Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:07
Ik heb 2 widgets/snelkoppelingen van favoriete flows op m'n homescreen van m'n Samsung staan.

Die kan ik in theorie starten met 'hey Google start xxx'
In de praktijk pak ik m'n phone, klik en rolluik gaat open/dicht...

[ Voor 4% gewijzigd door Jpiek op 20-03-2025 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
N1ckk schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:28:
Misschien een stomme vraag, maar hoe bevalt jullie de (iOS) app van Homey? Is het snel / stabiel, zijn er integraties beschikbaar zoals widgets? (Kon zo snel niet vinden)

En andere vraag, kun je homey koppelen aan een whatsapp accountje of sms-server, dat je via een GPT in natural language een berichtje kan sturen met zet de koffiemachine aan en automatisch weer uit na een uur (bijv)
Homey is hier gekoppeld aan twee Whatsapp accounts, telegram en Pushover. Verstuur alles wat ik wil!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

bing69 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Homey is hier gekoppeld aan twee Whatsapp accounts, telegram en Pushover. Verstuur alles wat ik wil!
Snapt ide ook natural language?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
N1ckk schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Snapt ide ook natural language?
Hij snapt wat ik hun opdraag en geeft daar het juiste commentaar bij!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
bing69 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:51:
[...]

Hij snapt wat ik hun opdraag en geeft daar het juiste commentaar bij!
Hoe heb je dit dan aan gpt gekopopeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
deathmonkey schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:46:
[...]

Hoe heb je dit dan aan gpt gekopopeld?
Is niet aan GPT gekoppeld, maak ze zelf slim!

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:03
bing69 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:03:
[...]

Is niet aan GPT gekoppeld, maak ze zelf slim!
Ik heb een klein vermoeden dat @deathmonkey wat meer uitleg wil over hoe je dit aangepakt hebt.
Dit is wel heel kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:38
Ik ben aan het overwegen om van Home Assistant naar Homey Pro over te stappen. Ik heb een aantal vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden:

1. Zijn er anderen die ook van HA naar Homey zijn gegaan? Wat zijn jullie ervaringen?
2. Hoe ervaren jullie het zelf maken van automatiseringen? Tov HA?
3. Hoe werkt het zelf scripts maken met Homey? Is er goede documentatie voor beschikbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Shenk86 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:27:
Ik ben aan het overwegen om van Home Assistant naar Homey Pro over te stappen. Ik heb een aantal vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden:

1. Zijn er anderen die ook van HA naar Homey zijn gegaan? Wat zijn jullie ervaringen?
2. Hoe ervaren jullie het zelf maken van automatiseringen? Tov HA?
3. Hoe werkt het zelf scripts maken met Homey? Is er goede documentatie voor beschikbaar?
Ik weet niet of je deze al gevonden had, https://community.homey.app/, daar staat ook heel veel nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
Waarschijnlijk een hele simpele vraag: is een Homey Pro eigenlijk in de basis hetzelfde soort product als een Google Home of Alexa?

Ik overweeg een overstap naar een Google of Alexa (omdat dit de bekende merken zijn), om mijn huis wat smarter te maken, maar vooral omdat het me leuk lijkt om hiermee te spelen.
Kwam nu toevallig de Homey hier tegen en vraag me nu af of dit hetzelfde principe is (dus ook tegen te praten, de zonneschermen ermee bedienen via stem, hue lampen, ledstrips etc.

Ik heb vandaag dit topic wat zitten lezen, maar durf nog niet met zekerheid te zeggen dat de homey pro dus hetzelfde biedt. Mijn vrouw zoekt nog een verjaardagscadeau voor me, dus ik moet even snel beslissen of dit leuk zou kunnen zijn. Het lijkt mij een beetje hetzelfde..
En lokale bediening (dus niet alles in de cloud) staat me ook wel aan, plus dat het in Nederland is ontwikkeld.

[edit] oh nee, ik zie nu dat hij zelf niet met de stem te bedienen is, en dat daarvoor een koppeling met een Alexa of Google Home moet komen. Maar als ik dat doe, wat is dan nog het voordeel van een homey pro? Geen gebruik van een cloud vind ik wel fijn. Heb een NAS thuis staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Goofyduck384 op 23-03-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Segg
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13-09 13:33
Ik overweeg een NAS ipv alleen een losse harde schijf voor mijn data. Dan kan ik in de toekomst eea beter bereiken, streamen naar tv etc. Nu vroeg ik me af of ik mijn Homey ook kan gebruiken, door er op een of andere manier een reguliere harde schijf aan te hangen. Weet iemand of dit kan of zijn er nog andere slimmigheden te bedenken? Of gewoon maar een NAS aanschaffen?… :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Goofyduck384 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:09:
Waarschijnlijk een hele simpele vraag: is een Homey Pro eigenlijk in de basis hetzelfde soort product als een Google Home of Alexa?

Ik overweeg een overstap naar een Google of Alexa (omdat dit de bekende merken zijn), om mijn huis wat smarter te maken, maar vooral omdat het me leuk lijkt om hiermee te spelen.
Kwam nu toevallig de Homey hier tegen en vraag me nu af of dit hetzelfde principe is (dus ook tegen te praten, de zonneschermen ermee bedienen via stem, hue lampen, ledstrips etc.

Ik heb vandaag dit topic wat zitten lezen, maar durf nog niet met zekerheid te zeggen dat de homey pro dus hetzelfde biedt. Mijn vrouw zoekt nog een verjaardagscadeau voor me, dus ik moet even snel beslissen of dit leuk zou kunnen zijn. Het lijkt mij een beetje hetzelfde..
En lokale bediening (dus niet alles in de cloud) staat me ook wel aan, plus dat het in Nederland is ontwikkeld.

[edit] oh nee, ik zie nu dat hij zelf niet met de stem te bedienen is, en dat daarvoor een koppeling met een Alexa of Google Home moet komen. Maar als ik dat doe, wat is dan nog het voordeel van een homey pro? Geen gebruik van een cloud vind ik wel fijn. Heb een NAS thuis staan.
Ik had / heb eerst Google, en heb voor een speciale oplossing zo'n 2 maanden gelden een 2019 Homey via MP aangeschaft.

Vervolgens heb ik alles vanuit Google omgebouwd naar Homey en stuur dit enkel nog met mijn stem aan met Google.

Wat ik enorm prettig vind zijn de Flows om zaken te sturen / automatiseren.

Wel even opletten of de Apps voor de Homey wel recent zijn ge-update, anders zit je met producten die niet (goed) ondersteund worden.

Tot nu toe heb ik alles kunnen doen, het leuke is het uitzoeken.

Let op: het is nogal verslavend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:09:

Het is veel geavanceerder dan GH of Alexa en veel meer voor de Tweaker. Vergelijk het eerder met Home Assistant. Je moet het wel leuk vinden en er tijd in steken, want de kracht zit 'm in automations, die je zelf moet inrichten. Wil je simpel je Hue lampen met een voice command aan en uit zetten, dan heb je dit niet nodig. Wil je allerlei sensoren met elkaar verbinden, je gordijnen dicht laten gaan wanneer het de zon schijnt etc. dan is Homey een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik heb een flow die de temperatuur regelt door te verwarmen met een warmtepomp. Hiervoor heb ik de buitentemperatuur nodig.
Op dit moment gebruik ik de temperatuur van Homey’s Weather (tel ze op en deel door twee) en van de KNMI App, maar die verschillen soms van de werkelijke buitentemperatuur.

Mijn plan is om 2 Sonoff temp sensoren ergens buiten te plaatsen en het gemiddelde hiervan te nemen.

Maar met een falende/vastzittende Aqara sensor nog vers in het geheugen: Hoe kan ik testen of de sensoren geldige waarden geven?

Testen of ze nog bereikbaar zijn
Testen of (ik denk) de waarde is veranderd in de afgelopen 12 uur? Zelfs in de zomer zouden nacht en dag moeten verschillen.

trouwens als de sensoren onder de -9 gaan, zal ik ook terugschakelen naar de thermostaat, aangezien de sensoren niet onder de -10 kunnen meten..

ik heb iets geprobeert met Device capabilities op aanraden van het Homey Forum :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwwpVm1RG5U9zIrKjfNPy-dRSaE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fyji91NyV34l8pvUVT8Fedoo.png?f=user_large

Maar daar komt heel random een duration/last update uit, die imho niet klopt qua aantal milliseconden :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiE4Mb3n0vniJPfe7CPVlnD3zfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6DCYungBDBFKAjfoRvCJQ7U.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog een idee om the checken of er 'beweging' in de sensor zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zou persoonlijk voor een gevoede temperatuurmeter gaan.

Die op batterij, zeker die buiten, geven nogal eens aan dat de batterij "leeg" en dan weer "vol" is.

Of ze geven bv. 2u. niets door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Moet zeggen dat ik met zowel mijn SwitchBot als Netatmo nog geen problemen heb gehad wat betreft uitvallen of geen data doorgeven.
In beide heb ik oplaadbare AAA batterijen zitten.

Kanttekening is wel dat ik voor SwitchBot wel nog een hub in de garage heb hangen voor bereik en OTA updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:26
Met de Hue Outdoor Sensors ook nooit problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
i2Paq schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:05:
Ik zou persoonlijk voor een gevoede temperatuurmeter gaan.
...
Of ze geven bv. 2u. niets door.
Heb me klemgezocht naar gevoede sensoren. Na veel ervaringen gelezen de gok met batterij gevoede genomen.

Maar ik wil dus een check inbouwen zodat ik altijd nog terug kan vallen op andere bronnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Als ik een kaart kies voor mijn radio (url of favorite) bij mijn Sonos speakers dan krijg ik de volgende fout melding: ERROR_RESOURCE_GONE

Als ik de link afspeel in chrome krijg ik wel gewoon de radio....Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 14:38
Hoi mensen,

Ik heb op dit moment een Homey. Voor verwarming gebruik ik een domme, maar wel programmeerbare, thermostaat. Daartussen zitten een oude Homewizard Heatlink, zodat ik eventueel via via de ketel kan uitlezen en temperatuur kan aanpassen. Ik heb ook nog een Energylink aan de Homewizard hangen om de P1 uit te lezen. Ik heb de nieuwe Enerydongle van Homey besteld, ik wil dus van de Homewizard af.

Dan moet ik ook van m'n Heatlink af, daarom zoek ik een nieuwe Zigbee Thermostaat, die ik vanuit Homey kan aansturen. Dan kan ik mijn programma in Homey zetten en zelfs nog aanpassen met variabelen als ik op vakantie ben ofzo.

Ik keek naar de Tado X, maar ik begreep dat die standalone niet lekker met Homey werkt. Ik wil geen extra app, basisstation of internetservice draaien.

Nu kijk ik naar Plugwise; ik denk aan een Adam voor ketelsturing en dan twijfel ik voor een bedrade Anna op de plek waar nu de thermostaat hangt óf aan een draadloze Lisa.

Alleen ik kan er niet veel over vinden op de forums. Als ik zoek op plugwise, vind ik geen ervarings-draadjes.

Wie heeft er ervaring met deze combi? Werkt Homey goed met Plugwise? Kan ik het vanuit Homey helemaal met flows regelen, of werkt het alleen maar met een app/abbonement/internetservice van Plugwise? Hebben jullie ervaring met Lisa, Anna of Adam?

Ik hoor graag...

Samengevoegd met grote topic

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 28-03-2025 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
Ik heb een Tado X en die is via Matter gekoppeld aan Homey.. werkt prima evenals alle radiatorknoppen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ndjong schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:41:
Is het misschien al bekend wanneer het nieuwe energie scherm uitgeleverd gaat worden?
Op de pagina van Homey staat nog steeds uitlevering in Q1 2025, dat is nog een paar dagen.
Is er al meer informatie beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:53
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:26:
Ik heb een Tado X en die is via Matter gekoppeld aan Homey.. werkt prima evenals alle radiatorknoppen.
De Tado X kan je dan zonder tussenkomst van de bridge gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:05
ndjong schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:47:
[...]

Op de pagina van Homey staat nog steeds uitlevering in Q1 2025, dat is nog een paar dagen.
Volgens mij wordt dat in de podcast besproken, dat ze op kort termijn verzonden gaan worden
https://youtu.be/qQwHsUH5lwg?si=wtFxEKPaO3On-9Jw

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
...

[ Voor 97% gewijzigd door PoJa84 op 28-03-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:26:
Dat klinkt goed... Geen app of bridge van Tado nodig gehad om te installeren?

Mag ik eens zien hoe je flows eruit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
[...]

Op de bestelpagina van Homey staat levering in April '25, dat is nog een maand...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
bazzemans schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:54:
[...]

De Tado X kan je dan zonder tussenkomst van de bridge gebruiken?
Ja ik had in eerste instantie de bridge gebruikt, die was bijgeleverd dus waarom niet. Later heb ik de bridge verwijderd. Via de Tado app (smartphone) kun je de apparaten in Matter "pair mode" zetten. In Homey heb ik de Tado app geïnstalleerd. Zoek op nieuw device, zorg ervoor dat hij in pair mode staat, en vul de koppel code in. Doe dit voor elk apparaat. Ik kan de Thermostaat en knoppen prima bedienen in Homey, maar de smartphone app heeft toch nog wel zijn voordelen. Als je bijvoorbeeld gaat douchen en je wil de temperatuur in de slaapkamer bijvoorbeeld even hoger zetten gaat hij bij mij via de smartphone app automatisch na 1 uur weer terug naar het schema. Dit werkt niet via Homey, hij blijft zo staan tot het volgende schakelpunt. In Homey heb je ook geen optie om snel het schema te hervatten per device of globaal. De Tado app is ook superieur voor het instellen van schema's. Het is zo ongeloof simpel om iets aan te passen en dit te kopiëren naar andere dagen of een andere knop. Je ziet in de grafieken heel mooi wanneer een knop open gaat en hoeveel. Hier heb ik dankbaar gebruik gemaakt tijdens het inregelen van het systeem. Het lijkt wel een Tado reclame.. Kortom het werkt prima in Homey maar je mist een en ander wat de Tado app wel biedt. Ik heb hem tegen het eind van de koude periode geïnstalleerd dus heb nog geen flows gemaakt, de temperatuur is nu zodanig dat de verwarming niet meer aan hoeft te slaan bij mij.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@winwiz Thanks voor je toelichting. Dat klinkt op zich gewoon goed. Wij hadden in ons vorige huis een Nefit en dat was een vergelijkbare ervaring. Ook daarbij waren bepaalde functionaliteiten beter. Dat vind ik niet problematisch. Wat ik het liefst wil is zo min mogelijk extra bridges. Het gaat er mij vooral om dat het mee kan in de automatisering die via Homey is ingesteld.

Wat betreft jouw voorbeeld van het douchen. Kan je daar geen smart flow van maken binnen Homey, die na een uur reset? Als je er een virtueel apparaat "douchen" aan koppelt, kan je het ook zo maken dat als het geheel reset ook die knop weer op uit staat.

Edit: zo gebruik ik in ieder geval een aantal virtuele apparaten. Bijvoorbeeld als switch om aan te geven dat de "baby slaapt". Als die op 'aan' staat, wordt o.a. de gong van de deurbel uitgeschakeld. En een virtuele schakelaar voor "vakantie", waarmee het standaard protocol wordt uitgeschakeld en de vakantie flows ingeschakeld.

[ Voor 31% gewijzigd door bazzemans op 28-03-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Als je het over de dongle heb, ik heb een mail gehad dat het uitgesteld is naar April

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
KSR schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:53:
[...]

Als je het over de dongle heb, ik heb een mail gehad dat het uitgesteld is naar April
Op zich niet eens specifiek de dongle, ook het nieuwe energie tab (wat nu alleen nog in de beta zit) wacht ik op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Henkhuppelschot schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:18:
Als ik een kaart kies voor mijn radio (url of favorite) bij mijn Sonos speakers dan krijg ik de volgende fout melding: ERROR_RESOURCE_GONE

Als ik de link afspeel in chrome krijg ik wel gewoon de radio....Wat kan dit zijn?
Meldt dit even via de Sonos Homey-App.

Ik had ook problemen (andere aard) en kreeg na een paar weken een verzoek om een Beta te installeren waarin het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
PoJa84 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:01:
...
Nu kijk ik naar Plugwise; ik denk aan een Adam voor ketelsturing en dan twijfel ik voor een bedrade Anna op de plek waar nu de thermostaat hangt óf aan een draadloze Lisa.

Alleen ik kan er niet veel over vinden op de forums. Als ik zoek op plugwise, vind ik geen ervarings-draadjes.

Wie heeft er ervaring met deze combi? Werkt Homey goed met Plugwise? Kan ik het vanuit Homey helemaal met flows regelen, of werkt het alleen maar met een app/abbonement/internetservice van Plugwise? Hebben jullie ervaring met Lisa, Anna of Adam?
...
[mbr]Samengevoegd met grote topic[/]
Ik snap het samenvoegen met de grote draad, modje, maar ik krijg nu niet echt antwoord op mijn vraag. In de grote draad gaat het al snel weer over andere dingen... Dus ik bump mezelf maar een keer. Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met Plugwise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
PoJa84 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:17:
[...]
Dus ik bump mezelf maar een keer. Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met Plugwise?
Op het Homey forum staat een flink draadje over plugwise en de app met als z'n (on) mogelijkheden.

Ik zou die ff doorlezen, dan heb je heel veel ervaringen en kennis ineens.

Persoonlijk vindt ik het geen gelukkig huwelijk. Ik ben een laag dieper aan de slag gegaan, mede vanwege mijn warmtepomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:05
PoJa84 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Ik snap het samenvoegen met de grote draad, modje, maar ik krijg nu niet echt antwoord op mijn vraag. In de grote draad gaat het al snel weer over andere dingen... Dus ik bump mezelf maar een keer. Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met Plugwise?
Ik heb 2 jaar geleden de honneywell round vervangen voor de Anna en dat werkt goed maar je kunt in de app ook ketel temperaturen en zo uitlezen en dat kan niet via homey.
Wel de standen dag/nacht/weg/vakantie instellen en natuurlijk de temperatuur per halve graad.
Probleem te de Anna is dat deze in een ruimte hangt. Als je meerdere ruimtes met radiatoren hebt kun je misschien beter de Adam nemen, dan kun je per ruimte de temperatuur regelen. Ik heb hetelucht dus dat speelt hier niet.
Er staan er ook zat op marktplaats dus niet iedereen zal er even blij mee zijn.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Exmhi8mOQcjpkzEF5YdPXuQjkCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RER33a3oAWVb6X9dRGotMMtr.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk eens, hier zat ik op te wachten, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

PoJa84 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:40:
[Afbeelding]

Kijk eens, hier zat ik op te wachten, ben benieuwd!
Ik heb de mail vandaag ook binnen gehad, ben benieuwd.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
Nu nog een de thermostaat vervangen en dan kunnen eindelijk die ouwe Homewizard met Energylink + Heatlink de deur uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:03
Ik heb even een vraag mbt tot het installeren van een Zigbee dimmer.
We laten alle lampen met zo’n dimmer er tussen installeren in ons nieuwe huis maar er is nog geen internet en wifi dus ook nog geen Homey.

Die komt er uiteraard wel als we verhuizen.
Maar kan ik ook dan pas de Zigbee dimmers toevoegen of moet dat tijdens installeren?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 08:27

Dav0s

Hr?

Iemand hier ervaring met het toevoegen van een tweede Hue bridge, en daarbij overzetten van lampen van bridge #1 naar bridge #2?

Ik vrees een beetje dat ik hiervoor lampen moet verwijderen op bridge 1 en dan toevoegen op bridge 2, wat betekent dat ik alle flows die gebruik maken van die lamp ook op nieuw moet configureren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:35
Dav0s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:29:
Iemand hier ervaring met het toevoegen van een tweede Hue bridge, en daarbij overzetten van lampen van bridge #1 naar bridge #2?

Ik vrees een beetje dat ik hiervoor lampen moet verwijderen op bridge 1 en dan toevoegen op bridge 2, wat betekent dat ik alle flows die gebruik maken van die lamp ook op nieuw moet configureren...
Ik heb exact deze vraag vorige week in t hue topic gesteld, daar was het antwoord indd dat dit de enige oplossing was, wellicht dat er iemand hier wel andere ervaringen mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:43
nils7 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:21:
Ik heb even een vraag mbt tot het installeren van een Zigbee dimmer.
We laten alle lampen met zo’n dimmer er tussen installeren in ons nieuwe huis maar er is nog geen internet en wifi dus ook nog geen Homey.

Maar kan ik ook dan pas de Zigbee dimmers toevoegen of moet dat tijdens installeren?
Bedoel je dimmers in inbouwdozen? Kan zeker later. Beste is even naar de specifieke manual te kijken. Vaak kun je inclusion activeren met bv een driedubbelklik met de pulsschakelaar. Anders toch even openmaken en de fysieke inclusion/reset button gebruiken.

JorisS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
nils7 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:21:
Kleine tip, geef ze meteen een duidelijke naam met locatie en doel.

Is een heidens karwei om dat later uit te vogelen, helemaal als je ook draadloze knoppen gaat toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
JorisS schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:19:
[...]

Bedoel je dimmers in inbouwdozen? Kan zeker later. Beste is even naar de specifieke manual te kijken. Vaak kun je inclusion activeren met bv een driedubbelklik met de pulsschakelaar. Anders toch even openmaken en de fysieke inclusion/reset button gebruiken.
Nee een Zigbee dimmer waar de lamp in het plafond wordt aangesloten.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
nils7 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:21:
[...]

Nee een Zigbee dimmer waar de lamp in het plafond wordt aangesloten.
Ga je als alles klaar is geen fysieke knoppen gebruiken? Of alles draadloos.
De zigbee dimmers hebben wel constant spanning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
Ik heb dat ook thuis, maar ik heb overal plusschakelaars met een inbouw-dimmer erachter. En bewegingsmelders om de lampen aan en uit te zetten.

Maar... het werkt 99% van de tijd, niet 100%. En voor die ene procent ben ik blij dat er nog een schakelaar tussen zit.

En, houd rekening met de verkoopbaarheid (ja ook nu al), als nergens schakelaars zitten en kunnen zitten is dat voor sommige potentiele kopers een afknapper, niet iedereen vindt smarthome leuk of kan er iets mee.

En dat laatste geldt misschien ook wel voor de WAF? Bij mij iig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
PoJa84 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:35:
Ik heb dat ook thuis, maar ik heb overal plusschakelaars met een inbouw-dimmer erachter. En bewegingsmelders om de lampen aan en uit te zetten.

Maar... het werkt 99% van de tijd, niet 100%. En voor die ene procent ben ik blij dat er nog een schakelaar tussen zit.

En, houd rekening met de verkoopbaarheid (ja ook nu al), als nergens schakelaars zitten en kunnen zitten is dat voor sommige potentiele kopers een afknapper, niet iedereen vindt smarthome leuk of kan er iets mee.

En dat laatste geldt misschien ook wel voor de WAF? Bij mij iig wel...
mike123 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 06:29:
[...]

Ga je als alles klaar is geen fysieke knoppen gebruiken? Of alles draadloos.
De zigbee dimmers hebben wel constant spanning nodig.
Antwoord op beiden er zit gewoon een wandschakelaar dus ik gok als ik die uit zet de Zigbee Dimmer ook niet werkt.
Dus die zal ik altijd "aan" moeten laten staan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
nils7 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:12:
[...]
Antwoord op beiden er zit gewoon een wandschakelaar dus ik gok als ik die uit zet de Zigbee Dimmer ook niet werkt.
Dus die zal ik altijd "aan" moeten laten staan gok ik.
Altijd handig als je gasten of logees hebt... gaat gegarandeerd een keer fout.

Ik heb een schakelaar in de inbouwdoos geplaatst en daar bovenop een draadlose schakelaar gezet (1 boven 1 beneden) voro een wisselschakeling. Voor het mooie idem voor de hal verlichting (schakelaar zit er naast).

Of kies dimmers die je fysiek aansluit en kunt schakelen én die je via de Homey kunt aansturen.
of zet de schakelaar op de schakelaar aansluiting van je Zigbee dimmers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Jpiek schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:17:
[...]

Altijd handig als je gasten of logees hebt... gaat gegarandeerd een keer fout.

Ik heb een schakelaar in de inbouwdoos geplaatst en daar bovenop een draadlose schakelaar gezet (1 boven 1 beneden) voro een wisselschakeling. Voor het mooie idem voor de hal verlichting (schakelaar zit er naast).

Of kies dimmers die je fysiek aansluit en kunt schakelen én die je via de Homey kunt aansturen.
of zet de schakelaar op de schakelaar aansluiting van je Zigbee dimmers
Ja ik neem aan dat als iemand 'm uit zet, zodra er weer spanning op komt de Zigbee Dimmer zich weer meld in Homey of moet ik m dan elke keer opnieuw toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Dimmer komt opnieuw terug, maar kan wel eens even duren....
Als het een dimmer is die ook als Zigbeerouter fungeert vernaggel je wel de route en die moet hij dan opnieuw opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoJa84
Ik heb het zo gedaan:

In de inbouwdoos zit een kleine zigbee-dimmer/schakelaar. De dimmer/schakelaar is verbonden met de lamp en schakelt de lamp. De dimmer is met blauw/bruine-draad altijd verbonden met het stroomnet.

Voor de dimmer zit een pulsschakelaar die met de dimmer is verbonden. Drukken op de schakelaar bedient de inbouwdimmer.

Ergens in de ruimte hangt een draadloze zigbee-bewegingsmelder. Deze schakelt de lampen aan bij beweging.

Zo heb je alle problemen opgelost:
- de dimmer is altijd verbonden met het stroomnet, perongeluk uitschakelen is er niet bij
- de schakelaar kan de lampen in/uit schakelen
- de bewegingsmelder kan de lampen schakelen

En voordat je zegt: ik wil geen draadloze melder, want batterijen: dat dacht ik ook. Maar ik heb er nu 3 hangen, binnen en buiten, met 2 van die grote knoopcellen (euro-munt-formaat) en die gaan al anderhalf jaar zonder problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoJa84
nils7 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:19:
[...]

Ja ik neem aan dat als iemand 'm uit zet, zodra er weer spanning op komt de Zigbee Dimmer zich weer meld in Homey of moet ik m dan elke keer opnieuw toevoegen?
Klopt, hij meldt zich wel weer aan. Maarrrr... een Zigbee-netwerk waarin routers steeds verdwijnen is niet stabiel. Apparaten zoeken de weg van de minste weerstand naar de coordinator. Als er steeds nodes uit het netwerk verdwijnen en bijkomen, moet je Zigbee-netwerk steeds opnieuw opgebouwd worden. Dit komt de stabiliteit niet ten goede...

Ik zou dus zoeken naar een oplossing waar dit niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
PoJa84 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:32:
[...]

Klopt, hij meldt zich wel weer aan. Maarrrr... een Zigbee-netwerk waarin routers steeds verdwijnen is niet stabiel. Apparaten zoeken de weg van de minste weerstand naar de coordinator. Als er steeds nodes uit het netwerk verdwijnen en bijkomen, moet je Zigbee-netwerk steeds opnieuw opgebouwd worden. Dit komt de stabiliteit niet ten goede...

Ik zou dus zoeken naar een oplossing waar dit niet gebeurt.
We gebruiken nu HUE lampen in ons huidige huis en zitten we ook al niet aan de schakelaar.
Dus als dat gebeurt zou het incidenteel een keer zijn. 2x per jaar of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:31
nils7 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:48:
[...]

We gebruiken nu HUE lampen in ons huidige huis en zitten we ook al niet aan de schakelaar.
Dus als dat gebeurt zou het incidenteel een keer zijn. 2x per jaar of zo.
Je kunt ook zigbee dimmers nemen die ook een fysieke dimmer knop hebben (ecodim bv). Of de draden achter de schakelaars doorverbinden, kun je ook niet meer per ongeluk de stroom eraf halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
Is er eigenlijk een verschil in functionaliteit in Homey als je de Homewizard P1 gebruikt ipv de Homey Energy Dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Ik zit ook te kijken naar een betere manier van mijn smarthome, het is nu een ratjetoe met allemaal verschillende bridges en apparaten.

Nu zat ik me alleen af te vragen of ik met de Homey Pro ook mijn zonnescherm kan bedienen? Deze gaat nu via een 433Mhz afstandbediening van Nice. Of moet ik de motor van mijn zonnescherm eerst slim gaan maken voordat dit gaat werken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
M@cer schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:11:
Ik zit ook te kijken naar een betere manier van mijn smarthome, het is nu een ratjetoe met allemaal verschillende bridges en apparaten.

Nu zat ik me alleen af te vragen of ik met de Homey Pro ook mijn zonnescherm kan bedienen? Deze gaat nu via een 433Mhz afstandbediening van Nice. Of moet ik de motor van mijn zonnescherm eerst slim gaan maken voordat dit gaat werken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wellicht heb je hier wat aan?
https://support.homey.app...33-MHz-devices-with-Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:39

Ravhin

no <root>...

M@cer schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:11:

ik heb de motor op een Shelly 2.5 gezet; die kan ook als roller shutter gebruikt worden. Het maakt mijn domme zonneschermen goed programmeerbaar 😊

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Wij willen graag top down - bottom up plissegordijnen (o.a. zodat de hond niet naar buiten kan kijken als we niet thuis zijn, want die is waaks). Iemand ervaring mee om die te automatiseren of is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Ze zijn er van Somfy, wel wat prijzig. Daarnaast kan je volgens mij ook losse motor aanschaffen en die slim maken.

Wij hebben ze van Poweredblinds, echter is die gestopt.

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 05-04-2025 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 12:24
bazzemans schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:20:
Wij willen graag top down - bottom up plissegordijnen (o.a. zodat de hond niet naar buiten kan kijken als we niet thuis zijn, want die is waaks). Iemand ervaring mee om die te automatiseren of is dat geen optie?
https://www.smartblinds.n...ijnen/top_down_bottom_up/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
bazzemans schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:20:
Wij hebben ze van Luxaflex, deze zijn ook aan de prijs en je hebt er een hub van hun voor nodig, maar zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 12-09 16:16
Wie weet raad: ik heb een huis vol Hue en Sonos. Sinds een aantal maanden ook een Homey. Nu heb ik een flow gebouwd die ervoor zorgt dat als er een bewegingssensor wordt getriggerd niet alleen het licht aangaat
maar ook de muziek :D

Dat werkt dikke prima. Ik wil echter ook dat de muziek na verloop van tijd vanzelf stopt. Dat schijnt met een timer te kunnen maar ik krijg maar niet voor elkaar hoe dan precies.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
DePaul schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:36:
Wie weet raad: ik heb een huis vol Hue en Sonos. Sinds een aantal maanden ook een Homey. Nu heb ik een flow gebouwd die ervoor zorgt dat als er een bewegingssensor wordt getriggerd niet alleen het licht aangaat
maar ook de muziek :D

Dat werkt dikke prima. Ik wil echter ook dat de muziek na verloop van tijd vanzelf stopt. Dat schijnt met een timer te kunnen maar ik krijg maar niet voor elkaar hoe dan precies.
Met de app Chronograph kun je onder andere timers starten. “Timer afgelopen” is de trigger waarmee je de muziek weer mee kunt stoppen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:55

DON PAPA

Tweaker-fan

DePaul schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:36:
Zoiets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z80sJTKBFf-tcytLgBkuB9l9X5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZZfH6x7JvJ1fF7U9jgiRGLu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Zo stopt hij hoe dan ook. Ook als je er nog bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:55

DON PAPA

Tweaker-fan

Ow ik dacht dat hij sowieso wou dat de muziek na een bepaalde tijd uitging.

Nou dan zo:
https://homeycornelisse.n...elen-met-bewegingssensor/

Zandloper app vind je hier:
https://homey.app/nl-nl/a...heid.countdown/CountDown/

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 05-04-2025 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 12-09 16:16
@TKroon @DON PAPA Dank voor de uitleg. Beide mogelijkheden zijn goed. Het gaat om de muziek op een klein kamertje dus een timer van 10 minuten werkt prima, langer ben je daar meestal toch niet :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
DePaul schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:07:
@TKroon @DON PAPA Dank voor de uitleg. Beide mogelijkheden zijn goed. Het gaat om de muziek op een klein kamertje dus een timer van 10 minuten werkt prima, langer ben je daar meestal toch niet :)
Je kunt hiermee elke keer de zandloper opnieuw starten als er beweging wordt gedetecteerd. Als je de wacht/vertraging van Homey gebruikt gaat hij sowieso na x minuten uit, ongeacht wat er in de tussentijd gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De laatste tijd ben ik aan het testen met diverse HA platformen en ook Homey Cloud vormt daar een onderdeel van.

Waar ik tegenaan loop is dat ik een paar koppelingen mis en mijn vraag is: heeft Homey ook een mogelijkheid om al dan niet van Github ergens een add-on of hoe het ook heet toe te voegen? Een concreet voorbeeld is mijn PV omvormer, dat is een behoorlijk onbekend Chinees merk: Renac Sec.

Daarnaast, misschien is dat voor specifiek de zonnepanelen ook genoeg: de nieuwe P1 Energy Dongle, ik ben nog onbekend met P1 meters behalve dat ik weet dat ze op de slimme meter aansluiten, daarom mijn vraag: wat kan die precies meten? Kan hij bijv. ook zien wat er aan PV surplus is wat ik via mijn Zappi laadpaal direct gebruik? Of ziet hij dat als 0 op de meter? Ik weet namelijk uit de rapporten van mijn energieleverancier dat die dat niet zien (of niet rapporteren omdat het niet uitmaakt, kan ook).

En laatste vraag: ik heb ook het nodige Aqara spul, nu zegt hij op de ene plek dat Homey Cloud genoeg is, maar als ik daadwerkelijk probeer toe te voegen zegt hij dat ik Homey Pro nodig heb. Ook valt me op dat hij losse apparaten lijkt toe te willen voegen. Ik vraag me dan 2 dingen af:
1. Waarom kan ik niet mijn M2 Hub toevoegen zodat hij net als bij Philips Hue alle onderliggende elementen gelijk oppakt?
2. Ik mis daar een aantal producten die ik heb zoals bijv. de G4 Videodeurbel. Is daar een oplossing voor?

Ter info: als ik over wil op Homey dan ga ik ook een Homey Pro kopen, tot die tijd doe ik het even met de Cloud versie en info van o.a. hier. Daarom kan ik blijkbaar Aqara niet testen.

[ Voor 27% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-04-2025 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:18:
Waar ik tegenaan loop is dat ik een paar koppelingen mis en mijn vraag is: heeft Homey ook een mogelijkheid om al dan niet van Github ergens een add-on of hoe het ook heet toe te voegen? Een concreet voorbeeld is mijn PV omvormer, dat is een behoorlijk onbekend Chinees merk: Renac Sec.
ja en nee, met de technische gegevens van Github kun je (afhankelijk van je kennis) wellicht zelf een App of een Script maken die doet wat je wil. afaik zijn de gegevens op Github geen/zelden een kant-en-klare oplossing.
Daarnaast, misschien is dat voor specifiek de zonnepanelen ook genoeg: de nieuwe P1 Energy Dongle, ik ben nog onbekend met P1 meters behalve dat ik weet dat ze op de slimme meter aansluiten, daarom mijn vraag: wat kan die precies meten?
Een P1 dongle 'meet' niets, je kunt met een P1 Dongle gegevens uit de slimme meter uitlezen. In de praktijk is dat : Gasverbruik, Stroomverbruik Dal, Stroomverbruik Piek, Teruglevering Dal en teruglevering Piek
Kan hij bijv. ook zien wat er aan PV surplus is wat ik via mijn Zappi laadpaal direct gebruik?
Eigenlijk een simpele rekensom: PV opwek - Teruglevering = eigen verbruik. Als je het verbruik van een specifiek apparaat witl weten zul je er en aparte verbruiksmeter tussen moeten plaatsen. dara zijn heel veel smaken van, van een tussenstekker tot gewoon op een DIN-rail te monteren apparaat aan toe...
Ter info: als ik over wil op Homey dan ga ik ook een Homey Pro kopen, tot die tijd doe ik het even met de Cloud versie en info van o.a. hier. Daarom kan ik blijkbaar Aqara niet testen.
'k zou geen cloud doen als je serieus met Homey aan de slag wilt, te beperkt, en je kunt niet later alsnog upgraden naar een Pro device. je zult alles opnieuw moeten koppelen en je flows opnieuw moeten bouwen.

Kop, net als ik, als proef een Homey Pro 2019 van marktplaats voor max 100,=
...en kom tot de ontdekking dat die voorlopig ook ruim voldoende kan. Ben na een half jaar (en ik ben van de steile leercurves en en vol induiken :9 ) bijna zover dat ik een 2023 'nodig' heb...

Edit: Ik gebruik minimaal Aqara, hun zigbee implementatie is nogal ehh, problematisch, vooral icm Ikea devices... Sonoff en Shelly zijn prima alternatieven :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Jpiek op 07-04-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Jpiek schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:41:
[...]

ja en nee, met de technische gegevens van Github kun je (afhankelijk van je kennis) wellicht zelf een App of een Script maken die doet wat je wil. afaik zijn de gegevens op Github geen/zelden een kant-en-klare oplossing.
Ah check, dus een eigen app/script is in ieder geval mogelijk dat is mooi. Dat geeft wat hoop, want wat ik (los van dat ik Homeyscript voorbij zag komen) zag is alleen officiële apps en community apps en daarnaast een "request" knop voor een nieuw merk/integratie.

Mijn kennis is beperkt, ik kan geen hele API koppeling schrijven, maar scripts omzetten/aanpassen kom ik vaak een heel eind mee. Ik weet dat er voor Home Assistant wel een tweetal Github integraties voor Renac Sec (PV) beschikbaar zijn, daar zou ik leentjebuur kunnen spelen. Vraag gaat natuurlijk zijn hoe ver ik daarmee kom, maar het is in ieder geval iets.
Een P1 dongle 'meet' niets, je kunt met een P1 Dongle gegevens uit de slimme meter uitlezen. In de praktijk is dat : Gasverbruik, Stroomverbruik Dal, Stroomverbruik Piek, Teruglevering Dal en teruglevering Piek
Goed punt. Dus dan leest hij inderdaad niet de netto PV opwek uit, maar puur wat er terug het net ingaat.
Eigenlijk een simpele rekensom: PV opwek - Teruglevering = eigen verbruik. Als je het verbruik van een specifiek apparaat witl weten zul je er en aparte verbruiksmeter tussen moeten plaatsen. dara zijn heel veel smaken van, van een tussenstekker tot gewoon op een DIN-rail te monteren apparaat aan toe...
Dan denk ik dat voor korte termijn de optie van P1 uitlezen + de officiële myEnergi integratie voor Homey in ieder geval op dat gebied inzicht kan geven. Alleen zou ik dan idealiter alsnog op termijn (zie mijn eerste opmerking) de PV opwek willen kunnen uitlezen, omdat ik dan de in mijn ogen 3 belangrijkste bronnen en dus ook exact weet wat het verbruik is, ook als er genoeg PV opwek is zoals vandaag en er veel teruggeleverd wordt, dan zou het anders lijken alsof er 0 verbruik is. Op de meter dus wel, maar in huis niet.
'k zou geen cloud doen als je serieus met Homey aan de slag wilt, te beperkt, en je kunt niet later alsnog upgraden naar een Pro device. je zult alles opnieuw moeten koppelen en je flows opnieuw moeten bouwen.
Ik heb dan ook nu alleen de gratis versie (beperkt tot 5 apparaten) en ben gewoon per stuk aan het testen wat ik er wel/niet mee kan. Want ik ben het met je eens dat ik naar Pro wil sowieso, maar... ik wil niet nu al Pro kopen en erachter komen dat ik er uiteindelijk niet 100% uitkom voor mijn wensen.

Punt is: HA weet ik zeker dat ik daar mee uit de voeten kan in de zin dat ik daar overal al de integraties voor heb gevonden, Homey mist er een paar. Maar Homey is wel veel gebruiksvriendelijker.
Kop, net als ik, als proef een Homey Pro 2019 van marktplaats voor max 100,=
...en kom tot de ontdekking dat die voorlopig ook ruim voldoende kan. Ben na een half jaar (en ik ben van de steile leercurves en en vol induiken :9 ) bijna zover dat ik een 2023 'nodig' heb...
Maar als ik dan naar een 2023 ga, moet ik dan wederom alles opnieuw opbouwen? Of is het alleen als je van Cloud naar Pro gaat dat dat nodig is
Edit: Ik gebruik minimaal Aqara, hun zigbee implementatie is nogal ehh, problematisch, vooral icm Ikea devices... Sonoff en Shelly zijn prima alternatieven :*)
Ah, nooit ervaren om eerlijk te zijn. Ik heb er niet heel veel, maar een T1 switch achter een domme schakelaar, die bedient namelijk een deel van de tuinverlichting en een lamp op de oprit. De nodige temp+humidity sensoren, een G4 videodeurbel en wat bewegingssensoren. Daarnaast ook Philips Hue, IKEA (Tradfri/Dirigera) lampen en dimmers, Sonos, etc.

Over die Aqara spullen: die moeten dus los gekoppeld worden? Blijven ze dan wel via de Aqara hub lopen of is het vanuit Homey perspectief juist de bedoeling dat je ze via de Homey Pro's Zigbee connectie bedient?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:59:
[...]
Dan denk ik dat voor korte termijn de optie van P1 uitlezen + de officiële myEnergi integratie voor Homey in ieder geval op dat gebied inzicht kan geven. Alleen zou ik dan idealiter alsnog op termijn (zie mijn eerste opmerking) de PV opwek willen kunnen uitlezen, omdat ik dan de in mijn ogen 3 belangrijkste bronnen en dus ook exact weet wat het verbruik is, ook als er genoeg PV opwek is zoals vandaag en er veel teruggeleverd wordt, dan zou het anders lijken alsof er 0 verbruik is. Op de meter dus wel, maar in huis niet.
Ik heb een iungo P1 meter met een modbus kWh meter er aan (voor mijn warmtepomp), verder de Zonnepanelen App die de gegevens van mijn Enphase omvormer(s) uit de cloud haalt.

Daarmee heb ik alle gegevens die iknodig heb, de rest bereken ik :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4oT1sxwm3VOwSQFV3ZZ5nnKEoQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tCkVMpdIV9wBxKibd75Tnt4P.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSNPJg0SdRoxGMBg1plNE5KF3FU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XydMVGxzD61fpsnHvttXn4Bi.jpg?f=user_large
Maar als ik dan naar een 2023 ga, moet ik dan wederom alles opnieuw opbouwen? Of is het alleen als je van Cloud naar Pro gaat dat dat nodig is
Alleen Cloud, neem een backup abbo en je kunt je backup terugzetten op een 2023. Let wel, je ontkomt niet altijd aan wat 'reparatiewerkzaamheden'...
Ah, nooit ervaren om eerlijk te zijn. Ik heb er niet heel veel, maar een T1 switch achter een domme schakelaar, die bedient namelijk een deel van de tuinverlichting en een lamp op de oprit. De nodige temp+humidity sensoren, een G4 videodeurbel en wat bewegingssensoren. Daarnaast ook Philips Hue, IKEA (Tradfri/Dirigera) lampen en dimmers, Sonos, etc.
't is een issue met de gebruikte Zigbee chip. Homey is niet de enige die het probleem heeft.
Over die Aqara spullen: die moeten dus los gekoppeld worden? Blijven ze dan wel via de Aqara hub lopen of is het vanuit Homey perspectief juist de bedoeling dat je ze via de Homey Pro's Zigbee connectie bedient?
Ik heb geen ervaring met de aqara hubs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Jpiek schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:25:
[...]

Ik heb een iungo P1 meter met een modbus kWh meter er aan (voor mijn warmtepomp), verder de Zonnepanelen App die de gegevens van mijn Enphase omvormer(s) uit de cloud haalt.

Daarmee heb ik alle gegevens die iknodig heb, de rest bereken ik :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah ja, een warmtepomp heb ik ook nog (Vaillant). :P
Verder is het me duidelijk. Mijn vorige huis heb ik zelf Enphase laten installeren, dit huis kochten we met al zonnepanelen erop en helaas heeft de vorige eigenaar een van de minst bekende omvormermerken gekozen.

In het allerergste geval ga ik ooit de omvormer vervangen voor een bekend merk en deze op MP zetten, maar dan wil ik wel eerst alle integratie opties geprobeerd hebben.
Alleen Cloud, neem een backup abbo en je kunt je backup terugzetten op een 2023. Let wel, je ontkomt niet altijd aan wat 'reparatiewerkzaamheden'...
Duidelijk, dat valt mee. En zoiets zal zeer sporadisch zijn. Eenmaal aan een Pro hub verwacht ik niet dat ik binnen 2-3 jaar weer alweer naar een andere hub moet.
't is een issue met de gebruikte Zigbee chip. Homey is niet de enige die het probleem heeft.
Zoiets begreep ik inderdaad al. ;)
Ik heb geen ervaring met de aqara hubs...
No problem. Ik vraag het met name omdat ik alle hubs van de platformen die ik gebruik al heb (Hue, Aqara, IKEA, etc) en ik zou dan niet zoveel baat hebben bij een Homey Pro van €399, eerder de Mini variant die eraan komt, maar dan moet het wel de lokale/cloud integratie met de Aqara hub hebben. Voor Hue enzo is dat zo, alleen Aqara koppelen lijkt dus anders te werken, maar kan ik niet testen omdat het Pro-only is. Iets zegt me dan ook dat als het niet in de Cloud-variant kan, dat het geen integratie met de Aqara-hub heeft.

Dat hoor ik graag nog even van anderen dan omtrent Aqara, want dat is wel een make or break situatie potentieel. Of welke hub ervoor nodig is (de volledige Pro of de Mini variant). En als het zou betekenen dat ik ze uit de Aqara app moet halen en (opnieuw) aan de Homey hub moet koppelen, dan is dat voor mij ook niet wenselijk.

Ik zit namelijk in de categorie dat ik alles wat ik al heb as-is kan blijven gebruiken, inclusief mijn Homekit setup, maar Homey (of HA) er als extraatje bovenop komt. Want omdat Homekit ook lang niet alles kan en zeker geen verbuik bijhouden en custom dashboards kan tonen, is dat juist wat ik nog zoek. En hoewel ik een beetje scripten niet uit de weg ga, is HA toch wel heel erg custom en dus veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:24
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:59:
[...]

Ik heb dan ook nu alleen de gratis versie (beperkt tot 5 apparaten) en ben gewoon per stuk aan het testen wat ik er wel/niet mee kan. Want ik ben het met je eens dat ik naar Pro wil sowieso, maar... ik wil niet nu al Pro kopen en erachter komen dat ik er uiteindelijk niet 100% uitkom voor mijn wensen.

Punt is: HA weet ik zeker dat ik daar mee uit de voeten kan in de zin dat ik daar overal al de integraties voor heb gevonden, Homey mist er een paar. Maar Homey is wel veel gebruiksvriendelijker.
Snap je afweging, nadeel daarvan is dat je dan in praktijk geen goed beeld krijgt van de mogelijkheden van (een) Homey. Gratis Cloud variant is niet te vergelijken met variant met bijhorende hardware. Waar juist de kracht en eenvoud van Homey ligt. Ik gebruik zelf sinds de release Homey Pro 2023 en tot op heden nog geen issue gehad met producten en diensten koppelen. En durf wel te zeggen dat ik veel smart home devices van vele verschillende merken in huis heb. Met enigszins technische kennis (en als je HA bent gewend heb je dat over het algemeen wel), is er vaak wel een oplossing te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Axel op 07-04-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Axel Helemaal mee eens. Ik weet dat er veel beperkingen op zitten, het gaat mij meer om de ervaring en het maken van flows en dergelijke. Om dan direct met een Pro te beginnen zonder enige kennis van het platform vind ik een risico. Juist ook omdat ik even op die paar punten wil kijken of ik aan Homey genoeg heb of toch voor HA moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
't ziet er niet heel goed uit voor Aqara Hub en Homey :
https://community.homey.a...possible-to-connect/61658

vwb je panelen, opbrengst meten zou ook nog met zoiets kunnen :
https://www.robbshop.nl/shelly-pro-3em-energie-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:24
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:17:
@Axel Helemaal mee eens. Ik weet dat er veel beperkingen op zitten, het gaat mij meer om de ervaring en het maken van flows en dergelijke. Om dan direct met een Pro te beginnen zonder enige kennis van het platform vind ik een risico. Juist ook omdat ik even op die paar punten wil kijken of ik aan Homey genoeg heb of toch voor HA moet kiezen.
Alleen is op flow gebied de charme van Homey juist Advanced flows. Waar je veel meer mee kunt. Die kun je in de cloud variant niet testen.

PS: Aqara koppelt prima rechtstreeks aan Homey. Scheelt weer een hub (mits je wel voor Homey gaat) en scheelt wat onnodige calls naar gekke IP adressen in China (monitor de hub maar eens in je router |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ah, dan ben ik bang dat het ophoudt met Homey voor mij. Want het is wel heel erg raar dat van de 26 integraties die ik voor mezelf genoteerd heb en nagelopen heb, alléén Aqara dan niet ondersteund wordt. Ja en mijn PV omvormer, maar dat is een erg onbekend merk.

Ben het eens met een aantal opmerkingen in dat topic dat het nergens op slaat dat de hubs niet ondersteund worden terwijl het een heel erg populair platform is. En dat terwijl Hue, Netatmo, Somfy, Velux, IKEA, noem het maar op allemaal wel ondersteund worden.
vwb je panelen, opbrengst meten zou ook nog met zoiets kunnen :
https://www.robbshop.nl/shelly-pro-3em-energie-meter
Dat is een best dure oplossing voor alleen wat meten. Dat i.c.m. dat Homey zelf toch al niet zo goedkoop is gaat hem toch niet worden helaas.

Jammer want de interface en hoe alles werkt (voor zover ik dat kan testen nu) is behoorlijk gelikt. Maar een 90-95% oplossing die ook nog eens de duurste optie in de markt is, is het dan net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Axel schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:46:
[...]

Alleen is op flow gebied de charme van Homey juist Advanced flows. Waar je veel meer mee kunt. Die kun je in de cloud variant niet testen.

PS: Aqara koppelt prima rechtstreeks aan Homey. Scheelt weer een hub (mits je wel voor Homey gaat) en scheelt wat onnodige calls naar gekke IP adressen in China (monitor de hub maar eens in je router |:( )
Ik maak me tegenwoordig meer zorgen om de VS dan China. Daarnaast wil ik juist niet dat alles direct aan Homey gekoppeld wordt, maar via de bestaande hubs. Reden: firmware updates en het feit dat ik wanneer dan ook de flexibiliteit wil hebben van overstappen naar iets anders.

En volgens mij is de G4 videodeurbel in het geheel niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:51:
[...]

Ah, dan ben ik bang dat het ophoudt met Homey voor mij. Want het is wel heel erg raar dat van de 26 integraties die ik voor mezelf genoteerd heb en nagelopen heb, alléén Aqara dan niet ondersteund wordt. Ja en mijn PV omvormer, maar dat is een erg onbekend merk.

Ben het eens met een aantal opmerkingen in dat topic dat het nergens op slaat dat de hubs niet ondersteund worden terwijl het een heel erg populair platform is. En dat terwijl Hue, Netatmo, Somfy, Velux, IKEA, noem het maar op allemaal wel ondersteund worden.

[...]

Dat is een best dure oplossing voor alleen wat meten. Dat i.c.m. dat Homey zelf toch al niet zo goedkoop is gaat hem toch niet worden helaas.

Jammer want de interface en hoe alles werkt (voor zover ik dat kan testen nu) is behoorlijk gelikt. Maar een 90-95% oplossing die ook nog eens de duurste optie in de markt is, is het dan net niet.
Heb je eventueel ook gekeken naar de app voor Home Assistant voor op de Homey. Er zijn 2 app's
Diverse mensen op het community forum voor Homey gebruiken beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:51:

Mja, ondersteuning komt van 2 kanten. Als ej alles leest over Aqara blijkt dat zij ok niet erg scheutig zijn over hoe hun implementatie van Zigbee exact in elkaar zit. De issues zijn er niet alleen bij Homey, ook bij anderen die dezelfde Zigbee chip in hun controllers gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mike123 schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:09:
[...]

Heb je eventueel ook gekeken naar de app voor Home Assistant voor op de Homey. Er zijn 2 app's
Diverse mensen op het community forum voor Homey gebruiken beiden.
Ah je bedoelt deze? Daarvan wist ik het bestaan niet. Het is interessant, maar ik vind dat alsnog overkill worden.

Los van alle hubs en Homekit wat ik al heb draaien, moet ik voor Homey en/of HA dan iets gaan neerzetten. Homey zou de Pro mini worden in mijn geval, HA een RPi, maar dan moet ik hiervoor dus allebei gaan doen. Dan zie ik eigenlijk geen reden om Homey te nemen als ik toch al HA moet gaan inrichten. Want niet alleen heb ik dan alsnog 2 omgevingen, ik heb dan ook 2 devices die ik moet kopen en eens in de zoveel tijd vervangen. Iets teveel van het goede vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
Vraagje, weet iemand over het mogelijk is om in het dashboard het energieverbruik en -productie net zo mooi te tonen als in de Energy-tab in de app? Ik heb al gezocht en best aardig grafieken in mijn dashboard, maar dit oogt veel beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iX_CaaGRuldcnzT0WyHB_TAOuwY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/TppWK0CVLdDRmlL35aOMlSa5.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:14:
[...]

Ah je bedoelt deze? Daarvan wist ik het bestaan niet. Het is interessant, maar ik vind dat alsnog overkill worden.

Los van alle hubs en Homekit wat ik al heb draaien, moet ik voor Homey en/of HA dan iets gaan neerzetten. Homey zou de Pro mini worden in mijn geval, HA een RPi, maar dan moet ik hiervoor dus allebei gaan doen. Dan zie ik eigenlijk geen reden om Homey te nemen als ik toch al HA moet gaan inrichten. Want niet alleen heb ik dan alsnog 2 omgevingen, ik heb dan ook 2 devices die ik moet kopen en eens in de zoveel tijd vervangen. Iets teveel van het goede vind ik zelf.
Was maar een idee. Sommigen hebben de apparaten in HA en gebruiken de flows van Homey omdat dat toch wel handig werkt.
Maar misschien wel overkill inderdaad.
Maar voor Homekit zijn er ook app's ;)
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?query=Homekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@mike123 Ik waardeer de suggesties zeker, ik ben alleen kritisch. ;) Heb even naar de HomeKit opties gekeken, maar ook daar zie ik wel de nodige beperkingen. Feitelijk zie ik er 3:
1. HomeyKit, is opgevolgd door HomeKitty
2. HomeKitty is een app om Homey producten aan HomeKit toe te voegen, niet wat ik zoek
3. HomeKit Controller is een app om HomeKit producten aan Homey toe te voegen, precies wat ik zoek, maar...

De grote maar is dat er staat dat het om HomeKit WiFi geschakelde apparaten gaat die opgenomen kunnen worden. Dat helpt bijv. niet met de Aqara Zigbee producten die wel (via de Aqara hub) in HomeKit beschikbaar zijn.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind Homey heel aanlokkelijk, maar tegelijkertijd merk ik dat ik telkens op zeg 90% blijf steken. Het kan veel maar net die laatste 10% die ik voor bepaalde dingen zoek kan het niet. Het is vele malen gebruiksvriendelijker dan Home Assistant heb ik gemerkt en dat is super, maar er blijven best wat gaten in mijn ecosysteem dan.

Ik blijf het wel volgen, want inmiddels weet ik steeds meer waar ik ook op moet letten en zodra Homey alles ondersteunt wat ik zoek (op misschien een enkel minder belangrijk punt na), ben ik om, zeker dankzij de Homey Pro Mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:54:
[...]

Ik maak me tegenwoordig meer zorgen om de VS dan China. Daarnaast wil ik juist niet dat alles direct aan Homey gekoppeld wordt, maar via de bestaande hubs. Reden: firmware updates en het feit dat ik wanneer dan ook de flexibiliteit wil hebben van overstappen naar iets anders.
Ik probeer juist zoveel mogelijk rechtstreeks op Homey aan te sluiten. Beter voor mijn zigbee mesh en minder hubs is ook minder accounts. Ik baal ook nog steeds dat ik niet van de Hue bridge af kan vanwege de Friends of Hue knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:03:
[...]

Ik probeer juist zoveel mogelijk rechtstreeks op Homey aan te sluiten. Beter voor mijn zigbee mesh en minder hubs is ook minder accounts. Ik baal ook nog steeds dat ik niet van de Hue bridge af kan vanwege de Friends of Hue knoppen.
To each their own zeggen ze dan. En ik snap die beweegreden ook zeker hoor. In een ideale smart home wereld denk ik ook dat jouw aanpak de beste is, maar zoals je zelf al aangeeft loop je dan tegen beperkingen aan zoals de FoH knoppen (die ik overigens ook heb). En volgens mij is het bij 99% van de apparaten nog altijd zo dat firmware updates alléén via het eigen ecosysteem werken.

Via HomeKit werd jaren geleden ook beloofd dat ze updates van derden zouden ondersteunen, ik heb welgeteld 1x een update melding voorbij zien komen, die vervolgens als ik ernaar toe ging niks meer toonde, maar ondertussen dagelijks een melding bleef geven totdat ik via de eigen hub de update doorvoerde. En dit ondanks dat ik sowieso mijn HomeKit architectuur naar Matter omgezet heb, evenals bij Hue, Eve en Aqara sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:41:
@mike123 tegelijkertijd merk ik dat ik telkens op zeg 90% blijf steken.
Dat zal met "alles" zo zijn.

Met mijn Homey 2019 die ik voor € 90,- via MP gekocht heb ben ik gewoon begonnen omdat ik een oplossing voor mijn vrouw zocht. Nu langzaam alles omgebouwd.
Als je goed zoekt en creatief denkt kun je, denk ik, wel tot 99% oplossingen komen.
Iets wat 100% bied zal er nooit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@i2Paq Dat kan wel zo zijn, maar 99% kan ik niet halen met Homey hoor zoals het er nu voorstaat. En dan mijn zonnepanelen (onbekend merk, niet de schuld van Homey) én Aqara niet kunnen koppelen is een behoorlijk grote impact bij elkaar.

Kijk, als ik de UniFi integratie niet zou hebben of Sonos of de Gardena beregeningscomputer, dat zijn nice-to-haves (al verschilt dat vast voor iedereen), maar de eerder genoemde platformen zie ik als essentieel in het geheel.

En nogmaals: Home Assistant heb ik wel 100% dekking met alle 26 integraties die ik voor mezelf genoteerd heb. Ja, dat is een pain the ass om te configureren en overal dashboards voor te maken, daarom ook dat ik eigenlijk het liefst Homey zou gebruiken, maar ik kan het gewoon niet goedpraten voor mijzelf om zoveel er in te investeren, qua tijd en geld, om alsnog niet volledig te zijn op de belangrijke punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoJa84
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:31:
[...]
... beperkingen aan zoals de FoH knoppen (die ik overigens ook heb). En volgens mij is het bij 99% van de apparaten nog altijd zo dat firmware updates alléén via het eigen ecosysteem werken.
Als het om knoppen gaat gebruik ik al eventjes naar tevredenheid deze van Robbshop. Met 2, 4 of 8 knoppen in zwart en wit, ontzettend handig. Je kunt zelfs lang-kort-drukken gebruiken, dus met 1 schakelaar kun je maximaal 16 flows starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Mijn Homey is wat in de war. Ik had wat Zigbee slimme stekkers toegevoegd, maar die stoppen na enkele uren/dagen met werken en vergden een reboot. Ik las online dat Zigbee en Homey wel werkt, maar niet geweldig. Dus, ik Zwave stekkers gekocht en zigbee verwijderd.

Helaas bleken de Ikea tradfi spullen die ik ook al een tijd gebruikte ook zigbee te zijn en nu werken die ook niet meer. Ik heb de Ikea Tradfi app opnieuw geinstalleerd maar als ik een device wil toevoegen dan loopt het installatie proces gewoon vast.

Aangezien dit na jaren het eerste probleem is met m'n Homey heb ik niet echt een strategie voor probleemoplossing. Het is een Homey Pro 2019.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Heeft iemand de aangekondigde Homey Energy Dongle al ontvangen?

Besteld ik december en zou geleverd worden in Maart, dat werd april

Met op 31-3 de mededeling dat ze hem op 3 april gingen versturen
The wait is almost over
Pre-orders are expected to ship this week.

Great news! Your Homey Energy Dongle is on its way. Pre-orders are expected to ship on Thursday, April 3rd, so you’ll have yours soon. Stay tuned for tracking details.
Nou nee, voor mij dan, de levertijd is nog niet bekend en er is nog geen track en trace zichtbaar voor mij.

Gek genoeg liggen ze al wel in de winkels
https://www.mediamarkt.nl...2F1SKeEAQYASABEgKTbPD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
NiGeLaToR schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:02:
Mijn Homey is wat in de war. Ik had wat Zigbee slimme stekkers toegevoegd, maar die stoppen na enkele uren/dagen met werken en vergden een reboot. Ik las online dat Zigbee en Homey wel werkt, maar niet geweldig. Dus, ik Zwave stekkers gekocht en zigbee verwijderd.

Helaas bleken de Ikea tradfi spullen die ik ook al een tijd gebruikte ook zigbee te zijn en nu werken die ook niet meer. Ik heb de Ikea Tradfi app opnieuw geinstalleerd maar als ik een device wil toevoegen dan loopt het installatie proces gewoon vast.

Aangezien dit na jaren het eerste probleem is met m'n Homey heb ik niet echt een strategie voor probleemoplossing. Het is een Homey Pro 2019.
Hier geen enkel probleem met Zigbee. Al is het met alles met applicaties zo dat een combi van systemen soms vreemde problemen op kan leveren. de combi Ikea en Aqara is bv aardig berucht.

Plotseling niet meer werkende Zuigbee devices heeft overigens vaak te maken met een slechter wordende voeding/USB adapter. het Zigbee gedeelte krijgt dan onvoldoende spanning en dan valt e.e.a. uit.

Pak een nieuwe USB adapter, minimaal 2Ah en liefst ook een nieuw USB kabeltje. Zet de Homey stroomloos voor een paar minuten en start hem met de nieuwe adapter=kabel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
PoJa84 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:44:
[...]

Als het om knoppen gaat gebruik ik al eventjes naar tevredenheid deze van Robbshop. Met 2, 4 of 8 knoppen in zwart en wit, ontzettend handig. Je kunt zelfs lang-kort-drukken gebruiken, dus met 1 schakelaar kun je maximaal 16 flows starten...
Thanks! Het geval wil dat we vorig jaar verhuisd zijn en de Busch-Jaeger spullen niet in het Gira 55 spul in dit huis passen, dus heb ik ze maar op andere plekken gewoon op de muur 'geplakt'. Ik lees dat deze wel passen in een Gira 55 systeem.

Alleen jammer dat mijn Gira door het hele huis antraciet is en deze zwart (of wit) zijn. Dat valt wel op, ik heb namelijk al eens verkeerd Gira spul besteld. En alles even naar zwart omgooien is nogal duur.

Toch ga ik er sowieso wel 1 bestellen om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
@Jpiek ikea & zigbee kunnen ook met een andere kabel/adapter niet geinstalleerd worden. Installer scherm blijft zwart en time out volgt na een lange tijd.

Kan dus de ikea app ook niet meer installeren nu, had hem eerst maar verwijderd aangezien die na nwe adapter en kabel zelfde probleem gaf.

Edit: sinds ik voeding/kabel veranderd heb doet ie niets meer, althans wel opstarten maar ook zwave reageert niet meer. Nog maar weer wat proberen te wisselen.

Edit: werkt deels weer. Ikea app installeren via de homey website is nu dit, dat helpt vast niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoqpTHs7_0T0-z7YlftPpOwsfbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZKNikaghnQISrRw0G8ojxpY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-04-2025 18:13 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

@NiGeLaToR Lijkt mij eerder dat je Homey aan het overlijden is.

[ Voor 11% gewijzigd door i2Paq op 08-04-2025 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 06:58
Sorry my bad...... ignore this post

[ Voor 94% gewijzigd door blueman85 op 08-04-2025 19:54 . Reden: Foutje bedankt ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
blueman85 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:53:
Sorry my bad...... ignore this post
Was net aan het antwoorden. Maak het toch even af. :)
https://homey.app/nl-nl/homey-energy-dongle/
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.