als het het er niet in zit. Met de standaard onderdelen komt het toch nog best in de buurt denk ik dan.

Wat betreft de verwachtingen bij "Ultimate" modellen zoals deze serie heb ik de hoop al sinds de Porsche laten varen dat dit ooit een zwaar technisch hoogstandje wordt of in de buurt komt van MOCs. Dit komt weer door die kleuter die dit model ook (om 1 of andere reden) moet kunnen bouwen volgens Lego.

MOCende AFOLs hoeven hier nooit rekening mee te houden. Die kunnen dus lekker los met technieken op de millimeter en bouwtechnieken die Lego nooit voor 100% goed zou keuren of gewoon niet zijn uit te leggen in instructies zonder telefoontjes van duizenden kleuters die hun model niet in elkaar krijgen. Wat ik wel verwacht en zeker sinds de Porsche eis, is dat wat erin zit, werkt!

Wat betreft "fors aantal manjaar" en "designers", Porsche was 2 jaar en 1 man (testers daargelaten, Uwe Wabra heeft hem vanaf de grond opgebouwd). Ik weet niet wie (of meerdere) de Chiron heeft ontworpen in Lego vorm.

En dan nog Bugatti vs Porsche. Beide auto's doen me vrij weinig eigenlijk (kleuren vind ik bij beide wel goed). De Porsche doet me zelfs iets minder dan de Chiron. En de Chiron vind ik weer minder dan de Veyron (puur vanuit mijlpaaltjes gezien), maar ben wel redelijk content met de (gefixte) Lego Porsche op me plank en daar komt ter zijne tijd vast wel een Chiron naast (hopelijk met flink wat minder "must-have" fixes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik vind de recentste Ideas keuze perfect. Toen bij de vorige review werd gezegd dat er nu sowieso een set zou komen, wist ik al dat deze het zou worden.
Wat mij betreft draait Ideas om het maken van dingen die daadwerkelijk onderscheidend zijn, anders dan anders, iets dat niet van LEGO zelf zal komen. Die modulars zien er allemaal fantastisch uit, maar laten we wel wezen, je wordt op internet doodgegooid met die dingen en LEGO heeft zelf ook al een lijn lopen. Ik doe het de bouwers zeker niet na, maar ze beginnen voor mij een beetje dertien in een dozijn te worden.
De grootte? Ook prima. Laat maar zien dat je iets verrassend leuks kan maken met wat minder onderdelen. Meer is bij lange na niet altijd beter en een beetje variatie in setgrootte is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dit vergat ik nog in mijn vorige post:
DP Kunst schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Wat een slechte keuze. Van alles kiezen ze dat... Als ik me niet vergis hebben ze een keer gezegd dat er al 1 set uitgekozen was buiten de Ideas reeks om. Misschien ziet Lego zelf ook wel in dat RobenAnne goed loopt en daar op een andere manier een graantje van mee gaat pikken.
Ze hebben deze man een baan aangeboden bij Lego, heeft die afgewezen, maar stond wel open voor freelance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:57:
[...]

1. Ik zou bij één soort blijven, liefst de ballonnen.
2. Voor mij hoeft de opbouw niet noodzakelijk in dezelfde video. Extra materiaal is altijd leuk, maar verwerk het al dan niet wanneer/hoe jij het wil :)
Waarom prefereer jij ballonnen? Dat "stoort" minder de flow van de video oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

vectormatic schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:50:
Als het puur gaat om een groot display model (waar het natuurlijk fijn is dat in technic je met minder parts meer volume pakt), zet dan gewoon "model team" op de doos, en geef de technic-nerds een eigen vlaggenschip
Voor mij zou zo'n Chiron of Porsche vooral om de display waarde gaan ja. Het (voor mij) hoge detail schrikt me nog een klein beetje af. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik vooral fan ben van de Creator Expert reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Roeltjuh schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:01:
Ik vind de recentste Ideas keuze perfect. Toen bij de vorige review werd gezegd dat er nu sowieso een set zou komen, wist ik al dat deze het zou worden.
Wat mij betreft draait Ideas om het maken van dingen die daadwerkelijk onderscheidend zijn, anders dan anders, iets dat niet van LEGO zelf zal komen. Die modulars zien er allemaal fantastisch uit, maar laten we wel wezen, je wordt op internet doodgegooid met die dingen en LEGO heeft zelf ook al een lijn lopen. Ik doe het de bouwers zeker niet na, maar ze beginnen voor mij een beetje dertien in een dozijn te worden.
De grootte? Ook prima. Laat maar zien dat je iets verrassend leuks kan maken met wat minder onderdelen. Meer is bij lange na niet altijd beter en een beetje variatie in setgrootte is niets mis mee.
ik ook. Je ziet aan eerdere keuzes ook wel wat er gebeurt. De RobAnna wordt nu voor de 2e keer afgewezen. Die krijgt er ook geen set meer door, ondanks de populariteit.

De nieuwe ronde zie ik eigenlijk niks van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:53:
[...]

Waarom prefereer jij ballonnen? Dat "stoort" minder de flow van de video oid?
Goede vraag eigenlijk :) ik vind ze grappiger dan voice overs, maar dat is subjectief. Waarschijnlijk heb ik gewoon nostalgie naar al de stripverhalen die ik las als kind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^Hmm ja, ik twijfel nu. Ik denk dat bij de alien en de terminator de voice overs wel een bepaalde meerwaarde hebben maar ik zie ook waarom tekstballonnen in andere gevallen grappiger kunnen zijn :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gunner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Voor mij zou zo'n Chiron of Porsche vooral om de display waarde gaan ja. Het (voor mij) hoge detail schrikt me nog een klein beetje af. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik vooral fan ben van de Creator Expert reeks.
Ik vind dit soort gigantische Technic sets gewoon oersaai om te bouwen. Je bent uren bezig met pinnetjes uittellen en allerlei beugels maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:21
Nu de Lego 71042 silent Mary in de aanbieding is bij Amazon.it heb ik hem toch maar eens besteld. Voor € 162,64 ligt hij straks bij me thuis. Vind het nog altijd veel geld, maar gezien de adviesprijs van € 220,- toch een behoorlijk verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:33:
[...]

Ik vind dit soort gigantische Technic sets gewoon oersaai om te bouwen. Je bent uren bezig met pinnetjes uittellen en allerlei beugels maken. :P
Ik was eigenlijk van plan om er top dollar voor te betalen maar ik denk nu dat ik even wacht. Had wel leuk voor de VIP-punten geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Zo meteen live de officiële onthulling van de Bugatti..

https://www.facebook.com/...videos/10155743924168403/

-edit- 9:00u begonnen

[ Voor 9% gewijzigd door keverjeroen op 01-06-2018 09:01 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gunner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Vanuit die optiek snap ik dat de porsche en chiron erg aantrekkelijk zijn, vooral de porsche vind ik visueel een indrukwekkend ding. De creator expert sets vind ik zelf ook erg mooi, de F40 staat nog steeds hoog in het lijstje van favoriete builds, en daar verwacht ik functioneel inderdaad ook weinig, het is in feite een brick-built modelauto a-la Burago, en dat is helemaal prima!
Señor Sjon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:33:
[...]

Eens! Nu heb ik zelf nog niks groters gebouwd dan ~1400 parts (8880, 42000, 42039), maar ook dan merk je dat je best een uurtje kwijt kan zijn met alleen maar structuur/panels, en geen technische functie tegenkomt. Wat dat betreft zijn de ~400-600 sets stukken beter, 42063 en 42075 bijvoorbeeld waren hele leuke builds, met een goede afwisseling heen en weer tussen vorm en functie.

Overigens, directe quote van de lego design director "Lego technic is about the functionality" net op 9:20 in de Chiron live stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die nieuwe trein van lego - 60197 is wel gaaf lijkt beetje NS achtig ;)
https://www.instagram.com/p/Bjc1EyKgq0q

Afbeeldingslocatie: https://www.ibrickcity.com/wp-content/uploads/2018/05/Lego-60197-Passenger-Train-city.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Wii4all op 01-06-2018 09:31 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Wii4all schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:29:

[afbeelding]
Die trein ziet er leuk uit en lijkt erg veel op de Eurostar trein:
Afbeeldingslocatie: https://insideflyer.co.uk/wp-content/uploads/2017/05/eurostar-sale-1-765x420.jpg

Ik vind het overigens wel slecht dat je op de nieuwe battery box maar 2 motors kan aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Die Chiron is €399 in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41

[afbeelding]
Ik vind het een hoog Playmobil-gehalte hebben met dat grote neusstuk. Zou het wel leuk vinden als ze een Expert reeks treinen zouden maken, waar ze ipv een groot neusstuk SNOT gebruiken om een mooie voorkant te bouwen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ggj87 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:43:
Die Chiron is €399 in Nederland!
En €369 in Duitsland... Ik wacht nog even tot hij voor €250 op amazon.de of iets vergelijkbaars staat :P We zijn in NL niets eens het duurste trouwens, in Finland is hij €419.95 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:55

[afbeelding]
Jammer dat hij zoveel op zijn voorganger lijkt. Mijn zoon wil deze heel graag hebben, maar de prijs is veel te duur. Hij heeft namelijk de witte al.

Afbeeldingslocatie: https://images.lobbes.nl/images/items/2021551m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
grote_oever schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:47:
[...]

Jammer dat hij zoveel op zijn voorganger lijkt. Mijn zoon wil deze heel graag hebben, maar de prijs is veel te duur. Hij heeft namelijk de witte al.

[afbeelding]
Ik heb de witte passagierstrein en de voorganger ervan (de rode). Beide gekocht in het jaar dat ze nieuw waren voor rond de 70 Euro tijdens de aanloop naar Sinterklaas (oktober-november). Dan is er voor die trein (de passagierstrein) altijd wel ergens een goede aanbieding. Dat zal voor deze nieuwe trein ook wel weer het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Chakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:45:
[...]

En €369 in Duitsland... Ik wacht nog even tot hij voor €250 op amazon.de of iets vergelijkbaars staat :P We zijn in NL niets eens het duurste trouwens, in Finland is hij €419.95 :X
Dat ga ik ook doen. Ik probeer nooit meer dan 10 ct/onderdeel te betalen. De Porsche stond op zijn laagste punt zelfs op €177 maar daar had ik hem helaas niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
grote_oever schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:47:
[...]

[afbeelding]
Van de nieuwe kan je er twee kopen, dan heb je een lange trein. ;) Maar inderdaad, dit is wel heel erg een cc van de vorige.

399 voor de Chiron. :z Ik weet niet, maar ook als AFOL moet het een hobby blijven. Inmiddels is het aandeel 150+ euro sets wel heel groot aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ggj87 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Dat ga ik ook doen. Ik probeer nooit meer dan 10 ct/onderdeel te betalen. De Porsche stond op zijn laagste punt zelfs op €177 maar daar had ik hem helaas niet voor.
Dan hoef je maar een heel klein beetje korting te hebben in Duitsland, hij heeft 3599 parts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Señor Sjon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:57:
[...]

Van de nieuwe kan je er twee kopen, dan heb je een lange trein. ;) Maar inderdaad, dit is wel heel erg een cc van de vorige.

399 voor de Chiron. :z Ik weet niet, maar ook als AFOL moet het een hobby blijven. Inmiddels is het aandeel 150+ euro sets wel heel groot aan het worden.
Ga dan ook de Brickheadz sparen, dan gaat het gemiddelde van je sets snel naar beneden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Haha ja maar het liefst zo min mogelijk he :p Op veel sets die ik heb gekocht sinds ik aangemeld ben op Brickwatch heb ik maar rond de 5ct/onderdeel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die dingen zijn echt te lelijk. :P Ik vind het op zich wel leuk die grote sets, maar met Diner, Assembly Square nog te gaan hik ik al tegen ~350-400 euro aan die ik nog 'moet'. Dan is de kermis serie ook gaaf (reuzenrad, carrousel en achtbaan). Voor die drie ben je ook bijna 700 euro verder. Vooral het reuzenrad is een 'moetje', die gaat er als eerste uit. Disney Kasteel (350), Taj Mahal (ook zoiets) en andere in de Landmark series zijn ook mooi, maar het zijn wel telkens forse bedragen. Dan heb ik het nog niet over de 'price creep' van de grote creator auto's. Londen Bus is al 120 en die van dit jaar moet nog aangekondigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

ggj87 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:59:
Haha ja maar het liefst zo min mogelijk he :p Op veel sets die ik heb gekocht sinds ik aangemeld ben op Brickwatch heb ik maar rond de 5ct/onderdeel betaald.
Haha, ik denk toch niet dat de chiron naar €180 gaat, dat zijn haast "chinese" prijzen voor sets als dit.

Overigens vind zou ik €360 ook nog te veel van t goede vinden, het blijft uiteindelijk een stuk speelgoed, ik denk dat sinds ik de SW sets negeer niet boven de €300/jaar gekomen ben, enkel speed champions, de leukere technic sets en hier en daar een city auto-tje, blijft best binnen de perken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Señor Sjon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:01:
Die dingen zijn echt te lelijk. :P Ik vind het op zich wel leuk die grote sets, maar met Diner, Assembly Square nog te gaan hik ik al tegen ~350-400 euro aan die ik nog 'moet'. Dan is de kermis serie ook gaaf (reuzenrad, carrousel en achtbaan). Voor die drie ben je ook bijna 700 euro verder. Vooral het reuzenrad is een 'moetje', die gaat er als eerste uit. Disney Kasteel (350), Taj Mahal (ook zoiets) en andere in de Landmark series zijn ook mooi, maar het zijn wel telkens forse bedragen. Dan heb ik het nog niet over de 'price creep' van de grote creator auto's. Londen Bus is al 120 en die van dit jaar moet nog aangekondigd worden.
Kon je als AFOL een paar jaar geleden nog makkelijk 3-4 series verzamelen, nu met die stortvloed aan nieuwe grote gigantische sets, gaat dat echt niet meer lukken, en zal je het bij 1, max 2 series moeten houden, zelfs als je diepe zakken hebt, dan heb je ook nog de ruimte nodig om alles kwijt te kunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Een eerste video van Sariel over de Chiron

Mooi kijkmateriaal so far!

[ Voor 41% gewijzigd door vectormatic op 01-06-2018 10:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Sssst, ik wil ook nog stock nu maandag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://candidbricks.com/...ity-accessory-packs-xtra/

40309 – Food
40310 – Foliage
40311 – Town Council
40312 – Lights (includes the new lantern element)
40312 – Commute

best gunstig geprijst zo lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Sssst, ik wil ook nog stock nu maandag :P
limit 99

denk dat dat wel snor zit...
Pagina: 1 ... 59 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .