• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 11:15
Mede-auteurs:
  • stefanwitkamp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 07:27

stefanwitkamp

• Moszkowicz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-02-2021

Moszkowicz

Wat is Homey?

Homey is een domotica controller gemaakt door het Nederlandse bedrijf Athom en is sinds 2016 op de markt.

Met Homey's 8 draadloze radios en het open App platform wordt geprobeerd alle slimme apparaten te ondersteunen en te bundelen in één centraal punt.

Functionaliteit

Apparaten
Minstens 20.000 apparaten van meer dan 100 merken zijn ondersteund.

Flow
Verbind apparaten en internetdiensten met elkaar met een in een gebruikersvriendelijke interface

Muziek
Speel muziek van verschillende diensten naar draadloze speakers of line-out

Inzichten
Krijg inzicht in je huis met interactieve grafieken zoals energieverbruik en aanwezigheid.

Apps
Installeer Apps uit de App Store op Homey om oneindig uit te breiden.

Aansturing

Homey is aan te sturen via de Homey Smartphone App (Android, iOS), de Homey Desktop App (tot versie 2.0) of via één van de spraak-integraties (Amazon Alexa, Google Assistant of Facebook Messenger).

De configuratie gaat via de Homey Desktop App. Vanaf firmware versie 2.0 (gepland voor Q3 2017) wordt alles via de Homey Smartphone App bediend.

Ondersteunde apparaten

Teveel om hier op te noemen. Op Talks with Homey is een overzicht te vinden van geselecteerde ondersteunde apparaten, en in de App Store zijn alle ondersteunde apparaten vindbaar.

Technische specificaties

Transceivers
  • Wi-Fi 2.4GHz b/g/n
  • Bluetooth 4.0 LE
  • ZigBee 2.4 GHz
  • Z-Wave+ (frequentie verschilt per land, in NL 868.42 MHz)
  • 433.92 MHz
  • 868 MHz
  • Infrarood (Verzenden + Ontvangen)
  • NFC
Specificaties
  • 1GHz ARMv7 CPU
  • 512MB RAM
  • 4GB EMMC Flash
  • 10W max. energieverbruik

Video

Handige links

[Voor 0% gewijzigd door stefanwitkamp op 02-08-2017 17:30]

Homey — Critics are those without skills to create.

• WeeJeWel
(Gereserveerd)

Nu verwacht ik wel dat jullie de badge van mij gaan overnemen en meer actief zijn hier op Tweakers @WeeJeWel en @stefanwitkamp

Maar om dan de eerste reactie te plaatsen, 1.5-RC1 is zojuist vrijgegeven in het experimentele (beta) kanaal :) Meer informatie is te vinden in het 1.5 topic op het Athom forum
Homey firmware version 1.5.0-rc.1 has just been released to the experimental update channel.
Unless you unchecked the Auto update feature, your Homey will most probably update to this version tonight.

For What's new, see: https://whatsnew.athom.com/release/1.5

This version introduces a couple of changes in the interface, so read the what's new carefully. Any questions or problems regarding those new features can be posted here in this topic.

If you discover any new issues (bugs) that are not yet reported please report them on Github

Have Fun!
Complete list of fixes on Github with Milestone 1.5.0

Short Release notes: (https://firmware.athom.com/)
Add Zigbee support (experimental)
Add Apps SDK v2
Add Homey API Client support
Add OR column to flow editor
Add Image Tokens
Add Mobile flow events (Android-only)
Add Insights settings page
Add 'Act on behalf of owner' permission for apps
Add condition cards to check alarm states
Add Arp Manager for IP->MAC conversions
Add <any alarm> to alarm trigger card
Add wittiness
Re-introduce vacuum cleaner command class
Fixed a bug that caused IR intervals to be too long
Update Node.js to 8.2.1
Various bugfixes and improvements

[Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 02-08-2017 18:58]

• WeeJeWel
lubbertkramer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:33:
Nu verwacht ik wel dat jullie de badge van mij gaan overnemen en meer actief zijn dan mij @WeeJeWel en @stefanwitkamp
Wij zullen niet heel fanatiek actief zijn hier. Op de Athom Community slack zijn we wel te bereiken :9

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 13:18
Edit: update van lubbertkramer stond hierboven al ;)

Installing goed om vers te beginnen weer hier. Werd tijd d:)b

[Voor 156% gewijzigd door Tweaqer op 02-08-2017 19:10]

• stefanwitkamp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 07:27
Nu verwacht ik wel dat jullie de badge van mij gaan overnemen en meer actief zijn hier op Tweakers @WeeJeWel en @stefanwitkamp
Vergeet @Moszkowicz niet ;) . We gaan ons best doen, maar inderdaad, onze eigen community- (en eventueel support-) kanalen blijven de beste manier om ons te bereiken!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

-

[Voor 100% gewijzigd door Falcon op 02-08-2017 20:45]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

WeeJeWel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:35:
[...]

Wij zullen niet heel fanatiek actief zijn hier. Op de Athom Community slack zijn we wel te bereiken :9
stefanwitkamp schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:41:
[...]

Vergeet @Moszkowicz niet ;) . We gaan ons best doen, maar inderdaad, onze eigen community- (en eventueel support-) kanalen blijven de beste manier om ons te bereiken!
Ik zag dat @Moszkowicz nog erg nat achter de oren was hier op Tweakers dus wou hem nog even ontzien :) Maar wel mooi dat jullie nu zelf de TS gemaakt hebben en ook kunnen aanvullen/beheren. Wat meer Athom hier aanwezig is alleen maar goed naast dat jullie eigen kanalen uiteraard leidend zijn.

[Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 02-08-2017 21:20]

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:11

djbarney

XBL: DeejayBarney

Maar om dan de eerste reactie te plaatsen, 1.5-RC1 is zojuist vrijgegeven in het experimentele (beta) kanaal :) Meer informatie is te vinden in het 1.5 topic op het Athom forum

[...]

[...]
Deze is ondertussen ook al teruggetrokken ivm een bug met bootloader bij een fresh install/factory reset las ik op t officiële forum. Nog even afwachten dus :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@WeeJeWel @stefanwitkamp @Moszkowicz
Een topic openen is een topic bijhouden. :Y

Wise enough to play the fool

djbarney schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Deze is ondertussen ook al teruggetrokken ivm een bug met bootloader bij een fresh install/factory reset las ik op t officiële forum. Nog even afwachten dus :)
Klopt, we kregen rc1 even voor 18:00 in DP met de melding dat hij naar exp zou komen en de bug dat een fresh install/reset niet werkte was al opgedoken in alpha 1. Deze is toen gefixt en niet meer teruggekomen de andere alpha builds maar wilde dat toch nog een keer testen met RC 1.Alleen door het tijdstip en dat het eten klaar stond zag ik de RROD pas toen ik daarmee klaar was (net ervoor update / reset gedaan en na de laatste stap in de wizard) . Vervolgens kwam ik met de DP versie in een loop terecht doordat na de RROD ik een PTP deed en weer de setup moest volgen waarop ze RC1 uit experimental hadden gehaald. Het probleem zat na de setup wizard, Homey leek op te starten maar sloot zichzelf dan af.

[Voor 26% gewijzigd door lubbertkramer op 03-08-2017 00:01]

• djbarney

djbarney

Thanks voor de extra info @lubbertkramer :)
Vannacht heeft Jeroen een fix voor bovenstaande bug uitgebracht en deze werkt. Athom heeft hierdoor vannacht 1.5RC2 vrijgegeven voor experimenteel :)
1.5.0-rc.2 experimental
Bugfixes
2 Aug 2017
1.5.0-rc.1 experimental
Add Zigbee support (experimental)
Add Apps SDK v2
Add Homey API Client support
Add OR column to flow editor
Add Image Tokens
Add Mobile flow events (Android-only)
Add Insights settings page
Add 'Act on behalf of owner' permission for apps
Add condition cards to check alarm states
Add Arp Manager for IP->MAC conversions
Add <any alarm> to alarm trigger card
Add wittiness
Re-introduce vacuum cleaner device class
Fixed a bug that caused IR intervals to be too long
Update Node.js to 8.2.1
lubbertkramer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:38:
[...]

Klopt, we kregen rc1 even voor 18:00 in DP met de melding dat hij naar exp zou komen en de bug dat een fresh install/reset niet werkte was al opgedoken in alpha 1. Deze is toen gefixt en niet meer teruggekomen de andere alpha builds maar wilde dat toch nog een keer testen met RC 1.Alleen door het tijdstip en dat het eten klaar stond zag ik de RROD pas toen ik daarmee klaar was (net ervoor update / reset gedaan en na de laatste stap in de wizard) . Vervolgens kwam ik met de DP versie in een loop terecht doordat na de RROD ik een PTP deed en weer de setup moest volgen waarop ze RC1 uit experimental hadden gehaald. Het probleem zat na de setup wizard, Homey leek op te starten maar sloot zichzelf dan af.
Heb jij een 2de Homey om te testen?
Of zit je vrouw regelmatig in het donker terwijl jij weer eens een reset gedaan hebt? :P
Fire69 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:11:
[...]

Heb jij een 2de Homey om te testen?
Of zit je vrouw regelmatig in het donker terwijl jij weer eens een reset gedaan hebt? :P
Ik heb meerdere Homey's inderdaad anders had ik dit nooit kunnen doen. Daarnaast een voordeel dat we op Sybrands Place (kantoor) waar we ook de dev meetup houden twee Homey's hebben staan (een stabiel andere DP) zodat bij een nieuwe DP release ik die als eerste update en dan mijn eigen. Probleem van gisteren gebeurde alleen pas na herstellen van Homey naar de fabrieksinstellingen wat soortgelijk ook in 1.5alpha 1 voorkwam.

[Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 03-08-2017 09:50]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nu thuis een setup met Domoticz om al mijn Philips Hue spul (lampen, motion sensors etc) aan te sturen, samen met wat Sonos spul. Is dat nou allemaal al goed te doen met Homey? Ik baal soms een beetje van Domoticz namelijk omdat ze soms opeens een release uitbrengen die van alles sloopt..
DennusB schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:51:
Ik heb nu thuis een setup met Domoticz om al mijn Philips Hue spul (lampen, motion sensors etc) aan te sturen, samen met wat Sonos spul. Is dat nou allemaal al goed te doen met Homey? Ik baal soms een beetje van Domoticz namelijk omdat ze soms opeens een release uitbrengen die van alles sloopt..
Dit werkt prima, op dit moment werkt Hue nog via de bridge maar vandaag is 1.5RC2 vrijgegeven in het experimenteel kanaal (beta) die de zigbee chip binnen Homey actief heeft gemaakt waardoor het zodra er een app is deze apparaten rechtstreeks aan Homey gekoppeld kunnen worden zonder bridge. Nadeel wat de bridge geeft is vooral te merken bij de motion sensor, deze geeft niet actief de status door aan Homey maar vind plaats d.m.v. polling waardoor er een vertraging (max 5 seconden) kan zijn voor je flow afgevuurd wordt.

Sonos werkt al langere tijd stabiel, er is zelfs een spotify voor Sonos app in de app store.

Automatisch updaten uitzetten en op het stabiele kanaal blijven geeft de beste ervaring en ben je ook zelf in control om te bepalen of je update of niet

[Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 03-08-2017 10:04]

lubbertkramer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:46:
[...]

Ik heb meerdere Homey's inderdaad anders had ik dit nooit kunnen doen. Daarnaast een voordeel dat we op Sybrands Place (kantoor) waar we ook de dev meetup houden twee Homey's hebben staan (een stabiel andere DP) zodat bij een nieuwe DP release ik die als eerste update en dan mijn eigen. Probleem van gisteren gebeurde alleen pas na herstellen van Homey naar de fabrieksinstellingen wat soortgelijk ook in 1.5alpha 1 voorkwam.
Hopelijk heeft Athom je dan wat gesponsord om al die tests te kunnen doen ;)
Ik heb net de update naar 1.5rc2 gedaan en het lijkt er nu op dat mijn Hue's 'dood' zijn :/
Zit natuurlijk op't werk en mijn vrouw werkt thuis, met andere woorden, dat komt niet goed :P

Zijn er problemen bekend met Hue en 1.5?
Fire69 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:49:
Zijn er problemen bekend met Hue en 1.5?
Geen idee, heb vanmorgen voor ik vertrok (voor 06:00) Homey terug in leven gebracht met de fix van Jeroen en daarna Homey op 1.5RC2 zo achtergelaten. Tijdens DP draaide dit zonder problemen. Anders het even melden/navragen in het 1.5 topic of iemand anders ook problemen heeft en ik zal even een lijntje uitgooien naar Athom met de vraag of hier wat over bekend is.

Edit:

Had de Hue app al geinstalleerd en zie dat deze 4 minuten geleden is geupdate naar versie 2.2.5

[Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 03-08-2017 11:55]

lubbertkramer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Geen idee, heb vanmorgen voor ik vertrok (voor 06:00) Homey terug in leven gebracht met de fix van Jeroen en daarna Homey op 1.5RC2 zo achtergelaten. Tijdens DP draaide dit zonder problemen. Anders het even melden/navragen in het 1.5 topic of iemand anders ook problemen heeft en ik zal even een lijntje uitgooien naar Athom met de vraag of hier wat over bekend is.

Edit:

Had de Hue app al geinstalleerd en zie dat deze 4 minuten geleden is geupdate naar versie 2.2.5
Zo, gepost in het topic.

Zag net dat de update hier ook geinstalleerd is, still no go ;(

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 13:42
Fire69 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Zo, gepost in het topic.

Zag net dat de update hier ook geinstalleerd is, still no go ;(
Misschien je vrouw even op het knopje op de bridge laten drukken, en dan in Homey kiezen om een nieuwe Hue lamp toe te voegen. Je hoeft daarna niet het hele proces door te lopen, maar (bij mij) heeft Homey daarna altijd weer contact met de Hue bridge.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

keverjeroen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Misschien je vrouw even op het knopje op de bridge laten drukken, en dan in Homey kiezen om een nieuwe Hue lamp toe te voegen. Je hoeft daarna niet het hele proces door te lopen, maar (bij mij) heeft Homey daarna altijd weer contact met de Hue bridge.
Was ik vanavond van plan om te doen. Hue staat goed verstopt, ik heb een trapladdertje nodig om eraan te kunnen :P

• BartG1979
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-12-2022
Hey All, vraagje, is het in 1.5 al mogelijk om een generic Zigbee device toe te voegen? of werkt zigbee echt alleen met een desbetreffende app? Ik heb namelijk Zigbee lampen van Paul Neuhuas (Duitse fabrikant) die initieel hebben gewerkt met de Hue Bridge, tot Philips dit heeft gekilled. Dus hoop dat ik die vanaf 1.5 kan zien als generic zigbee lamp want ben niet handig genoeg om een app te schrijven

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 23:16
@BartG1979 Helaas, als ik zo naar de Zigbee pagina kijk, dan kan ik alleen kiezen voor "Stel netwerk opnieuw in" en "Verwijder een apparaat".

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:16
Ik zie dat er ook een update van de Philips Hue app is gelanceerd. Is het nu mogelijk om de Hue Lampen en schakelaars rechtstreeks met Homey te laten communiceren zonder bridge? Uiteraard icm 1.5?

• BartG1979
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-12-2022
@Corvo Thanks, dan zal ik toch moeten gaan uitzoeken hoe ik een app maak :)
BartG1979 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:11:
Hey All, vraagje, is het in 1.5 al mogelijk om een generic Zigbee device toe te voegen? of werkt zigbee echt alleen met een desbetreffende app? Ik heb namelijk Zigbee lampen van Paul Neuhuas (Duitse fabrikant) die initieel hebben gewerkt met de Hue Bridge, tot Philips dit heeft gekilled. Dus hoop dat ik die vanaf 1.5 kan zien als generic zigbee lamp want ben niet handig genoeg om een app te schrijven
correct zoals hierboven gezegd is, zigbee werkt niet anders dan zwave waarbij apps nodig zijn om de drivers/capabilities van de apparaten te definiëren.
powermarcel10 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:30:
Ik zie dat er ook een update van de Philips Hue app is gelanceerd. Is het nu mogelijk om de Hue Lampen en schakelaars rechtstreeks met Homey te laten communiceren zonder bridge? Uiteraard icm 1.5?
nee, verwacht dit ook niet op korte termijn aangezien dit laag op de prio staat bij Athom. Ze werken eerst aan andere zigbee apps maar de community is vrij om een Hue app te maken die rechtstreeks op de zigbee chip werkt. Athom zal sowieso niet de oude app ombouwen maar dan een extra app lanceren zodat gebruiker kunnen kiezen of zij de bridge willen gebruiken of niet. Naast de nadelen van de bridge zijn er ook voordelen als de lampen via de Hue apparaten/apps kunnen gebruiken.

• keverjeroen
Ik heb vandaag Homey ook naar 1.5 rc2 geupdate. Nu wilde ik beginnen met het aanpassen (verminderen) van mijn rook-alarm flows, met de nieuwe kaart "een alarm ging aan".

Maar hoe weet ik nu welk apparaat welk soort alarm af kan geven? Kan ik dat ergens bij het apparaat terug vinden? Of staat dat ergens gedocumenteerd?

Bijvoorbeeld. Mijn Fibaro brandmelders kunnen rook en hitte detecteren, maar op welke alarmen moet ik dan triggeren? Brandalarm? Rookmelder? Hittealarm? :?

-edit-
Ik heb zelf het antwoord al gevonden.. :) Als ik bij de Tags kijk die beschikbaar zijn bij de Fibaro brandmelder zie ik daar alleen Rookmelder en Hittealarm. Dus via de Tags kan je snel zien welke alarmen een apparaat kan geven. :)

[Voor 20% gewijzigd door keverjeroen op 03-08-2017 16:17]

• djbarney

djbarney

keverjeroen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:44:
Ik heb vandaag Homey ook naar 1.5 rc2 geupdate. Nu wilde ik beginnen met het aanpassen (verminderen) van mijn rook-alarm flows, met de nieuwe kaart "een alarm ging aan".

Maar hoe weet ik nu welk apparaat welk soort alarm af kan geven? Kan ik dat ergens bij het apparaat terug vinden? Of staat dat ergens gedocumenteerd?

Bijvoorbeeld. Mijn Fibaro brandmelders kunnen rook en hitte detecteren, maar op welke alarmen moet ik dan triggeren? Brandalarm? Rookmelder? Hittealarm? :?

-edit-
Ik heb zelf het antwoord al gevonden.. :) Als ik bij de Tags kijk die beschikbaar zijn bij de Fibaro brandmelder zie ik daar alleen Rookmelder en Hittealarm. Dus via de Tags kan je snel zien welke alarmen een apparaat kan geven. :)
Tof! Vanavond maar eens mee gaan spelen dan!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 21:43

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Nog mensen het probleem na de update van 1.5 met de inzichten.

Krijg al 20 minuten de foutmelding:
busy_migrating

Herstart heeft het ook niet opgelost.

macOS 13.0.1

error33 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:20:
Nog mensen het probleem na de update van 1.5 met de inzichten.

Krijg al 20 minuten de foutmelding:
busy_migrating

Herstart heeft het ook niet opgelost.
Het schijnt dat de migratie uren kan duren. Deze vindt op de achtergrond plaats, dus ik zou er gewoon een nachtje over slapen en morgen nog eens proberen.
Lees net op het forum dat er mensen zijn die een probleem rapporteren dat flows niet meer sequentieel maar paralell worden afgevuurd.

Goed nieuws is dat een aantal mensen rapporteren dat de tradri lampen van de ikea zonder bridge aan te sturen zijn!

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Webgnome schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:52:
Lees net op het forum dat er mensen zijn die een probleem rapporteren dat flows niet meer sequentieel maar paralell worden afgevuurd.
Hier is toevallig in het DP kanaal naar gevraagd en Athom kijkt ernaar:

reactie Emile:
They should fire in series

[6:26]
I've tested that pretty much, but maybe a bug slipped through
Webgnome schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:52:
Goed nieuws is dat een aantal mensen rapporteren dat de tradri lampen van de ikea zonder bridge aan te sturen zijn!
Uiteraard, daarvoor is de Zigbee chip i.c.m. de Ikea app :) Hue lampen zijn ook te koppelen (alleen aan/uit, zonder dim functies) maar om volledig gebruik te kunnen maken van bijvoorbeeld Hue zonder bridge zal er een app moeten komen
Enig idee wanneer de firmware stable zal zijn? Ga ik binnenkort eens even bij de Ikea langs om te shoppen :)

Webgnome schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:11:
Enig idee wanneer de firmware stable zal zijn? Ga ik binnenkort eens even bij de Ikea langs om te shoppen :)
Lastig te zeggen, het draait redelijk stabiel in de core alleen nog niet alle nieuwe functionaliteiten zijn een diamant. Het heeft evengoed bijna een maand in DP gezeten voor het naar experimenteel kwam, meestal volgt het een 2 tot 3 weken erna in stabiel.
We houden het in de gaten. Ik ben heel benieuwd of dat Hue ook zonder bridge goed zal gaan werken. Dan heb ik een reden om bij een vriend de Homey aan te prijzen als geweldig mooi product ;)

• DennusB
  • Niet online
Ik heb er ook maar 1 besteld, dus hoop dat ik me morgen hier ook kan melden :D

• keverjeroen
Morgen maar even langs de Ikea om wat lampen te halen.

Voor Hue ben ik overigens nog blij dat dat gewoon via de Bridge gaat, aangezien er parallel nog veel meer telefoonapps met de bridge kunnen verbinden.

• DennusB
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:22:
Morgen maar even langs de Ikea om wat lampen te halen.

Voor Hue ben ik overigens nog blij dat dat gewoon via de Bridge gaat, aangezien er parallel nog veel meer telefoonapps met de bridge kunnen verbinden.
Ja dat IKEA spul ziet er wel leuk uit. Leuk voor in kamers waar ik geen dure Hue lampen in wil.
En nu ik toch bezig ben met Homey en alles kan combineren wil ik ook een LIFX ledstrip scoren, die kan meerdere kleuren tegelijk weergeven (of zo'n mooie smooth animatie) doen. Erg vet :D
DennusB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Ja dat IKEA spul ziet er wel leuk uit. Leuk voor in kamers waar ik geen dure Hue lampen in wil.
En nu ik toch bezig ben met Homey en alles kan combineren wil ik ook een LIFX ledstrip scoren, die kan meerdere kleuren tegelijk weergeven (of zo'n mooie smooth animatie) doen. Erg vet :D
Die werkt momenteel nog niet met Homey, de LIFX app herschrijven naar SDK 2 en de nieuwe lampen toevoegen staat bij mij op het lijstje in samenwerking met de maandelijkse dev meetup in Utrecht :) De nieuwe LIFX + werken wel met Homey maar nog zonder IR kaarten op dit moment.

[Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 04-08-2017 13:31]

• DennusB
  • Niet online
lubbertkramer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Die werkt momenteel nog niet met Homey, de LIFX app herschrijven naar SDK 2 en de nieuwe lampen toevoegen staat bij mij op het lijstje in samenwerking met de maandelijkse dev meetup in Utrecht :) De nieuwe LIFX + werken wel met Homey maar nog zonder IR kaarten op dit moment.
Ah oke. Goed om te weten. Dan wacht ik nog even met het aanschaffen van de LIFX led strip :)
DennusB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Ah oke. Goed om te weten. Dan wacht ik nog even met het aanschaffen van de LIFX led strip :)
Op de app pagina in de app store kun je kijken wat de app aan ondersteuning biedt voor de verschillende apparaten, hier kan nog weleens iets ontbreken :)

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

RobertMe schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

Het schijnt dat de migratie uren kan duren. Deze vindt op de achtergrond plaats, dus ik zou er gewoon een nachtje over slapen en morgen nog eens proberen.
Klopt, Melding is nu weg

macOS 13.0.1

Zijn er hier die ervaring hebben met Denon Heos in combinatie met Homey? Ik ben van plan om mijn oude radio te vervangen door een AV receiver met Heos ondersteuning en zou deze dan ook in flows willen opnemen (nu zet ik bv soms de radio automatisch aan en uit via IR). In de app store staat wel een Denon Heos app, maar de comments gaan alleen maar over dat dingen niet werken, de omschrijving spreekt nog over "als Muziek gereleased is" (wat dus al zo is sinds 1.3). Dus ik vermoed dat het gewoon überhaupt niet werkt en waarschijnlijk de komende tijd ook niet gaat werken. Daarnaast is de app, tegen hun eigen regels in, schijnbaar closed source, of in ieder geval ontbreekt een source link. Dus zelf verbeteren kan dan ook niet.

Waar ik dus voornamelijk naar op zoek ben in dit geval is om de receiver aan te zetten, en een radio stream af te laten spelen op een ingesteld volume. Verdere controle is niet echt nodig. Alhoewel uitgebreidere ondersteuning met playlists natuurlijk leuk meegenomen zal zijn. Alhoewel dat in mijn geval dan toch over Spotify zou gaan en in de laatste status update werd ook al gesproken over Spotify Connect ondersteuning dus dat zou dan ook via die weg opgelost zijn.

• jooost
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 22:04
Ik gebruik homey icm een heos connect en een heos 1. Werkt als je de beta uit de app store gebruikt stabiel en prima icm met homey muziek. Het werkt nu helaas alleen nog maar met play music (google) en soundcloud. Radio werkt voor zover ik weet (nog) niet met de standaard homey music, maar misschien dat het wel via upnp kan (niet getest). De bediening is wel erg beperkt: je kan alleen playlists of nummer starten, play/pauze, vorige/volgende en het volume. Maar dat is geloof ik hetzelfde met de sonos. Spotify connect zou inderdaad geen overbodige luxe zijn..
RobertMe schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:18:
Zijn er hier die ervaring hebben met Denon Heos in combinatie met Homey? Ik ben van plan om mijn oude radio te vervangen door een AV receiver met Heos ondersteuning en zou deze dan ook in flows willen opnemen (nu zet ik bv soms de radio automatisch aan en uit via IR). In de app store staat wel een Denon Heos app, maar de comments gaan alleen maar over dat dingen niet werken, de omschrijving spreekt nog over "als Muziek gereleased is" (wat dus al zo is sinds 1.3). Dus ik vermoed dat het gewoon überhaupt niet werkt en waarschijnlijk de komende tijd ook niet gaat werken. Daarnaast is de app, tegen hun eigen regels in, schijnbaar closed source, of in ieder geval ontbreekt een source link. Dus zelf verbeteren kan dan ook niet.

Waar ik dus voornamelijk naar op zoek ben in dit geval is om de receiver aan te zetten, en een radio stream af te laten spelen op een ingesteld volume. Verdere controle is niet echt nodig. Alhoewel uitgebreidere ondersteuning met playlists natuurlijk leuk meegenomen zal zijn. Alhoewel dat in mijn geval dan toch over Spotify zou gaan en in de laatste status update werd ook al gesproken over Spotify Connect ondersteuning dus dat zou dan ook via die weg opgelost zijn.

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 11:28
. Daarnaast is de app, tegen hun eigen regels in, schijnbaar closed source, of in ieder geval ontbreekt een source link.
Geen idee welke regels jij bedoeld, maar de HEOS app is door Homey zelf ontwikkelt en dan kan het voorkomen dat er vanuit de leverancier voor het gebruik van de API oid. een NDA geldt. Dan is GitHub dus geen optie.

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 23:16
@2be Qua regels, dat staat minstens hierzo: https://apps.developer.athom.com/tutorial-App%20Store.html
Submission Process

Anyone can submit an app, there is no fee. To submit your App, go to https://apps.athom.com/developers. Submission usually will take a few days, depending on the size of your app.

Published apps must be open-source, and hosted in a Git repository. Publishing apps without disclosing the source is possible by contacting info@athom.com. (...)
Edit:
Overigens lijkt de API niet verborgen achter een NDA...
Op de customer support pagina is een PDF te downloaden.

[Voor 18% gewijzigd door Corvo op 08-08-2017 12:46]

2be schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Geen idee welke regels jij bedoeld, maar de HEOS app is door Homey zelf ontwikkelt en dan kan het voorkomen dat er vanuit de leverancier voor het gebruik van de API oid. een NDA geldt. Dan is GitHub dus geen optie.
Buiten wat @Corvo aangeeft heeft @WeeJeWel ook zelf op zijn eigen GitHub repo iets van de client kant staan (incl. de door Corvo gelinkte PDF): https://github.com/WeeJeWel/node-denon-heos . Dus dat de volledige app dan niet open source is is gewoon raar.

• DennusB
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Buiten wat @Corvo aangeeft heeft @WeeJeWel ook zelf op zijn eigen GitHub repo iets van de client kant staan (incl. de door Corvo gelinkte PDF): https://github.com/WeeJeWel/node-denon-heos . Dus dat de volledige app dan niet open source is is gewoon raar.
Ik heb Athom even gemaild hoe dat zit met die Heos repo :)
Daarnaast is de app, tegen hun eigen regels in, schijnbaar closed source, of in ieder geval ontbreekt een source link. Dus zelf verbeteren kan dan ook niet.
De regels voor onafhankelijke ontwikkelaars gelden natuurlijk niet voor Athom zelf. Athom kan reden hebben om iets op slot te hebben staan. Voorheen stonden de Kaku apps niet openbaar maar na een verzoek zijn deze geopend.

Ik heb even contact gehad met Bram en die gaf aan dat Emile het zal oppakken, wat dit inhoudt is nog even onbekend :)

• WeeJeWel
Ik was al aan het meelezen :-) Er is inderdaad geen goede reden (meer) op de repository private te houden. Ik heb hem daarom public gemaakt.

• 2be
Top dat dit zo snel wordt opgepakt. Misschien nu een opmerking maken over Spotify en Bluetooth audio? :P
2be schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:15:
Top dat dit zo snel wordt opgepakt. Misschien nu een opmerking maken over Spotify en Bluetooth audio? :P
Dat hebben ze in de laatste update gedaan, Spotify connect is status soon (maar kan zeer snel zijn heb ik van horen zeggen O-) )

• Tweaqer
Nieuwe update: :)
Versie 1.5.0-rc.4 | 34.1 MB
1.5.0-rc.4
  • Fixed storage issues
  • Fixed an issue that could cause slow boots
  • Fixed an issue that could prevent ZigBee from loading
  • ZigBee stability improvements
  • Fix invalid latitude/longitude in apps SDK v2
  • Fix a bug that could cause condition cards to be evaluated simultaneously
  • Various bugfixes and improvements

[Voor 19% gewijzigd door Tweaqer op 08-08-2017 19:11]

Tweaqer schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:09:
Fix invalid latitude/longitude in apps SDK v2
Haha die ontdekte ik, was met app in SDK2 bezig en kwam ik op een onbekende locatie uit. Gelukkig wist Athom (Jeroen) het die avond avond gelijk te fixen in RC4 waardoor ik door kon _/-\o_
Net een aangename (en hopelijk blijvende) ontdekking gedaan. :)

Nadat ik de update naar 1.5rc2 had gedaan bleek Homey op geen enkele spraak meer te reageren.
Zelfs 'OK Homey' deed niks meer. Een reboot loste dit niet op. :|
Toen heb ik de microfoon uitgeschakeld en terug ingeschakeld, maar wegens tijdgebruik niet meer kunnen testen.
Nu heb ik de rc4 er net opgezet en speech getest en hij reageert terug en het aangename gedeelte... hij verstaat me nu stukken beter dan voordien! _o_
Geen idee of het door de update komt of dat misschien de settings gereset worden bij het uit/aanzetten van de microfoon, maar ik ben blij :)

• bebopper
  • Laatst online: 01-06 12:54

bebopper

I'm an absolute beginner...

Zou gaaf zijn als deze ook met Homey mogelijk worden.

• keverjeroen
Webgnome schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:26:
Zou gaaf zijn als deze ook met Homey mogelijk worden.
Vast wel, aangezien de 'witte' lampen ook al met Homey (1.5.0) werken.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:20
Even een vraagje aan de Homey eigenaren hier, hoe is het apparaat inmiddels? Is het een goede vervanging van bijv de Fibaro Homecenter 2 inmiddels of zitten er nog veel 'bugs' in? Ben een beetje klaar met het Homecenter ding van Fibaro, weinig nieuwe features en nauwelijks nog plugins, maar heb wel een hoop spul van Fibaro in huis (Stekkers, Relay switches etc) en natuurlijk een hoop spul wat via Domoticz werkt (RFXCom). En integratie met bijv Google home? - En dingen zoals bijv automatisch bepaalde lampen aan laten gaan als het donker word, kan dat al erin gezet worden?

[Voor 15% gewijzigd door tcviper op 09-08-2017 18:28]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

tcviper schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:16:
Even een vraagje aan de Homey eigenaren hier, hoe is het apparaat inmiddels? Is het een goede vervanging van bijv de Fibaro Homecenter 2 inmiddels of zitten er nog veel 'bugs' in? Ben een beetje klaar met het Homecenter ding van Fibaro, weinig nieuwe features en nauwelijks nog plugins, maar heb wel een hoop spul van Fibaro in huis (Stekkers, Relay switches etc) en natuurlijk een hoop spul wat via Domoticz werkt (RFXCom). En integratie met bijv Google home? - En dingen zoals bijv automatisch bepaalde lampen aan laten gaan als het donker word, kan dat al erin gezet worden?
Ik heb zelf geen ervaring met Fibaro of RfxCom maar hier is Homey stabiel. De spraakherkenning is nog steeds niet heel erg goed. En om eerlijk te zijn heb ik daar mijn hoop voor opgegeven. Dat is gewoon niet goed te krijgen. Wat hier wel goed werkt zijn de klik aan klik uit apparaten die er aan gekoppeld zijn. Ook de bewegingsmelder (Zwave) die we hebben gekoppeld schakelt vrolijk de lamp in de keuken aan ( daar zit dan een kaku blokje tussen).

Ook wordt de lamp in het kantoor aangezet als de zon onder gaat ( is een card in homey flows) als de stroom aan is. Dus als ik niet achter mijn pc zit ( = stroom uit) dan gaat die lamp ook niet aan. 'Savonds gaat om 22:00 uur standaard alles uit en dat alles met een mooie welterusten wens van Homey.

Maar het grote probleem dat ik lees van de Homey is dat het bij een aantal mensen gewoon niet fatsoenlijk wil werken maar bij een aantal mensen (including me) gewoon goed werkt. Als je hem koopt heb je volgens mij koop op afstand dus kun je het naar 14 dagen weer terug sturen mocht het niet werken ( ken de details van die wet overigens niet).

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zelf zit ik in een spagaat van Homey, Homewizard en Domoticz welke ik in gebruik heb. Alle drie hebben ze voor mij plus en minpunten.

Homewizard, perfecte koppeling voor energylink, Lees zo mijn slimme meter en zonnepanelen uit. Maar is zowat end of life helaas. Z-wave is er niet aan te koppelen.

Domoticz werkt eigenlijk wel perfect. Maar voor mij te ingewikkeld om een SSL verbinding en push berichten in te stellen. Moet dan gebruik gaan maken van externe systemen waar ik niet zo'n voorstander van ben. Z-wave en Kaku werken hier goed in. Ben ook een  gebruiker waardoor het voor mij ook omslachtig is om in de Synology nas aanpassingen in Domoticz te maken.

Homey... Tja veelbelovend maar heeft nog steeds een verre weg te gaan.
Z-wave doet het aardig.
kaku mist nog wel met regelmaat schakelingen bij mij.
Voice vind ik niet zo belangrijk.
De app (iOS) is nog erg beperkt en traag. Hier is nog veel in te verbeteren.
Push berichten werkt wel goed.

Een app om homey in te stellen is ook niet van deze tijd vind ik, dit moet zeker in een browser te doen zijn. ALs ik op werk/vakantie ben en een flow wil aanpassen (of wat anders, reboot of zo) lukt dat niet op een tablet. Althans het wordt niet ondersteund door Homey.

Nu ruim een jaar verder met een Homey in huis ben ik nog steeds niet overstag om met een apparaat verder te gaan. Blijf spelen tussen deze drie. En eigenlijk wil ik er vanaf om nog maar met een toestel verder te gaan.

Heb zelfs gedacht om met een HC2 in zee te gaan. Maar gezien het ontbreken van z-wave+ gaa het dat ook niet worden :) En door jou verhaaltje zal ik dat ook maar in de diepvries zetten :)

macOS 13.0.1

• tcviper
Hmmm, goed om te weten en bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Volgens mij blijf ik dan nog maar even zo zitten met wat ik heb :P Het blijft toch een issue he, het perfecte alles in 1 platform.... maybe one day. En je hebt gelijk ik gebruik ook een combinatie van Domoticz en de HC2.

• DennusB
  • Niet online
Kwam er net opeens achter dat Homey ook een Somfy app heeft, even 2 keer klikken en hij kan nu ook m'n zonwering aansturen. Werkt vlekkeloos. Erg blij mee :D Hij begint steeds meer aan te sturen!

• Tweaqer
tcviper schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:10:
Hmmm, goed om te weten en bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Volgens mij blijf ik dan nog maar even zo zitten met wat ik heb :P Het blijft toch een issue he, het perfecte alles in 1 platform.... maybe one day. En je hebt gelijk ik gebruik ook een combinatie van Domoticz en de HC2.
Het is maar net hoe je het leest. Mijn hc2 staat hier al een tijdje stof te happen en mijn zwave stick voor domoticz op Synology dito verhaal. Meeste mensen met een hc2 werken voornamelijk met zwave en juist dat werkt redelijk prima. Het is dan met name interessant om te weten welke plugins je wilt gebruiken. Kaku werkt bij sommigen trouwens ook prima (heb zelf geen kaku) dus dat zegt ook niet zo veel. Daarnaast is er nog het verschil tussen mensen die experimental firmware draaien of stable. Dat maakt ook nog wel uit voor de user experience. Persoonlijk ben ik erg tevreden al vind ik dat ze op IR nog wel steken laten vallen. Zo vind ik het raar dat ze niet de set-top box afstandsbediening voor telfort, xs4all en kpn werkend kunnen krijgen terwijl dat toch een substantiele groep gebruikers moet zijn gezien hun marktaandeel. Ik geloof iets met het terugontvangen van signaal wat lastig schijnt te zijn, maar op mijn HTC m7 telefoon met ir werkte het wel gewoon. Maargoed er is nu onder 1.5 iig een KPN app van Athom dus dat is een begin. Hopelijk pakken ze daar snel op door.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:52
Lees mijn review eens voor de mogelijkheden.

Heb deze week ook mijn spullen omgezet van de Zipabox naar de Homey. Had ook naar de hc2, Vera edge, Zipatile (of nog 6 andere) controller kunnen gaan.

Waarom gekozen voor de Homey? Homey is goed aan de weg aan het timmeren. Er gebeurd daar wat. Daarnaast vind ik de aanpak ook goed orde.

Heb zo'n 1.5 jaar gewacht met het omzetten omdat ik vond dat het product nog niet volwassen genoeg was. Volgens mij is het punt nu bereikt.

Er moet alleen nog wel een hoop gebeuren om de opties van de Zipatile/hc2 te evenaren. Maar de basis is prima op orde dus als ze deze trend doorzetten kan dit weleens de beste controller op de markt worden

Kom volgende week nog wel even met een post over de stabiliteit.

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

HeroS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

Heb deze week ook mijn spullen omgezet van de Zipabox naar de Homey. Had ook naar de hc2, Vera edge, Zipatile (of nog 6 andere) controller kunnen gaan.

Waarom gekozen voor de Homey? Homey is goed aan de weg aan het timmeren. Er gebeurd daar wat. Daarnaast vind ik de aanpak ook goed orde.

Heb zo'n 1.5 jaar gewacht met het omzetten omdat ik vond dat het product nog niet volwassen genoeg was. Volgens mij is het punt nu bereikt.

Er moet alleen nog wel een hoop gebeuren om de opties van de Zipatile/hc2 te evenaren. Maar de basis is prima op orde dus als ze deze trend doorzetten kan dit weleens de beste controller op de markt worden

Kun je hier eens wat meer info over geven? Wat mis je nog ( ik ken zipatile niet overigens :+ )

• tcviper
[...]

HeroS altijd goed om van je te horen op dit soort punten :) Thx!
Maaruh, ben je niet bang dat het net als bij vele andere domotica projecten dit dadelijk mis loopt of dat ze geen geld meer hebben of zoiets, en dat dus development stopt ivm te weinig inkomsten? Bij Fibaro weet ik wat voor bedrijf erachter zit, bij Homey is het een lokaal bedrijf dat wat injecties heeft gehad, maar nu? En dat is het volgende stuk waar ik dan bang voor ben...

Verder bekijk ik nu de Youless LS120 output (oplevering van zonnepanelen en huidig verbruik) via de Domoticz app op mijn phone. Kan dat ook met de Homey app (Zag wel al een youless plugin dus dat is al goed).

[Voor 9% gewijzigd door tcviper op 10-08-2017 09:33]

• HeroS
tcviper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

HeroS altijd goed om van je te horen op dit soort punten :) Thx!
Maaruh, ben je niet bang dat het net als bij vele andere domotica projecten dit dadelijk mis loopt of dat ze geen geld meer hebben of zoiets, en dat dus development stopt ivm te weinig inkomsten? Bij Fibaro weet ik wat voor bedrijf erachter zit, bij Homey is het een lokaal bedrijf dat wat injecties heeft gehad, maar nu? En dat is het volgende stuk waar ik dan bang voor ben...

Verder bekijk ik nu de Youless LS120 output (oplevering van zonnepanelen en huidig verbruik) via de Domoticz app op mijn phone. Kan dat ook met de Homey app (Zag wel al een youless plugin dus dat is al goed).
Tuurlijk is dat een zorgelijke punt. Maar als ze omvallen dan is dat jammer en moet ik weer de boel omgooien. Eerlijk gezegd ben ik er niet zo bang voor. Maar Homey zal naast het verkopen van de controller andere inkomsten moeten vinden want van alleen de verkoop kun je op de lange termijn niet leven.

P1 kan prima via youless. Ik heb er eentje besteld. Zodra die binnen is zal ik een review maken ism de Homey.

• HeroS
Webgnome schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:54:
[...]

Kun je hier eens wat meer info over geven? Wat mis je nog ( ik ken zipatile niet overigens :+ )
Klein lijstje...

De rule creator van de Zipatile is vele malen krachtiger. Bij de Homey moet je momenteel onnodig veel regels maken.

App is beter en uitgebreider bij de tile.

Ondersteuning van apparaten is beter op orde bij de tile. Wel beter dan de hc2 en Vera.

Geen virtuele meters

Geen standaard alarm paneel

Geen standaard klimaat paneel

Geen netwerk heal

Zal nog komen met een uitgebreide lijst.

• tcviper
HeroS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

Klein lijstje...

De rule creator van de Zipatile is vele malen krachtiger. Bij de Homey moet je momenteel onnodig veel regels maken.

App is beter en uitgebreider bij de tile.

Ondersteuning van apparaten is beter op orde bij de tile. Wel beter dan de hc2 en Vera.

Geen virtuele meters

Geen standaard alarm paneel

Geen standaard klimaat paneel

Geen netwerk heal

Zal nog komen met een uitgebreide lijst.
Das een goeie, het Satel alarm hier werkt samen met de Fibaro HC2.

1.5RC5 is zojuist vrijgegeven in het experimentele kanaal. Gisteravond is deze al getest met ons in DP De veranderingen in de boot volgorde zijn goed te merken. Homey heeft nu meer ruimte/tijd om op te starten waarna apps in batches van 5 opgestart worden. Het opstarten van apps kan hierdoor iets langer duren.
1.5.0-rc.5 experimental
Improved boot time
HeroS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:13:
[...]
Neem je hierin mee dat vanaf 1.5 je de OR (naast de al beschikbare ELSE) en multitriggers hebt waardoor het aantal flows drastisch verminderd. Uiteraard is 1.5 nog niet vrijgegeven in het stabiele kanaal waardoor dit nog niet voor iedereen beschikbaar is.

[Voor 37% gewijzigd door lubbertkramer op 10-08-2017 10:52]

• HeroS
lubbertkramer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:49:

Neem je hierin mee dat vanaf 1.5 je de OR (naast de al beschikbare ELSE) en multitriggers hebt waardoor het aantal flows drastisch verminderd. Uiteraard is 1.5 nog niet vrijgegeven in het stabiele kanaal waardoor dit nog niet voor iedereen beschikbaar is.
Yup, dat is bekend en gaat zeker helpen.

[...]

Maar de basis is prima op orde
[...]
Alleen is hij naar mijn idee zwaar underpowered. En dat voel je...

Bij het booten (traag), bij speech (stotteren), ...
Als je enkele apps installeert (en dat moet je wel als je je devices wil gebruiken) krijg je al een waarschuwing dat alles trager kan werken.

Dat, en het feit dat speech nooit 100% (zelfs 90%) gaat werken, weerhoudt mij ervan om hem aan iemand aan te raden momenteel.

• DennusB
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Als je enkele apps installeert (en dat moet je wel als je je devices wil gebruiken) krijg je al een waarschuwing dat alles trager kan werken.

Dat, en het feit dat speech nooit 100% (zelfs 90%) gaat werken, weerhoudt mij ervan om hem aan iemand aan te raden momenteel.
Speech stotteren? Daar heb ik echt geen last van, heb er nu iets va 25 apps op draaien. In 1.5 stappen ze over op een andere NodeJS versie die een stuk efficienter met geheugen om gaat ook, dus dat gaat ook nog wel wat schelen :)
[...]

Zeker, maar daar werken ze zowel softwarematig als ook toekomstig kijkend naar hardware. Kijkend naar je mobiele telefoon die draait ook niet meer de apps en de hoeveelheid die we nu willen draaien.
[...]
Ik zou zeggen ben benieuwd naar je bevindingen na je update naar 1.5RC5 (je zat volgens mij ook op experimenteel) maar de reacties in het #developers kanaal @ slack zijn positief na onze bevindingen gisteren al in DP
DennusB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Speech stqotteren? Daar heb ik echt geen last van, heb er nu iets va 25 apps op draaien. In 1.5 stappen ze over op een andere NodeJS versie die een stuk efficienter met geheugen om gaat ook, dus dat gaat ook nog wel wat schelen :)
Bijna elke keer hier...
Ik heb 25 apps of zo waarvan ik er minstens 10 niet-essentiële gedisabled heb om power te sparen.

En ik draai al op 1.5rc4 dus dat gaat het niet oplossen :)

• DennusB
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Bijna elke keer hier...
Ik heb 25 apps of zo waarvan ik er minstens 10 niet-essentiële gedisabled heb om power te sparen.

En ik draai al op 1.5rc4 dus dat gaat het niet oplossen :)
Nou ja, 1.5 is niet voor niets een RC (Release Candidate). Dus ja, die kunnen nog unstable zijn. Vandaar dat ik nog op de stable branch zit, en dat werkt als de brandweer hier.

• HeroS
[...]

Dat moet nog blijken tot op heden geen vertraging merkbaar op de controller.

En heb behoorlijk wat modules en sensoren (60 +).

Maar heb nog niet alle flows draaien (worden er wel over de 200).

DennusB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Nou ja, 1.5 is niet voor niets een RC (Release Candidate). Dus ja, die kunnen nog unstable zijn. Vandaar dat ik nog op de stable branch zit, en dat werkt als de brandweer hier.
Ik heb het stotteren al sinds het begin hoor, ligt zeker niet aan de rc :)

• keverjeroen
Ik draai de experimentele versie 1.5.0 (rc5 nu) van Homey. Ik ben heel klein begonnen met Homey en een paar KAKU tussenstekkers en koop daar iedere keer weer iets bij. Ik heb nu o.a. apparaten van Fibaro, Neo, Hue, Ikea, KAKU, Atag, merkloze 433, Sony (tv) aan Homey hangen en die doen precies wat ze moeten doen.

Een paar praktijkvoorbeelden:
- Dankzij wat slimme flows 'weet' homey of er wel of niet iemand thuis is. Dit werkt ook de mobiele telefoons bijvoorbeeld uit staan. Andere flows gebruiken deze info weer.
- Op de begane grond hoeven we nooit een lamp handmatig aan of uit te doen. Nooit een donkere kamer als we thuis zijn, nooit een vol verlicht huis als er niemand is, nooit een lamp die blijft branden terwijl het al licht is.Ook de kachel blijft niet meer onnodig aan.
- De kachel gaat ook uit als de achterdeur te lang open blijft staan.
- Homey vertelt het ons als de wasmachine klaar is. Super, want 9 van de 10 keer vergaten we de wasmachine leeg te halen. :X
- Ook vergeet ik nooit meer on de kliko aan de straat te zetten, of op te halen. :)
- De deurbel hoor ik nu altijd, ook als ik op mijn werk ben of achterin de tuin. Dankzij een pushbericht op mn telefoon.
- Gaat er een rook/hitte alarm af ergens in huis, gaat al het licht aan, begint er er een sirene te loeien en krijg ik push berichten op mn telefoon.
- Komt een van mn oldtimers buiten een geofence, vertelt homey me meteen waar de auto zich bevind (ook via push bericht op telefoon)

En zo zijn er nog veel meer dingen die automatisch gebeuren in huis. En met iedere sensor, schakelaar, lamp of .... die ik er bij koop, kan Homey weer meer voor me doen.

Wat op de planning staat (pas als Homeydash of de officiele app door is ontwikkeld) is een tablet op te hangen, met max 6 of 8 knoppen er op. Dat moeten de enige knoppen worden die ooit nog ingedrukt hoeven te worden. Via de knoppen kies je een modus (vakantie, studie, film, slapen, etc) en Homey regelt de rest.

Maar natuurlijk is het niet alleen rozengeur en maneschijn.. ;) Spraak gebruik ik niet, omdat het niet goed (genoeg) werkt bij mij thuis. Homey is dan ook geen virtuele assistent, maar een domotica controller. Wil je echt goede spraak, dan zou het beter zijn om een Alexa, Echo, Home, etc aan Homey te koppelen.

Ook vind ik dat Homey een hoog 'nerd' gehalte heeft. Je moet het leuk vinden om met ingewikkelde flows bezig te zijn, je moet het niet erg vinden om (technische) feedback aan app ontwikkelaars te geven, je moet niet bang zijn om soms wat beta apps of firmware te gebruiken, etc.

Maar goed, dit zijn just my 10 cents. 8)

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 19:49
error33 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:05:
[...]

Heb zelfs gedacht om met een HC2 in zee te gaan. Maar gezien het ontbreken van z-wave+ gaa het dat ook niet worden :) En door jou verhaaltje zal ik dat ook maar in de diepvries zetten :)
Hoezo geen z-wave + ondersteuning?
Ze brengen toch zelf ook z-wave + componenten uit, dus zal er toch ook wel ondersteuning voor zijn :?

• tcviper
De HC2 (Homecenter 2) ondersteunt zelf alleen Z-Wave en niet +. Dat Fibaro apparaatjes uitbrengt die ook met Z-Wave+ werken, tja.... ooit komt er misschien een HC3. Alleen het development tempo bij Fibaro is op zijn minst gezegd belabberd. Zoals de deurbel die men zou uitbrengen in 2015.... ook nooit iets van gekomen.

[Voor 18% gewijzigd door tcviper op 10-08-2017 13:45]

• Tweaqer
Ik heb het stotteren ook wel af en toe hoor en het app-probleem ervaar ik ook. Je installeert ook al snel veel apps doordat je voor ieder klein ding een app moet installeren (dat is ook de filosofie natuurlijk). Zo heb ik een Samsung TV, Telfort/KPN tv kastje, Fibaro Motion Sensors, Aeon Sensors, Hue Lampen, Foscam Camera, Telegram berichtjes en variabele met Better Logic. Dan heb je zo al even uit de losse pols 8 apps te pakken. Ik heb er momenteel 34 geïnstalleerd (en krijg dus ook de melding dat dat er teveel zijn) maar ik zou er zo nog meer willen installeren zoals NS app ofzo, maar dan trekt hij het niet helemaal lekker meer. Daar moet ik dus wel gelijk geven dat hij gewoon underpowered is. En ja dat is een 'met de kennis van nu' dingetje, maar daardoor niet minder waar. Nieuwe boot-time kan ik nog niet veel over zeggen, maar enkele minuten nodig hebben om te booten is idd wel traag (dat had ik voorheen iig).

• DennusB
  • Niet online
Heeft er iemand hier al een draadloze KlikAanKlikUit of Fibaro (Z-Wave) inbouw dimmer in gebruik? Ben benieuwd of je dan de knop zelf ook nog kan gebruiken?

• bebopper

bebopper

keverjeroen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:23:
[...]
- De deurbel hoor ik nu altijd, ook als ik op mijn werk ben of achterin de tuin. Dankzij een pushbericht op mn telefoon.
Mag ik vragen met welke hardware & apps je dit hebt draaien?

Heb de Ring doorbell en de DoorBird al wel gezien, maar die zijn me iets (nou ja, heel veel eigenlijk) te gortig qua prijs. Dan is er nog de Lightwave RF doorbell, daar ben ik stiekem wel naar aan het kijken.

Anders opties heb ik tot nog toe nog niet gezien, maar misschien dat jij nog een andere setup hebt?
DennusB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:55:
Heeft er iemand hier al een draadloze KlikAanKlikUit of Fibaro (Z-Wave) inbouw dimmer in gebruik? Ben benieuwd of je dan de knop zelf ook nog kan gebruiken?
Da's geen probleem met de Fibaro Dimmers. :)
bebopper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:03:
[...]

[...]
Ik gebruik hiervoor een deurbel van 5,95€ uit de Action :P
En gewoon een flow die een notificatie stuurt via de Homey app :)

• bebopper

bebopper

Fire69 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:39:
Ik gebruik hiervoor een deurbel van 5,95€ uit de Action :P
En gewoon een flow die een notificatie stuurt via de Homey app :)
Kijk, dat klinkt al een stuk beter :D

Zal eens bij de NL Action langsgaan, hier in BE heb ik die 'SelectPlus SP200689103' deurbel nog niet zien liggen.
bebopper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

Kijk, dat klinkt al een stuk beter :D

Zal eens bij de NL Action langsgaan, hier in BE heb ik die 'SelectPlus SP200689103' deurbel nog niet zien liggen.
Ik heb hem nochtans in België gekocht ;)

• keverjeroen
bebopper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:03:
[...]

Heb de Ring doorbell en de DoorBird al wel gezien, maar die zijn me iets (nou ja, heel veel eigenlijk) te gortig qua prijs. Dan is er nog de Lightwave RF doorbell, daar ben ik stiekem wel naar aan het kijken.

Anders opties heb ik tot nog toe nog niet gezien, maar misschien dat jij nog een andere setup hebt?
Een deurbel van Klik aan Klik uit. :) Als die ingedrukt wordt van Homey dat signaal op en stuurt me een Pushbullet berichtje. Eventueel zou ik nog een camera op kunnen hangen (via Synology) en die een snapshot laten maken als de bel wordt ingedrukt.

• 2be
keverjeroen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:16:
[...]

Een deurbel van Klik aan Klik uit. :) Als die ingedrukt wordt van Homey dat signaal op en stuurt me een Pushbullet berichtje. Eventueel zou ik nog een camera op kunnen hangen (via Synology) en die een snapshot laten maken als de bel wordt ingedrukt.
Precies de setup die hier hangt. Incl een snapshot als de deur binnen 120 seconden na deurbel indrukken geopend wordt door het gebruik van een deursensor.
Ik wil mij een Z-Wave.me Wall Controller kopen. Maar hoe zit het daarbij precies met het bedieningselement/montage? Zijn de knoppen echt op maat, waardoor je een frame zoals deze moet kopen. Of kun je hier ook bestaande frames op plaatsen? (bv wat je van de oude schakelaar afhaalt).

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Na de update 1.5.0. (zowel bij RC2 / RC5) merk ik een teruggang in de 433 MHz :( bereik is behoorlijk minder geworden.

Heb in de meterkast twee temp sensoren staan Nu hebben deze met de app draadloze weersensoren weken goed gewerkt. Maar na de update 1.5.0 is het erg belabberd :( ze staan in vogelvlucht max 7 meter van elkaar af. Maar met een beetje geluk pakt ie het signaal op. geen data van enkele uren is geen uitzondering. Zet ik de temp sensor op 2 meter van Homey af dan werkt ie goed. Batterijen zijn vol.
?
Zijn er nog meer mensen die een achteruitgang van 433 MHz merken wat bereik betreft in 1.5.0

macOS 13.0.1

• tcviper
HeroS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Dat moet nog blijken tot op heden geen vertraging merkbaar op de controller.

En heb behoorlijk wat modules en sensoren (60 +).

Maar heb nog niet alle flows draaien (worden er wel over de 200).
Snap overigens niet dat er zoveel geinteresseerd zijn in die Fibaro CO Sensor, dan heb je weer een los kastje erbij. Als men de Nest Protect pakt heb je een koolmonoxide en rook sensor in 1 en die kan zowel op 230V als op Accu draaien. Of mis ik iets? :P

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-03-2021
error33 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:40:
Na de update 1.5.0. (zowel bij RC2 / RC5) merk ik een teruggang in de 433 MHz :( bereik is behoorlijk minder geworden.

Heb in de meterkast twee temp sensoren staan Nu hebben deze met de app draadloze weersensoren weken goed gewerkt. Maar na de update 1.5.0 is het erg belabberd :( ze staan in vogelvlucht max 7 meter van elkaar af. Maar met een beetje geluk pakt ie het signaal op. geen data van enkele uren is geen uitzondering. Zet ik de temp sensor op 2 meter van Homey af dan werkt ie goed. Batterijen zijn vol.
?
Zijn er nog meer mensen die een achteruitgang van 433 MHz merken wat bereik betreft in 1.5.0
:-( Ik hoop niet dat je daar gelijk in krijgt....
Bij mij ben ik op het moment best tevreden over het zendbereik van Homey (niet de ontvangstgevoeligheid dus)
Ik draai 1.3.2.
error33 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:40:

[...]
?
Volgens mij is er redelijk wat variatie in 433mhz-bereik tussen updates door, zelfs als er aan die functie niets aangepast is.
Heb je al eens een kwartiertje zonder stroom zetten geprobeerd (PTP)?
Schijnt soms wel te helpen...

Mijn plug in de garage doet het nog steeds goed, en da's 10m verder met 2 muren en een ijzeren garage poort ertussen.

[Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 12-08-2017 12:37]

• Tweaqer
tcviper schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Snap overigens niet dat er zoveel geinteresseerd zijn in die Fibaro CO Sensor, dan heb je weer een los kastje erbij. Als men de Nest Protect pakt heb je een koolmonoxide en rook sensor in 1 en die kan zowel op 230V als op Accu draaien. Of mis ik iets? :P
Ik dacht altijd dat je rook sensor op het plafond moest hebben en CO sensor dichter bij de grond ivm gewicht van het gas? Dus dan is het misschien gescheiden wel zo effectief :) Overigens vind ik hem wel aan de prijs ik heb hem tussen de 80-99 euro gezien.

• tcviper
Ja, maar als je veel apparaten allemaal met batterijen hebt word je ook niet echt happy van, tenminste ik niet. Dan blijf je constant dingen wisselen. Dus in mijn geval heb ik alle Nest Protects op 230V geduwt aan het plafond in zo'n potje, past heel mooi en laad zichzelf op. Wat koolmonoxide betreft, dat maakt blijkbaar niet uit, gaat puur om minimaal 1 meter vanaf de grond en dat is met de Nest ook: https://www.koolstofmonox...lmonoxidemelder-monteren/

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Fire69 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Volgens mij is er redelijk wat variatie in 433mhz-bereik tussen updates door, zelfs als er aan die functie niets aangepast is.
Heb je al eens een kwartiertje zonder stroom zetten geprobeerd (PTP)?
Schijnt soms wel te helpen...
PTP is nu gaande, eens kijken of dat soelaas bied

macOS 13.0.1

• DennusB
  • Niet online
Wat gebruiken mensen hier als locatie dienst i.c.m. Homey? Hun ingebouwde geo-fencing optie hapert nog wel eens... dat is niet handig als dat ding van alles schakelt aan de hand daar van..
Pagina: 1 2 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee