vhal schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:40:
Nu je het zo zegt, het aantal reserveonderdelen is dus gebaseerd op gewicht en niet
"as intended" ?
Overigens wist ik niet eens dat het op gewicht ging, lijkt mij sowieso wel eens interessant om het proces ergens terug te lezen, vanavond maar eens googlen

Een beetje van beiden. Ze doen wel wat reserve parts voor spul dat stuk kan gaan of kwijt kan raken en berekenen daar het gewicht op van de zakjes, maar ook dus waarin makkelijk een foutje kan zitten als ze de zakjes wegen doordat het onderdeel gewoon te licht is voor de weegschaal in de fabriek. Hoe nauwkeuriger de weegschaal, des te vaker je hem weer moet eiken heb ik ooit begrepen, dus het is gewoon een kwestie van het kostenplaatje.
De zakjes die "fout" zijn, komen geloof ik niet (allemaal) terug in het proces, want dat kost ook teveel geld om uit te vogelen wat er dan mist in het zakje of om alles weer bij gelijke stukjes terug te storten. Ik heb gehoord dat die "foute"zakjes worden gedoneerd aan exposanten op Legoworld e.d.
Dat heb ik met een paar Technic setjes die hier nog steeds op de plank staan:
De 9293 Quad
De 42048 Go-kart
De 42061 Telehandler
Eervolle vermelding voor de 42032 Compact wheel loader die hier niet meer op de plank staat (had z'n tracks nodig

)
Leuke kleine setjes met veel functies.
Van "gewoon" Lego vond ik de Buggy (60145) ook een leuk wagentje, de Creator Go-Kart (30130) of Rey's Speeder van Star Wars om er maar een paar te noemen.
[
Voor 25% gewijzigd door
AppieNL op 19-09-2017 17:17
]