Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.111 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DP Kunst schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:55:
Ik kreeg net een plaatje door van iets wat de Bugatti moet gaan worden:

[afbeelding]

Ik vind hem er afgewerkter uitzien dan de Porsche, maar lijkt die achterkant nou donker blauw? Dat had me in zwart dan weer mooier geleken...
Ziet er idd beter uit dan de Porsche. Interessant :o

Maar de prijs.... €400 toch? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 22-05-2018 19:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

[afbeelding]

Ik vind hem er afgewerkter uitzien dan de Porsche, maar lijkt die achterkant nou donker blauw? Dat had me in zwart dan weer mooier geleken...
De kleurstelling komt goed overeen met hoe hij ooit door Bugatti werd geïntroduceerd. Dat zal de reden zijn voor deze keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Vergeet de fairground mixer niet :P
En de city monorai. Andere logo's er op en gaan :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31

[afbeelding]

Ik vind het een beetje een rare hoek om het goed te kunnen beoordelen, maar het is niet zijn mooiste kant :?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52
En er komt weer een nieuwe IP bij: LEGO Overwatch sets are on the way

In het artikel staat er niet welke soort sets het worden helaas. Dus het kunnen 'constraction' sets worden, of gewone sets met minifigs of... Ik weet niet hoe/of een shoot-em-up spel zich leent voor mooie sets, but I guess we'll find out :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

IP = Intellectual Property?
Ik snap in elk geval dat er weer een serie/game/film-gerelateerde bladzijde in het LEGO-boekje bijkomt in plaats van LOC.

(LOC = LEGO’s Own Creation)

[ Voor 17% gewijzigd door GeeBee op 23-05-2018 07:37 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40

vhal

ಠ_ಠ

Kapoen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:20:
En er komt weer een nieuwe IP bij: LEGO Overwatch sets are on the way

In het artikel staat er niet welke soort sets het worden helaas. Dus het kunnen 'constraction' sets worden, of gewone sets met minifigs of... Ik weet niet hoe/of een shoot-em-up spel zich leent voor mooie sets, but I guess we'll find out :)
Dan was wellicht World of Warcraft de betere keuze geweest, daar heb je toch wat meer 'gebouwen' en diverse settings.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
GeeBee schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:36:
IP = Intellectual Property?
Ik snap in elk geval dat er weer een serie/game/film-gerelateerde bladzijde in het LEGO-boekje bijkomt in plaats van LOC.

(LOC = LEGO’s Own Creation)
Inderdaad, IP = Intellectual... meestal gebruikt men de afkorting in al de doemberichten over Lego (omg Lego, too many IPs!!!), vandaar dat ik dacht dat deze algemeen gekend was ;)
vhal schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:48:
[...]

Dan was wellicht World of Warcraft de betere keuze geweest, daar heb je toch wat meer 'gebouwen' en diverse settings.
Met WoW heb je in ieder geval een goed excuus voor een tie-in met een Castle/Fantasy thema. Ik vrees wel dat deze franchise/IP bij een concurrerend merk van bouwblokken zit.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/7/1/8/1004004012678179.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81uOTc%2Bg23L._SX355_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

GroteBozewolf schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:46:
[...]

Ik vind het een beetje een rare hoek om het goed te kunnen beoordelen, maar het is niet zijn mooiste kant :?
De Chiron heeft geen mooie kant ;)

Ik ben ergens wel benieuwd naar de features, maar gezien hoe de porsche uiteindelijk in elkaar zat verwacht ik niks spannends, iets in de richting van de porsche kwa features, met meer cosmetica en een hogere part count, voor een belachelijke prijs ;w

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Korte andere vraag, ik ben aanstaande vrijdag in Legoland Billund.
Is er op het park / bij de shop mogelijkheid om lastiger te vinden sets te bemachtigen of is dit gewoon een normale winkel>?

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Arnevld schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:41:
Is er op het park / bij de shop mogelijkheid om lastiger te vinden sets te bemachtigen of is dit gewoon een normale winkel>?
Ze hebben meer sets dan een normale winkel ook wel meer dan bijvoorbeeld de lego shop in oberhausen.

Alleen de prijzen zijn niet dat je zegt scherp.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ik veronderstel dat dit de meest prominente unieke set is voor die winkel uit Lego House:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/4000026-1.jpg?201803191140
En dan zijn er nog wat kleinere sets:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/40306-1.jpg?201712291029
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/40166-1.jpg?201601050942

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Kapoen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:54:
[...]

Ik veronderstel dat dit de meest prominente unieke set is voor die winkel uit Lego House:
[afbeelding]
En dan zijn er nog wat kleinere sets:
[afbeelding]
[afbeelding]
En niet te vergeten het LEGO house zelf:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/21037-1.jpg?201708020624

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
De Lego winkel in Legoland Billund is geen officiële LEGO winkel (dus geen VIP punten op je aankopen!). De prijzen zijn er (behoorlijk) hoger dan als je via de Lego webwinkel in Nederland zou kopen, dus er is echt weinig reden om juist daar Lego te kopen. De enige unieke Lego sets die je alleen daar kunt kopen zijn die twee (kleine) Legoland mini setjes zoals hierboven al gepost zijn. Maar die zijn ook nog best prijzig voor wat je krijgt.

Als je iets echt bijzonders wilt hebben moet je naar het LEGO House "Home of the Brick" in het centrum van Billund. Daarbinnen is wel een officiële LEGO winkel waar dus je VIP kaart wel werkt en je dus wel VIP punten bijgeschreven krijgt. In die LEGO winkel kun je de exclusieve Lego sets LEGO House (Architecture serie) en LEGO Tree of Creativity kopen. Voor beide sets geldt overigens: maximaal 2 per klant, om handelaren te ontmoedigen.

Voor kinderen is Legoland hartstikke leuk, maar voor AFOLs is het LEGO House veel gaver en echt een bezoek waard!

Recente foto van mij binnen LEGO House:
Ik in LEGO House

En die displays in het LEGO House zitten echt vol met grapjes en verwijzingen. Bv. hier:
ET en BTTF

ET bij een telefooncel (ET phone home referentie), en Back to the Future (Doc die de elektriciteitskabel bevestigt aan het gemeentehuis voor Marty McFly die daar ook op de stoep staat). :D

Nog een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3x1O82s3LGIM68oZt9EgtlEO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CKfNRVyJDdjPWyjsaPlHLUWL/full.jpg

Doorkijkje in de berg (van Lego) met een druipsteengrot:
Lego Druipstreengrot

Darth Vader op het strand. Pak uit, Lightsaber als parasol, met een lekker ijsje... :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0b96jF9xDnat3UsvhLTH6Nxc/full.jpg

De Lego boom (Tree of Creativity) waarvan je dus een miniatuur versie als set kunt kopen:
Lego Boom

[ Voor 34% gewijzigd door Haay op 23-05-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Super gaaf voor jullie antwoorden!

Ik ga zeker ook het huis dus bekijken thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:54
Ik weet niet of je gaat vliegen of rijden, maar er was geloof ik ook een set exclusief te koop op het vliegveld.
(ook gelimiteerd tot 3)

https://brickset.com/sets/4000016-1/Billund-Airport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor een goede prijs moet je daar niet zijn. Er staat veel, maar prijzig (denk 10% hoger dan de lego-store).

Grappig was dat ik wel een dure doos wilde meenemen als herinnering. Ik wilde dan een classic-set meenemen, namelijk mission to mars (10405) of oceans bottom (10404).... en die waren er allebei niet.
Voor mijzelf als AFOl wilde ik de Diner meenemen (10260) en die stond daar in de display zelfs opgebouwd en wel.... maar niet als doos in het schap.

3 dozen gezocht; 3 keer niks. Dit soort dingen overkomt mij dan vrij vaak maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben wat aan het bieden op de LEGO Technic Porsche.... al twee keer gehad dat de advertentie verwijderd is vanwege mogelijke fraude..... allebei de verkopers waren 10+ jaar actief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gunner schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:13:
Ben wat aan het bieden op de LEGO Technic Porsche.... al twee keer gehad dat de advertentie verwijderd is vanwege mogelijke fraude..... allebei de verkopers waren 10+ jaar actief....
Zijn MP prijzen dan enigszins interessant? Bij amazon.de heb je em voor 220.. Op MP zie ik ze voor minimaal 200 gaan...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

vectormatic schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Zijn MP prijzen dan enigszins interessant? Bij amazon.de heb je em voor 220.. Op MP zie ik ze voor minimaal 200 gaan...
Misschien is dat het probleem; beide begonnen 'bieden vanaf 100 euro nieuw in doos'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gister de ego mini cooper 10242 gebouwd, maar wat me opviel is dat instructie boekje 2 van veel slechtere kwaliteit was dan deel 1... zou het een reprint met erata zijn die goedkoper moest? deel 1 was een mooi glossy boekje met dikke kaft.. deel 2 was veel slapper spul en minder mooi geprint..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

semi-ontopic; voor het ruilen van figures heb je sites als; https://swap.minifiguresseries.com/ (mits werkt)

kan zo iets ook via t.net/V&A? topic of moet dat buiten het forum?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
ToolkiT schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:43:
gister de ego mini cooper 10242 gebouwd, maar wat me opviel is dat instructie boekje 2 van veel slechtere kwaliteit was dan deel 1... zou het een reprint met erata zijn die goedkoper moest? deel 1 was een mooi glossy boekje met dikke kaft.. deel 2 was veel slapper spul en minder mooi geprint..
Ik heb de Mini Cooper (10242) in 2015 gekocht en gebouwd. Nog met de eerste editie doos (herdruk set heeft nieuwere doos gekregen) maar ook in die oudere versie heeft het tweede instructie boekje het goedkopere papier en geeft het een goedkopere indruk dan het eerste boekje.

Oorspronkelijke doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cSwreXZZ9FjpfPM7AeaK7jMM/full.jpg

Heruitgave doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mbST2hoNvhxRPLIZY14vRzlZ/full.png

Het raam is overigens ook gewijzigd omdat het oude raam teveel uitstak aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Haay schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Ik heb de Mini Cooper (10242) in 2015 gekocht en gebouwd. Nog met de eerste editie doos (herdruk set heeft nieuwere doos gekregen) maar ook in die oudere versie heeft het tweede instructie boekje het goedkopere papier en geeft het een goedkopere indruk dan het eerste boekje.

Oorspronkelijke doos:
[afbeelding]

Heruitgave doos:
[afbeelding]

Het raam is overigens ook gewijzigd omdat het oude raam teveel uitstak aan de zijkanten.
Grappig, als ik naar de voorkant kijk heb ik de nieuwe versie, maar de zijkant van de doos is hetzelfde als de oude doos (met lego model naast foto van echte mini)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:44:
Wat ik begreep van Lego zelf is het raam in de oude versie op een gegeven moment al gewijzigd. Nam contact op met Lego en kreeg te horen dat het afhing van welke batch.

Na flinke twijfel en zelfs een keer retourneren van de set heb ik de set uiteindelijk wel in huis gehaald; mede vanwege de leuke MOC die er mee gemaakt kon worden. Ik vond het plakken van de sitckers met de Mini Cooper wel een grotere uitdaging. Eén van de grotere stickers had maar weinig tot geen marge tot de randen van het blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:55:
[...]

Wat ik begreep van Lego zelf is het raam in de oude versie op een gegeven moment al gewijzigd. Nam contact op met Lego en kreeg te horen dat het afhing van welke batch.
Klopt, als ik mij niet vergis was de oude versie iets minder diep aan de bovenkant. Ik heb gratis twee exemplaren gekregen van dat nieuw element toen ik meldde dat ik een oude versie had van deze set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

avdieren schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:10:
Ik weet niet of je gaat vliegen of rijden, maar er was geloof ik ook een set exclusief te koop op het vliegveld.
(ook gelimiteerd tot 3)

https://brickset.com/sets/4000016-1/Billund-Airport
Ik ga rijden, roadtrip door scandinavie met mijn vriendin.
Ik kom ook in kopenhagen daar weet ik ook een lego store in het centrum :-) mocht ik in billund niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:16

almightyarjen

When does the hurting stop?

Arnevld schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:14:
[...]

Ik ga rijden, roadtrip door scandinavie met mijn vriendin.
Ik kom ook in kopenhagen daar weet ik ook een lego store in het centrum :-) mocht ik in billund niks vinden.
Lego store in Kopenhagen is erg mooi :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:47:
semi-ontopic; voor het ruilen van figures heb je sites als; https://swap.minifiguresseries.com/ (mits werkt)

@Zeehond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
@Ginz eerder ;) Ik denk dat zoiets in VAO wel zou kunnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Je hebt minifiguren in de aanbieding? 'K ga het V&A maar eens in de gaten houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 14:10

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wat zijn "figures"?

Ik kon het zo 1..2..3 niet vinden en heb niet alle pagina's/delen gelezen (ik ben gewoon lui :z )

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
Ginz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Wat zijn "figures"?

Ik kon het zo 1..2..3 niet vinden en heb niet alle pagina's/delen gelezen (ik ben gewoon lui :z )
Link al eens geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

O-)

Ah, duidelijk. Ja, logisch opzich....

Maar, uhm, geen idee of dat dat in V&A verhandeld mag/kan worden. Ga ik even bespreken.

[ Voor 30% gewijzigd door Ginz op 24-05-2018 12:00 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ginz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Wat zijn "figures"?

edit: oh je bent puur aan het reageren op het V&A gedeelte. :>

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 24-05-2018 12:03 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Haay
Wow, wat een gave Lego MOCs op deze pagina!
https://www.flickr.com/photos/137778552@N08/

Zelfs met een bouwtekening:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4513/37933275551_9806af1fa2_z.jpg

...en het uiteindelijke resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4479/36840500614_6520a8735b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ginz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:56:
[...]

O-)

Ah, duidelijk. Ja, logisch opzich....

Maar, uhm, geen idee of dat dat in V&A verhandeld mag/kan worden. Ga ik even bespreken.
dedicated lego minifigures ruiltopic voor tweakers ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

himlims_ schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:18:
[...]

dedicated lego minifigures ruiltopic voor tweakers ook goed :)
Komt daar geld bij te pas? Of blijft het echt bij ruilen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farai
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Ginz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:19:
[...]

Komt daar geld bij te pas? Of blijft het echt bij ruilen?
Zou allebei toch prima passen binnen het V&A Overig forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Farai schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Zou allebei toch prima passen binnen het V&A Overig forum?
Inderdaad, goed idee.

Van mijn part mag daar iemand een ruil topic aanmaken.

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ginz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Inderdaad, goed idee.

Van mijn part mag daar iemand een ruil topic aanmaken.
dank voor info; ga topicje maken

zo iets? [LEGO] minifigure ruil topic

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 24-05-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ziet er mooi uit :)

Een prijs is niet altijd nodig, wanneer je ruilt voor een andere figure hebben beide verzendkosten.

Bij dergelijke zaken dien je overigens idd bij Ginz te zijn, of eventueel een topic in het forum lieve adjes :). Ik ben niet de persoon die toestemming kan geven voor dergelijke zaken.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeehond op 24-05-2018 13:42 ]

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zal vast wel eens eerder gepost zijn, maar kwam uitleg tegen behorende bij dit bouwwerk;

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7147/6563385155_19c79b2d7e_z.jpg

zitten aantal interresante bouw technieken in
https://www.eurobricks.co...lding-a-medieval-village/

//edit; beetje verder aan lezen; pretty sure, dat verschillende acties niet 'legit' zijn

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 24-05-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Net de dubbele review van de Boatyard op Brickset gelezen/bekeken. Deze is wel heel uitgebreid, en ik heb nog meer zin gekregen om deze aan te schaffen en te bouwen. Hoog tijd om m'n Ninjago City maar weer op te bouwen (die moest tijdelijk verdwijnen ivm een kleine verbouwing) en om de Destiny's Bounty maar eens uit de doos te halen.
Zeehond schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:24:
[...]Een prijs is niet altijd nodig, wanneer je ruilt voor een andere figure hebben beide verzendkosten.
Niet per se; wanneer de een een reis onderneemt om een figuurtje te brengen en een ander figuurtje te halen, dan heeft deze reiskosten en de ander niet. En ik weet inmiddels dat AFOL's best reislustig zijn. Hoewel ik me afvraag of dat ook zo zal zijn mbt minifig-handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Guardian1980 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:40:

Niet per se; wanneer de een een reis onderneemt om een figuurtje te brengen en een ander figuurtje te halen, dan heeft deze reiskosten en de ander niet. En ik weet inmiddels dat AFOL's best reislustig zijn. Hoewel ik me afvraag of dat ook zo zal zijn mbt minifig-handel.
Dat is waar, echter ik doelde meer op verzendkosten als er via postNL wordt verzonden dat bij ruilen beide partijen deze hebben. Maar dat regelt zich denk ik vanzelf wel wat betreft kosten als er tussen 2 personen daar een overeenkomst wordt gesloten :) .

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Guardian1980 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:40:
...en om de Destiny's Bounty maar eens uit de doos te halen.
Ik ben sinds vorige week bezig met de Destiny's Bounty te bouwen. 15 genummerde zakjes, en gemiddeld doe ik 1 zakje per dag zodat ik er lekker lang van kan genieten. :) Vanavond zakjes 7 en 8 gedaan (omdat ik gisteren niet aan bouwen toegekomen was :P ) dus ben nu over de helft. En het begint al echt indrukwekkend mooi te worden! Veel detail, leuke bouw-technieken, en een resultaat dat steeds mooier wordt. Echt een aanrader!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 19:20
Plaatje van de voorkant hadden we al, nu de achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/afa711b5bcc45b61cdc9110b14a070a5_1280.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Zijn die deurlijsten nou flex-kabels?

https://www.bricklink.com...gitem.page?P=bb08c33L#T=C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
als ik de voorkant zo bekijk is het "gewoon" een luchtslangetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik kijk erg uit naar de Bugatti! De w16 motor is nu ook te zien, ben erg benieuwd naar de oplossing die ze gekozen hebben. Misschien komen er wel nieuwe onderdelen voor de motor maar dat is meer whishful thinking.

De flexibele dingen zijn denk ik dezelfde als die jaren geleden ook vaak bij technic sets zaten. Wat smallere stugge slangen van redelijk hard plastic. Afgelopen jaren werden ze vervangen voor de flexibele assen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Rigid hose
(hetgeen waar vroeger die flex cables doorheen gingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Goh, ik zie remschrijven! Cool, ook al zal er geen werkend remsysteem omheen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Wauw wat een gaaf ding die Bugatti! Zou mooi staan naast de Porsche. Ben benieuwd of ze deze Technic modellen doorzetten. Een Lamborghini en Ferrari zouden wel leuk zijn hehe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Op netflix hebben ze de serie the toys that made us
https://www.netflix.com/title/80161497

Volgens mij gaat het dit seizoen oa over lego.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:39

Reinier

\o/

ggj87 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:02:
Wauw wat een gaaf ding die Bugatti! Zou mooi staan naast de Porsche. Ben benieuwd of ze deze Technic modellen doorzetten. Een Lamborghini en Ferrari zouden wel leuk zijn hehe.
Ja want ze hebben nog nooit een Ferrari gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Van Racers wel een 599 en een Enzo maar daarna helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Verder terugzoeken. ;) Je kwam op een gegeven moment om in de Ferrari licentiemodellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

ggj87 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:42:
Van Racers wel een 599 en een Enzo maar daarna helaas niet meer.
En verschillende F1 autos

En in de system hoek verschillende 430s, enzo/FXXs en een paar lambos in schaal ~1:17

Als ze nou eens een Ferrari op de schaal van de porsche/chiron doen, met de technische features ook op orde, kan ik nog wel over het prijskaartje heen stappen, zal goed staan naast de Enzo en wat gemodde autos op de kast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Ja dat bedoelde ik ook. Een nieuwe technic Ferrari in de nieuwe stijl. De LaFerrari oid. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Hispabricks heeft weer een magazine uitgebracht (pdf). Altijd leuk om doorheen te bladeren op een rustige vrijdagmiddag op kantoor.. ;)

http://www.hispabrickmaga.../Descargas/HBM030_ENG.pdf

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Promobricks heeft een review gedaan van de aankomende LEGO 40291 Creative Storybook Hans Christian Andersen promo.

En verdorie nu wil ik deze set nog meer, Lego heeft een zeer mooie promo gemaakt. 304 onderdelen, geen stickers en de bouwhandleiding bevat zelf ook nog een leuke toevoeging. Ik denk dat bij deze set de uitdrukking ”They knocked it out of the park!” wel van toepassing is :)

Ik ga er vanuit dat deze promo vrij snel zal uitgeput zijn, dus ik ga zeker een bestelling plaatsen in de vroege ochtend van 4 juni.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/05/lego-40291-storybook24.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/05/lego-40291-storybook8.jpg
Meer foto’s in de review van promobricks.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 25-05-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 13:12
Iemand de achtbaan al gemaakt?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:05:
Promobricks heeft een review gedaan van de aankomende LEGO 40291 Creative Storybook Hans Christian Andersen promo.

En verdorie nu wil ik deze set nog meer, Lego heeft een zeer mooie promo gemaakt. 304 onderdelen, geen stickers en de bouwhandleiding bevat zelf ook nog een leuke toevoeging. Ik denk dat bij deze set de uitdrukking ”They knocked it out of the park!” wel van toepassing is :)

Ik ga er vanuit dat deze promo vrij snel zal uitgeput zijn, dus ik ga zeker een bestelling plaatsen in de vroege ochtend van 4 juni.
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto’s in de review van promobricks.
het liefst ga ik 5 juni even naar antwerpen, denk dat dat wel moet lukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haay schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:16:
Als je iets echt bijzonders wilt hebben moet je naar het LEGO House "Home of the Brick" in het centrum van Billund. Daarbinnen is wel een officiële LEGO winkel waar dus je VIP kaart wel werkt en je dus wel VIP punten bijgeschreven krijgt.
Wat als je geen VIP-kaart hebt? Werkt het dan ook?
MarkH NL schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:14:
@XiN-eViL even vragen :)
XiN-eViL in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 25-05-2018 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:37:
[...]

Wat als je geen VIP-kaart hebt? Werkt het dan ook?

[...]

@XiN-eViL even vragen :)
XiN-eViL in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"
heb je wel een lego vip account?
zoja: kan je gewoon je mailadres of adres ofoz opgeven en dan regelen ze die punten voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
ggj87 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:02:
Werd al bekend gemaakt bij de release van de Porsche dat het een serie werd. Elke 2 jaar vind ik persoonlijk vrij vlot. Ik ging geloof ik toen nog uit van elke 4 jaar? Gezien ze met een gemiddeld flagship al 2 jaar bezig zijn om te ontwerpen/testen etc leek me dat wel een aardige gok (vooral gezien de feedback op de Porsche).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
En weer 2 nieuwe BrickHeadz!

41619 Darth Vader:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.brothers-brick.com/wp-content/uploads/2018/05/LEGO-41619-Darth-Vader-04.jpg

41620 Stormtrooper:
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.brothers-brick.com/wp-content/uploads/2018/05/LEGO-41620-Stormtrooper-04.jpg

De driehoekige tile op Darth Vaders helm heb ik nog niet eerder gezien...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MarkH NL schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:14:
Jup :Y nu bezig met verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:52:
[...]

pics! (voor, tijdens, na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 22:43
DP Kunst schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:37:
Volgens mij dezelfde als op de spoiler van de Ford Fiesta WRC van dit jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

DP Kunst schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:37:
Die zit ook als dark tan in de roller coaster, viel mij ook op dat die nieuw was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almightyarjen schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:52:
[...]

welk soort verlichting ga je gebruiken?
graag foto met verlichting ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Speed build filmpje van het nieuwe hospitaal:

Voor mij een van de betere City sets, met een paar leuke features (oa. dat röntgenapparaat in de laatste minuut van het filmpje).

Nog een speed build, van de nieuwe stadslayout set:

Er zitten goede elementen in en zaken die me overbodig lijken of gewoon niet goed uitgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:25:
[...]

welk soort verlichting ga je gebruiken?
graag foto met verlichting ;)
Normale LED's. Als DHL zijn ding doet vandaag krijg ik de laatste onderdelen binnen. Als daarnaast mijn dochter rustig gaat slapen vanavond, dan kan ik hem afmaken en zal ik een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Nog niet aan kunnen beginnen. Maandag waarschijnlijk eerste bouw-sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:14:
[video]
Voor mij een van de betere City sets, met een paar leuke features (oa. dat röntgenapparaat in de laatste minuut van het filmpje).

[video]
Er zitten goede elementen in en zaken die me overbodig lijken of gewoon niet goed uitgewerkt.
Ziekenhuis is zeker mooi! Leuker dan ik vooraf had verwacht. Mijn zoontje heeft al het (vorige) politiebureau en de brandweerkazerne, deze set zou een mooie aanvulling kunnen zijn. Jammer genoeg voor hem (maar gelukkig voor mijn bankrekening) duurt de decembermaand nog even!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Chiron die gebouwd wordt in een Lego store:
https://imgur.com/a/Yt7bQnm

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/b2ac8e1d17211639ba11270240b0b28e.jpg
Nieuw gearbox onderdeel wat veel ruimte scheelt en 20T clutch gear (eindelijk wat anders dan die 16T) wat ook weer ruimte scheelt.

[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 26-05-2018 20:17 . Reden: sorry, plaatje was wel heel groot >.> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[video]
Mooie opstelling, vond juist die oogmeting wel leuk gedaan. Effectief gebruik van ruimte en opstelling. Wishlist check

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

De coaster is af :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EJVRISN.jpg

Er zit nog een leuke feature in: als de karretjes voorbij komen flitst het fototoestel, maar dat gaan jullie wel in de video zien.

Ik zie dat het hokje van de wachtrijen een beetje te fel belicht is, dat zal ik nog even fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:01
almightyarjen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:19:

[afbeelding]

Er zit nog een leuke feature in: als de karretjes voorbij komen flitst het fototoestel, maar dat gaan jullie wel in de video zien.

Ik zie dat het hokje van de wachtrijen een beetje te fel belicht is, dat zal ik nog even fixen :)
Gaaf! Hoe was het bouwen? Ben er bang voor dat er veel van hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

[video]

[video]
Zeker twee mooie sets. En ik ben het ook wel met je commentaar eens. Naar mijn mening is het Heartlake Hospital wel beter uitgewerkt, maar met wat creativiteit zijn die twee uitstekend te combineren. De stadslayout heeft voor de kids zeker een hoge speelwaarde, maar het lijkt wel of ze veel kleine sets in één doos hebben willen proppen. Wel is het een mooie set om details mee aan te brengen in een reeds gebouwde stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

DCNY schreef op zondag 27 mei 2018 @ 07:12:
[...]

Gaaf! Hoe was het bouwen? Ben er bang voor dat er veel van hetzelfde is.
Ik vond hem erg leuk. Palen zijn idd een beetje hetzelfde. Heel veel spannende bouwtechnieken zitten er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Over roetsjbanen gesproken, hier is een speed build van de kleinere piratesrollercoaster:

*edit* en nog eentje, deze doet ook een rondje met de trein na de bouw:

[ Voor 30% gewijzigd door Kapoen op 28-05-2018 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:42:
Over roetsjbanen gesproken, hier is een speed build van de kleinere piratesrollercoaster:
[video]
*edit* en nog eentje, deze doet ook een rondje met de trein na de bouw:
[video]
inmiddels te bestellen *O* wil m graag door huidig schipje heen laten gaan; Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/6285-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:12:
Chiron die gebouwd wordt in een Lego store:

Nieuw gearbox onderdeel wat veel ruimte scheelt en 20T clutch gear (eindelijk wat anders dan die 16T) wat ook weer ruimte scheelt.
Awesome!

Die oranje gear selectors geven inderdaad een hoop mogelijkheden voor sequentiele bakken, en een 20t clutch gear zal bij veel bakken al gauw een paar assen schelen. Ben zeer benieuwd wat de bekende MOCers voor bak ontwerpen hier mee gaan bouwen.

Dit plaatje suggereert trouwens een 8 speed voor de chiron, het lijkt er op alsof de "wokkels" elk twee driving rings bedienen, eentje opzij, eentje er onder. Ben toch benieuwd hoe ze dat gaan doen dan, als de gear selecion met slechts 1 as wordt gedaan moet er haast wel een 5e driving ring in het midden zitten om te kiezen welke helft van de bak "actief" is.

EDIT: overigens lijkt de achteras asymmetrisch te zijn, de bevestiging van de veren is links anders dan rechts :?

[ Voor 6% gewijzigd door vectormatic op 28-05-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

sus

is druk :+

Hoe is de verhouding van Ghostbusters brandweer tov de modulars? Ik heb nu - uiteraard - geen brandweer, en deze is dan wel een leuke om neer te zetten, zeker omdat de kleine bouwer van 7 er graag mee speelt. Dan zijn de spoken natuurlijk geweldig! Maar, hij moet wel een beetje in schaal zijn. Iemand die hem toevallig in zijn straatje heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
sus schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:04:
Hoe is de verhouding van Ghostbusters brandweer tov de modulars? Ik heb nu - uiteraard - geen brandweer, en deze is dan wel een leuke om neer te zetten, zeker omdat de kleine bouwer van 7 er graag mee speelt. Dan zijn de spoken natuurlijk geweldig! Maar, hij moet wel een beetje in schaal zijn. Iemand die hem toevallig in zijn straatje heeft staan?
Ik heb de HQ zelf niet, maar er zijn wel wat foto's en filmpjes te vinden op het net:
Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.gamezmaster.com%2Fupload%2Fimg%2FLEGO%2520Ghostbusters%2520HQ%2Flego-ghostbusters-hq-12.jpg&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

sus schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:04:
Zoals op het plaatje hierboven past het prima. Ik wil die van mij gaan verkopen: hij heeft een paar jaar mee gedraaid in de video's en het wordt tijd om hem te rouleren. Als je interesse hebt PM maar even!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Overigens, naast die Hans Christian Andersen promo (begin juni, bij besteding van €65) komt er nog een promo in de Lego shop:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/30382-1.jpg
Gratis polybag bij aankoop van een (willekeurige) Jurassic World/Park set, in de periode van 4 juni t/m 1 juli (zolang de voorraad strekt uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik was laatst een oude set (6552) in elkaar aan het zetten en het viel me op dat ik altijd wel iets vergat per stap in de bouwinstructies; ik ben inmiddels zo gewend aan het minimale aantal parts dat lego per stap nu hanteert! Ik kan het wel waarderen hoe dat vroeger ging. Nu heb je enorme boekwerken als je een beetje een set hebt. Hoe doen jullie dat? Hoe bergen jullie die instructies op? Ik keil ze in een doos en kijk er verder niet meer naar. Als ik iets moet opzoeken, dan is het sneller op de PDF te downloaden.

Ik heb inmiddels driedikke dozen vol bouwinstructies, kost alleen maar ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik heb nog niet heel veel sets (~15), maar ik doe de handleidingen of weer in de doos (die ik bewaar) of in een multomap (hoesje, niet perforeren natuurlijk...) die in een archiefkast ligt.

Voor het opzoeken van instructies is een PDF downloaden idd veel handiger

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 17:33
almightyarjen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:07:
Hoe doen jullie dat? Hoe bergen jullie die instructies op? Ik keil ze in een doos en kijk er verder niet meer naar. Als ik iets moet opzoeken, dan is het sneller op de PDF te downloaden.
De collectie van mijn zoontje van 8 groeit ook met rasse schreden. Heeft nu al ruim 50 sets. De dozen vliegen altijd op zolder. De handleidingen steek ik in 3-flap mappen waarbij ik op elke map dan het nummer van de set schrijf. Ook gebruik ik voor alle reeksen dezelfde kleur (bvb alle Star Wars zitten in blauwe mappen). De steentjes zelf houd ik nog grotendeels afzonderlijk in Sunware Q-Line boxen, ook weer met het set nummer erop.
Tenslotte heb ik een grote OneNote die mijn zoon op zijn iPad kan raadplegen met daarin het overzicht van de sets, met foto van de doos, alsook in welke kleur map en doos ze zitten. Op die manier kan hij vrij vlot een set die hij wil maken opzoeken en in zijn grote Lego kast de juiste Q-Line doos en bijhorende bouwinstructies-map vinden.
Nadeel is natuurlijk wel dat die mappen zelf redelijk wat dikte toevoegen.

PDFs (die ik ook wel allemaal op mijn NAS heb) vind ik geen optie, want die zijn simpelweg in te lage resolutie om echt duidelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 19:55
Ik heb gewoon alle handleidingen in een grote doos zitten
Helaas heb ik een fout gemaakt in het verleden door de lege dozen weg te gooien van de sets.

Ik gooi wel alle reserve onderdelen in bakjes die ik voor moc's of aanvulling gebruik

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:45
almightyarjen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:19:

[afbeelding]

Nieuwe AFOL hier, heb vandaag de achtbaan en de viswinkel besteld als verjaardagscadeau voor mezelf :). Die verlichting is wel tof, waar heb je die vandaan? Ik zie wel setjes op internet te koop, maar die komen veelal van ver (australie/US). Ik zou dat ook graag willen toevoegen, omdat de sets daar m.i. net iets meer van tot leven komen.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Chevalric schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:24:
[...]

Nieuwe AFOL hier, heb vandaag de achtbaan en de viswinkel besteld als verjaardagscadeau voor mezelf :). Die verlichting is wel tof, waar heb je die vandaan? Ik zie wel setjes op internet te koop, maar die komen veelal van ver (australie/US). Ik zou dat ook graag willen toevoegen, omdat de sets daar m.i. net iets meer van tot leven komen.
Welkom terug van je dark ages en besef dat je weer een kostbare hobby erbij hebt :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:07:
Hoe doen jullie dat? Hoe bergen jullie die instructies op?
De bouwbeschrijvingen zitten allemaal netjes in een archiefdoos.
De dozen heb ik ook allemaal nog, alleen de plastic inlays zijn er vgrotendeels uit. De dozen hadden ooit nog wel eens piepschuim vakjes en die zijn gebruikt om alle onderdelen per categorie te bewaren. De dozen van nu moet je kapot maken om ze te openen en zijn minder stevig.

Mijn pre-Dark Ages Technic sets zitten in de pre-Dark Ages dozen, aangevuld met een paar ladenbakjes. Overigens met uitzondering van de onderdelen die ik nu nog gebruik.
De post-Dark Ages sets zitten allemaal in doorzichtig plastic opbergdozen die in verhuisdozen op zolder staan. De dozen liggen los en voor zover ze in elkaar passen, doe ik dat. Weggooien vind ik jammer.

Vroegâh waren de instructies ook niet zo uitgebreid inderdaad, dus de stapel boekjes is te overzien. Mijn 853 heeft een A4 boekje met 13 kantjes en that’s it. In 28 stappen ben je 608 blokjes verder. Tegenwoordig zou dat een stevig boekje zijn ;)

De gedownloadde pdf’s staan op de NAS. Per set de originele bouwsels, de aanvullingen, uitbreidingen, MOCs, alles keurig overzichtelijk in virtuele mapjes...
Bouwen doe ik via de tablet. Vooral inzoomen is erg handig dan.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeBee op 28-05-2018 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
https://froot.nl/posttype/froot/plantaardige-lego-2018/

plantaardige lego blokjes op komst... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ken maar weinig duurzamere toepassingen voor plastic dan lego. Alsof dat spul ooit bij het afval terecht komt...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:10:
Ik ken maar weinig duurzamere toepassingen voor plastic dan lego. Alsof dat spul ooit bij het afval terecht komt...
ik denk dat er nog heel veel lego in de vuilnisbak verdwijnt door stofzuigers en onwetendheid

vervolgens is dit plastic niet te verwerken en wordt het gewoon verbrand

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 28-05-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
vectormatic schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:45:
[...]

Awesome!

Die oranje gear selectors geven inderdaad een hoop mogelijkheden voor sequentiele bakken, en een 20t clutch gear zal bij veel bakken al gauw een paar assen schelen. Ben zeer benieuwd wat de bekende MOCers voor bak ontwerpen hier mee gaan bouwen.

Dit plaatje suggereert trouwens een 8 speed voor de chiron, het lijkt er op alsof de "wokkels" elk twee driving rings bedienen, eentje opzij, eentje er onder. Ben toch benieuwd hoe ze dat gaan doen dan, als de gear selecion met slechts 1 as wordt gedaan moet er haast wel een 5e driving ring in het midden zitten om te kiezen welke helft van de bak "actief" is.

EDIT: overigens lijkt de achteras asymmetrisch te zijn, de bevestiging van de veren is links anders dan rechts :?
Ik denk eigenlijk dat het een 4-speed is met een high/low gear aan de andere kant om 8 te maken (dus 3 driving rings). Zoals in de DB11 van Jeroen Ottens. 4 driving rings en dan nog een vijfde om een kant te kiezen, lijkt me onnodig complex?

Wat betreft de achterophanging: lijkt gewoon een bouwfoutje van de bouwer? Komt er verderop vast wel achter dat de body zo niet past.

Lego is not amaused door deze leaks trouwens, vooral omdat ze uit een officiële Lego winkel komen. Persoonlijk vind ik het best knap dat ze het stil hebben kunnen tot een week voor release, wat waarschijnlijk precies het moment is dat deze dingen worden verzonden naar winkels en dan kan je er op wachten dat er 1 iemand tussen zit die het niet zo nauw neemt met de regeltjes of de regeltjes niet kent. Schijnt ook al iemand in Slowakije te zijn die de doos al heeft gekocht.
Pagina: 1 ... 58 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .