Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:01
Ik heb een probleem met mijn Homey, ik ben gisteren geupgrade naar een Homey Pro vanaf een Homey 2016 versie en hij is echt een stuk sneller. Dat is helemaal prettig en ik was verbaast dat het zo makkelijk ging. Alles werkte in 1x hoefde ook niets opnieuw te verbinden.
Heb alleen wel een probleem, ik weet niet hoe de Homey check in de app werkt maar ik kan zowel verbinden met mijn oude Homey koppeling als met mijn nieuwe. Ik heb de Homey Pro wel hetzelfde IP adres intern gegeven dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft, maar ik heb nu 2 Homey's in mijn account staan die doorlinken naar hetzelfde account. Ook op my.homey.app verwijzen ze door naar hetzelfde account. Hoe kan ik deze verwijderen. Op de https://support.homey.app/hc/en-us pagina kan ik niets over dit probleem vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fPABZFQ5atB8nNwg0TwXGsOb0I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3jo4dM4l7xReoJnUkupuISfl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3a-Og_tPVrHCwg52iaZ-2eh6-A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aKVuFRK4o1zDsDQPqK80qkF0.png?f=fotoalbum_tile

Daar zie je ook dat ze beide hetzelfde Home screen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ic_bigRLyNZ6toz-6bLbMJxaxZA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dOqUA3SewyfXPIiSZogCvZgp.png?f=fotoalbum_tile

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@Daniel. Ik zou even contact opnemen met support, die kunnen je vast snel helpen :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
DennusB schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:37:
@Daniel. Ik zou even contact opnemen met support, die kunnen je vast snel helpen :)
Ik had al een mail gestuurd, maar heb hem al op open gezet via het ticket systeem op de website. Dat kon blijkbaar. Daarom ook na de mail mijn vraag hier omdat ik direct reactie terug kreeg dat het via de FAQ moest en ik daar de request ticket knop niet kon vinden. Die staat verstopt onder het kopje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgXqVrORmb7CLJzb8wrLIiuH80w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iNXVDvkonXHbdRxNnxjVEPh0.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 00:15

DON PAPA

Tweaker-fan

Je oude Homey 2016 een (factory) reset geven of op zijn kop zetten (recovery mode) en dan in de (setup) app de homey 2016 verwijderen, lukt dat niet?

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 04-07-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:41
Wat krijg je te zien als je in de app op de telefoon of tablet klikt op "meer", en dan op de tekst "Homey van....."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 14:34
wat ik mij afvraag bij de advance flows, werken die ook nog als je internet verbinding eruit ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 21:02

megaleo

Special member

SpikeHome schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:32:
wat ik mij afvraag bij de advance flows, werken die ook nog als je internet verbinding eruit ligt?
Geen idee maar ik ben wel benieuwd.
Ik zou zeggen trek je internetverbinding er eens uit en check het even en laat het ons weten. :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

SpikeHome schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:32:
Ik verwacht van wel omdat de flows lokaal worden opgeslagen alleen de backup in de cloud...
megaleo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:37:
[...]
Ik zou zeggen trek je internetverbinding er eens uit en check het even en laat het ons weten. :*) :*)
klinkt indd als een goed plan! :X :X :X

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Audione0 weet je heel zeker dat advanced flows ook lokaal opgeslagen worden?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nu wil ik een simpele flow maken in advanced flow;

En de tijd is tussen 08:00 en 20:00
Dan zet stekker aan
Dan zet stekker uit

Ik kan aan het tijdblok 2 uitgangen hangen, een aan en een uit.

Maar waarom moet ik voor het tijdblok nog een Als functie hangen?
Ik kan bij de Als functie’s niet “de tijd is tussen” vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Crxtreem schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:19:
Maar waarom moet ik voor het tijdblok nog een Als functie hangen?
Omdat je altijd een trigger nodig hebt om iets te starten, je zou het bijvoorbeeld zo kunnen doen in 1 flow

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFeJ6mPQURup6ko3CMca6IFjWTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OVgC9p7IAsonWFdL2iDjacwR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door DON PAPA op 05-07-2022 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Dit lijkt mij een bug, weet iemand waarom het Dim Niveau via een variabele niet werkt.
Ik dacht om per knop 1 Advanced flow te maken waar alle acties van de knop voor de lamp in is verwerkt, dit wil ik ook met zo min mogelijk kaartjes te doen, maar het aanpassen van het Dim Niveau via een variabele schijnt niet te werken. Hij dimt het niveau altijd naar 100% via een Logic number variable. Getest door het dimniveau via de slider te zetten en kijken naar het verschil. Met via een variabele dimt die altijd naar 100% ongeacht of het 0 of 25 of 50 is. Wat kan het zijn? Is het een bug van de Mi Light.
Het is een Xiaomi ronde knop en een Mi Light lamp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75eU7euTYtd_YJ4om42dTMR5OrQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QKlPIJPLEyQL6tLgSp7TdjuK.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 23:44

JoeBlack2k

I Love Hilary

Welke verlichting gebruiken jullie hier? de Athom Hue plugin is extreem slecht ik vraag mij af of ik de enige ben die dat vind?

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

JoeBlack2k schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:37:
Welke verlichting gebruiken jullie hier? de Athom Hue plugin is extreem slecht ik vraag mij af of ik de enige ben die dat vind?
Al mijn verlichting is van Hue en ik gebruik de Athom Hue (bridge) app en vind dat persoonlijk goed werken. Wat vind je extreem slecht aan de Athom Hue app als ik vragen mag?

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 07-07-2022 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

DON PAPA schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Ik heb al mijn verlichting van Hue en gebruik de Athom Hue (bridge) app en vind dat juist zeer goed werken. Wat vind jij hier aan slecht als ik vragen mag?
Voor zover ik het begrijp weigeren ze de api 2.0 van hue te implanteren die push/pull ondersteund en gebruiken ze gewoon nog de ouderwetse manier van polling iedere halve seconde daardoor gaan lampen niet allemaal netjes tegelijk aan en reflecteert het dashboard niet altijd met de status van de lamp:

YouTube: IMG 0027 1

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou zoals in het filmpje wat jij nu laat zien heb ik nog nooit mee gemaakt, er zit inderdaad heel soms een kleine vertraging in (0,5 seconden) maar daar blijft het ook bij. En het klopt als je als een idioot de lamp aan/uit blijft doen in de app (zoals in het filmpje) dat het dan wel is voorkomt dat de lamp uit staat, maar in het dashboard dan nog aanstaat. Maar dat vind ik vrij logies, want het systeem moet ook de tijd krijgen om te communiceren. En als je veel lampen tegelijk wilt aan doen, dan kun je het best kiezen om al deze lampen in één groep te plaatsen en dan kiezen om de groep aan/uit te zetten. En anders kun je ook nog kiezen om de lampen los aan te zetten met 1 seconden vertraging tussen elke lamp. Met deze twee methodes komt het echt sporadisch voor dat een lamp niet aan zou gaan.

Ik ben een iedergeval zeer te spreken over de Hue lampen samen met de Homey 😉

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 07-07-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

DON PAPA schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:46:
Nou zoals in het filmpje wat jij nu laat zien heb ik nog nooit mee gemaakt, er zit inderdaad heel soms een kleine vertraging in (0,5 seconden) maar daar blijft het ook bij. En het klopt als je als een idioot de lamp aan/uit blijft doen in de app (zoals in het filmpje) dat het dan wel is voorkomt dat de lamp uit staat, maar in het dashboard dan nog aanstaat. Maar dat vind ik vrij logies, want het systeem moet ook de tijd krijgen om te communiceren. En als je veel lampen tegelijk wilt aan doen, dan kun je het best kiezen om al deze lampen in één groep te plaatsen en dan kiezen om de groep aan/uit te zetten. En anders kun je ook nog kiezen om de lampen los aan te zetten met 1 seconden vertraging tussen elke lamp. Met deze twee methodes komt het echt sporadisch voor dat een lamp niet aan zou gaan.

Ik ben een iedergeval zeer te spreken over de Hue lampen samen met de Homey 😉
beetje lulverhaal want met een push/pull systeem zou je dat niet hebben ook niet als je als een idioot op een knopje drukt. en als ik een flow heb met 8 lampen (badkamer spotjes) en deze in een groep zet (met de app groups) dan gaan ze random aan met een halve tot seconde van elkaar dus nee dat is niet hoe het moet en ook zeker niet hoe het gaat met de Hue app of Home Assistant of Domoticz

het is gewoon niet goed in elkaar gezet.

maar goed, bij jou werkt het wel goed ik heb het genoteerd. je zal wel een klein appartement hebben of iets dergelijks

[ Voor 4% gewijzigd door JoeBlack2k op 07-07-2022 19:13 ]

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-07 12:35
JoeBlack2k schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:12:
[...]

beetje lulverhaal want met een push/pull systeem zou je dat niet hebben ook niet als je als een idioot op een knopje drukt. en als ik een flow heb met 8 lampen (badkamer spotjes) en deze in een groep zet (met de app groups) dan gaan ze random aan met een halve tot seconde van elkaar dus nee dat is niet hoe het moet en ook zeker niet hoe het gaat met de Hue app of Home Assistant of Domoticz

het is gewoon niet goed in elkaar gezet.

maar goed, bij jou werkt het wel goed ik heb het genoteerd. je zal wel een klein appartement hebben of iets dergelijks
Dus als iemand een antwoord geeft wat je niet bevalt, is het een 'lulverhaal' en woont hij is een klein appartement?

Ik heb ook de hue brigde app, woon in een huis met 3 woonlagen en een kelder, een tuin van 35 meter die en een huis van 15 meter diep. De Hue Brigde (die aangestuurd wordt door de homey in de huiskamer) staat in de meterkast aan de voorzijde van het huis.
Ik het 57 lampen/stekkers op de Hue zitten en 19 schakelaars/bewegingsmelders.
Ik het niet het probleem wat jij hebt mijn lampen worden direct geschakeld en gaan (vrijwel) allemaal tegelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Henkhuppelschot schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:37:
[...]

Dus als iemand een antwoord geeft wat je niet bevalt, is het een 'lulverhaal' en woont hij is een klein appartement?

Ik heb ook de hue brigde app, woon in een huis met 3 woonlagen en een kelder, een tuin van 35 meter die en een huis van 15 meter diep. De Hue Brigde (die aangestuurd wordt door de homey in de huiskamer) staat in de meterkast aan de voorzijde van het huis.
Ik het 57 lampen/stekkers op de Hue zitten en 19 schakelaars/bewegingsmelders.
Ik het niet het probleem wat jij hebt mijn lampen worden direct geschakeld en gaan (vrijwel) allemaal tegelijk aan.
Yes, precies

maar thanks! Nog een paar mensen die roepen dat het wel werkt en ik ga er zelf ook in geloven. ;w

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

JoeBlack2k schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:50:
[...]
Nog een paar mensen die roepen dat het wel werkt en ik ga er zelf ook in geloven. ;w
Waarom vraag je eigenlijk wat andere ervan vinden als je toch al een eigen mening hebt? Het enige wat je doet is kleineren en zeggen dat we onzin verkondigen.

Kruip lekker terug onder een brug mafkees ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

DON PAPA schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:10:
[...]

Waarom vraag je eigenlijk wat andere ervan vinden als je toch al een eigen mening hebt? Het enige wat je doet is kleineren en zeggen dat we onzin verkondigen.

Kruip lekker terug onder een brug mafkees ;w
ik snap je niet? ik probeer uit te zoeken of meerdere mensen het probleem hebben en heb nu al 2 mensen die zeggen dat ze het probleem niet hebben. volgens mij gaat het gewoon goed hoor?

misschien tijd om te gaan slapen echt gezellig ben je niet

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
JoeBlack2k schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:37:
Zelf maken wij ook gebruik van Hue, 40+ lampen, en heb inderdaad af en toe wel dat probleem gehad. Maar grote ruimtes ook wel eens met de Hue app zelf.
Wat ik weet vanuit Home Assistant, is dat het in HA groeperen van lampen wil zeggen dat HA de gegroepeerde lampen allemaal tegelijk probeert uit te zetten. Maar dat doet hij wel door elke lamp apart een commando te sturen.
Nu is er in Home Assistant de mogelijkheid om de ruimtes die je in de Hue app hebt aangemaakt aan te roepen. Die stuurt dan 1 commando naar de Hue bridge, en die zet alles uit. Homey heeft deze mogelijkheid (voor zo ver ik weet) niet.
Wat je zou kunnen proberen, is in de Hue app een Scene maken waarin alle lampen die je wil schakelen uit staan, en deze scene via Homey aan te roepen. Dan is er weer maar 1 commando naar de Hue bridge, en vanuit daar worden dan de lampen aangestuurd.
Just my 2 cents, geen garanties! :)

En off-topic, kunnen we wel aardig blijven naar elkaar? Het is bijna weekend! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Pimmeke1989 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 07:37:
[...]

Zelf maken wij ook gebruik van Hue, 40+ lampen, en heb inderdaad af en toe wel dat probleem gehad. Maar grote ruimtes ook wel eens met de Hue app zelf.
Wat ik weet vanuit Home Assistant, is dat het in HA groeperen van lampen wil zeggen dat HA de gegroepeerde lampen allemaal tegelijk probeert uit te zetten. Maar dat doet hij wel door elke lamp apart een commando te sturen.
Nu is er in Home Assistant de mogelijkheid om de ruimtes die je in de Hue app hebt aangemaakt aan te roepen. Die stuurt dan 1 commando naar de Hue bridge, en die zet alles uit. Homey heeft deze mogelijkheid (voor zo ver ik weet) niet.
Wat je zou kunnen proberen, is in de Hue app een Scene maken waarin alle lampen die je wil schakelen uit staan, en deze scene via Homey aan te roepen. Dan is er weer maar 1 commando naar de Hue bridge, en vanuit daar worden dan de lampen aangestuurd.
Just my 2 cents, geen garanties! :)

En off-topic, kunnen we wel aardig blijven naar elkaar? Het is bijna weekend! O-)
hmm die scene optie is wel een goed idee! thanks! :P en thanks voor de uitleg!

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 17:05
Ik probeer, naar mijn idee, iets simpels met mij Aqara B1 gordijn uit te voeren middels Homey.
1. Ik heb ingesteld dat mijn gordijn 30 minuten voor zonsondergang voor 50% sluit.
2. Daarnaast heb ik in deze flow ingesteld dat er na 30 minuten een flow wordt gestart die het gordijn voor 100% sluit.

Er zijn echter dagen waarop het gordijn (middels eigen commando via Google Hub) reeds voor 51-100% gesloten is - op het moment dat de 1e flow start. Het gordijn gaat dan weer verder open, tot 50%. Eigenlijk wil ik dus iets instellen in de vorm van "indien gordijn reeds verder gesloten dan 50%", start dan 1e flow niet. Ik zie echt geen mogelijkheid hiervoor binnen de opties die ik tegenkom in de flow.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
JoeBlack2k schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:12:
[...]
ik snap je niet? ik probeer uit te zoeken of meerdere mensen het probleem hebben en heb nu al 2 mensen die zeggen dat ze het probleem niet hebben. volgens mij gaat het gewoon goed hoor?

misschien tijd om te gaan slapen echt gezellig ben je niet
Je probeert uit te zoeken of meerdere mensen een probleem hebben. Dan is het wel zo netjes om je probleem rustig te beschrijven en te benoemen. Het liefst inclusief de manier waarop jij de instellingen en flows geprogrammeerd hebt.

Daarna moet je dan ook wel open staan voor aanpassingen en veranderingen om te zien of dat jou probleem oplost.

Mocht het jou probleem zijn dat niet alles volgens jou meting tegelijk gaat, dan moet je ook bedenken wat voor een homey tegelijk betekent, zeker in relatie tot de manier van aansturen.

Mocht het probleem zijn dat je denkt/vermoedt dat er een verouderde api is gebruikt, dan zou je dat als verbeterpunt bij de ontwikkelaars van die interface kunnen neerleggen.

En in het geval van hue is het van belang hoe je de hue aanstuurt. Er staan bij homey namelijk meer hue interfaces: https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?query=hue praktisch gezien: 1 voor de bridge en 1 voor rechtstreeks op de apparaten (dus zonder bridge). Of dat je ze aanspreekt op basis van het zigbee protocol, dus zonder de specifieke hue app.

Om toch richting een 'oplossing' voor jou 'probleem' te komen: Bij zigbee (en dus ook hue) en bij z-wave en andere mesh protocollen ben je ook afhankelijk van de opbouw van het mesh. Daar heb je weinig invloed op maar je zou iets kunnen verbeteren door 'repeaters' op redelijke plaatsen te gebruiken.
Wel kan het zijn dat er toevallig slechte verbindingen zijn. Daarbij ziet de homey (of de hue-bridge) dus na verloop van tijd dat het schakelen niet gelukt is. Daarna probeert ze het gewoon nog een keer. Daar zit een time-out tussen.
Zo'n repeater is in de regel een apparaat met het zelfde protocol dat aan de net-spanning (230 volt) is aangesloten zoals bijvoorbeeld een smart-plug (slimme stekker). Die moet dan wel zijn opgenomen in het zelfde netwerk (in de zelfde mesh, gekoppeld aan de zelfde bridge/homey) maar hoeft in de flow niet te schakelen.

[ Voor 22% gewijzigd door beerse op 08-07-2022 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
patrick451! schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:17:
Ik probeer, naar mijn idee, iets simpels met mij Aqara B1 gordijn uit te voeren middels Homey.
1. Ik heb ingesteld dat mijn gordijn 30 minuten voor zonsondergang voor 50% sluit.
2. Daarnaast heb ik in deze flow ingesteld dat er na 30 minuten een flow wordt gestart die het gordijn voor 100% sluit.

Er zijn echter dagen waarop het gordijn (middels eigen commando via Google Hub) reeds voor 51-100% gesloten is - op het moment dat de 1e flow start. Het gordijn gaat dan weer verder open, tot 50%. Eigenlijk wil ik dus iets instellen in de vorm van "indien gordijn reeds verder gesloten dan 50%", start dan 1e flow niet. Ik zie echt geen mogelijkheid hiervoor binnen de opties die ik tegenkom in de flow.
Zelf heb ik dergelijke gordijn sluiters niet. Mijn gedachte is een beetje vergelijkbaar met harder/zachter zetten van geluid zoals dat bijvoorbeeld bij de chromecast kan: Die kan je op een bepaald volume zetten (0 tot 100 %) of een relatief volume (iets harder). Je zou jou instelling kunnen aanpassen dat ze niet naar 50% gaat maar dat ze +50% gaat. Staat ze al half dicht, dan gaat ze iets dichter. Is ze al dicht, dan is ze snel klaar.

Je zou de sluit-flow kunnen uitbreiden met een 'als' kaartje die kan uitzoeken of het gordijn al ver genoeg dicht is. Maar ik weet niet of er zo'n test kaartje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

patrick451! schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:17:

Iemand een idee?
Ja je kunt een variable maken en die updaten met de positie van je gordijnen zodat je kunt zeggen "and variable is more/less then 50%"

snap je?

hieronder kleine schets: (let niet op dag van de week die had ik toevallig over)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gs2YNzSnqZMdz05Lc4pBXU8xn_g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ght6WbwkT32a6MwWJfLHECJs.png?f=fotoalbum_large

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
JoeBlack2k schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Ja je kunt een variable maken en die updaten met de positie van je gordijnen zodat je kunt zeggen "and variable is more/less then 50%"

snap je?

hieronder kleine schets: (let niet op dag van de week die had ik toevallig over)

[Afbeelding]
Bedankt voor je post! Ik ben weer een stukje verder nu. Heb het zoals hieronder gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_t7u9MB38qvehrI-35P0B2dq4c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jogtKPuDoXxJ84X1FxesY5dF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqBibuSliXCRQdePEj8WCFKJrl0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H5lkCCnCjXCOn2xBVWooOz2m.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKlpZwDySmFshDxwBnkofxLDwF0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zndhdkaVvMoVTDo1LjVDIwVb.png?f=fotoalbum_large

Enige waar ik nu nog even mee zit is dat ik in mijn flow van ~sluit voor 50% ook de logica heb zitten dat hij 30 minuten daarna voor 100% moet sluiten. Deze logica draait natuurlijk niet op het moment dat de ~50% flow niet draait, omdat het gordijn reeds voor 50% of meer is gesloten. Heb je daarna nog een idee voor?

Thanks so far!

Edit: de getallen in de flows moeten 0.5 zijn, daarnaast moet het in plaats van niet groter dan, niet kleiner dan zijn. Het gordijn geeft wanneer die volledig gesloten is 0 terug en volledig open de 1.

[ Voor 4% gewijzigd door patrick451! op 08-07-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

patrick451! schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Bedankt voor je post! Ik ben weer een stukje verder nu. Heb het zoals hieronder gedaan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enige waar ik nu nog even mee zit is dat ik in mijn flow van ~sluit voor 50% ook de logica heb zitten dat hij 30 minuten daarna voor 100% moet sluiten. Deze logica draait natuurlijk niet op het moment dat de ~50% flow niet draait, omdat het gordijn reeds voor 50% of meer is gesloten. Heb je daarna nog een idee voor?

Thanks so far!

Edit: de getallen in de flows moeten 0.5 zijn, daarnaast moet het in plaats van niet groter dan, niet kleiner dan zijn. Het gordijn geeft wanneer die volledig gesloten is 0 terug en volledig open de 1.
Als zonsondergang en variabele is 0.5 of groter dan gordijnen naar 1

die 30 minuten na de 30minuten voor zonsondergang is natuurlijk de zonsondergang zelf :)
dan checken waar het gordijn staat en dan besluiten dicht te gaan.

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 22:37

8bt

Zojuist heb ik mijn (nieuwe) Homey ontvangen, maar zie nu bij settings "Homey Pro (Early 2019)" staan.
Is dit dan de laatste versie of heb ik een oude ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:28
Dat is de laatste versie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 01:10

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:14:
Vraagje voor de flow specialisten alhier! Ik heb dus een Hue motion sensor (outdoor) hangen die ook icm pushmelding bericht of er iemand achterom komt.

Nu hangt deze in de zon op bepaalde momenten van de dag omdat dit helaas niet anders kan qua ligging. Wanneer de PIR sensor in de zon komt, heb ik heel veel false positives;

[Afbeelding]

Kan ik deze pushmelding ook remmen wanneer deze de 2e keer binnen bepaalde tijd getriggerd wordt zodat ik niet gek word van alle pushmeldingen?
Iemand die eens mee kan denken of Advanced Flow me hier kan helpen? Ik heb nog steeds geen ideale situatie icm Lux veranderingen overdag. Het gaat veelal goed overdag maar zodra de zon op bepaald moment na de middag schijnt, krijg ik alsnog heel vaak false positive obv zon die de sensor triggert.

Bij Advanced Flow kan ik niet echt 123 herleiden of ik een bepaalde actie in kan bouwen die bijvoorbeeld bij 2x kort achter klaar even een pauze inlast of zo.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Je kan de chronograph app of zandloper app kunnen gebruiken om na elke melding een ‘x’ tijd geen melding meer Krijgt.

ALS sensor beweging detecteerd
EN Timer loopt niet
DAN doe je ding en start timer voor ‘x’ minuten.

Heb je ook een lux sensor buiten? Anders zou je eventueel ook dit alleen kunnen instellen als de zon schijnt (bij hoge lux waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjoerdvd schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:40:
Je kan de chronograph app of zandloper app kunnen gebruiken om na elke melding een ‘x’ tijd geen melding meer Krijgt.

ALS sensor beweging detecteerd
EN Timer loopt niet
DAN doe je ding en start timer voor ‘x’ minuten.

Heb je ook een lux sensor buiten? Anders zou je eventueel ook dit alleen kunnen instellen als de zon schijnt (bij hoge lux waarde).
Dank voor meedenken! Het gaat inderdaad om de Hue sensor buiten die af gaat bij hoge lux waarde.

Bij de timer kan ik de Hue motion sensor niet taggen als degene waarvoor de timer loopt. Ik zie wel andere Hue apparaten maar de motion sensor niet.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 13-07-2022 09:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
JB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Dank voor meedenken! Het gaat inderdaad om de Hue sensor buiten die af gaat bij hoge lux waarde.

Bij de timer kan ik de Hue motion sensor niet taggen als degene waarvoor de timer loopt. Ik zie wel andere Hue apparaten maar de motion sensor niet.
Zie onderstaand voorbeeld, je start dus zelf een timer adhv beweging. Heb twee voorbeelden. Mét of zonder LUX sensor. Weet niet of je die hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDyWme6BlfUkAFlhMSPjiZ35uCs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X5DG7uydiAep1kgvbEmoRbej.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjoerdvd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Zie onderstaand voorbeeld, je start dus zelf een timer adhv beweging. Heb twee voorbeelden. Mét of zonder LUX sensor. Weet niet of je die hebt.

[Afbeelding]
_/-\o_ Die onderste is wat ik denk te zoeken. Ik krijg alleen de ANY niet vertaald? Is dat puur esthetisch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
JB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:30:
[...]

_/-\o_ Die onderste is wat ik denk te zoeken. Ik krijg alleen de ANY niet vertaald? Is dat puur esthetisch?
Ja excuus, vergeten te zeggen. Loopt het lijntje mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjoerdvd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:14:
[...]

Ja excuus, vergeten te zeggen. Loopt het lijntje mooier :P
Hmm iets lijkt er mis te gaan met die Advanced Flow. Na een dag heb een volgelopen queue zo lijkt. Elke keer als ik de Homey app open, komt er een pushmelding naar voren;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZd5m0_97eekJF14-iTuWHOHHwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0MEh6rYDBORiKnztNmnFRVj.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heb ik nu al zeker 25x 50x weg geklikt maar blijft nog steeds komen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nu met notificatie ingericht. Geen idee of ie de flow hiermee (wel) netjes afrond of waarom zou ik een vol lopende queue met push meldingen krijgen :? :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NPBWoUfuJKPauHYdW1ElVzxgxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7E2Xg2PcIVHyijbq06OT3Rh.jpg?f=fotoalbum_large

edit:
Meldingen blijven nog steeds komen. Dat is toch niet normaal? Wat triggert zoveel pushmeldingen onder water, want ze komen dus niet op mijn scherm (meer) maar alleen zodra je de Homey app opent met een pop-up;

https://community.homey.a...notification-in-app/30379

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 15-07-2022 08:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Gaat de sensor dan gewoon elke 3 minuten af? Want dan zit je op 20x per uur alsnog… Anders dat termijn vergroten… maar dan heeft heel die sensor geen zin eigenlijk. Kun je beter of in de schaduw hangen, geen planten ervoor of alle meldingen bij zonlicht negeren…

Ook een lux waarde van 2500 is niet zo groot. Echt zon is 30.000-40.000 lux. Op dit moment staat er bij mij 67.000 lux, staat de zon er vol op.

[ Voor 20% gewijzigd door sjoerdvd op 15-07-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjoerdvd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:41:
Gaat de sensor dan gewoon elke 3 minuten af? Want dan zit je op 20x per uur alsnog… Anders dat termijn vergroten… maar dan heeft heel die sensor geen zin eigenlijk. Kun je beter of in de schaduw hangen, geen planten ervoor of alle meldingen bij zonlicht negeren…

Ook een lux waarde van 2500 is niet zo groot. Echt zon is 30.000-40.000 lux. Op dit moment staat er bij mij 67.000 lux, staat de zon er vol op.
Ik zie de lux waarden (afleesbaar), 2500 daar begint het flippen. Probleem is dat ik deze sensor niet compleet in de schaduw kan hangen. Tuin op zuiden. Hangt nu het beste dat met name tussen 12-15:00 uur het echt gek doet, dus zou ook die combi nog kunnen maken dat het tussen die tijdstippen compleet uitgeschakeld wordt, wanneer lux boven de 2500 komt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:33
.

[ Voor 119% gewijzigd door GermanPivo op 15-07-2022 10:48 . Reden: Niet goed gelezen ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
JB schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:01:
[...]
Ik zie de lux waarden (afleesbaar), 2500 daar begint het flippen. Probleem is dat ik deze sensor niet compleet in de schaduw kan hangen. Tuin op zuiden. Hangt nu het beste dat met name tussen 12-15:00 uur het echt gek doet, dus zou ook die combi nog kunnen maken dat het tussen die tijdstippen compleet uitgeschakeld wordt, wanneer lux boven de 2500 komt?
Ergens in het verleden is voor een vergelijkbaar iets al geadviseerd om de sensor/camera te voorzien van een soort zonneklep. Om te testen kan een stuk karton of bijvoorbeeld een pringles-bus als test dienen, die zijn makkelijk te verknippen. Heb je daar resultaat mee, dan zou je met een stuk regenpijp een wind-en-watervaste versie kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@beerse weet ik :) Beter nog is een deur sensor maar de poort hangt ook in weer en wind.

Gekke is dat ie nu niet triggert... In de ochtend komt de lux ook vaak hoger dan 2500;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwWHGuazm-BXWgpjT_dj6Dag2-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R29oGn8nxuafvlRdUmSGOVez.png?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 09:52
@jb: ik heb al een ruim jaar een xiaomi temperatuur/vocht sensor op de 3e verdieping net buiten het rolluik hangen (met de sleufjes naar beneden). Hij werkt nog stééds gewoon. Volgens mij kan dat dan waarschijnlijk óók prima met een aqara deursensor...

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-07 10:52
Eens even een vraagje hier, hopelijk weet iemand hier wat beste is om te doen.
Ik gebruik per kamer in huis ofwel de Nest Thermostaat of Netatmo Home Coach (beide via Homey) per ruimte om temperatuur en CO2 te meten.

Nu heb ik in de ruimtes een Daikin Airco hangen die ik voor 2 doelen wil gebruiken; 1) Automatisch koelen als temp boven 23 graden, en stoppen wanneer onder 21, 2) Automatisch verwarmen wanneer onder 20 graden.

Nu heb ik voor nu 3 flows per ruimte en 1 algemene;
1) Als temperatuur in ruimte X hoger word dan 23 graden en het is na zonsopgang dan zet airco aan op koelen,
2) Als temperatuur in ruimte X lager dan 21 wordt, zet airco uit
3) Als temperatuur in ruimte X lager dan 20 wordt, zet airco aan op verwarmen

Algemeen) 22.30u savonds zet alle airco's uit

Hoe zouden jullie dit aanpakken met die flows? want bijv ik weet nu niet of het goed gaat tussen 2 en 3 en of het makkelijker kan?

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 16-07-2022 11:47 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
tcviper schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:44:
Eens even een vraagje hier, hopelijk weet iemand hier wat beste is om te doen.
Ik gebruik per kamer in huis ofwel de Nest Thermostaat of Netatmo Home Coach (beide via Homey) per ruimte om temperatuur en CO2 te meten.

Nu heb ik in de ruimtes een Daikin Airco hangen die ik voor 2 doelen wil gebruiken; 1) Automatisch koelen als temp boven 23 graden, en stoppen wanneer onder 21, 2) Automatisch verwarmen wanneer onder 20 graden.

Nu heb ik voor nu 3 flows per ruimte en 1 algemene;
1) Als temperatuur in ruimte X hoger word dan 23 graden en het is na zonsopgang dan zet airco aan op koelen,
2) Als temperatuur in ruimte X lager dan 21 wordt, zet airco uit
3) Als temperatuur in ruimte X lager dan 20 wordt, zet airco aan op verwarmen

Algemeen) 22.30u savonds zet alle airco's uit

Hoe zouden jullie dit aanpakken met die flows? want bijv ik weet nu niet of het goed gaat tussen 2 en 3 en of het makkelijker kan?
Om te beginnen zou ik een homey of andere thuis-automatisering niet direct als thermostaat gebruiken maar gebruik maken van de ruimte thermostaten van de apparatuur. Als zo'n aparaat een eigen klok thermostaat heeft dan zou ik die zelfs direct gebruiken en alleen de instellingen daarvan via de homey laten lopen, zoals speciale standen voor vakantie, thuis werken, niet-thuis, weekend, doordeweek of zo iets.

Maar als je de homey als thermostaat wilt gebruiken, dan moet je de triggers (de eerste 'als') op de temperatuur zetten. Daarna de 'en' invullen met de tijden of momenten zoals zon-op en zon-onder.

Bedenk dat een klok-thermostaat zoals de chronotherm van honeywell al in 1990 een klokthermostaat had die er ook rekening mee hield hoe lang het duurde om op te warmen en hoe lang het duurt voor het afkoelt naar de volgende ingestelde temperatuur. Dat ze dus niet om 5 minuten voor bedtijd nog even de verwarming op vol-aan zet. En vooral dat als je het 'smorgens om 07:00 op 21 graden wilt hebben dat ze indien nodig op tijd begint te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-07 10:52
beerse schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:14:
[...]

Om te beginnen zou ik een homey of andere thuis-automatisering niet direct als thermostaat gebruiken maar gebruik maken van de ruimte thermostaten van de apparatuur. Als zo'n aparaat een eigen klok thermostaat heeft dan zou ik die zelfs direct gebruiken en alleen de instellingen daarvan via de homey laten lopen, zoals speciale standen voor vakantie, thuis werken, niet-thuis, weekend, doordeweek of zo iets.

Maar als je de homey als thermostaat wilt gebruiken, dan moet je de triggers (de eerste 'als') op de temperatuur zetten. Daarna de 'en' invullen met de tijden of momenten zoals zon-op en zon-onder.

Bedenk dat een klok-thermostaat zoals de chronotherm van honeywell al in 1990 een klokthermostaat had die er ook rekening mee hield hoe lang het duurde om op te warmen en hoe lang het duurt voor het afkoelt naar de volgende ingestelde temperatuur. Dat ze dus niet om 5 minuten voor bedtijd nog even de verwarming op vol-aan zet. En vooral dat als je het 'smorgens om 07:00 op 21 graden wilt hebben dat ze indien nodig op tijd begint te verwarmen.
Ik gebruik een Nest thermostaat in de woonkamer naar Homey als ‘main’ dus dat stuk zit wel goed 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Ik zou een aparte flow maken voor zomer/winter. Denk dat dit tussen 2 en 3 niet goed gaat en die airco continue aan het werk is.

Je mist na 3 ook weer een optie wanneer die moet stoppen met verwarmen. Of is het de bedoeling blijven verwarmen tot 23 graden en dan weer op airco springt…? In de nacht gaat ie tot oneindig door met verwarmen. Zit geen stop op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
sjoerdvd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:08:
Ik zou een aparte flow maken voor zomer/winter. Denk dat dit tussen 2 en 3 niet goed gaat en die airco continue aan het werk is.

Je mist na 3 ook weer een optie wanneer die moet stoppen met verwarmen. Of is het de bedoeling blijven verwarmen tot 23 graden en dan weer op airco springt…? In de nacht gaat ie tot oneindig door met verwarmen. Zit geen stop op.
Misschien zou je nog beter aparte flows voor verwarming en aparte flows voor koeling maken. En die dan 5 graden uit elkaar houden.

Nog een tip: Regel vanaf de homey niet te nauwkeurig! Het kan goed zijn dat de thermostaat van de apparaten zelf een afwijking van 3 graden. Als je dan vanaf de homey op 2 graden nauwkeurig gaat sturen, dan gaan zaken staan klapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 15:32
Met advanced flow krijg met regelmaat de melding op mijn notificatielijn; "All-blok klaar!" en "Any-blok klaar". Maar ik heb geen idee waarom en uit welke flow dit voort komt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-07 14:25
powermarcel10 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:48:
Met advanced flow krijg met regelmaat de melding op mijn notificatielijn; "All-blok klaar!" en "Any-blok klaar". Maar ik heb geen idee waarom en uit welke flow dit voort komt. Iemand enig idee?
Komt dit niet doordat je de testflow nog niet verwijderd hebt die unlocked is zodra je advanced flows koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Tomahawk_nr1 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Komt dit niet doordat je de testflow nog niet verwijderd hebt die unlocked is zodra je advanced flows koopt?
Dat dacht ik dus ook! Maar waar staat die flow en hoe heet hij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:33
powermarcel10 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:48:
Dit had ik ook elke dag om 13:37 (see what they did there :+ ). In een van m'n eigen advanced flows stond nog een voorbeeld (had denk de testflow aangepast en dit gedeelte niet verwijderd). Stond wel buiten het zichtbare canvas, dus check even je advanced flows en scroll naar beneden.

[ Voor 10% gewijzigd door GermanPivo op 19-07-2022 20:55 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
GermanPivo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Dit had ik ook elke dag om 13:37 (see what they did there :+ ). In een van m'n eigen advanced flows stond nog een voorbeeld (had denk de testflow aangepast en dit gedeelte niet verwijderd). Stond wel buiten het zichtbare canvas, dus check even je advanced flows en scroll naar beneden.
Jaaaaaaaaa dat was het! Stond inderdaad ergens buiten beeld! 8)7 Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-07 12:35
Laatste tijd kan ik de temperatuur niet meer uitlezen in Insights van mijn Hue bewegingsmelder.
Ik gebruik deze voor de buiten temperatuur uit te lezen van buiten maar krijg de volgende melding nu
rrdcached: rrd_fetch_r failed: mmaping file '/opt/user/manager/insights/01e61b568b952a81d35a8f673f6d18d4.rrd': Invalid argument
Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 11:39
Ik ben zeer content met de advanced flows. Eindelijk kun je op een "normale" manier complexe zaken overzichtelijk programmeren, zoals mijn zonwering die o.b.v. diverse triggers open/halfopen/dicht gaan.

Nu heb ik één testflow gemaakt (die nog niet eens werkt, want het resultaat is alleen nog een tijdlijn bericht), maar ik zag vanmorgen in mijn tijdlijn:

"04:39 Advancedflow X uitgeschakeld, omdat deze al 60 keer draaide."

Deze flow loopt elke 2 minuten en checked dan een aantal parameters en zet dan soms een tijdlijnbericht. UIteraard loopt ie dan tientallen keren.

Ik heb wel eens gehad dat een (oude) flow zeer vaak liep (duizenden keren) en daarom disabled was, maar is dit iets nieuws van Adv. flows dat dat zo "strak" staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dit is niets nieuws. De oude flows hadden ook een bepaalde maximale aantal runs in een bepaalde tijd. Het kan zijn dat je testflow iets te straks staat. Kun je eens een screenshot plaatsen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dit is dus een eerste flow om even te kijken wat de mogelijkheden zijn van adv flows, deze flow is niet af

Maar hij loopt dus elke 2 minuten:
- als de bovenste voorwaarden voldoen (overdag bij voldoende zon etc), dan gebeurd er dus niks ("timerdicht" is niet gekoppeld).
- als één van de voorwaarden niet voldoet, én er loopt geen timer én de screens zijn dicht, dan moet er een timer gestart worden die de screens open doet.

De timers lopen 1000seconden.

De timers zijn natuurlijk om te zorgen dat niet bij elke wisseling van zon de screens op en neer gaan.

Ik denk dat hij 's nachts (geen zon, de screens zijn dan dicht via een andere flow) de ScreenOpen timer gaat starten, maar daarna doet ie 1000sec niks (want dan loopt die timer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocd17AVjtKNCGXC_x7gArcMSX4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1uBSRtVSW1wgee36LAUhMRQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Stefke schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:31:
Dit is dus een eerste flow om even te kijken wat de mogelijkheden zijn van adv flows, deze flow is niet af

Maar hij loopt dus elke 2 minuten:
- als de bovenste voorwaarden voldoen (overdag bij voldoende zon etc), dan gebeurd er dus niks ("timerdicht" is niet gekoppeld).
- als één van de voorwaarden niet voldoet, én er loopt geen timer én de screens zijn dicht, dan moet er een timer gestart worden die de screens open doet.

De timers lopen 1000seconden.

De timers zijn natuurlijk om te zorgen dat niet bij elke wisseling van zon de screens op en neer gaan.

Ik denk dat hij 's nachts (geen zon, de screens zijn dan dicht via een andere flow) de ScreenOpen timer gaat starten, maar daarna doet ie 1000sec niks (want dan loopt die timer)
Het laatste wat je met een homey of met elke thuis-automaat moet doen is zelf met timers gaan hakken en zagen. Dat is voor mij echt een no-go.

Wat je wel moet doen is 'triggers' in stellen en daar op reageren. Als je dan zelf het klapperen wilt voorkomen, dan is het eerste idee om een hysterese in te stellen: Dat je bij een bepaalde zonkracht de screens dicht doet en bij een kleinere zonkracht de schermen weer open doet.

Alleen als je per-se wilt dat je 5 of 10 minuten wacht met schakelen, dan zou je als 2e selectie kunnen kijken of de 'scherm-wachttijd' loopt en in de actie-selectie de timer 'scherm-wachttijd' op 5 minuten zetten en terug laten tellen.

Voor slecht-weer zou je aparte flows kunnen maken die de 'slechtweer' logica instellen. Daar kan je dan in de andere flows op testen. En een extra flow instellen om de storm-stand te forceren.

Bedenk dat de meeste 'devices' in de homey al een goede manier hebben om hun stand aan de homey door te geven. Daar hoef je niet zelf extra timers op in te stellen en die apart uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bedankt voor de tips, maar ik hoef geen inhoudelijke oplossing voor mijn screens. Het issue is dat deze flow om 04:39 uitgeschakeld werd omdat ie 60x gelopen had en ik zou wel willen weten waarom. De grens van zonkracht bestaat al uit een boven en ondergrens, maar ook dan schiet je bij bewolking om de paar minuten naar volle zonkracht naar te weinig zonkracht. Ik wil dus dat het systeem enkele minuten wacht met openen en sluiten omdat de omstandigheden tijdens die tijd weer kunnen veranderen.

Ik zou inderdaad nu meer met triggers kunnen werken (en dus niet deze flow elke 2 minuten starten en variabelen controleren), omdat je nu meerdere triggers kunt gebruiken. Dat kon voorheen niet, maar dit is maar een eerste flow.

Voor "slechtweer" heb ik dus al anders flows (want die resulteren in "slechtweer ja/nee")

Dat met die timers heb ik hier - met een reeks losse flows - al 2 jaar werken en dat werkt prima. Kan het anders? Vast. Er zijn meer mensen die het zo doen.

En zoals ik al zei; ik ben aan het kijken hoe ik het nu beter/anders op kan lossen, dus misschien wordt het uiteindelijk sowieso al anders

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 22-07-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
Stefke schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:52:
Bedankt voor de tips, maar ik hoef geen inhoudelijke oplossing voor mijn screens. Het issue is dat deze flow om 04:39 uitgeschakeld werd omdat ie 60x gelopen had en ik zou wel willen weten waarom. De grens van zonkracht bestaat al uit een boven en ondergrens, maar ook dan schiet je bij bewolking om de paar minuten naar volle zonkracht naar te weinig zonkracht. Ik wil dus dat het systeem enkele minuten wacht met openen en sluiten omdat de omstandigheden tijdens die tijd weer kunnen veranderen.

Dat met die timers heb ik hier - met een reeks losse flows - al 2 jaar werken en dat werkt prima. Kan het anders? Vast. Er zijn meer mensen die het zo doen.
Er zitten mogelijk/ongetwijfeld/blijkbaar beveiligingen in de homey als flows te vaak lopen. Ook de homey is in ontwikkeling en nieuwe versies hebben nieuw features. Dat het in het verleden of bij anderen al tijden zo werkt wil niet zeggen dat het een optimale constructie is.

De uitdaging met zonwering die op zonkracht wordt geopend en gesloten komt in Nederland zelfs bij de meest professionele systemen voor. En ja, timers zijn een oplossing. Maar in de Homey zou ik die timers niet als primaire trigger laten lopen maar als secundaire selectie/controle.

Door als eerste op de zonkracht te testen hoef je al helemaal geen rekening met de nacht te houden, dan is de flow in de nacht automatisch niet aan (tot er iemand een lichtje op de sensor schijnt :) Gewoon omdat het mij intrigeerd, zou ik het ongeveer als volgt doen:

Als zonkracht hoog, En Slechtweer uit EN geen net-geschakeld-timer DAN net-geschakeld-timer = 15 minuten EN zonwering dicht.
Als zonkracht laag EN geen net-geschakeld-timer DAN net-geschakeld timer = 5 minuten EN zonwering open.
Als wind hoog Dan Slechtweer aan EN zonwering open EN net-geschakeld timer = 15 minuten
Als wind laag Dan SlechtWeer uit

Met het bovenstaande is er bewust voor gekozen om de zonwering een kwartier dicht te laten als er te veel zon is maar als het nodig is na het openen het toch met 5 minuten weer dicht te doen.

Mochten er nog meer slecht-weer sensoren zijn (regen of een bepaalde windrichting) dan wordt het instellen van de variabele 'slechtweer' iets moeilijker,

En misschien moet er ook een 'glazenwasser' stand worden ingebakken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Stefke schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:11:
Ik ben zeer content met de advanced flows. Eindelijk kun je op een "normale" manier complexe zaken overzichtelijk programmeren, zoals mijn zonwering die o.b.v. diverse triggers open/halfopen/dicht gaan.

Nu heb ik één testflow gemaakt (die nog niet eens werkt, want het resultaat is alleen nog een tijdlijn bericht), maar ik zag vanmorgen in mijn tijdlijn:

"04:39 Advancedflow X uitgeschakeld, omdat deze al 60 keer draaide."

Deze flow loopt elke 2 minuten en checked dan een aantal parameters en zet dan soms een tijdlijnbericht. UIteraard loopt ie dan tientallen keren.

Ik heb wel eens gehad dat een (oude) flow zeer vaak liep (duizenden keren) en daarom disabled was, maar is dit iets nieuws van Adv. flows dat dat zo "strak" staat?
Op het Homey forum waren er ook meerdere gebruikers die hier last van hadden.
Je bent dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wie heeft hier al gespeeld met Aqara temperatuur sensors icm Alexa + Homey? Ik zou bijvoorbeeld graag willen kunnen vragen aan Alexa wat de temperatuur is van een bepaalde Aqara tempsensor, omdat ze geen display bevatten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:56
Wij moeten onze rookmelder vervangen en de nerd in mij wil dan natuurlijk een slimme rookmelder.

Nu hebben al die dingen natuurlijk weer een extra account en een internetverbinding nodig. Maar dat is wellicht niet het geval als ik er eentje rechtstreeks op Homey zou kunnen aansluiten?

Hebben jullie ervaring met goede rookmelders? Ik zag er eentjr van Fibaro langskomen maar dat is zwave en hier hangt vooral zigbee.

Ps.
Werkt de Google Nest rookmelder eigenlijk met Homey? Ik zie hem niet staan.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 29-07-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
JB schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:59:
Wie heeft hier al gespeeld met Aqara temperatuur sensors icm Alexa + Homey? Ik zou bijvoorbeeld graag willen kunnen vragen aan Alexa wat de temperatuur is van een bepaalde Aqara tempsensor, omdat ze geen display bevatten.
Ik kan dit wel in combinatie met Homekit… Kun je niet net als bij Google home een flow laten starten die de temperatuur dan verteld…?
D-e-n schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:47:
Wij moeten onze rookmelder vervangen en de nerd in mij wil dan natuurlijk een slimme rookmelder.

Nu hebben al die dingen natuurlijk weer een extra account en een internetverbinding nodig. Maar dat is wellicht niet het geval als ik er eentje rechtstreeks op Homey zou kunnen aansluiten?

Hebben jullie ervaring met goede rookmelders? Ik zag er eentjr van Fibaro langskomen maar dat is zwave en hier hangt vooral zigbee.

Ps.
Gebruik hier van KlikAanKlikUit de Zigbee rookmelders. Werken prima en niet zo duur. Check even de Homey forums. Niet alle modellen kun je goed aansluiten. Heb er zelf geen problemen mee gehad.

Netatmo heeft kennis en werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zigbee rookmelder welke zou moeten werken op Homey:

https://www.robbshop.nl/k...-rookmelder-zigbee-3-pack

Ik zit er ook naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Dat is inderdaad de gene die ik ook gebruikt. En ze zijn stukje kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:26
Hulliee schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:04:
Zigbee rookmelder welke zou moeten werken op Homey:

https://www.robbshop.nl/k...-rookmelder-zigbee-3-pack

Ik zit er ook naar te kijken
Heeft iemand die werkend gekregen dan? Want ik hem niet toevoegen aan mijn Homey. Zowel niet via de ics2000>Homey maar ook niet direct.

Ik ben kennelijk ook niet de enige: https://community.homey.app/t/kaku-rookmelder-koppelen/25718

Misschien dat het nu wel kan maar ik heb het niet meer geprobeerd het afgelopen jaar.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
renzo4000 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:41:
[...]

Heeft iemand die werkend gekregen dan? Want ik hem niet toevoegen aan mijn Homey. Zowel niet via de ics2000>Homey maar ook niet direct.

Ik ben kennelijk ook niet de enige: https://community.homey.app/t/kaku-rookmelder-koppelen/25718

Misschien dat het nu wel kan maar ik heb het niet meer geprobeerd het afgelopen jaar.
Via de Trust Smart Home app geprobeerd? Heb model ZSDR-850. Via de Trust app geen problemen met verbinden. Maar er zijn verschillende modelnummers in omloop volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door sjoerdvd op 29-07-2022 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrick451!

Ps.
Ik heb door de nieuwe wetgeving en het feit dat de oude rookmelders soms zonder reden af gingen deze pas geleden aangeschaft:

Frient Rookmelder Intelligent Smoke Alarm Zigbee 3-Pack
https://www.robbshop.nl/f...k?sqr=rookmelder%20zigbee

Werken perfect met Homey. Je kunt zelfs de temperatuur uitlezen, dus heb nu meteen op iedere verdieping een temperatuursensor hangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Ik heb zojuist 3x zigbee Kaku rookmelders opgehangen en via de Trust app aan Homey gekoppeld zonder problemen. @renzo4000 het werkt dus prima.

Deze dus https://www.hornbach.nl/s...-850/6786867/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hulliee schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:23:
Ik heb zojuist 3x zigbee Kaku rookmelders opgehangen en via de Trust app aan Homey gekoppeld zonder problemen. @renzo4000 het werkt dus prima.

Deze dus https://www.hornbach.nl/s...-850/6786867/artikel.html
Verhip, die app kent hem wel. Moet ik alleen even kijken of ik dan niet mijn connectie met de ics2000 kwijtraak. Ik gebruik de ics2000 namelijk wel als backup (die is namelijk stabiel met kaku terwijl Homey dat niet altijd is helaas met sommige oude kaku devices).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
renzo4000 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Verhip, die app kent hem wel. Moet ik alleen even kijken of ik dan niet mijn connectie met de ics2000 kwijtraak. Ik gebruik de ics2000 namelijk wel als backup (die is namelijk stabiel met kaku terwijl Homey dat niet altijd is helaas met sommige oude kaku devices).
Kaku met 433mhz apparaten was een drama idd maar werkt prima met Homey.

Volgens mij kan 1 zigbee apparaat maar aan 1 netwerk deelnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Werkt de Google Nest rookmelder eigenlijk met Homey?
Ik heb er twee hangen er werkt prima. https://community.homey.a...google-nest-sdm-app/47163

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 19:29

Ryan1981

Je ne sais pas

Sinds 2 weken een homey pro en heb al behoorlijk wat verbonden (zie screenshot aan einde van deze post).

Update: Ik krijg de kap niet van de airo unit af dus ik heb besloten de wifi module upgrade niet te gaan doen en wellicht over 2.5 jaar als hij zijn 1e onderhouds beurt heeft te kijken of ik dit mee kan laten nemen.

Volgende op mijn lijstje om toe te voegen als dit mogelijk is zijn 2x AUX airco split units die ik heb (ik denk dat het deze zijn, zaten al in het huis toen ik het kocht). Ik heb met redelijke zekerheid bevestigd gekregen dat ik deze wifi module kan installeren en volgens deze handleiding kan ik hem dan met mijn smartphone bedienen met een app die "AC Freedom" heet.

Ik vraag mij wel af wat jullie denken, gaat dit ooit direct met Homey werken of misschien indirect via google home en dan Homey? Ik heb al een post op hun forum gemaakt, misschien moet ik ook een keer een request indienen voor ondersteuning van deze airco's maar dat doe ik pas als ik de modules heb en gekeken heb wat wel/niet werkt.

Hoofdreden dat ik de Homey aangeschaft had is omdat de tradfri bridge vaak verbinding verloor met de lampen en de scenes dus niet goed werkte en om de rolluiken te bedienen.

Klopt het trouwens dat je google home hub 2 als chromecast moet toevoegen. Ik zag dat de Home hub MAX wel zijn eigen categorie had maar de hub 2 niet.

Zoals beloofd hier mijn huidige lijst in Homey:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ps5A-PsNJoxzwo6ygZiZ_qh6p1U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7jOSHdYH1zl1Tx34aFA4TQ6h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Ryan1981 op 30-07-2022 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:00
Ryan1981 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:18:

Update: Ik krijg de kap niet van de airo unit af dus ik heb besloten de wifi module upgrade niet te gaan doen en wellicht over 2.5 jaar als hij zijn 1e onderhouds beurt heeft te kijken of ik dit mee kan laten nemen.

Volgende op mijn lijstje om toe te voegen als dit mogelijk is zijn 2x AUX airco split units die ik heb (ik denk dat het deze zijn, zaten al in het huis toen ik het kocht). Ik heb met redelijke zekerheid bevestigd gekregen dat ik deze wifi module kan installeren en volgens deze handleiding kan ik hem dan met mijn smartphone bedienen met een app die "AC Freedom" heet.

Ik vraag mij wel af wat jullie denken, gaat dit ooit direct met Homey werken of misschien indirect via google home en dan Homey? Ik heb al een post op hun forum gemaakt, misschien moet ik ook een keer een request indienen voor ondersteuning van deze airco's maar dat doe ik pas als ik de modules heb en gekeken heb wat wel/niet werkt.
]
Je zou ook iets als de Aqara Smart AC controller kunnen proberen. Die simuleert gewoon de IR afstandsbediening en is compatible met zigbee. Dus met homey.
Enige vereiste is denk ik dat 'ie in line-of-sight van je airco unit moet zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 19:29

Ryan1981

Je ne sais pas

dixet schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Je zou ook iets als de Aqara Smart AC controller kunnen proberen. Die simuleert gewoon de IR afstandsbediening en is compatible met zigbee. Dus met homey.
Enige vereiste is denk ik dat 'ie in line-of-sight van jr airco unit moet zitten
Ja deze optie was mij idd bekend, maar had het mooier gevonden als ik ook de app van de airco had kunnen gebruiken enzo maar sluit niet uit dat ik deze route ga bewandelen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Enige vereiste is denk ik dat 'ie in line-of-sight van je airco unit moet zitten
Dat is interessant! Dat is fire and forget? Snelle zoektocht online; alleen rechtstreeks bij Ali?

Originele WiFi adapters zijn 100+ euro en niet te integreren met Homey.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

JB schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:10:
[...]

Dat is interessant! Dat is fire and forget? Snelle zoektocht online; alleen rechtstreeks bij Ali?

Originele WiFi adapters zijn 100+ euro en niet te integreren met Homey.
Welke airco unit heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MarkyB schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:37:
[...]

Welke airco unit heb je?
Toshiba en zie nu net dat ik die gewoon kan koppelen met app 8)7

edit:

Sinds 12 juli bestaat deze app pas, dus daarom heb ik die eerder gemist

[ Voor 52% gewijzigd door JB op 02-08-2022 08:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
JB schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Toshiba en zie nu net dat ik die gewoon kan koppelen met app 8)7

edit:

Alleen weinig functionaliteit. Aan/uit kan, temp aanpassen ook maar geen timer instellen bijvoorbeeld en droog functie lijkt dan ook overgeslagen.
https://homey.app/nl-nl/app/com.toshiba/Toshiba/

Bedoel je?

Je kan toch juist een "timer" realiseren middels een flow naar eigen wens? Beetje het basisprincipe van Homey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

renzo4000 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:03:
[...]

https://homey.app/nl-nl/app/com.toshiba/Toshiba/

Bedoel je?

Je kan toch juist een "timer" realiseren middels een flow naar eigen wens? Beetje het basisprincipe van Homey ;)
Ja ik denk soms te moeilijk misschien. Dat zou nog een optie kunnen zijn maar de droogfunctie moet wel getriggerd worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Mocht het niet voldoende zijn weet ik dat Tado ook een IR airco bediening heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:57
Ben een tevreden Homey en AJAX gebruiker, maar heb het altijd doodzonde gevonden dat die twee niet met elkaar praten. Heb ze vandaag met wat knutselwerk toch aan elkaar gekregen - beide kanten op. Outline:
  • AJAX -> Homey middels 4x AJAX relays en 2x Fibaro smartimplant. De AJAX relays worden geschakeld obv staat van het systeem. Heb nu: (1) inbraakalarn, (2) brandalarm, (3) partial armed, (4) fully armed. De SmartImplants lezen de relays uit (open/gesloten) en maken dit kenbaar aan Homey
  • Homey -> AJAX middels 1x AJAX SpaceControl en 2x Fibaro SmartImplant. Een flow in Homey triggert de Smartimplant uitgang welke gesoldeerd zit over de drukknop van de AJAX en daarmee feitelijk een keypress simuleert. Heb alle vier de knoppen gedigitaliseerd, dus (1) fully arm, (2) night arm, (3) disarm, (4) panic.
Knutselwerk is deels basis van bekend artikel: https://fwd.nl/smarthome/...je-smarthome-zo-werkt-het. De Homey -> AJAX communicatie heb ik nergens een oplossing voor kunnen vinden, dus hier zelf iets creatiefs voor bedacht.

Het bij elkaar is een flinke dradenboel, maar aansluitschema spreek voor zich. Ook een prijzige oplossing, nieuwprijs nu loopt tegen 500 euro. Zie onderstaand wat foto'sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drzknnm5KJEC7T7eHghslCoi8MU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XzLYTAx2oNx5mWtBmNMBol8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWWSXu6kEO28qqCg1WZa0gRGJAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCAJ09qTDu6mSmG2V1RxfyZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz3Boty8e3xNB6VZOxmGXnN1ihY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiTHVMesX5wHKALBIkHby4Er.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKEBN5F75s_Uz12SHp9GVXyuikE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuFbqQkv6aq5b3jtZ6obmxn8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Clock op 30-07-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MarkyB schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:12:
Mocht het niet voldoende zijn weet ik dat Tado ook een IR airco bediening heeft.
Het lijkt dat uitschakelen de droogfunctie intact laat maar ik loop dus alweer vast met die flows. Ik wil een timer in kunnen stellen als ik naar bed ga. Normaliter kan ik in de Toshiba app gewoon zeggen “ga uit om zo laat”. Hoe doe ik dat middels een flow? Want zo’n flow hoeft niet altijd getriggerd te worden wanneer de airco wordt aangezet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

JB schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Het lijkt dat uitschakelen de droogfunctie intact laat maar ik loop dus alweer vast met die flows. Ik wil een timer in kunnen stellen als ik naar bed ga. Normaliter kan ik in de Toshiba app gewoon zeggen “ga uit om zo laat”. Hoe doe ik dat middels een flow? Want zo’n flow hoeft niet altijd getriggerd te worden wanneer de airco wordt aangezet.
ALS de airco wordt ingeschakeld
EN het is na xx uur
DAN start zandloper X

-----
ALS zandloper X = 0
DAN zet airco uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
MarkyB schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:54:
[...]

ALS de airco wordt ingeschakeld
EN het is na xx uur
DAN start zandloper X

-----
ALS zandloper X = 0
DAN zet airco uit
En ik zou er nog een flow bij maken dat als de airco (tussendoor) word gestopt dat de zandloper ook word gestopt.

Als je de airco aanzet met een zandloper van 2 uur en je zet de airco om 14:00 aan en om 15:00 uit is er niks aan de hand.
Zet je de airco om 15:55 weer aan gaat de airco om 16:00 weer uit. De zandloper liep nog.
Of je kiest voor start of herstart de zandloper. Of iets van die strekking.

Maar als via de app een tijd werd ingesteld om de airco uit te zetten kan dat met Homey toch ook.
ALS tijd is xx uur
EN airco is ingeschakeld
DAN schakel airco uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
[...]

Niet om het een of ander, maar de homey kan zelf ook IR uitzenden. Devices -> Add -> Homey -> IR.

https://support.homey.app...frared-devices-with-Homey

Natuurlijk moet je homey dan de ir-ontvanger kunnen zien. Maar mijn ervaring is dat ze soms ook via witte wanden reflecteerd, de ir is soms best wel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Hier vlak boven wordt gevraagd of/hoe de airco vanuit de homey te bedienen. Nu struikel ik over dit artikel: Misschien zijn er andere varianten: https://www.ct.nl/reviews...eview-airco-en-smarthome/

Maar mijn idee blijft: De homey heeft zelf ook een ir-zender ingebouwd. Probeer die eerst. Dit soort kastjes (thermostaten die via ir de airco bedienen) gebruiken ook stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

fmb

Clock schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:14:
Ben een tevreden Homey en AJAX gebruiker, maar heb het altijd doodzonde gevonden dat die twee niet met elkaar praten. Heb ze vandaag met wat knutselwerk toch aan elkaar gekregen - beide kanten op.

Mooi, bedankt voor het de delen!

Ik zit altijd nog te hopen dat de API van Ajax uitgebreid gaat worden hiervoor.
Ook via https://fwd.nl/smarthome/...-betrouwbare-beveiliging/ (uit feb 2020) met “Zo belooft het bedrijf dit jaar nog met een API te komen waarmee integratie met verschillende platformen en standaarden mogelijk wordt, …”.

Maar dat is alweer 2 jaar oud, dus of het er ooit van komt…
zie ook https://ajax.systems/features/ (je kan stemmen op bijv. public api)

[ Voor 31% gewijzigd door fmb op 01-08-2022 23:29 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@MarkyB @mike123 ik krijg dat wederom niet vertaald naar een flow in mijn hoofd. Echt een probleem wat ik al jaren heb, ook vroegah bij programmeren dacht ik altijd veel te moeilijk op school. Wat ik heb en werkt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJJ-3qatkDhbT8Bs7d1orUHbWEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IIVKqruMx2Oqlgt6oKE00eg4.jpg?f=user_large

Waarom zou je werken met een timer? Deze checkt gewoon of de airco aan/uit staat. Deze zal wel elke nacht triggeren lijkt me, dus ik weet niet of jullie dat juist willen ondervangen met timer inrichting?

Verder snap ik niet hoe ik de tijd in kan stellen bij Advanced Flow;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7niAUMg-NIroJq-XLp6UBKTTZA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yn8nheaDQbTdPdM79hCNc1ic.png?f=user_large

Ik krijg hier gewoonweg geen enkele tijd ingesteld op dat blokje 7(8)7 Elke keer "onjuiste waarde" als foutmelding.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 10:17
JB schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:30:
[...]

[Afbeelding]

Ik krijg hier gewoonweg geen enkele tijd ingesteld op dat blokje 7(8)7 Elke keer "onjuiste waarde" als foutmelding.
Aan het plaatje te zien moet je daar 12 uurs tijd gebruiken. Ik zie namelijk nog twee streepjes achter de input staan. Dus bijvoorbeeld 09:00 AM.

Wellicht is de Homey in 24 uurs formaat te zetten, maar probeer er eerst eens AM of PM achter te typen.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[Afbeelding]

Ik krijg dat laatste blokje niet eens te zien, maar het eerste wat bij mij op komt is AM PM wat je daar zou moeten invullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoKjj7x_imoihYE_qdsWp3wsMns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2YdF6MYtS6K7FyKVPfJhOYam.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Saeverix schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Aan het plaatje te zien moet je daar 12 uurs tijd gebruiken. Ik zie namelijk nog twee streepjes achter de input staan. Dus bijvoorbeeld 09:00 AM.

Wellicht is de Homey in 24 uurs formaat te zetten, maar probeer er eerst eens AM of PM achter te typen.
Alles al geprobeerd. Ik krijg er geen waarde(n) in.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DON PAPA schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Ik krijg dat laatste blokje niet eens te zien, maar het eerste wat bij mij op komt is AM PM wat je daar zou moeten invullen.

[Afbeelding]
Kun je die 13:00 aanpassen naar iets nieuws? Lukt gewoonweg niet om daar een nieuwe tijd in te krijgen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

JB schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Kun je die 13:00 aanpassen naar iets nieuws? Lukt gewoonweg niet om daar een nieuwe tijd in te krijgen.
Ja na elke tijd die ik maar wil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUFyu-2hpxH_A3_xwGW2VHycjec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YLHrG24Oa5DtB8n4uJdXAyEy.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DON PAPA schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

Ja na elke tijd die ik maar wil

[Afbeelding]
Dit lijkt dus een bug met MacOS icm FireFox. Zojuist getest met Safari en dat gaat wel goed;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxcPU57j4zbiLFB8FqJLS7F5t9I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dctlA70AxrekGPrAWBSmwgmA.png?f=user_large

edit:
Ticket voor geregistreerd bij Athom

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 02-08-2022 10:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
@MarkyB @mike123 ik krijg dat wederom niet vertaald naar een flow in mijn hoofd. Echt een probleem wat ik al jaren heb, ook vroegah bij programmeren dacht ik altijd veel te moeilijk op school. Wat ik heb en werkt;

Waarom zou je werken met een timer? Deze checkt gewoon of de airco aan/uit staat. Deze zal wel elke nacht triggeren lijkt me, dus ik weet niet of jullie dat juist willen ondervangen met timer inrichting?

Ik gaf alleen aan voor de flow van MarkyB dat als je een timer gebruikt dat het handig is om die eventueel te stoppen of te starten.

Onderaan gaf ik een voorbeeld van een vaste tijd, dan aitco uit.
Simpel genoeg om een airco uit te zetten.
De EN heb ik er alleen ingezet om niet onnodig een uit signaal te sturen, al is dat niet nodig denk ik.

Ik stuur hier thuis elke dag een zonnescherm en screen omhoog zonder dat Homey weet of ze naar beneden zijn. 433MHz. Geen terugkoppeling dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:57
fmb schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:16:
[...]

Mooi, bedankt voor het de delen!

Ik zit altijd nog te hopen dat de API van Ajax uitgebreid gaat worden hiervoor.
Ook via https://fwd.nl/smarthome/...-betrouwbare-beveiliging/ (uit feb 2020) met “Zo belooft het bedrijf dit jaar nog met een API te komen waarmee integratie met verschillende platformen en standaarden mogelijk wordt, …”.

Maar dat is alweer 2 jaar oud, dus of het er ooit van komt…
zie ook https://ajax.systems/features/ (je kan stemmen op bijv. public api)
Ik heb uitgebreid contact gehad met AJAX op dit topic en ben bang dat ze hun eerdere beloftes niet gaan waarmaken. Het past niet in hun (nieuwe?) visie op een veilig en standalone systeem waarin ze de hele keten in controle hebben. Is vanuit veiligheidsperspectief iets voor te zeggen, maar jammer voor de groep die bereid is tot een andere trade-off tussen security en integratiemogelijkheden.

Heb overigens de oplossing maar even netjes weggewerkt in een grotere inbouwdoos zodat je netjes in de meterkast kan. Zie foto's beneath.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_20S_LwJpXfoX_3nUUdds4SBrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbyRDPeyHlk2snj2YD4rQjwh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Al0KYN2gQYBT15funXeFelyfKKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UclXg5LH7R3qRpuKr5Wh7huV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qh5N9rZd5nmtyqeuaOSkRRWQt5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGmEAQAb8CEA0VwbTNFucUh0.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.