Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29
Ricky757 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:36:
Is het mogelijk om een Philips Hue lamp te koppelen aan de Tradfri bridge en/of afstandsbediening?
Ik lees overal artikelen over omgedraaide situatie, dus Tradfri lampen aan de Hue bridge, maar nergens andersom.

De reden dat ik dit wil is omdat Ikea nog geen lampen verkoopt met het 'retro' doorzichtige glas en ik nu alle lampen van Ikea heb, wil ik niet voor 1 lamp mijn hele setup gaan verkopen/ombouwen..
Ja, dat kan.

Maar ze zijn tegenwoordig verkrijgbaar bij de ikea: https://www.ikea.com/nl/n...it-globe-helder-40439254/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-03 13:28
ChiMan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:14:
[...]

Ja, dat kan.

Maar ze zijn tegenwoordig verkrijgbaar bij de ikea: https://www.ikea.com/nl/n...it-globe-helder-40439254/
Top, bedankt voor je reactie. En het klopt inderdaad dat Ikea er 1 verkoopt. Alleen is deze niet fel genoeg imo.

Weet je toevallig ook hoe je ze koppelt? Werkt dat hetzelfde als bij de Tradfri lampen, dus de afstandsbediening erbij houden en dat sync knopje in blijven drukken?

Nothing phone (1) - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
Ricky757 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:19:
[...]

Weet je toevallig ook hoe je ze koppelt? Werkt dat hetzelfde als bij de Tradfri lampen, dus de afstandsbediening erbij houden en dat sync knopje in blijven drukken?
Ja, werkt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Ricky757 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:36:
Is het mogelijk om een Philips Hue lamp te koppelen aan de Tradfri bridge en/of afstandsbediening?
Ik lees overal artikelen over omgedraaide situatie, dus Tradfri lampen aan de Hue bridge, maar nergens andersom.

De reden dat ik dit wil is omdat Ikea nog geen lampen verkoopt met het 'retro' doorzichtige glas en ik nu alle lampen van Ikea heb, wil ik niet voor 1 lamp mijn hele setup gaan verkopen/ombouwen..
Bedoel je deze?
https://www.ikea.com/nl/n...it-globe-helder-40439254/

Oh iemand was me voor :(

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 14:56

..Christiaan..

..zwll..

Ik zit te dubben of ik Tradfri of Lidl in huis ga halen. Ik wil het voornamelijk voor m'n verlichting gebruiken (8x gu10 wit) en 4xE27 wit en 2x E14 wit. Daarnaast wil ik voor m'n Sonos speakers een aan/uit schakelaar ertussen. Nu heb ik een Sonoff wifi switch. Die gaat dan weg.
Maakt het voor dit doel uit of ik Ikea of Lidl spullen haal?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:11
@..Christiaan.. Ligt er vooral aan wat je als coördinator wilt gebruiken. Als dat deConz of Zigbee2MQTT is ben je niet gebonden aan een merk en kan je lekker mixen.

Voor verlichting zou ik dan eerder naar Tradfri grijpen dan Lidl wegens de betere lichtkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 14:56

..Christiaan..

..zwll..

@Septillion dank. Is er een site waar ik mij kan inlezen hierop? Ik heb best veel vragen namelijk

edit.... Die deConz lijkt mij wel wat. Kan ik mooi in m'n nas pluggen....Ik ga op zoek!

[ Voor 31% gewijzigd door ..Christiaan.. op 28-11-2021 18:26 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:18
@..Christiaan.. Ik heb ze beide en adviseer je dan IKEA te kiezen. Lidl is toch meer habbie-babbie dan IKEA. En met IKEA Home Smart kun je ook direct je Sonos integreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Blijft toch mooi spul, dat Home Smart van Ikea. Net de Kerstboom opgetuigd. Normaal op slaapkamer 2 plug-in stopcontacten voor de bedlampjes. Nu worden ze tijdelijk gebruikt om de kerstboomverlichting aan te sturen. Gaan aan bij zonsondergang en om iets voor 24:00 uur weer uit. En als de Kerst weer voorbij is gaan ze weer naar de slaapkamer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:45
GerCor schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:30:
Blijft toch mooi spul, dat Home Smart van Ikea. Net de Kerstboom opgetuigd. Normaal op slaapkamer 2 plug-in stopcontacten voor de bedlampjes. Nu worden ze tijdelijk gebruikt om de kerstboomverlichting aan te sturen. Gaan aan bij zonsondergang en om iets voor 24:00 uur weer uit. En als de Kerst weer voorbij is gaan ze weer naar de slaapkamer.
Thnx voor de tip! Ga dat zelf ook maar doen als we de kerstboom weer optuigen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Daar heeft Lidl wel weer wat leuks voor, de kerst lampjes voor in de boom zijn apart instelbaar.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Lidl smart home led kerstverlichting demo

Vandaar ik mix.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 28-11-2021 23:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Is natuurlijk heel leuk, zo'n Kerstboomverlichting maar ik hield het niet eens vol het hele filmpje te bekijken. Kortom, het is even leuk. Want Kerstboomverlichting moet gewoon geel zijn. Mijn vriendin wil niet eens dat de lampjes knipperen. Ik kwam net thuis, de Kerstboomverlichting is aan en ik dacht: wat gezellig toch. En wat ook helpt de sfeer te verhogen is dat het buiten best wel koud is. Hoort erbij.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:12
Iemand het nog voor elkaar gekregen om ZigBee Light Groups te gebruiken (Via Home Assistant / ZHA) met IKEA remotes op recente firmwares?

Dit is volgens mij een tijd geleden gesloopt in een OTA update toen ik dat nog toestond, ik kan nu alleen nog maar gebruik maken van device binding, maar dit is gelimiteerd tot 2 devices per remote (2 lampen dus).

Nu heb ik weer een nieuwe remote gekocht, deze kwam met een oude firmware... En hier werken Light Groups just wel weer op maar device binding weer niet. 8)7

Kan je deze firmwares downgraden? Ik zou graag Light Groups gebruiken omdat ik nu bij setups met meer dan 2 lampen afhankelijk ben van mijn home-assistant om deze te schakelen en ik houd er niet van dat mijn huis afhankelijk is van een VM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

smiba schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:58:
Iemand het nog voor elkaar gekregen om ZigBee Light Groups te gebruiken (Via Home Assistant / ZHA) met IKEA remotes op recente firmwares?

Dit is volgens mij een tijd geleden gesloopt in een OTA update toen ik dat nog toestond, ik kan nu alleen nog maar gebruik maken van device binding, maar dit is gelimiteerd tot 2 devices per remote (2 lampen dus).

Nu heb ik weer een nieuwe remote gekocht, deze kwam met een oude firmware... En hier werken Light Groups just wel weer op maar device binding weer niet. 8)7

Kan je deze firmwares downgraden? Ik zou graag Light Groups gebruiken omdat ik nu bij setups met meer dan 2 lampen afhankelijk ben van mijn home-assistant om deze te schakelen en ik houd er niet van dat mijn huis afhankelijk is van een VM
Helaas, Group casts zijn kapot. We zijn er alleen nog niet achter of dit komt door een fout of dat het bewust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

In de app ook? Want heb bepaalde combo`s geprobeerd maar krijg mijn Hue Ensis hanglamp niet aan mijn tradfri hub.
Wel gekoppeld aan een dimmer van Hue zelf en via de BT app (bij gebrek aan een hue bridge vooralsnog).

Idem met zoeken is het vaak andersom, ikea aan hue.

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer aard op 02-12-2021 16:30 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Mimiix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:11:
[...]

Helaas, Group casts zijn kapot. We zijn er alleen nog niet achter of dit komt door een fout of dat het bewust is.
Hoe zou ik nu meer dan 2 lampen schakelen per remote? Volgens mij kon de TRADFRI gateway dit namelijk wel regelen, maar ik weet niet of dit dan verplicht via de gateway liep of dat de gateway op een manier wel de remotes kan instructeren om meer dan 2 lampen te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Iemand ervaring met het bedienen van 2 verschillende lichtbronnen (tradferi) met een draadloze dubbele schakelknop welke gewoon past in standaard Gira afdekraam? Zie wel van die Friends of hue dubbele schakelaar als ik even zoek.

Kan ik die zonder hun koppelen met tradferi en dan elk van de 2 knoppen aan een aparte tradferi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

smiba schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 01:42:
[...]

Hoe zou ik nu meer dan 2 lampen schakelen per remote? Volgens mij kon de TRADFRI gateway dit namelijk wel regelen, maar ik weet niet of dit dan verplicht via de gateway liep of dat de gateway op een manier wel de remotes kan instructeren om meer dan 2 lampen te besturen.
Dat weet ik niet, want ik gebruik geen Tradfri gateway. Ik heb deCONZ.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

bonzz.netninja

Niente baffi

GerCor schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:30:
Oja doe ik ook altijd. Ook de kerstster. En dan kan ik als ik binnenkom zeggen tegen de goolg home 'ok google kerst aan' en het is meteen gezellig :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Mimiix schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:16:
[...]

Dat weet ik niet, want ik gebruik geen Tradfri gateway. Ik heb deCONZ.
Vandaar dat ik het vraag, heb je meer dan 2 lampen op een knop zonder dat dit via hass of deCONZ loopt? (Ik gebruik ook geen tradfri gateway meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Meneer aard schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:29:
[...]

In de app ook? Want heb bepaalde combo`s geprobeerd maar krijg mijn Hue Ensis hanglamp niet aan mijn tradfri hub.
Wel gekoppeld aan een dimmer van Hue zelf en via de BT app (bij gebrek aan een hue bridge vooralsnog).

Idem met zoeken is het vaak andersom, ikea aan hue.
App van Ikea en Hue zijn volgens mij niet hetzelfde.

Ik heb hier een aantal Hue lampen met een Tradfri hub en het werkt zoals het moet.
Geen idee voor ander soort lampen zoals de Hue Ensis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

ChiMan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:08:
[...]

App van Ikea en Hue zijn volgens mij niet hetzelfde.

Ik heb hier een aantal Hue lampen met een Tradfri hub en het werkt zoals het moet.
Geen idee voor ander soort lampen zoals de Hue Ensis.
In theorie zou het gewoon moeten werken.
Mag ik vragen hoe jij de hue hebt gekoppeld middels de Tradfri Hub? Want als ik in de app een tradfri lamp selecteer (wat bij benadering in de buurt komt lijkt me) en via een dimmer connectie probeer te maken lijkt dat totaal niet te lukken.

Ook bij andere keuzes in de app werkt het niet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Meneer aard schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:27:
[...]

In theorie zou het gewoon moeten werken.
Mag ik vragen hoe jij de hue hebt gekoppeld middels de Tradfri Hub? Want als ik in de app een tradfri lamp selecteer (wat bij benadering in de buurt komt lijkt me) en via een dimmer connectie probeer te maken lijkt dat totaal niet te lukken.

Ook bij andere keuzes in de app werkt het niet.
Heb mijn Hue e27 lampen op dezelfde manier als een Tradfri lamp gekoppeld aan mijn Tradfri Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

smiba schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:03:
[...]

Vandaar dat ik het vraag, heb je meer dan 2 lampen op een knop zonder dat dit via hass of deCONZ loopt? (Ik gebruik ook geen tradfri gateway meer)
Ja, maar dan de hue dimmer switch als aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Mimiix schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:02:
[...]

Ja, maar dan de hue dimmer switch als aansturing.
Kan je deze gewoon koppelen? Heb je hier wat info over want dan ga ik daar even naar kijken, heb niet veel ruimtes met veel lampen maar in de woonkamer is de limitatie van 2 lampen per knop echt killing

Kan ik de lampen koppelen via light groups of kan deze gewoon meer dan 2 lampen koppelen met een bind device commando?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-05 18:20
Weet iemand toevallig wat er gebeurd is met de GU10 kleuren lamp?
Degene op de site is nergens meer te krijgen, niet off niet online.

Wordt deze vervangen? Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Deshmir schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:29:
Weet iemand toevallig wat er gebeurd is met de GU10 kleuren lamp?
Degene op de site is nergens meer te krijgen, niet off niet online.

Wordt deze vervangen? Of heb ik iets gemist?
Hij is op sommige filialen nog wel beschikbaar. Maar deze lampen zijn altijd al matig beschikbaar geweest sinds de release. Uiteindelijk waren ze een keer op voorraad in Arnhem (voor mij een uur rijden), op de gok heen gereden en er lagen er gelukkig een paar.
Het zijn mooie lampjes dus dat stukje rijden was het mij wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:37
Iemand nog een oplossing om de Tradfri app te gebruiken buiten je eigen Wifi? Ik krijg natuurlijk geen verbinding als ik buiten mijn eigen netwerk zit.

Ik gebruik als sinds het begin Tradfri en ben er zeer tevreden over. Alleen omdat ik nu ook het systeem in mijn vakantiehuisje wil gaan gebruiken, mis ik deze optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 22:47

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Draak1978 schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:11:
Iemand nog een oplossing om de Tradfri app te gebruiken buiten je eigen Wifi? Ik krijg natuurlijk geen verbinding als ik buiten mijn eigen netwerk zit.

Ik gebruik als sinds het begin Tradfri en ben er zeer tevreden over. Alleen omdat ik nu ook het systeem in mijn vakantiehuisje wil gaan gebruiken, mis ik deze optie..
Dat is vrij simpel als je Apple homekit hebt, je kan alles via siri via homekit bedienen en dat werkt zonder WiFi. Ik weet niet of dat met Google Home ook zo werkt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

DeNachtwacht schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:14:
[...]

Dat is vrij simpel als je Apple homekit hebt, je kan alles via siri via homekit bedienen en dat werkt zonder WiFi.
[…]
Mits je een HomePod, AppleTV of iPad hebt die met internet is verbonden op die locatie klopt dat ja.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 23:27

de enige manier die ik zo weet is kijken of je op een of andere mogelijkheid met een vpn op het betreffende netwerk terecht kan komen.
De app checkt eerst of je op WiFi of 4g zit, als je op 4g zit, dan doet de app het totaal niet.
zit je op WiFi, dan gaat hij door, en op zoek naar de hub.

Als je dus met een VPN naar dat netwerk kan gaan (VPN op een eigen router of een pi bijvoorbeeld) dan kan je vanaf ieder ander WiFi (of vast) netwerk via VPN naar de hub toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Laatst online: 13:37
blazez schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:28:
[...]

de enige manier die ik zo weet is kijken of je op een of andere mogelijkheid met een vpn op het betreffende netwerk terecht kan komen.
De app checkt eerst of je op WiFi of 4g zit, als je op 4g zit, dan doet de app het totaal niet.
zit je op WiFi, dan gaat hij door, en op zoek naar de hub.

Als je dus met een VPN naar dat netwerk kan gaan (VPN op een eigen router of een pi bijvoorbeeld) dan kan je vanaf ieder ander WiFi (of vast) netwerk via VPN naar de hub toe.
Daar was ik inderdaad achtergekomen dat met 4g en een VPN ik geen verbinding kon maken. Maar dit is een prima oplossing die kant op. Nu alleen nog een internet verbinding regelen. Ik heb al een prepaid 4g data sim voor de eerste weken. Dus dit gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 20:32

Even de Google Home app installeren op je telefoon en Tradfri koppelen. Werkt dan prima op afstand.
Is echt een fluitje van een cent. Je hebt geen apparaat thuis nodig, app op je telefoon is voldoende.

[ Voor 8% gewijzigd door Serena op 05-12-2021 17:21 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

smiba schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:46:
[...]

Kan je deze gewoon koppelen? Heb je hier wat info over want dan ga ik daar even naar kijken, heb niet veel ruimtes met veel lampen maar in de woonkamer is de limitatie van 2 lampen per knop echt killing

Kan ik de lampen koppelen via light groups of kan deze gewoon meer dan 2 lampen koppelen met een bind device commando?

Bedankt alvast!
Gaat dit over deconz? Dan daar even vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 20:37
Ik heb onlangs een TRÅDFRI Draadloos plug-in stopcontact gekocht. Nu heb ik 3 grote led lampen van 100w p/s en die geven al zachtjes licht terwijl de schakelaar uit staat. (Lamp is dan nog niet aan geweest) wat kan dat de reden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Josvds Kijk eens of het helpt als je de stekker in het stopcontact een 180 graden draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
robertwebbe schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:15:
@Josvds Kijk eens of het helpt als je de stekker in het stopcontact een 180 graden draait.
Serieus? Als dat echt een oplossing is, dan is het wel heel knullig in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tradfri schakelt (volgens mij) maar 1 pool. De "reststroom" wordt opgepakt door de leds, vooral cheapie cheapie (kerst)lampjes.

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 06-12-2021 11:16 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:11
Serena schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:05:
[...]

Serieus? Als dat echt een oplossing is, dan is het wel heel knullig in elkaar gezet.
Van de lampen ja ;) Erg gangbaar dat het gebeurd bij goedkope lampen als je de N schakelt ipv de L. Zie je ook bij kerstverlichting bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
teacher schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:11:
Tradfri schakelt (volgens mij) maar 1 pool. De "reststroom" wordt opgepakt door de leds, vooral cheapie cheapie (kerst)lampjes.
Inderdaad enkelpolig. Zie robertwebbe in "Ikea Home smart (Trådfri en meer) - Ervaringen & discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 16:27
Grappig, ik las gisteren dit bericht over het modulaire systeem ASKVÄDER. En wat kwam ik 's middags tegen in de IKEA (Amersfoort)? Juist, daar lag al een klein doosje met het spul in de schappen (ergens tussen de 10 à 20 stuks in totaal). Direct meegenomen dus, werkt als een tierelier - zelfs met Hue :)

Edit: Ik zal vanavond trouwens wat meer info posten.

[ Voor 6% gewijzigd door tagican op 06-12-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
Ik heb 3 artikelen gekocht:

504.867.11: een starterskit met een EU (Schuko)-stekker en snoer, een dubbele contactdoos, een enkele contactdoos en nog een verlengkabel. € 17,99
504.638.80: de aan/uit schakelaar € 9,99
704.638.79: de bevestigingsclip € 1,59

De ophangclip heb ik nog niet gebruikt, maar ik heb het volgende nu verbonden:
De stekker en het snoer op de dubbele contactdoos, daarna het verlengsnoer, daarna de slimme schakelaar en daarachter de enkele contactdoos. Ik gebruik dit om een lamp te schakelen, maar tegelijkertijd ook nog de dubbele contactdoos te kunnen benutten - en dat werkt :)

Je hoort het relais dat in de slimme schakelaar zit wel klikken, maar het is voor de rest prima te integreren in een bestaand systeem. Ik heb zelf geen Trädfri-bridge, maar ook met de Hue-bridge koppelde het redelijk makkelijk. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe ik het uiteindelijk geflikt hebt, maar het resultaat telt :P

IKEA stelt wel eisen aan je configuraties: je mag maximaal 10 outlets achter elkaar schakelen, met een maximum van in totaal 10 meter. Ik moet zeggen dat ik dat persoonlijk ook wel een flink groot aantal outlets vindt, gezien een gemiddelde stekkerdoos 5 outlets heeft. Zie onderstaande scan van de handleiding die erbij zet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2cwcyshktTe5Z-fAk_t5Onswzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rrH46aMen7J6hWvZyVAZGXm4.png?f=fotoalbum_large

Even een kleine tag naar @Mark_88 omdat hij het bericht van gisteren heeft geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@tagican En de knop is een soft switch met een relais eraan welke alles wat er achter zit schakelt? Eigenlijk net als het plug-in stopcontact van €10?

Ik zou even niet weten wanneer deze nieuwe nu beter zou passen dan het oude plug-in stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik las gister ook het nieuwsbericht over Åskväder, maar wat is nou de use case daarvan? Dat je bijvoorbeeld in een kast nog extra stopcontacten maakt? Het lijkt alsof je gewone en slimme stopcontacten hebt? Wat is voor gewone stopcontacten het verschil met een stekkerdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:23
het modulaire lijkt me wel handig. Precies zoveel stopcontacten als je nodig heb. Eventueel met een USB aansluiting erbij en dan de laatste achter de slimme aan/uit knop bv.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Weet iemand of de LIDL zigbee lampen ook aan een Tradfri gateway te koppelen zijn?
Deze Slivercrest schakelaar voor buiten lijkt me wel handig. Maar wil geen twee gateways gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
robertwebbe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:12:
@tagican En de knop is een soft switch met een relais eraan welke alles wat er achter zit schakelt? Eigenlijk net als het plug-in stopcontact van €10?

Ik zou even niet weten wanneer deze nieuwe nu beter zou passen dan het oude plug-in stopcontact.
Ja, klopt, is in feite niet veel anders.

Enige use case dat ik nu heb is dat ik mijn stopcontacten wat verspreid kan plaatsen. Als ik nog een verlengsnoer zou hebben gekocht (wat ik niet gedaan heb ;( ) dan had ik 'm achter een kast kunnen verlengen om daar nog wat contactdoosjes te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopke1952
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik had al:
TRÅDFRI afstandsbediening 304.431.24
Gekoppeld met armatuur met 2 Trådfri spotjes 604.200.41 (GU10 400lumen)

Ik heb gekocht:
Armatuur/Tafellamp: SIMRISAMN 004.376.76
Armatuur/Tafellamp: UPPVIND 304.303.86

Ik heb besteld:
1x TRÅDFRI Verbindingshub 403.378.06
1x TRÅDFRI LED Lamp 904.987.97 (E27, 806 lumen, voor UPPVIND)
2x TRÅDFRI LED Lamp 804.085.85 (E14, 600 lumen, voor SIMRISAMN)

Met de afstandsbediening kan ik max. 10 lampen bedienen. Met die afstandsbediening wil ik de lampen in één keer aan- of uit kunnen doen.
M.b.v. de verbindingshub en de Ikea Home-Smart-App wil ik de lampen afzonderlijk kunnen bedienen.

Vraag:
Kan dat met bovengenoemde artikelen én de Ikea Home-Smart-App. Zo neen dan graag tips hoe wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_lange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-10-2023
Wopke1952 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:59:
Ik had al:
TRÅDFRI afstandsbediening 304.431.24
Gekoppeld met armatuur met 2 Trådfri spotjes 604.200.41 (GU10 400lumen)

Ik heb gekocht:
Armatuur/Tafellamp: SIMRISAMN 004.376.76
Armatuur/Tafellamp: UPPVIND 304.303.86

Ik heb besteld:
1x TRÅDFRI Verbindingshub 403.378.06
1x TRÅDFRI LED Lamp 904.987.97 (E27, 806 lumen, voor UPPVIND)
2x TRÅDFRI LED Lamp 804.085.85 (E14, 600 lumen, voor SIMRISAMN)

Met de afstandsbediening kan ik max. 10 lampen bedienen. Met die afstandsbediening wil ik de lampen in één keer aan- of uit kunnen doen.
M.b.v. de verbindingshub en de Ikea Home-Smart-App wil ik de lampen afzonderlijk kunnen bedienen.

Vraag:
Kan dat met bovengenoemde artikelen én de Ikea Home-Smart-App. Zo neen dan graag tips hoe wel.
toon volledige bericht
Jawel, dat lukt zonder problemen.

[ Voor 31% gewijzigd door de_lange op 08-12-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopke1952
de_lange schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:29:
[...]

Jawel, dat lukt zonder problemen.
Dank je, ga het proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Ik ga het morgen eens proberen ben benieuwd. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wopke1952
Gelukt! Alles werkt zoals ik het wil 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 12:24
De laatste paar weken ongelofelijk veel gezeik met Homekit en Ikea Tradfri. Continue zijn de lampen (nagenoeg al m'n verlichting in huis) niet bereikbaar via Homekit (staat er dan ook in het rood onder). Waardoor het licht eigenlijk alleen aangezet kan worden via de Ikea app zelf of de nog aanwezige schakelaars (stroom er af en stroom er weer op). Ben net in het process om schakelaars te vervangen voor wireless switches van Aqara, dus hier word ik niet heel vrolijk van >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:45
Welke switches van aqara? Ik heb tradfri via zigbee2mqtt, dat gaat goed tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 12:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

thundermo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:19:
Ben net in het process om schakelaars te vervangen voor wireless switches van Aqara
Zou dat ook niet gewoon de oorzaak van de problemen kunnen zijn?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 14:59
Mr_gadget schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:07:
Weet iemand of de LIDL zigbee lampen ook aan een Tradfri gateway te koppelen zijn?
Deze Slivercrest schakelaar voor buiten lijkt me wel handig. Maar wil geen twee gateways gaan draaien.
Lampen lukt wel. Accessoires soms wel maar meestal niet. Deze buitenschakelaar is in ieder geval niet koppelbaar aan Hue, dus ik verwacht ook niet aan Tradfri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 12:24
aawe mwan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:06:
[...]

Zou dat ook niet gewoon de oorzaak van de problemen kunnen zijn?
Nee, die switches zelf werken geweldig. Het is juist meer vanuit de ‘Home’ app dat het een groot drama is. Interessante is dat ook al werken scènes of individuele aansturing van de tradfri lampen niet in de home app, de wireless switches de lampen nog prima bedienen.
Megalomania schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:32:
Welke switches van aqara? Ik heb tradfri via zigbee2mqtt, dat gaat goed tot nu toe
Wireless single en double rocker. Die werken meer dan prima, net zoals de beweging en contactsensoren. Het is echt de aansturing van tradfri lampen vanuit de home app, wat nu slecht werkt. Scènes die niet willen uitvoeren of pas na 10/15 min het ineens doen.

[ Voor 33% gewijzigd door thundermo op 09-12-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Vandaag een beginnetje gemaakt met het omwisselen van de Ikea stekkers voor Hue stekkers. Ben het echt helemaal beu dat ik iedere keer weer de stekkers van de stroom moet halen na een update of een stroomonderbreking.
Goedkoop blijkt toch ook duurkoop te zijn.
Prima voor de kerstverlichting, maar alles gaat hier langzaam verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Keuzes Serena. Ikea bevalt me prima. Maar heb dan ook niet alles weggestopt zoals jij. Als lampen onbereikbaar zijn dan heb ik dat in een paar minuten opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zet in de meterkast even de groep uit voor de moeilijk bereikbare schakelaars. Maar kan mij ook wel de ergernis van @Serena voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-05 15:19
Ik heb al 1.5 jaar Ikea tradfry en koop er regelmatig iets bij, maar heb weinig problemen er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 12:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ja klopt ja, in theorie zou het allemaal met elkaar moeten kunnen samenwerken, maar in de praktijk is het handiger als je gewoon 1 merk per Zigbee netwerk gebruikt.

Wat dat betreft is er maar weinig veranderd sinds 2017.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Komende update wordt een flinke:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Release Version: 1.19.0
10th Dec 2021
New features and changes in Gateway: 1.17.19
 Adds support for colour wheel user interface use with colour white spectrum bulbs.
 Solves an issue where some gateways freeze up and restart.
New features and changes in Accessories:
◉ TRÅDFRI signal repeater (V-2.3.086)
◆ Solves an issue where some products become unreachable after a gateway restart.

◉ TRÅDFRI bulb CWS1.0 (V-2.3.086)
◆ Zigbee 3.0 upgrade

◉ TRÅDFRI bulb WS1.0 E12/E14/E17/GU10 (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb WS1.0 E26/E27 opal and clear (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb WS2.0 E27 clear (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb WS2.0 E14 chandelier (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb WW1.0 E12/E14/E17/E27/E27/GU10 (V-2.3.086)
◉ TRÅDFRI bulb WW2.0 E14/E27/GU10 (V-2.3.086)
◉ TRÅDFRI bulb WW2.0 E27 decoration (V-2.3.086)
◉ FLOALT light panel TW (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb CWS1.0 E14/E27 (V-2.3.086)
◉ LEPTITER recessed spotlight EU/NA (V-2.3.087)
◉ NYMÅNE pendant lamp EU/NA (V-2.3.087)
◉ GUNNARP ceiling/wall lamp (IP44) EU/TW (V-2.3.087)
◉ GUNNARP ceiling/wall lamp NA (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI driver 10W EU/NA (V-2.3.086)
◉ FLOALT light panel EU (V-2.3.087)
◆ Solves an issue where some products become unreachable after a gateway restart.
◆ Solves an issue where some lights go to the default brightness and colour after a firmware update.
◆ Increased security regarding upgrade of firmware.

◉ FYRTUR and KADRILJ roller blinds (V-2.3.088)
◆ Solves an issue where some blinds report inconsistent battery level.
◆ Solves an issue where some blinds would not confirm a reset by movement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-05 15:19
Wanneer komt die ubdate dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verschilt... Meestal loopt het een dag of 4/5 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Mau_Maus schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:52:
Komende update wordt een flinke:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Release Version: 1.19.0
10th Dec 2021
New features and changes in Gateway: 1.17.19
 Adds support for colour wheel user interface use with colour white spectrum bulbs.
 Solves an issue where some gateways freeze up and restart.
New features and changes in Accessories:
◉ TRÅDFRI signal repeater (V-2.3.086)

◉ TRÅDFRI bulb CWS1.0 (V-2.3.086)
◆ Zigbee 3.0 upgrade

◉ TRÅDFRI bulb WS1.0 E12/E14/E17/GU10 (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb WS1.0 E26/E27 opal and clear (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb WS2.0 E27 clear (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb WS2.0 E14 chandelier (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb WW1.0 E12/E14/E17/E27/E27/GU10 (V-2.3.086)
◉ TRÅDFRI bulb WW2.0 E14/E27/GU10 (V-2.3.086)
◉ TRÅDFRI bulb WW2.0 E27 decoration (V-2.3.086)
◉ FLOALT light panel TW (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI bulb CWS1.0 E14/E27 (V-2.3.086)
◉ LEPTITER recessed spotlight EU/NA (V-2.3.087)
◉ NYMÅNE pendant lamp EU/NA (V-2.3.087)
◉ GUNNARP ceiling/wall lamp (IP44) EU/TW (V-2.3.087)
◉ GUNNARP ceiling/wall lamp NA (V-2.3.087)
◉ TRÅDFRI driver 10W EU/NA (V-2.3.086)
◉ FLOALT light panel EU (V-2.3.087)
◆ Solves an issue where some lights go to the default brightness and colour after a firmware update.
◆ Increased security regarding upgrade of firmware.

◉ FYRTUR and KADRILJ roller blinds (V-2.3.088)
◆ Solves an issue where some blinds report inconsistent battery level.
◆ Solves an issue where some blinds would not confirm a reset by movement.
toon volledige bericht
Lees ik dat goed, een color wheel! :D Ik ben benieuwd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josvds
Thnx dat werkt inderdaad..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:09
Mau_Maus schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:25:
[...]

Verschilt... Meestal loopt het een dag of 4/5 achter.
Als je nu een search for updates doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Chielp schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:04:
[...]
Als je nu een search for updates doet...
Dan wordt het bijgewerkt.
Naja in de buurt... 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Geen kleurenwiel te bekennen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:05

TommieW

Numa numa.

Ik kreeg hier net een update. Meerdere lampen gingen even uit en weer aan. Dacht dat er iets over de zeik was, maar blijkt gelukkig gewoon een update te zijn. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Serena schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:21:
Geen kleurenwiel te bekennen na de update.
Inderdaad, tegenvaller. Of zou de Ikea App zelf ook nog een update moeten krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hier na een gateway update geen speaker meer te bekennen in de app. Opnieuw toevoegen lukt niet want ik zou een update nodig hebben. Gaat prima daar, morgen maar verder zien ofzo.

Aha, terug naar 1.1.0015. Eens zien of ie dat nog te boven komt.

Factory reset van de hele bende, eerste keer dat 't nodig was. Hopelijk wordt het geen gewoonte.

[ Voor 35% gewijzigd door Bundin op 13-12-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Serena Na de update de bridge nog even 10 seconden van de spanning halen. En als het dan nog niet werkt, de kleurenlamp(en) ook nog even 10 seconden van de spanning halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
robertwebbe schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:57:
@Serena Na de update de bridge nog even 10 seconden van de spanning halen. En als het dan nog niet werkt, de kleurenlamp(en) ook nog even 10 seconden van de spanning halen.
Allebei gedaan, werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:26
TommieW schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:55:
Ik kreeg hier net een update. Meerdere lampen gingen even uit en weer aan. Dacht dat er iets over de zeik was, maar blijkt gelukkig gewoon een update te zijn. :)
Goed dat je het hier meldt. Ik had gisteravond ook raar gedrag (lampen aan/uit en dimniveau aangepast). Dit gebeurde ook met tussenpozen van aantal minuten dus was al links en rechts logging aan het bekijken. Blijkt het een update te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gisteren de update uitgevoerd en nu wil ik even kijken welke versie ik nu heb. Zie ik dat er nog 5 lampen worden bijgewerkt. Nu nog.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
GerCor schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:24:
Gisteren de update uitgevoerd en nu wil ik even kijken welke versie ik nu heb. Zie ik dat er nog 5 lampen worden bijgewerkt. Nu nog.....
Kan soms dagen duren voordat een lamp is bijgwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Je kunt het heel simpel triggeren door 10 seconden de spanning er af te halen (batterij los of stroom eraf). En als het dan nog niet lukt, dan dicht(er) bij de bridge. In de meeste gevallen is de update dan binnen een kwartiertje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

robertwebbe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:36:
Je kunt het heel simpel triggeren door 10 seconden de spanning er af te halen (batterij los of stroom eraf). En als het dan nog niet lukt, dan dicht(er) bij de bridge. In de meeste gevallen is de update dan binnen een kwartiertje klaar.
Zigbee is gewoon heel traag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Laatst online: 13:52
Een update zonder afgestoten lampen, het is een wonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ChiMan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:46:
[...]

Kan soms dagen duren voordat een lamp is bijgwerkt.
Blijkbaar. Nog steeds bezig. Ach, zolang ze het gewoon doen, mij een biet. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-10-2023
Serena schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:40:
[...]

Allebei gedaan, werkt ook niet.
Ik ken het gevoel, ben ook helemaal klaar met Ikea, ben ook aan het overstappen naar Hue... wat een verschil toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Er was dus idd een update van de app nodig om het kleurenwiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
de_lange schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:03:
[...]

Ik ken het gevoel, ben ook helemaal klaar met Ikea, ben ook aan het overstappen naar Hue... wat een verschil toch.
Het overgrote deel is hier al jaren Hue. Ikea was puur voor de vele spotjes (erg duur bij Hue) en stekkers.
Maar idd, ik ben langzaam alles uit aan het wisselen. Iedere maand 1 of 2 stekkers.
De app is ook echt uit het jaar 0. Niet eens afzonderlijk op afstand te gebruiken. Niet meer van deze tijd.
Heb nog wel even te gaan tot alles is uitgewisseld. Ik blijf echter wel de Sonos volumeknoppen en de snelkoppelingsknoppen gebruiken. Die werken wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
Colour wheel voor witte lampen hebben nu 5 ipv 3 keuzes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVCDV7psaA5oqS1Z-HTtHT-i3Us=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Avrbfqz9SElLzhXMwhMlMO6P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 249% gewijzigd door ChiMan op 15-12-2021 20:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Serena
Volgens dit Duitse artikel heb je nu ook geen afstandsbediening meer nodig om een apparaat te koppelen. Zou wel heel fijn zijn, altijd zó omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
-

[ Voor 99% gewijzigd door Tux3.14 op 15-12-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Serena schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:10:
Volgens dit Duitse artikel heb je nu ook geen afstandsbediening meer nodig om een apparaat te koppelen. Zou wel heel fijn zijn, altijd zó omslachtig.
Dat zou inderdaad een enorme vooruitgang zijn, ik ben benieuwd als ik over een tijdje weer devices moet gaan koppelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ChiMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:08:
Colour wheel voor witte lampen hebben nu 5 ipv 3 keuzes

[Afbeelding]
ha ha ik zat ook al te zoeken. Misschien dat het wel een echt wiel is bij de kleurenlampen?

Iets anders is wel nu dat je bij de instellingen je lamp kan identificeren: die gaat dan even zachtjes knipperen. Misschien zat dit er al in, maar valt me nu pas op .

[ Voor 15% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-12-2021 19:09 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Serena schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:10:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoMZDwbJub928Kfp9fVCao0oPvg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pHLb9d6ecJ59iQ0CEpNkQNYl.png?f=fotoalbum_large

daar ziet het er inderdaad wel naar uit.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:19

uFx

Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:59:
[...]

ha ha ik zat ook al te zoeken. Misschien dat het wel een echt wiel is bij de kleurenlampen?
Ja, de kleurenlampen hebben nu een color wheel. Helaas wordt de lampkleur niet direct bijgewerkt als je met je vinger rond gaat; pas als je je vinger los laat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfEQyYFDFlfvH_IcSKNqDh_t2Wk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wr2MbsuAKKRVBoVsk1aUeR5a.jpg?f=fotoalbum_large

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
uFx schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:12:
[...]

Ja, de kleurenlampen hebben nu een color wheel. Helaas wordt de lampkleur niet direct bijgewerkt als je met je vinger rond gaat; pas als je je vinger los laat:

[Afbeelding]
Waar tover je die vandaan? In de Ikea Tradfri App op de iPhone zie ik deze functie nog niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:19

uFx

Tux3.14 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:29:
[...]
Waar tover je die vandaan? In de Ikea Tradfri App op de iPhone zie ik deze functie nog niet :o
Ik kon hem gebruik na een update vanuit de Play store (Android). De app-versie bij mij is 1.17.0.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
uFx schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:33:
[...]

Ik kon hem gebruik na een update vanuit de Play store (Android). De app-versie bij mij is 1.17.0.
Thnx. Nu net 1 minuut geleden kwam de update ook op mijn iPhone binnen. Mooie update.
Jammer dat de kleuren niet live worden weer gegeven. Hopelijk fixen ze dat in een toekomstige update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik vermoed dat na deze update het gedoe met lampen na een bridge update verleden tijd zal zijn. Maar dat gaan we zien na de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het wordt steeds mooier met Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Via de app kan je nu 5 verschillende witte kleur standen kiezen.
Maar met een remote blijft het nog steeds 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:01:
[...]

[Afbeelding]

daar ziet het er inderdaad wel naar uit.
Dat is echt heel relaxed, je moet hem 6x aan en uitzetten en als het goed is kun je hem dan koppelen via de app. Ik heb een paar lampen boven onze trap hangen in van die glazen bollen en icm een hoog plafond (4m) is dat echt heel irritant als ze opnieuw gekoppeld moeten worden.

Dit is wel echt een verademing, en ook wel zo handig als je de afstandsbediening niet eens gebruikt (die lampen werken via de motion sensor).

Nu nog betere settings voor die motion sensor.
Pagina: 1 ... 99 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)