Gezien ik constant op jouw posts reageer zou je bijna denken dat ik wat tegen je heb, maar zo is het niet bedoeld

Tja, stond laatst wel een variant op Eurobricks met 1 krukas, hoop 5L 1/2 liftarms. Het werkt, maar het kon wel ergens in no-time klem zitten als het verkeerd gebouwd is. Aangezien Lego ook bij deze, dure op AFOLs gerichte, sets het niveau van een kleuter hanteert bij de instructies (zullen we maar afschrijven dat Lego dit doet voor auto-fanaten die geen Lego bouwen), krijg je idd helaas dit. De Porsche was ook geen echte boxer en dat lag ook in lijn der verwachting gezien de standaard Lego onderdelen (net als dit)
2) flappy paddles van de bak lijken 1 deel te zijn, dus linker paddel gaat in als je rechts "trekt", lijkt me minder geavanceerd dan bij de porsche? Je zou kunnen zeggen dat het dus trekken=op, duwen=terug is, zoals bij meer autos, maar dat gaat voor 1 kant op, de ander is gespiegeld....
Die van de Porsche werkte niet foutloos (tot de 90 degree stepper van Didumos), als deze dat wel doet, heeft die voor mij al een punt voor.
3) flappy paddles van de bak zitten als ik het goed zie vrij laag, meer in de footwell dan achter het stuur, misschien ergonomischer als HOG, maar verre van echt
Aangezien het alternatief een oerlelijke dash is zoals die van de Porsche, heb ik persoonlijk liever dit. Het allerliefst heb ik de oplossing van de DB11 (dun, netjes en keurig achter het stuur), maar ook dit systeem was niet foutloos (en nagenoeg onmogelijk om mee van 4 naar 5 te schakelen in die bak)
4) de top speed key wordt idd gebruikt om de spoiler te verstellen, enerzijds grappig, want dat doet de echte ook, anderzijds jammer dat er geen slim mechanisme in de auto zelf zit, gekoppeld aan de bak of zo
Idd, maar ik denk dat het systeempje van de DB11 wel toepasbaar is hiervoor.
Ben toch wel heel erg aan het overwegen de porsche nog te kopen, deze bugatti is voor mij denk ik hoe dan ook een brug te ver... en wie weet hoe lang de GT3RS er nog is?
Vanuitgaande dat de Chiron werkt out of the box (vs Porsche niet), heb je ondanks je kritiek hierboven nog steeds meer zin zo'n flawed model te kopen dan de Chiron? Even heel simpel gezegd: Porsche €200 aanbieding vs een Chiron aanbieding van €230-250 (dit gaat gebeuren). Persoonlijk zou ik voor €50 euro even wachten op reviews of deze wel werkt als je maar aan 1 van de 2 geld wil uitgeven (even terzijde of je meer hebt met de Porsche als auto dan de Chiron).
En nog een kleine kanttekening: als het puur gaat om "eens gebouwd te hebben": koop een Chiron en je hebt denk ik nagenoeg alle onderdelen van de Porsche, de andere kant op gaat niet werken.
Persoonlijk, wat ik zie, vind ik er wel goed uitzien, maar ik vind het ook jammer van die spoiler. Wat ik verder ook mis is een central diff. En ergens in het model zit een witte 24T clutch gear en ik hoop zo dat deze niet in de gearbox zit (dat is voor mij al 10 minpunten en het eerste dat eruit wordt gesloopt). Als die fungeert als fakey central diff, dan is het nog ok-ish.