Waarschijnlijk meer dan 5%, want het argument "Bezit iets dat anderen nooit zouden kunnen bezitten omdat het (nu) zo duur is" (d.w.z. "bezit iets exclusiefs") werkt op meer mensen dan je zou vermoeden.
Net zoals "Ik investeer nu in oude dozen, zodat ik later mijn pensioen er mee kan betalen"

het bij sommigen goed doet, ondanks dat het volledige onzin is - onze generatie hun nostalgie is niet die van de generatie over 40 jaar, dus waarom denken mensen dat ze de nostalgie van ons aan naar nostalgie hunkerende jonkies kunnen verkopen...
Ik zoek naar een goedkope manier om dat soort dingen te vinden (wat meestal neerkomst op "wachten en toeslaan op het moment dat iets verschijnt", ongeveer als een kat die een sappig vogeltje te grazen neemt), en ervaar een vreemd genoegen dan een doos open te maken...
...in de wetenschap dat er ergens waarschijnlijk een persoon is die met een getergde blik zorgelijk en in het angstzweet badend zijn monitor in zijn handen houdt, met de beelden van het ontginnen van die maagdelijk nog afgesloten doos er op weergegeven, terwijl hij een repeterend mantra uitstoot dat zijn complete radeloosheid ten opzichte van mijn onvergeeflijke actie maar net kan bedwingen, dozen met kalmeringsmiddelen op zijn bureau liggend, en die mogelijk de volgende ochtend door zijn werkster raaskallend en naakt op de vloer zal worden aangetroffen nadat hij volledig finaal de kluts is kwijtgeraakt omdat zijn verzameling nu nooit nimmer compleet zal kunnen zijn.
(En ja, "hij". Vrouwen zijn meestal wijzer.)