Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16-08 13:01
Ik heb de inzichten opgeschoond en nu lijkt het inderdaad beter te werken.
Tot nu toe hapert Homey niet meer met praten.
Gelijk maar ingesteld dat de logs van 1 maand en ouder automatisch verwijderd worden. En ook heel veel uitgezet wat er gelogd moet worden.

Bedankt voor de tips.

LG Nexus 5X 32GB || Asus Notebook Intel i7 4710HQ @ 2.5 GHz

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16-08 13:01
quote:
lubbertkramer schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:53:
[...]

Zoek even hier of @ Athom forum naar de beste manier van flows maken, dit is al vaak besproken. Zo ben je inderdaad heel lang bezig met veel flows. Zelf werk ik met classes en triggers. Een trigger zet een variable en in een class doe ik iets met die variable waardoor ik met meerdere triggers dezelfde actie kan doen, voorbeeld:

Trigger
Deur gaat open -> zet variable test op True

Trigger
Beweging -> zet variable test op True

Trigger
Tijd/Countdown -> -> zet variable test op True

Class:
Als variable test op True komt -> zet lamp 1, 2 en 3 aan
Doe je dat met "Better Logic"?
En zo ja, heb je dan voor elk voorbeeld in je post, een aparte flow gemaakt?
In Better Logic kan ik niet zo iets zien als Class.

LG Nexus 5X 32GB || Asus Notebook Intel i7 4710HQ @ 2.5 GHz

quote:
PM_Petrol schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:31:
[...]

Doe je dat met "Better Logic"?
En zo ja, heb je dan voor elk voorbeeld in je post, een aparte flow gemaakt?
In Better Logic kan ik niet zo iets zien als Class.
Nee, onder mijn flows heb ik voor elke zone waar mijn apparaten inzitten een map, in die map heb ik dan de map triggers en classes.

Flows folder structuur:
- Zone naam (folder)
- Triggers (subfolder onder zone)
- Flow trigger 1
- Flow trigger 2
- Flow trigger 3
- Flow trigger 4
- Classes (subfolder onder zone)
- Flow classes 1
- Flow classes 2

Ik gebruik een combinatie van better logic en native logica al staan er veel github issues van mij open om de native logica te verbeteren. Reden dat ik beide gebruik is dat ik eerst alleen better logic gebruikte maar de ontwikkeling daar nogal stil ligt en dat vanaf Homey 2.0 (OS) de instellingen van better logic niet meer goed zullen werken als deze niet omgezet is naar een SDK 2 app

Ik kan straks wel even screenshots maken maar volgens mij staan die ook al hier in dit topic

lubbertkramer wijzigde deze reactie 03-08-2018 10:50 (3%)

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
quote:
Sanderrr schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:53:
Grafana is heel mooi idd, maar als je zelf niet heel technisch bent is Prometheus draaiend krijgen echt onmogelijk. Vind het slecht dat een data export niet standaard in Homey gebakken zit.
Om heel eerlijk te zijn. Vond ik het allemaal meevallen. Heb een Rpi geleend van collega. Na dagen klooien heb ik het zo draaien. Uitzoeken duurt langer dan aan de praat krijgen ;)

Zo heb ik mijn dashboard aan de praat

Onderstaande de code voor het te installeren op Pi: (binnen 10 minuten aan het draaien)

https://pastebin.com/dZbAW6dt

Sjalabert wijzigde deze reactie 03-08-2018 13:36 (24%)
Reden: goede link toegevoegd

Behind the magic van juli is er.

Samenvatting is:
Er komt nog op z'n minst 1 update van de 1.5 serie met de microcontroller update. Hierbij geven ze aan dat deze volgende week naar de alpha testers gereleased zal worden.
Homey 2.0 is "klaar", net zoals de nieuwe "Athom Connect" cloud. Maar (i.t.t. een vorige blogpost?) moet er wel nog wat werk worden verzet aan de nieuwe app.
Ironisch genoeg zal dadelijk alles via de app moeten, maar of de initiele setup vanaf "2.0.0" ook al met de app kan is nog niet duidelijk, dus mogelijk dat je daarvoor wel nog een laptop/mobiel apparaat met browser nodig hebt

Er komen in Homey 2.0 ook officiŽle experimentele features, waaronder een hack friday project van Emile voor HomeKit support, en een geÔntegreerde weer dienst.
Google Assistant ondersteuning wordt aan gewerkt nu deze beschikbaar is in het Nederlands.
ZigBee rewrite is vertraagd omdat de developer daar niet meer aan kan werken.
Homey 2.1 krijgt een backup en restore functie.
In Homey 2.1 wordt het mogelijk om flows te delen. Maar het importeren van gedeelde flows wordt pas later mogelijk 8)7 wat is dan het nut van het kunnen delen? Krijg je dan gewoon een pagina op "Athom website" met een weergave van de flow? Oftewel "inzien" en niet direct "delen"
Als ze daarmee klaar zijn gaan ze verder met Homey Security.

Wat ik persoonlijk hierbij denk is: Ze beloven inderdaad geen datums (behalve 1.5.13 volgende week naar alpha testers), maar ik heb wel het idee dat ze heeel veel benoemen waarbij het (wederom) de vraag is voor wanneer ze dat allemaal willen realiseren. Dit jaar zal neem ik aan Homey 2.0 toch nog sowieso wel uit komen, maar of Homey 2.1 dit jaar gaat gebeuren? En dan worden er nu al beloften gedaan over dat daarna Homey Security komt met bepaalde functionaliteiten. Maar dat zijn dan dus alweer beloften van dingen die waarschijnlijk het komende half jaar sowieso nog niet het (stable) daglicht gaan zien.

• djbarney
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01:15

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ben reuze benieuwd inderdaad. Eerst die laatste 1.5 maar eens afwachten :) het heeft overigens erg lang geduurd, maar ben wel blij dat er weer een teken van leven uit Athom zelf vandaan komt :)
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:04:
Behind the magic van juli is er.

Wat ik persoonlijk hierbij denk is: Ze beloven inderdaad geen datums (behalve 1.5.13 volgende week naar alpha testers), maar ik heb wel het idee dat ze heeel veel benoemen waarbij het (wederom) de vraag is voor wanneer ze dat allemaal willen realiseren. Dit jaar zal neem ik aan Homey 2.0 toch nog sowieso wel uit komen, maar of Homey 2.1 dit jaar gaat gebeuren? En dan worden er nu al beloften gedaan over dat daarna Homey Security komt met bepaalde functionaliteiten. Maar dat zijn dan dus alweer beloften van dingen die waarschijnlijk het komende half jaar sowieso nog niet het (stable) daglicht gaan zien.
Er staat totaal niets nieuws in als je hem gaat analyseren O-) Haha pas op met het bepalen van Athom timelines, andere gebruiker zijn berichten waren verwijderd op het Athom forum toen die zei dat 2.0 nog lang niet het licht zou zien met een uitleg erbij van hoe dat zou gaan 8)7

Microcontroller

Blog juli 2018
quote:
Microcontroller update
To start, we’ve completed the previously announced microcontroller update and it will be released to our internal alpha testers group next week, under Homey v1.5.13. This will be one of the last v1.x updates, if not the last, we’ll ship. A lot of work has been put into making 433 MHz and 868 MHz more reliable, and maybe even improve the wireless range a little bit — but we’ll have to wait for real-life observations to know for sure what the gains are.
Waar is dan de blog met uitleg gebleven, in juni werd laten weten dat een blog met informatie en uitleg zou volgen, vervolgens krijgen we nog eens te horen hoe geweldig de microcontroller rewrite is en dat hij naar DP/NDA gaat maar daar waren ze al aan het testen |:(

Blog juni 2018
quote:
Microcontroller
The microcontroller firmware is nearing completion. We’ve found a lot of nasty bugs that have been squashed, and added tools to improve the wireless range of 433 MHz and 868 MHz over time.

This project took longer than expected because some code frameworks we used weren’t up to our quality standards.

After the new software has been thoroughly tested, we’ll write an in-depth Behind the Magic post about the background of this project.
Homey V2
Blog juli 2018
quote:
Homey v2.0
Work on Homey v2.0 has been finished. We’ve completed our work on Homey Core, which is a massive update that improves the reliability, speed and maintainability a lot. Especially the maintainability is important for us, because now we can add more features a lot easier, faster and more reliable.

The Athom Connect cloud service has also been completed and is waiting for Homeys running v2.0 to connect. Athom Connect will replace My Athom and acts as a gateway to our cloud services.
Geen verder nieuws over Homey V2 dan al in eerdere blogs was laten weten. Ook is nogmaals de Athom connect cloud service klaar die al in

Blog van april 2018
quote:
We have also upgraded Athom Cloud. All Homeys are currently connected to my.athom.com, but with the removal of this service as of Homey v2.0.0 we have created an upgraded version, called Athom Connect. This service literally connects all services we have to Homey, is more robust, and makes it easier to add extra features in the near future (like Share a Flow).
Experimental labs
quote:
Experiments
I’d like to talk about a new feature we call Experiments (called Labs in the last update). You can soon enable features we call Experiments, which is functionality that we can not give official support for, but we still think are worth including.

To give an example, every last Friday of the month we host a Hacky Friday, where every employee at Athom can dedicate the entire day to a project they find challenging or useful. Last week for me that was to integrate Apple’s Homekit directly into Homey v2.0’s core as Experiment. The Homekit experiment allows you to control all your devices connected to Homey from an iOS device. Even with Siri! It took just one day to write this, and we couldn’t have done it without the improvements included in Homey v2.0.

Homey v2.0 brings many more enhancements. Speech parsing related to devices has been improved as well, with commands such as “Turn all lights in the Living Room and Hallway to red” and “Turn off all devices upstairs”, which turns off all devices in the Upstairs zone, and all it’s child zones. This is now also the default behaviour for the Flow card ‘Turn on/off all devices’.

What’s also new is the integrated Weather service. Homey can now answer what the weather is by asking. New Flow cards have been added as well (For example: When you’re leaving home, and it’s going to rain, say Take an umbrella!). And my personal favourite; a LED Ring screensaver that displays the current weather. Just wait for the thunderstorms!

For our power users we’ve added a Logic Variables screen where you can manage your variables, to be used in Flows and/or HomeyScript.
Het enig wat ze nieuw weten te vertellen is dat ze nu native weer hebben i.p.v. via een app en dat ze homekit toch native willen gaan doen om te voorkomen dat de ontwikkelaar straks zijn app terugtrekt als 2.0 niet bevalt. Vraag is kan Homey dat uberhaupt allemaal aan met het limiet van apps en de beperkte hardware. De informatie over logica was al eerder laten weten

Blog juni 2018
quote:
Labs
Another thing I’d like to share is that as of Homey v2.0 we’ll introduce a ‘Labs’ section, where feature experiments can be enabled before we decide on pursuing them or not. It makes it a lot easier, and much more fun, to develop these features and gain insight very fast if they’re worth our time.
blog mei 2018
quote:
Homey v2.0 is a major core upgrade, which makes way for the Web API. Homey v2.0 should run faster and with fewer crashes, and introduce some new features such as Logic variable management and more device-pairing templates for developers.
blog april 2018
quote:
Did I already mention that we’ve also added Logic Variable management in Homey v2.0.0? We’ve added Logic Variable management in Homey v2.0.0!
Backup & Restore

Blog juli 2018
quote:
Backup & Restore
Homey v2.0 has a new settings storage (based on SQLite), and from v2.0 Homey Apps are automatically using this improved storage as well.

Homey v2.1 will then include Backup & Restore functionality, which backups your Homey’s settings to the cloud. We’re still uncertain if the Homey Smartphone App will include Wi-Fi Setup at launch, but if we didn’t make it, Homey v2.1 certainly will, because it’s required for this feature.
Wederom een verhaal over backup en restore, een verhaal wat al in meerdere blogs heeft gestaan en zelfs nog veel verder terug al bijna klaar was volgens de forum updates maar dat heb ik hier al eens gepost de discussie daarover @ Slack

De grap is dat backup en restore in eerste instantie met 2.0 al zou komen

blog januari 2018
quote:
We have therefore decided to flash this update as a ‘full image’, instead of a ‘patch’. This has a fixed time of approximately 20 minutes, but introduced a new problem: the Zigbee settings would’ve been erased by doing so. Luckily for us, we were working on the Backup & Restore functionality at the same time (which will ship in Homey v2.0.0), so we could use parts of that to circumvent this issue.
quote:
Behind the magic May blog:
Backup & Restore
Just after Homey v2.0 we will introduce Backup & Restore, meaning a Homey’s settings can be automatically restored after set-up.

forum update sep 2017: https://forum.athom.com/d...ment/57446/#Comment_57446
Backup & Restore
We have silently started working on Backup & Restore functionality, which will make life easier when migrating between Homeys, or to restore a backup in case of data loss.

forum update sep 2017: https://forum.athom.com/d...ment/58525/#Comment_58525
Homey v2.0
Backup & Restore will be introduced in this release. This will also be the release where all desktop interfaces will be removed and the new Homey Smartphone App will be available to everyone.
Share a flow

Blog juli 2018
quote:
Share a Flow
Somewhere after the Homey v2.1 release we’ll add support to share a Flow to e-mail, WhatsApp etc. by using your phone’s share functionality. These Flows can then also be embedded in a website or blog.

We also have the idea of importing someone else’s Flow into your Homey. This will be added later, if we figure our how to do it right with all the different combinations (for example, what if you share a Flow that turns a light to red, but you don’t have.any lights that can change color?).
Share a flow is al zovaak benoemd als mooi hulpstuk maar zal 2018 geen licht meer zien, dit stond in 2016 al op de planning. Grappige is dat het kunnen selecteren van achtergronden wel het daglicht heeft gezien terwijl die achteraan staat 8)7

software update van november 2016
quote:
Apart from minor fixes, our Homey roadmap is as follows:
Homey v1.0.0 - Notifications Management + Wi-Fi Recovery
Homey v1.1.0 - Music + Speakers (Bluetooth, Wi-Fi)
Homey v1.2.0 - Global, App & Typed Flow tags + 'else' colum
... Webcams, Dashboard, Share a Flow, iBeacon localization, Personalized backgrounds and more
Homey security

Blog juli 2018
quote:
Homey Security
When we’ve catched a breath and finished everything described above, we’ll start work on Homey Security, a major update with security-related features such as support for cameras, activity within a zone. For example, when a sensor has reported activity, that zone is marked active. You can then create Flows such as When the zone has been inactive for {x} minutes which solves most timer problems.
Homey security, al zovaak benoemd en besproken dat zelfs ontwikkelaars niet heel actief meer ontwikkelen aan apps zoals te lezen is in het Heimdall topic. Homey security werd al op de Homey meetup benoemd en in verschillende updates/blogs. Wederom herhaling van wat iedereen al wist.

blog mei 2018
quote:
Homey Security
When we think there’s room for new features, and Homey’s stability isn’t a problem, then we will start working on Homey Security. This is a major update and will include support for IP Cams, a Security dashboard, arming/disarming your home and measuring activity in zones. More about this later.
Geen screenshots, geen nieuws en vooral herhaling van wat iedereen al wist.
quote:
djbarney schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:08:
Ben reuze benieuwd inderdaad. Eerst die laatste 1.5 maar eens afwachten :) het heeft overigens erg lang geduurd, maar ben wel blij dat er weer een teken van leven uit Athom zelf vandaan komt :)
Doen ze dit niet al maandelijks herhalen van wat ze de maand ervoor of twee maanden ervoor hebben laten weten? O-)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 03-08-2018 19:33 (8%)

• hnijveen
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 09:19
Prima analyse @lubbertkramer, ik kan het ook anders samenvatten: Lees de blog: cool, ga naar je Homey en check voor Update: none.
quote:
hnijveen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:59:
Prima analyse @lubbertkramer, ik kan het ook anders samenvatten: Lees de blog: cool, ga naar je Homey en check voor Update: none.
Haha tenzij je experimenteel aan hebt staan, dan heb je een gimmick update om te mogen installeren als zoethoudertje :9

• hnijveen
Je bedoeld de update van 2 dagen geleden? Ik ging er vanuit dat die bedoeld was voor Athom om te bepalen dat hun update proces nog steeds werkte. Fijn weekend!

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-08 23:56
quote:
PM_Petrol schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:36:
Homey hapert bij mij met praten sinds kort.
De flows voert die niet uit zoals het zou moeten. Als ik de flows dan test in het Homey programma op Windows werkt het weer wel.
Echt soepel gaat het allemaal niet....
Er zit zoveel potentie in. Met al die verschillende protocollen die die ondersteunt.
Hier heb ik er helaas ook last van en een reboot helpt niet. Geautomatiseerde flows voelen soms echt heel traag aan. Bij het indrukken van de knop om alle lichten en de TV uit te doen zit nu bijvoorbeeld enorm veel vertraging in. De energiemeters door het huis geven nu amper tot geen waarden door. Het gekke is dat de bewegingssensors en deursensoren dan wel weer altijd zonder vertraging de lampen in die kamers schakelen. Het lijkt van de ene op de andere dag gebeurd te zijn zonder dat ik nieuwe zaken heb toegevoegd.
quote:
hnijveen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:59:
Mijn Homey heeft vanochtend update 1.5.12 gekregen. Toen ik de melding van een update op mijn mobiel zag dacht ik eindelijk dat 2.0 uit was maar helaas! Dat bleek niet zo te zijn.

jdh009 wijzigde deze reactie 03-08-2018 22:02 (18%)

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
jdh009 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Hier heb ik er helaas ook last van en een reboot helpt niet. Geautomatiseerde flows voelen soms echt heel traag aan. Bij het indrukken van de knop om alle lichten en de TV uit te doen zit nu bijvoorbeeld enorm veel vertraging in. De energiemeters door het huis geven nu amper tot geen waarden door. Het gekke is dat de bewegingssensors en deursensoren dan wel weer altijd zonder vertraging de lampen in die kamers schakelen. Het lijkt van de ene op de andere dag gebeurd te zijn zonder dat ik nieuwe zaken heb toegevoegd.

[...]

Mijn Homey heeft vanochtend update 1.5.12 gekregen. Toen ik de melding van een update op mijn mobiel zag dacht ik eindelijk dat 2.0 uit was maar helaas! Dat bleek niet zo te zijn.
Wat betreft traagheid... Kijk even naar mijn reactie van vanmorgen 8:43...

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-08 23:56
quote:
wolly_a schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:06:
[...]

Wat betreft traagheid... Kijk even naar mijn reactie van vanmorgen 8:43...
Bedankt! Meteen maar even proberen. Had die post gemist toen ik er overheen scande.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:02
Ik lees hem toch anders. Veel seinen staan op groen, en alleen de app heeft nog werk nodig zo te lezen. Grootste showstopper is voor zo ver ik zie dat ze eerst 1.5.13 er uit moeten zien te krijgen.
quote:
lubbertkramer schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:22:
[...]

Er staat totaal niets nieuws in als je hem gaat analyseren O-) Haha pas op met het bepalen van Athom timelines, andere gebruiker zijn berichten waren verwijderd op het Athom forum toen die zei dat 2.0 nog lang niet het licht zou zien met een uitleg erbij van hoe dat zou gaan 8)7

Microcontroller

Blog juli 2018

[...]

Waar is dan de blog met uitleg gebleven, in juni werd laten weten dat een blog met informatie en uitleg zou volgen, vervolgens krijgen we nog eens te horen hoe geweldig de microcontroller rewrite is en dat hij naar DP/NDA gaat maar daar waren ze al aan het testen |:(

Blog juni 2018

[...]
Nearing completing -> Ready
quote:
Homey V2
Blog juli 2018

[...]

Geen verder nieuws over Homey V2 dan al in eerdere blogs was laten weten. Ook is nogmaals de Athom connect cloud service klaar die al in

Blog van april 2018

[...]
Homey 2.0 van Mostyly finished in juni naar Finished --> Ready
Stond nergens dat Athom Connect al af was. Dus hier ook --> Ready
quote:
Experimental labs

[...]

Het enig wat ze nieuw weten te vertellen is dat ze nu native weer hebben i.p.v. via een app en dat ze homekit toch native willen gaan doen om te voorkomen dat de ontwikkelaar straks zijn app terugtrekt als 2.0 niet bevalt. Vraag is kan Homey dat uberhaupt allemaal aan met het limiet van apps en de beperkte hardware. De informatie over logica was al eerder laten weten

Blog juni 2018
[...]

blog mei 2018

[...]

blog april 2018

[...]
Logic variable screen is ook een leuk nieuwtje. Zou er eerst volgens mij nog niet komen. Experiments lijkt me ook niets mis mee als we daardoor wat meer van de Hacky Friday projecten zouden kunnen zien :)
quote:
Backup & Restore

Blog juli 2018

[...]

Wederom een verhaal over backup en restore, een verhaal wat al in meerdere blogs heeft gestaan en zelfs nog veel verder terug al bijna klaar was volgens de forum updates maar dat heb ik hier al eens gepost de discussie daarover @ Slack

De grap is dat backup en restore in eerste instantie met 2.0 al zou komen

blog januari 2018

[...]

[...]
Backup en restore stond op "just after 2.0" link
quote:
Share a flow

Blog juli 2018

[...]

Share a flow is al zovaak benoemd als mooi hulpstuk maar zal 2018 geen licht meer zien, dit stond in 2016 al op de planning. Grappige is dat het kunnen selecteren van achtergronden wel het daglicht heeft gezien terwijl die achteraan staat 8)7

software update van november 2016

[...]
Delen en importeren is gewoon niet zo simpel als het lijkt om de redenen die ze al noemen. Zij noemen bijvoorbeeld een lamp die geen RGB heeft, maar wat te denken aan Łberhaupt mappen van de lampen uit andermans flows naar jouw flows? Allerlei dependencies als better logic variabeles, andere apps die je misschien eerst zal moeten installeren. Het is een leuk idee wat zeker het uitzoeken waard is, maar daar komt zeker wel het een en ander bij kijken.
quote:
Homey security

Blog juli 2018

[...]

Homey security, al zovaak benoemd en besproken dat zelfs ontwikkelaars niet heel actief meer ontwikkelen aan apps zoals te lezen is in het Heimdall topic. Homey security werd al op de Homey meetup benoemd en in verschillende updates/blogs. Wederom herhaling van wat iedereen al wist.

blog mei 2018

[...]

Geen screenshots, geen nieuws en vooral herhaling van wat iedereen al wist.

[...]

Doen ze dit niet al maandelijks herhalen van wat ze de maand ervoor of twee maanden ervoor hebben laten weten? O-)
Volgens mij zetten ze de eerste stapjes, alleen al dingen om activities in rooms te meten kan het monitoren van activiteit in je huis al heel erg vergemakkelijken.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:26
quote:
jip_86 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:11:

[...]

Delen en importeren is gewoon niet zo simpel als het lijkt om de redenen die ze al noemen. Zij noemen bijvoorbeeld een lamp die geen RGB heeft, maar wat te denken aan Łberhaupt mappen van de lampen uit andermans flows naar jouw flows? Allerlei dependencies als better logic variabeles, andere apps die je misschien eerst zal moeten installeren. Het is een leuk idee wat zeker het uitzoeken waard is, maar daar komt zeker wel het een en ander bij kijken.
Om die reden denk ik ook dat het helemaal niet slim is om tijd te investeren in het delen van flows. Een stuk eenvoudiger en waarschijnlijk voldoende voor de meeste use-cases zou zijn als er een betere/duidelijkere exportfunctie komt. Nu zijn we afhankelijk van het maken van screenshots.
Wil je alle edge-cases correct kunnen afhandelen ben je heeel lang bezig met denken en coden terwijl de functionaliteit in de praktijk ongetwijfelt ontzettend gaat tegenvallen. (Zie Homey Music) Dan kunnen ze beter hun tijd steken in andere zaken die veel meer helpen;
- Native integratie met externe cloud/self-hosted logging/graphing server om Homey te ontlasten
- 2.0 developersdocumentatie online gooien voordat 2.0 zelf online komt
- Fatsoenlijke handleiding schrijven voor SDK1>2 updates van apps
- Combineren van sandboxes vertrouwde apps om RAM en CPU overhead te verminderen
- Zigbee rewrite
- Countdown timers en fatsoenlijk variable management
- ...

Wat mij zelf heel erg opviel aan deze update is dat ze blijkbaar nog bezig zijn met het verbeteren van speech parsing (niet STT) terwijl ze dat officieel niet meer ondersteunen 8)7

Joolee wijzigde deze reactie 04-08-2018 12:32 (8%)

• jip_86
Speech parsing word ook door de Alexa en Google Home's gebruikt. Met name de 'tell homey to' skill geeft de string er achter aan door aan homey, en dat moet geparsed worden om te begrijpen wat er gezegd word :)

• error33
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:24

error33

Klungel smurf bestaat nog.

Zie dat er voor de klik aan/uit app een update is per 31-7 Maar zie niks positief's over 4.0.2 als ik de reactie's er onder zie. Iemand die de update geÔnstalleerd waar het wel goed gaat ?

Of is daarvoor gisteren de beta 4.0.3 uitgekomen ?

OSX 10.13

• jip_86
quote:
error33 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:50:
Zie dat er voor de klik aan/uit app een update is per 31-7 Maar zie niks positief's over 4.0.2 als ik de reactie's er onder zie. Iemand die de update geÔnstalleerd waar het wel goed gaat ?

Klopt, de beta zou daar een oplossing voor moeten hebben.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:35
quote:
jip_86 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:39:
Speech parsing word ook door de Alexa en Google Home's gebruikt. Met name de 'tell homey to' skill geeft de string er achter aan door aan homey, en dat moet geparsed worden om te begrijpen wat er gezegd word :)
Het zou mooier zijn als Homey ook Google of Alexa rechstreeks kan ontvangen. Dat scheelt een Google home mini in de woonkamer waar de Homey staat te pronken.

Ik heb wel weer wat vertrouwen gekregen maar 2.0 moet nu echt snel komen.
We zitten daar al een jaar op te wachten, ik zat met een scheef oog naar HASS te kijken

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:35
quote:
error33 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:50:

Ik snap nu echt werkelijk niks meer van Athom. Een complete rewrite uitvoeren en dan gewoon direct releasen. Ze hebben dit werkelijk zelf nergens anders getest dan op kantoor heb ik het gevoel. Voor het gemak hebben ze ook maar even de releasenotes van 4.0.3 hetzelfde gelaten als die van 4.0.2. zucht..

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

quote:
Webgnome schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:11:
[...]

Ik snap nu echt werkelijk niks meer van Athom. Een complete rewrite uitvoeren en dan gewoon direct releasen. Ze hebben dit werkelijk zelf nergens anders getest dan op kantoor heb ik het gevoel. Voor het gemak hebben ze ook maar even de releasenotes van 4.0.3 hetzelfde gelaten als die van 4.0.2. zucht..
Dit is, helaas, toch niks nieuws? Er wordt ook vaak genoeg in een app een bugfix gedaan en meteen in de app store gezet. Vervolgens komt er een paar uur later weer een update, om een crash of bug in de aangepaste code op te lossen. Dat ze blijkbaar hetzelfde doen bij complete rewrites is dan ook niet echt een verrassing.
quote:
Daniel. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

Het zou mooier zijn als Homey ook Google of Alexa rechstreeks kan ontvangen. Dat scheelt een Google home mini in de woonkamer waar de Homey staat te pronken.

Ik heb wel weer wat vertrouwen gekregen maar 2.0 moet nu echt snel komen.
We zitten daar al een jaar op te wachten, ik zat met een scheef oog naar HASS te kijken
2.0 zal niet snel het licht zien, aangezien de 433 rewrite nog in NDA/DP is en dat kanaal zal 2.0 eerst een aantal releases krijgen om de grootste bugs eruit te halen zoals ze dat altijd al doen met DP, vervolgens zal hij verwacht ik lang in het experimentele kanaal zitten (en als je update zit je vast aan mobile only dus zodra je die stap neemt is er geen weg terug zonder een volledige reset aangezien er geen backup en restore functionaliteit bestaat). Maar zoals ook te merken was met 1.5.6 vonden wij sommige bugs niet in NDA/DP omdat we dat niet testen, alleen onze eigen omgeving, Toen was er bijvoorbeeld best een grote bug live gegaan waardoor zones niet hernoemd konden worden en dergelijk wat vooral nieuwe gebruikers raakte (meer daarover staat wel in dit topic :P).
quote:
RobertMe schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:11:
[...]

Dit is, helaas, toch niks nieuws? Er wordt ook vaak genoeg in een app een bugfix gedaan en meteen in de app store gezet. Vervolgens komt er een paar uur later weer een update, om een crash of bug in de aangepaste code op te lossen. Dat ze blijkbaar hetzelfde doen bij complete rewrites is dan ook niet echt een verrassing.
Ze pushen tegenwoordig alles maar door zonder echt te testen om maar weer een update te hebben. Daarom was het wel grappig om te zien dat ineens heel veel gebruikers gingen klagen en alle resources even op 433 zijn gegaan inclusief de telldus Athom app binnen een dag in de app store st ond waar ook al een Telldus community app is voor 433. Op het Athom forum en Slack moest Athom zich flink verantwoorden.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 05-08-2018 14:48 (25%)

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:12
Ik snap al dat negatieve gedoe over de Homey niet... :(:)
Is door de buren vandaag gekozen als de allerbeste home automation controller!!
Heeft zelfs een "Excellent Choice award" gekregen!!
https://nl.hardware.info/...r-z-wave-en-zigbee-review
quote:
Shaggie_NB schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:07:
Die zijn ingekocht, tijdens het vorige interview met hardware.info gaf Athom vele beloftes af waaronder lancering van de nieuwe app deze maandag wat hij later schriftelijk veranderde in deze maand (mei) maar momenteel is die er nog steeds niet en is het al augustus (en laten we niet beginnen over de belofte dat deze januari 2018 al zou komen |:( ) :) Klachten gaan niet zozeer om Homey al kent die problemen met zijn resources maar vooral over Athom.

Sowieso is het raar dat Hardware.info blijft praten over de oude UI terwijl Athom deze zal uitschakelen als 2.0 eindelijk uitkomt waarvan ze zelf zeggen dat we deze Q3 moeten verwachten (aangezien zo goed als alles af is volgens de laatste blog) na de 433 rewrite

lubbertkramer wijzigde deze reactie 05-08-2018 21:21 (4%)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Shaggie_NB schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:07:
Die conclusie is wel erg rooskleurig. Geloof niet dat je op de hoogte bent van de daadwerkelijke actuele status of eens een blik op alle github issues geworpen hebt wanneer je dit opschrijft..
quote:
Het is ongekend met hoeveel apparaten de Homey probleemloos samenwerkt, zonder dat je er gekke trucs voor hoef uit te halen. Ideaal voor wie zoekt naar een oplossing die “gewoon goed werkt”
@lubbertkramer Kom d'r maar in ;)

\\Edit: Tuurlijk, te laat, Lubbert reageerde al terwijl ik typte..

JBS wijzigde deze reactie 05-08-2018 21:22 (3%)

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:12
quote:
JBS schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:21:
[...]
Die conclusie is wel erg rooskleurig. Geloof niet dat je op de hoogte bent van de daadwerkelijke actuele status of eens een blik op alle github issues geworpen hebt wanneer je dit opschrijft..
Ik lees al vanaf het begin mee met dit forum... Maar ik zag alleen maar positieve reacties over Homey bij de buren... Dus ik dacht dat als ik dit nu hier post..., kunnen jullie daar een reactie geven met wat andere feitjes... Elk verhaal heeft namelijk meerdere kanten..

• wolly_a
  • Niet online
Ik snap alle supernegatieve reacties ook niet helemaal. Bij mij werkt Homey best wel goed. Er zijn wel wat dingetjes om wat op aan te merken, maar dat zijn voor mij geen extremen. Het lijkt wel of veel mensen een extreem hoge verwachting hebben van domotica. Ik heb ook een HomeWizard gehad en daar zag ik hetzelfde in het HomeWizard topic. Mensen die het ding totaal afbrandden. De wifi module van het beestje was niet het sterkste punt, maar globaal werkte het best goed. Voor mij ging de HomeWizard een beetje over toen werd aangegeven dat men zich hier niet meer echt op ging concentreren.

Jammergenoeg verandert zo’n topic als deze van een leuk inspirerend iets waar je nieuwe ideeŽn op kan doen over flows, sensoren, etc. tot een azijntopic waar telkens wordt aangehaald dat niet wordt voldaan aan hoge verwachtingen of persoonlijke beloften.

Ik denk dat mensen van Athom hier ook best meelezen en ook niet bepaald geÔnspireerd raken van alle azijnzure reacties. Je mag best kritisch zijn, maar het lijkt nu meer op de twee oude mopperende mannen van de Muppets.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• erreen
  • Laatst online: 13:36
quote:
wolly_a schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 00:07:
Ik snap alle supernegatieve reacties ook niet helemaal. Bij mij werkt Homey best wel goed. Er zijn wel wat dingetjes om wat op aan te merken, maar dat zijn voor mij geen extremen. Het lijkt wel of veel mensen een extreem hoge verwachting hebben van domotica. Ik heb ook een HomeWizard gehad en daar zag ik hetzelfde in het HomeWizard topic. Mensen die het ding totaal afbrandden. De wifi module van het beestje was niet het sterkste punt, maar globaal werkte het best goed. Voor mij ging de HomeWizard een beetje over toen werd aangegeven dat men zich hier niet meer echt op ging concentreren.

Jammergenoeg verandert zo’n topic als deze van een leuk inspirerend iets waar je nieuwe ideeŽn op kan doen over flows, sensoren, etc. tot een azijntopic waar telkens wordt aangehaald dat niet wordt voldaan aan hoge verwachtingen of persoonlijke beloften.

Ik denk dat mensen van Athom hier ook best meelezen en ook niet bepaald geÔnspireerd raken van alle azijnzure reacties. Je mag best kritisch zijn, maar het lijkt nu meer op de twee oude mopperende mannen van de Muppets.
+1
quote:

Als het persoonlijke beloftes waren waarom staat het dan gewoon openbaar in updates/blogs/website van Athom zelf |:( Verwachtingen kun je namelijk managen, dat noemen ze ook wel verwachtingsmanagement maar als je gouden bergen wilt beloven kun je erop rekenen dat mensen je daar aan gaan houden als je een retail product hebt :) En waarom, als het maar twee mopperende muppets waren is het dan nog steeds regelmatig negatief @ slack, athom forum of hier (dat ligt echt niet aan een persoon, ik post niet eens meer op slack maar weinig veranderd daar O-) ) Ontwikkelaars die zeggen niet verder te werken of wellicht hun apps terug te trekken lijkt mij niet bepaald een onemanshow :P

Sorry maar je kop in het zand steken is natuurlijk ook een optie (doet Athom ook) :) Volgens mij staat hierboven nog dat Homey ansich prima werkt op resource problemen en de zoveelste rewrites die nodig zijn na maar ligt het probleem vooral bij Athom

lubbertkramer wijzigde deze reactie 06-08-2018 08:33 (22%)

• wolly_a
  • Niet online
quote:
lubbertkramer schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:29:
[...]

Als het persoonlijke beloftes waren waarom staat het dan gewoon openbaar in updates/blogs/website van Athom zelf |:( Verwachtingen kun je namelijk managen, dat noemen ze ook wel verwachtingsmanagement maar als je gouden bergen wilt beloven kun je erop rekenen dat mensen je daar aan gaan houden als je een retail product hebt :) En waarom, als het maar twee mopperende muppets waren is het dan nog steeds regelmatig negatief @ slack, athom forum of hier (dat ligt echt niet aan een persoon, ik post niet eens meer op slack maar weinig veranderd daar O-) ) Ontwikkelaars die zeggen niet verder te werken of wellicht hun apps terug te trekken lijkt mij niet bepaald een onemanshow :P

Sorry maar je kop in het zand steken is natuurlijk ook een optie (doet Athom ook) :) Volgens mij staat hierboven nog dat Homey ansich prima werkt op resource problemen en de zoveelste rewrites die nodig zijn na maar ligt het probleem vooral bij Athom
Dit bandje heb je al een aantal keren afgespeeld... De meeste kennen het nu al.

Als ik al je reacties samenvat, komt het neer op het volgende: als Athom even niets van zich laat horen ben je teleurgesteld en schrijf je het van je af, als ze wel iets van zich laten horen, dan is het eigenlijk ook niet goed.

Ik ben geen specialist, maar ik kan me voorstellen dat men niet iedere nieuwsbrief een supergave nieuwe feature kan presenteren en dat sommige dingen tijd kosten. Om te voldoen aan de wens om regelmatig iets te horen van Athom, vertellen ze hoe dingen ervoor staan met zaken waar ze aan werken en ja, dan heb je kans dat dingen vaker terug komen.

En nee, niets kop in het zand steken. Ik schreef dat je best kritisch mag zijn. Bij jou is de kritinizer echter doorgeslagen naar ťťn kant, met als gevolg dat nietsmeer deugd. Komt Athom met de beste update ever, zonder enige bugs, razendsnel, die maar 1KB geheugen gebruiken, waardoor het ding ‘s avonds tijd over heeft om je rug te masserenen de afwas te doen, dan zal het nog niet goed zijn.

quote:
wolly_a schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

Als ik al je reacties samenvat, komt het neer op het volgende: als Athom even niets van zich laat horen ben je teleurgesteld en schrijf je het van je af, als ze wel iets van zich laten horen, dan is het eigenlijk ook niet goed.

Ik ben geen specialist, maar ik kan me voorstellen dat men niet iedere nieuwsbrief een supergave nieuwe feature kan presenteren en dat sommige dingen tijd kosten. Om te voldoen aan de wens om regelmatig iets te horen van Athom, vertellen ze hoe dingen ervoor staan met zaken waar ze aan werken en ja, dan heb je kans dat dingen vaker terug komen.

En nee, niets kop in het zand steken. Ik schreef dat je best kritisch mag zijn. Bij jou is de kritinizer echter doorgeslagen naar ťťn kant, met als gevolg dat nietsmeer deugd. Komt Athom met de beste update ever, zonder enige bugs, razendsnel, die maar 1KB geheugen gebruiken, waardoor het ding ‘s avonds tijd over heeft om je rug te masserenen de afwas te doen, dan zal het nog niet goed zijn.
Best grappig want lezen is dus niet je sterkste kant, laatste update is zoals aangetoond weinig nieuws gebracht, alle teksten eruit waren bijna knip en plak uit een oude blog alsof het een nieuwe feature is. Dan mag dat toch gezegd worden, of ga je net als Athom cencuur toepassen :P

Wat mij betreft is Athom inderdaad veel te laat met zaken, kijkend naar zigbee waar de issues al een jaar openstaan omdat ze bij de lancering de eerste wilden zijn i.p.v. de beste en dan nu zeggen sorry we hebben geen mensen om zigbee op te lossen, doe het maar met de crappy implementatie waardoor we niet alles kunnen ondersteunen maar zigbee wel als unique selling point gebruiken O-)

maar ontopic dan, het blijft echt een drama om op je mobiel een tekst in te vullen in een logica tag. Oke oke in de webui is dit ook een drama maar kun je tenminste met meerdere schermen en athom/notepad++ gewoon ctrl-c/ctrl-v doen. Ben heel benieuwd wat maanden aan uitstel gaat oplossen (wat ze uit de hoge hoed toveren O-) )

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:25

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

quote:
wolly_a schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

Dit ja. Het irriteert mij ook hoor, hoe Athom handelt (of niet handelt, het is maar hoe je het wil zien), maar continue die persoonlijke vete sinds hij op z'n vingers is getikt waarna hij als een blad aan een boom is omgeslagen wordt zo langzaam aan wel echt vervelend.

Och ja, je moet toch wat he.

• Sjalabert
  • Nu online

Sjalabert wijzigde deze reactie 06-08-2018 10:06 (46%)

quote:
De beste stuurlui wilden een eigen webui bouwen zoals mocht om de mobile only te kunnen omzeilen maar kregen een stopteken, zelfs als homeyda.sh plugin was niet toegestaan :9 Wellicht hadden we dan een groot wysiwyg veld kunnen maken voor de logica tekst input voor de logs _/-\o_

Zowel mobiel als in de webui is gewoon een drama met de kleine input velden als je een beetje logging wilt bijhouden zoals ik hierboven ook al zei. Voordeel van web is dat je kunt knippen ./ plakken en daardoor gemakkelijk een format kunt aanhouden zoals [flownaam] [device] [actie/value/data] voor de logs of misschien wil ik wel teveel loggen / doe ik het te omslachtig

Edit:
Ik trok het topic hierboven al ontopic om over logica te praten maar als iedereen liever offtopic wil blijven reageren niet achteraf dan klagen dat het niet over Homey gaat >:)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 06-08-2018 10:28 (26%)

• wolly_a
  • Niet online
quote:
lubbertkramer schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

De beste stuurlui wilden een eigen webui bouwen zoals mocht om de mobile only te kunnen omzeilen maar kregen een stopteken, zelfs als homeyda.sh plugin was niet toegestaan :9 Wellicht hadden we dan een groot wysiwyg veld kunnen maken voor de logica tekst input voor de logs _/-\o_

Zowel mobiel als in de webui is gewoon een drama met de kleine input velden als je een beetje logging wilt bijhouden zoals ik hierboven ook al zei. Voordeel van web is dat je kunt knippen ./ plakken en daardoor gemakkelijk een format kunt aanhouden zoals [flownaam] [device] [actie/value/data] voor de logs of misschien wil ik wel teveel loggen / doe ik het te omslachtig

Edit:
Ik trok het topic hierboven al ontopic om over logica te praten maar als iedereen liever offtopic wil blijven reageren niet achteraf dan klagen dat het niet over Homey gaat >:)
Zullen we er dan maar over ophouden en ons weer gaan richten op de leuke dingen van domotica? Helaas geef je op iedere reactie een zuigend antwoord.

Ontopic: Ik ben deze week op vakantie. Prachtig om te zien dat in onze afwezigheid het huis gewoon doorgaat met leven. Screens gaan netjes naar beneden zodra de zon op onze ramen begint te schijnen en ‘s avonds of bij teveel wind gaat de boel weer omhoog. Ik moet alleen nog eens kijken of ik flows kan maken die tussen zonsondergang random wat lampen aan en uit zetten, maar wel een beetje volgens natuurlijke volgorde. Ik heb al eens gedacht om ons normale gedrag te loggen en de Homey dat laten herhalen als we er niet zijn.

quote:
wolly_a schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

Zullen we er dan maar over ophouden en ons weer gaan richten op de leuke dingen van domotica? Helaas geef je op iedere reactie een zuigend antwoord.

Ontopic: Ik ben deze week op vakantie. Prachtig om te zien dat in onze afwezigheid het huis gewoon doorgaat met leven. Screens gaan netjes naar beneden zodra de zon op onze ramen begint te schijnen en ‘s avonds of bij teveel wind gaat de boel weer omhoog. Ik moet alleen nog eens kijken of ik flows kan maken die tussen zonsondergang random wat lampen aan en uit zetten, maar wel een beetje volgens natuurlijke volgorde. Ik heb al eens gedacht om ons normale gedrag te loggen en de Homey dat laten herhalen als we er niet zijn.
Als je dan i.p.v. negatief te zijn en persoonlijk aan te vallen ontopic gaat reageren is het niet nodig dat er een reactie volgt op jouw offtopic :9 Lees namelijk geen antwoord op mijn vraag of een reactie hoe jij het met logging doet / oplossing weet voor de input manier :)

Wat betreft een vakantieflow aka modus, dat is toch simpel te realiseren met een vakantie variable en bij variable op true dan (plus map met flows geactiveerd) zullen lampen tussen 1900-2300 aangaan of je ambilight van je tv, gordijnen in de ochtend op en in de middag dicht etc?

edit:
en niet vergeten dat als je schoonmoeder komt schoonmaken, plantjes water geven of dergelijke dat het alarm niet afgaat (of juist wel O-) )

lubbertkramer wijzigde deze reactie 06-08-2018 10:49 (5%)

• Webgnome
quote:
wolly_a schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

Dat is wel een lastig probleem. Je moet er namelijk geen 'systeem' in zien te krijgen zodat het voorspelbaar is. Wat je zou kunnen doen zijn variabelen als het ondergaan van de zon en dergelijke erbij in gooien. Zo hebben wij een flow die zorgt dat de lampen op bepaalde plekken in huis aan gaan op basis van wanneer de zon onder gaat (en nog een paar andere voorwaarden). Dan gaat de lamp dus nooit exact op tijdstip x aan of uit.

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17-08 23:49
quote:

Een domoticacontroller moet vooral stabiel zijn, en haar dingen doen zonder dat je het merkt, automatiseren dus. Automatiseren is alleen fijn als het werkt, anders werkt het ergernis op. En dat is waar het bij veel mensen mis gaat, inclusief mijzelf. Zaken die het de ene dag goed doen, doen het de andere dag niet, zonder ook maar enige aanleiding. Uiteindelijk helaas toch vaak te herleiden naar problemen in de software update die net gereleased of slecht getest is, dus uiteindelijk is er toch wel een aanleiding :+ Dit is al jaren aan de gang en dit zit veel gebruikers hoog, en terecht, na een x aantal jaar, mag er best is een stabiel product staan. Het geswitch van visie is ook voor velen een doorn in het oog. Daar komt het azijnzeiken vandaan.
Ik ben het met je eens dat het dit topic wel vervuilt. Maar mensen willen hun problemen ergens kwijt, toch?
In theorie een prachtig product, en hoop op een stabiel 2.0.

Om ook weer even te focussen op wat anders: Is er iemand die de secundaire input van Qubino al werkend heeft gekregen, ik heb de beta geÔnstalleerd, alleen dit leid voor mij nog niet tot een oplossingen :/

• wolly_a
  • Niet online
quote:
Webgnome schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Dat is wel een lastig probleem. Je moet er namelijk geen 'systeem' in zien te krijgen zodat het voorspelbaar is. Wat je zou kunnen doen zijn variabelen als het ondergaan van de zon en dergelijke erbij in gooien. Zo hebben wij een flow die zorgt dat de lampen op bepaalde plekken in huis aan gaan op basis van wanneer de zon onder gaat (en nog een paar andere voorwaarden). Dan gaat de lamp dus nooit exact op tijdstip x aan of uit.
Aan de ene kant wil je geen systeem, aan de andere kant hebben wij ‘s avonds een vrij constant patroon. We komen thuis na het werk, maken eten, zitten in de zomer een poosje in de tuin, gaan naar binnen en zetten de tv aan, gaan een paar keer naar de wc en rond 12 uur waggel ik naar bed. Het meeste is constant, gebaseerd op zonsondergang. In principe zou ik mijn patroon kunnen starten zodra zonsondergang is geweest met wat variabele momenten voor toiletbezoek. Ik zal vanavond eens proberen te programmeren wat mijn bedoeling is. Eerst eens kijken of ik in PHP en MySQL wat kan loggen uit de Homey.

• kasteleman
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-08 15:39
quote:
Luuk84 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:51:
[...]

Een domoticacontroller moet vooral stabiel zijn, en haar dingen doen zonder dat je het merkt, automatiseren dus. Automatiseren is alleen fijn als het werkt, anders werkt het ergernis op. En dat is waar het bij veel mensen mis gaat, inclusief mijzelf. Zaken die het de ene dag goed doen, doen het de andere dag niet, zonder ook maar enige aanleiding. Uiteindelijk helaas toch vaak te herleiden naar problemen in de software update die net gereleased of slecht getest is, dus uiteindelijk is er toch wel een aanleiding :+ Dit is al jaren aan de gang en dit zit veel gebruikers hoog, en terecht, na een x aantal jaar, mag er best is een stabiel product staan. Het geswitch van visie is ook voor velen een doorn in het oog. Daar komt het azijnzeiken vandaan.
Ik ben het met je eens dat het dit topic wel vervuilt. Maar mensen willen hun problemen ergens kwijt, toch?
In theorie een prachtig product, en hoop op een stabiel 2.0.

Om ook weer even te focussen op wat anders: Is er iemand die de secundaire input van Qubino al werkend heeft gekregen, ik heb de beta geÔnstalleerd, alleen dit leid voor mij nog niet tot een oplossingen :/
Welke Qubino heb je en welke firmware draait nu op je Homey?
Ik heb nog steeds in de planning staan om een HDA2 (hoop dat ik juiste typenummer vermeld.....) dimmer met I2 en I3 optie nog te testen. Echter nog niet aan toe gekomen. Moest eerst de 0-10V voor de ComfoFan afzuiging weer vlot krijgen met de beta app. Rapporteerde de temperatuur niet goed. Heb ik nu weer vlot getrokken en Athom heeft de feedback verwerkt.

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-08 14:01
quote:
Webgnome schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Ik heb gewoon 4 verschillende flow gemaakt welke op verschillende tijden aan/uit gaan. Dus maandag/donderdag, dinsdag/vrijdag, woensdag/zaterdag en zondag.

Random genoeg. Daarbij ook nog verschillende wacht tijden en andere volgorde. Dus redelijk onmogelijk om een patroon te ontdekken. Daarnaast gaan de gordijnen ook nog open en dicht. Denk dat een inbreker dat sowieso niet verwacht.

En me kat doet ook nog afwezigheids simulatie ;)

En heb camera's op verschillende punten. Welke bewegingen door geven.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• wolly_a
  • Niet online
quote:
HeroS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:44:
[...]

Ik heb gewoon 4 verschillende flow gemaakt welke op verschillende tijden aan/uit gaan. Dus maandag/donderdag, dinsdag/vrijdag, woensdag/zaterdag en zondag.

Random genoeg. Daarbij ook nog verschillende wacht tijden en andere volgorde. Dus redelijk onmogelijk om een patroon te ontdekken. Daarnaast gaan de gordijnen ook nog open en dicht. Denk dat een inbreker dat sowieso niet verwacht.

En me kat doet ook nog afwezigheids simulatie ;)

En heb camera's op verschillende punten. Welke bewegingen door geven.
Katten zijn sowieso goede randomizers... Wij hebben er ook twee. Die jagen je de stuipen op het lijf en zorgen regelmatig voor zoveel beweging dat de bewegingsmelders getriggerd worden...

• TF0
  • Laatst online: 08:11
Gebruikt iemand de Unifi app?

Ik wil een melding op mijn telefoon krijgen zodra een (onbekend of bekend) apparaat verbinding maakt met het gastennetwerk, maar er komt nooit iets binnen.
Verbinding met de Unifi controller werkt, ik kan wel bekende apparaten toevoegen etc, maar het gaat me juist om de onbekende apparaten.

Zou dit moeten werken?

https://preview.ibb.co/kRv4fe/2018_08_06_22_27_13_Flow_Homey.png

• Luuk84
  • Laatst online: 17-08 23:49
quote:
kasteleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:56:
[...]

Welke Qubino heb je en welke firmware draait nu op je Homey?
Ik heb nog steeds in de planning staan om een HDA2 (hoop dat ik juiste typenummer vermeld.....) dimmer met I2 en I3 optie nog te testen. Echter nog niet aan toe gekomen. Moest eerst de 0-10V voor de ComfoFan afzuiging weer vlot krijgen met de beta app. Rapporteerde de temperatuur niet goed. Heb ik nu weer vlot getrokken en Athom heeft de feedback verwerkt.
Homey Firmware: 1.5.11
Qubino Flush Dimmer ZMNHDD

Ik ga het nog een keer proberen, sluit een fout van mijn kant ook niet uit.

• kasteleman
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-08 15:39
quote:
Luuk84 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

Homey Firmware: 1.5.11
Qubino Flush Dimmer ZMNHDD

Ik ga het nog een keer proberen, sluit een fout van mijn kant ook niet uit.
Kan ook zijn dat pas goed gaat vanaf 1.5.12:

1.5.12 experimental

[Settings] Fixed a bug that could prevent the world map from loading
[Z-Wave SDK] Fixed a bug that caused multiChannelNodeId to be undefined

Maar ja, dat is wel experimental......

• Sjalabert
  • Nu online
quote:
TF0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:35:
Gebruikt iemand de Unifi app?

Ik wil een melding op mijn telefoon krijgen zodra een (onbekend of bekend) apparaat verbinding maakt met het gastennetwerk, maar er komt nooit iets binnen.
Verbinding met de Unifi controller werkt, ik kan wel bekende apparaten toevoegen etc, maar het gaat me juist om de onbekende apparaten.

Zou dit moeten werken?

[afbeelding]

[afbeelding]
inderdaad, net even voor je getest maar loop tegen hetzelfde euvel aan. Andere flows met pushberichten werken wel. Denk even een incidentje melden bij ontwikkelaar.

• Count_B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10:27
Ik las dat veel mensen een weerstation van weatherflow in bezit hebben. Wat zijn de ervaringen hiermee en hoe koppel je deze aan je homey want hier is nog geen app voor toch?
quote:
Count_B schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:54:
Ik las dat veel mensen een weerstation van weatherflow in bezit hebben. Wat zijn de ervaringen hiermee en hoe koppel je deze aan je homey want hier is nog geen app voor toch?
Heb Weatherflow (eerste unit de air) sinds afgelopen oktober hangen, tweede unit (de sky) hangt nu sinds een anderhalve maand. Bevalt zeer goed, werkt nauwkeurig en een goede app / notificaties! Heb deze gekozen boven de Netatmo mede doordat Netatmo al geruime tijd hetzelfde model verkoopt en de haptische wind/regen meter mij beter lijken dan die van Netatmo. Daarnaast vind ik het mooi dat je een openbare URL kunt delen (voor je buurt, of wie dan ook) waarop zij ook het weer kunnen volgen. En het was gewoon leuk om weer een project te ondersteunen en te kijken wat het zou brengen _/-\o_

Ik was begonnen aan een app voor Homey maar doordat ik nu Hass ernaast draai waar hij direct op werkt ben ik daarmee gestopt. Je kunt hem aan Homey koppelen via IFTTT
.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 08-08-2018 09:21 (5%)

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@lubbertkramer had jij toevallig nog een update mbt Slide? Jij postte deze tot nu toe trouw op het Athom forum, maar de laatste is al weer een poosje geleden (zag dat er rond 23-7 nog een update zou komen, maar die dus niet meer gezien vanwege je ban).
Thx!

specs | 3360wP met SE3000

quote:
Tallguy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:03:
@lubbertkramer had jij toevallig nog een update mbt Slide? Jij postte deze tot nu toe trouw op het Athom forum, maar de laatste is al weer een poosje geleden (zag dat er rond 23-7 nog een update zou komen, maar die dus niet meer gezien vanwege je ban).
Thx!
Dat is de keerzijde van een ban krijgen :9 Er zou 20-8 een nieuwe update volgen maar deze staat nog niet op kickstarter / heb ik nog niet ontvangen

Hier de update van 23-7
quote:
Hello everyone,

Today marks Monday July 23 which means this is Team Slide with a quick update on.. Slide! ;-) It’s a short one, as we're all taking a short summer break to catch up on sleep, sunlight and to recharge for the exciting final run ahead. But we wanted to make sure to touch base with you, our backers, regardless and bring you up to speed.

Slide packaging

As we’re moving into the final phase, it’s time to fill in all the remaining blanks before we start delivery. In this update, we want to show you the box in which your Slide will come. Our industrial designer Jesper has been working with our production partner on the design and layout of the packaging. The goal was to create a box for Slide that seamlessly blends in with the hardware and the mobile app. A minimalist print on the outside packaging puts all the focus on what’s inside.

After opening the box, the only thing immediately revealed is Slide itself, with nothing to distract you from its elegant design combining soft fabric with smooth curvatures. Removing the cover panel on the right reveals the various mounts and connectors used to mount Slide onto your existing curtain system. With some parts, such as the power cable, hidden further underneath, the layout embodies the simplicity of Slide itself.

We’ve also focused on optimizing for a sustainable packaging, minimizing the use of plastic and using renewable material where possible. This includes the choice not to package all parts separately and instead ensure the casing is constructed in such a way that everything is kept in place with pressure fits. We combine this with sturdy foam panels to ensure Slide is well-protected during transport.

Production and shipping timeline

For good reason, we frequently receive questions about the production/shipping timeline. In our last update we also included an update on our timeline, explaining that the shipment of the first units is pushed back to the Fall as a result of final optimizations taking longer than expected. At this point, we don’t have a shipment schedule per batch yet, which means we’re not yet able to provide a timeline for individual orders. We’ll reach out ahead of each shipment batch to double-check your address as well as provide tracking numbers when they’re ready.

We also want to emphasize that we understand that delays have been frustrating. Almost everyone can’t wait to get their hands on Slide – so of course it sucks that it’s taking longer than expected. For us, working on getting this product to the current stage has been a great privilege, but it’s also tough. There have been plenty of setbacks, some that might have been avoidable, others that we simply had to find out the hard way through testing, testing and some more testing.

We put out the our frequent updates because we want to share the journey with you – both the good and the bad. We’ve backed plenty of projects ourselves and we know that delays suck, especially if you don’t seem in the loop. That’s why we choose to document the process and make sure that even as things take long, you see why that happens, how it’s moving forward and how it’s taking shape.

Keep in mind that on the other side of the screen there’s a team of four people (plus our supporting partners) that have been hard-working anywhere between 50 to 70 hours a week for the past 1.5 years to get Slide into your hands. Sometimes, we’ll discuss other aspects, like developing our retail strategy or an exciting pitch or exhibit we did. (To clarify – both our visit to the Barcelona DIY Summit as well as our exhibition here in Amsterdam were fully sponsored ;-)). We believe these are great company building moments to share with you. But know that until we’ve shipped every crowdfunded Slide, you as our backers remain our #1 priority.

We’re very excited to have reached this stage and going into production. We’re often getting the question if we’re not ‘over’-engineering. Rest assured, we weren’t. :-) We wanted to make sure to put a truly solid product in your hands that’ll still work great years from now, not a flimsy beta unit that breaks in a few months’ time. Now that we’re there, we can’t wait to put it in your hands.

That’s all for now – as always, email us directly at thijs@goslide.io for any questions. Our next update comes out in four weeks, on August 20th. Until then – if you’re anywhere close to Amsterdam – good luck beating the heat!

Cheers, Thijs and Kaj

P.S.: Here’s a nice shot of our Slide stand at the IoT Expo here in Amsterdam a few weeks ago. We were very happy to have met over two dozen of our backers who came by to check out Slide. It was nice to talk to you! :-)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 08-08-2018 10:23 (84%)

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:59
De app van Jorden werkte overigens best prima van Slide. Ik gebruik wel vooral de routines van Slide zelf (bij zonsopkomst de gordijnen open en 's avonds weer dicht) maar toch fijn dat je vanuit Homey ook dingen kunt regelen :D
quote:
Tweaqer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:30:
De app van Jorden werkte overigens best prima van Slide. Ik gebruik wel vooral de routines van Slide zelf (bij zonsopkomst de gordijnen open en 's avonds weer dicht) maar toch fijn dat je vanuit Homey ook dingen kunt regelen :D
Goed om te horen! Maar loop je niet tegen het probleem aan dat je op twee plaatsen regels aan het bepalen bent voor open/dicht en daardoor conflicten kunt krijgen die je vanuit een controller niet hebt of is alleen een van de twee gebruiken niet een optie?

• Tweaqer
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:33:
[...]
Goed om te horen! Maar loop je niet tegen het probleem aan dat je op twee plaatsen regels aan het bepalen bent voor open/dicht en daardoor conflicten kunt krijgen die je vanuit een controller niet hebt of is alleen een van de twee gebruiken niet een optie?
Dat valt wel mee en ik gebruik toch de Slide app zelf ook nog net als ik de Hue app ook nog los gebruik. Ik vind de Homey mobile app gewoon niet goed genoeg om die op dit moment de native apps te vervangen. Bovendien was de eerste versie van de Slide app voor Homey wat onstabiel en crashte deze ook veel en was dus niet betrouwbaar. Vandaar dat ik toen de routine van Slide zelf gebruikte. Daarna heeft Jorden een update gedaan en werkt het een stuk beter maar heb ik het eigenlijk niet meer aangepast omdat het allemaal wel prima werkte. Wellicht als ik mijn overige slides binnenkrijg dat ik dat wel ga doen omdat ik ook wat geavanceerdere plannen ermee heb.
Dit jaar hebben we een iets groter zwembad gekocht (4,6m in diameter) met 14m3 water en dus vond ik het nodig om hier toch wat meer monitoring op te hebben. Ik ben gestart met de temperatuur te meten via een FGK101 (fibaro contactsensor in een plastic flesje in de chloordrijver) gekoppeld met een DS18B20 wat onderstaand effect geeft. Helaas is na de regenbui van afgelopen nacht de warmte een beetje verloren gegaan en moeten we het momenteel doen met 27,4 graden.

Vervolg van het project is om de Ph en Chloor waardes te meten naast de waterhoogte maar dat gaat wat meer voeten in de aarde krijgen, ben er ook nog niet echt uit hoe ik dit het beste kan doen dus als er nog tips zijn?

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-08 16:12
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:03:
Dit jaar hebben we een .. ..r nog tips zijn?

[afbeelding]
Leuk projectje.Heb je ook foto's van de binnenkant?

Ik heb er nog wel eens aan gedacht om in de drijver een z-wave watersensor te zetten. Die zou dan een alarm kunnen geven als er een kind in het water valt.

Een idee zou ook kunnen zijn om twee elektrische kranen met z-wave te verbinden en een splitsing te maken richting een verwarmingsmat. Hiermee kun je het water of naar de mat of weer rechtstreeks terug het zwembad in sturen op basis van de temperatuur van het zwembadwater. Met zoiets: https://en.robbshop.nl/ab...jects/z-wave-water-system

2be wijzigde deze reactie 08-08-2018 14:21 (67%)

quote:
Dit jaar hebben we een iets groter zwembad gekocht (4,6m in diameter) met 14m3 water en dus vond ik het nodig om hier toch wat meer monitoring op te hebben. Ik ben gestart met de temperatuur te meten via een FGK101 (fibaro contactsensor in een plastic flesje in de chloordrijver) gekoppeld met een DS18B20 wat onderstaand effect geeft. Helaas is na de regenbui van afgelopen nacht de warmte een beetje verloren gegaan en moeten we het momenteel doen met 27,4 graden.

Vervolg van het project is om de Ph en Chloor waardes te meten naast de waterhoogte maar dat gaat wat meer voeten in de aarde krijgen, ben er ook nog niet echt uit hoe ik dit het beste kan doen dus als er nog tips zijn?

[afbeelding]
Heb je een foto van de binnenkant van die floater (flesje en zo). Dit is een heel goed idee. Ik was ook nog op zoek naar een manier om de watertemperatuur te meten (had het ook al in het domotica-topic besproken :) )

Move along folks, nothing interesting to see here.

quote:
Fire69 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:18:
[...]

Heb je een foto van de binnenkant van die floater (flesje en zo). Dit is een heel goed idee. Ik was ook nog op zoek naar een manier om de watertemperatuur te meten (had het ook al in het domotica-topic besproken :) )
Zal straks even een foto maken van de binnenkant, het is niet veel meer als de chloordrijver met een klein flesje waar ik een gat in de dop gemaakt heb om de kabel doorheen te laten gaan en de contactsensor in de fles. Vervolgens het gat met silliconenkit / tape waterdicht gemaakt en de kabel via de gaten voor de dosering van de chloortabletten het zwembad in. Flesje zit met tape tegen de dop van de chloordrijver aan dus als ik die losdraai til ik de dop + flesje op.
quote:
2be schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

Leuk projectje.Heb je ook foto's van de binnenkant?

Ik heb er nog wel eens aan gedacht om in de drijver een z-wave watersensor te zetten. Die zou dan een alarm kunnen geven als er een kind in het water valt.

Een idee zou ook kunnen zijn om twee elektrische kranen met z-wave te verbinden en een splitsing te maken richting een verwarmingsmat. Hiermee kun je het water of naar de mat of weer rechtstreeks terug het zwembad in sturen op basis van de temperatuur van het zwembadwater. Met zoiets: https://en.robbshop.nl/ab...jects/z-wave-water-system
Ah die kraan zou inderdaad handig zijn, heb nu een handmatige bypass richting de solarmatten maar vergt een handeling en ben niet altijd thuis als de zon goed doorkomt. Ik zou een tweede z-wave bypass kunnen gebruiken om te kiezen of het water via de fontein/waterval of gewoon via de inlaat van het zwembad moet lopen.

Het is een idee inderdaad, toch ben ik bang dat als ze aan het spelen zijn of als de drijver onder de fontein/waterval komt dat de watersensor alsnog afgaat, het is niet helemaal waterproof zeg maar (al zou een boolean kunnen werken van zwemmen of niet zwemmen). Voordeel van groot bad is dat je via de trap het water in moet en de trap weg is als wij er niet zijn (al kan een kind natuurlijk van alles verzinnen om er toch in te komen).

Mocht er nog iemand iets weten om Ph/Chloor te kunnen meten met een soortgelijke hack hoor ik het graag :)

• erreen
  • Laatst online: 13:36
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:32:
[...]

Zal straks even een foto maken van de binnenkant, het is niet veel meer als de chloordrijver met een klein flesje waar ik een gat in de dop gemaakt heb om de kabel doorheen te laten gaan en de contactsensor in de fles. Vervolgens het gat met silliconenkit / tape waterdicht gemaakt en de kabel via de gaten voor de dosering van de chloortabletten het zwembad in. Flesje zit met tape tegen de dop van de chloordrijver aan dus als ik die losdraai til ik de dop + flesje op.

[...]

Ah die kraan zou inderdaad handig zijn, heb nu een handmatige bypass richting de solarmatten maar vergt een handeling en ben niet altijd thuis als de zon goed doorkomt. Ik zou een tweede z-wave bypass kunnen gebruiken om te kiezen of het water via de fontein/waterval of gewoon via de inlaat van het zwembad moet lopen.

Het is een idee inderdaad, toch ben ik bang dat als ze aan het spelen zijn of als de drijver onder de fontein/waterval komt dat de watersensor alsnog afgaat, het is niet helemaal waterproof zeg maar (al zou een boolean kunnen werken van zwemmen of niet zwemmen). Voordeel van groot bad is dat je via de trap het water in moet en de trap weg is als wij er niet zijn (al kan een kind natuurlijk van alles verzinnen om er toch in te komen).

Mocht er nog iemand iets weten om Ph/Chloor te kunnen meten met een soortgelijke hack hoor ik het graag :)
Geen hack en waarschijnlijk niet jouw bedoeling, maar wanneer BL ook voor Homey beschikbaar is https://www.zwembadenwebshop.nl/blueconnect
quote:
erreen schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:42:
[...]

Geen hack en waarschijnlijk niet jouw bedoeling, maar wanneer BL ook voor Homey beschikbaar is https://www.zwembadenwebshop.nl/blueconnect
Die had ik gezien maar inderdaad niet geheel mijn bedoeling. Vond het A te duur, B range BL is beperkter en C doet het nog geen waterhoogte rapporteren dus moet ik alsnog aan de hack (vandaar kijkend naar ideeen / mogelijkheden om zelf iets te maken)

en onderstaande is een no-go al vraag ik mij af of dat hier ook is :P
quote:
Via het gratis netwerk Sigfox is uw zwemwater tester altijd verbonden. Het belast je eigen WiFi netwerk dan ook niet. De Blue Connect zendt continu data naar de cloud via een speciaal toegewijd netwerk voor verbonden apparaten.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 08-08-2018 14:50 (23%)

• DickvanderPijl
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14-08 21:11
quote:

[afbeelding]
de temperatuurwaarde is niet helemaal juist, aan de oppervlakte is het al gauw een paar graden warmer.
ik gebruik hier de smartwares met losse sensor welke +- 75 cm diep zit, is ongeveer de helft van mijn bad.

ik ben wel benieuwd hoe je de ph en chloor waarde wil gaan meten....

groeten Dick

• wolly_a
  • Niet online
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:46:
[...]

Die had ik gezien maar inderdaad niet geheel mijn bedoeling. Vond het A te duur, B range BL is beperkter en C doet het nog geen waterhoogte rapporteren dus moet ik alsnog aan de hack (vandaar kijkend naar ideeen / mogelijkheden om zelf iets te maken)

en onderstaande is een no-go al vraag ik mij af of dat hier ook is :P

[...]
In hoeverre wil je zelf aan het hacken? Ik zag dat Sparkfun een pH sensor heeft, maar da’s best een duur ding. Daarnaast kwam ik dit nog tegen: https://create.arduino.cc...otification-system-f85d23

Als je het in een Arduino hebt, dan kun je waarschijnlijk alle kanten op, toch? Je moet dan wel zelf aan de slag met draadjes, behuizingen, programmeren, etc., maar je kan het dan ook helemaal naar wens maken.

quote:
DickvanderPijl schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:13:
[...]

de temperatuurwaarde is niet helemaal juist, aan de oppervlakte is het al gauw een paar graden warmer.
ik gebruik hier de smartwares met losse sensor welke +- 75 cm diep zit, is ongeveer de helft van mijn bad.

ik ben wel benieuwd hoe je de ph en chloor waarde wil gaan meten....

groeten Dick
Klopt, vandaar dat de sensor ook nog onder de chloordrijver hangt. Ik wil juist weten wat het iets dieper is dan op de oppervlakte, hierdoor heb ik een beter beeld van wat mij te wachten staat als ik erin ga en weet ik of we moeten verwarmen of niet. Als ik de complete set heb wil ik een oppervlakte en een dieptesensor hebben om daar een gemiddelde van te maken :)
quote:
wolly_a schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:53:
[...]

In hoeverre wil je zelf aan het hacken? Ik zag dat Sparkfun een pH sensor heeft, maar da’s best een duur ding. Daarnaast kwam ik dit nog tegen: https://create.arduino.cc...otification-system-f85d23

Als je het in een Arduino hebt, dan kun je waarschijnlijk alle kanten op, toch? Je moet dan wel zelf aan de slag met draadjes, behuizingen, programmeren, etc., maar je kan het dan ook helemaal naar wens maken.
Dat is ongeveer wat ik zoek inderdaad, had gehoopt dat iemand een net zo simpele hack wist als met fibaro gedaan is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier iets minder van ben maar goed, wil je het goed doen moet je het zelf doen. Vanaf vrijdag vakantie dus dan mooi de tijd om hier eens goed in te duiken.

Ik zou nog een foto maken van het flesje in de chloordrijver, er is alleen weinig te zien omdat ik nogal wat tape om het flesje gedaan heb maar om een idee te geven post ik hem in ieder geval :)

quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:09:
[...]

Ik zou nog een foto maken van het flesje in de chloordrijver, er is alleen weinig te zien omdat ik nogal wat tape om het flesje gedaan heb maar om een idee te geven post ik hem in ieder geval :)

[afbeelding]
Waarom is de tape er rond (en aan het deksel geplakt)?
De tape zal niets aan de waterdichtheid doen toch? De kit houdt het water waarschijnlijk wel uit de fles en het zal hierdoor ook drijven in de chloordrijver? :)

Move along folks, nothing interesting to see here.

quote:
Fire69 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

Waarom is de tape er rond (en aan het deksel geplakt)?
De tape zal niets aan de waterdichtheid doen toch? De kit houdt het water waarschijnlijk wel uit de fles en het zal hierdoor ook drijven in de chloordrijver? :)
Eens, but just 2 be sure en omdat de kabel wat te lang was waardoor ik hem om het flesje deels heen geplakt heb. Daarnaast vond ik het wel handig i.v.m. het bijvullen van chloortabletten dat ik hem in een draai eruit kon halen, blijft vooralsnog nog zitten ook 8)7

• blavlaa
  • Laatst online: 12:16
Sinds nu een maand heb ik ook een Homey en heb al wat zwave overgezet van mijn VeraEdge en flows aan gemaakt.
Deze werken ook tot nu toe allemaal.
Nu heb ik heb onderstaande makkelijke(dat dacht ik althans) flow gemaakt.
De uitdaging nu is dat als ik de flow test hij doet wat hij moet doen inclusief de push notificaties, maar automatisch bij de ingestelde tijd gebeurd er dus helemaal niks.
De push heb ik erbij gedaan ter controle.
Waarschijnlijk doe ik wat vaudt maar ik zie het niet, iemand misschien een idee.

IF Home Mode is on
AND Time between x - y
Specific user is at home
THEN Set screensaver Spectrum
Set Brightness
Send push
ELSE Set screensaver Off
Send push

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-08 21:02
Test hem eens zonder ‘specific user is home’.
Tijdens het testen moet je zelf de variabele in vullen dacht ik.

De flow zou gewoon moeten werken als Home mode wordt ingeschakeld tusssen tijd x en y.
Je zou ook x en y kunnen aanpassen zodat je dus tussen tijd x en y bent. Dan je flow opslaan en Home mode inschakelen. Dan zou de flow geactiveerd moeten worden.

Mocht het toch niet werken kan je de flow ook laten starten door de flow die Home mode inschakelt. Moet je maar even kijken bij ‘flow’ wat er mogelijk is
Je ontvangt dus helemaal geen push notification? Want dat zou betekenen dat de flow Łberhaupt niet getriggerd wordt (dus "Home mode is on" nooit gebeurd). Als er niet voldaan wordt aan een van de condities zou je immers nog steeds de push notification van de "else" moeten krijgen.

• blavlaa
@RobertMe Ik ontvang dus wel de push bij "THEN & ELSE" dus de flow werkt, daarom had ik ze er bij gedaan om te kijken tot waar de flow loopt.

@Jovink538 "Specific user home" ook aleens weg gehaald zelfde effect.
Home mode is al ingeschakeld. Ik wil dat de led ring aangaat als het een bepaald tijdsbestek is in de nacht. Dus op het tijdstip dat hij aan zou moeten gaan is Home mode al aan.
Ook als ik de tijd aanpas door is "NOT" aan te vinken, dan test hij goed en doet het maar zodra ik de flow automatisch laat lopen doet hij dus niet.

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-08 21:02
Dan moet je
If time is 1.00
And home mode is on
And a Specific usere is home
gebruiken.
Want if is een trigger, als de waarde van home mode veranderd wordt de flow gestart.

• Gadgetruud
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 12:41
https://tweakers.net/ext/f/yPEYKLrLdMpWSKTmgp5hd5kq/thumb.jpg

Vind dit echt super vet geworden. Dashboard om me huis te bedienen in de gang bij me voordeur nu kan ik nog snel even checken of ik een paraplu nodig heb voor dat ik weg ga. Is toch niet zo gek om op je zelf te gaan wonen haha #trots #zelfmade #homey #homeydash

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-08 11:24

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ziet er top uit, mooi geknutseld!

Behuizing zelf gemaakt? Zit er nou een netwerk en 2 USB aansluitingen op de zijkant?

Welke tablet heb je gebruikt?
quote:
Gadgetruud schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:05:
[afbeelding]

Vind dit echt super vet geworden. Dashboard om me huis te bedienen in de gang bij me voordeur nu kan ik nog snel even checken of ik een paraplu nodig heb voor dat ik weg ga. Is toch niet zo gek om op je zelf te gaan wonen haha #trots #zelfmade #homey #homeydash

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• Gadgetruud
quote:
bebopper schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:11:
Ziet er top uit, mooi geknutseld!

Behuizing zelf gemaakt? Zit er nou een netwerk en 2 USB aansluitingen op de zijkant?

Welke tablet heb je gebruikt?

[...]
Dankje wel. Ik heb hier een raspberry pi 3 gebruikt met een 7 inch touchscreen. de behuizing heb ik zelf geprint met mijn 3d printer.

• Webgnome
quote:
Gadgetruud schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:13:
[...]

Dankje wel. Ik heb hier een raspberry pi 3 gebruikt met een 7 inch touchscreen. de behuizing heb ik zelf geprint met me 3d printer.
offtopic:
MIJN

Ziet er goed uit. Toch maar eens mijn oude tablet uit de mottenballen halen om te kijken of ik daar iets mee kan.

Webgnome wijzigde deze reactie 09-08-2018 14:23 (16%)

• blavlaa
quote:
Jovink538 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:35:
Dan moet je
If time is 1.00
And home mode is on
And a Specific usere is home
gebruiken.
Want if is een trigger, als de waarde van home mode veranderd wordt de flow gestart.
Dan werkt hij idd bedankt.
Maar niet zo als ik graag zou willen en moet ik dus een tweede flow gaan maken om hem 's morgens weer uit te zetten.
Wat me nou niet duidelijk is.
Waarom heet die trigger/when dan "Home Mode - Mode is on". Er is namelijk een aparte voor "Mode is changed".
Dat zou toch veronderstellen dat als Home mode geactiveerd is, dat die trigger ook geactiveerd is en dat de flow dan nog eventueel naar een ingestelde "AND" zou moeten kijken om dan vervolgens de "THEN" zou moeten uitvoeren als aan alle voorwaarden voldaan zijn uiteraard.

• Joolee
quote:
blavlaa schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Dan werkt hij idd bedankt.
Maar niet zo als ik graag zou willen en moet ik dus een tweede flow gaan maken om hem 's morgens weer uit te zetten.
Wat me nou niet duidelijk is.
Waarom heet die trigger/when dan "Home Mode - Mode is on". Er is namelijk een aparte voor "Mode is changed".
Dat zou toch veronderstellen dat als Home mode geactiveerd is, dat die trigger ook geactiveerd is en dat de flow dan nog eventueel naar een ingestelde "AND" zou moeten kijken om dan vervolgens de "THEN" zou moeten uitvoeren als aan alle voorwaarden voldaan zijn uiteraard.
Een flow wordt niet 'continue' uitgevoerd. Een betere naam voor die trigger zou waarschijnlijk zijn when 'Home Mode turns on'.

Daarom heet de eerste kolom ook 'when' en niet 'if'

Joolee wijzigde deze reactie 10-08-2018 18:02 (3%)

• willieku
  • Laatst online: 15-08 19:35
Stilte voor de storm hier??

V2.0
quote:
Grapjas! .13 is nog steeds niet vrijgegeven in het NDA/DP kanaal ondanks de blog van juli dat het klaar was dus laat staan 2.0 8)7

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-08 16:12
Wat jij zegt hebben ze ook niet beloofd.

"our internal alpha testers group"

Dat is niet het NDA/DP kanaal, maar nog een stage ervoor lijkt mij voor de Homey's op kantoor.
quote:
2be schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:49:
Wat jij zegt hebben ze ook niet beloofd.

"our internal alpha testers group"

Dat is niet het NDA/DP kanaal, maar nog een stage ervoor lijkt mij voor de Homey's op kantoor.
Alpha = DP/NDA altijd al geweest zie quote hieronder om je op te geven of de quote eronder van het formulier zelf waar volgens mij alpha staat :)

Note:
DP liep meestal vrijwel gelijk met de builds intern, dus NDA zal niet veel anders zijn en daar is het aardig stil geworden O-)

Maar hoor graag @WeeJeWel / @Moszkowicz vertellen dat .13 al naar NDA/DP oftewel alpha is (met bewijs) :)
quote:
Alpha Tester Program
The purpose of this program is to give developers a chance to adjust their Apps to the latest firmware, before the firmware is released. It is important to be aware of the fact that the updates you will be receiving are very experimental, receive very limited QA testing and can possibly brick your Homey. Therefore it is not recommended to use the AATP updates on a Homey that you are heavily dependent on. It is always possible to unsubscribe from this channel and revert back to the Experimental channel.
https://go.athom.com/aatp-apply
quote:
Athom Alpha Tester Program
This form can be used to request an Athom Alpha Tester Program invitation. The purpose of this program is to give developers a chance to adjust their Apps to the latest firmware, before the firmware is released. It is important to be aware of the fact that the updates you will be receiving are very experimental, receive very limited QA testing and can possibly brick your Homey. Therefore it is not recommended to use the AATP updates on a Homey that you are heavily dependent on. It is always possible to unsubscribe from this channel and revert back to the Experimental channel.
Please note that filing this form does not guarantee AATP access. The AATP channel has limited capacity and all applications are reviewed on a weekly basis. Developers with many App Store approved apps receive priority. We do not reply to rejected invitation requests, but sometimes reconsider earlier rejections when more spots open up.

To join this channel you have to fill out this form and check the experimental box in settings -> update. To unsubscribe you have to send an email to support@athom.com. If you have any other questions regarding this channel you can reach us via support@athom.com.

In some cases, it is possible to buy a refurbished AATA-locked homey at a discount. Please note that this option only applies to developers with apps that meet a certain installation count. For inquires, please email support@athom.com.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 15-08-2018 11:22 (47%)

quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

Alpha = DP/NDA altijd al geweest zie quote hieronder :) Maar hoor graag @WeeJeWel / @Moszkowicz vertellen dat .13 al naar NDA/DP oftewel alpha is :)

[...]
Grappig dat je wel van alpha naar experimental kunt zonder factory reset maar niet van experimental naar stable zonder reset (al dan niet dat je van experimental moet wachten tot een nieuwere stable en dan op stable blijft).

En is alpha niet heel erg extreem met de "voor developers om apps aan te passen". Dat geldt dan toch eerder voor iets als experimental (wat dan weer "verneukt" is doordat in het begin altijd werd aangeraden om bij problemen maar naar experimental te gaan omdat de bugs daar waren opgelost. Waardoor er nu nog steeds (te) veel gebruikers op experimental zitten). Daarnaast is het niet echt geweldig dat ze hiermee impliciet developers "dwingen" om de NDA te tekenen. IMO zou je als app developer gewoon vanaf een RC in moeten kunnen stappen om dan je app te updaten. Waar het advies van Athom dus lijkt te zijn dat je de NDA moet tekenen om toegang tot alpha firmwares te krijgen en een extra Homey moet hebben om die alpha op te draaien.
quote:
RobertMe schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:15:
[...]

Grappig dat je wel van alpha naar experimental kunt zonder factory reset maar niet van experimental naar stable zonder reset (al dan niet dat je van experimental moet wachten tot een nieuwere stable en dan op stable blijft).

En is alpha niet heel erg extreem met de "voor developers om apps aan te passen". Dat geldt dan toch eerder voor iets als experimental (wat dan weer "verneukt" is doordat in het begin altijd werd aangeraden om bij problemen maar naar experimental te gaan omdat de bugs daar waren opgelost. Waardoor er nu nog steeds (te) veel gebruikers op experimental zitten). Daarnaast is het niet echt geweldig dat ze hiermee impliciet developers "dwingen" om de NDA te tekenen. IMO zou je als app developer gewoon vanaf een RC in moeten kunnen stappen om dan je app te updaten. Waar het advies van Athom dus lijkt te zijn dat je de NDA moet tekenen om toegang tot alpha firmwares te krijgen en een extra Homey moet hebben om die alpha op te draaien.
Je kunt ook niet switchen eerlijk gezegd, ze misbruiken het vinkje voor een alpha release i.p.v. beta/experimental release. In theorie loop je iets voor op experimental en pak je vervolgens de experimental releases weer op. Wat ze achter de schermen doen is je alleen van alpha terug op beta/experimental zetten. (heb het zelf meegemaakt toen ik geen NDA wilde tekenen en het DP kanaal opgeheven werd en ik terug kwam op experimenteel ondanks dat ik een release voor liep op experimenteel :) )

Experimental is aangeraden door Athom net als ze nu dagelijks een kaku update naar beta uitrollen en gebruikers aansporen om de beta te gebruiken, makkelijk om dan te zeggen het is experimenteel / beta en je hebt er zelf voor gekozen terwijl zoals je inderdaad al aangeeft het vaak geen keuze is wil je iets werkbaars hebben 8)7

Bij vorige releases is al gebleken dat de meeste bugs niet eens gevonden worden door alpha / experimenteel omdat die niet alles testen en niet voor Athom werken maar vooral kijken of hun eigen zaken werken. (en er vooral zitten om als eerste de nieuwe functionaliteiten te hebben) De 1.5.6/1.5.8 release is hierin het beste voorbeeld waardoor bugs naar stabiel kwamen die te groot waren om voor iedereen de update uit te rollen.

NDA is er alleen gekomen nadat ik dat screenshot van de mobiele app openbaar gooide door de fout van Athom om de app te releasen (wat ze dus niet wilden releasen) maar omdat nergens benoemd was dat het alleen voor DP was (aangezien gewoon via de playstore kwam en DP al maanden geen nieuwe release anders dan de rest van alle beta gebruikers had gekregen) had ik ook gepost dat er een updat was.
Het was meer een middel om het tij te keren en te zorgen dat er geen informatie meer zou lekken. Zonder getekend NDA krijg je geen toegang tot ATTP. Aangezien ik toen ook mod was wilde ik deze niet tekenen net als de andere moderators omdat we anders niets meer konden posten, na veel gedoe zag Athom dat ook in maar daardoor krijgen moderators ook geen informatie anders dan de rest van de community. Zat je in ATTP , was je moderator en wilde je geen NDA tekenen ging je uit ATTP. Maar zoals DP ook al niet veel meerwaarde had krijgt ATTP ook weinig meer informatie dan de rest van de community.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 15-08-2018 11:34 (12%)

• PeetersJan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-08 13:19
quote:
Gadgetruud schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:05:
[afbeelding]

Ah, ben al maanden op zoek naar een mooie behuizing om een tablet tegen de muur te installeren, zonder succes. "Out of the box-thinking" was er nog niet bij; 3D printen: het ei van Colombus! (of word ik oud ;) )

Is het mogelijk om de 3D tekening die je laten printen hebt te delen?

PeetersJan wijzigde deze reactie 15-08-2018 12:01 (16%)

• hnijveen
quote:
lubbertkramer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Je kunt ook niet .............
.......
ATTP ook weinig meer informatie dan de rest van de community.
Kan me vaak vinden in je observaties @lubbertkramer . Ook hierin. Wat me elke keer weer verbaast is het onvermogen van Athom (of is het keuze), om haar klanten mee te nemen in haar traject/pad. Het gevolg is dat de Homey community niet meer actief is / bestaat. Jammer.

• Tweaqer
quote:
De laatste Sonos app versie op Github is v2 voor nodig zelfs dacht ik
quote:
Tweaqer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Waarschijnlijk omdat de hele Music functie op de schop is gegooid? Maar wel raar dat ze ogenschijnlijk al zo vroeg deze app klaar hebben (en de oude versie niet meer onderhouden?)

• Tweaqer
Ik had dat op Slack gelezen (bij het teruglezen van een paar weken geen Slack lezen :+ ) maar net toch even gekeken bij de alpha versie en daar staat compatibility": ">=1.5.12" dus waarschijnlijk foutje op Slack.
quote:
Tweaqer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Let op dat SDK2 niet gelijk is aan Homey 2.0....
Volgens Github niet (de master app die als stabiel in de app st ore staat ) -> https://github.com/athombv/com.sonos
quote:
"version": "3.0.1",
"compatibility": ">=1.5.0",
"sdk": 2,
de alpa is
quote:
{
"id": "com.sonos",
"version": "4.0.2",
"compatibility": ">=1.5.12",
"sdk": 2,
quote:
hnijveen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:14:
[...]

Kan me vaak vinden in je observaties @lubbertkramer . Ook hierin. Wat me elke keer weer verbaast is het onvermogen van Athom (of is het keuze), om haar klanten mee te nemen in haar traject/pad. Het gevolg is dat de Homey community niet meer actief is / bestaat. Jammer.
Pappen en nathouden zeggen ze dan

lubbertkramer wijzigde deze reactie 15-08-2018 23:19 (51%)

• Gadgetruud
quote:
PeetersJan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Ah, ben al maanden op zoek naar een mooie behuizing om een tablet tegen de muur te installeren, zonder succes. "Out of the box-thinking" was er nog niet bij; 3D printen: het ei van Colombus! (of word ik oud ;) )

Is het mogelijk om de 3D tekening die je laten printen hebt te delen?
hier kun je hem vinden. https://www.thingiverse.com/thing:3052186 het is wel een behuizing voor een raspberry pi 3. Ik heb zelf een 3D printer dus heb hem zelf gemaakt ;) overigens kun je in deze behuizing ook de Google voice kit kwijt zodat je Google assistent kan in bouwen.

Gadgetruud wijzigde deze reactie 16-08-2018 13:54 (17%)

• Sjalabert
  • Nu online
quote:
Gadgetruud schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:45:
[...]

hier kun je hem vinden. het is wel een behuizing voor een raspberry pi 3

https://www.thingiverse.com/thing:3052186
Ruud, welk scherm heb je erin getoverd?

• Gadgetruud

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:49

j1nx

Geek - Enjoying life

quote:
Gadgetruud schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:45:
[...]

hier kun je hem vinden. https://www.thingiverse.com/thing:3052186 het is wel een behuizing voor een raspberry pi 3. Ik heb zelf een 3D printer dus heb hem zelf gemaakt ;) overigens kun je in deze behuizing ook de Google voice kit kwijt zodat je Google assistent kan in bouwen.
quote:
Leuk gedaan zo, wel wat "dik" zo aan de muur :/

Deze had ik al eerder gevonden en gepost;
https://www.acmesystems.it/CM3-PANEL

Maar nu ik het zo bekijk, zit ook daar geen case omheen. Hij is wel een stuk dunner lijkt het. Volgens mij zijn beide meer voor inbouw. Is voor mijn project voor op de slaapkamer denk nog niet eens zo een probleem.

Bedankt voor het delen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Tweaqer
Nadeel vind ik altijd dat er geen proximity sensor in zit en het scherm altijd licht geeft, of hebben jullie daar iets moois op gevonden? :)
De Nefit Easy heeft dat wel mooi voor elkaar vind ik trouwens

Tweaqer wijzigde deze reactie 16-08-2018 15:27 (18%)

• Sjalabert
  • Nu online
quote:
j1nx schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

[...]

Leuk gedaan zo, wel wat "dik" zo aan de muur :/

Deze had ik al eerder gevonden en gepost;
https://www.acmesystems.it/CM3-PANEL

Maar nu ik het zo bekijk, zit ook daar geen case omheen. Hij is wel een stuk dunner lijkt het. Volgens mij zijn beide meer voor inbouw. Is voor mijn project voor op de slaapkamer denk nog niet eens zo een probleem.

Bedankt voor het delen.
Ik zag bij het bekijken van het scherm meerdere cases (https://www.kiwi-electron...n-display-behuizing-zwart)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Tweaqer schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:26:
Nadeel vind ik altijd dat er geen proximity sensor in zit en het scherm altijd licht geeft, of hebben jullie daar iets moois op gevonden? :)
De Nefit Easy heeft dat wel mooi voor elkaar vind ik trouwens
Ik gebruik de app Fully Kiosk Browser & App Lockdown die ik zo ingesteld heb dat het scherm enkel aan gaat bij door de front camera gedetecteerde beweging.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Is het mogelijk om de duur dat de LED ring draait, makkelijk aan te passen? Normaal duurt, bij een opdracht als bijv een bepaalde waarde is gehaald van een meter, maar een seconde of 3.
Kan je die ook bijv 10 seconden laten draaien?

Ik las wel dat als je zelf kunt programmeren (wat ik niet kan) dat je een duration kan vouwen in je app. Die kant wil ik dus niet op..ik zoek een nadere optie. Normaal heb ik trouwens de LED ring uit. Hij mag dus alleen bij het bereiken vaneen waarde ong 10sec ronddraaien en daarna weer uit gaan.

• Geurt-kun
  • Laatst online: 13:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@Tallguy
Ik zit met een vergelijkbare vraag.
Ik wil dat de ring blijft draaien zo lang de voordeur of de schuurdeur open staat. Met een screensaver lukt het wel, maar ging hij vervolgens niet meer uit.
In stand-by moet de ring uitblijven.

2k op west bij Pv Output

• Joolee
Je kunt een 'screensaver' instellen en met vertraging van 10 seconden (of wanneer de deur weer dicht gaat) de screensaver weer uitzetten.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

screensaver werkt toch alleen voor het default gedrag van de ring? Je kan er toch geen flow/card mee instellen? @Joolee

• Joolee
quote:
Tallguy schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:40:
screensaver werkt toch alleen voor het default gedrag van de ring? Je kan er toch geen flow/card mee instellen? @Joolee
Het is inderdaad het default gedrag van de ring maar je kunt hem wel veranderen in een flow. Eťn van de kaarten voor de '...then' kolom van 'LED Ring' is 'Set screensaver'.

• Geurt-kun
  • Laatst online: 13:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

quote:
Joolee schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:31:
Je kunt een 'screensaver' instellen en met vertraging van 10 seconden (of wanneer de deur weer dicht gaat) de screensaver weer uitzetten.
Voor mij was dit de oplossing.
Ik heb er wel twee flows per deur voor nodig, is het mogelijk om dit in ťťn flow te maken?
Voor mij is Better Logic hogere wiskunde :?

2k op west bij Pv Output

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True