Ga maar uit van een minimaal gemiddelde van €0,10 per brick, inclusief verzendkosten, maar waarschijnlijk wel meer. Er zitten heel veel dezelfde bricks in; voor al die supports met dat kruis erin, die moet je in grote aantallen bij Bricklink weghalen, waardoor je ze niet voor de goedkoopste prijs gaat krijgen.himlims_ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:57:
[...]
vraag me vaak af bij dit soort (flinke) custom builds; hoeveel heeft dat ding gekost? lijtk me best prijzig setje geworden
Tenzij hij bij Lego in bulk z'n onderdelen heeft kunnen kopen (dan praat je over 1-5cent per onderdeel), kun je bij bricklink wel uit gaan van 15cent gemiddeld per onderdeel (inclusief verzendkosten).himlims_ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:57:
[...]
vraag me vaak af bij dit soort (flinke) custom builds; hoeveel heeft dat ding gekost? lijtk me best prijzig setje geworden
550 euro als inkoopprijs voor de MF komt redelijk in de buurt van wat ik verwacht gezien kortingen uit het verleden. Namelijk 50-60% van de MSRP. Winkels houden toch al vaak op bij 30-35% korting met een enkele uitzondering naar 40-50% korting (kruidvat vorig jaar), waarbij ze met die hoge korting dus winst hopen te scoren op aantallen.
Ik heb ook begrepen dat 50% korting zo'n beetje de prijs is die je betaalt in de medewerkers Lego shop in Denemarken. Dus die betalen dan de inkoopprijs.
ik hoorde net dat de MF in denenmarken 200 pond duurder is tov engeland
overigens hebben zij (lego Leicester square) kennelijk als enige de 40220 in de winkel in de verkoop
overigens hebben zij (lego Leicester square) kennelijk als enige de 40220 in de winkel in de verkoop
[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 08-09-2017 16:28 ]
edit: wrong topic
[ Voor 93% gewijzigd door Chakotay op 08-09-2017 22:54 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Hoi,
Ik had een vraagje m.b.t. de Bucketwheel excavator (42055): Hoe is de beschikbaarheid/leverbaarheid daarvan? Het is toch geen gelimiteerde set in principe?
Ik wil deze namelijk erg graag hebben, maar ben op dit moment nog bezig met de Mercedes-Benz Arocs (42043)...
Ik had een vraagje m.b.t. de Bucketwheel excavator (42055): Hoe is de beschikbaarheid/leverbaarheid daarvan? Het is toch geen gelimiteerde set in principe?
Ik wil deze namelijk erg graag hebben, maar ben op dit moment nog bezig met de Mercedes-Benz Arocs (42043)...
HENG HENG
42055 is nu een jaar beschikbaar. Technic sets liggen normaal gesproken 2 jaar in de winkel, dus dat geeft jou nog een jaar.Spacecowboy schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:27:
Hoi,
Mooi. Kan ik 'm rustig komende winter ergens halen. Bedankt voor de info.Roeltjuh schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:36:
[...]
42055 is nu een jaar beschikbaar. Technic sets liggen normaal gesproken 2 jaar in de winkel, dus dat geeft jou nog een jaar.
HENG HENG
Idd beetje een must see.
Doet me denken aan vroeger (80's), toen ze bij de V&D jaarlijks een Lego tentoonstelling hadden. Was bijna de hele verdieping van de V&D in Eindhoven.
Doet me denken aan vroeger (80's), toen ze bij de V&D jaarlijks een Lego tentoonstelling hadden. Was bijna de hele verdieping van de V&D in Eindhoven.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kwam per toeval dit https://shop.lego.com/nl-...stad-accessoire-set-40170 setje tegen, staat niet vermeld op de city pagina maar wel een leuk setje om accessoires toe te voegen
200 fish found!
Dat kan ik me ook nog wel herinneren van de V&D's in grotere steden iddThe Eagle schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:47:
Idd beetje een must see.
edit:
Goh, jij weer, en -zeehond ook
Zo zie je elkaar nooit en zo een paar keer per dag
[ Voor 12% gewijzigd door momania op 10-09-2017 21:39 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Zag hem laatst op brickset.com. Er is ook een Friends-versie.Zeehond schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:35:
Kwam per toeval dit https://shop.lego.com/nl-...stad-accessoire-set-40170 setje tegen, staat niet vermeld op de city pagina maar wel een leuk setje om accessoires toe te voegen
In Duitland ook eens een warenhuis gezien welke een stad hadden gebouwd (wel wat kleiner dan deze welke wel eeg gaaf ismomania schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:37:
[...]
Dat kan ik me ook nog wel herinneren van de V&D's in grotere steden idd
edit:
Ow en hoi, lang niet gezien

Ah idd zie het ja. Waardeer het wel als dergelijke accessoires doosjes uitbrengtReinier schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:13:
[...]
Zag hem laatst op brickset.com. Er is ook een Friends-versie.
200 fish found!
Zit er aan te denken om 4000023 te bestellen via taobao.

Toch wel leuk om te hebben aangezien ik er niet ver vandaan woon.
Gezien de prijzen buiten China is het het wel waard.

Verwijderd
mag je er voor mij ook wel eentje bestellenKenzi schreef op maandag 11 september 2017 @ 05:54:
Zit er aan te denken om 4000023 te bestellen via taobao.
[afbeelding]
Ik neem aan dat jullie https://brickset.com/sets/4000023-1/Jiaxing-Factory-2016 bedoelen en niet één of andere rip-off?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Gewoon de originele. Waarom zou je een nep set kopen van een LEGO fabriek?Señor Sjon schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:29:
Ik neem aan dat jullie https://brickset.com/sets/4000023-1/Jiaxing-Factory-2016 bedoelen en niet één of andere rip-off?
Misschien dat LEPIN een set moet uitbrengen met hun fabriek
[ Voor 10% gewijzigd door Kenzi op 11-09-2017 11:09 ]
En dan ook onder nummer 4000023?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Oi, das een leuke. Volgens mij ook de eerste keer dat Lego een echt stoplicht levert, kan me dat niet uit andere City sets herinneren. En zeker niet zo los.Zeehond schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:35:
Briljante vondst ook dat parkeerhokje. Echt iets van de huidige tijd
Vwb dat V&D spektakel: ik kon dr niks over terugvinden, maar wellicht is mijn google fu niet zo stekt de laatste dagen. Iemand een linkje?
En zo zie je elkaar niet en zo overal idd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hier kom je dit ontwerp ook wel tegen (2013): https://brickset.com/sets/60017-1/Flatbed-TruckThe Eagle schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:15:
[...]
Oi, das een leuke. Volgens mij ook de eerste keer dat Lego een echt stoplicht levert, kan me dat niet uit andere City sets herinneren. En zeker niet zo los.
Dat was altijd geweldig als kind. Uren heb ik mij daar kunnen vermaken.The Eagle schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:47:
Idd beetje een must see.
Iets heel anders wat ik mij net afvraag terwijl ik bezig be de 42043 inklaar te knutselen... Wat is de motivatie achter de kleur van elk onderdeel? Sommige hoekbalken zijn grijs, anderen zijn juist weer lichtgrijs... Sommige pins zijn zwart, ander juist weer grijs.
Iemand die daar meer over kan vertellen? Of is het gewoon gekozen voor de "mooiigheid"?
HENG HENG
kleurverschil in de pins heeft vaak wat te maken met de stevigheid van de pins
de grijze zitten wat losser tov de zwarte en blauwe
kleuren voor de balken lijken wat vrijer gebruikt te worden.
iemand een idee of Oberhausen speciale/eerdere openingstijden heeft a.s. donderdag?
de grijze zitten wat losser tov de zwarte en blauwe
kleuren voor de balken lijken wat vrijer gebruikt te worden.
iemand een idee of Oberhausen speciale/eerdere openingstijden heeft a.s. donderdag?
[ Voor 36% gewijzigd door mschol op 11-09-2017 20:46 ]
In 2009 had lego een setje waar verkeerborden in zaten en één stoplicht verkeerslicht, maar dat is inmiddels een tijdje geleden. Daarnaast in het setje waar @Monga naar linkt maar die is inmiddels ook weer van 4 jaar geleden. Zo'n parkeer hokje is idd wel een mooi toevoeging jaThe Eagle schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:15:
[...]
Oi, das een leuke. Volgens mij ook de eerste keer dat Lego een echt stoplicht levert, kan me dat niet uit andere City sets herinneren. En zeker niet zo los.
Briljante vondst ook dat parkeerhokje. Echt iets van de huidige tijd

200 fish found!
Contrast worden kinderen met 2 hersencellen blij van. Helaas hebben kinderen van 11-16 jaar (de 42043 leeftijdscategorie) blijkbaar nog steeds niet meer van die zooi in hun hoofd aangesproken dan dat.Spacecowboy schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:31:
[...]
Dat was altijd geweldig als kind. Uren heb ik mij daar kunnen vermaken.
Iets heel anders wat ik mij net afvraag terwijl ik bezig be de 42043 inklaar te knutselen... Wat is de motivatie achter de kleur van elk onderdeel? Sommige hoekbalken zijn grijs, anderen zijn juist weer lichtgrijs... Sommige pins zijn zwart, ander juist weer grijs.
Iemand die daar meer over kan vertellen? Of is het gewoon gekozen voor de "mooiigheid"?
Ik zeg dit idd met een behoorlijke irritatie, want vroeger hadden wij kinderen ook geen moeite met een compleet keurig grijs chassis op te bouwen om vervolgens verder te gaan met een compleet zwarte body.
Dit 'Technic for dummies' is helaas het resultaat van een ongeduldige generatie+zeikende ouders in emails richting Lego+het verlangen een zo'n breed mogelijke markt aan te spreken (en dus in super baby stapjes iets technisch te bouwen).
Roze bril of niet, Technic bouwen vroeger prikkelde de grijze massa veel meer dan de meeste sets dat tegenwoordig doen (tenminste merk ik bij mezelf). Niet dat de huidige sets geen pareltjes hebben, maar de instructies halen er aardig wat lol uit met 2-4 parts per stapje en de colour coding, vooral als op de doos 11+ staat.
In eindhoven was het in de bijenkorf. Voorbeeld: http://www.miniland.nl/Ac...nt%2050%20jaar%20lego.htmThe Eagle schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:15:
[...]
Briljante vondst ook dat parkeerhokje. Echt iets van de huidige tijd![]()
Vwb dat V&D spektakel: ik kon dr niks over terugvinden, maar wellicht is mijn google fu niet zo stekt de laatste dagen. Iemand een linkje?
En zo zie je elkaar niet en zo overal idd
[ Voor 14% gewijzigd door Paulus07 op 12-09-2017 08:59 ]
Hi, heeft iemand ervaring in het pre-orderen van lego-sets? Ik wil namelijk de nieuwe Millenium Falcon maar ik heb geen idee wat voor Nederlandse begrippen de beste plek is om een pre-order te plaatsen en of dit überhaupt kan. Ik kan op de genoemde sites in dit topic alleen op de hoogte worden gesteld of iets aan mijn wensenlijst toevoegen.
Ga morgenavond naar Londen, dan heb je hem als eerste!Zvennn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:06:
Hi, heeft iemand ervaring in het pre-orderen van lego-sets? Ik wil namelijk de nieuwe Millenium Falcon maar ik heb geen idee wat voor Nederlandse begrippen de beste plek is om een pre-order te plaatsen en of dit überhaupt kan. Ik kan op de genoemde sites in dit topic alleen op de hoogte worden gesteld of iets aan mijn wensenlijst toevoegen.
Meestal staat ie toch op roodmschol schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:50:
[...]
https://onzetaal.nl/taaladvies/stoplicht-verkeerslicht
stoplicht is ook gewoon correct
Helaas, daar moet je VIP access voor hebben, en ik ben geen Lego VIP, sorryGa morgenavond naar Londen, dan heb je hem als eerste!
LEGO VIP wordt je toch vrij makkelijk?Zvennn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:14:
[...]
Helaas, daar moet je VIP access voor hebben, en ik ben geen Lego VIP, sorry
Klopt, maar heb nog nooit iets besteld via de Lego shop, dus weet niet of dat uitmaakt. We zullen zien, heb een account aangemaakt en mijzefl aangemeld, who knowsLEGO VIP wordt je toch vrij makkelijk?
Vaak krijg je VIP-voorverkopen online. Dan kan je hem bij S@H bestellen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
ik kreeg bij mijn eerste fysieke winkel aankoop een vip pasje, maar als jij gewoon je vip nummer kan laten zien (in je profiel @ site) zijn de winkel voorverkopen ook vast geen probleem, online heb je je aangemeld en volgens mij zit het dan wel goed..Zvennn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:21:
[...]
Klopt, maar heb nog nooit iets besteld via de Lego shop, dus weet niet of dat uitmaakt. We zullen zien, heb een account aangemaakt en mijzefl aangemeld, who knows
Verwijderd
Zo te zien heb je aangemeld en als het goed is 14 september voorkoop @shop lego en iedereen die deze pre order doet schijnt ook een soort limited vip kaart te krijgen. Alleen is vraag hoe snel je er moet bij zijn en anders tot 1 oktober wachten.Zvennn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:06:
Het zou me niet verbazen dat die speciale VIP pas alleen maar in fysieke winkels worden gegeven en wat betreft de online winkel alleen in landen die fysieke winkels hebben.
Als Nederlander moet je voor een normaal VIP pasje naar een fysieke winkel, ze sturen ze niet op.
Als Nederlander moet je voor een normaal VIP pasje naar een fysieke winkel, ze sturen ze niet op.
Ik vraag mij af of de verkoop a.s. donderdag ook om precies 00:00 start?
Iemand hier ervaring mee?
Want dan ga ik opblijven
Want dan ga ik opblijven
Lijkt me wel daarom begint dat event in Londen om 23:59 uur.Nyarlathotep schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:51:
Ik vraag mij af of de verkoop a.s. donderdag ook om precies 00:00 start?
Want dan ga ik opblijven
Voorheen update de online winkel rond 7-8uur 's ochtends, maar zoals gezegd met een midnight release in London kan dat nu anders zijn.
Ga er wel vanuit dat Lego's prut site nog harder op z'n gat ligt dan normaal met zo'n release (al gebleken in het verleden met orders die niet goed door komen).
Ga er wel vanuit dat Lego's prut site nog harder op z'n gat ligt dan normaal met zo'n release (al gebleken in het verleden met orders die niet goed door komen).
Ik zou zelfs morgenavond voor middernacht al een paar keer checken, de Saturn V was immers ook al beschikbaar de dag voor de officiële 'launch'AppieNL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:05:
Voorheen update de online winkel rond 7-8uur 's ochtends, maar zoals gezegd met een midnight release in London kan dat nu anders zijn.
Hun website is inderdaad geen uithangbord van kwaliteit, ik heb nooit begrepen waarom ze zoveel problemen zolang laten aanslepen.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Volgens mij is qua fysieke verkoop london echt de uitzondering dat die al om 0:00 begint..Reinier schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:56:
[...]
Lijkt me wel daarom begint dat event in Londen om 23:59 uur.
ik heb niet gelezen over andere eerdere openingen voor deze release
Oh ja.Kapoen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:28:
[...]
Ik zou zelfs morgenavond voor middernacht al een paar keer checken, de Saturn V was immers ook al beschikbaar de dag voor de officiële 'launch'
Trouwens net elders even gevraagd, bij online bestellingen voor de MF krijg je ook het VIP pasje. Voorheen stuurde ze die zooi nooit op voor Nederland, nu wel.
Als je met Lego klantenservice belt kunnen ze ook een pasje voor je maken en opsturen.. Kost niets...
Pfff.... de 2e mini figuren set van TRU op marktplaats met een €75 vraagprijs. Is ie überhaupt al uitverkocht op TRU? Wat een geld
Vroeger deden ze dat dus niet.pixels66 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:53:
Als je met Lego klantenservice belt kunnen ze ook een pasje voor je maken en opsturen.. Kost niets...
Gisteren nog niet uitverkocht, ik heb een setje besteld, wordt morgen hopelijk bezorgd :-)Gim schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:07:
Pfff.... de 2e mini figuren set van TRU op marktplaats met een €75 vraagprijs. Is ie überhaupt al uitverkocht op TRU? Wat een geld
Hier in New York in de Lego shop stond hij opgesteld de falcon, wel nog niet te koop.
welk setje is dat precies?Gim schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:07:
Eens. Met de 3e CMF set (o.a. matroos) ga ik wel overstag. Hopen dat TRU dan nog iets leuks voor €40 geprijsd heeft, zodat t setje er gratis bij komt.mschol schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:42:
[...]
aha..
hij is verre van 65 euro speciaal, ik vind de normale prijs van 15 euro al erg fors..
Helaas te vroeg voor winter village. Dat komt pas 1 okt. Lego dimensions beetlejuice wellicht als ze dat tot lego rekenen.
[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 13-09-2017 12:41 ]
Pas ook weer herstart met lego. Waar ben ik aan begonnen zeg...
Wall-E en BB8 gekocht en gebouwd en nu de Mini Cooper omdat die €75 is. Daarvoor heb ik een leuke MOC gevonden om een Golf cabrio, Scania truck of een Porsche mee kan bouwen.
Wall-E en BB8 gekocht en gebouwd en nu de Mini Cooper omdat die €75 is. Daarvoor heb ik een leuke MOC gevonden om een Golf cabrio, Scania truck of een Porsche mee kan bouwen.
Hopsakee. Enthousiast geworden door de Lego Boost set voor mijn zoon heb ik vorige week Lego Mindstorms EV3 aangeschaft (goede prijs van 255 Euro inc. verzending bij Amazon.fr). Zojuist zag ik op shop.lego.com dat de Saturnus V nabestelbaar is (levering na 29 september). Die dus maar besteld.
Had nog een ongebruikte opbergbox liggen, ooit gekocht voor een tientje bij de Aldi. Die kwam goed van pas voor de Mindstorms.
Had nog een ongebruikte opbergbox liggen, ooit gekocht voor een tientje bij de Aldi. Die kwam goed van pas voor de Mindstorms.

[ Voor 28% gewijzigd door BamSlam_ op 13-09-2017 16:25 ]
Je kunt er ook een Cobra mee makenCrashcat schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:03:
Zo. Ik heb vanavond wat te doen geloof ik..... De Saturn is vanmiddag binnen gekomen. Foei, die doos is groot!
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Erg leuk en interessant om te bouwen.ElectricHead schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:17:
Zo. Ik heb vanavond wat te doen geloof ik..... De Saturn is vanmiddag binnen gekomen. Foei, die doos is groot!
Mooi boek er bij ook.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
de VIP pas krijg je online ook, maar de 100 man die hem vannacht kopen krijgen er een uniek lijstje bij.. en handtekeningen van lego ontwerpers (maar niet de ontwerper van de setAppieNL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:21:
Het zou me niet verbazen dat die speciale VIP pas alleen maar in fysieke winkels worden gegeven en wat betreft de online winkel alleen in landen die fysieke winkels hebben.

bron:
https://www.facebook.com/...notif_id=1505292109030058
Er staan trouwens al 100 man in de rij.. dus geen zin meer om er nu nog heen te gaan..
[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 13-09-2017 18:53 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Doe eens een linkje dan, klinkt interessantCrashcat schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:03:
Mini en F40 staan ooknog op mijn wishlist
De bouwinstructies daarvoor kun je op een iOS device in de appstore vinden.
En bij deze een link naar de Porsche, Die andere twee zijn daar vast ook te vinden.
En bij deze een link naar de Porsche, Die andere twee zijn daar vast ook te vinden.
[ Voor 63% gewijzigd door Sato op 13-09-2017 19:26 ]
@tismij Mag al beginnen met zakje 4. Tot nu vermaak ik me kostelijk. Alleen jammer dat er wel wat repetitie in zit. Maar dit hebben ze erg leuk opgelost voor stevigheid!
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Hmmm...
Ik kijk nu in de Lego Shop voor de MF pre-order en toevallig staat de regio op GB. Daar staat:
"Early Access for VIPs starts from 7:30 am on 14th September"
Kijk ik op de NL pagina dan staat er niets....
Betekent dit dat ie morgenochtend vanaf 07:30 te bestellen is? Ik zal nog een paar keer kijken vanavond en anders morgenochtend...
Ik kijk nu in de Lego Shop voor de MF pre-order en toevallig staat de regio op GB. Daar staat:
Betekent dit dat ie morgenochtend vanaf 07:30 te bestellen is? Ik zal nog een paar keer kijken vanavond en anders morgenochtend...
[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 13-09-2017 20:11 ]
Naar ik heb begrepen (maar wel via via) heeft de klantenservice aangegeven 8:30 CEST (da's ook de onze).Nyarlathotep schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:11:
Hmmm...
Zou dus morgenochtend worden volgens hun.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Tnx, was al een tijdje aan het F5'en voor de Saturn V, al is hij bij mij leverbaar in oktoberBamSlam_ schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:18:
Zojuist zag ik op shop.lego.com dat de Saturnus V nabestelbaar is (levering na 29 september).
Hier een filmpje van iemand die hem al in elkaar heeft gezet
Meer dan 34 uur. Ik ga er een maand over doen denk ik
[ Voor 18% gewijzigd door kiddyl op 13-09-2017 20:52 ]
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
De afgelopen tijd m'n LEGO stad leeg gehaald, en weer opnieuw opgebouwd. Nu met een echte tunnel, nieuwe wegenplaten en veel lege ruimte voor toekomstige modular buildings. Dus ja, de stad is nog wat leeg en kaal...
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
ik ga er ook wel wat langer over doen..kiddyl schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:41:
Hier een filmpje van iemand die hem al in elkaar heeft gezet
[video]
morgenochtend een ritje naar oberhausen op de planning
Vooral de zelfgemaakte elementen maken zoiets leuk altijd, dat randje groen langs de muur, de tunnelkeverjeroen schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:59:
De afgelopen tijd m'n LEGO stad leeg gehaald, en weer opnieuw opgebouwd. Nu met een echte tunnel, nieuwe wegenplaten en veel lege ruimte voor toekomstige modular buildings. Dus ja, de stad is nog wat leeg en kaal...
[video]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ziet er gaaf uit, ben benieuwd naar het eindresultaatkeverjeroen schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:59:
[video]
200 fish found!
Heb de nagemaakte van de alternatieve gevonden. De originele ziet er toch net iets beter uit dan deze.
Hieris de maker met z'n modellen op RebrickableThe Eagle schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:57:
[...]
Doe eens een linkje dan, klinkt interessant
Mini en F40 staan ooknog op mijn wishlist
Btw. De F40 staat aangegeven als to be retired in de lego shop. Even op letten als je die nog wilt hebben.
Gruwelijk respectloos is dat zeg: Nabouwen, Dan een beetje wijzigen/aanpassen en vervolgens zonder link naar het origineel publiceren en er een Lego Digital Designer bestand bij uploaden zonder toestemming te vragen aan degene die het origineel heeft ontworpen.
Heb het model (Die originele AC Cobra) hier ergens in een doos zitten, En ook een LDD bestand ervan gemaakt destijds. Maar omdat contact opnemen met de ontwerper ervan onmogelijk is gebleken heb ik dat nooit gedeeld. (Bespaar mij en jezelf overigens de smeekbedes en zielige verhalen per PB, Want het antwoordt is en blijft NEE! Komt misschien wat arrogant over maar het is helaas al meerdere keren noodzakelijk gebleken om dit er expliciet bij te vermelden.)
Zeer mooi model al valt de achterkant een beetje tegen, Maar dat soort dingen hou je toch bij alternates.
Zelf vind ik de Formule 1 auto van de heer Kuipers tot nog toe de beste alternate van de Mini Cooper, Heb speciaal daarvoor een derde exemplaar van de set gekocht.
Zal er van de week wel eens een foto van plaatsen.
Edit: Linkje naar waar onder andere mijn eigen werk staat: http://www.moc-pages.com/home.php/102866
Staat helaas niets recents bij, Ik loop achter met fotograferen en uploaden.
(En voel er door praktijken zoals hierboven beschreven ook niet veel meer voor.)
Heb het model (Die originele AC Cobra) hier ergens in een doos zitten, En ook een LDD bestand ervan gemaakt destijds. Maar omdat contact opnemen met de ontwerper ervan onmogelijk is gebleken heb ik dat nooit gedeeld. (Bespaar mij en jezelf overigens de smeekbedes en zielige verhalen per PB, Want het antwoordt is en blijft NEE! Komt misschien wat arrogant over maar het is helaas al meerdere keren noodzakelijk gebleken om dit er expliciet bij te vermelden.)
Zeer mooi model al valt de achterkant een beetje tegen, Maar dat soort dingen hou je toch bij alternates.
Zelf vind ik de Formule 1 auto van de heer Kuipers tot nog toe de beste alternate van de Mini Cooper, Heb speciaal daarvoor een derde exemplaar van de set gekocht.
Zal er van de week wel eens een foto van plaatsen.
Edit: Linkje naar waar onder andere mijn eigen werk staat: http://www.moc-pages.com/home.php/102866
Staat helaas niets recents bij, Ik loop achter met fotograferen en uploaden.
(En voel er door praktijken zoals hierboven beschreven ook niet veel meer voor.)
[ Voor 17% gewijzigd door Sato op 14-09-2017 01:30 ]
Huh? Ik heb zonet bij de lego shop gekeken en daar staat niks bij van to be retired?Crashcat schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:43:
[...]
Heb de nagemaakte van de alternatieve gevonden. De originele ziet er toch net iets beter uit dan deze.
[...]
Hieris de maker met z'n modellen op Rebrickable
Btw. De F40 staat aangegeven als to be retired in de lego shop. Even op letten als je die nog wilt hebben.
de MF is te bestellen op lego site:
https://shop.lego.com/en-NL/Millennium-Falcon-75192
yup ik kwam, ik zag en ik besteldemschol schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:11:
de MF is te bestellen op lego site:
website begint wel problemen te krijgen volgens mij, ook nog geen e-mail met bevestiging.
Naast de MF ook maar de Saturn besteld nu ik er toch was
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
Er hebben vannacht serieus tientallen (200 ofzo?) mensen uren in de rij gestaan om het ding in Londen in handen te krijgen 
Wel erg netjes van Lego dat ze de taxi naar huis blijkbaar betaald hebben.
Wel erg netjes van Lego dat ze de taxi naar huis blijkbaar betaald hebben.
eeeennnnn..... uitverkocht
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Kan nu ook niks meer doen, wilde ff telefoonnummer aanpassen (zag dat die oud was) maar lukt niet.
Wel order op processing maar geen bevestiging e-mail, heb op factuur besteld zoals ik meestal doe maar zal straks maar ff bellen of dat geen probleem is met zo'n groot bedrag.
Zodat ik alsnog kan betalen met Visa en niet mijn bestelling kwijtraak mocht dit nodig zijn.
Wel order op processing maar geen bevestiging e-mail, heb op factuur besteld zoals ik meestal doe maar zal straks maar ff bellen of dat geen probleem is met zo'n groot bedrag.
Zodat ik alsnog kan betalen met Visa en niet mijn bestelling kwijtraak mocht dit nodig zijn.
Wow voor zo'n dure set toch nog sneller dan ik had verwacht.
Ben benieuwd hoe veel of weinig ze dan hebben gehad (misschien 1 pool voor heel Europa?)
Vanochtend ik nog gekeken en daarna de kleine naar school brengen en nu kom je er niet doorheen. Jammer, maar een volgende keer dan maar
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
hoewel die mooi zou staan, krijg ik het niet aan mijzelf verkocht; 800 piek lego settismij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:41:
[...]
Wow voor zo'n dure set toch nog sneller dan ik had verwacht.
Ben benieuwd hoe veel of weinig ze dan hebben gehad (misschien 1 pool voor heel Europa?)

//edit; * himlims_ kan de set 'gewoon' toevoegen
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 14-09-2017 08:46 ]
Is hij uitverkocht, of kom je er gewoon niet doorheen ?
Ik kon heel even deze set aan mn mandje toevoegen, maar op dit moment krijg ik alleen maar VIP-ID errors, en komt de bestelbutton dus niet...
Kan ik me heel goed voorstellen, is eigenlijk ook belachelijk veel.
Daarentegen zoek ik al 2-3 jaar naar een MF en zag tot nu toe prijzen van 3000 en meer dus dan valt 850 nog mee
Zonder gekkigheid, nu kan ik het betalen zonder dat ik er iets verder voor hoef te laten dus zie het als vroeg verjaardagscadeau voor mezelf.
Daarentegen zoek ik al 2-3 jaar naar een MF en zag tot nu toe prijzen van 3000 en meer dus dan valt 850 nog mee
Zonder gekkigheid, nu kan ik het betalen zonder dat ik er iets verder voor hoef te laten dus zie het als vroeg verjaardagscadeau voor mezelf.
Site is zwaar overbelast nu volgens mij, heb hem kunnen bestellen en 2 minuten daarna niks als problemen als ik iets wil doen.JPDeckers schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:45:
[...]
Ik kon heel even deze set aan mn mandje toevoegen, maar op dit moment krijg ik alleen maar VIP-ID errors, en komt de bestelbutton dus niet...
Zou gewoon rustig blijven proberen als je hem echt wil.
"Our LEGO ID® service is currently unavailable. Please check again later." krijg deze regelmatig.
[ Voor 8% gewijzigd door tismij op 14-09-2017 08:50 ]
Om 8 uur in de mand gezet en doorgezet naar fase van order, moest ff CC uit de kluis halen.... daarna bij status afrekenen onbekend, terwijl eerst 1 oktober stond...JPDeckers schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:45:
[...]
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Nou, we kunnen aannemen dat Lego vanaf nu de AFOL markt iig serieus kan nemen
deden ze al denk ik zo, overigens moesten ze 1400 man ontslaan naar ik heb begrepen omdat de licentie sets eigenlijk te goedkoop zijn verkocht.
Oftewel ze hebben veel geld verdiend voor de licentiehouders maar er te weinig zelf aan overgehouden.
Oftewel ze hebben veel geld verdiend voor de licentiehouders maar er te weinig zelf aan overgehouden.
Snap er niets van. Alsnog er doorheen gekomen, besteld en betaald. Ben benieuwd!
Blijven volhouden dus.
Blijven volhouden dus.
was er bijna... laatste stap en klapt eruitS1NN3D schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:56:
Snap er niets van. Alsnog er doorheen gekomen, besteld en betaald. Ben benieuwd!
Blijven volhouden dus.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Heb je daar een bron van, want is eerste dat ik er van hoor. Ik vind de licensed sets eigenlijk al behoorlijk aan de prijs. Zelfs mijn zoontje van 7 was het opgevallen dat je met het geld van een Marvel doos eigenlijk een veel grotere Creator doos kon kopen. Probeer dat maar eens uit te leggentismij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:55:
deden ze al denk ik zo, overigens moesten ze 1400 man ontslaan naar ik heb begrepen omdat de licentie sets eigenlijk te goedkoop zijn verkocht.
Heb de MF om 8:14 besteld , het is me zelfs nog gelukt om in mijn profiel de bestelstatus te checken. Voor de zekerheid ook screenshots gemaakt van de bestelbevestiging.
Sets zijn heel duur maar de licentiekosten schijnen zo hoog te zijn dat Lego zelf er te weinig winst aan over heeft gehouden.Twixie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:04:
[...]
Heb je daar een bron van, want is eerste dat ik er van hoor. Ik vind de licensed sets eigenlijk al behoorlijk aan de prijs. Zelfs mijn zoontje van 7 was het opgevallen dat je met het geld van een Marvel doos eigenlijk een veel grotere Creator doos kon kopen. Probeer dat maar eens uit te leggen.
Weet eerlijk gezegd niet meer waar ik dit gelezen heb en kan best onzin zijn natuurlijk.
Hij is nog gewoon te bestellen op dit moment. Het kost wat moeite om er doorheen te komen, maar het lukt nog wel.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ook screenshot gemaakt ja, heb je met CC besteld of op factuur?BamSlam_ schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:05:
Heb de MF om 8:14 besteld , het is me zelfs nog gelukt om in mijn profiel de bestelstatus te checken. Voor de zekerheid ook screenshots gemaakt van de bestelbevestiging.
Niet nagedacht en met factuur besteld maar kan best zijn dat ze het bedrag te groot vinden voor factuur dus ben maar aan het bellen om dit te vragen.
(ook druk dus zal wel ff wachten zijn)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked