WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik gebruik daarvoor de Heimdall app voor Homey. Daarmee creër je ook een alarm systeem voor thuis die behoorlijk flexibel en naar wens in te richten is.fmb schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:33:
@Clock Ja, voor het openstellen van een alarmsysteem middels een api valt natuurlijk ook wel weer wat te zeggen.
Je hebt een mooie interface gemaakt zo. Goed idee om die sleutel hanger te gebruiken hiervoor. Inspireert mij ook weer. Ik heb er nog 1 liggen, uiteindelijk gebruik ik hem nooit omdat de “panic” button alleen maar per ongeluk afging vanuit mijn broekzak. Dus misschien ga ik ook wel zoiets in elkaar zetten.
Zelf zoek ik denk ik een wat eenvoudigere, ik denk aan:
1. Als alarm voor alle zones aangezet, dan tegen Homey zeggen dat er niemand thuis is
2. Als brandalarm afgaat dan alle lampen aan zetten
https://homey.app/nl-nl/app/com.uc.heimdall/Heimdall/
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja, maar die gaat mij niet helpen want ik heb al een werkend Ajax systeem en die ga ik hiervoor niet vervangen. Ik wilde wel een van domotica losstaand alarmsysteem hebben voor de extra betrouwbaarheid.renzo4000 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:37:
[...]
Ik gebruik daarvoor de Heimdall app voor Homey. Daarmee creër je ook een alarm systeem voor thuis die behoorlijk flexibel en naar wens in te richten is.
https://homey.app/nl-nl/app/com.uc.heimdall/Heimdall/
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Tegelijkertijd zitten er veel functionele voordelen aan een basic connectie tussen AJAX en HA. Op basis van mijn eigen use-cases:
- Zet alle lampen aan bij brandalarm + haal deur van slot
- Laat alle lampen knipperen bij inbraakalarm
- Activeer alarm bij vergrendelen smartlock. 1 key-press (=NUKI) bij verlaten huis is deur op slot, alarm aan, lichten uit, stofzuiger aan
- Een nachtmodus knop in master bedroom die ongeveer hetzelfde doet maar dan met AJAX nachtalarm
- Unlock van smartlock deactiveert het alarm en zet de lichten aan
Mijn bovenliggende doelstelling is om het huis te automatiseren zonder je smartphone nodig te hebben. Mijn moeder, de schoonmaker, etc kunnen er dan ook gewoon intuïtief mee uit de voeten. Daarbij probeer ik zoveel mogelijk dedicated stand-alone regelsystemen te gebruiken (AJAX, Hue, Evohome) en integreer ik alleen de touchpoints met Homey. Dat geeft voor mij de beste balans tussen stabiliteit en integratiefunctionaliteit.
Ook mijn Hue lampen werden veel trager in de Homey app als IPv6 aanstond.
Ik ben dus wel benieuwd of andere hier ook last van hebben als ze IPv6 aanzetten?
[Voor 29% gewijzigd door DON PAPA op 07-08-2022 16:05]
Misschien kan je hier even kijken,Juzzuts schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:57:
Sinds kort hebben we naast somfy rts screens ook somfy io screens. Helaas kon de leverancier van de dakkapellen geen rts leveren. Om met io te communiceren is een gateway nodig en somfy levert tegenwoordig de Tahoma boxen om dat te kunnen doen. Nou kan ik goedkoop aan een Tahoma v1 box komen, maar die wordt al een tijdje niet meer ondersteund vanuit Somfy. Nou vraag ik me af of dat een probleem is aangezien ik het enkel als gateway ga gebruiken voor de homey. Heeft iemand daar recente ervaring mee?
https://community.homey.a...v3-0-35-test-v4-0-2/35206
Thanks voor de link. Die had ik bekeken, maar zie nergens informatie over de verschillende versies van de Tahoma box. Ga m wel ophalen en proberen.mike123 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:58:
[...]
Misschien kan je hier even kijken,
https://community.homey.a...v3-0-35-test-v4-0-2/35206
Je zou het daar natuurlijk ook even kunnen vragen. De ontwikkelaar van de app zal het wel weten denk ik.Juzzuts schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:14:
[...]
Thanks voor de link. Die had ik bekeken, maar zie nergens informatie over de verschillende versies van de Tahoma box. Ga m wel ophalen en proberen.
Is het de enige manier om dit te doen via een computer?
Dat maakt de advanced flow’s toch wat minder gebruiksvriendelijk dan ik gehoopt had.
Ik denk dat je met je telefoon bedoelt? Via de web app is het wel mogelijk, met moeite. Je telefoon in landscape mode, paar keer refreshen en uit zoomen werkt hier.Crxtreem schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:15:
Ik wil mijn tijden aan passen voor het draaien van de pomp van mijn zwembad maar heb deze gemaakt in een advanced flow.
Is het de enige manier om dit te doen via een computer?
Dat maakt de advanced flow’s toch wat minder gebruiksvriendelijk dan ik gehoopt had.
Maar ik rijg iedere keer een foutmelding na de koppeling.
Ik krijg dan de melding:
Er ging iets fout tijdens het toevoegen van het apparaat.
Controleer de pincode en probeer opnieuw.
Iemand een idee hoe ik hem wel kan koppelen?
Ik zit iig naast de homey om te koppelen.
Klopt! Je kan dus alleen met het abonnement een back up maken, helaas niet lokaal.Ryan1981 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:26:
Even controleren, klopt het dat je met een homey pro een abonnement moet afsluiten als je een backup wil maken van je homey met alle instellingen, apparaten en flows? Ik zou graag lokaal een kopie willen die ik terug kan zetten maar heb deze optie nog niet gevonden.
Zoals @8bt al zei kan een lokale backup helaas niet.Ryan1981 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:26:
Even controleren, klopt het dat je met een homey pro een abonnement moet afsluiten als je een backup wil maken van je homey met alle instellingen, apparaten en flows? Ik zou graag lokaal een kopie willen die ik terug kan zetten maar heb deze optie nog niet gevonden.
Maar als je niet te veel flows hebt zou je er screenshots van kunnen maken.
Maar als je meer dan 300 flows hebt en 40+ apparaten dan is een backup die je terug kan zetten toch wel erg fijn.
Als dit echt niet mogelijk is, is dit wel mijn eerste negatieve ervaring met dit product, met name omdat ik pas er na een paar weken achter gekomen ben dat ik hier voor moet betalen!
Ik heb zelf niet gekeken, want ben vind de optie van Homey zelf erg goed. Iedere nacht word er een back up gemaakt. Je zou uiteraard kunnen kijken wat je terug krijgt in "USB Debugging"-mode.Ryan1981 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:05:
Hebben mensen hier al gekeken wat er gebeurd als je hem met de usb kabel aan een pc hangt?
Als dit echt niet mogelijk is, is dit wel mijn eerste negatieve ervaring met dit product, met name omdat ik pas er na een paar weken achter gekomen ben dat ik hier voor moet betalen!
Het is voor mij meer een principe kwestie dan dat ik de prijs te veel vind. De indruk die ik van de pro kreeg was dat ik geen abonnement nodig had vergeleken met de bridge en daarom had ik er ook minder moeite mee om 400 euro te betalen, ik heb namelijk een hekel aan abonnementen. Nu kom ik er achter dat ik voor een vrij belangrijke functie toch een abonnement moet afsluiten.Webgnome schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:07:
@Ryan1981 maar werkt het wel allemaal goed? Het is 10 euro voor 12 maanden!
Is dit mijn eigen fout? Ja, ik had beter kunnen onderzoeken... maar heb er geen fijn gevoel bij.
Maargoed dan maar alles opniew installeren en voor elke flow een kopie in een tektsbestand bijhouden.
https://community.homey.a...nd-up-alpha-version/13727
Voor elke oplossing is er een probleem!
Precies wat ik zocht, bedankt!jwhoogervorst schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:48:
Hiermee kan je wel een lokale backup maken:
https://community.homey.a...nd-up-alpha-version/13727
Zie nu wel dat niet alles 1 op 1 gebackupped kan worden, maar wel via een group omweg. Iig beter dan niets.
[Voor 15% gewijzigd door Ryan1981 op 23-08-2022 13:24]
Homey energy is leuk maar ik merk dat ik er eigenlijk weinig tot niks mee kan.
Mijn idee was; ik geef bij een bepaald apparaat op hoeveel watt aan stroom het verbruikt, en kan dan na verloop van tijd zien hoeveel kwh dat betreffende apparaat verbruikt heeft en wat dat gekost heeft. Op basis daarvan kan ik dan de overweging maken om bijvoorbeeld een zuiniger apparaat aan te schaffen en daarbij de terugverdientijd berekenen.
Ligt het aan mij? Of bestaat deze optie gewoon niet...
Je zou wel de insights kunnen exporteren via de app ‘Exporteer Insights’ en dan in excel optellen.
Be Stronger Than Your Excuses
Die werkt toch alleen maar met apparaten die daadwerkelijk stroom meten?
De lampen waarvan ik zelf heb ingevuld kan ik niet toevoegen aan PBTH.
Maar misschien is er iets met een flow te maken voor een virtueel apparaat
Dat zodra bv de lamp aanstaat dat de tijdsduur gemeten word en dan berekenen naar kWh
en dat in de virtuele meter stoppen van PBTH.
Goeie! Ga ik proberensjoerdvd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:38:
Via Insights kun je de lamp opzoeken en kijken wanneer die energie verbruikt. In afgelopen dagen, maanden, jaren. Alleen zie je geen totaal maar per dag het resultaat.
Je zou wel de insights kunnen exporteren via de app ‘Exporteer Insights’ en dan in excel optellen.
Ik dacht eerst dat dit alleen het totale energieverbruik bij hield. Alleen krijg ik deze info al van mijn slimme meter terug.
Maar ik zie nu dat je ook een virtueel apparaat in deze app kunt aanmaken om het verbruik bij te houden. Dus dat ga ik ook proberen

Hmmm goed punt. Het moet idd wel werken met een zelf opgegeven verbruik. Anders heeft het voor mij geen zin.mike123 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 01:10:
[...]
Dat zodra bv de lamp aanstaat dat de tijdsduur gemeten word en dan berekenen naar kWh
Ik vind het eigenlijk best wel waardeloos dat dit geen standaard functionaliteit is van Homey energy

Bij een virtueel apparaat kan je aangeven hoeveel energie ze in aan en in uit stand verbruikt. Zie de ge-avanceerde instellingen. Overigens net zoals je dat bij schakelaars en dergelijke kan doen.mike123 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 01:10:
[...]

En het grote nadeel van de KIKA schakelaars is dat het 1-richtingsverkeer is, ik kan dus niet zien of een actie ook is uitgevoerd. Helemaal over naar Hue zie ik even niet zitten, dat is me iets te kostbaar. Ik zoek nu wat vervangend schakelmateriaal zoals inbouwschakelaars, bewegingssensoren (met luxwaarde), deurschakelaars en stopcontactschakelaars die met Zigbee werken om mee te spelen.
Genoeg Zigbee spul te krijgen, maar nergens is een Homey Bridge app voor. De Homey Bridge community pagina's zijn angstvallig leeg

Wat is jullie ervaring met Zigbee spul op specifiek de Homey Bridge? Welke merken werken bv zonder een Bridge app?
Heeft er iemand HomeWizard Energy aan de praat gekregen op een Homey Bridge?
Ik weet niet of je hier al hebt gekeken van wat er beschikbaar is.Rincewind74 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:45:
Ik ben sinds deze week aan de Homey Bridge. Voornamelijk om mijn KlikAanKlikUit afstandsbediening te vervangen voor iets dat ik ook kan bedienen als ik thuis ben. Maar nu kijk ik wat verder wat er nog meer mee kan. Het valt me behoordlijk tegen hoeveel hardware en met de Bridge wordt ondersteund. Het KIKA, Hue en Ikea spul, maar verder niet. Helaas is er (nog?) geen HomeWizard Energy app voor de Bridge, dus mijn P1 en sockets krijg ik niet gekoppeld.
En het grote nadeel van de KIKA schakelaars is dat het 1-richtingsverkeer is, ik kan dus niet zien of een actie ook is uitgevoerd. Helemaal over naar Hue zie ik even niet zitten, dat is me iets te kostbaar. Ik zoek nu wat vervangend schakelmateriaal zoals inbouwschakelaars, bewegingssensoren (met luxwaarde), deurschakelaars en stopcontactschakelaars die met Zigbee werken om mee te spelen.
Genoeg Zigbee spul te krijgen, maar nergens is een Homey Bridge app voor. De Homey Bridge community pagina's zijn angstvallig leeg.
Wat is jullie ervaring met Zigbee spul op specifiek de Homey Bridge? Welke merken werken bv zonder een Bridge app?
Heeft er iemand HomeWizard Energy aan de praat gekregen op een Homey Bridge?
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?query=Zigbee&platform=cloud
Heb het idee dat ik de Homey overbelast. Wat zijn gezonde cijfers voor dit oude beestje met 512mb RAM? Heb er nu 22 apps staan, ~40 advanced flows (multiple events per flow), ~45 devices, 15min loadavg van ~0.8 en FreeMem van 12mb (3%).
Toch upgraden naar de Pro?
Ik heb een pro en continue in gebruik. Ik merk exact hetzelfde als jij beschrijft... Sinds de advanced flows erbij zijn gekomen lijkt het wel of mijn homey af en toe heel laggy is geworden.
Lichtsensor op de trap (fibaro eye) licht netjes groen op als ie beweging detecteert, de ene keer gaat het lampje (hue) gelijk aan, de andere keer ben ik al boven en gaat hij pas aan, of de lamp gaat zelfs helemaal niet aan... Terwijl als ik de lamp via de app aan en uit schakel het wel instant werkt...
Ik ga er een ticket voor aanmaken bij Athom want het werkt nu echt niet betrouwbaar meer, terwijl het dat wel altijd deed tot voor een maand of 2 (en er niks veranderd is qua sensoren, apparaten of flows (muv advanced flows aangekocht en een aantal flows aangepast naar advanced flows)
Ik heb een pulsdrukker met een Fibaro dimmer 2 erachter. Dat werkt allemaal prima, maar ik heb er nu Hue lampen achter hangen. Als ik de lamp nu via de pulsdrukker uitzet, dan gaat de stroom eraf.
Idealiter wil ik dat de drukker aan Homey een seintje geeft dat er een flow gestart moet worden (bijvoorbeeld: hue lamp aan/uit), maar dat hij op zichzelf niks doet met stroom aan/uitzetten. Is zoiets mogelijk?
Allemaal niet ideaal, maar andere oplossingen zijn dat volgens mij ook niet echt. Of de drukker vervangen voor een Hue afstandsbediening (past niet echt qua look), of een Philips module erachter en de Fibaro eruit halen. Voelt alsof het zonde is terwijl de Fibaro module ook flows kan starten.
Iemand een idee?
Zo heb ik mijn halve huis in elkaar zitten...
Thanks, ik had daar wel gezocht maar blijkbaar niet met de juiste zoektermenmike123 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:19:
[...]
Ik weet niet of je hier al hebt gekeken van wat er beschikbaar is.
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?query=Zigbee&platform=cloud

Werkt Zigbee spul ook generiek? Of is altijd een app nodig? (bv het HomeEnergy spul dat ik niet kan vinden met de Bridge).
Blij dat er meer mensen zijn met zelfde issue! Ik heb ook een ticket aangemaakt bij Homey maar kreeg een wat nietszeggend antwoord over "ieder smarthome is anders en het hangt er vanaf...". Zou ze sieren als ze harde harde load limits zouden afgeven waarbinnen hun products werkt zoals ontworpen. Zoiets als 15min loadavg onder de 0.8 en minimaal 15% free RAM oid.MauriceQ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:48:
He Clock,
Ik heb een pro en continue in gebruik. Ik merk exact hetzelfde als jij beschrijft... Sinds de advanced flows erbij zijn gekomen lijkt het wel of mijn homey af en toe heel laggy is geworden.
Lichtsensor op de trap (fibaro eye) licht netjes groen op als ie beweging detecteert, de ene keer gaat het lampje (hue) gelijk aan, de andere keer ben ik al boven en gaat hij pas aan, of de lamp gaat zelfs helemaal niet aan... Terwijl als ik de lamp via de app aan en uit schakel het wel instant werkt...
Ik ga er een ticket voor aanmaken bij Athom want het werkt nu echt niet betrouwbaar meer, terwijl het dat wel altijd deed tot voor een maand of 2 (en er niks veranderd is qua sensoren, apparaten of flows (muv advanced flows aangekocht en een aantal flows aangepast naar advanced flows)
Heb iig gisteravond de nodige apps verwijderd en dat maakt een groot verschil. Nog steeds niet 100% responsive, maar wel van 60% naar 90%. Zie ook soortgelijke klachten terugkomen als ik terugzoek in de history van deze thread (zoek op RAM).
Heb daarom vandaag een Homey Pro gekocht en zal alles 1-op-1 overzetten en kijken wat het verschil is. Keep you posted!
Same, zo heb ik het hier ook draaien. Sterker nog: dat is ook de werkwijze van de nieuwe Hue wandschakelmodules. Je hebt een overengineerd apparaat achter je schakelaar zitten nu. Gewoon lamp op constant 230v. Mocht je een tweedraads aansluiting hebben moet je even kijken naar zo'n bypass weerstand over je lamp.MauriceQ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:21:
Gaat prima, de hue lamp niet laten schakelen door de fibaro module maar rechtstreeks aan de bruine draad hangen, en de fibaro een flow laten starten die de hue lamp aan of uit zet.
Zo heb ik mijn halve huis in elkaar zitten...
Kan via een flow ingesteld worden.
En inderdaad apps die je niet nodig hebt eraf gooien.
Mijn ervaring met dergelijke standaarden: gebruik de standaard (van leveranciers Homey) voor de standaard/basis mogelijkheden. Vaak bieden de merk-leveranciers extra functies en die kan je dan vinden in de merk-specifieke drivers.Rincewind74 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:16:
[...]Thanks, ik had daar wel gezocht maar blijkbaar niet met de juiste zoektermen![]()
Werkt Zigbee spul ook generiek? Of is altijd een app nodig? (bv het HomeEnergy spul dat ik niet kan vinden met de Bridge).
Hier bijvoorbeeld de luxe klik-aan-klik-uit stopkontakt-schakelaars, met een Z als eerste type-aanduiding (zcc-3500, pricewatch: KlikAanKlikUit Slimme Stekkerschakelaar (70255)). Die draaien onder het merk ThrustSmartHome maar doen het ook als zigbee, bij het koppelen kiezen welke je gebruikt.
Dan moet je het schakeldraad (zwarte draad) aansluiten op de fase draad (bruine draad) dan krijgen je hue lampen constand stroom en werkt je schakelaar alleen als trigger.Lennnn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:16:
Weet iemand of het volgende mogelijk is?
Ik heb een pulsdrukker met een Fibaro dimmer 2 erachter. Dat werkt allemaal prima, maar ik heb er nu Hue lampen achter hangen. Als ik de lamp nu via de pulsdrukker uitzet, dan gaat de stroom eraf.
Idealiter wil ik dat de drukker aan Homey een seintje geeft dat er een flow gestart moet worden (bijvoorbeeld: hue lamp aan/uit), maar dat hij op zichzelf niks doet met stroom aan/uitzetten. Is zoiets mogelijk?
Allemaal niet ideaal, maar andere oplossingen zijn dat volgens mij ook niet echt. Of de drukker vervangen voor een Hue afstandsbediening (past niet echt qua look), of een Philips module erachter en de Fibaro eruit halen. Voelt alsof het zonde is terwijl de Fibaro module ook flows kan starten.
Iemand een idee?
Gelukkig te fiksen door de verbinding te repareren maar het is niet handig als het anno 2022 in een koude winter gaat gebeuren.

De Toshiba koppeling werkt tot nu toe perfect. In de zomer al gebruikt en ook als ik bovenstaande flow test, wordt de airco netjes ingeschakeld. Dus dat deel lijkt prima te werken.
Mijn boefje is liev!
Je zal dus een flow moeten maken met iets van:
ALS de tempratuur lager is dan -- graden
EN de tijd is tussen --:-- en --:--
DAN Zet airco aan
Kwam ik zojuist ook achter. De modus is altijd "verhitten" want hij volgt een programma.DON PAPA schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:17:
@JB Het ALS kaartje wat je daar gebruikt is als de cv-ketel zelf uit/aan gezet wordt (zomer/winter).
Je zal dus een flow moeten maken met iets van:
ALS de tempratuur lager is dan -- graden
EN de tijd is tussen --:-- en --:--
DAN Zet airco aan
Net deze getest, dit lijkt goed te gaan...;
Mijn boefje is liev!
Ja ik zie alleen niet hoe ik die trucjes in ALS kan doen, daar kan ik niet kiezen uit de waardes die ik bij EN heb en visa versaDON PAPA schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:22:
Je moet ALS en EN omdraaien, anders doet hij het alleen om 00:18 uur en de rest van de dag niet als de tempratuur kleiner word als 23 graden

[Voor 46% gewijzigd door JB op 24-09-2022 00:25]
Mijn boefje is liev!
Die heb ik ook getest maar die triggert alleen als de temp daadwerkelijk veranderd op het display?
Wat ik graag bereik; het programma CV gaat om 16:30 "aan" wanneer de doeltemp (20 graden) niet aanwezig is.
- vanaf 16:00 uur checken of het nog onder de 20 graden is
- zo ja; airco alvast aan om bij te verwarmen
[Voor 20% gewijzigd door JB op 24-09-2022 00:34]
Mijn boefje is liev!
Als je dan twee flows maakt met
ALS tempratuur werd kleiner dan 21 graden
EN tijd is tussen --:-- en --:--
Dan Airco (verwarmen) aan
ALS tempratuur werd groter dan 23 graden
Dan Airco (verwarmen) uit
Ik ben echt een drama met visualiseren van logicaDON PAPA schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:37:
Ja dat wil je toch eigenlijk ook, stel jouw CV staat ingesteld op 22 graden, dan gaat hij bijvoorbeeld verwarmen (oranje vlammetje aan) als de tempratuur onder de 21 graden komt en dan verwarmt hij door tot bijvoorbeeld de 23 graden (oranje vlammetje uit).
Als je dan een twee flows maakt met
ALS tempratuur werd kleiner dan 21 graden
Dan Airco aan
ALS tempratuur werd groter dan 23 graden
Dan Airco uit

Uit is gecoverd. Om 23:00 gaat alles gewoon uit.
Mijn boefje is liev!
Mja jouw toevoeging is wel een goeie natuurlijk want ik hoef ook geen tropenklimaat. Ik bedoel alleen dat die Honeywell trigger niet echt helpt. Die triggert alleen als die waarde daadwerkelijk veranderd.DON PAPA schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:54:
Ja oke, ik begrijp nu dat je de airco ook los van de CV wilt laten verwarmen, ik begreep eerst dat je hem alleen wou laten verwarmen als de CV zelf ook aanging. Ja dan kun je de ALS tricker met tijd doen (elke zoveel minuten) zoals in je eerdere screenshot
In de advanced flow ben ik er op deze manier volgens mij

Er is een aparte flow die de airco sowieso om 23:00 uitschakelt, mocht deze nog aan staan en het geen 21 graden in huis zijn (volgens thermostaat). Die gebruik ik ook in de zomer met aangepast tijdstip. Bovenstaande flow disable ik in de zomer.
[Voor 28% gewijzigd door JB op 28-09-2022 10:34]
Mijn boefje is liev!
Precies dat en nog een aantal zaken (als je behoorlijk veel in huis hebt van allerlei verschillende merken) zou een nieuwe, snellere Homey en ik blijf erbij ook een LAN aansluiting veel stabieler zijn en sneller werken. Maar ja.... is waarschijnlijk toch te niche.MauriceQ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:48:
He Clock,
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Is er al bekend of er op korte termijn een nieuwe versie van de Homey Pro komt? Zoals ik nu snel kan zien zijn ze namelijk nergens meer leverbaar.
[Voor 24% gewijzigd door Martinus010 op 25-09-2022 17:54]
Voor zover bekend en volgens https://community.homey.app (kan het nu even niet terug vinden) is er nog niets bekend van een nieuwe Homey Pro versie.Martinus010 schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:28:
Goedemiddag allen,
Is er al bekend of er op korte termijn een nieuwe versie van de Homey Pro komt? Zoals ik nu snel kan zien zijn ze namelijk nergens meer leverbaar.
Ze zijn gewoon op.
Iets van chip tekorten oa.
- Recente snelle multi-core ARM processor
- Fatsoenlijke Zigbee chip (moest uitwijken naar Deconz omdat Homey het niet trok met >40 devices)
- Ethernet aansluiting
- Functioneler en compacter design ipv die lelijke onpraktische bol.

Het beestje is toch wel dusdanig traag aan het worden dat je moet oppassen wat je doet, en de hardware is echt niet meer van deze tijd (verbaasde me dat de Bridge dezelfde oude zigbee chip gebruikt). Zigbee is momenteel IMO zo goed als onbruikbaar voor serieuze toepassingen.
Met die verbeterde zaken aan boord koop ik direct een nieuwe voor €350, of lagere aanschafprijs + maandelijks abo (max. €6 ofzo).
Precies wat ik ook heb. Als die punten worden aangepakt koop ik ook zo een nieuwe!iisworks schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:04:
Ik hoop van harte dat Athom binnenkort een nieuwe versie aankondigt met:
- Recente snelle multi-core ARM processor
- Fatsoenlijke Zigbee chip (moest uitwijken naar Deconz omdat Homey het niet trok met >40 devices)
- Ethernet aansluiting
- Functioneler en compacter design ipv die lelijke onpraktische bol.
Het beestje is toch wel dusdanig traag aan het worden dat je moet oppassen wat je doet, en de hardware is echt niet meer van deze tijd (verbaasde me dat de Bridge dezelfde oude zigbee chip gebruikt). Zigbee is momenteel IMO zo goed als onbruikbaar voor serieuze toepassingen.
Met die verbeterde zaken aan boord koop ik direct een nieuwe voor €350, of lagere aanschafprijs + maandelijks abo (max. €6 ofzo).
Iemand ervaring hoe ik dit nu moet opsturen voor garantie want Homey zelf heeft nul info op hun site staan daar over?
Aargh en nergens leverbaar.... lekker dan.
[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 04-10-2022 11:12]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
heb je hem al een half uur van de voeding af gelaten?Phusebox schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:05:
Exact, op de dag af, na 1 jaar is mijn Homey Pro overleden. Ik heb al diverse andere voedingen geprobeerd maar de ring licht niet op en de Homey maakt een ruisend geluid (was misschien voorheen ook al).
Iemand ervaring hoe ik dit nu moet opsturen voor garantie want Homey zelf heeft nul info op hun site staan daar over?
Aargh en nergens leverbaar.... lekker dan.
Hierna zou je het nog eens kunnen proberen...
Nee, ga ik proberen. Wel 10 minuten.Henkhuppelschot schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:16:
[...]
heb je hem al een half uur van de voeding af gelaten?
Hierna zou je het nog eens kunnen proberen...
Update: helaas... blijft dood.
Als ik de stroom er af haal hoor je ook een vrij harde klik.
Ook fijn dat je niet kan bellen naar Athom en geen support ticket kan maken zonder diagnostisch rapport... eh ja handig als je Homey kapot is.
[Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 04-10-2022 12:08]
Je zou het hier kunnen proberen:Phusebox schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:18:
[...]
Ook fijn dat je niet kan bellen naar Athom en geen support ticket kan maken zonder diagnostisch rapport... eh ja handig als je Homey kapot is.
https://support.homey.app/hc/en-us/requests/new
[Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 04-10-2022 12:29]
Dat is de mijne ook, en die doet het (nog) wel.Phusebox schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:18:
[...]
Dus dat wil niet perse iets zeggen.
En een willekeurige cijferreeks invullen als diagnostisch rapport ook al geprobeerd?Phusebox schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:18:
[...]
Nee, ga ik proberen. Wel 10 minuten.
Update: helaas... blijft dood.
De Homey is inmiddels op de post naar Athom. Hopelijk snel een oplossing... voel me nu jaren teruggeworpen in de tijd. Gisteren een hele hoop lampen moeten vervangen omdat die niet meer bedienbaar zijn anders.mike123 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:28:
[...]
En een willekeurige cijferreeks invullen als diagnostisch rapport ook al geprobeerd?
Ik heb het vermoeden dat het komt doordat Hue niet goed samenwerkt met andere apparaten. Mijn hele huis hangt vol met Hue, maar simpele Zigbee apparaatjes (bv een Aqara switch) werken alleen nog maar als ze in de buurt van Homey zijn.
Ik gebruik die switches vooral om stroom aan/uit te zetten. Bijvoorbeeld bij mijn computer op zolder en dat werkt niet meer. Het voelt wat omslachtig om dit te moeten vervangen door Hue materiaal.
Jullie hier ook last van gehad? En wellicht iemand een oplossing gevonden?
Hoe heb je het uiteindelijk kunnen regelen? Want er is inderdaad weinig over te vinden op de website als je geen diagnostisch rapport meer kan maken omdat je Homey niks meer doet...Phusebox schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:24:
[...]
De Homey is inmiddels op de post naar Athom.
Je kunt gewoon verder en support gaf aan dat ze inderdaad begrijpen dat er geen rapport mogelijk/nodig is.DON PAPA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:35:
[...]
Hoe heb je het uiteindelijk kunnen regelen? Want er is inderdaad weinig over te vinden op de website als je geen diagnostisch rapport meer kan maken omdat je Homey niks meer doet...
Als attachment heb ik mijn factuur toegevoegd bij het ticket.
[Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2022 09:13]
Ik koop hem direct in ieder geval. Heb nu twee Homeys draaien, maar zou toch fijn zijn als ze samengevoegd konden worden

[Voor 28% gewijzigd door TKroon op 05-10-2022 19:15]
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Er was een kopje Dashboard te zien tijdens een demo...🤓
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Je hebt "Vandaag is een doordeweekse dag" en de "Tijd is tussen..." niet met elkaar verbondenCount_B schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:25:
Zie onder:
[Afbeelding]
Mijn airco gaat dus niet uit als de laatste persoon weggaat. Zie ook geen vinkje staan bij ' Thuis' in de Homey app.

Dus nu stopt hij na de eerste EN...
[Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 07-10-2022 09:28]
PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ben een newbie op Homey: hoe heb je de iPhone locatie detectie ingeregeld? Wil hier ook e.e.a. inregelen op basis van wel/niet thuis zijn van gebruikers maar kom er nog niet uit.Count_B schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:00:
Ik heb op mijn iPhone locatie detectie aanstaan voor de Homey app en deze detecteert netjes wanneer ik thuis ben en wanneer niet. Echter als ik een flow maak met ‘als de laatste persoon weggaat’ (ik en mijn vrouw) dan wordt er geen flow gestart. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Wellicht dat dit anders werkt?
Volgens mij is deze per ongeluk verwijderd tijdens het maken van de screenshot. Zal het voor de zekerheid nog eens testen :-)GermanPivo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:27:
[...]
Je hebt "Vandaag is een doordeweekse dag" en de "Tijd is tussen..." niet met elkaar verbonden
Dus nu stopt hij na de eerste EN...
Koppel de twee tijdsblokken eens aan elkaarCount_B schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:25:
Zie onder:
[Afbeelding]
Mijn airco gaat dus niet uit als de laatste persoon weggaat. Zie ook geen vinkje staan bij ' Thuis' in de Homey app.

Is al gezegd, excuus.
[Voor 3% gewijzigd door MBgek op 07-10-2022 13:04]
Voor de vereenvoudiging: Je hoeft niet te testen of iets aan staat voordat je het uit gaat zetten.Count_B schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:25:
Zie onder:
[Afbeelding]
Vandaag heeft mijn vrouw per ongeluk de Homey Pro laten vallen en is daarom stuk.
Gezien de Homey Pro nergens meer te verkrijgen is, althans niet on short terms. (rara, waarom zou dat zijn...:P) Ben ik in overweging een Homey bridge/premium aan te schaffen, jammer genoeg moet dit maandelijks betaalt worden als je meerdere apparaten wilt connecten, waar ik eigenlijk niet een voorstander voor ben, maar t zijt zo... (Anthom moet tevens in leven gehouden worden wat ik natuurlijk ook begrijp)
Biedt de Homey Bridge dezelfde functionaliteiten als de Homey Pro? Wat mijn Homey Pro nu doet, kan ik 1 op 1 overnemen op de Bridge kwa apparaten?
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Nee, ik dacht, ik vraag het hier aan de kenners..Webgnome schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:59:
Heb je al een mailtje gestuurd naar de support hierover?
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Antwoord 1, nee. Niet alle apps van de Pro werken op de Bridge. Zie de Homey app store.Audione0 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:50:
Goedemiddag,
Vandaag heeft mijn vrouw per ongeluk de Homey Pro laten vallen en is daarom stuk.
Biedt de Homey Bridge dezelfde functionaliteiten als de Homey Pro? Wat mijn Homey Pro nu doet, kan ik 1 op 1 overnemen op de Bridge kwa apparaten?
Antwoord 2, nee. Bij de Bridge moet je helemaal overnieuw beginnen.
Goede tip.mike123 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:40:
[...]
Antwoord 1, nee. Niet alle apps van de Pro werken op de Bridge. Zie de Homey app store.
Antwoord 2, nee. Bij de Bridge moet je helemaal overnieuw beginnen.
Ik ga de homey bridge bestelling cancelen omdat mijn HDL bus pro dimmers alleen via de homey pro ondersteunt wordt, en niet door de bridge lees ik in de app store..
Dan maar langer op de Pro wachten..
Waarom neem je niet eerst even contact op met de support afdeling, wie weet kunnen ze je Homey voor een klein bedrag weer aan de gang krijgen...
[Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 11-10-2022 22:10]
Kan ik indd ook proberenDON PAPA schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Waarom neem je niet eerst even contact op met de support afdeling, wie weet kunnen ze je Homey voor een klein bedrag weer aan de gang krijgen...

Het is overigens wel een hardware ding wat kapot is, de pcb zit los na val omdat er pinnetjes aan de binnenkant door de val kapot zijn gegaan, en de klep van de homey zit helemaal los, afgebroken door de val.
Niet geschoten is altijd is. Gewoon support vragen. Vandaar ook mijn eerste reactie. Misschien hebben ze tips hoe het te repareren?Audione0 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:15:
[...]
Kan ik indd ook proberen
Het is overigens wel een hardware ding wat kapot is, de pcb zit los na val omdat er pinnetjes aan de binnenkant door de val kapot zijn gegaan, en de klep van de homey zit helemaal los, afgebroken door de val.
Dat heb ik me ook altijd afgevraagd.... Ik doe het meestal wel, just to be surebeerse schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:43:
[...]
Voor de vereenvoudiging: Je hoeft niet te testen of iets aan staat voordat je het uit gaat zetten.
Vannacht een update naar 8.0.8 gekregen maar ik kan nergens info vinden over de update
[Voor 13% gewijzigd door Stefke op 12-10-2022 08:27]
[Voor 98% gewijzigd door Didiervu op 12-10-2022 12:56]

Homey Ultra zal het wel worden dan als er een nieuwe versie bijkomt, maar ja als die dan ook een Ultra prijs krijgt... 600 euro?
[Voor 21% gewijzigd door Stefke op 12-10-2022 19:06]
399 euroStefke schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:04:
Nieuwe Homey Pro dus, allemaal prima, zolang het maar niet zo'n cloudbridge wordt. Maar ik denk ook wel een forse aanschafprijs
29 euro voor de ethernet adapter
Ik wacht nog even.
[Voor 12% gewijzigd door NaN op 12-10-2022 19:20]
Hebben ze dat gezegd?NaN schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:19:
Hmmm, terugzetten van oude Homey pro is nog geen optie. Dus… alles opnieuw!
Ik wacht nog even.
Is niet gezegd, en het lijkt mij dat je gewoon een cloud backup kan uploaden.
Zie comment hieronder
[Voor 6% gewijzigd door 8bt op 12-10-2022 19:33]
Dit topic is gesloten.