Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Hier ook niets, dacht nog ik kijk even online bij mijn bestelling. Ook geen track and trace.Phusebox schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:03:
[...]
Wederom niks hier...
When it rains it pours.
Ik snap best dat ze hun best doen dit te herstellen maar ik ben er nu wel klaar mee.
Bestel er nu een bij Bol en stuur die ander, mocht die ooit nog komen wel terug via Bol.
Alle respect dat ze het hebben willen oplossen maar beloof niet een zoveelste keer iets dat niet waargemaakt wordt.
En ja ben het met de andere tweaker eens dat het over het homey ecosysteem gaat dit topic. En daar willen wij, die dit ding gepreordered hebben ook prima de focus op leggen.
Maar door het continue niet leveren kunnen we hier (nog) niet aan meedoen.
Hoop dat je ook begrijpt dat het behoorlijk irriteert op het moment bij degene die net als ik dat ding hebben gepreordered.
Homey 2023 verder niets op aan te merken, ding doet het sinds die in huis is prime. De versie daarvoor heeft het ook altijd prima gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Jaer op 15-04-2025 08:54 ]
[ Voor 69% gewijzigd door Septillion op 15-04-2025 19:20 ]
Heeft iemand dit hier ook ervaren, en wat is de oplossing?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9kF0zE4tMViTeMSg1a9b8OWW.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door robkrekel op 15-04-2025 13:52 ]
Echter lukt het mij niet om een connectie met Homey te maken via Port forwarding. Wat heb ik al gedaan/geprobeerd:
- fixed IP adres voor Homey
- port forwarding in modem aangezet
:strip_exif()/f/image/uzU5rBOKUJb77McEp8ds5DUA.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/e68eLwgL7pqH1f4YKe5cF2m2.png?f=user_large)
- firewall geautoriseerd voor de default Homey port 4859
:strip_exif()/f/image/B4b3PJ0Gnlf1zNtaXesoRrK3.png?f=user_large)
- In Homey port forwarding geconfigureerd, met melding dat het actief is bij het opslaan hiervan; de werking van port forwarding wordt gecontroleerd bij het activeren.
- met Whatismyip.com mijn ip-adres opgevraagd.
- een Api key in Homey aangemaakt
- met Postman vraag ik met GET het volgende op: https://<ip-adres-van-Whatismyip.com>:4859/api/manager/devices/device. Tevens heb ik de Bearer Token ingesteld met waarde: Bearer <api key>
Response van Postman: Could not get response.
Heeft iemand suggesties om dit werkend te maken? (ik ben geen netwerk held)
Echter als ik ze in de app laadt (wat prima lukt) wordt nummer 1-8 weer gegeven. Hoe kom ik er nou het makkelijkst en snelst achter welke in welke plant zit?
Ik wil namelijk liever niet alles weer opnieuw resetten. Maar de Homey app refreshed de sensoren niet reallife, kortste refresh tijd is 5 min. Dus is het moeilijk om er eentje uit te halen, te wachten tot een sensor in de Homey app 0% bodemvochtigheid weergeeft etc. Heb ook nog niet het idee dat dat refreshen automatisch goed gaat.. staat bij sommige sensoren 26 min, terwijl ik de tijd dus op 5 min. had gezet..
Iemand een tip om dit makkelijk te doen?
Laatste mogelijkheid is alles opnieuw instellen per plant, dus dan ook in de originele app
[ Voor 19% gewijzigd door Goofyduck384 op 15-04-2025 20:09 ]
Om vast te stellen welke sensor welke is, kun je er een uit de plant halen, je hand om het bovenste deel (waar ook de batterij in zit) houden, zodat je de lichtsensor afdekt en de temperatuursensor triggert. Vervolgens kijk je in Homey bij welk apparaat de twee waardes wijzigen. Dat duurt dan dus max 5 minuten, als dat je standaard tijd is, of korter als je de BLE-advertenties-optie hebt ingeschakeld. En dit herhaal je voor de andere plantsensoren.
Zal dus nog even op de update moeten wachten denk ik
Ook zonder die update, kun je de handelingen uitvoeren die ik beschreef. Als je het ophaalinterval dan op 5 minuten instelt, dan is dat de maximale wachttijd.
De reden dat een sensor niet elke x minuten lijkt te worden bijgewerkt, betekent over het algemeen dat de waarde niet gewijzigd is. Homey wijzigt alleen de tijdstempel van de laatste update als een waarde wijzigt.
Je geeft hier een link naar een testversie van een app. Ik heb wel eens een problemen gehad met mijn gordijn-sturing en toen via via ook op een testversie uitgekomen van de app welke mijn probleem oploste.
Kun je mij vertellen hoe je in de Homey app store op die testversies uit komt?
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
Door achter de link https://homey.app/en-es/app/com.mi.flora/Xiaomi-Mi-Flora/MeShell schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:22:
@SunBeech
Je geeft hier een link naar een testversie van een app. Ik heb wel eens een problemen gehad met mijn gordijn-sturing en toen via via ook op een testversie uitgekomen van de app welke mijn probleem oploste.
test te typen dan krijg je https://homey.app/en-es/a...ora/Xiaomi-Mi-Flora/test/
Bing
Deze activeert mijn flows niet meer als er op de bel wordt gedrukt, zonder dat ik iets aan de flow heb aangepast, maar de app werk ogenschijnlijk prima. In het verleden liet in een geluid afspelen op mijn Sonos, maar dat werkt al maanden niet meer...
App is al opnieuw aangemeld, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, in de Ring app de authenticatie verwijderd en opnieuw, advanced flow verwijderd en weer helemaal opnieuw opgebouwd... heb maar geaccepteerd dat het niet meer werkt... wellicht is er een recente testversie beschikbaar die dit op kan lossen...
Als alternatief op wat @bing69 aangeeft, kun je ook op de pagina van de app in de Homey App Store, klikken op de ‘Bekijk changelog’-link en dan in het log op het Test-label klikken (bij de laatste versie / die bovenaan staat).MeShell schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:22:
@SunBeech
In dat log zie je ook alle beschikbare versies, dus je hoeft niet te ‘gokken’ of er een testversie is
[ Voor 11% gewijzigd door SunBeech op 16-04-2025 12:54 ]
Ik wou weten of ik met de gegevens uit de openthermgateway en het verbruik van mijn warmtepomp de COP kon achterhalen.
Ik denk 'doe es gek en probeer ChatGPT', lekker uit m'n comfortzone als oude l...
Je zei:toon volledige bericht
Kan ik met deze gegevens de COP van een warmtepomp berekenen ?
Brander modulatie %
water temp
retour temp
buiten temperatuur
Opgenomen vermogen
ChatGPT zei:
Goede vraag! De COP (Coefficient of Performance) van een warmtepomp is een maat voor de efficiëntie: hoeveel warmte-energie er geleverd wordt per eenheid elektrische energie die de warmtepomp verbruikt.
Laten we even kijken of je met de gegevens die je noemt de COP kunt berekenen:
Gegevens die je noemt:
Brander modulatie %
→ Alleen van toepassing bij hybride systemen met een ketel. Niet direct relevant voor COP van een warmtepomp.
Watertemperatuur (aanvoer)
→ Belangrijk voor inzicht in de werkcondities van de warmtepomp.
Retourtemperatuur
→ Samen met de aanvoer geeft dit het temperatuurverschil over de installatie.
Buitentemperatuur
→ Relevante context (COP hangt vaak af van buitencondities), maar niet voldoende voor directe berekening.
Opgenomen vermogen (elektrisch)
✅ Heel belangrijk! Dit is de energie die de warmtepomp verbruikt – de noemer in de COP-formule.
Wat je mist om de COP te berekenen:
Je mist de afgegeven warmte (de numer van de COP-berekening). Dit is hoeveel warmte-energie de warmtepomp daadwerkelijk levert aan het verwarmingssysteem. Je kunt dit soms berekenen uit het debiet (waterflow) en het temperatuurverschil tussen aanvoer en retour:
Afgegeven warmte (kW)=m˙⋅c⋅ΔT
Afgegeven warmte (kW)=m˙⋅c⋅ΔT
waarbij:
m˙m˙: waterdebiet (kg/s)
cc: soortelijke warmte van water (~4.18 kJ/kg·K)
ΔTΔT: temperatuurverschil (aanvoer - retour)
Conclusie:
Met alleen de gegevens die je noemt kun je de COP niet volledig berekenen. Je hebt óók het debiet van het watercircuit nodig, of direct de geleverde warmte in kW (wat soms door de warmtepomp zelf wordt gemeten of weergegeven).
Wil je dat ik help met een voorbeeldberekening als je een schatting van het debiet weet?
Je zei:
debiet is 1,2
ChatGPT zei:
Top! Dan kunnen we nu een schatting maken van de COP van je warmtepomp. Laten we stap voor stap doorgaan.
Wat we nu hebben:
Debiet (𝑚̇) = 1,2 m³/uur → omrekenen naar kg/s
Aanvoertemperatuur = laten we zeggen 40°C (pas aan als je iets anders hebt)
Retourtemperatuur = laten we zeggen 30°C (idem)
Buitentemperatuur = niet nodig voor de berekening, maar goed als context
Opgenomen vermogen = stel 1,5 kW (pas aan als je een andere waarde hebt)
Stap 1: Debiet omrekenen naar kg/s
Water heeft een dichtheid van ongeveer 1000 kg/m³:
1,2 m3/uur=1,2×10003600=0,333 kg/s
1,2 m3/uur=36001,2×1000=0,333 kg/s
Stap 2: Temperatuurverschil
ΔT=40°C−30°C=10°C
ΔT=40°C−30°C=10°C
Stap 3: Bereken de geleverde warmte
Qwarmte=m˙⋅c⋅ΔT
Qwarmte=m˙⋅c⋅ΔT
Q=0,333 kg/s×4,18 kJ/kg\cdotpK×10 K=13,93 kW (thermisch)
Q=0,333 kg/s×4,18 kJ/kg\cdotpK×10 K=13,93 kW (thermisch)
Let op: 1 kJ/s = 1 kW
Stap 4: Bereken COP
COP=Geleverde warmteOpgenomen elektrisch vermogen=13,931,5=9,29
COP=Opgenomen elektrisch vermogenGeleverde warmte=1,513,93=9,29
Opmerking:
Een COP van 9,29 is heel hoog. Dat zou alleen in uitzonderlijke condities voorkomen (bijvoorbeeld bij hele lage aanvoertemperaturen of als er iets fout gemeten is). In de praktijk ligt de COP meestal tussen 2,5 en 5, afhankelijk van type warmtepomp, bron en temperatuurverschillen.
Wil je even je echte cijfers doorgeven (aanvoer/retour/opgenomen vermogen), dan check ik het met je!
Je zei:
aanvoer is 38,2 graden, retour is 35,1 Graden, opgenomen vermogen is 640 Watt
ChatGPT zei:
Perfect, dank je! Met die concrete waarden kunnen we een realistische COP-berekening maken.
Gegevens:
Aanvoertemperatuur: 38,2 °C
Retourtemperatuur: 35,1 °C
ΔT (temperatuurverschil): 38,2 – 35,1 = 3,1 °C
Debiet: 1,2 m³/uur = 0,333 kg/s (zoals eerder berekend)
Soortelijke warmte van water (c): 4,18 kJ/kg·K
Opgenomen vermogen: 640 W = 0,64 kW
Stap 1: Bereken de geleverde warmte (Q)
Q=m˙⋅c⋅ΔT
Q=m˙⋅c⋅ΔT
Q=0,333⋅4,18⋅3,1=4,31 kW (thermisch)
Q=0,333⋅4,18⋅3,1=4,31 kW (thermisch)
Stap 2: Bereken COP
COP=Geleverde warmteOpgenomen vermogen=4,310,64=6,73
COP=Opgenomen vermogenGeleverde warmte=0,644,31=6,73
✅ Conclusie:
Je warmtepomp heeft op dit moment een COP van ongeveer 6,7 – dat is heel goed! Dit zie je meestal bij lage temperatuurverschillen en relatief milde buitentemperaturen.
Als je dit over langere tijd wilt bijhouden, kun je met een energiemeter (of warmtemeter) en je warmtepomp-logging mooi trends gaan zien.
Laat me weten als je dit in een sheet wil zetten of er automatisch iets van wil maken!
Je zei:
Hoe kan ik deze variabelen omzetten naar een Homey Pro flow die de COP voor mijn berekend ?
ChatGPT zei:
Top dat je dit via Homey Pro wil automatiseren! Je kunt inderdaad een flow maken die automatisch je COP berekent op basis van je sensorgegevens. Hieronder leg ik uit hoe je dat stap voor stap aanpakt, inclusief de benodigde logica.
🔧 Wat je nodig hebt in Homey:
❶ Apparaten / sensoren
Zorg dat je de volgende meetwaarden beschikbaar hebt in Homey:
🔥 Aanvoertemperatuur (bijv. via warmtepomp of thermostaat)
💧 Retourtemperatuur
⚡ Opgenomen vermogen (elektrisch) (bijv. via slimme stekker of energiemeter)
💦 Debiet (stel je dit als vast in; bijv. 1,2 m³/h = 0,333 kg/s)
🧮 Stap 1: Variabelen aanmaken
Ga naar Logica in Homey en maak deze (Numerieke) variabelen aan:
Naam Type Opmerking
AanvoerTemp Numeriek Wordt gevuld via sensor
RetourTemp Numeriek Wordt gevuld via sensor
OpgenomenVermogen Numeriek Wordt gevuld via energiemeter
Debiet Numeriek Stel in op 0.333 (kg/s)
COP Numeriek Hier slaan we het resultaat op
🔁 Stap 2: Flow maken die COP berekent
🔁 Flow: "Bereken COP"
Wanneer:
Elke 5 minuten (of wanneer een van de relevante waarden verandert)
En:
(Optioneel: controleer of alle waarden geldig zijn, dus niet nul)
Dan: Gebruik de Logica kaart > “Stel numerieke variabele in” en voer de berekening uit met deze formule:
📐 Formule voor COP:
De COP-formule in Homey (vereenvoudigd naar één regel):
COP=Debiet×4,18×(AanvoerTemp−RetourTemp)OpgenomenVermogen
COP=OpgenomenVermogenDebiet×4,18×(AanvoerTemp−RetourTemp)
In Homey Flow:
Logica-kaart: "Stel variabele COP in"
Gebruik deze formule:
{{ Debiet * 4.18 * (AanvoerTemp - RetourTemp) / OpgenomenVermogen }}
/f/image/4pNVGO77CGA4JumdMVAfB8if.png?f=fotoalbum_large)
Ben best wel onder de indruk eigenlijk...
Enkel P1 gaf niet genoeg stroom. Homey power adapter gepakt die ik nog had liggen. Firmware update gedaan.
Daarna meter uitlezen werkte niet. Vervolgens niet meer aan de gang te krijgen.
Factory reset, wederom alles ingesteld, uitlezen geeft error daarna enkel rood lampje.
Diagnostics rapport lukt niet, Homey geeft dan een error.
Fantastisch. Dus nu 2, 3 weken wachten tot ik een vervanging kan krijgen?
[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 16-04-2025 17:36 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wil je ondanks het wat later leveren nog wel bedanken dat jullie het nog redelijk sne hebben laten oplossen. Vandaag ontvangen in installeren was een fluitje van een cent.ChefsSlaad schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:18:
Nieuwe update gedeeld op het Homey Community Forum:
https://community.homey.a...ad/133816/87?u=chefsslaad
https://community.homey.a...ad/133816/95?u=chefsslaad
[...]
Ik heb hetzelfde, ja het ging moeizaam en lastig met verzenden. Dit verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar het installeren ging bij mij ook moeiteloos. Vind het een leuke toevoeging aan mijn Homey en hoop er naar de toekomst veel mee te gaan doen.Jaer schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:27:
[...]
Wil je ondanks het wat later leveren nog wel bedanken dat jullie het nog redelijk sne hebben laten oplossen. Vandaag ontvangen in installeren was een fluitje van een cent.
Moet nu wel verzorgen dat ik mijn SMA zonnepanelen kan gaan uitlezen. Want die zitten (nog) niet gekoppeld aan het internet.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Is er al bekend of de mini ook in nederland komt en zoja wanneer?
Hi Abe, misschien goed om eens met Hoftronic te babbelen voor integratie 😀 is tenslotte NL bedrijf. ThxDoekse schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:07:
Al jarenlang actief op Tweakers, maar had hier mijn hoofd nog niet laten zien. Op het Homey Forum ben ik te vinden onder dezelfde naam. Ik ben Abe, Head of Partnerships bij Homey. Dus zijn er vragen over de merken waar wij mee samenwerken? Trek gerust aan mijn mouw!
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dit komt doordat de Quooker om de paar minuten even piekt tot zo’n 2000W. Weet iemand of deze melding uit te schakelen is? Ik kan het nergens terugvinden in de instellingen.
Ik heb even snel gekeken, en hoewel het een Nederlands bedrijf is, lijkt hun smart-lijn whitelabelproducten van het Chinese platform Tuya te bevatten.tcviper schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:37:
[...]
Hi Abe, misschien goed om eens met Hoftronic te babbelen voor integratie 😀 is tenslotte NL bedrijf. Thx
We zijn momenteel in contact met Tuya, maar helaas verloopt dat nog niet helemaal soepel. De TL;DR is dat Tuya een grote zak geld wilt zien voordat een integratie realiteit wordt
160-200 Wh kan ik toeschrijven aan de server (UniFi met 5 Protect camera’s) en een deel aan de Quooker. Tuin verbruikt minder dan gedacht (zit ook allemaal achter een Shelly).
Ga nog eens een Shelly aan de vriezer en koelkast hangen, benieuwd wat verbruik daarvan is.
Wow ok, dan snap ik dat stuk ook 😛 Is er wel al zicht op live stream videos bij dashboards en dynamic pricing bij energy?Doekse schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:59:
[...]
Ik heb even snel gekeken, en hoewel het een Nederlands bedrijf is, lijkt hun smart-lijn whitelabelproducten van het Chinese platform Tuya te bevatten.
We zijn momenteel in contact met Tuya, maar helaas verloopt dat nog niet helemaal soepel. De TL;DR is dat Tuya een grote zak geld wilt zien voordat een integratie realiteit wordt
[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 17-04-2025 07:41 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik heb een groot deel van mijn verbruikers achter stroommeters zitten. Mijn Quooker gebruikt 0,6 kWh in 24 uur, dus inclusief gebruik overdag. In de nacht maar 0,2.Source90 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 06:23:
Hier ook 3kW verbruik in de nacht.
160-200 Wh kan ik toeschrijven aan de server (UniFi met 5 Protect camera’s) en een deel aan de Quooker.
Verbruik van de Quooker komt aardig overeen.PoJa84 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 07:23:
[...]
Ik heb een groot deel van mijn verbruikers achter stroommeters zitten. Mijn Quooker gebruikt 0,6 kWh in 24 uur, dus inclusief gebruik overdag. In de nacht maar 0,2.
Blijf het jammer vinden dat de Quooker relatie “dom” is. Had het wel mooi gevonden als ik zelf kon kiezen wanneer het vast verwarmd. Nu is het ad hoc wanneer er warmte gebruikt is, gelijk verwarmen.
Op een timer (opwarmen met volle zon) werkt ook niet, stroom eraf betekend geen kokend water meer.
Hoop dat ze in de toekomst een iets slimmer model uitbrengen met een app of lcd waarop tenminste de basale dingen zijn in te stellen.
Het is mijn enige bron van warm water in de keuken, dus uitschakelen is voor mij niet handig.Source90 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:03:
[...]
Op een timer (opwarmen met volle zon) werkt ook niet, stroom eraf betekend geen kokend water meer.
Heb je een vloerverwarming? De pomp, zeker als je een wat oudere hebt, is een sluipverbruiker die heel veel stroom gebruikt.
De vloerverwarmingspomp gaat bij mij wel ‘s nachts uit, dat scheelt iets.
Ik heb recent een Plugwise-set geïnstalleerd, ik ben aan het broeden op een manier om de pomp alleen aan te zetten als de ketel warmte maakt, maar ik vind de flow-kaartjes van de Adam tegenvallend…
Hoi Abe, Loopt er al een lijntje met WeHeat? Zou mooi zijn als twee inovatieve Nederlandse bedrijven samen een mooie integratie maken...Doekse schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:07:
Al jarenlang actief op Tweakers, maar had hier mijn hoofd nog niet laten zien. Op het Homey Forum ben ik te vinden onder dezelfde naam. Ik ben Abe, Head of Partnerships bij Homey. Dus zijn er vragen over de merken waar wij mee samenwerken? Trek gerust aan mijn mouw!
Handig voor als je in de toekomst ruimte zoekt en wat aan de fase verdeling / belasting wilt doen.PoJa84 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 07:26:
[Afbeelding]
Deze metric verwachtte ik niet, leuk om te zien. Mijn vorige P1-meter (Energylink) haalde dat niet uit de slimmer meter. Maar ik vraag me wel af wat de nuttige toepassing is, ik kan nu niet iets zinvols bedenken… (behalve: schakel iets uit bij overbelasting, maar daar heb ik nooit last van).
bij mij doet de dongle het nu ook goed, ik heb hem achter een actieve splitter.
jammer dat de enphase batterij nog niet gevonden word.
[ Voor 8% gewijzigd door dollyking op 17-04-2025 10:22 ]
Waarom als ik vragen mag? De dongle is zelf toch ook al een splitter? Welke set-up heb je dan?dollyking schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:19:
[...]
bij mij doet de dongle het nu ook goed, ik heb hem achter een actieve splitter.
ik had een zonneplan dongle erin zitten, die deed het wel op de homey dongle maar toen gaf de homey dongle geen info meer door van de meter.
ik had nog een actieve splitter liggen dus toen ging het prima.
fout code was 5A7C9141 van de homey dongle, ik denk te weinig stroom.
ik heb een Landys + Gyr 360 meter (3fasen)
Volgens Weheat zijn er geen plannen voor. Ik heb wel op het Homey forum een verzoek gedaan mbt een App hiervoor, met verwijzing naar de API en HA intergratie...mvhooft schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:55:
[...]
Hoi Abe, Loopt er al een lijntje met WeHeat? Zou mooi zijn als twee inovatieve Nederlandse bedrijven samen een mooie integratie maken...
Wel een aantal likes maar nog geen animo voor het maken van een App.
Bij mij staat de vvw pomp standaard uit, behalve als TADO vind dat er ergens verwarmt moet worden.PoJa84 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:22:
[...]
Heb je een vloerverwarming? De pomp, zeker als je een wat oudere hebt, is een sluipverbruiker die heel veel stroom gebruikt.
Tussen april en september gaat ie elke week een uurtje aan om 01:00.
Deel van de flow die dat regelt:
:strip_exif()/f/image/557kVkllAM1YhQCgp79rRDpp.jpg?f=fotoalbum_large)
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Ik heb een meter aan de vloerverwarming pomp hangen, nagenoeg geen verbruik hier.PoJa84 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:22:
[...]
Het is mijn enige bron van warm water in de keuken, dus uitschakelen is voor mij niet handig.
Ik heb recent een Plugwise-set geïnstalleerd, ik ben aan het broeden op een manier om de pomp alleen aan te zetten als de ketel warmte maakt, maar ik vind de flow-kaartjes van de Adam tegenvallend…
In maart de warmtepomp drie weken uitgezet vanwege vakantie.
Temperatuur staat altijd ingesteld op 20c
Temperatuur toen we weg gingen was 22c
Temperatuur na terugkomst 3 weken uitgezet: 19c
Nu weer 22c binnen door de zon, binnenkort maar de vloerkoeling optie maar weer aanzetten.
Kijk altijd eerst even naar je koelkast en vriezer en dat soort dingen.Phusebox schreef op donderdag 17 april 2025 @ 05:53:
Nu ik mijn energieverbruik zo kan zien moet ik toch eens op zoek naar waar al mijn verbruik vandaan komt. In de nacht zit ik continu op 250W. En nu met 3 lampen aan in huis en verder niks op 430W. Alles is led verlichting.
Jep allemaal a++ en 0,5 tot 6 jaar oud.Jaer schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:55:
[...]
Kijk altijd eerst even naar je koelkast en vriezer en dat soort dingen.
Goede! Ik ben op dit moment bezig met een wat uitgebreidere inventarisatie rondom warmtepompen. Bij veel van deze producten blijkt dat ze alleen aan te sturen zijn via Modbus of protocollen zoals SG-ready. API’s zijn lang niet altijd beschikbaar of toereikend. Ik zet ze in ieder geval op het lijstje en zal eens een lijntje uitgooien.mvhooft schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:55:
[...]
Hoi Abe, Loopt er al een lijntje met WeHeat? Zou mooi zijn als twee inovatieve Nederlandse bedrijven samen een mooie integratie maken...
Spijtige van de API van Weheat is dat je alleen kunt lezen/monitoren, dus houd het voor mij inhoudelijk al snel op inmiddels qua interresse...Doekse schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:28:
[...]
Goede! Ik ben op dit moment bezig met een wat uitgebreidere inventarisatie rondom warmtepompen. Bij veel van deze producten blijkt dat ze alleen aan te sturen zijn via Modbus of protocollen zoals SG-ready. API’s zijn lang niet altijd beschikbaar of toereikend. Ik zet ze in ieder geval op het lijstje en zal eens een lijntje uitgooien.
Met een Openthermgateway kan ik net doen alsof ik een thermostaat ben en veel meer manipuleren aan de Weheat.
Dit zie je helaas bij veel fabrikanten, de API’s zijn zelden geschikt om apparaten daadwerkelijk aan te sturen of te schakelen. Hetzelfde geldt voor PV-systemen en thuisaccu’s, de API’s zijn vrijwel altijd alleen bedoeld voor monitoring en het uitlezen van gegevens.Jpiek schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:45:
[...]
Spijtige van de API van Weheat is dat je alleen kunt lezen/monitoren, dus houd het voor mij inhoudelijk al snel op inmiddels qua interresse...
Mijn Quooker gebruikt ongeveer 1,7 kWh per dag. Maar dat is voor kokend water en gewoon warm water.PoJa84 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 07:23:
[...]
Ik heb een groot deel van mijn verbruikers achter stroommeters zitten. Mijn Quooker gebruikt 0,6 kWh in 24 uur, dus inclusief gebruik overdag. In de nacht maar 0,2.
Is een combi.
Van 0:00 uur tot een uur of 8:00 heb ik ook een verbruik van rond de 2 kWh. Er staat ook een NAS 24/7 te draaien voor de camera en de NAS gebruikt rond de 25Wh.
De versterker zit achter een slimme stekker. Hij gebruikt ca 30Wh in standby.
@robkrekelTKroon schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:48:
@robkrekel tipje voor alle lijnen linksboven: je kunt er een ANY-blok tussen zetten waarmee je alles aan elkaar knoopt.
Als voorbeeld
:strip_exif()/f/image/JyBh1LEvxk3UAc5fBtiXwO06.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb sinds deze week de Homey E-dongle en mijn 'oude' panelen zie ik reeds meer dan 10 jaar via de Energylink van Homewizard aan mijn HW. Heb wel nog een s2 poort vrij op de Energylink maar wil niet meteen een kwh-meter op de recent geplaatste/gekeurde SAJ set plaatsen

Ja is ook zo. Komt omdat ik het zone voor zone uitgebreid heb, en nooit meer aan gesleuteld verder. Wat werkt werkt, en ik vind het zo nog wel grappig staan ookTKroon schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:48:
@robkrekel tipje voor alle lijnen linksboven: je kunt er een ANY-blok tussen zetten waarmee je alles aan elkaar knoopt.

Nu was ik benieuwd of iemand hier al een voorbeeld flow heeft om tijdens het laden op elk uur de gebruikte kWh * de actuele stroomprijs te doen en die op te tellen. En dan aan het eind van de laadsessie het totaalbedrag te rapporteren.
Zou makkelijk zijn, en anders ga ik zelf puzzelen.
[update]
Ben zelf alvast aan het puzzelen geslagen en gebruik Power by the hour voor de prijs. Weet iemand een methode om de prijs inclusief belastingen op te vragen/ te berekenen?
[ Voor 22% gewijzigd door jvdmeer op 18-04-2025 11:02 . Reden: Update ]
Dit is de flow die ik ingesteld heb:
:strip_exif()/f/image/yFL4F1tGv7mvvXCAi5mDvD2z.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar de vochtigheid van deze sensor is inmiddels 20%, dus hij zou al lang een melding moeten sturen.
Wanneer ik handmatig op de flow druk (om hem te testen denk ik?) dan verstuurt ie netjes deze melding naar mijn whatsapp..
Wat doe ik nog fout?
Geen idee wat er fout gaat, flow lijkt mij prima.Goofyduck384 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:13:
Wat doe ik nog fout?
Maar probeer het eens anders
ALS: de tijd ?? Is
EN: vochtigheid is onder de ??%
DAN: WhatsApp melding naar ....
Werkt het dan wel?
Luchtvochtigheid veranderd
EN
Luchtvochtigheid is lager dan 30%
DAN
Stuur pushbericht
Als de luchtvochtigheid al lager IS dan 30% (namelijk 20%) gaat de flow niet triggeren..
Alleen het "nadeel" van deze flow is dat als hij van bv 34% naar 29% gaat dan krijg je een melding, maar gaat hij daarna naar 28,5%, 28%, 27,5% omdat je nog geen water hebt gegeven dan blijf je de meldingen krijgen. In mijn historie word er soms per 0,5% al een meetpunt weergegeven.Jpiek schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:31:
ALS
Luchtvochtigheid veranderd
EN
Luchtvochtigheid is lager dan 30%
DAN
Stuur pushbericht
Als de luchtvochtigheid al lager IS dan 30% (namelijk 20%) gaat de flow niet triggeren..
Maar je vergeet niet om water te geven. Maar misschien een keer een weekendje weg en dan blijft hij bezig.
Je zou dan nog een ja/nee kaart kunnen toevoegen.
Als lager dan x
Zet ja/nee op ja.
Als x% hoger dan 30% zet ja/nee op nee.
De mijne (advanced flow) werkt welGoofyduck384 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:13:
Ik krijg mijn flow niet (automatisch) werkend voor mijn Xiaomi Flower sensoren.
Dit is de flow die ik ingesteld heb:
[Afbeelding]
Maar de vochtigheid van deze sensor is inmiddels 20%, dus hij zou al lang een melding moeten sturen.
Wanneer ik handmatig op de flow druk (om hem te testen denk ik?) dan verstuurt ie netjes deze melding naar mijn whatsapp..
Wat doe ik nog fout?
/f/image/7zKq4Uzl2o1KRMmXIXnxEi3x.png?f=fotoalbum_large)
Bing
Hij zal het vast wel doen als hij zakt van bv 9% naar 7%. Maar als hij al op 7% staat en daarna zakt naar bv 6% krijg je verder geen melding meer.bing69 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:14:
[...]
De mijne (advanced flow) werkt wel
[Afbeelding]
Dat hoeft ook niet want je hebt de melding al een keer gehad.
Je zou daar nog voor kunnen gebruiken " Als de sensor waarde veranderd"mike123 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:21:
[...]
Hij zal het vast wel doen als hij zakt van bv 9% naar 7%. Maar als hij al op 7% staat en daarna zakt naar bv 6% krijg je verder geen melding meer.
Dat hoeft ook niet want je hebt de melding al een keer gehad.
Bing
Mee eens, maar de vraag was 'waarom start hij niet'mike123 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:04:
[...]
Alleen het "nadeel" van deze flow is dat als hij van bv 34% naar 29% gaat dan krijg je een melding, maar gaat hij daarna naar 28,5%, 28%, 27,5% omdat je nog geen water hebt gegeven dan blijf je de meldingen krijgen. In mijn historie word er soms per 0,5% al een meetpunt weergegeven.
Maar je vergeet niet om water te geven. Maar misschien een keer een weekendje weg en dan blijft hij bezig.
Je zou dan nog een ja/nee kaart kunnen toevoegen.
Als lager dan x
Zet ja/nee op ja.
Als x% hoger dan 30% zet ja/nee op nee.
Dat klopt inderdaad. Ik zal stoppen met eventueel wat extra informatie te geven.Jpiek schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:34:
[...]
Mee eens, maar de vraag was 'waarom start hij niet'
Hij lijkt nu wel te starten, ik krijg inderdaad nu weer de hele tijd meldingen, terwijl ik dan het water alweer bij gevuld heb.
Daar komt dus het tweede probleem met de Xiaomi MI Flora app op de Homey: hij update de sensoren niet volgens de ingestelde 5 min.
Ik heb bij de app instellingen de interval tussen de updates op 5 min gezet. Maar zie dus bij een willekeurige sensor:
:strip_exif()/f/image/Ci9eeBVzG88Frb3g7IVCP1Uq.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze moet een bodemvochtigheid van min 25% hebben. Ik heb hem ingesteld op een melding bij lager dan 30%. Inmiddels gisteravond dus al netjes water toegevoegd, volgens de app op mijn telefoon zit de bodemvochtigheid nu op 53%. Maar dat geeft de app op de Homey niet aan, dus blijven er meldingen binnenkomen..
Dit kun je wellicht oplossen door te zorgen dat de "reporting value" (oid) niet decimalen weergeeft, maar alleen hele getallen. Of je vraag niet elke verandering, maar 1 keer per 60/120/180 minuten. Dat is ook beter voor de batterij...mike123 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:04:
[...]
...daarna naar 28,5%, 28%, 27,5% omdat je nog geen water hebt gegeven dan blijf je de meldingen krijgen. In mijn historie word er soms per 0,5% al een meetpunt weergegeven....
Ik wil graag een beetje informatie uit mijn Homey krijgen, in één oogopslag, zodat ik m'n telefoon niet hoef te pakken en in verschillende devices moet zoeken. Bijvoorbeeld: op een werkdag welke temperatuur apparaat X rapporteert en hoe warm het gaat worden, of het regent het komende uur (regenpak mee?).
Actueel stroomgebruik (vaatwasser/wasdroger aan of nog even wachten).
Het SMPL-scherm zou perfect zijn, maar die is 'out of stock' en daar staat 'ie al een poos op. Om nou zelf een scherm te kopen en te programmeren... dat is niet echt mijn ding. Een iPad aan de muur: veel te lomp en moet je steeds opladen.
Heeft iemand hier een idee of een oplossing voor?
Waarom niet een dashboard maken met alle widgets, statistieken en info die je nog hebt, deze vervolgens op een oude iPad/tablet installeren en de kiosk modus starten? Dan blijf je die pagina zien en heb je altijd je info bij de handPoJa84 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:42:
Ik ben op zoek naar een scherm bij mijn Homey. Niet om te bedienen, mijn filosofie is dat een Smart Home pas echt smart is als je er niet over na hoeft te denken (ja, soms wil ik een flow activeren, daar heb ik een knop voor)
Ik wil graag een beetje informatie uit mijn Homey krijgen, in één oogopslag, zodat ik m'n telefoon niet hoef te pakken en in verschillende devices moet zoeken. Bijvoorbeeld: op een werkdag welke temperatuur apparaat X rapporteert en hoe warm het gaat worden, of het regent het komende uur (regenpak mee?).
Het SMPL-scherm zou perfect zijn, maar die is 'out of stock' en daar staat 'ie al een poos op. Om nou zelf een scherm te kopen en te programmeren... dat is niet echt mijn ding. Een iPad aan de muur: veel te lomp en moet je steeds opladen.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ze hebben sowieso allemaal stroom nodig, dus opladen ? Gewoon vaste net aansluiting.
Ik wil tzt hetzelfde en ga of voor een tablet of een LCD display met ergens weggemoffeld een NUC ofzo.
Dan webinterface, verschillende AVD's die weergeven wat ik wil en ws eigen 'user' (gast) met favoriete AVD devices.
Misschien wel een touchscreen, want dan kun je doorklikken op de AVD voor detail-info...
Ik heb geen enorm Dashboard nodig, maar een paar gegevens.
En het is zo’n e-ink-display, hierdoor gebruikt het alleen tijdens updaten stroom. Als je het bijvoorbeeld om het kwartier nieuwe data stuurt, kan het meer dan een jaar op een batterij…
Een kleine (nagenoeg) randloze tablet zou ik veel mooier vinden... Desnoods een forse oude smart...
Homey werkt nu officieel met Growatt, Enphase, & SolarEdge. Verbind eenvoudig je zonnepanelen en zie je opbrengst overzichtelijk terug in de nieuwe Homey Energy-tab.
Dat is mooi denk ik. Ik heb een Growatt. App installeren en gaan.
Krijg de melding: Apparaat Onbeschikbaar
Inverter type not supported yet!.
Komt iemand dit bekend voor ???
Hier werkte het in 1(2 omdat ik het wachtwoord niet meer wist) keer zonder problemen...sideriusj schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:11:
Krijg ik een mail van Homey:
Homey werkt nu officieel met Growatt, Enphase, & SolarEdge. Verbind eenvoudig je zonnepanelen en zie je opbrengst overzichtelijk terug in de nieuwe Homey Energy-tab.
Heel bekend, oudere Growatt inverters verbinden niet altijd. weet zo niet welke type's wel en niet werken.sideriusj schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:11:
Krijg ik een mail van Homey:
Het werkt nu. De Growatt app stond er 2 keer in.Peterhardenberg schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:29:
[...]
Heel bekend, oudere Growatt inverters verbinden niet altijd. weet zo niet welke type's wel en niet werken.
Het energy dashboard is nog wel van slag. Geeft aan dat mijn Sessy batterijen aan het ontladen zijn, terwijl ze aan het laden zijn. De batterijen komen ook niet bij de grootverbruikers te staan.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
:strip_exif()/f/image/V1eapJxHNpTig7Dzq4PS9QPi.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook de Growatt app geïnstalleerd en geprobeerd een nieuw apparaat toe te voegen, maar dan zie ik dit.
Vervolgens de omvormer (vroeger als apparaat via de Zonnepanelen app toegevoegd), verwijderd en opnieuw geprobeerd toe te voegen via de Growatt app. Met hetzelfde resultaat. Zojuist weer geprobeerd, maar helaas. MOD 6000TL3-X
Da's toch persoonlijk dan he... Het mooie van e-ink vind ik ook dat het zelf geen licht geeft. Dus als het donker is in de kamer is het niet zo'n storend scherm, dat is extra als het een tablet is. Of je moet tikken om 'm aan te zetten, dat kan natuurlijk ook.Jpiek schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:46:
Heb ik gedaan, vind hem ehh, nogal lomp dik in vergelijking tot sommige tablets.
Een kleine (nagenoeg) randloze tablet zou ik veel mooier vinden... Desnoods een forse oude smart...
Het lijkt alsof de Homey de sensoren niet uitleest. Hier zie je dat de update nu 2 dagen geleden is (terwijl de interval op 5 min. staat):Goofyduck384 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:40:
Nee joh, alle extra informatie is alleen maar handig om uiteindelijk de perfecte flow te maken.
Hij lijkt nu wel te starten, ik krijg inderdaad nu weer de hele tijd meldingen, terwijl ik dan het water alweer bij gevuld heb.
Daar komt dus het tweede probleem met de Xiaomi MI Flora app op de Homey: hij update de sensoren niet volgens de ingestelde 5 min.
Ik heb bij de app instellingen de interval tussen de updates op 5 min gezet. Maar zie dus bij een willekeurige sensor:
[Afbeelding]
Deze moet een bodemvochtigheid van min 25% hebben. Ik heb hem ingesteld op een melding bij lager dan 30%. Inmiddels gisteravond dus al netjes water toegevoegd, volgens de app op mijn telefoon zit de bodemvochtigheid nu op 53%. Maar dat geeft de app op de Homey niet aan, dus blijven er meldingen binnenkomen..
:strip_exif()/f/image/ltJdzPsKyR0qSw0KOJKMMCRc.jpg?f=fotoalbum_large)
Enig idee wat ik fout doe? Of is er een andere app die de Xiaomi plant sensor kan uitlezen? Want zo kan ik geen flow maken 😉
Maak een een flow met ALS temperatuur veranderd stuur waarde via tijdlijn en monitor deze ff een uurtje ofzo...
Ga desnoods ff aan de wandel met de sensor (binnen, buiten, kelder)...
Mijn Homey app staat op 15 minuten refresh en 1 plant heeft 3 waarden 9 minuten geleden ververst en de vochtigheid 7 uur geleden.Goofyduck384 schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:18:
[...]
Het lijkt alsof de Homey de sensoren niet uitleest. Hier zie je dat de update nu 2 dagen geleden is (terwijl de interval op 5 min. staat):
[Afbeelding]
Enig idee wat ik fout doe? Of is er een andere app die de Xiaomi plant sensor kan uitlezen? Want zo kan ik geen flow maken 😉
De waarden worden pas ververst weergegeven als de waarde ook echt veranderd is, ook al staat het op 5 minuten.
Dus als een plant 5 minuten geleden 20% had maar 7 uur geleden was het ook al 20% en tussendoor blijft het 20% dan blijft er 7 uur staan.
Maar 2 dagen niet verversen lijkt mij meer een probleem dat de sensor te ver weg van Homey is of dat de batterij leeg is.
Om te testen welke senser welke is heb ik gewoon een bekertje water gepakt. Sensor er in en ff wachten.
Even met een stift subtiel een nummer op de smalle onderkant schrijven en in de app de sensornaam gebruiken met dat nummer.
Ik gebruik maar 7 sensoren. De sensor die het verste weg is is 7 meter.
Dit is op een Homey Pro 2019.
Het bereik op de Homey Pro 2023 zou wat minder zijn als ik het goed heb begrepen.
Denk inderdaad dat dit het is. Ik had de Homey op de eerste verdieping gezet. Blijkbaar is de verbinding dan niet meer mogelijk. Dom, niet aan gedachtmike123 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:13:
[...]
Maar 2 dagen niet verversen lijkt mij meer een probleem dat de sensor te ver weg van Homey is of dat de batterij leeg is.
……
Het bereik op de Homey Pro 2023 zou wat minder zijn als ik het goed heb begrepen.

Nu staat ie weer in de woonkamer en is hij zojuist ververst..
Ik heb bv overal Zigbee schakelaars voor de verlichting in de inbouwdozen, dat maakt een mooie basis voor een Zigbee netwerk.
Maar 'gewoon' tussenstekkers werkt ook
Vandaar ook het "beperkte" bereik.
gebruik je deze versie?? https://homey.app/nl-nl/a...ora/Xiaomi-Mi-Flora/test/Goofyduck384 schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:18:
[...]
Het lijkt alsof de Homey de sensoren niet uitleest. Hier zie je dat de update nu 2 dagen geleden is (terwijl de interval op 5 min. staat):
[Afbeelding]
Bing
Aangesloten maar hij werkte niet, kwam dit tegen op de compatibility list
https://support.homey.app...f-the-Homey-Energy-Dongle
Landis+Gyr E350 ⚠️ 🇳🇱 We’re currently investigating this meter’s compatibility.
Dit stond er volgens de wayback archive eerder
dus een ticket aangemaakt en ik ga geduld hebbenWhen ordering the Homey Energy Dongle, you can be confident it is compatible with your P1 smart meter. We're committed to ensuring that all P1 smart meters with an RJ12 connector work with the Homey Energy Dongle.
In the unlikely event your specific P1 smart meter turns out to be incompatible, we will work to add support for it within two weeks or else provide you with a full refund. So you can always order with peace of mind.
Ah, daar was ik óók al achter gekomen, gelukkig heb ik ook nog de Pro 2019 en gebruik ik die voor de plantjes!mike123 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:13:
Het Bluetooth bereik van Pro 2023 is inderdaad minder sterk.
https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-schakelaar-3680w
Meen dat zelfs een hadden voor écht zware apparatuur (jacuzzi), kan die zo ff niet vinden...
[ Voor 18% gewijzigd door Jpiek op 21-04-2025 10:34 ]
Hi Abe, we hebben er een half jaartje geleden ook al eens contact over gehad: is er al nieuws over een integratie met Dreame?Doekse schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:07:
Ik heb ze al meerdere keren gesproken op beurzen zoals CES en IFA. Het lastige bij Dreame is dat ze onderdeel zijn van Xiaomi, al profileren ze zich daar niet heel sterk mee. Xiaomi zelf staat helaas wat minder open voor samenwerking met platformen zoals Home Assistant en Homey. De reden die ik vaak hoor is: “Wij gaan smart home zelf doen.”Dav0s schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:26:
[...]
Hi Abe, we hebben er een half jaartje geleden ook al eens contact over gehad: is er al nieuws over een integratie met Dreame?
Volgens mij is een deel van de hardware van Dreame óók onder de Xiaomi-vlag te koop. Dus zou mij niet verbazen.. Wel jammer!Doekse schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:29:
[...]
Ik heb ze al meerdere keren gesproken op beurzen zoals CES en IFA. Het lastige bij Dreame is dat ze onderdeel zijn van Xiaomi, al profileren ze zich daar niet heel sterk mee. Xiaomi zelf staat helaas wat minder open voor samenwerking met platformen zoals Home Assistant en Homey. De reden die ik vaak hoor is: “Wij gaan smart home zelf doen.”
Beetje zelfde verhaal als met Tuya overigens, al heb ik het gevoel dat een groot deel van al die sensoren die nu enkel via Tuya aan te sturen zijn, veel minder verkocht zouden worden wanneer de onofficiële apps voor Tuya<->Homey zouden wegvallen..
Wat ik jou zou willen aanraden is om een relais te gebruiken bij dergelijke belastingen. Je kan dan een Shelly gebruiken om de relais aan te sturen, waarna de stroom door het relais naar je jacuzzi gaat. Dat is een betere oplossing dan alles door de Shelly heen te pompen (met name op de lange termijn)Avenger 2.0 schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:12:
Bestaat er een inbouw schakelmodule (zoals bv Shelly) die compatibel is met Homey maar 16A continue of 20A max aankan?
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Ik heb 2 Rithum Displays in huis hangen. In een flow kun je aangeven dat je iets vanaf een display wilt starten en op het display kun je ze een positie geven. Dit werkt echt fantastisch. Het is niet de goedkoopste optie en je moet een Homey plugin aanschaffen maar de werking is echt probleemloos en ze zien er enorm gelikt uit.PoJa84 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:42:
Ik ben op zoek naar een scherm bij mijn Homey. Niet om te bedienen, mijn filosofie is dat een Smart Home pas echt smart is als je er niet over na hoeft te denken (ja, soms wil ik een flow activeren, daar heb ik een knop voor)
Ons huis start eigen flows bijvoorbeeld de basisverlichting in de avond. Op het display boven heb ik een flow: "Slapen". Diegene die als laatste naar bed gaat, kiest deze flow waarna het huis in slaapmodus gaat. De verlichting wordt dan in nachtstand gezet en mijn Eufy systeem gaat anders met beweging en meldingen om.
Vanaf het display kan ook bijvoorbeeld kookstand selecteren om de lampen boven de kookplaat/spoelbak tijdelijke feller te zetten of de airco's/stofzuiger in huis te bedienen.
Daarnaast heb ik een "opstaan" en "afwezig" flow gekoppeld om het huis bij vertrek in afwezigheid te zetten of om in de donkere periode in de ochtend wat lampen in huis aan te zetten. Op het display boven kan ik met een druk ook alle verlichting in het bovenhuis in 1x uit doen als de kinderen iets hebben laten branden.
Misschien iets te simpel maar ik draaide Android op een Sonoff nspanel pro, en daar de homey app op met de Dashboard functie. Klein maar was effectief voor kleine info, wel vooral een gadget dan daadwerkelijk nuttig.PoJa84 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:42:
Offtopic:
Ik heb een pro 2023 te koop mocht iemand eentje zoeken voor minder dan retail. Fijn apparaat, maar onbenut in mijn simpele setup die toch heel erg gericht is op HomeKit.
[ Voor 82% gewijzigd door sigmundfreund op 22-04-2025 21:45 ]
Kun je daar gewoon Android opzetten dan ?sigmundfreund schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:42:
[...]
Misschien iets te simpel maar ik draaide Android op een Sonoff nspanel pro, en daar de homey app op met de Dashboard functie. Klein maar was effectief voor kleine info, wel vooral een gadget dan daadwerkelijk nuttig.
ik zie ze soms op Ali/Amazon voor leuke prijsjes voorbij komen...
En als versimpelde 'thermostaat' oid lijkt het me wel leuk voor de slaapkameretage...
"gewoon" is een sterk woord, in principe draait het al Android uitzichzelf en met adb kan je er uit breken, daarna een kleine launcher er op, aurora store en dan kan je de Homey app installeren.Jpiek schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:44:
[...]
Kun je daar gewoon Android opzetten dan ?
ik zie ze soms op Ali/Amazon voor leuke prijsjes voorbij komen...
En als versimpelde 'thermostaat' oid lijkt het me wel leuk voor de slaapkameretage...
Ik weet niet of het geschikt is als thermostaat, de unit zelf geeft ook wel wat warmte af. Of je moet hem even kalibreren dat je de waardes lager houdt dan dat die zelf meet?
https://www.amazon.nl/dp/...N=B09MRNB6H7&linkCode=asnJpiek schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:18:
Ja, maar 299,= vind ik wat overkill, dan kan ik 2 of zelfs 3 tablets voor kopen
bijvoorbeeld, laat maar weten hoe die bevalt.
Als ik de plex afspeellijst in de sonos app kies dan speelt deze 'gewoon' af.
Als ik hem laat starten vanuit een flow geeft deze aan: No tracks added to queue
Er zitten duidelijk wel tracks in de afspeel lijst (top 2000) dus daar kan het niet aan liggen.
Ook verwijderen en weer toevoegen van Plex helpt niet...iemand meer suggesties?
Dit topic is gesloten.