Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:48
Ja ik haalde de P1 meter van Homewizard door elkaar met de nieuwe van Homey.... my bad |:(

Hoop dat @nasdude snel antwoord krijgt aangezien je hij deze wel ge pre-ordered hebt! Even een berichtje naar Homey sturen?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:30
blueman85 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:11:
[...]

Ja ik haalde de P1 meter van Homewizard door elkaar met de nieuwe van Homey.... my bad |:(
Het word er tegenwoordig ook niet makkelijker op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:04
i2Paq schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:54:
@NiGeLaToR Lijkt mij eerder dat je Homey aan het overlijden is.
Idd met een andere adapter hoort het zeker niet slechter te gaan werken.

Asap een andere 2019 scoren (hoop dat je de backup service hebt ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
@NiGeLaToR volgens mij lag de website van Homey er net uit, of werkte deels niet.

@nasdude Hier ook preorder, echter niet ontvangen, toevallig vandaag een bericht gestuurd via de website met de vraag waarom ik als preorder niets ontvangen heb (ik dacht dat we voorrang zouden krijgen) maar mensen hem wel kunnen kopen in de winkel zonder preorder. Had ik net zo goed gelijk naar de mediamarkt kunnen gaan, dan had ik hem al gehad.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Het is dan ook 'pre-order' niet 'pre-deliver' >:) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

nasdude schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:12:
Heeft iemand de aangekondigde Homey Energy Dongle al ontvangen?

Besteld ik december en zou geleverd worden in Maart, dat werd april

Met op 31-3 de mededeling dat ze hem op 3 april gingen versturen

Nou nee, voor mij dan, de levertijd is nog niet bekend en er is nog geen track en trace zichtbaar voor mij.
Ik heb hem ook in december besteld, en ook hier nog niks gehoord.
In mijn account staat dat ze het aan het verwerken zijn.
Ik had toe de tijd ook mijn Homey2023 als pre-order geplaatst, en dat duurde ook een half jaar langer.
Lijkt wel of dit gewoon is bij Athom

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
Jpiek schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:29:
Het is dan ook 'pre-order' niet 'pre-deliver' >:) :X
Daar heb je gelijk in, maar schraal is het wel dat als ik vandaag naar de mediamarkt was gewandeld of hem bij alternate had besteld dat ik hem vandaag of morgenvroeg binnen zou hebben.

Ik zit er ernstig aan te denken om hem terug te sturen bij ontvangst en hem nu even online te bestellen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

nasdude schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:00:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar schraal is het wel dat als ik vandaag naar de mediamarkt was gewandeld of hem bij alternate had besteld dat ik hem vandaag of morgenvroeg binnen zou hebben.

Ik zit er ernstig aan te denken om hem terug te sturen bij ontvangst en hem nu even online te bestellen. :'(
Ik zal dan ook niet snel meer een pre-order plaatsen bij Athom.
Bij de Homey 2023 ging het ook al mis, ik heb toen zeker een half jaar moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04
i2Paq schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:54:
@NiGeLaToR Lijkt mij eerder dat je Homey aan het overlijden is.
Homey site lag eruit. Installeren van zigbee gerelateerde devices verloopt echter moeizaam.

Tuya Zigbee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flALhK2910bM7n6IEjYvdx1m2Ao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q0sv1NwQhJkGyi0FYh8xyFR6.png?f=fotoalbum_large

Ikea tradfi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0-_OIWZPf08U72-arTq_74OUuk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9PaxDiyoohVazNQo8Ed6HUMh.png?f=fotoalbum_large

Bij gebrek aan verdere feedback of relevante hulp topics in de faq heb ik geen idee wat ik hier mee kan?

Edit, kwam dit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mz6X-UCZln5fBLjWFaXuaOsiLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uxHRTpXBOdw7eKtVxTO4HCs9.png?f=fotoalbum_large

Proberen waard, als oplossing bij zelfde probleem.

Edit: werkt, maar zigbee devices zijn gewoon crap ofzo. Die ga ik niet gebruiken. Zijn AliE Zigbee units.

[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-04-2025 09:09 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 16:28
Ben ook in afwachting van mijn dongle en een beetje aan het spelen met energiemeting.

Heb een aantal Qubino Z-Wave 3fase meters, waar ook 1 voor de laadpaal. Komen keurig grafieken vanaf enz. Maar het energie paneel snapt niet dat het een verbruiker is, maar zet de Qubino 3fase meter meteen in als huis consumptie meter. Erg vervelend.

Had in de screenshots al gezien dat er ook een apart 'vakje' bovenaan komt voor EV. Daar zal deze meter waarschijnlijk nooit terecht komen omdat ze bij Homey natuurlijk laadpaal fabrikanten gaan aansporen om compatibel te worden.

Maar de meter komt ook niet omhoog als grote verbruiker. Dus heb nu via de Power by the Hour app een totaal meter gemaakt en daar dan de totalen van de 3fase meter onder gehangen. Iemand anders een beter idee??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WF3fqT0QaS0E3ZKtPKQR_TWHsXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/70OcvxTTb8Bzqe2kI3Cp7ZJ4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
[...]
Zou ik doen, pre-order valt toch ook gewoon onder kopen-op-afstand en dus 14 dagen retourregeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:42
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:41:
[...]

Thanks! Het geval wil dat we vorig jaar verhuisd zijn en de Busch-Jaeger spullen niet in het Gira 55 spul in dit huis passen, dus heb ik ze maar op andere plekken gewoon op de muur 'geplakt'. Ik lees dat deze wel passen in een Gira 55 systeem.

Alleen jammer dat mijn Gira door het hele huis antraciet is en deze zwart (of wit) zijn. Dat valt wel op, ik heb namelijk al eens verkeerd Gira spul besteld. En alles even naar zwart omgooien is nogal duur.

Toch ga ik er sowieso wel 1 bestellen om uit te proberen.
Top, ik ben benieuwd hoe ze bevallen. Ik heb er steeds meer... Nu al 4 op verschillende plekken in het huis. Ik schakel er eigenlijk geen lampen mee, die gaan vanzelf. Wel bijvoorbeeld rolluiken en screens.

En wat ik tof vindt, ik gebruik ze om variabelen mee in te stellen. Bijvoorbeeld als de kids een studiedag hebben en kunnen uitslapen, dan hoeft de verwarming op hun kamer niet aan, en de rolluiken hoeven niet om 7 uur open. Dus een druk op de knop zet de variabele "uitslapen" op "ja", en dan gaan de dag erna de rolluiken later open en de verwarming later aan. En er draait een script om de variabele weer terug te zetten, want het is eenmalig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

NiGeLaToR schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:12:
[...]

Maar zigbee devices zijn gewoon crap ofzo. Die ga ik niet gebruiken. Zijn AliE Zigbee units.
Ik gebruik Hue, Aqara en Sonoff Zigbee devices.

Wel heb ik, op advies van anderen hier, op elke verdieping een powered Zigbee device gehangen omdat ik wel communicatie-problemen had met Zigbee.

Hiervoor heb ik Aqara 3 smart-plugs gebruik en nu werken alle batterij Zigbee devices zonder een centje pijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PoJa84
NiGeLaToR schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:12:
[...]

Edit: werkt, maar zigbee devices zijn gewoon crap ofzo. Die ga ik niet gebruiken. Zijn AliE Zigbee units.
Wat mij betreft klopt dit niet. Ik heb verschillende devices van verschillende merken die heel goed Zigbee netwerk maken, vanuit mijn Homey.

Zigbee is een open standaard, dat betekent dat alle fabrikanten die er zin in hebben een implementatie kunnen maken, zelf chips kunnen (laten) maken. Niet iedereen is hier even goed in. Dat betekent dat je dus ook sub-standard producten krijgt. Zoals bijvoorbeeld Tuya. Of de chips die Aqara gebruikt, welke storing geven met andere merken.

Daarmee is Zigbee geen rommel, maar zigbee-producten van sommige fabrikanten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
Jfwiet schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:05:
Ben ook in afwachting van mijn dongle en een beetje aan het spelen met energiemeting.

Heb een aantal Qubino Z-Wave 3fase meters, waar ook 1 voor de laadpaal. Komen keurig grafieken vanaf enz. Maar het energie paneel snapt niet dat het een verbruiker is, maar zet de Qubino 3fase meter meteen in als huis consumptie meter. Erg vervelend.
Kun je bij 'instellingen' of 'geavanceerde instellingen' niet per meter instellen welk type apparaat (leveren/verbruiken) er aangesloten is? Daardoor moet 'ie op het juiste tabblad terechtkomen. Hoe het werkt met zonnepanelen weet ik niet precies, want mijn beide omvormers hebben een dedicated app waarbij ze automatisch goed staan.

Maar ik had wel iets vergelijkbaars met twee elektrische verwarmingen. Ze meten netjes gebruikte energie, maar ze stonden niet op het klimaat-tabblad. Toen ik bij de instellingen ingesteld had dat het om een "heater" ging, kwamen ze er netjes bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
[...]

Bericht terug van Athom, mijn dongle zou 4 april al verzonden zijn. een brievenbus pakketje (zonder Track n Trace), dus ik zal vanmiddag nog wel even voor de zekerheid de brievenbus open maken om te kijken of er toevallig wat ligt. (heb niets in de PostNL app voorbij zien komen in ieder geval)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
rikadoo schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:25:
[...]

Bericht terug van Athom, mijn dongle zou 4 april al verzonden zijn. een brievenbus pakketje, dus ik zal vanmiddag nog wel even voor de zekerheid de brievenbus open maken om te kijken of er toevallig wat ligt. (heb niets in de PostNL app voorbij zien komen in ieder geval)
Beetje gek inderdaad. Ik heb ook nog niets gehoord, bestelstatus in m'n account is nog steeds 'verwerken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
PoJa84 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:35:
[...]

Beetje gek inderdaad. Ik heb ook nog niets gehoord, bestelstatus in m'n account is nog steeds 'verwerken'.
Zo staat het ook bij mij in mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Laatst online: 29-04 18:56
rikadoo schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:25:
[...]

Bericht terug van Athom, mijn dongle zou 4 april al verzonden zijn. een brievenbus pakketje, dus ik zal vanmiddag nog wel even voor de zekerheid de brievenbus open maken om te kijken of er toevallig wat ligt. (heb niets in de PostNL app voorbij zien komen in ieder geval)
Ik heb precies hetzelfde. Nog geen dongle gekregen. en kan ook nergens een track en trace vinden.
ook niet in mijn account bij Homey.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Nienix schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:36:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Nog geen dongle gekregen. en kan ook nergens een track en trace vinden.
ook niet in mijn account bij Homey.
Het was een brievenbus pakketje zonder Track n Trace overigens. Zal het even aanpassen in mijn vorig bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
rikadoo schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:44:
[...]

Het was een brievenbus pakketje zonder Track n Trace overigens. Zal het even aanpassen in mijn vorig bericht
Maar de status staat nog op verwerken. dus er moet bij Athom/Homey toch ook wel bekend zijn dat hij nog niet is aangekomen/verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
PoJa84 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:18:
[...]

Kun je bij 'instellingen' of 'geavanceerde instellingen' niet per meter instellen welk type apparaat (leveren/verbruiken) er aangesloten is? Daardoor moet 'ie op het juiste tabblad terechtkomen. Hoe het werkt met zonnepanelen weet ik niet precies, want mijn beide omvormers hebben een dedicated app waarbij ze automatisch goed staan.

Maar ik had wel iets vergelijkbaars met twee elektrische verwarmingen. Ze meten netjes gebruikte energie, maar ze stonden niet op het klimaat-tabblad. Toen ik bij de instellingen ingesteld had dat het om een "heater" ging, kwamen ze er netjes bij te staan.
Ja, heb ondertussen in de geavanceerde instellingen op de 3fase meter de instelling gedaan dat het niet gaat om een meter voor het hele huis.Verder kan je aangeven wat erop aangesloten is. Maar daarmee komt deze niet in het overzicht net onder het huisje. Hij reageert overigens wel, want het huisje heeft bij mij een geopende garage. En zag bij andere gebruikers dat er zonnepanelen ingetekend worden als Homey dat herkent.

Dus mogelijk dat als ik later vandaag een Dongle aansluit (ze zijn net binnen gekomen op mijn werk) dat dan ineens het vakje voor EV ook omhoog komt. Maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in :) Daarom ook mijn vraag of er een virtueel apparaat is wat dat beter kan dan wat ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33
Same here, 11 december meteen bestelling geplaatst en nog niks gezien. Ook PostNL geeft niks aan dat er iets onderweg is (ook niet qua normale brievenbus zendingen).

Annuleren gaat alleen via support en die hebben een responstijd van 2 weken.

Laatste keer dat ik nog wat bij/van Homey koop.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
@WeeJeWel Ik weet niet hoe actief je hier bent. Maar kun je hier iets zeggen over het verzenden van de pre orders? Er zijn zo te zien een aantal mensen die nog niets hebben ontvangen terwijl de energie meters al wel in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Kreeg net de bevestiging dat mijn doosje op 08-04-2025 verzonden is, heb op 24-02-2025 besteld. Helaas een tikvout gemaakt in het huisnummer (niet bestaand huisnummer) dus ik zie de bui wel hangen. Erg meewerkend waren ze iig niet vanuit Athom 'hang maar een briefje bij de brievenbus'.

Dus vermoed dat er een hoop doosjes onderweg zijn naar ook mensen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Jfwiet schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:20:
Kreeg net de bevestiging dat mijn doosje op 08-04-2025 verzonden is, heb op 24-02-2025 besteld. Helaas een tikvout gemaakt in het huisnummer (niet bestaand huisnummer) dus ik zie de bui wel hangen. Erg meewerkend waren ze iig niet vanuit Athom 'hang maar een briefje bij de brievenbus'.

Dus vermoed dat er een hoop doosjes onderweg zijn naar ook mensen hier.
Wat kunnen hun er nog aan doen als de zending al weg is en jij degene bent die de fout heeft gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 21:50
Jfwiet schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:05:

Had in de screenshots al gezien dat er ook een apart 'vakje' bovenaan komt voor EV. Daar zal deze meter waarschijnlijk nooit terecht komen omdat ze bij Homey natuurlijk laadpaal fabrikanten gaan aansporen om compatibel te worden.

Maar de meter komt ook niet omhoog als grote verbruiker. Dus heb nu via de Power by the Hour app een totaal meter gemaakt en daar dan de totalen van de 3fase meter onder gehangen. Iemand anders een beter idee??

[Afbeelding]
Is de meter niet verkeerd om gemonteerd? Zodat er een negatief verbruik komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Jpiek schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:40:
[...]

Wat kunnen hun er nog aan doen als de zending al weg is en jij degene bent die de fout heeft gemaakt ?
Kunnen ze ook niks aan doen. Baal er zelf ook wel van. Maar als het goed is gaat het pakket retour want huisnummer bestaat niet en dan?

Wees dan proactief: 'vervelend. Misschien dat het alsnog geleverd gaat worden, als wij het retour krijgen dan is annuleren geen probleem' Het gaat vooral om de reactie en ondanks dat ik een fout maak zijn zij verantwoordelijk voor versturen/levering. Ik had veel liever voor €4 meer een track&trace gehad in alle eerlijkheid. - einde brompot modus -
jvdmeer schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:50:
[...]

Is de meter niet verkeerd om gemonteerd? Zodat er een negatief verbruik komt te staan?
Nee, de waardes staan keurig op de juiste manier onder insights. Homey doet alles vanuit Apps en de Qubino app is verouderd en doet alsof het een huismeter is. Omdat Homey dus alles vanuit die Apps doet zijn ze denk ik zelf niet flexibel om kwh bedrag van tag xx in het energy paneel te schuiven. Ik kom van een FIBARO Home Center en daar kies je gewoon per meter wat het is en die gegevens gebruikt hij voor het vullen van het energie paneel daar.

Daarom dacht ik slim te zijn met een virtueel apparaat die die gegevens van de Qubino mee neemt en dan door stuurt.

[ Voor 36% gewijzigd door Jfwiet op 09-04-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Jfwiet schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:17:
Kunnen ze ook niks aan doen. Baal er zelf ook wel van. Maar als het goed is gaat het pakket retour want huisnummer bestaat niet en dan?
Als hij echt retour komt heb je recht op opnieuw verzending, je hebt immers niks ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Jpiek schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:32:
[...]

Als hij echt retour komt heb je recht op opnieuw verzending, je hebt immers niks ontvangen ?
Ja, dat zou een optie zijn, maar niet de enige.

Als ik contact opneem met PostNL dan gaan ze mij niet eens helpen, ben namelijk niet de verzender. En zonder track&trace producten van €40 versturen. Het is niet mijn keuze :) laat ik daar duidelijk in zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Jfwiet schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:46:
[...]

Ja, dat zou een optie zijn, maar niet de enige.
Als ik contact opneem met PostNL dan gaan ze mij niet eens helpen, ben namelijk niet de verzender. En zonder track&trace producten van €40 versturen. Het is niet mijn keuze :) laat ik daar duidelijk in zijn haha.
Voor versturen ook niet. vwb ontvangen is het toch de verantwoording en risico van de verzender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zie niks onderweg volgens de PostNL app, dus ook geen brievenbus zending. Support zegt "het is verzonden" op mijn verzoek de order te annuleren.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 09-04-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
Vraag voor degenen die de Homey Energy Dongle hebben besteld; zijn jullie al in het bezit van een bestaande P1 meter?

Ik ben benieuwd naar de voordelen t.o.v. de HomeWizard P1 meter (voor een Homey Pro user). Ik zou hem dan graag toevoegen aan een HomeWizard P1 Splitter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 21:07
Nienix schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:15:
@WeeJeWel Ik weet niet hoe actief je hier bent. Maar kun je hier iets zeggen over het verzenden van de pre orders? Er zijn zo te zien een aantal mensen die nog niets hebben ontvangen terwijl de energie meters al wel in de winkel liggen.
Ze zouden uiterlijk vandaag allemaal verzonden moeten zijn. We kwamen er echter net achter dat de Track & Trace codes niet gemaild zijn omdat ons logistiek centrum een storing heeft, bwuh.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nasdude
WeeJeWel schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:40:
[...]

Ze zouden uiterlijk vandaag allemaal verzonden moeten zijn. We kwamen er echter net achter dat de Track & Trace codes niet gemaild zijn omdat ons logistiek centrum een storing heeft, bwuh.
Uhm dat is gek want ik kreeg het antwoord dat ze op 4 april zijn verstuurd zonder track en trace omdat het een brievenbus item is.

Hopelijk komt het morgen, ik vind de hele procedure heel gek, preorder heeft geen enkel voordeel gehad aangezien het product eerder via webshops te krijgen was tegen dezelfde prijs. Ik had op zijn minst een eerdere levering verwacht tbh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Jullie marketing afdeling heeft ook een storing met 4 mails over een dongle die ik gepreordered heb, waarin het in 3 mailtjes lijkt alsof ie onderweg is en in het laatste mailtje wordt je nog even met je neus op de feiten gedrukt dat iedereen die hem nu besteld gewoon eerder in huis heeft. |:(

Voor mij was dit het laatste dat ik van Homey, of in ieder geval bij Homey koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PoJa84
Jfwiet schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:17:
[...]

Daarom dacht ik slim te zijn met een virtueel apparaat die die gegevens van de Qubino mee neemt en dan door stuurt.
Ik denk dat het kan, je kunt bij de instellingen een beta functie ‘virtueel apparaat’ aanzetten.

Wellicht kun je daar iets mee, in combinatie met een script. Klinkt misschien gek, maar ik laat scripts maken met ChatGPT. Ik kan geen code schrijven, maar ik kan wel bedenken wat ik wil en prompten. Ik heb ondertussen al een tiental scripts draaien als een tierelier, allemaal geschreven door AI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Overigens is hier nog steeds niets zichtbaar bij PostNL qua aankomende brievenbuspost voor wat betreft de Homey Energy Dongle. Dus als het uiterlijk gisteren verstuurd was had er al lang iets zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
Phusebox schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:06:
Overigens is hier nog steeds niets zichtbaar bij PostNL qua aankomende brievenbuspost voor wat betreft de Homey Energy Dongle. Dus als het uiterlijk gisteren verstuurd was had er al lang iets zichtbaar moeten zijn.
Same here: ik krijg wel een brief van de belastingdienst maar iets anders zit er niet bij, dus ook geen Homey Energy Dongel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/112p82PW3JVOkIcYeS50pFiGssI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQtXxzOisXN9PU3v5rVA9dPf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door nasdude op 10-04-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
PoJa84 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:12:
[...]

Ik denk dat het kan, je kunt bij de instellingen een beta functie ‘virtueel apparaat’ aanzetten.

Wellicht kun je daar iets mee, in combinatie met een script. Klinkt misschien gek, maar ik laat scripts maken met ChatGPT. Ik kan geen code schrijven, maar ik kan wel bedenken wat ik wil en prompten. Ik heb ondertussen al een tiental scripts draaien als een tierelier, allemaal geschreven door AI.
Ja had het al werkend met de Power of the hour app - power summarizer apparaat. Maar dan heb ik alleen een verbruiker en komt deze netjes onder de grote verbruikers te staan. Maar niet in het overzicht bovenin. Dus was opzoek naar een mogelijk andere oplossing.
Maar ik ben bang dat ik even moet wachten tot er iemand anders een goede oplossing heeft (of ik moet mijn 3phase vervangen voor een Shelly ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:11
nasdude schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:12:
Heeft iemand de aangekondigde Homey Energy Dongle al ontvangen?

Besteld ik december en zou geleverd worden in Maart, dat werd april

Met op 31-3 de mededeling dat ze hem op 3 april gingen versturen

[...]

Nou nee, voor mij dan, de levertijd is nog niet bekend en er is nog geen track en trace zichtbaar voor mij.

Gek genoeg liggen ze al wel in de winkels
https://www.mediamarkt.nl...2F1SKeEAQYASABEgKTbPD_BwE
Hier ook nog pending gek genoeg, besteld begin december. Wijze les weer om de volgende keer het gewoon weer in de winkel te halen :)

Want eens met hierboven, het is bizar dat de pre orders niet als eerste uitgeleverd lijken te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaer op 10-04-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
nasdude schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:12:
[...]

Same here: ik krijg wel een brief van de belastingdienst maar iets anders zit er niet bij, dus ook geen Homey Energy Dongel.

[Afbeelding]
Wat wel weer grappig is, we hebben zo goed als dezelfde besteltijd op dezelfde datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoJa84
Ik kreeg vandaag een mail van Robbshop dat ze ze op voorraad hebben... Ik moet morgen nog wat nieuwe inbouwschakelaars bestellen, als ik dan nog niets heb gehoord annuleer ik m'n pre-order en bestel ik 'm bij mijn oranje vrienden.

En als 'ie dan toch nog komt gaat 'ie ongeopend retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nasdude
Jaer schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:55:
[...]

Wat wel weer grappig is, we hebben zo goed als dezelfde besteltijd op dezelfde datum.
Dat is opzich niet zo gek, ik las het nieuws over de Homey Energy optie hier en besloot toen direct te bestellen, dat zal jij ongetwijfeld ook hebben gedacht....

Een behoorlijke deceptie:

En dan tjah, de bezorging, als het al klopt wat de helpdesk schreef dat mijn item op 4 april is verzonden (waar ik inmiddels sterk aan twijfel), PostNL is wel eens vaker een dag te laat bij brievenbus post, maar zeer zeker niet zo laat, en al helemaal niet bij meerdere mensen die exact hetzelfde ervaren.

en dat maakt de deceptie alleen maar groter.

Ik sluit mij bij mijn bovenstaander aan: Als het er morgen niet is stuur ik het ongeopend terug en bestel ik het elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
nasdude schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:58:
[...]

Dat is opzich niet zo gek, ik las het nieuws over de Homey Energy optie hier en besloot toen direct te bestellen, dat zal jij ongetwijfeld ook hebben gedacht....

Een behoorlijke deceptie:

En dan tjah, de bezorging, als het al klopt wat de helpdesk schreef dat mijn item op 4 april is verzonden (waar ik inmiddels sterk aan twijfel), PostNL is wel eens vaker een dag te laat bij brievenbus post, maar zeer zeker niet zo laat, en al helemaal niet bij meerdere mensen die exact hetzelfde ervaren.

en dat maakt de deceptie alleen maar groter.

Ik sluit mij bij mijn bovenstaander aan: Als het er morgen niet is stuur ik het ongeopend terug en bestel ik het elders.
toon volledige bericht
Klopt dacht toen van ach waarom ook niet.
Volgende keer bij een pre order op de site van homey denk ik, beter van niet..
Ga dan wel naar een winkel die blijkbaar eerder geleverd krijgen.

In tegenstelling tot anderen heb ik echt nog helemaal geen update gehad over mijn order.
Krijg nog wel mails met dat ze het nu verkopen en of ik er ook een wil.
Wat aan gekluns }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Jaer op 10-04-2025 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nienix
Mailtje Gekregen.

I wanted to reach out to you in this final email regarding your Homey Energy Dongle pre-order with my sincere apologies. We let the excitement of the launch and the frustration about the delays get the better of us. And honestly, we didn’t expect the amount of response we got for the Energy Dongle.

Our original plan was to receive the dongles on Tuesday, April 1st and ship them out shortly after. But due to delays at production and customs, that timeline fell through and shipping only started on April 3rd.

I underestimated the impact that sending out so many Homey Energy Dongles at once would have on our warehousing partner—especially with the switch to letterbox post, which is a completely new shipping method for both them and us. On top of that, I didn’t receive timely confirmations from the warehouse that orders had shipped. This is still being looked into, but it does explain why your order might still show as ‘processing’, even though the warehouse says it’s already on its way.

We have learned a lot of valuable lessons from this, and I know we've spent some of your goodwill in the process. We are building more buffers into our delivery process, will improve our coordination with our warehouse during product launches and more thoroughly test and double-check all aspects of our logistical processes, especially when new.

For now, I am happy to tell you all Energy Dongle pre-orders have been shipped, so everyone that does not have it yet should receive it soon. I hope the Homey Energy Dongle works as well for you as it did for us and the 60 beta-testers that have tested over 35 different P1 smart meters to ensure compatibility.

My personal thanks for your patience, your support and for the trust you have put in us by pre-ordering the Energy Dongle! Pre-orders like yours allow us to launch new products on a fast pace, while making sure our community gets the first ones. This time as well, as the first batch Homey Energy Dongle is already sold out – new orders are shipped around April 30 and will be received by customers early May.

I hope you enjoy the latest addition to our Homey family! And again, our sincere apologies about this process.

Best,
Marc Wagner
Head of Operations at Athom, creators of Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Au5n8Qd8XL-u5KdwKn39-N9wSjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emjaZBf8FRxqp04yXdwuCUfP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Heb die shipping mail ook, maar ze beweren bij hoog en laag dat eergisteren alles al verzonden was.

Ondertussen heeft PostNL nog steeds niks gestand dat naar mij onderweg is dus ik geloof er helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Hier zeggen ze ook dat hij verstuurd is, maar nog steeds geen TT.
Ik krijg steeds minder vertrouwen in wat ze zeggen, voor mij geen pre-order meer bij Athom (ook omdat dit niet de eerste keer is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmayhf7z30EOVO_MWp1Hak6rEx8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ovuy3InVDs5U6fvv4m16xFoZ.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door KSR op 11-04-2025 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog steeds niks bij PostNL. Dit is toch wel een farce.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:11

DON PAPA

Tweaker-fan

Zo te lezen is het maar goed dat ik mijn nieuwe Homey en energy dongle afgelopen woensdag bij Coolblue heb besteld, want die werden wel gister netjes door PostNL geleverd.

Het omzetten van de oude naar de nieuwe Homey viel mij trouwens heel erg mee, binnen een half-uurtje draaide alles alweer...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 11-04-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
DON PAPA schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:13:
Het omzetten van de oude naar de nieuwe Homey viel mij trouwens heel erg mee, binnen een half-uurtje draaide alles alweer...
Mooi! Flows en apps via backup overgezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PoJa84 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:55:
[...]
Mooi! Flows en apps via backup overgezet?
Ja klopt, ik heb eerst even een backup aangemaakt op de oude Homey, daarna de oude Homey terug gezet naar fabrieks-instellingen. Toen de nieuwe Homey op gestart, backup terug gezet, en daarna moest ik alleen nog een paar aqara deur sensors repareren, door ze even opnieuw te koppelen met de Homey, en toen draaide alles alweer. Dit was eigenlijk de reden dat ik zolang heb gewacht om over te stappen naar een nieuwe Homey, maar dat viel dus reuze mee achteraf..

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 11-04-2025 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:24
eovermeer schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:07:
Vraag voor degenen die de Homey Energy Dongle hebben besteld; zijn jullie al in het bezit van een bestaande P1 meter?

Ik ben benieuwd naar de voordelen t.o.v. de HomeWizard P1 meter (voor een Homey Pro user). Ik zou hem dan graag toevoegen aan een HomeWizard P1 Splitter.
Iemand met de homey die het verschil kan vertellen?

Vraag is denk ik een beetje ondergesneeuwd in de irritante 'PostNL zegt dat ze het nog niet hebben, terwijl Athom zegt verstuurd te hebben' waterval aan posts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:41
DON PAPA schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:17:
[...]

Ja klopt, ik heb eerst even een backup aangemaakt op de oude Homey, daarna de oude Homey terug gezet naar fabrieks-instellingen. Toen de nieuwe Homey op gestart, backup terug gezet, en daarna moest ik alleen nog een paar aqara deur sensors repareren, door ze even opnieuw te koppelen met de Homey, en toen draaide alles alweer. Dit was eigenlijk de reden dat ik zolang heb gewacht om over te stappen naar een nieuwe Homey, maar dat viel dus reuze mee achteraf..
Ik heb hier 26 Zigbee devices (voornamelijk Ikea Tradfri lampen), die moest ik allemaal repareren. Dat was het meeste werk toen ik van de 2019 naar de 2023 versie ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
DON PAPA schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:17:
[...]
Keurig volgens het boekje, al had ik de oude gewoon intact gelaten, minstens tot nadat de nieuwe zou draaien.

Ik ga 'ooit' dezelfde stap maken maar ik denk dat ik de oude helemaal intact laat. Gaat de nieuwe stuk heb ik voor de basis dingen altijd de oude nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
[...]

Bij een storing is het opnieuw versturen van de track and trace codes toch geen probleem? Waarom is dit niet gedaan?

Ik zie ook nog niets terug in de PostNL app en dat is meer dan merkwaardig, alle overige pakketjes en post komt prachtig voorbij.

Kan er nog eens gekeken worden dat die track and trace codes alsnog naar iedereen verzonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
robkrekel schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:24:
[...]

Iemand met de homey die het verschil kan vertellen?

Vraag is denk ik een beetje ondergesneeuwd in de irritante 'PostNL zegt dat ze het nog niet hebben, terwijl Athom zegt verstuurd te hebben' waterval aan posts
Mijn Qubino 3fase meter word opgepakt als huis meter, dat deed het prima. Behalve dat alleen verbruik had wanneer ik mijn auto aan het laden was.

Heb hem nu uit staan en Homey tekent alleen voor de vorm nog een autotje in op mijn systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImoPUUtvkFakT_FAvLAQvxlQBy4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q1nTTfXwmHEnxKQP23QfAKml.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Jfwiet op 11-04-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Jfwiet schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:35:
[...]

Mijn Qubino 3fase meter word opgepakt als huis meter, dat deed het prima. Behalve dat alleen verbruik had wanneer ik mijn auto aan het laden was.

Heb hem nu uit staan en Homey tekent alleen voor de vorm nog een autotje in op mijn systeem.

[Afbeelding]
Heb je ook bij de KwH meter ingesteld dat er een EV-lader op zit?
Dit kan bij "aangesloten" gekozen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Crxtreem schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:26:
[...]

Heb je ook bij de KwH meter ingesteld dat er een EV-lader op zit?
Dit kan bij "aangesloten" gekozen worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06sb60qXJp9P5t9lxaAiERKLA6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/65RHCBfqgnZaIy5r8wThaB0k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3w40zSSu3qMxPYSc0X3PF-RbH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/truBKLT0WJ1oHweWOjBQM9Uv.png?f=fotoalbum_large

Heb bij 'Plugged in' EV charger gekozen, maar dan neemt hij hem niet automatisch mee. Homey energy panel ziet overigens wel dat ik EV charger heb gekozen ergens want hij tekent een autotje in (zie vorige post). Heb daarnaast onder 'advanced settings' het vinkje uitgezet bij Tracks total home energy consumption. Anders rekent hij dubbel.

Als ik een ander product met een verbruiksmeter aanmerk als Solar tekent hij ook een stel zonnepanelen in.

[ Voor 5% gewijzigd door Jfwiet op 11-04-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Echt he, hoeveel smoesjes kunnen ze nog verzinnen, met de pre-order van de Homey 2023 ging het precies hetzelfde, alleen heeft dat een half jaar geduurd. Later bleek de adapter ook nog omgeruild te moeten worden, en nu dit weer. Denken ze bij Athom dat Homey het wel automatisch regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb de oplossing al gevonden, het was een verkeerde instelling in mijn tv, het lag dus niet aan de Homey

[ Voor 95% gewijzigd door DON PAPA op 12-04-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hier is er dus wederom nog steeds niks onderweg via PostNL.

Puur leugens dus van Athom dat begin van de week de laatste orders allemaal verstuurd zijn.

Ondertussen zijn ze zogenaamd uitverkocht maar verkopen ze zelf wel via bol.com met als status op voorraad.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 12-04-2025 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Heb je nog meer onwaarheden voor ons? Of hoe kun je verklaren dat Athom zegt dat ze uitverkocht zijn, maar ze dan wel zelf via bol.com verkopen met vandaag besteld dinsdag in huis?

Of als ze uiterlijk 9 april verstuurd zijn, en ik er vanuit ga dat ik bij de laatste batch zat ook al zat ik bij de eerste bestellers, dat PostNL dan nog niks gescand heeft dat naar mij onderweg zou zijn. Brievenbuspost verschijnt vaak al 2 dagen eerder in de app. En er staat nog steeds niks.

En als ik vraag om mijn geld terug krijg ik ook gewoon nee te horen en voor een retour, als het ooit nog komt, moet ik zelf de verzendkosten ophoesten. Is het goed als ik dat dan ook zogenaamd via PostNL verstuur zonder tracking code en dan zeg, ja het is verstuurd, misschien was er een storing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrieuwNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 21:04
Hier ook nog steeds niets ontvangen + niks in de PostNL app, ondanks alle eerdere beloften. Het begint inmiddels behoorlijk frustrerend te worden, zeker omdat de grote webwinkels het product inmiddels gewoon op voorraad hebben. Wat het nog vervelender maakt, is dat je de pre-order niet kunt annuleren. Wees dan gewoon eerlijk dat er nog niks verstuurd is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:48
<knip> Zolang er geen speciaal topic over leveringen bestaat bestaat is het hier gewoon on-topic.

[ Voor 75% gewijzigd door Septillion op 15-04-2025 19:17 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:21:
[...]

Heb je nog meer onwaarheden voor ons? Of hoe kun je verklaren dat Athom zegt dat ze uitverkocht zijn, maar ze dan wel zelf via bol.com verkopen met vandaag besteld dinsdag in huis?
Zou het kunnen, theoretisch he, dat bol.com een eigen stash heeft? Gewoon zo maar een idee....

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Webgnome schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:18:
[...]

Zou het kunnen, theoretisch he, dat bol.com een eigen stash heeft? Gewoon zo maar een idee....
Verkocht via Homey Official Store... en aangezien het niet snel geleverd wordt lijkt het niet via magazijn van bol te gaan. Maar het kan. Maar dan moeten ze niet zeggen dat het maar een zeer beperkte voorraad voor retailers was.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 12-04-2025 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 19:30
Dit is zojuist gepost op het Homey forum door ChefsSlaad.

"I got some bad news from our shipper late last night. The Energy Dongle boxes that were specifically intended to fit through the mailslot (brievenbuspakketje) was too thick, which caused our entire shipment to be held up at the our Dutch post carrier (PostNL).

We have spent yesterday and this morning trying to come up with a solution and we think we have found one that involves repackaging the shipments. We will start implementing this on Monday. I will keep you posted as this develops.

There are no two ways about this. I am very upset and angry. I am also extremely sorry that we keep piling bad news on top of bad news. We will find a way to make this right. For now all I can ask for is your patience."

https://community.homey.a...ngle-megathread/133816/76

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChefsSlaad
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-05 07:40
mike123 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:57:

"I got some bad news from our shipper late last night. The Energy Dongle boxes that were specifically intended to fit through the mailslot (brievenbuspakketje) was too thick, which caused our entire shipment to be held up at the our Dutch post carrier (PostNL).

We have spent yesterday and this morning trying to come up with a solution and we think we have found one that involves repackaging the shipments. We will start implementing this on Monday. I will keep you posted as this develops.

There are no two ways about this. I am very upset and angry. I am also extremely sorry that we keep piling bad news on top of bad news. We will find a way to make this right. For now all I can ask for is your patience."

Ja die is van mij.

Dit is werkelijk beroerd. Ik kan niet veel meer doen op dit moment dan sorry zeggen en jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Mijn god, ik dacht al dat het amateurs waren maar dit slaat alles. Vooral te wijten aan hun logistieke partner uiteraard maar goed.

En alles gewoon herlabelen naar een normaal pakketje lijkt me een stuk efficiënter.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 12-04-2025 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Heel vreemd dit verhaal, ik heb net even het doosje van de Energy-dongle in een brievenbus doosje gepast, en dat past gewoon. Wij versturen wel is brievenbus doosjes die zelfs een beetje opbollen, wat met dit doosje erin niet eens het geval is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Lv7Bmss44X-STKZXC-PgxoC2lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRF6PFyrglwxj5AAgzBSKBvv.jpg?f=fotoalbum_large

Het doosje van de Energy-dongle is 28mm en de maat voor een brievenbus doosje mag maximaal 38x26,5x3,2cm zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 12-04-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DON PAPA schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:16:
[...]

Heel vreemd dit verhaal, ik heb net even het doosje van de Energy-dongle in een brievenbus doosje gepast, en dat past gewoon. Wij versturen wel is brievenbus doosjes die zelfs een beetje opbollen, wat met dit doosje erin niet een gebeurd.

[Afbeelding]
Of ze hebben de verkeerde doosjes gebruikt, of ze hebben gewoon een fout gemaakt en niet genoeg pre orders geallocceerd en zoeken smoesjes om tijd te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefsSlaad
Dit is een foto die ik van PostNL heb gekregen. Doosje is 34mm en zou max 32mm mogen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By35eAAkBjfvDqUMKLZMTt6wVpM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aaam2k10st7EkCzY3RoGCMHr.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ChefsSlaad schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:31:
Dit is een foto die ik van PostNL heb gekregen. Doosje is 34mm en zou max 32mm mogen zijn.
Ja dan hebben ze geen officiële brievenbus doosjes gebruikt, want die voldoen gewoon aan de maximale maat, en daar had het doosje van de Energy-dongle ook gewoon is gepast...

Een beetje dom zou Maxima gezegd hebben 😉

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 12-04-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefsSlaad
Dit is dus ook de oplossing die ik van onze verzender wil. Helaas weet ik maaandag pas meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrieuwNL
Als het dan toch allemaal opnieuw moet dan moeten we de order toch ook kunnen annuleren? Haal t dan liever vanmiddag nog even op bij coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChefsSlaad schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:39:
Dit is dus ook de oplossing die ik van onze verzender wil. Helaas weet ik maaandag pas meer.
Kostbaar foutje, neem aan dat de verzender voor de kosten opdraait maar verder ook de nodige "imago" schade bij klanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChefsSlaad
Phusebox schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:48:
[...]

Kostbaar foutje, neem aan dat de verzender voor de kosten opdraait maar verder ook de nodige "imago" schade bij klanten.
Ja, ontzettend kostbaar.

Eerlijk gezegd pak ik het onderwerp schade en kosten pas later op. Nu ligt mijn prio 100% op zorgen dat jullie je dongel zsm hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefsSlaad
more updates on shipping.
https://community.homey.a...ad/133816/82?u=chefsslaad
I have received confirmation that all energy dongles will be shipped on Monday as regular packages (so pakketpost in Dutch). I’m still looking into getting a track and trace number to you guys as well.

I’m really scared of making any predictions beyond this at the moment as every time I have done that I have fallen flat on my face.

[ Voor 5% gewijzigd door ChefsSlaad op 12-04-2025 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
ChefsSlaad schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:04:
[...]

Ja, ontzettend kostbaar.

Eerlijk gezegd pak ik het onderwerp schade en kosten pas later op. Nu ligt mijn prio 100% op zorgen dat jullie je dongel zsm hebben
Is het niet handiger als jullie hier een mail over sturen ?
Dat is ook gelukt met hoera je ding is (te laat) onderweg , dan hoor je niks. Check je hier en lees je dit.

Snap dat het vervelend is en dat er nog meer vertraging komt en het voor jullie gedoe is.

Maar nu krijg je ook vast allemaal support vragen hierover omdat jullie niet communiceren over deze extra vertraging.

Anyways succes met het oplossen ik zie hem wel verschijnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaer op 12-04-2025 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
ChefsSlaad schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:04:
[...]

Ja, ontzettend kostbaar.

Nu ben ik niet een van de benadeelden... otoh kan ik dus ook oordelen zonder enige rancune of emotie...
Kan me voorstellen dat je de mensen die willen annuleren (al dan niet omdat ze al een paar dagen een dongle via een webwinkel hebben) ten gunste bent en ze niet vastpint op 'Algemene voorwaarden'....

Ik merk iig dat dit een hoop kwaad bloed heeft gezet. Je gebruikers dan vastpinnen op de verplichting van de zijde van klant gaat dat echt niet verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrieuwNL
Precies dit. De manier waarop er nu met preorders wordt omgegaan voelt voor veel mensen oneerlijk, zeker als je ziet dat het product elders sneller geleverd kan worden. Dat mensen dan alsnog via Bol bestellen om het maandag in huis te hebben en de preorder retour sturen via Bol om zo onder de retourkosten uit te komen, is misschien niet netjes… maar ondertussen wel begrijpelijk.

Het wringt dat annuleren op basis van levertijd niet mogelijk is, terwijl de levering zó veel later komt dan verwacht. En dan ook nog retourkosten rekenen? Dat wekt alleen maar frustratie op en leidt tot dit soort creatieve oplossingen die uiteindelijk niemand ten goede komen, vooral Homey niet.

Als je een loyale community wilt behouden, is coulance hier echt belangrijker dan vasthouden aan de kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik hoop dat Homey eerst eens even flink gaan nadenken voor ze weer eens iets met een pre-order de deur uit gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefsSlaad
Jpiek schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:52:
[...]

Nu ben ik niet een van de benadeelden... otoh kan ik dus ook oordelen zonder enige rancune of emotie...
Kan me voorstellen dat je de mensen die willen annuleren (al dan niet omdat ze al een paar dagen een dongle via een webwinkel hebben) ten gunste bent en ze niet vastpint op 'Algemene voorwaarden'....

Ik merk iig dat dit een hoop kwaad bloed heeft gezet. Je gebruikers dan vastpinnen op de verplichting van de zijde van klant gaat dat echt niet verbeteren..
Ik snap dit heel goed. Je hebt een preorder geplaatst in de verwachting dat je de energy dongle eerder krijgt dat de rest. En dat natuurlijk ook de bedoeling. Die verwachting hebben we niet waargemaakt.

De dongels zijn op dit moment uit onze handen. Wij kunnen helaas geen individuele orders meer anuleren.
Wat we we wel doen is iedereen die om welke reden dan ook zijn dongel binnen 30 dagen wil retourneren zijn geld teruggeven.

En voor die duidelijkheid, die 30 dagen gaan in vanaf het moment dat PostNL onze zending accepteert. Naar verwachting is dat morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChefsSlaad schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:55:
[...]
De dongels zijn op dit moment uit onze handen. Wij kunnen helaas geen individuele orders meer anuleren.
Wat we we wel doen is iedereen die om welke reden dan ook zijn dongel binnen 30 dagen wil retourneren zijn geld teruggeven.

En voor die duidelijkheid, die 30 dagen gaan in vanaf het moment dat PostNL onze zending accepteert. Naar verwachting is dat morgen.
Inclusief de kosten voor het retour sturen neem ik aan anders is het niets anders dan de normale retourvoorwaarden?

Ik wacht het nog af tot woensdag, dan zouden ze toch wel geleverd moeten worden als PostNL ze morgen verwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChefsSlaad
Nieuwe update gedeeld op het Homey Community Forum:

https://community.homey.a...ad/133816/87?u=chefsslaad
https://community.homey.a...ad/133816/95?u=chefsslaad
ChefsSlaad
Head of Operations

Our warehouse has been shipping out the Energy Dongles since this morning. You should get a new email with a tracking code when it has been labeled. They will continue until DHL and DPD come for the final pickup of the day around 22:30.

The expectation is that they will be able to ship the majority of the packages today, but not everything. The remainder will be shipped out tomorrow.

Unfortunately, we currently cannot show the tracking code on the My Account → My Orders page.

As a clarification; we switched from PostNL to DHL and in some cases to DPD when we found out PostNL could not process the packages. Our warehouse informed us this was the fastest way to get everything to you.

[ Voor 3% gewijzigd door ChefsSlaad op 14-04-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-05 08:57
Ik heb sinds vandaag ook een Homey, nu heb ik mijn HomeWizard gekoppeld en wat smart plus. Nu zie ik bij grootverbruikers wel wat verbruikt is maar niet wat het kost in euro's. Kan iemand vertellen waar en hoe ik dat instel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:04
Remcoudb schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:40:
Ik heb sinds vandaag ook een Homey, nu heb ik mijn HomeWizard gekoppeld en wat smart plus. Nu zie ik bij grootverbruikers wel wat verbruikt is maar niet wat het kost in euro's. Kan iemand vertellen waar en hoe ik dat instel?

Alvast bedankt!
Tabblad energy, dan onderop aanpassen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-05 08:57
prakka schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:27:
[...]

Tabblad energy, dan onderop aanpassen klikken.
Ah zo simpel, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wederom niks hier...
When it rains it pours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Met de homey 2023 ging het ook al flink mis, hebben ze dan niks geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 07:28

Ravhin

no <root>...

Kan je op de één of andere manier bij Homey Energy aangeven welke metric gebruikt moet worden voor o.a. energieconsumptie e.d.? Ik heb op dit moment een Smart Gateway uitlezer voor mijn 3-fasenkast en ik ben er vrij zeker van dat niet de juiste metric in de berekening wordt meegenomen. Ik kan in de instellingen nergens vinden hoe dat aan te passen is.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
Phusebox schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:03:
[...]

Wederom niks hier...
When it rains it pours.
Hier ook niets, dacht nog ik kijk even online bij mijn bestelling. Ook geen track and trace.
Ik snap best dat ze hun best doen dit te herstellen maar ik ben er nu wel klaar mee.
Bestel er nu een bij Bol en stuur die ander, mocht die ooit nog komen wel terug via Bol.

Alle respect dat ze het hebben willen oplossen maar beloof niet een zoveelste keer iets dat niet waargemaakt wordt.

En ja ben het met de andere tweaker eens dat het over het homey ecosysteem gaat dit topic. En daar willen wij, die dit ding gepreordered hebben ook prima de focus op leggen.
Maar door het continue niet leveren kunnen we hier (nog) niet aan meedoen.

Hoop dat je ook begrijpt dat het behoorlijk irriteert op het moment bij degene die net als ik dat ding hebben gepreordered.

Homey 2023 verder niets op aan te merken, ding doet het sinds die in huis is prime. De versie daarvoor heeft het ook altijd prima gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaer op 15-04-2025 08:54 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 01-05 14:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

<knip> Zolang er geen speciaal topic over leveringen bestaat bestaat is het hier gewoon on-topic.

[ Voor 69% gewijzigd door Septillion op 15-04-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:24
Ik heb mijn airco's via deze app toegevoegd aan Homey. Van de winter met verwarmen werkte het nog, maar nu met koelen wordt een opdracht vanuit Homey direct weer ongedaan gemaakt. Gister al een berichtje op het forum achter gelaten, maar nog geen antwoord gehad. Zal wel druk zijn ofzo, maar daarom probeer ik het hier even.
Heeft iemand dit hier ook ervaren, en wat is de oplossing?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVBHPRg17-RO5D_8P9h5fvxIYPQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9kF0zE4tMViTeMSg1a9b8OWW.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door robkrekel op 15-04-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Nu online
Een tijd geleden heb ik mijn eigen Homey dashboard gemaakt (ik weet van het bestaan van Homey dashboard). Doordat de api performance met Homey cloud wisselende performance geeft, en mijn Dashboard app geen locale adressen aan kan, denk ik dat de oplossing via Port forwarding zou kunnen zijn.

Echter lukt het mij niet om een connectie met Homey te maken via Port forwarding. Wat heb ik al gedaan/geprobeerd:
- fixed IP adres voor Homey
- port forwarding in modem aangezet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAY2fFSGrkeu7_5HPFAHt4mwS0A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uzU5rBOKUJb77McEp8ds5DUA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4weSt3FXk7TTN7g61EDGlOJqgbI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/e68eLwgL7pqH1f4YKe5cF2m2.png?f=user_large
- firewall geautoriseerd voor de default Homey port 4859
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMZKgrEHpVDd5Rjg5BH9hbMGAQ8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/B4b3PJ0Gnlf1zNtaXesoRrK3.png?f=user_large
- In Homey port forwarding geconfigureerd, met melding dat het actief is bij het opslaan hiervan; de werking van port forwarding wordt gecontroleerd bij het activeren.
- met Whatismyip.com mijn ip-adres opgevraagd.
- een Api key in Homey aangemaakt
- met Postman vraag ik met GET het volgende op: https://<ip-adres-van-Whatismyip.com>:4859/api/manager/devices/device. Tevens heb ik de Bearer Token ingesteld met waarde: Bearer <api key>

Response van Postman: Could not get response.

Heeft iemand suggesties om dit werkend te maken? (ik ben geen netwerk held)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15
Ik heb 8 Xiaomi Flora Plant sensoren in mijn planten. Nu heb ik sinds kort een Homey en wil ik deze er in voegen.
Echter als ik ze in de app laadt (wat prima lukt) wordt nummer 1-8 weer gegeven. Hoe kom ik er nou het makkelijkst en snelst achter welke in welke plant zit?

Ik wil namelijk liever niet alles weer opnieuw resetten. Maar de Homey app refreshed de sensoren niet reallife, kortste refresh tijd is 5 min. Dus is het moeilijk om er eentje uit te halen, te wachten tot een sensor in de Homey app 0% bodemvochtigheid weergeeft etc. Heb ook nog niet het idee dat dat refreshen automatisch goed gaat.. staat bij sommige sensoren 26 min, terwijl ik de tijd dus op 5 min. had gezet..
Iemand een tip om dit makkelijk te doen?

Laatste mogelijkheid is alles opnieuw instellen per plant, dus dan ook in de originele app

[ Voor 19% gewijzigd door Goofyduck384 op 15-04-2025 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zit sinds kort (in versie v4.4.4) een optie in de Xiaomi Mi Flora app (voor Homey) om de waardes, naast op vaste momenten, ook op te halen als de plantensoorten deze zelf uitstuurt. Ga daarvoor naar de instellingen van de app en zet de optie “Gebruik BLE-advertenties om sensorgegevens te lezen…” aan.

Om vast te stellen welke sensor welke is, kun je er een uit de plant halen, je hand om het bovenste deel (waar ook de batterij in zit) houden, zodat je de lichtsensor afdekt en de temperatuursensor triggert. Vervolgens kijk je in Homey bij welk apparaat de twee waardes wijzigen. Dat duurt dan dus max 5 minuten, als dat je standaard tijd is, of korter als je de BLE-advertenties-optie hebt ingeschakeld. En dit herhaal je voor de andere plantsensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15
Thnx voor de tip. Mijn app versie staat nog op 4.3.2
Zal dus nog even op de update moeten wachten denk ik
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.