Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Wallie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:01:
[...]

En wie gaat even proberen of ze ook met een HUE Bridge te koppelen/bedienen zijn? ;)
Gaat niet werken, Hue ondersteund alleen lampen van derde partijen! Is geen lamp en zal dus nooit zichtbaar zijn in de Hue bridge.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Erik1971 had Philips vroeger ook niet zelf pluggen toen Hue nog Living Whites oid heette?
Maar volgens mij heb ik in dit topic al meerdere keren voorbij zien komen dat het niet werkt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:57

Wallie

Herr

Erik1971 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:23:
[...]

Gaat niet werken, Hue ondersteund alleen lampen van derde partijen! Is geen lamp en zal dus nooit zichtbaar zijn in de Hue bridge.....
Dat is maar de vraag... Ik heb een smart stekker van OSRAM er op, is ook geen lamp, maar werkt wel om vanaf beneden mijn elektrische deken aan te zetten 😁

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
franssie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:26:
@Erik1971 had Philips vroeger ook niet zelf pluggen toen Hue nog Living Whites oid heette?
Maar volgens mij heb ik in dit topic al meerdere keren voorbij zien komen dat het niet werkt.
@Wallie Ja klopt en de ZLL varianten, zoals de Osram pluggen doen zich voor als een On/Off lamp en dan accepteert de Hue bridge deze gewoon.

De Ikea Tradfri plug is ZigBee 3.0 device en daardoor wordt deze herkent als Plug In unit en niet als lamp, vandaar dat de Hue Bridge deze niet doorgeeft!

De LivingWhite Plug van Philips is een SmartLink product en is voor de bridge zichtbaar als een dimbare lamp!

Hoop dat het nu duidelijker is, is overigens begrijpelijk dat dit voor normale gebruikers niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuibCR
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-02 16:37
Dag beste mensen,
Ik probeer m'n huisje langzaamaan wat slimmer te maken.
Ik heb een ACM-1000 unit (3 uitgangen, twee actief in gebruik (5 LEDspots per uitgang) die mijn woonkamer verlichten.
Ik heb tevens een Google Home Mini.

Ik overwoog om een Trust ICS-2000 te kopen, om mijn kaku-lampen te verbinden met google home.
Ik kwam helaas tot de conclusie dat tradfri niet met GHM werkt, dus daar heb ik sowieso een bridge voor nodig. Ik wil mijn slaapkamer lampen (op een ouderwetse schakelaar) verslimmen door de 5 lampen te vervangen voor iets slims. Schakelbaar op een oude knop, maar wel bedienbaar/instelbaar via een app.

Zie ik het goed dat de ICS-2000 de beste brug is in mijn situatie? (nb. ik probeer de boel slim te maken, rondom bestaande zaken, voordeling en enigszins toekomstbestendig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 12:29
Erik1971 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:41:
[...]

@Wallie Ja klopt en de ZLL varianten, zoals de Osram pluggen doen zich voor als een On/Off lamp en dan accepteert de Hue bridge deze gewoon.

De Ikea Tradfri plug is ZigBee 3.0 device en daardoor wordt deze herkent als Plug In unit en niet als lamp, vandaar dat de Hue Bridge deze niet doorgeeft!

De LivingWhite Plug van Philips is een SmartLink product en is voor de bridge zichtbaar als een dimbare lamp!

Hoop dat het nu duidelijker is, is overigens begrijpelijk dat dit voor normale gebruikers niet duidelijk is.
Kan je er ook echt mee dimmen? Of is dit toch uiteindelijk toch een on/off-ding? Want ik wil kunnen dimmen, maar heb daar nog geen goede (betaalbare) plug voor gevonden.
HuibCR schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:22:
Dag beste mensen,
Ik heb een ACM-1000 unit (3 uitgangen, twee actief in gebruik (5 LEDspots per uitgang) die mijn woonkamer verlichten.

Ik overwoog om een Trust ICS-2000 te kopen, om mijn kaku-lampen te verbinden met google home.
Ik kwam helaas tot de conclusie dat tradfri niet met GHM werkt, dus daar heb ik sowieso een bridge voor nodig. Ik wil mijn slaapkamer lampen (op een ouderwetse schakelaar) verslimmen door de 5 lampen te vervangen voor iets slims. Schakelbaar op een oude knop, maar wel bedienbaar/instelbaar via een app.

Zie ik het goed dat de ICS-2000 de beste brug is in mijn situatie? (nb. ik probeer de boel slim te maken, rondom bestaande zaken, voordeling en enigszins toekomstbestendig).
Kijk eventueel ook naar de Homey: Homey - Alles in huis verbonden
Ik weet niet of jouw producten ermee kunnen praten, maar gezien de grote community, denk ik dat er wel iets te vinden moet zijn!

Zeker als je meer wil gaan "verslimmen", vind ik de Homey toch het makkelijkst en meest overzichtelijk (al moet dat nog blijken met de nieuwe v2 software die vandaag uit moet komen :P)

Edit: Dubbelpost samengelegd.

[ Voor 45% gewijzigd door RVervuurt op 15-01-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Edit: Knip

[ Voor 99% gewijzigd door RVervuurt op 15-01-2019 10:00 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuibCR
RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:57:

[...]

Kijk eventueel ook naar de Homey: Homey - Alles in huis verbonden
Ik weet niet of jouw producten ermee kunnen praten, maar gezien de grote community, denk ik dat er wel iets te vinden moet zijn!

Zeker als je meer wil gaan "verslimmen", vind ik de Homey toch het makkelijkst en meest overzichtelijk (al moet dat nog blijken met de nieuwe v2 software die vandaag uit moet komen :P)

Edit: Dubbelpost samengelegd.
Homey lijkt wel erg prijzig. Ik wil naast bovengenoemde ook radiator thermostaat slim, omdat ik blokverwarming heb.
Ik zit wel enigszins op een budget, dus vandaar dat ik probeer de goedkopere weg te vinden. Ben nog niet zeker van wanneer ik de stap zou maken, dus alle ontwikkelingen zijn nog mogelijkheden.
Na mijn verbazing dat tradfri niet werkt met Google home Mini zonder een bridge, ben ik ook niet meer zo zeker of allerhande andere producten dat wel kunnen. De bridge zal dus wel een belangrijk component worden, die het liefst compatibel is met vrijwel elk protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:20
HuibCR schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Homey lijkt wel erg prijzig. Ik wil naast bovengenoemde ook radiator thermostaat slim, omdat ik blokverwarming heb.
Ik zit wel enigszins op een budget, dus vandaar dat ik probeer de goedkopere weg te vinden. Ben nog niet zeker van wanneer ik de stap zou maken, dus alle ontwikkelingen zijn nog mogelijkheden.
Na mijn verbazing dat tradfri niet werkt met Google home Mini zonder een bridge, ben ik ook niet meer zo zeker of allerhande andere producten dat wel kunnen. De bridge zal dus wel een belangrijk component worden, die het liefst compatibel is met vrijwel elk protocol.
Wanneer je met diverse eco-systemen je home automation vorm wil geven, is het te overwegen om gebruik te maken van Home Assistant als het schakelpunt. De Tradfri hub zou je kunnen vervangen door een generiekere zigbee oplossing in de vorm van de Deconz/Conbee stick, waarop je meerdere eco-systemen kunt laten landen. Door de Google Home mini ook aan HA te koppelen heb je alle ruimte om je Home Automation zo in te richten als je wilt. Hou er echter wel rekening mee dat je jezelf niet afhankelijk van een internetverbinding naar buiten laat worden.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
HuibCR schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:50:
[...]

En precies dat kan Homey. Ik weet niet of die hub die je overweegt te kopen alle protocollen ondersteunt, maar het wordt alleen maar duurder als je nu een hub koopt en later een andere moet kopen, omdat niet alle protocollen/producten worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootsieke
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
Weet er iemand of je met de afstandsbediening van de stopcontacten ook lampen kan toevoegen aan de hub?

Zou deze week een set van hub, lampen en stopcontacten gaan halen maar wil niet onnodig geld uitgeven aan remotes als alles met die ene te koppelen is :) verder zou ik toch alles via de app of google assistant beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:57:
[...]
Kan je er ook echt mee dimmen? Of is dit toch uiteindelijk toch een on/off-ding? Want ik wil kunnen dimmen, maar heb daar nog geen goede (betaalbare) plug voor gevonden.
Ja je kunt met een Philips LivingWhite Plug ook dimmen, maar let op, het werkt alleen met een Philips Remote/Dimmer Switch of Hue Bridge. Verder is het vermogen wat je kunt schakelen maximaal 300 watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
Erik1971 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Ja je kunt met een Philips LivingWhite Plug ook dimmen, maar let op, het werkt alleen met een Philips Remote/Dimmer Switch of Hue Bridge. Verder is het vermogen wat je kunt schakelen maximaal 300 watt.
Komt de plug door in de Home-app op iOS?

Edit: laat maar, dat ding is nergens te krijgen, tenzij je je helemaal blauw wil betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door RVervuurt op 15-01-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.Kallaf
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-05-2023
ja de schakelaar van de stopcontacten kan je ook gebruiken om tradfri lampen aan de Ikea hub te koppelen
bootsieke schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:14:
Weet er iemand of je met de afstandsbediening van de stopcontacten ook lampen kan toevoegen aan de hub?

Zou deze week een set van hub, lampen en stopcontacten gaan halen maar wil niet onnodig geld uitgeven aan remotes als alles met die ene te koppelen is :) verder zou ik toch alles via de app of google assistant beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-03 09:15
Korte vraag: woont er iemand hier in Amsterdam met een tradfri gateway bij wie ik mijn e14 tradfri lamp kan updaten tot de laatste firmware? Blijkbaar had ikea Amsterdam nog lampen met de oude firmware liggen dus kan ik deze nu niet koppelen aan mijn hue bridge.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 10-05 16:01
Nee, maar wel in Pijnacker, halverwege de A13 :) Mocht je niemand in Amsterdam kunnen vinden ben je hier ook welkom in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52

iMars

Full time prutser

aawe mwan schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 06:38:
Ik zag ze vanochtend ineens op de Nederlandse Ikea site staan:

KADRILJ
FYRTYR

„Dit product zal snel verkrijgbaar zijn”, staat er bij.

Aan de video te zien, zet je hem gewoon „open” en „closed” met dezelfde aan/uit knop die ook al bij het stopcontact zat.
Op de video zie je een andere afstandsbediening. Dat staat ook aangegeven op de website:
Goed om te weten
Incl. afstandsbediening.
Incl. 1 oplaadbare batterij.
Incl. acculader.
Het rolgordijn kan niet op maat worden gemaakt.
Waar ik nu van baal, is dat de grootste breedte 140cm is, en mijn raam is 145cm, voor het mooie 150cm of iets groter ;w

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

iMars schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:16:

Op de video zie je een andere afstandsbediening. Dat staat ook aangegeven op de website:

Waar ik nu van baal, is dat de grootste breedte 140cm is, en mijn raam is 145cm, voor het mooie 150cm of iets groter ;w
ik wil echt weten waarom de F het niet op maat te maken valt volgens ikea .. de rest vind ik niet zo belangrijk op dit moment.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
vso schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:56:
[...]

ik wil echt weten waarom de F het niet op maat te maken valt volgens ikea .. de rest vind ik niet zo belangrijk op dit moment.
Waarschijnlijk omdat het ietsje meer werk is dan de gemiddelde IKEA-bouwer gewend is. Op deze manier dekken ze zich gewoon in, want alles is natuurlijk te verkorten, zeker een buis met een gordijn waar maar aan één kant een motortje zit.

En zelfs ALS er twee motortjes inzitten, kan je 'm gewoon verkorten en de draadjes weer aan elkaar solderen.

Kort gezegd: het zal niet aan de "simpele" IKEA-standaard voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RVervuurt schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Waarschijnlijk omdat het ietsje meer werk is dan de gemiddelde IKEA-bouwer gewend is. Op deze manier dekken ze zich gewoon in, want alles is natuurlijk te verkorten, zeker een buis met een gordijn waar maar aan één kant een motortje zit.

En zelfs ALS er twee motortjes inzitten, kan je 'm gewoon verkorten en de draadjes weer aan elkaar solderen.

Kort gezegd: het zal niet aan de "simpele" IKEA-standaard voldoen.
Tja de WAF factor is hoog, maar is redelijk afgekoeld nu de langste Ikea maat 140 is en de ramen 160+

Hoe goed is het beveiligd tegen de hack/mod door Ikea :? en waarom zou Ikea niet voor een algemeen systeem kiezen zodat hun huidige lijn rolgordijn van handmatig naar automagisch .. voor een bedrag van 150,- bijvoorbeeld. en waarom deze maten :?
Overgens dit valt me meer op bij meer producten bij Ikea, dat dit niet altijd voor de hand liggend is.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Zagen jullie al dat de signaalversterker op de NL website te vinden is?
En belangrijker: weet iemand wat de controller op pagina 6 van deze handleiding is? Lijkt nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:19
Slonzo schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:17:
En belangrijker: weet iemand wat de controller op pagina 6 van deze handleiding is? Lijkt nieuw?
dat lijkt mij de bewegingsdetector..

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
pCOW schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:55:
dat lijkt mij de bewegingsdetector..
Ik dacht het ook eerst, maar "dat zou dan toch erg knullig getekend zijn". Verhoudingen kloppen niet, PIR sensor ziet er niet uit, drukknoppen ipv draaiknoppen... Maar ja, het zal idd wel :)

offtopic:
De outlets zijn trouwens EINDELIJK te koop in België.
Er lagen er een hele hoop in Ikea Gent, wel enkel de versie met AB.
Voor de eerste keer trouwens goedkoper dan in NL; de BE versie is €15 ipv €20 in NL.

[ Voor 26% gewijzigd door Slonzo op 17-01-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:11
Slonzo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Ik dacht het ook eerst, maar "dat zou dan toch erg knullig getekend zijn". Verhoudingen kloppen niet, PIR sensor ziet er niet uit, drukknoppen ipv draaiknoppen... Maar ja, het zal idd wel :)

offtopic:
De outlets zijn trouwens EINDELIJK te koop in België.
Er lagen er een hele hoop in Ikea Gent, wel enkel de versie met AB.
Voor de eerste keer trouwens goedkoper dan in NL; de BE versie is €15 ipv €20 in NL.
Er staat een update voor die sensor in de planning, misschien is dat niet alleen een firmware update, maar ook nieuwe hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Slonzo schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:17:
Zagen jullie al dat de signaalversterker op de NL website te vinden is?
Lijkt erop dat het een pakket van twee devices is welke samenwerken, waarvan er een op de signaalversterker gestoken kan worden. Zou zomaar ook iets van een deurbel ofzo kunnen zijn.

Murphy was an optimist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuibCR
Ik was van de week in de IKEA. Er staat nu voor een aantal lampen dat ze slecht leverbaar zijn. De dame daar wist mij te vertellen dat er nieuwe versies komen van verschillende lampen. Sowieso één van de spots en één van de E27 lampen. Er was er geloof ik nog één, maar durf niet te zeggen welk soort lamp dat was.
Ik begreep tussen de zinnen door dat dat een serieuze update zal zijn. Volgens mij verwachten ze meer kleur en dim mogelijkheden per lamp.

Weet iemand hier toevallig al iets concreter over die lampen en wanneer ze uitkomen?
Die mevrouw had het over februari of april ofzo, maar wist daar verder niet het fijne van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:18
Ikea gaat van de zomer de Trådfri weer uitbreiden met een slimme speaker. Gelukkig in een samenwerking met Sonos:

https://www.iculture.nl/n...os-speaker-augustus-2019/

Sonos heeft al aangegeven dat Symfonisk volledig geïntegreerd is met IKEA’s Tradfri, de productlijn van lampen, stopcontacten en andere slimme apparaten.

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 19-01-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 14:10
robertwebbe schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:13:
Ikea gaat van de zomer de Trådfri weer uitbreiden met een slimme speaker. Gelukkig in een samenwerking met Sonos:

https://www.iculture.nl/n...os-speaker-augustus-2019/

Sonos heeft al aangegeven dat Symfonisk volledig geïntegreerd is met IKEA’s Tradfri, de productlijn van lampen, stopcontacten en andere slimme apparaten.
Hoop wel dat het een beetje mooie speakers worden!
En laat ze ook maar is opschieten met de HomeKit update voor de plugs!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 20:32
DaveD1109 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:43:
[...]

Hoop wel dat het een beetje mooie speakers worden!
En laat ze ook maar is opschieten met de HomeKit update voor de plugs!
+1. Was al in oktober beloofd. Schiet eens op man!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een plafonniere in de keuken vervangen door een Ikea Floalt van 90x30cm uit de Tradfri serie. De afstandsbediening plakt op de koelkast, maar ik heb nu een loze schakelaar op de wandcontactdoos. Ik zou de schakelaar graag vervangen door een houder waar de tradfri ab in past.

Flink googelen op wat termen als wandhouder en raam en schakelaar leidt me alleen maar naar de nieuwe 'slimme' stekker van IKEA, niet wat ik zoek.

Dit weerhoudt me er ook van op andere plekken lampen op te hangen, want overal moet dan een ab worden geplakt ergens, naast de al beschikbare wandcontactschakelaars.

Weet een van jullie wat ik zoek of een alternatief dat jullie gebruiken voor het schakelen met een fysieke knop in een bestaande wandcontactdoos voor tradfri-lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:58

Mars Warrior

Earth, the final frontier

AapBart schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:26:
Weet een van jullie wat ik zoek of een alternatief dat jullie gebruiken voor het schakelen met een fysieke knop in een bestaande wandcontactdoos voor tradfri-lampen.
Er zijn van de bekende wcd-spul merken zigbee schakelaars die ook met Tradfri en Hue kunnen koppelen.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat :D

Voorbeelden: https://www.goedkopermets...akelmateriaal/zigbee.html

Schrik niet als ze voor een schakelaar €100 vragen :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:31

MsG

Forumzwerver

HuibCR schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:22:
Dag beste mensen,

Geen 1 apparaat op Zigbee/Z-Wave/KAKU/868/433Mhz gaat werken zonder een bridge er tussen naar een Google Home toe. De Google Home heeft namelijk geen van die ontvangers. Vaak wil de fabrikant dat je per merk of techniek-soort weer een bridge aanschaft. Als je van knutselen en besparen houd zou ik eens met HomeAssistant gaan beginnen, of eventueel Domoticz. Als je dat combineert met de USB-stick van dit project: Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge kan je vrij goedkoop communiceren met diverse Zigbee-apparaten.

Als je plug en play wil zit je vaak inderdaad aan dure hubs die alsnog vaak niet vlekkeloos werken (Homey wordt lang niet door iedereen als zo goed beschouwd).

Je kan ook voor Yeelight gaan. Dat is WiFi-gebaseerd en is wel rechtstreeks te koppelen met Google Home. ([Yeelight -Xiaomi/ Philips] SMART LED Ervaringen & discussie)

[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 19-01-2019 17:14 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 12:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb een plafonniere in de keuken vervangen door een Ikea Floalt van 90x30cm uit de Tradfri serie. De afstandsbediening plakt op de koelkast, maar ik heb nu een loze schakelaar op de wandcontactdoos. Ik zou de schakelaar graag vervangen door een houder waar de tradfri ab in past.
Wat is er precies handig aan, om juist in de keuken met je handen het licht aan en uit te moeten doen?

In mijn keuken is dit al bijna 20 jaar gestuurd door een bewegingssensor. En die zijn er ook voor Tradfri.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flink googelen op wat termen als wandhouder en raam en schakelaar leidt me alleen maar naar de nieuwe 'slimme' stekker van IKEA, niet wat ik zoek.

Dit weerhoudt me er ook van op andere plekken lampen op te hangen, want overal moet dan een ab worden geplakt ergens, naast de al beschikbare wandcontactschakelaars.

Afhankelijk hoe handig je bent: ik heb al meerdere schakelaars vervangen voor pulse drukkers en dan daar de Ikea schakelaar op aangesloten (uit elkaar halen en 2 contacten solderen) waardoor ik de slimme lampen ook ‘dom’ kan bedienen. Ideaal!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-05 22:34
Weet iemand wanneer de draadloze stopcontacten zonder afstandbediening weer in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Toppe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:36:
[...]

Afhankelijk hoe handig je bent: ik heb al meerdere schakelaars vervangen voor pulse drukkers en dan daar de Ikea schakelaar op aangesloten (uit elkaar halen en 2 contacten solderen) waardoor ik de slimme lampen ook ‘dom’ kan bedienen. Ideaal!
Ik zag een tijdje geleden ergens een mooie handleiding staan van iemand die hier al lekker mee geknutseld had. Kan het alleen nergens meer vinden. Heb jij misschien nog een linkje?

@sgouman De laatste keer dat ik er bij IKEA om vroeg kreeg ik het antwoord "media februari worden deze verwacht".

[ Voor 70% gewijzigd door robertwebbe op 20-01-2019 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@robertwebbe zie mijn post: Toppe in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Edit: Om te zorgen dat je ook een fysieke schakelaar kan gebruiken mét Trådfri lampen moet je een aantal aanpassingen doen aan je huidige situatie.

Boodschappenlijst
  • Trådfri afstandsbediening
  • Pulse drukker
  • Afdekraam
  • Lasklem
  • Platte schroevendraaier
  • Soldeerbout
  • Stukje elektra draad
  • Lijmpistool[/lil]
  • Veel geduld
Koppel eerst je lamp met je afstandsbediening!!

Om te beginnen moeten we continu spanning op de lamp hebben, hiervoor sluiten we beide draden van de schakelaar aan op de lasklem.

Als dit klaar is dan gaan we over naar de afstandsbediening zelf, deze is vrij eenvoudig uit elkaar te halen door de batterij klep te verwijderen en dan een schroevendraaier tussen de de knop en de ronde zijkant te steken, het is wat priegel werk maar hij komt los.

Als je het goed hebt gedaan dan zie je zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1FnCp4glLIsjcRCijPcawT6W/full.jpg

Vervolgens soldeer je 2 draadjes op de het contact waar nu het zwarte draadje opligt én een draadje op de pin direct onder het zwarte streepje. Dit is een klote klusje omdat je geen heel dik draad kunt gebruiken. Dit is geen ramp als het wat dunner is, de maximale spanning is 3.3V! Wees niet gierig qua lengte!

Als je dan deze twee draadjes tegen elkaar drukt zal je lamp aan of uit gaan. Vervolgens sluit je de draden aan uit je pulse drukker (de draad het dichtstbij de batterij gaat op het "in" contact) en druk je de schakelaar in.

Als alles goed gaat dan zou je ook nu de lamp aan/uit moeten kunnen zetten. Als dit zo is: gebruik hele lijm om de draden te fixeren!

Daarna halen we de afstandsbediening helemaal los, dit doe je door die witte clips die nu over de print vallen weg te duwen waarna de print vrij komt.

Vervolgens monteer je alles in je lasdoos. Mijn voorkeur gaat er naar uit om als eerst je print er in te steken, dan de draden in de lasklem daar voor te duwen en dan de schakelaar. De maximale dikte die je nodig hebt voor de AB is 7mm, dit is het punt waar de batterij zit.

[ Voor 95% gewijzigd door Toppe op 20-01-2019 13:03 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
iMars schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:16:
[...]
Ik kijk ook al maanden uit naar die rolgordijnen, maar ook hier gaat het niet passen... het is of 2 x 90 cm of 1 x 180 cm (liefst iets breder). Maar ja, het is 80 of 140, dus beide te smal..... Als ze eenmaal te koop zijn dan zullen er vast wel mensen mee aan de gang gaan om ze alsnog in te korten (hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zat net ook al mijn ramen op te meten en heb het probleem dat ik kiep/kantel ramen of een deur heb. Dacht het op te lossen met een van 180 x 180 cm die ik dan er boven aan de binnenmuur hang, dan kan het raam ook nog gewoon open als die helemaal opgerold is. Maar helaas, (nog) geen gordijn van 180x180... Ik hoop in de toekomst nog.

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 20-01-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-05 18:20
Gisteren een hele lading in Utrecht zien liggen.
Lijkt erop dat ze daar iig veel voorraad hebben binnen geharkt.
sgouman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:20:
Weet iemand wanneer de draadloze stopcontacten zonder afstandbediening weer in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 15:01
Is het eigenlijk normaal dat die tradfri lampen en spotjes zo warm worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 20:25
Voor diegene die hun stekkers in HomeKit willen gebruiken is de plugin voor homebridge ge-update.

https://www.npmjs.com/pac...idge-ikea-tradfri-gateway

Ik heb zelf de code iets aangepast zodat ik de lampen binnen krijg via de native HomeKit en de outlets via homebridge. Je kan dit aanpassen in de platform.js

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:46
koendel schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:21:
Voor diegene die hun stekkers in HomeKit willen gebruiken is de plugin voor homebridge ge-update.

Ik heb zelf de code iets aangepast zodat ik de lampen binnen krijg via de native HomeKit en de outlets via homebridge. Je kan dit aanpassen in de platform.js
Dat is goed nieuws! Gisteren de plugin nog gecheckt. Toen werden de outlets nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

sgouman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:20:
Winkelvoorraad kan je vinden op de IKEA website: als het nog een tijdje duurt dan staat er in grijze lettertjes in welke week ze verwacht worden, als het binnenkort gaat gebeuren dan zie je aan de groene balkjes exact op welke dag de voorraad binnenkomt.

Let wel:
  • het kan gebeuren dat de voorraad al wel binnen is, maar nog niet in de winkel staat;
  • sommige Tradfri producten zijn zo populair, dat de complete voorraad binnen een paar dagen na aanvullen alweer uitverkocht is.
  • het duurt bij Ikea ongeveer 2 weken tot alle winkels aangevuld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:19
robertwebbe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:36:
[...]
De laatste keer dat ik er bij IKEA om vroeg kreeg ik het antwoord "media februari worden deze verwacht".
He, toen ik gisteren bij de IKEA Utrecht was en ik hiernaar op zoek was hoorde ik precies hetzelfde van een andere klant.... Was jij dat toevallig :-)
Deshmir schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:35:

[...]
edit: en die dus niet gezien. Wel een hele hoop MET schakelaar, maar niet zonder schakelaar (maar daar kan ik heel goed overheen gekeken hebben!!!)

[ Voor 33% gewijzigd door pCOW op 20-01-2019 18:46 ]

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena

Zou je jouw stukje code willen posten svp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 20:25
Serena schreef op maandag 21 januari 2019 @ 03:17:
[...]

Zou je jouw stukje code willen posten svp?
Ik zie dat de code alweer is aangepast gisteren. Wat je kan doen als je alleen outlets wil is in platform.js regel 70 tm 91 weghalen. Dan moet je even zoeken waar NPM de bestanden neerzet na het installeren.

Laat maar weten of het lukt! :)

[ Voor 11% gewijzigd door koendel op 21-01-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb Ikea lampen, samen met een ICS2000 als bridge. Ik stuur het aan met een Google Home
Nu heb ik sinds ik dat systeem heb iets raars opgemerkt. Ik weet niet zeker of het er mee te maken heeft, maar het is wel opvallend dat het nu speelt.
Ik heb een analoge klok die aangestuurd wordt door een radiosignaal om hem op tijd te houden. Dat gaat al zeker 15 jaar prima. Bij de overgang van winter naar zomer tijd gaat hij 60 keer zo snel lopen tot de tijd weer correct is. Dat is goed hoorbaar. Soms gebeurt dat ook als zo eens per jaar de batterij op is. Dan raakt hij de verbinding kwijt en probeert hij zich te resetten.
Ik had het zigbee systeem nog geen 2 dagen en ik hoorde hem lopen. Mijn eerste gedachte was: Aha, batterij op. Even vervangen. Daarna liep hij weer gewoon. Maar nu heb ik al een aantal malen gemerkt dat hij zich 's morgens gaat resetten. Maar nu zit er een nieuwe batterij in. Dus dat kan het probleem niet zijn.Het gebeurde altijd als ik net ben opgestaan en alle lampen heb aangezet via voice control.
Ik kan me haast niet voorstellen dat de klok er door verstoord word. Dat is een ongelooflijk 'traag' systeem dat best minuten lang zonder verbinding kan. Maar het is zo gek dat het steeds gebeurt na het inschakelen van veel lampen. En dat het nooit eerder gebeurde. Kan het Ikea/Zigbee signaal dit veroorzaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 21-01-2019 09:19 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik neem aan dat je een klok bedoelt met DCF77 ondersteuning, die ontvangt op 77,5 kHz.
Tradfri werkt met Zigbee op 2,4 GHz. Ze zouden elkaar niet moeten verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

robertwebbe schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:07:
Ik neem aan dat je een klok bedoelt met DCF77 ondersteuning, die ontvangt op 77,5 kHz.
Tradfri werkt met Zigbee op 2,4 GHz. Ze zouden elkaar niet moeten verstoren.
Ben ik met je eens, zeer lange golf zenders. Die hebben in principe bijna nergens last van. Laat staan van iets wat zo enorm ver uit de buurt zit wat frequentie betreft. Ik snap er ook niets van. Maar gek blijft het dat hij met enge regelmaat van slag is zodra er (veel) lampen aan gaan.
Ik zal het blijven volgen. Vanmorgen begon hij in ieder geval weer te resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Deshmir schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:35:

[...]
Zijn ze dan binnen 2 dagen weer helemaal uitverkocht? Op de IKEA site staat er wederom 'geen voorraad'.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:55
Ik ben ontzettend slecht met opstaan. Nu heb ik al een keer zo'n wake-up light geprobeerd, maar daar komt nog niet eens bijna genoeg licht vanaf om echt wakker van te worden. Nu wil ik dit graag een stapje verder gaan doorvoeren. en wil dus een wake-up light, maar dan met veel meer licht.

Ik heb nog helemaal niks, maar dacht dat Tradfri het makkelijkst en mogelijk goedkoopst zou zijn. Uiterlijk maakt niet heel veel uit en ik heb 1 lichtpunt in het plafond(in mijn slaapkamer). De rest zou van stopcontacten moeten komen.

Waar ik nu aan dacht was een plafond lamp met 5 fittingen waar elk een lamp in zou kunnen + een tradfri led driver met de omlopp werkbank verlichting op strategische plaatsen.

Zou dit de meest efficiënte manier zijn voor zoveel mogelijk lumen of hebben jullie nog andere ideeën? (ik zou ook kunnen kijken naar staande lampen of het combineren met andere systemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

perpixel schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:37:
Zou dit de meest efficiënte manier zijn voor zoveel mogelijk lumen of hebben jullie nog andere ideeën? (ik zou ook kunnen kijken naar staande lampen of het combineren met andere systemen)
Ik heb ook zoiets gemaakt. Niet zo veel licht als jij nodig denkt te hebben. Maar ik heb op mijn ics2000 van Kaku een scene gemaakt die iedere ochtend loopt. Een half uur voor ik moet opstaan gaat iedere anderhalve minuut het licht van mijn Tradfri lamp 5% feller branden.
Bij mij zit hij onder min bed, het is puur om oriëntatie licht te hebben. Er zit ook een bewegingssensor onder mijn bed. Daar reageert hij 's nachts ook op. Maar dan brandt hij met 5% en diep rood. Dan wordt ik er niet zo vreselijk wakker van als mijn vrouw naar het toilet moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik ben ontzettend slecht met opstaan. Nu heb ik al een keer zo'n wake-up light geprobeerd, maar daar komt nog niet eens bijna genoeg licht vanaf om echt wakker van te worden. Nu wil ik dit graag een stapje verder gaan doorvoeren. en wil dus een wake-up light, maar dan met veel meer licht.

Ik heb nog helemaal niks, maar dacht dat Tradfri het makkelijkst en mogelijk goedkoopst zou zijn. Uiterlijk maakt niet heel veel uit en ik heb 1 lichtpunt in het plafond(in mijn slaapkamer). De rest zou van stopcontacten moeten komen.

Waar ik nu aan dacht was een plafond lamp met 5 fittingen waar elk een lamp in zou kunnen + een tradfri led driver met de omlopp werkbank verlichting op strategische plaatsen.

Gewoon wat powerleds op een plug met dimmer zetten? Als het ècht om lichtsterkte gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:55
RVervuurt schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Gewoon wat powerleds op een plug met dimmer zetten? Als het ècht om lichtsterkte gaat.
Naja het zou wel fijn zijn om 's avonds 1 van de lichtjes op 5% aan te kunnen zetten voor het omkleden voordat we naar bed gaan en ook kleurtemperatuur is een "nice to have" of iig gedeeltelijk. Eerst beginnen met een aantal warmere lampen dan steeds feller en kouder licht en eindigen met een soort stadion lampen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05 12:33
Geen idee van of het hier al aangekaart werd, maar Ikea lijkt nu ook een signaalversterker te hebben in hun gamma: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10400408/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

argon007 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:38:
Geen idee van of het hier al aangekaart werd, maar Ikea lijkt nu ook een signaalversterker te hebben in hun gamma: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10400408/
Ja, in november vorige jaar al ;)
Piet91 in "Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05 12:33
Great ! Ik zwijg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
koendel schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Ik zie dat de code alweer is aangepast gisteren. Wat je kan doen als je alleen outlets wil is in platform.js regel 70 tm 91 weghalen. Dan moet je even zoeken waar NPM de bestanden neerzet na het installeren.

Oeh, als ik ook in de NPM moet klungelen is het me iets te omslachtig.
Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Voor zoveel mogelijk lumen zou ik een grote Ikea FLOALT hangen in het midden, die zijn 2200 of 2800 lumen en dat is ruim het dubbele van een traditionele 100 Watt gloeilamp.

Dan zou ik voor de zekerheid op elke hoek een 60 Watt Zigbee Floodlight van Gledopto hangen, dat zijn kleurenlampen die compatible zijn met Tradfri. Deze geven zo'n 5000 lumen per stuk.

Ik zou zeggen dat je dan toch zeker wel voldoende licht hebt om wakker van te worden.

Ik heb zelf de kleinste FLOALT van 670 lumen en dat is voor mijn kleine slaapkamer meer dan genoeg. Sterker nog: ik heb hem altijd gedimd omdat het licht anders te fel is en van de laagste dimstand word ik al wakker. Daarom gebruik ik niet de FLOALT maar een extra Philips Hue lamp om wakker van te worden. Maar inderdaad: dit is wel de ideale manier van wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:08:
[...]

Oeh, als ik ook in de NPM moet klungelen is het me iets te omslachtig.
Maar toch bedankt.
In de beschrijving van de plugin staat:
2019-01-19 - Added support for outlets

Misschien toch maar een poging wagen? Er staat nergens dat je bijzondere handelingen moet doen. Vóór 19 jan. ongetwijfeld wel. Ik heb zo’n vermoeden dat deze plugin gewoon je gateway uit leest, incl. outlets.

Hopelijk gaat de ontwikkelaar van mi-aqara ook tradfri ondersteunen. In Mi Home kun je deze al direct pairen met de xiaomi gateway (zonder gebruik te maken van de tradfri gateway).

Edit: ah sorry, ik lees nu pas over de code aanpassing. Anders heb je wellicht inderdaad je lampen dubbel (direct in homekit en via homebridge).
Dit is dus die code: https://github.com/meg768...-tradfri-gateway/issues/7
Voor mij ook een brug te ver. Het zou mooi zijn als dit via config.json geconfigureerd kan worden.

[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 21-01-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het FYRTUR TRÅDFRI rolgordijn staat nu online: https://www.ikea.com/nl/n...ducts/20408178/#/30408187
Wat ik erg jammer vind: het werkt met een accu die je af en toe moet opladen, een vaste voeding lijkt niet mogelijk? Rolgordijn hangt bij mij achter een koof en is heel lastig bereikbaar (moet delen van de constructie losschroeven met elke keer kans op lakschade). Mogelijk kan er wat gehobbied worden met een vaste voeding?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-01-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:57:
Het FYRTUR TRÅDFRI rolgordijn staat nu online: https://www.ikea.com/nl/n...ducts/20408178/#/30408187
Wat ik erg jammer vind: het werkt met een accu die je af en toe moet opladen, een vaste voeding lijkt niet mogelijk? Rolgordijn hangt bij mij achter een koof en is heel lastig bereikbaar (moet delen van de constructie losschroeven met elke keer kans op lakschade). Mogelijk kan er wat gehobbied worden met een vaste voeding?
Of kabel voor batterijaansluiting verlengen?
Ook nog onduidelijk hoe het rolgordijn precies in te korten.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Stormtrooper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Ook nog onduidelijk hoehet rolgordijn precies in te korten.
Ah dat is nog wel een goed idee, en dan een alternatieve accuhouder printen! :)
Is helaas niet in te korten zover ik zie, thuis nog even goed nameten of het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 10:05

flexje

got-father

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:57:
Denk even mee, je zou de usb kunnen verlengen en kunnen "inbouwen" in je koof zodat je alleen de laderkabel in je koof plugt...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

flexje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:22:
[...]

Denk even mee, je zou de usb kunnen verlengen en kunnen "inbouwen" in je koof zodat je alleen de laderkabel in je koof plugt...
Als je kan laden terwijl hij ingeplugd is .. maar wil je dat wel (hitte opbouw:?)
ik zou de batterij aansluiting verplaatsen, als ik het zo zie is de accu op een draai ding bevestigd 80% kans dat je die gewoon makkelijk los kan halen en paar draadjes moet verlengen. alleen je zal er een doosje omheen moeten doen.

Een adapter is niet zo zuinig als een accu, en ik vermoed dat je bij normaal gebruik zeker een maand paar maanden mee voort kan (lees niet 6x per dag open/dicht)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

vso schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:00:
[...]

ik zou de batterij aansluiting verplaatsen, als ik het zo zie is de accu op een draai ding bevestigd 80% kans dat je die gewoon makkelijk los kan halen en paar draadjes moet verlengen. alleen je zal er een doosje omheen moeten doen.

Een adapter is niet zo zuinig als een accu, en ik vermoed dat je bij normaal gebruik zeker een maand paar maanden mee voort kan (lees niet 6x per dag open/dicht)
Ja precies, de accu eruit en elders huisvesten lijkt me tot nu toe het beste plan!
Neem aan dat 2-3 meter kabel eraan niet meteen voor problemen zorgt, of zou dat al een spanningsval betekenen? Bij langere laadkabels van telefoons gaat het ook niet altijd lekker..

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-01-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Stormtrooper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Ook nog onduidelijk hoe het rolgordijn precies in te korten.
Afgelopen week aan een medewerker van Ikea Amsterdam gevraagd of het mogelijk was om in te korten en antwoord was nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ChiMan schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Afgelopen week aan een medewerker van Ikea Amsterdam gevraagd of het mogelijk was om in te korten en antwoord was nee.
Dat weten we onderhand wel .. :+ sterker nog staat ook in de handleiding .. en wist je dat ze niet in te korten zijn :?

Weet jij trouwens wat (case) modden / hacken is :? dat is de kunst om dingen aan te passen die de fabrikant niet bedoeld heeft in het produkt

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 22:03
Raar vraagje: Ik heb die E14 dimbare kaars.
Toen ik hem eerst aanzette, was hij goed fel, maar een paar minuten later dimde hij vanzelf naar +/- half vermogen.
Daarna wisselt hij elke paar minuten.
Vanochtend via de afstandsbediening aangezet en hij begon gedimd, om een paar minuten later weer vol vermogen te geven.
Dit is met zo'n afstandsbediening met 5 knoppen, dus niet met zo'n "pepermunt" dimmer.

Ik had hiervoor de E14 "kaars" van klikaanklikuit geprobeerd, maar die maakt veel lawaai (hoge piep)
Het moet helaas wel een "kaars" zijn, want de opening in de lamp is niet groter:
http://www.sampan.com.au/product/silk-lantern-medium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Strike_2 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:16:
Raar vraagje: Ik heb die E14 dimbare kaars.
Toen ik hem eerst aanzette, was hij goed fel, maar een paar minuten later dimde hij vanzelf naar +/- half vermogen.
Daarna wisselt hij elke paar minuten.
Vanochtend via de afstandsbediening aangezet en hij begon gedimd, om een paar minuten later weer vol vermogen te geven.
Dit is met zo'n afstandsbediening met 5 knoppen, dus niet met zo'n "pepermunt" dimmer.

Ik had hiervoor de E14 "kaars" van klikaanklikuit geprobeerd, maar die maakt veel lawaai (hoge piep)
Het moet helaas wel een "kaars" zijn, want de opening in de lamp is niet groter:
http://www.sampan.com.au/product/silk-lantern-medium/
hmmm dit is een tradfri topic welk product bedoel je ? , maar als je een dimmer er tussen hebt is die niet geschikt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 08:52

iMars

Full time prutser

Voor tradfri weet ik het niet, maar als je Sleep Cycle gebruikt, kan je daar Hue lampen aan koppelen voor wake-up light ;)
Afbeeldingslocatie: https://img.igen.fr/2014/6/macgpic-1401882673-14780973989370-sc-op.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:18

Bruzski

watte ??

koendel schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:58:
[...]

ik heb de tradfri plugs al maanden in doos liggen in afwachting van ondersteuning binnen homekit, weet iemand of de plugs nu ook via de hue bridge / homebridge ondersteund worden? :?

maw.. ik heb geen zin om mijn tradfri en hue bridge opnieuw naast elkaar te draaien.. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 23-01-2019 11:35 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
vso schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Dat weten we onderhand wel .. :+ sterker nog staat ook in de handleiding .. en wist je dat ze niet in te korten zijn :?

Weet jij trouwens wat (case) modden / hacken is :? dat is de kunst om dingen aan te passen die de fabrikant niet bedoeld heeft in het produkt
Ik vertel wat ik heb gehoord, that's it.
En nee, ik weet niets vvan modden en hacken.

Topic gaat toch over ervaring en discussie van de Tradfri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 00:40
vso schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:00:
Als je kan laden terwijl hij ingeplugd is .. maar wil je dat wel (hitte opbouw:?)
Ik zat er zelf aan te denken om misschien de stekker in een smart plug te doen en die dan één keer in de zoveel tijd automatisch een uurtje aan te zetten. Dan heb ik er geen omkijken meer naar en is hij altijd opgeladen. Wel even kabeltje wegwerken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

TheCory schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Ik zat er zelf aan te denken om misschien de stekker in een smart plug te doen en die dan één keer in de zoveel tijd automatisch een uurtje aan te zetten. Dan heb ik er geen omkijken meer naar en is hij altijd opgeladen. Wel even kabeltje wegwerken natuurlijk.
Vraag me inderdaad af of laden wel kan als ie ingeplugd zit, lijkt me niet zo bedoeld aangezien de accu er helemaal in klikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TheCory schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:15:
[...]

wat hieronder gezegd word.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Vraag me inderdaad af of laden wel kan als ie ingeplugd zit, lijkt me niet zo bedoeld aangezien de accu er helemaal in klikt.
Als ik de vorm van het ding zo bekijk gok ik dat er 2 of meer 8650 accu's inzitten, en een BMS
nu kan je simpel een 18650 UPS shield en parallel / serieel je eigen accu erin modden .. mocht hij niet opladen terwijl het ding erin zit ..

En een diy adapter om dat ding 24*7 aan het net te hangen lijkt me ook geen issue, teminste met een multimeter ..

Of de tussenvorm --> hang de accu ergens anders

Als ik om de 6 dagen bv de accu moet "vervangen" dan zou ik ook snel een draadje neerleggen. Maar ik snap wel dat ikea met accu's werkt .. immers hoe aantrekkelijk is het product als je van een stopcontact afhankelijk bent. Hoe lang moet de ideale kabel lengte zijn etc etc ..

Toch is dan een timer & lader (snachts oid) niet eens een erg stom idee
ChiMan schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:46:
Ik vertel wat ik heb gehoord, that's it.
En nee, ik weet niets vvan modden en hacken.

Topic gaat toch over ervaring en discussie van de Tradfri?
Als je terug leest is je opmerking onderhand 1000x langsgekomen

het topic leeft wel op een forum waar men geacht word niet met oogkleppen op te lopen en dus zelf ook een beetje onderzoek/nadenken / aanpassen . ..

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 23-01-2019 12:57 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

hoi koendel,

de tradfri plugs werken uitstekend binnen homekit, echter wel helaas met de hue en tradfri bridge te samen, bedankt voor de tip trouwens. :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2vWkvRc/IMG-0658.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MhrCr5z/ee.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:14
Bij de IKEA amsterdam in de koopjeshoek liggen ongeveer 30 GU10 tradfri lampen van 14,95 voor 6,90€. Doe er je voordeel mee ;-).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
Is de ronde aan/uit en dimmer ook te koppelen aan de Hue bridge??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
meesje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:53:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Nog een keer goed gekeken naar https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue
En inderdaad de Trådfri bulbs worden (nog) niet ondersteund. Wel bijvoorbeeld de Osram Smart+ stekkers.
Werkt nu uit de kunst!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dat is goed om te weten. Je kunt dus tradfri lampen pairen met de hue bridge en middels deze plugin de tradfri lampen beschikbaar maken in homekit.
Lees ik er nu over heen? In zowel de beschrijving van de plugin als de release notes (terug gebladerd naar december) zie ik niks staan over tradfri bulbs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:34
bing69 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:59:
Is de ronde aan/uit en dimmer ook te koppelen aan de Hue bridge??
Mijn ervaring met deze dimmer is ronduit slecht. Ik zou voor de normale met knoppen gaan. Bij mij "verliest" deze steeds de verbinding of koppeling zonder aanleiding. Ik heb al het batterijtje vervangen, resets uitgevoerd, lampen en hub opnieuw gekoppeld etc maar hij blijft kuren vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
hpmkruit schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Mijn ervaring met deze dimmer is ronduit slecht. Ik zou voor de normale met knoppen gaan. Bij mij "verliest" deze steeds de verbinding of koppeling zonder aanleiding. Ik heb al het batterijtje vervangen, resets uitgevoerd, lampen en hub opnieuw gekoppeld etc maar hij blijft kuren vertonen.
Tja die had ik geruild voor de ronde.....

Een ander vraagje ik heb indertijd een java applicatie gehad om lampen die moeilijk te koppelen waren aan de Hue als nog te koppelen. Heb hem zelfs ergens op Tweakers gepost. Kan hem uiteraard nergens ook niet in google terug vinden. Weet iemand toevallig de link??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

meesje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:40:
[...]

Je kunt dus tradfri lampen pairen met de hue bridge en middels deze plugin de tradfri lampen beschikbaar maken in homekit.
dit werkt al sinds een aantal versies terug van homebridge-hue al, zie deze en bovenstaande screendumps ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mCVsRkF/IMG-0668.png

[ Voor 15% gewijzigd door Bruzski op 24-01-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34
Zojuist eindelijk die plugs / schakelaars kunnen bemachtigen in Haarlem. 2 weken terug had me broer vanuit Eindhoven al 1tje mee met afstandsbediening maar zonder was nog niet te krijgen. Zaterdag zouden er in Haarlem meerdere liggen, einde van de dag alles weg... Maandag zou het weer aangevuld worden, ik heen maar niets te vinden. Daar werd mij verteld dat ze vandaag kwamen door meneer op de afdeling, vanmorgen niets te zien maar vanmiddag eindelijk voorraad op de site! Uit het werk heen en er lagen er genoeg 8) dezelfde meneer aanwezig; nog even een praatje gemaakt, bedankt en weer terug naar huis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
hpmkruit schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Maar hoe heb je die switch gekoppeld??
Krijg het nl niet voor elkaar....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:29:
[...]

Tja die had ik geruild voor de ronde.....

Een ander vraagje ik heb indertijd een java applicatie gehad om lampen die moeilijk te koppelen waren aan de Hue als nog te koppelen. Heb hem zelfs ergens op Tweakers gepost. Kan hem uiteraard nergens ook niet in google terug vinden. Weet iemand toevallig de link??
Lampfinder10.jar

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Greetoz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:12:
Bij de IKEA amsterdam in de koopjeshoek liggen ongeveer 30 GU10 tradfri lampen van 14,95 voor 6,90€. Doe er je voordeel mee ;-).
heb er 5 gehad, en weer weggedaan. Ik vond het geen mooi licht. Warmwit veel te rood, en koudwit nog veel te warm, en veel spreiding met wat andere kleuren wit. Lichtopbrengst wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
bing69 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:06:
[...]

Maar hoe heb je die switch gekoppeld??
Krijg het nl niet voor elkaar....
Hoe bedoel je? Ik heb de IKEA handleiding gevolgd voor alle koppel acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 13:14
sander817 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:18:
[...]

heb er 5 gehad, en weer weggedaan. Ik vond het geen mooi licht. Warmwit veel te rood, en koudwit nog veel te warm, en veel spreiding met wat andere kleuren wit. Lichtopbrengst wel prima.
Ah ja ik heb ze gewoon in de keuken vol aan. Kon of deze kopen voor 6,90 of de goedkopere voor 6,99. Dus toen maar deze genomen. Vol aan geven ze hetzelfde licht.

Ik verwacht wel dat ze met nieuwe types komen binnenkort. Gezien er zoveel in de koopjeshoek lagen.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ja, vol aan, dan zijn ze prima, gedimt niet. Er komen inderdaad nieuwe series, ergens gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
hpmkruit schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Hoe bedoel je? Ik heb de IKEA handleiding gevolgd voor alle koppel acties.
Maar heb je hem aan de Hue Bridge gekoppeld of aan de Tradfry??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Aan de Tradfri. Ik heb niet de beschikking over de hue bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
hpmkruit schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:13:
Aan de Tradfri. Ik heb niet de beschikking over de hue bridge
dat verklaart het een en ander!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag ook wat Tradfri lampen gekocht, nu nog een Hue set scoren. Als je Hue gebruikt kan je de lampen dan op elke beschikbare temperatuur instellen of zit je vast aan de drie standaard settings?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 11-05 05:02
@Tsurany waarom ook nog een hue set dan en niet enkel Tradfri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 17:57
Tsurany schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:16:
Vandaag ook wat Tradfri lampen gekocht, nu nog een Hue set scoren. Als je Hue gebruikt kan je de lampen dan op elke beschikbare temperatuur instellen of zit je vast aan de drie standaard settings?
De tradfri lampen kunnen meer dan de drie settings. De IKEA app is hier de beperkte factor. Dus ook als je Hue lampen op je IKEA gateway aansluit loop je tegen dit probleem op.

Op Android heb je de Hue Essentials app, die ook met de IKEA gateway overweg kan. Dan zijn er meer kleuropties beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@zoeperman ik wil graag de Hue bridge gebruiken om de Tradfri lampen aan te sturen. Lijkt mij een volwassenere oplossing op dit moment. Dus ik heb een starter set gekocht met 3 RGB lampen, bridge en dimmer. Rest van de lampen wordt allemaal Tradfri.

@xFeverr ik ga de Ikea lampen juist op de Hue aanschaffen, dan zou dit probleem er dus niet moeten zijn begrijp ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 53 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)