Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• WeeJeWel
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-12 11:07
Mede-auteurs:
  • stefanwitkamp
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 05-12 09:29

stefanwitkamp

• Moszkowicz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-01 11:24

Moszkowicz

Wat is Homey?

Homey is een domotica controller gemaakt door het Nederlandse bedrijf Athom en is sinds 2016 op de markt.

Met Homey's 8 draadloze radios en het open App platform wordt geprobeerd alle slimme apparaten te ondersteunen en te bundelen in één centraal punt.

Functionaliteit

Apparaten
Minstens 20.000 apparaten van meer dan 100 merken zijn ondersteund.

Flow
Verbind apparaten en internetdiensten met elkaar met een in een gebruikersvriendelijke interface

Muziek
Speel muziek van verschillende diensten naar draadloze speakers of line-out

Inzichten
Krijg inzicht in je huis met interactieve grafieken zoals energieverbruik en aanwezigheid.

Apps
Installeer Apps uit de App Store op Homey om oneindig uit te breiden.

Aansturing

Homey is aan te sturen via de Homey Smartphone App (Android, iOS), de Homey Desktop App (tot versie 2.0) of via één van de spraak-integraties (Amazon Alexa, Google Assistant of Facebook Messenger).

De configuratie gaat via de Homey Desktop App. Vanaf firmware versie 2.0 (gepland voor Q3 2017) wordt alles via de Homey Smartphone App bediend.

Ondersteunde apparaten

Teveel om hier op te noemen. Op Talks with Homey is een overzicht te vinden van geselecteerde ondersteunde apparaten, en in de App Store zijn alle ondersteunde apparaten vindbaar.

Technische specificaties

Transceivers
  • Wi-Fi 2.4GHz b/g/n
  • Bluetooth 4.0 LE
  • ZigBee 2.4 GHz
  • Z-Wave+ (frequentie verschilt per land, in NL 868.42 MHz)
  • 433.92 MHz
  • 868 MHz
  • Infrarood (Verzenden + Ontvangen)
  • NFC
Specificaties
  • 1GHz ARMv7 CPU
  • 512MB RAM
  • 4GB EMMC Flash
  • 10W max. energieverbruik

Video

Handige links

stefanwitkamp wijzigde deze reactie 02-08-2017 17:30 (0%)

Homey — Critics are those that lack the skills to create.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Stekeltje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Hmmz.. lijkt alsof je gelijk hebt. Via systeem bekeken of het geheugen vol zat, deze zat helemaal vol. Vervolgens gereboot, geheugen netjes leeg.

Bizar veel apps heb ik nou ook weer niet maar heb wel een paar apps voorlopig weggedaan die ook veel geheugen opgebruikten of die ik (nog) niet gebruikte:
- Sonos
- Ring
- Weersensoren
- Samsung Smart TV

Bedankt voor de tip! Ga homey wel vaste prik rebooten :)
Ik merkte dat ook mijn processor zwaar belast werd op een gegeven moment bij hoog geheugengebruik en mijn Homey niet meer te benaderen was.

Hoe en waarom is ook bij Athom zelf nog niet duidelijk maar er wordt aangewerkt. Tot die tijd maar even zo: rebooten om de 3-4 dagen. Wellicht dat bij jou het minder vaak hoeft.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True