Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Staat in de FAQ onderaan de website:
Momenteel wordt het migreren van een vorige generatie Homey Pro of Homey (2016 - 2019) nog niet ondersteund. Ook kunnen back-ups die hierop zijn gemaakt niet worden hersteld op de nieuwe Homey Pro. We werken eraan om het upgrade-proces zo soepel mogelijk te maken, maar hebben nog geen definitieve tijdlijn.

Tot die tijd is het misschien wel leuk om een keer met een schone lei te beginnen?
Ik zie het niet persé als een issue denk ik. Zeker omdat veel van mijn 'oude' flows beter kunnen met advanced flows.

[Signature]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zie nu nog niet de meerwaarde om de oude Homey Pro te vervangen voor de nieuwe versie.
Ook met de chiptekorten denk ik dat kerstmis wel erg optimistisch is.
Eerst maar eens afwachten of alles soepel draait en de voorraad op peil is voor mij.

Zie trouwens ook dat de Bridge functie ook nog in beta is, dus om de range verder uit te breiden is het ook nog geen go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Voorlopig blijf ik wel bij mijn huidige Homey, die werkt prima. Ik had gehoopt dat ze eindelijk is met een mooi dashboard waren gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Crxtreem schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:40:
Ik zie nu nog niet de meerwaarde om de oude Homey Pro te vervangen voor de nieuwe versie.
Ook met de chiptekorten denk ik dat kerstmis wel erg optimistisch is.
Eerst maar eens afwachten of alles soepel draait en de voorraad op peil is voor mij.

Zie trouwens ook dat de Bridge functie ook nog in beta is, dus om de range verder uit te breiden is het ook nog geen go.
Ethernet en/of 5 Ghz is voor mij al een goede reden. En de oude Homey Pro had ik op een auto restart cycle van 24 uur staan omdat ie anders altijd vast liep.

Krijg deze week een nieuwe omdat de vorige kapot was en die kan ik vast nog voor een ok prijs verkopen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Schandalig dat ze de keynote presentatie door de strot duwen via de homey app notificaties, zonder opt in of wat. Ook bagger dat veel dingen van de pro nooit gewerkt hebben en blijkbaar ook gewoon nooit gefixt gaan worden.

De reclame voor InfraRood staat nog steeds online, gewerkt heeft het nooit. Athom apps voor bv weer zijn al jaren niet geupdate.

Nee, laat ze de basis nou eens eerst goed krijgen en dan pas het volgende shiny ding presenteren. De homey zal ik in ieder geval niemand aanraden, je hebt nog steeds het gepruts met half ondersteunde connecties die voor de leek niet te doen zijn en aan relaties met fabrikanten wordt niet gewerkt.

Als ze bij Athom zeggen 'er is nog geen migratiepad en geen tijdlijn' dan betekent dat 'het komt nooit'. Als ze ergens betrouwbaar in zijn dan is het focus op waar mensen niet om vragen.
Dashboards waren ook al meer dan 2 jaar geleden vaagjes aangekondigd. Vervolgens nooit meer een woord.

Ik zou eigenlijk zeggen: het is een ondeugdelijk product. Na 3 maanden prutsen doet nog steeds veel van wat geadverteerd werd het niet. Iedereen zou een claim in moeten dienen en de fatsoensnormen er bij die gasten een keer in slaan - want ze hebben het duidelijk niet van huis uit meegekregen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 12-10-2022 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Anoniem: 27535 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:49:
Ook bagger dat veel dingen van de pro nooit gewerkt hebben en blijkbaar ook gewoon nooit gefixt gaan worden.
Op dezelfde manier beginnen ze nu ook weer bij de nieuw Homey

* Matter is gepland als een update in het tweede kwartaal van 2023.
* Thread is gepland als een update in het derde kwartaal van 2023.
* Momenteel wordt het migreren van een vorige generatie Homey Pro of Homey (2016 - 2019) nog niet
ondersteund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:49:
Schandalig dat ze de keynote presentatie door de strot duwen via de homey app notificaties, zonder opt in of wat. Ook bagger dat veel dingen van de pro nooit gewerkt hebben en blijkbaar ook gewoon nooit gefixt gaan worden.

De reclame voor InfraRood staat nog steeds online, gewerkt heeft het nooit. Athom apps voor bv weer zijn al jaren niet geupdate.

Nee, laat ze de basis nou eens eerst goed krijgen en dan pas het volgende shiny ding presenteren. De homey zal ik in ieder geval niemand aanraden, je hebt nog steeds het gepruts met half ondersteunde connecties die voor de leek niet te doen zijn en aan relaties met fabrikanten wordt niet gewerkt.

Als ze bij Athom zeggen 'er is nog geen migratiepad en geen tijdlijn' dan betekent dat 'het komt nooit'. Als ze ergens betrouwbaar in zijn dan is het focus op waar mensen niet om vragen.
Dashboards waren ook al meer dan 2 jaar geleden vaagjes aangekondigd. Vervolgens nooit meer een woord.

Ik zou eigenlijk zeggen: het is een ondeugdelijk product. Na 3 maanden prutsen doet nog steeds veel van wat geadverteerd werd het niet. Iedereen zou een claim in moeten dienen en de fatsoensnormen er bij die gasten een keer in slaan - want ze hebben het duidelijk niet van huis uit meegekregen.
Ik heb er nu een jaar een staan en kwam van een HomeWizard. Had het veel eerder moeten doen.

Kan het beter? Vast wel. Maar dan moet je zelf alles uitzoeken en daar heb ik dan geen zin in. Hone Assistant schijnt geweldig te zijn, maar dan moet ik zelf hardware gaan uitzoeken en helemaal uitvogelen hoe ik die software installeer en configureer.

Dat de nieuwe versie geen luidspreker heeft is voor mij misschien reden om te annuleren. Gebruik hem nu als deurbel geluid voor mijn Nest deurbel. Die standaard geluiden zijn crap en hoor ik nooit.

Geluid afspelen op een Nest hub is dan geen optie want die begint zelf ook al te blaten. Hmm.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 13-10-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:11

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb hem wel besteld. Ben al een tijdje aan het overwegen om te upgraden naar een pro (heb nu de standaard bol zeg maar) om wat ruimer in het geheugen te zitten. Tweedehands wordt er al een tijdje flink wat voor gevraagd dus had ik nog geen stap gemaakt. De advanced flows heb ik daarom ook nog niet. Met de komst van de nieuwe pro worden (voor mij) toch wel veel dingen meteen beter en is het geheel weer wat meer future proof.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:25

s3n

Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:55:
[...]

Ik heb er nu een jaar een staan en kwam van een HomeWizard. Had het veel eerder moeten doen.

Kan het beter? Vast wel. Maar dan moet je zelf alles uitzoeken en daar heb ik dan geen zin in. Hone Assistant schijnt geweldig te zijn, maar dan moet ik zelf hardware gaan uitzoeken en helemaal uitvogelen hoe ik die software installeer en configureer.

Dat de nieuwr versie geen luidspreker heeft is voor mij misschien reden om te annuleren. Gebruik hem nu als deurbel geluid voor mijn Nest deurbel. Die standaard geluiden zijn crap en hoor ik nooit.

Geluid afspelen op een Nest hub is dan geen optie want die begint zelf ook al te blaten. Hmm.
Ik zit er hetzelfde in. Wil gewoon iets wat simpel werkt zonder onderhoud, en dat doet ie voor mij prima.

Het niet praten is wel minder. Ik gebruik dat om regen aan te kondigen, en belangrijker: mijn vrouw vragen om de was uit de wasmachine te halen 🙂. Ofwel, geen behoefte aan een upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 11:28

JB

Cédric roelt!

Voel me toch wel beetje genaaid ergens. Homey Pro halverwege dit jaar in gebruik genomen.

Ik weet dat ik laat instap maar heb ook enorm lang moeten wachten tot de huidige Homey Pro weer leverbaar was voor 399 euro en nu komt er al een nieuw model…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:08:
Voel me toch wel beetje genaaid ergens. Homey Pro halverwege dit jaar in gebruik genomen.

Ik weet dat ik laat instap maar heb ook enorm lang moeten wachten tot de huidige Homey Pro weer leverbaar was voor 399 euro en nu komt er al een nieuw model…
Voorlopig zal die slecht leverbaar zijn en blijven dus als je echt wil overstappen probeer dan het vorige model te verkopen. Verzacht de pijn iets.

Ik ken het gevoel wel. Bij telefoons kennen we de cycle inmiddels wel maar andere producten zijn vaak onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 14-05 21:07

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb mijn oude pro weer aan de praat gekregen gelukkig en wil de bridge naast de oude homey pro gebruiken als dit kan?
Is dit mogelijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 12-10-2022 22:54 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 12:53

Ik heb hem nog gekocht begin juni dit jaar had de Homey van 2016. Ik had meer geheugen nodig en wilde Prometheus gebruiken. Het werkt nog goed. Is het ook bekend of de huidige ook Matter en Thread ondersteuning krijgen of is dat fysiek gewoon niet mogelijk.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Daniel. schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:17:
[...]

Is het ook bekend of de huidige ook Matter en Thread ondersteuning krijgen of is dat fysiek gewoon niet mogelijk.
DON PAPA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

* Matter is gepland als een update in het tweede kwartaal van 2023.
* Thread is gepland als een update in het derde kwartaal van 2023.
* Momenteel wordt het migreren van een vorige generatie Homey Pro of Homey (2016 - 2019) nog niet
ondersteund.
Klein stukje terug

[ Voor 4% gewijzigd door KSR op 13-10-2022 00:26 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
KSR schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:25:
[...]

[...]

Klein stukje terug
Het is verwarrend dat de Homey weer Homey Pro heet want nu zijn er 3 Homey Pros. Maar dit zou dus ook moeten gaan werken op de 2019 Homey Pro die al sneller was dan de Homey Pro die voorheen Homey heette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Snap ook niet dat ze het niet gewoon Homey Ultra noemen dan, of Homey Pro met een getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het valt mensen niet heel erg op dat ze de 'oude' witte variant gewoon niet meer tonen. Mijn indruk is dan dat dat product gewoon eol is vanaf vandaag. Dus officieel hebben ze nu nog 1 bridge en 1 pro. Uiteindelijk zullen de oude homey's uitgefaseerd worden lijkt mij. Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen met support. Ze moeten nu namelijk een tijdje op twee platformen gaan testen. Op het RPI platform en dit platform. Hopelijk gaat dat goed :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Webgnome schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:49:
Het valt mensen niet heel erg op dat ze de 'oude' witte variant gewoon niet meer tonen. Mijn indruk is dan dat dat product gewoon eol is vanaf vandaag. Dus officieel hebben ze nu nog 1 bridge en 1 pro. Uiteindelijk zullen de oude homey's uitgefaseerd worden lijkt mij. Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen met support. Ze moeten nu namelijk een tijdje op twee platformen gaan testen. Op het RPI platform en dit platform. Hopelijk gaat dat goed :+
Hier zit mijn crux. Alle apps moeten ook opnieuw worden gebouwd door de makers?

Dan kun je de klok erop gelijk zetten dat de huidige Homey binnen no-time “vergeten” wordt. Zit je dan met je nog geen half jaar oude Pro… :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:11
Ga de nieuwe wel kopen, hopelijk goed beschikbaar de komende tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JB waar lees je dat alle apps opnieuw gemaakt moeten worden? Dat lees ik nergens terug. Volgens mij draaide het OS van de huidige Homey's op NodeJS aangezien een RPI daar geen problemen mee heeft zie ik niet dat daar een probleem in zit. Ik hoop dat ze, door de nieuwe chipset, wel een goede tussenlaag gaan bouwen zodat ontwikkelaars er niet al te veel last van hebben.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:11
Webgnome schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:12:
@JB waar lees je dat alle apps opnieuw gemaakt moeten worden? Dat lees ik nergens terug. Volgens mij draaide het OS van de huidige Homey's op NodeJS aangezien een RPI daar geen problemen mee heeft zie ik niet dat daar een probleem in zit. Ik hoop dat ze, door de nieuwe chipset, wel een goede tussenlaag gaan bouwen zodat ontwikkelaars er niet al te veel last van hebben.
Dit staat bij de FAQ

De meeste apps zijn beschikbaar voor Homey Pro (Early 2023). Apps die nog niet zijn bijgewerkt naar Apps SDK v3 zullen niet werken totdat de developer zijn app heeft bijgewerkt. Alle developers worden hiervan op de hoogte gebracht.

Omdat apps die nog niet beschikbaar zijn een duidelijke waarschuwing geven in de Homey App Store, raden wij aan om dit eerst te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah thanks, zie net dat ik ook een mailtje heb gehad. Ik heb geen apps meer maar ben nog wel 'developer'. Als ik het zo 123 zie lijkt het mij niet heel veel werk om zaken om te zetten maar dat laat ik liever over aan de actieve developers ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:43

JoeBlack2k

I Love Hilary

Genaaid? Je koopt een product dat 6,5 jaar oud is daarnaast amper te krijgen.. alle signalen waren daar en dan toch kopen. Ja doe je zelf. Ik denk dat de huidige Homey over een half jaar niet meer ondersteund wordt en stof gaat happen

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JoeBlack2k schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

Genaaid? Je koopt een product dat 6,5 jaar oud is daarnaast amper te krijgen.. alle signalen waren daar en dan toch kopen. Ja doe je zelf. Ik denk dat de huidige Homey over een half jaar niet meer ondersteund wordt en stof gaat happen
:') Er waren geen signalen. Behalve "we denken dat" "maar weten niet wanneer" "kan goed nog" icm chiptekorten. Verder lekker makkelijk om 6,5 jaar oud te gaan noemen terwijl er een 2019 model verkocht wordt/werd tot voor kort.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 13-10-2022 08:51 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Euhm, tot een paar weken terug had ik niet het idee dat er een nieuwe homey van dit kaliber aan zat te komen. Het lijkt mij ook niet fair om dit te stellen als de huidige vorige pro gewoon nog te koop was via de site. Genaaid zou ik het ook niet willen noemen immers een bedrijf kan altijd op elk moment een nieuw product introduceren. Zolang ze nog support bieden voor de oude homey pro's verwacht ik daar niet veel problemen mee. Het is aan de developers vervolgens om daar wat mee te doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
daarnaast amper te krijgen.. alle signalen waren daar en dan toch kopen.
Er is wel vaker een periode geweest dat de Homey nergens op voorraad was, dus die redenering snap ik niet echt...
[...]
Ik denk dat de huidige Homey over een half jaar niet meer ondersteund wordt en stof gaat happen
Nou ik denk voor 99,9% dat je het helemaal mis hebt :Y

[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 13-10-2022 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
[...]

Wat ook actief verkocht werd en toen overal nog op voorraad was en er geen idee was dat dit er aan zat te komen. Ook laten ze de gebruikers Advanced flow kopen wat er nu 'gratis' bij gaat zitten. Lijkt mij niet meer dan gek dat mensen zich *&(&*($# voelen. Die van mij is nu 4 maand oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:05:
[...]

Nou ik weet voor 99,9% dat je het helemaal mis hebt :Y
Care to elaborate? Wat weet jij wat wij niet weten? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Webgnome schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:16:
[...]
Care to elaborate? Wat weet jij wat wij niet weten? ;)
Dat is gewoon mijn voorgevoel, net als dat @JoeBlack2k denkt dat de ondersteuning over 6 maanden stopt voor de huidige Homey. Het lijkt mij namelijk heel stug dat je een product wat je zo kort geleden nog werd verkocht geen ondersteuning meer gaat geven over 6 maanden. Maar we zullen tegen die tijd wel zien wie het goed had ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

Ja joh, ga lekker de klant de schuld geven van bedrijven die zodra ze iets nieuws hebben alles laten vallen ook al is het net aangeschaft. "Alle signalen" wellicht voor de die hards - maar dit product pretendeert juist smarthome toegankelijk te maken voor de leek.

Gelukkig is de wetgever het ook niet met jou eens.
nieuws: Tweede Kamer stemt voor wet die updates bij software en apparaten ver...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waar staat precies dat de oude homey pro EOL zal zijn? Dat heb ik nog nergens gelezen of gehoord behalve 'gevoelens' etc zoals @DON PAPA

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Nee ik denk juist niet dat het EOL zal zijn voor de oude Homey, dat denkt @JoeBlack2k ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 13-10-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webgnome schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:37:
Waar staat precies dat de oude homey pro EOL zal zijn? Dat heb ik nog nergens gelezen of gehoord behalve 'gevoelens' etc zoals @DON PAPA
Het feit dat veel apps, ook van Athom zelf, al jaren niet meer geupdate zijn, nog maar half werken, en toch in de most popular lijst staan zegt al veel.

Die gasten zijn alleen bezig met wat ze nu mooi en interessant vinden. Dashboards wordt al jaren gevraagd, niets. Infrarood signalen leren kan niet - heel artikel online over infrarood, maar niets werkt.

Ze hebben hun track record niet mee. Waarschijnlijk 'vergeten' ze ook gewoon EOL van iets te communiceren. Gewoon niet meer over hebben en door naar wat er nu weer glimt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-10-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:25:
[...]

Ja joh, ga lekker de klant de schuld geven van bedrijven die zodra ze iets nieuws hebben alles laten vallen ook al is het net aangeschaft. "Alle signalen" wellicht voor de die hards - maar dit product pretendeert juist smarthome toegankelijk te maken voor de leek.

Gelukkig is de wetgever het ook niet met jou eens.
nieuws: Tweede Kamer stemt voor wet die updates bij software en apparaten ver...
Hoe zou je dan als bedrijf een nieuw product moeten lanceren? Iets van 6,5 jaar oud is gewoon passé of het nou een iPhone is of een Sonos speaker dan weet je dat de upgrade dichterbij is dan de levenspan

En die updates zullen vast komen “security updates”

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

DON PAPA schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:42:
Nee ik denk juist niet dat het EOL zal zijn voor de oude Homey, dat denkt @JoeBlack2k ;)
Op de website zijn alle afbeeldingen van de oude Homey verdwenen

Apps hebben sdk3 nodig dit draait nog wel op de oude Homey maar ik kan mij goed voorstellen dan sdk4 dat niet meer gaat doen.

Tuurlijk blijft het wel werken hoe het nu is.. dat zou raar zijn als dat niet zo is maar denk dat als er nieuwe features komen deze niet voor de oude Homey zullen zijn

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Als je er dan een gaat droppen zou je eerder de originele Homey er uit kunnen gooien. Single core vs dual en nu zelfs quad core ga je op den duur toch wel merken in performance.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe, bijvoorbeeld de Api keys waren destijds de beperking om maar te stoppen met ontwikkeling van de webbased flow editor. Daar zou je nu neem ik aan dashboards mee kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb mijn vervangende Homey Pro ontvangen maar helaas werkt backup terugzetten niet echt...

Edit: te voorbarig, het duurde heel lang maar langzaam komt alles weer online.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 13-10-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JoeBlack2k schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:19:
[...]

Hoe zou je dan als bedrijf een nieuw product moeten lanceren? Iets van 6,5 jaar oud is gewoon passé of het nou een iPhone is of een Sonos speaker dan weet je dat de upgrade dichterbij is dan de levenspan

En die updates zullen vast komen “security updates”
Simpel, als je het 6 jaar geleden hebt ontwikkeld, maar VANDAAG nog als nieuw verkoopt, dan moet je nog een paar jaar ontwikkelingen doen.

Dus ook de apps onderhouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-10-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
JoeBlack2k schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:21:
[...]
Apps hebben sdk3 nodig dit draait nog wel op de oude Homey maar ik kan mij goed voorstellen dan sdk4 dat niet meer gaat doen.
Ik wilde dat punt ook net noemen. Laten werken maar totaal niet ondersteunen is ook een optie.
SDK v4 droppen en dat niet ondersteunen op de Homey Pro 2019(Laten we die voortaan Homey 2 noemen, dan is het voor iedereen ook duidelijk.)

Homey 1 2016
Homey 2 2019
Homey 3 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb nu twee Homey's in mijn account, wil de oude kapotte verwijderen, maar dat gaat niet? Telkens als ik die kies, switcht ie toch weer naar de nieuwe. Verwijderen kan alleen via de app ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Phusebox schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:25:
Ik heb nu twee Homey's in mijn account, wil de oude kapotte verwijderen, maar dat gaat niet? Telkens als ik die kies, switcht ie toch weer naar de nieuwe. Verwijderen kan alleen via de app ook?
Ik had een keer zoeits, had 3 homeys waarvan 2 dezelfde waren. En aan 1 van de 2 was advanced flow gekoppeld. Echt mega brak werkte dat. Maar met support ben ik er uit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Daniel. schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Ik had een keer zoeits, had 3 homeys waarvan 2 dezelfde waren. En aan 1 van de 2 was advanced flow gekoppeld. Echt mega brak werkte dat. Maar met support ben ik er uit gekomen.
Heb ze beide een andere naam gegeven, maar goed ik kan die oude dus niet meer kiezen. Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

Heb ze beide een andere naam gegeven, maar goed ik kan die oude dus niet meer kiezen. Handig.
stuur een mail naar support...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Simpel, als je het 6 jaar geleden hebt ontwikkeld, maar VANDAAG nog als nieuw verkoopt, dan moet je nog een paar jaar ontwikkelingen doen.

Dus ook de apps onderhouden.
Ik ben het deels met je eens. Ze zeggen ook dat er nog steeds updates komen ook al zijn het security updates. Je koopt natuurlijk een product in de winkel “as is” en niet met het idee dat het nog positief veranderd met functies etc.

De Homey die je een half jaar geleden kon kopen zal gewoon nog werken en inderdaad moeten de Athom apps nog werken op de oude voor een x periode maar mogen ze best de apps forken voor het nieuwe model en daar de feature set van vergroten. Terwijl de legacy apps gewoon werken en thats it.

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Webgnome schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

stuur een mail naar support...
Support weet het blijkbaar ook niet, ik krijg stappen voorgeschoteld die ik niet heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

FYI:

Tiny FAQ

Q: Will I be able to migrate from my current Homey Pro (2016 — 2019) to the new Homey Pro (Early 2023)?
A: This was planned to become available after launch. But reading the comments, maybe we should prioritise that :sweat_smile:

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoeBlack2k schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:45:
FYI:

Tiny FAQ

Q: Will I be able to migrate from my current Homey Pro (2016 — 2019) to the new Homey Pro (Early 2023)?
A: This was planned to become available after launch. But reading the comments, maybe we should prioritise that :sweat_smile:
heb je een linkje naar de hele faq? ;)

offtopic:
* Webgnome is lui

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 13-10-2022 14:49 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Webgnome schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

heb je een linkje naar de hele faq? ;)

offtopic:
* Webgnome is lui
https://homey.app/nl-nl/homey-pro/#faq

Maar daar zie ik dat niet in staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 13-10-2022 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
Op het forum kan ik die "Tiny FAQ" wel vinden! https://community.homey.a...pro-ask-me-anything/70378

[ Voor 7% gewijzigd door mfpieters op 13-10-2022 14:59 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 11:36
Soms... vergeten onze lieve gebruikers wel eens dat we tot op de dag van vandaag nog updates shippen naar de allereerste Homey uit de eerste Kickstarter batch (2015).

Just sayin' <3

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 23:12
Zelf heb ik... Zolang bij mijn Homey (early 2019) geen functionaliteit ontnomen wordt, ik tevreden ben. Bij mij functioneerd alles zoals ik hem heb gekocht en zelfs verbeterd door Advanced Flow. Het bedrag wat ik toen dr tijd heb neergelegd voor de Homey en ik het waard vond, is niet ineens minder geworden omdat er een nieuwe versie is aangekondigd. Onder voorbehoud dat ik alle functionaliteit behoud natuurlijk. Alles werkt bij mij al goed zonder matter etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
In het event hadden ze ook over een Apple ding waar ze niet over mochten praten.

Bedoelen ze dan Homekit integratie?

Het zou eigenlijk ook wel mooi zijn als ze een touchscreen uitbrengen wat plug&play is met de homey.
Dat het ook door de WAF keuring komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ik heb toch wat struggles met de nieuwe Homey. Ik dacht verwijder de app eens en installeer die opnieuw maar de afwezigheidsdetectie werkt niet meer. Maar erger nog, kan niet meer synchroniseren naar Google. Account al gereconnect maar blijft zeggen dat ik eerst mijn account moet linken.

Durf het niet te unlinken helemaal want dan ben ik zometeen alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:05:
Hmm ik heb toch wat struggles met de nieuwe Homey. Ik dacht verwijder de app eens en installeer die opnieuw maar de afwezigheidsdetectie werkt niet meer. Maar erger nog, kan niet meer synchroniseren naar Google. Account al gereconnect maar blijft zeggen dat ik eerst mijn account moet linken.

Durf het niet te unlinken helemaal want dan ben ik zometeen alles kwijt.
Support ff contacten?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik blijf bezig met support... :|

Begin wel een beetje te twijfelen of ik mijn preorder niet ga annuleren... het werkte allemaal prima, tot ie stuk ging en nu al de hele avond bezig om het weer werkend te krijgen.

Uit wanhoop maar unlinken geprobeerd van het Homey account in Google Home, maar ook dat werkt niet.

Zigbee wil ook nog niet echt op gang komen...

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 13-10-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
Mijn Homey (early 2019) draait alweer enkele jaren na daarvoor jaren Domoticz te hebben gebruikt.
Twijfel of ik nu een nieuwe zal gaan aanschaffen de usb-c naar Lan is super al heb ik nooit een wifi probleem (Miktorik router en AP).
Wat ook mooie addon zal zijn als ze dan toch dmv usb-s naar lan adapter gebruiken dat er en usb-c naar P1 kabel komt.
Want dan verhuist de (nieuwe) homey naar de meterkast (vanwege de Lan aansluiting toch wel).

Wel zal ik de speaker in de huidige Homey missen heb geen sonos ofzo om dingen te laten melden, ook de led ring gebruik ik voor meldingen, heb wel een google home om dingen aan te sturen door spraak maar je kan er geen meldingen heen sturen.

Daarnaast zou het mooi zijn als er meer apparaten ondersteund gaan worden vooral gezien dat er meer warmtepompen gebruikt gaan worden zou het mooi zijn als deze erbij gaan komen van de vooral bekende merken als Daikin, Nibe, Panasonic, Mitsubishi, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door SpikeHome op 14-10-2022 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SpikeHome als ik het zo lees geef je je zelf al antwoord. Niet doen. Er zijn net iets teveel 'ja maar' situaties in je verhaal

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:27
SpikeHome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:55:
Wel zal ik de speaker in de huidige Homey missen heb geen sonos ofzo om dingen te laten melden, ook de led ring gebruik ik voor meldingen, heb wel een google home om dingen aan te sturen door spraak maar je kan er geen meldingen heen sturen.
Die Google Home heeft geen speaker aan boord?
Geen idee meer wat een Home, mini, nest of wat dan ook ook al weer is 🙂
Zit er wel een speaker in misschien werkt dit https://homey.app/nl-nl/app/com.google.tts/Google-TTS/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
mike123 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:05:
[...]

Die Google Home heeft geen speaker aan boord?
Geen idee meer wat een Home, mini, nest of wat dan ook ook al weer is 🙂
Zit er wel een speaker in misschien werkt dit https://homey.app/nl-nl/app/com.google.tts/Google-TTS/
Natuurlijk zit er een speaker in maar je kan niet vanuit een flow zaken melden.
zal die app eens proberen inderdaad tnx

[ Voor 4% gewijzigd door SpikeHome op 14-10-2022 08:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike123
SpikeHome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:06:
[...]

Natuurlijk zit er een speaker in maar je kan niet vanuit een flow zaken melden.
zal die app eens proberen inderdaad tnx
Mijn Google Home vertelt mij netjes welke container aan straat moet. En welke planten water moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
mike123 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:08:
[...]

Mijn Google Home vertelt mij netjes welke container aan straat moet. En welke planten water moeten hebben.
Tnx dat werkt, kan de Google Home ervoor gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:20
Zojuist ook een pre-order geplaatst voor de Homey pro. Eerste plan was te gaan instappen in homeassistance, maar wil toch iets meer een plug and play oplossing ivm tijdsgebrek.
Als ik hierbij bijvoorbeeld een Sonos move aanschaf, kan ik dan via homey lampen etc. gewoon bedienen met stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

jichem schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:49:
Als ik hierbij bijvoorbeeld een Sonos move aanschaf, kan ik dan via homey lampen etc. gewoon bedienen met stem?
Ja dat kan, maar dat kan ook met alleen een Sonos Move (Google Assistent) en de juiste smart lampen.

Maar het mooie van een Homey is dat je met de juiste flows helemaal niks meer hoeft te doen, en het licht gewoon automatisch aangaat op het moment dat jij vindt het nodig is. Bijvoorbeeld als het schemerig wordt dat bepaalde lampen aangaan, en als je tv gaat kijken dat bepaalde lampen vanzelf dimmen en omgekeerd, en zo kan je nog wel ff doorgaan met voorbeelden. Maar daar kom je snel genoeg achter als het Homey virus je te pakken krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:20
DON PAPA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Ja dat kan, maar dat kan ook met alleen een Sonos Move (Google Assistent) en de juiste smart lampen.

Maar het mooie van een Homey is dat je met de juiste flows helemaal niks meer hoeft te doen, en het licht gewoon automatisch aangaat op het moment dat jij vindt het nodig is. Bijvoorbeeld als het schemerig wordt dat bepaalde lampen aangaan, en als je tv gaat kijken dat bepaalde lampen vanzelf dimmen en omgekeerd, en zo kan je nog wel ff doorgaan met voorbeelden. Maar daar kom je snel genoeg achter als het Homey virus je te pakken krijgt ;)
Haha, ja dat is zeker iets waar ik ook mee aan de slag ga. En uiteindelijk ook de screens, verwarming etc integreren. Alleen wil ik wel bepaalde acties met de stem laten uitvoeren, verlichting was in deze slechts een voorbeeld. (die zullen we gewoon fysiek aansturen meestal).
Ik hoop echt dat ze december gaan halen, dan heb ik rond de kerst nog wat leuks te doen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 22:06
SpikeHome schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:18:
[...]

Tnx dat werkt, kan de Google Home ervoor gebruiken!
In plaats van de LED ring zou je bijvoorbeeld een Hue lampje kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Je kan er altijd een pushbericht bij zetten naar je telefoon voor het geval je net in de tuin zit oid en je de spraak niet gehoord hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Het is echt een Homey virus, ook maar een Pre-order geplaatst.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
Hmmm ik zie de Homey (pro) vaak voorbij komen, maar waarom zou ik hem kopen als ik  HomeKit heb en waarschijnlijk binnenkort ook een complete hue voor binnen en buiten🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
wwwmarcel schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:35:
Hmmm ik zie de Homey (pro) vaak voorbij komen, maar waarom zou ik hem kopen als ik  HomeKit heb en waarschijnlijk binnenkort ook een complete hue voor binnen en buiten🤔
Leuk handig filmpje.
https://youtu.be/ejiGqDX0HJw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Ja had ik gezien, maar lichten aanzetten met Homey of hue…toch weinig verschil, misschien het koppelen van verschillende apparaten met andere aansturingen..maar is dat dan 400.- waard.

Blijkbaar heeft het wel meerwaarde, ik heb de introductie van de 1e Homey gevolgd, maar ben er toch vanaf gestapt.toch is het idee niet stil blijven staan, wat mijn nieuwsgierigheid aanzwengelt….waarom Homey, ik ben er nog niet uit….ik heb er wel een zwak voor ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
wwwmarcel schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:11:
Ja had ik gezien, maar lichten aanzetten met Homey of hue…toch weinig verschil, misschien het koppelen van verschillende apparaten met andere aansturingen..maar is dat dan 400.- waard.

Blijkbaar heeft het wel meerwaarde, ik heb de introductie van de 1e Homey gevolgd, maar ben er toch vanaf gestapt.toch is het idee niet stil blijven staan, wat mijn nieuwsgierigheid aanzwengelt….waarom Homey, ik ben er nog niet uit….ik heb er wel een zwak voor ;-(
Je kan er eventueel je Hue verlichting mee aansturen, hoeft niet.
Maar mocht je ook andere slimme apparaten hebben of aanschaffen of een ander merk deur/raam sensoren, die werken met Homey en dan kan je mooi de verlichting van Hue erbij betrekken via Homey.
En als je eenmaal een Homey hebt en het bevalt, verstop je portemonnee maar, dat gaat niet goed. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:58
Hoi iedereen, ik volg het topic al een tijdje. Huis is redelijk al geautomatiseerd, inclusief auto, afzuigkap, tv, rookmelders op 220, alarm systeem en uiteraard verlichting.

Nu nog de verwarming. Wat zou men aandraden voor slimme radiator knoppen (zonder cv)?
Evo home lijkt me ok, maar weet niet de Future proofness. Redelijk verjaard systeem alweer.
Daanaast heb je tado. Maar daar lees ik slechte homey integratie over.
Toch lijkt me tado wel een handig systeem met vele accessoire opties zoals losse sensoren, airco aansturing (ir). Is het mogelijk om het abonnement te omzeilen met geofencing doormiddel van homey locatie bepaling? Of wellicht een ander te aanden merk dat ook zoneverwarming heeft?

B.v.d

[ Voor 0% gewijzigd door Codeaction op 16-10-2022 13:23 . Reden: typo ]

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
Waarom is evohome verjaard?
Denk je dat tado anders/beter werkt?

Ik heb evohome en kan voor mijzelf niet bedenken wat ik mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 01:08
Hi,

Ik ben een aantal lampen in Home assistant aan het onderbrengen, die ik middels de Home assistant app in Homey kan schakelen. Ik had de hoop om ook scenes in Home assistant te kunnen aanroepen, of gegroepeerde lampen als één apparaat in de Homey te kunnen koppelen. Tot nu toe zie ik die mogelijkheden in de Homey app echter niet staan. het lukt om individuele apparaten te koppelen, maar een groep of scene wordt niet gezien.

Is dit niet mogelijk, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 14-05 21:07

Audione0

Strijdt der titanen

Probeer eens voor elk apparaat een aparte flow te maken en daarna een nieuwe flow met daarin elke individuele flow instellen als groep?

Kortom: een beetje hiarchisch werken..

[ Voor 16% gewijzigd door Audione0 op 16-10-2022 19:19 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
akatar schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:55:
Waarom is evohome verjaard?
Denk je dat tado anders/beter werkt?

Ik heb evohome en kan voor mijzelf niet bedenken wat ik mis.
En hoe is de evohome integratie met Homey in jou beleving?

Ik heb het vermoeden dat dit verjaard is, omdat het bedrijf al enige jaren geen nieuwe product ontwikkeling (hardware) lijkt uit te brengen.

Het lijkt me wel verder een goede oplossing. Een die hopelijk meerdere jaren gaat. Tado heeft minder mijn voorkeur, maar lijkt wel activer in de markt te staan.

Ik ben dan geïnteresseerd in beide platform of een amder ter overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
@Codeaction
Ik gebruik deze icm homeseer, en werkt zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:29
Gebruik hier Tado. Maar i.c.m. stadsverwarming, waardoor ik geen 'warmtecapaciteit' in flows gebruik. Alleen aan/uit en temperatuur instellen en boven slimme radiator themorstaten. Dat gaat prima met de huidige Tado app van Homey.

Er is ook een community Tado app die veel meer functies heeft, zie: https://community.homey.a...nce-verw-capaciteit/63742

Daarmee kun je ook de Geofence van Homey koppelen aan Tado zodat je geen abonnement bij Tado hoeft te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Kan ik in advance flow ook meerdere 'als'' triggers onder elkaar zetten of moet ik elke 'als' in een aparte flow doen.

Bijv. wil ik een melding als ik niet thuis ben er er wordt beweging geconstateerd in de huiskamer, overloop, zolder enz.
Dit zijn afzonderlijke bewegingsmelders.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzcvK7sccJ9m3Pa0eONOrnVYlaQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wDTRos0A3DDXTNQj2LJW9XQu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Henkhuppelschot schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:46:
Kan ik in advance flow ook meerdere 'als'' triggers onder elkaar zetten
Ja dat kan gewoon

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Henkhuppelschot ja hoor dat kan. Aan de screenshot kan ik het niet zien. Maar heb je een melding naar je zelf nu met deze flows? En doe je nog wat met de sensor die aan gaat in je bericht? Of stuur je een generiek bericht. Als dat laatste het geval is kun je een 'any' block gebruiken. Daar koppel je aan de linkerkant alle sensoren aan die nu in het screenshot staan. En dan aan de andere kant (de uitgang.) koppel je dan het versturen van je melding aan. Dat maakt het iets duidelijker denk ik.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gewoonbert93
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
@Henkhuppelschot
Dat kan. Als ik het zo zie dan gaan alle lijnen naar verschillende 'Er is niemand thuis" kaartjes. Deze zou je dan allemaal naar 1 'Er is niemand thuis' kaartje kunnen trekken.

Of je kunt gebruik maken van 'deze zone werd actief". Hierbij kun je elke ruimte, verdieping of de gehele woning selecteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIuwOKRKHuiv8juggqIS6_BF2_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IGQVHJohR9k9maGXQSHhsAXk.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Nu online
@gewoonbert93 @Webgnome Zo kan ik het ook instellen, alleen zie ik dan niet hoe of waar iemand is.
Als een bewegingsmelder nu actief wordt, dan gaat er een pushmelding uit met de locatie van de melder, dan kan niet in jullie voorbeelden volgens mij.

Als bijvoorbeeld de bewegingsmelder is de huiskamer actief wordt en er is niemand thuis wordt er een pushmelding verstuurd met 'er is beweging in de huiskamer geconstateerd'.
Idem voor de hal, overloop enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan kun je inderdaad niet met een any werken. Althans.. Kan wel maar dan krijg je aan de andere kant weer een wirwar van checks. Dit werkt denk ik het beste zoals je het nu hebt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-05 20:44
Is het niet mogelijk om een variabele neer te zetten waarin komt te staan 'Woonkamer' of 'Keuken' en dat je die variabele dan weer ophaalt bij het bericht dat je naar je telefoon stuurt?

Dan bespaar je een boel kaartjes met daarin het bericht dat je naar je telefoon stuurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Mundatin op 17-10-2022 14:46 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Codeaction schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:22:
Hoi iedereen, ik volg het topic al een tijdje. Huis is redelijk al geautomatiseerd, inclusief auto, afzuigkap, tv, rookmelders op 220, alarm systeem en uiteraard verlichting.

Nu nog de verwarming. Wat zou men aandraden voor slimme radiator knoppen (zonder cv)?
Evo home lijkt me ok, maar weet niet de Future proofness. Redelijk verjaard systeem alweer.
Daanaast heb je tado. Maar daar lees ik slechte homey integratie over.
Toch lijkt me tado wel een handig systeem met vele accessoire opties zoals losse sensoren, airco aansturing (ir). Is het mogelijk om het abonnement te omzeilen met geofencing doormiddel van homey locatie bepaling? Of wellicht een ander te aanden merk dat ook zoneverwarming heeft?

B.v.d
Tado heeft een officiele plugin en een onofficiele plugin met nog meer functies. als je dus puur naar de app support kijkt heeft Tado bij Homey duidelijk een tandje voor.

ik zelf heb ook Tado het doet wat het moet doen en dat is top. vind het niet echt te verkopen want het is zo simpel (radiator draaien) dat die basis functie door elk merk wel moet werken.

mijn doorslag gevende reden was het design (ik heb wel ook CV) en de api / plugin /apps voor Home Assistant Homey en HomeKit

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
@JoeBlack2k , @sjoerdvd

Dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat ik het ga uitproberen met de starters pack, ooo in combinatie met stadswarmte. Hoe ervaren jullie de betrouwbaarheid tussen de systemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Codeaction schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:00:
@JoeBlack2k , @sjoerdvd

Dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat ik het ga uitproberen met de starters pack, ooo in combinatie met stadswarmte. Hoe ervaren jullie de betrouwbaarheid tussen de systemen?
Nooit problemen gehad met tado. het werkt met een ethernet stickje die met alle devices praat over 865mhz connectie vind het perfect qua stabiliteit

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
@JoeBlack2k , @sjoerdvd

Heb het systeem nu 1,5 jaar en geen problemen gehad tot zover. Heb Homey pro trouwens. Vooral de slimme thermostaatkraan op de radiatoren hebben we veel plezier van i.v.m. thuiswerken. Dit gaat ook op schema op basis van agenda-items die Homey inleest.

Beneden hebben we vloerverwarming op basis van aan/uit. Dit werkt ook goed. Als ik hier een nadeel moet noemen, je hoort wel een klik als die aanschiet. Die klik is bekend en alleen bij een aan/uit systeem, niet bij OpenTherm systemen.

[ Voor 3% gewijzigd door sjoerdvd op 18-10-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sjoerdvd is dat niet gewoon het relais dat zichzelf schakeld?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Webgnome schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:35:
@sjoerdvd is dat niet gewoon het relais dat zichzelf schakeld?
Is inderdaad het relais, kon even niet op het woord komen 8)7 .

We hadden eerst een 'domme' Honeywell aan/uit rounded thermostaat waarbij je het relais schakelen niet hoorde. Valt ons nu meer op dat die tikt, maakt ons verder ook niet zoveel uit. Zou hem zo weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
In hoeverre werkt Homey (pro) met hikvision?
Ik heb nu meerdere camera’s en een deurbel..maar die laatste gaat alleen op mijn telefoon,,de camera’s doen het met af en toe een waarschuwing, ooit zo ingesteld.

Kan ik met Homey ook ingeven dat als de deurbel gaat, er een bel gaat? Of een lamp aangaat?
En met de camera’s bv als ik een detector in de tuin zet dat hij direct een foto bericht?

Of zijn dat meer dingen die bij hikvision liggen?
Het werkt wel, maar gebruiksvriendelijk,, mwaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
wwwmarcel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:57:
In hoeverre werkt Homey (pro) met hikvision?
Ik heb nu meerdere camera’s en een deurbel..maar die laatste gaat alleen op mijn telefoon,,de camera’s doen het met af en toe een waarschuwing, ooit zo ingesteld.

Kan ik met Homey ook ingeven dat als de deurbel gaat, er een bel gaat? Of een lamp aangaat?
En met de camera’s bv als ik een detector in de tuin zet dat hij direct een foto bericht?

Of zijn dat meer dingen die bij hikvision liggen?
Het werkt wel, maar gebruiksvriendelijk,, mwaah
Ik gebruik ze zelf niet maar heb je hier al gekeken?
https://homey.app/en-us/app/com.hikvision/Hikvision/
https://community.homey.app/t/app-hikvision/16642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
@JoeBlack2k , @sjoerdvd

Ik gebruik thermostaatknoppen van Danfoss icm stadswarmte, werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwmarcel
Ik had dit gezien, met de melding not for homey pro ;-(
maar ik dacht misschien heeft iemand het draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
wwwmarcel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Dit geld voor het 2023 model, die nog moet komen.

Voor de rest werkt deze app wel.

Works on
Homey (Early 2016)
Homey (Early 2018)
Homey (Early 2019)
Homey Pro (Early 2019)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
thanks....ook wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
wwwmarcel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Je had het al als antwoord gekregen zag ik.
Maar alle Homey's heetten Pro, behalve de Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Nu online
Afgelopen vrijdag hebben wij 3 rolluiken laten plaatsen met een Somfy io motor, hier hebben we ook een 5 kanaals Somfy io afstandsbediening bij.

Is het zo dat ik de rolluiken niet kan bedienen zonder de somfy Tahoma?
Met de apps die homey aanbied (Somfy RTS & Sunway raambekleding) krijg ik het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:25
Henkhuppelschot schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:37:
Afgelopen vrijdag hebben wij 3 rolluiken laten plaatsen met een Somfy io motor, hier hebben we ook een 5 kanaals Somfy io afstandsbediening bij.

Is het zo dat ik de rolluiken niet kan bedienen zonder de somfy Tahoma?
Met de apps die homey aanbied (Somfy RTS & Sunway raambekleding) krijg ik het niet werkend.
Als je io motoren hebt, dan heb je inderdaad de Tahoma nodig. RTS motoren kan je wel rechtstreeks aansturen vanuit Homey.
Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.