Lol, een soort duplo-technics gewordenkeverjeroen schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:43:
Niet helemaal LEGO, maar past ook zeker niet in het Kleine bouwsteentjes topic..
Inmiddels weer beschikbaar. Ik heb er al een paar dagen twee in mijn boodschappentas zitten maar iets houdt me tegenChakotay schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:23:
[...]
Opvallend hoe hard de Women of Nasa set gaat trouwens, nu al out of stock...
Je moet er een Saturn V bij bestellen?Reinier schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:40:
[...]
Inmiddels weer beschikbaar. Ik heb er al een paar dagen twee in mijn boodschappentas zitten maar iets houdt me tegen
Heb hem gelijk woensdag besteld. 's avonds betaald en ik zie net dat hij inmiddels is verzonden.Chakotay schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:23:
[...]
Saturn V in je schoen? Aardige schoenmaat heb je dan
Opvallend hoe hard de Women of Nasa set gaat trouwens, nu al out of stock... Goed dat ik die meteen woensdag besteld heb. Staat al een tijdje op 'in warehouse', ben benieuwd wanneer het verstuurd word.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Bij mij staat die helaas nog op backorder die ik woensdag heb besteldElectricHead schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:05:
[...]
Heb hem gelijk woensdag besteld. 's avonds betaald en ik zie net dat hij inmiddels is verzonden.

Als het op "in warehouse" staat kun je in elk geval niets meer veranderen. Bij status "backorder" kun je ze proberen te bellen.LTVDKTW schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:10:
Bij mij staat die helaas nog op backorder die ik woensdag heb besteld. Weet iemand of je het afleveradres nog kunt wijzigen?, want als die niet voor woensdag komt staat die anders straks een paar weken bij de buren
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Je kunt een nachtje in het LEGO House winnen... Maar Nederland en België staan niet bij de lijst landen die mee mogen doen 

Zie https://www.airbnb.com/night-at/lego-house voor meer foto's en om mee te doen als je in Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, Nieuw Zeeland, Canada (m.u.v. Quebec
), etc. woont

Zie https://www.airbnb.com/night-at/lego-house voor meer foto's en om mee te doen als je in Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, Nieuw Zeeland, Canada (m.u.v. Quebec

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Hmm, volgens mij heb ik het verkeerde hoofdje gekregen bij mijn Women of Nasa setje, iets zegt me tenminste dat Nancy G. Roman niet zo'n masker had:

De voorkant klopt ook niet, geen bril:

Maar weer even aanmelden bij Lego... Slordig, mijn Saturn V had ook al een misprint.
Edit: hm, staat ook (nog) niet in de partslist van Lego. De 80 chars in het opmerkingen field was net genoeg voor een beschrijving + imgur-linkje, hopelijk is het duidelijk.

Maar weer even aanmelden bij Lego... Slordig, mijn Saturn V had ook al een misprint.
Edit: hm, staat ook (nog) niet in de partslist van Lego. De 80 chars in het opmerkingen field was net genoeg voor een beschrijving + imgur-linkje, hopelijk is het duidelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 04-11-2017 13:29 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ai pijnlijke misser! Hier eindelijk de Saturn 5 binnen maar ik heb nog maar weinig dozen gezien die er zo mooi uit zien! Dit is echt een prachtig uitgewerkt idee!
@Chakotay Ik heb mijn bestelling binnen. Nog niet begonnen aan de bouw. Zal morgenavond eens even kijken of ik zin heb. En of het hoofd dan ook verkeerd is.
Mijn Saturn V kwam gisteren ook binnen, samen met twee freebies. 
Nu nog maar zes weken wachten...
Nu nog maar zes weken wachten...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Toen ik het vroeg stond die nog in backorder, inmiddels is dat veranderd naar in warehouse, hopelijk dus toch nog op tijd binnenMappy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:13:
[...]
Als het op "in warehouse" staat kun je in elk geval niets meer veranderen. Bij status "backorder" kun je ze proberen te bellen.

#throwbacksunday
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
De nieuwe helm bij Redshirt en Blueshirt kan ik nog wel overheen komen
, maar die middelste moet natuurlijk deze zijn...

En horen Blueshirt en Blackshirt er wel bij?
Classic Space puristen kom d'r maar in!

En horen Blueshirt en Blackshirt er wel bij?
Classic Space puristen kom d'r maar in!
[ Voor 32% gewijzigd door GeeBee op 05-11-2017 17:11 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Wat voor modular? Ben benieuwd wat je van die twee sets gaat maken.himlims_ schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:18:
@almightyarjen ... semi offtopic; hoe gaat het met idea van jouw trainstation?
nu 2x hoekrestaurant en 2x pizza truck onderweg; benieuwd of er een modular van kan maken
Ondertussen probeer ik mijn Saturn V te lanceren 

Met wat kabels binnen in de raket lukt het nu om hem aan een draadje wat er bovenuit komt op te tillen

Met wat kabels binnen in de raket lukt het nu om hem aan een draadje wat er bovenuit komt op te tillen
Dit ziet eruit als Leia die bij de UCS Millenium Falcon hoort! Dus voor een verkeerd verpakt hoofdje, geen slechte deal ;-)Chakotay schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:22:
Hmm, volgens mij heb ik het verkeerde hoofdje gekregen bij mijn Women of Nasa setje, iets zegt me tenminste dat Nancy G. Roman niet zo'n masker had:
[afbeelding]
[afbeelding]
@Chakotay Ik heb hem gisteravond in elkaar gezet. Leuk grappig setje, alle hoofden klopten precies. Dus je hebt een unicum te pakken!!
commentator schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:13:
Weer even een update van de werkzaamheden aan de Lego kerst berg/tunnel
[afbeelding]
Misschien nog wat meer van die sneeuwverzamelplaatjes op de uitstekende vlakken doen (zie nog wat grijze ipv witte "verzamelvlakken"? Effect vind ik wel erg cool
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bij mij is de Saturn V zaterdag ook geleverd en gisteren heb ik die in elkaar gezet in 4 uurtjes. Wat een geweldige build! Natuurlijk zit er behoorlijk wat repetitie in, maar de build was leuk en uitdagend. Ik was verbaast hoe goed en stevig de raket in elkaar zit.
Ik heb hier erg lang op moeten wachten, want vanaf introductie heb ik de Saturn V willen bestellen, maar nu dus toch (even) beschikbaar geweest in de shop.
De Ideas sets doen het goed hier. Hier zijn Wall-e en de Saturn V favoriet.
Ik heb hier erg lang op moeten wachten, want vanaf introductie heb ik de Saturn V willen bestellen, maar nu dus toch (even) beschikbaar geweest in de shop.
De Ideas sets doen het goed hier. Hier zijn Wall-e en de Saturn V favoriet.
[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-11-2017 09:39 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
MF = Millennium Falcon en niet de Saturn V die jij waarschijnlijk bedoeltSpeedingWilly schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:28:
Bij mij is de MF zaterdag ook geleverd en gisteren heb ik die in elkaar gezet in 4 uurtjes. Wat een geweldige build! Natuurlijk zit er behoorlijk wat repetitie in, maar de build was leuk en uitdagend. Ik was verbaast hoe goed en stevig de raket in elkaar zit.
Ik heb hier erg lang op moeten wachten, want vanaf introductie heb ik de MF willen bestellen, maar nu dus toch (even) beschikbaar geweest in de shop.
De Ideas sets doen het goed hier. Hier zijn Wall-e en de MF favoriet.
4 uur bouwtijd voor de Falcon lijkt me best een prestatie
Als het die kleine is kan het welChakotay schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:34:
4 uur bouwtijd voor de Falcon lijkt me best een prestatie
Je hebt gelijk! Thanks! Tekst is aangepast.chrisO schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:33:
[...]
MF = Millennium Falcon en niet de Saturn V die jij waarschijnlijk bedoelt

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-11-2017 09:42 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Deze?

Nee deze
(al bedoelde ik eigenlijk de 75105
Ha, reactie van de Lego klantenservice nav mijn incorrecte minifig-hoofdje voor de Women of NASA set. Ze kunnen een vervangende opsturen, maar als bewijs van aankoop moet ik even een serienummer van achterop de instructies opsturen. Daarnaast staat er ook ergens een manufacture-code op de doos ergens waarmee te achterhalen vanuit welke fabriek het komt, die willen ze ook hebben om te kijken waar de man met de zweep heen moet 
Nette service weer, maar dat had ik ook wel verwacht. Wel grappig om te zien dat er voor een licenced element als een minifig-hoofdje meer checks in zitten dan een generiek blokje, dat no questions asked word opgestuurd.
Nette service weer, maar dat had ik ook wel verwacht. Wel grappig om te zien dat er voor een licenced element als een minifig-hoofdje meer checks in zitten dan een generiek blokje, dat no questions asked word opgestuurd.
Over de 75105 MF gesproken ... Er gaan geruchten dat die speelformaat MF er binnenkort uit gaat zodat er volgend jaar, ter gelegenheid van de nieuwe Han Solo film, ook een nieuwe Lego MF set van dat formaat uit kan komen. Dan wordt dat wel een geheel nieuwe (jongere) MF met andere kleuren zoals die in de film een grote (?) rol zal spelen. Tenslotte heeft Han Solo die MF in een Sabacc Tournooi gewonnen van Lando Calrissian en dat zal wel een prominente scene in die film worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 06-11-2017 10:01 ]
Het zou me niks verbazen als dat ook tegen wederverkopers is.Chakotay schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:00:
Goedkope blokjes van Bricklink halen en dan doen alsof je de unieke elementen mist, zodat je goedkoper zo'n set compleet kan maken en duur doorverkopen.
Taru tossing moet een olympische sport worden
Er stond ook nog een extra opmerking bij, "zoals in onze licentieoverheenkomst is vastgelegd, mochten wij gelicenceerde onderdelen slechts 1x vervangen".Shin_Alu schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:33:
[...]
Het zou me niks verbazen als dat ook tegen wederverkopers is.
Goedkope blokjes van Bricklink halen en dan doen alsof je de unieke elementen mist, zodat je goedkoper zo'n set compleet kan maken en duur doorverkopen.
Iemand voucher 11 in nederland kunnen "claimen"?
In de legoshop in Oberhausen konden ze helaas niets betekenen.
ik wilde gaan vragen of iemand wist wat die voucher deed, want als ik naar lego.com/calender ga krijg ik een page not found..leosand schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:35:
Iemand voucher 11 in nederland kunnen "claimen"?
Iemand naar de lego tentoonstelling afgelopen weekend geweest in Sint-Niklaas?
Misschien een rare vraag maar hoe kom je aan die vouchers eigenlijk?mschol schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:03:
[...]
ik wilde gaan vragen of iemand wist wat die voucher deed, want als ik naar lego.com/calender ga krijg ik een page not found..
Van mijn eigen post in aanbiedingen topic:mschol schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:03:
[...]
ik wilde gaan vragen of iemand wist wat die voucher deed, want als ik naar lego.com/calender ga krijg ik een page not found..
1 t.e.m. 12 november

Deze promo werkt ook in Nederland als je één van de sets in de lijst selecteert.
Die hangen aan een muurkalender die je kan verkrijgen in de Lego stores tijdens de eindejaarsperiode. Verleden jaar was het zo dat je een sticker kreeg op je aankoopbon tijdens een zekere periode (ik dacht in november). Bij de volgende aankoop (december t.e.m. januari afaik) kreeg je dan die kalender mee op vertoon van die sticker. Voor dit jaar is er nog géén aankoopperiode gekend dacht ik.Tomba schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 06:30:
[...]
Misschien een rare vraag maar hoe kom je aan die vouchers eigenlijk?

[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 07-11-2017 13:51 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
*knip* Laten we dat maar niet doen, bovendien is dit topic niet bedoelt voor aanbiedingen.
[ Voor 76% gewijzigd door naitsoezn op 07-11-2017 09:59 ]
Ow nice, vanaf wanneer zouden deze er moeten hangen voor 2018? Ben deze maand nog in Berlijn en de Lego Store stond toch wel op de lijst van te bezoeken plaatsenKapoen schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:03:
[...]
Die hangen aan een muurkalender die je kan verkrijgen in de Lego stores tijdens de eindejaarsperiode. Verleden jaar was het zo dat je een sticker kreeg op je aankoopbon tijdens een zekere periode (ik dacht in november). Bij de volgende aankoop (december t.e.m. januari afaik) kreeg je dan die kalender mee op vertoon van die sticker. Voor dit jaar is er nog géén aankoopperiode gekend dacht ik.
[afbeelding]
Terugkoppeling afwikkeling doos Old fishing store met 5 ontbrekende zakjes:
Binnen 2 dagen reactie op email gehad met een retourcoupon, daarmee doos ingeleverd bij postNL. Het verzendbewijs vervolgens naar lego gemaild waarop lego een nieuwe set naar mij heeft toegestuurd die ik afgelopen maandag heb mogen ontvangen!
Vrij snelle en vlotte service dus!
Binnen 2 dagen reactie op email gehad met een retourcoupon, daarmee doos ingeleverd bij postNL. Het verzendbewijs vervolgens naar lego gemaild waarop lego een nieuwe set naar mij heeft toegestuurd die ik afgelopen maandag heb mogen ontvangen!
Gewoon omdat het kan 
Vandaag naar kruidvat geweest, 2x de setje 40206 gekocht (was in de aanbieding daar voor 8 euro de stuk
)
Dus gelijk maar in LDD aan de slag gegaan om er een koppel van te maken
Kerstman + Kerstvrouw
(Kerstman gewoon licht aangepast naar "kerstvrouw"
)
Vandaag naar kruidvat geweest, 2x de setje 40206 gekocht (was in de aanbieding daar voor 8 euro de stuk
Dus gelijk maar in LDD aan de slag gegaan om er een koppel van te maken
Kerstman + Kerstvrouw
(Kerstman gewoon licht aangepast naar "kerstvrouw"

Helaas heb ik nog geen details gelezen ivm de nieuwe kalender. De winkel in Berlijn zou ik ook wel willen bezoeken, volgens mij is die net zo groot als de winkel op Leicester SquareTomba schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:10:
[...]
Ow nice, vanaf wanneer zouden deze er moeten hangen voor 2018? Ben deze maand nog in Berlijn en de Lego Store stond toch wel op de lijst van te bezoeken plaatsen
Winter is coming dus meer tijd om bezig te zijn met de lay-out 
Gister toch wel een mijlpaal bereikt met de 100ste meter kabel!! Wat een werk gaat daar inzitten...
Alle wissels/overgangen en seinen werken nu op afstand en alle kabels zijn weggewerkt onder de tafel. Ik heb nog 4 seinlampjes te gaan en daarna maar eens alle dozen en losse steentjes opruimen/inventariseren en sorteren zodat ik de stad beter kan indelen en aankleden.
Verlichting komt pas op het laatst, ben voorlopig dus nog niet klaar met kabels leggen
Gister toch wel een mijlpaal bereikt met de 100ste meter kabel!! Wat een werk gaat daar inzitten...
Alle wissels/overgangen en seinen werken nu op afstand en alle kabels zijn weggewerkt onder de tafel. Ik heb nog 4 seinlampjes te gaan en daarna maar eens alle dozen en losse steentjes opruimen/inventariseren en sorteren zodat ik de stad beter kan indelen en aankleden.
Verlichting komt pas op het laatst, ben voorlopig dus nog niet klaar met kabels leggen
Foto van onderkant tafel?moer schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:39:
Winter is coming dus meer tijd om bezig te zijn met de lay-out
van de bovenkant is anders ook interessant om te zien
Verkaardagscadeautje boor me van Mrs Eagle:

En uiteraard de 24 in 1 kerstdoos er bij
Nou nog tijd om te bouwen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Vandaag gekocht bij Intertoys in Alphen a/d Rijn voordat hij niet meer te koop is.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zal nog wel een paar jaar duren voordat deze set niet meer te koop is, ha ha ha. Eerst gaat dit jaar de Ferrari F40 eruit, en dan volgend jaar ... wie weet, de VW T1 Camper Van of de Mini Cooper.aReaRe schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:15:
[afbeelding]
Vandaag gekocht bij Intertoys in Alphen a/d Rijn voordat hij niet meer te koop is.Leuk voor naast de Bulli (10220)
Maar het is sowieso een mooi model en erg leuk om te bouwen. Veel plezier er mee!
Een ontwerp van jou? De humor heeft iets weg van jouw stijlMappy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:34:
Ik kwam deze tegen bij een wedstrijd "bouw een lange trein"
[afbeelding]
Nee, niet van mij. Daarom zei ik dat ik 'm ergens tegenkwamKapoen schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:22:
Een ontwerp van jou? De humor heeft iets weg van jouw stijl
Plaatje is klikbaar voor meer info! Ik moest er wel zo om lachen dat ik 'm hier even wilde delen

Hij is idd erg grappigMappy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:11:
[...]
Nee, niet van mij. Daarom zei ik dat ik 'm ergens tegenkwam
Plaatje is klikbaar voor meer info! Ik moest er wel zo om lachen dat ik 'm hier even wilde delen
Voor de liefhebbers...
Saturn staat weer op naleveren!
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Thanks, gelijk besteld samen met het Women of NASA setjeD75 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:26:
Voor de liefhebbers...
Ik heb mezelf ooit bijna ‘wagenziek’ nou ja ‘treinziek’ gekregen omdat ik dacht dat het perron wegreed ipv de treinMappy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:11:
[...]
Nee, niet van mij. Daarom zei ik dat ik 'm ergens tegenkwam

En dan zie je dus die moc die jij gelinkt hebt
wow die WoW moc is gaaf zeg!
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Jammer dat er 1 huisje mist
en het hedendaagse Theramore in WoW gedegradeerd is tot wat puinhopen en een krater nadat de Horde er huis hielden.
Naar ‘t schijnt gaat de Alliance ook een feestje bouwen in Lordaeron/Undercityvhal schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:52:
Jammer dat er 1 huisje misten het hedendaagse Theramore in WoW gedegradeerd is tot wat puinhopen en een krater nadat de Horde er huis hielden.
@Physx Heb je ook een link met grotere foto's van die mocs per toeval?
[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 09-11-2017 15:21 ]
https://www.flickr.com/photos/mark-of-falworth/Kapoen schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:11:
[...]
Naar ‘t schijnt gaat de Alliance ook een feestje bouwen in Lordaeron/UndercityEn Teldrassil gaat ook the way of the dodo, dus dat worden ook vurige mocs in de toekomst?
@Physx Heb je ook een link met grotere foto's van die mocs per toeval?
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Bedankt
Die 'Mark of Falworth' kan wel een aardig stukje bouwen als ik z'n albums zo eens bekijk

Goed bedoeld, maar je advertentie pluggen is niet toegestaan.
[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 09-11-2017 22:59 ]
Verwijderd
Dat moet toch lekker zijn als bedrijf dat je nog zulke service kan bieden. Vrijwel elk ander product heeft zo;n kleine marge dat service gewoon niet meer kan.Pandemic schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:38:
Het was inderdaad met de beste bedoelingen. Mijn excuses dat ik die regel over het hoofd gezien had.Haay schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:37:
[mbr]Goed bedoeld, maar je advertentie pluggen is niet toegestaan. :)[/]
Het boek waar we op zaten te wachten 
This in-depth LEGO Storage Guide helps you understand your LEGO collection, find the best way to organize your LEGO bricks, and discover the best LEGO storage for your home and budget. It also includes recommendations for displaying and storing your LEGO minifigures.
helemaal gratis @
http://brickarchitect.com/guide/
Met een mooie grafieken:

This in-depth LEGO Storage Guide helps you understand your LEGO collection, find the best way to organize your LEGO bricks, and discover the best LEGO storage for your home and budget. It also includes recommendations for displaying and storing your LEGO minifigures.
helemaal gratis @
http://brickarchitect.com/guide/
Met een mooie grafieken:

[ Voor 15% gewijzigd door leosand op 10-11-2017 09:01 ]
op dezelfde site ook erg handige labels !
http://brickarchitect.com/labels/
voor als je dan toch eens aan sorteren toe komt
artikel was compleet nutteloos - die labels daarin tegenavdieren schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:13:
op dezelfde site ook erg handige labels !

Ik doe af en toe 'sorteersessies', dat is ook een soort van ontspanning voor mij vreemd genoegavdieren schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:13:
Alleen blijf ik altijd twijfelen of ik al dan niet genoeg of teveel categoriën heb gemaakt.
Of af en toe merk ik op dat ik een zelfde onderdeel in verschillende zakjes of doosjes sorteer

Lego sorteren zou best een interessant vak kunnen zijn in een IT gerelateerde opleiding denk ik.
Als je Lego moet sorteren, heb je te weinig gebouwd
Mja, als je veel gebouwd hebt heb je meestal ook een probleem met stof

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als je, je LEGO enkel opbergt in opbergdozen etc.., dan kan je het net zo goed verkopen. LEGO is om mee te bouwen en/of spelen!The Eagle schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:45:
Mja, als je veel gebouwd hebt heb je meestal ook een probleem met stof
Stof gaat er vanzelf vanaf, als je maar vaak genoeg je bouwwerken weer uit elkaar haalt, om er weer iets nieuws van te bouwen.
Ik bouw een set en zet het in een vitrine.
Valt dat onder 'ongesorteerd' of onder 'gesorteerd op set'
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
volgens mij heeft @The Eagle een uitgebouwde rode testcar uit de jaren '80 staan. Ik geloof graag dat daar na 30 jaar aardig wat stof heeft verzameldchrisO schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:08:
[...]
Als je, je LEGO enkel opbergt in opbergdozen etc.., dan kan je het net zo goed verkopen. LEGO is om mee te bouwen en/of spelen!
Stof gaat er vanzelf vanaf, als je maar vaak genoeg je bouwwerken weer uit elkaar haalt, om er weer iets nieuws van te bouwen.
ik zoek nog een vitrinekast voor 2 MF'sSangre schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:17:
Ik bouw een set en zet het in een vitrine.

Ikea Pax linnen kast en dan zelf een glazen deur voor maken? 
Hij is uit mijn hoofd uit november 1989 of 1990. En idd, daar zit heel wat stof op, want nooit echt stofvrij gestaan. Als iemand nog tips heeft hoe ik die ooit stofvrij zou moeten krijgen, liefst zonder hem te slopen.....almightyarjen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:29:
[...]
volgens mij heeft @The Eagle een uitgebouwde rode testcar uit de jaren '80 staan. Ik geloof graag dat daar na 30 jaar aardig wat stof heeft verzameld
Ik vind de in dit topic de laatste tijd wel erg veel 'kijk eens wat ik heb gekocht', 'aanbieding zus, en zo', 'lelijke kerstman kruidvat', etc posts voorbij komen.
Dus tijd voor een filmpje, met eigen bouwsels..
Mijn tunnel ondergaat een kleine upgrade gekregen en wat meer aankleding rondom de tunnel. Op mn YT kanaal staan ook de eerdere City updates.
p.s. eindelijk in Vegas voor elkaar gekregen om op 1440P te renderen.

Dus tijd voor een filmpje, met eigen bouwsels..
[ Voor 8% gewijzigd door keverjeroen op 10-11-2017 14:03 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Dat vind ik nu ook. Er komen hier te veel "kijk eens wat ik heb gekocht" posts voorbij.keverjeroen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:02:
Ik vind de in dit topic de laatste tijd wel erg veel 'kijk eens wat ik heb gekocht', 'aanbieding zus, en zo', 'lelijke kerstman kruidvat', etc posts voorbij komen.![]()
Dus tijd voor een filmpje, met eigen bouwsels..Mijn tunnel ondergaat een kleine upgrade gekregen en wat meer aankleding rondom de tunnel. Op mn YT kanaal staan ook de eerdere City updates.
[video]
Helaas schieten mijn mocs niet echt op
Maar Work In Progress foto's zijn vaak ook al leuk!chrisO schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:10:
[...]
Dat vind ik nu ook. Er komen hier te veel "kijk eens wat ik heb gekocht" posts voorbij.
Helaas schieten mijn mocs niet echt opvanwege tijdgebrek. Wat waarschijnlijk ook niet helpt, is het 'tegelijkertijd' werken aan 3 mocs.
Ah, begint al aardig ergens op te lijken, leuk!keverjeroen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:02:
Ik vind de in dit topic de laatste tijd wel erg veel 'kijk eens wat ik heb gekocht', 'aanbieding zus, en zo', 'lelijke kerstman kruidvat', etc posts voorbij komen.![]()
Dus tijd voor een filmpje, met eigen bouwsels..Mijn tunnel ondergaat een kleine upgrade gekregen en wat meer aankleding rondom de tunnel. Op mn YT kanaal staan ook de eerdere City updates.
[video]

Ok, dan zal ik vanavond een WIP of 2 tonen. Vooral de WIP van mijn technic MOC zal leuk zijn, kan je lachen om/over mijn technic building skill, of eerder het gebrek er aankeverjeroen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:11:
[...]
Maar Work In Progress foto's zijn vaak ook al leuk!
@keverjeroen Die nieuwe bogen vind ik persoonlijk wel mooier. Ook blij om te zien dat het daar ook nog een chaos is met steentjes
Nou hier dan ook maar een erg scherpe Work in progress foto van de bovenkant van de tafel
Nou hier dan ook maar een erg scherpe Work in progress foto van de bovenkant van de tafel

Ik kan wel heel veel dozen posten, maar ik moet eerst nog verhuizen.keverjeroen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:02:
[video]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
@keverjeroen @moer ziet er gaaf uit
. Heb zelf weinig om te laten zien, rond januari/ februari zal ik wel wat nieuws in elkaar gefrutseld hebben
.
200 fish found!
Leuk om te zien, @moer ! En ja, als ik bezig ben is het een chaos van steentjes. Dat vind ik toch handiger bouwen. Als ik straks (voorlopig) klaar ben met de tunnel ga ik eerst alles weer netjes terug in de sorteerbakjes doen en dan weer ergens anders in de 'stad' aan de slag. 
Iets heel anders, ik werd getriggerd door dit bericht: nieuws: Minister: geen actie tegen scrapingsite van Rus met 4,3 miljoen besta...
Dus ben ik eens naar Docplayer gegaan en LEGO ingetypt. Dan krijg je best leuke LEGO boeken te zien. Ook veel onderwijs-achtige LEGO handleidingen. Veel NXT dingen ook. .nl geeft overigens alleen Nederlandse resultaten, de .net doet nu helemaal niks bij mij.
Iets heel anders, ik werd getriggerd door dit bericht: nieuws: Minister: geen actie tegen scrapingsite van Rus met 4,3 miljoen besta...
Dus ben ik eens naar Docplayer gegaan en LEGO ingetypt. Dan krijg je best leuke LEGO boeken te zien. Ook veel onderwijs-achtige LEGO handleidingen. Veel NXT dingen ook. .nl geeft overigens alleen Nederlandse resultaten, de .net doet nu helemaal niks bij mij.
Helemaal gemist dat deze set er kwam (iets minder actief met Lego ook.,..) ook snel maar eens bestellen om de boel compleet te houden.The Eagle schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:55:
Verkaardagscadeautje boor me van Mrs Eagle:
[afbeelding]
In het kader van eigen projecten laten zien, hierbij een Tweakers-only screenshot van de animation series E02 die volgende week online komt 

En ook mooi uitgelicht zo!almightyarjen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:38:
In het kader van eigen projecten laten zien, hierbij een Tweakers-only screenshot van de animation series E02 die volgende week online komt
[afbeelding]
@almightyarjen Het is dat je weet dat ie van Lego is, maar dit zou zo een foto vanaf een echte lanceerbasis kunnen zijn (denk ik, ik ben er niet zo in thuis)
Het scheelt niet veelGuardian1980 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:35:
@almightyarjen Het is dat je weet dat ie van Lego is, maar dit zou zo een foto vanaf een echte lanceerbasis kunnen zijn (denk ik, ik ben er niet zo in thuis)

Mooi die nieuwe raket-set.
Misschien wel effe nadenken en kijken waar je em gaat zetten als ie af is ?!
Misschien wel effe nadenken en kijken waar je em gaat zetten als ie af is ?!
Dat je daar allemaal nog tijd voor hebt...almightyarjen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:38:
[afbeelding]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Gdag Kapoen,Kapoen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:35:
[...]
Alleen blijf ik altijd twijfelen of ik al dan niet genoeg of teveel categoriën heb gemaakt.
Of af en toe merk ik op dat ik een zelfde onderdeel in verschillende zakjes of doosjes sorteer![]()
Lego sorteren zou best een interessant vak kunnen zijn in een IT gerelateerde opleiding denk ik.
Sorteren en een goede indeling maken is echt een bestaand vak.
In sommige studies komt het als vak aan de orde.
Oa in het bibliotheekwezen (heh bestaat dat nog ?! - ja dat is nog een studie, ja).
Maar ook in de filosofie, in de biologie, en bij helemaal nieuw bouwen en inrichten van grote databases.
In de filosofie hebben ze het dan over taxonomie.
In gewone mensentaal zou je kunnen zeggen 'categoriseren' of ' classificeren'.
En net als bij lego-steentjes gaat het erom dat je niet teveel verschillende criteria hanteert voor het indelen.
En liefst helemaal geen gemengde categorieën/groepen.
Daarnaast dat je aantal categorieën/groepen niet te groot en niet te klein is.
Mooi vak !
[ Voor 3% gewijzigd door SpaceKees_ op 11-11-2017 12:23 ]
Leuk gedaan die zelfbouw huisjes naast die Unox set (1592)moer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:39:
@keverjeroen Die nieuwe bogen vind ik persoonlijk wel mooier. Ook blij om te zien dat het daar ook nog een chaos is met steentjes![]()
[afbeelding]
Wat ik me effe afvroeg: heb jij je monorail onder iedere pijler gewoon een extra pijler gedaanom hem op te hogen? En hoe heb je dat met het station gedaan?
Op ideas heb je er eentje die meer lijkt dan deze. In het licht zie je wel duidelijke verschillenGuardian1980 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:35:
Ik werk 32 uur, de "vijfde dag" besteed ik aan mijn Youtube/Lego. Daarnaast was dit ding al gebouwd voordat ik vader werdGeeBee schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:04:
[...]
Dat je daar allemaal nog tijd voor hebt...
Ik heb studies (Graduaat, Belgisch equivalent van HBO en tegenwoordig Bachelor) gedaan in systeemanalyse en softwareontwikkeling. Vandaar dat ik soms gek word van al de mogelijkheden bij het sorteren van blokjes denk ikSpaceKees_ schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:22:
[...]
Maar ook in de filosofie, in de biologie, en bij helemaal nieuw bouwen en inrichten van grote databases.
Lego sorteren heb ik jammer genoeg nooit gekregen als case study of vak, we beperkten ons tot een bedrijfseconomische context. Uiteraard kan je de basisprincipes uitwisselen, maar een Lego collectie kan je niet volledig normaliseren of een ander abstract objectmodel op loslaten.
[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 11-11-2017 14:30 ]
Bedankt, er staat 1 zelfbouwhuisje, naast de Unox set staat staat het chocomel gebouw 1620. Aan de overkant van de straat staat de Main street 6390.The Eagle schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:01:
[...]
Leuk gedaan die zelfbouw huisjes naast die Unox set (1592)
Wat ik me effe afvroeg: heb jij je monorail onder iedere pijler gewoon een extra pijler gedaanom hem op te hogen? En hoe heb je dat met het station gedaan?
Bij de monorail heb ik er inderdaad een extra pijler onder gezet. Dit is een tijdelijke oplossing en ga ik in de toekomst nog aanpassen. Hij is nu iets te hoog maar kon niet anders bij gebrek aan rechte stukken rails. Ander probleem is de ondersteuning waar hij over 7 stuks spoor moet zoals je hier ziet (is wat oudere foto, heb het nu beter opgelost maar nog niet optimaal)

Achter het Chocomel gebouw gaat de rails trouwens weer naar beneden naar de normale hoogte en aan het eind (achter het gele station) staat het originele monorail station.
Oude foto:

Dat gebied moet ik nog onder handen nemen, station moet nog afgemaakt worden en wil het ook combineren met de monorail.
net bericht van lego dat mijn star wars VIP kaart onderweg is 
vandaag mini billund en brickworld in heerlen bezocht
helaas bij de laatste de expo niet bezocht ivm tijd
van mini billund was vooral dat museum toch wel erg tof
die panorama was ook mooi maar erg weggestopt in het pand

vandaag mini billund en brickworld in heerlen bezocht
helaas bij de laatste de expo niet bezocht ivm tijd
van mini billund was vooral dat museum toch wel erg tof
die panorama was ook mooi maar erg weggestopt in het pand
Even een vraag over iets wat ik op de bouwblokjes beurs in Hardenberg heb gezien dit jaar:

Een baan waar ze auto's over heen lieten rijden na opladen(?) van de auto. Het waren wel gewone lego auto's. Iemand een idee wat voor systeem dit is? Het mechanisme zit in de splitsing midden onderin de foto.

Een baan waar ze auto's over heen lieten rijden na opladen(?) van de auto. Het waren wel gewone lego auto's. Iemand een idee wat voor systeem dit is? Het mechanisme zit in de splitsing midden onderin de foto.
https://www.bricklink.com...catalogitem.page?S=8364-1Exocet schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:38:
Even een vraag over iets wat ik op de bouwblokjes beurs in Hardenberg heb gezien dit jaar:
[afbeelding]
https://www.bricklink.com...catalogitem.page?S=4588-1
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked