Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46
Tsurany schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:09:
@xFeverr ik ga de Ikea lampen juist op de Hue aanschaffen, dan zou dit probleem er dus niet moeten zijn begrijp ik.
Dat is inderdaad geen probleem. Ik gebruik zelf een ICS2000 en daarmee kunnen mijn IKEA-lampen ook alles wat mijn Hue lampen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-05 15:30

Chrisjuh_15

Facta non verba

Lijkt erop dat veel producten weer op voorraad zijn! Het plug-in stopcontact is in Delft in elk geval weer ruim op voorraad (300+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zo, vandaag in Heerlen de laatste stopcontact+remote verpakking meegepakt met daarnaast nog een extra stopcontact. Kan ik eindelijk de bejaarde stereoversterker op afstand aan en uit zetten. Door luiheid was ie tot vandaag 24/7 aan.

Nu nog een keer mijn IKEA Klabb lamp met ingebouwde dimmer openschroeven om te zien of de dimmer te bypassen is, dan kan daar ook een lamp in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bundin schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:36:

Nu nog een keer mijn IKEA Klabb lamp met ingebouwde dimmer openschroeven om te zien of de dimmer te bypassen is, dan kan daar ook een lamp in :)
Vol open zetten werkt niet? Ik heb ook nog zo'n lamp met dimmer en dacht ik zet m vol open en dan een Tradfri er in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:58:
[...]

Vol open zetten werkt niet? Ik heb ook nog zo'n lamp met dimmer en dacht ik zet m vol open en dan een Tradfri er in.
Vol open betekent niet persé dat de dimmer niks doet. De lamp kan dan alsnog beschadigd raken en das net jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 15:33
Enthousiast door alle meldingen over de verkrijgbaarheid van de plugin schakelaars heb ik er net twee aangeschaft toen in mijn Tradfri bridge inleverde. :(

Kom ik er achter dat ze (nog) niet te koppelen zijn aan de HUE bridge. Of zit ik er (hopelijk) naast??? :X

Als ik er naast zit dan heb ik er twee over in de buurt van Den Bosch.......

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:56

MsG

Forumzwerver

bing69 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:30:
Enthousiast door alle meldingen over de verkrijgbaarheid van de plugin schakelaars heb ik er net twee aangeschaft toen in mijn Tradfri bridge inleverde. :(

Kom ik er achter dat ze (nog) niet te koppelen zijn aan de HUE bridge. Of zit ik er (hopelijk) naast??? :X

Zie dat je ook in het Domoticz-topic post.

Misschien is dit project wat voor je? Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge

Dan kunnen alle propriëtaire hubs/gateways de prullenbak in.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

MsG schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:37:
[...]

Hoe kun je daarmee dan je Zigbee apparaten updaten als er een firmware update is? Dacht dat dat altijd een reden was om van elk merk een bridge te hebben (of achter de hand te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
MsG schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:37:
[...]

Heb mijn Homebridge los draaien van Domoticz na nogal wat problemen. Ga binnenkort (tijd zat, pensioen) domoticz helemaal opnieuw opzetten en wellicht met Zigbee2mqtt. Het houdt je wel van de straat h'e

Heb al noodgewongen afscheid moeten nemen van mijn X10...

[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 26-01-2019 13:08 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Hoe kun je daarmee dan je Zigbee apparaten updaten als er een firmware update is? Dacht dat dat altijd een reden was om van elk merk een bridge te hebben (of achter de hand te houden).
Tja als het goed draait waarom de ikea lampen nog updaten??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

bing69 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Tja als het goed draait waarom de ikea lampen nog updaten??
Over de jaren heen hebben de Hue lampen veel updates gehad, soms voor stabiliteit of nieuwe features, soms om compatibiliteit met nieuwere producten mogelijk te maken of te verbeteren.
Je hoeft in veel gevallen niet te updaten, en dit is een algemeen probleem voor Zigbee en ZWave.
Hoop alleen dat er ooit iemand komt die OTA updates mogelijk maakt via 1 hub. Lijkt me kwestie van de binary onderscheppen?
Anyway, hubs in de prullenbak is dus sowieso geen goed idee ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-01-2019 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:51

Mars Warrior

Earth, the final frontier

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Updaten via een andere bridge is inderdaad vaak niet mogelijk vanuit beveiligingsredenen. Daarom weigert Apple ook de Tradfri lampen op de Hue bridge.

Mijn Tradfri lampen zijn voor het laatst ergens in 2017 voorzien van nieuwe firmware, dus als dat iets zegt, dan is het niet echt een probleem om ze aan een andere hub te hangen zoals zigbee2mqtt.

En ik dacht dat de meeste fabrikanten van muurschakelaars niet eens een hub leveren om de firmware bij te werken :D

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bing69 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:30:

Dat zal niet gaan lukken. Hue kan enkel met verlichting omgaan dus om een stopcontact te laten werken moet dat stopcontact zich voordoen als een schakelbare lamp richting Hue. Ikea heeft er voor gekozen dat niet te doen (en de Zigbee standaard correct te implementeren) en geeft aan dat de ball bij Hue ligt om ondersteuning te regelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik wil graag een opstelling maken met zigbee2mqtt en daar losse lampen bij kopen, heb ik dan alsnog een dimmer of een verbindingshub nodig voor het initieel opzetten?

Enkel de lampen kopen scheelt wel wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

oddish2211 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:21:
Ik wil graag een opstelling maken met zigbee2mqtt en daar losse lampen bij kopen, heb ik dan alsnog een dimmer of een verbindingshub nodig voor het initieel opzetten?

Enkel de lampen kopen scheelt wel wat geld.
Ligt er aan wat je wil. Als je wil kunnen dimmen heb je uiteraard een dimmer nodig. Maar als je gewoon een Zigbee-lamp wil kunnen schakelen met zigbee2mqtt heb je die hubs niet nodig hoor. Zolang je maar een lamp uit het rijtje kiest van zigbee2mqtt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 16:04
MsG schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Ligt er aan wat je wil. Als je wil kunnen dimmen heb je uiteraard een dimmer nodig. Maar als je gewoon een Zigbee-lamp wil kunnen schakelen met zigbee2mqtt heb je die hubs niet nodig hoor. Zolang je maar een lamp uit het rijtje kiest van zigbee2mqtt.
Ik neem aan dat ze dan via mqtt wel dimbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

oddish2211 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Ik neem aan dat ze dan via mqtt wel dimbaar zijn?
Jazeker, alle functionaliteit die een endpoint van zichzelf heeft wordt gewoon ondersteund. Hier vind je een rij: https://koenkk.github.io/...on/supported_devices.html met bij Description per apparaat wat ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 08:31
Ik heb eveneens tradfri lampen aan mijn Hue bridge gekoppeld, echter heb ik 1 enkele tradfri lamp die niet helemaal off gaat, blijft altijd een klein beetje licht geven (minder dan de laagste dimstand). Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 21:13
Vraagje, heb net de verbindingshub gekoppeld aan drie spotjes icm de tradfri afstandsbediening.

Nu zal ik voor google assistant en app gebruiken maar vrouwlief en kind niet. Sinds koppeling kan ik de spotjes alleen via hub bedienen en niet meer via afstandsbediening.

Heb er al een nieuwe batterij ingedaan maar zonder gewenst resultaat. Reset en opnieuw koppelen gaat prima.

Is het dan niet meer mogelijk om afstandsbediening te gebruiken naast hub? Zou ook zonde zijn van materiaal etc! Daarnaast ook niet echt functioneel. Maar goed, ik ga er eigenlijk vanuit dat dit gewoon moet werken en of ik iets niet goed doe of de afstandsbediening stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 21-05 09:33
Ja zou gewoon moeten werken.
Hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patathome schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:43:
Vraagje, heb net de verbindingshub gekoppeld aan drie spotjes icm de tradfri afstandsbediening.

Nu zal ik voor google assistant en app gebruiken maar vrouwlief en kind niet. Sinds koppeling kan ik de spotjes alleen via hub bedienen en niet meer via afstandsbediening.

Heb er al een nieuwe batterij ingedaan maar zonder gewenst resultaat. Reset en opnieuw koppelen gaat prima.

Is het dan niet meer mogelijk om afstandsbediening te gebruiken naast hub? Zou ook zonde zijn van materiaal etc! Daarnaast ook niet echt functioneel. Maar goed, ik ga er eigenlijk vanuit dat dit gewoon moet werken en of ik iets niet goed doe of de afstandsbediening stuk is.
Je moet eerst de afstandsbediending koppelen aan de Gateway (hub) en dan kan je via de app de lampen koppelen via de afstandsbediending.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
Toppe schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Je moet eerst de afstandsbediending koppelen aan de Gateway (hub) en dan kan je via de app de lampen koppelen via de afstandsbediending.
Dat gaat allemaal ook goed, alleen bediening via afstandsbediening werkt vervolgens niet! Via spraak en app wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
patathome schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Dat gaat allemaal ook goed, alleen bediening via afstandsbediening werkt vervolgens niet! Via spraak en app wel.
In de app heb je dus 1 afstandsbediening en 3 lampen zichtbaar in de zelfde groep?

[ Voor 0% gewijzigd door Toppe op 27-01-2019 22:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patathome
Nondeju.....

Best handig om de AB in dezelfde groep als spotjes te plaatsen 8)7 8)7

Dank voor deze trigger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 09:55
Is er al iemand die de gordijnen van de IKEA te pakken heeft gekregen? Ik ben zeer benieuwd! Voornamelijk over het rolsysteem. Als die te verplaatsen is naar een ander gordijn (gezien de gordijnen te kort zijn voor mijn ramen), dan ga ik eens onderzoeken of ik mijn gordijnen kan automatiseren met alleen de accu en het motortje.

[ Voor 8% gewijzigd door RVervuurt op 30-01-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 16:08
Ben onderhand bezig steeds meer lampjes in huis smart te maken. Samen met openHAB. Dit werkt erg goed, echter wil ik alles ook zo mogelijk dom bedienbaar houden (WAF). Dat lukt prima voor de meeste lampen, daar heb ik gewoon ook de IKEA AB voor bij gehangen. O-)

Nu wil ik echter ook 2 kleine lampen in de hoek beschikbaar maken om vanuit openHAB aan te sturen. Simpel dacht ik, 2 IKEA slimme lampen er in en klaar.. Maar voor de WAF moeten de lampen ook nog aan/uit kunnen met de schakelaar in de kabel 8)7. Maar ja.. hoe...
Is er iets van een schakelaar te koop die ik in de kabel kan zetten maar welke dus niet als een ouderwetse schakelaar aan/uit gaat, maar een signaal naar openHAB kan sturen? Dan zou het een erg slimme domme lamp worden en is thuis iedereen blij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ProudElm schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:59:
Ben onderhand bezig steeds meer lampjes in huis smart te maken. Samen met openHAB. Dit werkt erg goed, echter wil ik alles ook zo mogelijk dom bedienbaar houden (WAF). Dat lukt prima voor de meeste lampen, daar heb ik gewoon ook de IKEA AB voor bij gehangen. O-)

Nu wil ik echter ook 2 kleine lampen in de hoek beschikbaar maken om vanuit openHAB aan te sturen. Simpel dacht ik, 2 IKEA slimme lampen er in en klaar.. Maar voor de WAF moeten de lampen ook nog aan/uit kunnen met de schakelaar in de kabel 8)7. Maar ja.. hoe...
Is er iets van een schakelaar te koop die ik in de kabel kan zetten maar welke dus niet als een ouderwetse schakelaar aan/uit gaat, maar een signaal naar openHAB kan sturen? Dan zou het een erg slimme domme lamp worden en is thuis iedereen blij *O*
Ikea Afstandsbediening opplakken (direct klaar), als je het "inkabel" wilt zou ik eerder een esp268 met wifi en 1 knop in een behuizing doen en de behuizing klem je over de kabel heen ofzo)

Mijn enige klacht van ikea is ook de foei lelijke ronde afstandsbedieningen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ja, een AB erbij plakken en klaar is easy.. Maar dan dus 2x, want iedere lamp moet apart kunnen.. Als ze je niet vastplakt slingeren ze rond en vind ik er geheid 1 in de bouwen doos van de kinderen... Vandaar liever de "inkabel" oplossing :)
Ik zal eens kijken naar wat jij noemt.. wie weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limonadefles
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-01-2023
RVervuurt schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:02:
Is er al iemand die de gordijnen van de IKEA te pakken heeft gekregen? Ik ben zeer benieuwd! Voornamelijk over het rolsysteem. Als die te verplaatsen is naar een ander gordijn (gezien de gordijnen te kort zijn voor mijn ramen), dan ga ik eens onderzoeken of ik mijn gordijnen kan automatiseren met alleen de accu en het motortje.
Ik heb de afgelopen weken de availability in de gaten gehouden, en deze verspringt iedere dag nogal..

De eerste winkel waar ze beschikbaar zijn is op 6 februari bij de IKEA in Hengelo volgens de laatste data, maar ik het verleden heeft IKEA Delft ook op 4 februari gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Ujv9BP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ProudElm schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:59:

Haha, nou de WAF wordt hoger als die "lelijke snoertjes" met de schakelaars er in helemaal netjes weggewerkt zijn kan ik je vertellen, zolang het allemaal maar stabiel werkt via de wandschakelaars en app (en beter nog: automatisch op basis van zonsondergang (kan simpel met OpenHAB).
Limonadefles schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Ik heb de afgelopen weken de availability in de gaten gehouden, en deze verspringt iedere dag nogal..

De eerste winkel waar ze beschikbaar zijn is op 6 februari bij de IKEA in Hengelo volgens de laatste data, maar ik het verleden heeft IKEA Delft ook op 4 februari gestaan.

[Afbeelding]
Goed bezig, ik heb ook al email notificatie aan staan. Bij Amsterdam heeft 3 feb gestaan toen ik keek.

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-01-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Haha, nou de WAF wordt hoger als die "lelijke snoertjes" met de schakelaars er in helemaal netjes weggewerkt zijn kan ik je vertellen, zolang het allemaal maar stabiel werkt via de wandschakelaars en app (en beter nog: automatisch op basis van zonsondergang (kan simpel met OpenHAB).
uhm.. tja.. je zou denken.. Maar helaas.. ik kreeg duidelijk te horen dat de schakelaars moesten blijven werken... Dus.. 8)

Via openHAB gaan er al een aantal lampen aan bij zonsondergang - 1 half uur. Dat werkt prima. Maar 's avonds bij tv kijken gaan die lampen weer aan en moeten die kleine lampjes aan (ja ja, dat zou ook allemaal netjes via openHAB kunnen, maar kleine stapjes..). Maar ja, vandaar dus liefst een fysieke schakelaar in de kabel die dus via openHAB de lamp aan/uit zet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:10

iMars

Full time prutser

/
RVervuurt schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:02:
Ik ben ook nieuwsgierig naar in hoeverre de grodijn "slim" is. Als je de gordijn met de afstandsbediening bediend, kan je 'm laten stoppen. Maar zit er ook een auto stop op? Stel je raam is 110 hoog en de gordijn is 195... dat ie 'm niet helemaal af rolt :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteng
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11-2022
Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik de schakelaars niet in mijn Apple Homekit zichtbaar krijg? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
iMars schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:06:
/
[...]

Ik ben ook nieuwsgierig naar in hoeverre de grodijn "slim" is. Als je de gordijn met de afstandsbediening bediend, kan je 'm laten stoppen. Maar zit er ook een auto stop op? Stel je raam is 110 hoog en de gordijn is 195... dat ie 'm niet helemaal af rolt :+
Als je de handleiding leest dan zie je dat de maximale uitrol lengte kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:10

iMars

Full time prutser

SPX420 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:19:
[...]

Als je de handleiding leest dan zie je dat de maximale uitrol lengte kan instellen.
Dan heb ik die niet goed gelezen :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346215

Hallo, de Ikea lampen en schakelcontacten aansturen via Google home mini werkt prima. Enige wat ik niet voor elkaar krijg is het aansturen van de sfeer instellingen in de Tradfri app. Ik heb bijvoorbeeld de sfeer "film kijken" aangemaakt in de app. Ik zou deze willen aanroepen in Google home maar dit krijg ik dus niet voor elkaar, alleen door afzonderlijke de lampen aan en/of uit te zetten.

Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 16:13
Voor zover ik weet kan dit nog niet.
Anoniem: 346215 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:11:
Hallo, de Ikea lampen en schakelcontacten aansturen via Google home mini werkt prima. Enige wat ik niet voor elkaar krijg is het aansturen van de sfeer instellingen in de Tradfri app. Ik heb bijvoorbeeld de sfeer "film kijken" aangemaakt in de app. Ik zou deze willen aanroepen in Google home maar dit krijg ik dus niet voor elkaar, alleen door afzonderlijke de lampen aan en/of uit te zetten.

Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 22-05 21:04
Ik merk dat (1?) van mijn tradfri lampen af en toe 'flitst'..

Ik heb er nu 5 in de woonkamer en in de hoek staat een lamp die af en toe een flits geeft (alsof helderheid in 1 seconde even maximaal gezet wordt en dan weer terug naar de normale stand).

Het gebeurt niet vaak genoeg om er echt wat mee te kunnen en het is ook zo'n onbewust 'hey, gebeurde daar in de hoek nou wat?' moment. Aansluiten op een ander stopcontact heeft geen effect.

Zal nog even kijken of ik nog een reserve lamp heb die ik kan testen, maar iemand bij wie dit herkenbaar klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Verder geen extra dingen die de lampen kunnen aansturen? Ik merkte ook zo iets, maar dat kwam doordat openHAB iets deed waardoor de lampen leken te flitsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maarteng schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:28:
Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik de schakelaars niet in mijn Apple Homekit zichtbaar krijg? Alvast dank!
Als je fysiek de schakelaars bedoeld: dat wordt niet ondersteund. Deze wens begint steeds meer te groeien. Ikea heeft wel eens laten doorschemeren dat ze dit zelf ook graag willen....

Als je de tussen stekkers bedoeld: zoals vaker aangegeven in het topic heeft Ikea de software update hiervoor nog niet beschikbaar gesteld

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 31-01-2019 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarteng
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11-2022
Toppe schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:52:
[...]

Als je fysiek de schakelaars bedoeld: dat wordt niet ondersteund. Deze wens begint steeds meer te groeien. Ikea heeft wel eens laten doorschemeren dat ze dit zelf ook graag willen....

Als je de tussen stekkers bedoeld: zoals vaker aangegeven in het topic heeft Ikea de software update hiervoor nog niet beschikbaar gesteld
Inderdaad, ik bedoel de stekkers om in het stopcontact te pluggen. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 14:19
Mars Warrior schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:29:
[...]

Je bedoelt of het werkt met Tradfri lampen? Ja dat doet het uitstekend _/-\o_
Eerst natuurlijk de sniffer programmeren/flashen.

En dan:
  • USB CC2531 Sniffer in je RPI of NUC,
  • zigbee2mqtt installeren (liefst via Docker, maar dat is een keuze)
  • permit_join op true zetten in je zigbee2mqtt config
  • Tradfri lampje 6x uit/aan doen om te pairen
en dan zie je je lamp via mqtt binnenkomen.

Moet je natuurlijk nog wel wat hebben voor de aansturing en bediening. Ik gebruik daarvoor Home Assistant.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Ben er nu al een dag mee bezig maar zie geen lamp binnenkomen.
Heb ook zo'n cc2531 geflashed met de firmware van Koenk en zigbee2mqtt van daniel welch geinstalleerd.
Permit op join gezet maar krijg met geen mogelijkheid een lamp te zien in mijn entities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 22:40

flexje

got-father

frank3523 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:26:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Ben er nu al een dag mee bezig maar zie geen lamp binnenkomen.
Heb ook zo'n cc2531 geflashed met de firmware van Koenk en zigbee2mqtt van daniel welch geinstalleerd.
Permit op join gezet maar krijg met geen mogelijkheid een lamp te zien in mijn entities.
Probeer de lamp zou dicht mogelijk bij de zigbee2mqtt stick te houden. En bij 6x aan/uit doe er een extra en niet te snel schakelen.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
m0ridin schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:11:
Ik merk dat (1?) van mijn tradfri lampen af en toe 'flitst'..

Ik heb er nu 5 in de woonkamer en in de hoek staat een lamp die af en toe een flits geeft (alsof helderheid in 1 seconde even maximaal gezet wordt en dan weer terug naar de normale stand).

Het gebeurt niet vaak genoeg om er echt wat mee te kunnen en het is ook zo'n onbewust 'hey, gebeurde daar in de hoek nou wat?' moment. Aansluiten op een ander stopcontact heeft geen effect.

Zal nog even kijken of ik nog een reserve lamp heb die ik kan testen, maar iemand bij wie dit herkenbaar klinkt?
Lijkt er op dat je lampen resetten, waarschijnlijk door een software bug die getriggerd wordt door hoeveelheid ZigBee verkeer!

Vraag, hangen lampen soms achter een Hue bridge, heb vaker gelezen dat dit probleem vaker word gezien wanneer tradfri lampen achter Hue bridge zitten! Hue bridge is namelijk continue de lampen aan scannen omdat laatste stand op tw vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
flexje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:43:
[...]

Probeer de lamp zou dicht mogelijk bij de zigbee2mqtt stick te houden. En bij 6x aan/uit doe er een extra en niet te snel schakelen.
Ja die ene extra heb ik ook al geprobeerd. Ook al snel en langzaam maar wat ik ook doe ik blijf 0 device connected houden.
Word er een beetje moedeloos van.

zigbee2mqtt:info 2019-1-31 19:06:17 Currently 0 devices are joined:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-05 06:40
Verdorie, halverwege de zomer :o

Ik wilde ze als zonwering gaan gebruiken in de slaapkamer. Tegen de tijd dat ze fatsoenlijk beschikbaar zijn is de zomer al voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 13:45
Erik1971 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:59:
[...]

Lijkt er op dat je lampen resetten, waarschijnlijk door een software bug die getriggerd wordt door hoeveelheid ZigBee verkeer!

Vraag, hangen lampen soms achter een Hue bridge, heb vaker gelezen dat dit probleem vaker word gezien wanneer tradfri lampen achter Hue bridge zitten! Hue bridge is namelijk continue de lampen aan scannen omdat laatste stand op tw vragen!
Heb ik ook last van en nog niet kunnen oplossen. Zie ook Hue Bridge + knipperende TRÅDFRI lampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 22-05 21:04
Erik1971 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:59:
[...]

Op google home icm tradfri zit er weinig smarts in mijn huis ;)

Maar nee, hij is verbonden met de tradfri hub, geen hue spul hier, en zou bij evt resetten niet de verbinding met de bridge verloren gaan danwel de intensiteit niet op iets anders uitkomen? (Nu zie ik de flits en daarna is de helderheid gewoon weer zoals ik hem heb ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 14:50

pposthoorn

Constructeur

-me schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:01:
FYRTUR en KADRILJ zijn gebaseerd op SKOGSKLÖVER waarbij FYRTUR het gordijn van TRETUR gebruikt (dat ook op SKOGSKLÖVER is gebaseerd).

Makkelijk is het niet, maar het is niet onmogelijk om een SKOGSKLÖVER in te korten. Er staan een aantal videos online die uitleggen hoe ("cut SKOGSKLÖVER", deze bijvoorbeeld).

In FYRTUR/KADRILJ zit daarnaast alleen een motor aan de linkerkant.

Ik kan me niet voorstellen dat het process om een FYRTUR/KADRILJ in te korten heel anders is dan het inkorten van een SKOGSKLÖVER.
Als ik deze video bekijk dan is het proces exact hetzelfde als bij mijn gamma rolgordijn enige verschil is dat daar een lijstje bij zat met hoeveel je overal af moest zagen/knippen.

Als de Fyrtur hetzelfde is dan is het vrij eenvoudig, ding demonteren, stof knippen, buisjes zagen en alles weer terug in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik wil gaan proberen om de stof van mn huidige rolgordijn over te zetten. Ik dacht aan van die dubbelzijdige textieltape. Qua kleur is de keuze nogal beperkt nu namelijk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-02-2019 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:39:
Ik wil gaan proberen om de stof van mn huidige rolgordijn over te zetten. Ik dacht aan van die dubbelzijdige textieltape. Qua kleur is de keuze nogal beperkt nu namelijk ;)
Geen idee of je genoeg lengte hebt maar maar als de totale lengte 150cm is en je hebt maar 100cm nodig dan blijft er altijd 50cm op de rol (eens?) dan zou ik vanaf de rol gemeten 3/6cm laten zitten, je hebt dan een losse flap over die je kan omvouwen en de nieuwe (jou stof dus) er strak langs kan plakken. De kans dat je iets scheef gaat is namelijk reëel aanwezig en op deze manier hou je die kans zo klein mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
flexje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:43:
[...]

Nou heb het eindelijk aan de praat. 6 keer aan en uit werkt dus niet. Moest de lamp telkens 10 keer aan en uit doen voordat deze gedetecteerd werk. Toen nog lopen knutselen met dat hele mqtt verhaal maar eindelijk heb ik mijn lamp zichtbaar binnen de entities van Home Assistant. Kom er nu wel achter dat het bereik van de zigbee stick te kort is. Dus nog maar zo'n cc2530 plus toebehoren besteld. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:44

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik weet dat er al een hoop gesproken is over het bereik van de lampen onderling in het mesh netwerk. Om eventueel een ritje naar de Ikea op zondag te besparen, mijn situatie is als volgt:

In de veranda buiten heb ik 4 Trådfri lampen hangen aan een dimer. Stand-alone.
Werkt uitstekend.
Ik wil gaat uitbreiden met een hub + nog een paar Trådfri lampen.
De hup komt in de meterkast.

De eerste plek in huis waar ik een lamp kan ophangen is ongeveer op 10 meter afstand. Er zit en enkelsteens baksteen muurtje tussen + isolatie en gipsplaat. De veranda is enkel een houten wand. De lampen in de veranda hangen in grote aluminium kappen.

Kan de lamp binnen de lampen in de veranda bereiken? Of is dit en kansloze situatie. Ik heb geen UTP in de veranda. Wel uitstekende wifi dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:01:
Ik weet dat er al een hoop gesproken is over het bereik van de lampen onderling in het mesh netwerk. Om eventueel een ritje naar de Ikea op zondag te besparen, mijn situatie is als volgt:

In de veranda buiten heb ik 4 Trådfri lampen hangen aan een dimer. Stand-alone.
Werkt uitstekend.
Ik wil gaat uitbreiden met een hub + nog een paar Trådfri lampen.
De hup komt in de meterkast.

De eerste plek in huis waar ik een lamp kan ophangen is ongeveer op 10 meter afstand. Er zit en enkelsteens baksteen muurtje tussen + isolatie en gipsplaat. De veranda is enkel een houten wand. De lampen in de veranda hangen in grote aluminium kappen.

Kan de lamp binnen de lampen in de veranda bereiken? Of is dit en kansloze situatie. Ik heb geen UTP in de veranda. Wel uitstekende wifi dekking.
Soort gelijke situatie. Gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Toppe Aan de hand van jouw bericht gelijk naar de IKEA gereden, Motion Sensor gehaald, Lampje, en de hup (aanbieding van Lampje + MS was op). Alles aangesloten in de buurt van de hup. 100% werkend. Lampjes uit de fittingen gedraaid, in de veranda gedraaid. Helaas. Geen verbinding. Ik zal even kijken of ik nog een foto kan plaatsen van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:54:
@Toppe Aan de hand van jouw bericht gelijk naar de IKEA gereden, Motion Sensor gehaald, Lampje, en de hup (aanbieding van Lampje + MS was op). Alles aangesloten in de buurt van de hup. 100% werkend. Lampjes uit de fittingen gedraaid, in de veranda gedraaid. Helaas. Geen verbinding. Ik zal even kijken of ik nog een foto kan plaatsen van de situatie.
Heeft je eerste lamp die +/- 10 meter van de hub zit wél verbinding?

Ik heb hier 4 GU10 spots zn 10 meter van de hub zitten en 2 E27 spots in de overkapping aan het plafond (ook zn 12 meter) en dan 2 E14 spots ook in dd overkapping.

Wat voor glas heb je? Dit kan aardig de afstand beperken namelijk.

Probeer anders eens je hub zo dicht mogelijk in de buurt te zetten van je lampen. Eventueel met een langere UTP kabel om te kijken wat er dan gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:48
Tussen mijn laatste en ena laatste lamp zit 12 meter (weliswaar door de schuifpui de buitenlucht in, maar das geen probleem).

Vanaf de hub naar die specifieke lamp (om te verbinden): ong 15/16meter (incl buitenmuur, keukenkastjebmet magnetron, gang en meterkastmuur)
BeyondThunder schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:54:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Bij deze de beloofde foto:

https://ibb.co/mc9SgYR

Rood=geen bereik
Groen=wel bereik

Excuses voor mijn mindere artistieke kwaliteiten. De groene stip hangt in het midden van de bijkeuken. Er zit gipsplaat, plasic, isolatie en een enkelsteens muurtje tussen de veranda. De veranda heeft alleen een 1.8 cm wandje en de eerste Tradfri lamp hangt bij de rode stip in een Alu lampenkap.

Moeten we dus even slim oplossen me een extra lampje denk ik.

[ Voor 96% gewijzigd door BeyondThunder op 03-02-2019 20:26 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Toppe dat zou ik nog wel eens kunnen proberen. Maar wat zou dat uitmaken? Ze zijn helemaal ingericht dichtbij de hub. Of onthoudt zigbee dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

haha, thanks man, Wordt morgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemW85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-05 10:50
Ik heb vandaag 6 GU10 Tradfri lampjes gekocht, nieuw type dat net in de winkel was aangekomen. Deze verbruiken 5 i.p.v. 6 wat , zijn helemaal van glas i.p.v. wit plastic en kosten 12,95.

Probleem dat ik heb is dat ze niet willen koppelen met de hue bridge zoals me dat met de oude modellen wel is gelukt. Wellicht eerst software update nodig, heb alleen geen Tradfri Bridge.

Iemand anders al ervaring met deze lampen, artikel 903.086.03?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
BeyondThunder schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:11:
Moeten we dus even slim oplossen me een extra lampje denk ik.
Ik zou nog even wachten. Ik heb een outlet die ver zit, ongeveer 8 meter verder dan mijn verste lamp. Zitten 2 buitenmuren tussen. Was ook niet te vinden, tot ergens 24-48 uur later, toen was hij er opeens wel. Sinds dan geen probleem meer gehad.

Geen idee of het zo werkt, maar ik heb het gevoel dat de mesh-functionaliteit wat tijd nodig heeft om te leren dat hij iets moet relayen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:03
JochemW85 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:50:
Ik heb vandaag 6 GU10 Tradfri lampjes gekocht, nieuw type dat net in de winkel was aangekomen. Deze verbruiken 5 i.p.v. 6 wat , zijn helemaal van glas i.p.v. wit plastic en kosten 12,95.

Probleem dat ik heb is dat ze niet willen koppelen met de hue bridge zoals me dat met de oude modellen wel is gelukt. Wellicht eerst software update nodig, heb alleen geen Tradfri Bridge.

Ze staan niet op de site. Zeker weten dat het Trådfri is?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Slonzo schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:08:
[...]

Ik zou nog even wachten. Ik heb een outlet die ver zit, ongeveer 8 meter verder dan mijn verste lamp. Zitten 2 buitenmuren tussen. Was ook niet te vinden, tot ergens 24-48 uur later, toen was hij er opeens wel. Sinds dan geen probleem meer gehad.

Geen idee of het zo werkt, maar ik heb het gevoel dat de mesh-functionaliteit wat tijd nodig heeft om te leren dat hij iets moet relayen?
En je hebt helemaal gelijk! na een nachtje slapen werkt het. Ik denk dat de lampen vannacht een goed gesprek hebben gehad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 07:12
UPDATE: Ikea have announced that the release date for the blinds has been delayed until the summer of 2019.

lees ik net op homekitnews

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
JochemW85 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:50:

Kan je een foto posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
paQ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:50:
UPDATE: Ikea have announced that the release date for the blinds has been delayed until the summer of 2019.

lees ik net op homekitnews
Zouden ze naar de community hebben geluisterd en met bredere exemplaren komen?! :o Het zou toch niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-05 21:35
RVervuurt schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:18:
[...]

Zouden ze naar de community hebben geluisterd en met bredere exemplaren komen?! :o Het zou toch niet?!
Reken er maar niet op. IKEA heeft problemen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemW85
https://ibb.co/YP4zgyz

Nieuw op de verpakking is het Zigbee logo, Ikea medewerker heeft me verzekerd dat dit de nieuwe versie is.

Kan vanavond eventueel ook wel foto posten van lampje zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door JochemW85 op 04-02-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
JochemW85 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:54:
[...]

Nieuw op de verpakking is het Zigbee logo, Ikea medewerker heeft me verzekerd dat dit de nieuwe versie is.

Erg raar dat dat product NERGENS te vinden is online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-05 11:30
Slonzo schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:08:
[...]

Deze indruk heb ik ook. Soms kun je het forceren door de bridge te resetten en dan even geduld uitoefenen. Waarschijnlijk maakt de 'mesh' dan nieuwe 'afspraken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Hmmm. Ik keek even op de Ikea website en zag dat de Fyrtur erop verscheen. Raar dat ze 'm er alsnog nu opzetten, als ze hem uitstellen tot deze zomer.

Maar hetgeen me opviel:
Opdat de draadloze functie van het rolgordijn zal werken, moet de zigbee repeater (meegeleverd in de verpakking) aangesloten zijn op een stopcontact binnen 10 meter van het rolgordijn.
Beetje raar, dat je verplicht een meegeleverde repeater zou moeten gebruiken? (deze, veronderstel ik?)

Staat ook nog eens aangegeven in de handleiding:
IMPORTANT NOTE: You need the Signal
Repeater to be able to steer your blinds with
the wireless Open/Close remote!
Remote ziet er exact dezelfde uit als die van de outlets.
Ik ga er dus maar vanuit dat je die repeater toch gewoon achterwege kan laten indien je de remote aan de hub koppelt... :/
RVervuurt schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:00:
Ligt dikwijls al enige tijd in de winkel voor het op de website verschijnt.

[ Voor 76% gewijzigd door Slonzo op 04-02-2019 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RVervuurt
Slonzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:30:
Hmmm. Ik keek even op de Ikea website en zag dat de Fyrtur erop verscheen. Raar dat ze 'm er alsnog nu opzetten, als ze hem uitstellen tot deze zomer.

Maar hetgeen me opviel:

[...]

Beetje raar, dat je verplicht een meegeleverde repeater zou moeten gebruiken? (deze, veronderstel ik?)

Staat ook nog eens aangegeven in de handleiding:

[...]

Remote ziet er exact dezelfde uit als die van de outlets.
Ik ga er dus maar vanuit dat je die repeater toch gewoon achterwege kan laten indien je de remote aan de hub koppelt... :/

[...]

Ligt dikwijls al enige tijd in de winkel voor het op de website verschijnt.
Ik denk dat dat is omdat veel mensen gordijnen door het hele huis hebben, waar de IKEA hub gewoon niet het hele huis kan bereiken. Heb je een goed mesh-netwerk qua apparatuur die met Trådfri praat, lijkt het me dat dit genoeg is. In principe is die repeater niets anders dan een Trådfri-lamp zonder LED, dus het lijkt me niet nodig als je al een flink netwerk van peertjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

RVervuurt schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat dat is omdat veel mensen gordijnen door het hele huis hebben, waar de IKEA hub gewoon niet het hele huis kan bereiken. Heb je een goed mesh-netwerk qua apparatuur die met Trådfri praat, lijkt het me dat dit genoeg is. In principe is die repeater niets anders dan een Trådfri-lamp zonder LED, dus het lijkt me niet nodig als je al een flink netwerk van peertjes hebt.
Dat en het sigaal hoeft niet zo sterk te zijn wat aanzienlijk kan schelen in de standby tijd van de accu.

Jammer dat ie is vertraagd.. (op de site staat overigens voorraad vanaf 11/12-feb) Had me al verheugd om volgende week met FYRTUR aan de gang te gaan.. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-02-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Het enige raam waar we een gordijn in hebben en waar een Fyrtur in past, moet een nieuw gordijn hebben, dus ik wilde er ook één kopen, puur om mee te spelen (en dus een goede reden ivm een kapot gordijn), maar daar gaat nog wat tijd overheen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RVervuurt schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:00:
[...]

het lijkt mij ook eerder een Russisch artikel gezien de teksten boven het energie label.

edit:
Heb de vraag bij Ikea neer gelegd, zodra ik antwoord heb laat ik het weten!

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 04-02-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:00:
[...]

het lijkt mij ook eerder een Russisch artikel gezien de teksten boven het energie label.
Of Grieks, wat ernaast staat. Of Engels, want ENER+GY is Engels. Of Nederlands, want ENER+GIE is Nederlands.

En ondanks dat, zelfs als je zoekt op het productnummer en ikea, komt er niets naar voren, in geen enkele taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RVervuurt @JochemW85
quote: Reactie vanuit Ikea
Ik zie nu inderdaad pas dat het een doosje is, Henk. Mijn excuses. Dit gaat om de TRÅDFRI led-lamp GU10 400 lumen. Dit artikel staat nog niet op de website omdat deze pas vanaf april officieel deel uit maakt van ons assortiment. Bij een groot deel van onze IKEA vestigingen worden deze lampen echter al wel verkocht. Hopelijk weet je zo voldoende. ^Kimm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Lijkt er wel op, ja. Geproduceerd in week 51 van 2018.

Iemand enig idee wat IMDA standaard DA106634 is? Vind er niets van terug.
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:00:
Er staat letterlijk 'NLD' middenonder... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Slonzo op 04-02-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

BeyondThunder schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:22:
[...]

En je hebt helemaal gelijk! na een nachtje slapen werkt het. Ik denk dat de lampen vannacht een goed gesprek hebben gehad ;-)
Het is nog niet helemaal stabiel soms heeft 1 lamp connectie, soms 3, soms geen een. En hierdoor springt er af en toe een lamp aan in de veranda ;-). Ik moet even kijken waar ik een extra lampje kan plaatsen. Wordt lastig. Ik heb ook overal dik isolatie glas (van Schiphol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:48
En zon USB versterker ertussen?
Of waren die nog niet te koop?
BeyondThunder schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:37:
[...]

Het is nog niet helemaal stabiel soms heeft 1 lamp connectie, soms 3, soms geen een. En hierdoor springt er af en toe een lamp aan in de veranda ;-). Ik moet even kijken waar ik een extra lampje kan plaatsen. Wordt lastig. Ik heb ook overal dik isolatie glas (van Schiphol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ja, die kosten een tientje en kan ik inderdaad vlak achter de muur leggen. Ik denk dat ik er eentje ga halen inderdaad. Vanaf 02-02-19 in de Ikea.

Edit1, ik bel wel benieuwd naar het stralingspatroon van de Tradfri producten, kan daar niets over vinden. Het cruciale lampje zit nl. horizontaal in de plafonniere. Waarschijnlijk is dat niet optimaal.

Edit2, hoe lossen jullie het plakband op de schakelaar probleem op? Voor nu heb ik tijdelijk de betreffende oude schakelaars vast geplakt met tape. Het idee is om de draden met lasklemmen te bevestigen. En hierop een afdek plaatje. Maar ja, ik heb veel verschillend schakelmateriaal (oud en nieuw). Heeft iemand hier al een tweaker waardige oplossing voor bedacht?

Andere oplossing zou kunnen zijn om de draden te verbinden en de schakelaar gewoon terug te plaatsen. Dan heb ik een paar fop schakelaars :+ .

[ Voor 83% gewijzigd door BeyondThunder op 04-02-2019 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JochemW85
https://ibb.co/M6DxXyX

Net gebeld met Ikea, blijkt dat de nieuwe GU10 Tradfri lampen problemen hebben om te koppelen aan zowel de Hue bridge als de Ikea Hub. Advies was om deze nieuwe om te ruilen voor het oude model. Update wordt over enkele weken verwacht vraag me alleen af hoe je deze lampen moet updaten als je ze niet met een hub kunt verbinden....

[ Voor 5% gewijzigd door JochemW85 op 04-02-2019 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 20:22

aawe mwan

Wat ook leuk is:

BeyondThunder schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:51:
Edit2, hoe lossen jullie het plakband op de schakelaar probleem op? [...] Heeft iemand hier al een tweaker waardige oplossing voor bedacht?
Ik ben zelf gewoon vergeten dat ze bestaan, maar dat is natuurlijk niet tweaker-waardig.

Op een gegeven moment had ik er een staande lamp voor gezet, ik las een ander die de verjaardagskalender voor de schakelaar gehangen had.

Toch ben ik niet voor de volle 100% tegen schakelaars. Om twee redenen:
  • Er zijn situaties dat je in blinde paniek bent en dan val je terug op je oerinstincten. In zo'n geval is het handig als je met "de" schakelaar het licht aan of uit kunt doen;
  • Om een smart lamp te resetten, is het nodig om hem een aantal keren achter elkaar kort uit te zetten; met een schakelaar.
Voor het eerste geval denk ik dat het een goede oplossing is als je de bestaande schakelaar in elke kamer gaat gebruiken voor een eenvoudig niet-smart lichtpunt, speciaal voor dit soort noodgevallen. Zo heb ik het nu in mijn slaapkamer (naast Hue en Tradfri) en ik denk dat het prettig is om zo'n achtervang te hebben in een panieksituatie als je niet goed wakker bent.

Voor het tweede geval zou je even een moment-verbreekschakelaar moeten inbouwen in een armatuur, dat is natuurlijk wel echt typisch iets voor een Tweaker. Ik vind trouwens dat bij de Floalt er wel standaard zo'n resetschakelaar in had mogen zitten.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:23
Ja, die kosten een tientje en kan ik inderdaad vlak achter de muur leggen. Ik denk dat ik er eentje ga halen inderdaad. Vanaf 02-02-19 in de Ikea.

Edit1, ik bel wel benieuwd naar het stralingspatroon van de Tradfri producten, kan daar niets over vinden. Het cruciale lampje zit nl. horizontaal in de plafonniere. Waarschijnlijk is dat niet optimaal.

Edit2, hoe lossen jullie het plakband op de schakelaar probleem op? Voor nu heb ik tijdelijk de betreffende oude schakelaars vast geplakt met tape. Het idee is om de draden met lasklemmen te bevestigen. En hierop een afdek plaatje. Maar ja, ik heb veel verschillend schakelmateriaal (oud en nieuw). Heeft iemand hier al een tweaker waardige oplossing voor bedacht?

Andere oplossing zou kunnen zijn om de draden te verbinden en de schakelaar gewoon terug te plaatsen. Dan heb ik een paar fop schakelaars :+ .
Ik heb ooit een stuk karton tussen zo'n schakelaar afdekkapje gedrukt.
Hierdoor kon je de schakelaar gewoon niet meer in een andere stand zetten en de bekabeling gewoon origineel houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:03
[...]

Dan had je dus sowieso al het foute serienummer gepost…🤦🏻‍♀️

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-05 08:51
RVervuurt schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:24:
[...]

Ikea kennende hadden ze het dan wel verkocht als een los artikel en zou die niet standaard bij het product geleverd worden. Ik denk dat het bereik van de motor niet heel erg goed is en dat je daarom de repeater nodig hebt,

Ben toch erg benieuwd naar de producten en hoop dat ik volgende week toch een product kan scoren, werk zelf in de zonwering branche en door deze producten wordt de branche wel wakker geschud. Zo'n beetje bij elk gesprek waar het over motorisatie van zonwering gaat wordt er over de zonwering van Ikea gesproken. Persoonlijk zie ik zelf wel wat nadelen aan de producten maar ik heb er vertrouwen in dat ze dit in de toekomst wel gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerry_bboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Ikea kennende hadden ze het dan wel verkocht als een los artikel en zou die niet standaard bij het product geleverd worden. Ik denk dat het bereik van de motor niet heel erg goed is en dat je daarom de repeater nodig hebt,

Ben toch erg benieuwd naar de producten en hoop dat ik volgende week toch een product kan scoren, werk zelf in de zonwering branche en door deze producten wordt de branche wel wakker geschud. Zo'n beetje bij elk gesprek waar het over motorisatie van zonwering gaat wordt er over de zonwering van Ikea gesproken. Persoonlijk zie ik zelf wel wat nadelen aan de producten maar ik heb er vertrouwen in dat ze dit in de toekomst wel gaan veranderen.
Zonwering is uitgesteld tot de zomer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat betreft het afplakken van de schakelaars, ik doe dat na allerlei overwegingen om het anders te doen, ook gewoon zo. En dan ook nog met een gekleurd stukje tape, zodat je ziet dat ie afgeplakt is. Anders gaat bezoek er toch op drukken. Vind het hele draadloze/zigbee nl. nog iets te onbetrouwbaar om de fysieke schakelaars te verwijderen. Heb wel een paar keer gehad dat het niet lekker reageerde. Het komt dan niet altijd gelegen om uit te zoeken waar dat door komt, bijv. als je op het punt staat om weg te gaan. Beter kun je de boel dan even snel echt uit zetten.

[edit] en die signaalrepeater is ook een uitkomst. Ik heb daar eerder naar gezocht, omdat ik op zolder ook Zigbee-apparatuur heb, die geen bereik heeft vanaf de benedenverdieping. Eigenlijk zijn nergens tegen een fatsoenlijke prijs zigbee-repeaters te koop. Een zigbee-lamp ergens tussenin installeren is dan een optie, echter kon dat niet qua WAF ;) Heb uiteindelijk zo'n Ikea smartplug gehaald (die heel lang uitverkocht was :() en die gewoon ergens op de middelste verdieping in een stopcontact gedaan. Werkt perfect als repeater. Maar zo'n compacte repeater is nog wat mooier (en praktischer als je hem als telefoonoplader kunt gebruiken).

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 04-02-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-05 08:51
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:41:
[...]

Zonwering is uitgesteld tot de zomer :(
De datum wanneer de kadrilj verwacht wordt in de winkel is pas nog veranderd. Dus je weet maar nooit. En omdat er ook een andere datum bij de kadrilj en fyrtur staat kan het zijn dat er problemen zijn met de stof. Maar verwacht eerder problemen met de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

aawe mwan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:13:
[...]

• Om een smart lamp te resetten, is het nodig om hem een aantal keren achter elkaar kort uit te zetten; met een schakelaar.
[/list]
Aan deze heb ik nog niet gedacht! Ik heb het overigens ook nog niet nodig gehad. Ik hou het denk bij de plakband oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt

Mijn schoonvader is electriciën en die heeft bij de knop voor onze badkamer (de enige kamer waar het licht met een sensor aangaat) een stukje draad achter de knop gestoken. Hierdoor kan deze niet "uit" en ook niet per ongeluk. Daarnaast heb je ook geen lelijk stukje tape zitten. Dit trucje past ie ook bij klanten toe, dus het is iets dat echt gebruikt wordt.

Alle andere contacten hebben we niet zo gefixed, gezien het daar inderdaad handig is dat je even snel het licht aan kan zetten. In de badkamer hebben we nog een extra lamp als dat nodig is. Qua resetten heb ik gewoon een losse fitting met een kabel met een knop, haha. Dan kan ik het ook lekker resetten uit m'n luie stoel.

[ Voor 3% gewijzigd door RVervuurt op 05-02-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
De nieuwe modellen gebruiken blijkbaar ook een andere dimming chip... SY5882?
Terug te vinden op http://fw.test.ota.homesmart.ikea.net/feed/version_info.json :)
En ook op de Zigbee Certification site terug te vinden (onderaan, compliance document).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 18:37

Koppensneller

winterrrrrr

RVervuurt schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:11:
[...]

Mijn schoonvader is electriciën en die heeft bij de knop voor onze badkamer (de enige kamer waar het licht met een sensor aangaat) een stukje draad achter de knop gestoken. Hierdoor kan deze niet "uit" en ook niet per ongeluk. Daarnaast heb je ook geen lelijk stukje tape zitten. Dit trucje past ie ook bij klanten toe, dus het is iets dat echt gebruikt wordt.

Alle andere contacten hebben we niet zo gefixed, gezien het daar inderdaad handig is dat je even snel het licht aan kan zetten. In de badkamer hebben we nog een extra lamp als dat nodig is. Qua resetten heb ik gewoon een losse fitting met een kabel met een knop, haha. Dan kan ik het ook lekker resetten uit m'n luie stoel.
Daar hoef je trouwens geen electriciën voor te zijn, met een lasklem is dat een klusje van 2 minuten (wel even de groep afschakelen ;))
Pagina: 1 ... 54 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)