Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.946 views

Onderwerpen

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Haay schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:58:
[...]

Maar als je geen haast hebt zou ik als ik jou was (doe ikzelf namelijk ook) wachten tot TRU een "20% korting op alle Lego Star Wars" actie heeft. Dat hebben ze volgens mij 2x per jaar, dus er moet er nog één komen tussen nu en eind december. ;) En dan als de bliksem die UCS Snowspeeder bestellen want die zal verwacht ik vrij snel uitverkocht zijn voor die prijs! :*)
Dat doe ik ook meestal, wachten op de 20% kortings actie(s) bij Toy 'R' Us.
Maar met het nieuws van vandaag, lijkt het er op dat het helemaal niet goed gaat met Toy 'R' Us. De vraag is of er nog een 20% actie komt...

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
chrisO schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:52:
[...]

Dat doe ik ook meestal, wachten op de 20% kortings actie(s) bij Toy 'R' Us.
Maar met het nieuws van vandaag, lijkt het er op dat het helemaal niet goed gaat met Toy 'R' Us. De vraag is of er nog een 20% actie komt...
Zo worden de mini fig setjes wel heel speciaal. Gelimiteerd, exclusief en waarschijnlijk de laatste :o Had geen idee dat t slecht ging met t concern. Wel jammer want ze hebben echt geweldige aanbiedingen zo nu en dan. Bijvoorbeeld silent mary kortgeleden.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:53

Superflip

*pwiet*

almightyarjen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:04:
Een update video over de automated container terminal. Weinig progressie op dat vlak, wel wat info over de upcoming animation series en een interessant pakje van 4Dbrix :)

[video]
Heb je het Launch Platform voor de Saturn V zelf ontworpen? Of de bouwtekening ergens op het web gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

mschol schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:57:
[...]
gefeliciteerd.

heb je van die saturn 5 toren toevallig een ldd bestand (of andere editor?) ziet er tof uit en wil misschien ook zoiets maken
http://www.almightyarjen....nloads/Saturn_V_tower.lxf

Even een side note: deze LDD is ontworpen zonder dat ik precies wist hoe hoog de Saturn V werd. Uiteindelijk is de toren een paar "verdiepingen" lager geworden dan in mijn LDD. Daarnaast is er in LDD geen zwaartekracht en is de constructie van de access bridges ook anders (gewoon simpel met turntables opgelost, geen idee waarom ik zo moeilijk heb lopen doen in LDD :P )

Edit:
Superflip schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:32:
[...]

Heb je het Launch Platform voor de Saturn V zelf ontworpen? Of de bouwtekening ergens op het web gevonden?
Eigen ontwerp, zie hierboven :)

[ Voor 16% gewijzigd door almightyarjen op 16-09-2017 22:16 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Seasonal zoals die kerstsets, die blijven neem ik aan tot eind van het jaar in t assortiment van S@H toch? Of geldt hier een soort op is op principe per jaar?

En nog een vraag. Ik heb mijn bestelling geannuleerd omdat ik wat vergeten had. Is te verwachten dat het winterdorp station echter ook bij een Intertoys e.d. komt dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gim schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:50:
Seasonal zoals die kerstsets, die blijven neem ik aan tot eind van het jaar in t assortiment van S@H toch? Of geldt hier een soort op is op principe per jaar?
De term seqso al zegt het al. Wordt uitgebracht met het ook op de kerst, daarna zijn ze meestal uit de shop.
En nog een vraag. Ik heb mijn bestelling geannuleerd omdat ik wat vergeten had. Is te verwachten dat het winterdorp station echter ook bij een Intertoys e.d. komt dit jaar?
Vast wel, kwestie van brickwatch in de gaten houden. Maar je kunt toch ook gewoon opnieuw bestellen en dan de hele bestelling doorgeven? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:55:
[...]

De term seqso al zegt het al. Wordt uitgebracht met het ook op de kerst, daarna zijn ze meestal uit de shop.

[...]

Vast wel, kwestie van brickwatch in de gaten houden. Maar je kunt toch ook gewoon opnieuw bestellen en dan de hele bestelling doorgeven? :)
Klopt. Was meer een zijdelingse vraag omdat ik weer van die kortingsdagen mails krijg zoals die 10% actie vandaag.

Met S@H zit ik te denken nu even te wachten op een vip actie en afgaande op posts hierboven lijken er nog een paar mini kerst sets aan te komen. Zou mooi zijn om die mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
Gim schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:02:
[...]
Met S@H zit ik te denken nu even te wachten op een vip actie en afgaande op posts hierboven lijken er nog een paar mini kerst sets aan te komen. Zou mooi zijn om die mee te pakken.
Ik heb ook even getwijfeld omwille van het ontbreken van VIP voordelen de komende weken, maar ik heb toch een kleine bestelling geplaatst. Deze maand is de 40260 Halloween Haunt vignette verschenen en ik heb geen idee hoe lang deze in het assortiment blijft.

Te zeggen dat ik op ongeveer een half uur rijden van de Lego store in Wijnegem woon, maar ik neem er de verzendkosten deze keer liever bij dan door de verkeerschaos van Antwerpen te moeten gaan.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:04:
[...]

Ik heb ook even getwijfeld omwille van het ontbreken van VIP voordelen de komende weken, maar ik heb toch een kleine bestelling geplaatst. Deze maand is de 40260 Halloween Haunt vignette verschenen en ik heb geen idee hoe lang deze in het assortiment blijft.

Te zeggen dat ik op ongeveer een half uur rijden van de Lego store in Wijnegem woon, maar ik neem er de verzendkosten deze keer liever bij dan door de verkeerschaos van Antwerpen te moeten gaan.
Ja, ik had gewoon al besteld, te snel. Setje en nog wat vergeten en niet eens stilstaan bij een mogelijke VIP actie haha. Haastige spoed zelden.... mjah, maar wel enthousiast :P

Ik hou t even bij kerst. Een mooi seizoen met leuke sets en zo loop ik niet in de val dat ik teveel leuk ga vinden en kopen ;)

Die twee mini sets van kerst komen die rond oktober of wat is de ervaring met voorgaande jaren?

Zit me te bedenken dat mn dochter Elsa's ijskasteel kan gaan herbouwen. Welk serieus winterdorp heeft er nu geen kasteel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:15:
[...]
Die twee mini sets van kerst komen die rond oktober of wat is de ervaring met voorgaande jaren?
Voorgaande jaren kwamen de Seasonal sets (de 10 euro doosjes) zo beschikbaar:
- september: Halloween
- oktober: Herfst
- november: Holidays (Thanksgiving) en Kerstmis.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 17-09-2017 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 10:38
Nice. Heb zojuist de lego technic porsche via amazon binnen gekregen. 180 euro bij lego advies prijs van ruim 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dit is een aardig filmpje van de complete build van de Millennium Falcon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in use?
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
Ik heb een vraag over Bricklink. Geweldige site!
Inmiddels meerdere orders via Bricklink geplaatst. Ik kan mooi al mijn setjes weer compleet maken.
Maar ik zie niet al mijn eerdere orders terug.
De oudere orders van langer dan een half jaar geleden zie ik niet meer.
Klopt dat? Of heb ik een instelling fout staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:32
Nee, dat klopt, alles ouder dan 6 maanden wordt gewist. Staat ergens ook geloof ik onderaan de pagina met je orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Physx schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:09:
Nice. Heb zojuist de lego technic porsche via amazon binnen gekregen. 180 euro bij lego advies prijs van ruim 300 euro
Mooie prijs. Veel plezier 8) Lijkt me een gave set om te bouwen vanwege o.a. de versnellingsbak. Vernam dat je van de techniek alleen erg weinig nog ziet nadat ie klaar is, vanwege alle panels (nu ervaar ik dat ook wel met andere sets dus mjah boeien :P) . Dus maar vaak genoeg opnieuw bouwen :) Straks eens kijken of het model genoeg ruimte biedt om hem te voorzien van een motortje e.d., want sturen lijkt wat lastiger te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 18-09-2017 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Tsja, elke keer zie ik de Porsche voor die prijs langskomen en ik heb nog nul behoefte gehad hem te kopen. Denk dat dat voor meer mensen geldt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03

Mappy

Piramide van Austerlitz

Señor Sjon schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:00:
Tsja, elke keer zie ik de Porsche voor die prijs langskomen en ik heb nog nul behoefte gehad hem te kopen. Denk dat dat voor meer mensen geldt.
Ik overweeg 'm wel voor de DB11. Maar dat is 20 euro voor de instructies en ik zag dat je pas 2/3 van de parts hebt met de Porsche...

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mocht iemand het nog niet weten, de gelimiteerde CMF minifiguur set van Toys 'R' Us is vanaf vandaag te koop.

Het City minifiguur setje is ook nog te koop. Beide setjes tellen overigens niet mee voor de €40; ook niet voor elkaar. Dus het City setje à €15 combineren met een willekeurige andere Lego set van €25 of meer zal er niet toe leiden dat je het CMF setje gratis krijgt.

De matroos en bokser zijn niet super speciaal. Die kun je nog voor een 'normale' prijs krijgen. De cheerleader ken ik nog niet. Wel twee ander gekleurde cheerleaders gezien met de letters A en M. Die cheerleaders zijn wel wat meer aan de prijs (9-10 euro).

[ Voor 36% gewijzigd door Gim op 18-09-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Señor Sjon schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:00:
Een of andere reden is rond de €200 voor mij een beetje de grens van wat ik aan een set wil uitgeven. Afgelopen keer heb ik heel erg zitten dubben tussen de Arocs en de Bucketwheel excavator (allebei rond dezelfde prijs), nu zit ik te dubben tussen de Bucketwheel en de Porsche, maar de Porsche is eigenlijk gewoon te duur (met name ook voor Mrs. Spacecowboy)...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Spacecowboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:34:
[...]

Een of andere reden is rond de €200 voor mij een beetje de grens van wat ik aan een set wil uitgeven. Afgelopen keer heb ik heel erg zitten dubben tussen de Arocs en de Bucketwheel excavator (allebei rond dezelfde prijs), nu zit ik te dubben tussen de Bucketwheel en de Porsche, maar de Porsche is eigenlijk gewoon te duur (met name ook voor Mrs. Spacecowboy)...
En ook "wat krijg je er voor". De Arocs is echt een leuke set, maar zo te lezen heb je die uiteindelijk ook gekocht. De kabeltjes goed krijgen was wel even een uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Gim schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:47:
[...]

En ook "wat krijg je er voor". De Arocs is echt een leuke set, maar zo te lezen heb je die uiteindelijk ook gekocht. De kabeltjes goed krijgen was wel even een uitdaging ;)
Ja dat was zeker een uitdaging. Erg veel plezier van (nog steeds), moet alleen nog de cabine afbouwen... :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Mijn plezier zit meer in Creator dan in Technic. Ik word horendol van die honderden pins in zo'n set. De technieken zijn vaak wel interessant, maar soms wat over de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Señor Sjon schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:55:
[...]

Mijn plezier zit meer in Creator dan in Technic. Ik word horendol van die honderden pins in zo'n set. De technieken zijn vaak wel interessant, maar soms wat over de top.
Vroeger had ik heel veel Creator (staat nu allemaal in dozen in de berging), dat zou ik ook graag eens uitstallen, maar in dit huis gewoonweg geen ruimte voor. Ik heb nu een aantal technic sets op m'n werkkamer staan, en dat begint al erg vol te worden.

In het nieuwe huis eind dit jaar hoop ik dat ik die Creator spullen weer eens kan neerzetten, en misschien ook nog eens kan uitbreiden. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ik heb beide staan, qua look en feel doet de bucketwheel me meer (ik snap dat het persoonlijk is) maar het is best gedetailleerd en bij de porsche uiteindelijk een grote auto die ik heb staan. een volgende x trap ik er niet meer in (voor die 330 euro..)

want voor 330oid heb je ook dat lego ninjago city [https://shop.lego.com/nl-NL/NINJAGO-City-70620] .. als iets je geld waard is, is het dat wel. zo enorm gedetailleerd, super leuke bouw (je gaat er dan ook heeeel snel door heen snif)

Heb nu bij amazon.co.uk deze voor 95 euro (wilde hem onder de 100) vast voor kerst, de ninjago destiny bounty https://shop.lego.com/nl-NL/Destiny-s-Bounty-70618 gewoon omdat het een mooie grote gedetailleerde boot is

Ik heb verder niets met lego ninjago maar als modular fan en de kleurrijke gedetailleerde build maken hem een aanrader

Daarom ga ik niet voor de MF, mijn deathstar is letterlijk 1 dooie bol grijze blokjes en het trekt me gewoon niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik snap ook de love voor die Porsche niet. Lijkt precies of hij er al wat teveel botsingen opzitten heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Twixie schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:41:
Ik snap ook de love voor die Porsche niet. Lijkt precies of hij er al wat teveel botsingen opzitten heeft...
Gezien de prijsfluctuaties is er ook niet veel liefde voor. ;) Misschien was die licentie wel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Mappy schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:01:
[...]

Ik overweeg 'm wel voor de DB11. Maar dat is 20 euro voor de instructies en ik zag dat je pas 2/3 van de parts hebt met de Porsche...
De extra parts was ik zo'n 60-70 euro aan kwijt. Maar daar zit dan wel een Claas en de Arocs bij die het geloof ik richting 90% pushed.

Het beste dat je kan doen met de Porsche is de DB11 er van maken imo. Vele malen leukere build en techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:09
Heb van het weekend ook de Ninjago city gebouwd. Meest gedetaileerde onofficiele modular tot nu toe.
Echt een gave stad (met een dak van breekijzers etc)
Ik hoop stiekem dat er nog een overgangs modular uitkomt op een 16x32 plaat ofzo die het wat soepeler aan laat sluiten op de huidige stoep enzo.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
AppieNL schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:02:
[...]

De extra parts was ik zo'n 60-70 euro aan kwijt. Maar daar zit dan wel een Claas en de Arocs bij die het geloof ik richting 90% pushed.

Het beste dat je kan doen met de Porsche is de DB11 er van maken imo. Vele malen leukere build en techniek.
Ligt misschien aan mij, maar ik vind de bodywork van de (LEGO) Aston Martin DB11 maar saai.De motorkap is met al die flex axles (spuug) lelijk.
Ik heb de Porsche overigens ook niet en dat terwijl ik altijd dacht, dat als die onder de 200 Euro komt, dan koop ik hem gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
quorumz schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:24:
[...]

Ik heb beide staan, qua look en feel doet de bucketwheel me meer (ik snap dat het persoonlijk is) maar het is best gedetailleerd en bij de porsche uiteindelijk een grote auto die ik heb staan. een volgende x trap ik er niet meer in (voor die 330 euro..)

want voor 330oid heb je ook dat lego ninjago city [https://shop.lego.com/nl-NL/NINJAGO-City-70620] .. als iets je geld waard is, is het dat wel. zo enorm gedetailleerd, super leuke bouw (je gaat er dan ook heeeel snel door heen snif)

Heb nu bij amazon.co.uk deze voor 95 euro (wilde hem onder de 100) vast voor kerst, de ninjago destiny bounty https://shop.lego.com/nl-NL/Destiny-s-Bounty-70618 gewoon omdat het een mooie grote gedetailleerde boot is

Ik heb verder niets met lego ninjago maar als modular fan en de kleurrijke gedetailleerde build maken hem een aanrader

Daarom ga ik niet voor de MF, mijn deathstar is letterlijk 1 dooie bol grijze blokjes en het trekt me gewoon niet aan..
Je hebt €330 euro voor die Porsche betaalt dan?!

Die Destiny's Bounty heb ik nu ook gekocht. Heb eveneens eigenlijk helemaal niks met Ninjago, maar dit model sprak gewoon enorm aan met alle details 8) Had hem in Augustus op het oog, maar toen toch voor elkaar gekregen om te laat te zijn met bestellen. Nu achteraf gezien heel blij mee, omdat hij nu een stuk goedkoper is... en ditmaal op tijd, want ik zag dat de prijs weer omhoog geschoten is :) Wordt ook een kerstcadeau... lekker op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:18:
[...]

Ligt misschien aan mij, maar ik vind de bodywork van de (LEGO) Aston Martin DB11 maar saai.De motorkap is met al die flex axles (spuug) lelijk.
Ik heb de Porsche overigens ook niet en dat terwijl ik altijd dacht, dat als die onder de 200 Euro komt, dan koop ik hem gelijk.
Dat ligt dan voornamelijk aan jou ja. Spuuglelijk is nogal overdreven imo. De maker vond het ook niet de meest ideale oplossing (en ik ook niet), maar beter dan de alternatieven: het dichtmaken verpest de lijn en maakte het bulky. Soms loop je gewoon tegen de grenzen aan van wat er kan met Lego.

Het bodywork als geheel was trouwens 1 van de leukste dingen van de build. Leuke technieken om de lijnen te krijgen terwijl alles wel vast zit aan 2-3 kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Gim schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:21:
[...]

Je hebt €330 euro voor die Porsche betaalt dan?!

Die Destiny's Bounty heb ik nu ook gekocht. Heb eveneens eigenlijk helemaal niks met Ninjago, maar dit model sprak gewoon enorm aan met alle details 8) Had hem in Augustus op het oog, maar toen toch voor elkaar gekregen om te laat te zijn met bestellen. Nu achteraf gezien heel blij mee, omdat hij nu een stuk goedkoper is... en ditmaal op tijd, want ik zag dat de prijs weer omhoog geschoten is :) Wordt ook een kerstcadeau... lekker op tijd.
ja was dag 1 toen hij uitkwam, was volgens mij toen nog niet bekend dat hij op de hoek van de straat aangeboden zou worden.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
quorumz schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:15:
[...]

ja was dag 1 toen hij uitkwam, was volgens mij toen nog niet bekend dat hij op de hoek van de straat aangeboden zou worden.. :-(
Als ze dat wel hadden gedaan, dan had niemand de Porsche op dag 1 besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Mensen weten ook dat de UCS MF bij andere winkels komt, dat wisten ze voor de early VIP verkoop van 14 september. En dan niet de domme massa, maar geïnformeerde AFOLS die hem toch hebben besteld voor 850 euro.

Sommige mensen just don't give a fuck.

Als ik me niet vergis heeft Lego toen ook voor de release van de Porsche bevestigd dat andere winkels hem ook zouden krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door AppieNL op 18-09-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

AppieNL schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:25:
Mensen weten ook dat de UCS MF bij andere winkels komt, dat wisten ze voor de early VIP verkoop van 14 september. En dan niet de domme massa, maar geïnformeerde AFOLS die hem toch hebben besteld voor 850 euro.

Sommige mensen just don't give a fuck.

Als ik me niet vergis heeft Lego toen ook voor de release van de Porsche bevestigd dat andere winkels hem ook zouden krijgen.
Haastige spoed is zelden goed, oftewel in Lego termen kost veul geld.
Eigenlijk overal tegenwoordig early adopters betalen top prijzen en mensen met geduld scoren de kortingen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:21:
[...]
Die Destiny's Bounty heb ik nu ook gekocht. *knip*
Wordt ook een kerstcadeau... lekker op tijd.
Een cadeau voor de papa of de kleine? ;)

Ik vind de Ninjago Movie sets over het algemeen best leuk. Ze zijn niet zo maf als de Lego Movie
sets, maar sommigen komen in de buurt.

De Destiny's Bounty is als ik mij niet vergis het derde piratenschip dat Lego uitbrengt sinds ik uit mijn dark ages kwam. De Brick Bounty was de enige pirates set in 2015 die ik niet heb aangeschaft (geen spijt van) en de Silent Mary zal ik waarschijnlijk ook laten voorbij varen. *edit* Eigenlijk nummer vier indien we de Sea Cow ook tellen als piratenschip.

De Destiny's Bounty doet mij twijfelen, maar ja ik heb nog een achterstand aan andere sets op mijn verlanglijst en het steeds aanwezige plaatsgebrek 8)7 Anderzijds zal het wel een mooi zicht zijn om de DB en Black Seas Barracuda naast elkaar te hebben staan... keuzes keuzes!

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 18-09-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:17:
[...]

Ik vind de Ninjago Movie sets over het algemeen best leuk. Ze zijn niet zo maf als de Lego Movie

De Destiny's Bounty is als ik mij niet vergis het derde piratenschip dat Lego uitbrengt sinds ik uit mijn dark ages kwam. De Brick Bounty was de enige pirates set in 2015 die ik niet heb aangeschaft (geen spijt van) en de Silent Mary zal ik waarschijnlijk ook laten voorbij varen. *edit* Eigenlijk nummer vier indien we de Sea Cow ook tellen als piratenschip.

De Destiny's Bounty doet mij twijfelen, maar ja ik heb nog een achterstand aan andere sets op mijn verlanglijst en het steeds aanwezige plaatsgebrek 8)7 Anderzijds zal het wel een mooi zicht zijn om de DB en Black Seas Barracuda naast elkaar te hebben staan... keuzes keuzes!
Sea cow heb ik gemist en was zover ik las ook een erg mooie set. Echter geen zin om er €300 voor neer te tellen. Toen was t de vraag Destiny's Bounty of Silent Mary (in augustus vroeg ik t me af hier)...

De Bounty biedt gewoon veel meer qua display EN playability samen. Mn kleinste is nog wat jong ervoor maar denk dat mn oudste er graag mee doet spelen. En ja ik vind hem ook gaaf uitzien met alle details :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 18-09-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:25
tismij schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:42:
[...]

Haastige spoed is zelden goed, oftewel in Lego termen kost veul geld.
Eigenlijk overal tegenwoordig early adopters betalen top prijzen en mensen met geduld scoren de kortingen.
De Early Adopters betalen de adviesprijs, de geduldigen betalen die prijs minus een korting van 5-25% (of heel soms meer) en Too Late Adopters betalen de hoofdprijs. En zo is er altijd wel iets ;)

Heb de Porsche en de Ninjago via Amazon besteld voor een mooie prijs. De kerstitems heb ik gekocht voor de adviesprijs en wat oudere items voor de hoofdprijs. Moet me beheersen om niet alles gelijk in elkaar te zetten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
detulp050 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:18:
[...]

De Early Adaptorss betalen de adviesprijs, de geduldigen betalen die prijs minus een korting van 5-25% (of heel soms meer) en Too Late Adaptors betalen de hoofdprijs. En zo is er altijd wel iets ;)

Heb de Porsche en de Ninjago via Amazon besteld voor een mooie prijs. De kerstitems heb ik gekocht voor de adviesprijs en wat oudere items voor de hoofdprijs. Moet me beheersen om niet alles gelijk in elkaar te zetten :9~
Kerststation ontvang ik ook tegen adviesprijs (minus vip) maar dat is meer een foutje bedankt omdat mijn annuleringsverzoek niet tijdig is geweest of gemist is haha :o Qua lego in elk geval klaar dit jaar 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 18-09-2017 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Geef het beestje een naam hè 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

detulp050 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:11:
[...]

Geef het beestje een naam hè 8)
Ik noem ze early adopters ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detulp050
Goeie, zag de spelfout niet eens :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Early adopters betalen niet altijd de adviesprijs. Ik heb regelmatig sets gezien en gekocht bij Amazon en/of Toys'r'us op release die daarna nauwelijks goedkoper zijn geworden (soms zelfs helemaal niet, soms maar 10 euro goedkoper, maar dan pas maanden later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:44:
Early adopters betalen niet altijd de adviesprijs. Ik heb regelmatig sets gezien en gekocht bij Amazon en/of Toys'r'us op release die daarna nauwelijks goedkoper zijn geworden (soms zelfs helemaal niet, soms maar 10 euro goedkoper, maar dan pas maanden later).
Zoals bijvoorbeeld Old Fishing Store onlangs bij TRU voor 142 ipv 160. Wellicht wel uitzonderingen op de "regel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
AppieNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:44:
Dat zijn dan waarschijnlijk kleinere ( < 100 Euro ) Ideas sets geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:08
Gim schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:44:
Zoals bijvoorbeeld Old Fishing Store onlangs bij TRU voor 142 ipv 160. Wellicht wel uitzonderingen op de "regel"?
Wat ik heb begrepen over Toys'R'Us (en dit geldt nog veel sterker in de VS) is dat ze sets de eerste ronde het goedkoopst aanbieden en vervolgens elke keer de prijs wat verhogen. Uiteindelijk komen ze dus hoger uit dan de officiële Lego adviesprijs. Dan verliezen ze ook niet zo veel bij hun kortingsacties. Maar bij niet-populaire sets die vervolgens ook nog eens boven de adviesprijs geprijsd zijn blijven ze wel zitten met onverkoopbare voorraden.

Ik vrees dat Old Fishing Store dan ook niet meer terugkomt bij TRU voor die €142 prijs. Balen dat ik hem toen niet gekocht heb, met dat Bricktober #1 setje er gratis bij. Als ik dat setje vervolgens weer had verkocht was dat nog een leuke extra korting geweest. Ach ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kapoen schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:17:
[...]

De enige waar ik spijt van heb is het vlaggenschip van een paar jaar geleden. Overigens is de Brick Bounty nog geen jaar te koop geweest, dus die zal maar één run hebben gehad en daarna moeilijk verkocht. Het is wel opvallend dat er bijna alleen maar piratenschepen zijn, maar vrijwel nooit soldatenschepen.

Ik heb de Fishing Store ook laten schieten, in principe zijn Idea's nooit in de aanbieding. Bij S@H koop ik eigenlijk alleen met dubbel/triple VIP acties. Uitzondering wordt denk ik Ship in a Bottle en de Apollo.

Wellicht ook wel een Lego probleempje, teveel dure sets? Weinig betaalbare sets met 32x32 grondplaten? De laatste tijd komen er wel heel veel 200+ euro sets uit. Als een ding als de Porsche binnen een paar maanden voor 60% van de RRP verschijnt, gaan mensen ook wel wachten op korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:52:
[...]

Wat ik heb begrepen over Toys'R'Us (en dit geldt nog veel sterker in de VS) is dat ze sets de eerste ronde het goedkoopst aanbieden en vervolgens elke keer de prijs wat verhogen. Uiteindelijk komen ze dus hoger uit dan de officiële Lego adviesprijs. Dan verliezen ze ook niet zo veel bij hun kortingsacties. Maar bij niet-populaire sets die vervolgens ook nog eens boven de adviesprijs geprijsd zijn blijven ze wel zitten met onverkoopbare voorraden.

Ik vrees dat Old Fishing Store dan ook niet meer terugkomt bij TRU voor die €142 prijs. Balen dat ik hem toen niet gekocht heb, met dat Bricktober #1 setje er gratis bij. Als ik dat setje vervolgens weer had verkocht was dat nog een leuke extra korting geweest. Ach ja...
De Silent Mary boden ze een tijdje terug toch ook aan met een scherpe prijs? Was dat ook pas de eerste keer dat ze die aanboden? Met TRU nu sowieso de vraag wat ermee gaat gebeuren.

Dat setje dat ze erbij verkochten is anders best geinig :) Maar goed, als je niks met Batman verder op hebt, dan houdt het natuurlijk op. En inderdaad, die €142 inclusief nog dat extra setje was een mooie aanbieding. Toch met 2-3x VIP punten kom je ook al een eind bij S@H, dat geeft je dan toch €15-20 aan punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:39:
[...]

Dat zijn dan waarschijnlijk kleinere ( < 100 Euro ) Ideas sets geweest.
Nope, juist niet die. Ideas sets duurt veel te lang voordat ze bij andere shops zijn, laat staan met korting. De old fishing store bij Toys'r'us is voor het eerst dat ik een Ideas set bij een andere winkel zie op release en dan ook nog met korting.

M'n post ging vooral over Technic flagships zoals de Arocs en Volvo wheel loader (en dus boven de 100 euro), maar ook andere (Technic) sets die qua grote en dus prijs net onder de flagships zitten. Kreeg vaak het idee dat Amazon flink had ingekocht om al een pre-order prijs neer te zetten die concurrerend was met latere acties (of price matching van andere Duitse winkels). Dit was toen ook niet echt een uitzondering op de regel, maar leek een trend te worden, maar is sinds 2016 niet echt meer te zien op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Wat betreft toys-r-us, en de daarbij horende promoties op lego:
vrt.be publiceerde net dit, zeker de laatste alinea is voor ons interressant!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/19/speelgoedketen-toys--r--us-vraagt-faillissement-aan/
De winkels daarbuiten -bijvoorbeeld in Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië- maken geen deel uit van deze faillissementsprocedure. In België is de keten niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
roeleboel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:43:
Wat betreft toys-r-us, en de daarbij horende promoties op lego:
vrt.be publiceerde net dit, zeker de laatste alinea is voor ons interressant!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/19/speelgoedketen-toys--r--us-vraagt-faillissement-aan/

[...]
De Europese landen vallen buiten deze Chapter-11 faillissementsprocedure, die bedoeld is als bescherming voor Toys 'R' Us, dus daarmee zijn de filialen buiten USA/Canada niet beschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Gim schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:13:
[...]

De Europese landen vallen buiten deze Chapter-11 faillissementsprocedure, die bedoeld is als bescherming voor Toys 'R' Us, dus daarmee zijn de filialen buiten USA/Canada niet beschermd?
hmmm, ik interpreteerde het bericht als 'vestigingen buiten de US vragen geen faillisement aan', maar jouw versie kan helaas ook... al zijn er in de meeste landen wel soortgelijke procedures als de amerikaanse chapter 11.
Then again, vrt is ook lang niet meer wat het geweest is qua feitelijke correctheid van berichtgeving, dus nu ik er even over nadenk begin ik eerder naar jouw versie te neigen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:01
Aangezien de BBC het volgende zegt:

"The firm's European operations are not part of the bankruptcy proceedings and Toys R Us says it does not expect any immediate impact on its UK stores."

ga ik er maar van uit dat het de US&Canada alleen betreft.

Las via Reuters dat TRU eigenlijk 600M winst zou maken/jaar, als ze niet de schuldenlast van hun eigen overname op de balans hadden gekregen...

Hoop dat ze blijven, anders is naast Amazon de spoeling wel dun voor aanbiedingen op de betere/duurdere sets. Intertoys c.s. hebben vaak toch net niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
M'n destiny bounty in elkaar gezet (mooie set) en voor het eerst heb ik een set die parts (2) mist, maar ik heb er wel 2 andere onderdelen voor gekregen waardoor dit wel door de gewicht checks is gekomen.

Nu ben ik niet de eerste in dit topic met missende parts en zal Lego ook gewoon mailen voor m'n 2 missende parts, maar 1 van de 2 missende parts vond ik wel heel apart: ik kreeg een 2x2 black tile ipv een 2x2 black curved slope. De 2x2 black tile hoort echter niet in het model en staat ook niet in de bricklink part list. Dus hoe komt dit onderdeel in de buurt tijdens de productie? :D

Het andere onderdeel was een missende 1x2 reddish brown tile waar ik 2 nummer zakjes verder een 1x2 reddish brown plate voor kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 11:55
Enige doos waar ik ooit een missend blokje had was de emmerwiel, en dat was er maar 1. Gezien het aantal steentje vond ik dat nog een hele prestatie. Je kan via de lego site gewoon het ontbrekende blokje bestellen, hoef je niet voor te bellen, gewoon aanklikken in de lijst van de betreffende doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Heugt me niet dat ik met de Creator sets een onderdeeltje miste. Met Technic wel 2x; ging dan over één blauw pinnetje i.p.v. een zwart pinnetje. Als ik reserve onderdeeltjes heb bij een Technic set heb ik wel vaker zwarte pinnetjes over, maar zelden (lees: nooit) een blauw pinnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik ook niet, maar de blauwe pinnetjes zijn makkelijker in gewicht checks van de zakjes dan de zwarte, net zoals ik eigenlijk ook nooit een reserve 1x2 plate heb, maar wel 1x1 plates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:21

vhal

ಠ_ಠ

Nu je het zo zegt, het aantal reserveonderdelen is dus gebaseerd op gewicht en niet "as intended" ?
Overigens wist ik niet eens dat het op gewicht ging, lijkt mij sowieso wel eens interessant om het proces ergens terug te lezen, vanavond maar eens googlen :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:40:
Nu je het zo zegt, het aantal reserveonderdelen is dus gebaseerd op gewicht en niet "as intended" ?
Overigens wist ik niet eens dat het op gewicht ging, lijkt mij sowieso wel eens interessant om het proces ergens terug te lezen, vanavond maar eens googlen :P
Bij die Dimension packs heb ik wel vaak het idee dat het zo bedoeld is, omdat "men" ze kwijt raakt :P. Vaak met die kleine transparante rondjes die in het groen, rood, geel, oranje of wat dan ook er in zitten dat er van elk één teveel in zit. Maar qua gewicht check lijkt me dat ook een hel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 19-09-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
AppieNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:09:
M'n destiny bounty in elkaar gezet (mooie set) en voor het eerst heb ik een set die parts (2) mist, maar ik heb er wel 2 andere onderdelen voor gekregen waardoor dit wel door de gewicht checks is gekomen.

Nu ben ik niet de eerste in dit topic met missende parts en zal Lego ook gewoon mailen voor m'n 2 missende parts, maar 1 van de 2 missende parts vond ik wel heel apart: ik kreeg een 2x2 black tile ipv een 2x2 black curved slope. De 2x2 black tile hoort echter niet in het model en staat ook niet in de bricklink part list. Dus hoe komt dit onderdeel in de buurt tijdens de productie? :D

Het andere onderdeel was een missende 1x2 reddish brown tile waar ik 2 nummer zakjes verder een 1x2 reddish brown plate voor kreeg.
Ik heb de Destiny Bounty set ook liggen, maar heb gepland om die in december, tussen Sinterklaas en Kerst, te gaan bouwen. Ben benieuwd of die bij mij wel helemaal 100% compleet is. :P

Wat ikzelf nooit zal vergeten is toen ik de Creator Expert Mini Cooper (10242) bouwde, als één van de eerste sets sinds m'n Dark Ages. Volgens de inventory lijst moesten er 6 zwarte 1x2 radiator grill blokjes en 8 zilverkleurige 1x2 radiator grill blokjes zijn. Er waren er echter 7 zwarte en 7 zilverkleurige! Zelfde gewicht dus en daarom niet opgemerkt tijdens de controle. Gelukkig kreeg ik die ook zonder problemen nagezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Mappy schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:01:
[...]

Ik heb hem ook staan en gekocht als 'eerste set' na 10 jaar :) vond het een leuk begin. Nu maak ik deze Aston Martin compleet: Aston Martin Vantage GT3. Persoonlijk vind ik deze er véél beter uit zien dan de DB11. Neemt niet weg natuurlijk dat de versie van Jeroen Ottens een knap staaltje werk is. ;)
Wel een paar dure onderdeeltjes, maar bricklink een beetje in de gaten houden en die kun je ook redelijk goedkoop op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Gim schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:44:
[...]

Volgens mij is ie niet meer te koop daarzo?

Ik kan m nergens meer vinden op de toysrus site :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:06:
[...]
Uitzondering wordt denk ik Ship in a Bottle en de Apollo.

Wellicht ook wel een Lego probleempje, teveel dure sets? Weinig betaalbare sets met 32x32 grondplaten? De laatste tijd komen er wel heel veel 200+ euro sets uit.
Ja de Saturn V heb ik gelukkig op de eerste dag kunnen bestellen, en toen waren er ook geen bijster interessante acties.

Is het grote aantal dure sets een AFOL of een ouderlijk probleem? Ik kan mij best voorstellen dat de mama's en papa's hier niet elk jaar voor hun kroost een Assembly Square, Ninjago City en Destiny's Bounty aanschaffen ;)

Ik heb overigens (als AFOL, zonder kinderen) waardering voor goed ontworpen kleinere sets, het hoeven voor mij niet altijd de grootste dozen te zijn die mijn aandacht trekken. Zo heb ik hier nog altijd 60073 Service Truck bij mijn rijtje modulars staan. Ook de micro build treintjes uit de Creator serie vind ik leuk. Zelfs een 'gratis set' zoals de 40221 Fountain van verleden jaar vind ik mooi.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 19-09-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
vhal schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:40:
Een beetje van beiden. Ze doen wel wat reserve parts voor spul dat stuk kan gaan of kwijt kan raken en berekenen daar het gewicht op van de zakjes, maar ook dus waarin makkelijk een foutje kan zitten als ze de zakjes wegen doordat het onderdeel gewoon te licht is voor de weegschaal in de fabriek. Hoe nauwkeuriger de weegschaal, des te vaker je hem weer moet eiken heb ik ooit begrepen, dus het is gewoon een kwestie van het kostenplaatje.

De zakjes die "fout" zijn, komen geloof ik niet (allemaal) terug in het proces, want dat kost ook teveel geld om uit te vogelen wat er dan mist in het zakje of om alles weer bij gelijke stukjes terug te storten. Ik heb gehoord dat die "foute"zakjes worden gedoneerd aan exposanten op Legoworld e.d.
Kapoen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:55:
[...]

Ik heb overigens (als AFOL, zonder kinderen) waardering voor goed ontworpen kleinere sets, het hoeven voor mij niet altijd de grootste dozen te zijn die mijn aandacht trekken.
Dat heb ik met een paar Technic setjes die hier nog steeds op de plank staan:
De 9293 Quad
De 42048 Go-kart
De 42061 Telehandler

Eervolle vermelding voor de 42032 Compact wheel loader die hier niet meer op de plank staat (had z'n tracks nodig :D)

Leuke kleine setjes met veel functies.

Van "gewoon" Lego vond ik de Buggy (60145) ook een leuk wagentje, de Creator Go-Kart (30130) of Rey's Speeder van Star Wars om er maar een paar te noemen.

[ Voor 25% gewijzigd door AppieNL op 19-09-2017 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:04:
[...]
Eervolle vermelding voor de 42032 Compact wheel loader die hier niet meer op de plank staat (had z'n tracks nodig :D)
Die set heb ik hier ook staan, één van mijn favoriete Technic sets sinds ik uit mijn dark ages kwam :9

*edit* over kleine sets gesproken, er is eindelijk een duidelijke foto van de Thanksgiving set die volgende maand verschijnt:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/40261-1.jpg?201709180840
Niet zo mooi als de anderen imho, maar ik wil de serie toch compleet hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 19-09-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Vandaag het Winterdorp station ontvangen. Flink gat/scheur in de transportdoos... en snif ook de Lego set doos zelf met een behoorlijk beschadigde/gescheurde hoek :'(

De luchtzakken tegen het schuiven zaten helaas aan de andere kant van de doos.

Neem aan dat LEGO dit kosteloos vervangt... morgen maar even klantenservice bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 19-09-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Vervangt? Klinkt alsof je alleen de doos bedoelt. Je mag dan denk ik de hele set terugsturen en dan krijg je een nieuwe (kosteloos ja). Dus dan is de vraag, mits de set wel compleet is, hoeveel waarde hecht je aan de doos voor al die moeite?

[ Voor 25% gewijzigd door AppieNL op 19-09-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:22:
Vervangt? Je mag dan denk ik de hele set terugsturen en dan krijg je een nieuwe. Dus als de set wel compleet is, hoeveel waarde hecht je aan de doos is dan de vraag?
Mjah dat bedoelde ik ook met vervangen, sorry :)

Ik heb de dozen van de meeste grotere sets wel. Vind t wel prettig om t bij elkaar te houden.

En na kerst breek ik de set waarschijnlijk af om het in zipper zakjes terug te doen voor t jaar erop.

Nog niet gekeken of de inhoud zelf geraakt is, geen losse inhoud in de doos die er uitviel.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 19-09-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik deed dat ook een tijdje met m'n sets (bewaren in hun doos), maar heb nu voor een drol een stel boxen bij Ikea gekocht (Samla, je hebt ze in verschillende maten maar die ik heb, zijn zo'n 12cm hoog). Dusver krijg ik Technic flagships tot 2600 parts (42009) in die boxen inclusief boek(jes). De Volvo 42030 nam eigenlijk nog het meeste ruimte in zo'n box in door alle PF, bucket en grote wielen, maar ook die paste. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ik de 42055 BWE er ook wel in krijg, want die heeft geen lading wielen. Ik heb ook kleinere sets per 2-3 in zo'n box, boekjes bovenop en weet precies wat er in welke box zit. Stapelt ook veel beter dan die dozen en neemt minder ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:36:
Ik deed dat ook een tijdje met m'n sets (bewaren in hun doos), maar heb nu voor een drol een stel boxen bij Ikea gekocht (Samla, je hebt ze in verschillende maten maar die ik heb zijn zo'n 12cm hoog). Dusver krijg ik Technic flagships tot 2600 parts (42009) in die boxen inclusief boek(jes). De Volvo 42030 nam eigenlijk nog het meeste ruimte in zo'n box in door alle PF, bucket en grote wielen, maar ook die paste. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ik de 42055 BWE er ook wel in krijg, want die heeft geen lading wielen. Ik heb ook kleinere sets per 2-3 in zo'n box, boekjes bovenop en weet precies wat er in welke box zit. Stapelt ook veel beter dan die dozen en neemt minder ruimte in beslag.
Nog even kalmpjes de schade bekeken. Zie nu dat deze set geen seal tape heeft, dus sowieso wat lastiger geweest om hem heel netjes open te krijgen. Deels ook even mn eerste reactie omdat ik doorgaans redelijk netjes met spullen omga ;)

Zakjes lijken intact, dat is het voornaamste. Als t goed is 3 zakjes nr.1, 6 zakjes nr.2, 4 stukken rails bij elkaar en 1 boekje met stickers in plastic. Neem aan dat dit klopt?! Toch het voornaamste. Geen unboxing video nog gezien.

Denk dat ik anders maar gewoon meld bij LEGO en t hierbij laat. Wie weet geven ze een paar VIP puntjes en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

simons schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:50:
[...]

Om 8 uur in de mand gezet en doorgezet naar fase van order, moest ff CC uit de kluis halen.... daarna bij status afrekenen onbekend, terwijl eerst 1 oktober stond...
De bestelling van 8 uur die in de mand bleef staan uiteindelijk ergens rond 9:30 toch maar afgerond.... en gisteren is de MF blijkbaar verstuurd :)

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AppieNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:36:
Ik deed dat ook een tijdje met m'n sets (bewaren in hun doos), maar heb nu voor een drol een stel boxen bij Ikea gekocht (Samla, je hebt ze in verschillende maten maar die ik heb, zijn zo'n 12cm hoog). Dusver krijg ik Technic flagships tot 2600 parts (42009) in die boxen inclusief boek(jes). De Volvo 42030 nam eigenlijk nog het meeste ruimte in zo'n box in door alle PF, bucket en grote wielen, maar ook die paste. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ik de 42055 BWE er ook wel in krijg, want die heeft geen lading wielen. Ik heb ook kleinere sets per 2-3 in zo'n box, boekjes bovenop en weet precies wat er in welke box zit. Stapelt ook veel beter dan die dozen en neemt minder ruimte in beslag.
En toch denk ik dat ik deze doos niet in een Samla krijg:
Afbeeldingslocatie: https://vignette1.wikia.nocookie.net/lego/images/e/e9/66405-1.jpg/revision/latest?cb=20111219175619
Size: 77 x 53 x 13 cm ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:24:
[...]

Zakjes lijken intact, dat is het voornaamste. Als t goed is 3 zakjes nr.1, 6 zakjes nr.2, 4 stukken rails bij elkaar en 1 boekje met stickers in plastic. Neem aan dat dit klopt?! Toch het voornaamste. Geen unboxing video nog gezien.

Denk dat ik anders maar gewoon meld bij LEGO en t hierbij laat. Wie weet geven ze een paar VIP puntjes en klaar.
Ik heb geen idee hoeveel zakjes er in horen te zitten. Misschien dat iemand anders hier de set heeft anders gewoon aan Lego vragen wanneer je ze mailt hoeveel zakjes er in horen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
over kleine sets gesproken, er is eindelijk een duidelijke foto van de Thanksgiving set die volgende maand verschijnt:
[afbeelding]
[/quote]

Weeral zo'n setje die ik wil hebben, is t alleen te koop bij S@h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
johnb52 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:57:
Weeral zo'n setje die ik wil hebben, is t alleen te koop bij S@h?
Ja vanaf volgende maand, en slechts tijdelijk. Tijdelijk in de zin van enkele maanden, maar ik zou niet te lang wachten om het aan te schaffen. Bij deze nog eens de volgorde van de sets die gaan verschijnen in deze serie:
- deze maand: Halloween Haunt
- oktober: Thanksgiving
- november: Christmas Train & Market Stalls en waarschijnlijk ook Christmas Town Square
Het zou kunnen dat de Kerstsetjes verdeeld worden over november en december, maar dat was vorige jaren niet het geval. Dus ik ga er van uit dat we ook dit jaar beide sets in november zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:24:
[...]

Nog even kalmpjes de schade bekeken. Zie nu dat deze set geen seal tape heeft, dus sowieso wat lastiger geweest om hem heel netjes open te krijgen. Deels ook even mn eerste reactie omdat ik doorgaans redelijk netjes met spullen omga ;)

ik zou het idd melden met een foto van de schade
en tevens vragen of de inhoud klopt.

Zelf zou ik ook vooral melden dat ik het jammer vind want verzamelaar enzo, geen specifieke dingen vragen mbt vergoeding ofzo
en dan kijken waar ze mee komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 23:33
.... Het ongeduld dat je bij zelf voelt opkomen nadat jezelf registreert bij Bricklink ...

Part not found in catalog. item No:18977

Jammer dat Bricklink niet met een voorstel komt voor het kiezen van een onderdeel bij het inlezen van een onbekend onderdeelnummer in een LXF file. De wielen van de RB13 F1 bolide in de LXF staan wel in de catalogus, maar blijkbaar is het onderdeel nummer niet uniek genoeg.

Niet dat het de koopzin van m'n zoon (ok, ook mezelf) zal afremmen, maar ik ben wel benieuwd hoe lang hij geduld heeft om mee te kijken hoe dit onderdelen zoeken opgelost moet worden.. :9

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
heeft iemand nog tips voor sets bij toys 'r us (ivm minifig actie) ?

ik heb wat rond gekeken maar zag niet direct 1 of meerdere sets die ik goed kon bestellen (voor hele set of voor parts ofzo)

ik wil het ook niet gelijk heel duur maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Zojuist bij de lego store in Las Vegas geweest. Hier staat de Millennium Falcon dus voor 799 dollar. Jammer dat ie niet in mn koffer past zeg!
Vertelde een vrouw wat ie omgerekend ongeveer bij ons kost.. Toen vond ze deze toch wel aardig goedkoop!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Je kan voor het prijsverschil een grote koffer aanschaffen waar ie wel in past ;)

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:41

nielsvv

100% Afol

Iemand die komend weekend naar Skærbæk fanweekend ga?

Bricklink Store - Steam

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:19:
heeft iemand nog tips voor sets bij toys 'r us (ivm minifig actie) ?

ik heb wat rond gekeken maar zag niet direct 1 of meerdere sets die ik goed kon bestellen (voor hele set of voor parts ofzo)

ik wil het ook niet gelijk heel duur maken
Vanwege het CMF setje? Ik had ook al zitten kijken bij de sets, maar zag niet direct iets. Voor m'n winter village trein had ik zitten denken aan zo'n setje met extra tracks, maar dan kom je ook niet verder dan zo'n 16 euro. En een setje die al gelijk €60 euro kost, mjah... schiet aan z'n doel voorbij, maar dat probleem heb jij dus ook. Ik laat hem maar aan me voorbij gaan.

Misschien dat er iemand ook IETS nodig heeft, maar niet persé dat CMF setje wil. Wellicht dat je dan een gezamelijke order kunt plaatsen. Als het doosje zelf je worst is, zou iemand de mini figuren in een bubbel envelop kunnen doorsturen voor een paar euro.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het setje is ook gewoon te koop voor €16,94 incl verzending.

• Gim
  • Niet online
Suli schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:47:
Het setje is ook gewoon te koop voor €16,94 incl verzending.
Klopt. Maar stel je zou verder nog iets kunnen gebruiken, dan is het mooi meegenomen dat je €15 euro kunt besparen op het setje. Dus meer een zoektocht naar nice-to-haves, want een must-have had je allicht al gevonden en gekocht :)

Of je koopt de 42063 Technic BMW; krijg je meen ik ook dat 40 year anniversary steentje erbij toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 20-09-2017 10:01 ]

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:21:
[...]

Klopt. Maar stel je zou verder nog iets kunnen gebruiken, dan is het mooi meegenomen dat je €15 euro kunt besparen op het setje. Dus meer een zoektocht naar nice-to-haves, want een must-have had je allicht al gevonden en gekocht :)

Of je koopt de 42063 Technic BMW; krijg je meen ik ook dat 40 year anniversary steentje erbij toch?
Daar zit inderdaad eht 40 year anniversary steentje bij. Heb die namelijk zelf staan. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Haay
Gim schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:21:
Ik heb/had hetzelfde probleem. Wilde graag dat CMF minifigs setje hebben, maar zag verder niks dat interessant genoeg was om voor TRU prijzen te bestellen. Alles waar ik in geïnteresseerd ben is over het algemeen elders ruim goedkoper te krijgen dan bij TRU.

Dus uiteindelijk toch maar het CMF minifigs setje los besteld (op maandag). Vanochtend kwam bericht dat het is verzonden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:00
Gisteren heb ik mijn 21309 NASA Apollo Saturn V en 75192 UCS Millennium Falcon opgehaald. M'n vrouw moest wel een beetje fronsend lachen toen ze die verhuisdoos op wieltjes binnen zag komen rijden. 8)7 _/-\o_

LEGO te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb vanochtend de MF ontvangen! Mijn hemel, wat een doos.... En dat boekwerk alleen al is gigantisch!

Dat wordt bouwen *O*

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nyarlathotep schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:47:
Ik heb vanochtend de MF ontvangen! Mijn hemel, wat een doos.... En dat boekwerk alleen al is gigantisch!

Dat wordt bouwen *O*
totalatool schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:17:
Gisteren heb ik mijn 21309 NASA Apollo Saturn V en 75192 UCS Millennium Falcon opgehaald. M'n vrouw moest wel een beetje fronsend lachen toen ze die verhuisdoos op wieltjes binnen zag komen rijden. 8)7 _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/xn0nw.jpg
:)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Gim
  • Niet online
LOL ja... laat die spierballen eens zien en toon een selfie waarbij je de doos met één hand trots omhoog houdt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• totalatool
Haha, we hebben ze denk ik allemaal wel gezien toch, die dozen op wieltjes? Ik heb wel een foto gemaakt van die doos toen hij in de gang stond:
Millennium Falcon moving box

Inmiddels ligt hij op de vliering, want ik heb nog echt geen flauw idee waar ik hem kan neerzetten en mijn hoop is sowieso eigenlijk om hem over enkele jaren met m'n zoontje samen te bouwen. Mijn vrouw suggereerde gisteravond dat ik een man cave nodig heb voor Lego, gamen en whisky. 8) Maar dan moeten we eerst verhuizen, vrees ik...

[ Voor 0% gewijzigd door totalatool op 20-09-2017 15:04 . Reden: typo :) ]

LEGO te koop

• Haay
totalatool schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:46:
Mijn vrouw suggereerde gisteravond dat ik een mancave nodig heb voor Lego, gamen en whisky. 8) Maar dan moeten we eerst verhuizen, vrees ik...
Hmmmm, een man-cave voor LEGO, gamen en (single malt Schotse) whisky zou ik ook wel willen hebben! Maar dan zou ik ook eerst moeten verhuizen. Weg uit de polder met z'n zompige kleiige grond en naar hoger gebied waar je een normale droge kelder (met klimaatbeheersing) onder je huis kunt hebben. :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kapoen
totalatool schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:46:
Mijn vrouw suggereerde gisteravond dat ik een mancave nodig heb voor Lego, gamen en whisky. 8) Maar dan moeten we eerst verhuizen, vrees ik...
She's a keeper! d:)b

Hier alvast een suggestie:
Afbeeldingslocatie: http://a.abcnews.com/images/US/HT_lego_room_4_sk_150505_16x9_992.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.realestate.com.au/blog/wp-content/uploads/2015/06/Lego-man-cave-pic-bar_550x350.jpg

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:45
Kapoen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:01:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
kwijl... kwijl... :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

:9
Kapoen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:01:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Jouw huis :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Kapoen
Was het maar waar :) Ik woon op een appartementje helaas. Deze foto's vond ik met een google search en ik dacht alleen aan het welzijn van totalatool, aangezien het opbergsysteem van Ikea is als ik mij niet vergis. Dat wil zeggen dat hij niet moet besparen op de whisky ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 20-09-2017 15:09 ]

• Señor Sjon
Klopt, die bakken zijn heel bekend hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
Overigens heb ik gisteren ook, na enigszins speuren via Google, een 75153 AT-ST Walker, 75155 Rebel U-Wing, 75101 First Order Special Forces TIE fighter, 75099 Rey's Speeder en 75152 Imperial Assault Hovertank aangeschaft, allemaal voor 50% minder dan de adviesprijs.

Ik maak mezelf dus wijs dat het ook is voor als m'n zoontje wat ouder is, maar dan zul je zien dat hij tzt helemaal geen fan (meer) is van LEGO, of Star Wars helemaal ruk vindt.

Ik heb genoeg whisky staan om de rest van m'n leven vooruit te komen. De MF^2 (mofo grote Millennium Falcon) en andere recente aankopen zijn dan ook gefinancierd met een deel van de winst van de verkoop van enkele flesjes Japanse single malt.

LEGO te koop

• Gim
  • Niet online
Ahum, klantenservice gebeld vanwege m'n beschadigde levering. Aantal zakjes/inhoud blijkt correct te zijn.

Ik kan kiezen voor:
  • 100 VIP punten compensatie en dat ik het pakket hou. Hierbij gaf ze aan dat mocht er dan toch een steentje kapot of beschadigd blijken dat ik die alsnog kan aanvragen.
  • Terugsturen voor een nieuw exemplaar. Verzendlabel wordt dan toegestuurd per mail en dat zou ik dan bij m'n lokale postkantoor moeten overhandigen. Hierbij moet ik dan een schadeformulier invullen.
Heeft iemand hier al eens een bestelling retour gestuurd naar LEGO vanwege schade?

Het vage met het terugsturen is dat ze (klantenservice) niet wist of het nu PostNL of DHL zou zijn, niet bekend leek dat je bij DHL iets kon afleveren en de opmerking dat het niet zou uitmaken via welke koerier het teruggestuurd wordt als blijkt dat ik dadelijk een PostNL verzendlabel ontvang. Ik gaf aan dat ik daar mijn twijfels bij had. Bij PostNL een schadeformulier invullen, terwijl de schade via DHL ontstaan is, lijkt me niet iets waar PostNL boodschap aan heeft. Had eigenlijk verwacht dat ze zouden zeggen dat het teruggestuurd wordt via dezelfde koeriersdienst om het proces simpel te houden.

Ik neig er zo dus nog meer naar om toch gewoon te kiezen voor die 100 VIP punten compensatie :/ Ik ga vanavond de inhoud in elk geval wat nauwkeuriger bekijken.

Verder overigens heel klantvriendelijk geholpen overigens; ze denken wel mee :)
Pagina: 1 ... 19 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .