Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:37
Ainnir schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:28:
[...]

De lamp blijft bedienbaar na het opnieuw toevoegen in de app. De app komt alleen niet verder dan het venster "je apparaat zoeken", maar koppelt dus wel aan de afstandsbediening.
Laatst ook gehad. Lamp resetten (6x aan/uit) dan via de AB koppelen ipv via de app door het koppelknopje 10 sec ingedrukt te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door hpmkruit op 21-10-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hpmkruit schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Laatst ook gehad. Lamp resetten (6x aan/uit) dan via de AB koppelen ipv via de app door het koppelknopje 10 sec ingedrukt te houden.
Dit heb ik dus gedaan, maar dan verschijnt de lamp niet in de app. Ik bedien alles via Homekit, dus app is wel noodzakelijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_art015
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-06 21:28
Volgens mij is er weer een update geweest. Weer een aantal lampen onbereikbaar namelijk.
Er is alleen nog nieuwe changelog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 21:18
Hier ook weer het halve huis op tilt. Gelukkig kan ik overal makkelijk bij om even de stroom er af te halen, maar het is iedere keer weer een verrassing welke peertjes/stopcontacten er nu weer “verdwijnen”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 20:00

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Inderdaad, na de update 7 lampen op grijs. 230V er even af en ze komen weer in beeld. Blijft merkwaardig dat dit nooit opgelost wordt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_lange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-10-2023
Same story here! Enkele lampen onbereikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:16
Hier werkt alles nog prima na de update. Eigenlijk ook nooit issues mee gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Na de vorige update was het ook stabiel. Daarvoor wel vaker dat lampen 'zomaar' onbereikbaar waren. Na deze update bij 3 'kamers' lampen op grijs. Even 230v eraf - meterkast en wandschakelaar - en alles weer terug. Eerder moest ik wel eens lampen opnieuw toevoegen. Dus, in stapjes wordt het wel beter.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
b_art015 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:45:
Volgens mij is er weer een update geweest. Weer een aantal lampen onbereikbaar namelijk.
Er is alleen nog nieuwe changelog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wm-1iPM_ZqQpK6Nm-xvFD1yhvFQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rqG7M5gPqQXRw9U1wSWJN0dk.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-06 16:16
Hallo Tweakers!

Ik ben Binc en ik houd mijn PWS over het slimme huis, en aangezien Ikea Home Smart hier mee te maken heeft, dacht ik dat dit wel een goede plek is om hem te delen. Misschien heb je thuis dus wel een aantal slimme apparaten zoals een Google Home, slimme lampen of een slimme stofzuiger. Ik zou graag willen onderzoeken hoeveel mensen bekend zijn met deze term en hoeveel mensen thuis ook echt smart devices hebben. Je zou mij enorm helpen!

*weg*

Enorm bedankt alvast!

Groetjes,
Binc van Buren

Enquêtes mogen alleen na expliciete toestemming, zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam. Dat is in dit geval niet gebeurd, dus heb ik de link verwijderd.

[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 28-10-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
*Zucht* Na de nieuwe update is de Gateway al meer dan een dag een snelkoppelknop en een volumeknop aan het ‘bijwerken’. Batterijen al gewisseld, gateway opnieuw opgestart. Het schiet weer niet op…

Het is dat ze geen drol kosten en handig zijn (Als ze werken), anders had ik ze nu al uit het raam gesmeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Serena op 31-10-2021 10:41 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Serena, Mijn volumeknop bleef ook maar updaten. Oplossing bij mij was om er even een nieuwe batterij in te doen, vlakbij de bridge neer te leggen, brige opnieuw opstarten. Toen ik een half uurtje later checkte was het gedaan.

Na de update lijkt de knop een stuk sneller te reageren als deze een tijd niet is gebruikt. Waar ik voorheen soms 10 seconden aan het draaien was voordat er iets gebeurde, is dan nu nog maar enkele seconden.

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 31-10-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
robertwebbe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:45:
@Serena, Mijn volumeknop bleef ook maar updaten. Oplossing bij mij was om er even een nieuwe batterij in te doen, vlakbij de bridge neer te leggen, brige opnieuw opstarten. Toen ik een half uurtje later checkte was het gedaan.

Na de update lijkt de knop een stuk sneller te reageren als deze een tijd niet is gebruikt. Waar ik voorheen soms 10 seconden aan het draaien was voordat er iets gebeurde, is dan nu nog maar enkele seconden.
Rest van de knoppen werken prima. Alleen deze doen niets…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
Ik begin ook hier steeds meer last te hebben van de updates en de daarop volgende onbereikbare lampen. Tot nu toe werkte een snelle reset door even de stroom via de schakelaar eraf te halen en ze weer terug aan te doen maar nu niet.
Zijn er nog andere oplossingen? Weet iemand misschien ook de oorzaak van het verliezen van de lampen?

Het gaat in dit geval om 4 GU10 spots die op zolder hangen.
Dat het netwerk onbereikbaar is lijkt me vreemd aangezien ik ook eentje boven het trapgat heb hangen die wel reageert en die op 2m van die 4 afhangt. Aan de andere kant van het trapgat staat ook nog een lamp die niet bereikbaar was maar na een aan/uit actie het weer deed. alleen die 4 spotjes ertussen blijven "buiten bereik" geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:49
Ben niet te spreken over de update.
Na de update is mijn complete setup in de war.
Ik kan mijn rolgordijnen niet meer bedienen, er is opeens een "main_group" zichtbaar in het overzicht en alle tijdschema's lijken een reset te hebben gehad en de naamgeving is ook gewist.

Ik ga toch maar eens overstappen op Homey, even kijken of dat wellicht een oplossing bied

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@White_Collar Heb je Home Assistant ook al eens overwogen? Daar is wel wat technische kennis voor nodig maar als je het eenmaal hebt, heb je enorm veel meer mogelijkheden. Sinds de introductie van blueprints zijn automatiseringen een stuk makkelijker geworden. Ik heb bijvoorbeeld zo'n TP-Link stekker die stroom meet bij mijn wasmachine er tussen gedaan en als die klaar is wordt er via mijn Google Home speaker via tekst naar spraak dat de wasmachine klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:49
@robertwebbe dat klinkt tbh best wel interessant :>
Zou je wellicht iets meer kunnen delen over je setup?
Met welke stekker doe je dat?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@White_Collar

Home Assistant is gratis software welke draait op een Raspberry Pi. Ik heb zelf een Pi 3B+. Op Youtube zijn er allerlei tutorals te vinden hoe je Home Assistant er op kunt installeren en hoe je het kunt configureren. Er zijn honderden integrations zodat je je bestaande apparatuur zoals bijvoorbeeld IKEA Home Smart zo inlaadt.

Voor wat betreft de stekkers: ik heb goedkoop wat tweedehands TP-Link HS110 op marktplaats gevonden. En vorige week was er een leuke aanbieding voor de TP-LINK KP115 op Amazon.de, ze waren toen maar €15.

De blueprint die ik heb gebruikt heet 'Appliance has finnised' en kun je zo configureren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7R1Jkm4kPtcptkQ_zClQU1McN4Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gpx26x1U1CpRf4pb3nqv473t.png?f=user_large

[ Voor 72% gewijzigd door robertwebbe op 31-10-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
@robertwebbe Naast de Gateway leggen heeft geholpen!!! Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 17:45
robertwebbe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:54:

Voor wat betreft de stekkers: ik heb goedkoop wat tweedehands TP-Link HS110 op marktplaats gevonden. En vorige week was er een leuke aanbieding voor de TP-LINK KP115 op Amazon.de, ze waren toen maar €15.
Ik heb alleen slimmestekkers zitten op de standby-apparaat-grootverbruikers maar houd mij altijd aanbevolen voor nieuwe ideeën.
Alle apparaten die in standby een vergelijkbaar energieverbruik hebben op het niveau van het energieverbruik van een slimmestekker zitten hier dom in het stopcontact ;)

Verbruikt jouw wasmachine zoveel in standby dat een slimme stekker nodig is?
Mijn wasmachine verbruikt minder energie in standby (gemeten met Brennenstuhl PM 231 E) dan wat de TP-LINK KP115/HS110 als slimmestekker zelf zou verbruiken.

Daarnaast lees ik dat sinds vorig jaar alle TP-Link communicatie via TP-Link servers gaat en locale communicatie niet meer mogelijk is. Verder lees ik op Reddit dat Tplink nogal wat telemetry verzamelt en doorstuurt.

Werkt de lokale aansturing van TP-Link slimmestekkers door Home Assistant nog steeds? Of heb je aanpassingen moeten maken aan firmware etc. Wa betreft telemetry neem ik aan dat je dit afvangt in een firewall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@kelly.hipolito Ik weet dat de slimme stekkers zelf ook wat verbruiken maar het gaat mij niet om het sluipverbruik te vermijden maar om mijn huis slimmer te maken. Als de was en de droger nu klaar zijn, dan krijg ik een melding omdat ik beneden het geluidje van de wasmachine en wasdroger niet hoor. En ik ben zo iemand die het dan helemaal vergeet en na uren / dagen later met verspochte of gekreukte was zit. Zolang die stekkers maar slechts 1-2 Watt verbruiken, vind ik het prima.

Ik hoefde niets te flashen, het werkte direct. En in HomeAssistant zie ik ook geen cloud indicatie wolkje staan, het werkt dus allemaal lokaal. Om het zaakje werkend te krijgen moet je hem wel één keer via de app toevoegen zodat je hem kunt aanmelden op je wifi. Maar daarna kun je het apparaat weer uit de app verwijderen en de KASA app zelf ook verwijderen als je niet wilt dat ze in China mee zitten te kijken.

Maar laten we niet te ver verdwalen, meer informatie en vragen over Home Assistant kun je beter in Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24
Ik heb even een vraag over een setje van GU10 spots met afstandsbediening. Dus zonder hub!
Communiceren de lampen onderling ook met elkaar via Zigbee? Of alleen direct met de afstandsbediening?

Waarom vraag ik dit: Ik wil bij mijn schoonouders een 4 tal spots aan de buitenmuur maken en mijn schoonmoeder wil deze vanuit binnen bedienen. De afstand tussen de laatste lamp en de afstandsbediening is wel redelijk groot. Als de lampen ook onderling communiceren moet het wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:39
Flappie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:00:
Ik heb even een vraag over een setje van GU10 spots met afstandsbediening. Dus zonder hub!
Communiceren de lampen onderling ook met elkaar via Zigbee? Of alleen direct met de afstandsbediening?

Waarom vraag ik dit: Ik wil bij mijn schoonouders een 4 tal spots aan de buitenmuur maken en mijn schoonmoeder wil deze vanuit binnen bedienen. De afstand tussen de laatste lamp en de afstandsbediening is wel redelijk groot. Als de lampen ook onderling communiceren moet het wel lukken denk ik :)
Zeker weet ik het niet, maar volgens mij luisteren ze allemaal naar de afstandsbediening. Die zend uit dat de Zigbee-groep waar de lampen onder vallen aan moet gaan om moeten schakelen. Het signaal is dus niet geadresseerd aan de 4-tal lampen maar naar 1 groep lampen. Verder wordt er dus niks doorgestuurd.

Kan het mis hebben, maar ik dacht dat het zo ongeveer werkt.

Edit: de groep wordt verteld om om te schakelen. Dus als de lamp aan staat, moet de lamp uit en andersom. Dit betekent dus dat als 1 lamp een signaaltje mist (en dus bijvoorbeeld uit blijft) dat het bij de volgende keer drukken die ene lamp aan gaat en de rest weer uit. Ze lopen dus niet meer synchroon.

[ Voor 14% gewijzigd door xFeverr op 03-11-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:22

_Eend_

🌻🇺🇦

xFeverr schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:11:
[...]

Zeker weet ik het niet, maar volgens mij luisteren ze allemaal naar de afstandsbediening. Die zend uit dat de Zigbee-groep waar de lampen onder vallen aan moet gaan om moeten schakelen. Het signaal is dus niet geadresseerd aan de 4-tal lampen maar naar 1 groep lampen. Verder wordt er dus niks doorgestuurd.

Kan het mis hebben, maar ik dacht dat het zo ongeveer werkt.

Edit: de groep wordt verteld om om te schakelen. Dus als de lamp aan staat, moet de lamp uit en andersom. Dit betekent dus dat als 1 lamp een signaaltje mist (en dus bijvoorbeeld uit blijft) dat het bij de volgende keer drukken die ene lamp aan gaat en de rest weer uit. Ze lopen dus niet meer synchroon.
Klopt, dat heb ik 1x per maand. Even handmatig de lamp(en) die het "uit" bericht niet hebben gekregen werkt dan prima. Gek genoeg zijn dat vrijwel altijd de lampen die het dichtste bij de Tradfri hub hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
_Eend_ schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:15:
[...]

Klopt, dat heb ik 1x per maand. Even handmatig de lamp(en) die het "uit" bericht niet hebben gekregen werkt dan prima. Gek genoeg zijn dat vrijwel altijd de lampen die het dichtste bij de Tradfri hub hangen.
Ik had de ronde afstandsbediening in gebruik. Daarmee kun je de aan-knop een paar seconden ingedrukt houden. Dan gaan de lampen weer naar de standaard kleur en helderheid zodat ze weer allemaal in de pas lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 11:24
Oke, en als ik hier dan een Hub bij aanhang? Dan stuurt de eerste lamp wel het signaal naar de 2e lamp, de 2e naar de 3e enz. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:19
Ja, bij een hub is er een netwerk tussen de lampen. Ik weet niet of het ook zo werkt zonder hub. Het zou best kunnen dat de afstandbediening met elke lamp een apart verbinding heeft. En dat dus de lamp(en) die te ver is/zijn geen goede verbinding heeft met je afstandsbediening en dus niet goed schakelt. Het zou ook kunnen dat het niet eens lukt om een buitenlamp te schakelen van binnenuit zonder hub vanwege een te lage signaalsterkte. Kwestie van testen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Flappie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:47:
Oke, en als ik hier dan een Hub bij aanhang? Dan stuurt de eerste lamp wel het signaal naar de 2e lamp, de 2e naar de 3e enz. Toch?
Nou ben ik niet technisch maar waarom zouden lampen signalen naar elkaar sturen? Je meldt een lamp aan bij een afstandsbediening. Zodat je met de afstandsbediening de lamp kunt bedienen. Waarom moet lamp 1 een signaal sturen naar lamp 2? Ik zie het nut ervan niet. Want welke lamp is lamp 1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 16:53

LDVC

Let's get it over with

Flappie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:47:
GerCor schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:34:
[...]

Nou ben ik niet technisch maar waarom zouden lampen signalen naar elkaar sturen? Je meldt een lamp aan bij een afstandsbediening. Zodat je met de afstandsbediening de lamp kunt bedienen. Waarom moet lamp 1 een signaal sturen naar lamp 2? Ik zie het nut ervan niet. Want welke lamp is lamp 1?
Zonder hub krijg je inderdaad geen overkoepelend netwerk; iedere combinatie van afstandsbediening met lamp vormt dan een eigen netwerkje.
Als de lampen vervolgens aan dezelfde hub gekoppeld worden, dan vormen ze een mesh netwerk. Voordeel daarvan is dat je een grotere afstand kan overbruggen. Dus met een afstandsbediening op de begane grond kun je dan het licht op zolder uitzetten: signaal gaat van afstandsbediening naar lamp op BG, die stuurt signaal door naar lamp op 1e verdieping en die stuurt het weer door naar de zolder. Zonder mesh zou het signaal van je afstandsbediening niet tot de zolder geraken.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 00:24

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/floalt-led-lichtpaneel-dimbaar-wit-spectrum__0879990_pe622230_s5.jpg?f=s
Ik heb een IKEA Floalt gekocht.
Maar de transformator maakt met name in de felste stand met medium kleur een irritant piepgeluid (ik zit op zo'n 1m afstand). Met een spectrum analyzer ligt de laagste frequentie rond de 1100Hz zo te zien, en boven de 5000Hz ook nog vanalles.

Anderen hier ook last van? Deze gaat sowieso terug, maar is het nog de moeite waard om een nieuwe mee te nemen in de hoop dat die minder hoorbaar is?

Edit:
trafo model: pwic034c1000p-03
geen tradfri-hub, dus geen firmware updates gedaan. Ook geen idee welke firmware erop staat momenteel.

[ Voor 8% gewijzigd door Mappy op 07-11-2021 22:50 ]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 10:23
Mappy schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:41:
[Afbeelding]
Maar de transformator maakt met name in de felste stand met medium kleur een irritant piepgeluid (ik zit op zo'n 1m afstand). Met een spectrum analyzer ligt de laagste frequentie rond de 1100Hz zo te zien, en boven de 5000Hz ook nog vanalles.

Anderen hier ook last van? Deze gaat sowieso terug, maar is het nog de moeite waard om een nieuwe mee te nemen in de hoop dat die minder hoorbaar is?

Edit:
geen tradfri-hub, dus geen firmware updates gedaan. Ook geen idee welke firmware erop staat momenteel.
ben benieuwd, ik wilde er ook 2 kopen, 1 voor in de hal en 1 voor in mijn kantoor, dus hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.
Heb wel dit gevonden: https://www.reddit.com/r/...panel_high_pitched_noise/ Die mocht het blijkbaar omruilen. Heb jij nog een update?

[ Voor 6% gewijzigd door datadevil op 11-11-2021 13:17 . Reden: nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-06 08:45
Ik heb sinds gisteren mijn bestaande Tradfri lampen met afstandsbediening uitgebreid met de Home Smart Bridge. Koppelen ging probleemloos, en de meeste scènes en timer-instellingen werken ook, behalve...

Ik heb 2 groepen: Woonkamer met 8 lampen en Eetkamer met 2 lampen waarvan 1x Symfonisk speakerlamp

Ik heb een scène "Alles Uit" (zit ook standaard in de app) en alle lampen gaan dan keurig uit, behalve de Symfonisk speakerlamp. Gebruik ik de aan/uit-knop van de groep waar deze Symfonisk in zit, dan kan ik hem wel uitschakelen. Uiteraard werkt uitschakelen met de afstandsbediening ook.

Hetzelfde geldt voor de timers. Automatisch uit op de ingestelde tijd werkt voor alle lampen, behalve de Symfonisk. Die moet ik dus met de hand (via de app of afstandsbediening) uit zetten.

Ik heb al geprobeerd de stroom eraf en erop te zetten, opnieuw kopppelen, etc. Steeds hetzelfde resultaat. Het lijkt erop dat de Symfonisk lamp niet wil luisteren naar Scènes en Timer-instellingen, en alleen luistert naar handmatig uitzetten.

Iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?

P.s. alles is up-to-date qua firmware, en de afstandsbedieningen hebben verse batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Polydeukes Heb je dan wel een Trådfri smart lamp in de Symfonisk? Ik krijg een beetje het idee dat er nu een gewone lamp in zit en je verwacht dat er sturing plaats kan vinden vanuit de Symfonisk maar dat is niet het geval.

Als je toch een slimme lamp moet gaan kopen, gebruik dan een gekleurde lamp. Iets duurder maar wel veel leuker om scènes te creëren.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 08-11-2021 12:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polydeukes
@robertwebbe Ja, de Symfonisk bevat een Tradfri lamp (alles werkte ook, behalve uitzetten middels scènes en timers).

Ik heb het inmiddels opgelost. Ik vond dit filmpje over het resetten van een Tradfri lamp. Daarna opnieuw gekoppeld en toegevoegd aan de scènes en timers. Nu werkt het wel.

Edit: voor alle Tweakers met kinderen die graag met de lampen spelen: sta niet raar te kijken als een lamp ineens teruggezet is naar de fabrieksinstellingen: 6 keer uit/aan en hij is gereset :+

[ Voor 21% gewijzigd door Polydeukes op 08-11-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n nieuwe Styrbar remote gekocht. Die zou ik willen koppelen aan een lamp waar al 2 van die ronde remotes aan zijn gekoppeld. Dat wil ik doen door een ronde remote en de styrbar tegen elkaar te houden en dan op beide de koppelknop 10 sec. ingedrukt te houden. Dit lijkt niet te lukken. Iemand een idee of dit uberhaupt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Je kunt toch geen remotes aan elkaar koppelen? Alleen remotes aan apparaten? Dus ik denk dat je je nieuwe remote moet koppelen aan de apparaten (lampen) die je daar mee wil bedienen. Dus eerst de Styrbar remote toevoegen in de app, en daarna lampen koppelen aan de Styrbar in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Polydeukes schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:41:
Je kunt toch geen remotes aan elkaar koppelen? Alleen remotes aan apparaten? Dus ik denk dat je je nieuwe remote moet koppelen aan de apparaten (lampen) die je daar mee wil bedienen. Dus eerst de Styrbar remote toevoegen in de app, en daarna lampen koppelen aan de Styrbar in de app.
Ik weet niet meer hoe ik het destijds precies heb gedaan, maar volgens mij had ik eerst een ronde remote aan de lamp gekoppeld en daarna de tweede ronde remote aan die eerste remote door ze bij elkaar te houden en de koppelknop in te drukken.

Ik heb de styrbar ook in de app toegevoegd, maar ik zie niet echt mogelijkheden om die te koppelen aan een bestaande lamp of te verplaatsen naar dezelfde groep als de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 23:32
@Palomar Je kunt de Styrbar koppelen door hem toe te voegen aan de groep welke je wilt bedienen (aangenomen dat je ook over een hub beschikt), als dat niet het geval is weet ik niet of je 2 afstandsbedieningen aan een lamp kunt koppelen, ik betwijfel het. Het bedienen van een of meerdere lampen via een groep (vaak een kamer, of groep lampen in een kamer) met meerdere afstandsbedieningen gaat dus gewoon goed.

In de app doe je dat via Instellingen (het tandwieltje rechts boven) -> Beheren -> Alle groepen -> Kies in de betreffende groep "Bedieningsapparaat toevoegen". Ik vind het toevoegen van apparaten nog steeds niet heel intuitief met Tradfri, ze mogen de widgets in de app best wel wat slimmer maken.

Overigens valt de Styrbar remote me een beetje tegen t.o.v. de "standaard" ronde Tradrfri affstandsbediening: de bediening lijkt soms door te schieten of niet te reageren bij het gebruik van de dim toetsen, ook zit er geen aan/uit knop op (de dim toetsen werken als aan resp uit als je ze kort indrukt). Ik koop er voorlopig niet nog een bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Batilan op 09-11-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Batilan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:56:
@Palomar Je kunt de Styrbar koppelen door hem toe te voegen aan de groep welke je wilt bedienen (aangenomen dat je ook over een hub beschikt), als dat niet het geval is weet ik niet of je 2 afstandsbedieningen aan een lamp kunt koppelen, ik betwijfel het.

Overigens valt de Styrbar remote me een beetje tegen t.o.v. de "standaard" ronde Tradrfri affstandsbediening: de bediening lijkt soms door te schieten of niet te reageren bij het gebruik van de dim toetsen, ook zit er geen aan/uit knop op (de dim toetsen werken als aan/uit als je ze kort indrukt). Ik koop er voorlopig niet nog een bij.
Hij is bij mij om onbekende reden in een nieuwe groep gekomen (groep 5) en het lijkt erop dat ik hem niet meer kan verplaatsen naar een andere groep.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk de ICS2000 hub van klikaanklikuit gewend ben en heb de tradfri hub erbij gekocht om te proberen. Is toch wel flink beperkter en soms wat onduidelijk... Maar ik zal nog eens proberen eea. opnieuw in te stellen.

En idd, over die styrbar ben ik nog niet helemaal uit of het zo'n verbetering is tov die ronde. Maar wilde hem toch eens proberen, omdat ie wel wat stijlvoller oogt dan die ronde.

[edit]
Ok, ik denk dat ik het nu weet. Als ik via de app aan betreffende kamer die styrbar probeer toe te voegen zegt ie 'sorry! je kan niet meer dan twee invoerapparaten aan een groep toevoegen. Duidelijk dus, maar wel jammer.... (en een onnodige beperking imo)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 09-11-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
Palomar schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:02:
[...]

Hij is bij mij om onbekende reden in een nieuwe groep gekomen (groep 5) en het lijkt erop dat ik hem niet meer kan verplaatsen naar een andere groep.
...
Klopt, gewoon verwijderen uit de app, de afstandsbediening weer resetten, en dan toevoegen zoals ik inmiddels via een edit hierboven beschreven heb. De gebruiksonvriendelijkheid van Tradfri is mij ook nog steeds een doorn in het oog (tenzij je dagelijks apparaten toevoegt of verwijdert, zakt de routine vaak toch weer weg, zeker op mijn leeftijd ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Batilan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:06:
[...]

Klopt, gewoon verwijderen uit de app, de afstandsbediening weer resetten, en dan toevoegen zoals ik inmiddels via een edit hierboven beschreven heb. De gebruiksonvriendelijkheid van Tradfri is mij ook nog steeds een doorn in het oog (tenzij je dagelijks apparaten toevoegt of verwijdert, zakt de routine vaak toch weer weg, zeker op mijn leeftijd ;)).
Ja, zie ook mijn edit. 3 remotes kan kennelijk niet.

(en waarom zou je dat willen? Nou, gewoon omdat ik dat wil) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 09-11-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
Palomar schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:02:
[...]

[edit]
Ok, ik denk dat ik het nu weet. Als ik via de app aan betreffende kamer die styrbar probeer toe te voegen zegt ie 'sorry! je kan niet meer dan twee invoerapparaten aan een groep toevoegen. Duidelijk dus, maar wel jammer.... (en een onnodige beperking imo)
Ah, OK die beperking kende ik nog niet, goed om te weten, maar je had dus al 2 afstandsbedieningen in die groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Batilan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:08:
[...]

Ah, OK die beperking kende ik nog niet, goed om te weten, maar je had dus al 2 afstandsbedieningen in die groep?
Klopt, aan beide kanten van de kamer. En wilde die styrbar er in dit geval eigenlijk alleen even extra bij doen om te testen of het wat is, al kan ik me best situaties voorstellen dat je echt 3 remotes wil (bijv. een in grote woonkamer, waarbij je bij elke deur een remote wilt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
Hoi allemaal.

Ik ben al lang eigenaar van een tradfri gateway met heel wat ikea lampen, maar ik ervaar hoe langer hoe meer problemen met de connectie (soms reageren de lampen traag, soms onbereikbaar,...). Vandaar, ik heb me tevens een hue bridge aangeschaft met wat Hue lampen en die doen het tot hiertoe feilloos. De beneden verdieping werkt met de hue bridge, de boven verdieping met de ikea hub. Aangezien ik dus nu twee systemen heb, vraag ik me af of een tradfri lamp (geconnecteerd met de tradfri hub) ook gebruik maakt van de zigbee signalen van de hue lampen (die geconnecteerd zijn met de hue bridge)? Met andere woorden, mocht ik toch een tradfri lamp op de benedenverdieping houden, zal die dan nog goed werken tussen al die hue lampen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dobbytc
  • Laatst online: 10:22
Palomar schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:33:
Ik heb zo'n nieuwe Styrbar remote gekocht. Die zou ik willen koppelen aan een lamp waar al 2 van die ronde remotes aan zijn gekoppeld. Dat wil ik doen door een ronde remote en de styrbar tegen elkaar te houden en dan op beide de koppelknop 10 sec. ingedrukt te houden. Dit lijkt niet te lukken. Iemand een idee of dit uberhaupt kan?
Ik heb het thuis even uitgeprobeerd en ik kan wel 2 dezelfde afstandbedieningen aan elkaar koppelen maar niet twee verschillende. Voor mijn gang heb ik een dimmer en een bewegingssensor via de hub gekoppeld en daarna een extra dimmer met de eerste dimmer gekoppeld op de bovenstaande manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
de_lange schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:01:
Met andere woorden, mocht ik toch een tradfri lamp op de benedenverdieping houden, zal die dan nog goed werken tussen al die hue lampen?
Ik heb voornamelijk Ikea-lampen en 2 Philips HUE lampen (zonder HUE bridge, alleen een afstandsbediening) en wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is:

- Je kunt wél IKEA Tradfri-producten toevoegen aan een Philips HUE Bridge
- Je kunt geen Philips HUE (of andere Zigbee) producten toevoegen aan de IKEA Home Smart Bridge

Maar als ik er naast zit, laat ik me graag corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
Polydeukes schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:38:
[...]

Ik heb voornamelijk Ikea-lampen en 2 Philips HUE lampen (zonder HUE bridge, alleen een afstandsbediening) en wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is:

- Je kunt wél IKEA Tradfri-producten toevoegen aan een Philips HUE Bridge
- Je kunt geen Philips HUE (of andere Zigbee) producten toevoegen aan de IKEA Home Smart Bridge

Klopt, maar dat is mijn vraag niet ;)

Ik laat de Ikea lampen hangen aan de Ikea hub, en de Hue lampen aan de Hue bridge. Zal een Ikea lamp dan ook gebruik maken van het zigbee netwerk dat gemaakt wordt door de Hue lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:19
de_lange schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:45:
[...]

Klopt, maar dat is mijn vraag niet ;)

Ik laat de Ikea lampen hangen aan de Ikea hub, en de Hue lampen aan de Hue bridge. Zal een Ikea lamp dan ook gebruik maken van het zigbee netwerk dat gemaakt wordt door de Hue lampen?
nee dat werkt alleen als je de tradfri lampen toevoegt aan je hue netwerk.
of andersom, maar dat gaat geloof ik minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:58
@de_lange nee: het zijn 2 verschillende netwerken met 2 verschillende beveiligings-sleutels.
En wellicht ook nog 2 verschillende kanalen...

[ Voor 20% gewijzigd door jwhoogervorst op 09-11-2021 16:12 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Laatst online: 22-06 15:08
Overigens valt de Styrbar remote me een beetje tegen t.o.v. de "standaard" ronde Tradrfri affstandsbediening: de bediening lijkt soms door te schieten of niet te reageren bij het gebruik van de dim toetsen, ook zit er geen aan/uit knop op (de dim toetsen werken als aan resp uit als je ze kort indrukt). Ik koop er voorlopig niet nog een bij.
[/quote]

Er zit wel degelijk een aan en uitknop op, het grote lampje indrukken is aan, het kleine lampje kort indrukken is uit

Sorry,stond er al, beter lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door hijskraan op 09-11-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Polydeukes schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:38:
[...]

Nee hoor, ik heb een tijdje Hue lampen aan de IKEA bridge gehad. Werkte gewoon. Alleen de Hue accessoires gaan niet werken, maar alles wat licht geeft zal gewoon werken.

• Polydeukes
@xFeverr hoe heb je die dan gekoppeld? Ik krijg de HUE lampen niet gekoppeld aan m'n Tradfri remotes, maar ook de HUE remote niet aan de Ikea Home Smart Bridge.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-06 18:47

Mimiix

Professioneel Prutser

Polydeukes schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:27:
@xFeverr hoe heb je die dan gekoppeld? Ik krijg de HUE lampen niet gekoppeld aan m'n Tradfri remotes, maar ook de HUE remote niet aan de Ikea Home Smart Bridge.
Je moet de Hue lamp resetten voordat je ze kan koppelen. Dat kan alleen door ze te verwijderen van een Hue bridge of met touchlink (al weet ik niet of dat werkt met Ikea, bij deCONZ in ieder geval wel).

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• xFeverr
@Polydeukes als je zorgt dat je Hue lamp gereset staat zou het gewoon moeten werken. Volgens mij moet je ze resetten met de Hue afstandsbediening. Daarna link je hem met de IKEA afstandsbediening aan je bridge.

Daarna kun je die Hue afstandsbediening weg leggen want die gaat niet werken op IKEA, want dat is een Hue accessoire. En die werken niet

[ Voor 10% gewijzigd door xFeverr op 11-11-2021 10:49 ]

• Polydeukes
xFeverr schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:48:
@Polydeukes als je zorgt dat je Hue lamp gereset staat zou het gewoon moeten werken. Volgens mij moet je ze resetten met de Hue afstandsbediening. Daarna link je hem met de IKEA afstandsbediening aan je bridge.
Dat heb ik gedaan, maar de Hue-lampen reageren niet op koppelverzoeken van de Tradfri afstandsbediening. Maar ik zal er nog eens naar kijken.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 13:11
Heeft iemand de nieuwe Symfonisk lampen al in het wild kunnen spotten bij een IKEA vestiging?

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:28
Ik ben op zoek naar een E14 kleuren lamp en dacht er een van Tradfri aan te schaffen. Daarmee heb ik namelijk goede ervaringen icm mijn Hue-bridge en home assistant.
Echter zie ik op de productpagina (https://www.ikea.com/nl/n...-globe-opaalwit-70439196/) dat dit model maar 9 kleuren heeft. Waarom zou deze lamp niet groen kunnen kleuren? Of zou het toch kunnen lukken via home assistant/hue?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:59
Paul! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:16:
Ik ben op zoek naar een E14 kleuren lamp en dacht er een van Tradfri aan te schaffen. Daarmee heb ik namelijk goede ervaringen icm mijn Hue-bridge en home assistant.
Echter zie ik op de productpagina (https://www.ikea.com/nl/n...-globe-opaalwit-70439196/) dat dit model maar 9 kleuren heeft. Waarom zou deze lamp niet groen kunnen kleuren? Of zou het toch kunnen lukken via home assistant/hue?
Ik heb even in het forum gezocht op "9 kleuren" en blijkbaar zit de beperking in de Ikea app.
Als je de lamp koppelt aan Hue zou je gewoon alle kleuren moeten kunnen kiezen.

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:28
Die zoekterm had ik nog niet gebruikt, maar ik heb de berichten inderdaad terug gevonden. Dan ga ik ze binnenkort aanschaffen. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
remmuz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:26:
[...]

Ik heb even in het forum gezocht op "9 kleuren" en blijkbaar zit de beperking in de Ikea app.
Als je de lamp koppelt aan Hue zou je gewoon alle kleuren moeten kunnen kiezen.
De beperking zit in de remote die je er bij kunt kopen, die doet er maar 9. Via de Ikea app heb je keuze uit 20 kleuren :P

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
Polydeukes schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:27:
Het werkt, maar net anders dan je beschrijft, volgens mij kunnen alleen de lampen in een ander ecosysteem gekoppeld worden en alle accessoires niet.
Of er moet wat recent gewijzigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 18:07
Ik weet niet helemaal of dit hier thuishoort of niet, maar de IKEA in Utrecht heeft een aantal Symfonisk Tafellampen in de koopjeshoek staan voor 109 euro in plaats van 179,99. Een korting van 70,99 dus.

Het zijn wel showmodellen, dus mogelijk wat krasjes e.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPuYaIxp5hG2pnHOMQK0yEjMfxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieG94PSZ64B8LOqXJcsVmD5z.jpg?f=fotoalbum_large

En ik zie nu net dat ze uit het assortiment gaan/zijn, dus mocht je nog uit willen breiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
aking schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:56:
Ik weet niet helemaal of dit hier thuishoort of niet, maar de IKEA in Utrecht heeft een aantal Symfonisk Tafellampen in de koopjeshoek staan voor 109 euro in plaats van 179,99. Een korting van 70,99 dus.

[Afbeelding]

En ik zie nu net dat ze uit het assortiment gaan/zijn, dus mocht je nog uit willen breiden ;)
De nieuwe lampen zijn nu (voor 129 zonder kap) te koop, vandaar dat de restjes van dit oude model daar staan

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 12-11-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

aking schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:56:

[Afbeelding]

Ik weet wel waarom ;)

productreview: Sonos Ikea Symfonisk Tafellamp met wifi-speaker review door Tomba

Alsnog 109€ te duur imo (tenzij je ze bedraad aan kan sluiten én je netwerk geschikt is voor STP)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 12-11-2021 18:20 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Ik heb 1 symfonisk lampspeaker en, behalve wat problemen die ik enkele posts geleden heb beschreven (inmiddels opgelost), herken ik niets uit de review. Enkele maanden geleden had ik wel algehele ellende met de Sonos app, maar daar had de hele wereld last van volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
Tomba schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:19:
[...]

Ik weet wel waarom ;)

productreview: Sonos Ikea Symfonisk Tafellamp met wifi-speaker review door Tomba

Alsnog 109€ te duur imo (tenzij je ze bedraad aan kan sluiten én je netwerk geschikt is voor STP)
Hier 2 Symfonisk lampen en 1 boekenplank model en ook geen centje pijn (icm. Experiabox v10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Polydeukes schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:50:
Ik heb 1 symfonisk lampspeaker en, behalve wat problemen die ik enkele posts geleden heb beschreven (inmiddels opgelost), herken ik niets uit de review. Enkele maanden geleden had ik wel algehele ellende met de Sonos app, maar daar had de hele wereld last van volgens mij.
Gebruik je dan ook daadwerkelijk AirPlay? Via de Sonos app werkte het op zich prima maar ik heb m gekocht voor de AirPlay functie. Mijn Libratone Zipp 2 werkt op dezelfde plek perfect maar goed die ondersteunt 802.11n (WiFi4) ipv 802.11g (WiFi3).
Via de wireless bridge werkt de speaker nu goed genoeg om hem te houden (in t blauw vind ik het ook een mooie lamp) maar de 2e unit is teruggaan. Ik had ze als stereopaar gekoppeld en werd er stapelgek van dat het linkse kanaal (die via dat sonos Mesh netwerk ging) steeds wegviel en terugkwam. De hele keuze van Sonos om een archaïsche netwerk implementatie te kiezen (zowel qua WiFi als met STP qua wired) heeft mij voorgoed van Sonos genezen. Volgens de dame achter de counter bij Ikea kwamen de speakers overigens vaker terug dus ik kreeg het idee dat ik niet de enige was met issues…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Tomba schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:37:
[...]

Gebruik je dan ook daadwerkelijk AirPlay? Via de Sonos app werkte het op zich prima maar ik heb m gekocht voor de AirPlay functie. Mijn Libratone Zipp 2 werkt op dezelfde plek perfect maar goed die ondersteunt 802.11n (WiFi4) ipv 802.11g (WiFi3).
Via de wireless bridge werkt de speaker nu goed genoeg om hem te houden (in t blauw vind ik het ook een mooie lamp) maar de 2e unit is teruggaan. Ik had ze als stereopaar gekoppeld en werd er stapelgek van dat het linkse kanaal (die via dat sonos Mesh netwerk ging) steeds wegviel en terugkwam. De hele keuze van Sonos om een archaïsche netwerk implementatie te kiezen (zowel qua WiFi als met STP qua wired) heeft mij voorgoed van Sonos genezen. Volgens de dame achter de counter bij Ikea kwamen de speakers overigens vaker terug dus ik kreeg het idee dat ik niet de enige was met issues…
Bij mij stoort AirPlay juist enorm, dus ik ben aangewezen op de Sonos app, waar alles zonder storing werkt. Nog beter was gewoon via de Spotify app geweest, maar helaas werkt de crossfade functie dan niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Steven030 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:50:
[...]

Bij mij stoort AirPlay juist enorm, dus ik ben aangewezen op de Sonos app, waar alles zonder storing werkt. Nog beter was gewoon via de Spotify app geweest, maar helaas werkt de crossfade functie dan niet
Das precies mijn probleem en de reden van de negatieve review ;)
Voor het geluid begon ging er al enige tijd overheen maar na een tijdje schalde dan toch Camelphat uit de speaker... voor ongeveer 5 seconden. Toen begon het geluid te hakkelen en viel vervolgens helemaal weg (terwijl mijn iPhone nog altijd dacht dat hij aan het spelen was)
Ik wil geen gebruik maken van de Sonos app omdat ik geen behoefte heb aan een ‘luister profiel’ bij hen. De Symfonisk mag dus ook niet op internet van mijn Firewall ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tomba op 13-11-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Tomba schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:19:
[...]

Das precies mijn probleem en de reden van de negatieve review ;)

[...]

Ik wil geen gebruik maken van de Sonos app omdat ik geen behoefte heb aan een ‘luister profiel’ bij hen. De Symfonisk mag dus ook niet op internet van mijn Firewall ;)
Ik ben het er ook helemaal mee eens. Sinds ik een Sonos Boost heb aangeschaft zijn gelukkig de verbindings problemen verleden tijd. AirPlay blijft echter slecht werken en de Sonos app vertoont weer andere kuren zoals dat je geen nummers als volgend afspelen in de wachtrij kan zetten etc.
Eigenlijk zou spotify de crossfade functie toe moeten staan, want het liefst speel ik gewoon vanaf de Spotify app af en kom ik alleen voor het groeperen en instellingen in de Sonos app

Overigens heb ik de AirPlay problemen óók met de nieuwste originele Sonos apparatuur, de verbindingsproblemen alleen met de IKEA apparatuur

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 13-11-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Steven030 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:54:
[...]

Ik ben het er ook helemaal mee eens. Sinds ik een Sonos Boost heb aangeschaft zijn gelukkig de verbindings problemen verleden tijd. AirPlay blijft echter slecht werken en de Sonos app vertoont weer andere kuren zoals dat je geen nummers als volgend afspelen in de wachtrij kan zetten etc.
Eigenlijk zou spotify de crossplay functie aan moeten zetten, want het liefst speel ik gewoon vanaf de Spotify app af en kom ik alleen voor het groeperen en instellingen in de Sonos app

Overigens heb ik de AirPlay problemen óók met de nieuwste originele Sonos apparatuur, de verbindingsproblemen alleen met de IKEA apparatuur
Ah dus sowieso een Sonos dingetje schijnbaar dan… dat het wel gewoon goed kan bewijst mijn Libratone Zipp 2; die werkt echt perfect en altijd (en is dankzij de giga accu ook uitstekend geschikt voor gebruik buiten :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 21-06 08:33
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/en/images/products/tradfri-led-bulb-e27-250-lumen-wireless-dimmable-warm-white-globe-clear__0806534_pe769986_s5.jpg?f=s

Beetje jammer dat de oude versie met donker glas niet meer is :(
Hopelijk is hij wel net zo dimbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 00:24

Mappy

Piramide van Austerlitz

Mappy schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:41:
[Afbeelding]

Edit:
Nog even een plaatje gemaakt van het geluid voor ik 'm terugbreng. Onderaan met de lamp uit, Daarboven de lamp aan (middelste kleur, 100%). Microfoon vlak naast de Floalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqk0oFndW5AnPVdChoUeHKmFjAU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0DxfImumUMUsgCe7fkEqkKVD.png?f=fotoalbum_large

Verder weinig mensen met een Floalt hier? In de reviews op ikea.nl klagen er ook wat mensen over het geluid dat ie maakt :(

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe GU10 spot? Type: LED2005R5
Oftewel deze:
https://www.ikea.com/nl/e...-white-spectrum-90486785/

Er is nog weinig van te vinden op internet en ben wel benieuwd of deze goed werkt i.c.m. Hue en hoe fel ze nog zijn in de laagste dimstand.

[ Voor 31% gewijzigd door Speedfight op 15-11-2021 10:35 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik lees in dit topic dat het Ikea systeem is voor lokaal gebruik, maar dat er - voor Tweakers uiteraard - wel oplossingen zijn om toegang op afstand mogelijk te maken.
Voor mij is bediening op afstand de belangrijkste reden om smarthome spul in huis te halen. Kan ik dan beter kijken naar een ander systeem, zoals bijv. van Lidl?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:58
Tanooki schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:39:
Ik lees in dit topic dat het Ikea systeem is voor lokaal gebruik, maar dat er - voor Tweakers uiteraard - wel oplossingen zijn om toegang op afstand mogelijk te maken.
Voor mij is bediening op afstand de belangrijkste reden om smarthome spul in huis te halen. Kan ik dan beter kijken naar een ander systeem, zoals bijv. van Lidl?
IKEA is gewoon te koppelen aan je Google Home bijvoorbeeld, is niets Tweakers-achtig aan. Dan heb je dus bediening op afstand.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_lange
Connectie maken via Google Home? Zo kan je je lichten op afstand besturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ikea is -in dit geval- 'de basis'. Wil je het op afstand kunnen bedienen dan is daar veel software voor beschikbaar waaronder (Android) Google Home en (Apple) HomeKit.

Zo gebruik ik Google Home en mijn vriendin en kinderen HomeKit. Allemaal op dezelfde Ikea HUB.

En, zowel mijn vriendin als ook mijn zoon hebben een Apple Watch. Dan kun je dus de lampen bedienen via jouw watch/horloge. Geinig toch?

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 16-11-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:05

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Het mooie is het is zigbee je kan dus bijna alles koppelen wat ook zigbee ondersteunt. De google home kan je koppelen als je gebruik maakt van de ikea home smart app. Dus de vraag is wat wil je gebruiken als hoofdsysteem? Alleen ikea spull of ook andere merken? Dan wordt het een wat ingewikkelder verhaal.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:49

Sebazzz

3dp

TheDudez schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:24:
[...]

Het mooie is het is zigbee je kan dus bijna alles koppelen wat ook zigbee ondersteunt.
Is dat zo? Dat is altijd een beetje mijn angst geweest, dat Zigbee net iets is zoals HTTP: het is een protocol, maar de invulling (applicatielaag, zo je wilt), moet iedereen zelf een invulling geven. Ik moet mij denk ik nog wat meer inlezen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:05

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Sebazzz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:29:
[...]

Is dat zo? Dat is altijd een beetje mijn angst geweest, dat Zigbee net iets is zoals HTTP: het is een protocol, maar de invulling (applicatielaag, zo je wilt), moet iedereen zelf een invulling geven. Ik moet mij denk ik nog wat meer inlezen :)
Bijna alles. Er zijn er een aantal die zich niet aan de regels houden. Maar ik zou persoonlijk kiezen voor zigbee2mqtt dan heb je all die problemen niet. Maar dan wordt het wel weer tweakers achtig...

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Ik zet altijd een VPN op naar huis. Staat op mijn iPhone eigenlijk vrijwel altijd wel aan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Voorheen was het zo dat VPN en ikea niet goed werkte omdat het gebruik van de hub altijd een wifi verbinding vereistte. Weet niet of dat nog steeds zo is.

Overigens heb ik mijn hele huis vol hangen met ikea lampen, die ik op afstand ook kan bedienen (met vpn). Ik gebruik echter niet de ikea hub, maar Deconz (in combinatie met home assistant)

[ Voor 5% gewijzigd door gysman11 op 16-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
Ik kon het niet zo snel vinden, maar kan je ook 1 symfonisk wifi-boekenplank speler combineren met 1x symfonisk lamp samen met een Sonos Beam?

Dus dat je op die manier een surroundset maakt ipv 2x de lamp of 2x de boekenplank? Zelf zou ik het mooier vinden om van beide 1 te hebben ipv 2 van elk voor een surround omgeving.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
NeoFoX schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:57:
Ik kon het niet zo snel vinden, maar kan je ook 1 symfonisk wifi-boekenplank speler combineren met 1x symfonisk lamp samen met een Sonos Beam?

Dus dat je op die manier een surroundset maakt ipv 2x de lamp of 2x de boekenplank? Zelf zou ik het mooier vinden om van beide 1 te hebben ipv 2 van elk voor een surround omgeving.
Ik denk het niet, ik denk dat je steeds 2 dezelfde systemen moeten hebben om ze in surround te koppelen.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 15:14

Rio

Ik heb al een boek

gysman11 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:48:
Voorheen was het zo dat VPN en ikea niet goed werkte omdat het gebruik van de hub altijd een wifi verbinding vereistte. Weet niet of dat nog steeds zo is.

Overigens heb ik mijn hele huis vol hangen met ikea lampen, die ik op afstand ook kan bedienen (met vpn). Ik gebruik echter niet de ikea hub, maar Deconz (in combinatie met home assistant)
Het lijkt er op dat de app nu ook zonder wifi functioneert.

• GerCor

GerCor

Rio schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:11:
[...]

Ik weet niet over welke app je het hebt maar de IKEA app in ieder geval niet.

• de_lange
GerCor schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:14:
[...]

Idd, hier ook niet...

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
Rio schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:11:
[...]

Hier ook even geprobeerd maar inderdaad werkt de app alleen nog maar op WiFi. Als je op 4g zit start hij niet eens op.
Overigens kan je als je ergens anders op WiFi zit en een VPN naar huis opzet prima de Ikea app gebruiken. Het is dus puur een check op wel of geen WiFi en geen check op “kan ik mijn hub vinden”.
Klinkt mij een beetje alsof de programmeur een gemakkelijke weg gekozen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-06 22:24
Mappy schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:16:
[...]

Nog even een plaatje gemaakt van het geluid voor ik 'm terugbreng. Onderaan met de lamp uit, Daarboven de lamp aan (middelste kleur, 100%). Microfoon vlak naast de Floalt.

[Afbeelding]

Verder weinig mensen met een Floalt hier? In de reviews op ikea.nl klagen er ook wat mensen over het geluid dat ie maakt :(
Ik heb er 3 hangen maar herken dit niet. Ze hangen alleen niet in leefruimtes (garage en bijkeuken). Zal er eens op gaan letten.

Hier overigens alle 3 gekoppeld met de Hue bridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 21:18
Ik heb in mijn thuiskantoor ook twee Floalts, 60x60, gedaisychained. Ik merkte wel een brom toen de tweede lamp er bij kwam, maar die zoem hoor ik alleen als er van 100% afgeweken wordt. Overdag heb ik de panelen op 100% als een soort skylights en dan zijn ze stil. Er valt inderdaad veel te lezen over aardlussen en bromtonen maar in mijn use case weinig last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 15:14

Rio

Ik heb al een boek

GerCor schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:14:
[...]

Nee nu bij mij idd ook niet. Oeps, vergissing 🙊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Hi,

Ik heb denk ik een simpele vraag maar kan het antwoord niet vinden.

Situatie is 2x een Myrvarv ledstrip die op dezelfde IKEA TRÅDFRI LED driver (30W) zijn aangesloten.

Daarbij een TRÅDFRI Draadloze dimmer. In deze opstelling kan je volgens mij beide LED strips tegelijkertijd aan en uitzetten (en dimmen) maar niet apart van elkaar.

Klopt dat? Indien je ze apart wil bedienen, heb je dan een aparte dimmer nodig of ook een aparte Led Driver ?

Alvast dank voor de hulp!

Greetz

Ronald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@goldenace007 Je bedient de driver en niet de lampen apart.

Als je de lampen apart zou willen bedienen heb je 2 aparte drivers en 2 aparte afstandsbedieningen nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 21-11-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-06 15:46
Ja klopt helemaal , ik heb dit ook in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
robertwebbe schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:03:
@goldenace007 Je bedient de driver en niet de lampen apart.

Als je de lampen apart zou willen bedienen heb je 2 aparte drivers en 2 aparte afstandsbedieningen nodig.
Hi,

Was er al bang voor. Dank voor de snelle reactie

Grtz

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-06 18:13
Weet iemand hoe ver het bereik is van een Tradfri lamp naar de hub ? Mogen beide op een verschillende verdieping staan ? Ik heb nu 4x GU10 + hub in mijn werkkamer beneden. Ik zou nu in onze game kamer boven ook lampen willen installeren, maar vraag me af of die met de hub gaan kunnen praten.

Iets anders: weet iemand of er Tradfri E14 lampen zijn die in een NR50 spot-fitting passen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:47
Twixie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:39:
Weet iemand hoe ver het bereik is van een Tradfri lamp naar de hub ? Mogen beide op een verschillende verdieping staan ? Ik heb nu 4x GU10 + hub in mijn werkkamer beneden. Ik zou nu in onze game kamer boven ook lampen willen installeren, maar vraag me af of die met de hub gaan kunnen praten.

Iets anders: weet iemand of er Tradfri E14 lampen zijn die in een NR50 spot-fitting passen ?
Zigbee maakt gebruik van de 2,4 Ghz band, dus heeft vergelijkbaar bereik met 2,4 Ghz wireless (de golven worden immers door de dezelfde soort obstakels tegengehouden).
De Ikea zigbee apparaten die op stroom werken maken onderling een mesh netwerk, als je geen bereik hebt kun je altijd nog de repeater ergen tussen de hub en de lampen in een stopcontact stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 12:30

mno

De nieuwe Amazon Echo 4 en Echo Dot 4 hebben een ingebouwde Zigbee hub, waardoor de IKEA Tradfri Gateway eigenlijk niet meer nodig is en de Tradfri skill waarschijnlijk ook niet.

Heeft iemand hier ervaring met het rechtstreeks koppelen van de Tradfri lampen aan de nieuwe Echo devices? Waarschijnlijk komen de IKEA firmware updates dan niet meer door.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 21:25
Is het mogelijk om een Philips Hue lamp te koppelen aan de Tradfri bridge en/of afstandsbediening?
Ik lees overal artikelen over omgedraaide situatie, dus Tradfri lampen aan de Hue bridge, maar nergens andersom.

De reden dat ik dit wil is omdat Ikea nog geen lampen verkoopt met het 'retro' doorzichtige glas en ik nu alle lampen van Ikea heb, wil ik niet voor 1 lamp mijn hele setup gaan verkopen/ombouwen..

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Pagina: 1 ... 98 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)