Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.955 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Duidelijk. Je moet dus een jokerfan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

die achtbaan heeft wel wat weg van de monorail...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Was het maar zo'n feest, dat komt niet meer.
Hier een detail van die achtbaan:

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/09/22008288_1453115948090687_1315443752345755020_n.jpg

Die piano / vleugel op de achtergrond is ook serieus mooi gemaakt btw

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/09/22007352_1453116838090598_7632446455765024224_n.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 26-09-2017 19:42 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

Benny is per definitie de beste minifig die ze ooit gemaakt hebben. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/If0D995.jpg

Meer: https://imgur.com/a/i3o3i

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vDGb8FX.jpg

Meer: https://imgur.com/gallery/xRBag

_o- :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Die classic space MF is beter dan het origineel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Reinier

\o/

Haha die Falcon Falcon FALCON, geniaal ding :)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Ik vind die Joker set erg sjiek! Alleen weer die prijs.. het is hier al eerder gezegd maar het begint mij inmiddels ook wel op te vallen dat er nogal veel grote en dure sets zijn. Ik snap best dat het het nodige moet kosten maar dit is toch niet iets wat kinderen zomaar krijgen? Dus puur voor de AFOLs die er vervolgens niet mee gaan spelen?!

• Gim
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:19:
Ik vind die Joker set erg sjiek! Alleen weer die prijs.. het is hier al eerder gezegd maar het begint mij inmiddels ook wel op te vallen dat er nogal veel grote en dure sets zijn. Ik snap best dat het het nodige moet kosten maar dit is toch niet iets wat kinderen zomaar krijgen? Dus puur voor de AFOLs die er vervolgens niet mee gaan spelen?!
Of... komen er evengoed nog genoeg goedkopere sets uit, maar komen de duurdere grotere sets (nu) wat meer in de media, blogs, et cetera, waardoor t lijkt alsof het alleen nog maar groot en duur is en moet zijn?

Vraag me vooral af wat de doelgroep is met bepaalde sets, los van die jaartallen op de doos. LEGO zal neem ik aan ook snappen dat ze minder van die grote sets zullen slijten aan kinderen. Zelfs ouderen die t breder hebben zullen als t even kan wachten en wachten op een aanbieding...

Gelukkig heb ik al een disco Batman :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 27-09-2017 08:50 ]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Gim schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:45:
[...]

Of... komen er evengoed nog genoeg goedkopere sets uit, maar komen de duurdere grotere sets (nu) wat meer in de media, blogs, et cetera, waardoor t lijkt alsof het alleen nog maar groot en duur is en moet zijn?
[...]
Nee, er zijn dit jaar veel meer grote dure sets uitgekomen dan vorige jaren.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:44
Heh, ik ben dus niet de enige wiens portemonnee serieus pijn begint te doen. Het is ook niet dat die grote sets lelijk zijn, de meeste zijn echt mooi en hun geld echt wel waard. maar het wordt te veel

• almightyarjen

almightyarjen

Lego neemt de AFOL markt eindelijk serieus, misschien iets te veel gezien de vele grote/dure sets. Misschien spelen ze in op de economie, die begin weer aardig goed te gaan waardoor mensen meer te besteden hebben (dat zeggen ze altijd, ik merk zelf nooit wat van de ups en dows in de economie :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Ik vind die Joker Manor set prachtig :) Het is veel geld, maar een RRP van van €270 voor een set van 3500 stukjes is best netjes. Dan is hij vast wel voor rond de €200 op te pikken ergens in de aanbieding als je wat geduld hebt.

In other news, had iemand nog honger? In Manila heeft iemand een Lego-restaurant geopend :D

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
avdieren schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:35:
Heh, ik ben dus niet de enige wiens portemonnee serieus pijn begint te doen. Het is ook niet dat die grote sets lelijk zijn, de meeste zijn echt mooi en hun geld echt wel waard. maar het wordt te veel
Niet alleen de portemonnee, waar laat je alles? Je wil wel een beetje kunnen pronken met je 200+ euro set, maar nu heb je al de grote Modular, Disney kasteel, Big Ben, Tower Bridge, Reuzenrad, Carrousel v2, Porsche, Nieuwe 6 wieler, BWE, twee SImpsons gebouwen, Old Fishing store, Apollo V (als ie ooit nog te koop is), MF Ninjago City en nog wat bestaande modulars. Dat is slechts een selectie uit mijn hoofd, er zijn er nog meer. Hoewel leuk, is het wel over the top. Ik snap dat men nog wat moet met de Batman franchise, maar daar ligt hun kracht helemaal niet. Kan me niet voorstellen dat daar aan verdiend wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• chrisO
Señor Sjon schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:33:
[...]

Niet alleen de portemonnee, waar laat je alles? Je wil wel een beetje kunnen pronken met je 200+ euro set, maar nu heb je al de grote Modular, Disney kasteel, Big Ben, Tower Bridge, Reuzenrad, Carrousel v2, Porsche, Nieuwe 6 wieler, BWE, twee SImpsons gebouwen, Old Fishing store, Apollo V (als ie ooit nog te koop is), MF Ninjago City en nog wat bestaande modulars. Dat is slechts een selectie uit mijn hoofd, er zijn er nog meer. Hoewel leuk, is het wel over the top. Ik snap dat men nog wat moet met de Batman franchise, maar daar ligt hun kracht helemaal niet. Kan me niet voorstellen dat daar aan verdiend wordt.
Dat zat ik dus ook te denken.

Er zijn dit jaar dus 7!! 200+ Euro sets uitgekomen, als dit zo door gaat en je koopt er maar 2-3 per jaar dan heb je dus over 10 jaar 20-30! van die grote sets...en wat doe je daar dan mee?

Ik had begin dit jaar al besloten om veel minder sets te kopen en meer te focussen op eigen mocs, dus meer Bricklink orders en losse stenen.

• Señor Sjon
Het moet ook een beetje bij te houden zijn. Vroeger was de Lego Technic supercar het pronkstuk en die was 200 piek. Daarnaast het originele piratenschip en nog een groot kasteel en dan had je het gehad met de dure sets.

• Gim
  • Niet online
Wordt kiezen en volhouden om niet in de verleiding te komen om andere sets erbij te halen :)

Het probleem van ruimte krijg je op een gegeven moment toch. Gaat met deze sets alleen wat rapper.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Ja, ik ben het met je eens dat als je al die grote sets daadwerkelijk ook wilt tentoonstellen je wel een aparte kamer in je huis aan Lego kunt wijden. Of je moet keuzes gaan maken, en ook nog eens tussen sets gaan rouleren.

Wat betreft de nieuwe Joker Manor set: laat ik vooropstellen dat ik het een gave, verrassende en interessante set vind. Maar ... de vraag is wat de doelgroep precies is. Deze set is te duur voor kinderen om als cadeautje te krijgen. Er zullen zeker een hoop AFOLs zijn die deze set op dag 1 gaan aanschaffen, maar daar verdient Lego relatief weinig aan. De echte inkomsten haalt Lego vooral uit de kleinere sets die in grote getallen door/voor kinderen gekocht worden. Dus ik 'vrees' voor deze set een beetje hetzelfde resultaat als we ook bij de Batman Classic Batcave set zien: dozen die stof happen op de schappen en na een relatief korte periode gaat de set er al weer uit wegens teleurstellende verkopen.

Maar ... Wat ik wel erg gaaf vind is dat die roller-coaster 'rails' elementen nieuw zijn! En nieuwe elementen worden nooit voor slechts één set gemaakt, wat dus betekent dat het heel erg waarschijnlijk is dat we volgend jaar in het Fairground Theme een echte rollercoaster set gaan krijgen! Spannend!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
[...]

Dat is dezelfe gedachtengang die me tot nu toe heeft tegengehouden om de Kwik-E Mart en/of Ninjago City aan te schaffen. Ik moet nog altijd een plekje (en budget ;)) vinden om Assembly Square te zetten. Als ik echt moet kiezen tussen al die grote dozen dan schaf ik liefst alleen de modellen aan die in een serie passen, zoals de modulars waarvan ik er al een aantal heb.

Over kleinere sets gesproken, ik denk dat ik één van de Kerstfreebies voor dit jaar heb gezien in dit filmpje, pauzeer het beeld op 0:05 en kijk rechts van boven (eerder het midden). Daar zie je een brick built toy soldier in de typische Kerstverpakking. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar het lijkt een officiële set.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:25:
Over kleinere sets gesproken, ik denk dat ik één van de Kerstfreebies voor dit jaar heb gezien in dit filmpje, pauzeer het beeld op 0:05 en kijk rechts van boven (eerder het midden). Daar zie je een brick built toy soldier in de typische Kerstverpakking. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar het lijkt een officiële set.
[video]
Je hebt gelijk! Goed gespot!
Screen-grab uit die video:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/35ejQCul.png

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 27-09-2017 15:19 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
momania schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:14:
Benny is per definitie de beste minifig die ze ooit gemaakt hebben. :D

[afbeelding]
_o- :D
Trauma's als ik die snowspeeder zie. Besteld bij Amazon.it twee weken terug, vandaag is de conclusie bij Amazon dat het pakket zoek is of nooit het magazijn heeft verlaten.

Gaan nu 2e poging doen.

Voor het eerst dat ik dit zie bij Amazon.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Vandaag kwam ineens terwijl ik hem denk eergisteren heb besteld het Lego treinstation binnen.
Awesome!

• Gim
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:32:
Vandaag kwam ineens terwijl ik hem denk eergisteren heb besteld het Lego treinstation binnen.
Awesome!
Ja ze zijn echt retesnel soms bij lego :)

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

Haay schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:03:
[...]

Je hebt gelijk! Goed gespot!
Ik denk dat die figuur een Joker smile heeft (rechts naast BB 8). Ik denk niet dat het de kerst gadget is. Dat lijkt hij ook net wat te groot voor.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Kapoen
Goverman schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat die figuur een Joker smile heeft (rechts naast BB 8). Ik denk niet dat het de kerst gadget is. Dat lijkt hij ook net wat te groot voor.
De doos is ongeveer even groot als de Mini Piggy Bank die we ook gratis kregen dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/40251-1/40251_alt1.jpg

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Ik heb die witte blokjes via Bricklink besteld en op de achtergrond gelijmd. Daarna konden de minifigs er zo opgezet worden. Alleen voor Ariel is er geen ruimte meer voor die bijbehorende schelp met rood steentje. Maar daar kan ik mee leven.

Toen ik op Internet op een Australische website die kant en klare achtergrond vond (hoge resolutie download, daarna via Repro laten afdrukken op mooi stevig glad papier) was het alleen nog een kwestie van via Bricklink de juiste witte blokjes bestellen. Daarna was het een eitje om het af te maken.

Het frame is een standaard IKEA Ribba frame overigens.

De maker van die achtergrond heeft ook voor de andere Series Minifigures toepasselijke achtergronden trouwens. Zie de uitleg hier.
Heb eveneens via BrickLink blokjes besteld. Ga waarschijnlijk gewoon egaal papier gebruiken omdat ik op een paar complete series na alleen losse figuren heb van diverse series.

Alleen een vraag, wat voor papier was het precies? Hoeveel grams en glad met een lichte "glans" (haast fotopapier) of gewoon mat met zeer weinig mjah structuur.

Ga dadelijk inkopen doen :) Alleen kijken wat die PVA glue is, maar zal zich wel uitwijzen in de hobbywinkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:01:
Heb eveneens via BrickLink blokjes besteld. Ga waarschijnlijk gewoon egaal papier gebruiken omdat ik op een paar complete series na alleen losse figuren heb van diverse series.

Alleen een vraag, wat voor papier was het precies? Hoeveel grams en glad met een lichte "glans" (haast fotopapier) of gewoon mat met zeer weinig mjah structuur.

Ga dadelijk inkopen doen :) Alleen kijken wat die PVA glue is, maar zal zich wel uitwijzen in de hobbywinkel.
Hoeveel grams weet ik niet. Het was wel wat dikker dan standaard printer papier, en ook glad met een lichte 'glans'.

Ikzelf heb overigens gewoon hobbylijm gebruikt en dat werkte prima.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Reinier

\o/

Ik kreeg vandaag een Saturn V binnen (Marktplaats...). Ben halverwege en ik vind het een leuke build. Wel wat veel herhaling maar dat is niet vreemd gezien de vorm.

• Kapoen
LCC heeft een update gedaan ivm de PaB muur in Wijnegem, dit zit er in (sinds 26/09):
Afbeeldingslocatie: http://www.lcc.builders/wp-content/uploads/2017/09/Pab-Wijnegem-25-09-2017-TOELICHTING-2.jpg

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:57:
LCC heeft een update gedaan ivm de PaB muur in Wijnegem, dit zit er in (sinds 26/09):
[afbeelding]
Hmm een lading witte 4x6 platen kan ik nog wel gebruiken, ben met mijn huidige dorp door de platen heen en heb er tot nu toe elk jaar meer nodig gehad als het jaar ervoor :P.

200 fish found!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zeehond schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:38:
[...]

Hmm een lading witte 4x6 platen kan ik nog wel gebruiken, ben met mijn huidige dorp door de platen heen en heb er tot nu toe elk jaar meer nodig gehad als het jaar ervoor :P.
Hoeveel zouden er passen in een beker? Volgens mij betaal je minder als je ze op bricklink koopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Suli op 28-09-2017 13:51 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Suli schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:50:
[...]

Hoeveel zouden er passen in een beker? Volgens mij betaal je minder als je ze op bricklink koopt.
Hmm geen idee eigenlijk, heb alleen wel eens uitgerekend wat het verschil in kosten was met als ik de inhoud van de beker via Pieck a brick zou hebben bestelt en kwam dan steeds op de helft van de prijs uit :9. Witte platen wil ik eigenlijk sowieso alleen nieuw hebben omdat het toch (tenminste de oudere weet niet of de huidige dit nog steeds doen), geel verkleuren naar een tijd en niet weet hoe de gebruikte er wat dat punt betreft aan toe zijn.

200 fish found!

• Kapoen
[...]

Ik heb snel even een aantal plates op elkaar geklikt en in een PaB cup geduwd. De smalste stack op de bodem (zijwaarts) telde 18 plates, en zo kon ik er 4 stapelen. Aan twee zijkanten kreeg ik nog eens 2x9 plates weggemoffeld. Dit is natuurlijk niet de beste manier van stapelen, maar je kan dus minstens een 90-tal van deze plates in een grote PaB cup steken. Waarschijnlijk nog meer als je één grote rechtstaande toren maakt en de zijkanten volsteekt met kleinere stacks.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 28-09-2017 14:05 ]

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:02:
[...]

Ik heb snel even een aantal plates op elkaar geklikt en in een PaB cup geduwd. De smalste stack op de bodem (zijwaarts) telde 18 plates, en zo kon ik er 4 stapelen. Aan twee zijkanten kreeg ik nog eens 2x9 plates weggemoffeld. Dit is natuurlijk niet de beste manier van stapelen, maar je kan dus minstens een 90-tal van deze plates in een grote PaB cup steken.
Dus als zo'n PaB cup minder dan 17.1 Euro is, dan is een PaB cup goedkoper dan Bricklink (19ct/st)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56

Mappy

Piramide van Austerlitz

PaB haal je 169 2*4 bricks in een cup. En in theorie is een 4*6 plate hetzelfde volume, alleen een wat onhandiger vorm.

Op Bricklink doen de nieuwe 4*6 white plates rond de 15 cent, maar veel meer dan 50 heb je er niet per verkoper, dus daar komt nog wel wat aan shipping bij.
.15*169 =25 euro zonder shipping.

Dus ik denk dat als je een cup netjes vult en er nog wat ander klein grut bijgooit voor de ruimte die je overhoudt, je een paar euro goedkoper uit bent dan via Bricklink :)

PaB op shop.lego.com rekent 44 cent per 4x6 plate :X

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Kapoen
Mappy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:07:
[...]
En die twee plantenonderdelen die je ziet kosten 18 cent/stuk online. Daarvan krijg je er ook gemakkelijk enkele honderden in een potje van 17,99 euro.

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:10:
[...]

En die twee plantenonderdelen die je ziet kosten 18 cent/stuk online. Daarvan krijg je er ook gemakkelijk enkele honderden in een potje van 17,99 euro.
grrrrr. lbg 2x2 tile grrrrr waarom is Wijnegem zo ver weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:02:
[...]

Ik heb snel even een aantal plates op elkaar geklikt en in een PaB cup geduwd. De smalste stack op de bodem (zijwaarts) telde 18 plates, en zo kon ik er 4 stapelen. Aan twee zijkanten kreeg ik nog eens 2x9 plates weggemoffeld. Dit is natuurlijk niet de beste manier van stapelen, maar je kan dus minstens een 90-tal van deze plates in een grote PaB cup steken. Waarschijnlijk nog meer als je één grote rechtstaande toren maakt en de zijkanten volsteekt met kleinere stacks.
Ah, bedankt voor het testen :), dat zijn er een hoop en voor mij wel genoeg om weer even vooruit te kunnen, verder gooi ik er nadat ik de platen in heb gestopt ook nog allemaal kleine onderdelen in zoals @Mappy voorsteld.
chrisO schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:05:
[...]

Dus als zo'n PaB cup minder dan 17.1 Euro is, dan is een PaB cup goedkoper dan Bricklink (19ct/st)
Durf eigenlijk de prijs even zo niet te zeggen, de kleine kost 10,50, schat de groten da;ergens rond de 18.

Edit, €17,00 dus Kapoen in "Het Grote Lego Topic - Deel 5" :).
Mappy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:07:
[...]

PaB haal je 169 2*4 bricks in een cup. En in theorie is een 4*6 plate hetzelfde volume, alleen een wat onhandiger vorm.

Op Bricklink doen de nieuwe 4*6 white plates rond de 15 cent, maar veel meer dan 50 heb je er niet per verkoper, dus daar komt nog wel wat aan shipping bij.
.15*169 =25 euro zonder shipping.

Dus ik denk dat als je een cup netjes vult en er nog wat ander klein grut bijgooit voor de ruimte die je overhoudt, je een paar euro goedkoper uit bent dan via Bricklink :)

Het aantal beschikbare per verkoper is idd ook een belangrijke om rekening mee te houden. 44 cent per stuk is idd wel veel, en je moet voor minimaal €55,- anders komen er ook nog eens verzendkosten bij :/

Heb overigens nog foto’s van het station + trein :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Njq69ZK3f6kjXnShVSjDLzC8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mubIQbwQ454JlB2OFzm22nWh/thumb.jpg

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zeehond schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:21:
[...]

Ah, bedankt voor het testen :), dat zijn er een hoop en voor mij wel genoeg om weer even vooruit te kunnen, verder gooi ik er nadat ik de platen in heb gestopt ook nog allemaal kleine onderdelen in zoals @Mappy voorsteld.

[...]

Durf eigenlijk de prijs even zo niet te zeggen, de kleine kost 10,50, schat de groten da;ergens rond de 18.

Edit, €17,00 dus Kapoen in "Het Grote Lego Topic - Deel 5" :).

[...]

Het aantal beschikbare per verkoper is idd ook een belangrijke om rekening mee te houden. 44 cent per stuk is idd wel veel, en je moet voor minimaal €55,- anders komen er ook nog eens verzendkosten bij :/

Heb overigens nog foto’s van het station + trein :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben zeer benieuwd hoeveel je erin krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk dat ik komende week ook eens langsga in Wijnegem, ook al zijn er geen speciale acties bezig (buiten de Lloyd poly bij aankopen > €20 of €25 dacht ik). Er zitten redelijk wat elementen in de PaB die wel nuttig zijn en de Thanksgiving vignette zal in principe ook beschikbaar zijn vanaf 1 oktober.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2017/09/lego_seasonal_40261_0003.jpg

*edit* ik ben eens aan het zoeken naar het duurste element in die PaB tekening, voorlopig kom ik uit op dat groene 6x12 plaatje dat in de online PaB €1,37/stuk moet kosten 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 28-09-2017 15:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:50

Soggney

Zeekomkommer

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Duplo-engineering voor gevorderden! :+ Eigen bouwwerk?

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:50

Soggney

Zeekomkommer

@Chakotay Niet eigen bouwwerk, gewoon tegenkomen op het wijde internet, en wou deze niet van jullie onthouden.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
https://legoworld.lego.com/nl-nl

WOENSDAG 18 OKTOBER – DINSDAG 24 OKTOBER 2017 : JAARBEURS UTRECHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48
chrisO schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:12:
[...]

grrrrr. lbg 2x2 tile grrrrr waarom is Wijnegem zo ver weg...
Eventueel wil ik hier wel een beker halen voor jou. Ik woon op 5 minuten rijden. DM voor eventuele afhandeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Chakotay schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:28:
[...]

Duplo-engineering voor gevorderden! :+ Eigen bouwwerk?
Volgens mij is @almightyarjen z'n dochter al aan het opleiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Paulus07 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:52:

En met het nieuwste Lego magazine een klein beetje korting op de dure kaartjes.. ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Paulus07 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:52:

Wat valt hier eigenlijk van te verwachten? Op de website staat niet bijzonder veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:52:
[...]

Wat valt hier eigenlijk van te verwachten? Op de website staat niet bijzonder veel informatie.
Alle of in elk geval de meeste thema's aan LEGO staan er wel. Wat bouw wedstrijdjes, de nodige aandacht voor Mindstorm en Star Wars en Friends. Wat entertainment voor kids, zoals lopen door een regenblokjes regen en waarschijnlijk ook weer zo'n opblaasbaar obstakelparcour. Een plek om mini figuren te wisselen of wat blokjes te kopen. Sowieso een dure Intertoys winkel. De nodige MOCs te zien en zover mij bekend komt ook de bedenker van Old Fishing Store op vrijdag, zaterdag en zondag.

Ik had alleen wat meer Creator Expert (modulars) verwacht toen ik er vorig jaar was.

Vorig jaar geweest, dit jaar ga ik weer. En dan is het denk ik genoeg geweest tot m'n 2e oud genoeg is om er naartoe te gaan. Deel zal dit jaar zelfde zijn als vorig jaar, vandaar dat ik hierna een pauze inlas.

De korting met Lego Magazine is dat je 17,50 betaalt i.p.v.... 19 of 19,50? Weet niet of dit voorverkoop prijzen zijn, wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:41

Megalodon86

Enzyme X

Destiny's Bounty 70618 kan nu zowel vanuit UK als DE niet naar NL verzonden bij Amazon, bij mij tenminste. Hebben jullie dat ook? Of weer een vaagheid van Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Megalodon86 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:03:
Destiny's Bounty 70618 kan nu zowel vanuit UK als DE niet naar NL verzonden bij Amazon, bij mij tenminste. Hebben jullie dat ook? Of weer een vaagheid van Amazon?
Ligt vaak aan de verkopende partij. De ene partij wel, de andere niet. Wie verkoopt? Amazon prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Volgens mij Amazon zelf gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik zie het nu ook. Apart. Misschien dat LEGO is gaan aankloppen bij Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:48
Ik kan hem gewoon bestellen bij Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Op YT staan nog wat video's van vorig jaar voor een idee (niet mijn video's):

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

detulp050 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:10:
[...]

Ik kan hem gewoon bestellen bij Amazon.de
Ah, dat dacht ik dus al. Ik had dat van de week met een powerbank, goeie aanbieding, meteen besteld, ook anderen aangeraden en die kregen 'wordt niet in NL geleverd' te zien, terwijl ik hem nu elk moment aan de deur kan hebben. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Gim @Paulus07 dank voor de toelichting. Vast leuk om even bij te gaan kijken, mijn zoontje vond Mini Billund tenslotte ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Hetzelfde hier, in DE heeft de set momenteel dezelfde prijs als in NL waardoor het de moeite niet is. UK heeft vaker vage dingen met het niet verzenden naar NL

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:16:
@Gim @Paulus07 dank voor de toelichting. Vast leuk om even bij te gaan kijken, mijn zoontje vond Mini Billund tenslotte ook leuk :)
Voor een keer is het sowieso leuk. Mij staat bij dat er vorig jaar zelfs één of enkele kermist attracties binnen stonden.

Maar net zoals Ninjago, vorig jaar ook present. Diverse foto's gemaakt van m'n dochter met diverse gebouwde Ninjago figuren. Bij Technic stond er een reusachtige CLAAS tractor. Al met al genoeg dingetjes om te zien en te bouwen. Staat me ook bij dat je iets van een kleine goodie bag mee krijgt waar één of twee van die poly bags in zitten.

Alleen Intertoys, mjah. Beetje goed opletten met de "aanbiedingen" die ze er hebben, maar dat is bekend verhaal. En ook dit jaar zal ik er allicht IETS kopen voor m'n dochter, maar zal er niet zoals sommige enthousiastelingen met stapels sets weggaan ;) Heb ook dit jaar de hoop dat er nog wat stands zijn waar iets verkocht wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
vhal schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:18:
[...]

Hetzelfde hier, in DE heeft de set momenteel dezelfde prijs als in NL waardoor het de moeite niet is. UK heeft vaker vage dingen met het niet verzenden naar NL
Dat ligt aan de leverancier erachter. Als je op de prijs klikt zie je alle partijen die het artikel leveren, waarvan een aantal niet internationaal verzenden.

Maar goed, dit soort dingen zijn meer voor SF of AK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Gim schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:01:
Vorig jaar geweest, dit jaar ga ik weer. En dan is het denk ik genoeg geweest tot m'n 2e oud genoeg is om er naartoe te gaan. Deel zal dit jaar zelfde zijn als vorig jaar, vandaar dat ik hierna een pauze inlas.
Ben zelf vorig jaar voor het eerst geweest, samen met m'n oudste dochter. Had een beetje een hmmm-gevoel; erg massaal en behalve de MOC's (waar het stervensdruk was en erg dringen) weinig bijzonders gezien. Ook de prijs in aanmerking genomen heb ik besloten dit jaar niet te gaan, en nog maar een paar jaar te wachten tot de jongste er ook heen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Guardian1980 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:50:
[...]

Ben zelf vorig jaar voor het eerst geweest, samen met m'n oudste dochter. Had een beetje een hmmm-gevoel; erg massaal en behalve de MOC's (waar het stervensdruk was en erg dringen) weinig bijzonders gezien. Ook de prijs in aanmerking genomen heb ik besloten dit jaar niet te gaan, en nog maar een paar jaar te wachten tot de jongste er ook heen kan.
Ben inderdaad wel benieuwd hoe het gaat bevallen. M'n dochter liet in elk geval blijken dat ze er graag naartoe wilde, dus we maken er gewoon een gezellig dagje van. Vorig jaar was ik er ook pas voor het eerst en klopt, het is massaal. We hadden zelf het geluk dat we ruimte genoeg hadden bij de MOCs; echt geluk hebben denk ik zo. Dit jaar wel expres gekozen voor vrijdag i.p.v. het weekend. In het weekend heeft zowel Zuid als Noord van Nederland herfstvakantie.
Kan me wel goed voorstellen dat we er dit jaar eerder klaar zijn. Afgelopen jaar hebben we een paar dingen overgeslagen of gemist, dus daar zullen we dit jaar wel langs gaan. We zijn sinds vorig jaar ook wat fanatieker met LEGO, dus kan toch een andere beleving nu geven. Sowieso erg geïnteresseerd weer in de MOCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
[...]

Beethe duur, wel leuk voor kinderen en Lego nerds. Wel zakken dichtnaaien voor blokjes die er spontaan invallen ;-)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
LegoWorld is al jaren het vast dochter-vader uitje voor ons. Mn dochter is nu 6 en kijkt er alweer naar uit. Voor de kids is er echt wel veel te doen, vooral als ze het ook leuk vinden om wat te bouwen. In ieder thema-gebied staan er vele tafels vol Lego waar ze kunnen bouwen. Papa vind het dan vooral leuk om naar de opstellingen van AFOLs te kijken. :) We vermaken ons daar meestal wel een dagje.

Tip, als je kind niet op school zit, probeer dan op een dag te gaan die buiten de herfstvakantie valt van midden Nederland. Ik had het idee dat het dan rustiger was.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Indien je niet gaat bouwen op LEGOWorld, dan is mijn mening, dat er voor de prijs van een kaartje relatief weinig te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Dear Arjen,

We don't want you to lose them, so please be aware that xxx points on your VIP Account are due to expire on 31st December.
:X Kan dat ook nog?? Ik heb niets nodig, alleen van Bricklink... Ik denk dat het die draaimolen gaat worden, die moet er toch nog komen :) Maar dan wacht ik wel ff op een 2x VIP punten actie, of mag dat niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
almightyarjen schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:07:
[...]

:X Kan dat ook nog?? Ik heb niets nodig, alleen van Bricklink... Ik denk dat het die draaimolen gaat worden, die moet er toch nog komen :) Maar dan wacht ik wel ff op een 2x VIP punten actie, of mag dat niet? :?
Hier hetzelfde.. gelukkig zorgt TLG ervoor dat er op het einde van het jaar weer wat sets gekocht 'moeten' worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

ze vervallen 2 jaar na aankoop, een 2x vip actie mag volgens mij wel, ik dacht dat ze altijd de oudste punten pakken (niet zeker)

ik heb dat probleem iig niet nu :P

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 29-09-2017 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Je mag VIP punten gewoon besteden bij een 2x punten actie. De nieuwe punten worden berekend over t nog te betalen bedrag na aftrek van de punten die je wil inleveren.
Dus lever bijvoorbeeld 1000 punten in voor 50 euro korting (en je krijgt dus gewoon 100 nieuwe punten minder oftewel 5 euro).

Oftewel, ja t kan :)

• Goverman

Goverman

not loaded

Gim schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:22:
[...]

Je mag VIP punten gewoon besteden bij een 2x punten actie. De nieuwe punten worden berekend over t nog te betalen bedrag na aftrek van de punten die je wil inleveren.
Dus lever bijvoorbeeld 1000 punten in voor 50 euro korting (en je krijgt dus gewoon 100 nieuwe punten minder oftewel 5 euro).

Oftewel, ja t kan :)
Hie zit dat dan met freebies? Bijvoorbeeld, je krijgt een gratis setje bij besteding van 65 euro. Je koopt een set van 69,95 en zet 209 VIPpunten in. He moet dan 59,95 euro bijbetalen, wat minder is dan 65 euro.

Krijg je dan wel de freebie?

En ten slotte, via marktplaats heb ik toch maar power functions op de kop getikt. Voor 35 euro waard dat nog net acceptabel. En ja, er zaten zelfs nog werkende batterijen in. :) Dus de kersttrein kan straks gaan rijden. Naast het 3 seizoenen huisje (31038), de gingerbreadhouse freebue uit 2015 en de nog aan te schaffen toy shop. O+

• Kapoen
Goverman schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:24:
[...]

Hie zit dat dan met freebies? Bijvoorbeeld, je krijgt een gratis setje bij besteding van 65 euro. Je koopt een set van 69,95 en zet 209 VIPpunten in. He moet dan 59,95 euro bijbetalen, wat minder is dan 65 euro.

Als ik mij niet vergis krijg je de freebies op het bedrag voor de korting er af gaat, net om te vermijden dat je extra zaken moet aankopen om terug aan die drempel te geraken.

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Sinds deze week ook eindelijk eigenaar van een Lego VIP-pasje. Ik ben al enige tijd VIP-lid en kom nog weleens in Duitsland waar ik dan ook de plaatselijke Lego-winkels wel wil bezoeken. Maar om dan in mijn steenkolen-Duits uit te leggen dat ik wel VIP ben maar geen pasje heb, dat was ik toch zat. Dus een paar weken gelden maar eens een mailtje gestuurd naar Lego en mijn verhaal gedaan. En terwijl ik het al bijna weer vergeten was, zat er van de week ineens een VIP-pasje tussen de post. Me very happy.

• Haay
Goverman schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:24:

Ja, je moet die VIP punten zien als een alternatieve betaling. Je betaalt de bestelling dus deels met geld en deels met VIP punten ter waarde van geld.

Overigens kun je VIP punten inzetten per €5 waarde, dus 100, 200, 300... punten per keer. Rest punten blijven staan tot je weer genoeg hebt voor minimaal €5 korting.

• mschol
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:29:
[...]

Ja, je moet die VIP punten zien als een alternatieve betaling. Je betaalt de bestelling dus deels met geld en deels met VIP punten ter waarde van geld.

Overigens kun je VIP punten inzetten per €5 waarde, dus 100, 200, 300... punten per keer. Rest punten blijven staan tot je weer genoeg hebt voor minimaal €5 korting.
mij werd verteld dat het bedrag NA aftrek van de puntenkorting bepaald of je de freebies krijgt, volgens mij zie je dit ook terug op de website als je daar punten toepast

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 30-09-2017 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik heb onlangs al mijn Lego van vroeger opgehaald bij mijn ouders. Nu die kleine van mij 2 is geworden wil ik alvast alles gesorteerd hebben.
Ben 2 weken bezig geweest op al mijn city sets op te bouwen, af te breken, schoonmaken en in zakjes doen met de beschrijving erbij!
Als hij straks een jaar of 4 is wil ik hem af en toe zo'n zakje geven.

Hopelijk raakt hij zo ook net als mij besmet met de Lego verslaving 😁

Denk als hij een voor een iets erbij krijgt het beter aanslaat als dat ik een hele berg in een keer bij hem dump.

Ben al erg blij als ik hem nu gefocust met Duplo zie spelen 😍

Wat heerlijk om weer zo met Lego bezig te zijn, brings back good memories!

Iemand toevallig nog tips voor als je net begint Lego aan je kind te introduceren?

[ Voor 5% gewijzigd door Marsman83 op 30-09-2017 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Marsman83 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:44:
Iemand toevallig nog tips voor als je net begint Lego aan je kind te introduceren?
Ik heb zelf geen kinderen, maar wat ik links en rechts gelezen heb komt overeen met mijn eigen herinneringen. Je collectie hoeft niet super efficiënt gesorteerd te zijn, kinderen grabbelen liever naar onderdelen uit een kist.

Ik bouwde vroeger nieuwe sets een keertje op en daarna verdwenen ze in de grote poel van onderdelen. Daarmee bouwde ik als kind mijn eigen verhalen. Juiste kleuren of exacte onderdelen waren niet echt nodig voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Bouwsteentjes.info meldt een soort alternatieve Adventkalender Freebie (40253). De minibuilds zien er leuk uit! Deze wil ik wel. Eerlijk gezegd veel liever dan die toy soldier (die in tegenstelling tot wat ik eerder dacht toch ook een freebie wordt :))

• mschol
  • Niet online
Goverman schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:05:
Bouwsteentjes.info meldt een soort alternatieve Adventkalender Freebie (40253). De minibuilds zien er leuk uit! Deze wil ik wel. Eerlijk gezegd veel liever dan die toy soldier (die in tegenstelling tot wat ik eerder dacht toch ook een freebie wordt :))
dat hadden ze vorig jaar ook en bleek dat je meerdere dozen nodig had om alle mini builds tegelijk te bouwen, doe mij die toy soldier maar

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Goverman schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:05:
Klopt, werk alleen niet zoals de adventkalender dat je elke dag een nieuwe minibuild + paar steentjes krijgt. Je krijgt een bak met onderdelen waaruit je elke dag een nieuw modelletje kan bouwen. Meestal moest je die van de dag ervoor weer slopen. Voor het concept vond ik de modelletjes eigenlijk weer te klein. Gemiddeld 20-30 parts per minibuild uit een bak met 250 stukjes.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Kapoen
Die Christmas Build Up kalender is zowiezo meegenomen als parts pack. Helemaal als deze te krijgen is tijdens een eventuele dubbele VIP punten periode.

• Marsman83
Kapoen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:04:
[...]

Ik heb zelf geen kinderen, maar wat ik links en rechts gelezen heb komt overeen met mijn eigen herinneringen. Je collectie hoeft niet super efficiënt gesorteerd te zijn, kinderen grabbelen liever naar onderdelen uit een kist.

Ik bouwde vroeger nieuwe sets een keertje op en daarna verdwenen ze in de grote poel van onderdelen. Daarmee bouwde ik als kind mijn eigen verhalen. Juiste kleuren of exacte onderdelen waren niet echt nodig voor mij.
Ja zo deed ik dat vroeger ook. Maar ben bang als hij die doos in een keer krijgt hij letterlijk verzuipt in de steentjes 😉

Zijn er hier nog ouders met leuke ervaringen hiermee?

Zit overigens sterk te twijfelen om een nieuwe set voor mezelf te halen, iets van Technic of Creator denk ik.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beginnen met een ton Duplo, en dat al als Lego benoemen. Die van ons is nu bijna 2 en vraagt al regelmatig om zijn Lego :)
Dat vervolgens de hele ton over de vloer gaat, soit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Misschien voor de liefhebbers hier, wees er waarschijnlijk snel bij!
Op de aanbiedingen gedeelte van de S@H zijn kerstballen voor helft van de prijs ;)
https://gyazo.com/c2e4309d9a7a5e8eb7e6a46679bdd479

Ook me bestelling van minifigs net binnen gekomen :D :D

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/10hlop3.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door kokkie20 op 30-09-2017 15:13 ]

Verwijderd

kokkie20 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:24:
Op de aanbiedingen gedeelte van de S@H zijn kerstballen voor helft van de prijs ;)

[afbeelding]
gaaf, heb ook een bestelling klaarstaan, maar waar vind ik die brieventegels en die december tegel ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:34
Volgens lego shop Wijnegem van 10-25 oktober 2xVip punten. Weet niet of het 100% zeker is maar de kassa medewerker zei dit.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Marsman83 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:44:

Gewoon, doen, voordoen, samendoen, enz.
Goed voorbeeld doet goed volgen 😃

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• mschol
  • Niet online
kokkie20 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:24:

[afbeelding]
waar heb je die besteld?

Verwijderd

https://minifigs.me/doodlefigs/

Volgens mij hier tenminste mannetje grinch staat er tussen en ook custom tiles zijn er te krijgen icm veel andere custom figs.

• Marsman83
The Eagle schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:43:
Beginnen met een ton Duplo, en dat al als Lego benoemen. Die van ons is nu bijna 2 en vraagt al regelmatig om zijn Lego :)
Dat vervolgens de hele ton over de vloer gaat, soit :)
Ja zo gaat dat hier met de Duplo ook 😆
Soms is hij zo druk bezig en dan lukt iets niet, hoppa daar gaat de hele bouwplaat door de kamer van frustratie 😂. Maar het is wel een doorzetter, vaak pakt ie het daarna weer en begint opnieuw.

Moet mezelf echt inhouden om niet teveel Duplo te halen haha, misschien met kerst een Duplo trein 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:06:
[...]

gaaf, heb ook een bestelling klaarstaan, maar waar vind ik die brieventegels en die december tegel ??
https://minifigs.me/produ...t-our-minifigs/christmas/

[ Voor 32% gewijzigd door kokkie20 op 30-09-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Marsman83 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:35:
[...]

Ja zo gaat dat hier met de Duplo ook 😆
Soms is hij zo druk bezig en dan lukt iets niet, hoppa daar gaat de hele bouwplaat door de kamer van frustratie 😂. Maar het is wel een doorzetter, vaak pakt ie het daarna weer en begint opnieuw.

Moet mezelf echt inhouden om niet teveel Duplo te halen haha, misschien met kerst een Duplo trein 😋
Dat was voor ons ook de aanleiding... Je kunt er ook vrij eenvoudig een kersttrein van maken. Je kan er makkelijker lampjes in hangen. En als je dan een hele stapel cadeaus onder de kerstboom hebt dan kun je er een mooi parcours van maken met wissel en al. :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Goverman schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

Dat was voor ons ook de aanleiding... Je kunt er ook vrij eenvoudig een kersttrein van maken. Je kan er makkelijker lampjes in hangen. En als je dan een hele stapel cadeaus onder de kerstboom hebt dan kun je er een mooi parcours van maken met wissel en al. :) O+
Exact mijn gedachte 😋
Nu mijn vrouw nog overtuigen want die vind dat hij al genoeg heeft... Ik zeg, er is nooit genoeg Lego haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben op zoek naar van die voor raampjes voor op zo een brommertje. weet iemand daar een nummer van of een bl shop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Op bouwsteentjes.info staan de links naar nieuwe setjes :)
Geloof 2 winter setjes (Magneet + Kersbal) en de nieuwe seasonal staat er ook op (Nu al op backorder maar goed, hij staat er wel :D )

Toevallig iemand hier die spoedig naar london gaat?
Schijnt dat daar in de lego store "Lester" Polybags te koop zijn, mocht iemand gaan zou die er dan misschien 1 voor mij willen meenemen :D
Natuurlijk betaal ik alle onkosten (Verzendkosten + verpakking + de polybag natuurlijk ;) )

[ Voor 42% gewijzigd door kokkie20 op 01-10-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
kokkie20 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:58:
Toevallig iemand hier die spoedig naar london gaat?
Schijnt dat daar in de lego store "Lester" Polybags te koop zijn, mocht iemand gaan zou die er dan misschien 1 voor mij willen meenemen :D
Natuurlijk betaal ik alle onkosten (Verzendkosten + verpakking + de polybag natuurlijk ;) )
Reeds bevestigd: brickset artikel
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets//images/40308-1.jpg
£6 voor een minifig vind ik nog steeds stevig aan de prijs, maar het is natuurlijk slechts een fractie van de 2000 euro die men verleden jaar nog vroeg op eBay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook zo een minifiguur. ik heb begrepen dat er hier iemand is die naar londen gaat. wil diegene er voor mij ook eentje meegrissen ? uiteraard tegen vergoeding van kosten.

(diegene krijgt het er maar druk mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:55
Ook ik ben geinteresseerd in dit figuurtje (ook tegen vergoeding etc.); leest iemand dit die naar Londen gaat: vergeet mij niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuppie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-08 14:20
tja, ook ik ben wel geinteresseerd in Lester, voor als er (nog meer) mensen die kant op gaan/ in de buurt zijn.

4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Kapoen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:02:
[...]

Reeds bevestigd:
£6 voor een minifig vind ik nog steeds stevig aan de prijs, maar het is natuurlijk slechts een fractie van de 2000 euro die men verleden jaar nog vroeg op eBay ;)
Alsnog goedkoper dan de 45-55 euro die ze op ebay vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
wat een leuke minifig... Ik wacht hier eigenlijk op dubbele vippoints wil graag de toyshop... vorig jaar de trein en een winterdorp onder kerstboom is wel heel leuk.... station staat ook op het lijstje maar die is evt volgend jaar ook nog verkrijgbaar toch?
Pagina: 1 ... 21 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .