Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.006.976 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de MF is in wijnegem kennelijk pas in januari (!) weer op voorraad

zij hadden er 24 geleverd gekregen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterTata
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-10-2021
mschol schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:55:

***members only***
Gaat nog even duren dus... overigens op S@H is de status wel gewijzigd van de MF van Niet op voorraad (oid) naar 'Binnenkort' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 23:47
Ben vandaag aan de 42039 begonnen, wat is Lego Technic veranderd zeg!
De 8880 was voor mij de meest nieuwe set, dan is deze echt wel heel anders.
Volgens mij zitten er maar stuk of 4 steentjes bij met daadwerkelijk Lego noppen erop!
Maar desalniettemin vind ik het erg mooi bouwen, die nieuwe stijl.
Heel veel nieuwe steentjes, veel waarvan ik vroeger wou dat ze bestonden zodat ik kon maken wat in m'n hoofd zat 😉
Heb de smaak iig goed te pakken en zou best die bucket excavator nog eens willen aanschaffen 😀

[ Voor 13% gewijzigd door Marsman83 op 14-10-2017 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-05 15:12
Vandaag n pakketje ontvangen van S@h met daarin the Paris restaurant (10234) winter speelgoedwinkel (10249) En de gratis polybag (40178)

Duurde maar liefst 4 uur voordat ik de belofte aan mijn vrouw had verbroken (setjes niet openmaken voor 5 december)
En vanavond was ik al bezig met mijn dochter alle zakjes 1 van Paris Restaurant open te maken en te sorteren op kleur en n Beginnetje Te maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik heb de oude viswinkel gekocht in wijnegem ivm de vip actie, kreeg tevens een lloyd figuurtje en, na inleveren bon, ook een sleutelhanger, daarnaast ook nog een bekertje PaB gevuld en gegraait naar 3 minifigs, die laatste puur voor de stempel maar er zaten intressante hoofddeksels tussen.

en de persoon die ik daar sprak vertelde dat ze 40 MF's hadden besteld maar er dus maar 24 geleverd waren; Binnen een half uur waren ze leeg.
en om 7:00 sochtends zaten de eerste al voor de deur met een klapstoeltje :o

ze krijgen kennelijk wel een store exclusive freebie die door jensen oid gebouwd is, een soort kerstman brickheadz (geen idee of dat exclusief voor hun is, zo kwam het wel over.

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 14-10-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
mschol schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:34:
en gegraait naar 3 minifigs, die laatste puur voor de stempel maar er zaten intressante hoofddeksels tussen.
Een stempel... in dat paspoort? Ik heb dat ding nog altijd niet gehaald. Ik had verwacht die travel suitcase polybox met paspoort te krijgen in de Europese S@H, maar helaas...

Anyhoo, een kostuumtip voor de komende Halloweenfestiviteiten (vanaf 0:35):

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Een stempel... in dat paspoort?
yep
Ik heb dat ding nog altijd niet gehaald. Ik had verwacht die travel suitcase polybox met paspoort te krijgen in de Europese S@H, maar helaas...

[video]
nice :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
En hier een reden om je Duplo collectie te houden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Kapoen schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:07:
[video]
Grappig. Ik ben met met zo’n arcadekast bezig.
Wordt alleen niet van Duplo, maar van hout.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:54

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:46:
[video]
Ik zou er wel een "Minifig head with open stud" van maken, anders wordt het lastig ademhalen in dat pak :P

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:44
mschol schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:55:

***members only***
Serieus? Zoveel?!?! 1/6de wordt dus gewoon geconsumeerd en de rest is scalpers. Dat is veel hoger dan ik verwacht had....

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Bouwwerkje gemaakt voor een contest op TBB Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4490/37657948722_37a6a403fb_z.jpgThere is more where that came from... by Pino

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

Serieus? Zoveel?!?! 1/6de wordt dus gewoon geconsumeerd en de rest is scalpers. Dat is veel hoger dan ik verwacht had....
blijft uiteraard gokken he, ik vind het ook belachelijk veel maar lego die zo afschuwelijk slecht levert speelt dit volledig in de hand, net als de saturn, al was de populariteit daar iets minder goed van in te schatten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

Reinier

\o/

Leuk gedaan! Grappig ook dat je met drie onderdelen een YT-1300 kunt uitbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Pin0 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:29:
Bouwwerkje gemaakt voor een contest op TBB
There is more where that came from...
Ik dacht al op basis van die ondertitel dat het over de productie van de Millenium Falcon ging >:)
Mooie display/MOC en foto uiteraard :P _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:47

almightyarjen

When does the hurting stop?

Super mooi! Ongekend, al die detail :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

johnb52 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:06:
Duurde maar liefst 4 uur voordat ik de belofte aan mijn vrouw had verbroken (setjes niet openmaken voor 5 december)
Haha herkenbaar.

Heb voor het sluiten van de actie toch nog de Ninjago City gekocht. Geen impulsaankoop, maar het hart heeft wel gewonnen van de portemonnee ;)

JK Brickworks heeft weer een pareltje geproduceerd: LEGO Lawnmower Man Kinetic Sculpture

Hebben jullie wel eens dergelijke bouwwerken (na)gemaakt?

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian1980 op 15-10-2017 19:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Eerste foto's van de nieuwe LEGO Ideas set Women of Nasa zijn opgedoken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wdxnOEN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PDZDPce.jpg

Wow! Het is mooier geworden dan ik had verwacht! Toen de uitslag bekend geworden was dacht ik nog: mwoah, die slaan we over. Maar dit ziet er gaaf uit en zal mooi passen naast m'n Lego Saturn V raket! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:01:

Wow! Het is mooier geworden dan ik had verwacht! Toen de uitslag bekend geworden was dacht ik nog: mwoah, die slaan we over. Maar dit ziet er gaaf uit en zal mooi passen naast m'n Lego Saturn V raket! :)
Ik ben het eens met je dat deze versie beter oogt dan de originele inzending. Of ik deze ga halen betwijfel ik toch, het blijft een karige set. Het is nog steeds een minifig pack, en waarschijnlijk met een stevig prijskaartje vanwege het ideas label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
Kapoen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Ik ben het eens met je dat deze versie beter oogt dan de originele inzending. Of ik deze ga halen betwijfel ik toch, het blijft een karige set. Het is nog steeds een minifig pack, en waarschijnlijk met een stevig prijskaartje vanwege het ideas label.
Ik gok 59 euro, maar da's eigenlijk veel te duur.

Prijzen zijn zowiezo af en toe krankzinnig en niet helemaal ok. Neem bv. ook die Resistance Transport Pod voor 45 euro. Bouwtijd van een half uurtje incl. uitpakken en stickers plakken. Maar daar zit ook Starwars inflatie op (= geld overmaken naar Disney).

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 16-10-2017 10:20 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:27

vhal

ಠ_ಠ

Haay schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:01:

[afbeelding]

[afbeelding]

Tja.. -O-

De Saturn V had nog iets van een wow-factor (het 8-jarig buurjongetje stond er met open mond naar te kijken) maar dit is weer echt zo'n set die ze ws niet aan de straatstenen verkocht krijgen. Ik vraag mij af wat de doelgroep is...toch weer die AFOL's? Zo veel ideas en dan komen ze toch met dit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 15:07
vhal schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:21:
[...]

Tja.. -O-

De Saturn V had nog iets van een wow-factor (het 8-jarig buurjongetje stond er met open mond naar te kijken) maar dit is weer echt zo'n set die ze ws niet aan de straatstenen verkocht krijgen. Ik vraag mij af wat de doelgroep is...toch weer die AFOL's? Zo veel ideas en dan komen ze toch met dit.
Ik denk dat de scalpers al op de dag van de release voor de LEGO winkels liggen, om er zoveel mogelijk op te kunnen kopen, er zijn immers genoeg AFOLS/idioten die alles maar willen/moeten hebben waar een uniek minifiguurtje bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
vhal schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:21:
Toen de Women of Nasa set door het Ideas Review team geselecteerd werd om geproduceerd te worden heeft dit in diverse media aardig wat aandacht opgeleverd. Vooral vanwege de aandacht voor vrouwelijke techneuten die bij NASA hun stempel hebben gezet op belangrijke ontwikkelingen.

Dus ik denk dat deze set ook bij release wel weer de nodige aandacht zal krijgen, waarbij de nadruk gelegd zal worden op het positieve rolmodel voor meisjes dat uitgaat van deze set.

[ Voor 30% gewijzigd door Haay op 16-10-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25

Superflip

*pwiet*

Ik vind het toch een leuke aanvulling op de Saturn V, maar dan moet je hem weer gaan uitstallen waardoor die weer wat in het niets zal vallen. Voor een 25 euro pak ik hem iig wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:54

Mappy

Piramide van Austerlitz

loekf2 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:14:
Ik gok 59 euro, maar da's eigenlijk veel te duur.
19 lijkt me realistischer als je naar de parts kijkt. Saturn is ook niet echt duur per onderdeel, en de set die het meest op deze lijkt is Research Institute die ook 19 euro was.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zie het eerder €29,99 kosten. Ben ook bereid dat te betalen ervoor, meer niet.
Op meerdere websites zie ik €26,95 staan.

[ Voor 62% gewijzigd door Suli op 16-10-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Terugkomende op de 6x4 platen in de pick a brick muur, ik heb uiteindelijk geen pick a brick beker gevuld maar witte 6x10 platen online besteld aangezien die eigenlijk ook prima volstaan :)

Select * from fish

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:53:
Terugkomende op de 6x4 platen in de pick a brick muur, ik heb uiteindelijk geen pick a brick beker gevuld maar witte 6x10 platen online besteld aangezien die eigenlijk ook prima volstaan :)
LCC heeft net vandaag weer een update gepost ivm de PaB in Wijnegem:
Afbeeldingslocatie: http://www.lcc.builders/wp-content/uploads/2017/10/Pab-Wijnegem-16-10-2017-toelichting.jpg
Twee dingen die ik verleden week heb opgemerkt ivm de stock updates van LCC:
- de kleuren kloppen niet altijd met de echte elementen*
- de elementen die ze tonen in het magazijn zijn niet altijd in stock

* bv. die transparante 'rode' 'cheese wedge' op de derde rij links was in realiteit fluo oranje (Nexo Knight stijl)
Overigens zijn die transparante fluo onderdelen wel leuk voor blacklight fotografie :)
Afbeeldingslocatie: https://farm1.static.flickr.com/781/33078307715_dd76613ab3_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B7KTyZ8IUAA_yE8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 16-10-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

offtopic:
@Zeehond ben jij nou je platte streepje kwijt of zie ik dat verkeerd? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:05:
[...]

* bv. die transparante 'rode' 'cheese wedge' op de derde rij links was in realiteit fluo oranje (Nexo Knight stijl)
Overigens zijn die transparante fluo onderdelen wel leuk voor blacklight fotografie :)
[afbeelding]
[afbeelding]
wauw ziet er wel erg gaaf en mooi uit uit dat blacklight fotografie :D, eigenlijk nog niet eerder gezien of aan gedacht dat dit een mogelijkheid is.
The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:38:
offtopic:
@Zeehond ben jij nou je platte streepje kwijt of zie ik dat verkeerd? :)
offtopic:
Yup die is er afgesloopt ja :P, en de z is een hoofdletter geworden :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik ben mijn Lego aan het opruimen, en ben benieuw naar wat ik er ongeveer voor kan krijgen. Het is veelal Architecture (stuk of 7 ), maar de auto uit BttF (21103) en de auto uit Ghost Busters. Het liefst wil ik alles in 1x kwijt.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan kijk je op Bricklink wat het spul tweedehands als set doet, al dan niet met doos en handleiding :)
Waardebepaling doen we verder niet aan hierzo, nofi :)

* The Eagle kwam een uur geleden tot de conclusie dat ik nog 3 wintersets nieuw in de doos heb staan, evenals BTTF, Ecto-1 en Wall-E. Misschien toch maar eens aan beginnen nu ik ff zonder werk zit :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:18:

* The Eagle kwam een uur geleden tot de conclusie dat ik nog 3 wintersets nieuw in de doos heb staan, evenals BTTF, Ecto-1 en Wall-E. Misschien toch maar eens aan beginnen nu ik ff zonder werk zit :+
Hoe krijg je dat voor elkaar? Die dozen moet inmiddels toch wel keihard "bouw mij" schreeuwen :P

Select * from fish

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eh, drukke baan, zoontje van bijna 2 en een huis? En die wintersets in februari nog kopen helpt ook niet :P

En dan was ik zaterdag bij een Intertoys hier in de buurt en zie ik naast elkaar de Tower Bridge, de Big Ben, de draaimolen, de Brickbank, de 10255 gebouwenset, de F40, de Beetle EN de Mini staan :9~

Moest me ff ingouden, had bijna rucksichtlos honderden euro's neergelegd :X

Having said that, wil serieus het winterstation nog wel bestellen. Heb grootse plannen op zolder die er maar steeds niet van komen :(
En dan moet ik die zolder nog half verbouwen tot hobbyruimte ook, want mijn hobbykamer moet een tweede kinderkamer worden en na februari heb ik dus sowieso ff geen tijd meer ;)

Then again, verzamelen is ook leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:31:
En dan was ik zaterdag bij een Intertoys hier in de buurt en zie ik naast elkaar de Tower Bridge, de Big Ben, de draaimolen, de Brickbank, de 10255 gebouwenset, de F40, de Beetle EN de Mini staan :9~
Wow, welke Intertoys (waar) was dat ? Als ik een Intertoys in mijn woonplaats of bij mijn werk in loop mag ik al 'blij' zijn als ik een F40 en Mini Cooper zie staan. :P

Niet dat je voor dat soort Lego sets nou naar de Intertoys moet gaan, met hun regelmatig zelfs nog verhoogde prijzen boven de Lego adviesprijzen, maar het is soms wel leuk om die dozen ook eens in het echt te zien voordat je ze ergens anders flink voordeliger koopt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:31:
Eh, drukke baan, zoontje van bijna 2 en een huis? En die wintersets in februari nog kopen helpt ook niet :P

Moest me ff ingouden, had bijna rucksichtlos honderden euro's neergelegd :X

Having said that, wil serieus het winterstation nog wel bestellen. Heb grootse plannen op zolder die er maar steeds niet van komen :(
En dan moet ik die zolder nog half verbouwen tot hobbyruimte ook, want mijn hobbykamer moet een tweede kinderkamer worden en na februari heb ik dus sowieso ff geen tijd meer ;)

Then again, verzamelen is ook leuk :+
Haha ja dan is het wel begrijpelijk ja :P. Als je de complete lijst die je daar opnoemt zou hebben meegenomen zouden de medewerkers van intertoys ook wel even hebben opgekeken verwacht ik :P

Heb zelf vandaag de passagierstrein besteld voor €100, + een gratis bouwplaat. Ben benieuwd kan ik in de winter mijn kersttrein van een motor voorzien en daarbuiten een gewone passagierstrein in mijn stadje laten rondrijden tussen de modulare gebouwen :). Wordt waarschijnlijk wel pas volgend jaar dat ik een gemotoriseerde kersttrein heb rondrijden, nu zou ik tee veel aanpassingen moeten doen aan het huidige dorp omdat te kunnen realiseren aangezien ik geen volledige baan heb liggen.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:38:
[...]

Haha ja dan is het wel begrijpelijk ja :P. Als je de complete lijst die je daar opnoemt zou hebben meegenomen zouden de medewerkers van intertoys ook wel even hebben opgekeken verwacht ik :P
Ik heb dit voorjaar ook eens staan kijken in de winkel te Wijnegem toen iemand met een GBHQ, Assembly Square en Kwik-E Mart aan de kassa stond :9 8)7 Als ik mij niet vergis was dat tijdens een 3X VIP punten promo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:26:
[...]

Ik heb dit voorjaar ook eens staan kijken in de winkel te Wijnegem toen iemand met een GBHQ, Assembly Square en Kwik-E Mart aan de kassa stond :9 8)7 Als ik mij niet vergis was dat tijdens een 3X VIP punten promo.
Pff dat is wel een behoorlijke berg lego en vip punten ja :D. Even zo telende heeft die persoon schat ik circa 2400 vip punten ontvangen :P

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:43:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Die dozen moet inmiddels toch wel keihard "bouw mij" schreeuwen :P
ik heb hier ook nog een zooi wintersets, benny's spaceship en b.v. ook 2 MF's in doos liggen die allen schreeuwen: "Bouw mij!"

helaas schreeuwt het huis harder: "Jullie passen niet!"

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziezo, die is klaar. :)

Afbeeldingslocatie: http://s03.tcuniverse.com/vkmedia_store/2017/10/7U5Ngsgc8Y5HIoid/sizes/clean/pics_028_clean_790.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:29
Gaat er nog iemand naar Legoworld dit jaar? Ik vraag mij af of het de 80 euro waard is voor 4 personen (twee kinderen). Mijn zoontje is enorme lego fan maar als het om kopen, kopen draait dan wordt het minder leuk denk ik. Hij heeft namelijk zijn zakgeld dit weekend helemaal uitgegeven bij A-tembo.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Damn, die is nice :)
Had je dr ook RC in zitten of dat niet?

@Haay die in de Helftheuvel in Den Bosch. Moest daar ff bij de Bruna zijn voor het T.net magazine :+
Maar ik zie wel meer winkels die de Mini, F40 en Beetle nog op voorraad hebben. T1 staat er dan meestal ook naast (zo ook daar).
Stond overigens ook nog een lading train superpacks als ik me goed herinner, maar dat kan ook de normale set zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Cobb schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:36:
Gaat er nog iemand naar Legoworld dit jaar? Ik vraag mij af of het de 80 euro waard is voor 4 personen (twee kinderen). Mijn zoontje is enorme lego fan maar als het om kopen, kopen draait dan wordt het minder leuk denk ik. Hij heeft namelijk zijn zakgeld dit weekend helemaal uitgegeven bij A-tembo.
Ik ga er naartoe. Niet gebruik gemaakt van de kortingen? Scheelt je een paar euro.

Qua kopen, mij staat bij dat er alleen een stand is waar je steentjes kunt kopen en een Intertoys. Intertoys is doorgaans niet echt goedkoop. Ze hanteren meen ik wel een 10% "beurskorting", maar ja als bijv. een week later een 15% korting of zo gehanteerd wordt vanwege Sinterklaas... tja. Niet echt lonend. Zou er zelf niet naartoe gaan als het je vooral om het kopen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Er is zoals Gim al zei een Intertoys met 10% korting (niet interessant genoeg als aanbieding).
Er is altijd wel een LEGO friends en LEGO city set als beursaanbieding die iets meer dan 10%korting heeft. Daarnaast zijn er 2 grabbelbakken waar je voor 6? cent per gram steentjes kan graaien en er zijn nog 2-3 standjes waar je LEGO merchandise kan kopen.

Daarnaast is er de FAN zone, waar je bouwwerken van AFOLs kan bekijken en een LEGO 'museum' waar oude sets zijn opgesteld in vitrine kasten. Dit is wel leuk om te zien, maar opzich de prijs van 17 - 19.50 niet waard.

Verder zijn er nog wat grote LEGO modellen te vinden verspreid over de zalen (beelden van Friends, Star Wars, Ninjago, Tower Bridge, het koningspaar etc...

Het belangrijkste van LEGOWorld is toch de mogelijkheid om daar met LEGO te bouwen/spelen op diverse plaatsen liggen grote hopen 2x4 bricks (meestal 1 kleur) waarmee je kan bouwen. verder zijn er bij de diverse LEGO thema's tafels waar je kunt bouwen met steentjes in dat thema (Friends, LEGO City, Star Wars, Ninjago, Technic etc...)

Indien je er niet heen gaat/wil voor het bouwen, dan is een groot deel van LEGOWorld alvast niet interessant voor jouw (kinderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 15:13
Kapoen schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:07:
[video]
Leuk voor 2 minuten, daarna krijg je zere handen... je wil die vlakken onder je handen vlak houden.

Afgelopen jaar een arcadekast gemaakt (zonder lego/duplo) en vond het nodig een stuk plexi onder de knoppen met schroefjes vast te zetten en daar heb ik al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:29
Bedankt voor de reacties. Ik ga daar geen 80 euro voor neerleggen. Klinkt een beetje als een over sized Lego discovery centre dat ook flink tegen viel. Volgend jaar in de meivakantie maar naar Legoland!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 23:47
Ik ga er vrijdag heen met mijn zoontje van 2. Ga voor het eerst dus ben erg benieuwd. De vorige edities zaten nog in mijn dark ages ;)
Had al begrepen dat de laatste jaren er geen kraampjes met onderdelen meer zijn, vind dat erg jammer aangezien ik nog wat onderdelen mis van een aantal oude sets.
Ik zie het verder ook meer als een dagje uit met de kleine en hoop dat hij zich goed vermaakt met de speeltoestellen en duplo bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mschol schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:46:
[...]

blijft uiteraard gokken he, ik vind het ook belachelijk veel maar lego die zo afschuwelijk slecht levert speelt dit volledig in de hand, net als de saturn, al was de populariteit daar iets minder goed van in te schatten
Het is wel heel makkelijk om met het vingertje naar Lego te wijzen, maar die heeft ook gewoon een maximum van wat ze van de set kunnen produceren. Lego verdient niks aan scalpers tov gewone consument (en het is discutabel of dit goede PR is voor een set die slecht verkrijgbaar is voor de kerst).

En ik durf wel te zeggen dat Lego ook niet had verwacht dat 83% (!!!) weer wordt doorverkocht, dat is gewoon een geschift percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Marsman83 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Ik ga er vrijdag heen met mijn zoontje van 2. Ga voor het eerst dus ben erg benieuwd. De vorige edities zaten nog in mijn dark ages ;)
Had al begrepen dat de laatste jaren er geen kraampjes met onderdelen meer zijn, vind dat erg jammer aangezien ik nog wat onderdelen mis van een aantal oude sets.
Ik zie het verder ook meer als een dagje uit met de kleine en hoop dat hij zich goed vermaakt met de speeltoestellen en duplo bakken :)
Zorg dat je er vroeg bent, tot +/- 12u is het (redelijk) rustig en kan je lekker rond kijken en spelen, na 13u begint het echt wel erg druk te worden en zit aanschuiven bij een LEGO tafel er bijna niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:39:
[...]

Het is wel heel makkelijk om met het vingertje naar Lego te wijzen, maar die heeft ook gewoon een maximum van wat ze van de set kunnen produceren. Lego verdient niks aan scalpers tov gewone consument (en het is discutabel of dit goede PR is voor een set die slecht verkrijgbaar is voor de kerst).

En ik durf wel te zeggen dat Lego ook niet had verwacht dat 83% (!!!) weer wordt doorverkocht, dat is gewoon een geschift percentage.
Nou ja, 83% wordt aangeboden om te worden doorverkocht. Misschien wordt ook maar 10% echt doorverkocht....

Daarnaast is het ook van de zotte dat er Lego liefhebbers zijn die dat willen sponsoren, ipv gewoon even een x tijd wachten totdat hij weer leverbaar is bij Lego. Het is niet dat die set maar 1 keer wordt gemaakt en daarna nooit meer. De kans is groot dat hij gewoon 3 jaar in het assortiment zit en dat hij in die tijd nog eens goedkoper wordt ook. Maar nee, de paniek dat je niet de eerste bent die hem bouwt (kans dat je dat bent is nihil) is zo groot dat je er meer voor gaat betalen. Een beetje geduld in deze wereld zou soms geen kwaad kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:57:
[...]

Leuk voor 2 minuten, daarna krijg je zere handen... je wil die vlakken onder je handen vlak houden.

Afgelopen jaar een arcadekast gemaakt (zonder lego/duplo) en vond het nodig een stuk plexi onder de knoppen met schroefjes vast te zetten en daar heb ik al last van.
Uiteraard is Lego/Duplo niet het meest ergonomische materiaal om te gaan 'button mashen', maar ik vind het concept wel leuk gevonden :)

Hier nog een ander concept, een Lego flipperkast:

*off-topic* is jouw arcadekast per toeval ook op basis van een raspberry pi gemaakt? Of heb jij een volledige PC opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 24-05 15:13
Volledige PC, die had ik nog liggen :p Gewoon win10 met Hyperspin erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik vraag me ineens af: in hoeverre zijn die Duplo blokken geschikt om een trein / monorail de hoogte in te krijgen? Kost namelijk geen kont en is lange halen snel thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The Eagle schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:27:
Ik vraag me ineens af: in hoeverre zijn die Duplo blokken geschikt om een trein / monorail de hoogte in te krijgen? Kost namelijk geen kont en is lange halen snel thuis :)
Prima lijkt me, je kan bovenop 2*4bricks doen om de boel weer compatible te maken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
The Eagle schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:27:
Duplo blokken zitten wel minder stevig vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

chrisO schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:43:
[...]

Duplo blokken zitten wel minder stevig vast
Maar stevig genoeg om icm Hubelino-elementen een flinke knikkerbaan te maken :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Eppo © schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Nou ja, 83% wordt aangeboden om te worden doorverkocht. Misschien wordt ook maar 10% echt doorverkocht....
Het is iig 83% die niet de intentie heeft om het ding te bouwen, dat vind ik erg. Hoeveel er van verkocht worden, doet er niet toe.
Daarnaast is het ook van de zotte dat er Lego liefhebbers zijn die dat willen sponsoren, ipv gewoon even een x tijd wachten totdat hij weer leverbaar is bij Lego. Het is niet dat die set maar 1 keer wordt gemaakt en daarna nooit meer. De kans is groot dat hij gewoon 3 jaar in het assortiment zit en dat hij in die tijd nog eens goedkoper wordt ook. Maar nee, de paniek dat je niet de eerste bent die hem bouwt (kans dat je dat bent is nihil) is zo groot dat je er meer voor gaat betalen. Een beetje geduld in deze wereld zou soms geen kwaad kunnen...
Inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Eppo © schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:21:
Ik denk dat dit komt door de huidige maatschappij. Alles is direct beschikbaar qua informatie (app/mail/internet), "televisie" (youtube/uitzending gemist) en als je iets nodig hebt dan bestel je het en dan heb je het meestal ook de volgende dag in huis. Daar raak je gewend aan waardoor het een soort verwachtingspatroon wordt. Daardoor kunnen mensen moeilijk omgaan met een onbekende beschikbaarheidsdatum van iets wat ze graag willen hebben.

Ik merk het ook soms aan mezelf: als een Bricklink order een dag later op shipped staat dan ik verwacht had, dan baal ik ervan. Maar waarom? Meestal blijft het spul toch een paar dagen liggen voordat ik tijd heb om er iets mee te doen. Ik ben daar de afgelopen tijd wat bewuster van geworden en probeer dat ook een beetje los te laten (wat aardig lukt). Echter is het bij mij niet zo erg dat ik 20 Euro extra voor een set ga betalen omdat deze niet beschikbaar is via de "normale" kanalen, dan wacht ik wel :) Maar ik verwacht ook dat er genoeg mensen zijn die er wél 20 Euro voor over hebben om een set snel te hebben en daar maken de handelaren gebruik van.

Anyway, tot zover mijn boerenverstand over psychologie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gezien dat foto uploaden super gebruiksvriendelijk is op t.net (zeker mobie) zijn er wat edits nodig.

Voor de afwisseling in BP, een klein achteraf Lego shopje gevonden, met aantal (oudere) builds

https://tweakers.net/ext/f/Fi46QVWl8n8VlZk3Z4EM6FRy/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/XGpxEnJfVupbcuvAQLdEpTiL/full.jpg

In lijn met pinball/arcade:

https://tweakers.net/ext/f/ExGslO4l6Y5FsMRYEMBxfWHt/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/SLFRb10PUludqO1M1sGXNbJu/full.jpg

Volgens mij een paar moc's

https://tweakers.net/ext/f/1hOaZ2k3VLVKGF4U60a7yh88/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/e4sM8kXH7hgOuJ2bv09bnXDB/full.jpg

Prijzen redelijk aan de hogere kant, uiteindelijk bij andere shop 2x Xmas kitjr meegenomen: 40262/40263

[ Voor 48% gewijzigd door naitsoezn op 19-10-2017 08:32 . Reden: Te grote plaatjes even tot link gepromoveerd, totdat de beloofde edits zijn gemaakt ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Voor de MOC bouwers, hoe slaan jullie de lego op die jullie niet gebruiken?
Ik ben op dit moment bezig mijn lego te inventariseren (40kg... wish me luck).
En heb daarvoor 2 bakken gekocht bij de action met wat vakjes erin.
Maar dit is bij lange na niet genoeg en zocht ik eigenlijk van dit type bakken:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/26/99/58/2699585bcff5b67ca9981a77c582ba8a--lego-lego-legos.jpg

Maar waar koop ik die?
Ik heb een engelse site gevonden (papimax) dat dit soort type boxen verkoopt:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1613/5171/products/Lego_storage_boxes_605d55ba-a9ca-40ce-87f7-5c3139b1c98a_1024x1024.jpg?v=1504693657

Maar die vind ik vrij duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik gebruik Iris ladesysteem. Is even een investering, maar zeer handig in gebruik. Doorzichtige onderkant is ook erg makkelijk, aangezien de parts die je zoekt altijd onderin liggen...

Edit: ook gezien bij Leen Bakker

[ Voor 6% gewijzigd door almightyarjen op 18-10-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
Ik worstel met hetzelfde probleem. Heb een aantal van die kluskoffers met schotjes voor het kleine spul. Alleen zitten die schotjes los en schuift er wel eens wat onder door. Vastlijmen was hier de oplossing. De grotere blokjes hadden we op kleur gesorteerd in doorzichtige Curver boxen maar dat is ook niet echt handig zoeken, dus op vorm sorteren is de volgende stap.

Die Iris lades zien er wel praktisch uit. Zou Alibaba of een andere Chinees ook niet zoiets verkopen voor weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:08:
Ik gebruik Iris ladesysteem. Is even een investering, maar zeer handig in gebruik. Doorzichtige onderkant is ook erg makkelijk, aangezien de parts die je zoekt altijd onderin liggen...

Ook bij de blokker verkrijgbaar. Soms met flinke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Suli schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Ook bij de blokker verkrijgbaar. Soms met flinke korting.
Ja klopt ja, daar heb ik ze ook gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
loeberce schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:15:
Ik worstel met hetzelfde probleem. Heb een aantal van die kluskoffers met schotjes voor het kleine spul. Alleen zitten die schotjes los en schuift er wel eens wat onder door. Vastlijmen was hier de oplossing. De grotere blokjes hadden we op kleur gesorteerd in doorzichtige Curver boxen maar dat is ook niet echt handig zoeken, dus op vorm sorteren is de volgende stap.

Die Iris lades zien er wel praktisch uit. Zou Alibaba of een andere Chinees ook niet zoiets verkopen voor weinig?
Ik heb hier ook een paar kluskoffers, en inderdaad bij de goedkopere variant uit de Aldi heb ik ook last van 'flexibele' tussenschotten. Het spul van Allit daarentegen is goud waard (en heeft een gelijkaardig prijskaartje 8)7 )

Dit is mijn favoriete koffer dat ik hier heb liggen:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwmarkttotaal.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/5/457530.jpg
Losse bakjes ipv tussenschotten. Gewoon ideaal, alleen veel te prijzig en dus alleen aan te raden voor een beperkte selectie van onderdelen.

Qua kastjes/ladenblokken zou ik kijken wat er in promotie staat bij Makro/Brico/bouwmarkten/...
Afhankelijk van hoe je sorteert moet je wel kijken naar de verhouding tussen diepe en ondiepe laden. Als je alleen diepe laden neemt zou ik ook opteren om een lading diepvrieszakjes/ziplocks aan te schaffen en daarmee de diepe lades in te delen indien nodig.

*edit* En moest je nog wat PaB bekers hebben staan per toeval, die kunnen ook dienen als opslag. Plus het ziet er uit als een snoepwinkel als je er zo'n serie naast elkaar hebt staan :9

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 18-10-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24
Voor zover ik weet is het Lego House(21037) het enige 'interessante' exclusieve item wat te koop is in het nieuw geopende Lego House in Billund maar kan iemand van hier dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

la_fusion schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:57:
Voor zover ik weet is het Lego House(21037) het enige 'interessante' exclusieve item wat te koop is in het nieuw geopende Lego House in Billund maar kan iemand van hier dat bevestigen?
De chef nog? https://brickset.com/arti...iew-40295-lego-house-chef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Bedankt, 2x kasten bij de Xenos besteld.
Is handig voor mijn grotere onderdelen (spoor etc.).
Ik heb ook een paar honderd minifigs die ik nog een plaatsje moet geven.
Dan kan ik morgenavond lekker verder sorteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 09:46

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Na de 42043 (Mercedes Bez Arocs) is vandaag de 42055 binnen gekomen, de emmerwiel graafmachine: https://www.lego.com/en-u...ket-wheel-excavator-42055

Hopelijk biedt deze wat meer uitdaging dan de 42043/Arocs, want die vond ik uiteindelijk wat tegenvallen. Ben benieuwd hoe lang ik er mee bezig ben.... :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 12:59

JWR

Ik heb een vraag over de 9 volt treinwissels.
Deze hebben lang op zolder gelegen en nu wordt het tijd dat mijn zoontje er mee gaat spelen. Alleen de wissels gaan heel stroef, zo stroef, dat als je ze niet begeleid dan knappen de grijze verticale stukje af (bij alleen gebruik van de gele hefboom). Kennen jullie dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

JWR schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:16:
Ik heb een vraag over de 9 volt treinwissels.
Deze hebben lang op zolder gelegen en nu wordt het tijd dat mijn zoontje er mee gaat spelen. Alleen de wissels gaan heel stroef, zo stroef, dat als je ze niet begeleid dan knappen de grijze verticale stukje af (bij alleen gebruik van de gele hefboom). Kennen jullie dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik zag je vraag op mijn Facebook :D

Het schuifsysteem zit vast. Er zit waarschijnlijk stof tussen (of cola oid :P ) Je kan de wissel los halen door het plaatje aan de onderkant los te trekken (je kan hem daarna wel weer aardig vast drukken) door een schroevendraaier er tussen te wurmen. Je kan er dan bij om het schoon te maken.

Edit: ik heb er zelfs een videootje van zie ik, zie op 1:30 ongeveer :)

[ Voor 7% gewijzigd door almightyarjen op 18-10-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ik ben momenteel aan het kijken om mogelijkerwijs de 8880 over te nemen van iemand via Marktplaats. Wat is een beetje redelijk prijs voor deze set, doos inclusief stenen en bouwhandleiding....

(Ik heb 'm vroeg gehad maar weggedaan :X )

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Spacecowboy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:26:
Ik ben momenteel aan het kijken om mogelijkerwijs de 8880 over te nemen van iemand via Marktplaats. Wat is een beetje redelijk prijs voor deze set, doos inclusief stenen en bouwhandleiding....

https://www.bricklink.com...8880-1#T=S&O={"iconly":0}
zo' n 110-130 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-05 00:02
Spacecowboy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:26:

Hangt niet alleen van compleetheid af maar ook de mate waarin de stenen verkleurd zijn moet je meenemen.

Zo heb ik er één compleet in perfecte staat (wit=wit, grijs=grijs) gekocht voor rond de €100,- zonder doos.
En in de jaren daarna heb ik er nog twee gekocht die aardig verkleurd waren voor onder of rond de €50,- per stuk. (waarvan 1 met doos.)

De perfecte zit inmiddels in de doos die bij de andere zat, En het beste exemplaar van die twee anderen staat opgebouwd op een plank.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Over verkleuring gesproken, ik vraag mij af hoe de witte steentjes van de Saturn V het zullen gaan houden naar mate de tijd verstrijkt....

Zit je opeens met een gele raket :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

vhal schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:04:
Over verkleuring gesproken, ik vraag mij af hoe de witte steentjes van de Saturn V het zullen gaan houden naar mate de tijd verstrijkt....

Zit je opeens met een gele raket :/
Een jaar of 10 geleden hebben ze de samenstelling van de onderdelen gewijzigd zodat vergeling nauwelijks optreedt. Of dit echt zo is moet de tijd leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:10:
[...]

Een jaar of 10 geleden hebben ze de samenstelling van de onderdelen gewijzigd zodat vergeling nauwelijks optreedt. Of dit echt zo is moet de tijd leren ;)
Mijn Volkswagen T1 busje heeft er anders toch al last van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Het kan zijn dat mijn ogen mij bedriegen maar ik heb het idee dat mijn Saturn V al meerdere tinten wit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:22:
Het kan zijn dat mijn ogen mij bedriegen maar ik heb het idee dat mijn Saturn V al meerdere tinten wit heeft.
dat zouden natuurlijk productie verschillen kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Klopt!

Het is normaal bij Lego dat er binnen één kleur wat variatie zit,
De ene keer valt dat meer op dan de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashcat
  • Laatst online: 25-05 03:10
Spacecowboy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:08:
Na de 42043 (Mercedes Bez Arocs) is vandaag de 42055 binnen gekomen, de emmerwiel graafmachine: https://www.lego.com/en-u...ket-wheel-excavator-42055

Hopelijk biedt deze wat meer uitdaging dan de 42043/Arocs, want die vond ik uiteindelijk wat tegenvallen. Ben benieuwd hoe lang ik er mee bezig ben.... :)
Heb je wel eens Mocs gebouwd?
Deze avtoros lijkt me wel uitdagend om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03
Cool! Ziet er best wel een uitdaging uit ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Dat had ik al bij het bouwen.... Overigens ook bij de T1 zaten er al diverse tintjes wit. Ik probeer dan meestal zoveel mogelijk de wat "crème" kleurige blokjes bij elkaar te zetten zodat het minder opvalt.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Spacecowboy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:08:

De 42055 is vooral veel van hetzelfde. De bouw was alles behalve interessant. Maar je bent wel heel wat uren zoet 8)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online

Die heb ik ook! Wel goed kijken naar welke versie je neemt. Ik heb er enkele met drie grote lades die nooit vol komen. Ik ben fan van de 8 lade variant. Daar heb ik ooit bij bol eens met korting er 4 gekocht voor 15 euro per stuk oid. Toen waren ze gemiddeld 20 euro per stuk. Als ik nu kijk zijn de 8 lade varianten gemiddeld 29 euro.... :| en ik heb er nog wel wat nodig eigenlijk :)

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Sato schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:56:
[...]

Hangt niet alleen van compleetheid af maar ook de mate waarin de stenen verkleurd zijn moet je meenemen.

Zo heb ik er één compleet in perfecte staat (wit=wit, grijs=grijs) gekocht voor rond de €100,- zonder doos.
En in de jaren daarna heb ik er nog twee gekocht die aardig verkleurd waren voor onder of rond de €50,- per stuk. (waarvan 1 met doos.)

De perfecte zit inmiddels in de doos die bij de andere zat, En het beste exemplaar van die twee anderen staat opgebouwd op een plank.
Degene die ik gevonden heb is compleet, in doos. Eventuele vergeelde onderdelen zouden toch nog wel na te bestellen moeten zijn? De 8880 is overigens grotendeels zwart meen ik mij te herinneren. :)

Overigens is de vraagprijs €120, dus dat is precies binnen de bandbreedte die hierboven wordt aangegeven.
Nee nog nooit. Ik zat toevalligerwijs gister wel de Arocs te bekijken, en daar kwamen wel wat ideeën boven.... :)

Maar eerst de 42055/Emmerwiel afmaken, en dan de 8880 nog even bouwen, dus ik ben nog even onder de pannen....

[ Voor 22% gewijzigd door Spacecowboy op 19-10-2017 11:40 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Pin0 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Die heb ik ook! Wel goed kijken naar welke versie je neemt. Ik heb er enkele met drie grote lades die nooit vol komen. Ik ben fan van de 8 lade variant. Daar heb ik ooit bij bol eens met korting er 4 gekocht voor 15 euro per stuk oid. Toen waren ze gemiddeld 20 euro per stuk. Als ik nu kijk zijn de 8 lade varianten gemiddeld 29 euro.... :| en ik heb er nog wel wat nodig eigenlijk :)
Ik heb er in mijn enthousiasme in het begin idd vier gekocht met drie grote lades. Een paar lades gebruik ik voor Technic wielen en treinwrakken, de rest komt idd totaal niet vol :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister de F40 afgebouwd.. maar er zat een fout in de instructies..
Dus maar een custom build gedaan om hem RHD te maken :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22555069_10159532546480088_5027238315343378322_n.jpg?oh=6b7aaa64bef9e1b4ce4f7500f01b905c&oe=5A7BD509

Leuke build trouwens.. wel grappige technieken om de rare vormen van de F40 te creeeren...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 08:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Holy sh*t!

Kennisen uit Spanje hebben van een vriend van hun een boel lego gekregen.. Een deel mogen ze zelf houden, de rest gaan ze voor hem verkopen.

Niet zo enorm boeiend denk je dan (althans, gratis lego is altijd leuk, maar zal wel "troep" zijn).. Totdat je de foto's door krijgt... daar zit toch wat spul tussen zeg..
Niet alles met doos, maar wel alles compleet.

Imperial Shuttle 10212
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/10212-1.png
€300+ https://www.bricklink.com...atalogitem.page?S=10212-1

Green Grocer 10185
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/10185-1.png
€500+ https://www.bricklink.com...atalogitem.page?S=10185-1

En als ultieme klap op de vuurpijl, de Grand Carousel 10196 :o :o
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/10196-1.png
€900+ https://www.bricklink.com...atalogitem.page?S=10196-1

Verder nog heel wat andere Star Wars sets (klein tot middelgroot), de Ghost Busters HQ.

De Green Grocer mogen ze sowieso houden. Heb al dibs gezegd op de lego 10212 maar denk niet dat dit lukt -O- :+

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 19-10-2017 11:56 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
bohhh, Gimme :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Spacecowboy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:35:
Degene die ik gevonden heb is compleet, in doos. Eventuele vergeelde onderdelen zouden toch nog wel na te bestellen moeten zijn? De 8880 is overigens grotendeels zwart meen ik mij te herinneren. :)
Het interieur is wit, En de velgen ook. (Velgen zaten maar in twee sets.)
Nu zijn de onderdelen van de stoelen niet zo moeilijk te krijgen, Maar de plaat van de schakelbak is uniek voor deze set en helaas ook wit.

Tevens loop je bij sets van deze leeftijd het risico dat ook het licht grijs verkleurd kan zijn.
Indien mogelijk dus zelf gaan inspecteren, Zeker gezien de vraagprijs en vooral als de foto's maar uit één hoek zijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik weet niet hoe het nu zit, maar 2-3 jaar terug waren de witte 'vliegtuig onderdelen' die de leuningen vormen van de stoelen niet/nauwelijks te krijgen op bricklink nieuw(/niet verkleurd). Onderdeel zat geloof ik maar in 2 sets (8880 en Model Team dragracer). Samen met de witte gearbox het meest lastige onderdeel om te vervangen toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 12:59

JWR

almightyarjen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:20:
[...]

Ik zag je vraag op mijn Facebook :D

Het schuifsysteem zit vast. Er zit waarschijnlijk stof tussen (of cola oid :P ) Je kan de wissel los halen door het plaatje aan de onderkant los te trekken (je kan hem daarna wel weer aardig vast drukken) door een schroevendraaier er tussen te wurmen. Je kan er dan bij om het schoon te maken.

Edit: ik heb er zelfs een videootje van zie ik, zie op 1:30 ongeveer :)
Dankjewel voor je bericht! Ik ga er een voorzichtig open maken als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 14:50

Chakotay

Lick here to continue

De Women of NASA set is nu officieel aangekondigd :) Prijs lijkt redelijk met €25, al is er natuurlijk zomaar kans dat ze er in NL 5 á 10 euro bij doen. Ik ben benieuwd...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Chakotay schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:17:
De Women of NASA set is nu officieel aangekondigd :) Prijs lijkt redelijk met €25, al is er natuurlijk zomaar kans dat ze er in NL 5 á 10 euro bij doen. Ik ben benieuwd...
De Euro prijs in de officiële onthulling is altijd de Duitse prijs. Omdat wij in NL in het 21% BTW tarief zitten terwijl Duitsland in het 19% BTW tarief, en vanwege andere duistere redenen, is de NL prijs vrijwel altijd wat hoger. Ik schat dan ook dat de NL prijs €29,99 zal zijn.

edit ik lees zojuist dat de prijs in NL €26,99 zal zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 19-10-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
Iemand toevallig enig idee wanneer de lego kerst setjes in de winkel komen? 40262 en 40263 geloof ik? Op diverse Facebook groepen zie ik ze af en toe te koop staan en op Bricklink heeft iemand in Duitsland 59 van 1 op voorraad... Internet kan ik niets vinden behalve dat ze in usa en Canada? Te koop waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zijn er al mensen in de jaarbeurs wezen kijken? Is het de moeite waard om te kijken, als je geen zin hebt om bij een bak Lego te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
kokkie20 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:43:
Iemand toevallig enig idee wanneer de lego kerst setjes in de winkel komen? 40262 en 40263 geloof ik?
In principe komen beide sets rond 1 november uit, bron 1 en bron 2. Ik kijk er zelf ook al naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
Kapoen schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

In principe komen beide sets rond 1 november uit, bron 1 en bron 2. Ik kijk er zelf ook al naar uit :)
Ik ook vind het alleen appart dat sommige mensen ze nu al hebben en sommige al zoveel in bulk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
42erik schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:46:
Zijn er al mensen in de jaarbeurs wezen kijken? Is het de moeite waard om te kijken, als je geen zin hebt om bij een bak Lego te zitten?
Ik kom er net van terug. Ik vond het wel geslaagd voor een 'niet Lego bak zitter'. Tuurlijk zijn die bakken er genoeg, maar zag er ook een hoop mooie bouwwerken. Let wel ik weet niet hoeveel er al in de jaren er voor al stonden (sommige creaties die ik zag zijn van bouwers 1-3 jaar oud), want ik kwam er nu voor het eerst.

De 40-jaar Technic tribute tentoonstelling van allerlei Technic mijlpalen in die 40 jaar vond ik ook erg mooi. Bijna alle sets stonden er en sowieso de meest belangrijke.

Koop wel je kaartje online, want dat scheelt €5,50 (€19,50 ipv €25).
Pagina: 1 ... 25 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .