Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.095 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
mschol schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:59:
[...]

niks roze bril, het kan mij niets schelen hoeveel functies een model heeft (meer is imho niet altijd beter) , als het eruit ziet als een prefab stuk plastic is het imho geen lego technic meer, eerder Playmobil met een motortje

ik vind mijn technic space shuttle 10x gaver om te zien dan bv de 8043

neemt niet weg dat een aantal nieuwe modellen leuke builds zijn hoog, maar ben er voor de rest vrij snel op uitgekeken

-edit-

dit komt mede doordat je vroeger alle techniek zag, nu moeten het mooi afgewerkte "speel" modellen zijn
Klaagt over dat het niet meer voelt als "echte Technic modellen" en zegt vervolgens dat functies hem niet kunnen schelen...

Er zal vast ergens logica in zitten...

Het komt dus gewoon neer op gezeik over panels ipv de berg aan (technische) mogelijkheden die modern Technic biedt tov het oude Technic.

Dat de modellen nu gesloten zijn is gewoon een trend, de eerste jaren van studless waren ze ook open (8455 bijv.) Een keuze tussen de Shuttle en de 8043 ga ik niet maken, maar ik hoop wel dat je doorhebt dat de Shuttle het dichtsbij de moderne bouwtechniek staat dat er ooit mogelijk is met het oude studded Technic, ofwel, het was op. Er was niet meer techniek in te proppen, dan kan je stil blijven staan en uitsterven of overstappen op iets beters...

[ Voor 30% gewijzigd door AppieNL op 22-11-2017 16:50 . Reden: even quote toegevoegd, new page ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:20
Die space shuttle gebruikte moderne studless beams voor de deuren van het ruim, Dus om die nu te noemen als het grote voorbeeld van de mogelijkheden van studded technic?

8880 is wat mij betreft het hoogtepunt van studded technic, En zelfs daar zaten relatief veel moderne onderdelen in. (Vering enz.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
De deuren mogen dan studless zijn, maar alle techniek van de shuttle was gewoon met/via studded Technic bricks, dus ja, hoogtepunt van studded Technic imo. De 8880 is zeker ook goede, maar heeft heel veel loze ruimtes zoals veel studded modellen, alles bij de shuttle zit in principe in de de smalle romp en daar wordt echt op de millimeter gewerkt. Precies hetzelfde als wat tegenwoordig mogelijk is met studless maar met minder moeite. Bij de shuttle zag je gewoon: dit kan niet meer (veel) compacter in die romp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heeft iemand ervaringen met de Intertoys voorraadindicatie? Heb nu al twee LEGO-sets die 'beperkt voorradig' zou moeten zijn maar in biede filialen niet te vinden.

Nu heb ik de Lego F40 set gezien, en daar is hetzelfde aan de hand. Ik heb sterk het gevoel dat als ik daar heen ga, ik hetzelfde ga ervaren......

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:02:
Heeft iemand ervaringen met de Intertoys voorraadindicatie? Heb nu al twee LEGO-sets die 'beperkt voorradig' zou moeten zijn maar in biede filialen niet te vinden.

Nu heb ik de Lego F40 set gezien, en daar is hetzelfde aan de hand. Ik heb sterk het gevoel dat als ik daar heen ga, ik hetzelfde ga ervaren......
Ik bel meestal naar Intertoys als voorraad een issue kan zijn. Maar is ie online uitverkocht nu Dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gim schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:03:
[...]

Ik bel meestal naar Intertoys als voorraad een issue kan zijn. Maar is ie online uitverkocht nu Dan?
Nee, online is hij er wel maar het kopen in de winkel vind ik onderdeel van het plezier..... ;)
Maar even bellen is inderdaad een goede tip.

Intertoys; 67.99
Lego: 72 euro(na de verwachtte 20% korting), met dan de gratis nutracker....

Valt nog mee het verschil. OH kan hem ook afhalen als ik online bestel, scheelt ook alweer.

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 22-11-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:04:
[...]

Nee, online is hij er wel maar het kopen in de winkel vind ik onderdeel van het plezier..... ;)
Maar even bellen is inderdaad een goede tip.

Intertoys; 67.99
Lego: 72 euro(na de verwachtte 20% korting), met dan de gratis nutracker....

Valt nog mee het verschil. OH kan hem ook afhalen als ik online bestel, scheelt ook alweer.
Bij S@H staat ie al op naleveringen worden geaccepteerd. Set gaat eruit? Moet je voor de nutcracker 65 of 75 besteed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gim schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:34:
[...]

Bij S@H staat ie al op naleveringen worden geaccepteerd. Set gaat eruit? Moet je voor de nutcracker 65 of 75 besteed hebben?
Beide weet ik niet. Van die nutracker zal morgen wel meer bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
[...]

Volgens de mail welke ik gisteren ontvangen heb krijg je de nutcracker vanaf een besteding van €65,- :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:02:

bellen en voor die dag reserveren wil nog wel eens helpen

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
Ja, de Ferrari F40 gaat er uit. Verkoopt blijkbaar minder goed dan de VW Camper, Mini Cooper en VW Kever.
Voor de Nutcracker moet je minimaal €65 besteden.

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:07:
Ja, de Ferrari F40 gaat er uit. Verkoopt blijkbaar minder goed dan de VW Camper, Mini Cooper en VW Kever.
Voor de Nutcracker moet je minimaal €65 besteden.
Oh, in dat geval ga ik er 10 aanschaffen, want dan worden die i.t.t. de VW modellen en de Mini wel geld waard :P Nah. Maar ja, die drie zijn gewoon ook erg leuk uitgevoerd. Voor de F40 moet je denk ik iets meer autoliefhebber zijn dan de anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

deze wel netjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/ec/cf/29/eccf2997a8a8881c1c68bb29ed44a61c.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
De F40 ziet er eigenlijk op foto's beroerd uit, terwijl die on display wel er goed uitziet en ik het een leuke build vond. De blauwe creator auto is praktisch hetzelfde, maar goedkoper.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Señor Sjon schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:28:
De F40 ziet er eigenlijk op foto's beroerd uit, terwijl die on display wel er goed uitziet en ik het een leuke build vond. De blauwe creator auto is praktisch hetzelfde, maar goedkoper.
Misschien qua uiterlijk vergelijkbaar, maar de Ferrari heeft wel 2x zoveel steentjes als de blauwe creator auto.

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:33:
[...]

Misschien qua uiterlijk vergelijkbaar, maar de Ferrari heeft wel 2x zoveel steentjes als de blauwe creator auto.
En hoe zit het met bouw 'complexiteit' of technieken; rode vs blauwe auto. Heeft de F40 waarschijnlijk ook een streepje voor (aanname).

• Haay
Gim schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:15:
Oh, in dat geval ga ik er 10 aanschaffen, want dan worden die i.t.t. de VW modellen en de Mini wel geld waard :P Nah. Maar ja, die drie zijn gewoon ook erg leuk uitgevoerd. Voor de F40 moet je denk ik iets meer autoliefhebber zijn dan de anderen.
Ik vind ze allemaal, op hun eigen manier, even mooi. En ik heb ze dus ook allemaal in m'n vitrines staan. :)
De F40 zullen niet veel mensen in het echt gezien hebben terwijl de meeste mensen wel eens een VW Kever of Mini Cooper hebben zien rondrijden. Dus herkenbaarheid zal zeker een rol spelen. En de F40 is ook een iets kleinere schaal dan de andere auto's zodat hij naast de andere auto's wat klein uitvalt. Maar als model zelf vond ik het een hele leuke en boeiende bouw met mooie geavanceerde bouwtechnieken!

Wat toekomstige waarde betreft: dat is (letterlijk) pure speculatie. :P Best mogelijk dat de kortere productieduur en dus kleinere productie-aantallen over een aantal jaar een hogere waarde zal geven dan bv. de VW T1 Camper (die al sinds 2011 in productie is!). Maar er zijn veel gemakkelijkere manieren om met speculatie geld te verdienen. Bv. via Bitcoin. :D

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ja, want als de scrapers te ver gaan, komt er gewoon een nieuwe versie uit, zoals bij de Taj Mahal. >:)

Maar goed, Lego ging slechter en dan komen ze weer met een 300+ euro model, buiten de honderden modellen die ze al hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Chakotay
  • Laatst online: 08:32

Chakotay

Lick here to continue

Ik vind de F40 juist een heel mooi model, en vind hem ook erg goed op de echte lijken (heb ze ook irl wel eens aangeraakt, alleen niet in gereden :+ ). Interessante build ook om de vormen & luchtgaten goed te krijgen, alleen de printe pilaren zijn wat jammer (net als de sticker-pilaren van de Mini).

De T1 ga ik ook nog wel een keer halen, de Kever twijfel ik nog over aangezien ik die juist minder goed vind lijken. Is wel in de blackfriday-aanbieding vandaag met 20% korting in S@H :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 23:21
Señor Sjon schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:47:
Ja, want als de scrapers te ver gaan, komt er gewoon een nieuwe versie uit, zoals bij de Taj Mahal. >:)

Maar goed, Lego ging slechter en dan komen ze weer met een 300+ euro model, buiten de honderden modellen die ze al hebben.
Over nieuwe versies en heruitgaves gesproken, de 10249 Toy Shop (uit 2015) is uit het assortiment verdwenen. Op een aantal S@H sites (oa BE en NL) staat deze als 'retired product' genoteerd. Ik heb net even geïnformeerd bij de winkel in Wijnegem en daar was die ook al 'the way of the dodo' gegaan.

Ik vind het een raar moment om vlak voor de feestdagen een set als deze op pensioen te sturen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Haay
Gim schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:35:
En hoe zit het met bouw 'complexiteit' of technieken; rode vs blauwe auto. Heeft de F40 waarschijnlijk ook een streepje voor (aanname).
Ik verwijs (nogmaals) naar mijn Review van de 31070 Turbo Track Racer op Bouwsteentjes.info. :) En zie dan vooral de side-by-side foto's van de F40 en de TTR.

Ja, de F40 heeft wel wat meer complexe bouwtechnieken dan de TTR maar zo heel veel verschilt het ook weer niet. Sowieso zitten bij de prijs van de F40 natuurlijk ook licentiekosten inbegrepen die LEGO aan Ferrari moet betalen. Bij de merkloze en generieke TTR is dat natuurlijk niet het geval.

Maar goed, in mijn mening mag de F40 in geen enkele Lego autoliefhebber's verzameling ontbreken. 8)

• chrisO
Haay schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:53:
[...]

Maar goed, in mijn mening mag de F40 in geen enkele Lego autoliefhebber's verzameling ontbreken. 8)
Dat is ook mijn mening.

Ik vind het alleen een beetje jammer dat de F40 niet op schaal is. Het model is namelijk 4cm (5 studs) te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:53:
Over nieuwe versies en heruitgaves gesproken, de 10249 Toy Shop (uit 2015) is uit het assortiment verdwenen. Op een aantal S@H sites (oa BE en NL) staat deze als 'retired product' genoteerd. Ik heb net even geïnformeerd bij de winkel in Wijnegem en daar was die ook al 'the way of the dodo' gegaan.

Ik vind het een raar moment om vlak voor de feestdagen een set als deze op pensioen te sturen.
De Winter Village serie heeft een strak schema waarbij een set in de herfst van jaar X geïntroduceerd wordt, en in jaar X+2 uit productie gaat. De productie van nieuwe dozen van zo'n set wordt dus op een gegeven moment ook gestaakt, en zodra de geproduceerde voorraden op zijn is het gewoon over en uit.

Iedereen heeft sowieso in 2015 en 2016 de kans gehad om de 10249 Winter Toy Shop te kopen, en ook de afgelopen maanden was er nog gelegenheid genoeg. Maar nu is de voorraad dus op en is de set Retired.

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:53:
[...]

Ik verwijs (nogmaals) naar mijn Review van de 31070 Turbo Track Racer op Bouwsteentjes.info. :) En zie dan vooral de side-by-side foto's van de F40 en de TTR.

Ja, de F40 heeft wel wat meer complexe bouwtechnieken dan de TTR maar zo heel veel verschilt het ook weer niet. Sowieso zitten bij de prijs van de F40 natuurlijk ook licentiekosten inbegrepen die LEGO aan Ferrari moet betalen. Bij de merkloze en generieke TTR is dat natuurlijk niet het geval.

Oh ja, je had al eens eerder daar naar verwezen. Had de review van de F40 nog wel gelezen.

Hierin las ik in het eerste deel " Ik heb enorm uitgekeken naar deze set maar niet iedereen was even enthousiast…" en het enige wat ik me gedurende het hele artikel afvroeg was of de niet-enthousiastelingen tot inkeer waren gekomen of waarom ze niet enthousiast waren :) Waarschijnlijk overheen gelezen.

• Kapoen
Haay schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:04:
[...]

De Winter Village serie heeft een strak schema waarbij een set in de herfst van jaar X geïntroduceerd wordt, en in jaar X+2 uit productie gaat. De productie van nieuwe dozen van zo'n set wordt dus op een gegeven moment ook gestaakt, en zodra de geproduceerde voorraden op zijn is het gewoon over en uit.

Iedereen heeft sowieso in 2015 en 2016 de kans gehad om de 10249 Winter Toy Shop te kopen, en ook de afgelopen maanden was er nog gelegenheid genoeg. Maar nu is de voorraad dus op en is de set Retired.
Ja, dat van die cyclus wist ik al. Alleen zag ik afgelopen jaren de oudste set van de drie nog altijd in stock tijdens de feestdagen. Zo hadden ze verleden jaar tijdens de opening van de winkel in Londen nog altijd de Santa's Workshop in de aanbieding.

• Haay
Gim schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:14:
Oh ja, je had al eens eerder daar naar verwezen. Had de review van de F40 nog wel gelezen.

Hierin las ik in het eerste deel " Ik heb enorm uitgekeken naar deze set maar niet iedereen was even enthousiast…" en het enige wat ik me gedurende het hele artikel afvroeg was of de niet-enthousiastelingen tot inkeer waren gekomen of waarom ze niet enthousiast waren :) Waarschijnlijk overheen gelezen.
Ah, die review was in 2015 geschreven door Wesley en dat was voordat ik in de Bouwsteentjes redactie erbij kwam. :) Ik heb de review zojuist doorgelezen en ik kan me er goed in vinden. Ontzettend boeiende bouw, wat je in het eindresultaat alleen wat minder goed terugziet. Voor zover ik weet is iedereen die de Lego F40 daadwerkelijk zelf gebouwd heeft er erg enthousiast over. De spannende dingen zitten hier alleen wat meer (figuurlijk) onder de motorkap. Aan de buitenkant is dat niet zo goed af te zien, wat denk ik ook de reden is waarom niet iedereen bij voorbaat erg enthousiast was over deze set.
Kapoen schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:22:
Ja, dat van die cyclus wist ik al. Alleen zag ik afgelopen jaren de oudste set van de drie nog altijd in stock tijdens de feestdagen. Zo hadden ze verleden jaar tijdens de opening van de winkel in Londen nog altijd de Santa's Workshop in de aanbieding.
Tja, sommige lokale Lego winkels hebben nog wel eens oude voorraden die alleen daar nog verkocht worden. Zo had de UK afgelopen periode ook nog een actie om met een O2 (mobiel netwerk) code bij de bestelling nog een 2016 Snowglobe erbij te krijgen. Was alleen in de UK beschikbaar. Daarbij heeft bij mijn weten de UK ook een andere 'warehouse' dan het vasteland van Europa. NL, België, Frankrijk, Duitsland, Tsjechië enz. worden allemaal vanuit één EU 'warehouse' bediend. Daarom kan een set in de UK al uit voorraad gaan terwijl die in NL/België nog wel leverbaar is. En omgekeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

F40 besteld bij Intertoys in de winkel. Hopelijk morgen binnen of anders maandag. *O*

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Amafi schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:19:
Oei, heb voor een kleine meid van 3 een lego probleempje.
De kleine is gek van bouwen met lego blokjes.
Type brick 2x2 en 2x4 etc.

Maar doos 10703 waarvan ik dacht dat daar wel veel classic bouwstenen in zaten viel erg tegen.
Weet iemand een verzameldoos met gewoon veel lekkere bouwstenen?
Geen kleine speciale stukjes, maar de ouderwetse bouwstenen.
Blijft raar jezelf quoten, maar na lang zoeken een oplossing gevonden en erg tevreden met het eind-resultaat.
Losse steentjes (nieuw) veel goedkoper kunnen bestellen via https://www.bricklink.com

Voor een 10tje excl-verzenden had ik 149 steentjes in verschillende kleuren besteld.
Dochter blij, ik blij 8)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42

Mappy

Piramide van Austerlitz

Amafi schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:18:
Blijft raar jezelf quoten, maar na lang zoeken een oplossing gevonden en erg tevreden met het eind-resultaat.
Losse steentjes (nieuw) veel goedkoper kunnen bestellen via https://www.bricklink.com

Voor een 10tje excl-verzenden had ik 149 steentjes in verschillende kleuren besteld.
Dochter blij, ik blij 8)
Altijd leuk om na de problemen ook de gebruikte oplossing te horen :) Veel plezier!

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luyana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 08:01
Ik ben enorm hard aan het twijfelen om de BB8 75187 set te kopen. Heel goede prijs op amazon.es. Langs andere kant is de Winter holiday train 10254 ook goed geprijsd op de .de versie... Allebei kopen zou wat overkill zijn aangezien ik toch met een beperkt budget zit. Twijfel, twijfel..
Het helpt ook echt niet dat Amazon.es met sterke prijzen zit voor Lego momenteel, toch zeker voor de Star Wars sets. Het is echt moeilijk om nu niet op een shopping spree te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Luyana schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:56:
Ik ben enorm hard aan het twijfelen om de BB8 75187 set te kopen. Heel goede prijs op amazon.es. Langs andere kant is de Winter holiday train 10254 ook goed geprijsd op de .de versie... Allebei kopen zou wat overkill zijn aangezien ik toch met een beperkt budget zit. Twijfel, twijfel..
Het helpt ook echt niet dat Amazon.es met sterke prijzen zit voor Lego momenteel, toch zeker voor de Star Wars sets. Het is echt moeilijk om nu niet op een shopping spree te gaan :D
De Winter Holiday trein is echter maar tijdelijk verkrijgbaar (seizoen) en de BB8 niet. Wellicht dat dat je kan helpen in de keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 24-11-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Maar BB8 kan je altijd tonen, Winter Holiday train is maar "seasonal" te showen ;)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Luyana schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:56:
Hmm, bedankt.
Ik zat hier in dit topic al een tijd mee te lurken.
Tijdje geleden de mini gekocht voor mijn vriendin die helemaal gek is van mini's. Samen in elkaar gezet en dat beviel erg goed :9
Die BB8 zat ik al een tijdje naar te kijken en voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen.
Ik zit nu alleen nog te azen op de 75189, de heavy assault walker. Dit gaat weer geld kosten zo deze nieuwe hobby :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luyana
Gim schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:09:
[...]

De Winter Holiday trein is echter maar tijdelijk verkrijgbaar (seizoen) en de BB8 niet. Wellicht dat dat je kan helpen in de keuze.
Nja, hij is toch al te koop sinds juli 2016 en ik heb toch gelezen dat de meeste sets +/- 2 jaar beschikbaar blijven? Dan heb ik nog wel even tijd. De kans dat de BB ooit nog zo laag geprijsd staat is klein, terwijl die trein nu niet super laag geprijsd is. Wel zeker een ok prijs, daar niet van, maar hij kan misschien nog zakken. Als hij nog lang genoeg te koop blijft tenminste...
Arquero schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:51:
[...]

Hmm, bedankt.
Ik zat hier in dit topic al een tijd mee te lurken.
Tijdje geleden de mini gekocht voor mijn vriendin die helemaal gek is van mini's. Samen in elkaar gezet en dat beviel erg goed :9
Die BB8 zat ik al een tijdje naar te kijken en voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen.
Ik zit nu alleen nog te azen op de 75189, de heavy assault walker. Dit gaat weer geld kosten zo deze nieuwe hobby :X
Haha inderdaad. Ik heb Lego altijd wel tof gevonden en ben er sinds kort wat meer mee bezig. Wel enorm dure hobby en ik ga nu juist een appartementje kopen dus moet eigenlijk daar geld opzij voor houden. MAar een appartement met Lego uitgestald is wel leuker dan een appartement zonder :P
Die walker staat nu ook heel scherp geprijsd op amazon btw :D Daar was ik ook al over aan het twijfelen.. Langs ene kant lijkt het me wel een repetitieve build maar ik heb die walkers altijd heel cool gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Luyana schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:12:
[...]

Nja, hij is toch al te koop sinds juli 2016 en ik heb toch gelezen dat de meeste sets +/- 2 jaar beschikbaar blijven? Dan heb ik nog wel even tijd. De kans dat de BB ooit nog zo laag geprijsd staat is klein, terwijl die trein nu niet super laag geprijsd is. Wel zeker een ok prijs, daar niet van, maar hij kan misschien nog zakken. Als hij nog lang genoeg te koop blijft tenminste...
Ik merk het alleen op, omdat mij bijstaat dat seasonal sets niet het hele jaar door te koop zijn. Dus leuk als je hem dan in maart 2018 wil kopen, maar of hij dan verkrijgbaar is? Het wordt dan wachten op september of zo 2018... en of de prijzen dan lager zullen zijn dan de laatste paar weken dit jaar?

In geval van twijfel gewoon beide kopen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
De inhoud van de PaB muur in Wijnegem op 22/11, door LCC:
Afbeeldingslocatie: http://www.lcc.builders/wp-content/uploads/2017/11/Pab-Wijnegem-22-11-2017-toelichting.jpg
En die van Lille (Rijsel) op dezelfde datum:
Afbeeldingslocatie: http://www.lcc.builders/wp-content/uploads/2017/11/Pab-Lille-22-11-2017-toelichting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luyana
Gim schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:22:
[...]

ik denk dat het daar inderdaad op gaat uitdraaien :D Het wordt een dure maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:22:
Ik merk het alleen op, omdat mij bijstaat dat seasonal sets niet het hele jaar door te koop zijn. Dus leuk als je hem dan in maart 2018 wil kopen, maar of hij dan verkrijgbaar is? Het wordt dan wachten op september of zo 2018... en of de prijzen dan lager zullen zijn dan de laatste paar weken dit jaar?

Klopt deels. Die Winter Village sets zijn niet het hele jaar door te koop bij de Lego webwinkel, maar andere (web)winkels kunnen die sets in principe wel het hele jaar door verkopen, zolang ze er voorraad van hebben. De vraag naar dat soort sets is natuurlijk wel laag buiten het seizoen.

En de Winter Holiday Train zal er eind volgend jaar naar verwachting uit gaan. In mijn ervaring krijg je de grootste korting op deze sets halverwege hun looptijd. Dus niet het eerste kerstseizoen waarin ze net nieuw zijn, en niet het derde seizoen wat hun laatste seizoen is, maar tijdens het tweede kerstseizoen dat ze verkrijgbaar zijn. Dat is voor de trein dus dit seizoen. De kans dat je hem volgend jaar nog voor €64 kunt krijgen is niet erg groot...

BB-8 bij Amazon Spanje is wel een hele mooie aanbieding. ~50% korting! Ook erg weinig kans dat je die set nog voor minder zult kunnen vinden hier in NL of omstreken.

Dus... Als je beide sets voor de beste prijs wilt hebben zul je nu moeten toeslaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Arquero heeft nog geluk als dit dilemma alleen speelt met deze twee sets. Het wordt pas een issue als je into modulars, Technic, Star Wars, Seasonals en verdere exclusives bent en daar nu heel veel scherpe prijzen voor te vinden zijn :X

Jezelf gewoon even hiermee verwennen als het maar eenmalig is (het is een eenmalig probleem? :P)

(Natuurlijk kan ik niet in andermans portemonnee kijken of diens bodem zien; zie alleen de mijne)

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 24-11-2017 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arquero
Gim schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:37:
Arquero heeft nog geluk als dit dilemma alleen speelt met deze twee sets. Het wordt pas een issue als je into modulars, Technic, Star Wars, Seasonals en verdere exclusives bent en daar nu heel veel scherpe prijzen voor te vinden zijn :X

Jezelf gewoon even hiermee verwennen als het maar eenmalig is (het is een eenmalig probleem? :P)

(Natuurlijk kan ik niet in andermans portemonnee kijken of diens bodem zien; zie alleen de mijne)
Haha, daar heb je wel een punt, zo blijft het nog enigszins beperkt.

Ik zat van de week te kijken en het lijkt me wel heel erg leuk om zoiets te maken;
Afbeeldingslocatie: http://www.infobarrel.com/media/image/1002_max.jpg

Alleen al aan witte bricks zal ik wel een fortuin kwijt zijn...
Maar goed, heb ik wel iets om naar toe te werken :9~

Overigens krijg ik nu voor de assault walker op amazon.es een prijs vanaf € 125,99

[ Voor 4% gewijzigd door Arquero op 24-11-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haay schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:30:
BB-8 bij Amazon Spanje is wel een hele mooie aanbieding. ~50% korting! Ook erg weinig kans dat je die set nog voor minder zult kunnen vinden hier in NL of omstreken.

Dus... Als je beide sets voor de beste prijs wilt hebben zul je nu moeten toeslaan. 8)
Volgens mij is de prijs weer normaal. Eerder vanochtend was hij wel 53, nu weer 95?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Arquero schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:58:
[...]

Haha, daar heb je wel een punt, zo blijft het nog enigszins beperkt.

Ik zat van de week te kijken en het lijkt me wel heel erg leuk om zoiets te maken;
[afbeelding]

Alleen al aan witte bricks zal ik wel een fortuin kwijt zijn...
Maar goed, heb ik wel iets om naar toe te werken :9~

Overigens krijg ik nu voor de assault walker op amazon.es een prijs vanaf € 125,99
Deze is wat goedkoper en makkelijker te realiseren ;)
https://scontent-ams3-1.x...db218d19702ba&oe=5A994524

Deze is ook erg leuk gedaan:
https://scontent-ams3-1.x...6fe88ee8ccd53&oe=5A9964B6

[ Voor 10% gewijzigd door Mad-Matt op 24-11-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:13:
[...]

Volgens mij is de prijs weer normaal. Eerder vanochtend was hij wel 53, nu weer 95?
Klopt, je moest er snel bij zijn.

Bespaard me weer geld haha. Zat er zowaar aan te denken om er dan toch maar eentje aan te schaffen. Niet eens voor mezelf, maar als setje voor m'n vriendin; minder into Lego, maar wel meer into Star Wars. Setjes zoals Wall-E vallen ook in de smaak. De €53 was een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luyana
Gunner schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:13:
[...]

Inderdaad :'( Ik had hem vanmorgen gezien maar ik moest eerst nog wat boodschappen gaan doen. Wou hem nu gaan bestellen, maar helaas. Ach ja, bespaart me inderdaad nog wat geld en/of een moeilijke keuze. Winter holiday train wordt het dan maar o<:) Die is blijkbaar wel enkel voor Prime members, maar er staat in het groot bovenaan "Probeer nu Prime gratis" dus dat probleem is al van de baan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:10

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik zit te twijfelen: zwarte achtergrond of berglandschap als achtergrond tijdens de lancering van de Saturn V? Structuren aan de zijkant worden wel zwart. Vrienden/familie zijn 50/50 verdeeld. Help :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L8zvxwn.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:08
almightyarjen schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:32:
Ik zit te twijfelen: zwarte achtergrond of berglandschap als achtergrond tijdens de lancering van de Saturn V? Structuren aan de zijkant worden wel zwart. Vrienden/familie zijn 50/50 verdeeld. Help :D

[afbeelding]
Een berglandschap bij een raketlancering? Ik zie het verband niet :)

Ik zou het zwart houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:51

Reinier

\o/

Zwart!
Mooie shots. Was dat voor of na de crash? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
detulp050 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:47:
[...]

Ik zou het zwart houden
Precies wat ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
heeft iemand nog een overzicht van de acties van deze maand?

zit erg te twijfelen om het winter station te halen, (de kleine halloween sets heb ik eigenlijk een week te vroeg gekocht) voor de notenkraker..
maar ik heb nu geen idee wat er nog meer aankomt qua acties..

[afbeelding]
zwart is denk ik ook het beste :Y

[ Voor 43% gewijzigd door mschol op 25-11-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@almightyarjen
Zwart. Ik heb nog nooit een raketlancering in de alpen gezien, maar genoeg midden in de nacht in een woestijnachtig/vlak landschap en dan komt de zwarte het meest dichtbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:55:
heeft iemand nog een overzicht van de acties van deze maand?
Even reclame maken voor één van mijn eigen posts in het aanbiedingen topic:link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:37:
[...]

Even reclame maken voor één van mijn eigen posts in het aanbiedingen topic:link
uiteraard, helemaal vergeten dat ik die gezien heb..
dan wordt het dus maar nu bestellen voor de notenkraker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 16:38

GeeBee

Oddball

AppieNL schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:27:
@almightyarjen
Zwart. Ik heb nog nooit een raketlancering in de alpen gezien, maar genoeg midden in de nacht in een woestijnachtig/vlak landschap en dan komt de zwarte het meest dichtbij.
Kijk jij geen James Bond? Daar lanceren ze aan de lopende band raketten uit bergen!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 22:04
Zwart of woestijnlandschap ziet er beter uit dan bergen, is volgens mij ook niet logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024

[afbeelding]
Zwart, ziet er het meest natuurlijke uit, heeft veel meer diepte. Met die bergen wordt de illusie verstoord vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kreeg de vraag van een vriend of hij nog snel de Claas, Big Wheel Excavator of voor de Porsche moet gaan. Hij wil ook weer eens wat met (technic) Lego gaan doen, gewoon een grote set.

Ik zei dat de Claas eruit gaat en dat ik alleen voor die set kan spreken. Maar de Porsche voor ~€186 (black friday)... Heb het idee dat je met al deze grote sets wel verwend wordt.

Ben momenteel geneigd hem toch maar die Claas maar aan te bevelen, maar kan alleen geen goed argument bedenken behalve dat ie het goedkoopste is :?

(Stiekem toch leuk als t iemand weer enthousiast maakt voor lego)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 25-11-2017 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Vandaag eindelijk de Saturn V set voltooid. En WAT een ontzettend gave en bevredigende bouw is het! Geen moment verveeld tijdens het bouwen door de continu variërende bouw stappen. En het eindresultaat is gewoon subliem. Kan niet anders zeggen. De raket staat nu mooi te pronken naast m'n TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik ga, omdat het toch bijna winter is, eens een mooi seizoenssetje bouwen, deze om precies te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SL/10173-1.png

ooit via catawiki gescoord, nu prima moment om te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

[...]

Ik zou het zwart houden
Er is ook geen verband :D Ik had een paar test runs van de lancering gedaan en laten zien aan een paar mensen. Die vonden de bergen erachter ook wel mooi, vandaar de vraag.
Reinier schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:51:
Zwart!
Mooie shots. Was dat voor of na de crash? ;)
Na de crash, in elkaar zetten duurde 10 minuten: gelukkig is die raket een stevig ding.

Zwarte achtergrond gaat het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
GeeBee schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:33:
[...]

Kijk jij geen James Bond? Daar lanceren ze aan de lopende band raketten uit bergen!
Goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[afbeelding]
...raket lancering... Een nachtelijke sterrenhemel als achtergrond natuurlijk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 01:25

[afbeelding]
Nice!

En nu nog licht en geluid inbouwen!

YouTube: LEGO Saturn V with Light and Sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zou het zwart houden
zwart is mooier, ook ik zie verband niet met bergen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ik zit te twijfelen: zwarte achtergrond of berglandschap als achtergrond tijdens de lancering van de Saturn V?
Ik zie dat je je keuze al gemaakt hebt, maar hier mijn bescheiden bijdrage: Met wat fantasie zie ik in het berglandschap wel een bewolkte hemel. Volgens mij is de lucht nooit helemaal pikzwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Bouwsteentjes.info en promobricks.de hebben het volgende 'kartonnen doosje + minifig' setje gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/11/LEGO-5005249-Iconic-Easter-2018.pngLEGO 5005249 Iconic Easter 2018

Bouwsteentjes gaat uit van een besteding van €30 rond Pasen om deze te verkrijgen.

Het ziet er maf genoeg uit om te verzamelen imho :) Ik weet niet of dit een heruitgave is van een oudere CMF?

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 26-11-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:41:Ik weet niet of dit een heruitgave is van een oudere CMF?
In serie 7 zat de Bunny Suit Guy
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/8831-3.jpg?201204030702
Maar behalve het "hoofddeksel" is het volgens mij een een hele nieuwe. Ik herken er in ieder geval niets in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gisteren even inkopen gedaan voor mijn zoontje, wordt 6 dec alweer twee :)
Kwam deze ook tegen, kon ik niet laten liggen voor een tientje:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81VZhjr3UBL._SL1500_.jpg

Was de lokale Intertoys overigens, had ik niet verwacht daar aan te treffen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:41:
Bouwsteentjes.info en promobricks.de hebben het volgende 'kartonnen doosje + minifig' setje gevonden:
[afbeelding]LEGO 5005249 Iconic Easter 2018

Bouwsteentjes gaat uit van een besteding van €30 rond Pasen om deze te verkrijgen.

Het ziet er maf genoeg uit om te verzamelen imho :) Ik weet niet of dit een heruitgave is van een oudere CMF?
Lijkt me om een nieuwe te gaan. Geinig met dat tandje.

Deze past leuk bij de anderen: jongen in konijnenpak, meisje in konijnenpak van Batman CMF serie en dan nog de TRU Batman in konijnenpak :) Zijn er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42

Mappy

Piramide van Austerlitz

[afbeelding]
Die muurfoto loopt tot aan het plafond door toch? Mischien je hele lanceerinstallatie een halve (of hele) meter omhoog zetten en niet te dicht bij de muur, zodat je nog net een randje bergen in de verte op de horizon hebt?

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mappy schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:34:
[...]

Die muurfoto loopt tot aan het plafond door toch? Mischien je hele lanceerinstallatie een halve (of hele) meter omhoog zetten en niet te dicht bij de muur, zodat je nog net een randje bergen in de verte op de horizon hebt?
Daar was ik ook opgekomen. Echter moet de camera dan ook een halve meter naar achteren voor een mooi shot en die ruimte heb ik niet: de camera staat nu al strak onder de radiator. Het zwarte doek hangt inmiddels, zodra het buiten donker is maar een paar shots maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
The Eagle schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:30:

[afbeelding]

Ik heb m van de week ook gehaald bij de Kruidvat voor €6,20. Kan ik vast een leuk plekje voor vinden in het kerstdorpje :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Hier bij de kruidvat hadden ze ze nog liggen voor 8 euro de stuk. Rare prijzen af en toe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
kokkie20 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:36:
Hier bij de kruidvat hadden ze ze nog liggen voor 8 euro de stuk. Rare prijzen af en toe 8)7
Lagen ze hier ook voor, bij de kassa ging er nog wat af :S

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wehkamp 42055 voor € 155,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Op Amazon.co.uk voor £122.99. Geen idee wat 'ie in € gaat kosten, maar rond de €140 schat ik.

https://www.amazon.co.uk/...watch-21&m=A3P5ROKL5A1OLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 17:47

Dido

heforshe

argh! Normaal lach ik om mensen die zitten te F5-en om iets te bestellen zodra het uitkomt, maar nu wil ik de Taj Mahal hebben en loopt de lego-klok achter :(
Product is beschikbaar op 27-11-2017 na 00:01 CET
Tsja, als ie om 23:59 morgenavond beschikbaar komt klopt die zin strikt genomen ook nog, maar ik had gehoopt dat ze ermee bedoelden dat ie nu te bestellen was...

En na 19 minuten F5-en staat ie op uitverkocht :'(

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:20:
argh! Normaal lach ik om mensen die zitten te F5-en om iets te bestellen zodra het uitkomt, maar nu wil ik de Taj Mahal hebben en loopt de lego-klok achter :(

[...]

Tsja, als ie om 23:59 morgenavond beschikbaar komt klopt die zin strikt genomen ook nog, maar ik had gehoopt dat ze ermee bedoelden dat ie nu te bestellen was...

En na 19 minuten F5-en staat ie op uitverkocht :'(
Is nu wel bestelbaar zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 17:47

Dido

heforshe

Ging van "binnenkort" naar "uitverkocht".

Na nog een paar keer F5 (en een paar expletieven...) kon ik opeens bestellen.

Toen stond hij opeens wel op de bestellen maar weer als "uitverkocht"...

Na afrekenen op "beschikbaar"...

Ben benieuwd...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weet iemand of het ook mogelijk is om stickervellen na te bestellen bij lego? De F40 die ik aan het bouwen ben heb ik niet alle stickers zo mooi geplakt en eraf pulken maakt het eigenlijk alleen nog maar erger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

The Eagle schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:30:

[afbeelding]

Ha die heb ik dit weekend ook gehaald. Gisteren in elkaar geknutseld. Toevallig ook gehaald in Noordwijk?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
Gunner schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:12:
Weet iemand of het ook mogelijk is om stickervellen na te bestellen bij lego? De F40 die ik aan het bouwen ben heb ik niet alle stickers zo mooi geplakt en eraf pulken maakt het eigenlijk alleen nog maar erger ;)
Die staat niet specifiek benoemd bij de stuklijst achterin de instructies zie ik. Zou ze even een mailtje sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Gunner schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:12:
Je zou kunnen aangeven dat er geen stickers bij zaten. Dan krijg je vaak wel nieuwe (tenzij je het misschien te vaak gaat vragen). Nette service, binnen een week heb je ze vaak. Kun je aanvragen via de website mailcontact.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ElectricHead schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:26:
[...]

Je zou kunnen aangeven dat er geen stickers bij zaten. Dan krijg je vaak wel nieuwe (tenzij je het misschien te vaak gaat vragen). Nette service, binnen een week heb je ze vaak. Kun je aanvragen via de website mailcontact.
Ik ga ze wel even benaderen met het hele verhaal, niet dat ze er niet bij zaten. dank jullie voor je snelle reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gunner schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:27:
[...]

Ik ga ze wel even benaderen met het hele verhaal, niet dat ze er niet bij zaten. dank jullie voor je snelle reacties.
Mochten ze het niet kunnen/willen naleveren, voor zo'n €5 kan je er ook een van Bricklink halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chakotay schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:56:
[...]

Mochten ze het niet kunnen/willen naleveren, voor zo'n €5 kan je er ook een van Bricklink halen.
Hey die kende ik nog niet, maar die zoek ik inderdaad. Ik wacht LEGO even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bijzonder trouwens hoe sommige stores tientallen tot honderden van die stickersheets hebben... Hoe kom je daar nou weer aan O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Inderdaad. Een shop heeft er 182 8)7

Mijn BB8 (75187) is trouwens verstuurd vanuit Spanje, ben benieuwd :)

Ik kreeg van een vriend nog een app; Hudson's Bay heeft nu korting op diverse sets, misschien interessant voor een van jullie.

[ Voor 54% gewijzigd door Arquero op 28-11-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:51

Reinier

\o/

ElectricHead schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:26:
[...]

Je zou kunnen aangeven dat er geen stickers bij zaten.
Dit vind ik wel erg fout hoor eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Chakotay schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:07:
Bijzonder trouwens hoe sommige stores tientallen tot honderden van die stickersheets hebben... Hoe kom je daar nou weer aan O_o
De shop met 182 stuks, heeft hoogst waarschijnlijk 100+ van die sets gekocht, aangezien deze shop ook 462 velgen heeft die bij de F40 horen en ook 162 windscreens. Van andere steentjes die in die set gebruikt wordt, heeft de shop er ook 100+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chakotay schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:07:
Originele inscannen en laten printen. Sticker is sticker en het is gouden handel kennelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
chrisO schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:42:
De shop met 182 stuks, heeft hoogst waarschijnlijk 100+ van die sets gekocht, aangezien deze shop ook 462 velgen heeft die bij de F40 horen en ook 162 windscreens. Van andere steentjes die in die set gebruikt wordt, heeft de shop er ook 100+.
Van bepaalde sets zijn sommige onderdelen zo zeldzaam dat de set in losse onderdelen verkopen meer oplevert dan de doos gesloten en geheel verkopen. Daar springt een bepaalde groep mensen op Bricklink dus op in door sets zo goedkoop mogelijk in te kopen, te openen, onderdelen te sorteren, en dan de onderdelen los op Bricklink te koop aan te bieden. "Parting out" noemen ze dat.

Op die manier kunnen ze dus ook stickervellen van sets aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik weet niet meer wie de suggestie hier postte (mijn excuses), maar ik heb daarnet in een Kruidvat winkel zo’n Kerstman in zetel doosje opgepikt. Dat wordt een mooi pakje onder de kerstboom voor een liefhebber van deze modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Haay schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:48:
[...]

Van bepaalde sets zijn sommige onderdelen zo zeldzaam dat de set in losse onderdelen verkopen meer oplevert dan de doos gesloten en geheel verkopen. Daar springt een bepaalde groep mensen op Bricklink dus op in door sets zo goedkoop mogelijk in te kopen, te openen, onderdelen te sorteren, en dan de onderdelen los op Bricklink te koop aan te bieden. "Parting out" noemen ze dat.

Op die manier kunnen ze dus ook stickervellen van sets aanbieden.
Dat weet ik, maar anderen gaan er vanuit, dat deze Bricklink shop misschien de stickers scanned en print.
Ik toonde enkel aan, dat dit waarschijnlijk niet geld voor deze aanbieder, aangezien hih/zij meerdere van de zeldzame(re) stenen in grote aantallen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:46

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of deze al hier gezien is maar dit is wel vet

Ik zie het nu pas maar dat shirt van die gast _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Pierre op 28-11-2017 14:34 . Reden: Extra info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En de volgende ideas set is bekend:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/4905102-Fan_Model_-_Not_Final_Product_-_TRON-FwOzL-hb7QDPFw-thumbnail-full.pngbron

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van de Tron franchise, maar ik veronderstel dat de kenners er wel gelukkig mee zijn? :) Ik had ook niet echt een 'must have' voorkeur voor deze ronde van ideas:
Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/media_library/1/4905136-First_2017_Review_Results-MPDhaSyfhdl8Dw-thumbnail-full.png

[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 28-11-2017 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Reinier schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:42:
[...]

Dit vind ik wel erg fout hoor eerlijk gezegd :P
Vind ik zelf ook hoor, eerlijkheid duurt ook in mijn boekje het langst hoor. :)
Ik ben verder wel een engel hoor. Gaf ook niet voor niets aan: Als je het niet te vaak doet..... ;)

@Kapoen Die Jeep had ik nog wel wat gevonden of het vliegtuig. De rest wordt ik ook niet warm van. Deze Lego Ideas slaan we in ieder geval over. Jeuj, meer geld voor een volgende :D

[ Voor 20% gewijzigd door ElectricHead op 28-11-2017 16:52 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:45:
[afbeelding]bron

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van de Tron franchise, maar ik veronderstel dat de kenners er wel gelukkig mee zijn? :) Ik had ook niet echt een 'must have' voorkeur voor deze ronde van ideas:
[afbeelding]
Ben wel een "kenner" *kuch*... althans, beide films gezien (tot zover kenner) en vond het wel een geinig uitgewerkt concept, waarbij ik de visuele vormgeving ook wel kon waarderen. Maar toch maakt dit setje niet gelijk een must-have indruk. Dan haal ik nog eerder een paar IDEAS releases van de afgelopen tijd (eerst) in huis. Zal er een beetje van afhangen hoe het uiteindelijke product eruit gaat zien en welk prijskaartje eraan gaat hangen.

Moet het setje wel even wat nader bekijken wat weet er eigenlijk niet veel meer vanaf dan het plaatje wat ik nu hier zie... weet bijvoorbeeld niet of er bijvoorbeeld een lichtsteentje in zit of dat er gewerkt wordt met glow in the dark. Het oplichten van bepaalde lijnen zou namelijk wel erg stoer kunnen uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kapoen schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:45:
[afbeelding]bron

[afbeelding]
The Office was voor mij een instant buy geweest

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Ik had de Red Arrow wel wat gevonden... Ik heb ook niet veel met Tron, hoewel het concept op zich wel goed is uitgewerkt.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

De medieval watermill zou ik wel mooi hebben gevonden. Ik snap ook niet zo goed waarom het Tron is geworden, zo bekend zijn die films toch ook weer niet?

Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .