Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.094 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Zeehond schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:18:
[...]

Netjes :), ben je van plan een winterdorpje te gaan maken uiteindelijk met de gebouwen?
Maak daar maar winterdorp van :+
Heb al zoveel moc ideeen dat ik waarschijnlijk moet afwisselen wat er staat :D
Eerst nog de benodigde ruimte creeeren helaas :((
Mappy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

10193 Medieval market village met een wit dakje erop past er ook aardig bij (rechtsachter):
[afbeelding]
Die ga ik eens bekijken, bedankt voor de tip!
Gim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:19:
@kokkie20 Heb de taverne en de church gekocht omdat die afliepen qua eBay aanbod en ik toch wel erg benieuwd was geworden. Passen goed bij een kleiner gevuld winterdorpje.
Budget voor BrickLink is alleen op, dus dit worden instructies die ik alvast goed ga bekijken om van te leren, inspiratie opdoen en hopelijk volgend jaar bouwen. Rome is ook niet in één dag gebouwd :p Kan deels bouwen met de bricks die ik heb maar dan wordt t een bonte kermis haha :)
Denk dat mn plan om t neer te zetten bij de kerstboom gewijzigd wordt naar een lage, brede witte kast. Goede display en speelhoogte :) Blijft de kerstboom ook heel :+
Tavern is een leuke build met slimme technieken gebruikt :). Net zoals de kerk, bij de kerk moet ik wel zeggen er zitten 2 blokjes in die je niet snel zal vinden maar er is vervanging voor. 1 staat al in de tekst beschrijving (gaat om de piramide witte blok,die kun je vervangen voor cilinder) en hij gebruikt trans neon orange (ook zeldzaam, tenminste zag er laatst maar 3 van op bricklink en waren zo weg) maar als vervanging kun je light orange nemen :) zo heb ik het tenminste aangepast in mijn wantedlist ;)

Bij mij staat het binnenkort weer op de tv meubel tot ik de tijd en budget heb en de ruimte om de winterdorp zelf een grote plek te gaan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
En de kerk is door de kogel, na de hardnekkige geruchten die de laatste dagen weer opdoken: the official end of Lego Dimensions

*edit* Fortunately, the statement also confirms that the servers will continue to support the video game and that existing packs will remain available. This will undoubtedly disappoint many fans but is not surprising given the waning popularity of toys-to-life games and the apparent poor sales of recent LEGO Dimensions packs.

Hopelijk volgen er nog wat goede kortingen om onze collecties van minifigs nog wat aan te vullen...

[ Voor 35% gewijzigd door Kapoen op 24-10-2017 08:02 . Reden: relevant deel artikel toegevoegd ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 10:10

nielsvv

100% Afol

Gim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:57:
Ik weet nog niet of ik volgend jaar naar LW ga, maar ga wel eens kijken wat voor beurzen er verder nog zijn gedurende het jaar. Waar ze naast diverse MOCs ook wat meer stands hebben voor verkoop van (evt. 2e hands) sets, onderdelen e.d.. Tips, aanraders?
Wij organiseren binnenkort een lego beurs in Sint-Niklaas. Steeds welkom...
https://www.uitinvlaander...aa-4beb-9c98-3f467e3ec9ec
Al ga je bij ons nooit veel verkoop vinden. Wij zijn van mening dat je naar een expo komt om naar eigen creaties te komen kijken van andere moccers, iets wat je nog niet eerder hebt gezien. er zijn inmiddels al plekken genoeg waar je lego kunt kopen en meestal licht de verkoopprijs van lego op beurzen zeker niet lager tov bricklink (=mijn ervaring).

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:49:
En de kerk is door de kogel, na de hardnekkige geruchten die de laatste dagen weer opdoken: the official end of Lego Dimensions

*edit* Fortunately, the statement also confirms that the servers will continue to support the video game and that existing packs will remain available. This will undoubtedly disappoint many fans but is not surprising given the waning popularity of toys-to-life games and the apparent poor sales of recent LEGO Dimensions packs.

Hopelijk volgen er nog wat goede kortingen om onze collecties van minifigs nog wat aan te vullen...
Het wachten is voorbij. De 50% kortingen waren al heel aardig die we de afgelopen tijd voorbij zagen komen. De echte "aparte" figuurtjes, zoals die van Adventure Time, Gremlins, Goonies, E.T. en andere jaren 80/90 franchise staan al keurig thuis bij de de PS4. Van de nieuwste wave zit er niet zoveel bij dat echt m'n interesse heeft; alleen Beetlejuice.

Portal 2 level pack zou nog kunnen tegen een scherpe prijs of Hermione fun pack, maar ja als er ook al een CMF serie van Harry Potter verwacht wordt (is dat zeker?!) dan is die fun pack overbodig, omdat ik voor de wereld de Team Pack al heb.

Van de ene kant wel jammer dat het voorbij is, maar van de andere kant... om nu alle series van de jaren 80 af te lopen van A.L.F. tot MacGyver,.. tja... ;) Al zou het wel stoer zijn als LEGO bijvoorbeeld van Goonies nog een echte set van het schip zouden uitbrengen. Ze hebben wel nog de rechten om hier iets mee te doen?

Wel goed dat de servers nog up and running blijven, maar had ook niet anders verwacht. Anders had ik nu in sneltrein vaart alle figuurtjes die ik nog niet gebruikt heb nog op de pad moeten zetten om de content te downloaden van de diverse werelden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:02:
[...]
Portal 2 level pack zou nog kunnen tegen een scherpe prijs of Hermione fun pack, maar ja als er ook al een CMF serie van Harry Potter verwacht wordt (is dat zeker?!) dan is die fun pack overbodig, omdat ik voor de wereld de Team Pack al heb.

Van de ene kant wel jammer dat het voorbij is, maar van de andere kant... om nu alle series van de jaren 80 af te lopen van A.L.F. tot MacGyver,.. tja... ;) Al zou het wel stoer zijn als LEGO bijvoorbeeld van Goonies nog een echte set van het schip zouden uitbrengen.
Als kind van de jaren '80 zat ik niet te wachten op een David Hasselhoff minifig om eerlijk te zijn 8)7
Ook al had ik geen systeem om het spel op te spelen heb ik me toch laten verleiden om een aantal packs aan te schaffen met een flinke korting:
- Doctor Who Cyberman
- Doctor Who Level Pack
- Lego Movie Benny (ik had alleen de versie van de Double Decker Couch set)
- Lego Movie Bad Cop
Portal 2 zou ik nog wel willen, en eventueel ook nog Beetlejuice en Stay Puft.

In verband met Harry Potter: onlangs postte just2good een gerucht op joetjuub dat we volgend jaar misschien een grote Hogwarts D2C set krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:45:
Tavern is een leuke build met slimme technieken gebruikt :). Net zoals de kerk, bij de kerk moet ik wel zeggen er zitten 2 blokjes in die je niet snel zal vinden maar er is vervanging voor. 1 staat al in de tekst beschrijving (gaat om de piramide witte blok,die kun je vervangen voor cilinder) en hij gebruikt trans neon orange (ook zeldzaam, tenminste zag er laatst maar 3 van op bricklink en waren zo weg) maar als vervanging kun je light orange nemen :) zo heb ik het tenminste aangepast in mijn wantedlist ;)

Bij mij staat het binnenkort weer op de tv meubel tot ik de tijd en budget heb en de ruimte om de winterdorp zelf een grote plek te gaan geven :)
Zonet ook maar de molen erbij gekocht. Met de (zeldzame) steentjes inderdaad maar even kijken. Kan altijd kijken of er een ander alternatief is als een bepaald steentje toch wat lastig blijkt. Wat ik me wel afvroeg was of er veel overlap zit tussen de steentjes van bijv. de Toy Shop en één van deze MOCs. Of eigenlijk meer de vraag of het een goed idee is om eventueel een 2e Toy Shop te hebben.
Kapoen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:32:
[...]

Als kind van de jaren '80 zat ik niet te wachten op een David Hasselhoff minifig om eerlijk te zijn 8)7
Ook al had ik geen systeem om het spel op te spelen heb ik me toch laten verleiden om een aantal packs aan te schaffen met een flinke korting:
- Doctor Who Cyberman
- Doctor Who Level Pack
- Lego Movie Benny (ik had alleen de versie van de Double Decker Couch set)
- Lego Movie Bad Cop
Portal 2 zou ik nog wel willen, en eventueel ook nog Beetlejuice en Stay Puft.

In verband met Harry Potter: onlangs postte just2good een gerucht op joetjuub dat we volgend jaar misschien een grote Hogwarts D2C set krijgen.
Hahaha, Knight Rider heb ik als één van de laatste packs aangeschaft voor iets van €3-4. Maar snap wat je bedoelt. Het figuurtje is inderdaad niet zo bijster interessant, maar ik wilde die wereld wel spelen :)

Doctor Who is super. Van de fun pack heb ik er twee, omdat ik cybermen wilde. Eigenlijk was drie nog beter geweest, maar hangt er vanaf voor welke prijs ik die nog tegenkom... als ik hem nog tegenkom. Tezamen met de IDEAS set een leuke collectie als je liefhebber bent van de serie.

Stay Puft is grappig. Hij verbleekt (en dat terwijl hij al zo wit ziet) alleen wanneer je hem naast het gigantische GBHQ zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Gim schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:05:
Zonet ook maar de molen erbij gekocht. Met de (zeldzame) steentjes inderdaad maar even kijken. Kan altijd kijken of er een ander alternatief is als een bepaald steentje toch wat lastig blijkt. Wat ik me wel afvroeg was of er veel overlap zit tussen de steentjes van bijv. de Toy Shop en één van deze MOCs. Of eigenlijk meer de vraag of het een goed idee is om eventueel een 2e Toy Shop te hebben.
Er zit in de molen maar eigenlijk 1 zeldzaam blokje, gaat om de tan kleur voor het dak. De rest is overal wel in Nederland verkrijgbaar :) ik heb ze iig alvast gekocht in Duitsland. Was er 1 vroeg 1,50 per stuk en had geen minimum aanschaf prijs :)
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten qua overlap hoe dat precies zit :p

[ Voor 4% gewijzigd door kokkie20 op 24-10-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Er zit in de molen maar eigenlijk 1 zeldzaam blokje, gaat om de tan kleur voor het dak. De rest is overal wel in Nederland verkrijgbaar :) ik heb ze iig alvast gekocht in Duitsland. Was er 1 vroeg 1,50 per stuk en had geen minimum aanschaf prijs :)
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten qua overlap hoe dat precies zit :p
Moet sowieso ergens vandaag eens kijken hoe het werkt met BrickLink. Dusver gewoon zelf gezocht op specifieke steentjes, maar zover ik begrijp uit andere posts hier kan ik dus simpelweg de parts list importeren in BrickLink en komt BrickLink doorgaans met een goed voorstel voor het aanschaffen van de steentjes bij één of meerdere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Klopt je kunt de xml (even openen in kladblok/notepad++ etc) en dan bij je wanted list kun je upload kiezen. Dan rechtervak de inhoud van xml plakken. Dan ff nieuwe of bestaande wenslijst aanmaken bij de drop down menu en je kan dan je hele lijst bekijken zonder ze 1 voor 1 toe te voegen. Bricklink kan dat inderdaad alleen af en toe opletten met sommige winkels. Die verplichten je dan bijv om van een 1x1 trans rode 100 af te nemen terwijl je er bijvoorbeeld maar 8 nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
kokkie20 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:45:
[...]

Maak daar maar winterdorp van :+
Heb al zoveel moc ideeen dat ik waarschijnlijk moet afwisselen wat er staat :D
Eerst nog de benodigde ruimte creeeren helaas :((
Ben wel benieuwd naar het eindresultaat als het dorpje klaar is :). Succes met bouwen :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Komt goed zal jullie tegen die tijd op de hoogte houden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik wil wat verlichting in mijn dorpje brengen. Weet iemand of er nog verlichtingssetjes van lego zijn waarmee ik het kan bouwen of zal ik de weg van "niet origineel" moeten gaan volgen? Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Ingelogd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:31:
Ik wil wat verlichting in mijn dorpje brengen. Weet iemand of er nog verlichtingssetjes van lego zijn waarmee ik het kan bouwen of zal ik de weg van "niet origineel" moeten gaan volgen? Hoe doen jullie dat?
Volgens mij geen originele?
Ik weet wel dat er een website was waar ze lantaarns verkochten per 2/3? (Kon hem helaas niet zo gauw vinden)
Maar als je zelf handig bent kun je via bricklink gewoon in bulk die lantaarnpalen + transparante hoofdje + schoteltje (Weet de naam niet precies haha) Om lantaarnpalen na te maken, beetje soldeer werk erbij en je hebt zelf wat moois in elkaar gezet ;)
Weet niet of je hier iets mee kan btw... maar is wel een leuk idee toch :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
kokkie20 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:07:
[...]
Om lantaarnpalen na te maken, beetje soldeer werk erbij en je hebt zelf wat moois in elkaar gezet ;)
Weet niet of je hier iets mee kan btw... maar is wel een leuk idee toch :D ?
Het wordt mij dan iets teveel knutselwerk. Ik heb ooit een modelvliegtuigje proberen te maken, verf waar het niet hoorde te zitten, alles onder de plak (zelf onder mijn schoen, meegenomen door het hele huis). Ik wil graag dingen bouwen maar dat was niets voor mij. Daarna had ik lego ontdekt, wat een verademing, geen plak, geen verf, ik kan makkelijk dioramas maken zelfs met uitdrukkingen van mini figuurtjes en als ik van mijn vrouw te veel rommel heb gemaakt gaat alles zo in de doos en de tafel is weer schoon.

