Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.215 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 02:46
Weet een van jullie bij welke (web)shop die Halloween set gratis kreeg bij besteding van een x aantal €?

Ik kan t niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

Ik kom er net van terug. Ik vond het wel geslaagd voor een 'niet Lego bak zitter'. Tuurlijk zijn die bakken er genoeg, maar zag er ook een hoop mooie bouwwerken. Let wel ik weet niet hoeveel er al in de jaren er voor al stonden (sommige creaties die ik zag zijn van bouwers 1-3 jaar oud), want ik kwam er nu voor het eerst.

De 40-jaar Technic tribute tentoonstelling van allerlei Technic mijlpalen in die 40 jaar vond ik ook erg mooi. Bijna alle sets stonden er en sowieso de meest belangrijke.

Koop wel je kaartje online, want dat scheelt €5,50 (€19,50 ipv €25).
Kijk wel uit naar de Technic tentoonstelling. Kijken of ik mn oude sets terug zie van de jaren 80. Moet daar echt een paar vervangende onderdelen voor bricklinken en ze in ere herstellen. Toch leuk de flagships van toen en nu.

Had er zelfs aan zitten denken om BMW R 1200 GS Adventure (42063) morgen daar te halen om toch een setje te hebben in teken van de 40 jaar, maar nee. Komt nog wel. Sowieso beter bij de wehkamp. Morgen hooguit iets voor de kids :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 19-10-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hmm, dan zal ik eens gaan verzinnen wanneer ik ga kijken :)

Dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:52

Amphiebietje

In de blubber

Zeehond schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

wauw ziet er wel erg gaaf en mooi uit uit dat blacklight fotografie :D, eigenlijk nog niet eerder gezien of aan gedacht dat dit een mogelijkheid is.
Die M-Tron onderdelen doen dat onder normaal licht al bijna. Trans-oranje is net iets slechter.

Als ik mij goed herinner, krijg je ook leuke effecten als je transparante delen naast een UV-lamp van een aquarium houdt (zo'n violette). Trans-donkerblauw wordt dan heel fel blauw, trans-neon geel en neon oranje lichten fel op, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 13:09
johnb52 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:54:
Weet een van jullie bij welke (web)shop die Halloween set gratis kreeg bij besteding van een x aantal €?

Ik kan t niet meer vinden...
Je bedoelt toch niet dit setje, of wel?
Afbeeldingslocatie: https://www.brickwatch.net/images/sets/alt/40260_alt1.png

Dit is een setje uit de 2017 Seasonals die Lego in de winkels (en online webshop) verkoopt voor €9,99. Is geen gratis freebie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Haay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Dit is een setje uit de 2017 Seasonals die Lego in de winkels (en online webshop) verkoopt voor €9,99. Is geen gratis freebie.
Toen ik verleden week de winkel in Wijnegem bezocht hadden ze zelfs alleen nog maar de Thanksgiving vignette in stock, maar ik kan er ook overheen gekeken hebben. Ze plaatsen niet elke set even logisch in hun rekken (heb ik verleden jaar ook gemerkt in Londen 8)7 ).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:40:
Toen ik verleden week de winkel in Wijnegem bezocht hadden ze zelfs alleen nog maar de Thanksgiving vignette in stock, maar ik kan er ook overheen gekeken hebben. Ze plaatsen niet elke set even logisch in hun rekken (heb ik verleden jaar ook gemerkt in Londen 8)7 ).
Op de S@H website is de Halloween set nog ruim op voorraad (bestel-limiet staat op 50 8)7 ).
Ik ga komende week naar Londen en hoop die Halloween set daar nog wel te kunnen kopen. Anders moet ik hem maar op S@H bestellen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

Op de S@H website is de Halloween set nog ruim op voorraad (bestel-limiet staat op 50 8)7 ).
Ik ga komende week naar Londen en hoop die Halloween set daar nog wel te kunnen kopen. Anders moet ik hem maar op S@H bestellen. :D
Slechts 50? Misschien vreest Lego dat scalpers alle pompoenen opkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 15:49
Kapoen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Wij waren met het mini-build event (4 okt) in wijnegem. Toen nog naar dat halloween setje gevraagd. ze hadden ze niet meer en ze kwamen ook niet meer binnen. dit zijn tijdelijke seasonals namelijk. Wil je er nog eentje asap bestellen via internet dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Haay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:26:
[...]

Je bedoelt toch niet dit setje, of wel?
[afbeelding]

Nee ik bedoelde dit setje:

https://shop.lego.com/nl-...P=AFC-AffiliateUK&p=40261

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/07/wp-image-978703376.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 16:00

Goverman

not loaded

Dat is dus ook een seasonal van LEGO. Die kun je kopen voor EUR 9,99. Het is geen gratis freebie die bij besteding van voldoend geld wordt weggegeven.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

Reinier

\o/

Dat is Thanksgiving, geen Halloween :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Je vroeg om een Halloween setje. Dat is het Thanksgiving setje, uit dezelfde serie Seasonal 2017 setjes:
1. Romantic Valentine Picnic (40236)
2. Easter Egg Hunt (40237)
3. Halloween Haunt (40260)
4. Thanksgiving Harvest (40261)
5. Christmas Train Ride (40262)
6. Christmas Town Square (40263)

Elk setje kost €9,99 en is tijdelijk verkrijgbaar, tot de voorraad op is.

[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 20-10-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Oeps, ik ben ook redelijk nieuw hier dus 1000x sorry :-)

Heb ze alle 2 besteld bij de s@h (+nog wat ander spul) en nu maar wachten totdat t binnenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
avdieren schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Wij waren met het mini-build event (4 okt) in wijnegem. Toen nog naar dat halloween setje gevraagd. ze hadden ze niet meer en ze kwamen ook niet meer binnen. dit zijn tijdelijke seasonals namelijk. Wil je er nog eentje asap bestellen via internet dus !
Ik heb mijn Halloween setje begin september al gehaald. Zoals je zelf zegt, het zijn tijdelijk verkrijgbare setjes, dus ik neem geen risico. Nog leuker wordt het indien ze achteraf in de sales verschijnen, dan heb je goedkope partspacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Amphiebietje schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:18:
[...]

Die M-Tron onderdelen doen dat onder normaal licht al bijna. Trans-oranje is net iets slechter.

Als ik mij goed herinner, krijg je ook leuke effecten als je transparante delen naast een UV-lamp van een aquarium houdt (zo'n violette). Trans-donkerblauw wordt dan heel fel blauw, trans-neon geel en neon oranje lichten fel op, etc.
Bedankt, wel interessant op te weten :), heb zelf te weinig van dergelijke onderdelen om zoiets te maken maar vind het wel mooi om te zien wat andere maken :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Angeloonie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:50:
Holy sh*t!

Kennisen uit Spanje hebben van een vriend van hun een boel lego gekregen.. Een deel mogen ze zelf houden, de rest gaan ze voor hem verkopen.

Green Grocer 10185
[afbeelding]
€500+ https://www.bricklink.com...atalogitem.page?S=10185-1
Ik vind die Green Groces een gespiegelde kopie van de Pet Shop (10218).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686594

ik heb een bek lego uit lopen zoeken en nu kom ik verschillende 9v treinmotoren en treinrails tegen.
is er een oplossing om een 9v motor in te bouwen en te laten rijden op het nieuwe pf systeem ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:42

almightyarjen

When does the hurting stop?

Anoniem: 686594 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:40:
ik heb een bek lego uit lopen zoeken en nu kom ik verschillende 9v treinmotoren en treinrails tegen.
is er een oplossing om een 9v motor in te bouwen en te laten rijden op het nieuwe pf systeem ??
ja. Binnenste twee aders van de PF kabel verbinden met de 9v motor. daarvoor moet je zo'n oude 9v kabel met aan beide kanten een 2x2 plate doorknippen. Hetzelfde met een PF kabel. Misschien bestaan er originele verloopkabels maar dat gaat je wel wat meer kosten

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Heb in mijn winterdorp alsnog een volledig trein circuit aangelegd, merk alleen wel dat de trein weg slipt op de rails. Weet niet of dit aan de wielen van de trein ligt, of dat ik de oude rails gebruik met ijzer erop of misschien iets anders. Nog even zoeken voor een oplossing :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zeehond schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:11:
Heb in mijn winterdorp alsnog een volledig trein circuit aangelegd, merk alleen wel dat de trein weg slipt op de rails. Weet niet of dit aan de wielen van de trein ligt, of dat ik de oude rails gebruik met ijzer erop of misschien iets anders. Nog even zoeken voor een oplossing :)
de oude treinen hadden rubber op de wielen voor de grip.. (bij 12v iig wel)
Wellicht is dat de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
mschol schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:57:
[...]

de oude treinen hadden rubber op de wielen voor de grip.. (bij 12v iig wel)
Wellicht is dat de oplossing?
Bedankt, ik denk alleen niet dat die rubbers op de rode wielen passen aangezien dat andere lijken te zijn. Jammer dat ze die tegenwoordig niet meer mee leveren.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zeehond schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:11:
Tja, ijzel op de rails... Aangezien je metalen rails gebruikt, zou je daar stroom op kunnen zetten zodat ze wat opwarmen :P
Of natuurlijk een tandradbaan maken :)

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Mappy schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:29:
[...]

Tja, ijzel op de rails... Aangezien je metalen rails gebruikt, zou je daar stroom op kunnen zetten zodat ze wat opwarmen :P
Of natuurlijk een tandradbaan maken :)
Het sneeuw hard :P. Stroom erop zetten zullen we maar niet doen :P, een tandrad baan maken voor de kersttrein waar deze met de motor op kan rijden lijkt mij wat lastig, zeker met bochten erin.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 20-10-2017 23:50 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

9v rails en rubber gaan iig niet goed samen. Dat isoleert namelijk, dus dan krijgt de motor uberhaupt geen stroom. True, dan slipt ie ook niet meer door natuurlijk, maar ik denk dat dat niet het idee was :P

Doorslippen is meestal een signaal van een iets te zware trein (teveel wagons?) of te gladde rails. Keertje licht opshcuren wil geloof ik nog wel eens helpen. Maar @almightyarjen kan dat vast bevestigen of ontkrachten :)

Edit: of gebruik je 9v rails icm PF aandrijving :?

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 20-10-2017 23:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:50:
9v rails en rubber gaan iig niet goed samen. Dat isoleert namelijk, dus dan krijgt de motor uberhaupt geen stroom. True, dan slipt ie ook niet meer door natuurlijk, maar ik denk dat dat niet het idee was :P

Doorslippen is meestal een signaal van een iets te zware trein (teveel wagons?) of te gladde rails. Keertje licht opshcuren wil geloof ik nog wel eens helpen. Maar @almightyarjen kan dat vast bevestigen of ontkrachten :)
Ik gebruik een batterij motor op de 9v rails (heb niet veel andere rails), dus dat moet geen probleem zijn, alleen gebruikt de kersttrein bij mij wetende een ander soort wiel. Zwaar zal hij daardoor wel zijn vanwege de batterij box in de kolen wagon. Probleem ontstaat voornamelijk in de bochten.

Mocht opschuren een oplossing zijn wil ik dat wel proberen :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zeehond schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:54:
Ik gebruik een batterij motor op de 9v rails (heb niet veel andere rails), dus dat moet geen probleem zijn, alleen gebruikt de kersttrein bij mij wetende een ander soort wiel. Zwaar zal hij daardoor wel zijn vanwege de batterij box in de kolen wagon. Probleem ontstaat voornamelijk in de bochten.
Batterijbox in de kolenwagen en motor onder de loc? Is je locomotief dan wel zwaar genoeg om een beetje druk op de rails te zetten? Je kunt er een paar treingewichten inzetten misschien?

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Mappy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:06:
[...]

Batterijbox in de kolenwagen en motor onder de loc? Is je locomotief dan wel zwaar genoeg om een beetje druk op de rails te zetten? Je kunt er een paar treingewichten inzetten misschien?
Bedankt, dat is een goeie, ga ik eens proberen (eerst even met iets anders zwaars voor dat ik die ga kopen om te kijken of het helpt) :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zeehond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:13:
Bedankt, dat is een goeie, ga ik eens proberen (eerst even met iets anders zwaars voor dat ik die ga kopen om te kijken of het helpt) :).
Ik durfde in dit topic niet aan een mod te suggeren iets anders dan LEGO te gebruiken ter verzwaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Mappy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:15:
[...]

Ik durfde in dit topic niet aan een mod te suggeren iets anders dan LEGO te gebruiken ter verzwaring ;)
Ik heb in het stuk General Chat niets te zeggen en ook geen rechten dus dat scheelt wellicht iets :P. Maar ik ben blij met alle goed bedoelde tips d:)b. Mocht gewicht toevoegen werken in de locomotief heb ik dat liever dan dat ik de rails moet gaan afschuren om te kijken of dat werkt ;) .

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11
Vandaag naar Lego World geweest met met zoontje van 2 en een vriendje van 4. Was echt een geweldige dag! Allemaal flink aan het bouwen geweest.
Moet zeggen dat het super georganiseerd is. Alles is ruim opgezet en konden goed aanschuiven bij de bouwbakken. Vooral de Duplo hoek met alle rails en treinen was goed bevallen.
Als AFOL heb ik ook genoten van alle mooie bouwwerken en mocs. Erg vet ook om alle oude Lego Technic sets opgebouwd te zien!

Kon me niet inhouden en heb voor mezelf de 42065 RC Tracked Racer meegenomen, was met de korting even duur als online met verzendkosten. Dat gold voor eigenlijk alles in de Intertoys winkel daar.
Erg leuk ding om te bouwen en door de kamer te rijden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@Mappy inmiddels geprobeerd en gewicht toevoegen werkt idd, moet hem nu wel op stand 2 laten rijden want door het gewicht komt hij nu in stand 1 gewoon niet meer vooruit in de bochten, maar hij slipt niet meer. Bedankt :)

@Marsman83 kreeg je er niet een gratis setje wegplaten bij? Heb deze week namelijk ook lego besteld bij intertoys en bij €40 kreeg je een gratis setje wegplaten :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11
Nee, ik kon wel een polybag afhalen bij hun drop-off punt met de bon. Mocht kiezen uit Duplo, Ninjago en nog 2 anderen. Heb de Duplo voor m'n zoontje meegenomen, niet echt iets spannends verder, 6 blokjes en een bloem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:52

Amphiebietje

In de blubber

Mappy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:06:
[...]

Ik ken die dingen als contragewicht voor de drijvende Lego boten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
zo, eindelijk de doos van de MF geopend..

die handleiding :9~
eens kijken of ik na volgende week eens een paar dagen achterelkaar tijd heb dat ik hem kan bouwen..

[ Voor 43% gewijzigd door mschol op 21-10-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:33:
@Mappy inmiddels geprobeerd en gewicht toevoegen werkt idd, moet hem nu wel op stand 2 laten rijden want door het gewicht komt hij nu in stand 1 gewoon niet meer vooruit in de bochten, maar hij slipt niet meer. Bedankt :)

@Marsman83 kreeg je er niet een gratis setje wegplaten bij? Heb deze week namelijk ook lego besteld bij intertoys en bij €40 kreeg je een gratis setje wegplaten :).
Het lijkt erop dat je loc idd te licht is, in combinatie met de zware kolenwagon en die wagon met de draaiende kerstboom. Je zou ook nog als gewichtjes de contragewichten van de slagbomen van de jaren '80 treinsets kunnen gebruiken. Die zijn wat kleiner dan die grote 6x2 blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Amphiebietje schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:27:
[...]

Ik ken die dingen als contragewicht voor de drijvende Lego boten...
Veelgemaakte fout, staat er zelfs letterlijk bij op die BL pagina. Zitten subtiele verschillen in. Maar effect is het zelfde.
DIt is trein: https://www.bricklink.com...alogitem.page?id=1602#T=C
EN dit boot: https://www.bricklink.com...logitem.page?P=73090b#T=C

Overigens ken ik voor boten ook deze (alleen die zijn iets te lomp op treinen, tenzij je een nuclear train oid wilt maken):
https://www.bricklink.com...catalogitem.page?id=10272
Alleen zijn de mijne in het zwart, deze dus: https://www.bricklink.com...=x149&idColor=11#T=C&C=11

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 21-10-2017 14:01 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
almightyarjen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:23:
[...]

Het lijkt erop dat je loc idd te licht is, in combinatie met de zware kolenwagon en die wagon met de draaiende kerstboom. Je zou ook nog als gewichtjes de contragewichten van de slagbomen van de jaren '80 treinsets kunnen gebruiken. Die zijn wat kleiner dan die grote 6x2 blokken.
Bedankt, dat is idd wel handiger ja aangezien het lastig wordt een 6x2 blok te verwerken in de locomotief :). Verwacht wel dat het gewicht meer aan de voorkant van de locomotief moet zitten aangezien daar de motor zit. Op de achterkant zal ben ik bang het gevolg hebben dat de locomotief enigszins naar achter kiep waardoor de motor van de rails komt. Even kijken hoe dat het beste te verwerken valt.

edit
The Eagle schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:57:

Overigens ken ik voor boten ook deze (alleen die zijn iets te lomp op treinen, tenzij je een nuclear train oid wilt maken):
https://www.bricklink.com...catalogitem.page?id=10272
Alleen zijn de mijne in het zwart, deze dus: https://www.bricklink.com...=x149&idColor=11#T=C&C=11
Die zijn idd wat lomp ja :P, het moet wel enigszins te verwerken zijn in de voorkant wat een uitdaging gaat worden verwacht ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Zeehond op 21-10-2017 14:03 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat gebeurt er als je het draaimechanisme van de kerstboom los maakt of die wagon er tussenuit haalt? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zeehond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:01:
Bedankt, dat is idd wel handiger ja aangezien het lastig wordt een 6x2 blok te verwerken in de locomotief :). Verwacht wel dat het gewicht meer aan de voorkant van de locomotief moet zitten aangezien daar de motor zit. Op de achterkant zal ben ik bang het gevolg hebben dat de locomotief enigszins naar achter kiep waardoor de motor van de rails komt. Even kijken hoe dat het beste te verwerken valt.
Kolenwagen iets groter maken en daar de motor onder zetten in plaats van onder de locomotief? IR-ontvanger zou eventueel nog wel in de loc kunnen blijven zitten als dat mooier uitkomt.

Hier blijft het kerstspul nog even in de kast ;)
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20171021kalkoen.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Mappy op 21-10-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:04:
Wat gebeurt er als je het draaimechanisme van de kerstboom los maakt of die wagon er tussenuit haalt? :)
Goed idee, heb zojuist eerst de wagon er tussen uit gehaald en dat werkte. Vervolgens heb ik het draai mechanisme bij de kerstboom wagon weg gehaald en de wielen bevestigd met 4666579: Connector Peg/Cross Axle elementen, dit werkt idd ook prima. De trein rijdt nu een stuk vlotter en slipt niet meer ook al is er geen extra gewicht toegevoegd.

Voor mij een prima oplossing zo, dat de kerstboom niet meer draait vind ik niet zo'n probleem. Kan nu de trein gewoon rustig in stand 1 laten rijden zonder dat hij tot stilstand komt of gaat slippen. (in de andere standen slipte de trein eerst ook maar kwam hij tenminste nog wel vooruit). Met gewicht in de locomotief moest ik de trein in stand 2 laten rijden.

Wellicht een opstapeling geweest van te lichte locomotief + kerstboom draaimechanisme wat afremt en voor het slippen zorgde?
Vind deze oplossing prima zo. Bedankt voor de hulp :)
Mappy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Kolenwagen iets groter maken en daar de motor onder zetten in plaats van onder de locomotief? IR-ontvanger zou eventueel nog wel in de loc kunnen blijven zitten als dat mooier uitkomt.

Hier blijft het kerstspul nog even in de kast ;)
[afbeelding]
Wel de thanks giving set binnen zie ik :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Had al zo'n donkerbruin vermoeden. Die set is gemaakt als eyecatcher en om met de hand mee te spelen. Lego geeft vziw ook geen eigen motoriseringshandleiding mee. En we weten allemaal dat frictie energie kost, laat staan bij wat plastic tandwielen :)
Maar case closed dus, mooi dat het uiteindelijk zo simpel was als een kerstboom de nek omdraaien. Mag die kalkoen nog ff verder leven :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
Afgelopen woensdag de hele dag, samen met mn dochter (6), op LEGO World vertoefd. Zij vond de vele bouwtafels het leukst, ik natuurlijk de MOC's en layouts. Hieronder een filmpje.

Let op SPOILER ALERT, als je nog naar LW toe gaat... ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:23:
Had al zo'n donkerbruin vermoeden. Die set is gemaakt als eyecatcher en om met de hand mee te spelen. Lego geeft vziw ook geen eigen motoriseringshandleiding mee. En we weten allemaal dat frictie energie kost, laat staan bij wat plastic tandwielen :)
Maar case closed dus, mooi dat het uiteindelijk zo simpel was als een kerstboom de nek omdraaien. Mag die kalkoen nog ff verder leven :P
Er zit wel een handleiding bij om de trein van motor te voorzien, maar oorspronkelijk is het idd een trein die je met de hand moet duwen. Maar vond het wel leuk uit zien als ik de trein kan rondrijden door het dorp als ik in dezelfde kamer ben als waar het dorp staat :). Oorspronkelijk zit er ook alleen rails bij voor gewoon een simpel rondje en de baan die ik gemaakt heb is net wat kronkeliger :P. Maar case is IDD closed probleem is opgelost :)

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterTata
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-10-2021
keverjeroen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:44:
Afgelopen woensdag de hele dag, samen met mn dochter (6), op LEGO World vertoefd. Zij vond de vele bouwtafels het leukst, ik natuurlijk de MOC's en layouts. Hieronder een filmpje.

Let op SPOILER ALERT, als je nog naar LW toe gaat... ;)
Erg leuk om te zien, ik ben nog nooit op LW geweest maar ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben er ook geweest vandaag, samen met mijn 10-jarige neefje, en die keek zijn ogen uit :).
Er waren inderdaad veel thema-gebieden zoals NinjaGo, Friends, Batman, StarWars etc....
En natuurlijk de MOC's en de 'zwembaden' vol Lego. _O_

Persoonlijk vind ik het jammer dat Lego nu meer deze nieuwe brands/thema's heeft opgezet, terwijl het vroeger ook echte legostenen waren. Denk aan de Aquanauts, Middeleeuwen (met Leeuwenhart en tovenaar Hocus Pocus) en uiteraard waar ze bekend mee geworden zijn: Lego Systems wat nu Lego City heet.

Ik heb in het het productboekje van Lego gekeken, een 90% ervan is meer brands en thema's vergeleken met wat ze vroeger allemaal hadden aan het echte Lego Systems/Lego City waarmee toen 70% was gevuld. Best jammer.....

Wat een aanrader op de beurs is, is de Intertoys winkel. Hier heb ik nog even een "Arc du Triomphe" van de Architecture-serie gekocht. Die staat zeker leuk naast mijn eerder gekochte Eiffeltoren. Alleen jammer dat in de winkel slecht aangegeven is of er nou wel of geen 10% korting wordt verrekend op de prijs op het schap.

Verder was een beetje hetzelfde zoals vorig jaar. Ik sla de komende jaren maar weer even over, denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 21-10-2017 21:52 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:48:
Ik ben er ook geweest vandaag, samen met mijn 10-jarige neefje, en die keek zijn ogen uit :).
Er waren inderdaad veel thema-gebieden zoals NinjaGo, Friends, Batman, StarWars etc....
En natuurlijk de MOC's en de 'zwembaden' vol Lego. _O_

Persoonlijk vind ik het jammer dat Lego nu meer deze nieuwe brands/thema's heeft opgezet, terwijl het vroeger ook echte legostenen waren. Denk aan de Aquanauts, Middeleeuwen (met Leeuwenhart en tovenaar Hocus Pocus) en uiteraard waar ze bekend mee geworden zijn: Lego Systems wat nu Lego City heet.

Ik heb in het het productboekje van Lego gekeken, een 90% ervan is meer brands en thema's vergeleken met wat ze vroeger allemaal hadden aan het echte Lego Systems/Lego City waarmee toen 70% was gevuld. Best jammer.....

Wat een aanrader op de beurs is, is de Intertoys winkel. Hier heb ik nog even een "Arc du Triomphe" van de Architecture-serie gekocht. Die staat zeker leuk naast mijn eerder gekochte Eiffeltoren. Alleen jammer dat in de winkel slecht aangegeven is of er nou wel of geen 10% korting wordt verrekend op de prijs op het schap.

Verder was een beetje hetzelfde zoals vorig jaar. Ik sla de komende jaren maar weer even over, denk ik.
ik ben vorig jaar geweest en toen waren de prijzen niet bijzonder.. heb wel een model meegenomen maar veel goedkoper was het allemaal niet, hooguit een euro of 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:46:
[...]

Er zit wel een handleiding bij om de trein van motor te voorzien, maar oorspronkelijk is het idd een trein die je met de hand moet duwen. Maar vond het wel leuk uit zien als ik de trein kan rondrijden door het dorp als ik in dezelfde kamer ben als waar het dorp staat :). Oorspronkelijk zit er ook alleen rails bij voor gewoon een simpel rondje en de baan die ik gemaakt heb is net wat kronkeliger :P. Maar case is IDD closed probleem is opgelost :)
Wat ik heb gedaan is de kolenwagon met twee studs verlengen waardoor daar de motor onder past. Battery box komt dan wel wat omhoog door het pinnetje van de motor, dus de kolenwagon moet ook een stud oid hoger worden. Misschien is dat nog een optie? Op die manier heb je het gewicht direct boven de motor.

Ik heb een video gemaakt voor een 9V motor, maar het principe is hetzelfde: YouTube: How to motorize the Lego Winter Train with a 9V or 12V motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:15
mschol schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

ik ben vorig jaar geweest en toen waren de prijzen niet bijzonder.. heb wel een model meegenomen maar veel goedkoper was het allemaal niet, hooguit een euro of 5 :)
Ik kon ook maar 2-4 dingen bespeuren in die winkel die een 'goede' aanbieding waren met de beurskorting dit jaar. Gezien de berg aan soorten dozen die er stonden een erg klein percentage imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 13:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Goed, de [url="https://https://images.brickset.com/sets/images/8880-1.jpg"]8880[/url] is binnen. Wel wat stoffig maar dat mag de pret niet drukken. Ook zijn er wat steentjes vergeeld. Zelfs de originele stickers zaten er nog bij.

Ik heb 'm even uitelkaar gehaald en ga de blokjes even wassen. Dan is in ieder geval het stof er af. Zijn er mensen met ervaring met het bleken van witte legoblokjes? Wel doen? Niet doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Spacecowboy op 22-10-2017 09:34 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Spacecowboy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:31:
Goed, de [url="https://https://images.brickset.com/sets/images/8880-1.jpg"]8880[/url] is binnen. Wel wat stoffig maar dat mag de pret niet drukken. Ook zijn er wat steentjes vergeeld. Zelfs de originele stickers zaten er nog bij.

Ik heb 'm even uitelkaar gehaald en ga de blokjes even wassen. Dan is in ieder geval het stof er af. Zijn er mensen met ervaring met het bleken van witte legoblokjes? Wel doen? Niet doen?
iig niet met bleek bleken, dat tast de structuur van het plastic aan en uiteindelijk brokkelt je stukje uit elkaar

ik ga even zoeken want een hele tijd terug had ik daar wat voor gevonden

ok dat was snel:
YouTube: How to Restore Yellowed LEGO Bricks

in een bak met waterstof peroxide in de zon zetten, dat schijnt het chemische proces terug/om te draaien.

zelf nog niet geprobeerd

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 22-10-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

Reinier

\o/

Was het niet @Wom die hermee heeft geëxperimenteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:49:
[...]
iig niet met bleek bleken, dat tast de structuur van het plastic aan en uiteindelijk brokkelt je stukje uit elkaar

ok dat was snel:

in een bak met waterstof peroxide in de zon zetten, dat schijnt het chemische proces terug/om te draaien.

zelf nog niet geprobeerd
Het schijnt dat een warme lamp ook werkt, ooit ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Bij gebrek aan zon de komende tijd is dat wellicht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

[...]

ok dat was snel:

zelf nog niet geprobeerd
Hmm, week in de zon laten staan. Ik hoop dat het een beetje aardig weer wordt de komende dagen. Bedankt voor de tip!! :)
Guardian1980 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:33:
Bij gebrek aan zon de komende tijd is dat wellicht een optie.
Volgens mij elke UV bron zou moeten werken...

[ Voor 14% gewijzigd door Spacecowboy op 22-10-2017 10:58 ]

HENG HENG

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
omdat de MF op dit moment een maatje te groot is om snel td bouwen ben ik maar begonnen aan de old fishing store
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qYOY0DF.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 22-10-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
almightyarjen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:21:
[...]

Wat ik heb gedaan is de kolenwagon met twee studs verlengen waardoor daar de motor onder past. Battery box komt dan wel wat omhoog door het pinnetje van de motor, dus de kolenwagon moet ook een stud oid hoger worden. Misschien is dat nog een optie? Op die manier heb je het gewicht direct boven de motor.

Ik heb een video gemaakt voor een 9V motor, maar het principe is hetzelfde: YouTube: How to motorize the Lego Winter Train with a 9V or 12V motor
Bedankt, mischien vanmiddag een knutselen en kijken wat ik voor elkaar krijg en of het werkt :).

Had voor de aardigheid eens een motor ingebouwd bij de carrousel van de winter market maar die draait dan toch wat hard :P. Eens proberen als ik daar ook zon infrarood ontvanger opzet zoals in de trein, dan kan ik als ik mij niet vergis ook de snelheid van dat ding afstellen hoe vlot ie draait :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
Zeehond schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Bedankt, mischien vanmiddag een knutselen en kijken wat ik voor elkaar krijg en of het werkt :).

Had voor de aardigheid eens een motor ingebouwd bij de carrousel van de winter market maar die draait dan toch wat hard :P. Eens proberen als ik daar ook zon infrarood ontvanger opzet zoals in de trein, dan kan ik als ik mij niet vergis ook de snelheid van dat ding afstellen hoe vlot ie draait :).
Ik heb op die van mij ook een motor maar zo snel draait hij niet hoor :p alhoewel deze ook heel wat gears gebruikt om het te vertragen ;) mocht je interesse hebben kan ik je de bouwbeschrijving toesturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
kokkie20 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Ik heb op die van mij ook een motor maar zo snel draait hij niet hoor :p alhoewel deze ook heel wat gears gebruikt om het te vertragen ;) mocht je interesse hebben kan ik je de bouwbeschrijving toesturen :)
Bedankt, daar heb ik wel interesse in. Kun je via dm sturen of via mijn mail (staat op mijn profielpagina) :). Had zelf al eerst wat anders geprobeerd met tandwieltjes maar horden dan alleen "tak tak tak" zonder dat er iets draaide :P De snelheid waar hij nu op draait vliegen de hobbelpaarden eraf :P

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Ook interesse als t kan! Heb de carrousel nog niet maar dan ben ik alvast voorbereid voor 2018 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686594

Ook ik interesse indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
same here d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Afgelopen vrijdag ook naar LW 2017 in Urrecht geweest met dochterlief. Heel goed bevallen. Omdat ik er vorig jaar al was geweest, had ik verwacht er dit jaar sneller klaar te zijn, maar we zijn er zowaar langer geweest. Ook meer gebouwd dit jaar.

Beter voorbereid met wat te verwachten, hadden we mini figuurtjes bij om te ruilen, flink wat tijd besteed bij de graaibakken om onderdeeltjes bij elkaar te zoeken (oa voor de winter village) en waren we er op tijd bij om een paar mini figuurtjes in elkaar te zetten. Volgens mij hebben meerdere mensen extra hoofden en beentjes meegenomen want halverwege de middag waren er alleen nog maar bovenlijfjes over :p

De MOCs waren serieus knap gemaakt. Lange tijd staan kijken en wat staan praten. Wat snapshot foto's gemaakt maar de bouwsels zijn beter en mn foto's ;)

Bij de Intertoys stonden de hoge snelheidstrein (60051) voor eenzelfde prijs als in de winkel dus dat wordt straks bestellen met de 15% vriendenkoopavond ipv 10% beurskorting. De Ninjago mecha draak (70612) zag er leuk uit en leek ook wel in trek. Mijn dochter ging voor een bescheiden Friends set.

Zelf heb ik naderhand de Technic BMW motorrad aangeschaft voor iets van €37. Vind mn andere Technic sets wel mooier qua eindresultaat maar wel een stel nieuwe wielen en eens een kleiner setje zonder electro motortjes voor de verandering :)

De Creator kameleon die je meekreeg was overigens geslaagd. Leuke build en eindresultaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xPcUukr3FuxiqZEyWJsNbrSz/thumb.jpg

Zelfs deze twee waren op Lego World.

[ Voor 11% gewijzigd door HerZon op 22-10-2017 13:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

zelf nog niet geprobeerd
Dit was mijn samenvatting van een tijdje terug over wat je wel/niet moet gebruiken ;)
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20160503wasvoorschrift.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 20:27

GeeBee

Oddball

^^ met witte handschoentjes :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

En blote billen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kokkie20
Zucht tweakers wilt me niet dezelfde bericht naar mensen laten sturen, dan plaats ik hem maar hier in members tag only ;)
Je hebt kans dat je een klein beetje moet spelen met de gears om ze niet vast te laten lopen, maar uiteindelijk werkt hij top! :)

@Zeehond
@Gim
@Anoniem: 686594
@mschol

Zie hieronder :)

Members only: Instructies voor geautomatiseerde winter carrousel
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 42% gewijzigd door kokkie20 op 22-10-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 13-06 13:48

Wom

Reinier schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:08:
Was het niet @Wom die hermee heeft geëxperimenteerd?
Yup, verschillende methodes geprobeerd. Waterstof peroxide bleek het beste te werken. Andere producten tasten het materiaal zelf aan. Merk je door stroever klikken ed.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Wom schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:29:
[...]

Yup, verschillende methodes geprobeerd. Waterstof peroxide bleek het beste te werken. Andere producten tasten het materiaal zelf aan. Merk je door stroever klikken ed.
welk % waterstofperoxide heb je gebruikt?

ik ken het namelijk alleen van de drogisterij van 3%, maar neem aan dat sterker (of 100%) ook te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zeehond schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Waarom zo moeilijk :?
https://www.bricklink.com...nic,%20Gear%5D#T=S&C=9&O={"color":9,"iconly":0}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
kokkie20 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:15:
Zucht tweakers wilt me niet dezelfde bericht naar mensen laten sturen, dan plaats ik hem maar hier in members tag only ;)
Je hebt kans dat je een klein beetje moet spelen met de gears om ze niet vast te laten lopen, maar uiteindelijk werkt hij top! :)

@Zeehond
@Gim
@Anoniem: 686594
@mschol

Zie hieronder :)

***members only***
Bij de berichteigenschappen (even uitklappen) kun je tot 10 gebruikers aan een dm toevoegen, ook als heb je de dm eerder verstuurd en wil je later alsnog iemand anders de mogelijkheid geven het bericht te lezen. Maar dit werkt natuurlijk ook prima :).
Was niet bekend met dat blokje heb al eerst zelf wat zitten prutsen maar dat liep vast. kokkie20 heeft een duidelijke handleiding hier gepost waar ik net als een aantal andere hier mee aan de slag ga :). Uiteindelijk makkelijker aangezien ik de meeste steentjes waarschijnlijk wel in huis heb of anders wel een alternatief kan bedenken. Van die infrarood ontvangers heb ik er ergens nog een liggen dus dat is voor mij anders sowieso makkelijker dan steentjes gaan bestellen, al is de methode van kokkie20 netter dus ga eens kijken of ik die gebouwd krijg.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ah... vintage Lego technic set 872 uit 1978. Die moet je dan maar net hebben liggen :)

Anders deze:
https://rebrickable.com/m...th-motorized-carousel/#bi
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=534743

[ Voor 17% gewijzigd door GeeBee op 22-10-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 13-06 13:48

Wom

mschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:12:
[...]

ik ken het namelijk alleen van de drogisterij van 3%, maar neem aan dat sterker (of 100%) ook te krijgen is?
50% in mijn geval. Is online ook te verkrijgen, ik had het via bekende 😊

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Vervolgend op die eerste foto heb ik het hele bouw proces door wat foto's genomen van mijn build van de fishing store, gezien de grootte van de foto's en de hoeveelheid even een linkje naar een imgur album :) :

https://imgur.com/a/NLRzo

leuke build maar geen hele speciale technieken/truuckjes gezien, ongeloofelijk gedetailleerd gebouw en aankleding maar dat wisten we al :D ..
Wom schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 17:32:
[...]

50% in mijn geval. Is online ook te verkrijgen, ik had het via bekende 😊
thnx, als ik weer eens in mijn oude bakken lego duik ga ik dat eens opzoeken..

[ Voor 72% gewijzigd door mschol op 22-10-2017 23:40 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tja, bij de Thanksgiving set zat een kar zonder paard. En het mooie weer aan het strand was wel weer over, dus heb ik een trekhaak achter de Kever gemaakt (nummerbord omhoog, jumper plate eronder en een connector zoals ook op het dak van de Kever zit erop). De pompoenen zijn dus toch nog op tijd op de markt aangekomen /3
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20171022daspferd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 08:53
Mappy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:46:
De pompoenen zijn dus toch nog op tijd op de markt aangekomen /3
En die kip op de motorkap maakt het helemaal af, leuk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

mschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:12:
[...]

Waterstofperoxide is super reactief dus 100% wil je echt niet in huis hebben, nog afgezien van de vraag of het scheikundig dan wel praktisch mogelijk is (maar dat weet ik niet, scheikunde is 30 jaar geleden ;) )
Hier heb ik wel 10% gevonden, hoger dan 12%mag niet verkocht worden aan particulieren dus dat is al een aanwijzing qua gevaarlijkheid. Dikke tip: bestel meteen een geschikte bril en handschoenen.
https://www.deoplosmiddel...l/kopen/waterstofperoxide

Hier 12%
https://www.werkenmetmerk...rstofperoxide_12_/p/12824

Met 3% duurt het wat langer, maar dat is wel veel goedkoper en minder gevaarlijk. Dus neem dat gewoon.
Na afloop kun je weer teruggieten in de fles voor de volgende keer.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 23-10-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 19:16
mschol schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:58:
omdat de MF op dit moment een maatje te groot is om snel td bouwen ben ik maar begonnen aan de old fishing store
[afbeelding]
Dat mes dat ik zie liggen baart mij wel een beetje zorgen om eerlijk te zijn :o

Is idd een behoorlijk gedetailleerd gebouw met veel accessoires, vond het een leuke build. Ben trouwens wel fan van de genummerde zakjes, elke avond een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

That’s not a knife...

Afbeeldingslocatie: https://static3.fjcdn.com/comments/Blank+_2b2b87ebdab98e79fd774b43a52b8c7b.png

[ Voor 65% gewijzigd door GeeBee op 23-10-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 19:16
Aardappelschilmesje dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

Gisteren ook bij Lego World geweest, mijn zoontje van 1.5 vond het prachtig :) Echt creatief bouwen kan hij natuurlijk nog niet, maar torentjes maken van 2x4 Duplo & Lego blokjes in de gigantische bergen Lego ging prima. Leuk om te zien ook allemaal, alleen jammer dat 'Build your minifig' de hele dag dicht was. Hebben jullie alles eerder in het weekend al opgemaakt? :+

Bij de on-site winkel heb ik niets meegenomen, alles wat in daar op brickwatch controleerde was elders stukken goedkoper. Wel een leuke Kameleon-polybag gekregen bij de bij uitgang, dus niet helemaal met lege handen naar huis :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 14:40
Ik ben gisteren ook bij LW geweest met het gezin. Dit was de 4e keer maar ik hoef niet meer elk jaar. Star Wars stelde echt weinig voor (->teleurgestelde kids), maar de Lego Education hoek (Mindstorms en een andere robot voor jongere kinderen) was erg leuk, ook voor onze 7-jarige zoon.

En de MOCs waren geweldig. Amstel Hotel was echt waanzinnig bedacht en uitgevoerd. Kudo's voor de fans die dit allemaal bedenken, kopen, bouwen en tentoonstellen. _/-\o_

Met de kids nog wat Lego gescoord in de winkel, niet omdat het zo goedkoop was, maar je kan natuurlijk na zo'n dag niet met lege handen naar huis. Bizar om te zien hoeveel Lego daar over de toonbank ging.... 8)7

Resumé, de moeite waard, maar volgende herfstvakantie steek ik de €100 aan kaartjes etc wel in een Lego doos gekocht via internet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Dat was hem ja waar ik mijn instructies van gekopieerd had! (batterij versie & de stroom versie is een aangepaste versie van de batterij) Kon hem al niet meer terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:53:
Leuk om te zien ook allemaal, alleen jammer dat 'Build your minifig' de hele dag dicht was. Hebben jullie alles eerder in het weekend al opgemaakt? :+

Bij de on-site winkel heb ik niets meegenomen, alles wat in daar op brickwatch controleerde was elders stukken goedkoper. Wel een leuke Kameleon-polybag gekregen bij de bij uitgang, dus niet helemaal met lege handen naar huis :P
Vrijdagochtend waren er nog, maar 's middags weren er alleen nog maar bovenlijfjes die uitgedeeld waren. Dacht dat ze met dag voorraden werkten en dat mensen een hoofdje of beentje extra meegenomen hadden, maar die vrijdagochtend was het aantal hoofdjes e.d. al schaars. Misschien iets dat ze anders moeten aanvliegen in de komende jaren :)
loeberce schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:05:
Ik ben gisteren ook bij LW geweest met het gezin. Dit was de 4e keer maar ik hoef niet meer elk jaar. Star Wars stelde echt weinig voor (->teleurgestelde kids), maar de Lego Education hoek (Mindstorms en een andere robot voor jongere kinderen) was erg leuk, ook voor onze 7-jarige zoon.

Met de kids nog wat Lego gescoord in de winkel, niet omdat het zo goedkoop was, maar je kan natuurlijk na zo'n dag niet met lege handen naar huis. Bizar om te zien hoeveel Lego daar over de toonbank ging.... 8)7

Resumé, de moeite waard, maar volgende herfstvakantie steek ik de €100 aan kaartjes etc wel in een Lego doos gekocht via internet. :9
Ik vroeg me vooral af of de Star Wars hoek vorig jaar meer te bieden had. Vorig jaar was ik er niet aan toegekomen. Ik had er iets meer van verwacht, wellicht ook door de release van de nieuwe MF. Technic leek vorig jaar meer aanwezig te zijn, maar misschien staat het me verkeerd bij. De 40 jaar Technic in de vitrinekasten was echter wel leuk om te zien. Daarnaast overigens ook bij de diverse treinen staan kijken.

Lego Mindstorms en Lego Boost was inderdaad leuk om te zien. Ik heb dit jaar vooral met dochterlief bij Boost staan kijken. Het was er redelijk druk toen wij er keken, dus vooral gekeken hoe de anderen ermee speelden; toch om een indruk te krijgen.

Destiny's Bounty was meen ik één van de sets die je wel goed kon kopen op de beurs. Ik dacht hem gezien te hebben voor iets van €117. Niet de allergoedkoopste prijs waar ie voor te krijgen is/was, maar desondanks een mooie prijs. En sommige mensen struinen ook niet het hele internet af of zijn zich er bewust van. Ze zijn in elk geval LEGO enthousiast en dat is een plus :)

Ik weet nog niet of ik volgend jaar naar LW ga, maar ga wel eens kijken wat voor beurzen er verder nog zijn gedurende het jaar. Waar ze naast diverse MOCs ook wat meer stands hebben voor verkoop van (evt. 2e hands) sets, onderdelen e.d.. Tips, aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:48
Gim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Vrijdagochtend waren er nog, maar 's middags weren er alleen nog maar bovenlijfjes die uitgedeeld waren. Dacht dat ze met dag voorraden werkten en dat mensen een hoofdje of beentje extra meegenomen hadden, maar die vrijdagochtend was het aantal hoofdjes e.d. al schaars. Misschien iets dat ze anders moeten aanvliegen in de komende jaren :)

[...]

Ik vroeg me vooral af of de Star Wars hoek vorig jaar meer te bieden had. Vorig jaar was ik er niet aan toegekomen. Ik had er iets meer van verwacht, wellicht ook door de release van de nieuwe MF. Technic leek vorig jaar meer aanwezig te zijn, maar misschien staat het me verkeerd bij. De 40 jaar Technic in de vitrinekasten was echter wel leuk om te zien. Daarnaast overigens ook bij de diverse treinen staan kijken.

Lego Mindstorms en Lego Boost was inderdaad leuk om te zien. Ik heb dit jaar vooral met dochterlief bij Boost staan kijken. Het was er redelijk druk toen wij er keken, dus vooral gekeken hoe de anderen ermee speelden; toch om een indruk te krijgen.

Destiny's Bounty was meen ik één van de sets die je wel goed kon kopen op de beurs. Ik dacht hem gezien te hebben voor iets van €117. Niet de allergoedkoopste prijs waar ie voor te krijgen is/was, maar desondanks een mooie prijs. En sommige mensen struinen ook niet het hele internet af of zijn zich er bewust van. Ze zijn in elk geval LEGO enthousiast en dat is een plus :)

Ik weet nog niet of ik volgend jaar naar LW ga, maar ga wel eens kijken wat voor beurzen er verder nog zijn gedurende het jaar. Waar ze naast diverse MOCs ook wat meer stands hebben voor verkoop van (evt. 2e hands) sets, onderdelen e.d.. Tips, aanraders?
In Belgie zijn er meer te vinden. Over het algemeen wel een stuk kleiner maar ook vele malen goedkoper wat betreft entree. Kan nu alleen even niet op de namen van de events komen maar die waren in Antwerpen, Brussel en Luik te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Zeg, nog even over het bleken met waterstofperoxide: Ik kan alleen maar oplossingen tot 12% kopen als particulier. Is dat voldoende sterk?

Overigens net even naar Legoworld geweest, wel leuk, vooral om het ouderwetse lego system/city weer eens te zien. :)

Ook mindstorms is gaaf zeg, dat gaat na de 8880 en de 42055 het volgende project worden. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Zoals gezegd: 3% is sterk genoeg, alleen duurt het wat langer. Is wel goedkoper dan 12%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kokkie20
Net maar weer een moc bouw beschrijving aangeschaft voor het winterdorp :D
Deze kerel maakt echt geweldige dingen :D
Ook al zijn kerk + de tavern gekocht (Tijd terug :9 ) Maar deze molen :D
Geautomatiseerd en al :D
Vind hem echt knetter awesome :D

Hopelijk mag het mods zo niet mijn excuses :+

Ebay pagina van maker:
https://www.ebay.co.uk/usr/gamecat_uk

[ Voor 20% gewijzigd door kokkie20 op 23-10-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:20:

[video]

Ebay pagina van maker:
https://www.ebay.co.uk/usr/gamecat_uk?_trksid=p2047675.l2559
Mocht t weg gemod worden dan ben ik in elk geval op tijd bij met het opslaan van de link :) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 07:41
kokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:20:

[video]

Ebay pagina van maker:
*knip*
Dank je maar waarom niet gewoon naar https://www.ebay.co.uk/usr/gamecat_uk zonder die tracker erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Mijn excuses (het is maandag :+ ) had ik niet in de gaten, had hem gekopieerd vanuit de windmolen pagina op ebay zelf.
Is inmiddels aangepast :)

[ Voor 26% gewijzigd door kokkie20 op 23-10-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:33:
Mijn excuses (het is maandag :+ ) had ik niet in de gaten, had hem gekopieerd vanuit de windmolen pagina op ebay zelf.
Is inmiddels aangepast :)
Zijn mooie toevoegingen voor een winters dorp. Zag alleen niet zo snel of er ook een parts list bij zit.

Dacht eigenlijk dat t om een digitale aankoop ging maar je krijgt dus iets thuis gestuurd. Verklaart dan ook waarom 2 van de 3 builds bijna op zijn. In digitale vorm minder snel t geval :p

Ben je per toeval hierop gestuit?

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 23-10-2017 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
Gim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:36:
[...]

Zijn mooie toevoegingen voor een winters dorp. Zag alleen niet zo snel of er ook een parts list bij zit.

Dacht eigenlijk dat t om een digitale aankoop ging maar je krijgt dus iets thuis gestuurd. Verklaart dan ook waarom 2 van de 3 builds bijna op zijn. In digitale vorm minder snel t geval :p

Ben je per toeval hierop gestuit?
Zit inderdaad een part list bij :)
Ja je krijgt pdf bestanden toegestuurd + xml bestanden + txt bestanden via de email > link naar dropbox ;)
(Sommige txt bestanden bevatten advies om bepaalde blokjes als vervanging te kiezen, bijvoorbeeld bij de kerk is de lbg dak duurder dan een vervangende kleur, etc)
Xml bestanden is voor de bricklink :)

Voorbeeldje van de text bestand van de kerk:
Thank You,

I really appreciate your business and I hope you enjoy the build as much as my family have.

Please note that although I have included a Part List. I strongly recommend using the "Import to Bricklink" part numbers as these are all tried and tested.

If you are working on a budget I suggest the following alternative parts:

i) 33215 - Light Bluish Gray Tower Roof - avg price $7USD can easily be changed to 33215 - Sand Green - avg price $2USD.

ii) 3688 - White Slope 75 2x2x2 - Apparantly very difficult to find at the moment. I would strongly suggest using 3942c White Cone 2x2x2.

iii) 33291 White Plate Round 1x1 with Flower edge - change out for any other colour - plenty to choose from!

iv) 2345pb05 Light Bluish Gray Panel 3x3x6 with stones - There are plenty of alternative 2345 panels to choose from (most utilize stickers for the bricks but they will all look good) - I used a plain 2345 panel until I found the one with bricks and it looked fine.

v) You can improve the glass in the pulpit by using sticker set 70413stk01 - Strongly recommended.

I also have built and may release:
WV Windmill (working sails)
WV Tavern
WV Book/Coffee Shop
WV Cinema
WV School
WV Railway Station
WV Kiosk

Once again thank you & Happy Christmas!
Ik zoek altijd naar leuke ideeën voor mocs van winter sets, en toevallig al tijdje terug op de kerk van hem gestuit en zag dat hij er nog meer had gemaakt maar nog geen instructies van had vrij gegeven/gemaakt.
Toevallig zag ik ineens deze voorbij komen toen ik op ebay keek en gelijk aangeschaft :D

heb ook mijn santa's workshop aangepast door een moc van iemand anders :D
*Digitale render, nagemaakt in LDD om zelf hogere resolutie van de bouwbeschrijving te kunnen maken :)
*Klik afbeelding voor grotere resolutie :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xUZHbAw.png

[ Voor 5% gewijzigd door kokkie20 op 23-10-2017 20:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Ben afgelopen weekend nog bezig geweest op de oude en de nieuwe toy shop samen te voegen tot één grote toy shop door de andere gespiegeld op te bouwen( met een paar kleine wijzigingen :). Uitdaging zat hem voornamelijk in de constructie van het dak aangezien ik geen extra onderdelen wilde toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dylvZMlYEPgIutH8oO3bwNmS/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QZXwe18EPjPV3BvpAy1MxJ2w/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0EdMWBfnlXkkTL80SJHlLUdl/thumb.png

Mogelijk voeg ik echter toch een paar onderdelen toe aan het torentje aangezien je bij één torentje nu blauwe onderdelen ziet op de foto welke wegvallen als ik een plaatje van 3x3 schuin (weet de naam niet :P) toevoeg. daarnaast wil ik de opening bij het grote dak wegwerken met een lang wit latje van 2x16 en 2x4.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 23-10-2017 22:11 ]

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
Ziet er ook gaaf uit! :D
voorlopig is mijn budget voor de lego op, afgelopen week de winter elf cafe aangeschaft :9
Wel net de instructies voor de windmolen binnen gekregen :D
Morgen maar eens even gaan nabouwen en hogere resolutie pdf bestanden maken voor persoonlijk gebruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
kokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:12:
Ziet er ook gaaf uit! :D
voorlopig is mijn budget voor de lego op, afgelopen week de winter elf cafe aangeschaft :9
Wel net de instructies voor de windmolen binnen gekregen :D
Morgen maar eens even gaan nabouwen en hogere resolutie pdf bestanden maken voor persoonlijk gebruik :D
Netjes :), ben je van plan een winterdorpje te gaan maken uiteindelijk met de gebouwen?

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

kokkie20 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:47:
Ik zoek altijd naar leuke ideeën voor mocs van winter sets
10193 Medieval market village met een wit dakje erop past er ook aardig bij (rechtsachter):
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20141221legoxmas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@kokkie20 Heb de taverne en de church gekocht omdat die afliepen qua eBay aanbod en ik toch wel erg benieuwd was geworden. Passen goed bij een kleiner gevuld winterdorpje.
Budget voor BrickLink is alleen op, dus dit worden instructies die ik alvast goed ga bekijken om van te leren, inspiratie opdoen en hopelijk volgend jaar bouwen. Rome is ook niet in één dag gebouwd :p Kan deels bouwen met de bricks die ik heb maar dan wordt t een bonte kermis haha :)
Denk dat mn plan om t neer te zetten bij de kerstboom gewijzigd wordt naar een lage, brede witte kast. Goede display en speelhoogte :) Blijft de kerstboom ook heel :+

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 23-10-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456491

Kwam deze tegen, leuke Halloween/Kerst MOC.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FE2Hzy6LlrQ]

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 456491 op 24-10-2017 01:33 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .