Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.951 views

Onderwerpen

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Wil je de doos echt bewaren en er later nog iets mee doen lijkt mij hier een belangrijke vraag. Of raaktr de door in de vergetelheid?

Mijn station is overigens vandaag binnengekomen *O*, hier zat de doos tjok vol luchtzakken.

200 fish found!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Toch wel knap dat de doos beschadigd kon raken, uiteindelijk 2 dozen om de originele MF doos, en gelukkig in mint condition!!
Op dit moment van UCS de Tie-fighter, X-wing, Snowspeeder, Slave 1, SSD en nu de MF.... en allemaal nog te bouwen...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:40:
Wil je de doos echt bewaren en er later nog iets mee doen lijkt mij hier een belangrijke vraag. Of raaktr de door in de vergetelheid?

Mijn station is overigens vandaag binnengekomen *O*, hier zat de doos tjok vol luchtzakken.
Gisteren de set doos nog bekeken en daar kan ik uiteindelijk toch wel mee leven. Ga de doos wel bewaren. Ging me nu vooral even om de inhoud dat ik daar geen gezeik mee ga krijgen als er toch nog wat aan blijkt te schelen. Want ja, als daar twijfel over bestaat, dan liever een nieuwe set. Maar lijkt erop dat ik dan gewoon goed bij ze terecht kan.

Was gewoon even benieuwd hoe het nu zit met retourneren en dat is nu nog niet helemaal helder ;)

Hier zat de doos overigens ook helemaal vol met luchtzakken, maar die zijn puur tegen het verschuiven. De set zat tegen de zijkant van de buitendoos.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 20-09-2017 15:49 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:48:
[...]

Gisteren de set doos nog bekeken en daar kan ik uiteindelijk toch wel mee leven. Ga de doos wel bewaren. Ging me nu vooral even om de inhoud dat ik daar geen gezeik mee ga krijgen als er toch nog wat aan blijkt te schelen. Want ja, als daar twijfel over bestaat, dan liever een nieuwe set. Maar lijkt erop dat ik dan gewoon goed bij ze terecht kan.

Was gewoon even benieuwd hoe het nu zit met retourneren en dat is nu nog niet helemaal helder ;)

Hier zat de doos overigens ook helemaal vol met luchtzakken, maar die zijn puur tegen het verschuiven. De set zat tegen de zijkant van de buitendoos.
Ah zo op die manier :). Heb zelf nooit iets terug gestuurd, maar het meest logische lijkt mij ook dhl aangezien zij het idd ook bezorgen. En ook niet geheel onbelangrijk terugsturen zal verwacht ik wel betekenen (terugsturen, nieuwe opsturen en de vraag is of die er dan vrijdag is) dat je al snel pas een week later aan het bouwen bent...

200 fish found!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:54:
[...]

Ah zo op die manier :). Heb zelf nooit iets terug gestuurd, maar het meest logische lijkt mij ook dhl aangezien zij het idd ook bezorgen. En ook niet geheel onbelangrijk terugsturen zal verwacht ik wel betekenen (terugsturen, nieuwe opsturen en de vraag is of die er dan vrijdag is) dat je al snel pas een week later aan het bouwen bent...
Haha, nou eigenlijk is het nog helemaal niet de bedoeling dat ik deze ga bouwen. Wil de kerst sets die ik nu heb eigenlijk bewaren om in December te gaan bouwen. Zodat de sets staan zodra de kerstboom er staat... of iets eerder :P Al riepen al die zakjes gisteren wel al "build build build!" :+

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo allen,

Sinds kort weer eens zin om iets te bouwen vanaf papier, en Lego is een van de dingen die ik tegenkom.
Vroeger wel Lego gehad, maar ben zelf erg slecht in zelf dingen verzinnen, ik vind het veel leuker een instructie van papier te volgen en zo langzaam iets te bouwen.
Ook af en toe modelbouw (Revell) geprobeerd, maar het verven staat me niet zo aan, en de Revell sets zonder verf zijn te simpel. Ik ben graag technisch bezig met blokjes of schroefjes (heb ook veel met Meccano gespeeld vroeger).
Vraag: wat zijn goede Lego sets voor volwassenen die je wel even zoet houden, en ook nog beetje betaalbaar zijn? Heb hier en daar architectuur sets van 200-300 euro gezien, maar dat vind ik atm beetje duur. Heb wel bijv een NASA Apollo Saturn V gezien voor 130 euro, wat me wat redelijker lijkt als je het vergelijkt met aantal steentjes en omvang van het ding.

Dan nu sorry als ik lichtjes off-topic ga, maar zijn er ook nog andere bouwkits/merken waar ik naar zou kunnen kijken? Zeg maar Lego/Meccano voor volwassenen, al is het maar iets eenmaligs wat je in elkaar zet, het hoeft niet per se de replay-waarde te hebben. Model-achtige dingen als Revell, maar dan zonder verf en/of lijm ook wlekom.

• Gim
  • Niet online
striner schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:07:
Hallo allen,

Sinds kort weer eens zin om iets te bouwen vanaf papier, en Lego is een van de dingen die ik tegenkom.
Vroeger wel Lego gehad, maar ben zelf erg slecht in zelf dingen verzinnen, ik vind het veel leuker een instructie van papier te volgen en zo langzaam iets te bouwen.
Ook af en toe modelbouw (Revell) geprobeerd, maar het verven staat me niet zo aan, en de Revell sets zonder verf zijn te simpel. Ik ben graag technisch bezig met blokjes of schroefjes (heb ook veel met Meccano gespeeld vroeger).
Vraag: wat zijn goede Lego sets voor volwassenen die je wel even zoet houden, en ook nog beetje betaalbaar zijn? Heb hier en daar architectuur sets van 200-300 euro gezien, maar dat vind ik atm beetje duur. Heb wel bijv een NASA Apollo Saturn V gezien voor 130 euro, wat me wat redelijker lijkt als je het vergelijkt met aantal steentjes en omvang van het ding.

Dan nu sorry als ik lichtjes off-topic ga, maar zijn er ook nog andere bouwkits/merken waar ik naar zou kunnen kijken? Zeg maar Lego/Meccano voor volwassenen, al is het maar iets eenmaligs wat je in elkaar zet, het hoeft niet per se de replay-waarde te hebben. Model-achtige dingen als Revell, maar dan zonder verf en/of lijm ook wlekom.
Lego/Meccano dan denk ik gelijk aan Technic Lego; geen schroefjes maar pinnetjes :) Als je het dan hebt over een leuke set die je zoet houdt dan zou je kunnen kijken naar een set zoals de Mercedes-Benz Arocs. En ja, die kun je echt wel goedkoper krijgen dan de adviesprijs bij Lego zelf.

Of je gaat voor de Emmerwiel als je niet van pneumatische dingetjes bent; helaas even geen link, dus google.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 20-09-2017 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:58:
[...]

Haha, nou eigenlijk is het nog helemaal niet de bedoeling dat ik deze ga bouwen. Wil de kerst sets die ik nu heb eigenlijk bewaren om in December te gaan bouwen. Zodat de sets staan zodra de kerstboom er staat... of iets eerder :P Al riepen al die zakjes gisteren wel al "build build build!" :+
Dan maak dat weekje idd weinig uit ja, maar wel succes om het tot december vol te houden de zakjes dicht te houden :P.

Ik ga zelf zaterdag waarschijnlijk bouwen zodat ik de set kan toevoegen aan de rest van mijn setting :)

200 fish found!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:49:
[...]

Dan maak dat weekje idd weinig uit ja, maar wel succes om het tot december vol te houden de zakjes dicht te houden :P.

Ik ga zelf zaterdag waarschijnlijk bouwen zodat ik de set kan toevoegen aan de rest van mijn setting :)
Ben voor nu vooral bezig om dingetjes bij elkaar te sprokkelen, zodat we er straks iets moois van kunnen maken. Het motoriseren van de trein hoeft nog niet gelijk van me, want dan wil ik hem ook gelijk beter maken dan standaard.

Wat misschien wel handig is zijn een paar witte grondplaten waar ik dan nog iets mee kan doen. Ik ga alles dan wel op een witte kast of zo zetten, maar liever iets met stubs... toch handiger om iets in vast te zetten. Nog even kijken welke grondplaten het geschiktste zijn en waar ik ze het beste kan kopen. En dan kijken voor iets om een schaatsvijver te maken; transparant blauw (plaat of blokjes?) en dan een net vijver randje met witte steentjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 20-09-2017 17:00 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:57:
[...]

Ben voor nu vooral bezig om dingetjes bij elkaar te sprokkelen, zodat we er straks iets moois van kunnen maken. Het motoriseren van de trein hoeft nog niet gelijk van me, want dan wil ik hem ook gelijk beter maken dan standaard.

Wat misschien wel handig is zijn een paar witte grondplaten waar ik dan nog iets mee kan doen, bijvoorbeeld een schaatsvijvertje maken. Nog even kijken welke grondplaten het geschiktste zijn en waar ik ze het beste kan kopen. En dan kijken voor iets om een schaatsvijver te maken; transparant blauw (plaat of blokjes?) en dan een net vijver randje met witte steentjes.
Witte grondplaten zijn als ik mij niet vergis vrij zeldzaam. Bij de schaatsvijver bij de bakkerij zaten https://brickset.com/parts/4226439/plate-8x8-pc-tr als ijsplaten erbij welke best goed uitzien. helaas heb ik die kleur daarna niet meer gezien.

Zelf heb ik juist geen rand met witte platen gemaakt, maar heb ik bij de rivier in mijn dorp gewoon de blauwe platen op een basisplaat gelegd als vierkant, en hier vervolgens met witte platen overheen gegaan om een rivier model te krijgen en gelijk hoogte verschil te realiseren. Wellicht een bruikbare tip :)

200 fish found!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:57:
[...]

Wat misschien wel handig is zijn een paar witte grondplaten waar ik dan nog iets mee kan doen. Ik ga alles dan wel op een witte kast of zo zetten, maar liever iets met stubs... toch handiger om iets in vast te zetten. Nog even kijken welke grondplaten het geschiktste zijn en waar ik ze het beste kan kopen. En dan kijken voor iets om een schaatsvijver te maken; transparant blauw (plaat of blokjes?) en dan een net vijver randje met witte steentjes.
Heb zelf dezelfde blauw als die van de 40107 gebruikt. Medium azure plates en trans light blue tiles. Is niet even mooi als de trans medium blue plates, maar wel betaalbaarder en het is zo glad als ijs 8).

[ Voor 5% gewijzigd door Suli op 20-09-2017 19:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Voor een (schaats)vijver zou je ook een 'zijwaarts' muurtje kunnen bouwen van dit element:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/306540.jpgAfbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4143489.jpg
Natuurlijk wordt het dan wat lastiger om er minifigs op te balanceren, maar dat voegt dan weer toe aan het realisme van de gladheid >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:35:
[...]

Vanwege het CMF setje? Ik had ook al zitten kijken bij de sets, maar zag niet direct iets. Voor m'n winter village trein had ik zitten denken aan zo'n setje met extra tracks, maar dan kom je ook niet verder dan zo'n 16 euro. En een setje die al gelijk €60 euro kost, mjah... schiet aan z'n doel voorbij, maar dat probleem heb jij dus ook. Ik laat hem maar aan me voorbij gaan.

Misschien dat er iemand ook IETS nodig heeft, maar niet persé dat CMF setje wil. Wellicht dat je dan een gezamelijke order kunt plaatsen. Als het doosje zelf je worst is, zou iemand de mini figuren in een bubbel envelop kunnen doorsturen voor een paar euro.
ik heb nog eens goed gezocht en een leuk parts pack gevonden: zon creative doos met 1600 stukjes, wel wat duurder dan dat ik had gewild met 60 euro maar er zat een hoop intressants bij (uitgaande van de partlist op bricklink)

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:21:
[...]

Of je koopt de 42063 Technic BMW; krijg je meen ik ook dat 40 year anniversary steentje erbij toch?
een apart steentje?

• Gim
  • Niet online
Een steentje 3 pins breed met een 40 years print

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:04:
[...]
Witte grondplaten zijn als ik mij niet vergis vrij zeldzaam. Bij de schaatsvijver bij de bakkerij zaten https://brickset.com/parts/4226439/plate-8x8-pc-tr als ijsplaten erbij welke best goed uitzien. helaas heb ik die kleur daarna niet meer gezien.

Zelf heb ik juist geen rand met witte platen gemaakt, maar heb ik bij de rivier in mijn dorp gewoon de blauwe platen op een basisplaat gelegd als vierkant, en hier vervolgens met witte platen overheen gegaan om een rivier model te krijgen en gelijk hoogte verschil te realiseren. Wellicht een bruikbare tip :)
Wellicht was grondplaat wel niet het juiste woord maar zag daarstraks iets van witte platen van 8 breed aan de korte zijde. Met een paar daarvan kom je ook al ver :)
Kapoen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:44:
Voor een (schaats)vijver zou je ook een 'zijwaarts' muurtje kunnen bouwen van dit element:
[afbeelding][afbeelding]
Natuurlijk wordt het dan wat lastiger om er minifigs op te balanceren, maar dat voegt dan weer toe aan het realisme van de gladheid >:)
Haha, ook geweldig. Nu zijn dit de korte blokjes maar wellicht dat er ook nog langere zijn zodat het ijs nog egaler uitziet? Meen dat ik die bij Disney Frozen zag.
Suli schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:59:
Heb zelf dezelfde blauw als die van de 40107 gebruikt. Medium azure plates en trans light blue tiles. Is niet even mooi als de trans medium blue plates, maar wel betaalbaarder en het is zo glad als ijs 8).
Ja, betaalbaar is ook mooi meegenomen :) De prijzen van dat promo setje liegen er ook niet om trouwens :o

In elk geval al een paar goede tips en motivatie om rond te kijken! Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Reinier

\o/

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:22:
Haha, ook geweldig. Nu zijn dit de korte blokjes maar wellicht dat er ook nog langere zijn zodat het ijs nog egaler uitziet? Meen dat ik die bij Disney Frozen zag.
Ik geloof dat er van deze ook een blauwe (langere) versie is:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/6000740.jpg
Of zoals Reinier al aanbeveelde, in 10703 zitten vier stuks van deze:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4283915.jpg

• Gim
  • Niet online
simons schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:41:
Toch wel knap dat de doos beschadigd kon raken, uiteindelijk 2 dozen om de originele MF doos, en gelukkig in mint condition!!
Op dit moment van UCS de Tie-fighter, X-wing, Snowspeeder, Slave 1, SSD en nu de MF.... en allemaal nog te bouwen...
BB8 was ook UCS toch? Die kan toch niet uitblijven ;)
Inderdaad. En ik zie nu ook de Frozen set die ik bedoelde. Denk dat ik mn dochter lief moet aankijken want zie nog 3 sets van haar waar deze blokjes inzitten :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 20-09-2017 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:45:
BB8 was ook UCS toch? Die kan toch niet uitblijven ;)
Daar is op Brickset ook een hele discussie over gevoerd, met voor- en tegenstanders van het benoemen van de BB-8 set als UCS set.

Tegenstanders zeggen: Als het een officiële UCS set was dan zou er een UCS logo op de doos moeten staan. Blijkbaar beschouwt LEGO zelf het niet als UCS set maar als speelset. Daarom ook in heel veel winkels te koop.

Voorstanders zeggen: Het heeft een standaard en plaque zoals bijna alle UCS sets, en het is op dezelfde schaal als de (wel officiële) UCS R2-D2 set.

Tja, voor beide argumenten valt wel wat te zeggen. De plaque is wel kleiner dan de standaard UCS plaque maar het is er wel één. En de UCS Sandcrawler (75059) heeft bijvoorbeeld geen plaque, maar wel dat UCS logo op de doos.

Vooralsnog staat de BB-8 set dus niet in de Brickset Star Wars UCS lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Haay schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:22:
[...]

Daar is op Brickset ook een hele discussie over gevoerd, met voor- en tegenstanders van het benoemen van de BB-8 set als UCS set.

Tegenstanders zeggen: Als het een officiële UCS set was dan zou er een UCS logo op de doos moeten staan. Blijkbaar beschouwt LEGO zelf het niet als UCS set maar als speelset. Daarom ook in heel veel winkels te koop.

Voorstanders zeggen: Het heeft een standaard en plaque zoals bijna alle UCS sets, en het is op dezelfde schaal als de (wel officiële) UCS R2-D2 set.

Tja, voor beide argumenten valt wel wat te zeggen. De plaque is wel kleiner dan de standaard UCS plaque maar het is er wel één. En de UCS Sandcrawler (75059) heeft bijvoorbeeld geen plaque, maar wel dat UCS logo op de doos.

Vooralsnog staat de BB-8 set dus niet in de Brickset Star Wars UCS lijst.
Als er geen UCS logo op de doos staat, dan is het geen UCS set.
AFOLs die zeggen dat het wel een UCS is, die zoeken gewoon een excuus om die set aan hun UCS collectie te kunnen toevoegen.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:38

Superflip

*pwiet*

Vandaag set 10622 (Duplo) mogen ontvangen voor de dochter. Maar liefst 16 blokken ontbraken van de 193, dat is 8%. Gelijk het formulier ingevuld voor ontbrekende stukken, kreeg ik meteen ook een weigering van de bestelling.

Heb alvast het contactformulier ingevuld. Iemand ervaring hiermee?

Ook, we mogen zo'n 3000 duplo blokken (of lego blokken) bestellen voor een project op het werk. Nu nog even uitzoeken wat het goedkoper is, lego of duplo.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

striner schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:07:
Hallo allen,

Op Rebrickable.com kun je je eigen verzameling invoeren en dan zoeken naar bouwsels van anderen. Daar zitten soms zeer fraaie bouwwerken tussen.
Je ontkomt niet aan af en toe war losse onderdelen kopen. Ik heb, sinds ik uit mijn Dark Ages gekomen ben, de bucketwheel, de grote hijskraan, de volvo shovel, een 4*4 en onlangs de volvo graver met pneumatiek gekregen/ gekocht/ gemarktplaatst.
Veel interessante modellen blijven toch nog op 97% beschikbare onderdelen steken omdat je dan nét geen centraal differentieel hebt, of wat panelen mist, of een speciale wielophanging. Dat is wel frustrerend af en toe, maar ook wel weer een uitdaging om daar omheen te bouwen. Zo blijf je creatief nadenken.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwacht dat de Winter speelgoedwinkel (10249) dit jaar er er uit gaat, maar verwachten jullie dat hij nog in de aanbieding komt voordat hij weg gaat? De wintertrein zie ik nu al een paar keer voorbij komen, maar deze oudere set niet meer. Volgens Brickwatch is hij ook bijna nergens meer te koop. Moet dat nog komen in de winkel of is dit gewoon de laatste voorraad die wordt verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Eppo © schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:36:
Verwacht dat de Winter speelgoedwinkel (10249) dit jaar er er uit gaat, maar verwachten jullie dat hij nog in de aanbieding komt voordat hij weg gaat? De wintertrein zie ik nu al een paar keer voorbij komen, maar deze oudere set niet meer. Volgens Brickwatch is hij ook bijna nergens meer te koop. Moet dat nog komen in de winkel of is dit gewoon de laatste voorraad die wordt verkocht?
Ik kom hem inderdaad niet echt veel tegen. Moet zeggen dat ik hem zelf toevallig van iemand nieuw heb overgenomen op Marktplaats tegen een schappelijke prijs. Als ik nu in jouw schoenen zou staan, dan zou ik hem denk ik gewoon bij LEGO halen. De laagste brickwatch prijs van €50 euro zul je denk ik sowieso niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
GH45T schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:35:
[...]

De afgelopen paar jaar heb ik ook nauwelijks meer Lego gekocht, enkel vorig jaar de kerstsets en een 60051 passenger train om de kersttrein te laten rijden. Terwijl ik toch echt nog regelmatig kijk wat er is en ik een heus verlanglijstje heb. Veel sets wil ik wel kopen, maar ik vind ze simpelweg te duur. Ik lees dat er te weinig omzet en winst wordt gemaakt, maar je kunt naar mijn idee beter 10 sets voor 150 Euro verkopen dan 5 sets voor 200 Euro als de productiekosten slechts een klein gedeelte van de prijs uitmaken.

Lijstje welke ik graag zou kopen tegen pakweg 3/4e van de Brickwatch prijzen:
71042 Silent Mary
10242 Mini Cooper
10258 London Bus
21310 Old fishing store
10259 Christmas train station

Allemaal (nog) niet gekocht. Enkele zal ik er ook wel kopen, waarschijnlijk de mini als eerste aangezien die binnenkort waarschijnlijk uit de verkoop gaat.

Om een vergelijking te maken, de 71042 Silent Mary, die kost als goedkoopste nu 190 Euro. 6 Jaar geleden heb ik het grooste piratenschip ooit, de 10210 Imperial Flagship gekocht voro 160 Euro. Die set is echt veel, véél indrukwekkender naar mijn idee. De 4195 Queen Anne's Revenge en 4184 Black Pearl waren ook een stuk goedkoper en ook allebei uit de PotC serie.

Lego zal nooit goedkoop worden, maar op dit moment is het naar mijn idee te duur.
Misschien moet ik mijn mening herzien. Afgelopen week de Mini Cooper gekocht en gisterenavond opgebouwd. Fantastische set, beter dan ik had gedacht. De bouwtechnieken zijn goed uitgedacht, veel en bijzondere onderdelen en het uiteindelijke model is groter en mooier dan ik mij van de foto's voorstelde. Zijn geld zeker waard :)

Volgende zal waarschijnlijk wel de christmas train station worden. Wil de serie toch compleet houden ;). Wordt alleen steeds lastiger om een plekje voor te vinden rondom de kerstboom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
GH45T schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:25:
[...]

Misschien moet ik mijn mening herzien. Afgelopen week de Mini Cooper gekocht en gisterenavond opgebouwd. Fantastische set, beter dan ik had gedacht. De bouwtechnieken zijn goed uitgedacht, veel en bijzondere onderdelen en het uiteindelijke model is groter en mooier dan ik mij van de foto's voorstelde. Zijn geld zeker waard :)

Volgende zal waarschijnlijk wel de christmas train station worden. Wil de serie toch compleet houden ;). Wordt alleen steeds lastiger om een plekje voor te vinden rondom de kerstboom :X
Mijn zoon van 7 heeft de Beetle gekregen en zelf gebouwd (hoezo 16+?). Ook die is groter dan je denkt en erg goed bedacht. Moet nu eigenlijk de Mini en de VW-bus bij.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:25:
[...]

Je hebt de hele kerst serie dusver? Nice :)

En met de prijzen van de sets. Af en toe ook gewoon een kwestie van erbij zijn op het juiste moment en ben je er daarna met sets niet op het juiste moment bij dan is het soms wachten op een prijs die nooit meer terug gaat komen. Althans zo begreep ik van een andere post dat TRU soms een scherpe aanbieding neerzet en dat ze dat daarna niet meer doen. In dat geval ben ik blij met m'n Old Fishing Store, want die zie ik niet snel verschijnen in de winkel.... of zou die misschien getoond worden op de Lego beurs aangezien het een Nederlands idee was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Wordt niet alleen getoond, De bedenker van die set is ook op Lego world aanwezig om handtekeningen te zetten.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Sato schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:19:
Wordt niet alleen getoond, De bedenker van die set is ook op Lego world aanwezig om handtekeningen te zetten.
LOL, dan moet ik de doos leegmaken en meezeulen die kant op :P Maar wel leuk om te weten, dan staan misschien ook een paar van zijn andere MOCs erbij :) De informatie staat al online welke dagen/tijden de bedenker er zal zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 22-09-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Gim schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:23:
[...]

LOL, dan moet ik de doos leegmaken en meezeulen die kant op :P Maar wel leuk om te weten, dan staan misschien ook een paar van zijn andere MOCs erbij :) De informatie staat al online welke dagen/tijden de bedenker er zal zijn?
En een hele lang rij AFOLs met lege Old Fishing Store dozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
loeberce schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:34:
Mijn zoon van 7 heeft de Beetle gekregen en zelf gebouwd (hoezo 16+?). Ook die is groter dan je denkt en erg goed bedacht. Moet nu eigenlijk de Mini en de VW-bus bij.......
Bekijk de recente review video van de VW T1 Camper door JANGBRICKS maar eens:

En de review video (ook van JANGBRICKS) van de Mini Cooper:

En als je dan toch bezig bent met deze grote Creator Expert auto's verzamelen, dan wil je natuurlijk ook de Ferrari F40 erbij! (helemaal omdat er een gerucht gaat dat deze auto er ook binnenkort uit gaat ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:30:
[...]

[video]

[video]

En als je dan toch bezig bent met deze grote Creator Expert auto's verzamelen, dan wil je natuurlijk ook de Ferrari F40 erbij! (helemaal omdat er een gerucht gaat dat deze auto er ook binnenkort uit gaat ...)
[video]
Zou dat echt gebeuren? Dat de F40 er dadelijk eerder uit ligt dan de Mini of de Camper? Voelt een beetje aan als een Town Hall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Haay schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:30:
[...]

[video]

[video]

[video]
Thanx, heb wat YT-voer voor het weekend samen met de kleine man ;)
In 1x aanschaffen is €253 bij Atembo. Valt me best mee.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zojuist ineenw een verassings pakket gekregen. De millennium Falcon die op Backordered stond staat ineens op complete. En hij staat in de woonkamer..
Broertje gaat er vast blij mee zijn :)
Dacht door die Backordered status van gaat even duren maar viel dus mee. Net een week van bestellen tor bezorgen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:33:
Zou dat echt gebeuren? Dat de F40 er dadelijk eerder uit ligt dan de Mini of de Camper? Voelt een beetje aan als een Town Hall.
Tja, ik vind het ook wat moeilijk te geloven, maar in de herfst 2017 catalogus in de VS heeft de F40 set toch echt het "Last Chance" label gekregen, naast de Ecto-1 & 2, Assault on Hoth, TIE Fighter en The S.H.I.E.L.D. Helicarrier. Bron: https://www.reddit.com/r/...abel_being_added_to_sets/

En plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/569mtiDl.jpg

Dat de Ecto-1 & 2 eruit gaat lijkt mij evident. Min of meer geflopte Ghostbusters remake film.
Assault on Hoth --> Star Wars UCS set wat feitelijk een vergaarbak van losse setjes is met dus slechte reputatie.
TIE Fighter --> Schijnt significant minder goed te verkopen dan de Slave-1, dus eerder eruit.
SHIELD Helicarrier --> Stond al sinds vorig jaar op de nominatie om eruit te gaan en was te verwachten.

Dus tja, de overige 4 sets met dat Last Chance label zijn verklaarbaar en realistisch. Dus dat de F40 eruit gaat is niet onwaarschijnlijk dan. Maar wel bijzonder, als die er eerder uit gaat dan zowel de VW Camper als de Mini Cooper !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Gim schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:11:
[...]

Je hebt de hele kerst serie dusver? Nice :)

En met de prijzen van de sets. Af en toe ook gewoon een kwestie van erbij zijn op het juiste moment en ben je er daarna met sets niet op het juiste moment bij dan is het soms wachten op een prijs die nooit meer terug gaat komen. Althans zo begreep ik van een andere post dat TRU soms een scherpe aanbieding neerzet en dat ze dat daarna niet meer doen. In dat geval ben ik blij met m'n Old Fishing Store, want die zie ik niet snel verschijnen in de winkel.... of zou die misschien getoond worden op de Lego beurs aangezien het een Nederlands idee was?
Hele kerstserie ja, alleen de oude kersttrein heb ik niet en de 10249 Toy shop heb ik niet, maar weer wel de 10199 Toy shop. 10249 was een re-release dus ik zag het niet zitten om die aan te schaffen.

Het mooiste vind ik zelf nog de piratenschepen en daar heb ik ook een aardige verzameling van. Ergens in het vorige deeltje staan nog wel wat foto's. Ik heb onderstaande lijstje opgebouwd staan:
4184 The Black Pearl
4195 Queen Anne's Revenge
6243 Brickbeard's Bounty
6274 Caribbean Clipper
6280 Armada Flagship
6285 Black Seas Barracuda
6286 Skull's Eye Schooner
10210 Imperial Flagship
70413 The Brick Bounty

Dan begrijp je nu ook meteen waarom ik overweeg de 71042 Silent Mary aan te schaffen. De 70618 Destiny Bounty heb ik inmiddels ook aan mijn Brickwatch toegevoegd. Was vorige week in de aanbieding maar heb besloten eerst de Mini te kopen aangezien ik verwacht dat die binnenkort uit collectie gaat. Ook zoek ik al enige tijd een 6289/6290 Red Beard Runner voor een redelijke prijs :)

Na mijn dark-ages eerst een jaar of 8 geleden begonnen met wat eenvoudige sets en véél Technic. Daarna ben ik meer richting de exlusive sets, piratenserie en de kerstserie gegaan. Technic heb ik veel weer van verkocht maar ook nog een beetje van laten staan en koop ik niet echt meer. Modular buildings ben ik maar niet aan begonnen, zou me anders ook een kapitaal hebben gekost :X

Edit: En op de een of andere heb ik helemaal niets met die F40 dus die ga ik niet aanschaffen. Heb ik ook niet met de T1 bus of de VW Beetles. Mijn schoonbroer heeft de oude versie van de Beetle (10187) en hoeweel zeer bijzonder en zeldzaam doet die set mij niets.

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 22-09-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:01:
[...]

Tja, ik vind het ook wat moeilijk te geloven, maar in de herfst 2017 catalogus in de VS heeft de F40 set toch echt het "Last Chance" label gekregen, naast de Ecto-1 & 2, Assault on Hoth, TIE Fighter en The S.H.I.E.L.D. Helicarrier. Bron: https://www.reddit.com/r/...abel_being_added_to_sets/

Dat de Ecto-1 & 2 eruit gaat lijkt mij evident. Min of meer geflopte Ghostbusters remake film.
Assault on Hoth --> Star Wars UCS set wat feitelijk een vergaarbak van losse setjes is met dus slechte reputatie.
TIE Fighter --> Schijnt significant minder goed te verkopen dan de Slave-1, dus eerder eruit.
SHIELD Helicarrier --> Stond al sinds vorig jaar op de nominatie om eruit te gaan en was te verwachten.

Dus tja, de overige 4 sets met dat Last Chance label zijn verklaarbaar en realistisch. Dus dat de F40 eruit gaat is niet onwaarschijnlijk dan. Maar wel bijzonder, als die er eerder uit gaat dan zowel de VW Camper als de Mini Cooper !
Of de F40 verkoopt ook minder goed... Qua model spreekt ie wellicht een minder grote doelgroep aan.

De Ecto 1 & 2 heb ik overigens links laten liggen; voor Ideas' Ecto gekozen destijds. Dacht eelijk gezegd dat de Ecto 1 & 2 er al uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:05:
Of de F40 verkoopt ook minder goed... Qua model spreekt ie wellicht een minder grote doelgroep aan.

De Ecto 1 & 2 heb ik overigens links laten liggen; voor Ideas' Ecto gekozen destijds. Dacht eelijk gezegd dat de Ecto 1 & 2 er al uit was.
De F40 is ook een net wat kleinere schaal dan de Mini Cooper en de VW Kever. Mogelijk dat dat ook meespeelt. En inderdaad zal de doelgroep kleiner zijn. Iets dat ook voor de London Bus zal gelden. Daar hoor/lees ik ook over dat mensen die niet kopen omdat ze niks met Londen en/of dubbeldekker bussen hebben.

Toch vond ik de F40 erg leuk om te bouwen omdat er een aantal briljante bouwtechnieken in zitten om de vormen en uitsparingen van de echte Ferrari F40 te benaderen. En ik vind het resultaat er nog altijd goed uitzien. Maar ja, smaken verschillen. :)

Wat Ghostbusters betreft, daarvan heb ik ook de Ideas Ecto-1 staan. Die film is iconisch voor de jaren '80. Ik kan het me niet meer zeker herinneren, maar ik heb die film denk ik zelfs destijds (1984) in de bioscoop gezien. 8) De 2016 remake heb ik wel gezien maar vond ik niet meer dan redelijk. De bijbehorende Lego set hoef ik dus ook niet te hebben. Die set is al wel vrijwel overal uit de winkels verdwenen, maar kan online nog wel besteld worden bij de Lego S@H en Amazon webshops (o.a.). Dus nog niet retired, maar dat zal niet lang meer duren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuppie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-08 14:20
Gim schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:13:
[...]

Ik kom hem inderdaad niet echt veel tegen. Moet zeggen dat ik hem zelf toevallig van iemand nieuw heb overgenomen op Marktplaats tegen een schappelijke prijs. Als ik nu in jouw schoenen zou staan, dan zou ik hem denk ik gewoon bij LEGO halen. De laagste brickwatch prijs van €50 euro zul je denk ik sowieso niet meer zien.
En net is de 10249 weer wat afgeprijsd... nu voor ong 52 eur volgens brickwatch ;-)

4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Sjuppie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:04:
[...]

En net is de 10249 weer wat afgeprijsd... nu voor ong 52 eur volgens brickwatch ;-)
Klopt! En niet beschikbaar :) Of héééél snel uitverkocht. In elk geval een goede sale prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 22-09-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy 1
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:44
Een vraagje:

welke treinenset zouden jullie aanbevelen als 'start'?:
66493 - https://www.brickwatch.ne...rain-Super-Pack-4in1.html
66405 - https://www.bricklink.com...tem.page?S=66405-1#T=S&O={}

Ik kan beide voor ongeveer dezelfde prijs aankopen (2de hands), maar heb zelf geen directe voorkeur. Wat zouden jullie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ik heb vandaag een filmpje terug gevonden van een trein layout die ik bijna 3 jaar geleden had gemaakt (sorrt voor de slechtere kwaliteit). Met 9v treinen en Mindstorms 2.0. Werkte eigenlijk best goed, misschien eens in mn huidige LEGO stad proberen te bouwen.. :) Ik heb al verloopkabels, zodat de Mindstorms rechtstreeks stroom kan geven aan het spoor (zonder die grote motoren op die grote gele knoppen..)

Ben wel benieuwd of jullie wel eens trein en wissel aansturing hebben gedaan met Mindstorms?! Of linkjes naar video's ofzo van iemand die dit al eens heeft gedaan.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jimmy 1 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:07:
Een vraagje:

welke treinenset zouden jullie aanbevelen als 'start'?:
66493 - https://www.brickwatch.ne...rain-Super-Pack-4in1.html
66405 - https://www.bricklink.com...tem.page?S=66405-1#T=S&O={}

Ik kan beide voor ongeveer dezelfde prijs aankopen (2de hands), maar heb zelf geen directe voorkeur. Wat zouden jullie aanbevelen?
De 66405. Meer rails, meer wissels, plus flextrack. Heb hem zelf ook (was ook mijn starterset). Sowieso is de 66493 nog nieuw te krijgen vziw.
Let wel op, dit aankopen is verslavend. Zoals gezegd heb ik dat ook gedaan en een jaar later stond er voor 1500 euro aan treinenspul en monorail op zolder 8)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
De 60051 is nu nog redelijk aan de prijs. Zou deze nog fiks goedkoper worden ivm power functions voor de winter holiday train? Of is er ondertussen alweer een andere set die zn plek heeft ingenomen? Dan zet ik bij brickwatch erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

PF voor treinen wordt ook altijd nog los geleverd, dus denk niet dat dat van invloed is. Sowieso heeft de winter holiday train geen standaard PF aan boord; alles wat daar aan gemotoriseerd wordt is MOC.
Dr zal vast wel een keer een opvolger komen, maar wanneer is de vraag. Voorlopig denk ik nog van niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58
The Eagle schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:32:
Sowieso heeft de winter holiday train geen standaard PF aan boord; alles wat daar aan gemotoriseerd wordt is MOC.
Hoewel hij standaard zonder PF wordt geleverd, staan in het boekje instructies om hem te motoriseren, dus je hoeft niks zelf te verzinnen (MOCen), maar aangezien die methode best lelijk is (imo), kan het geen kwaad het zelf wat extra aan te passen ;)

• The Eagle

The Eagle

Makkelijkste is uiteraard om van PF naar 9v te gaan. Dan is een motortje genoeg :)

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
Zoek voor mn broer een leuke set. Is voor zn verjaardag, budget ongeveer €50,-. Is daar iets leuks voor te krijgen? Hij is beginnend fan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DCNY schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:32:
Zoek voor mn broer een leuke set. Is voor zn verjaardag, budget ongeveer €50,-. Is daar iets leuks voor te krijgen? Hij is beginnend fan ;)
Hier handig thema overzicht en tevens handig overzicht ivm laagste prijs.

https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/themes/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lolz! Zojuist werd mijn Saturnus 5 doos bezorgd. Vervolgens moest ik vrouwlief en Junior uitleggen dat alles erop en eraan/erin zit. Drie trappen, maanlander die binnen zit, etc. Vraagt Junior: "Hebben ze de maan er ook bijgedaan?". Verdomd, die zit er niet bij!! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DCNY schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:32:
Wat vindt hij leuk? Kwam de Technic BMW R tegen voor zo'n prijs maar is maar wat je leuk vind.

• mschol
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:27:
Makkelijkste is uiteraard om van PF naar 9v te gaan. Dan is een motortje genoeg :)
moet je wel V9 rails en stroomvoorziening hebben, en die zijn niet echt goedkoop meer volgens mij

• The Eagle

The Eagle

Beetje op MP zoeken, soms nog prima te krijgen met een trein er bij als bonus ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Zo, net met de kleine (1.5) eens bij Mini Billund wezen kijken. Mooi om te zien, wat een verzameling hebben ze daar zeg :o Ondanks dat het grotendeels statisch is vermaakte mijn zoontje zich ook prima, er waren genoeg displays met een knopje om in te duwen om iets te laten bewegen / oplichten :+

@almightyarjen, dat grote station in de kelder-panorama is van jou toch? Nice!

Meteen ook maar de Mini & BB8 meegenomen, samen met 75136 Droid Escape Pod omdat ik nog geen C3PO & R2D2 minifigs heb.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:33

FCC

Chakotay schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:40:

Meteen ook maar de Mini & BB8 meegenomen, samen met 75136 Droid Escape Pod omdat ik nog geen C3PO & R2D2 wel wilde hebben.
Nog geen, of nog een? :+
BB-8 is leuk om te bouwen (en natuurlijk leuk om te zien) :Y

Waar een wil is, is een stopcontact....

Verwijderd

iemand hier ervaring met de verlichting via deze site ?

https://nl.aliexpress.com...70430&SearchText=lego+led

is via aliexpress.nl maar wordt regelmatig vermeld over extra kosten om het langs de douane te krijgen.

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

The Eagle schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:27:
Is dat alleen een aan/uit schakelaar en gaan? Ik heb die trein ook gekocht en heb eigenlijk weinig zin om 60 euro uit te geven voor features die ik toch niet ga gebruiken... Een motortje is dan veel goedkoper en ook makkelijker :) Maar goed, het is lego dus ik zal vast iets missen...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:24:
iemand hier ervaring met de verlichting via deze site ?

https://nl.aliexpress.com...70430&SearchText=lego+led

is via aliexpress.nl maar wordt regelmatig vermeld over extra kosten om het langs de douane te krijgen.
komt gewoon uit china en voor 10-20$ zitten geen douanekosten aan vast..

de vraag is eigenlijk of ze originele lego steentje gebruiken

• The Eagle

The Eagle

Goverman schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:49:
[...]

Is dat alleen een aan/uit schakelaar en gaan? Ik heb die trein ook gekocht en heb eigenlijk weinig zin om 60 euro uit te geven voor features die ik toch niet ga gebruiken... Een motortje is dan veel goedkoper en ook makkelijker :) Maar goed, het is lego dus ik zal vast iets missen...
Stroom via de rails, trafo met regeleenheid aan de 230V. En idd een motortje.

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

The Eagle schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:09:
[...]

Stroom via de rails, trafo met regeleenheid aan de 230V. En idd een motortje.
Ik miste dus wat... maar wat is dan de meest goedkope en eenvoudige manier om de trein aan te drijven? Toch PW? Beetje overkill eigenlijk 😐

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• mschol
  • Niet online
Goverman schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:21:
[...]

Ik miste dus wat... maar wat is dan de meest goedkope en eenvoudige manier om de trein aan te drijven? Toch PW? Beetje overkill eigenlijk 😐
ik denk dat PF het goedkoopste is: motor, batterij behuizing (of accu maar die zijn duur) en evt ir zender met remote (kan afaik ook zonder) en dan ben je innprinciepe klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

FCC schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:54:
[...]

Nog geen, of nog een? :+
BB-8 is leuk om te bouwen (en natuurlijk leuk om te zien) :Y
Derp, die zin was halverwege aangepast... Fixed :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Chakotay schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:40:
@almightyarjen, dat grote station in de kelder-panorama is van jou toch? Nice!
Jup, staat daar inmiddels al een jaar :) Ik zal hem een keertje opzoeken als ik in de buurt ben (ik kom in die hoek alleen praktisch nooit :P )

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Goverman schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:21:
[...]

Losse PF motor kost je 15 euro https://shop.lego.com/nl-NL/Powerfuncties-Treinmotor-88002
IR ontvanger 17 https://shop.lego.com/nl-NL/Powerfuncties-IR-RX-8884
Dan nog wat klein kabelspul, 4 euro per stuk
Battery box zie ik niet los bij de lego shop maar zit rond de 15 euro. Accupack kost je 59 euro
Al met al ben je bij losse batterybox dus al ca 55 euro kwijt.

Afhankelijk van wat een setje rails plus motor op MP doet moet je kijken wat het goedkoopste is, of voor jou het beste werkt :)
Of je koopt een treinset waar de PF bijgeleverd is, ben je er ook. Mogelijk nog goedkoper want ook extra parts :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Reinier

\o/

BamSlam_ schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:12:
Lolz! Zojuist werd mijn Saturnus 5 doos bezorgd. Vervolgens moest ik vrouwlief en Junior uitleggen dat alles erop en eraan/erin zit. Drie trappen, maanlander die binnen zit, etc. Vraagt Junior: "Hebben ze de maan er ook bijgedaan?". Verdomd, die zit er niet bij!! _O-
Haha :)

Waar gekocht? Ik heb hem toch maar aangeschaft voor iets meer dan de originele prijs. Mocht hij weer eens op voorraad zijn komt er wellicht nog een :)

• AppieNL
The Eagle schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:57:
[...]

Losse PF motor kost je 15 euro https://shop.lego.com/nl-NL/Powerfuncties-Treinmotor-88002
IR ontvanger 17 https://shop.lego.com/nl-NL/Powerfuncties-IR-RX-8884
Dan nog wat klein kabelspul, 4 euro per stuk
Battery box zie ik niet los bij de lego shop maar zit rond de 15 euro. Accupack kost je 59 euro
Al met al ben je bij losse batterybox dus al ca 55 euro kwijt.
Geen klein kabelspul nodig, wel een remote van 12 euro. Een PF trein set kopen is de beste keuze ja.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 23-09-2017 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Tot in de jaren '90 had Lego grijze baseplates met kraters er op (vier stuks in een vierkant vormen ook een wat vagere, grote krater). Misschien dat je er wat zou kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
PF treinstel 60051 was 69 op zn goedkoopst volgens brickwatch en is nu 89 euro (ex verzend?). Wehkamp biedt hem met een pakje rails aan met 20% korting voor 109. Dan zit je in elk geval om tracks niet verlegen.

Op MP kom je wel t een en ander tegen, maar nog niet echt veel scherpe prijzen. Zit ook genoeg tussen zonder PF... ook mensen die de set alleen kochten voor PF en evt. tracks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:34
Op internet zie je hele mooie moc's verschijnen. De bouwer gebruikt lego blokjes en past "niet stamdaard "bouwtechnieken toe. Zijn er boeken te koop met bouwtechnieken?

[ Voor 28% gewijzigd door Kapotto op 24-09-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja zat. Staan er ook genoemd in dit topic. Zoek ff op "boeken" :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Kapotto schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:56:
Op internet zie je hele mooie moc's waarin lego blokjes op speciale manierens worden gebruikt. Zijn er boeken te koop met bouwtechnieken?
Als het gaat over de extremere technieken met veeeel onderdelen kan je ook op zoek gaan naar (gratis) tutorials. Zo heeft thebrickblogger.com bijvoorbeeld een aantal mooie artikels geschreven. Onlangs hebben ze er nog eentje gedaan over muurtechnieken zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.thebrickblogger.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/08/LEGO-Wall-Techniques-by-Simon-NH-7.jpg
Het leuke is dat ze ook doorverwijzen naar hun bronnen, zo vind je nog veel andere blogs die elk één of andere techniek bespreken.

Hier is ook nog een pdf bestand met een aantal gevorderde technieken: The Unofficial LEGO Advanced Building Techniques Guide

En dan is er uiteraard nog joetjuub, waar je kan zoeken op 'lego landscaping', 'lego tree building', 'lego wall techniques',... genoeg materiaal te vinden denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Goede reden excuus om een DeathStar te kopen zo te horen :Y)

Zwager appte gisteravond met een foto van de doos van de nieuwe MF. Dacht even dat ie hem gekocht had (zie hem er goed voor aan). Was helaas niet van hem. Nu aan mij de taak om mijn zus te overtuigen dat hij die MF mag kopen, want dat lukte hem zelf niet :+
Wordt overigens nog een flinke klus. Het is mijn zus maar ook de moeder van een baby van 5 maanden en eentje van net geen 2 jaar. Die heeft andere prio's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:40:
PF treinstel 60051 was 69 op zn goedkoopst volgens brickwatch en is nu 89 euro (ex verzend?). Wehkamp biedt hem met een pakje rails aan met 20% korting voor 109. Dan zit je in elk geval om tracks niet verlegen.

Op MP kom je wel t een en ander tegen, maar nog niet echt veel scherpe prijzen. Zit ook genoeg tussen zonder PF... ook mensen die de set alleen kochten voor PF en evt. tracks? :)
60051 is in het verleden regelmatig in de aanbieding geweest rond de 60-70 euro, vaak richting Sinterklaas. Dus mooie deal tov los PF kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Wanneer zou er weer een actie bij de lego shop komen qua vip punten of Star Wars Polybags, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Reinier schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:21:
Haha :)

Waar gekocht? Ik heb hem toch maar aangeschaft voor iets meer dan de originele prijs. Mocht hij weer eens op voorraad zijn komt er wellicht nog een :)
Shop.lego.com .
Amphiebietje schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:21:
Tot in de jaren '90 had Lego grijze baseplates met kraters er op (vier stuks in een vierkant vormen ook een wat vagere, grote krater). Misschien dat je er wat zou kunnen kopen?
Jaaaaa, die ken ik nog uit mijn jeugd! Strak plan om te proberen er een paar bij te kopen!

[ Voor 39% gewijzigd door BamSlam_ op 24-09-2017 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
pixels66 schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:40:
Wanneer zou er weer een actie bij de lego shop komen qua vip punten of Star Wars Polybags, weet iemand dat?
Een beetje moeilijk te beantwoorden omdat er op de Europese kalender eigenlijk niets staat voor oktober qua acties, en die van de US wel goed gevuld is. Het gekke is dat we hier in Europa verleden jaar ook een dubbele VIP hadden en de eerste Kerstfreebies in oktober.

Dus ofwel krijgen we toch nog een aantal acties in oktober, met eventueel een dubbele VIP punten periode, oftewel zal dat voor november of december zijn. Qua Star Wars acties hebben we net Force Friday gehad begin september, dus wanneer de volgende polybags komen weet ik niet. Verleden jaar was er wel eentje in december, maar het is niet gegarandeerd dat dat dit jaar ook zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Iemand enig idee wanneer de ninjago bij toysrus beschikbaar komt?
Hij staat al op de website maar nog niet mogelijk om in de winkelwagen te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:58:
Iemand enig idee wanneer de ninjago bij toysrus beschikbaar komt?
Hij staat al op de website maar nog niet mogelijk om in de winkelwagen te leggen...
Technische storing volgens bouwsteentjes.info. wellicht dat daar ondertussen wat meer bekend is.

Maar er zijn nu dan nog 3 setjes beschikbaar inclusief Ninjago? Teveel mensen die kampen met t probleem om nog iets anders van lego aan te schaffen?

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 25-09-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
3 nog maar inderdaad, ninjago is nu beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Hier inmiddels het wintervillage station opgebouwd, wel een leuke build met opzicht een paar mooie technieken :). Wel vrij veel stickers ten opzichte van voorgaande sets uit de serie.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Net dit topic weer gevonden. En uiteraard het station meteen besteld. Ben benieuwd. Zou vanaf 1 oktober geleverd moeten worden dacht ik. Ach, we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:12
Verzameld iemand hier de Architecturen serie? :) ben van plan om de Architecture Skyline serie te gaan sparen, ook al vind ik die hele serie wel aan de prijs. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56

Mappy

Piramide van Austerlitz

brick5492 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:05:
Verzameld iemand hier de Architecturen serie? :) ben van plan om de Architecture Skyline serie te gaan sparen, ook al vind ik die hele serie wel aan de prijs. :P
Ik ben bang dat Stitch ook met z'n grote poten op gebouwen met meer historische waarde gaat zitten als ik ze hier neerzet op deze schaal :P
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20160521stitchzilla.jpg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Ik ben met name benieuwd naar die van Las Vegas(waar ik nu toevallig ook ben), maar dat duurt nog een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik denk dat de Skyline serie wel leuk is om te verzamelen als souvenirs van steden die je bezocht hebt. Zo heb ik thuis wel de Venetië skyline set in de boekenkast staat, en heb ik de New York set ooit wel gekocht toen het in de aanbieding was, maar nog niet gebouwd omdat ik nog nooit de VS bezocht heb. :P Iets wat ik ooit nog wel wil doen. Berlijn zou ik dan wel weer moeten hebben want daar ben ik meer dan eens geweest, maar is er nog niet van gekomen. En London ga ik binnenkort weer eens naar toe dus dan moet die er denk ik ook maar bij komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:19:
Hier inmiddels het wintervillage station opgebouwd, wel een leuke build met opzicht een paar mooie technieken :). Wel vrij veel stickers ten opzichte van voorgaande sets uit de serie.
Stickers voor een 'winters' effect of wat optioneler van aard om andere details erin te krijgen? Niet dat de stickers de set 'maken'. Onlangs had k het overigens over een zoektocht naar witte baseplates, maar het ging gewoon om wat grotere plates *zucht*. :)

Zonet trouwens het Lego sets Winter 2018 lijstje doorgenomen. Benieuwd welk creator expert modulair gebouw er wllicht gaat komen. Verder... LEGO Creator 31080 Modular Winter Vacation past misschien wel leuk bij het Winter Village thema. En dan zijn er nog de mini-figuren... Batman 2? Unikitty? Costume Suits? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:55:
[...]

Stickers voor een 'winters' effect of wat optioneler van aard om andere details erin te krijgen? Niet dat de stickers de set 'maken'. Onlangs had k het overigens over een zoektocht naar witte baseplates, maar het ging gewoon om wat grotere plates *zucht*. :)

Zonet trouwens het Lego sets Winter 2018 lijstje doorgenomen. Benieuwd welk creator expert modulair gebouw er wllicht gaat komen. Verder... LEGO Creator 31080 Modular Winter Vacation past misschien wel leuk bij het Winter Village thema. En dan zijn er nog de mini-figuren... Batman 2? Unikitty? Costume Suits? :)
De stickers zijn voor het naambord van het station, de reis planner 2x, brievenbus en de menu kaart van de kantine. Op zicht is dat redelijk veel in vergelijking met voorgaande, maar wel naar mijn mening accectabel. De klok is gelukkig wel een print :)

Witte basisplaatsen zijn volgensmij ook amper verkrijgbaar, bij de winter village market zaten platen van 16x16, als Lego die zo zou uitbrengen zou wel mooi zijn. Grootste formaat dat ik ben tegen gekomen en het meeste gebruik is 6x10.

Ben wel benieuwd wat ik bij berg politie moet voorstellen, maar wel goed om te zien dat de blauwe basisplaats weer terug in het assortiment komt :).

Ben idd nu wel benieuwd wat de Creator 31080 Modular Winter Vacation brengt, als er genoeg sneeuw gebruikt is idd misschien een leuke toevoeging voor bij het winterdorp hoewel dat dan pas het dorp van 2018 zal zijn.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:55:
[...]
En dan zijn er nog de mini-figuren... Batman 2? Unikitty? Costume Suits? :)
Copy paste van Eurobricks (geruchten):
So, to go even further, I think it is safe to say that Mid 2019 will be S19.

Jan 18 - Batman Movie 2

May 18 - CMF Series 18

Sep 18 - Harry Potter

Jan 19 - TLM 2

May 19 - CMF Series 19
Bijkomende geruchten:
- de tweede serie van de Batman film zou geen extra batkostuums bevatten, maar eerder een selectie superheroes (uit die Superman feestscene) en nog een paar villains.
- CMF S18 zou inderdaad een kostuumserie zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 26-09-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Ik heb alleen NY als skyline. Ik vind ze erg duur, maar deze was een keer belachelijk goedkoop op Amazon.de. De gebouwen doe ik cherrypicken. Het zijn wel nette dozen met uitgebreid boekwerk e.d., dus ik snap de kosten ook wel weer. Heb verder nog het Louvre, Flatiron buidling, Trevi fontein en het Guggenheim is onderweg. Tijden terug al eens een boek gekocht van Lego over Architecture technieken, maar daar heb je de witte studiodoos voor nodig denk ik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:53:
[...]

Copy paste van Eurobricks (geruchten):

[...]

Bijkomende geruchten:
- de tweede serie van de Batman film zou geen extra batkostuums bevatten, maar eerder een selectie superheroes (uit die Superman feestscene) en nog een paar villains.
- CMF S18 zou inderdaad een kostuumserie zijn
Villains zijn welkom. Als ik kijk hoeveel batman mini-figuren ik nu al niet heb, dan is een poison ivy, two-face, scarecrow of riddler van harte welkom :) Een Marvel 'deadpool' zou ook leuk zijn, maar dat zal wel niet gebeuren... aangezien die niet van DC is en niet op het feestje was :P Kostuumserie, dan denk ik ook aan dieren- en food kostuums. Ga er alvast rekening mee houden dat er gewilde exemplaren tussen zitten :)

Met ruwe release datums erbij voelt wel een stuk prettiger. Niet dat het gelijk een dure winter wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Ik ben vooral benieuwd wat er met de huidige Ninjago CMF gaat gebeuren, zodra de nieuwe serie CMF er is. Gaat de Ninjago CMF vervolgens in de uitverkoop bij LEGO, zoals nu met CMF series 17 het geval is, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:15:
Ik ben vooral benieuwd wat er met de huidige Ninjago CMF gaat gebeuren, zodra de nieuwe serie CMF er is. Gaat de Ninjago CMF vervolgens in de uitverkoop bij LEGO, zoals nu met CMF series 17 het geval is, of niet.
Vermoedelijk. Weet niet hoe het voorheen ging. Batman ging ook in de uitverkoop. Maar vooral mooi als ze in fysieke winkels in de uitverkoop gaan, zodat je met wat voelen goedkoop aan de juiste exemplaren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Gim schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:22:
[...]

Vermoedelijk. Weet niet hoe het voorheen ging. Batman ging ook in de uitverkoop. Maar vooral mooi als ze in fysieke winkels in de uitverkoop gaan, zodat je met wat voelen goedkoop aan de juiste exemplaren komt.
Voorheen (voor Batman) deden ze dat toch niet? Ik wacht in iedergeval voortaan lekker tot ze in de uitverkoop gaan. €3.99 p/st en zelfs €4.49 bij de Intertoys 8)7 vind ik veel te veel voor één LEGO figuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:28:
[...]

Voorheen (voor Batman) deden ze dat toch niet? Ik wacht in iedergeval voortaan lekker tot ze in de uitverkoop gaan. €3.99 p/st en zelfs €4.49 bij de Intertoys 8)7 vind ik veel te veel voor één LEGO figuurtje.
Geen idee hoe het ging voor Batman. Wellicht dat iemand anders er licht op kan werpen. Met de figuurtjes kan het echter nog veel duurder |:( Je wordt er in elk geval wel selectief van... ook wel nodig want er zitten vaak ook diverse figuurtjes tussen die op zijn zachtst gezegd matig zijn (smaken verschillen natuurlijk) 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 26-09-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:22:
[...]

Hier in België hebben ze op de S@H nooit een uitverkoop gedaan van de CMFs :(
Daarentegen heb ik wel enkele maanden geleden gewoon 5 Batman CMF zakjes gratis gekregen in de Lego Store te Wijnegem, bij een besteding van 55 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
Yup, maar alleen de gebouwen die ik ook in het echt gezien heb. Is vaak een leuk souvenir om mee te nemen van een locatie, of evt. later na te bestellen. En doen het goed als kerstkadootjes :)

De boekwerken hebben een aantal pagina's foto's en uitleg over het gebouw, is een leuke toevoeging. Skyline heb ik links laten liggen, ik had er al een paar voor die uitkwamen en vind het niet passen qua schaal.

[ Voor 18% gewijzigd door DaCoTa op 26-09-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En weer een grote set aangekondigd, de Joker Manor. Deze set telt 3444 onderdelen, en ziet er vrij maf uit denk ik. Komt uit op 24 november, en zal €270 kosten in DE. Meer foto’s in de link.
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/09/22046583_1453114338090848_8179790700069037673_n.jpg
*edit* Brickset vermoedt dat deze set een prelude is voor een echte rollercoaster set.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 26-09-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:36
Wat een enorm lelijke set. Je moet wel echt een Batmanfan zijn om dit in huis te halen, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

detulp050 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:50:
Wat een enorm lelijke set. Je moet wel echt een Batmanfan zijn om dit in huis te halen, me dunkt.
zo heb ik niets met batman maar vind deze joker set dan weer geweldig :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 20 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .