Ze zijn ook vergeten te vermelden dat er veel meer interieurdelen in de 2017 versie zitten. Bij de 2007 versie is dat zo goed als nihil (beetje cockpit).Haay schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:14:
Mooie vergelijking tussen de 2007 UCS Millennium Falcon en de 2017 UCS Millennium Falcon:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie verdere uitleg in het artikel: https://www.brickhello.co...nnium-Falcon-2007-vs-2017
Aan degene die ook de mf gaan kopen. Hoe gaan jullie hem opstellen? Is wat te groot om in een vitrinekast te zetten.
op een plank of laag kastjenielsvv schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:35:
Aan degene die ook de mf gaan kopen. Hoe gaan jullie hem opstellen? Is wat te groot om in een vitrinekast te zetten.
No way dat ik zo'n ding ooit zou kopen, maar visdraad aan het plafond lijkt me het mooiste. Schuin zijn kop, alsof ie een scroef maakt. Minifigs blijven toch wel vastzitten 
Wel fatsoenlijk visdraad (staaldraad oid) gebruiken, evenals keilbouten. Is wel 15 kilo natuurlijk
Wel fatsoenlijk visdraad (staaldraad oid) gebruiken, evenals keilbouten. Is wel 15 kilo natuurlijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Was ik, gevraagd in de lego store in .be; toen ik de keuze had tussen VW en Mini. Zijn advies was debiomass schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:57:
[...]
Iemand zei hier laatst dat de MINI Cooper EOL zou gaan
Mini als eerste te kopen, die zou er uit gaan. De VW is veel populairder, ik denk dat ze hem er daarom in houden.
Ondertussen is de eerste zending uit Duitsland binnen, de 2e onderweg en er is nog geen cent afgeschreven van de rekening
doe, zodra het gebeurd, foto's van een gecrashde MF?The Eagle schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:13:
No way dat ik zo'n ding ooit zou kopen, maar visdraad aan het plafond lijkt me het mooiste. Schuin zijn kop, alsof ie een scroef maakt. Minifigs blijven toch wel vastzitten
Ha, vandaag heeft DHL de Saturn wel gebracht, grote doos zeg... Dit is wel mijn grootste set tot nu toe, hij wint het van de 8880
(Ik heb mezelf nog niet kunnen overhalen om UCS-sets of modulars te kopen met nog grotere piececounts.
De gratis 5004936 die erbij zat heeft ook wel een interessante verpakking, je kunt het geheel overmaken en toch mint in sealed box houden, aangezien er geen enkele verzegeling of plastic zakje op/in zit
De gratis 5004936 die erbij zat heeft ook wel een interessante verpakking, je kunt het geheel overmaken en toch mint in sealed box houden, aangezien er geen enkele verzegeling of plastic zakje op/in zit
[ Voor 0% gewijzigd door Chakotay op 04-09-2017 20:39 . Reden: typen is moeilijk ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
In de doos met Legosteentjes.
barbaar, hoe kun je nu Lego kopen en niet bouwen
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
ik begrijp geen duits, maar lijkt me wel leuk een keer een lego kalender te bemachtigen. wat moeten we daar nu voor doen?Kapoen schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:16:
[...]
Toys-R-Us
*edit* promobricks.de heeft de kalender voor september/oktober promoties overlopen:
store only
- 15/9 - 31/10: kalender coupon 9: gratis Ninjago Keychain (Mr. Wu)
- 27/10 - 31/10: kalender coupon 10: gratis... iets... ivm Halloween.
- 15/9 - 29/10: Ninjago Movie Lloyd Polybag, bij minimum aankoop €30
store & online
- nog tot 29/10: Kai's Dojo Pod bij elke Ninjago aankoop (geen min. bedrag)
Ik vraag me af of deze kalender wel compleet is, je moet voor 3 van de 4 promoties naar een Lego store gaan. Dus online klanten hebben vrij weinig opties de komende twee maanden. Daarnaast ontbreekt de dubbele VIP punten periode in oktober die we andere jaren wel kregen. Ook is er geen melding van de eerste Kerstmis freebie.
Hmm, een van de vlag-bricks van de Saturn heeft een mislukte print:

Eens kijken of de klantenservice die wil/kan vervangen, het onderdeel staat niet geheel onverwacht op 'niet op voorraad'.

Eens kijken of de klantenservice die wil/kan vervangen, het onderdeel staat niet geheel onverwacht op 'niet op voorraad'.
Lego moet uit de doos
MF kopen, bouwen en vervolgens aan je 5-jarig zoontje geven. Lego is om mee te spelen
"Papa, ik ben de schotel kwijt" ... "Papa, kijk... die mevrouw in het wit heeft nu een harig gezicht".
Hoop overigens wel dat TRU vandaag eindelijk eens m'n bestelling verstuurd. Irritante status "beschikbaarheid artikel aantal".
Normaliter zou ik het zo doen. Ik zag op de TRU site alleen geen mogelijkheid bij mijn bestelling om nog te annuleren (dus dat wordt bellen?) en ik wil ook voorkomen wat ik een vorige keer had; geannuleerd en vervolgens was de actie voorbij/voorraad op. Enige wat ik nog kan overwegen is kijken of er toch nog iets is wat ik ECHT wil hebben voor €40 en een nieuwe bestelling plaatsen. Mocht ik dan 2x die mini figuren krijgen, dan kan ik er nog eentje doorverkopen of retour sturen. Jammer dat Winter Village trein station pas na de mini figuren actie uitkomt.Eppo © schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:11:
[...]
Huidige bestelling annuleren (of terugsturen als het binnen komt) en een nieuwe bestelling plaatsen. Heb ik ook net gedaan. Viel mij bij TRU wel op dat je nadat je de bestelling hebt geplaatst met de Paypal snel checkout je het ook nog moet bevestigen in de webshop voordat hij definitief is. Mogelijk is dat fout gegaan bij sommige? (de TRU site ziet er namelijk uit als een overzicht wat je hebt besteld, maar dat moet je onderaan eerst nog accepteren voordat het echt een order wordt).
Hoop overigens wel dat TRU vandaag eindelijk eens m'n bestelling verstuurd. Irritante status "beschikbaarheid artikel aantal".

[ Voor 106% gewijzigd door Gim op 05-09-2017 09:15 ]
Kwam er dit weekend achter dat ik iets van 150km van de nieuwe LEGO fabriek woon. misschien eens keertje naar binnen bluffen.
weekendje Shanghai. meerdere LEGO shops, verschillende prijzen. Die bij Disneyland is iets van 10% duurder dan de shop in het centrum. (allen officiele LEGO shops, waarvan 2 claimen de grootste in azie te zijn.
de 10220 vragen ze RMB 1199 / 1299 voor.
Net maar gehaald bij In's Point in HK voor HKD 630.
LEGO zet vol in op China maar de prijzen zijn nou niet echt super.
grappig trouwens dat je de LEGO Discovery centre niet in mag zonder kind
weekendje Shanghai. meerdere LEGO shops, verschillende prijzen. Die bij Disneyland is iets van 10% duurder dan de shop in het centrum. (allen officiele LEGO shops, waarvan 2 claimen de grootste in azie te zijn.
de 10220 vragen ze RMB 1199 / 1299 voor.
Net maar gehaald bij In's Point in HK voor HKD 630.
LEGO zet vol in op China maar de prijzen zijn nou niet echt super.
grappig trouwens dat je de LEGO Discovery centre niet in mag zonder kind
Voor dit jaar niet meer mogelijk bij Lego. Voor aankomend jaar een Lego Store bezoeken (tijdens de dagen dat ze een sticker geven voor een gratis kalender) en daarna opnieuw naar een Lego Store gaan in de periode dat ze uitgedeeld worden. Dit was iig zo vorig jaar en jaar ervoor was met een pasje.himlims_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:59:
[...]
ik begrijp geen duits, maar lijkt me wel leuk een keer een lego kalender te bemachtigen. wat moeten we daar nu voor doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Suli op 05-09-2017 09:14 ]
ik heb nog wel een 2de dichte kalender liggen ergens.. was de bedoeling die weg te geven aan familie, maar dat is er niet van gekomen..himlims_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:59:
[...]
ik begrijp geen duits, maar lijkt me wel leuk een keer een lego kalender te bemachtigen. wat moeten we daar nu voor doen?
"Kijk papa, hij vliegt" *papa kijkt trots toe hoe zoontje met gevaarte van 15 kilo zeult* *struikel struikel* "kijk papa, hij is neergestort" *papa kijkt lijkbleek naar een grote hoop Lego en moet aan het zuurstof*Gim schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:04:
Lego moet uit de doosMF kopen, bouwen en vervolgens aan je 5-jarig zoontje geven. Lego is om mee te spelen
"Papa, ik ben de schotel kwijt" ... "Papa, kijk... die mevrouw in het wit heeft nu een harig gezicht"
Leuk he, als kleine kinderen met grote Lego-bouwwerken spelen (doen ze bij mij thuis ook hoor
ik lees er hier (vaak achteraf) over, of moet ervoor naar duitsland, of betaal veel te veel via bricklink.mschol schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:18:
[...]
ik heb nog wel een 2de dichte kalender liggen ergens.. was de bedoeling die weg te geven aan familie, maar dat is er niet van gekomen..
lijkt me leuk keer (kerst?)kalander te bemachtigen.
veel vouchers op de kalender zijn inmiddels niet meer geldig natuurlijk (het is een 2017 kalender) maar je moet ze wel inwisselen in een store.. dus daar moet je wel voor naar duitsland of belgiehimlims_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:19:
[...]
ik lees er hier (vaak achteraf) over, of moet ervoor naar duitsland, of betaal veel te veel via bricklink.
Lego to axe 1,400 jobs
Er zijn vast een heleboel leuke setjes verschenen de laatste tijd en de AFOL-groep kan daar best mee worden aangeboord, maar ondertussen....Lego has announced plans to cut 1,400 jobs before the end of the year after the first drop in sales in more than a decade.
The Danish toymaker said the cuts amounted to 8% of its global workforce. Revenue fell 6% in the first half of 2017 to 14.9bn Danish krone (£1.8bn).
Ik heb de MF al van TFA, daar wil ik, hoe groot fan ik ook ben, deze niet bij te hebben. De UCS dingetjes zijn me echt net iets te gortig in prijs *zegt de persoon die nog steeds de Porsche wil aanschaffen*triple__vince schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:56:
Vandaag in Wijnegem de ucs mf mogen aanschouwen. Wat een gave set, een must have voor elke SW fanatic!! Hij maakt echt indruk. Gelukkig maar dat ik zelf geen SW verzamel.. mijn beurs is toch echt te klein voor deze set...
[afbeelding]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Maar de Porsche komt af en toe 'voordelig' voorbijElectricHead schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:34:
[...]
Ik heb de MF al van TFA, daar wil ik, hoe groot fan ik ook ben, deze niet bij te hebben. De UCS dingetjes zijn me echt net iets te gortig in prijs *zegt de persoon die nog steeds de Porsche wil aanschaffen*
maar dat is maar een mini dingetjeElectricHead schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:34:
[...]
Ik heb de MF al van TFA, daar wil ik, hoe groot fan ik ook ben, deze niet bij te hebben. De UCS dingetjes zijn me echt net iets te gortig in prijs *zegt de persoon die nog steeds de Porsche wil aanschaffen*
Ik snap het tentoonstellen van Lego niet. Het is niet uniek, het is niet persoonlijk, er zit geen noemenswaardig verhaal aan vast, ...Guardian1980 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:18:
[...]
"Kijk papa, hij vliegt" *papa kijkt trots toe hoe zoontje met gevaarte van 15 kilo zeult* *struikel struikel* "kijk papa, hij is neergestort" *papa kijkt lijkbleek naar een grote hoop Lego en moet aan het zuurstof*
Leuk he, als kleine kinderen met grote Lego-bouwwerken spelen (doen ze bij mij thuis ook hoor)
In huize Rukapul wordt gebouwde Lego gewoon mee gespeeld door de 2-6 jarigen. De Brickbank heeft een tijdje in de woonkamer gestaan, de bucket wheel excavator staat er nu en zo af en toe worden de treinen van papa uitgestald.
Schade wordt een beetje hersteld en losse onderdelen in een bak gemikt. Dat komt wel een keer goed als een model helemaal nieuw wordt opgebouwd. Een paar modellen zoals de VW bus en kever staan opgebouwd in een bak, maar die stop ik binnenkort in een Ikea ziplock om later eens te laten bouwen.
Lego is om mee te spelen. en de dozen mik ik weg
Dit is uiteraard subjectief, maar ik vind dat je niet teveel moeite moet doen om zo'n kalender te bemachtigen. Zoals mschol al zei, je moet in de eerste plaats telkens naar zo'n Lego store rijden om de vouchers in te wisselen (en dus eventueel aan extra voorwaarden voldoen qua aankopen). Daarbij zijn de extra spullen die je krijgt niet echt wereldschokkend exclusief of zo. Hier heb je een overzicht van wat er dit jaar aangeboden werd:linkhimlims_ schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:19:
[...]
ik lees er hier (vaak achteraf) over, of moet ervoor naar duitsland, of betaal veel te veel via bricklink.
Ik wil niet teveel zeuren over deze kalender, per slot van rekening zijn het extra goodies die je krijgt, en die zijn altijd meegenomen. Alleen zou ik niet echt speciaal gaan rijden voor een sleutelhanger, wenskaartje met een paar bricks of een paspoort...
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Gewoon omdat je het mooi decoratief vind in je interieur?Rukapul schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:50:
[...]
Ik snap het tentoonstellen van Lego niet. Het is niet uniek, het is niet persoonlijk, er zit geen noemenswaardig verhaal aan vast, ...
En wie zegt dat het niet persoonlijk is? Misschien heeft iemand wel hele goede herinneringen aan een tijd met een VW Bus of weet ik veel en uit dat met een Lego model ervan.
Het hele verzamelen an sich kan al aan iemands begrip voorbij gaan. Waarom postzegels verzamelen van landen waar je nooit bent geweest en die je ook nooit gaat of kunt gebruiken?
Ermee doen wat je ermee wil doen
Mijn SSD die een prominente plek heeft in de woonkamer (geen kinderen
) trekt wel echt veel bekijks van iedereen die binnenkomt. Vrienden familie en servicemonteurs. Lego fan of niet, iedereen staat vol vrbazing te kijken naar een Lego set van ruim een meter lengte.
Het is gewoon leuk om daar dan een verhaaltje bij te vertellen
Het is gewoon leuk om daar dan een verhaaltje bij te vertellen
Veel verbazen zich erover dat de BWE in de woonkamer staat en vragen of ik die helemaal zelf heb gemaakt.. ondanks dat ze weten dat Lego gewoon met handleiding wordt geleverd..
Doe m'n best. BB8 is binnen. Blijkbaar vond de DHL meneer (meestal mannen) toch iemand met mijn achternaam thuis, want ik blijk voor ontvangst getekend te hebben.Gim schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:03:
http://www.nu.nl/beurs/49...400-banen-wereldwijd.html
We moeten toch meer LEGO kopen!
Ik woon in een appartementen complex, denk dat ie het pakket na binnen gelaten te zijn gewoon voor de deur gedumpt heeft.
Altijd lachen met die DHL bezorgers....
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
@Eppo © Nou, blij dat ik in elk geval niet geannuleerd heb. Zie dat zowel mijn bestelde old fishing store als die mini figuren niet meer beschikbaar zijn. Nog steeds afwachten of ik nu mijn bestelling krijg, gezien de huidige status. Aangezien ik redelijk vroeg besteld heb en de artikelen nog lange tijd erna aangeboden werden ga ik er vanuit dat wel goed komt.
Jij bent dapper, zelf woon ik ook in een appartement en no way dat ik hier iets laat leveren. Dat komt door het verhaal wat jij hier schetst.loekf2 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:11:
[...]
Doe m'n best. BB8 is binnen. Blijkbaar vond de DHL meneer (meestal mannen) toch iemand met mijn achternaam thuis, want ik blijk voor ontvangst getekend te hebben.
Ik woon in een appartementen complex, denk dat ie het pakket na binnen gelaten te zijn gewoon voor de deur gedumpt heeft.
Altijd lachen met die DHL bezorgers....
Waarom moet iets uniek en persoonlijk zijn of een verhaal aan vast zitten om in de vitrinekast te staan? Hier staat het in een vitrinekast omdat ik dat gewoon mooi vind, verder niks. Onder andere: Wall-E, m'n Helicarrier, Tumbler, Jeroen Ottens' DB11 en dan nog een Ikea Detolf met alle Creator auto's. Gewoon omdat ik het mooi vind. Sommige mensen gooien hun kasten vol servies of kristal, vaak ook niet eens omdat het uniek zou zijn of dat er een verhaal achter zit, gewoon omdat het mooi staat, dat doe ik met Lego.Rukapul schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:50:
[...]
Ik snap het tentoonstellen van Lego niet. Het is niet uniek, het is niet persoonlijk, er zit geen noemenswaardig verhaal aan vast, ...
Ben het wel met je eens dat Lego er is om mee te spelen en dat doe ik nog regelmatig met die dingen
ik heb ze al genoeg gespekt, wil het wat rustiger aan gaan doen...Gim schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:03:
wil ook voor de verandering wel eens wat verder weg op vakantie..
Denemarken schijnt heel mooi te zijnmschol schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:07:
[...]
ik heb ze al genoeg gespekt, wil het wat rustiger aan gaan doen...
wil ook voor de verandering wel eens wat verder weg op vakantie..
True True, bij ons "claimt" mijn zoontje gewoon de set. Ik probeer er alleen voor te zorgen dat er niets kwijtraakt. Over het algemeen hebben de modulars op een gegeven moment geen interieur meer. Dat is dan namelijk gesloopt.Rukapul schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:50:
[...]
In huize Rukapul wordt gebouwde Lego gewoon mee gespeeld door de 2-6 jarigen. De Brickbank heeft een tijdje in de woonkamer gestaan, de bucket wheel excavator staat er nu en zo af en toe worden de treinen van papa uitgestald.
Schade wordt een beetje hersteld en losse onderdelen in een bak gemikt. Dat komt wel een keer goed als een model helemaal nieuw wordt opgebouwd. Een paar modellen zoals de VW bus en kever staan opgebouwd in een bak, maar die stop ik binnenkort in een Ikea ziplock om later eens te laten bouwen.
De dozen wordt om onduidelijke reden bewaard door mijn vrouw.
Meisjes van 2 vinden het erg leuk om hoofddeksels te wisselenRareGast schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:41:
[...]
True True, bij ons "claimt" mijn zoontje gewoon de set. Ik probeer er alleen voor te zorgen dat er niets kwijtraakt. Over het algemeen hebben de modulars op een gegeven moment geen interieur meer. Dat is dan namelijk gesloopt.

Mijn zoontje van krap 1.5 vermaakt zich ook prima door helmpjes e.d. van minifigs af te halen en terug (proberen) te doen. Wel een beetje opletten, maar tot nu toe eet hij het nog niet opRukapul schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:45:
[...]
Meisjes van 2 vinden het erg leuk om hoofddeksels te wisselenDaar klopt dus niets meer van inmiddels.
Mocht je om onduidelijke reden toch je LEGO willen verkopen, dan verkoopt het beter wanneer je het instructie boekje en de doos er nog bij hebt. Er zijn zelfs mensen die de lege dozen verkopenRareGast schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:41:
De dozen wordt om onduidelijke reden bewaard door mijn vrouw.

M'n oudste mag gerust met de modulars spelen; leuke verhaaltjes bedenken bij de setting. We willen zo samen ook een soort van filmpje gaan maken. Zo speelt ze ook met haar eigen friends/elves sets. M'n jongste (2) is nog te jong voor LEGO om zonder constante toezicht mee te spelen, maar speelt enthousiast met zijn LEGO DUPLO.
Het wisselen van friends/elves haar e.d. komt me bekend voor. Dat hoort erbij
Sets zoals de VW bus en kever. Die eigenen zich minder om mee te spelen. Past qua schaal ook niet bij de mini-figuren. En de VW bus is wat fragiel qua dak, dus zie dat meer als echte display modellen. Spelen beperkt zich tot (op)bouwen.
Eind van het jaar wordt een begin gemaakt met Winter Village; dat wordt samen bouwen en daarna bij de kerstboom of elders waar het leuk staat in de woonkamer. Het draagt dan als z'n eigen steentje bij aan de kerstdecoratie, maar kerstdecoratie waar ook mee gespeeld kan worden. In januari zal deze echter wel opgeborgen worden.
Dus mjah, hangt van de set af
Ik heb Assembly Square en het Detective-bureau staan, mooie modulars en leuke lego. Voor mij was het bouwen het leukste, mijn kinderen kunnen deze modules naast elkaar op de grond zetten en er zo hele verhalen mee maken en spelen. Uiteraard zal een enkel los deeltje zoals een hond of croissant misschien ergens anders opduiken of verloren gaan, maar de Modulars zijn IMO indrukwekkend stevig zodat die basis wel heel blijft.Gim schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:41:
M'n oudste mag gerust met de modulars spelen; leuke verhaaltjes bedenken bij de setting. We willen zo samen ook een soort van filmpje gaan maken. Zo speelt ze ook met haar eigen friends/elves sets. M'n jongste (2) is nog te jong voor LEGO om zonder constante toezicht mee te spelen, maar speelt enthousiast met zijn LEGO DUPLO.
Voor de wat langere termijn wil ik verlichtingssetjes kopen en inbouwen, zodat de modulars ergens in donkere hoeken de kamer kunnen opleuken met leuke uitlichten. Maar eenmaal geinstalleerd is zo'n set niet meer bruikbaar voor kinderen om mee te spelen.
Een doos lego kopen en kinderen verbieden ermee te spelen is ook weer zoiets.
Moeten ze toch met originelere en leuke(re) sets komen ipv: groot, groter, nog groter, nog veel groter, ...Gim schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:03:
Verwijderd
helemaal mee eens, lego is om mee te spelen en lege dozen zijn oud papier (hoewel er wel heel idiote prijzen worden gevraagd voor sommige lege dozen)Rukapul schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:50:
[...]

De Duplo poppetjes passen er wel in, desnoods met een beetje kracht zettenGim schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:41:
[...]
Sets zoals de VW bus en kever. Die eigenen zich minder om mee te spelen. Past qua schaal ook niet bij de mini-figuren. En de VW bus is wat fragiel qua dak, dus zie dat meer als echte display modellen. Spelen beperkt zich tot (op)bouwen.

Is hier al paar keer voorgekomen dat er een hele colonne Lego autootjes op de rails staat, daar kom je dan pas achter als de trein van de tafel is gevallen

Gelukkig kan het tegen een stootje
Ik hoop op leuke Technic sets in courante kleuren. Die van dit jaar vind ik gewoon niet mooi.chrisO schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:55:
[...]
Moeten ze toch met originelere en leuke(re) sets komen ipv: groot, groter, nog groter, nog veel groter, ...
Die kleine zijn te simplistisch en de grote zijn lelijk blauw. Dan heb je een doos met veel blauw wat weer totaal niet past bij de andere kleuren. Dat mixed voor geen meter.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Lego met of zonder doos is nauwelijks een verschil qua waarde. Het enige dat het wel een beetje laat zien is dat de persoon zuinig was op het spul of niet, maar dat kan je ook zien aan de staat van de handleiding en of de stickers zijn gebruikt of niet. Zie regelmatig sets verkocht worden voor meer/net zoveel zonder doos dan met, puur omdat de staat van de Lego zelf beter was.Gim schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:41:
[...]
Mocht je om onduidelijke reden toch je LEGO willen verkopen, dan verkoopt het beter wanneer je het instructie boekje en de doos er nog bij hebt. Er zijn zelfs mensen die de lege dozen verkopenDe zakjes bewaren gaat mij echt te ver. De dozen, die ik openmaak, maak ik plat zodat ze niet onnodig veel ruimte in beslag nemen.
Sommige dozen bewaar ik wel (inclusief open zakjes), maar de meeste gaan gewoon bij het karton. Die 2-10 euro die de meeste ervan opbrengen op bricklink is me de moeite niet waard.
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 05-09-2017 17:35 ]
De afgelopen paar jaar heb ik ook nauwelijks meer Lego gekocht, enkel vorig jaar de kerstsets en een 60051 passenger train om de kersttrein te laten rijden. Terwijl ik toch echt nog regelmatig kijk wat er is en ik een heus verlanglijstje heb. Veel sets wil ik wel kopen, maar ik vind ze simpelweg te duur. Ik lees dat er te weinig omzet en winst wordt gemaakt, maar je kunt naar mijn idee beter 10 sets voor 150 Euro verkopen dan 5 sets voor 200 Euro als de productiekosten slechts een klein gedeelte van de prijs uitmaken.Gim schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:03:
Lijstje welke ik graag zou kopen tegen pakweg 3/4e van de Brickwatch prijzen:
71042 Silent Mary
10242 Mini Cooper
10258 London Bus
21310 Old fishing store
10259 Christmas train station
Allemaal (nog) niet gekocht. Enkele zal ik er ook wel kopen, waarschijnlijk de mini als eerste aangezien die binnenkort waarschijnlijk uit de verkoop gaat.
Om een vergelijking te maken, de 71042 Silent Mary, die kost als goedkoopste nu 190 Euro. 6 Jaar geleden heb ik het grooste piratenschip ooit, de 10210 Imperial Flagship gekocht voro 160 Euro. Die set is echt veel, véél indrukwekkender naar mijn idee. De 4195 Queen Anne's Revenge en 4184 Black Pearl waren ook een stuk goedkoper en ook allebei uit de PotC serie.
Lego zal nooit goedkoop worden, maar op dit moment is het naar mijn idee te duur.
2 tot 10 euro louter voor de doos, vind ik toch wel significant de moeite. Maar ik neem aan dat het dan om grote/dure sets gaat.AppieNL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:33:
[...]
Die 2-10 euro die de meeste ervan opbrengen op bricklink is me de moeite niet waard.
Hier bewaar ik toch ook zoveel mogelijke dozen van ons zoontje. Plaats genoeg op de zolder. Al begint het snel op te lopen (heeft ondertussen al >50 sets).
Hier is BB-8 vanmiddag ook bezorgd
En over het 'tentoonstellen'; mijn hele appartement staat vol
Klein technisch in de vensterbank, leuk voor de buurtkinderen. Groot technisch op de planken voor, Star Wars achter. Modulars en ander spul overal en nergens.. Meeste mensen vinden het leuk, sommigen kijken me aan alsof ik gek ben (en dat klopt..)
Mijn huisje, mijn gedoe.

En over het 'tentoonstellen'; mijn hele appartement staat vol
Mijn huisje, mijn gedoe.
Waar een wil is, is een stopcontact....
80% zit dichter bij de 2 euro (ook grote dozen) dan de 10, dus ja, niet de moeite imo. Mensen betalen dan meer voor de verzending dan de doos. En het verkoopt nauwelijks, dus je zit heel lang met die ruimte slurper.Twixie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:38:
[...]
2 tot 10 euro louter voor de doos, vind ik toch wel significant de moeite. Maar ik neem aan dat het dan om grote/dure sets gaat.
Hier bewaar ik toch ook zoveel mogelijke dozen van ons zoontje. Plaats genoeg op de zolder. Al begint het snel op te lopen (heeft ondertussen al >50 sets).
[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 05-09-2017 18:30 ]
dozen kan je gewoon platvouwen zonder ze te beschadigen he?AppieNL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:28:
[...]
80% zit dichter bij de 2 euro (ook grote dozen) dan de 10, dus ja, niet de moeite imo. Mensen betalen dan meer voor de verzending dan de doos. En het verkoopt nauwelijks, dus je zit heel lang met die ruimte slurper.
enkele uitzonderingen daarop zijn wat technic sets met plastic inlay
No shit. Helaas gaat dat niet op voor de dozen die richting de 10 euro gaan (of uberhaupt boven de 5 euro) zoals de 9398, 8110, 8043 en uiteraard de Porsche. Je kan de oude flagship dozen wel plat maken (Porsche geen idee, de interne doosje lijkt me geen probleem), maar dan moet je ze weer opnieuw lijmen, wat je vast blijft zien en dus niet ten gunste komt van de waarde.
Daarom. Van de grotere/specialere sets heb ik de doos plat gevouwen en op een plekje op zolder weggelegd waar de ruimte toch te klein is voor iets anders. Doosjes zoals die van Wall e zijn overigens gewoon intact. Maar dat soort doosjes is op een hand te tellen.mschol schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:34:
[...]
dozen kan je gewoon platvouwen zonder ze te beschadigen he?
enkele uitzonderingen daarop zijn wat technic sets met plastic inlay
Ach ja maakt verder ook niet uit. Ieder zijn eigen ding
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 05-09-2017 19:07 ]
Ik heb de dozen van al mijn modulars nog, maar meer voor het opruimen-aspect. Binnenkort gaan er een aantal in gripzakjes terug in de doos, boekjes erbij, plakbandje en opruimen maar. Kan ik eindelijk eens mijn Assembly square bouwen, daar is nu geen ruimte voor.
Die Porsche heb ik dan weer wel...ElectricHead schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:34:
[...]
ik heb speciaal dozen gekocht die wat minder loze ruimte hadden, dan kan je wat meer kwijt op een klein oppervlakte..sus schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:39:
Ik heb de dozen van al mijn modulars nog, maar meer voor het opruimen-aspect. Binnenkort gaan er een aantal in gripzakjes terug in de doos, boekjes erbij, plakbandje en opruimen maar. Kan ik eindelijk eens mijn Assembly square bouwen, daar is nu geen ruimte voor.
Toch klopt het niet helemaal wat je zegt. Wellicht is het qua omzet beter om er 10 te verkopen a 150 euro, qua winstmarge is het toch een stuk beter om er 5 a 200 te verkopen. Stel dat de totale kosten voor een dergelijke set 120 euro zijn. Bij een verkoopprijs van 150 heb je dan 300 winst, bij een verkoopprijs van 200 heb je 400 winst. Bij een kostenniveau van 100 zou het gelijk zijn.GH45T schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:35:
[...]
De afgelopen paar jaar heb ik ook nauwelijks meer Lego gekocht, enkel vorig jaar de kerstsets en een 60051 passenger train om de kersttrein te laten rijden. Terwijl ik toch echt nog regelmatig kijk wat er is en ik een heus verlanglijstje heb. Veel sets wil ik wel kopen, maar ik vind ze simpelweg te duur. Ik lees dat er te weinig omzet en winst wordt gemaakt, maar je kunt naar mijn idee beter 10 sets voor 150 Euro verkopen dan 5 sets voor 200 Euro als de productiekosten slechts een klein gedeelte van de prijs uitmaken.
Het is een lastig economisch spelletje om die combinatie te laten maximaliseren. Maar mijn idee is dat het kostenniveau van Lego intern te hoog is waardoor de marges tegenvallen, vandaar de ontslagen
Ik dacht dat Lego er wel beter voorstond dan 15 jaar geleden. Ze brengen in ieder geval nu leukere sets uit. De creator line, met de 3-in-1 huisjes zijn echt wel mooi. 15 jaar geleden, kwamen er helemaal geen huisjes meer uit.
Niet alles vind ik even geslaagd, Superhelden en Star Wars boeien mij helemaal niet. Maar goed, ik pik er uit wat ik leuk vind.
Persoonlijk zou ik het leuk vinden als er weer een "Middeleeuwse" lijn uit kwam. (zoals met de molen, de joust en de huisjes) Toen die erwaren had ik het geld er niet voorover om ze aan te schaffen.
Ook een lijn met steampunk achtige zaken, of de "indiana jones" lijn zou leuk zijn. Maar goed, daar moet natuurlijk wel een commercieel nut achter zitten. (helaas)
Niet alles vind ik even geslaagd, Superhelden en Star Wars boeien mij helemaal niet. Maar goed, ik pik er uit wat ik leuk vind.
Persoonlijk zou ik het leuk vinden als er weer een "Middeleeuwse" lijn uit kwam. (zoals met de molen, de joust en de huisjes) Toen die erwaren had ik het geld er niet voorover om ze aan te schaffen.
Ook een lijn met steampunk achtige zaken, of de "indiana jones" lijn zou leuk zijn. Maar goed, daar moet natuurlijk wel een commercieel nut achter zitten. (helaas)
DHL bezorger had de doos (wel een flinke moet ik zeggen) dus gewoon voor de deur "gepleurd". Ik vond de "VIP" poster nou niet echt speciaal. Soort bedrukt stuk karton met de nieuwe Millenium Falcon uitgebeeld. De 1st order mini walker nog niet in elkaar gezet, die gaat naar m'n neefje.
In elkaar zetten is toch wel een uur of drie a vier voor nodig. Geen klachten over de beschrijving. Wat "highlights":
- Zes zakken met inhoud. Is goed over nagedacht. Eerste zak is de "core" (draai mechanisme voor hoofd, las arm). Tweede is de onderkant, derde linkerkant en rechter kant, dan bovenkant, hoofd en staander.
- Er zitten dus twee draai knoppen in de zijkanten links en rechts. De ene laat het hoofd van BB8 wiebelen en draaien, de ander duwt een arm naar buiten met een soort las apparaat (vlam).
- Het mechanisme voor de arm vind ik niet 100% perfect. Bij mij bleef ie eerst wat hangen bij het naar buiten drukken. Kwestie van alles goed aandrukken. Wel jammer dat het deurtje waar de arm achter zit wel open geduwd wordt, maar niet weer dichtgetrokken.
- Mechanisme voor het hoofd is wel goed bedacht (tandwielen en elastiekje voor de wiebel).
- Jammer dat BB8 niet kan rollen of rijden, maar blijft lastig om iets perfects ronds te bouwen met Lego.
[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 06-09-2017 08:19 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
in de komende 3 dagen ga ik een keer naar de lego store london, 
ik ben benieuwd hoe die is.
[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 06-09-2017 08:36 ]
Alles van LEGO leuk vinden zou ook een financiële hel worden. Veel niet interessant vinden bespaard een hoop geldRareGast schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:54:
Ik dacht dat Lego er wel beter voorstond dan 15 jaar geleden. Ze brengen in ieder geval nu leukere sets uit. De creator line, met de 3-in-1 huisjes zijn echt wel mooi. 15 jaar geleden, kwamen er helemaal geen huisjes meer uit.
Er was al een Indiana Jones lijn, maar die ken je dan denk ik al. Ik zag daar nog een paar setjes van staan onlangs; de motor-met-zijspan en de vliegtuigachtervolging van The Last Crusade. Beide geinige setjes en goed bekend van de film. Denk dat er al een nieuwe film aan te pas moet komen wil er een nieuwe Indiana Jones lijn komen.
Steampunk; denk daarmee gelijk aan de anime Steamboy. Wat voor soort set zou je dan graag zien? Een leuke, geslaagde set gebaseerd op een Anime klassieker zou ik wel welkom heten, of het nu steampunk is of niet. Wel een paar MOCs gezien van de rode motor uit Akira; lijkt me leuk om eens na te bouwen.
Aah, ik zie net dat mijn Saturn V order op in progress staat. Woohoo, dat beschouw ik als een goed teken.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Ik ben benieuwd hoe de City lijn nu loopt. Ze hebben de laatste jaren nogal gezocht thema's met uitgesproken modellen. Ook zijn denk ik weinig mensen geneigd een veerpont te kopen. De Creator serie vind ik veel beter geslaagd met 3-in-1 modellen. Wel heb ik het idee dat er nu veel meer sets zijn en er ook veel meer sets wisselen.
Wellicht lopen de kosten door de kleurenfrenzy ook wat uit de hand? Vroeger baalde ik weleens dat er geen groene of oranje blokjes waren, maar nu heb je een kleurenwaaier nodig met welke kleur groen je bedoelt.
Wellicht lopen de kosten door de kleurenfrenzy ook wat uit de hand? Vroeger baalde ik weleens dat er geen groene of oranje blokjes waren, maar nu heb je een kleurenwaaier nodig met welke kleur groen je bedoelt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Na even een tijdje (zomervakantie) rustig aan gedaan te hebben ben ik september goed begonnen met aankopen! 
- Saturn V is afgelopen zaterdag eindelijk veilig en onbeschadigd aangekomen.
- BB-8 set meteen op 1 september besteld en zaterdag ontvangen.
- Krennic's Imperial Shuttle gaat er volgens de geruchten uit (eind) dit jaar, dus toch nog maar besteld voor mijn Star Wars collectie (aanbieding bij Bol.com)
- Destiny's Bounty was 100 GBP bij Amazon UK dus ook maar besteld.
Ik heb voor mezelf de limiet gesteld dat ik maar één set per maand mag bouwen, om m'n Lego-verslaving nog enigszins in de hand te houden, ha ha. Dus deze maand ga ik eerst maar eens BB-8 bouwen.
- Saturn V is afgelopen zaterdag eindelijk veilig en onbeschadigd aangekomen.
- BB-8 set meteen op 1 september besteld en zaterdag ontvangen.
- Krennic's Imperial Shuttle gaat er volgens de geruchten uit (eind) dit jaar, dus toch nog maar besteld voor mijn Star Wars collectie (aanbieding bij Bol.com)
- Destiny's Bounty was 100 GBP bij Amazon UK dus ook maar besteld.
Ik heb voor mezelf de limiet gesteld dat ik maar één set per maand mag bouwen, om m'n Lego-verslaving nog enigszins in de hand te houden, ha ha. Dus deze maand ga ik eerst maar eens BB-8 bouwen.
Ik (lees stiekem al ff mee) moet zeggen dat ik city heel leuk vind voor mijn zoontje dus als ik iets koop is het vooral city. Maar die ijsthema's die ze hadden en nu die vulkaan dingen spreekt mij helemaal niet aan, ben meer van een boot een auto brandweerkazerne heb ik liggen voor sinterklaas. En "vroeger" zeg 15-20 jaar geleden had je ook altijd van die setjes met bomen en plantjes enzo maar dat is helemaal niet meer. Trein staat wel op het lijstje, zoon is idolaat en vroeger vond ik de treinen altijd fantastisch (al hadden we ze niet). starwars enzo heb ik niets mee.... wel vorig jaar de kersttrein voor om de kerstboom te laten rijden.... en Disney kasteel vind ik ook heel leuk (en te duur misschien bedenk ik me nog eens)
Mijn zoontje (4jr) heeft de veerpont en de ervaring leert dat kinderen overal meespelen. De auto's worden op de veerpont gezet en er weer vanaf gehaald. Het is weer eens wat anders.Señor Sjon schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:18:
Ik ben benieuwd hoe de City lijn nu loopt. Ze hebben de laatste jaren nogal gezocht thema's met uitgesproken modellen. Ook zijn denk ik weinig mensen geneigd een veerpont te kopen. De Creator serie vind ik veel beter geslaagd met 3-in-1 modellen. Wel heb ik het idee dat er nu veel meer sets zijn en er ook veel meer sets wisselen.
De City line is goed te combineren met de huisje van Creator.
Mijn zoontje reageerde ook enthousiast op filmjes van het jungle thema.
De City-lijn is de lijn die mijn zoontje het leukste vind, met name de politie/brandweer thema'sSeñor Sjon schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:18:
Eén set per maand bouwen is geen garantie tegen het kweken van een 'backlog' met een serie dozen op een plank of rek?Haay schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:21:
HahahaKapoen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:37:
[...]
Eén set per maand bouwen is geen garantie tegen het kweken van een 'backlog' met een serie dozen op een plank of rek?
Klopt. Die backlog heb ik inderdaad al ja. En dat terwijl ik me toch voornamelijk beperk tot Creator Expert (Modulars en Cars), Star Wars, en Ideas. Maar ja, er zijn dit jaar al zo veel mooie sets uitgekomen!Kapoen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:37:
Eén set per maand bouwen is geen garantie tegen het kweken van een 'backlog' met een serie dozen op een plank of rek?
Dat is dan toch een flinke stapel: Assembly Square, Saturn V, Old Fishing Store, Engelse bus, BB-8, MF....Haay schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:59:
[...]
Klopt. Die backlog heb ik inderdaad al ja. En dat terwijl ik me toch voornamelijk beperk tot Creator Expert (Modulars en Cars), Star Wars, en Ideas. Maar ja, er zijn dit jaar al zo veel mooie sets uitgekomen!
Ha ha ha, van de Creator Expert Modulars heb ik zelfs Brick Bank van 2016 nog niet eens gekocht! Laat staan Assembly Square van dit jaar.Gim schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:19:
Dat is dan toch een flinke stapel: Assembly Square, Saturn V, Old Fishing Store, Engelse bus, BB-8, MF....
Old Fishing Store zal ik wel eens op de kop tikken wanneer die in een goede aanbieding is. Hij wordt verkocht door TRU (NL) dus als ze een keer korting op LEGO hebben dan is die zeker interessant om dan te kopen.
Engelse bus moet ik ook nog steeds een keer kopen, maar ook daar heb ik geen haast mee en wacht wel op een goede aanbieding.
Het voordeel van een backlog hebben is dat je genoeg voorraad hebt om aan je 'Lego bouwen behoefte' te voldoen en rustig te wachten tot bepaalde sets van je verlanglijstje in de aanbieding zijn.
Overigens is met de lage pond/euro koers sinds Brexit de Assembly Square ook erg interessant om in Londen te kopen (als je daar toevallig toch heen gaat). 180 GBP, dus minder dan €200 daar!
Neem vooral een fototoestel mee om foto's te nemen van het interieur zou ik zeggen. Heel veel mooie ontwerpen en mozaïeken zijn er te zien. Hopelijk hoef je niet aan te schuiven om binnen te mogen, maar dat zal wel niet aangezien het nu wat rustiger zal zijn qua toerisme ginds.mschol schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:36:
in de komende 3 dagen ga ik een keer naar de lego store london,
Ik was vorig jaar al lichtjes aan het panikeren toen ik met mijn oogst aan Lego dozen op de Eurostar moest, en dat waren allemaal middelmatige en kleine dozen. Ik vraag me af hoe je zo'n modular of andere grote set moet meesleuren zonder deze te beschadigen tegen dat je thuis bent (en niet met de auto gaat)...Haay schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:26:
Overigens is met de lage pond/euro koers sinds Brexit de Assembly Square ook erg interessant om in Londen te kopen (als je daar toevallig toch heen gaat). 180 GBP, dus minder dan €200 daar!
Oplossing is dus duidelijk: met eigen auto op de boot naar Engeland, zodat je ruimte in de kofferbak hebt.Kapoen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:08:
Ik was vorig jaar al lichtjes aan het panikeren toen ik met mijn oogst aan Lego dozen op de Eurostar moest, en dat waren allemaal middelmatige en kleine dozen. Ik vraag me af hoe je zo'n modular of andere grote set moet meesleuren zonder deze te beschadigen tegen dat je thuis bent (en niet met de auto gaat)...
ik heb hier vooral een zooi starwars dozen in backlog liggen: tie fighter, sandcrawler, Slave I; en dan komt de nieuwe MF er ook bij
Hoeveel ruil je dan eigenlijk in van je prijsvoordeel met de wisselkoersen? Zelf heb ik de beschikking over gratis tickets voor de Eurostar en ik woon niet al te ver van een terminal dus dat is voor mij de logische optie.Haay schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:11:
[...]
Oplossing is dus duidelijk: met eigen auto op de boot naar Engeland, zodat je ruimte in de kofferbak hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 06-09-2017 16:17 ]
Lego Stores krijgen al die mooie Lego doosjes aangeleverd in verzenddozen, Waar doorgaans 2 a 4 dozen inzitten, Meer bij hele kleine sets uiteraard.Kapoen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:08:
Ik was vorig jaar al lichtjes aan het panikeren toen ik met mijn oogst aan Lego dozen op de Eurostar moest, en dat waren allemaal middelmatige en kleine dozen. Ik vraag me af hoe je zo'n modular of andere grote set moet meesleuren zonder deze te beschadigen tegen dat je thuis bent (en niet met de auto gaat)...
Dus ik vermoed dat wanneer je er netjes om vraagt de werknemers vast wel even een doos voor je kunnen pakken of je op zijn minst een flink stuk karton kunnen meegeven. (Mits het niet te druk is uiteraard.)
En bij je hotel en/of een winkeltje op de hoek hebben ze vast wel een rol tape om de boel dicht te plakken.
Kan je de gedane aankopen netjes beschermd mee naar huis nemen zonder dat mensen direct zien wat je meesleept, Op het Lego logo na dan.
Zou het (financieel) niet gewoon interessant zijn om de sets gewoon naar je zelf te versturen? Zeker als je alleen maar een weekend of een dag of 2-3 in london bent ?Ik was vorig jaar al lichtjes aan het panikeren toen ik met mijn oogst aan Lego dozen op de Eurostar moest, en dat waren allemaal middelmatige en kleine dozen. Ik vraag me af hoe je zo'n modular of andere grote set moet meesleuren zonder deze te beschadigen tegen dat je thuis bent (en niet met de auto gaat)...
Tja, er speciaal voor naar Londen gaan diept natuurlijk niet of nauwelijks op als je de kosten van de boot, benzine, parkeren, etc. nog bij op moet tellen.Kapoen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:16:
Hoeveel ruil je dan eigenlijk in van je prijsvoordeel met de wisselkoersen? Zelf heb ik de beschikking over gratis tickets voor de Eurostar en ik woon niet al te ver van een terminal dus dat is voor mij de logische optie.
Maar... als je toch toevallig naar London gaat (omdat je partner bv. een lang weekend of midweek Londen met je wil doen), dan biedt dat perspectief!
Ga ik dus toevallig binnenkort naar de VS... Zou dat nog een hoop schelen? Waar ik naartoe ga, zit namelijk ook een Lego store, maar ook (uiteraard) vele Walmarts...Haay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:12:
[...]
Tja, er speciaal voor naar Londen gaan diept natuurlijk niet of nauwelijks op als je de kosten van de boot, benzine, parkeren, etc. nog bij op moet tellen.
Maar... als je toch toevallig naar London gaat (omdat je partner bv. een lang weekend of midweek Londen met je wil doen), dan biedt dat perspectief!
Dozen laat ik evt. achter.
En dan meerdere sets en ongenummerde zakjes, allemaal bij elkaar. Wordt dan uitdagend bouwenpixels66 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:05:
Dozen laat ik evt. achter.
Wij zijn net terug van London en de prijzen van Lego vielen dik tegen, al zijn we misschien niet op de juiste plaatsen geweest (Lego Store Leicester Square, Hamleys, en ook een doos bij Mme Tussauds die verbazend genoeg goedkoper was dan de eerste twee). We hadden uiteindelijk een doos of 7 terug mee (zoontje was meeHaay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:12:
[...]
Tja, er speciaal voor naar Londen gaan diept natuurlijk niet of nauwelijks op als je de kosten van de boot, benzine, parkeren, etc. nog bij op moet tellen.
Ja, je moet dan ook echt de specifieke krenten uit de pap halen. De sets die door LEGO in ponden geprijsd werden op het moment dat de pond hoog stond en dus destijds een lagere pond-prijs kregen.Twixie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:07:
Wij zijn net terug van London en de prijzen van Lego vielen dik tegen, al zijn we misschien niet op de juiste plaatsen geweest (Lego Store Leicester Square, Hamleys, en ook een doos bij Mme Tussauds die verbazend genoeg goedkoper was dan de eerste twee). We hadden uiteindelijk een doos of 7 terug mee (zoontje was mee), en die waren bijna allemaal goedkoper hier te vinden, ondanks de historisch lage Pond.
Ik noem bv. 10255 Assembly Square. €259,99 (NL), €239,99 (Duitsland), £179,99 (~ €197). Toen LEGO de verkoopprijs voor Assembly Square bepaalde stond de GBP op iets van 1:1,35 en kwam de UK prijs ongeveer vergelijkbaar uit met Duitsland. Met de huidige koers is £ 179,99 een koopje waarvoor je het hier in NL/Duitsland niet snel vindt.
Geldt idem voor de nieuwe UCS MF met z'n £649,99 prijs. Meer dan €100 goedkoper dan in NL!
En de Ninjago Movie Destiny's Bounty die £109,99 kost in de UK, tegenover €170 in NL.
Maar omgekeerde voorbeelden zijn er ook. Palace Cinema bv. kreeg ooit een prijs van £ 129,99 terwijl de Nederlandse RRP daarvan €139,99 is. Zelfs met de huidige lage pond/euro koers is Palace Cinema nog duurder in de UK.
Wat ik begrepen heb is dat je in de VS met aankopen heel vaak punten-tegoeden (Payback) opspaart en ze verder ook heel veel werken met kortingscouponnen, die gecombineerd vaak tot aanzienlijke kortingen leiden. "Coupon Magic" noemen ze dat.pixels66 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:05:
Ga ik dus toevallig binnenkort naar de VS... Zou dat nog een hoop schelen? Waar ik naartoe ga, zit namelijk ook een Lego store, maar ook (uiteraard) vele Walmarts...
[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 07-09-2017 14:33 ]
Worden de prijzen dan al zover van tevoren bepaald, zoals met de MF die nog moet uitkomen?Haay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:26:
Ja, je moet dan ook echt de specifieke krenten uit de pap halen. De sets die door LEGO in ponden geprijsd werden op het moment dat de pond hoog stond en dus destijds een lagere pond-prijs kregen.
Ik noem bv. 10255 Assembly Square. €259,99 (NL), €239,99 (Duitsland), £179,99 (~ €197). Toen LEGO de verkoopprijs voor Assembly Square bepaalde stond de GBP op iets van 1:1,35 en kwam de UK prijs ongeveer vergelijkbaar uit met Duitsland. Met de huidige koers is £ 179,99 een koopje waarvoor je het hier in NL/Duitsland niet snel vindt.
Geldt idem voor de nieuwe UCS MF met z'n £649,99 prijs. Meer dan €100 goedkoper dan in NL!
En de Ninjago Movie Destiny's Bounty die £109,99 kost in de UK, tegenover €170 in NL.
Dus voordeel met de sets van nu en wellicht pech met de sets die bijv. in 2018 gaan komen. Gelukkig nog genoeg moois tussen het huidige spul

https://www.stonewars.de/...ver-vorverkauf-in-london/
Zo net mijn 1e bestelling bij minifigs.me gedaan 
Kreeg een 10% korting code omdat ik blijkbaar een grote bug had gemeld bij hun? Zelf niet in de gaten gehad dat hij zo groot was, maar alsnog bijna 3 euro korting op mijn bestelling
Kreeg een 10% korting code omdat ik blijkbaar een grote bug had gemeld bij hun? Zelf niet in de gaten gehad dat hij zo groot was, maar alsnog bijna 3 euro korting op mijn bestelling
Volgens mij is dit hier nog niet langs gekomen, maar mochten er nog liefhebbers zijn die hem nog niet hebben ....

Heb hem. Moet alleen nog wat extra onderdeeltjes bestellen voor MOC. Neem aan da dat geen probleem is ook al gaat t model eruit. En... wat extra ruiten om alternatieve film poster stickers op te doenHaay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:01:
Volgens mij is dit hier nog niet langs gekomen, maar mochten er nog liefhebbers zijn die hem nog niet hebben ....
[afbeelding]
Een goed betaalbare modular, zeker als je nog een hoek model nodig hebt. Ziet er van buiten geweldig uit. De limousine parkeer je gewoon om t hoekje
argh twijfel. heb hem eigenlijk niet aangeschaft vanwege dat het weer een hoek is en ik de build niet zo mooi vind.Haay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:01:
[afbeelding]
en twijfel ook meer omdat er een aantal sets uitkomen en zijn uitgekomen die ik ook nog wil aanschaffen.
maar dank voor het bericht
Of voeg hem toe aan je brickwatch. Ik zie Palace Cinema de laatste tijd echt regelmatig voorbij komen met prijswijzigingen. Wellicht dat ie je over de streep kan trekken. Niet dat het moet! Maar ik neem aan dat jij het warenhuis bemachtigd hebt? Toen ie nog in productie was of...? Die heb ik laten varen, omdat ik niks aan 3 hoeken hebleosand schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:20:
[...]
argh twijfel. heb hem eigenlijk niet aangeschaft vanwege dat het weer een hoek is en ik de build niet zo mooi vind.
en twijfel ook meer omdat er een aantal sets uitkomen en zijn uitgekomen die ik ook nog wil aanschaffen.
maar dank voor het bericht
Ikzelf heb één Palace Cinema doos 'op voorraad'. Ben niet heel erg te spreken over het design van de PC, maar wil niet het risico lopen dat ik over enkele jaren toch ineens nog de PC aan mijn Modular straat wil toevoegen en dan dik moet betalen aan een Lego handelaar.Gim schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:37:
Of voeg hem toe aan je brickwatch. Ik zie Palace Cinema de laatste tijd echt regelmatig voorbij komen met prijswijzigingen. Wellicht dat ie je over de streep kan trekken. Maar ik neem aan dat jij het warenhuis bemachtigd hebt? Toen ie nog in productie was of...? Die heb ik laten varen, omdat ik niks aan 3 hoeken hebBen vooral benieuwd of er een nieuw blok modulars komt.
Helaas ben ik te laat uit mijn Dark Ages gekomen om nog de Grand Emporium voor een nette prijs te kunnen kopen. Die vind ik wel mooi en had ik nog graag erbij willen hebben. Maar ja, je moet gewoon accepteren dat je in het leven niet alles kunt hebben wat je zou willen hebben. Let it go....
Wat nieuwe Modulars betreft ... Dit is een vlaggenschip-serie voor Lego, en niet voor niets werd dat gevierd met het 10-jaar bestaan hiervan door de uitgave van de Assembly Square set. Op 1 januari krijgen we dus gewoon weer een nieuwe Modular set om de plek (op het schap) op te vullen die Palace Cinema achter laat.
vandaag langs Leicester square lego store.
ben benieuwd, gister langs westfield city lego store geweest; zowat hetzelfde als wijnegem (alleen was hun MF standaard gebroken en konden ze er dus niks mee in de winkel
ben benieuwd, gister langs westfield city lego store geweest; zowat hetzelfde als wijnegem (alleen was hun MF standaard gebroken en konden ze er dus niks mee in de winkel
Geen idee of deze al eens langsgekomen is:
http://www.mirror.co.uk/n...0-hours-creating-11108034
Vond zelf het effect toch wat tegenvallen voor 800 uur bouwtijd.
www.steamloco.info
Houdt dat in dat hij in de webshop ook op die tijd beschikbaar komt?BamSlam_ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:22:
[afbeelding]Iemand nog in Londen de 13e? De UCS Milennium Falcon gaat dan in de voorverkoop daar.
https://www.stonewars.de/...ver-vorverkauf-in-london/
Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid
13 op 14 september moet je daar zijnCeased2Be schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:57:
[...]
Houdt dat in dat hij in de webshop ook op die tijd beschikbaar komt?
verkopen vast pas vanaf 0:00
vraag me vaak af bij dit soort (flinke) custom builds; hoeveel heeft dat ding gekost? lijtk me best prijzig setje gewordenSpoetnik385 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:34:
Geen idee of deze al eens langsgekomen is:
we hadden te vd week over de kalender:
https://shop.lego.com/nl-NL/LEGO-City-adventkalender-60155
lijkt erop dat je niet perce naar duitsland moet
https://shop.lego.com/nl-NL/LEGO-City-adventkalender-60155
lijkt erop dat je niet perce naar duitsland moet
Ik zag dit filmpje van JANGBRICKS nog voorbij komen op YouTube:
YouTube: Used LEGO sellers: Important Wake-Up call!
Wake-up call m.b.t. (ver)koop van gebruikte sets. Het filmpje dateert al van enige tijd terug. Ik kan niet goed inschatten hoe 'schrijnend' de situatie was/is; of er sprake is van een verslechtering, plekken om tegenwoordig te mijden of dat het gewoon domme pech is. Dusver heb ik alleen nog maar positieve ervaringen met sets die ik buiten het retail circuit gekocht heb.
Maar blijft inderdaad wel *** als je iets ontvangt waar wat minder zorgzaam mee omgesprongen is.
YouTube: Used LEGO sellers: Important Wake-Up call!
Wake-up call m.b.t. (ver)koop van gebruikte sets. Het filmpje dateert al van enige tijd terug. Ik kan niet goed inschatten hoe 'schrijnend' de situatie was/is; of er sprake is van een verslechtering, plekken om tegenwoordig te mijden of dat het gewoon domme pech is. Dusver heb ik alleen nog maar positieve ervaringen met sets die ik buiten het retail circuit gekocht heb.
Maar blijft inderdaad wel *** als je iets ontvangt waar wat minder zorgzaam mee omgesprongen is.
Het probleem der Dark Ages komt me bekend voor. GE zag ik voor €270. Was me toch wat teveel; PC had ik toen al. Maar inderdaad, zo denk ik er ook over met die prijzen. Een echt geweldige set zou ik eventueel nog overwegen tegen een verhoogde prijs, maar een mindere set wil je gewoon scoren tegen een schappelijke prijs. Ik had nog een paar modulars liggen die gebouwd moesten worden, maar heb toch gelijk PC uit de doos gehaald wetende dat de modulars die ik daarna zal gaan bouwen beter in de smaak zullen vallen. En achteraf viel het me niet eens zo tegen... begon wat ideeën te krijgen wat voor leuks ermee te doen, dus positieve insteek.Haay schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:00:
[...]
Ikzelf heb één Palace Cinema doos 'op voorraad'. Ben niet heel erg te spreken over het design van de PC, maar wil niet het risico lopen dat ik over enkele jaren toch ineens nog de PC aan mijn Modular straat wil toevoegen en dan dik moet betalen aan een Lego handelaar.
Helaas ben ik te laat uit mijn Dark Ages gekomen om nog de Grand Emporium voor een nette prijs te kunnen kopen. Die vind ik wel mooi en had ik nog graag erbij willen hebben. Maar ja, je moet gewoon accepteren dat je in het leven niet alles kunt hebben wat je zou willen hebben. Let it go....![]()
Wat nieuwe Modulars betreft ... Dit is een vlaggenschip-serie voor Lego, en niet voor niets werd dat gevierd met het 10-jaar bestaan hiervan door de uitgave van de Assembly Square set. Op 1 januari krijgen we dus gewoon weer een nieuwe Modular set om de plek (op het schap) op te vullen die Palace Cinema achter laat.
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 08-09-2017 12:52 ]
Overigens, ter info, de nieuwe 75192 UCS Millennium Falcon blijft niet beperkt tot LEGO winkels en LEGO Webwinkel. (Dit is door Lego zelf bevestigd). Ook andere Lego verkooppunten die UCS sets verkopen (denk aan Toys'R'Us bv en Galleria Kaufhof in Duitsland) zullen op termijn die UCS MF gaan verkopen, waarbij je dus ook kans hebt op kortingen. Bv. de 20% korting op alle Lego Star Wars actie welke Toys'R'Us één of twee keer per jaar heeft.
De zogenaamde Wholesaleprice (wat winkels ervoor aan Lego betalen) van de 75192 zit op ongeveer €550 / €580 (heeft een winkelmedewerker in Duitsland gemeld). Dus dat is de marge / winst die winkels erop maken door hem voor €800 (in Duitsland) te verkopen. Maar het geeft ook de bandbreedte weer waarbinnen ze korting kunnen geven zonder verlies te maken...
De zogenaamde Wholesaleprice (wat winkels ervoor aan Lego betalen) van de 75192 zit op ongeveer €550 / €580 (heeft een winkelmedewerker in Duitsland gemeld). Dus dat is de marge / winst die winkels erop maken door hem voor €800 (in Duitsland) te verkopen. Maar het geeft ook de bandbreedte weer waarbinnen ze korting kunnen geven zonder verlies te maken...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked