Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:40
Mede-auteur:
  • stefanwitkamp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-04 19:39

stefanwitkamp

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/128.png
Homey
A Better Smart Home

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3TIwc0q.png
👋 Welkom in het grote Homey topic!

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/64.png Introductie

Homey is een smart home platform, ontwikkeld en geproduceerd door het Nederlandse bedrijf Athom en is sinds 2016 op de markt.

Homey verbindt meer dan 50,000 apparaten van 1000 merken in één mobiele app & web app. Homey integreert met spraakassistenten Alexa, Google Assistant en Siri.

Homey bestaat uit zowel Homey als cloud-dienst (gratis is tot 5 apparaten, daarna € 2,99 p/m) en Homey Pro.

Homey is privacy-first, en biedt een goed product voor een eerlijke prijs. That's it.

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/64.png Homey Pro

Homey Pro is het vlaggenschip van de Homey line-up en werkt volledig lokaal. In tegenstelling tot de abonnementsdienst 'Homey' van € 2,99 p/m, zijn er voor Homey Pro geen maandelijkse kosten nodig.

Homey Pro ondersteunt Wi-Fi, Bluetooth, Zigbee, Z-Wave, Matter, Thread, 433 MHz en Infrarood.

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/64.png Homey Bridge

Homey Bridge is een optionele add-on voor de abonnementsdienst 'Homey' om draadloze smart home devices te verbinden aan je Homey-account.

Homey Bridge is ook te gebruiken als extender via Satellite Mode voor de nieuwste Homey Pro.

Homey Bridge ondersteunt Wi-Fi, Bluetooth, Zigbee, Z-Wave, 433 MHz en Infrarood.

Afbeeldingslocatie: https://etc.athom.com/logo/transparent/64.png Features

Apparaten — Verbind al je apparaten voor één overzicht.

Flow — Automatiseer je hele huis met Als / En / Dan kaarten. Flows zijn makkelijk om mee te beginnen, maar kunnen heel diep gaan met logica en variabelen.

Advanced Flow — Een oneindig canvas voor oneindige creativiteit. Gebruik dezelfde Flow kaarten, en meer, in nieuwe manieren voor ongelimiteerde ideeën. Advanced Flow is een DLC voor de vorige generatie Homey Pro, en inbegrepen bij de nieuwste Homey Pro. Lees meer ».

Inzichten — Log al je huis' data en analyseer ze met Homey Inzichten in heldere grafieken. Ontdek trends en leer hoe je smart home zich gedraagt.

Energie — Monitor het energieverbruik van je huis en bespaar automatisch. Werkt meestal ook met je zonnepanelen, slimme meter en elektrische auto.

Familie — Nodig je familieleden uit en beheer hun toegangsniveau. Maak een tijdelijk gastaccount voor vrienden of de huishoudelijke hulp.

Apps — Breid Homey uit met meer dan 750 apps uit de Homey App Store, gemaakt door fabrikanten en de Homey Community. Bezoek de Homey App Store »

...en nog veel meer. Bezoek de Homey website om meer te leren!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ugf4hn8.png

[ Voor 8% gewijzigd door WeeJeWel op 30-12-2022 18:20 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 22:47

Audione0

Strijdt der titanen

Heeft iemand al de nieuwe homey pro in ontvangst mogen nemen?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:57
Audione0 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:36:
Ik denk dat er weinig zijn die hem al hebben.
Volgens Athom was het ook zeer onwaarschijnlijk dat ze al uitgeleverd zouden worden.
https://homey.app/en-us/b...529e-51f6dc0b74-109888445

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-04 09:22
Ik heb sinds 1 week de bridge, en ben daar best tevreden over eigenlijk. Heb ook een order geplaatst voor de Pro, de combinatie van Pro en de bridge als satellite lijkt me erg fijn!

Wel zou het fijn zijn als er meer community apps konden draaien op de bridge, of bijv. meer gedetailleerde logging voor flows op de bridge.

Overigens viel mij wat op bij de foto's van de verpakking van de nieuwe pro. Ik zie daar volgens mij een nieuw design van wat UI elementen. Op de bridge box zie ik de huidige terug. Er werd in de live Q&A al even naar verwezen met een knipoog. Of beeld ik me nu dingen in?? :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIlvgCBI0n1CvPc6kEndnDpEYuU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ptySXQjjJZwkYCjlvSDoa1Kz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxmhB00MW0eCGYEDFiLyU7qSnag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q0neUfTEJGIYTFAHTkTUV7lA.png?f=user_large

[ Voor 78% gewijzigd door 19JM81 op 29-12-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 12:03
Audione0 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:36:
Volgens de community tracker nog geen: https://community.homey.a...ity-order-tracker/72478/3

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-04 16:58

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Vraag van een potentiële overstapper (van Domoticz naar Homey).

Ik heb mijn Domoticz installatie redelijk stabiel, heb een script draaien dat vastlopen detecteert en dan herstart, heb backups geregeld en altijd een reserve SSD liggen met een werkende versie. Ik ben dus redelijk goed voorbereid op een vastloper of crash.

Het gebeurt mij toch zo'n twee keer per jaar dat het herstart script niet werkt of dat er iets ergers aan de hand is (van een vastgelopen rpi tot een gecrashte database). Dankzij de voorzorgsmaatregelen ben ik vrij snel weer up en running, maar het blijft heel irritant. Zeker als ik niet thuis ben. Afgelopen zomer bijvoorbeeld tijdens de vakantie waardoor verlichting niet meer automatisch schakelt. Het kost me dan altijd toch weer meer tijd dan verwacht om het te fixen en het gebeurt altijd op een moment dat je eigenlijk geen tijd hebt, zoals vanmorgen toen ik net naar mijn werk wilde gaan en vrouw en kinderen begonnen te mopperen dat er iets niet werkte. Oorzaak in dit geval was een probleem met de wasmachine die de aardlek had laten klappen. Blijkbaar precies op een moment dat Domoticz iets naar de DB aan het schrijven was met als gevolg dat de installatie niet meer op wilde komen.

En dan nu de vragen. Was is jullie ervaring op dit gebied met Homey:
  • Komen vastlopers vaak voor?
  • Neemt de kans op vastopers toe als je meer apps gebruikt?
  • Kan de Homey zichzelf rebooten als hij vastloopt of moet dit met de hand?
  • Komen (echte) crashes voor? Waarbij je helemaal opnieuw moet beginnen?
  • Voldoet het bij een echte crash om een backup terug te zetten?
  • Zijn backups te automatiseren?
  • En dit zal vast niet, maar ik stel de vraag toch...kun je dit op de een of andere manier remote doen?
Hoor graag jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
@vanenkelen ik ben ook overgestapt van domoticz naar Homey
Ook vanwege dezelfde perikelen.
Met Homey nooit vastloper gehad
Backups moet je een service nemen bij Homey maar heb ik nog nooit nodig gehad.

Enige reden waarom ik terug zou gaan naar domoticz is omdat Homey compleet cia de cloud werkt.
Laats mijn provider met onderhoud bezig en ik kon thuis niks aan sturen, wat bij domoticz wel gaat als je gewoon thuis bent,mijn router doet het namelijk altijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

SpikeHome schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:17:
@vanenkelen ik ben ook overgestapt van domoticz naar Homey
Ook vanwege dezelfde perikelen.
Met Homey nooit vastloper gehad
Backups moet je een service nemen bij Homey maar heb ik nog nooit nodig gehad.

Enige reden waarom ik terug zou gaan naar domoticz is omdat Homey compleet cia de cloud werkt.
Laats mijn provider met onderhoud bezig en ik kon thuis niks aan sturen, wat bij domoticz wel gaat als je gewoon thuis bent,mijn router doet het namelijk altijd.
De Homey pro werkt toch ook zelfstandig? Niet via de cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag geprobeerd om de tadozones app werkend te krijgen.
Deze via de community app geïnstalleerd.
Maar als ik een thermostaat wil toevoegen krijg ik een foutmelding bij het inloggen.
Als ik op “ga door” klik krijg ik wel de thermostaat te zien.
Echter werken de functies niet en krijg ik geen waardes in de tegel.

Ook de homey al een keer herstart maar geen resultaat.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
vanenkelen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:19:
[...]

De Homey pro werkt toch ook zelfstandig? Niet via de cloud?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Het nieuwste model dan, ik heb de 2019 versie.
Ik kon de app niet eens meer opstarten zonder internet en zat wel op mijn eigen WiFi waar ook de Homey op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:03
Hier gaat het daarover: https://community.homey.a...s-tested-v2-0-0-rc-x/5775

Bij de één werkt het beter dan bij de ander. Bij mij blijven Flows gewoon werken enzovoort. Maar kan ook niet op de Homey via de app. Maar dat heeft wellicht weer te maken met 2.4 en 5 ghz verschil in wifi, wat ook op het forum staat. Mobiel zit op 5ghz automatisch Geen zin om dieper op in te duiken aangezien de flows wel lokaal door blijven werken. Dus de app ook niet per se nodig heb als internet er uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-03 18:11
Is er al bekend of het mogelijk om mijn huidige Homey 'Pro' (bolletje) te migreren naar de nieuwe? Het weerhoudt mij er op dit moment van om serieus te overwegen om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:00
BrightSun schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:05:
Is er al bekend of het mogelijk om mijn huidige Homey 'Pro' (bolletje) te migreren naar de nieuwe? Het weerhoudt mij er op dit moment van om serieus te overwegen om te upgraden.
Kan dat niet gewoon door een backup te maken van je bolletje en vervolgens de backup terug te zetten op de nieuwe?
Waarom wil je "afscheid" nemen van je bolletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Tim123 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:11:
[...]

Kan dat niet gewoon door een backup te maken van je bolletje en vervolgens de backup terug te zetten op de nieuwe?
Nee, dat gaat niet.
Ze zijn bij Athom volop bezig om de Homey Pro te kunnen migreren naar de Homey 2023.
En daar komt nogal wat bij kijken. Oa een andere chip voor de Zigbee apparaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WeeJeWel
Tim123 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:11:
[...]

Ja, zo gaat dat inderdaad werken. De status nu is dat alles wordt gemigreerd, en aan Z-Wave en Zigbee wordt nog gewerkt. Z-Wave verwachten we sowieso klaar te hebben wanneer de eerste Homey Pros worden verscheept, Zigbee is nog iets onduidelijker (i.v.m. andere chip fabrikanten).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:29:
[...]

Ja, zo gaat dat inderdaad werken. De status nu is dat alles wordt gemigreerd, en aan Z-Wave en Zigbee wordt nog gewerkt. Z-Wave verwachten we sowieso klaar te hebben wanneer de eerste Homey Pros worden verscheept, Zigbee is nog iets onduidelijker (i.v.m. andere chip fabrikanten).
Da's goed nieuws, ik had namelijk begrepen dat het sowieso niet mogelijk ging zijn! _/-\o_

Van zodra dat mogelijk is ga ik upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Fire69 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:04:
[...]

Da's goed nieuws, ik had namelijk begrepen dat het sowieso niet mogelijk ging zijn! _/-\o_

Van zodra dat mogelijk is ga ik upgraden :)
#metoo.

Dat houdt mij nog een beetje tegen, dat dat nog niet kan. Voor de rest vind ik het weer een prachtig, toekomstbestendig, apparaatje, die nieuwe. Maar alles opnieuw moeten instellen, meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik wil gelijk met een schone lei beginnen, dus ga alles opnieuw installeren.
Ik hoop echt dat hij deze maand binnen komt.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:32
WeeJeWel schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:29:
[...]

Goed om te horen 😀 Als Z-Wave mee over kan denk ik dat het gros al in orde is.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

vanenkelen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:58:
Vraag van een potentiële overstapper (van Domoticz naar Homey).

Veel te lang verhaal ;)

En dan nu de vragen. Was is jullie ervaring op dit gebied met Homey:
  • En dit zal vast niet, maar ik stel de vraag toch...kun je dit op de een of andere manier remote doen?
Hoor graag jullie ervaringen?
Toch nog een bumpje van mijn vragen proberen. Zijn er naast de ervaringen van @SpikeHome (waarvoor dank) nog meer ervaringen mbt bovenstaande vragen?

Oftewel hoe stabiel is de homey bij jullie? Hoe vaak ben je aan het sleutelen/repareren?

[ Voor 4% gewijzigd door vanenkelen op 03-01-2023 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23
vanenkelen schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:38:
[...]

Toch nog een bumpje van mijn vragen proberen. Zijn er naast de ervaringen van @SpikeHome (waarvoor dank) nog meer ervaringen mbt bovenstaande vragen?

Oftewel hoe stabiel is de homey bij jullie? Hoe vaak ben je aan het sleutelen/repareren?
Ik gebruik hem nu 2 jaar. Combi van zwave, zitbeen, WiFi en 433.
Circa 25 apparaten. Geen hele complexe flows/apps, maar beetje van alles wat.

Bij mij loopt hij nooit vast, dus mijn ervaring is zeer stabiel. Ik restart hem automatisch 1x per week, maar weet eigenlijk niet of dat nodig is. Jou ervaring met het alternatief herken ik helemaal niet bij homey. Als dat zo zou zijn had mijn vrouw hem er al uitgegooid denk ik 🤐

Ooit een beetje zitten klooien met een flow die alle apparaten moest uitzetten en er dan 1 over het hoofd zag. Volgens mij komt dat als je in 1 sec 10 apparaten aanstuurt. Opgelost door in die flow slechts 5 apparaten uit te zetten en een seconde later het restant.

Ik kan hem van harte aanbevelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:04
vanenkelen schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:38:
[...]

• In de twee jaar dat wij hem hebben staan, is hij denk ik 2x echt vastgelopen/niet benaderbaar.
  • Theoretisch zal de kans wel groter zijn, er kan meer fout gaan. Hier draaien nu meer dan 100 devices en net zo veel flows.
  • Als je niet meer in de interface kan kopen (dus vastloopt), is de enige manier de stroom eraf te halen.
  • Hier nog nooit voorgekomen.
  • Wij hebben de Backup Service van Homey, maar hier eigenlijk nog nooit gebruik van hoeven maken. Heb deze ook vooral met het idee dat wanneer hij kapot gaat, ik op een andere alles terug kan zetten. Hopelijk fixen ze dit snel voor 2019 --> 2023 :)
  • Hier heb je de Backup voor :) De 2023 versie heeft ook een mogelijkheid om lokaal een backup te maken, maar dit is niet te automatiseren (Homey moet in een bepaalde Service stand gezet worden).
  • Inderdaad, voor zo ver ik weet gaat dit niet. Alleen bij het instellen van een "verse" Homey wordt gevraagd naar een backup.
Opgesomd dus: Wij zijn tot nu toe heel erg tevreden over de Homey! Een grote update wil er wel eens voor zorgen dat sommige apps even niet goed meer werken, maar de meeste developers zijn erg actief om dit zo snel mogelijk op te lossen! Hij draait hier heel stabiel, en volgens mij kunnen de meeste gebruikers dit ook bevestigen.
Heb er zelf ook nog Home Assistant langs draaien voor het dashboard, maar alle Zigbee apparaten worden aan Homey gekoppeld voor de flows. Zeker de Advanced Flows is een aanrader! (Al zit die er bij de 2023 bij).
Dus bij twijfel, gewoon doen!! Je stelt de vraag niet voor niks al hier :9

[ Voor 1% gewijzigd door Pimmeke1989 op 03-01-2023 09:10 . Reden: Kreeg de URL er niet goed in: https://homey.app/nl-nl/store/product/homey_plus_athom_12m/ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van Domoticz naar Homey, ik heb geen seconde spijt gehad..
Het wil wel eens gebeuren dat een app niet meer werkt, maar daar zijn dan weer tools voor om specifiek die app te herstarten. Maar dat komt weinig voor.
In de afgelopen 2 jaar heb ik 2 of 3 keer gehad dat ik de Homey echt hebben moeten herstarten omdat Homey niet meer goed reageerde.

Zeker met de advanced flows is het een onmisbaar apparaat geworden in ons huis..
Het enige wat een verbetering zou kunnen zijn is dat je een dashboard kan bouwen zoals Home Assistant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjoerdvd
Komen vastlopers vaak voor?
Vastlopen nog nooit, heb Homey nu 2 jaar. Gebruik vooral Zigbee apparaten/sensoren, stuk of 55. Daarnaast nog diverse apparaten lokaal over wifi (p1 meter, watermeter, Shelly WiFi, besproeiing, zonnepanelen) en Somfy via RTS (433mhz).

Neemt de kans op vastopers toe als je meer apps gebruikt?
Als je over het maximaal geheugen gaat vast wel, maar is mij nog niet gelukt. Heb stuk of 50 apps draaien.

Kan de Homey zichzelf rebooten als hij vastloopt of moet dit met de hand?
Nog nooit echt vastgelopen. Wel aantal keer dat apparaten traag reageren, met een restart was dat verholpen. Laat Homey 1 keer per week opnieuw opstarten.

Komen (echte) crashes voor? Waarbij je helemaal opnieuw moet beginnen?
Nog nooit gebeurt bij mij.

Voldoet het bij een echte crash om een backup terug te zetten?
Nog nooit gebeurt bij mij in de afgelopen 2 jaar.

Zijn backups te automatiseren?
Maakt elke nacht een cloud backup, kost 1 euro per maand

En dit zal vast niet, maar ik stel de vraag toch...kun je dit op de een of andere manier remote doen?
Je kunt in de app op de knop drukken 'Maak backup'. Dan maakt ie deze in de cloud.

Lokale backups zijn met de nieuwe Homey Pro 2023, die elk moment uit komt wel mogelijk: https://homey.app/nl-nl/homey-pro/. Maar dan moet je hem wel aansluiten op een computer. Dus niet remote.

Eigenlijk nooit aan het sleutel/repareren. Als ik iets moet repareren komt dat vooral omdat ik zelf een fout heb gemaakt in een variabele. Ben vooral steeds meer aan het uitbreiden en verder automatiseren. Het komt wel eens voor dat een fabrikant bijvoorbeeld een API heeft aangepast en dat nog in de app op Homey moet gebeuren. Maar dit is vaak heel snel weer opgelost.

Heb automatische updates van Homey wel uit staan. Die doe ik bij voorkeur als ik thuis ben zelf, just in case. Maar bij mij nog nooit fout gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Komen vastlopers vaak voor?
Vastlopen nog nooit. Ik heb de 2016 variant en nog nooit een vastloper gehad.

Neemt de kans op vastopers toe als je meer apps gebruikt?
Dat zou kunnen als je het maximaal geheugen gebruikt. Maar nee vastlopers niet. Wat je eerder zal merken is dat bepaalde zaken langzamer gaan. Denk vooral aan Z-wave. Ik heb hier een aantal zwave apparaten en daar is nog wel eens zo nu en dan een vertraging in te merken. KaKu gaat direct uit / aan en zwave gaat in 'waves'. Eerst apparaat x y z en vervolgens a, b c. Dat is alleen als we alles uit doen voordat we gaan slapen dus echt veel last van hebben we niet.

Kan de Homey zichzelf rebooten als hij vastloopt of moet dit met de hand?
Nog geen vastlopers gehad maar het lijkt mij niet dat ie zichzelf kan rebooten in een dergelijke situatie. Wat je wel kunt doen is een flow maken die preventief je systeem x aantal dagen reboot in de nacht. Ik weet uit het verleden dat dit wel eens werd geadviseerd bij mensen die heel veel devices hadden. Of dat tegenwoordig nog nodig is weet ik niet.

Komen (echte) crashes voor? Waarbij je helemaal opnieuw moet beginnen?
Mij nog nooit overkomen. Al zul je als je het officiele forum napluist echt wel posts tegenkomen van mensen die dat hebben gehad. Ik durf wel te stellen dat dit de minderheid is.

Voldoet het bij een echte crash om een backup terug te zetten?
Geen noodzaak gehad voor een backup dus geen ervaring mee

Zijn backups te automatiseren?
Je kunt backups afnemen voor 1 euro per maand

En dit zal vast niet, maar ik stel de vraag toch...kun je dit op de een of andere manier remote doen?
Dat kan via de app.

Verder heb ik automatische updates altijd uitstaan. Dat is niet iets specifiek voor Homey maar bij al mijn devices doe ik dat. Ik wil graag zelf controle hebben over of iets geupdate is of niet. Heb wel eens gehad dat een update van een bepaalde app er voor zorgde dat mijn kika devices het niet meer deden. Is vrij irritant :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@Webgnome KiKa?? Zal wel KaKu zijn? :P 8)

KiKa is iets heeeeel anders… :'(

[ Voor 34% gewijzigd door NaN op 03-01-2023 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@NaN :+ inderdaad. Heb het aangepast

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Dank allen voor de uitgebreide reacties, dit geeft een mooi overzicht. En over het algemeen vind je makkelijker negatieve ervaringen dan positieve. Het feit dat ik er zo naar moet zoeken/vragen zegt ook al iets natuurlijk. Ik ga binnenkort met een collega, die Homey gebruiker van het eerste uur is, een keertje zitten om al mijn huidige functionaliteiten eens met hem door te spreken. Maar ik ben inderdaad erg gecharmeerd van het concept Homey.

Alleen dat er geen dashboard functionaliteit is, is wel jammer. Ik draai nu Dashticz op een tablet die in de woonkamer hangt met allerlei info en knoppen/triggers voor acties en scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relfiee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-04 16:06
Gebruik zelf inmiddels ook 2 jaar Homey, erg tevreden over dus ver. Heb nu ook HA op een pi geinstalleerd om toch eens met een dashboard icm tablet te gaan werken, hier vindt ik de homey te beperkt in.

Nou ben ik nog wat aan het stoeien met HA maar wil zoveel mogelijk Homey in de lead houden en HA puur als dashboard, devices koppelen naar HA werkt prima maar zou ook graag mijn flows in Homey houden maar dusverre kom ik daar niet echt verder mee. Is het mogelijk om flows binnen Homey te "syncen" naar je HA omgeving?

Een voorbeeld b.v. ik wil op het dashboard in HA een knop gebruiken als we naar bed gaan en deze de nachtstand van het huis inschakelt, deze flow zou ik echter graag in Homey houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:04
relfiee schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:14:
Gebruik zelf inmiddels ook 2 jaar Homey, erg tevreden over dus ver. Heb nu ook HA op een pi geinstalleerd om toch eens met een dashboard icm tablet te gaan werken, hier vindt ik de homey te beperkt in.

Nou ben ik nog wat aan het stoeien met HA maar wil zoveel mogelijk Homey in de lead houden en HA puur als dashboard, devices koppelen naar HA werkt prima maar zou ook graag mijn flows in Homey houden maar dusverre kom ik daar niet echt verder mee. Is het mogelijk om flows binnen Homey te "syncen" naar je HA omgeving?

Een voorbeeld b.v. ik wil op het dashboard in HA een knop gebruiken als we naar bed gaan en deze de nachtstand van het huis inschakelt, deze flow zou ik echter graag in Homey houden
Ik heb dit zelf ook precies zo! Maar de koppeling is best makkelijk te maken. Ik heb in HA knoppen gemaakt die een Webhook naar Homey sturen.
En wanneer Homey die dan ontvangt, dan start die een bepaalde flow.
Zeker met advanced Flows is dat nu duidelijk en overzichtelijk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relfiee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-04 16:06
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Ik heb dit zelf ook precies zo! Maar de koppeling is best makkelijk te maken. Ik heb in HA knoppen gemaakt die een Webhook naar Homey sturen.
En wanneer Homey die dan ontvangt, dan start die een bepaalde flow.
Zeker met advanced Flows is dat nu duidelijk en overzichtelijk te maken :)
Top, bedankt voor de tip. Ga we even mee pielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42
Ik heb ook maar een Homey Bridge besteld. Het doel op de korte termijn is om wat bewegingssensoren in een hotelkamer op vakantie te kunnen gebruiken, op de lange termijn mogelijk als satelliet voor een Pro. Deze zou ik bij mijn ouders willen plaatsen. Zelf heb ik Home Assistant draaien, maar ik voel er weinig voor om ook een tweede HA installatie te moeten onderhouden. Ik wil dus gewoon iets wat werkt.

Ik sta op het punt een Pro te preorderen, maar ik twijfel nog. De Bridge is volgens mij al een anderhalf jaar in beta, maar wat zal dan de staat van de Pro zijn op moment van launch? Zal dat dan net zo lang duren voordat het beta label eraf mag?

Edit: een micro-usb aansluiting? Die tijd zijn we inmiddels toch wel voorbij?

[ Voor 6% gewijzigd door Raling op 05-01-2023 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 09:04

Amiet01

Master_A

Heb momenteel een heleboel Zwave dimmers en schakelaars toegevoegd in de Homey. Nou dacht ik dat de Homey Pro ook RF en Bluetooth ondersteunde, maar lees daar lastige verhalen over.

Ik heb een tv lift die ik middels een afstandsbediening bedien die via Bluetooth werkt. Ook heb ik nog een ander apparaat die via RF werkt waar ik geen app voor kan vinden. Is dit op te lossen, en zo ja, waar moet ik beginnen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou eens op de developer site kunnen kijken. Daar stond ooit een tool waarmee je rf signalen kon nabootsen en dan kon dat via homey worden aangestuurd. Geen idee of dat nog bestaat. Die lift is daar een app voor in homey of nog niet? Zo niet zou je op het forum eens kunnen vragen of iemand er wat mee wil doen.

Zelf heb ik geen goede ervaringen met zowel RF als Bluetoot. Ik heb twee watersensoren van xiaomi die via bluetooth werken. Als ik ze eenmalig koppen met Homey is er niks aan de hand en werkt het. Maar op het moment dat ik in het huis ook maar een ander bluetooth device aanzet dan verliest homey per direct de verbinding en moet ik homey weer opstarten. Nu heb ik wel de 2016 variant en vraag mij af of dat dit een probleem van die versie is of van het eco systeem zelf.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 21:38
Webgnome schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:33:... Als ik ze eenmalig koppen met Homey is er niks aan de hand en werkt het. Maar op het moment dat ik in het huis ook maar een ander bluetooth device aanzet dan verliest homey per direct de verbinding en moet ik homey weer opstarten. Nu heb ik wel de 2016 variant en vraag mij af of dat dit een probleem van die versie is of van het eco systeem zelf.
Dat een blue-tooth apparaat de verbinding met de homey verliest als/zodra dat apparaat vanaf/via een ander apparaat wordt bedient: Dat klopt, dat is onderdeel van de BlueTooth standaard. Een bluetooth eind apparaat kan in de regel maar met 1 ander apparaat in verbinding staan. Bij een android toestel zie je in de lijst met bluetooth apparaten bij elk bekend apparaat staan of ze gekoppeld of verbonden zijn. Met 'gekoppeld' bedoelen ze dat ze over en weer elkaars nummers en keys kennen. Maar dan werken ze nog niet samen. Met 'verbonden' is er actieve communicatie. Dat laatste kunnen de meeste eind-apparaten maar met 1 ander systeem. Een blue-tooth muis kan maar met 1 computer verbonden zijn. Een blue-tooth speaker levert maar het geluid van 1 verbonden apparaat. En blijkbaar luistert jou tv-lift maar naar 1 afstandsbediening.

Al moet ik wel toegeven dat mijn pc op dit moment luistert naar 1 bluetooth muis, 1 bluetooth toetsenbord en geluid levert aan 1 bluetooth speaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@beerse dat bedoel ik niet. Ik ben op de hoogte hiervan. Sommige apparaten ondersteunen meerdere devices maar deze dus niet. Echter wanneer ik op mijn telefoon bleutooth uitzet dan zou ik verwachten dat Homey het device weer overpakt en dat werkte niet. Vervolgens heb ik het device gereset en direct met Homey gekoppeld en uit mijn telefoon verwijderd.

Alles werkte tot ik die avond mijn headset wilde verbinden , via bluetooth, met mijn telefoon. Viel de verbinding tussen Homey en de sensor ook weg. En dat heb ik meerdere malen gehad. Helaas.

offtopic:
Ik heb overigens geen lift, bij mijn voorbeeld ging het om een plantsensor..

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 11-01-2023 12:40 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-04 21:03
Wat je ook altijd nog kan doen is een Switchbot Bot op de afstandsbediening plakken. Ja het is een workaround, maar bluetooth is gewoon een rot protocol voor afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:37:
Wat je ook altijd nog kan doen is een Switchbot Bot op de afstandsbediening plakken. Ja het is een workaround, maar bluetooth is gewoon een rot protocol voor afstandsbedieningen.
Ik heb hier in huis 5 plantsensoren gekoppeld aan Homey.
Maar die hebben voor zover ik weet dus niet allemaal constant een verbinding. Er word om de 15 minuten door Homey gevraagd om de waarden even door te geven, daarna word de verbinding ook verbroken.
Dan doe je ook ruim een half jaar met een 2032 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:19
Goedemiddag allen,

Vraagje, is het al bekend wanneer de web app voor Homey verder wordt uitgebreid, zoals de "Settings" en "Energy" pagina?

[ Voor 7% gewijzigd door Bas Post op 12-01-2023 16:35 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Bas Post schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:34:
Goedemiddag allen,

Vraagje, is het al bekend wanneer de web app voor Homey verder wordt uitgebreid, zoals de "Settings" en "Energy" pagina?
Nee nog onder constructie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 00:13
Dat is al jaren zo. Is er ergens een roadmap hierover te vinden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Daniel. schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:24:
[...]

Ik hoop wel dat ze de nieuwe Homey Pro wat sneller leveren.
Het is nu al uitgesteld tot maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas Post schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:34:
Goedemiddag allen,

Afbeeldingslocatie: https://tse4.mm.bing.net/th?id=OIP.XGAV2x4ApUpxXmnv3UPXIAAAAA&pid=Api

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 15:58
KSR schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 03:49:
[...]

Ik hoop wel dat ze de nieuwe Homey Pro wat sneller leveren.
Het is nu al uitgesteld tot maart.
Op basis van als je nu een pre-order doet? Of heb je update gehad over je bestelling? Ik nog niet namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Hoofdzakelijk heb ik alles op Apple Homekit
  • Heel wat EVE stopcontacten
  • Netatmo rookmelders
  • KNX (verlichting en rolluiken) via 1Home
  • Philips Hue (ook verlichting)
  • Synology camera's via Hoobs
Enige wat ik mis is dat m'n verwarming via Bosch EasyControl niet native op Apple Homekit werkt en daarvoor zou ik evt Homey overwegen.

Ik heb Home Assistant al een paar x geprobeerd maar ik was het beu om telkens na updates weer zaken te moeten gaan fixen

Heeft een Homey Pro dan nog een toegevoegde waarde om alles beter te centraliseren?

[ Voor 46% gewijzigd door RedC op 13-01-2023 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het hele doel van Homey is nu juist om het te centraliseren. Als er een ap is voor de easycontrol dan zou je het kunnen overwegen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
Lijkt me niet dat hier een app voor bestaat, zonde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Daniel. schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:24:
[...]

Precies, vandaar mijn vraag.

"Soon" is erg relatief

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
RedC schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:39:
  • Netatmo rookmelders
Enige wat ik mis is dat m'n verwarming via Bosch EasyControl niet native op Apple Homekit werkt en daarvoor zou ik evt Homey overwegen.

Ik heb Home Assistant al een paar x geprobeerd maar ik was het beu om telkens na updates weer zaken te moeten gaan fixen

Heeft een Homey Pro dan nog een toegevoegde waarde om alles beter te centraliseren?
Homebridge met deze plugin: https://www.npmjs.com/pac...ge-ct200?activeTab=readme

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedC
Moest dit werken dat zou fantastisch zijn! Je bent mijn held van de dag :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 00:04

DON PAPA

Tweaker-fan

@Red > En anders is IFTTT misschien nog een optie
https://www.bosch-easycontrol.com/nl/nl/easycontrol/ifttt/

En dan een applet maken voor thuis/weg met de gewenste temperaturen
https://support.homey.app...nnecting-IFTTT-with-Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
RedC schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:39:
  • Netatmo rookmelders

Werkt de Bosch EasyControl ook niet met de Nefit Easy app van Homey?
Bosch en Nefit zijn toch 1 club.
En bij de Homey app op het forum word ook over Bosch gesproken.
https://community.homey.app/t/app-pro-nefit-easy/105/116
Misschien toch overstappen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:17
Deze week een aantal Eufycam's gekocht, nu zegt de homey website de volgende info:
Het wordt aanbevolen om de mobiele Eufy app te gebruiken om een extra "admin"-account te maken met een apart e-mailadres en deze te gebruiken met deze app.

Weet er iemand hoe je dit extra admin account maakt :? Ik kan wel de "installatie" delen, dat heb ik geprobeerd maar dat werkt niet via de homey :?
(gedeeld, dus via ander emailadres aangemeld via andere telefoon in de app. Dan zie ik de camera's. Vervolgens de app van de telefoon verwijderd omdat ik gelezen heb dat je niet de app en de homey simultaan kan gebruiken. Mijn gedachte was dat het extra account dan "vrij" was. Vervolgens dit account gebruikt in de homey app en krijg dan de melding: "Could not find tha PairSession"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
ybos schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:44:
Deze week een aantal Eufycam's gekocht, nu zegt de homey website de volgende info:
Het wordt aanbevolen om de mobiele Eufy app te gebruiken om een extra "admin"-account te maken met een apart e-mailadres en deze te gebruiken met deze app.

Weet er iemand hoe je dit extra admin account maakt :? Ik kan wel de "installatie" delen, dat heb ik geprobeerd maar dat werkt niet via de homey :?
(gedeeld, dus via ander emailadres aangemeld via andere telefoon in de app. Dan zie ik de camera's. Vervolgens de app van de telefoon verwijderd omdat ik gelezen heb dat je niet de app en de homey simultaan kan gebruiken. Mijn gedachte was dat het extra account dan "vrij" was. Vervolgens dit account gebruikt in de homey app en krijg dan de melding: "Could not find tha PairSession"
Wordt via HomeBridge ook geadviseerd, ook gedaan. Volgens mij omdat Eufy tijdje lang mensen gebanned heeft voor het gebruik van deze methode.

Linksboven (in app) - Menu -> Gedeeld beheerd -> Gedeeld huis -> Je huis aanklikken -> Apparaat delen OF eigenaar aan je huis toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
ybos schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:44:

Hier word volgens mij wel het 1 en ander gevraagd en uitgelegd.
https://community.homey.app/t/app-pro-eufy-security/44921

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:17
Verbinding! Thanks @stuij91 en @mike123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
mike123 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:56:
[...]

Werkt de Bosch EasyControl ook niet met de Nefit Easy app van Homey?
Bosch en Nefit zijn toch 1 club.
En bij de Homey app op het forum word ook over Bosch gesproken.
https://community.homey.app/t/app-pro-nefit-easy/105/116
Misschien toch overstappen? ;)
Ik heb het wel werkend gekregen met Homebridge... Ik had ooit ns Hoobs geconfigureerd om m'n camera's werkend te krijgen op Homekit

Deze oplossing is natuurlijk wel goedkoper dan Homey, maar ik hou die homey zeker in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-04 09:53
Omdat ik graag een gebruikers vriendelijk systeem wilde en niet meer zoveel tijd kwijt wilde zijn aan configureren etc. (heb nu nog Homeassistant) heb ik dit weekend de Homey bridge besteld maar die gaat meteen weer retour. Ik kom er net achter dat deze mijn Milights niet ondersteund 8)7 en naar verwachting gaat dat ook niet gebeuren in de toekomst. En bij de nieuwe pro is dit ook ook nog onduidelijk. Dan blijf ik voorlopig wel op HA. Of weet iemand of Atom alsnog Milight gaat ondersteunen in de bridge of pro 2023?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 13:46

HeroS

SmartHome Nerd

codegro schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:15:
Omdat ik graag een gebruikers vriendelijk systeem wilde en niet meer zoveel tijd kwijt wilde zijn aan configureren etc. (heb nu nog Homeassistant) heb ik dit weekend de Homey bridge besteld maar die gaat meteen weer retour. Ik kom er net achter dat deze mijn Milights niet ondersteund 8)7 en naar verwachting gaat dat ook niet gebeuren in de toekomst. En bij de nieuwe pro is dit ook ook nog onduidelijk. Dan blijf ik voorlopig wel op HA. Of weet iemand of Atom alsnog Milight gaat ondersteunen in de bridge of pro 2023?
Ik gok het van niet als ik dit lees:
https://community.homey.app/t/mi-light-sdk3/70819

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-04 09:53
Oke, dan kan er voor mijn situatie een streep door Homey. Ik ga niet al mijn milights vervangen. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-03 22:08

JanJeen

3315Wp

Mijn screens gaan bij zonsondergang dicht dankzij Homey. Als het kouder dan 5 graden is wil ik dat ze open blijven. Dan is er grotere kans dat vocht op het doek neerslaat, bevriesd en bij het oprollen het doek wordt beschadigd.

Een Netatmo buiten temperatuur sensor is gekoppeld, Homey toont vrolijk de temperatuur. Echter in de Homey Android App zie ik in het "En..." menu de Netatmo app niet, waardoor ik niets met de sensor data kan.

Gewenste flow:
Als: Zonsondergang
Én: temperatuur >5graden
Dan: Screen dicht

Heeft iemand dit eerder succesvol geprobeerd?

Een vergelijkbare flow die ik wil maken is dat bij een hoge opbrengst van de zonnepanelen (dus een hoge instraling) én een hoge binnentemperatuur ze ook automatisch zakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:41
JanJeen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:14:
Mijn screens gaan bij zonsondergang dicht dankzij Homey. Als het kouder dan 5 graden is wil ik dat ze open blijven. Dan is er grotere kans dat vocht op het doek neerslaat, bevriesd en bij het oprollen het doek wordt beschadigd.

Een Netatmo buiten temperatuur sensor is gekoppeld, Homey toont vrolijk de temperatuur. Echter in de Homey Android App zie ik in het "En..." menu de Netatmo app niet, waardoor ik niets met de sensor data kan.

Gewenste flow:
Als: Zonsondergang
Én: temperatuur >5graden
Dan: Screen dicht

Heeft iemand dit eerder succesvol geprobeerd?

Een vergelijkbare flow die ik wil maken is dat bij een hoge opbrengst van de zonnepanelen (dus een hoge instraling) én een hoge binnentemperatuur ze ook automatisch zakken.
Je moet toevoegen logica variabel is kleiner dan, en dan via de tag de temperatuur van de netatmo selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjoerdvd
Je kunt bij EN de logica kaart toevoegen. Waarbij je de Netatmo temperatuur kunt selecteren en een waarde kunt invullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlewqT0tqIyOU0LroQAg4AigkiA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ls8Z4tbDBRMWwOuXWIjAn8k6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Nu enige weken de Homey in gebruik met hele simpele flows. Nu probeer ik de HEOS app te installeren via de community store. Heb het eindelijk voor elkaar om de koppeling te maken tussen mijn Homey en de community store, maar als ik op installeren klik staat er dat het binnenkort wordt geïnstalleerd. Alleen gebeurt er daarna niets en kan ik de app niet vinden op de Homey, ook niet na herhaaldelijk proberen. Iemand een mogelijke oplossing?

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Amiet01 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:47:
Nu enige weken de Homey in gebruik met hele simpele flows. Nu probeer ik de HEOS app te installeren via de community store. Heb het eindelijk voor elkaar om de koppeling te maken tussen mijn Homey en de community store, maar als ik op installeren klik staat er dat het binnenkort wordt geïnstalleerd. Alleen gebeurt er daarna niets en kan ik de app niet vinden op de Homey, ook niet na herhaaldelijk proberen. Iemand een mogelijke oplossing?
Je zou ook even een andere browser kunnen proberen. Met Firefox moet het normaal gesproken wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Amiet01 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:47:
Voor het gemak ga ik er van uit dat je via de homey-app op een telefoon of tablet werkt. Hoe ziet het er uit als je via https://my.homey.app/ werkt? Dat biedt vanaf een pc een beter/ruimer blik op de homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
Ik heb homey cloud, en dat werkt geweldig met oa hue, zwave , kaku,somfy. Nu met flows aan het stoeien en ik zie bij de tijd card geen ‘every hour’. Kan iemand met de homey pro bevestigen dat die optie er daar wel in zit ? Dat verschil zou kunnen zijn dat ze niet willen dat de cloud host overbelast wordt als je iets ieder uur of iedere minuut triggert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
bhoek schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:56:
Ik heb homey cloud, en dat werkt geweldig met oa hue, zwave , kaku,somfy. Nu met flows aan het stoeien en ik zie bij de tijd card geen ‘every hour’. Kan iemand met de homey pro bevestigen dat die optie er daar wel in zit ? Dat verschil zou kunnen zijn dat ze niet willen dat de cloud host overbelast wordt als je iets ieder uur of iedere minuut triggert
Waarom zou je dat doen ieder uur? Homey is event-driven. Dus er gebeurt iets en daar kun je je flow op laten reageren. Ik heb een pro maar heb dat nog nooit gezien of nodig gehad.
Wat probeer je te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
Dat kan op de Pro. Maar het is wat @Hulliee zegt, gebruik het eigenlijk niet omdat andere triggers afdoende zijn. Elke seconde kun je volgens mij ook niet echt gebruiken. Die blokt Homey als een flow te vaak uitgevoerd wordt ivm continue belasting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Guza2FOinpt_lkosa3PiAMblH2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3XY2w0WKGJSx6zs6uze49cxa.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
Hier heb ik een HomeyPro, misschien zijn details verschillend. Maar op https://my.homey.app/ zie ik bij flow onder 'als': Systeem -> Datum&Tijd' -> "Elke". Daarna moet je daar een nummer op geven (doe 1) en daarna de eenheid (kies voor 'uur').
Detail: Dit gebeurt niet vast op zus en zoveel minuten over het hele uur, maar nu, over een uur. En daarna weer over een uur en zo voort. Dat houdt in dat het verloopt over de tijd. Hoe/wat er gebeurt rond een reset van de homey is mij niet duidelijk, het kan zijn dat ze gewoon een uur na de vorige gaat of een uur na de herstart.

Alternative route: Gebruik 'wekkers': Maak 1 flow die door een wekker gestart wordt. En in die flow zet je de wekker een uur verder. Of zet die wekkers zelf op bepaalde momenten.

Wil je echt elk uur op 7 minuten voor het hele uur, dan zal je het beste 24 start momenten gebruiken in een advanced-flow.

[ Voor 7% gewijzigd door beerse op 22-01-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-04 08:41
Sinds dat de shelly app is geupdate doet de stekker (Shelly Plug S) het niet meer in Homey. Via shelly app kan ik keurig de stekker aan en uit schakelen. In homey krijg ik melding dat:
Apparaat niet beschikbaar
Apparaat is onbereikbaar, request to http://192.168.178.42/status failed, reason: read ECONNRESET
IP adres klopt, in unifi zie ik de shelly ook keurig terug. Zit dus gewoon aan de wifi.

Homey en shelly app al herstart, heeft niet geholpen.

Iemand idee/suggestie?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
vandermark schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:17:
Sinds dat de shelly app is geupdate doet de stekker het niet meer in Homey. Via shelly app kan ik keurig de stekker aan en uit schakelen. In homey krijg ik melding dat:
IP adres klopt, is unifi zie ik de shelly ook keurig terug. Zit dus gewoon aan de wifi.
Homey en shelly app al herstart, heeft niet geholpen.
Iemand idee/suggestie?
Mijn suggestie: apparaat opnieuw koppelen. Het zou zomaar kunnen zijn dat de update van de software ook de beveiliging heeft bijgewerkt en dat de ene de andere niet meer vertrouwd omdat er een nummertje is omgevallen of de beveiliging is aangescherpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-04 08:41
beerse schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:23:
[...]

Mijn suggestie: apparaat opnieuw koppelen. Het zou zomaar kunnen zijn dat de update van de software ook de beveiliging heeft bijgewerkt en dat de ene de andere niet meer vertrouwd omdat er een nummertje is omgevallen of de beveiliging is aangescherpt.
Tx, dat heeft geholpen :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de mensen die smart plugs gebruiken. Zoals menigeen wel weet heb ik al sinds het begin een Homey (2016 model). Nu werkt dat gewoon lekker. Ik heb in de loop der tijd ook de nodige smart plugs gekocht. Eerst van Neo, daarna van Fibaro in de veronderstelling dat die beter waren. Maar wat ik merk is dat na verloop van tijd de devices gewoon niet meer goed werken. Het aan/uit schakelen werkt op een bepaald moment gewoon niet meer. Het relais dat er in zit is dan gewoon stuk waardoor het apparaat vind dat ie uit staat ( lampje brand niet, homey geeft ook aan dat ie uit staat) maar er word nog steeds stroom geleverd. Dat heb ik nu al met een aantal plugs gehad dus het is geen faulty device probleem.

Ik vroeg mij af of dat de devices van Shelly misschien hier beter in zijn. Mijn use case is eigenlijk vrij simpel. Elke dag op een bepaalde tijd schakel ik het device aan en op diezelfde dag in de avond schakel ik hem weer uit. Soms schakel ik het device meerdere keren uit ( omdat ik bijv. geen gebruik maak van die ruimte).

Mijn vraag is dus.
  • Herkent iemand dit gedrag?
  • Zo ja wat doe je daarmee, koop je elke keer nieuwe plugs?
  • Zijn er plugs die wel hier tegen kunnen op de lange termijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 00:04

DON PAPA

Tweaker-fan

@Webgnome Ik heb hier al ruim 3 jaar een aantal Fibaro (Z-wave) plugs in huis waarvan er twee dagelijks 2x aan en uit schakelen via Homey flows, en nog nooit problemen gehad eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04 14:18
Webgnome schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:41:
Aan de mensen die smart plugs gebruiken. Zoals menigeen wel weet heb ik al sinds het begin een Homey (2016 model). Nu werkt dat gewoon lekker. Ik heb in de loop der tijd ook de nodige smart plugs gekocht. Eerst van Neo, daarna van Fibaro in de veronderstelling dat die beter waren. Maar wat ik merk is dat na verloop van tijd de devices gewoon niet meer goed werken. Het aan/uit schakelen werkt op een bepaald moment gewoon niet meer. Het relais dat er in zit is dan gewoon stuk waardoor het apparaat vind dat ie uit staat ( lampje brand niet, homey geeft ook aan dat ie uit staat) maar er word nog steeds stroom geleverd. Dat heb ik nu al met een aantal plugs gehad dus het is geen faulty device probleem.

Ik vroeg mij af of dat de devices van Shelly misschien hier beter in zijn. Mijn use case is eigenlijk vrij simpel. Elke dag op een bepaalde tijd schakel ik het device aan en op diezelfde dag in de avond schakel ik hem weer uit. Soms schakel ik het device meerdere keren uit ( omdat ik bijv. geen gebruik maak van die ruimte).

Mijn vraag is dus.
Ik herken dit gedrag persoonlijk niet.
Maar wat voor belasting schakel je met deze plug(gen)?
Ik weet wel dat de in de meeste pluggen gebruikte relais niet heel geschikt zijn voor het schakelen van zware belastingen. Ik heb er al een heel aantal gezien die te heet waren geworden of waarbij de relaispunten aan elkaar gelast waren door een te zware belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik heb ook al jaren Fibaro plus en nog nooit problemen mee gehad.
Had ook een paar van de Lidl en daar zijn er nu al 3 van stuk. Goedkoop is duur koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmm ik was er al bang voor. Ik heb hier in principe het halve kantoor op zitten. Maar echt hoge belasting kan ik het niet noemen. Komt normaal amper boven de 300 watt uit. En toch heb ik in de afgelopen 7 jaar 2 of 3 pluggen die dit gedrag vertoonden en dus moeten weg gooien. Ik ben bijna zover dat ik een simpele plug met een aan/uit knop aan ga schaffen. Dan maar met de hand.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 21:55
Webgnome schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:35:
mmm ik was er al bang voor. Ik heb hier in principe het halve kantoor op zitten. Maar echt hoge belasting kan ik het niet noemen. Komt normaal amper boven de 300 watt uit. En toch heb ik in de afgelopen 7 jaar 2 of 3 pluggen die dit gedrag vertoonden en dus moeten weg gooien. Ik ben bijna zover dat ik een simpele plug met een aan/uit knop aan ga schaffen. Dan maar met de hand.
Herken dit met Fibaro pluggen, vervolgens zwaardere belastingen met Qubino pluggen gaan schakelen, maar ook daar komt het voor, hangt denk ik samen met inductieve of capacitieve apparaten samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MadDog11 heb je nog aanbeveling over welke pluggen het minste problemen zouden geven?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Qubino vindt ik de betere, hebben een hogere waarde van schakelen, maar zijn niet perfect. Maar welke perfect zijn durf ik nog niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04 14:18
MadDog11 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:06:
Qubino vindt ik de betere, hebben een hogere waarde van schakelen, maar zijn niet perfect. Maar welke perfect zijn durf ik nog niet te zeggen
Volgens mij is de Fibaro ook max 2500W en de Qubino 3600W. Dus de rating van de pluggen komt ook niet overeen. Het mooie ronde design van de Fibaro geeft een stuk minder ruimte voor de electronica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadDog11 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:06:
Heb net een qubino besteld hopelijk gaat deze goed :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Webgnome schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:03:
@MadDog11 heb je nog aanbeveling over welke pluggen het minste problemen zouden geven?
Voor mijn situatie werkt KlikAanKlikUit tot nu toe heel goed:
De standaard kaku systemen hebben een best groot bereik naar de homey, zowel in de voortuin als in de achtertuin (en dus dwars door het huis heen) werken de standaard en 'buiten kwaliteit' stekkers voor mij gewoon altijd.
Voor de stekkers waar ik ook een knopje bij wil hebben om ze daar ter plekke te bedienen gebruik ik de 'de luxe' kaku stekkers. Dat gebruikt het zigbee protocol en heeft een best wel beperkt bereik. In mijn huis (met betonnen vloeren en buitenmuren) is het van etage naar etage al een uitdaging. Daarom heb ik een extra kaku-zigbee stekker in het trappenhuis. Die werkt in het zigbee protocol automatisch als tussenstation.

Dus als je met zigbee (of ander mesh protocol zoals z-wave en zo) verbindingsproblemen hebt, zet daar een stekker-schakelaar (of ander zigbee apparaat met een vaste stekker) ergens halverwege zodat het bereik wordt verbeterd.

Detail: Het bereik van standaard kaku stekkers is ongeveer 10 keer zo ver als van zigbee. Maar zigbee is automatisch een mesh en breid het bereik daarmee automatisch uit.

[sorry voor de shameless plug]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@beerse het gaat niet om verbindingsproblemen. Dat is nooit een probleem geweest. Het gaat er om dat de pluggen na verloop van tijd functionaliteit verliezen. Je hoort de klik ( van het relais ) maar vervolgens geven ze nog wel gewoon stroom door terwijl de plug denkt dat niet meer te doen. Ik heb inmiddels een qubino besteld en ben benieuwd of dat wat gaat worden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-04 08:57
Ik heb hier ook een Everest en TBK stekker liggen (z-wave) die niet meer werken. Kan ze zelfs manueel niet aanzetten. Neo coolcams geen problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:41:
Herken ik zeker. Alle drie de plugs die ik heb werken niet goed meer. Eentje nog redelijk, de andere twee staan nu standaard 'aan' omdat ik ze niet meer kan schakelen. Heb nog niet de moeite genomen dat op te lossen dus ben blij dat je me voor was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:49

lacobo

Tyros2 fan

De pro besteld en daarna de bridge. Die laatste kreeg ik gisterenavond binnen. Meteen wat IR, Kaku en Zigbee spul aan gehangen en het werkt. Maar ik ben 'The Home Remote' gewend en daar ben je geheel vrij je 'canvas' in te richten zoals jij het wilt (en in Windows, Android en Mac):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYuecQmkP4pXc99p8Nt06l8stJw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0RnINOD50AxkUPvuOEc32lI8.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_jSRX75DF88iVxRs3VCbYKrFV4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Szwq4aoM9DbSnb8H7n1aWfA7.png?f=user_large

Nu kan ik straks vanuit The Home Remote met de Pro gaan communiceren middels MQTT, maar heeft Homey ook zoiets in de planning staan?

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

mike123 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Je zou ook even een andere browser kunnen proberen. Met Firefox moet het normaal gesproken wel kunnen.
Inmiddels van alles geprobeerd via telefoon, laptop (Chrome, Edge en Firefox). Krijg helaas nog steeds geen enkele HCS app te zien, behalve de community app zelf. Ik wil heel graag de HEOS app installeren vanuit de community store.

Ook vroeg ik mij meteen af hoe ik RF signalen en een bluetooth afstandsbediening kan toevoegen aan Homey? Beide afstandsbedieningen staan niet als app in de store, maar hoopte dat er een manier is om dergelijke signalen in te leren. RF had ik geprobeerd op de developer pagina, maar bij opnemen van RF signalen vindt hij niets.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Amiet01 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Inmiddels van alles geprobeerd via telefoon, laptop (Chrome, Edge en Firefox). Krijg helaas nog steeds geen enkele HCS app te zien, behalve de community app zelf. Ik wil heel graag de HEOS app installeren vanuit de community store.

Ook vroeg ik mij meteen af hoe ik RF signalen en een bluetooth afstandsbediening kan toevoegen aan Homey? Beide afstandsbedieningen staan niet als app in de store, maar hoopte dat er een manier is om dergelijke signalen in te leren. RF had ik geprobeerd op de developer pagina, maar bij opnemen van RF signalen vindt hij niets.
Wat HCS betreft kan je het misschien beter even hier vragen. https://community.homey.a...community-app-store/29865

Je kan geen afstandsbedieningsignaal bij Homey inleren dus dat gaat niet lukken.
Voor RF zou je een Broadlink hub kunnen gebruiken.
Op hetzelfde forum even op Broadlink hub zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 16:00
2 OTGW apps op homey-pro, die beiden een eigen OTGW aansturen.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 21:45
Beste Tweakers,

Binnenkort ontvang ik mijn eerste Homey, namelijk de Pro 2023 versie! Ik ben mij al aan het inlezen en flows aan het bedenken. Iets waar ik nog geen antwoord op heb gevonden is het volgende;

Ik heb een hele hoop Hue lampen en accessoires in mijn huis hangen (60+). Ik lees dat het dan verstandiger is om de Hue bridge aan Homey te koppelen, in plaats van de lampen en accessoires direct aan Homey. Dit is voor mij ook een wenselijke situatie, want dan weet ik zeker dat de verlichting blijft werken zoals deze nu al doet. Omdat ik zoveel Hue lampen en accessoires heb, heb ik twee Hue hubs liggen.

Ik kan helaas nergens vinden of je 2 Hue hubs aan Homey kan koppelen. Weet iemand toevallig of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:51
Ik kan helaas nergens vinden of je 2 Hue hubs aan Homey kan koppelen. Weet iemand toevallig of dit mogelijk is?
Als je een apparaat wilt toevoegen en je selecteert de Hue app, dan wordt er eerst gevraagd de juiste hub te selecteren. Zelf heb ik er maar één en zie ik op afstand geen mogelijkheid om er nog een toe te voegen, maar zou moeten gaan.

De omschrijving van de app spreekt ook over meerdere bridges, dus ik zie verder geen reden in waarom het niet zou moeten werken.
[...] Connect one or multiple Hue bridges to your Homey Pro [...]
https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
YellowCab schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:03:
Beste Tweakers,

Binnenkort ontvang ik mijn eerste Homey, namelijk de Pro 2023 versie! Ik ben mij al aan het inlezen en flows aan het bedenken. Iets waar ik nog geen antwoord op heb gevonden is het volgende;

Ik heb een hele hoop Hue lampen en accessoires in mijn huis hangen (60+). Ik lees dat het dan verstandiger is om de Hue bridge aan Homey te koppelen, in plaats van de lampen en accessoires direct aan Homey. Dit is voor mij ook een wenselijke situatie, want dan weet ik zeker dat de verlichting blijft werken zoals deze nu al doet. Omdat ik zoveel Hue lampen en accessoires heb, heb ik twee Hue hubs liggen.

Heb 3 Hue bridges aan Homey gekoppeld, werkt perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 21-04 22:47

Audione0

Strijdt der titanen

YellowCab schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:03:
Beste Tweakers,

Allemaal leuk en aardig maar ik ben veel meer geïnteresseerd hoe jij weet dat je binnenkort de 2023 versie in ontvangst gaat nemen? >:)

Heb je hier een mail van ontvangen oid?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 21:45
Sentitel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:31:
[...]

De omschrijving van de app spreekt ook over meerdere bridges, dus ik zie verder geen reden in waarom het niet zou moeten werken.

[...]

https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/
Thanks! Dat had ik nog niet gezien.
MadDog11 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:44:
[...]

Heb 3 Hue bridges aan Homey gekoppeld, werkt perfect
Kijk, dat is goed nieuws! Bedankt voor de terugkoppeling.
Audione0 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:16:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar ik ben veel meer geïnteresseerd hoe jij weet dat je binnenkort de 2023 versie in ontvangst gaat nemen? >:)

Heb je hier een mail van ontvangen oid?
Haha I wish. Nee dat is mijn eigen interpretatie van de updates vanuit Homey dat hij ergens de komende weken geleverd gaat worden. (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
YellowCab schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:09:

[...]

Haha I wish. Nee dat is mijn eigen interpretatie van de updates vanuit Homey dat hij ergens de komende weken geleverd gaat worden. (hoop ik).
Met het Chinese nieuwjaar en de fabrieken die dan sluiten heb ik die hoop juist absoluut niet 🙊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:11
Ik denk dat we morgen een update blog kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:27
Ik krijg mijn doorbird niet aan het werken in homey

Als: er is aangebeld

Dan: cast de snapshot naar Google nest

Als ik test krijg ik de snapshot maar als iemand aanbelt gebeurd er niets…

Iemand een tip?
Pagina: 1 2 ... 35 Laatste