Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.095 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

als ik een partij reddish-brown bricks wil bestellen, is bricklink dan de beste optie?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Waarschijnlijk wel ja, vele verkopers (niet allemaal) bieden ze wel in bulk aan. Dan gewoon even vergelijken qua prijzen en extra bijkomende kosten (sommige rekenen nog extra kosten onder X bestel bedrag ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

almightyarjen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:45:
[...]

Het is gewoon een rip-off van JangBricks, heeft zelfs zijn banner gejat?? 8)7
Ik denk dat het Jang zelf is, die dit als grappig tussendoortje doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 16:38

GeeBee

Oddball

Mad-Matt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:
Hebben mensen nog tips om relatief betaalbaar een partij willekeurige (city) minifigs te kunnen kopen?
Ik wil mijn winterdorpje een beetje aankleden en wil hier nog wat meer figs voor hebben.

Kan je ook ergens een partij hoofdjes aanschaffen?
Marktplaats, aanbieder Building Bricks.
(Voor de mods: Ben ik niet)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42

Mappy

Piramide van Austerlitz

Guardian1980 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:30:
Ik denk dat het Jang zelf is, die dit als grappig tussendoortje doet.
Niet alleen de naam staat achterstevoren. De filmpjes van zijn stad staan ook in spiegelbeeld :Y)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:10

almightyarjen

When does the hurting stop?

Mappy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:28:
[...]

Niet alleen de naam staat achterstevoren. De filmpjes van zijn stad staan ook in spiegelbeeld :Y)
Oh dan zal hij hij zelf wel zijn geweest idd :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:32:
LEGO verloot twee platinum (verplatinumd?) R2-D2 minifigs ter waarde van €2.500 elk ! :9~
[afbeelding]
[afbeelding]

Zie: http://www.bouwsteentjes.info/win-exclusieve-platina-r2-d2-minifig/

May the force be with the winner (me, me, me, me, me, me! :D )
leuk, maar fucking kansloos eigenlijk, zo te zien 2 stuks voor heel de wereld.

doe dan een fatsoenlijke winactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16

Reinier

\o/

mschol schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:25:
[...]

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

mschol schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:25:

Ze hadden ook 20 keer Assembly Square weg kunnen geven.
Of 200 keer Women of NASA.
Of 2000 minifigs.

Dan vind ik 2 unieke figuurtjes toch juist wel leuk :) Natuurlijk win je niet, maar dat doe je bij de Staatsloterij ook niet... /3

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 11:17
Wauw...echt een heel tof nieuw model van Jeroen Ottens: F14A TOMCAT
https://jeroenottens.com/2017/11/17/exclusive-f14a-tomcat/

Hij gaat hem verkopen als set inclusief steentjes, klinkt handig, totdat je de prijs ziet van 3125 euro ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22
fishman schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:10:

Hij gaat hem verkopen als set inclusief steentjes, klinkt handig, totdat je de prijs ziet van 3125 euro ;(
Wow erg vet! Maar bizar hoge prijs, vraag me dan altijd af wie er zoveel voor over zou hebben.
Die Ferrari van hem is ook erg mooi!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Episode 2 van de animation series staat online, wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 15:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

super vet! Wilde hem echt graag hebben tot ik de prijs zag, volgens mij is hij niet helemaal lekker

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
Simpel rekensommetje. 4000 parts, gemiddelde part prijs op bricklink 20 cent, maar door de panels, pneumatische functies zal je eerder gemiddeld tegen de 30 cent/part zitten . Dat is dus al 1200 euro. De Duitse storage box 40-50 euro (? Luxe uitvoering), de instructies (gedrukt neem ik aan): 30 euro, certificaat 5 euro. Shipping 30 euro (mag aannemen dat dit in de prijs zit). Blijft er nog zo'n 1850 euro per 'set' over voor Jeroen om in z'n zak te steken voor het jaar arbeid en de ontwikkeling.

De 200 zullen vast wel verkopen, maar ik word er niet 1 van. Ben gekke henkie niet. Als die dit had gedaan bij de Aston (mijn absoluut favoriete real life auto en favo Lego 'supercar' tot op heden) had die lekker er mee kunnen blijven zitten. De Tomcat is ook mooi, maar dit is gewoon geschift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

hij kan voor ~2950 euro van je zijn als je via bankoverschrijving betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:20:
Simpel rekensommetje. 4000 parts, gemiddelde part prijs op bricklink 20 cent, maar door de panels, pneumatische functies zal je eerder gemiddeld tegen de 30 cent/part zitten . Dat is dus al 1200 euro. De Duitse storage box 40-50 euro (? Luxe uitvoering), de instructies (gedrukt neem ik aan): 30 euro, certificaat 5 euro. Shipping 30 euro (mag aannemen dat dit in de prijs zit). Blijft er nog zo'n 1850 euro per 'set' over voor Jeroen om in z'n zak te steken voor het jaar arbeid en de ontwikkeling.

De 200 zullen vast wel verkopen, maar ik word er niet 1 van. Ben gekke henkie niet. Als die dit had gedaan bij de Aston (mijn absoluut favoriete real life auto en favo Lego 'supercar' tot op heden) had die lekker er mee kunnen blijven zitten. De Tomcat is ook mooi, maar dit is gewoon geschift.
Ik snap ook niet zo goed hoe hij aan dit soort prijzen komt. 1850 Euro per set voor jezelf is uiteraard veel te veel, dat zou maximaal 200 Euro moeten zijn en dan heb je nog een hele dure set. Ik neem aan dat hij zelf toch ook wel kan nagaan dat hij er zo niet een gaat verkopen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Argh, bummer... De toyshop 10249 is uitverkocht bij LEGO. En ik wilde hem komende week graag op de kop tikken met de nut cracker.

Kan ik met iemand een deal maken voor een rit naar Wijnegem? @Kapoen jij woonde toch vlakbij? Zou ik je via DM om een gunst kunnen vragen waar jij ook blij van wordt?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 23:21
Goverman schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:19:
Kan ik met iemand een deal maken voor een rit naar Wijnegem? @Kapoen jij woonde toch vlakbij? Zou ik je via DM om een gunst kunnen vragen waar jij ook blij van wordt?
'Vlakbij' is veel gezegd, ik woon namelijk tegen Brussel ;) Als het verkeer een beetje meezit is het ongeveer een half uurtje rijden voor mij.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:33:

[video]
"scaled-down version" is een perfecte verklaring waarom dat ding niet 3m hoog is d:)b. Ik was na je previewfoto even bang dat het onrealistisch zou worden, maar ik ben gerustgesteld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
almightyarjen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:37:
[...]

Ik snap ook niet zo goed hoe hij aan dit soort prijzen komt. 1850 Euro per set voor jezelf is uiteraard veel te veel, dat zou maximaal 200 Euro moeten zijn en dan heb je nog een hele dure set. Ik neem aan dat hij zelf toch ook wel kan nagaan dat hij er zo niet een gaat verkopen? 8)7
Zelfs als ik aan de lage kant zit met m'n sommetje en er nog 500 euro bij reken voor parts en PayPal fee er afhaal, is het nog dik 1000 euro per 'set'. Een bedrag van 3-4k euro is geloof ik vrij normaal voor een custom Lego build in opdracht, helemaal 1 van Jeroen Ottens' niveau, maar dit lijkt meer op dat bedrag vragen per 'set' ipv de prijs enigszins naar beneden bijstellen door schaal voordelen, al is het maar omdat hij niet 200 unieke modellen hoeft te verzinnen, waar bij zo'n custom build de meeste kosten/tijd in zitten.

Mocht Jeroen Ottens dit zelf lezen: prachtig model en er zijn vast wel 200 mensen op de aarde die dit willen betalen, maar ik blijf het geschift vinden.

Edit: ik vergeet even dat een aardig % (21 BTW) niet eens naar Jeroen gaat, maar naar de overheid ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 18-11-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

almightyarjen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:33:
Leuk gedaan, vooral bij dat moment dat de raket wordt onthuld met die muziek :tu: Ben nu wel heel er benieuwd naar het vervolg; wat heeft het plan van Leo te maken met de opgravingen op Antarctica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mappy schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:11:
[...]

"scaled-down version" is een perfecte verklaring waarom dat ding niet 3m hoog is d:)b. Ik was na je previewfoto even bang dat het onrealistisch zou worden, maar ik ben gerustgesteld :Y)
Ja, daar heb ik speciaal op gelet, aangezien er microfigs bij de originele set zitten. Anders krijg ik daar weer commentaar op :D
Guardian1980 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:24:
[...]

Leuk gedaan, vooral bij dat moment dat de raket wordt onthuld met die muziek :tu: Ben nu wel heel er benieuwd naar het vervolg; wat heeft het plan van Leo te maken met de opgravingen op Antarctica?
Het één en ander wordt duidelijk in de derde (laatste episode). Ik heb veel ideeën om een keer een vervolg serie te maken, maar dan moeten de videos wel wat beter worden bekeken, want dat gaat echt ruk :'( Dit was een probeerseltje maar Youtube schijnt het niet leuk te vinden en stelt de video's nauwelijks voor aan viewers (geen idee waarom)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Foto's van de nieuwe lego technic set zijn uitgekomen :o
Mooie set ook nog eens :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VtkH2UN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ksBufsG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
kokkie20 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:12:
Foto's van de nieuwe lego technic set zijn uitgekomen :o
Mooie set ook nog eens :D

[afbeelding]

[afbeelding]
oeh, nice..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Het spannendste onderdeel aan die vrachtwagen is de nieuwe outrigger in een nieuwe kleur:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/42078-1/42078_WEB_SEC05_NOBG.jpg
Voor de rest kan ik er (voor €140,-) niet heel echt warm voor lopen.
Misschien als de video's voor het laden/ lossen voorbij komen...

Zijn deze nieuwe Technic sets al voorbijgekomen hier?

Rally Car
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/42077-1.jpg
https://brickset.com/sets/42077-1

Fire Truck
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/42075-1.jpg
https://brickset.com/sets/42075-1

Hovercraft
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/42076-1.jpg
https://brickset.com/sets/42076-1

Totaaloverzicht
https://brickset.com/sets/theme-Technic/year-2018

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 19-11-2017 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
GeeBee schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:28:
Het spannendste onderdeel aan die vrachtwagen is de nieuwe outrigger:
[afbeelding]
Voor de rest kan ik er (voor €140,-) niet heel echt warm voor lopen.
Misschien als de video's voor het laden/ lossen voorbij komen...
Die outriggers zijn toch niet nieuw?

Die zitten afaik ook in de 42043: Technic, Gear Rack 1 x 14 x 2 with Axle and Pin Holes
en de behuizing bestaat ook al als partnr 18940

Ze hebben het wel weer op een hele creatieve manier weer neergezet.. :Y

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 19-11-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:20
Een donkergrijze cabine, Why?
Ziet er zo op het eerste gezicht niet uit.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

De Mack ziet er wel nice uit, maar het doet me alleen maar meer verlangen naar een nieuwe versie van de 5580 / 5571.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

@mschol
I stand corrected :)
Ik ben nog maar 1,5 jaar uit m’n Dark Ages...

@Kenzi
Inderdaad, dat was mijn gedachte ook. De terugkeer van Model Team. Dan wel: Lego Creator meets Technic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Het valt me op dat geen enkele set Power Functions lijkt te hebben. Zelfs de Mack niet. Zou er dan nog iets groters komen, of ben je gewoon gedoemd dit altijd los voor een premium prijs erbij te kopen?

Also, laatste modular gerucht voor 2018. Ik weet nog niet of het echt is (nummer lijkt erin geshopt) en als het echt is weet ik nog niet of ik m nou wel zo tof vind...

Afbeeldingslocatie: https://us.v-cdn.net/5015319/uploads/editor/9j/4ipv6ojnsmny.jpeg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Er was toch een Lego Ideas 50's diner die het niet had gehaald in de review? Zou wel e.e.a. verklaren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
DP Kunst schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:18:
Het valt me op dat geen enkele set Power Functions lijkt te hebben. Zelfs de Mack niet. Zou er dan nog iets groters komen, of ben je gewoon gedoemd dit altijd los voor een premium prijs erbij te kopen?
Dit zijn de sets voor de eerste helft van het jaar, dus er komt sowieso iets groters later ("flagship" is altijd een 2H set).

"Gedoemd tot het los erbij kopen voor een premium prijs" snap ik niet helemaal. Van wat ik heb begrepen is dat Lego nogal eens de feedback krijgt of de PF niet al out-the-box in een model kan zitten zodat het PF doosje eens gebruikt kan worden. PF in een set voert nogal de prijs op namelijk en manual modellen zijn op zich ook niks mis mee. Het PF doosje is vaak voor 27-30 euro wel te krijgen in winkels als Amazon, wat voor de onderdelen op zich geen slechte prijs is.

Dus je keuze is meer: universeel setje los erbij kopen voor 3 tientjes of elke set waarop je PF zou willen maar het werkt via dit PF doosje een MSRP stijging zien van 2 tientjes. Dus tenzij je 2-3 modelllen tegelijk wil bedienen met motortjes, is de gevaren koers van Lego uiteindelijk beter voor je portomonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
AppieNL schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:34:
[...]

Dit zijn de sets voor de eerste helft van het jaar, dus er komt sowieso iets groters later ("flagship" is altijd een 2H set).

"Gedoemd tot het los erbij kopen voor een premium prijs" snap ik niet helemaal. Van wat ik heb begrepen is dat Lego nogal eens de feedback krijgt of de PF niet al out-the-box in een model kan zitten zodat het PF doosje eens gebruikt kan worden. PF in een set voert nogal de prijs op namelijk en manual modellen zijn op zich ook niks mis mee. Het PF doosje is vaak voor 27-30 euro wel te krijgen in winkels als Amazon, wat voor de onderdelen op zich geen slechte prijs is.

Dus je keuze is meer: universeel setje los erbij kopen voor 3 tientjes of elke set waarop je PF zou willen maar het werkt via dit PF doosje een MSRP stijging zien van 2 tientjes. Dus tenzij je 2-3 modelllen tegelijk wil bedienen met motortjes, is de gevaren koers van Lego uiteindelijk beter voor je portomonee.
Toch denk ik dat de modellen later motoriseren niet echt een optie is. Bij bijna alle modellen die nu gemotoriseerd zijn wordt 1 motortje gebruikt met een gearbox waarmee je tussen de functies schakelt. Als je alles handbediend wil hebben gaat dus het motortje + gearbox eruit. Je krijgt dan (zoals al bij de Mack te zien) voor elke functie een eigen draaiwieltje. Dit ga je nooit weer netjes kunnen motoriseren of je moet het model compleet omgooien. Dan nog mis je parts voor de gearbox.

Daarbij zitten de motortjes vaak ook helemaal binnenin weggewerkt wat het ook niet makkelijker maakt om achteraf te motoriseren.

Ik hoef echt niet op elke set PF te hebben, maar volgens mij wordt deze set ongeveer tussen de Claas en de Arocs ingedrukt kwa prijs / formaat. Beide sets zijn PF, dus zou ik dat van deze ook verwachten.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
DP Kunst schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:47:
[...]

Toch denk ik dat de modellen later motoriseren niet echt een optie is. Bij bijna alle modellen die nu gemotoriseerd zijn wordt 1 motortje gebruikt met een gearbox waarmee je tussen de functies schakelt. Als je alles handbediend wil hebben gaat dus het motortje + gearbox eruit. Je krijgt dan (zoals al bij de Mack te zien) voor elke functie een eigen draaiwieltje. Dit ga je nooit weer netjes kunnen motoriseren of je moet het model compleet omgooien. Dan nog mis je parts voor de gearbox.

Daarbij zitten de motortjes vaak ook helemaal binnenin weggewerkt wat het ook niet makkelijker maakt om achteraf te motoriseren.

Ik hoef echt niet op elke set PF te hebben, maar volgens mij wordt deze set ongeveer tussen de Claas en de Arocs ingedrukt kwa prijs / formaat. Beide sets zijn PF, dus zou ik dat van deze ook verwachten.
Dit zijn nogal wat aannames van jou kant die compleet onterecht zijn voor sets waarbij het PF doosje wordt gebruikt. Lego houdt namelijk rekening met PF bij deze "PF ready" sets.

- De motor zit bij deze PF ready sets niet diep weg gestopt en staat in het boekje beschreven om al het spul inclusief battery box in 3-5 stappen te installeren bij een afgebouwd model. Het enige extra materiaal dat nodig is, zit of in het PF doosje of al in de set.

- De gearbox eruit slopen hoeft dus ook niet, de PF ready sets houden hier al rekening mee (2 aandrijfassen: 1 voor de motor en 1 voor de handbediening).

- Deze set wordt niet tussen de Claas en de Arocs gezet, maar net onder de Claas (adviesprijs van 150 euro voor de Claas vs deze op 130-140 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik die Mack zo zie dan zou die aanhanger wel eens heel mooi achter de https://brickset.com/sets/8258-1/Crane-Truck kunnen passen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 15:19
Ik voel me net weer een klein kind... Maar het gaat mijn hobby niet worden. Frustrerend als je bepaalde blokjes niet kan vinden!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uCKcil4O76xVsaq387QLQjIx/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 22:04
barrymossel schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:54:
Ik voel me net weer een klein kind... Maar het gaat mijn hobby niet worden. Frustrerend als je bepaalde blokjes niet kan vinden!!

[afbeelding]
Dan zou ik het maar weg doen, ik kom het wel gratis ophalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
moer schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:28:
[...]

Dan zou ik het maar weg doen, ik kom het wel gratis ophalen :+
Haha, staat al op Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
barrymossel schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:39:
[...]

Haha, staat al op Marktplaats :)
1 touwtje niet gevonden en dan gelijk op marktplaats? Geweldig _/-\o_ Succes met de verkoop
ps: je andere advertentie heeft een foto die er niet hoort volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
moer schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:05:
[...]

1 touwtje niet gevonden en dan gelijk op marktplaats? Geweldig _/-\o_ Succes met de verkoop
ps: je andere advertentie heeft een foto die er niet hoort volgens mij ;)
Hahaha, lekker lomp. Foto van twee collega's.

Maar de advertentie is niet meer nodig. Morgen komt een Tweaker de hele zooi ophalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Niet verkeerd die Mack truck, maar nog niet gelijk een must have. Over een tijdje maar eens naar een review videootje kijken.

Lego Creationary (3844) is binnen *O*. Zag er als nieuw uit. Alleen een paar makkelijk te vervangen steentjes ontbraken maar dat gaf me een mooie gelegenheid om eens te kiezen voor Easy Buy bij BrickLink :) Werkt echt eenvoudig!

Nu alleen hopen dat de rest t ook leuk gaat vinden maar... Ik denk t wel. Genoeg in de vrienden/familiekring die niet kunnen tekenen maar wel bouwen :p

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 19-11-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Gim schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:52:
Niet verkeerd die Mack truck, maar nog niet gelijk een must have. Over een tijdje maar eens naar een review videootje kijken.

Lego Creationary (3844) is binnen *O*. Zag er als nieuw uit. Alleen een paar makkelijk te vervangen steentjes ontbraken maar dat gaf me een mooie gelegenheid om eens te kiezen voor Easy Buy bij BrickLink :) Werkt echt eenvoudig!

Nu alleen hopen dat de rest t ook leuk gaat vinden maar... Ik denk t wel. Genoeg in de vrienden/familiekring die niet kunnen tekenen maar wel bouwen :p
Dat spel is verdomd moeilijk. De voorbeelden op de doos is leuk bedacht, maar tijdens het spel heb je geen tijd om zo gedetailleerd over een opdracht na te denken. Het is wel leuk :)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41

Keida

dr.

Also, laatste modular gerucht voor 2018. Ik weet nog niet of het echt is (nummer lijkt erin geshopt) en als het echt is weet ik nog niet of ik m nou wel zo tof vind...

[afbeelding]
Het is hem vast. Ziet er echt uit.

Ik vind hem wel vet!

Kevin

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sircuri schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:41:
[...]

Dat spel is verdomd moeilijk. De voorbeelden op de doos is leuk bedacht, maar tijdens het spel heb je geen tijd om zo gedetailleerd over een opdracht na te denken. Het is wel leuk :)
Klopt inderdaad. Ik heb er al rap een stuk meer stenen bij gedaan omdat bepaalde opdrachten anders ondoenlijk zijn (van alle kleuren zijn maar heel weinig stenen aanwezig) Wel is dit echt een supertoffe party game :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 21:26

[afbeelding]
De Chinese tekens rechtsonder op de foto brachten me op het idee dat dit misschien een lepin ontwerp is. Ook tonen ze hier sets die Lego al lang niet meer verkoopt, maar lepin wel, zoals de Town Hall.

Ik hoop het, want hij staat denk ik niet zo mooi bij de andere modulars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Ow, de Mack valt me toch wel tegen zeg.. Heel veel technic-panels gebruikt en die groene onderdelen op de trailer snap ik ook niet.. Alsof ze nog een oude voorraad onderdelen van de 5664 zijn tegen gekomen..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Wut? Dit is de trend in Technic sets (en MOCs): strakke, geen gaten body met panels. Ik vind hem daarin zeer geslaagd.

Maar dat groen snap ik ook niet helemaal (en die voorraad komt eerder van de 42008 ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:32:
Wut? Dit is de trend in Technic sets (en MOCs): strakke, geen gaten body met panels. Ik vind hem daarin zeer geslaagd.

Maar dat groen snap ik ook niet helemaal (en die voorraad komt eerder van de 42008 ;)).
Ik denk dat je daardoor wel erg veel set-specifieke panels gaat krijgen. Kijk naar de zijkant van de spoiler op het dak: hoe vaak ga je in een ander ontwerp precies dat formaat met die ronding tegenkomen? Het is een beetje in het straatje van voor elke oplossing een nieuw onderdeel maken, ipv wat meer met bestaande onderdelen te gebruiken. Het staat wel mooi, true that.

Ik vind dat groen wel verfrissend, geeft beetje kleur in het model :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
almightyarjen schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat je daardoor wel erg veel set-specifieke panels gaat krijgen. Kijk naar de zijkant van de spoiler op het dak: hoe vaak ga je in een ander ontwerp precies dat formaat met die ronding tegenkomen? Het is een beetje in het straatje van voor elke oplossing een nieuw onderdeel maken, ipv wat meer met bestaande onderdelen te gebruiken. Het staat wel mooi, true that.

Ik vind dat groen wel verfrissend, geeft beetje kleur in het model :)
Bedoel je deze?
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PL/64682.png
AppieNL schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:32:

Opvullen met panels vind ik wel mooi, maar die H1 Technic sets worden steeds meer panel-models met nauwelijks functies ipv technic sets.

Ook vind ik het jammer dat er meer en meer 'gewone' LEGO blokjes in technic modellen zitten. Zie de plates achterop de truck, de wheel-arches aan de voorkant en de uitlaatpijpen achter de cabine.
Tijd om Model Team terug te brengen en Technic technisch te laten...

[ Voor 35% gewijzigd door chrisO op 20-11-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@almightyarjen
Als je deze idd bedoeld, deze is al in het assortiment sinds 2010 o.i.d. Als je de ronding bovenop bedoeld, dat is al een panel dat sinds de Le Mans auto wordt gebruikt voor o.a. wheelarches. Ook de panels op de bumper zijn al 2 jaar in omloop.
Opvullen met panels vind ik wel mooi, maar die H1 Technic sets worden steeds meer panel-models met nauwelijks functies ipv technic sets.
Lego kennende heeft dit ding gewoon sturen, fake engine, gearbox voor de functies, PF ready (lijkt me wel dat die dit krijgt tenminste) en de functies van de aanhanger. Ik ken sets met minder functies (9398 bijv. flagship NB die alleen kan rijden en sturen)
Ook vind ik het jammer dat er meer en meer 'gewone' LEGO blokjes in technic modellen zitten. Zie de plates achterop de truck, de wheel-arches aan de voorkant en de uitlaatpijpen achter de cabine.
Tijd om Model Team terug te brengen en Technic technisch te laten...
Ik vond dat juist een gemis de laatste jaren. De Unimog en de 42009 waren zo'n beetje de laatste Technic sets met nog serieus wat "gewoon" Lego. Hoort wat mij betreft ook gewoon in een Technic set thuis, categorie "vergeet je roots niet". Niet teveel, want studless biedt veel meer mogelijkheden, maar gewoon een beetje voor de finishing touch, bij de Unimog en 42009 zat dit precies goed.

Ik moet zeggen dat ik de 1H sets er eigenlijk allemaal wel goed uit vind zien en lijken wel snor te zitten qua functies. De enige die een beetje afdoet aan het geheel is het kleinste setje: de "Hook Loader", lijkt een beetje niet af, maar goed.

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 20-11-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:48:
@almightyarjen
Als je deze idd bedoeld, deze is al in het assortiment sinds 2010 o.i.d. Als je de ronding bovenop bedoeld, dat is al een panel dat sinds de Le Mans auto wordt gebruikt voor o.a. wheelarches. Ook de panels op de bumper zijn al 2 jaar in omloop.
Ik bedoelde idd de ronding, wist niet dat die panels al vaker waren gebuikt. I rest my case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:02

bord4kop

maximaal 100KB!

hmmm..

@discussie over technic en gewoon..

Deze -toch wel ultieme- technic set heeft bijna 0 klassiek lego..

Afbeeldingslocatie: https://bricker.ru/images/sets/LEGO/8043_main.jpg?1414159394

Persoonlijk vind ik de Mack er best mooi uit zien, maar ik mis wel de heftige techniek. Tenminste van wat ik er nu van kan zien.. Het B-model daarentegen lijkt me dan wel weer erg koel! :P

[ Voor 6% gewijzigd door bord4kop op 20-11-2017 13:40 ]

| Security Management |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Ik ben dan een kind van de 80's en snap best dat LEGO met zijn tijd mee gaat. Maar toch vind ik dit soort open modellen toch leuker.

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/IN/0/8850-1.png
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/ON/0/8856-1.png
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/ON/0/8868-1.png
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/IN/0/8479-1.png

De 8479 was dacht ik een van de eerste met studless beams en ze gebruikte ook de dunne plastic 'kabeltjes' zoals in de 8856.

En daarnaast hadden ze dan de Model Team modellen die niet op techniek waren gericht (maar ze konden wel sturen! _/-\o_ ). Gewoon een duidelijk onderscheid, de ene serie voor de techniek de andere voor de mooi.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
De 8856 had ik ook vroeger, gekregen voor mijn 10e verjaardag, 24 jaar geleden, helaas had ik al mijn lego aan mijn broertje gegeven en/of verkocht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:32
chrisO schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:05:

Ik heb toch ook veel liever technic sets met functies zoals de 42009, 42030, 42043, ...
Daarvoor koop ik toch de technic sets, voor de technische functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
felder schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:46:
[...]

Ik heb toch ook veel liever technic sets met functies zoals de 42009, 42030, 42043, ...
42042, 42054... :)

De 24H racer set die helaas uit productie is had ik achteraf gezien wel tof gevonden vanwege de formule 1 MOC die hier onlangs gepost werd. En dan niet vanwege technische functies, maar vanwege looks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Lego Technic heeft zichzelf opnieuw uitgevonden door de invoering van studless. Er past nu veel meer techniek in de modellen en dat is uiteindelijk waar het over gaat. De oude studded modellen zien er nu zelfs een beetje "lomp"uit.

Echter gaat mij hart sneller kloppen van een mooi studded model dan van een studless model met meer techniek. Dit is een beetje raar aangezien de studded modellen veel meer techniek bevatten, maar dat komt puur door de nostalgie die ik heb bij de oude modellen. Ik denk dat dat bij meer mensen zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
almightyarjen schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:51:
Lego Technic heeft zichzelf opnieuw uitgevonden door de invoering van studless. Er past nu veel meer techniek in de modellen en dat is uiteindelijk waar het over gaat. De oude studded modellen zien er nu zelfs een beetje "lomp"uit.

Echter gaat mij hart sneller kloppen van een mooi studded model dan van een studless model met meer techniek. Dit is een beetje raar aangezien de studded modellen veel meer techniek bevatten, maar dat komt puur door de nostalgie die ik heb bij de oude modellen. Ik denk dat dat bij meer mensen zo is.
Dat komt omdat in de studded tijd, veel meer zaken met beperkte onderdelen opgelost werden. Nu zijn er veel meer soorten asjes en tandwielen tot differentiëlen aan toe. Dat was altijd wat bewerkelijker vroeger en was je meer de hardcore techniek aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Señor Sjon schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:54:
[...]

Dat komt omdat in de studded tijd, veel meer zaken met beperkte onderdelen opgelost werden. Nu zijn er veel meer soorten asjes en tandwielen tot differentiëlen aan toe. Dat was altijd wat bewerkelijker vroeger en was je meer de hardcore techniek aan het maken.
Ik vind juist dat er in de studless modellen veel mooiere technische mogelijkheden zijn: de "techniekdichtheid" bij studless is veel hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
felder schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:46:
[...]

Waar komt ineens het idee vandaan dat deze 2018 sets weinig functies hebben? Alleen omdat ze er gelikt uit zien qua bodywork? Niet alles is dan meteen een Porsche... ;)

42009: fake engine, sturen, kraan (omhoog, uit en touw), outriggers (waarbij ik het uitschuiven en neerklappen wel als 2 functies wil tellen), draaien kraan pushing it als functie (zit nul mechaniek achter) maar w/e. Totaal dus 8 functies

42030: fake engine, rijden, sturen, bak (2 functies), motorkap open, totaal 6 functies

42043: De absolute topper met 12 functies (bestaat geloof ik geen flagship met meer)
fake engine, sturen, vering, bak achter, outriggers (uit en neer, 2 functies), kraan (4 functies), kraan draaien en cabine kantelen

De nieuwe Mack
fake engine, sturen, motorkap open (als ik cabine kantelen noem bij de 42043, moet ik deze ook noemen), outriggers (2 functies, kantelen en uitschuiven zoals bij de 42070), bak lossen voor een mooi totaaltje van 6 functies.

Ik zie het probleem niet, vooral omdat de Mack geen flagship is zoals de bovengenoemde sets en in een lagere prijsklasse zit (en dus schaal en maximum part gebruik).

[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 20-11-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
AppieNL schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:46:
[...]

Waar komt ineens het idee vandaan dat deze 2018 sets weinig functies hebben? Alleen omdat ze er gelikt uit zien qua bodywork? Niet alles is dan meteen een Porsche... ;)

42009: fake engine, sturen, kraan (omhoog, uit en touw), outriggers (waarbij ik het uitschuiven en neerklappen wel als 2 functies wil tellen), draaien kraan pushing it als functie (zit nul mechaniek achter) maar w/e. Totaal dus 8 functies

42030: fake engine, rijden, sturen, bak (2 functies), motorkap open, totaal 6 functies

42043: De absolute topper met 12 functies (bestaat geloof ik geen flagship met meer)
fake engine, sturen, vering, bak achter, outriggers (uit en neer, 2 functies), kraan (4 functies), kraan draaien en cabine kantelen

De nieuwe Mack
fake engine, sturen, motorkap open (als ik cabine kantelen noem bij de 42043, moet ik deze ook noemen), outriggers (2 functies, kantelen en uitschuiven zoals bij de 42070), bak lossen voor een mooi totaaltje van 6 functies.

Ik zie het probleem niet, vooral omdat de Mack geen flagship is zoals de bovengenoemde sets en in een lagere prijsklasse zit (en dus schaal en maximum part gebruik).
Outriggers zijn bij de Mack zo te zien 1 functie. Trailerpootjes zijn dan wel weer extra. Maar ik zie niet hoe dit opweegt tegen bijv. een 42042. Die had 5 functies (rijden, draaien, boom bewegen, grijper omhoog / omlaag en de grijper zelf) waarvan ook nog eens 4 gemotoriseerd met een gearbox. En dat alles voor een RRP van €119,99 (volgens Brickset).

En dat Brick Fever de Mack heeft staan voor €142,99 wil niet zeggen dat dat de RRP is. Die is volgens Bouwsteentjes.info €169,99. Daarmee wordt hij dus wel degelijk boven de Claas gepositioneerd (RRP €149,99) welke ook minstens 6 functies heeft waarvan 3 gemotoriseerd.

En de Mack is ook niet PF ready. Als je de plaatjes bekijkt zie ik geen plek waar bijv. 1 motor 2/3 functies aan kan drijven. Dan zou er ook iets op de doos moeten staan als "Ready for Power Functions". Maar we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dan zijn de outriggers bij de 42009 ook 1 functie.

En als de prijs idd €170 wordt als MSRP, gaat deze direct in het rijtje van de 42070 voor mij (ik heb geen idee hoeveel parts de Mack heeft maar meer dan de 2000 van de Claas zal het niet zijn).

Sets met tracks zijn altijd goedkoper geweest dan sets met banden, dus kromme vergelijking.

PF ready staat idd niet op de doos, maar lijkt mij genoeg ruimte onder de trailer voor een motortje en bb, desnoods de bb voorop de trailer.

Maar prijs even terzijde, de vraag blijft nog steeds staan: waarom is een model met 5-6 functies ineens zo erg dat er (wat mij betreft nog steeds onterecht) over geklaagd moet worden? Er zijn duurdere sets met net zoveel of minder functies en maar 1 met echt absoluut meer (Arocs), maar daar staat dan een Porsche tegenover waarbij 2 van de 4 functies niet eens werken, dus onderaan de streep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Bij Technic models draait het voor mij om leuke technische functies. Het laden/lossen van de container van de Mack truck lijkt me erg leuke en originele feature, maar de meeste onderdelen zitten waarschijnlijk in de Mack truck zelf en die heeft maar 2 functies: sturen en de fake engine.
Dat de motorkap nog open/dicht kan, dat noem ik niet eens een functie, want dan kan je ook zeggen dat de wielen kunnen draaien en dat bij de Mercedes Arocs de deuren open/dicht kunnen en dat de klep van de laadbak open en dicht kan.
Ze hadden waarschijnlijk beter het B-model als A-model kunnen nemen, dat lijkt meer op een echte technic set.

Nu lijkt het er op dat de LEGO H1 Technic sets steeds minder echte technic functies krijgen en meer speelsetjes voor kinderen worden zoals bij de: Ocean Explorer (42064), Airport Rescue Vehicle (42068) en de Container Yard (42062).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:44:
Maar prijs even terzijde, de vraag blijft nog steeds staan: waarom is een model met 5-6 functies ineens zo erg dat er (wat mij betreft nog steeds onterecht) over geklaagd moet worden? Er zijn duurdere sets met net zoveel of minder functies en maar 1 met echt absoluut meer (Arocs), maar daar staat dan een Porsche tegenover waarbij 2 van de 4 functies niet eens werken, dus onderaan de streep...
Als de Crawler Crane (42042) inderdaad maar 5 functies heeft (ik heb ze niet geteld), dan zijn 5-6 functies echt niet erg wat mij betreft; vond het een geweldige set. Meer is niet gelijk beter.

Wellicht ook deels een kwestie van ongemerkt gewend en verwend worden door enerzijds de grootte van sets en anderzijds de hoeveelheid functies die er dan in (een paar van) die sets zitten. En als die hoeveelheid functionaliteit iemand toevallig erg trekt, tja, dan wil je daar meer van.

Ik had het qua grootte vooral met een set zoals de BMW R 1200 GS Adventure (42063), deed wat "tegenvallen". Na de Arocs, Crawler Crane en Volvo Loader was het een behoorlijk stapje terug :| Natuurlijk ook te verwachten omdat die in een totaal ander prijs segment zit, maar toch dus mjah... :P Maar een set hoeft niet gelijk groot te zijn; zolang ze maar iets interessants hebben weten te maken.

Ik moet de 42054 (Claas) nog bouwen, maar ik ben gewoon heel benieuwd hoe ze het voor elkaar hebben gekregen met het draai mechanisme van cabine en wielen. Ik heb hem vooral daarvoor gekocht... en omdat hij er mooi uitziet (kraan daargelaten).

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 21-11-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:57

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:58:
Bij Technic models draait het voor mij om leuke technische functies. Het laden/lossen van de container van de Mack truck lijkt me erg leuke en originele feature, maar de meeste onderdelen zitten waarschijnlijk in de Mack truck zelf en die heeft maar 2 functies: sturen en de fake engine.
Dat de motorkap nog open/dicht kan, dat noem ik niet eens een functie, want dan kan je ook zeggen dat de wielen kunnen draaien en dat bij de Mercedes Arocs de deuren open/dicht kunnen en dat de klep van de laadbak open en dicht kan.
De motorkap als functie zien is wellicht pushing it, maar zoals gezegd: bij de Arocs wilde ik het kantelen meetellen, puur omdat het voor Lego veel makkelijker was geweest dat vast te zetten en zo de stevigheid van het model te verbeteren, motorkap zelfde verhaal.
Ze hadden waarschijnlijk beter het B-model als A-model kunnen nemen, dat lijkt meer op een echte technic set.
Het B-model is goed, maar de Mack zal verkopen op het A-model. En nogmaals wat is er niet 'een echte Technic set' aan 5 degelijke functies in deze set? Dit is vrij standaard voor sets van deze grote.
Nu lijkt het er op dat de LEGO H1 Technic sets steeds minder echte technic functies krijgen en meer speelsetjes voor kinderen worden zoals bij de: Ocean Explorer (42064), Airport Rescue Vehicle (42068) en de Container Yard (42062).
Laten we niet het schijtjaar 2017 vergelijken met deze 1H sets. De sets die je noemt waren niks meer dan veredelde City sets met de boot als grootste voorbeeld daarvan. 1H 2018 ziet er tenminste weer uit als aardig wat degelijke Technic setjes.

En even voor de duidelijkheid: het zijn ook in de eerste plaats speelsetjes voor kinderen, niet 30-ers. Deze setjes zijn wat mij betreft een hele stap in de goede richting voor 'Technic', wat alleen maar goed kan zijn voor de aanstroom van nieuwe Technic bouwers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:03
Bert (75) is verslingerd aan Lego
21 november 2017 Of het door zijn vroegere beroep komt, weet oud-metselaar en -tegelzetter Bert van den Bosch (75) niet. Maar de laatste tien jaar is de Veldhovenaar verslingerd aan Lego.

https://www.ad.nl/video/p...slingerd-aan-lego~vp22951

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

detulp050 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:44:
Bert (75) is verslingerd aan Lego
21 november 2017 Of het door zijn vroegere beroep komt, weet oud-metselaar en -tegelzetter Bert van den Bosch (75) niet. Maar de laatste tien jaar is de Veldhovenaar verslingerd aan Lego.

https://www.ad.nl/video/p...slingerd-aan-lego~vp22951
SPACESHIP!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VMzgbPrswE4F5ykqq0C0aHM5/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, zo een opberg systeem met lades zoek ik nu ook (komt waarschijnlijk ook wel vanuit het ziekenhuis waar ik werk). groter probleem is mijn beschikbare ruimte thuis :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ik ben eens benieuwd of dit nieuws ook invloed gaat hebben op de online winkel van Lego: EU beëindigt geoblocking bij online aankoop van goederen en diensten.

Het zou wel leuk zijn om vanuit onze lage landen te kunnen shoppen in de goedkopere winkels die ons omringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 18:03

D-rez

dexels

Ik zou voor mijn kinderen de lego boost set willen kopen, maar nu heb je daar ook een tablet bij nodig. Op de website van lego kom ik alleen een precies behoorlijk gedateerde lijst tegen.

Hoe vind ik een betaalbaar tabletje om met de gastjes met lego boost te kunnen laten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
D-rez schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:20:
Ik zou voor mijn kinderen de lego boost set willen kopen, maar nu heb je daar ook een tablet bij nodig. Op de website van lego kom ik alleen een precies behoorlijk gedateerde lijst tegen.

Hoe vind ik een betaalbaar tabletje om met de gastjes met lego boost te kunnen laten werken?
Op de website van LEGO zelf staat dat de Kindle fire 7 en fire HD 8 ondersteund worden, deze tables kosten tussen de 55 en 80 Euro. Kan toch niet veel goedkoper dan dat dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuppie
  • Laatst online: 23-08 14:20
Kapoen schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:09:
Ik ben eens benieuwd of dit nieuws ook invloed gaat hebben op de online winkel van Lego: EU beëindigt geoblocking bij online aankoop van goederen en diensten.

Het zou wel leuk zijn om vanuit onze lage landen te kunnen shoppen in de goedkopere winkels die ons omringen.
Blijkbaar geen effect, er zal namelijk geen leververplichting zijn voor de leverancier. Alleen als je zelf wilt ophalen (of transport wilt regelen) is het okee, maar ja, dat kun je nu al door een tripje naar Duitsland er aan te wagen bijvoorbeeld.

4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:09:

Deze twee zinnetjes denk ik het niet:
Allereerst gaat het om de verkoop van goederen, waarbij de klant het product zelf wil ophalen of zelf de levering naar de voordeur regelt.
De regels behelzen geen verkoopverplichting en voorzien ook niet in een harmonisering van prijzen
De eerste zou de consument Lego er nog uit kunnen lullen aangezien ze gewoon een distributiesysteem hebben in Nederland en wij dus niet een geschift bedrag hoeven te betalen voor shipping naar Nederland uit Duitsland, maar de tweede quote kan Lego dus gewoon zeggen: dikke reet:

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 21-11-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 17:59

Kraz

Saving the world

Krijg net een maiktje van Lego over o.a. de nieuwe Taj Mahal; € 350,-
https://shop.lego.com/en-NL/Taj-Mahal-10256

Das een flink bedrag?
Het lijkt me ook een redelijk saaie build: veel repetitief bouwen?

[ Voor 19% gewijzigd door Kraz op 21-11-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De aangekondigde sets voor de 60e verjaardag van Lego zijn gedatamined en te vinden op brickset.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/10401-1.jpg?201711210953
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/10402-1.jpg?201711210953
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/10403-1.jpg?201711210954
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/10404-1.jpg?201711210954
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/10405-1.jpg?201711210954

Buiten de laatste set waarvan we het silhouet al kenden had ik dit soort sets niet verwacht.
Ik had rechttoe rechtaan heruitgaves verwacht van oude sets, maar de box art van deze producten doet vermoeden dat er toch nog meer aan de hand is? Misschien komen er bouwplannen voor een groter model zoals ze al gedaan hebben met de 40ste verjaardag van Technic?

Waarschijnlijk ga ik van elk wel een exemplaar aanschaffen, de keuze aan onderdelen lijken me veelzijdiger dan de normale versies van deze sets.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 22-11-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kraz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:26:
Krijg net een maiktje van Lego over o.a. de nieuwe Taj Mahal; € 350,-
https://shop.lego.com/en-NL/Taj-Mahal-10256

Das een flink bedrag?
Het lijkt me ook een redelijk saaie build: veel repetitief bouwen?
het is €100 meer dan het oude model en heeft, volgens mij, voor de rest geen aanpassingen tov het origineel.

repetitief zal hij idd wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
mschol schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:22:
het is €100 meer dan het oude model en heeft, volgens mij, voor de rest geen aanpassingen tov het origineel.

repetitief zal hij idd wel zijn
Pure inflatie-correctie en nog wat erbij voor de extra marge. :P

En tja, dat Taj Mahal een erg repetitieve bouw is dat komt in reviews van de oorspronkelijke versie ook naar voeren. Geldt idem voor de Tower Bridge en de Big Ben sets uit die reeks. Gaat hier dan ook voornamelijk om het eindresultaat als display model, dan om een spannende bouw-ervaring te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
Kapoen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:15:
De aangekondigde sets voor de 60e verjaardag van Lego zijn gedatamined en te vinden op brickset.

Buiten de laatste set waarvan we het silhouet al kenden had ik dit soort sets niet verwacht.
Ik had rechttoe rechtaan heruitgaves verwacht van oude sets, maar de box art van deze producten doet vermoeden dat er toch nog meer aan de hand is? Misschien komen er bouwplannen voor een groter model zoals ze al gedaan hebben met de 40ste verjaardag van Technic?

Waarschijnlijk ga ik van elk wel een exemplaar aanschaffen, de keuze aan onderdelen lijken me veelzijdiger dan de normale versies van deze sets.
De oude vertrouwde gezichtjes :D
Ligt een beetje aan de prijs of ze worden aangeschaft of niet, had liever heruitgaves gehad maar wie weet komen die nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
moer schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:40:
[...]

De oude vertrouwde gezichtjes :D
Ligt een beetje aan de prijs of ze worden aangeschaft of niet, had liever heruitgaves gehad maar wie weet komen die nog.
Als ze worden uitgegeven zoals Creator/Classic sets zullen er wel flinke kortingen te krijgen zijn op deze dozen. Als het Lego exclusives blijken te zijn wordt dat lastiger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Is dit het of kunnen we meer verwachten? :D Ik had wel een erg speciale/mooie set oid verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:27:
Is dit het of kunnen we meer verwachten? :D Ik had wel een erg speciale/mooie set oid verwacht.
Tja, dat is koffiedik kijken natuurlijk. Misschien komen er nog een paar mooie polybags, of toch nog echte revival sets, of... of... :)

Met wat geluk weten we binnenkort al meer wanneer de nieuwe 2018 muurkalender met vouchers verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Van welke sets zou je dan graag een heruitgave zien in t kader van 60 jaar?

Van de ene kant zou ik een heruitgave wel mooi vinden van een modular maar van de andere kant graag ook nieuwe sets. Net als de modulars, een verbeterde heruitgave van een van de eerste modulars is welkom maar stiekem wil ik dan misschien ook wel alle gemiste modulars opnieuw uitgebracht zien. Waar stopt t :)

Een architectuur set of creator expert set van iets uit Nederland zou ik wel mooi vinden.
Geen set van Keukenhof, zou een hel zijn met alle bloempjes.

En waarom kost die F40 nu slechts 67 euro. Aaargh. Dan gaat ie onderhand toch een voordeel van de twijfel krijgen. Kijken of er leuke MOCs zijn van de set. Nah, ga t niet doen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 22-11-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Haay schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:32:
[...]

En tja, dat Taj Mahal een erg repetitieve bouw is dat komt in reviews van de oorspronkelijke versie ook naar voeren. Geldt idem voor de Tower Bridge en de Big Ben sets uit die reeks. Gaat hier dan ook voornamelijk om het eindresultaat als display model, dan om een spannende bouw-ervaring te bieden.
Het is natuurlijk wel een eigenschap van iconische, grote gebouwen dat er wat repetitie inzit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:38:

Van de ene kant zou ik een heruitgave wel mooi vinden van een modular maar van de andere kant graag ook nieuwe sets. Net als de modulars, een verbeterde heruitgave van een van de eerste modulars is welkom maar stiekem wil ik dan misschien ook wel alle gemiste modulars opnieuw uitgebracht zien. Waar stopt t :)
Dat is een goede vraag in feite. Ik gok even dat de demografie van dit draadje met Lego gespeeld heeft tussen de jaren 70/80 en 2000. De modulars vallen daar al net buiten. Hoe kies je dan een paar modellen uit 30 jaar geschiedenis (indien de modulars meetellen)?

Voor mij hoeven ze geen sets opnieuw uit te geven, maar bijvoorbeeld speciale 'battle packs' met oude minifigs en wat mini builds mogen wel. Een beetje zoals die drie vintage polybags/boxes die ze enkele jaren geleden uitgaven, maar dan wat groter uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Haay schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:32:
[...]

Nadeel van de Taj Mahal is dat deze set bijna 10 jaar oud is en de bouwstijl gedateerd aanvoelt: Er zijn teveel studs zichtbaar en de 4 torens zijn nogal "simpel". Dat zelfde gevoel heb ik als ik de oude UCS Millennium Falcon en de nieuwe vergelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:42:
[...]

Nadeel van de Taj Mahal is dat deze set bijna 10 jaar oud is en de bouwstijl gedateerd aanvoelt: Er zijn teveel studs zichtbaar en de 4 torens zijn nogal "simpel". Dat zelfde gevoel heb ik als ik de oude UCS Millennium Falcon en de nieuwe vergelijk.
hoe meer studs, hoe beter, het is lego, geen Playmobil ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
mschol schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:47:
[...]
hoe meer studs, hoe beter, het is lego, geen Playmobil ofzo :/
LEGO snot != Playmobil

Tegenwoordig is het gebruikelijk om LEGO bouwwerken af te werken, zodat je minder studs ziet. LEGO doet het zelf ook. vergelijk maar eens de sets van nu en 10 jaar terug.

[ Voor 29% gewijzigd door chrisO op 22-11-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Laatst online: 05-10 18:03

D-rez

dexels

chrisO schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:41:
[...]

Op de website van LEGO zelf staat dat de Kindle fire 7 en fire HD 8 ondersteund worden, deze tables kosten tussen de 55 en 80 Euro. Kan toch niet veel goedkoper dan dat dacht ik...
ah merci, die had ik niet bekeken (automagisch worden mijn ogen toch naar de android/apple devices getrokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:54:
[...]

LEGO snot != Playmobil

Tegenwoordig is het gebruikelijk om LEGO bouwwerken af te werken, zodat je minder studs ziet. LEGO doet het zelf ook. vergelijk maar eens de sets van nu en 10 jaar terug.
dat weet ik, en daar ben ik ook niet heel blij mee, want vaak worden er nu hele grote nieuwe plastic delen bedacht ipv standaard blokken, de studless technic modellen zijn het beste voorbeeld hierin, ze voelen veel minder als echte technic modellen aan tov oude modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:24
Gim schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:38:
Persoonlijk: Een vernieuwde technic uitgave van de 853. Omdat het mijn eerste "grote" lego set ooit was :)

Edit: Of de 497 Galaxy explorer van classic space.

[ Voor 13% gewijzigd door stefanass op 22-11-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
stefanass schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:32:
[...]

Persoonlijk: Een vernieuwde technic uitgave van de 853. Omdat het mijn eerste "grote" lego set ooit was :)
Is dat niet exact wat Lego dit jaar gedaan heeft met de 40ste verjaardag van Technic? Je moet drie dozen kopen en daarmee kan je een vergelijkbaar model als de 853 bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:24
Kapoen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:06:
[...]

Is dat niet exact wat Lego dit jaar gedaan heeft met de 40ste verjaardag van Technic? Je moet drie dozen kopen en daarmee kan je een vergelijkbaar model als de 853 bouwen.
Mja die vond ik persoonlijk niet zo geslaagd. Bij de 853 vond ik het motorgedeelte met de zuigers eigenlijk het leukste deel en dat zat niet in het 40-jaar model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Volgende week de Saturn V ophalen, maar zit me af te vragen of het het waard is om ergens proberen de crater baseplates te vinden.
Of toch maar ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:08

Megalodon86

Enzyme X

mschol schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:02:
[...]
dat weet ik, en daar ben ik ook niet heel blij mee, want vaak worden er nu hele grote nieuwe plastic delen bedacht ipv standaard blokken, de studless technic modellen zijn het beste voorbeeld hierin, ze voelen veel minder als echte technic modellen aan tov oude modellen
Wel veel handiger met afstoffen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:32

Chakotay

Lick here to continue

Kenzi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:24:
Volgende week de Saturn V ophalen, maar zit me af te vragen of het het waard is om ergens proberen de crater baseplates te vinden.
Of toch maar ophangen?
Ik kwam laatst op Reddit iemand tegen die zelf steuntjes voor aan de muur had ontworpen & geprint, en overweeg sterk om daar ook een setje van te maken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Studless is niet gelijk slecht. Als je er niet van houdt prima, maar t biedt ook nieuwe mogelijkheden. En mooier maken met SNOT is ook niet verkeerd zolang de techniek tijdens t bouwen er maar niet onder lijdt. Met Technic alleen soms wel dat je de techniek na bouw wat minder goed ziet maar dan moet je gewoon vaker bouwen. Daar is LEGO tenslotte voor. Zie t als een extra stimulans :)

Hoe zou de Claas en Arocs en Porsche eruit zien zonder studless :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 22-11-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mschol schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:02:
[...]
Hoi roze bril? Ik daag je uit net zoveel techniek te stoppen in een studded model vs een model van hetzelfde formaat in studless. Kleine hint: gaat je nooit lukken met die lompe studded Technic bricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:37:
[...]

Hoi roze bril? Ik daag je uit net zoveel techniek te stoppen in een studded model vs een model van hetzelfde formaat in studless. Kleine hint: gaat je nooit lukken met die lompe studded Technic bricks.
niks roze bril, het kan mij niets schelen hoeveel functies een model heeft (meer is imho niet altijd beter) , als het eruit ziet als een prefab stuk plastic is het imho geen lego technic meer, eerder Playmobil met een motortje

ik vind mijn technic space shuttle 10x gaver om te zien dan bv de 8043

neemt niet weg dat een aantal nieuwe modellen leuke builds zijn hoog, maar ben er voor de rest vrij snel op uitgekeken

-edit-

dit komt mede doordat je vroeger alle techniek zag, nu moeten het mooi afgewerkte "speel" modellen zijn

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 22-11-2017 15:06 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .