Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zelf bevestiging dat mijn bestelling gewoon doorgaat, als het bedrag te hoog is voor factuur krijg ik een e-mail om het alsnog vooraf te betalen, netjes.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Het kostte mij een kwartier.
Ik moest één keer opnieuw de bestelmolen door omdat ik de melding kreeg dat ik er te lang over deed
Wanneer wordt ie eigenlijk geleverd?
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Hopen dat ik bij de eerste levering zit maar denk het niet.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Ik heb met credit card betaald. Reservering voor het bedrag is al te zien in mijn cc-overzicht.tismij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:07:
Ook screenshot gemaakt ja, heb je met CC besteld of op factuur?
Edit: de bestelstatus van mijn MF-order is nu "In Warehouse"
[ Voor 23% gewijzigd door BamSlam_ op 14-09-2017 09:23 ]
priority heb ik 1x geprobeerd, uiteindelijk had ik het 0 dagen eerdertismij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:15:
tot 5 werkdagen heb ik begrepen, heel even nog over priority gedacht maar nog eens 29 euro voor 2-3 dagen misschien eerder toch maar niet gedaan
het wordt met dhl express ipv de goedkoopste optie verzonden
Ze hebben het druk daar!
Even afwachten maar...
Zo niet dan krijg je een e-mail of je geld wil overmaken.v8power67 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:27:
Hmmm mn order is under review... Heb met acceptgiro gedaan ivm geen credit card. Heb daarmee toen ook 3x Apollo saturn v gekocht van bijna 400 euro dua hoop dat dit genoeg is voor ze om order te accepteren.
Staat bij mij ook op "Under Review", ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Okee ben benieuwd. Hoop gewoon dat mijn vorige order ze genoeg vertrouwen geeft dit gewoon door te laten gaantismij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:34:
[...]
Zo niet dan krijg je een e-mail of je geld wil overmaken.
Staat bij mij ook op "Under Review", ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Ja klopt, maar ik ben er ook achter dat daar stiekem heel veel onderdelen in gaan zitten.. En dat die kleuren zijn vaak ook duurder dan de standaard rood, geel en blauw..Mappy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:13:
[...]
Vooral de zelfgemaakte elementen maken zoiets leuk altijd, dat randje groen langs de muur, de tunnel
Als er een 'eindresultaat' is, begin ik waarschijnlijk weer opnieuw..Zeehond schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:59:
[...]
Ziet er gaaf uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Hou ons op de hoogte! Ben benieuwd naar de voorraden daar.mschol schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:43:
zo, bij Oberhausen, rijtje voor de zaak die nog niet open is
En foto's! Ik wil wel zien hoe het er daar aan toe gaatmschol schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:43:
zo, bij Oberhausen, rijtje voor de zaak die nog niet open is
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
ergo: met lege handen naar huis en nu ook sold out op site
[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 14-09-2017 10:32 ]
Toch staat mijn MF status op "In Warehouse". De Saturn V die ik gisteren bestelde heeft inderdaad de status "Backordered". Dus ik houd goede hoopsimons schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:28:
Toch maar even gebeld, ik had een MF rond 8:05 in het mandje gekregen, moest alleen nog CC afrekenen. Even gebeld en vragen wat de status was... zeer beperkte online voorraad (max 10.000 stuks gaf de dame aan), waarschijnlijk dat als het mij 8:05 was gelukt was het alsnog een backorder geworden, ook al gaf de site anders aan.... pas op 1 oktober weet je of je tot de gelukkigen behoort of niet...
Ze nemen niet eens backorders meer aan, mogen ze niet van Lego.
Verzending zal gewoon 3-5 werkdagen zijn, als hij aangeeft dat hij "In Warehouse" is wordt hij dus gewoon in die 3-5 werkdagen verzonden/geleverd (weet nooit welke dit nu moet zijn).
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik ben bezig met het maken van een klein(e) LEGO dorp/stad voor mijn zoon. Ik wil ook lampjes plaatsen in onder andere een aantal gebouwen.
Iemand een suggestie welke leds hiervoor goed bruikbaar zijn? Ik zag ergens al in dit forum de SMD 0603 LED genoemd worden, maar die is wel heel erg klein...
Verwijderd
Je kunt hem nu nog steeds bestellen en wordt dan nageleverd.Major_ton schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:16:
Nou, dan maar weer wachten tot 1 oktober en hopen dat de set dan weer beschikbaar komt.

in essen hadden ze er nog 1 die niet was opgehaald nadat ze kaartjes aan de rij hadden uitgedeeld
ik krijg pas later te horen/zien of ik die speciale vip kaart krijg, de eerste 20.000 krijgen er kennelijk 1
[ Voor 24% gewijzigd door mschol op 14-09-2017 22:07 ]
Nu zijn ze imo ook veel teveel los gegaan door bijna elke serie onder licentie te maken. Ik weet niet of ze een all-in Disney licentie hebben, maar Marvell staat daar dacht ik weer los van. PotC had ook gewoon Pirates kunnen zijn (had ik liever gehad).tismij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:06:
[...]
Sets zijn heel duur maar de licentiekosten schijnen zo hoog te zijn dat Lego zelf er te weinig winst aan over heeft gehouden.
Weet eerlijk gezegd niet meer waar ik dit gelezen heb en kan best onzin zijn natuurlijk.
Wat ze misschien meer gekost heeft is het selectief beleveren van winkels. 1-2 jaar geleden kon je grote sets alleen nog maar via S@H en een paar selectieve winkels krijgen. Nu zie je dat wel iets minder worden, maar een tijd lang had een speelgoedwinkel niks boven de 100 euro. Ook zijn kleine setjes (massa = kassa) ook vrij duur. Nog steeds zijn grote creator auto's en modulars nauwelijks in winkels te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2017 11:29 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Gefeliciteerdmschol schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:25:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
in essen hadden ze er nog 1 die niet was opgehaald nadat ze kaartjes aan de rij hadden uitgedeeld
Heb je toevallig nog gezien of Saturns al gewoon in de schappen staan?
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Zou wat zijn als je zo op streetview komt te staanmschol schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:25:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
ik krijg pas later te horen/zien of ik die speciale vip kaart krijg, de eerste 20.000 krijgen er kennelijk 1
Maareuh, gefeliciteerd. En waar ik nog dacht dat die "weggooi" trolley een grap was, zie ik nu dat het dus serieus was
ik kan mij het niet direct herinneren (ik ging niet echt voor het winkel kijken tbh)Mappy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:32:
[...]
Gefeliciteerd
Heb je toevallig nog gezien of Saturns al gewoon in de schappen staan?
ik meen ze in oberhausen wel te hebben gezien, maar geen garantie..
anders even bellen, winkels krijgen qua stock vaak voorrang op de webshop heb ik eerder begrepen
Gim schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:35:
[...]
Zou wat zijn als je zo op streetview komt te staan
het is ook echt een wegwerp trolly, 1 wieltje schoot al telkens los op weg naar de autoMaareuh, gefeliciteerd. En waar ik nog dacht dat die "weggooi" trolley een grap was, zie ik nu dat het dus serieus was
Idem hier (zoon wil lampjes in gebouwen etc).chrisO schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:21:Ik ben bezig met het maken van een klein(e) LEGO dorp/stad voor mijn zoon. Ik wil ook lampjes plaatsen in onder andere een aantal gebouwen.
Iemand een suggestie welke leds hiervoor goed bruikbaar zijn? Ik zag ergens al in dit forum de SMD 0603 LED genoemd worden, maar die is wel heel erg klein...
Iemand een mooie (en makkelijke, lees P&P
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
https://www.brickled.net?QuattroNL schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:55:
[...]
Idem hier (zoon wil lampjes in gebouwen etc).
Iemand een mooie (en makkelijke, lees P&P) oplossing?
Ik zie het. Eventjes terug stond er alleen 'uitverkocht'.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:22:
[...]
Je kunt hem nu nog steeds bestellen en wordt dan nageleverd.
Edit: Helaas, er staat nu 'tijdelijk uitverkocht' en is alleen aan je verlanglijst toe te voegen.
[ Voor 18% gewijzigd door Major_ton op 14-09-2017 12:48 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Haha true, maar ben dan wel benieuwd naar foto's als het eindresultaat in zicht komtkeverjeroen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:48:
[...]
Als er een 'eindresultaat' is, begin ik waarschijnlijk weer opnieuw..Het bouwen vind ik leuker dan er naar kijken..
200 fish found!
Mn streven is om regelmatig een City-update-filmpje op Youtube te zetten. Dus gewoon even abonneren op mn kanaal en je ziet het vanzelf voorbij komen...Zeehond schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:14:
[...]
Haha true, maar ben dan wel benieuwd naar foto's als het eindresultaat in zicht komt
Je hebt lekker veel ruimte, hoe groot is je stad?keverjeroen schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:59:
De afgelopen tijd m'n LEGO stad leeg gehaald, en weer opnieuw opgebouwd. Nu met een echte tunnel, nieuwe wegenplaten en veel lege ruimte voor toekomstige modular buildings. Dus ja, de stad is nog wat leeg en kaal...
[video]
Kamer van m'n zoon is helaas niet zo groot... dus hij moet het met 1.5m2 doen voor zijn stad(je) en dan nog verdeeld over 2 stukken...
Als de grondprijs te hoog is moet je in de hoogte bouwenchrisO schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:54:
Kamer van m'n zoon is helaas niet zo groot... dus hij moet het met 1.5m2 doen voor zijn stad(je) en dan nog verdeeld over 2 stukken...
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Helaas staat het grootste deel van de stad al onder zijn Ikea hoogslaperMappy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:56:
[...]
Als de grondprijs te hoog is moet je in de hoogte bouwen
Ik mag de hele zolder gebruiken..chrisO schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:54:
[...]
Je hebt lekker veel ruimte, hoe groot is je stad?
Dit was het ontwerp dat ik in Bluebrick had gemakt. Maar ik heb de wegplaten nog wat verschoven en de wissel rechtsboven verplaatst naar helemaal rechts. Daardoor zou ik nu zo'n 12 modulars kwijt kunnen! Op 1.22min is dat ook wel te zien in het flimpje.

Excuus. Niet de shop, maar staat als Last chance aangegeven in de Amerikaanse catalogus.Gim schreef op donderdag 14 september 2017 @ 06:39:
[...]
Huh? Ik heb zonet bij de lego shop gekeken en daar staat niks bij van to be retired?
Geen idee wanneer die de retire status krijgt.
De bat cave staat immers ook al een paar maanden op to be retired.
Major_ton schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:43:
[...]
Ik zie het. Eventjes terug stond er alleen 'uitverkocht'.
Edit: Helaas, er staat nu 'tijdelijk uitverkocht' en is alleen aan je verlanglijst toe te voegen.
https://nl.aliexpress.com...70430&SearchText=lego+led
dat is al snel 80% goedkoper dan via brickled
Aan te raden model. Leuke build, met oa. de motor als leuk (uitneembaar) detail.Crashcat schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:23:
[...]
Excuus. Niet de shop, maar staat als Last chance aangegeven in de Amerikaanse catalogus.
[afbeelding]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
heb hem inmiddels besteldGim schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:47:
Voor de geïnteresseerde(n): Winter Village Station is vandaag ook door VIP klanten te pre-orderen bij S@H.
samen met wat ander klein spul wat in de aanbieding was (dimensions voor €3,75 )
Het komt soms voor dat er wel een jaar zit tussen verschillende continenten en hun discontinued status.Crashcat schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:23:
[...]
Excuus. Niet de shop, maar staat als Last chance aangegeven in de Amerikaanse catalogus.
[afbeelding]
Ik zie geen dimensions voor 3,75€.kokkie20 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:59:
[...]
heb hem inmiddels besteld![]()
samen met wat ander klein spul wat in de aanbieding was (dimensions voor €3,75 )
Staan deze in de shop?
https://shop.lego.com/nl-NL/Sets-aanbiedingen-en-dealsfelder schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:17:
[...]
Ik zie geen dimensions voor 3,75€.
Staan deze in de shop?
Iets naar beneden scrollen zie je er een paar staan
Anders onder:
Sets -> Sets - Aanbiedingen
[ Voor 24% gewijzigd door kokkie20 op 14-09-2017 20:26 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
op ebay schijn je hem te kunnen kopen:SpoekGTi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:30:
Dussssss, ben te laat zie ikdan kijk ik 1 october wel.

Zo, die maakt het helemaal bont!op ebay schijn je hem te kunnen kopen:
Op Marktplaats worden er ook al diverse aangeboden, al dat niet nog onderweg naar de verkoper, of onuitgepakt inclusief rolkarretje.....
En neem aan dat je niet op volle snelheid kunt rijden als je zo dicht tegen de kant van de plaat aan zit? Ik heb dat al eens moeten bekopen met een loc in tig stukjes namelijk
Edit: ik kom net een layout tegen die bij mij exact zou passen (mijn plaats is exact even groot

Moet ik alleen nog ff kijken hoe ik de City monorail in kan passen, dat kon nog een uitdaging worden

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 14-09-2017 22:12 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zag ze staan maar kreeg foutmeldingen bij de afgeprijsde fun packs, zodra ik op "in tas" drukte. Mjah, verwacht dat ze gewoon door de voorraad heen waren. Jij hebt toch niet toevallig een heel leger aan cybermen opgekocht he?kokkie20 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:24:
[...]
https://shop.lego.com/nl-NL/Sets-aanbiedingen-en-deals
Anders onder:
Heb nu het WV Station (

Puur toevallig merkte mn dochter op dat ze die holiday trein erg leuk vind. Ze moest eens weten welke lego doos er staat te wachten op eind van het jaar. Nu al een succes
[ Voor 47% gewijzigd door Gim op 15-09-2017 06:42 ]
Ik blijf het jammer vinden dat er wel een licentiesticker aanwezig is met een unieke nummer maar dat de steentjes voorzien zijn van stickers ipv van een print.Wom schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:19:
[...]
Aan te raden model. Leuke build, met oa. de motor als leuk (uitneembaar) detail.
De tunnel zit best simpel in elkaar eigenlijk. Het zijn redelijk losse delen, beetje modulair, zodat ik hem per grondplaat kan verplaatsen. Ik zal binnenkort een filmpje van de tunnel maken, en volgens mij heb ik ook nog foto's van de bouw!The Eagle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:43:
@keverjeroen Hoe heb je die tunnel gemaakt? Met name ff nieuwsgierig naar de portalen
En neem aan dat je niet op volle snelheid kunt rijden als je zo dicht tegen de kant van de plaat aan zit? Ik heb dat al eens moeten bekopen met een loc in tig stukjes namelijk
Edit: ik kom net een layout tegen die bij mij exact zou passen (mijn plaats is exact even groot)
[afbeelding]
Moet ik alleen nog ff kijken hoe ik de City monorail in kan passen, dat kon nog een uitdaging worden
De trein op volle snelheid is inderdaad niet zo handig in de bochtjes, maar normale snelheid gaat prima.
Die layout is ook wel cool. Bij de miniatuurtrein-mensen schijnt het ook een regel te zijn om rails zo schuin te laten lopen. Daardoor ziet het er 'echter' uit, dan wanneer de rails rondom loopt! Het lijkt er alleen wel op dat de rails ergens wat gaat wrikken. Mijn layout pas precies in elkaar.
[ Voor 8% gewijzigd door keverjeroen op 15-09-2017 08:30 ]
3 ramps gebruiken en hij vliegt overal overheenThe Eagle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:43:
@keverjeroen
Met 2 redt je het trouwens ook, dan past hij prima boven het spoor
[ Voor 10% gewijzigd door moer op 15-09-2017 08:32 ]
Ik krijg daar (ook) een foutmelding als ik een minifig bestel...kokkie20 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:24:
[...]
https://shop.lego.com/nl-NL/Sets-aanbiedingen-en-deals
Anders onder:
Denk dat de site gewoon wat ruk reageert. De superman fun pack kon ik als één van de weinige wel aanklikken en toen kreeg ik te zien dat hij tijdelijk niet voorradig was, daarna gaf hij met een keer aanklikken de foutmelding.johnb52 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:57:
[...]
Ik krijg daar (ook) een foutmelding als ik een minifig bestel...
Ik ben door het hele gedoe alleen vergeten om de Beetlejuice fun pack in m'n winkelmand erbij te gooien

Het was me weer een gedoe blijkbaar. Ik heb er zelf weinig van gemerkt tijdens mijn bestelling.
Ook onverwacht was dat BB-8 nu plots wel is verzonden en men heeft 'm al proberen aanbieden (niemand thuis

Ik heb met verbazing zitten kijken naar de bouw video van iemand, geloof dat ie er een week druk mee was. Je schijnt nogal snel fouten te kunnen maken in het begin bij de bouw van het "frame".pi! schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:28:
[...]
Zo, die maakt het helemaal bont!![]()
Op Marktplaats worden er ook al diverse aangeboden, al dat niet nog onderweg naar de verkoper, of onuitgepakt inclusief rolkarretje.....
Trouwens waarom is Lego bij Amazon.it zelf ietwat goedkoper ? Was op zoek naar een Snow Speeder (die UCS set) en ik kwam bij Amazon.it uit. Scheelde dik 40 euro met Lego zelf en ook met eBay.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De BB-8 is super cute. Wil nu eigenlijk de R2D2 van een paar terug hebben, maar die is veel te duur 2e hands. De Technic variant van vele jaren (2002 ?) terug heb ik wel.RikHouben schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:31:
Gisteren er dus wel in geslaagd een MF te bestellen. Staat uiteraard in back-order, maar dat had ik wel verwacht.
Het was me weer een gedoe blijkbaar. Ik heb er zelf weinig van gemerkt tijdens mijn bestelling.
Ook onverwacht was dat BB-8 nu plots wel is verzonden en men heeft 'm al proberen aanbieden (niemand thuis). Ik kreeg pas een mail met de verzend-bevestiging nadat ie thuis was aangeboden. Verwachtte verzenddatum stond op 19-09 maar hij was op 13-09 al verzonden. Dat was uiteraard wel handig ivm de 3x VIP points die ik alsnog kon gebruiken bij de aankoop van de MF.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Vandaag Amzon.it, morgen .de en volgende week weerk .co.uk..loekf2 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:35:
[...]
Trouwens waarom is Lego bij Amazon.it zelf ietwat goedkoper ? Was op zoek naar een Snow Speeder (die UCS set) en ik kwam bij Amazon.it uit. Scheelde dik 40 euro met Lego zelf en ook met eBay.
De UCS Snowspeeder heeft bij Toys'R'Us (TRU) een standaardprijs van €199,99. Dat is maar iets duurder dan bij Amazon.it als je de verzendkosten (en BTW-verschil?) meetelt. Waarbij je bij TRU er ook nog gratis een exclusief minifigures setje bij krijgt.loekf2 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:35:
Maar als je geen haast hebt zou ik als ik jou was (doe ikzelf namelijk ook) wachten tot TRU een "20% korting op alle Lego Star Wars" actie heeft. Dat hebben ze volgens mij 2x per jaar, dus er moet er nog één komen tussen nu en eind december.
Verwijderd
Klopt. Komt uit Duitsland als je hier iets besteld. En als je de klantenservice belt (Amsterdam) dan krijg je een Engelstalig iemand aan de lijn.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:19:
Zojuist voor het eerst bij TRS lego bestelt (jazeker vanwege het City setje) dat komt tot mijn verbazing uit Duitsland ?!
1 oktober is pas de release datum voor niet VIP kopers. Dus hij is nog gewoon te bestellen (tenzij ze even een bestel stop hebben vanwege teveel vraag t.o.v. productiecapaciteit). Alleen de pre-order heb je gemist.Fitzer schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:46:
Mijn broertje probeerde de Millenium Falcon te bestellen, maar kwam te laat achter dat hij een CreditCard nodig had, en toen was het uitverkocht! Is de MF een limited editie, en daarbij ook na deze verkoop nooit meer te verkrijgen? Of toch een kans dat dit later weer in de verkoop gaat, voor niet 'eBay' prijzen?
[ Voor 45% gewijzigd door Gim op 15-09-2017 12:51 ]
Bedankt! Ik zal het hem doorgeven. Dat gaat hij leuk vinden!Gim schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:49:
[...]
1 oktober is pas de release datum voor niet VIP kopers. Dus hij is nog gewoon te bestellen (tenzij ze even een bestel stop hebben vanwege teveel vraag t.o.v. productiecapaciteit). Alleen de pre-order heb je gemist.
Zou anders wel heel erg gelimiteerd zijnFitzer schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:53:
[...]
Bedankt! Ik zal het hem doorgeven. Dat gaat hij leuk vinden!
De pagina geeft inmiddels het Lego-equivalent van een 404 error, dus het lijkt er meer op dat ze hem waren vergeten weg te halen ofzo.Gim schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:37:
[...]
Denk dat de site gewoon wat ruk reageert. De superman fun pack kon ik als één van de weinige wel aanklikken en toen kreeg ik te zien dat hij tijdelijk niet voorradig was, daarna gaf hij met een keer aanklikken de foutmelding.
moet toch wel ergens eoa 'modular-building' start-kit kunnen bestellen?
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 15-09-2017 13:20 ]
heb je de eerste pagina van forum al gezien?himlims_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:17:
mij leek het leuk om een MOC building te knutselen, daarvoor heb ik zon 32x32(?) plate. maar wil graag een stoep (zoals bij de modulars) aanleggen. die zijn oa via https://shop.lego.com/nl-NL/Pick-a-Brick te bestellen ... maar ... welke kleur zijn die standaard? is dat gewoon grijs? of donkergrijs? en hoeveel zijn er dat?
voor onderdelen zie bricklink.
sure - maar daar staat niet welke tile het isleosand schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:25:
[...]
heb je de eerste pagina van forum al gezien?
voor onderdelen zie bricklink.
daar staat het gewoon toch?himlims_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:39:
[...]
sure - maar daar staat niet welke tile het is
https://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=10255-1 -> https://www.bricklink.com...3068b&idColor=85#T=C&C=85
http://www.peeron.com/inv/colors
Ik heb gehoord dat de MF vanaf januari bij zaken als Toys'r'us en Amazon beschikbaar zal zijn.Gim schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:09:
[...]
Zou anders wel heel erg gelimiteerd zijnMaar die vraag circuleerde meen ik ook al... gelimiteerd of gaat deze in elk geval het komende jaar of twee jaar nog gewoon geproduceerd/verkocht worden.
De site van Lego zelf heeft inmiddels de datum van 1 oktober verandert naar 'binnenkort'. Dus daarvoor gaat die wellicht ook in de backorder.
De gewone stoeptegels zijn dark bluish grey en de stoepranden zijn light bluish grey. Hoeveel je er nodig hebt hangt er van af hoe groot je stoep wordt. Daarvoor kan je bijvoorbeeld afbeeldingen van bestaande modulars googelen om te zien hoe de stoep daarbij is opgebouwd.himlims_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:17:
mij leek het leuk om een MOC building te knutselen, daarvoor heb ik zon 32x32(?) plate. maar wil graag een stoep (zoals bij de modulars) aanleggen. die zijn oa via https://shop.lego.com/nl-NL/Pick-a-Brick te bestellen ... maar ... welke kleur zijn die standaard? is dat gewoon grijs? of donkergrijs? en hoeveel zijn er dat?

Een erg leuke build tot nu toe!
Kan iemand een lichtje schijnen op het belang van het pijltje in stap 209 op blz 123? Het ontgaat mij.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
iets aandrukken daar? of een indicatie dat iets op een bepaalde manier moet zitten?GeeBee schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:39:
Ik ben bezig met de Technic Volvo EW160E (42053).
Een erg leuke build tot nu toe!
Kan iemand een lichtje schijnen op het belang van het pijltje in stap 209 op blz 123? Het ontgaat mij.
[afbeelding]
Ik kijk net naar de instructies en de superstructure wordt er al vanaf het begin op gezet dus dat is het niet
Ik denk dat de minibuild die je op pagina 84 maakt, pas hoort te worden doorgedrukt op pagina 123 als je dat zijpaneel erop hebt gezet (heeft een mounting point ervoor). Op bladzijde 84 en 85 staat die nog niet helemaal doorgedrukt, maar daarna op pagina 95 en verder wel. Foutje van Lego?
[ Voor 52% gewijzigd door AppieNL op 15-09-2017 19:27 ]
Nee er hoeft niets aangedrukt te worden, de blauwe pin is een pin/as en ik zie daar ook geen spannende dingen gebeuren qua onderlinge positie van subassemblies.mschol schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:01:
[...]
iets aandrukken daar? of een indicatie dat iets op een bepaalde manier moet zitten?
Edit: dus wel iets aandrukken...
Nog een dingetje: zie ik het nou verkeerd of is in stap 381 op blz 202 de motorkap in een soort verkeerde spiegeling getekend? Ik zie de kap aan de buitenkant zitten, met de schoorsteen zichtbaar daar vóór.
Edit: in de digitale versie is het verbeterd.
[ Voor 39% gewijzigd door GeeBee op 15-09-2017 22:09 ]

gallery: -zeehond
Mocht iemand een foto vanuit een bepaalde hoek missen, geef het even aan dan maak ik die alsnog
[ Voor 15% gewijzigd door Zeehond op 15-09-2017 22:59 ]
200 fish found!
Eerst en vooral:Zeehond schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:25:
Mijn winterdorpje is klaar dus bij deze foto's. Zoals gewoonlijk ben ik weer eens veel te lui om een tabel aan te maken voor de foto's dus ze zijn via het onderstaande linkje te vinden

Ik heb vooral een paar vraagjes:
- hoe groot is de hele layout ongeveer? (in baseplates van 32x32)
- hoe lang ben je er aan bezig geweest?
- hoeveel PaB/Bricklink/... orders heb je gevuld met alleen witte plaatjes allerhande?
Echt knap werk, iets waarvan ik ook droom om te doen, maar te weinig ruimte/tijd voor heb helaas.
Vergeet niet dat we binnenkort nog een paar mini Kerstsets mogen verwachten, misschien een nuttige toevoeging voor jouw layout? Ik vermoed dat vooral de 40263 een goede aanvulling zal zijn.

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Gefeliciteerd met de kleine!almightyarjen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:04:
Een update video over de automated container terminal. Weinig progressie op dat vlak, wel wat info over de upcoming animation series en een interessant pakje van 4Dbrix
[video]
En ik rondde slechts 2 minuten na hem mijn bestelling af...
Ik denk echt dat het ontzettend hard is gegaan met de eerste lichting! Tenzij ze de orders niet op volgorde afwerken.
Ik had echt gehoopt vandaag te kunnen bouwen
Staat bij mij ook "In Warehouse" en ik heb 8:02 besteld donderdag.Nyarlathotep schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:45:
Een maat van mij kreeg zojuist zijn MF geleverd met DHL. Mijn status staat nog op 'in warehouse'.
En ik rondde slechts 2 minuten na hem mijn bestelling af...
Ik denk echt dat het ontzettend hard is gegaan met de eerste lichting! Tenzij ze de orders niet op volgorde afwerken.
Ik had echt gehoopt vandaag te kunnen bouwen
Sommige leveringen duren iets langer omdat ze regelmatig grotere orders "Under Review" zetten intern om te controleren.
De mijne staat ook pas sinds gisteren op "In Warehouse", daarvoor "In Proces" na bellen bleek dit inderdaad te zijn omdat een LEgo afdeling dan de order even goed controleert.
Merkwaardig. Ik bestelde donderdag om 8:10 en de DHL-bezorger is op dit moment onderweg met mijn Falcon. Ik heb wel meteen betaald met credit card, misschien maakt dat nog uit?tismij schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:15:
Staat bij mij ook "In Warehouse" en ik heb 8:02 besteld donderdag.
Sommige leveringen duren iets langer omdat ze regelmatig grotere orders "Under Review" zetten intern om te controleren.
De mijne staat ook pas sinds gisteren op "In Warehouse", daarvoor "In Proces" na bellen bleek dit inderdaad te zijn omdat een LEgo afdeling dan de order even goed controleert.
arme DHL bezorgersBamSlam_ schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:16:
[...]
Merkwaardig. Ik bestelde donderdag om 8:10 en de DHL-bezorger is op dit moment onderweg met mijn Falcon. Ik heb wel meteen betaald met credit card, misschien maakt dat nog uit?
Enz...almightyarjen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:04:
Een update video over ...
Maar het belangrijkste: gefeliciteerd met jullie microfig

We zien je over 20 jaar wel weer als de terminal af is.
Ik voorspel je dat de eerste aankoop DUPLO zal zijn!
*Mompelt iets over Dark Ages
[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 16-09-2017 12:38 ]
gefeliciteerd.almightyarjen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:04:
Een update video over de automated container terminal. Weinig progressie op dat vlak, wel wat info over de upcoming animation series en een interessant pakje van 4Dbrix
[video]
heb je van die saturn 5 toren toevallig een ldd bestand (of andere editor?) ziet er tof uit en wil misschien ook zoiets maken
Ik ben heel blij dat ik de club car eindelijk kon bouwen.

Ik heb ook een tweedehandse 60051 set omgebouwd tot extra wagons.

Bedankt voor de positieve reactieKapoen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:24:
[...]
Eerst en vooral:![]()
![]()
![]()
![]()
etc...
Ik heb vooral een paar vraagjes:
- hoe groot is de hele layout ongeveer? (in baseplates van 32x32)
- hoe lang ben je er aan bezig geweest?
- hoeveel PaB/Bricklink/... orders heb je gevuld met alleen witte plaatjes allerhande?
Echt knap werk, iets waarvan ik ook droom om te doen, maar te weinig ruimte/tijd voor heb helaas.
Vergeet niet dat we binnenkort nog een paar mini Kerstsets mogen verwachten, misschien een nuttige toevoeging voor jouw layout? Ik vermoed dat vooral de 40263 een goede aanvulling zal zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Antwoorden op de vragen
- Het gehele dorp belast 21,5 basisplaten. Ik kon dit jaar een groter dorp bouwen door wat meubilair wat efficiënter neer ze zetten.
- Dat is een goeie, de huisjes, kraampjes, ziekenhuis, brandweer kazerne en etc. staan er vrij snel aangezien die gewoon uit de doos komen (alleen een geschikt plekje zoeken) maar om de berg precies zo te krijgen zoals ik wilde en dat riviertje duurde wel even. Het brugentje zijn ontwerp komt overigens grotendeels van mijn broer welke de voortgang kwam bekijken en toen zelf begon te bouwen
- die plaatjes heb ik eigenlijk door de jaren heen besteld, elk jaar dat er een winterdoos uit kwam kwam er een pick a brick order bij dus dat zijn er nu 8, het station is nog in aantocht. Ook komen veel 4x6 plaatjes uit de pock a brick muur. Er liggen voornamelijk verder 6x10, 6x8 en 4x10 platen. De bomen en hekjes zijn ook grotendeels pick a brick orders. Daarnaast komt veel uit andere sets (advents kalenders, kleine kerst doosjes) en de verzameling stenen die ik al had
Wat betreft de mini kerstsets wil ik de tweede met de kerstboom toevoegen aangezien ik die boom net iets mooier vind dan de kleinere boom die nu bij het meertje staat, en er zit wat leuke accessoire bij. Dat eerste doosje vind ik wat minder. Bedankt voor de tip
Ik zal nog een foto maken als.ik overigens het station heb toegevoegd, heb hem gisteren besteld dus ben benieuwd
Ik hoop wel echt oprecht voor je dat je toch een keer de mogelijkheid krijgt om je creativiteit los te laten om ook een mooi dorp/ stadje neer te zetten.
200 fish found!
Ikzelf heb net een filmpje geupload met meer details van de train tunnel die ik in mn stad heb gebouwd. Aan het einde van het filmpje haal ik hem een stukje uit elkaar, daar kan je zien dat de portalen bijna helemaal los staan (1 a 2 bricks dik).
(filmpje is nog lang niet zo smooth als die van almightyarjen hoor)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Was te verwachten met de Lego Ninjago film en alle sets die daaruit voortkomen. Maar voor wie hem nog niet heeft en deze mooie set niet mis wil lopen ... Laatste kans!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked