Weet een van jullie bij welke (web)shop die Halloween set gratis kreeg bij besteding van een x aantal €?
Ik kan t niet meer vinden...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Kijk wel uit naar de Technic tentoonstelling. Kijken of ik mn oude sets terug zie van de jaren 80. Moet daar echt een paar vervangende onderdelen voor bricklinken en ze in ere herstellen. Toch leuk de flagships van toen en nu.AppieNL schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:26:
[...]
Ik kom er net van terug. Ik vond het wel geslaagd voor een 'niet Lego bak zitter'. Tuurlijk zijn die bakken er genoeg, maar zag er ook een hoop mooie bouwwerken. Let wel ik weet niet hoeveel er al in de jaren er voor al stonden (sommige creaties die ik zag zijn van bouwers 1-3 jaar oud), want ik kwam er nu voor het eerst.
De 40-jaar Technic tribute tentoonstelling van allerlei Technic mijlpalen in die 40 jaar vond ik ook erg mooi. Bijna alle sets stonden er en sowieso de meest belangrijke.
Koop wel je kaartje online, want dat scheelt €5,50 (€19,50 ipv €25).
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 19-10-2017 19:48 ]
Die M-Tron onderdelen doen dat onder normaal licht al bijna. Trans-oranje is net iets slechter.Zeehond schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:47:
[...]
wauw ziet er wel erg gaaf en mooi uit uit dat blacklight fotografie, eigenlijk nog niet eerder gezien of aan gedacht dat dit een mogelijkheid is.
Je bedoelt toch niet dit setje, of wel?johnb52 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:54:
Weet een van jullie bij welke (web)shop die Halloween set gratis kreeg bij besteding van een x aantal €?
Toen ik verleden week de winkel in Wijnegem bezocht hadden ze zelfs alleen nog maar de Thanksgiving vignette in stock, maar ik kan er ook overheen gekeken hebben. Ze plaatsen niet elke set even logisch in hun rekken (heb ik verleden jaar ook gemerkt in LondenHaay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Dit is een setje uit de 2017 Seasonals die Lego in de winkels (en online webshop) verkoopt voor €9,99. Is geen gratis freebie.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Op de S@H website is de Halloween set nog ruim op voorraad (bestel-limiet staat op 50Kapoen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:40:
Toen ik verleden week de winkel in Wijnegem bezocht hadden ze zelfs alleen nog maar de Thanksgiving vignette in stock, maar ik kan er ook overheen gekeken hebben. Ze plaatsen niet elke set even logisch in hun rekken (heb ik verleden jaar ook gemerkt in Londen).
Slechts 50? Misschien vreest Lego dat scalpers alle pompoenen opkopen!Haay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:55:
[...]
Op de S@H website is de Halloween set nog ruim op voorraad (bestel-limiet staat op 50).
Ik ga komende week naar Londen en hoop die Halloween set daar nog wel te kunnen kopen. Anders moet ik hem maar op S@H bestellen.
Wij waren met het mini-build event (4 okt) in wijnegem. Toen nog naar dat halloween setje gevraagd. ze hadden ze niet meer en ze kwamen ook niet meer binnen. dit zijn tijdelijke seasonals namelijk. Wil je er nog eentje asap bestellen via internet dus !Kapoen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:40:
[...]
Toen ik verleden week de winkel in Wijnegem bezocht hadden ze zelfs alleen nog maar de Thanksgiving vignette in stock, maar ik kan er ook overheen gekeken hebben. Ze plaatsen niet elke set even logisch in hun rekken (heb ik verleden jaar ook gemerkt in Londen).
Nee ik bedoelde dit setje:Haay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Je bedoelt toch niet dit setje, of wel?
[afbeelding]
Dit is een setje uit de 2017 Seasonals die Lego in de winkels (en online webshop) verkoopt voor €9,99. Is geen gratis freebie.
Dat is dus ook een seasonal van LEGO. Die kun je kopen voor EUR 9,99. Het is geen gratis freebie die bij besteding van voldoend geld wordt weggegeven.johnb52 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:26:
[...]
Nee ik bedoelde dit setje:
https://shop.lego.com/nl-...P=AFC-AffiliateUK&p=40261
[afbeelding]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Je vroeg om een Halloween setje. Dat is het Thanksgiving setje, uit dezelfde serie Seasonal 2017 setjes:johnb52 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:26:
Nee ik bedoelde dit setje:
https://shop.lego.com/nl-...P=AFC-AffiliateUK&p=40261
[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 20-10-2017 11:35 ]
Ik heb mijn Halloween setje begin september al gehaald. Zoals je zelf zegt, het zijn tijdelijk verkrijgbare setjes, dus ik neem geen risico. Nog leuker wordt het indien ze achteraf in de sales verschijnen, dan heb je goedkope partspacks.avdieren schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:20:
[...]
Wij waren met het mini-build event (4 okt) in wijnegem. Toen nog naar dat halloween setje gevraagd. ze hadden ze niet meer en ze kwamen ook niet meer binnen. dit zijn tijdelijke seasonals namelijk. Wil je er nog eentje asap bestellen via internet dus !
Bedankt, wel interessant op te wetenAmphiebietje schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:18:
[...]
Die M-Tron onderdelen doen dat onder normaal licht al bijna. Trans-oranje is net iets slechter.
Als ik mij goed herinner, krijg je ook leuke effecten als je transparante delen naast een UV-lamp van een aquarium houdt (zo'n violette). Trans-donkerblauw wordt dan heel fel blauw, trans-neon geel en neon oranje lichten fel op, etc.
Select * from fish
Ik vind die Green Groces een gespiegelde kopie van de Pet Shop (10218).Angeloonie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:50:
Holy sh*t!
Kennisen uit Spanje hebben van een vriend van hun een boel lego gekregen.. Een deel mogen ze zelf houden, de rest gaan ze voor hem verkopen.
Green Grocer 10185
[afbeelding]
€500+ https://www.bricklink.com...atalogitem.page?S=10185-1
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Anoniem: 686594
ja. Binnenste twee aders van de PF kabel verbinden met de 9v motor. daarvoor moet je zo'n oude 9v kabel met aan beide kanten een 2x2 plate doorknippen. Hetzelfde met een PF kabel. Misschien bestaan er originele verloopkabels maar dat gaat je wel wat meer kostenAnoniem: 686594 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:40:
ik heb een bek lego uit lopen zoeken en nu kom ik verschillende 9v treinmotoren en treinrails tegen.
is er een oplossing om een 9v motor in te bouwen en te laten rijden op het nieuwe pf systeem ??
Select * from fish
de oude treinen hadden rubber op de wielen voor de grip.. (bij 12v iig wel)Zeehond schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:11:
Heb in mijn winterdorp alsnog een volledig trein circuit aangelegd, merk alleen wel dat de trein weg slipt op de rails. Weet niet of dit aan de wielen van de trein ligt, of dat ik de oude rails gebruik met ijzer erop of misschien iets anders. Nog even zoeken voor een oplossing
Bedankt, ik denk alleen niet dat die rubbers op de rode wielen passen aangezien dat andere lijken te zijn. Jammer dat ze die tegenwoordig niet meer mee leveren.mschol schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:57:
[...]
de oude treinen hadden rubber op de wielen voor de grip.. (bij 12v iig wel)
Wellicht is dat de oplossing?
Select * from fish
Tja, ijzel op de rails... Aangezien je metalen rails gebruikt, zou je daar stroom op kunnen zetten zodat ze wat opwarmenZeehond schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:11:
Heb in mijn winterdorp alsnog een volledig trein circuit aangelegd, merk alleen wel dat de trein weg slipt op de rails. Weet niet of dit aan de wielen van de trein ligt, of dat ik de oude rails gebruik met ijzer erop of misschien iets anders. Nog even zoeken voor een oplossing
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Het sneeuw hardMappy schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:29:
[...]
Tja, ijzel op de rails... Aangezien je metalen rails gebruikt, zou je daar stroom op kunnen zetten zodat ze wat opwarmen
Of natuurlijk een tandradbaan maken
[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 20-10-2017 23:50 ]
Select * from fish
[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 20-10-2017 23:51 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik gebruik een batterij motor op de 9v rails (heb niet veel andere rails), dus dat moet geen probleem zijn, alleen gebruikt de kersttrein bij mij wetende een ander soort wiel. Zwaar zal hij daardoor wel zijn vanwege de batterij box in de kolen wagon. Probleem ontstaat voornamelijk in de bochten.The Eagle schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:50:
9v rails en rubber gaan iig niet goed samen. Dat isoleert namelijk, dus dan krijgt de motor uberhaupt geen stroom. True, dan slipt ie ook niet meer door natuurlijk, maar ik denk dat dat niet het idee was
Doorslippen is meestal een signaal van een iets te zware trein (teveel wagons?) of te gladde rails. Keertje licht opshcuren wil geloof ik nog wel eens helpen. Maar @almightyarjen kan dat vast bevestigen of ontkrachten
Select * from fish
Batterijbox in de kolenwagen en motor onder de loc? Is je locomotief dan wel zwaar genoeg om een beetje druk op de rails te zetten? Je kunt er een paar treingewichten inzetten misschien?Zeehond schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:54:
Ik gebruik een batterij motor op de 9v rails (heb niet veel andere rails), dus dat moet geen probleem zijn, alleen gebruikt de kersttrein bij mij wetende een ander soort wiel. Zwaar zal hij daardoor wel zijn vanwege de batterij box in de kolen wagon. Probleem ontstaat voornamelijk in de bochten.
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Bedankt, dat is een goeie, ga ik eens proberen (eerst even met iets anders zwaars voor dat ik die ga kopen om te kijken of het helpt)Mappy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:06:
[...]
Batterijbox in de kolenwagen en motor onder de loc? Is je locomotief dan wel zwaar genoeg om een beetje druk op de rails te zetten? Je kunt er een paar treingewichten inzetten misschien?
Select * from fish
Ik durfde in dit topic niet aan een mod te suggeren iets anders dan LEGO te gebruiken ter verzwaringZeehond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:13:
Bedankt, dat is een goeie, ga ik eens proberen (eerst even met iets anders zwaars voor dat ik die ga kopen om te kijken of het helpt).
Ik heb in het stuk General Chat niets te zeggen en ook geen rechten dus dat scheelt wellicht ietsMappy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:15:
[...]
Ik durfde in dit topic niet aan een mod te suggeren iets anders dan LEGO te gebruiken ter verzwaring
Select * from fish
Select * from fish
Ik ken die dingen als contragewicht voor de drijvende Lego boten...Mappy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:06:
[...]
Batterijbox in de kolenwagen en motor onder de loc? Is je locomotief dan wel zwaar genoeg om een beetje druk op de rails te zetten? Je kunt er een paar treingewichten inzetten misschien?
[ Voor 43% gewijzigd door mschol op 21-10-2017 12:44 ]
Het lijkt erop dat je loc idd te licht is, in combinatie met de zware kolenwagon en die wagon met de draaiende kerstboom. Je zou ook nog als gewichtjes de contragewichten van de slagbomen van de jaren '80 treinsets kunnen gebruiken. Die zijn wat kleiner dan die grote 6x2 blokken.Zeehond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:33:
@Mappy inmiddels geprobeerd en gewicht toevoegen werkt idd, moet hem nu wel op stand 2 laten rijden want door het gewicht komt hij nu in stand 1 gewoon niet meer vooruit in de bochten, maar hij slipt niet meer. Bedankt
@Marsman83 kreeg je er niet een gratis setje wegplaten bij? Heb deze week namelijk ook lego besteld bij intertoys en bij €40 kreeg je een gratis setje wegplaten.
Veelgemaakte fout, staat er zelfs letterlijk bij op die BL pagina. Zitten subtiele verschillen in. Maar effect is het zelfde.Amphiebietje schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:27:
[...]
Ik ken die dingen als contragewicht voor de drijvende Lego boten...
[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 21-10-2017 14:01 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bedankt, dat is idd wel handiger ja aangezien het lastig wordt een 6x2 blok te verwerken in de locomotiefalmightyarjen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:23:
[...]
Het lijkt erop dat je loc idd te licht is, in combinatie met de zware kolenwagon en die wagon met de draaiende kerstboom. Je zou ook nog als gewichtjes de contragewichten van de slagbomen van de jaren '80 treinsets kunnen gebruiken. Die zijn wat kleiner dan die grote 6x2 blokken.
Die zijn idd wat lomp jaThe Eagle schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:57:
Overigens ken ik voor boten ook deze (alleen die zijn iets te lomp op treinen, tenzij je een nuclear train oid wilt maken):
https://www.bricklink.com...catalogitem.page?id=10272
Alleen zijn de mijne in het zwart, deze dus: https://www.bricklink.com...=x149&idColor=11#T=C&C=11
[ Voor 26% gewijzigd door Zeehond op 21-10-2017 14:03 ]
Select * from fish
Kolenwagen iets groter maken en daar de motor onder zetten in plaats van onder de locomotief? IR-ontvanger zou eventueel nog wel in de loc kunnen blijven zitten als dat mooier uitkomt.Zeehond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:01:
Bedankt, dat is idd wel handiger ja aangezien het lastig wordt een 6x2 blok te verwerken in de locomotief. Verwacht wel dat het gewicht meer aan de voorkant van de locomotief moet zitten aangezien daar de motor zit. Op de achterkant zal ben ik bang het gevolg hebben dat de locomotief enigszins naar achter kiep waardoor de motor van de rails komt. Even kijken hoe dat het beste te verwerken valt.
[ Voor 7% gewijzigd door Mappy op 21-10-2017 15:39 ]
Goed idee, heb zojuist eerst de wagon er tussen uit gehaald en dat werkte. Vervolgens heb ik het draai mechanisme bij de kerstboom wagon weg gehaald en de wielen bevestigd met 4666579: Connector Peg/Cross Axle elementen, dit werkt idd ook prima. De trein rijdt nu een stuk vlotter en slipt niet meer ook al is er geen extra gewicht toegevoegd.The Eagle schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:04:
Wat gebeurt er als je het draaimechanisme van de kerstboom los maakt of die wagon er tussenuit haalt?
Wel de thanks giving set binnen zie ikMappy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:59:
[...]
Kolenwagen iets groter maken en daar de motor onder zetten in plaats van onder de locomotief? IR-ontvanger zou eventueel nog wel in de loc kunnen blijven zitten als dat mooier uitkomt.
Hier blijft het kerstspul nog even in de kast
[afbeelding]
Select * from fish
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Er zit wel een handleiding bij om de trein van motor te voorzien, maar oorspronkelijk is het idd een trein die je met de hand moet duwen. Maar vond het wel leuk uit zien als ik de trein kan rondrijden door het dorp als ik in dezelfde kamer ben als waar het dorp staatThe Eagle schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:23:
Had al zo'n donkerbruin vermoeden. Die set is gemaakt als eyecatcher en om met de hand mee te spelen. Lego geeft vziw ook geen eigen motoriseringshandleiding mee. En we weten allemaal dat frictie energie kost, laat staan bij wat plastic tandwielen
Maar case closed dus, mooi dat het uiteindelijk zo simpel was als een kerstboom de nek omdraaien. Mag die kalkoen nog ff verder leven
Select * from fish
Erg leuk om te zien, ik ben nog nooit op LW geweest maar ziet er goed uitkeverjeroen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:44:
Afgelopen woensdag de hele dag, samen met mn dochter (6), op LEGO World vertoefd. Zij vond de vele bouwtafels het leukst, ik natuurlijk de MOC's en layouts. Hieronder een filmpje.
Let op SPOILER ALERT, als je nog naar LW toe gaat...
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 21-10-2017 21:52 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
ik ben vorig jaar geweest en toen waren de prijzen niet bijzonder.. heb wel een model meegenomen maar veel goedkoper was het allemaal niet, hooguit een euro of 5AW_Bos schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:48:
Ik ben er ook geweest vandaag, samen met mijn 10-jarige neefje, en die keek zijn ogen uit.
Er waren inderdaad veel thema-gebieden zoals NinjaGo, Friends, Batman, StarWars etc....
En natuurlijk de MOC's en de 'zwembaden' vol Lego.
Persoonlijk vind ik het jammer dat Lego nu meer deze nieuwe brands/thema's heeft opgezet, terwijl het vroeger ook echte legostenen waren. Denk aan de Aquanauts, Middeleeuwen (met Leeuwenhart en tovenaar Hocus Pocus) en uiteraard waar ze bekend mee geworden zijn: Lego Systems wat nu Lego City heet.
Ik heb in het het productboekje van Lego gekeken, een 90% ervan is meer brands en thema's vergeleken met wat ze vroeger allemaal hadden aan het echte Lego Systems/Lego City waarmee toen 70% was gevuld. Best jammer.....
Wat een aanrader op de beurs is, is de Intertoys winkel. Hier heb ik nog even een "Arc du Triomphe" van de Architecture-serie gekocht. Die staat zeker leuk naast mijn eerder gekochte Eiffeltoren. Alleen jammer dat in de winkel slecht aangegeven is of er nou wel of geen 10% korting wordt verrekend op de prijs op het schap.
Verder was een beetje hetzelfde zoals vorig jaar. Ik sla de komende jaren maar weer even over, denk ik.
Wat ik heb gedaan is de kolenwagon met twee studs verlengen waardoor daar de motor onder past. Battery box komt dan wel wat omhoog door het pinnetje van de motor, dus de kolenwagon moet ook een stud oid hoger worden. Misschien is dat nog een optie? Op die manier heb je het gewicht direct boven de motor.Zeehond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:46:
[...]
Er zit wel een handleiding bij om de trein van motor te voorzien, maar oorspronkelijk is het idd een trein die je met de hand moet duwen. Maar vond het wel leuk uit zien als ik de trein kan rondrijden door het dorp als ik in dezelfde kamer ben als waar het dorp staat. Oorspronkelijk zit er ook alleen rails bij voor gewoon een simpel rondje en de baan die ik gemaakt heb is net wat kronkeliger
. Maar case is IDD closed probleem is opgelost
Ik kon ook maar 2-4 dingen bespeuren in die winkel die een 'goede' aanbieding waren met de beurskorting dit jaar. Gezien de berg aan soorten dozen die er stonden een erg klein percentage imo.mschol schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:58:
[...]
ik ben vorig jaar geweest en toen waren de prijzen niet bijzonder.. heb wel een model meegenomen maar veel goedkoper was het allemaal niet, hooguit een euro of 5
[ Voor 9% gewijzigd door Spacecowboy op 22-10-2017 09:34 ]
HENG HENG
iig niet met bleek bleken, dat tast de structuur van het plastic aan en uiteindelijk brokkelt je stukje uit elkaarSpacecowboy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:31:
Goed, de [url="https://https://images.brickset.com/sets/images/8880-1.jpg"]8880[/url] is binnen. Wel wat stoffig maar dat mag de pret niet drukken. Ook zijn er wat steentjes vergeeld. Zelfs de originele stickers zaten er nog bij.
Ik heb 'm even uitelkaar gehaald en ga de blokjes even wassen. Dan is in ieder geval het stof er af. Zijn er mensen met ervaring met het bleken van witte legoblokjes? Wel doen? Niet doen?
[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 22-10-2017 09:53 ]
Het schijnt dat een warme lamp ook werkt, ooit ergens gelezen.mschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:49:
[...]
iig niet met bleek bleken, dat tast de structuur van het plastic aan en uiteindelijk brokkelt je stukje uit elkaar
ik ga even zoeken want een hele tijd terug had ik daar wat voor gevonden
ok dat was snel:
YouTube: How to Restore Yellowed LEGO Bricks
in een bak met waterstof peroxide in de zon zetten, dat schijnt het chemische proces terug/om te draaien.
zelf nog niet geprobeerd
Hmm, week in de zon laten staan. Ik hoop dat het een beetje aardig weer wordt de komende dagen. Bedankt voor de tip!!mschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:49:
[...]
iig niet met bleek bleken, dat tast de structuur van het plastic aan en uiteindelijk brokkelt je stukje uit elkaar
ik ga even zoeken want een hele tijd terug had ik daar wat voor gevonden
ok dat was snel:
YouTube: How to Restore Yellowed LEGO Bricks
in een bak met waterstof peroxide in de zon zetten, dat schijnt het chemische proces terug/om te draaien.
zelf nog niet geprobeerd
Volgens mij elke UV bron zou moeten werken...Guardian1980 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:33:
Bij gebrek aan zon de komende tijd is dat wellicht een optie.
[ Voor 14% gewijzigd door Spacecowboy op 22-10-2017 10:58 ]
HENG HENG
[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 22-10-2017 11:02 ]
Bedankt, mischien vanmiddag een knutselen en kijken wat ik voor elkaar krijg en of het werktalmightyarjen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:21:
[...]
Wat ik heb gedaan is de kolenwagon met twee studs verlengen waardoor daar de motor onder past. Battery box komt dan wel wat omhoog door het pinnetje van de motor, dus de kolenwagon moet ook een stud oid hoger worden. Misschien is dat nog een optie? Op die manier heb je het gewicht direct boven de motor.
Ik heb een video gemaakt voor een 9V motor, maar het principe is hetzelfde: YouTube: How to motorize the Lego Winter Train with a 9V or 12V motor
Select * from fish
Ik heb op die van mij ook een motor maar zo snel draait hij niet hoorZeehond schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:26:
[...]
Bedankt, mischien vanmiddag een knutselen en kijken wat ik voor elkaar krijg en of het werkt.
Had voor de aardigheid eens een motor ingebouwd bij de carrousel van de winter market maar die draait dan toch wat hard. Eens proberen als ik daar ook zon infrarood ontvanger opzet zoals in de trein, dan kan ik als ik mij niet vergis ook de snelheid van dat ding afstellen hoe vlot ie draait
.
Bedankt, daar heb ik wel interesse in. Kun je via dm sturen of via mijn mail (staat op mijn profielpagina)kokkie20 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Ik heb op die van mij ook een motor maar zo snel draait hij niet hooralhoewel deze ook heel wat gears gebruikt om het te vertragen
mocht je interesse hebben kan ik je de bouwbeschrijving toesturen
Select * from fish
Ook interesse als t kan! Heb de carrousel nog niet maar dan ben ik alvast voorbereid voor 2018kokkie20 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Ik heb op die van mij ook een motor maar zo snel draait hij niet hooralhoewel deze ook heel wat gears gebruikt om het te vertragen
mocht je interesse hebben kan ik je de bouwbeschrijving toesturen
same hereAnoniem: 686594 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:20:
Ook ik interesse indien mogelijk.
Dit was mijn samenvatting van een tijdje terug over wat je wel/niet moet gebruikenmschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:49:
zelf nog niet geprobeerd
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
En blote billen
[ Voor 42% gewijzigd door kokkie20 op 22-10-2017 14:27 ]
Yup, verschillende methodes geprobeerd. Waterstof peroxide bleek het beste te werken. Andere producten tasten het materiaal zelf aan. Merk je door stroever klikken ed.Reinier schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:08:
Was het niet @Wom die hermee heeft geëxperimenteerd?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
welk % waterstofperoxide heb je gebruikt?Wom schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:29:
[...]
Yup, verschillende methodes geprobeerd. Waterstof peroxide bleek het beste te werken. Andere producten tasten het materiaal zelf aan. Merk je door stroever klikken ed.
Waarom zo moeilijkZeehond schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:26:
[...]
Bedankt, mischien vanmiddag een knutselen en kijken wat ik voor elkaar krijg en of het werkt.
Had voor de aardigheid eens een motor ingebouwd bij de carrousel van de winter market maar die draait dan toch wat hard. Eens proberen als ik daar ook zon infrarood ontvanger opzet zoals in de trein, dan kan ik als ik mij niet vergis ook de snelheid van dat ding afstellen hoe vlot ie draait
.
Bij de berichteigenschappen (even uitklappen) kun je tot 10 gebruikers aan een dm toevoegen, ook als heb je de dm eerder verstuurd en wil je later alsnog iemand anders de mogelijkheid geven het bericht te lezen. Maar dit werkt natuurlijk ook primakokkie20 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:15:
Zucht tweakers wilt me niet dezelfde bericht naar mensen laten sturen, dan plaats ik hem maar hier in members tag only
Je hebt kans dat je een klein beetje moet spelen met de gears om ze niet vast te laten lopen, maar uiteindelijk werkt hij top!
@Zeehond
@Gim
@Anoniem: 686594
@mschol
Zie hieronder
***members only***
Was niet bekend met dat blokje heb al eerst zelf wat zitten prutsen maar dat liep vast. kokkie20 heeft een duidelijke handleiding hier gepost waar ik net als een aantal andere hier mee aan de slag gaThe Eagle schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:41:
[...]
Waarom zo moeilijk
https://www.bricklink.com...nic,%20Gear%5D#T=S&C=9&O={"color":9,"iconly":0}
Select * from fish
Ah... vintage Lego technic set 872 uit 1978. Die moet je dan maar net hebben liggenThe Eagle schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:41:
[...]
Waarom zo moeilijk
https://www.bricklink.com...nic,%20Gear%5D#T=S&C=9&O={"color":9,"iconly":0}
[ Voor 17% gewijzigd door GeeBee op 22-10-2017 17:13 ]
50% in mijn geval. Is online ook te verkrijgen, ik had het via bekende 😊mschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:12:
[...]
welk % waterstofperoxide heb je gebruikt?
ik ken het namelijk alleen van de drogisterij van 3%, maar neem aan dat sterker (of 100%) ook te krijgen is?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
thnx, als ik weer eens in mijn oude bakken lego duik ga ik dat eens opzoeken..Wom schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 17:32:
[...]
50% in mijn geval. Is online ook te verkrijgen, ik had het via bekende 😊
[ Voor 72% gewijzigd door mschol op 22-10-2017 23:40 ]
En die kip op de motorkap maakt het helemaal af, leuk gemaakt.Mappy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:46:
De pompoenen zijn dus toch nog op tijd op de markt aangekomen
Waterstofperoxide is super reactief dus 100% wil je echt niet in huis hebben, nog afgezien van de vraag of het scheikundig dan wel praktisch mogelijk is (maar dat weet ik niet, scheikunde is 30 jaar geledenmschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:12:
[...]
welk % waterstofperoxide heb je gebruikt?
ik ken het namelijk alleen van de drogisterij van 3%, maar neem aan dat sterker (of 100%) ook te krijgen is?
[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 23-10-2017 08:52 ]
Dat mes dat ik zie liggen baart mij wel een beetje zorgen om eerlijk te zijnmschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:58:
omdat de MF op dit moment een maatje te groot is om snel td bouwen ben ik maar begonnen aan de old fishing store
[afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat was hem ja waar ik mijn instructies van gekopieerd had! (batterij versie & de stroom versie is een aangepaste versie van de batterij) Kon hem al niet meer terug vinden...
Vrijdagochtend waren er nog, maar 's middags weren er alleen nog maar bovenlijfjes die uitgedeeld waren. Dacht dat ze met dag voorraden werkten en dat mensen een hoofdje of beentje extra meegenomen hadden, maar die vrijdagochtend was het aantal hoofdjes e.d. al schaars. Misschien iets dat ze anders moeten aanvliegen in de komende jarenChakotay schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:53:
Leuk om te zien ook allemaal, alleen jammer dat 'Build your minifig' de hele dag dicht was. Hebben jullie alles eerder in het weekend al opgemaakt?
Bij de on-site winkel heb ik niets meegenomen, alles wat in daar op brickwatch controleerde was elders stukken goedkoper. Wel een leuke Kameleon-polybag gekregen bij de bij uitgang, dus niet helemaal met lege handen naar huis
Ik vroeg me vooral af of de Star Wars hoek vorig jaar meer te bieden had. Vorig jaar was ik er niet aan toegekomen. Ik had er iets meer van verwacht, wellicht ook door de release van de nieuwe MF. Technic leek vorig jaar meer aanwezig te zijn, maar misschien staat het me verkeerd bij. De 40 jaar Technic in de vitrinekasten was echter wel leuk om te zien. Daarnaast overigens ook bij de diverse treinen staan kijken.loeberce schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:05:
Ik ben gisteren ook bij LW geweest met het gezin. Dit was de 4e keer maar ik hoef niet meer elk jaar. Star Wars stelde echt weinig voor (->teleurgestelde kids), maar de Lego Education hoek (Mindstorms en een andere robot voor jongere kinderen) was erg leuk, ook voor onze 7-jarige zoon.
Met de kids nog wat Lego gescoord in de winkel, niet omdat het zo goedkoop was, maar je kan natuurlijk na zo'n dag niet met lege handen naar huis. Bizar om te zien hoeveel Lego daar over de toonbank ging....![]()
Resumé, de moeite waard, maar volgende herfstvakantie steek ik de €100 aan kaartjes etc wel in een Lego doos gekocht via internet.
In Belgie zijn er meer te vinden. Over het algemeen wel een stuk kleiner maar ook vele malen goedkoper wat betreft entree. Kan nu alleen even niet op de namen van de events komen maar die waren in Antwerpen, Brussel en Luik te vinden.Gim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:57:
[...]
Vrijdagochtend waren er nog, maar 's middags weren er alleen nog maar bovenlijfjes die uitgedeeld waren. Dacht dat ze met dag voorraden werkten en dat mensen een hoofdje of beentje extra meegenomen hadden, maar die vrijdagochtend was het aantal hoofdjes e.d. al schaars. Misschien iets dat ze anders moeten aanvliegen in de komende jaren
[...]
Ik vroeg me vooral af of de Star Wars hoek vorig jaar meer te bieden had. Vorig jaar was ik er niet aan toegekomen. Ik had er iets meer van verwacht, wellicht ook door de release van de nieuwe MF. Technic leek vorig jaar meer aanwezig te zijn, maar misschien staat het me verkeerd bij. De 40 jaar Technic in de vitrinekasten was echter wel leuk om te zien. Daarnaast overigens ook bij de diverse treinen staan kijken.
Lego Mindstorms en Lego Boost was inderdaad leuk om te zien. Ik heb dit jaar vooral met dochterlief bij Boost staan kijken. Het was er redelijk druk toen wij er keken, dus vooral gekeken hoe de anderen ermee speelden; toch om een indruk te krijgen.
Destiny's Bounty was meen ik één van de sets die je wel goed kon kopen op de beurs. Ik dacht hem gezien te hebben voor iets van €117. Niet de allergoedkoopste prijs waar ie voor te krijgen is/was, maar desondanks een mooie prijs. En sommige mensen struinen ook niet het hele internet af of zijn zich er bewust van. Ze zijn in elk geval LEGO enthousiast en dat is een plus![]()
Ik weet nog niet of ik volgend jaar naar LW ga, maar ga wel eens kijken wat voor beurzen er verder nog zijn gedurende het jaar. Waar ze naast diverse MOCs ook wat meer stands hebben voor verkoop van (evt. 2e hands) sets, onderdelen e.d.. Tips, aanraders?
HENG HENG
[ Voor 20% gewijzigd door kokkie20 op 23-10-2017 18:33 ]
Mocht t weg gemod worden dan ben ik in elk geval op tijd bij met het opslaan van de linkkokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:20:
Net maar weer een moc bouw beschrijving aangeschaft voor het winterdorp
Deze kerel maakt echt geweldige dingen
Ook al zijn kerk + de tavern gekocht (Tijd terug) Maar deze molen
Geautomatiseerd en al
Vind hem echt knetter awesome![]()
[video]
Hopelijk mag het mods zo niet mijn excuses![]()
Ebay pagina van maker:
https://www.ebay.co.uk/usr/gamecat_uk?_trksid=p2047675.l2559
Dank je maar waarom niet gewoon naar https://www.ebay.co.uk/usr/gamecat_uk zonder die tracker erbij?kokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:20:
Net maar weer een moc bouw beschrijving aangeschaft voor het winterdorp
Deze kerel maakt echt geweldige dingen
Ook al zijn kerk + de tavern gekocht (Tijd terug) Maar deze molen
Geautomatiseerd en al
Vind hem echt knetter awesome![]()
[video]
Hopelijk mag het mods zo niet mijn excuses![]()
Ebay pagina van maker:
*knip*
[ Voor 26% gewijzigd door kokkie20 op 23-10-2017 18:38 ]
Zijn mooie toevoegingen voor een winters dorp. Zag alleen niet zo snel of er ook een parts list bij zit.kokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:33:
Mijn excuses (het is maandag) had ik niet in de gaten, had hem gekopieerd vanuit de windmolen pagina op ebay zelf.
Is inmiddels aangepast
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 23-10-2017 20:40 ]
Zit inderdaad een part list bijGim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:36:
[...]
Zijn mooie toevoegingen voor een winters dorp. Zag alleen niet zo snel of er ook een parts list bij zit.
Dacht eigenlijk dat t om een digitale aankoop ging maar je krijgt dus iets thuis gestuurd. Verklaart dan ook waarom 2 van de 3 builds bijna op zijn. In digitale vorm minder snel t geval
Ben je per toeval hierop gestuit?
Ik zoek altijd naar leuke ideeën voor mocs van winter sets, en toevallig al tijdje terug op de kerk van hem gestuit en zag dat hij er nog meer had gemaakt maar nog geen instructies van had vrij gegeven/gemaakt.Thank You,
I really appreciate your business and I hope you enjoy the build as much as my family have.
Please note that although I have included a Part List. I strongly recommend using the "Import to Bricklink" part numbers as these are all tried and tested.
If you are working on a budget I suggest the following alternative parts:
i) 33215 - Light Bluish Gray Tower Roof - avg price $7USD can easily be changed to 33215 - Sand Green - avg price $2USD.
ii) 3688 - White Slope 75 2x2x2 - Apparantly very difficult to find at the moment. I would strongly suggest using 3942c White Cone 2x2x2.
iii) 33291 White Plate Round 1x1 with Flower edge - change out for any other colour - plenty to choose from!
iv) 2345pb05 Light Bluish Gray Panel 3x3x6 with stones - There are plenty of alternative 2345 panels to choose from (most utilize stickers for the bricks but they will all look good) - I used a plain 2345 panel until I found the one with bricks and it looked fine.
v) You can improve the glass in the pulpit by using sticker set 70413stk01 - Strongly recommended.
I also have built and may release:
WV Windmill (working sails)
WV Tavern
WV Book/Coffee Shop
WV Cinema
WV School
WV Railway Station
WV Kiosk
Once again thank you & Happy Christmas!
[ Voor 5% gewijzigd door kokkie20 op 23-10-2017 20:57 ]
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 23-10-2017 22:11 ]
Select * from fish
Netjeskokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:12:
Ziet er ook gaaf uit!
voorlopig is mijn budget voor de lego op, afgelopen week de winter elf cafe aangeschaft
Wel net de instructies voor de windmolen binnen gekregen
Morgen maar eens even gaan nabouwen en hogere resolutie pdf bestanden maken voor persoonlijk gebruik
Select * from fish
10193 Medieval market village met een wit dakje erop past er ook aardig bij (rechtsachter):kokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:47:
Ik zoek altijd naar leuke ideeën voor mocs van winter sets
[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 23-10-2017 23:29 ]
Anoniem: 456491
[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 456491 op 24-10-2017 01:33 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq