Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
O ja, Action??? Hoe zien die flesjes eruit, die ga ik scoren !aReaRe schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:46:
[...]
Spuitbusje perslucht die je voor minder dan €2.00 haalt bij de Action! Zo hou ik mijn Lego bouwstukken redelijk schoon.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Beetje dit idee:pixels66 schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:56:
[...]
O ja, Action??? Hoe zien die flesjes eruit, die ga ik scoren !

* aReaRe kijkt in zijn voorraad en ziet er nog 6 staan
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Voor als je een half uurtje over hebt
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik vind alleen de schaalgrootte ten opzichte van de Bullie te groot. De Kever is groter dan de Transporter terwijl dat ik werkelijkheid andersom is.
Details zijn aardig (pseudo look alike boxermotor, copie van de Transporter), de stikkers (wel lastig als je lompe poten hebt dus voorzichtig met pincet aangebracht) en hij staat gekentekend op een Wolfsburg kenteken.

https://www.telegraaf.nl/...t-twee-jaar-cel-in-belgie
2 Jaar cel voor 21 dure Lego bouwdozen in België, hier (NL) gaan ze met 40 uur taakstraf naar huis
In Nederland loont misdaad dan ookaReaRe schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:48:
Oke, nieuws uit de Telegraaf:
2 Jaar cel voor 21 dure Lego bouwdozen in België, hier (NL) gaan ze 40 uur taakstraf naar huis
De Kever ziet er leuk uit, maar ik vind hem (te) duur in vergelijking met de andere Creator Expert autos
[ Voor 12% gewijzigd door chrisO op 13-11-2017 15:55 ]
Trespassers will be bricked. QEDaReaRe schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:48:
Oke, nieuws uit de Telegraaf:
2 Jaar cel voor 21 dure Lego bouwdozen in België, hier (NL) gaan ze 40 uur taakstraf naar huis
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het was het afhangen van die deuren, daar had ik door onduidelijkheden met onderdeel nummer 6151671Reinier schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:52:
@aReaRe toevallig heb ik hem vandaag gebouwd. Heb er wel plezier in gehad. Ik geloof niet dat ik de portieren lastig vond. De kleur is erg leuk!

wat problemen met het afhangen. Uiteindelijk wat zitten prutsen (5 mm) en ton paste het wel en gingen de deuren wel dicht. (stap 104, maar zag later in stap 119) wat ik fout had gedaan

En verder kijken of ik nog wat van die blauwe platte rondjes teveel heb dan kan ik de de voorklep glad trekken (die 6 studs) voor het voorraam.
[ Voor 10% gewijzigd door aReaRe op 13-11-2017 17:14 ]
Bij de seizoens gebonden items bij S@H staat dat er een aantal sets op: Binnenkort uit handel
Iemand enig idee wanneer dat zou moeten gebeuren?
Gaat mij voornamelijk om de 2 mini winter setjes (Alhoewel ik twijfel dat ze die zo snel eruit zullen halen)
Zit alleen nog te wachten op de notenkraker promo (geloof 23 tot 27 november?)
Waarschijnlijk zijn ze eind november nog wel beschikbaar. Maar soms gaan de seizoensgebonden setjes heel hard.kokkie20 schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:53:
Vraagje (just to be safe)
Bij de seizoens gebonden items bij S@H staat dat er een aantal sets op: Binnenkort uit handel
Iemand enig idee wanneer dat zou moeten gebeuren?
Gaat mij voornamelijk om de 2 mini winter setjes (Alhoewel ik twijfel dat ze die zo snel eruit zullen halen)
Zit alleen nog te wachten op de notenkraker promo (geloof 23 tot 27 november?)
Ik ben in het verleden wel eens setjes misgelopen door te lang te wachten met bestellen of te laat op de Lego-website te kijken.
De Paasvignette heb ik zelfs achteraf nog gekocht met een dikke korting via hun sales&deals pagina.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Heb hem in 4 lange avonden in elkaar gezet, lekker rustig aan en genieten!

Stiekem even mee zitten spelen met wat blokjes opgraven en in de bak gooien met de arm. Werkt redelijk goed 😜
[ Voor 20% gewijzigd door Marsman83 op 13-11-2017 23:16 ]
Toen ik in Londen was afgelopen herfstvakantie stond het in de Leicester Square Lego winkel ook vol met de Thanksgiving vignette terwijl de Halloween vignette niet meer te krijgen was. Heb er nog naar gevraagd en ze zeiden misschien nog wat binnen te krijgen, maar dat was niet het geval in de dagen daarna toen ik bijna dagelijks weer die winkel bezocht. Online was de Halloween vignette nog wel gewoon verkrijgbaar dus toen maar online samen met de Women of NASA mee besteld.Kapoen schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:04:
Online gaan die setjes minder snel uit stock dan in de echte winkels heb ik de indruk. Toen ik enkele weken geleden in Wijnegem was hadden ze de Halloween set niet meer in stock, maar wel de Thanksgivingvignette.
De Paasvignette heb ik zelfs achteraf nog gekocht met een dikke korting via hun sales&deals pagina.
Ik denk trouwens dat het een foutje op de website is dat de Christmas Town Square al op "Binnenkort uit handel / Retiring Soon" staat terwijl het Halloween Haunt setje nog op "Nieuw" staat.
Maar goed, gebeuren wel vaker vreemde dingen in de Lego webwinkel.
Welke is dat? Ik kan hem zo snel niet vinden.Gim schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:42:
Bruiloft bedankt setje gaat blijkbaar ook binnen kort uit de handel (stond ook bij seizoensgebonden?!). Dus voor wie nog wil, gaat of moet trouwen met een lego touch...
Wat ik eigenlijk wel apart vind, is dat setjes als https://shop.lego.com/nl-NL/Wat-ben-ik-40161 met anderhalf jaar er weer uit gaan. Het originele spel is al sinds mensenheugenis te koop. Als je gezelschapsspellen gaat maken, dan moet je niet binnen anderhalf jaar weer hiermee stoppen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Deze bedoelt ie:Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:02:
[...]
Welke is dat? Ik kan hem zo snel niet vinden.
Wat ik eigenlijk wel apart vind, is dat setjes als https://shop.lego.com/nl-NL/Wat-ben-ik-40161 met anderhalf jaar er weer uit gaan. Het originele spel is al sinds mensenheugenis te koop. Als je gezelschapsspellen gaat maken, dan moet je niet binnen anderhalf jaar weer hiermee stoppen.
https://shop.lego.com/nl-NL/Huwelijksbedankjesset-40165
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Huwelijk is ongeveer de enige zoekterm die ik niet heb gebruikt. Maar in bruiloftenland gaat het hard. Je hebt ze vaak ook wel per 50 nodig.
Ik heb hem onlangs vooral gekocht omdat ik hem geinig vondSeñor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:12:
[...]
Huwelijk is ongeveer de enige zoekterm die ik niet heb gebruikt. Maar in bruiloftenland gaat het hard. Je hebt ze vaak ook wel per 50 nodig.Dan is er vast wel een dealtje mogelijk.
Lego kijkt vooral naar verkoopcijfers en als een setje te weinig verkoopt voor de kosten die ze moeten maken voor de productie en opslag van nieuwe dozen, dan is het logisch om de productie ervan te staken, de overgebleven voorraad te verkopen en productiecapaciteit voor beter verkopende sets te gebruiken.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:02:
Het probleem voor Nederland is natuurlijk dat we geen officiële LEGO winkel hebben in Nederland, en dat dit soort setjes echt alleen in de officiële LEGO winkels (fysiek en online) te koop zijn.
Zo kwam ik onlangs toevallig Pictionary, maar dan met LEGO tegen. Leek me eigenlijk best wel geinig. Legionary of zo heete het. Toch 2e hands op afstand kopen... heb doorgaans geen goede ervaring met spellen 2e hands kopen.Haay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:28:
[...]
Lego kijkt vooral naar verkoopcijfers en als een setje te weinig verkoopt voor de kosten die ze moeten maken voor de productie en opslag van nieuwe dozen, dan is het logisch om de productie ervan te staken, de overgebleven voorraad te verkopen en productiecapaciteit voor beter verkopende sets te gebruiken.
Het probleem voor Nederland is natuurlijk dat we geen officiële LEGO winkel hebben in Nederland, en dat dit soort setjes echt alleen in de officiële LEGO winkels (fysiek en online) te koop zijn.
Creationary; hebben we thuis ook. Is best leuk!Gim schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:44:
[...]
Zo kwam ik onlangs toevallig Pictionary, maar dan met LEGO tegen. Leek me eigenlijk best wel geinig. Legionary of zo heete het. Toch 2e hands op afstand kopen... heb doorgaans geen goede ervaring met spellen 2e hands kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 14-11-2017 09:48 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ja precies, Creationary. Dat was hemTarin schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:46:
[...]
Creationary; hebben we thuis ook. Is best leuk!
Zit daar veel "exclusiefs" aan of waar bestaat het spel precies uit? Is dat makkelijk in kaart gebracht? Dan weet ik tenminste of het nog redelijk simpel compleet te maken is. Steentjes, mini figuurtjes, handleiding en... kaartjes vermoed ik. Dat laatste lijkt me dan nog het voornaamste om compleet te hebben
[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 14-11-2017 09:51 ]
Het valt mee, de Lego-dobbelsteen heeft een paar bijzondere gladde 2x2s met opdrukken, verder zie ik niet zoveel speciaals.Gim schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:49:
[...]
Ja precies, Creationary. Dat was hem![]()
Zit daar veel "exclusiefs" aan of waar bestaat het spel precies uit? Is dat makkelijk in kaart gebracht? Dan weet ik tenminste of het nog redelijk simpel compleet te maken is.
De kaartjes zijn natuurlijk lastig als ze verdwenen zijn, en ik zie net dat er een booster-pack was, misschien dat ik er daar nog eens eentje van oppik als ik hem toevallig tegen kom.
Ik was ook op bruiloft aan het zoeken.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:12:
[...]
Huwelijk is ongeveer de enige zoekterm die ik niet heb gebruikt. Maar in bruiloftenland gaat het hard. Je hebt ze vaak ook wel per 50 nodig.Dan is er vast wel een dealtje mogelijk.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Ik wil mijn winterdorpje een beetje aankleden en wil hier nog wat meer figs voor hebben.
Kan je ook ergens een partij hoofdjes aanschaffen?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Je hebt een Cambodjaans thema in gedachten?Mad-Matt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 14-11-2017 15:33 ]
https://www.brickwatch.ne...ark-City-People-Pack.html
of
https://www.brickwatch.ne...ack-Fun-at-the-beach.html
[ Voor 23% gewijzigd door D75 op 14-11-2017 15:55 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Voor winterdorp-aankleding in het algemeen is de City Adventskalender ook niet slecht, zitten wat winter/kerst-gerelateerde dingen in en relatief veel random figuurtjes voor de prijs.Mad-Matt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:
Hebben mensen nog tips om relatief betaalbaar een partij willekeurige (city) minifigs te kunnen kopen?
Ik wil mijn winterdorpje een beetje aankleden en wil hier nog wat meer figs voor hebben.
Vorige week uit de handel gegaan, dus die zal niet zo heel snel meer in bulk aangeboden worden.D75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:54:
Deze misschien... komt af en toe ook voor 20 euro voorbij.
https://www.brickwatch.ne...ark-City-People-Pack.html
of
https://www.brickwatch.ne...ack-Fun-at-the-beach.html
CeesKees schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:31:
[...]
Je hebt een Cambodjaans thema in gedachten?

Nee, om wat verschillende uitdrukkingen op gezichten te gebruiken bij de oudere minifigs die ik hebCeesKees schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:31:
[...]
Je hebt een Cambodjaans thema in gedachten?
De kleine is gek van bouwen met lego blokjes.
Type brick 2x2 en 2x4 etc.
Maar doos 10703 waarvan ik dacht dat daar wel veel classic bouwstenen in zaten viel erg tegen.
Weet iemand een verzameldoos met gewoon veel lekkere bouwstenen?
Geen kleine speciale stukjes, maar de ouderwetse bouwstenen.
10664... ook niet meer leverbaar.
10705?
Bedenk dat ze over een tijdje wel wat ingewikkeldere blokjes zal willen, dus je kunt ook random dozen in de aanbieding kopen.
[ Voor 46% gewijzigd door Reinier op 14-11-2017 17:47 ]
Valt dit in je budget? https://www.speelgoednl.n...-community-minifigure-setMad-Matt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:
Hebben mensen nog tips om relatief betaalbaar een partij willekeurige (city) minifigs te kunnen kopen?
Advent kalender is ook een goede tip!
Er was in Nederland ook ergens in Zuid Holland een shop waar je minifigs kon samen stellen, weet iemand welke?
Random dozen kan inderdaad ook nog ergens. Maar vind ik zo zonde omdat ik nu puur de 2x2 en 4x2 stenen zoek.Reinier schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:24:
@Amafi 6177 maar die bestaat niet meer. Zoeken naar "basisset" o.i.d. en dan zijn er zat opties.
10664... ook niet meer leverbaar.
10705?
Bedenk dat ze over een tijdje wel wat ingewikkeldere blokjes zal willen, dus je kunt ook random dozen in de aanbieding kopen.
Losse steentjes kopen a 0,22€ per stuk is ook wat prijzig.
Bestond er niet ooit iets met steentjes "tappen" in de speelgoed winkel?
Iemand een idee welke keten dat was
Als je veel dezelfde onderdelen in bulk zoekt, ben je waarschijnlijk goedkoper uit via bricklink. Maar als je veel verschillende losse onderdelen - zoals verschillende hoofdjes - zoekt, kun je deze soms ook goed bij Lego zelf kopen.Mad-Matt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:
Op shop.lego.com kun je via Pick a Brick (onder "Stenen" in de shop zelf) of via Bricks & Pieces (klantenservice - "ontbrekende onderdelen" - "steentjes kopen") bijvoorbeeld hoofdjes of andere minifig onderdelen kopen.
Let wel een beetje op dat hetzelfde onderdeel soms op beide manieren beschikbaar is, maar een andere prijs kan hebben: voorbeeld hoofdje in PaB € 0,17 / B&P € 0,24. Bovendien kunnen de verzendkosten verschillen.
Verwijderd
In Gouda zit playtoday . Hier kun je minifiguren samenstellen. Ze hebben ook een pick-a-brick-wall. Oudere sets en exclusieve sets zoals wie ben ik en de feestdagen setjes. Persoonlijk vind ik dit een fijnere winkel dan de officiële lego stores.Mad-Matt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:47:
goede optie, thanks!
Er was in Nederland ook ergens in Zuid Holland een shop waar je minifigs kon samen stellen, weet iemand welke?
Ik weet niet waar jij de grens legt bij "betaalbaar", maar op www.losseminifiguren.nl kan je er heel veel vinden, vaak ook met accesoires, zodat ze niet zo "kaal" zijn. Ze hebben ook een categorie kerstMad-Matt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:
Bij kerst staat inderdaad van alles en nog wat; niet alles is bruikbaar. De een zal voor de Friends poppetjes gaan, de ander voor Star Wars of het kerstkoor uitbreiden. Ben zelf voor de Yeti met ijslolly gegaan, want elk zelf respecterend winterdorp heeft een yetiGuardian1980 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:31:
[...]
Ik weet niet waar jij de grens legt bij "betaalbaar", maar op www.losseminifiguren.nl kan je er heel veel vinden, vaak ook met accesoires, zodat ze niet zo "kaal" zijn. Ze hebben ook een categorie kerst
Bovenlichaampjes met wollen trui motief of winter jas motief naast mutsjes, dat is handig om te hebben. En verder de snowboarder of skiër CMF zijn leuke aanvullingen.
Kom nu op 67,79 euro ongeveer uit. Heb even mijn zoek manier van world naar EU gezet en dat lost iets op. Maar toch blijft een bak geld.
Wil ook nog de bewegende arrenslee maken en nog wat andere dingen.
Ga iig kijken of ik dit jaar die powerfunctions voor de lego trein kan regelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 15-11-2017 09:01 ]
Verwijderd
play today in gouda.Mad-Matt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:47:
goede optie, thanks!
lange tiendestraat (achter de kerk)
leuke winkel, gevarieerder dan een officiele winkel en zeer gastvrij.
jij zoekt en zij zullen (indien mogelijk) vinden !!
En als je met de auto komt parkeren op Klein Amerika parkeerplaats in Gouda.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:02:
[...]
play today in gouda.
lange tiendestraat (achter de kerk)
leuke winkel, gevarieerder dan een officiele winkel en zeer gastvrij.
jij zoekt en zij zullen (indien mogelijk) vinden !!
@Mad-Matt ^^
Kan hem ook wel los bestellen via bricklink maar kan dan net zo goed de winter setjes op s@h bestellen + nog wat grut om aan de verplichte 65 euro te komen om hem gratis te krijgen
Andere note;
Laatste onderdelen voor de winmolen ook besteld (Die ik paar dagen terug plaatste) en gelijk maar wat onderdeeltjes besteld voor de smaug hoofd (Zogenaamd smaug? geen idee vond hem er wel awesome uit zien
https://ideas.lego.com/ch...e-b5d2-c7c6fd60f736/brief
Ben een beetje aan het zoeken online naar Lego winter MOC's voor inspiratie.
Jeetje wat demotiverend is dat zeg, zo mooi als een hoop van die dorpjes ga ik het nooit krijgen

[ Voor 70% gewijzigd door Mad-Matt op 16-11-2017 09:09 ]
Niks van aantrekken, gewoon ergens beginnen! Wordt vanzelf mooier, grootser enzovoort.Mad-Matt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:08:
Hoop Lego in de aanbieding bij Bol.com.
Jeetje wat demotiverend is dat zeg, zo mooi als een hoop van die dorpjes ga ik het nooit krijgen
Zo heb ik voor dit jaar 4 van die Winter Village grotere sets liggen en 2 mini sets (van dit jaar) en 1 mini setje op komst. Daarnaast de bouw instructies van een paar mini sets van voorgaande jaren gedownload om wat "goedkoper" ook die setjes op te nemen in het dorpje. Dit maakt nog steeds geen dorp, maar maakt me niet uit. Gaat een plezierige tijd worden met bouwen en heb er alle vertrouwen in dat het daarna alleen maar beter en mooier gaat worden.
Oh ja, ook nog wat bouwinstructies met dank aan @kokkie20 die me erop attendeerde. Heb er nog geen budget voor, maar wat ik al aangaf. Ik begin ergens en zorg ervoor dat ik wat heb klaarliggen om het daarna nog fraaier te maken. Een dorp en bouw gaat leven in dat je ermee bezig bent... gewoon mee bezig blijven.
Bij Bol.com lopen toch al enige dagen aanbiedingen m.b.t. LEGO? Althans zag het bij de aanbiedingen pagina van LEGO voorbij komen. Alleen wel snel erbij zijn, zodat je niet duur eindigt bij een 3rd party seller.
[ Voor 23% gewijzigd door Gim op 16-11-2017 09:18 ]
Ik heb maar 1 wintersetje, maar wil ook meer "reguliere" klassieke gebouwen maken.
Ga nog wel de Advent kalender halen voor de figs/kleine setjes.
Moet ook eens naar Lego winter voor "pick-a-brick" eens wat nuttige stenen halen.
https://www.lego.com/en-u...tructions-408100000008025
Top!D75 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:49:
Handig voor kleine versiering-ideeen voor het kerstdorp:
https://www.lego.com/en-u...tructions-408100000008025
Wilde net de lijst opzoeken met setnummers om op marktplaats te gaan struinen. Goed bezig jij
Wat kost een potje van pick-a-brick?
En kan ik dan beter naar Gouda rijden of naar Wijnegem?
(kosten/tijd buiten beschouwing laten)
[ Voor 14% gewijzigd door Mad-Matt op 16-11-2017 11:28 ]
Ik kan je wel hoop foto's toeschuiven van lego winter mocs.Mad-Matt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:08:
Hoop Lego in de aanbieding bij Bol.com.
Heleboel ben ik zelf aan het nabouwen in ldd om ooit zelf te kunnen bouwen
Kost veel tijd maar uit eindelijk heb je wel wat
@Gim
Ik heb nu bijna eindelijk de windmolen bij elkaar
PaB beker groot kost 17,99 , PaB refill (eerdere beker mee terug nemen en vullen) is 17,49 volgens mijMad-Matt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:50:
[...]
Top!
Wilde net de lijst opzoeken met setnummers om op marktplaats te gaan struinen. Goed bezig jij
Wat kost een potje van pick-a-brick?
En kan ik dan beter naar Gouda rijden of naar Wijnegem?
(kosten/tijd buiten beschouwing laten)
Ik heb het dus niet over MOCs maar gewoon over van die kleine sets van LEGO zelf.
Heb je een aantal officiële LEGO sets ook klaarstaan? Wel benieuwd hoe het bij elkaar past/staat. Ook qua schaal en uitstraling. Die molen is wel mooi gedaan en ook leuk dat hij gemotoriseerd is. Een paar gemotoriseerde elementen in een dorpje, zoals ook die carrousel, maakt het echterkokkie20 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:52:
@Gim
Ik heb nu bijna eindelijk de windmolen bij elkaarnog wachten tot 4 bestellingen van Bricklink binnen komen en dan kan ik aan de gang
[ Voor 46% gewijzigd door Gim op 16-11-2017 12:14 ]
lego PaB is relatief heel erg duur, ik zou het setje op bricklink opzoeken en of het set kopen of een "part breakdown" in een wenslijstje doen en dan zoeken naar zoveel mogelijk bij 1 verkoperGim schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:07:
Wat zijn de ervaringen doorgaans met van die kleine kerst sets (als voorbeeld in deze). Ik zat er zelf aan te denken om gewoon bij de LEGO shop het betreffende oude mini setje in te typen, krijg dan makkelijk het onderdelenlijstje gelijk voor mijn neus en dat ik het dan daar bestel? Eén leverende partij dus hooguit éénmaal verzendkosten? Of is het ook voor kleine sets met slechts een 130 onderdeeltjes toch doorgaans veel beter om het bij Bricklink te halen? Of maakt het niet echt gek veel verschil uit dan.
Ik heb het dus niet over MOCs maar gewoon over van die kleine sets van LEGO zelf.
Da's een goeie, het setje opzoeken. Nog niet zoveel met bricklink gedaan, keek alleen bij losse onderdelen i.p.v. via sets.mschol schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:14:
[...]
lego PaB is relatief heel erg duur, ik zou het setje op bricklink opzoeken en of het set kopen of een "part breakdown" in een wenslijstje doen en dan zoeken naar zoveel mogelijk bij 1 verkoper
De oude setjes gaan nu vaak voor €25, soms iets meer, soms minder. Vandaar ook zelf bij elkaar sprokkelen, want vaak kun je ook prima uit de voeten met een iets ander mini figuurtje en gaat het me niet om het doosje, maar het element/onderwerp wat ik toch graag in m'n dorpje wil hebben. De ene keer via iemands MOC, de andere keer via een LEGO set die ik helaas gemist heb.
Die carousel draait niet echt soepeltjes, schokt nogal en ziet er daardoor helaas niet erg echt uit...Gim schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:07:
Wat zijn de ervaringen doorgaans met van die kleine kerst sets (als voorbeeld in deze). Ik zat er zelf aan te denken om gewoon bij de LEGO shop het betreffende oude mini setje in te typen, krijg dan makkelijk het onderdelenlijstje gelijk voor mijn neus en dat ik het dan daar bestel? Eén leverende partij dus hooguit éénmaal verzendkosten? Of is het ook voor kleine sets met slechts een 130 onderdeeltjes toch doorgaans veel beter om het bij Bricklink te halen? Of maakt het niet echt gek veel verschil uit dan.
[...]
Heb je een aantal officiële LEGO sets ook klaarstaan? Wel benieuwd hoe het bij elkaar past/staat. Ook qua schaal en uitstraling. Die molen is wel mooi gedaan en ook leuk dat hij gemotoriseerd is. Een paar gemotoriseerde elementen in een dorpje, zoals ook die carrousel, maakt het echterDe trein voortduwen kunnen de kids ook zelf
Kan er wel 1 of 2 in elkaar steken om de verhouding te bekijkenGim schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:07:
[...]
Heb je een aantal officiële LEGO sets ook klaarstaan? Wel benieuwd hoe het bij elkaar past/staat. Ook qua schaal en uitstraling. Die molen is wel mooi gedaan en ook leuk dat hij gemotoriseerd is. Een paar gemotoriseerde elementen in een dorpje, zoals ook die carrousel, maakt het echterDe trein voortduwen kunnen de kids ook zelf
Wat almighty zegt klopt ook wel redelijk, heb mijn carrousel heel iets aangepast dat hij iets minder schokkerig/soepeler loopt.
Heb hem zelf nog niet maar wat heb je dan aangepast? Kan ik hiermee rekening houden tijdens het bouwenkokkie20 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:31:
[...]
Wat almighty zegt klopt ook wel redelijk, heb mijn carrousel heel iets aangepast dat hij iets minder schokkerig/soepeler loopt.
De oude originele Creator carousel had hetzelfde probleem. Dit hebben ze bij de nieuwe Creator carousel verbeterd, hier is aardig wat aandacht aan besteed in reviews, misschien kan daar ook inspiratie voor een fix worden gevonden.kokkie20 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:47:
Onderop heb ik onder het draaiende gedeelte wat extra platte stukjes gelegd en geloof ophoging zodat hij minder stroef de paarden laat hobbelen. Kan van het weekend wel ff de carrousel in elkaar zetten voor foto's indien gewenst
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Gratis in pdf bouwbeschrijving
https://bricksafe.com/pages/CathyVT/cathysfishinglodge

http://www.lcc.builders/shopping/pick-a-brick/
(geen garanties natuurljk !!)
Zelf heb ik vroeger zat met Lego gespeeld(Lego technic, Star Wars), en soms voel ik de drang om wat moois te bouwen
Maar ik ben bang dat ik na het bouwen er niet meer naar om kijk(en zo goedkoop is het ook weer niet).
Als kind speelde ik vroeger op de 'traditionele' manier met Lego. Dus gewoon een grote bak met losse Lego blokjes in verschillende formaten, en dan maar grabbelen en daar iets uit bouwen.CryRaven schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:17:
Leuk om te zien dat mensen nog steeds actief zijn met Lego.
Zelf heb ik vroeger zat met Lego gespeeld(Lego technic, Star Wars), en soms voel ik de drang om wat moois te bouwen![]()
Maar ik ben bang dat ik na het bouwen er niet meer naar om kijk(en zo goedkoop is het ook weer niet).
Tegenwoordig, als volwassene, gaat het mij vooral om het plezier van het volgen van de instructie om een complex model in elkaar te zetten en me daarbij continu te verbazen over de creatieve manieren die de Lego meesterbouwers hebben gevonden om de complexe vormen van die modellen mee te creëren. En na het voltooien gaan de modellen bij mij in vitrine kasten zodat ik er telkens weer opnieuw van kan genieten wanneer ik langs die vitrine kasten loop.
De Creator Expert serie (Modular gebouwen, grote auto modellen) zijn grote favorieten van mij. Maar ook de grote Star Wars modellen en vooral die uit de UCS lijn, maken mij heel erg blij. En natuurlijk de bijzondere Ideas sets zoals WALL-E, Yellow Submarine, Caterham Seven, Saturn V, Old Fishing Store...

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Zie: http://www.bouwsteentjes.info/win-exclusieve-platina-r2-d2-minifig/
May the force be with the winner (me, me, me, me, me, me!
[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 17-11-2017 09:04 ]
waarde 2.5k tot je hem wint en te koop zet en dan is het ineens 5k ofzo.Haay schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:32:
LEGO verloot een platinum (verplatinumd?) R2-D2 minifig ter waarde van €2.500 !![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
May the force be with the winner (me, me, me, me, me, me!)
Ik hoop ook zooo dat ik hem win
ty.avdieren schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:10:
Voor mensen die overwegen om naar wijnegem te rijden om een beker te vullen, hier kun je een idee krijgen wat er op dit moment in de muur zit :
http://www.lcc.builders/shopping/pick-a-brick/
(geen garanties natuurljk !!)
Shit, geen reddish brown bricks (2x1 en 4x1)
[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 17-11-2017 09:03 ]
Hoe kan je je inschrijven, of mijn bril is vuil maar ik zie nergens iets wat ik moet invullen.Haay schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:32:
LEGO verloot twee platinum (verplatinumd?) R2-D2 minifigs ter waarde van €2.500 elk !![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
May the force be with the winner (me, me, me, me, me, me!)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Vlak boven de platinum R2-D2 staat toch heel duidelijk: –> Schrijf je hier in voor de actie! <–Pierre schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:18:
Hoe kan je je inschrijven, of mijn bril is vuil maar ik zie nergens iets wat ik moet invullen.
Klik even op die link aub, dan ga je door naar de lego.shop en dan ik kom echt niet verder hoorHaay schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:19:
[...]
Vlak boven de platinum R2-D2 staat toch heel duidelijk: –> Schrijf je hier in voor de actie! <–
[ Voor 11% gewijzigd door Pierre op 17-11-2017 09:22 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik zie dan:Pierre schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:21:
Klik even op die link aub, dan ga je door naar de lego.shop en dan ik kom echt niet verder hoor

[ Voor 43% gewijzigd door Pierre op 17-11-2017 09:35 ]

Mwah, de hoeveelheid 'spam' mailtjes van LEGO valt toch wel mee? En wat is nieuw? Dat zie je toch wel vaker bij dit soort acties.Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:31:
En je moet dus aangeven dat je Lego spam mailtjes wilt ontvangen
Mja, wat mij tegen de borst stuit is dat wanneer je het vinkje niet zet je een melding krijgt dat je dit moet doen om verder te gaan...Gim schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:34:
[...]
Mwah, de hoeveelheid 'spam' mailtjes van LEGO valt toch wel mee? En wat is nieuw? Dat zie je toch wel vaker bij dit soort acties.
Maargoed, volgens mij krijg ik de Lego mailtjes al dus ik heb gewoon meegedaan
Het is gewoon een rip-off van JangBricks, heeft zelfs zijn banner gejat??Guardian1980 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:46:
Voor wie deze nog niet kent, er is een relatief nieuw kanaal met uitstekende reviews op YT: GNAJBRicKS

Ik heb een aantal van de grotere voertuigen opgebouwd en in een glazen kast gezet in mijn woonkamer, zo heeft iedereen er geniet vanCryRaven schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:17:
Het goede nieuws is dat je ook koopjes kan doen in het Lego assortiment, soms met vrij grote kortingen.
Op www.brickwatch.net vind je een pricewatch van verschillende winkels die ook in Nederland en België leveren. En dan kan je natuurlijk ook nog ons eigen Lego & Duplo aanbiedingen topic in de gaten houden.
Nog een andere tip moest je nog twijfelen: je hoeft niet meteen voor de grootste en duurste dozen te gaan.
Eén van mijn favoriete aankopen dit jaar is de 31066 Space Shuttle Explorer. Een set uit de Creator reeks, waarop je goede kortingen kan krijgen. Deze set heeft slechts enkele honderden onderdelen, maar is toch een interessante build en kan ook dienen als 'display model'. Van dit soort sets vind je er redelijk veel in het Creator en City aanbod.

Volgens just2good is het gewoon Jang zelf die wat plezier wil maken ipv altijd 100% professioneel te zijnalmightyarjen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:45:
[...]
Het is gewoon een rip-off van JangBricks, heeft zelfs zijn banner gejat??
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 17-11-2017 10:48 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Die van bouwsteentjes bevat referrals en shit

Zie wel dat 76052 Batman™ Classic TV Series – Batcave bij Lego in elk geval flink afgeprijsd op de Amerikaanse S@H staat. Geen idee of dat te maken heeft met enige Black Friday van LEGO of van USA zelf of gewoon omdat het product er bijna uitgaat en niet wil verkopen.
Gezocht of er al elders gespeculeerd wordt wat we mogen gaan verwachten om tijdig erbij te zijn vanwege voorraad.
Denk namelijk dat ik toch voor een Yellow Submarine ga, maar die deal die ik nu bij Zavvi zie... voelt niet goed om daar te bestellen, vandaar dat ik hoop op een aanbod elders.
Oh? Krijg nu een klein lijstje te zien met o.a. de Brick Bank. Maar zou dus kunnen dat die op één van de speciale dagen tijdelijk afgeprijsd wordt. Neem wel aan dat er meer komt dan alleen hetgeen ik nu zie, want dat zijn niet zo gek veel sets.Mad-Matt schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:16:
Volgens mij kan je al zien wat er in de aanbieding komt als je op de lego-site op die banner klikt.
Ik zie ook dat je het selectievakje MOET aanvinken dat je graag mails van de Lego winkel wilt. Ik vroeg me al af wat erachter zat, waarschijnlijk willen ze hun email database groter makenThe Eagle schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:14:
Hier de directe link naar die R2D2 verloting: https://shop.lego.com/nl-NL/R2D2Contest
Die van bouwsteentjes bevat referrals en shit
Vorig jaar waren er minder sets dan dat in de aanbieding.Gim schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:30:
[...]
Oh? Krijg nu een klein lijstje te zien met o.a. de Brick Bank. Maar zou dus kunnen dat die op één van de speciale dagen tijdelijk afgeprijsd wordt. Neem wel aan dat er meer komt dan alleen hetgeen ik nu zie, want dat zijn niet zo gek veel sets.
Volgens de info, krijgen elk van die sets op één van die dagen 20% korting, Dus op de Brick Bank na zijn al die kortingen het niet waard.
Black Friday aanbiedingen gaarne in het specifieke topic.
Ah! Bedankt, die had ik niet gezien.Señor Sjon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:37:
Pssst: Señor Sjon in "Black Friday / Cyber Monday 2017"
[mbr]Black Friday aanbiedingen gaarne in het specifieke topic. :)[/]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked