Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.956 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Inieminie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:57:
wat een leuke minifig... Ik wacht hier eigenlijk op dubbele vippoints wil graag de toyshop... vorig jaar de trein en een winterdorp onder kerstboom is wel heel leuk.... station staat ook op het lijstje maar die is evt volgend jaar ook nog verkrijgbaar toch?
In principe blijven Kerstsets drie jaar beschikbaar, dus de kans is groot dat het station er volgend jaar ook nog is ja :)

Dit jaar is dit het lijstje:
- 2015 Toy Shop
- 2016 Winter Train
- 2017 Winter Train Station
Volgend jaar in principe:
- 2016 Winter Train
- 2017 Winter Train Station
- 2018 nieuwe set?

Lego kan natuurlijk altijd aanpassingen doen, niets ligt vast.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Inieminie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:57:
wat een leuke minifig... Ik wacht hier eigenlijk op dubbele vippoints wil graag de toyshop... vorig jaar de trein en een winterdorp onder kerstboom is wel heel leuk.... station staat ook op het lijstje maar die is evt volgend jaar ook nog verkrijgbaar toch?
En je kunt eind dit jaar de twee kerst seasonal mini sets meepakken. Kun je je kerstdorp nog wat meer mee aankleden. Zit ik in elk geval op te wachten.

...maar zul je zeker zien dat die uitgebracht worden na de vip periode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Even iets om bij op te letten bij Bricklink: als ik een wanted list automatisch bij elkaar laat zoeken met winkels in NL, komt er een veel lager aantal winkels en lagere prijs uit dan wanneer ik winkels uit EU selecteer. Heel weird, aangezien de optimale combinatie dan minstens zo goed zou moeten zijn als de optie met alleen stores uit NL. Dus ff oppassen hiermee, het werkt verre van betrouwbaar (vorige automatisch zoeken versie van Bricklink werkte beter dan de huidige)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:53
almightyarjen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:26:
Even iets om bij op te letten bij Bricklink: als ik een wanted list automatisch bij elkaar laat zoeken met winkels in NL, komt er een veel lager aantal winkels en lagere prijs uit dan wanneer ik winkels uit EU selecteer. Heel weird, aangezien de optimale combinatie dan minstens zo goed zou moeten zijn als de optie met alleen stores uit NL. Dus ff oppassen hiermee, het werkt verre van betrouwbaar (vorige automatisch zoeken versie van Bricklink werkte beter dan de huidige)
huh? prijs is toch per winkel(zelf) vast gesteld en wordt toch niet meer als je eu kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:02:
[...]
De Kerstvignettes verschijnen in principe vanaf 1 november, dus grote kans dat ze nog te krijgen zijn tijdens een dubbele punten periode voor nieuwjaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

leosand schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

huh? prijs is toch per winkel(zelf) vast gesteld en wordt toch niet meer als je eu kiest?
Nee, maar Bricklink gaat uit zichzelf andere (duurdere) winkels kiezen lijkt het.

Edit: oh wacht, ik zie dat je geen melding krijgt als je Wanted List niet 100% assigned is. Ik zie dat in NL stores ik tot 46% assigned kom en bij EU stores tot 100% assigned, vandaar dat NL goedkoper lijkt omdat dan niet de gehele lijst assigned is.

Never mind dus :P

[ Voor 31% gewijzigd door almightyarjen op 02-10-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

De Kerstvignettes verschijnen in principe vanaf 1 november, dus grote kans dat ze nog te krijgen zijn tijdens een dubbele punten periode voor nieuwjaar.
Denk alleen dat ik uit vrees voor backorder praktijken die dingen al op dag 1 in mijn winkelmand heb zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Denk alleen dat ik uit vrees voor backorder praktijken die dingen al op dag 1 in mijn winkelmand heb zitten :P
Dat begrijp ik. De Thanksgiving vignette ging trouwens al vanaf dag 1 in backorder heb ik gezien 8)7 Hopelijk hebben ze het ding in stock in Wijnegem deze week...

*edit* wel gek dat net deze vignette direct in backorder ging, aangezien het toch een minder interessante is dan de halloween set volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 02-10-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:09:
[...]

Dat begrijp ik. De Thanksgiving vignette ging trouwens al vanaf dag 1 in backorder heb ik gezien 8)7 Hopelijk hebben ze het ding in stock in Wijnegem deze week...

*edit* wel gek dat net deze vignette direct in backorder ging, aangezien het toch een minder interessante is dan de halloween set volgens mij.
Maar backorder dan kun je hem wel nog bestellen op dat moment toch, alleen dan is t wachten totdat ie verscheept wordt?! Althans staat mij bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Kapoen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:09:

Volgens mij is dit een foutje van de S@H en had het een "Coming Soon" (o.i.d.) melding zonder bestelknop moeten zijn. De Thanksgiving vignette zal vanaf 4 oktober gewoon normaal leverbaar zijn, ga ik van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Maar backorder dan kun je hem wel nog bestellen op dat moment toch, alleen dan is t wachten totdat ie verscheept wordt?! Althans staat mij bij.
Inderdaad, maar ik vond het gek dat zo'n set blijkbaar direct uitverkocht zou zijn (en daarom in backorder ging). Wat Haay zegt klinkt gelukkig logischer :)

*edit* Amerikaanse kalender voor november. Mijn vermoeden ivm dat brick built model als freebie klopte dus:
Afbeeldingslocatie: https://us.v-cdn.net/5015319/uploads/editor/83/v4mxizlko0sw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://us.v-cdn.net/5015319/uploads/editor/p0/6ppx2hrme3q4.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 02-10-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Mag toch hopen dat je die notenkraker erbij krijgt voor een mindere prijs dan 99 euro hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
kokkie20 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:32:
Mag toch hopen dat je die notenkraker erbij krijgt voor een mindere prijs dan 99 euro hier :o
Het gekke is dan nog dat de notenkraker als brick friday promotie vermeldt staat, maar als je de grotere versie bekijkt zie je dat de datum (24-27 nov) niet overeenkomt met de datum voor de brick friday (18-19 nov) dubbele VIP actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

Inderdaad, maar ik vond het gek dat zo'n set blijkbaar direct uitverkocht zou zijn (en daarom in backorder ging). Wat Haay zegt klinkt gelukkig logischer :)

*edit* Amerikaanse kalender voor november. Mijn vermoeden ivm dat brick built model als freebie klopte dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie dat we weer een 24 in 1 set krijgen :), als ik het goed zie een andere als vorig jaar, dezelfde zou natuurlijk minder zijn.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gim schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:33:
[...]

Zou dat echt gebeuren? Dat de F40 er dadelijk eerder uit ligt dan de Mini of de Camper? Voelt een beetje aan als een Town Hall.
Heb van het weekend ook de F40 gekocht, de winkeleigenaar vertelde dat hij hem niet meer kon bestellen.

Vond hem iets minder tof dan de 2 VW modellen, maar de lekkere brede achterkant, en dé klassieke supercar IMHO. Dus toch een mooi model :)
Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/46/800x600/d4e4o5g414m4r5g5m444a4f446o2o4c4z5o4p59406u2038413v2y3y2r2x2x21374v2t224v2s2t2n2b4p4o5l2a4u264x3x254p2.jpg
Heb deze nog in onderdelen, en nog 2 motoren, dus die moet ik op een regenachtige dag ook maar eens gaan opbouwen. Plank vol Lego auto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Kapoen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:36:
[...]

Het gekke is dan nog dat de notenkraker als brick friday promotie vermeldt staat, maar als je de grotere versie bekijkt zie je dat de datum (24-27 nov) niet overeenkomt met de datum voor de brick friday (18-19 nov) dubbele VIP actie.
inderdaad... nu je het zegt....
Ben benieuwd of wij hem hier ook gaan krijgen iig en voor hoeveel je moet uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
kokkie20 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:24:
inderdaad... nu je het zegt....
Ben benieuwd of wij hem hier ook gaan krijgen iig en voor hoeveel je moet uitgeven :)
De Amerikaanse $99 (of meer) voor gratis promo vertaalt zich bij ons historisch gezien naar €65 of meer. Dat was de afgelopen jaren zo in ieder geval en tenzij de Europese LEGO winkels hun beleid ineens veranderen ga ik daar nog steeds vanuit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Haay schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:04:
[...]

De Amerikaanse $99 (of meer) voor gratis promo vertaalt zich bij ons historisch gezien naar €65 of meer. Dat was de afgelopen jaren zo in ieder geval en tenzij de Europese LEGO winkels hun beleid ineens veranderen ga ik daar nog steeds vanuit. :)
Wordt kijken wat ik dan moet gaan bestellen om dat bedrag te halen, iig de 2 winter setjes (De kleine) kom ik al op iets van 20, dan nog overige dingen á 45 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 20:20

Flabergasted

Prepare to die !

Haay schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:04:
[...]

Dit is "historisch gezien" nog nooit meer geweest dan een minimale aankoopwaarde van € 55,- ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:52:
ik wil ook zo een minifiguur. ik heb begrepen dat er hier iemand is die naar londen gaat. wil diegene er voor mij ook eentje meegrissen ? uiteraard tegen vergoeding van kosten.

(diegene krijgt het er maar druk mee)
Vrijdag ben ik als het goed is in London en kan wel even langs de lego shop.. hoeveel mensen hebben interesse?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ToolkiT schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:03:
[...]

Vrijdag ben ik als het goed is in London en kan wel even langs de lego shop.. hoeveel mensen hebben interesse?
Ik heb wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:53
[...]

ik ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ben bezig geweest met mijn eerste LDD-bouwwerk van zo ongeveer mjn eerste presentatie-waardige MOC (Lees: '80 vroegâh).
Bij deze een low res render HiRes render.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k4uOBYd.png
Kan iemand me vertellen hoe ik de classic space decals op de neus en torso krijg?

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 03-10-2017 21:11 . Reden: HiRes image uploaded ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

steekt hand op d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:48
[...]

* detulp050 steekt hand op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 17:40
[...]

Mocht het mogelijk zijn, dan heb ik ook wel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik in ieder geval, als je wilt meegrissen voor me heel erg graag, uiteraard tegen alle nodige kosten :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:55
Steekt ook hand op! :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Oe. Ook interesse voor die mini figuur :)

*raise hand* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:42
[...]

Steekt 2 handen in lucht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Heh, zouden ze uberhaupt toestaan dat @ToolkiT in zijn eentje dat hele schap leeggrist? :P Zoja, *steekt ook hand op*

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 03-10-2017 08:50 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

*Raises hand* Ik houd me ook wel aanbevolen. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Flabergasted schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:56:
Dit is "historisch gezien" nog nooit meer geweest dan een minimale aankoopwaarde van € 55,- ...
Sorry, maar je praat onzin. Mag ik even de kerst promo van vorig jaar ter herinnering ophalen?
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/10/wp-1477002915098.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Afgelopen week mijn eerste doos Lego in jaren gekocht (voor 90% door dit topic :+ ); 21028 - Lego Architecture NY Skyline. Leuke set, aantal uurtjes zoet mee geweest. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of jullie nog aanraders hebben qua Architecture sets?

Ik zat te kijken naar 21030 - Lego Architecture US Capitol Building, maar deze is toch wel erg prijzig voor 1 gebouw...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
Gim schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:02:
[...]

En je kunt eind dit jaar de twee kerst seasonal mini sets meepakken. Kun je je kerstdorp nog wat meer mee aankleden. Zit ik in elk geval op te wachten.

een excuus om dan toch ook nog het station dit jaar erbij te zetten? ;-) heb zowieso nog vippoints staan die ik in kan leveren dus dat scheelt dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Inieminie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

een excuus om dan toch ook nog het station dit jaar erbij te zetten? ;-) heb zowieso nog vippoints staan die ik in kan leveren dus dat scheelt dan weer.
Als je het wil, het geld ervoor hebt, dan doen wat je goed lijkt 8) Ik neem aan dat het station er volgend jaar ook nog is. Heb de trein en het station gekocht omdat de een niet zonder de ander kan. Dat was mijn excuus :) Ben blij bij te zijn met de beschikbare sets, staat het ook wat voller bij de kerstboom :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 03-10-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Gim schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:47:
[...]

Ik neem aan dat het station er volgend jaar ook nog is. Heb de trein en het station gekocht omdat de een niet zonder de ander kan. Dat was mijn excuus :) Ben blij bij te zijn met de beschikbare sets, staat het ook wat voller bij de kerstboom :P
trapt hier vast niemand in vorig jaar was er nl ook geen station en kon hij ook zijn rondje rijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Inieminie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:49:
[...]

trapt hier vast niemand in vorig jaar was er nl ook geen station en kon hij ook zijn rondje rijden ;-)
Ik zeg ook niet dat het een goed excuus was voor vorig jaar, maar het excuus werkt prima voor dit jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Gim schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Ik zeg ook niet dat het een goed excuus was voor vorig jaar, maar het excuus werkt prima voor dit jaar :P
toch die trein een jaar te vroeg gekocht :P maar goed had dolblij kind dat er een trein onder de kerstboom aan het rijden was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Inieminie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

toch die trein een jaar te vroeg gekocht :P maar goed had dolblij kind dat er een trein onder de kerstboom aan het rijden was
Ik had eigenlijk naar een Outlet winkel moeten gaan om daar nog goedkoop een motor setje te scoren voor de trein, maar ben het spontaan vergeten. Weet niet of ik de trein dit jaar zelf laat rijden of dat ze hem zelf mogen duwen :P Maar een station maakt het wel leuk; geeft het kind ook een reden om de trein eens te laten stoppen... of bij de spoorwegovergang als de bus vast komt te zitten :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
LAD93 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:11:
Afgelopen week mijn eerste doos Lego in jaren gekocht (voor 90% door dit topic :+ ); 21028 - Lego Architecture NY Skyline. Leuke set, aantal uurtjes zoet mee geweest. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of jullie nog aanraders hebben qua Architecture sets?

Ik zat te kijken naar 21030 - Lego Architecture US Capitol Building, maar deze is toch wel erg prijzig voor 1 gebouw...
Wat ik persoonlijk leuk vind aan de Architecture lijn is dat je het als een soort souvenirs kunt zien van steden waar je geweest bent (de Skyline sub-serie) of gebouwen die je bezocht hebt. Zo heb ikzelf het Skyline setje Venetië in de boekenkast staan en wil ik daar binnenkort Berlijn en Londen aan toevoegen. :) En New York op termijn, wanneer ik daar ooit ook eens naar toe ga.

Maar ook losse gebouwen kunnen interessant zijn. Zoals bv. de Eiffel toren (oude set, gaat er mogelijk eind dit jaar uit?) of het Louvre.

Diverse Architecture sets zijn nu trouwens met leuke kortingen te krijgen. Zie Brickwatch Architecture thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 12-09 10:10
[...]

Als je gaat en er is voldoende voorraad (en je mag voldoende meenemen), dan heb ik wel interesse in 2 stuks, anders is 1 sowieso top.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Leut schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:19:
Als je gaat en er is voldoende voorraad (en je mag voldoende meenemen), dan heb ik wel interesse in 2 stuks, anders is 1 sowieso top.
De aankoop limiet van de Lester minifig is 3 per persoon. Wat je niet zal beletten om met tussenpozen meerdere keren 3 zakjes af te rekenen bij de kassa. Hoewel ik dan zou oppassen met het gebruiken van je VIP-nummer bij het afrekenen. Je loopt anders het risico dat je VIP-account geblokkeerd wordt door LEGO als het aankoop-systeem je registreert als 'speculant' en daar heeft LEGO een hekel aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Wat ik persoonlijk leuk vind aan de Architecture lijn is dat je het als een soort souvenirs kunt zien van steden waar je geweest bent (de Skyline sub-serie) of gebouwen die je bezocht hebt. Zo heb ikzelf het Skyline setje Venetië in de boekenkast staan en wil ik daar binnenkort Berlijn en Londen aan toevoegen. :) En New York op termijn, wanneer ik daar ooit ook eens naar toe ga.

Maar ook losse gebouwen kunnen interessant zijn. Zoals bv. de Eiffel toren (oude set, gaat er mogelijk eind dit jaar uit?) of het Louvre.

Diverse Architecture sets zijn nu trouwens met leuke kortingen te krijgen. Zie Brickwatch Architecture thema.
Zo zie ik ze ook een beetje inderdaad. Vandaar dat ik naar het US Capitol keek. Dank voor je link! Ik zie dat hij nu maar 66euro is bij Amazon.de. Denk dat ik die maar eens ga bestellen...

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 18:13

Erg leuke serie, ik vond vooral de Eiffeltoren en the Sydney Opera House leuk. De skylines zijn op zich leuk, maar wel veel herhaling, met name Chicago. London vond ik wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:49:
Heh, zouden ze uberhaupt toestaan dat @ToolkiT in zijn eentje dat hele schap leeggrist? :P Zoja, *steekt ook hand op*
Ik zal eens kijken hoeveel ik er mee kan krijgen.. als het een beperkt aantal is moet ik misschien gaan loten voor de geintereseerden..
Of per opbod verkopen natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
ToolkiT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Ik zal eens kijken hoeveel ik er mee kan krijgen.. als het een beperkt aantal is moet ik misschien gaan loten voor de geintereseerden..
Dan gaat mijn voorkeur naar loten ;)
Ik hoop dat het gaat lukken, ik vind het wel een gave minifig om te hebben, net als iedereen hier zo'n beetje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hallo! Om aanraden van @The Eagle ben ik hier :-). Schaamtelose crosspost uit een ander topic:
Lego!

Sinds kort maar eens aan de hobby begonnen, jammer dat ik alles had weggegeven. Was een cadeautje van de vrouw en samen lekker gebouwd :+.

LEGO City vrachttrein 60052
Afbeeldingslocatie: https://www.degrotespeelgoedwinkel.nl/producten/01-411-9337_2/groot/60052-lego-city-vrachttrein.jpg

En alvast voor kerst Lego 10254 wintervakantietrein:
Afbeeldingslocatie: https://lc-www-live-s.legocdn.com/r/www/r/catalogs/-/media/catalogs/products/product%20portal/creator/10254/lego_10254_box1_v39_1488.png?l.r2=-379091488

Alles staat al in elkaar, nu toch maar meer spoor en treinen halen. Zoek ook nog leuke stations (liefst in kerstsferen, dus als iemand wat aan te raden heeft :+)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ToolkiT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Drie per huishouden is het maximum blijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kecin schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:07:
Zoek ook nog leuke stations (liefst in kerstsferen, dus als iemand wat aan te raden heeft :+)
https://ideas.lego.com/pr...4a-48a6-aa6b-fab05caa6153
Als je nog ff 8700 votes kan regelen... :P

Maar misschien kan je wat met dit ontwerp. LDD files komen wel alleen pas beschikbaar als het Ideas project expired is. (al acht ik de kans minimaal dat deze het gaat halen)

Google anders op winter station oid, je komt verschillende ontwerpen tegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inieminie
@Kecin als je station in kerstsfeer wilt moet je het winterdorp station hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Kecin schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:07:
Hallo! Om aanraden van @The Eagle ben ik hier :-). Schaamtelose crosspost uit een ander topic:
Lego!

Sinds kort maar eens aan de hobby begonnen, jammer dat ik alles had weggegeven. Was een cadeautje van de vrouw en samen lekker gebouwd :+.

LEGO City vrachttrein 60052
[afbeelding]

En alvast voor kerst Lego 10254 wintervakantietrein:
[afbeelding]

Alles staat al in elkaar, nu toch maar meer spoor en treinen halen. Zoek ook nog leuke stations (liefst in kerstsferen, dus als iemand wat aan te raden heeft :+)
Wat gaaf dat je vrouw mee bouwt! Zou willen dat mijn vrouw zo mee deed haha, ben ook sinds kort begonnen. Nu maar hopen dat mijn zoontje straks lekker meedoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
[...]

Mocht je willen en mogelijk graag 1 voor mij. Kan nog steeds niemand Anders vinden die het kan doen voor mij :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Vorige week een klein stukje scenery in mn stad geplaatst. Het valt me toch altijd weer op hoeveel onderdelen je nodig hebt voor een klein stukje. En 'random' bouwen is toch ook altijd nog een uitdaging. Recht toe rechtaan vind ik toch makkelijker... :9

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:41
keverjeroen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:14:
Vorige week een klein stukje scenery in mn stad geplaatst. Het valt me toch altijd weer op hoeveel onderdelen je nodig hebt voor een klein stukje. En 'random' bouwen is toch ook altijd nog een uitdaging. Recht toe rechtaan vind ik toch makkelijker... :9

[video]
Je maakt iid geval vorderingen met de aankleding, ziet er gelijk leuker uit.
Als je een Emerald hebt rijden gaat die bocht alleen niet lukken zonder wat groen mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
moer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:21:
[...]

Je maakt iid geval vorderingen met de aankleding, ziet er gelijk leuker uit.
Als je een Emerald hebt rijden gaat die bocht alleen niet lukken zonder wat groen mee te nemen :)
Thanks. Ik test alles uit met de treinen die ik heb en dit pas weer precies.. :) Ik gebruik een wagon van de 4561 om vooral binnenbochten te testen (die wagon is lekker lang) en de loc van 79111 voor de buitenbochten, omdat die flink uitzwiept aan de achterkant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

OK, veel animo dus.. ik zal er zoveel mogelijk meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
ToolkiT schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:40:
OK, veel animo dus.. ik zal er zoveel mogelijk meenemen :)
Dank je, ik had al mijn connecties al uit Engeland geprobeerd (6 personen) maar helaas niemand komt de aankomende tijd in londen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

keverjeroen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:14:

[video]
Ik vind random bouwen ook erg lastig, ik zit altijd weer te klooien om het een beetje speels te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 05:30

Capitol Building is leuk om te bouwen, maar wel prijzig ja. Al is die regelmatig bij Amazon.de te koop voor rond de €65,-. Mijn persoonlijke favoriet om te bouwen is de recente Solomon R. Guggenheim museum en de Trevi fontein.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
Voor wie geïnteresseerd is: mijn nieuwste LEGO review staat op Bouwsteentjes.info:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/10/LEGO-Star-Wars-75187-BB-8-696x385.png Review: LEGO Star Wars 75187 BB-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Haay schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:00:
Voor wie geïnteresseerd is: mijn nieuwste LEGO review staat op Bouwsteentjes.info:
[afbeelding] Review: LEGO Star Wars 75187 BB-8
Leuk, ik heb 'm ook net binnen en begonnen met bouwen. 1 zakje per dag, kan ik 6 dagen van het bouwen genieten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Zo dat ziet er al een heel stuk beter uit.
Classic Space logo op de torso en nieuwe renders gemaakt met Bluerender.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t7QGTVP.png

Nu nog een logo op de dakpan zien te krijgen en klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paultje3181
[afbeelding]
Nieuwe aanwinst binnen... Nog voor een redelijk schappelijk bedrag kunnen kopen... Al was het toch een hele rib...

Wil je de volgende keer je foto linken of de thumbnail gebruiken voordat iedereen een R2D2 van 3,5 MB cadeau krijgt? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 04-10-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Cool. Toevallig gisteren nog de video van de designers zitten kijken.
Ik vind hem toch wel te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
GeeBee schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:56:
Zo dat ziet er al een heel stuk beter uit.
Classic Space logo op de torso en nieuwe renders gemaakt met Bluerender.

[afbeelding]

Nu nog een logo op de dakpan zien te krijgen en klaar :)
Dat kun je met een andere render programma doen. Geloof dat het lddtopovray heet
https://www.eurobricks.co...1654-software-ldd2povray/

Daar kun je geloof ik alles custom decals geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Paultje3181 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:27:
[afbeelding]
Nieuwe aanwinst binnen... Nog voor een redelijk schappelijk bedrag kunnen kopen... Al was het toch een hele rib...
Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt betaald? R2-D2 mist ook nog in mijn collectie, maar hoe langer ik wacht hoe prijziger het wordt om hem alsnog te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
265 incl verzending... Meer was het me niet waard... Maar gezien het feit dat ie toch regelmatig al richting de 400 gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Paultje3181 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:26:
265 incl verzending... Meer was het me niet waard... Maar gezien het feit dat ie toch regelmatig al richting de 400 gaat...
Dat is een hele nette prijs, als je de huidige prijzen op Bricklink ziet (info-box op Brickset bij 10225 R2-D2):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ShjsN1I.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Waar kijken jullie doorgaans voor sets die niet meer in de winkel te krijgen zijn? Ik ben vertrouwd met Marktplaats en soms kijk ik op eBay, maar zijn er nog meer plekken die echt iets goeds te bieden kunnen hebben? Of is het dan hooguit een bricklink of zo...

Zie nu namelijk het verhaal over R2-D2 voorbij komen. Zo heb ik zelf nog steeds die Winter Village Market. De prijzen die ik hiervoor voorbij zie komen liggen vaak op €150 of hoger. Zou hem graag hebben, maar hoop hem nog ergens wat goedkoper aan te treffen. Zijn er nog wat aanraders qua sites of zo waar je iets goed op de kop kunt tikken?

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 04-10-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:45:
Waar kijken jullie doorgaans voor sets die niet meer in de winkel te krijgen zijn? Ik ben vertrouwd met Marktplaats en soms kijk ik op eBay, maar zijn er nog meer plekken die echt iets goeds te bieden kunnen hebben? Of is het dan hooguit een bricklink of zo...

Zie nu namelijk het verhaal over R2-D2 voorbij komen. Zo heb ik zelf nog steeds die Winter Village Market. De prijzen die ik hiervoor voorbij zie komen liggen vaak op €150 of hoger. Zou hem graag hebben, maar hoop hem nog ergens wat goedkoper aan te treffen. Zijn er nog wat aanraders qua sites of zo waar je iets goed op de kop kunt tikken?
Marktplaats is in principe een goede plek want Nederlanders zijn over het algemeen niet zo gek om rare over-the-top bedragen te betalen voor oudere Lego sets.
eBay is groot buiten Nederland maar binnen Nederland zelf krijgt het niet echt voet aan de grond. Mede dankzij het gratis Marktplaats. :)
Bricklink.com is dan nog de meest bekende site specifiek voor Lego. Zowel sets als losse onderdelen. Zie bv. de Winter Village Market op Bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Haay schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:51:
[...]

Marktplaats is in principe een goede plek want Nederlanders zijn over het algemeen niet zo gek om rare over-the-top bedragen te betalen voor oudere Lego sets.
eBay is groot buiten Nederland maar binnen Nederland zelf krijgt het niet echt voet aan de grond. Mede dankzij het gratis Marktplaats. :)
Bricklink.com is dan nog de meest bekende site specifiek voor Lego. Zowel sets als losse onderdelen. Zie bv. de Winter Village Market op Bricklink.
Je weet dat Marktplaats een Ebay onderneming is he? Is ooit door ze overgenomen, en daarmee verdwijnt eigenlijk de behoefte voor Ebay in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
pixels66 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:56:
Je weet dat Marktplaats een Ebay onderneming is he? Is ooit door ze overgenomen, en daarmee verdwijnt eigenlijk de behoefte voor Ebay in Nederland..
Ja, dat weet ik. "If you can't beat them, join them (or buy them)". :P

eBay.nl is waar je als Nederlander naar toe gaat als je iets wilt verkopen buiten Nederland. Zo heb ik op eBay ooit eens een originele D&D Campaign set die ik lang geleden in de American Bookstore in Amsterdam had gekocht maar nooit aan toegekomen om te gebruiken in roleplay verkocht aan een Amerikaan. Nog ruim meer voor gekregen dan ik er destijds voor betaald had ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:51:
[...]

Staan wel wat betere prijzen tussen. Denk dat ik dan wellicht toch moet kijken of er eentje bij zit uit Nederland met een gebruikte doch nette en complete set. Zie ook veel hong kong e.d. en kan het niet laten dan te denken dat er dan wellicht Lepin tussen zit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Gim schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:02:
[...]

Staan wel wat betere prijzen tussen. Denk dat ik dan wellicht toch moet kijken of er eentje bij zit uit Nederland met een gebruikte doch nette en complete set. Zie ook veel hong kong e.d. en kan het niet laten dan te denken dat er dan wellicht Lepin tussen zit :|
Bricklink.com is wel de meest betrouwbare plek om Lego te kopen. Check vooral de feedback die een verkoper al heeft gehad en kijk in zijn shop naar de Store Terms. Als op BL staat dat het nieuw is, dan is het ook nieuw. En staat er MISB, dan kan je er vanuit gaan dat het zelfs een hele nette nieuwe doos is. Op Marktplaats betekend 'compleet', 'mijn kind heeft een paar blokjes opgegeten, maar het meeste zit er nog wel bij'.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
keverjeroen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Bricklink.com is wel de meest betrouwbare plek om Lego te kopen. Check vooral de feedback die een verkoper al heeft gehad en kijk in zijn shop naar de Store Terms. Als op BL staat dat het nieuw is, dan is het ook nieuw. En staat er MISB, dan kan je er vanuit gaan dat het zelfs een hele nette nieuwe doos is. Op Marktplaats betekend 'compleet', 'mijn kind heeft een paar blokjes opgegeten, maar het meeste zit er nog wel bij'.. ;)
Heb een Nederlandse aanbieder een paar vragen gesteld. Mij gaat het er vooral om dat de set compleet is, liefst geen verkleuring en dat de stickers ook netjes zijn aangebracht als ze geplakt zijn. Daarnaast natuurlijk doos en instructie. Dat een liefhebber hem zelf gebouwd heeft vind ik niet erg, omdat ik ook wil bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
keverjeroen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Maar het blijven mensen die ze verkopen. Betaal het liefst met paypal. Zo had ik ooit *new complete pirates doosje besteld, kreeg ik losse stenen (waaronder een paar nog aan elkaar vast volgens de handleiding en er ontbrak wat steentjes), en miste ik de reservesteentjes, handleiding en doos. De verkoper (NL) vond dat ik niet moest zeuren, was als nieuw. Gelukkig was het met paypal betaald en ik kreeg een deel terug (heb zelf aangegeven dat ik alleen een deel wou om het compleet te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kan je eigenlijk in Stud.io een bouw instructie genereren? Of is er een building guide mode zoals in LDD? Ik kan het nergens vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
pixels66 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

marktplaats en ebay bedienen een hele andere markt (nationaal vs internationaal)
tevens is marktplaats door o.a. het missen van beoordelingen vele malen minder betrouwbaar..
EN marktplaats staat tjokvol commerciele verkopers die zichzelf aanprijzen als particuliere verkoper om zo maar geen garantie e.d. te hoeven geven..

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 04-10-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
Wat een tof topic!

KeverJeroen: wat een leuke opname en wát een 'gezellige' spoorbaan zo! Erg tof. Krijg dan ook weer zin om te bouwen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Op bouwsteentjes.info staan een paar nieuwe promo's voor S@H voor deze maand. Niets speciaals, maar leuk meegenomen als je in de voorwaarden valt. Deze polys krijg je bij een aankoop in de desbetreffende categorie:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/10/Nieuwe-LEGO-promoties-beschikbaar.png

Verder is ook de 40261 Thanksgiving vignette vanaf vandaag verkrijgbaar zoals Haay al had voorspeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
almightyarjen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:32:
Kan je eigenlijk in Stud.io een bouw instructie genereren? Of is er een building guide mode zoals in LDD? Ik kan het nergens vinden namelijk...
Ik weet wel dat je "stappen" kan maken, maar een echte instructie geen idee eerlijk gezegd. Het meeste ontwerp ik altijd in ldd en gooi het dan via blueprint om naar instructies

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keverjeroen
Stinow schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:04:
Wat een tof topic!

KeverJeroen: wat een leuke opname en wát een 'gezellige' spoorbaan zo! Erg tof. Krijg dan ook weer zin om te bouwen :).
Thanks! :)

Om weer wat meer on topic te komen. Kwam vandaag deze site tegen: https://thelegocarblog.com/ (en FB: https://www.facebook.com/The-Lego-Car-Blog-156151381459921/). Wat een mooie modellen komen daar voorbij zeg.

Paar voorbeeldjes:

Afbeeldingslocatie: https://thelegocarblog.files.wordpress.com/2017/09/screen-shot-2017-09-28-at-23-12-01.png
Afbeeldingslocatie: https://thelegocarblog.files.wordpress.com/2017/08/36843088865_4ee5c76645.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thelegocarblog.files.wordpress.com/2017/08/36597671825_a41e21a670.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thelegocarblog.files.wordpress.com/2017/08/36262354942_5eeaa77619.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

kokkie20 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:22:
[...]

Dat kun je met een andere render programma doen. Geloof dat het lddtopovray heet
https://www.eurobricks.co...1654-software-ldd2povray/

Daar kun je geloof ik alles custom decals geven :)
Bedankt voor de tip. Er wordt veel gemopperd op LDD, maar ik vind het wel lekker snel werken. Helaas geen updates van oa veel decals. Jammer dat het dan via een externe renderer moet, maar we hebben weer iets om te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Inderdaad, maar zolang het goed werkt he :) als het goed is moet ergens wel online een tutorial zijn hoe die renderer werkt met custom decals :) kon hem nu niet zo gauw vinden op de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

kokkie20 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:02:
[...]

Ik weet wel dat je "stappen" kan maken, maar een echte instructie geen idee eerlijk gezegd. Het meeste ontwerp ik altijd in ldd en gooi het dan via blueprint om naar instructies
Ja ik werk normaal ook in LDD, maar ik heb een Stud.io file, welke ik niet kan importeren in LDD (andersom kan wel). Maar het schijnt dat je de instructions online kan genereren. Van het Eurobricks forum:
The instruction generator is actually online. You just need to upload the model to your private baseplate (which then stays under your copyright) and you can then get the instructions from there via your Web browser, under My Baseplate. It works well actually.
Nog niet geprobeerd though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Hmm binnenkort maar eens kijken dan :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
Ohhh, die ziet er wel heel erg gaaf uit! Porsche 911 Targa. :9~

Nog een mooie foto:
Afbeeldingslocatie: https://arvobrothers.files.wordpress.com/2017/09/911_042.jpg

Vraag me af hoe duur het zal worden om dat compleet te bricklinken vanuit de instructies. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Haay op 04-10-2017 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
LTVDKTW schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:49:
[...]

Capitol Building is leuk om te bouwen, maar wel prijzig ja. Al is die regelmatig bij Amazon.de te koop voor rond de €65,-. Mijn persoonlijke favoriet om te bouwen is de recente Solomon R. Guggenheim museum en de Trevi fontein.
Toch US Capitol Building besteld voor 65euro via Amazon.de :X

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

Ja ik werk normaal ook in LDD, maar ik heb een Stud.io file, welke ik niet kan importeren in LDD (andersom kan wel). Maar het schijnt dat je de instructions online kan genereren. Van het Eurobricks forum:

[...]

Nog niet geprobeerd though.
In LDD kun je een HTML pagina maken met bouwbeschrijving. Echter... Dat wil je niet gebruiken, te onhandig en ziet er niet uit.
In Blueprint kun je namelijk nog elementen van stap verplaatsen, subassemblies als kleine bouwsels gebruiken, tekst en pijlen toevoegen. Kan allemaal in LDD niet.
Echter: de resolutie van de gegenereerde pdf is erg laag. Niet meer van deze tijd omdat je niet fatsoenlijk kunt inzoomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Ik kreeg net een mail van Lego: Your order has been shipped. :)
Mijn UCS MF is onderweg!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

keverjeroen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:33:
[...]

Thanks! :)

Om weer wat meer on topic te komen. Kwam vandaag deze site tegen: https://thelegocarblog.com/ (en FB: https://www.facebook.com/The-Lego-Car-Blog-156151381459921/). Wat een mooie modellen komen daar voorbij zeg.

Paar voorbeeldjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben jij toevallig Jeroen Ottens? (https://www.flickr.com/photos/26628840@N05/ )

Deze is erg cool:
https://thelegocarblog.com/2016/11/03/ferrari-fursday/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
RikHouben schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:54:
Ik kreeg net een mail van Lego: Your order has been shipped. :)
Mijn UCS MF is onderweg!!! :D
hier staat hij nog steeds in zijn doos, te wachten tot ik tijd (maar vooral ruimte heb)

zijn er al mensen die hun zwarte vip pas hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
mschol schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:10:
[...]

hier staat hij nog steeds in zijn doos, te wachten tot ik tijd (maar vooral ruimte heb)

zijn er al mensen die hun zwarte vip pas hebben?
Ik ga 'm waarschijnlijk ook een tijdje moeten laten staan. Maar de doos op zich staat al leuk in de HT kamer. :)
In de tussentijd kan ik dan aan een lego-kamertje werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Heh, ik heb de buurkinderen van 8 & 5 vandaag wat van mijn oude Ice Planet & Space Police sets in elkaar laten zetten. Mooi om te zien hoeveeel verschil er is met de huidige instructies, ik moest regelmatig wat verduidelijken voor ze. Tegenwoordig zijn er veel meer stappen, en mis je veel minder snel een stukje door de inventory bij elke stap.

Op Reddit was daar laast ook wel een interessante discussie over.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kokkie20
GeeBee schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

In LDD kun je een HTML pagina maken met bouwbeschrijving. Echter... Dat wil je niet gebruiken, te onhandig en ziet er niet uit.
In Blueprint kun je namelijk nog elementen van stap verplaatsen, subassemblies als kleine bouwsels gebruiken, tekst en pijlen toevoegen. Kan allemaal in LDD niet.
Echter: de resolutie van de gegenereerde pdf is erg laag. Niet meer van deze tijd omdat je niet fatsoenlijk kunt inzoomen.
Dan zou je ook moeten weten dat je dat je dat kan aanpassen ;)
Onder "page layout" dan de knop page settings kun je dingen aanpassen.
Ik heb mijn instellingen zo staan:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/f3s8ig.png
Dan kun je aardig inzoomen (let op vink highlight uit als je dat liever niet gebruikt. Ik maak altijd 2 versies van de bouwbeschrijving ;) ) En als je hem zou willen uitprinten zou hij op 300dpi moeten zijn qua scherpte.
Beetje spelen met de instellingen is nooit erg.
Let wel op dat je deze instellingen voor elk nieuw project opnieuw moet instellen. Heb contact gehad met de maker en als het meezit in toekomstige update komt het in de config file op te slaan (deze instellingen voor de pagina)

https://drive.google.com/...BKQ0rWZE11UG55LUZXQTRPZk0

Voorbeeld hoe het bij mijn pdf eruit ziet :) *bouwbeschrijving van de truck was gratis online, heb hem zelf voor mij eigen omgezet naar pdf ipv youtube filmpje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kokkie20 op 04-10-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Chakotay schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:01:
Op Reddit was daar laast ook wel een interessante discussie over.
Inderdaad een leuke discussie, ik heb er even diagonaal overheen gelezen. Eén argument ivm de vereenvoudiging van de plannetjes en genummerde zakjes vond ik wel niet meteen terug, namelijk dat Lego sets tegenwoordig ook veel meer onderdelen en details bevatten.

Ik zie mezelf niet meteen een Millenium Falcon, Ninjago City, Assembly Square,... in elkaar zetten met de oude stijl van 'verticale' plannetjes waarbij je de verschillen tussen tekeningen moest vergelijken om te zien wat je nu precies moest plaatsen van onderdelen. Dat werkte goed voor de oudere sets, toen de grootste gebouwen grofweg tussen 300 en 400 onderdelen bevatten. Met sets van 1000+ onderdelen is dat niet te doen denk ik.

Ik weet niet of de vergelijking volledig opgaat, maar ik vond het grappig om te zien dat bijvoorbeeld 6380 Emergency Treatment (1987) 308 onderdelen bevat en het populaire Kerstsetje 40139 Gingerbread House (2015) 277 onderdelen bevat, maar wel gratis werd weggegeven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

kokkie20 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:34:
[...]
Voorbeeld hoe het bij mijn pdf eruit ziet :) *bouwbeschrijving van de truck was gratis online, heb hem zelf voor mij eigen omgezet naar pdf ipv youtube filmpje ;)
Dat ziet er inderdaad goed uit. Uitprinten doe ik niet, ik heb alles liever digitaal op de tablet.
Ik had de pagina-afmetingen wel vergroot in de hoop dat de resolutie dan mee zou gaan, maar dat kun je dus regelen met de zoompercentages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Kapoen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:43:
[...]
Ik zie mezelf niet meteen een Millenium Falcon, Ninjago City, Assembly Square,... in elkaar zetten met de oude stijl van 'verticale' plannetjes waarbij je de verschillen tussen tekeningen moest vergelijken om te zien wat je nu precies moest plaatsen van onderdelen. Dat werkte goed voor de oudere sets, toen de grootste gebouwen grofweg tussen 300 en 400 onderdelen bevatten. Met sets van 1000+ onderdelen is dat niet te doen denk ik.
Mwha... je hoeft ook niet meteen over te stappen van debiel-kleine stapjes naar in 100 stappen een MF in elkaar te zetten.
In mijn Bucketwheel zitten plaatjes waar maar 1 of 2 pinnetjes geplaatst worden. Dat is gewoon té kinderachtig.
De inventaris per stap waarin je kunt zien wat je nodig hebt vind ik, zeker bij zulke grote sets, wel erg handig.

Pagina: 1 ... 22 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .