Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39
Beste Tweakers,

weet iemand hier of de Nieuwe Homey Pro ook werkt met de Plugwise Plugs ?
Indien dat niet werkt, zijn er dan betaalbare alternatieven voor de Plug ?
( aangezien er dan 22 vervangen moeten worden )

Een ieder alvast bedankt voor de moeite.

[ Voor 0% gewijzigd door uray op 24-10-2022 20:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

uray schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:23:
Beste Tweakers,

weet iemand hier of de Nieuwe Homey Pro ook werkt met de Plugwise Plugs ?
Indien dat niet werkt, zijn er dan betaalbare alternatieven voor de Plug ?
( aangezien er dan 22 vervangen moeten worden )
Een ieder alvast bedankt voor de moeite.
Yep, met: https://homey.app/nl-nl/a.../Plugwise-Zigbee-Support/

Oh, de nieuwe Pro… dat weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 24-10-2022 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:44
Lijkt mij wel. Anders had het wel op de pagina gestaan dat de nieuwe Homey Pro nog niet geschikt is.
En in de changelog op de pagina staat

2.0.0
7 sep. 2020
First release for SDKv3

Dus de app lijkt mij al geschikt voor SDK3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik gebruik nu de afwezigheid status van Homey om dingen te schakelen in huis.
Voor de verwarming heb ik nu de Heatlink van Homewizard.
Dit werkt best goed en kan de temperatuur hiermee verlagen/verhogen.
Echter begint de Heatlink kuren te krijgen.

Nu wil ik dus overstappen naar een andere (slimme) thermostaat.

Qua gebruiksgemak kom ik bij Tado uit.
Alleen als ik het zo zie heb ik niet de juiste flow commando’s om de aanwezig/afwezig status door te geven aan de Tado.
Het zou mooi zijn dat ik dit zonder het abonnement van Tado toch kan bedienen met de Homey.

Nu zag ik volgens mij wel een Homey Community app voor Tado.
Werkt dit wel naar behoren met deze functies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:27
De community app heeft meer functionaliteiten dan de officiele app. Zie ook https://community.homey.a...-geofence-verw-capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
sjoerdvd schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:31:
De community app heeft meer functionaliteiten dan de officiele app. Zie ook https://community.homey.a...-geofence-verw-capaciteit
Heb gisteren de Tado opgehangen en vanavond even gekeken naar de Community app.
Maar heb niet echt zin om alles vrij te geven om deze app te installeren.

Ik kan volgens mij met de standaard app van Tado ook Dan functies aan maken en de thermostaat naar bij voorbeeld 15 graden zetten als ik weg ben.
Niet de mooiste manier, maar werkt hetzelfde als Afwezig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:27
Crxtreem schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:38:
[...]
Ik kan volgens mij met de standaard app van Tado ook Dan functies aan maken en de thermostaat naar bij voorbeeld 15 graden zetten als ik weg ben.
Werkt inderdaad ook als je dat zo gebruikt.

Ikzelf gebruik ook de 'standaard' app omdat ik een aan/uit systeem heb icm stadsverwarming. Maar veel mensen laten bijvoorbeeld op basis 'verwarmingscapaciteit' flows starten. Dat kan niet met de officiële app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:46
Ik wil het toch nog een keer vragen aan wat andere Homey + Android gebruikers hier: heeft bij jullie de Homey App op Android ook regelmatig last van traagheid? Niet reageren bij wisselen tussen tab bladen, device klikken en log-press, starten van favorite flows, diconnects ("Retry") etc, etc.?

Ik heb het nogmaals weer omschreven:
https://community.homey.a...ey-app-unresponsive/71736

Een support case leverde niks op, dus ik vraag me af of dit slechts bij een enkeling gebeurt, of vaker voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 11:00
iisworks schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:20:
Niet reageren bij wisselen tussen tab bladen, device klikken en log-press, starten van favorite flows, diconnects ("Retry") etc, etc.?
Dit komt wel eens voor ja. Zeg een paar keer per maand. ik ga er mee om door de app opnieuw te starten. Als dit niet helpt, dan de Homey zelf ~1x per maand.

Mocht er betere suggesties zijn dan hoor ik dat ook graag.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:54
Codeaction schreef op zondag 6 november 2022 @ 06:04:
[...]

Dit komt wel eens voor ja. Zeg een paar keer per maand. ik ga er mee om door de app opnieuw te starten. Als dit niet helpt, dan de Homey zelf ~1x per maand.

Mocht er betere suggesties zijn dan hoor ik dat ook graag.
Ik heb zelf ingesteld dat de Homey 1x per week automatisch reboot. Daarvoor ook altijd ellende van een niet reagerende Homey.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik heb het dan over problemen meerdere keren per dag!

Het probleem zit hem echt in de Android app, want de web UI werkt wel normaal. En na geforceerd stoppen van de app is het wel weer even vlot. Het is ook geen load issue (load average is netjes <1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:34
Ik wil 'm toch nog een keer vragen aan wat andere Homey + Android gebruikers hier: heeft bij jullie de Homey App op Android ook regelmatig last van traagheid? Niet reageren bij wisselen tussen tab bladen, device klikken en log-press, starten van favorite flows, diconnects ("Retry") etc, etc.?

Ik heb het nogmaals weer omschreven:
https://community.homey.a...ey-app-unresponsive/71736

Een support case leverde niks op, dus ik vraag me af of dit slechts bij een enkeling gebeurt, of vaker voorkomt?
Hier dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:08

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik wil het toch nog een keer vragen aan wat andere Homey + Android gebruikers hier: heeft bij jullie de Homey App op Android ook regelmatig last van traagheid?
Ik had hier last van toen ik IPV6 had aanstaan op mijn router
DON PAPA in "Homey - Alles in huis verbonden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
DON PAPA schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:33:
[...]
Ik had hier last van toen ik IPV6 had aanstaan op mijn router
DON PAPA in "Homey - Alles in huis verbonden"
Had je het probleem ook meermaals per dag als de app iets langer gebruikt werd?

En je bedoelt daarmee ook ipv6 intern (dhcpv6), waarbij Homey zelf een IP6 adres krijgt? Dhcpv6 intern heb ik al uit staan, hoewel dat bij mij geloof ik niet veel uitmaakte. Bovendien treedt het issue ook op als ik met de app via data verbind ipv wifi (via cloud, niet local).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Laatst online: 31-03 21:38
Dat gaat leuk worden als voor homey (en diverse andere zaken) IPv6 uit moet. Bij Matter en vooral Thread, de beoogde nieuwe standaarden voor thuis-automatisering is IPv6 een vereiste. IPv6 is onderdeel van die standaard.

Om kort te gaan: Als je met IPv6 aan en homey een netwerk issue hebt, dan is dat ongetwijfeld omdat de rest van IPv6 niet netjes is ingericht. Dat hoeft niet zomaar naar buiten te kunnen maar als je in huis op je wifi IPv6 aan hebt staan dan moet dat ook volgens de standaard werken.

Een detail van de IPv6 en IPv4 standaarden samen is dat altijd eerst IPv6 gebruikt gaat worden en als die niet werkt, dan wordt overgestapt op IPv4. Als er dan op time-outs moet worden gewacht, dan duurt dat even. Als het allemaal netjes is ingericht, dan is het veel sneller, ook als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Inderdaad niet het idee dat ipv6 het issue is. Maar wifi van de Homey is helaas nogal brak. Zo heb ik een hele tijd nog meer problemen gehad toen Homey in het standaard wifi mesh netwerk zat (40Mhz wide 2.4GHz kanaal lek de boosdoener). De boel was extreem traag in de app, en ping tijden van vele 100-en ms. Nu Homey alleen op ander wifi AP is gezet zijn pingtijden beter met rond 10ms, maar na verloop van tijd wordt de app dus nog steeds traag (steeds te reproduceren na 1-2m rondklikken). :(

Het zal met de nieuwe Homey 2023 allemaal vast opgelost zijn (is besteld), maar het blijft tot die tijd irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Goedenavond allemaal,

Welke videodeurbel kunnen jullie aanraden die gemakkelijk met Homey werkt. Graag niet eentje waar je nog maandelijks voor moet betalen.

Hetzelfde voor camera's, die hoeven niet Wifi te zijn mag ook bedraad.

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 07:22

Audione0

Strijdt der titanen

Martinus010 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:38:
Goedenavond allemaal,

Welke videodeurbel kunnen jullie aanraden die gemakkelijk met Homey werkt. Graag niet eentje waar je nog maandelijks voor moet betalen.

Bedankt
Eufy is wel leuk, en hoef je niet maandelijkse voor te betalen.

[ Voor 74% gewijzigd door Audione0 op 08-11-2022 22:53 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

iisworks schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:57:

Het zal met de nieuwe Homey 2023 allemaal vast opgelost zijn (is besteld), maar het blijft tot die tijd irritant!
Ik heb hem ook al in het begin besteld, toen was de verwachte levering in december.
Als ik er nu ga kijken staat er januari. Of zou dat voor de nieuwe leveringen zijn?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

KSR schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:52:
[...]

Ik heb hem ook al in het begin besteld, toen was de verwachte levering in december.
Als ik er nu ga kijken staat er januari. Of zou dat voor de nieuwe leveringen zijn?
Waar kun je de status van je bestelling zien dan? Ik heb verder geen linkje gehad nl. Alleen dat Athom een melding geeft als de boel verzonden is..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Audione0 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:56:
[...]

Waar kun je de status van je bestelling zien dan? Ik heb verder geen linkje gehad nl. Alleen dat Athom een melding geeft als de boel verzonden is..
Als je op de website kijkt, en dan bij Pre-order hem nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXXYuWTFXp3ag4BekWlGrLAbKEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JjH7tZ4jbdCtDSd3lOBKFvzQ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:49
Goedenavond allemaal,

Bedankt
Goedenavond allemaal,

Bedankt
Ik heb goede ervaringen met Netatmo. Ik gebruik zowel de slimme deurbel als de camera Presence. Integratie met Homey werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:48
KSR schreef op woensdag 9 november 2022 @ 01:12:
[...]

Als je op de website kijkt, en dan bij Pre-order hem nu.

[Afbeelding]
Dit zag ik inderdaad ook staan, maar het is daarmee nog niet duidelijk of de eerste batch misschien wel al in december de deur uit gaat.
Ik hoop het stiekem wel, dan hebben we wat te doen rond de kerstdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Vraagje omtrent matter dat op de nieuwste Homey is geintroduceerd..

Klopt het dat matter een eigen mesh netwerk aanmaakt en dus niet in hetzelde mesh netwerk als zigbee wordt opgenomen? Dat zou jammer zijn.. Een tweede gedachte die ik hierbij zou hebben; omdat beide protocollen zoveel op elkaar lijken en op dezelfde frequentie werken; zal dit niet op elkaar gaan storen? Zoals zigbee en wifi kunnen doen wanneer niet de juiste kanalen wordt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
powermarcel10 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:56:
Vraagje omtrent matter dat op de nieuwste Homey is geintroduceerd..

Klopt het dat matter een eigen mesh netwerk aanmaakt en dus niet in hetzelde mesh netwerk als zigbee wordt opgenomen? Dat zou jammer zijn.. Een tweede gedachte die ik hierbij zou hebben; omdat beide protocollen zoveel op elkaar lijken en op dezelfde frequentie werken; zal dit niet op elkaar gaan storen? Zoals zigbee en wifi kunnen doen wanneer niet de juiste kanalen wordt gekozen?
Om te beginnen is matter nog niet op de nieuwste homey, maar ze gaat wel komen. Dus we hebben nog geen van allen praktische ervaring. Wel heb ik de specificaties (globaal) doorgenoemen.

Ja, matter gaat een eigen mesh netwerk aanmaken. Dat kan je vergelijken met de mesh netwerken als zigbee en z-wave. Die werken ook niet samen. Het matter mesh is echter veel groter: Matter is onafhankelijk van hardware en kan over heel veel draadloze en bedrade netwerken werken zoals wifi, blue-tooth (diverse varianten) en wat daar in de toekomst nog bij komt. Het voornaamste wat matter doet is adresseren: alle onderdelen een eigen adres geven en zien wie wat waar kan doorsturen. Voor zover ik nu begrijp is die adressering gebaseerd op IPv6.
Bij matter is Thread de standaard aan de hardware kant. Dat is voor zover ik weet de opvolger van zigbee, het zou via de zelfde hardware kunnen werken maar mogelijk niet tegelijk met zigbee, dat is aan de chipset.

Voor zover ik begrijp zou de huidige homey-pro in de toekomst wel matter krijgen maar voor het gebruik van thread zou gekozen moeten worden tussen zigbee OF thread. Of dat voor Thread een extra dongle nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 14:20

JB

Cédric roelt!

Gebruiken meer mensen hier de Popp regenmeter :? Z-Wave is hier beperkt tot;

1x Fibaro Rookmelder
1x Popp Regenmeter
1x Aeotec Range Extender 7

maar het werkt niet optimaal :( De batterijstatus van de Popp lijkt niet te kloppen, kreeg afgelopen vrijdag geen meldingen bij stevige regenbuien. Batterijen vervangen, toen deed ie het weer maar de nieuwe batterijen zijn volgens Popp regenmeter "al" 58% (meteen bij het plaatsen).

Hoe stralen die antennes van Z-Wave (bijvoorbeeld die extender), weet iemand dat?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:41:
Gebruiken meer mensen hier de Popp regenmeter :? Z-Wave is hier beperkt tot;

1x Fibaro Rookmelder
1x Popp Regenmeter
1x Aeotec Range Extender 7

maar het werkt niet optimaal :( De batterijstatus van de Popp lijkt niet te kloppen, kreeg afgelopen vrijdag geen meldingen bij stevige regenbuien. Batterijen vervangen, toen deed ie het weer maar de nieuwe batterijen zijn volgens Popp regenmeter "al" 58% (meteen bij het plaatsen).

Hoe stralen die antennes van Z-Wave (bijvoorbeeld die extender), weet iemand dat?
In het algemeen is een regenbui een aardige afscherming voor een draadloze verbinding. Het scheelt een beetje welke frequentie gebruikt wordt maar door mist, sneeuw en regen verstoort het in ieder geval.

Dat batterijen percentages niet op 100% beginnen is heel normaal. Het bepalen van de capaciteit van een batterij en accu is van veel factoren afhankelijk. Het is niet het meten van een vloeistof niveau of het bepalen van het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

beerse schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:47:
[...]

In het algemeen is een regenbui een aardige afscherming voor een draadloze verbinding. Het scheelt een beetje welke frequentie gebruikt wordt maar door mist, sneeuw en regen verstoort het in ieder geval.

Dat batterijen percentages niet op 100% beginnen is heel normaal. Het bepalen van de capaciteit van een batterij en accu is van veel factoren afhankelijk. Het is niet het meten van een vloeistof niveau of het bepalen van het gewicht.
Oke goed om te weten. Ik googel dus met bereik. De Popp staat op platte dak, op 14 meter van de Homey. Op zo'n 5 meter ligt een Fibaro rookmelder in de bijkeuken (onder hetzelfde platte dak). Aan de andere kant van de muur zit de Aeotec Extender 7 in het stopcontact. De E7 krijg ik soepel aangemeld, verder kan ik niets zien via Homey. De Fibaro praat ook keurig (al dan niet via de E7) met de Homey, want de temperatuur wordt keurig gemeld.

Kan ik op een of andere manier dekking/bereik meten om uit te sluiten of die Popp zijn weg kan vinden?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:56:
[...]

Oke goed om te weten. Ik googel dus met bereik. De Popp staat op platte dak, op 14 meter van de Homey. Op zo'n 5 meter ligt een Fibaro rookmelder in de bijkeuken (onder hetzelfde platte dak). Aan de andere kant van de muur zit de Aeotec Extender 7 in het stopcontact. De E7 krijg ik soepel aangemeld, verder kan ik niets zien via Homey. De Fibaro praat ook keurig (al dan niet via de E7) met de Homey, want de temperatuur wordt keurig gemeld.

Kan ik op een of andere manier dekking/bereik meten om uit te sluiten of die Popp zijn weg kan vinden?
Je kunt met de webapplicatie Athom Developer zien hoe de routering van je Z-Wave verloopt. Zo kun je zien via welke routers (in principe alle niet batterijgevoede Z-Waveapparaten je signaal uiteindelijk bij de batterijgevoede apparaten komt. In principe zijn deze laatst end-devices. Het beste kun je je extender halverwege je Homey en de batterijgevoede devices plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hassebassie schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:44:
[...]

Je kunt met de webapplicatie Athom Developer zien hoe de routering van je Z-Wave verloopt. Zo kun je zien via welke routers (in principe alle niet batterijgevoede Z-Waveapparaten je signaal uiteindelijk bij de batterijgevoede apparaten komt. In principe zijn deze laatst end-devices. Het beste kun je je extender halverwege je Homey en de batterijgevoede devices plaatsen.
Die had ik inderdaad gevonden inmiddels. De route lijkt logisch gevolgd te worden en heeft inmiddels ook al een hele tijd goed gewerkt (zo'n 6 maanden), maar zit nu (wellicht koudere dagen?) weer beetje met false/positive gevoel.

Weet jij of het nog iets uitmaakt mbt de Extender 7 welke kant de antenne beste straalt? Heb 'm nu "op de kop" in stopcontact gezet als test.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWG51049YfnE19fayosIvXuKZHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBJnm3s9XRA82Ko4jyfwDUV6.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:51:
[...]

Die had ik inderdaad gevonden inmiddels. De route lijkt logisch gevolgd te worden en heeft inmiddels ook al een hele tijd goed gewerkt (zo'n 6 maanden), maar zit nu (wellicht koudere dagen?) weer beetje met false/positive gevoel.

Weet jij of het nog iets uitmaakt mbt de Extender 7 welke kant de antenne beste straalt? Heb 'm nu "op de kop" in stopcontact gezet als test.

[Afbeelding]
Helaas heb ik geen idee welke kant de beste uitstraling geeft. Je kunt overigens altijd de "Heal" functie gebruiken om Z-Wave te dwingen een goede route te kiezen. Misschien maakt dat wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hassebassie schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:15:
[...]

Helaas heb ik geen idee welke kant de beste uitstraling geeft. Je kunt overigens altijd de "Heal" functie gebruiken om Z-Wave te dwingen een goede route te kiezen. Misschien maakt dat wat uit.
Mja het lijkt nu weer eea te doen, maar ik wil soort van zekerheid als eea niet meer communiceert. Lijkt erop dat ik dat kan vergeten. Die Z-Rain deed het afgelopen weekend dus niet meer, maar een batterijmelding oid krijg je niet. Dikke regenbui en dan niks gemeten cq. doorgegeven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
EDIT

[ Voor 98% gewijzigd door powermarcel10 op 22-11-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13:54
Hassebassie schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:44:
[...]

Ik heb hier ook enorme issues met 1 Z-wave apparaat (Fibaro schakelaar). Staat hemelsbreed, in dezelfde kamer zonder muren ertussen op 5 meter van de Homey en werkt vaker niet dan wel.

Iemand nog tips hiervoor?

Inmiddels ingelogd op developer tools en zie een error rate van 48%. Een route heb ik niet want maar 1 Z-Wave device.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 23-11-2022 10:49 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik weet niet of ik de vraag hier zou moeten stellen, maar aangezien ik Fibaro icm Homey heb, hoop ik het wel.

Wij zijn bezig met een verbouwing en gaan allemaal nieuwe lampen kopen. Alleen hebben veel LED lampen tegenwoordig zo'n drie-standen ingebouwde dimfunctie. Kan ik hierop gewoon mijn Fibaro dimmer modules op aansluiten en middels pulsdrukker aan de muur (of via Homey app/Google Assistent) de LED lamp dimmen? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Amiet01 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:44:
Wij zijn bezig met een verbouwing en gaan allemaal nieuwe lampen kopen. Alleen hebben veel LED lampen tegenwoordig zo'n drie-standen ingebouwde dimfunctie. Kan ik hierop gewoon mijn Fibaro dimmer modules op aansluiten en middels pulsdrukker aan de muur (of via Homey app/Google Assistent) de LED lamp dimmen? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Als lampen een ingebouwde dim functie hebben, dan heb je geen externe dimmer nodig. Die externe dimmer kan dan alleen maar gaan storen of het op een andere manier niet doen. Met externe dimmers is het ook nog dat ze op een verkeerde manier dimmen. De dim-techniek moet op de licht techniek aansluiten. Veel led lampen zijn gewoon niet extern te dimmen: Ze zijn aan of uit afhankelijk van het dim-niveau.
Volgende stap is dan die ingebouwde dimmer direct vanaf de homey aansturen. Dat is ff testen op merk en type (en mogelijk protocol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

beerse schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:03:
[...]

Als lampen een ingebouwde dim functie hebben, dan heb je geen externe dimmer nodig. Die externe dimmer kan dan alleen maar gaan storen of het op een andere manier niet doen. Met externe dimmers is het ook nog dat ze op een verkeerde manier dimmen. De dim-techniek moet op de licht techniek aansluiten. Veel led lampen zijn gewoon niet extern te dimmen: Ze zijn aan of uit afhankelijk van het dim-niveau.
Volgende stap is dan die ingebouwde dimmer direct vanaf de homey aansturen. Dat is ff testen op merk en type (en mogelijk protocol).
Het is alleen zo dat de dimfunctie die ingebouwd zit, in stappen omlaag gaat. Dus 1x aan is 100%, uit-aan is 50% en nog een keer uit-aan is 10% (of zoiets). Er zit dus geen ingebouwde ontvanger oid bij veel van dit soort lampen, en ze worden dus geschakeld met een normale schakelaar aan de muur.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Amiet01 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:07:
[...]
Het is alleen zo dat de dimfunctie die ingebouwd zit, in stappen omlaag gaat. Dus 1x aan is 100%, uit-aan is 50% en nog een keer uit-aan is 10% (of zoiets). Er zit dus geen ingebouwde ontvanger oid bij veel van dit soort lampen, en ze worden dus geschakeld met een normale schakelaar aan de muur.
Dan heb je daar je dim functie. Waarschijnlijk heb je voor jou doel de verkeerde dimbare lampen gekocht.

Bij veel webwinkels (en prijsvergelijkers en zo) Kan je bij led-lampen aangeven of ze dimbaar moeten zijn of niet. Dan is er nog de vraag hoe ze dimbaar zijn, en dat zie je niet altijd. In jou geval is ze 'budget' dimbaar: Gewoon door uit en aan te schakelen binnen een bepaalde tijd.
Naar mijn idee de beste is dat de lampen onderdeel zijn van een zigbee/zwave/.... systeem en via die route zijn aan te sturen.
Een tussen oplossing is dat de led-lampen zich laten aansturen door een externe dimmer. Maar daar zijn verschillende technieken voor: Voor gloeilampen, voor tl-lampen (spaarlampen, pl-lampen en zo) en misschiien nog wel een paar systemen. Sommige externe dimmers kunnen daar zelf tussen wisselen. Led lampen kunnen op dergelijke externe dimmers reageren. Dat zou op de verpakking moeten staan. En dat moet dan dus ook nog kloppen met de dimmer die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik snap wel wat je uitlegt Beerse. Alleen hebben veel lampen die we dus mooi vinden dit al ingebouwd. Ik vraag me dan ook af wat er gebeurt als ik een Zwave/Zigbee dimmer hierop loslaat en via pulsdrukker en/of Homey dim...

Master_A

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57
Iemand gezien dat je voor 50 euro 10 jaar backups kunt afkopen (Black friday) ? Mooi dat ze iig van plan zijn nog 10 jaar support te verlenen, maar was is de kans dat het bedrijf over 5 jaar nog bestaat? Hopelijk wel, sinds de advanced flows ben ik best tevreden met mijn homey (ik mis alleen een goede reportingfunctie, insights is het net niet met name omdat je je layout niet kunt vastleggen..)

• Hassebassie
Stefke schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:39:
Iemand gezien dat je voor 50 euro 10 jaar backups kunt afkopen (Black friday) ? Mooi dat ze iig van plan zijn nog 10 jaar support te verlenen, maar was is de kans dat het bedrijf over 5 jaar nog bestaat? Hopelijk wel, sinds de advanced flows ben ik best tevreden met mijn homey (ik mis alleen een goede reportingfunctie, insights is het net niet met name omdat je je layout niet kunt vastleggen..)
Jazeker, lijkt me een goede investering. Zeker met deze inflatiecijfers :)

• KrazyJay
  • Laatst online: 12:25

KrazyJay

Stefke schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:39:
Linkje? Kan het niet vinden..

• Stefke
ik had t in de mail, Blackfriday aanbieding. Ik denk dat je t gewoon in de shop kunt vinden.

edit: ik heb t besteld.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 24-11-2022 17:04 ]

• KrazyJay

KrazyJay

Stefke schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:02:
ik had t in de mail, Blackfriday aanbieding. Ik denk dat je t gewoon in de shop kunt vinden.

edit: ik heb t besteld.
Hmm, heb die mail nooit gehad. Misschien omdat ik in België woon. Dus, als je een linkje hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 24-11-2022 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

En....besteld
Ze zijn wel zeker van hun zaak met die 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 15:47

Ziglar

humulus lupulus

KSR schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 02:19:
En....besteld
Ze zijn wel zeker van hun zaak met die 10 jaar.
denk dat ze gewoon voorzien dat mensen straks zelf backup tools maken die via ssh werken en elke dag backups naar eigen nas systemen schrijven vanaf de nieuwe homey pro(2023) die gebaseerd is op raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Bedankt voor de link. Helaas blijft mijn winkelwagentje leeg en is er dus niets af te rekenen. Ze zullen wel niet van mensen houden die in België wonen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:27
50% Off Advanced Flow → Use code * BF2022AF * at checkout → https://homey.app/advanced-flow/
50% Off a 10-Year subscription to Homey Pro Backups → https://homey.link/backups-BF2022

(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vraag me af of ik zelf nog mijn lopende backup abbo moet opzeggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 25-11-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Stefke schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:19:
Vraag me af of ik zelf nog mijn lopende backup abbo moet opzeggen?
Nee dat lijkt mij niet, als je inlogt dan kun je in je account bij backup zien tot welke datum je backup abonnement loopt, ik ga ervanuit dat de 10 jaar gewoon bij je lopende abonnement is opgeteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nog nooit op die site geweest (behalve dan om 50 euro te betalen)... Ik heb nu 2 actieve abonnementenvolgens de omschrijving. De lopende heb ik net via Google play opgezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Stefke schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:33:
Nog nooit op die site geweest (behalve dan om 50 euro te betalen)... Ik heb nu 2 actieve abonnementenvolgens de omschrijving. De lopende heb ik net via Google play opgezegd
Ow die had je beter door de support van Homey bij elkaar kunnen laten voegen, nu gaat er één abonnement verloren waar je al voor betaald had, of gaat je nieuwe abonnement van BF pas in als je oude abonnement stopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Er stond dat mijn abo liep tot 12 december 22 dus dat kost me dan een halve maand (45ct..) Als dat niet correct afgehandeld wordt neem ik t dan wel op met Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ow oke, ja als het om zo'n kleine periode gaat zou ik ook niet moeilijk doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 22:41
Wat is verstandig? Ik wil overstappen van domoticz naar homey. Ik heb een hele rits aan WiFi, zigbee een enkele 433 MHz en sensor en best wel wat 868 MHz sensoren.. (alarmsysteem beweging en deur sensoren)
Wachten op de 2023 homey pro? Of tweedehands voor een mooi bedrag de vorige pro op de kop tikken?
Klopt het dat de 2023 versie geen 868mhz ondersteunt?
En verder? Wat snellere soc en meer geheugen. Ga ik dat missen op de vorige homey pro?

[ Voor 6% gewijzigd door Blackouts op 25-11-2022 16:28 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:37
jip_86 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:55:
50% Off Advanced Flow → Use code * BF2022AF * at checkout → https://homey.app/advanced-flow/
50% Off a 10-Year subscription to Homey Pro Backups → https://homey.link/backups-BF2022

(bron)
Het lukt mij niet de 50% korting code te gebruiken, ik probeer het bij gitcard, maar krijg een invalid code melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beerse
Blackouts schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:27:
Wat is verstandig? Ik wil overstappen van domoticz naar homey. Ik heb een hele rits aan WiFi, zigbee een enkele 433 MHz en sensor en best wel wat 868 MHz sensoren.. (alarmsysteem beweging en deur sensoren)
Wachten op de 2023 homey pro? Of tweedehands voor een mooi bedrag de vorige pro op de kop tikken?
Klopt het dat de 2023 versie geen 868mhz ondersteunt?
En verder? Wat snellere soc en meer geheugen. Ga ik dat missen op de vorige homey pro?
Uitgaande van https://support.homey.app...xisting-Homey-Pro-models- zou ik nu voor een bolletje gaan. Dan weet je zeker dat de 868MHz er op zit. Neem je nu een oude/kleine dan zal je later eerder voor een nieuwe gaan.

En in de toekomst kan je dan alsnog een 2023-homeyPro er naast kopen. De belofte is dat de oude homeyPro als een sateliet/bridge/mesh achtige constructie dan aan de nieuwe gekoppeld kan worden. Dan zou je via die route ook de 868MHz apparatuur kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:27
deejeebv schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:41:
[...]

Het lukt mij niet de 50% korting code te gebruiken, ik probeer het bij gitcard, maar krijg een invalid code melding.
Raar, bij mij doet die het nog. Heb je BF2022AF gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:37
jip_86 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:21:
[...]

Raar, bij mij doet die het nog. Heb je BF2022AF gedaan?
Is nu wel gelukt, ik had het net samen met het backup abonnement in de winkelwagen, blijkbaar ging dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jammer dat ik die deal gemist heb. Ik moet die Homey ook gaan backuppen. Inmiddels genoeg "kroepoek" configs draaien, die ik niet kwijt wil :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 16:36
Ik heb sinds kort een p1 meter, en had al de Pv panelen op de homey.

Nu zie ik dus:
- netto verbruik (p1 meter)
- opwek (omvormer)

Ik wil ook graag het bruto verbruik zien in m’n homey, liefst als los device. Dus een calculatie van: bruto verbruik = p1 - omvormer.

Iemand een suggestie of dat mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 00:13

fmb

onne schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:29:
Ik heb sinds kort een p1 meter, en had al de Pv panelen op de homey.

Nu zie ik dus:
- netto verbruik (p1 meter)
- opwek (omvormer)

Ik wil ook graag het bruto verbruik zien in m’n homey, liefst als los device. Dus een calculatie van: bruto verbruik = p1 - omvormer.

Iemand een suggestie of dat mogelijk is?
Ik heb in Homey een virtueel apparaat gemaakt en een flow die de waarde berekent.
Dit doe ik voor vermogen rechtstreeks en voor verbruik via variabelen.
Dus ik stel 2 variabelen in, in mijn geval:
* totaal afgenomen of teruggeleverd verbruik (in kWh)
* totaal van de zonnepanelen (kWh)
En elke 15 seconden bereken ik de 3e variabele, het totaal eigen verbruik (kWh). En die gebruik ik om dan meteen de waarde van een virtueel apparaat (in dit geval een energiemeter) in te stellen.

Voor vermogen (Watt) werk ik zonder tussenliggende variabelen. Omdat dit moment opnamen zijn stel ik die rechtstreeks in, dus “eigen verbruik” = “verbruik netaansluiting” + “opgewekte energie zonnepanelen”
(“Verbruik netaansluiting” is positief bij afname energie en negatief bij terugleveren energie)

Vervolgens is het erg afhankelijk van je wensen hoe je dit wilt doen. Wil je alleen het vermogen (in W of kW) Dan gaat dat vaak makkelijk. Wil je het verbruik (meestal in kWh) weten dan moet je ook bepalen over welke periode je dat wilt hebben (per uur, per dag, per jaar) en daar wat berekeningen op los laten.

Voor het werken met virtuele apparaten is dit een handig begin: https://community.homey.a...een-virtuele-sensor/46108
Aanvullend heb ik vaak https://tools.developer.homey.app/tools/devices gebruikt om te bekijken hoe bepaalde waardes van apparaten heten om of uit te lezen of om ze juist in te stellen.

Lukt het je denk je om hiermee zelf wat verder te ontdekken?

[ Voor 23% gewijzigd door fmb op 03-12-2022 09:07 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 16:36
fmb schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:49:
[...]

Ik heb in Homey een virtueel apparaat gemaakt en een flow die de waarde berekent.
Dit doe ik via variabelen.
Dus ik stel 2 variabelen in, in mijn geval:
* huidig afgenomen of teruggeleverd vermogen (in W of kW)
* huidig opgewekt vermogen van de zonnepanelen
En elke 15 seconden bereken ik de 3e variabele, het huidig eigen vermogen. En die gebruik ik om dan meteen de waarde van een virtueel apparaat (in dit geval een energiemeter) in te stellen.

Vervolgens is het erg afhankelijk van je wensen hoe je dit wilt doen. Wil je alleen het vermogen (in W of kW) Dan gaat dat vaak makkelijk. Wil je het verbruik (meestal in kWh) weten dan moet je ook bepalen over welke periode je dat wilt hebben (per uur, per dag, per jaar) en daar wat berekeningen op los laten.

Lukt het je denk je om hiermee zelf wat verder te ontdekken?
Super, bedankt!
Ik ga ermee aan de slag. Gaat me inderdaad om W, dus de “makkelijke” variant 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb

fmb

onne schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:57:
[...]

Super, bedankt!
Ik heb nog een stukje toegevoegd aan mijn 1e reactie. Helpt je nog wat verder op weg.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb

fmb

onne schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:57:
[...]

Super, bedankt!
Ik bedenk me net dat ik voor vermogen (Watt) niet met een tussenvariabele werk. Dat was niet nodig. Voor verbruik (kWh) doe ik dat wel, omdat het handig bleek om dit als soort “backup” ook in een variabele te hebben.
Dit pas ik nog even in mijn 1e reactie aan.

[ Voor 4% gewijzigd door fmb op 03-12-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:12
Ik heb vooruitlopend op de nieuwe Homey pro alvast een Homey bridge gekocht omdat ik die later kan koppelen aan de nieuwe pro.
Ik ben mij dus een beetje aan het verdiepen in alles.
De bridge is inderdaad een beperkt apparaat maar dat wist ik.

Maar nu de vraag, bij ons thuis heb ik allemaal HUE lampen - afstandsbedieningen (HUE) en bewegingssensoren (HUE) via een HUE Bridge (en dat wil ik ook zo houden)
Nu kan ik alle lampen e.d. toevoegen aan Homey maar de bewegingsmelders en eventueel afstandsbedieningen kom ik helemaal nergens tegen in Homey, hoe kan dat?

Laat maar al gevonden, dit werkt alleen met een Homey Pro. :(

[ Voor 9% gewijzigd door RoTeK70 op 04-12-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 19-05 22:14
Ik probeer met een widget een flow aan te sturen. Dit kan door een flow van je favorieten toe te voegen, echter zie ik nergens hoe ik flows kan indelen onder favorieten?

Ik probeer op Android de widget toe te voegen.. Ik krijg dan "you don't have any favorite flows yet". Zal wel simpel zijn maar ik zie het over het hoofd

[ Voor 8% gewijzigd door FireFoz op 05-12-2022 14:07 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
FireFoz schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:07:
Ik probeer met een widget een flow aan te sturen. Dit kan door een flow van je favorieten toe te voegen, echter zie ik nergens hoe ik flows kan indelen onder favorieten?

Ik probeer op Android de widget toe te voegen.. Ik krijg dan "you don't have any favorite flows yet". Zal wel simpel zijn maar ik zie het over het hoofd
In de homey-app, op de 'voorpagina' (Home) staat bij mij bovenaan 'favoriete apparaten' en daar onder 'favoriete flows' met rechts daar van steeds een instellingen-wieltje. Daar kan je jou 'favorieten' binnen de home-app kiezen.

Nu ik het zie: verbeterpuntje voor de app: Binnen de flows (en de apparaten) ook de mogelijkheid om deze aan de favorieten toe te voegen. Die zou je zo bij homey kunnen aanvragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Iemand al een berichtje gehad dat zijn nieuwe Homey onderweg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zijn er meer mensen waar sindskort de push bevestigings notificaties niet meer binnen komen op Android? In mijn geval een Galaxy S21 met Android 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 18:15
powermarcel10 schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:40:
Zijn er meer mensen waar sindskort de push bevestigings notificaties niet meer binnen komen op Android? In mijn geval een Galaxy S21 met Android 13.
Ja daar liep ik ook tegen aan en is een bug: https://community.homey.a...snt-work-anymore/72912/21

Je kan evt Telegram als workaround gebruiken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
renzo4000 schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:47:
[...]

Ja daar liep ik ook tegen aan en is een bug: https://community.homey.a...snt-work-anymore/72912/21

Je kan evt Telegram als workaround gebruiken.
Gaat dit niet over een Push Confirmation?
Zodat je een antwoord moet geven op een vraag van Homey?
Dit gaat volgens mij niet over een notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Thanks! Ik bedoelde ook idd de push confirmation..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
powermarcel10 schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:01:
Als je het niet hebt aangepast dan heb ik er overheen gelezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
powermarcel10 schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:01:
Is als het goed is in de laatste Homey app update opgelost, als ik de changelogs moet geloven.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
rikadoo schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:56:
[...]

Is als het goed is in de laatste Homey app update opgelost, als ik de changelogs moet geloven.
Heb je een bron? In de play store is de laatste update van 30 november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
powermarcel10 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:29:
[...]

Heb je een bron? In de play store is de laatste update van 30 november.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0ky0vNuAGW_KlAGqyNdyZbF3_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keoKERfj0zIz0f4PtWddfEiF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie het al, zie overigens wel dat ik betatester ben voor de app. Maar dan zal deze asap komen...

Ik kan niet zien of het beta of live versie is als er een update komt.

[ Voor 15% gewijzigd door rikadoo op 06-12-2022 13:33 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Aaaaah ik zie het. Heb me aangemeld voor de bèta en de app geüpdatet. Thanks!

Inmiddels gebruik ik echter de app telegram notifications. Werkt super en meer mogelijkheden. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik heb een aantal Fibaro double switch 2 modules.
Kan ik hiervan met homey de schakelaar en uitgang apart schakelen?
Dus als ik de schakelaar bedien zou ik dit wel in een andere flow willen gebruiken, maar de uitgang wil ik niet schakelen.

Ik heb nu mijn oude schakelaars erop aangesloten dus kan volgens mij niet verschillende flows activeren omdat ze geen puls signaal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:54
Sinds de laatste update werkt de locatie instellingen niet meer. Ik moet dus mezelf weer handmatig thuis en afwezig zetten.
Bij mijn vrouw werkt het ook niet, beide Samsung telefoons.

Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 18:15
Ik ben nu ook betatester en nu werken de push confirmaties weer.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
Crxtreem schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:02:
Ik heb een aantal Fibaro double switch 2 modules.
Kan ik hiervan met homey de schakelaar en uitgang apart schakelen?
Dus als ik de schakelaar bedien zou ik dit wel in een andere flow willen gebruiken, maar de uitgang wil ik niet schakelen.

Ik heb nu mijn oude schakelaars erop aangesloten dus kan volgens mij niet verschillende flows activeren omdat ze geen puls signaal geven.
Ik heb deze module ook. Je krijgt in Homey twee aparte schakelaars te zien, die dus apart te bedienen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Henkhuppelschot schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:59:
Sinds de laatste update werkt de locatie instellingen niet meer. Ik moet dus mezelf weer handmatig thuis en afwezig zetten.

Hier ook sinds de app-update van 30 november stuk. Samsung S10. Hoop dat ze dit snel fiksen.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 15:54
Heeft er iemand al iets vernomen over de leveringen van de nieuwe Homey Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
Dr Pro schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:23:
Heeft er iemand al iets vernomen over de leveringen van de nieuwe Homey Pro?
Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

December duurt nog even, en waarom weet ik niet, maar ik ga er zomaar vanuit dat de leveringen in december niet gehaald gaan worden…

1 lichtpuntje.. na 31 december bestellen kost je wellicht 8% meer..

[ Voor 25% gewijzigd door Audione0 op 08-12-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Audione0 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:26:
en waarom weet ik niet, maar ik ga er zomaar vanuit dat de leveringen in december niet gehaald gaan worden…
Het is ook opvallend stil rond Athom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:54
Audione0 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:26:
December duurt nog even, en waarom weet ik niet, maar ik ga er zomaar vanuit dat de leveringen in december niet gehaald gaan worden…

1 lichtpuntje.. na 31 december bestellen kost je wellicht 8% meer..
Hoezo dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
Dat de levering van de nieuwe Homey-Pro niet zo soepel gaat zou zomaar kunnen komen omdat de leveringen van de RaspberryPi hardware ook een uitdaging is. Volgens de presentatie van de nieuwe homey-pro gebruiken ze intern de RaspberryPi compute module.

Als ze geen RPi compute module gebruikt zouden hebben dan zou de ontwikkeling veel langer geduurd hebben en de levering problemen als kleinere zelfstandige afnemer ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Hebben anderen er ook last van dat sinds een paar weken Timeline notifications niet meer direct zichtbaar worden na het starten van een flow (Pixel 5, Android 13, Homey beta 2 dec)? In de webapp werkt het prima.

[ Voor 21% gewijzigd door iisworks op 10-12-2022 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-05 19:04
Er is een update vanuit Athom over de nieuwe Homey Pro. Kleine vertraging helaas:
Of course you want to know when you'll receive your Homey Pro! We hoped to ship the first batch before Christmas, but truthfully, that seems unlikely now. Maybe we can get the first fifty or so in the hands of developers before Christmas, but we've been delayed too much to count on getting the first 'real' batch out there. Now our next target is before Chinese New Year, which is mid-January.
Volledig bericht: https://homey.app/en-us/b...log-homey-pro-early-2023/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
Was te verwachten. Grappig dat nu de Chinezen ook al onze tijd bepalen. Zo te lezen moet het ook lukken om de migratie van een "oude" Homey goed te laten lukken. Zigbee blijft natuurlijk een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 08:33
Henkhuppelschot schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:59:

Zeker, hier ook last van. Ik ben blij te lezen dat het bij jullie ook zo is. Zowel bij mij als mijn vrouw. Ik heb echt alles al geprobeerd, maar het werkt helemaal niet.
Athom maar even op de hoogte stellen dan maar?

Het gevolg is dan ook dat lampen onnodig aan blijven staan. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door DJustin op 10-12-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Hassebassie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:37:
Was te verwachten. Grappig dat nu de Chinezen ook al onze tijd bepalen. Zo te lezen moet het ook lukken om de migratie van een "oude" Homey goed te laten lukken. Zigbee blijft natuurlijk een probleem.
Als ik het document gewoon lees, dan begrijp ik dat er een paar ontwerp details zijn verbeterd. De pasvorm en/of stevigheid van het omhulsel en iets met een stekker die net niet lekker paste.

En voor Zigbee blijf ik voorlopig de huidige HomeyPro gebruiken. Nu nog als master. Mocht ik voor een nieuwe Homey gaan, dan blijft de oude voorlopig als hub, ook om zigbee te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Ik heb z'n Aquara H1 dubbele schakelaar, Zigbee
Wordt prima herkent door Homey bridge maar wat kan ik er verder mee?
Via Flows kan ik de knoppen niet instellen volgens mij?
Wat heb ik er dan aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbisOkIbmZOikQo62e7QdFcnCwI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FjHQ9bVUPNStEckAGdkYjvSa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
RoTeK70 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:42:
Wat heb ik er dan aan?
Zelf heb ik deze aquara niet. Wel heb ik KlikAanKlikUit-deluxe, die gebruik maken van zigbee. Via zigbee is de basis functionaliteit beschikbaar. Maar met de speciale apps van de leverancier (Thrust in het geval van KlikAanKlikUit) kan veel meer.
Daarom: Zie of voor jou aquara ook een aparte app in Homey beschikbaar is. Gebruik in plaats van de naam van de fabrikant eventueel de namen van de holding of van andere sub-merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
RoTeK70 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:42:
Wat heb ik er dan aan?

[Afbeelding]
Waarschijnlijk krijg je bij DAN een kaart te zien die de schakelaar aan of uitschakelt. Bij ALS kun je een sensor o.i.d. die de schakelaar activeert. Zo gebruik ik een bewegingssensor of een lichtsensor het licht aanzetten. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Hassebassie schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:47:
[...]

Waarschijnlijk krijg je bij DAN een kaart te zien die de schakelaar aan of uitschakelt. Bij ALS kun je een sensor o.i.d. die de schakelaar activeert. Zo gebruik ik een bewegingssensor of een lichtsensor het licht aanzetten. Erg handig.
Inderdaad stapje verder maar het werkt nog niet. Moet iets doen met Scene?
Met deurcontact en Motion sensor werkt dit allemaal wel inderdaad.

Ik zou zeggen dat dit goed zou moeten zijn, Maar er gebeurt niks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGZQ2jc0AJJCdh5viWS_vJKsDdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWbgplCEa0gESkWjfpfvHEhV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
RoTeK70 schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:08:
[...]

Inderdaad stapje verder maar het werkt nog niet. Moet iets doen met Scene?
Met deurcontact en Motion sensor werkt dit allemaal wel inderdaad.

Ik zou zeggen dat dit goed zou moeten zijn, Maar er gebeurt niks

[Afbeelding]
Bedoel je een zone? Er moet iets zijn dat je flow activeert: een sensor, of de aanwezigheid in een zone. Zelfs de aanwezigheid van een persoon (via presence) kan een schakelaar activeren.
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.