Ik wil het eigenlijk ook allemaal origineel houden maar ik zie dat lego geen sets meer maakt die ze voorheen wel hadden:
https://www.brickshop.nl/...chting-kit.html?Itemid=56
Afbeeldingslocatie: https://img.brickshop.nl/images/160/160/LEGO_9_Volt_Verl_4bc3252d04282.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Weet niet precies hoeveel je er nodig hebt.
Weet wel dat je dit soort dingen online kunt kopen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0649/1703/products/LEGO_Black_Lamp_Post_Battery_with_Wire_Light_on_2048x2048.jpg

Maar dan betaal je ook ongeveer 4-8 euro de stuk...

*En ja tweakers ik weet dat hij te breed is maar op het moment te moe van het lange werken om hem zelf te verkleinen :+

[ Voor 17% gewijzigd door kokkie20 op 24-10-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zijn er per toeval Tweakers die volgende week (eigenlijk vanaf deze vrijdag) naar Brick Live gaan in Brussel? Ik ben aan het twijfelen om een kijkje te gaan nemen, het is niet zover van waar ik woon, maar het lijkt me meer voor kids dan AFOLS :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=A_aZYdvRMtM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Lantaarnpaal voor de verlichting ziet er leuk uit maar gaat toch knagen dat het geen Lego is, ik zie nu dat er op Aliexpress een hoop verlichting te bestellen is wat compatibel is met Lego, maar ja..... waar ligt de grens.

Ik ga voorlopig wat oude 9v Lego bestellen daarmee kan ik wel iets moois mee maken:
4548 transformater
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/ON/0/4548-1.png
of 9v battery box
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/11/4760c01.png

Een paar verlengkabeltjes
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/11/5306bc046.png
en de lampjes
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/1/6035.pngAfbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/1/4767.png

Misschien een nog wat geleideplaatjes.
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/1/4757.png
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/1/4758.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die trafo moet je alvast scoren via MP bij een hele set. Stuk goedkoper dan via BL :)
Hou er ook rekening mee dat die lampjes gloeilampjes zijn en geen leds. Je zou met een batterijbox toe kunnen in principe, vraag is of dat handig is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
Ondertussen wat contact gehad met de ontwerper van de molen en heb een sneak preview gekregen van zijn nieuwe set :D verwachting is eind november ervan. Heb hem eigenlijk niet nodig maar ga wel de instructies aanschaffen :)
*to be continued :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:26
Ingelogd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:52:
Lantaarnpaal voor de verlichting ziet er leuk uit maar gaat toch knagen dat het geen Lego is, ik zie nu dat er op Aliexpress een hoop verlichting te bestellen is wat compatibel is met Lego, maar ja..... waar ligt de grens.

Ik ga voorlopig wat oude 9v Lego bestellen daarmee kan ik wel iets moois mee maken:
4548 transformater
[afbeelding]
of 9v battery box
[afbeelding]

[afbeelding]
en de lampjes
[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
de vraag is ook waar wil je de verlichting in stoppen. In lantaarnpalen gaan deze lampjes toch moeilijker worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ingelogd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:52:

4548 transformater
[afbeelding]
of 9v battery box
[afbeelding]

[afbeelding]
en de lampjes
[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
verlichting is een mooi ding om third party the halen, omdat die veel beter weg te werken zijn,

lego heeft vroeger deze blokjes gemaakt die je goed kon misbruiken voor verlichting in gebouwen:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PL/08010dc01.png (er is ook een variant met 2 pins)

En dat was redelijk voor toen, alleen sindsdien is er niet echt een fatsoenlijke vervanging gekomen afaik, dan maar third-party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:23:
[...]
En dat was redelijk voor toen, alleen sindsdien is er niet echt een fatsoenlijke vervanging gekomen afaik, dan maar third-party
Dat is iets wat ik niet goed begrijp eigenlijk. Lego brengt veel grote (display) sets uit die duidelijk op AFOLs gericht zijn, maar een mooie oplossing voor verlichting van die sets hebben ze niet in hun assortiment :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Kapoen schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:17:
[...]

Dat is iets wat ik niet goed begrijp eigenlijk. Lego brengt veel grote (display) sets uit die duidelijk op AFOLs gericht zijn, maar een mooie oplossing voor verlichting van die sets hebben ze niet in hun assortiment :?
Ik begrijp het wel. De aftersales voor verlichting lijkt me een stuk duurder dan wat de verkoop oplevert. Risicobeperking, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Met LED en een slim systeem kom je anders een heel end. Maak het slim genoeg en ze kunnen ook gewoon in City modellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Señor Sjon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:36:
Met LED en een slim systeem kom je anders een heel end. Maak het slim genoeg en ze kunnen ook gewoon in City modellen.
wat versta je onder een slim systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Modulair o.i.d. Je ziet het nu al met de motorisatiesetjes voor Technic, maar die gaan ook in de draaimolen en reuzenrad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mschol schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:23:
[...]

verlichting is een mooi ding om third party the halen, omdat die veel beter weg te werken zijn,

lego heeft vroeger deze blokjes gemaakt die je goed kon misbruiken voor verlichting in gebouwen:
[afbeelding] (er is ook een variant met 2 pins)

De gele met 3 pennen is 4,5v, de witte met 2 pennen zijn 12v. Niet helemaal uitwisselbaar. Rookt best kan ik melden :P
Heb die 4,5v nog hier liggen, inclusief blauw en roor gekleurde voorzetjes voor politie enzo. Nadeel van die krengen is dat ze op batterijen werken, en als je ze lang aan laat staan relatief snel leeglopen. Denk dat dat ook de reden is dat ze niet meer verkocht worden; naast andere technologie is de ervaring en de aanlokkelijkheid om telkens nieuwe batterijen te moeten kopen natuurlijk geen goed verkoopargument ;)

Aan de andere kant, deze bestaat wel: https://shop.lego.com/en-US/LEGO-Power-Functions-Light-8870
Alleen qua kleur wat lastig maar daar kan een gekleurde brick wel wat aan doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 25-10-2017 10:07 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
The Eagle schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:04:
[...]

Aan de andere kant, deze bestaat wel: https://shop.lego.com/en-US/LEGO-Power-Functions-Light-8870
Alleen qua kleur wat lastig maar daar kan een gekleurde brick wel wat aan doen :)
He interessant! Kan ik als ik die koop eentje aansluiten op een Power Function AAA Box of meerdere, weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
detulp050 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:51:
[...]

He interessant! Kan ik als ik die koop eentje aansluiten op een Power Function AAA Box of meerdere, weet je dat toevallig?
yup dat kan gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Zou die power function light 8870 ook aangesloten kunnen worden op de oude 9v lego onderdelen?
Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/SL/8870-1.jpg?0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ingelogd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:05:
Zou die power function light 8870 ook aangesloten kunnen worden op de oude 9v lego onderdelen?
[afbeelding]
Ja, middelste twee draadjes van de PF kabel gebruiken. Als je niet de connector van je lampjes/motor wilt afknippen kan je een PF extension wire krijgen in de Lego shop.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Heeft iemand de 8878 rechargeable battery box? Las dat hij lichter is dan 88000 en daardoor wheel spin bij de winter trein voorkomt?

Heeft ie nog andere voordelen behalve batterij wisselen? Is hij kleiner of zo en daardoor makkelijker te verbergen?

De prijs is echter zo hoog dat ik t denk ik toch maar bij de 60051 ga houden. Puur voor het motorizeren en tracks. De trein ziet er enerzijds wel lekker strak en modern uit maar een neus uit één groot deel. Toch ergens jammer. Mn zoon zal t echter wel kunnen waarderen.... behalve wanneer papa de motor leent voor het winter seizoen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:42:
Heeft ie nog andere voordelen behalve batterij wisselen? Is hij kleiner of zo en daardoor makkelijker te verbergen?
Nee, zelfde grootte. Er zit een snelheidsregelaar op, die heb je niet op de normale battery box zitten.

Edit:
Ik ben een Mars lander voor mijn animation series aan het ontwerpen. In het verhaal komt Benny voor, die heeft meegeholpen met het bouwen van het ding. Dus ik heb er eentje in classic space kleuren en eentje in het donker/licht grijs wat meer levensecht is. Mijn vrienden/familie zijn 50/50 verdeeld, welke vinden jullie het beste passen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8In6Zlt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uInFlwL.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door almightyarjen op 25-10-2017 22:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

almightyarjen schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:35:
[...]

Nee, zelfde grootte. Er zit een snelheidsregelaar op, die heb je niet op de normale battery box zitten.

Edit:
Ik ben een Mars lander voor mijn animation series aan het ontwerpen. In het verhaal komt Benny voor, die heeft meegeholpen met het bouwen van het ding. Dus ik heb er eentje in classic space kleuren en eentje in het donker/licht grijs wat meer levensecht is. Mijn vrienden/familie zijn 50/50 verdeeld, welke vinden jullie het beste passen?

[afbeelding]

[afbeelding]
Benny zou toch nooit een alleen grijs ruimteschip bouwen dus laat staan een marslander.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gim schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:42:
Heeft iemand de 8878 rechargeable battery box? Las dat hij lichter is dan 88000 en daardoor wheel spin bij de winter trein voorkomt?

De prijs is echter zo hoog dat ik t denk ik toch maar bij de 60051 ga houden. Puur voor het motorizeren en tracks. De trein ziet er enerzijds wel lekker strak en modern uit maar een neus uit één groot deel. Toch ergens jammer. Mn zoon zal t echter wel kunnen waarderen.... behalve wanneer papa de motor leent voor het winter seizoen :w
Je bent de tweede al met dat doorslip probleem. Bij @Zeehond werd dat na een suggestie mijnerzijds opgelost door simpelweg het draaimechanisme van de kerstboom te ontkoppelen. Is dat bij jou ook de oplossing? :)

Accupack heb ik zelf niet. Wel overwogen maar als ik zie wat 1,5v batterijen kosten irt hoeveel ik rij heiligt dat de middelen niet. Bovendien ben ik zelf rustig in staat om een aansluting te modden en simpelweg een 9v batteryblokje te gebruiken als voeding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 16:38

GeeBee

Oddball

@almightyarjen Grijs/grijs staat realistischer, dus Classic Space FTW 😀

[ Voor 11% gewijzigd door GeeBee op 25-10-2017 23:28 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:02:
[...]

Je bent de tweede al met dat doorslip probleem. Bij @Zeehond werd dat na een suggestie mijnerzijds opgelost door simpelweg het draaimechanisme van de kerstboom te ontkoppelen. Is dat bij jou ook de oplossing? :)

Accupack heb ik zelf niet. Wel overwogen maar als ik zie wat 1,5v batterijen kosten irt hoeveel ik rij heiligt dat de middelen niet. Bovendien ben ik zelf rustig in staat om een aansluting te modden en simpelweg een 9v batteryblokje te gebruiken als voeding ;)
Gewicht aan de locomotief toevoegen of het draaimechanisme van de kerstboom verwijderen hielp allebei bij mij, ik heb uiteindelijk voor het tweede gekozen aangezien ik dat de makkelijkste oplossing vond en het niet zo'n probleem vind als de boom niet draait :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Over dat doorslippen van de kersttrein: in de review van Jangbricks zijn rubberen bandjes om de aandrijfwielen als oplossing genoemd.

Ik heb het nog niet geprobeerd. We hebben eerst een Halloween feest en daarna Sinterklaas en pas dan gaat de doos met de kersttrein open...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Precies! Alles op zn tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

[...]

Edit:

[afbeelding]

[afbeelding]
Benny en grijs?!?!?! No way! Dan maar minder levensecht en gewoon lekker classic space kleuren! :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:51
Goed om te horen dat ik niet de enige ben met die doorslipproblemen.. komende kerst maar even wat aanpassen dan!
[...]

Edit:

[afbeelding]

[afbeelding]
SPACESHIP! oOo oOo

Blauw uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Blauw inderdaad :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Okee, overtuigend, blauw gaat het worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
almightyarjen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:25:
Ik vind een blauwe maanlander in een bruin/rode omgeving maar lelijk, die grijze past er een stuk beter bij. Benny moet niet zo zeuren, echt classic LEGO space is grijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:31:
[...]

Ik vind een blauwe maanlander in een bruin/rode omgeving maar lelijk, die grijze past er een stuk beter bij. Benny moet niet zo zeuren, echt classic LEGO space is grijs!
maak er een poll voor? oiok hier +1 voor grijs

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

https://brickset.com/sets/theme-Space/year-1978

Kleine voertuigen: grijs
Kleine schepen: grijs
Grote schepen: grijze vleugels met blauwe opbouw
Gebouwen: blauw

Later (vanaf 1981) kwam daar ook wit bij.

Dus blauw hoort er gewoon bij!

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 26-10-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:31:
[...]

Zouden ze zich er bij de NASA ook druk om hebben gemaakt? "Nee, die kleur kan echt niet. Totaal onacceptabel om daarmee op de maan aan te komen". :P

Laat Benny gewoon z'n blauw krijgen. Voor grijs en meer grijs hebben we SW al. Of wijzig de omgeving; andere planeet.

(zul je dadelijk zien dat er een link komt waaruit inderdaad blijkt dat ze er over nagedacht hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

maak er een poll voor? oiok hier +1 voor grijs
Goed plan, hoe maak ik zo'n poll?
Gim schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Zouden ze zich er bij de NASA ook druk om hebben gemaakt? "Nee, die kleur kan echt niet. Totaal onacceptabel om daarmee op de maan aan te komen". :P

Laat Benny gewoon z'n blauw krijgen. Voor grijs en meer grijs hebben we SW al. Of wijzig de omgeving; andere planeet.

(zul je dadelijk zien dat er een link komt waaruit inderdaad blijkt dat ze er over nagedacht hebben)
Ik weet wel dat ze de brandstof tank van de space shuttle in de eerste versies wit hadden geverfd, later hebben ze hem bruin gelaten, scheelde nogal wat gewicht aan verf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Als Benny voor een blauwe mars-lander staat, dan zie je hem natuurlijk minder goed, dan als hij voor een (grotendeels) grijze lander staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

[...]
Je bedoelt de NASA style guide?

https://www.google.nl/url...Vaw3zF_q5DSUR-CJRLmqUk_v_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:03:
Als Benny voor een blauwe mars-lander staat, dan zie je hem natuurlijk minder goed, dan als hij voor een (grotendeels) grijze lander staat...
Benny gaat niet mee ;)

Poll: Moet de Mars lander licht/donker grijs of licht grijs/blauw?Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399517&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
almightyarjen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:07:
[...]

Benny gaat niet mee ;)

Poll: Moet de Mars lander licht/donker grijs of licht grijs/blauw?[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Donker/licht grijs is geen optie en ik mis de optie: "Overwegend grijs met blauwe details/opbouw".

En als Benny toch niet mee gaat, maak dan een statement en maak die lander dan in LEGO Friends kleurtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:53

Reinier

\o/

NASA heeft Comic Sans als een van de approved fonts :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:25:
Liggen de kleuren voor het landschap ook al vast? Ik deel de mening van @chrisO , dat bruin past niet bij de klassieke space kleuren. Ik zou eerder opteren voor de kleur die Lego zelf ook altijd gebruikte voor hun productfoto's, een soort van zandkleur of 'tan yellow'.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/1558-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/687/32772300390_5d19555987_k.jpgNexagon landscape by Tim Goddard, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

De roestkleur van de brandstoftank van de spaceshuttle is over nagedacht: niet verven scheelde gewicht :)

Wikipedia: Space Shuttle external tank

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Liggen de kleuren voor het landschap ook al vast? Ik deel de mening van @chrisO , dat bruin past niet bij de klassieke space kleuren. Ik zou eerder opteren voor de kleur die Lego zelf ook altijd gebruikte voor hun productfoto's, een soort van zandkleur of 'tan yellow'.
[afbeelding]
[afbeelding]Nexagon landscape by Tim Goddard, on Flickr
Aangezien het landschap van de planeet Mars is wordt dat dark orange. Anders had ik idd voor grijs of tan gekozen. De poll is duidelijk, het wordt grijs/blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Deze link werkt niet meer, krijg nu shop closed te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan werkt de link dus nog wel maar de mensen die er achter zaten niet meer ;)
Reinier schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

NASA heeft Comic Sans als een van de approved fonts :o
Sidenote: Comic Sans is bedacht als onderdeel van Microsoft Bob, en dat was een project van Melinda Gates. MS Bob is een stille dood gestorven, Comic Sans overleefde: https://finance.yahoo.com...-shes-ever-203558925.html

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 26-10-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
commentator schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:14:
[...]

Deze link werkt niet meer, krijg nu shop closed te zien
Bedankt, ik verwijder de link uit de ts :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 06:59
Er zijn hier vast meer mensen die bij Bricklink bestellen, maar heb ik deze week gewoon pech of gebeurt het vaker dat er wat mis is met de bestellingen? Van de 4 die ik heb binnengekregen was er met 3 wat aan de hand (missende stenen, verkeerde stenen). Nu wordt het allemaal wel goed opgelost door de verkopers, vind het toch wel vervelend om heel de tijd bij verkopers te gaan melden dat de bestelling niet compleet is ...

Van de ene die wel goed was werd ik overigens wel helemaal gek van de verpakking, bijna elk steentje zat met max. 3 in een zakje (ook 1x1 tiles), zelfs van hetzelfde onderdeel, Ben 1,5 uur bezig geweest met uitpakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Heb ik ook wel eens bij verkopers hoor :)
Laatst nog wat besteld en miste 1 rode kleine 1x2 technic pin (zo een kruisje)
En kreeg 4 1x3 technic pins (zo een ronde geval) terwijl ik 1x2 besteld had 8)7
Uiteindelijk ook opgelost maar ja het gebeurt wel eens ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 09:49
kokkie20 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:23:
Heb ik ook wel eens bij verkopers hoor :)
Laatst nog wat besteld en miste 1 rode kleine 1x2 technic pin (zo een kruisje)
En kreeg 4 1x3 technic pins (zo een ronde geval) terwijl ik 1x2 besteld had 8)7
Uiteindelijk ook opgelost maar ja het gebeurt wel eens ja 8)7
Hoe lossen jullie dat op dan? Ik kreeg laatst een tegoed voor het bedrag in zijn eigen shop onder de minimale verkoop die hij had en kon zo dus nogmaals bestellen en nogmaals verzendkosten betalen. Had aan zijn tegoed ook nog bepaalde termijn aan gehangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Meestal geef ik ze 2 keuzes om eerlijk te zijn (Alhoewel hun meestal voor de goedkoopste kiezen haha)
Of ze sturen de producten na, of ze storten maar het bedrag terug wat ik kwijt was aan de onderdelen.
Meeste verkopers in Nederland (Tenminste tot nu toe bij mij) hebben altijd zonder problemen de correcte/missende onderdelen toegestuurd.
Uit het buitenland eigenlijk nog nooit problemen gehad met bestellingen to be honest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Stomme vraag misschien, waar staat de term MOC's voor? MOD's (modden) zou ik nog kunnen begrijpen... Alvast bedankt.

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kokkie20
Spacecowboy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:03:
Stomme vraag misschien, waar staat de term MOC's voor? MOD's (modden) zou ik nog kunnen begrijpen... Alvast bedankt.
My Own Creation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:59
Speaking of MOC, zijn er hier mensen die veel zelf bouwen met Lego Technic?
Ik ben sinds kort weer bezig met Lego en wil heel graag wat machines zelf gaan bouwen, misschien nog een mooie RC wagen. Heb alleen nog te weinig nieuwe Lego Technic om wat leuks te maken.
Heb nu de Race Car en de RC Tracked Racer. Zit eraan te denken om die Arocs te halen, denk dat ik dan wat leuke onderdelen bij elkaar heb.
Via bricklink bestel ik dan nog en partij verschillende tandwielen en een XL motor.
Hoe doen jullie dat?

Zo'n S brick of Buwizz lijkt me trouwens ook wel wat!
https://buwizz.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Marsman83 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:25:
Speaking of MOC, zijn er hier mensen die veel zelf bouwen met Lego Technic?
Ik ben sinds kort weer bezig met Lego en wil heel graag wat machines zelf gaan bouwen, misschien nog een mooie RC wagen. Heb alleen nog te weinig nieuwe Lego Technic om wat leuks te maken.
Heb nu de Race Car en de RC Tracked Racer. Zit eraan te denken om die Arocs te halen, denk dat ik dan wat leuke onderdelen bij elkaar heb.
Via bricklink bestel ik dan nog en partij verschillende tandwielen en een XL motor.
Hoe doen jullie dat?

Zo'n S brick of Buwizz lijkt me trouwens ook wel wat!
https://buwizz.com/
Jazeker. Bouw Mocs alleen met technic. (Soms een leuke gewone set zoals de f40 of de caterham). Grotere Mocs via rebrickable werkt erg goed en leuk. Verder ben ik zelf bezig met wat chassis en ophangingsconstructies voor auto’s.

Ben zelf weer begonnen met de Porsche als eerste set. Heb daarna de arocs, Volvo 350f en de 24h racewagen op de kop getikt voor de onderdelen. Motortjes en lampjes enzo koop ik via Lego. Is nieuw en over het algemeen goedkoper dan bricklink/marktplaats.

Sbrick is erg leuk! Werkt top. Gebruik dat vaker dan de Lego IR recievers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:59
Nice! Die Porsche wil ik ook nog graag maar denk dat de Arocs interessantere onderdeeltjes bevat of iig meer mogelijkheden bied.
Ik moet qua zelfbouwen ook nog best wel wennen aan de nieuwe Lego Technic, is toch best anders bouwen dan vroegah ;)

Hoop binnenkort wat creaties hier te posten.

Bestel jij de onderdelen gewoon via Bricklink als je een MOC wil bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Een beetje off topic, maar aangezien hier Tweakers zitten die ook nog eens verstand hebben van Bricklink, plaats ik het toch:

Bricklink gebruikt vreemde URL's met accolades { } er in. Als ik dit soort URL's bijvoorbeeld wil delen, of er naar wil linken vanuit een andere website, dan krijg ik dat niet voor elkaar.

Kan iemand me vertellen hoe ik een URL zoals hieronder bijvoorbeeld via een HREF in een HTML bestand kan zetten?

Dit is een URL rechtstreeks naar het 'sets-deel' in mijn store:
code:
1
https://store.bricklink.com/keverjeroen&utm_content=globalnav#/shop?o={"itemType":"S","showHomeItems":0}

Of heeft Bricklink ook andere manieren om bepaalde plekken op de site direct te benaderen?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:59:
Een beetje off topic, maar aangezien hier Tweakers zitten die ook nog eens verstand hebben van Bricklink, plaats ik het toch:

Bricklink gebruikt vreemde URL's met accolades { } er in. Als ik dit soort URL's bijvoorbeeld wil delen, of er naar wil linken vanuit een andere website, dan krijg ik dat niet voor elkaar.

Kan iemand me vertellen hoe ik een URL zoals hieronder bijvoorbeeld via een HREF in een HTML bestand kan zetten?

Dit is een URL rechtstreeks naar het 'sets-deel' in mijn store:
code:
1
https://store.bricklink.com/keverjeroen&utm_content=globalnav#/shop?o={"itemType":"S","showHomeItems":0}

Of heeft Bricklink ook andere manieren om bepaalde plekken op de site direct te benaderen?
encodeer de hele url?:
code:
1
https://store.bricklink.com/keverjeroen&utm_content=globalnav#/shop?o=%7B%22itemType%22:%22S%22%2C%22showHomeItems%22:0%7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

LTVDKTW schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:06:
Ben 1,5 uur bezig geweest met uitpakken 8)7
Zo heb je er lekker lang plezier van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
mschol schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:30:
[...]

encodeer de hele url?:
code:
1
https://store.bricklink.com/keverjeroen&utm_content=globalnav#/shop?o=%7B%22itemType%22:%22S%22%2C%22showHomeItems%22:0%7D
Thanks! Dat had ik ook geprobeerd, maar encodeerde steeds te veel of te weinig.. :P Dit werkt!

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 17:15

Chakotay

Lick here to continue

Heh, gisteren heb ik even de 42065 RC Tracked Racer in elkaar gezet. Mijn zoontje van 1.5 vind hem helemaal geweldig, is er sinds hij wakker is nonstop mee aan het rondjes rijden :P

Het was (zeker voor Technic) een redelijk simpele build, maar €50 voor een 2 motoren, een RC-set en een voorraad tracks is best ok :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik mis twee onderdelen van mijn Mini! Op zich niet spannend, maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een doos gehad heb met iets dat ontbrak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01

bord4kop

maximaal 100KB!

Nee, ik ook niet, nog nooit

Ik lees wel vaker in dit topic dat mensen -veel- dingen missen. Maar in al die jaren en al die dozen, nog nooit gehad. Voor jou ook 1e keer dus?

Als ik bij het bouwen denk "Ha, nu mis ik ook wat!" Dan blijkt toch;
  • - verkeerd gebouwd in eerdere stappen
  • - stiekem toch wel aanwezig in de hoop onderdelen op tafel
  • - tussen de bladzijden/onder het boek
  • - op de grond
  • - in de zakjes achtergebleven
:X

Ben lucky geweest denk ik. Maar zit ook meer in de Technic sets. Denk bij de reguliere Lego dozen de kans groter is.
Bij de 8043 had ik wel de verkeerde LA 's. Maar dat was ook snel opgelost. _/-\o_ aan Lego klantenservice

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Reinier schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:59:
Ik mis twee onderdelen van mijn Mini! Op zich niet spannend, maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een doos gehad heb met iets dat ontbrak.
zelden, 1 of 2x gehad in totaal volgens mij
bord4kop schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:48:

Ik lees wel vaker in dit topic dat mensen -veel- dingen missen. Maar in al die jaren en al die dozen, nog nooit gehad. Voor jou ook 1e keer dus?

• - op de grond

Ben lucky geweest denk ik. Maar zit ook meer in de Technic sets. Denk bij de reguliere Lego dozen de kans groter is.
Bij de 8043 had ik wel de verkeerde LA 's. Maar dat was ook snel opgelost. _/-\o_ aan Lego klantenservice
ik heb het volgens mij juist bij technic modellen gehad.. :D

Dingen die in zakjes achter blijven is mij inderdaad ook wel eens overkomen, tegenwoordig maak ik ze helemaal plat zodat er niets achter kan blijven..

[ Voor 63% gewijzigd door mschol op 28-10-2017 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:52:
[...]

Thanks! Dat had ik ook geprobeerd, maar encodeerde steeds te veel of te weinig.. :P Dit werkt!
ik heb deze site gebruikt: http://edouard.mossand.free.fr/java/charset/url.html
maar de truuck is dus om ook de accolades te encoden.. (en dat doen de meeste encoders niet volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:29

Amphiebietje

In de blubber

detulp050 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Ik begrijp het wel. De aftersales voor verlichting lijkt me een stuk duurder dan wat de verkoop oplevert. Risicobeperking, me dunkt.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n 4.5V bloklampje of een 9V lampje heb gehad dat direct uit de verpakking niks deed...

Overigens, de 4.5V lampjes kunnen gewoon op de 12V transformator worden aangeloten, alleen moet je dan Lego hun instructies opvolgen en de zwarte knop op de technic as die bij de transformator zit 180 graden draaien, zodat hij geblokkeerd wordt als je hem verder wilt draaien. Dan krijgen de lampjes niet meer dan 4.5V.

[ Voor 29% gewijzigd door Amphiebietje op 28-10-2017 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 06:59
Guardian1980 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Zo heb je er lekker lang plezier van :P
Zo kun je het ook zien ja :D Heb nu wel gelijk 100 van die kleine ziplock zakjes :P
bord4kop schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:48:

• - op de grond

Ik heb 1 keer gehad dat ik een 1x1 tile mistte in een Architecture set. Aan de andere kant het je daar soms ook sets tussen zitten waar je van elke 1x1 een reserveonderdeel krjgt, zeker bij Chicago was het nogal veel voor het formaat set, 18 stuks extra 8)7 https://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=21033-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Amphiebietje schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:04:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n 4.5V bloklampje of een 9V lampje heb gehad dat direct uit de verpakking niks deed...
Nee, maar de huidige fijne draadjes die bij LED gebruikt worden kunnen natuurlijk wel snel stuk. Althans, dat dacht ik. Nu heb ik dus gezien dat Lego alsnog verlichting verkoopt. Gelijk besteld om te proberen. En even kijken of het Hufter-light-proof is ;) Niet om de klantenservice er daarna mee lastig te vallen, maar uit nieuwsgierigheid. Vindt het wel onhandig dat ik nu 2 lampjes op 1 Batterybox kan aansluiten en niet meer. Althans, zo lijkt het met nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

De connectors an de andere kant van de kabel zijn toch gewoon stabelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Amphiebietje schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:17:
De connectors an de andere kant van de kabel zijn toch gewoon stabelbaar?
Ik kon het niet zien, dus ook dat moet ik proefondervindelijk uitzoeken. Hoeveel kun je er dan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

detulp050 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Ik kon het niet zien, dus ook dat moet ik proefondervindelijk uitzoeken. Hoeveel kun je er dan aansluiten?
Ik ga er van uit dat ze stapelbaar zijn; dat was ook altijd zo bij oudere connectors. Dan hangt het maximum aantal aansluitbare lampjes af van het totale verbruik van de lampjes en andere aangesloten functies, en de capaciteit en kwaliteit van de gebruikte batterijen of accu's. En de kwaliteit/diameter van de kabels van Lego.

[ Voor 4% gewijzigd door Amphiebietje op 28-10-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01

bord4kop

maximaal 100KB!

Je kan er zoveel aansluiten als je ruimte hebt. De connectors 'stapelen' inderdaad op elkaar.

Maar inderdaad; op een bepaald moment is het uit met de verlichting..

Mind you; Lego lampjes zijn best prijzig om hele steden te verlichten. De meeste bouwers gaan dan toch voor zelfbouw met LEDjes en draadjes e.d.

Via deze verlengsnoeren:
https://shop.lego.com/nl-...CMP=KAC-SAHCSEU8&HQS=8871

kun je oude en nieuwe connectors combineren

In dit topic staat nog wel een aardig stukje hierover..

https://www.eurobricks.co...ng-your-lego-city/&page=2

[ Voor 18% gewijzigd door bord4kop op 28-10-2017 12:29 ]

| Security Management |

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Episode 1 van 3 van de animation series staat online! Enjoy :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ohoh...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.killerpizzafrommars.com/images/logo2.gif

[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 28-10-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Er missen bij mij twee 1x2 plates in groen, uit zakje 2. Ik hield er eentje in tan over... Heb alle zakjes uitgeplozen, mijn hele woonkamer overhoop gehaald en de mini deels opnieuw gebouwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

WTF is dat??? }:| Die kende ik nog niet... Daar gaat mijn mooie verhaal :D

[ Voor 6% gewijzigd door almightyarjen op 28-10-2017 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Ik ook niet, Google search > Mars Pizza

Zo beter met spoiler-alert? :)

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 28-10-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

almightyarjen schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Maak vooral wat je in je hoofd had, er zullen er meer zijn zoals mij die die andere niet kennen en benieuwd zijn naar jouw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Guardian1980 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 07:46:
[...]

Maak vooral wat je in je hoofd had, er zullen er meer zijn zoals mij die die andere niet kennen en benieuwd zijn naar jouw verhaal.
Wat hij zegt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31
Hoorde gisteren dat die meuk ;) nog best wat oplevert. Mijn ouders zijn aan het opruimen en mijn oude Lego komt deze kant op. Eens kijken of ik de sets nog compleet krijg. Sowieso weet ik nog dat ik deze drie had:
  • 6285-1 Black Seas Barracuda
  • 6274-1 Caribbean Clipper
  • 6276-1 Eldorado Fortress
Dit gaat niet mijn nieuwe hobby worden, dus ik vraag me af waar je dit soort dingen het beste van de hand kan doen? Gewoon Marktplaats/eBay, of beter zoiets als BrickLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Als je eenmalig wat sets en/of losse onderdelen wil verkopen, dan moet je denk ik toch naar Marktplaats e.d. Als je het via Bricklink wil doen moet je denk ik een verkoper zoeken die et voor jou wil verkopen.
almightyarjen schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:02:
Episode 1 van 3 van de animation series staat online! Enjoy :)
Erg leuke video. Het interieur van de pizzeria vind ik erg geslaagd. Heb je dat speciaal voor deze video-reeks gemaakt of had je die al?

Enerzijds verwacht ik nu een pizzeria op Mars, anderzijds een rails vanaf de pizzeria naar Mars om pizza's te bezorgen. Een AlmightyArjen-video zonder trein voelt toch een beetje kaal hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Guardian1980 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:09:
Als je eenmalig wat sets en/of losse onderdelen wil verkopen, dan moet je denk ik toch naar Marktplaats e.d. Als je het via Bricklink wil doen moet je denk ik een verkoper zoeken die et voor jou wil verkopen.
[...]
Ja, Marktplaats lijkt me prima. Zeker als ik zie wat voor absurde biedingen op niet-uitgezochte Lego worden gedaan. Weinig zin om het allemaal uit te zoeken.

Als iemand hier interesse zou mogen hebben, dan stuur je maar een PB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Guardian1980 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 07:46:
[...]

Klopt en dat zal ook wel moeten. De voice actors hebben hun werk al gedaan voor de 2e en 3e aflevering dus het script staat min of meer vast :)
Guardian1980 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:09:
Erg leuke video. Het interieur van de pizzeria vind ik erg geslaagd. Heb je dat speciaal voor deze video-reeks gemaakt of had je die al?

Enerzijds verwacht ik nu een pizzeria op Mars, anderzijds een rails vanaf de pizzeria naar Mars om pizza's te bezorgen. Een AlmightyArjen-video zonder trein voelt toch een beetje kaal hè ;)
Thanks! Een vriend van mij leek het wel leuk om samen een pizzeria te bouwen en dit is het resultaat. Door het bouwen van de pizzeria kwam ik eigenlijk op het idee om hem in de animatie serie te gebruiken.

Yes I know, het is een primeur: een treinloze video. Het is ook een beetje een test om te zien of ik buiten dat genre views kan scoren op Youtube. En don't worry, in de laatste scene van de laatste aflevering zit een mooie -soort van- MOC trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Voor de verlichting heb ik nog wat info in dit topic gevonden: https://www.eurobricks.co...761-45v-battery-box-help/

Ik heb zelf wat 9v lampjes met kleurdopjes, verlengsnoertjes, batterijbox en contactplaatjes besteld.
Bij Lego heb ik de nieuwe led lampjes met verlengsnoer besteld om te proberen.

Ik kan er vast wel iets leuks mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

barrymossel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Ja, Marktplaats lijkt me prima. Zeker als ik zie wat voor absurde biedingen op niet-uitgezochte Lego worden gedaan. Weinig zin om het allemaal uit te zoeken.

Als iemand hier interesse zou mogen hebben, dan stuur je maar een PB. ;)
Je kan het ook veilen in een van de Lego-verkoopgroepen op Facebook. Dan ben je er sowieso vanaf, en heb je niet van die te lage boden die je op MP tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Guardian1980 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Je kan het ook veilen in een van de Lego-verkoopgroepen op Facebook. Dan ben je er sowieso vanaf, en heb je niet van die te lage boden die je op MP tegenkomt.
Thanks! Ik vond overigens dat de biedingen op MP extreem hoog zijn. Op gewoon een verzameling ongesorteerd van 5kg wordt binnen een dag zo richting de 600 euro geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mijn Lego (fotografie) bibliotheek verwacht een nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/dorling-kindersley/image/upload/c_pad,h_578,w_459/v1/DK/22802f6c1c0b4be5a3d2c2e9be9db075/5da4d19f16d24cc4a30df28c493b120a.jpg
voorbeeld pagina’s

Ik vermoed dat de inhoud wel gelijkaardig zal zijn aan deze twee boeken:
Afbeeldingslocatie: https://sh-s7-live-s.legocdn.com/is/image/LEGO/5004906?id=mm2Qn3&fmt=jpg&fit=constrain,1&wid=495&hei=371&qlt=80,1&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1,1,6,0&iccEmbed=0&printRes=72Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/617711zbWtL._AC_UL320_SR262,320_.jpg

Overigens was het prijsverschil tussen shops weer frappant. Ik heb het boek besteld bij Amazon UK voor £5, terwijl de gemiddelde prijs €20 was bij andere winkels (ook Amazon).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• commentator
Begonnen aan het winterdorp. Dit jaar eens kijken hoe het maken van een tunnel/berg werkt:
lego tunnel1
eerste opzet van de doorgang en de bergwand
Pagina: 1 ... 27 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .