Ja, maar dan ben ik ook de chroomcast nest mini's kwijt..
Ik wil alleen de speakers houden...
Ik wil alleen de speakers houden...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Die kun je toch ook los aan home koppelen, dat hoeft toch niet via homey, dat kan gewoon via home > instelingen > toevoegen >Jpiek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:16:
Ja, maar dan ben ik ook de chroomcast nest mini's kwijt..
[ Voor 61% gewijzigd door DON PAPA op 01-03-2025 20:37 ]
[ Voor 99% gewijzigd door DON PAPA op 01-03-2025 20:30 ]
Dat weet ik eigenlijk niet, ik heb gewoon al mijn apparaten ook in Home staan (zoals je op het screenshot kon zien), en heb alleen de belangrijkste (camera's en Sonos systeem) in favorieten gezet. En dat de rest nog onder apparaten staat boeit mij eigenlijk niet zoveel. Ik gebruik Home eigenlijk meer voor Google Assistant om ook bepaalde flows uit Homey met mijn stem te kunnen starten, zoals bijvoorbeeld de screens of zonnescherm open of dicht te doen.Jpiek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:34:
Enige manier om die speakers in Homey te krijgen is toch via Google Home ?
Waar gebruik je de Home app dan nog voor? Want ik heb Homey ook gekoppeld aan Google Home maar eigenlijk enkel om via spraak iets aan of uit te kunnen zetten. Als we thuis met de telefoon iets willen bedienen gaat dat via de Homey app.Jpiek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:34:
Enige manier om die speakers in Homey te krijgen is toch via Google Home ? En dat had ik ook, alleen staan nu ineens alke devices erin.
Had niet gehoeven voor mij....
He wat gek, bij mij staat het (nu ook) uit, was niet zo...bazzemans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:15:
Door de post over Google Assistent ook de instelling in Homey bekeken (zie afbeelding). Bij mij staat het uit zonder een mogelijkheid om het aan te zetten. Is dat bij anderen ook zo?
[Afbeelding]
Die knop was er vroeger niet volgens mij. Ik kwam er, toen iets het niet deed, dat hij bij mij ook uit stond en heb hem toen weer aangezet. Het vreemde is dat hij nu weer uit stond terwijl ik er niks mee heb gedaan.bazzemans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:15:
Door de post over Google Assistent ook de instelling in Homey bekeken (zie afbeelding). Bij mij staat het uit zonder een mogelijkheid om het aan te zetten. Is dat bij anderen ook zo?
[Afbeelding]
Toen ik hem kocht nog niet misschien? Ik heb er nooit op gelet in elk geval.NaN schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:41:
[...]
Nee, dat klopt niet, die knop is er al heeeel lang.
Dat zou kunnen, ik ken die optie al sinds eh.. 2019? (daarvoor had ik nog geen Homey)D-e-n schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:42:
[...]
Toen ik hem kocht nog niet misschien? Ik heb er nooit op gelet in elk geval.
Maar de Sonoff die wordt genoemd wordt blijkbaar niet ondersteund door de app?
Ik ervaar hetzelfde. De hue app opnieuw opstarten helpt ook. Is wel erg irritant.DePaul schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:43:
Weet iemand dit? Ik heb sinds een aantal maanden een Homey early 2019 in gebruik. Heerlijk apparaat, vooral om nu dmv flows met Hue dial dimmer switches ook Sonos aan en uit te kunnen zetten.
Ik loop er echter nu tegenaan dat random ineens de verbinding met de Hue bridges (ik heb er twee) weg is in de Homey omgeving waardoor ook de flows dan niet meer werken. Ik kan het oplossen door zogenaamd een Hue lamp toe te voegen. Homey denkt daar over na en zegt dan dat er niets nieuws is om toe te voegen. Breek ik hem daarna af dan heeft ie ineens alles weer.
Iemand de gouden tip om dit te voorkomen? Het is op zich makkelijk te fixen maar toch is het irritant om het te moeten doen.
Thanks, ik ga eens verder kijkenYannick97 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:17:
[...]
Ik heb zelf geen Homey, maar vind het wel interessant om in dit topic mee te kijken en vragen te beantwoorden die ik kan beantwoorden door kennis van andere platformen.
Klinkt als een netwerk (mogelijk mDNS specifiek) issue. Ik weet niet precies hoe de Hue Hub gekoppeld zit aan Homey, maar als dit niet op IP is dan zou ik het daar eens zoeken. Verliezen de hubs (tijdelijk) verbinding en kan Homey daarom de status niet meer opvragen, of andersom? Vallen beide hubs tegelijk weg?
Beide hubs tegelijk dan zou ik zeggen mDNS of iets aan de zijde van Homey.
Om en om een Hue Hub, dan zit het in de Hue Hub. Verbonden via WiFi? of Ethernet?
Hoop dat je hiermee een beetje op weg kan.
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
[ Voor 43% gewijzigd door eovermeer op 03-03-2025 13:09 ]
[ Voor 5% gewijzigd door gvrsnor op 03-03-2025 14:34 ]
Ik had dit ook maar Google gewoon weer ingeschakeld via de app.eovermeer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:08:
[Afbeelding]
Helaas zie ik dit Google synchronisatie probleem ook sinds een week, krijg het niet meer opgelost. Is het mogelijk dat dit veroorzaakt wordt sinds Homey 12.3.2?
Ik heb een homey 2016 en de aqara T1 en dat werkt gewoon prima.gvrsnor schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:33:
Zou mijn homey (2016) werken met volgende aqara T1 deur/raam sensor? Ik moet ze nog bestellen.
https://www.robbshop.nl/aqara-raam-deur-sensor-zigbee-t1
Sensor werkt op zigbee 3.0
Ik dacht van wel maar ik lees het volgende daar in de comments:
De sensoren zijn Zigbee 3.0 en die werken niet op mijn Homey Pro 2019. Robbshop support was heel goed maar konden ook geen oplossing bieden
Als ik de aqara app hier open staat die er gewoon bij. Al de vereiste versienummers lijk ik ook te hebben.
Wat heb je gedaan geprobeert ?eovermeer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:08:
[Afbeelding]
Helaas zie ik dit Google synchronisatie probleem ook sinds een week, krijg het niet meer opgelost. Is het mogelijk dat dit veroorzaakt wordt sinds Homey 12.3.2?
Be Stronger Than Your Excuses
Die Frient rookmelders zijn toch erg vriendelijk geprijsd? Daarnaast vind ik ze er zelf ook erg mooi uit zien.bazzemans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:46:
Heb in huis nu 3 Frient rookmelders geïnstalleerd. De minimale variant van op elke verdieping één in de hal en beide overlopen. Daarnaast een Ajax brandmelder (rook, warmte + co) in de ruimte waar de cv-ketel staat. (De vorige bewoners hebben een compleet Ajax-systeem achtergelaten dus ik wacht met smart op de integratie met Homey waar Athom het 1e kwartaal van 2025 als ETA van noemde maar inmiddels een hick-up in is gekomen.) Harstikke mooie, als er brandmelding is bij één dan kan ik ook de andere triggeren. Ik wil het systeem nog uitbreiden met rookmelders voor de verblijfsruimten (woonkamer en twee slaapkamers). Die wil ik ook kunnen koppelen aan Homey, maar hoeven wat mij betreft niet twee richting op te communiceren. Het is wat mij betreft voldoende als de rookmelders afgaan en melden dat er brand is aan Homey, waarna (al dan niet met enige vertraging) de Frient rookmelders ook afgaan. Dan heb ik altijd de rookmelder in de ruimte met brand en centraal in huis drie alarmen die afgaan, hetgeen mij voldoende veilig lijkt.
Heeft iemand ervaring met goedkope/betaalbare brandmelders?
Homey Pro 2023 herstart, vinkje uit/aan maar misschien moet ik Homey verwijderen uit Google Home en weer toevoegen.
Doe je dat wel met "Push Notificatie" en niet met "Notificatie" ?El Caballero schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:34:
Het lukt mij niet om van de Homey app in Android notificaties te krijgen. Ik heb de app toestemming gegeven om notificaties te sturen. Ik maak een supersimpele flow van 'tijd = 9:00u', stuur notificatie x, maar ik ontvang helemaal niets om 9:00u.. Wat kan ik nog proberen?
[ Voor 63% gewijzigd door DON PAPA op 06-03-2025 13:47 ]
Dank je wel. Dit was de oplossing!DON PAPA schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:42:
[...]
Doe je dat wel met "Push Notificatie" en niet met "Notificatie" ?
Aeotec Doorbell 6miel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:05:
Iemand ervaring met een draadloze gong (dus op accu, niet op permanente stroom) die compatible is met de homey?
KlikAanKlikUit Mobiele draadloze deurbel ACDB-9000Cmiel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:05:
Iemand ervaring met een draadloze gong (dus op accu, niet op permanente stroom) die compatible is met de homey?
[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 06-03-2025 18:36 ]
yes! Dat zocht ik... dank!bazzemans schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:31:
[...]
KlikAanKlikUit Mobiele draadloze deurbel ACDB-9000C
Edit: de deurbel heb ik gekoppeld aan Homey en homey aan de gong. De gong kan dus ook afgaan door andere triggers.
https://klikaanklikuit.nl...or-bestaande-beldrukkers/deathmonkey schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:01:
Weet iemand een manier om een gewone deurbel slim te maken? Ik woon in een huurhuis en je mag niks buiten aan de woning veranderen. Ik dacht aan iets van een Shelly ergens tussenplaatsen bij de deurbel, maar hoe precies weet ik nog niet. Iemand toevallig ervaring mee?
Domme draadloze deurbel slim maken met Shelly 1deathmonkey schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:01:
Weet iemand een manier om een gewone deurbel slim te maken? Ik woon in een huurhuis en je mag niks buiten aan de woning veranderen. Ik dacht aan iets van een Shelly ergens tussenplaatsen bij de deurbel, maar hoe precies weet ik nog niet. Iemand toevallig ervaring mee?
waarom zou je? Je kunt het bereik eenvoudig vergroten door op strategische plaatsen Zigbee devices te plaatsen die ook als router kunnen fungeren zoals Zigbee lampeni2Paq schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:12:
Is er hier iemand die de interne Zigbee antenne heeft vervangen voor een externe?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dank! Dit ben ik nu als eerste aan het doen.winwiz schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:36:
[...]
waarom zou je? Je kunt het bereik eenvoudig vergroten door op strategische plaatsen Zigbee devices te plaatsen die ook als router kunnen fungeren zoals Zigbee lampen
Ik denk dat je een robuuster en beter bereik krijgt door je netwerk uit te breiden met powered zigbee-devices, dan dat je denkt te bereiken met een externe antenne.i2Paq schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:32:
[...]
Dank! Dit ben ik nu als eerste aan het doen.
Omdat ik deze modificatie wel voorbij zie komen vroeg ik het mij gewoon af. Als optie voor achter de hand
Kan je doen via een Webhook, en die webhook zou je weer kunnen maken dmv een (lokale) webform...Crxtreem schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:40:
Is er ook een mogelijkheid om via een flow of pop-up een waarde in te voeren?
Wil de tijdsduur van mijn laadpaal ingeven aan de hand van hoe vol hij nog is.
De auto zelf kan niet ingesteld worden op 80% dus wil dat homey het met een variabele timer regelt.
Ik heb nu de Aqara T1 deur/raam sensor gekocht en de watersensor en ze werken zoals je zei beide perfect op mijn oude Homey. Hopelijk kan die het nog even volhoudenVronar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:36:
[...]
Ik heb een homey 2016 en de aqara T1 en dat werkt gewoon prima.
Hij heeft bij mij intern de volgende product ID: lumi.magnet.agl02
Goeie tip! Daar heb ik er eentje van liggen en die zal ik vanavond eens configureren.cOOlrUnnINgs schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:36:
[...]
Ik denk dat je een robuuster en beter bereik krijgt door je netwerk uit te breiden met powered zigbee-devices, dan dat je denkt te bereiken met een externe antenne.
Het is tweerichting tochi2Paq schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:32:
[...]
Dank! Dit ben ik nu als eerste aan het doen.
Omdat ik deze modificatie wel voorbij zie komen vroeg ik het mij gewoon af. Als optie voor achter de hand
Je kunt tegenwoordig ook variabelen in je hoofdscherm zetten. Hoef je alleen de app te openen, juiste variabele aantikken en invoeren.Crxtreem schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:40:
Is er ook een mogelijkheid om via een flow of pop-up een waarde in te voeren?
Wil de tijdsduur van mijn laadpaal ingeven aan de hand van hoe vol hij nog is.
De auto zelf kan niet ingesteld worden op 80% dus wil dat homey het met een variabele timer regelt.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Oh wow, dat had ik even gemist!TKroon schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:36:
[...]
Je kunt tegenwoordig ook variabelen in je hoofdscherm zetten.
Vanavond eens met Chatgpt zitten discussiëren en met jou voorbeeld een werkende timer kunnen maken.Jpiek schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:41:
[...]
Kan je doen via een Webhook, en die webhook zou je weer kunnen maken dmv een (lokale) webform...
Ik heb er ooit een een experimentje mee gedaan..
https://community.homey.app/t/input-in-flow-possible/128884
Heeft nog wat afwerking nodig (output is niet echt fraai) maar werkt wel...
Je moet wel ergens een html bestandje neer kunnen zetten. maar dat kan lokaal, en misschien zelfs in een mail of op je telefoon, zou je ff moeten proberen..
Dat is misschien ook nog wel een optie.TKroon schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:36:
[...]
Je kunt tegenwoordig ook variabelen in je hoofdscherm zetten. Hoef je alleen de app te openen, juiste variabele aantikken en invoeren.
Ik weet niet welke laadpaal en auto je hebt, maar veel auto’s kun je via de server van de fabrikant uitlezen. Zo doe ik het ook met mijn e208 die ook geen instelling heeft om maar tot 80% te laden.
Ik weet niet hoe ver je wil gaan (heeft me aardig wat tijd gekostCrxtreem schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:02:
[...]
Vanavond eens met Chatgpt zitten discussiëren en met jou voorbeeld een werkende timer kunnen maken.
Alleen werkt hij al wel op mijn laptop maar kan als ik de html in mijn Icloud drive zet werkt hij niet.
Dus nog even kijken hoe ik dat weer werkend krijg.
[...]
Dat is misschien ook nog wel een optie.
Wil het alleen zo simpel mogelijk maken voor mijn vrouw dus weet niet of het handig is om het direct in de variabele aanpassen handig is.
We hebben nu een Corsa-e (Dus ook een Stellantis).
Kan je die dan ook via een webpagina uitlezen?
Betwijfel alleen of dit wel betrouwbaar is omdat op iPhone niet echt realtime is en je best vaak moet verversen.
Ik gebruik de Connexoon IO i.c.m. Homey (voor knikarm zonnewering), werkt perfect en 2e hands voor prima prijsje te scoren op marktplaats. Ook flows voor wind e.d. gemaakt (gebruik alleen OpenWeather hiervoor, geen dedicated sensor). Voordeel van de Connexoon is ook optie voor local API.joosie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:49:
Misschien is deze vraag al eerder voorbijgekomen, maar ik kan mijn specifieke situatie niet terugvinden.
Wat ik heb:(IO bewust gekozen vanwege terugkoppeling, in tegenstelling tot RTS)
- 10 rolluiken van Somfy met IO-bediening
- 1 knikarmscherm met IO-bediening en een Somfy windsensor (IO)
Wat ik wil bereiken:Mijn onderzoek tot nu toe:
- Het knikarmscherm moet automatisch indraaien bij te harde wind (middels de windsensor).
- Zowel het knikarmscherm als de rolluiken moeten individueel bedienbaar zijn via Homey en de meegeleverde afstandsbedieningen.
- Uiteraard wil ik deze apparaten ook kunnen opnemen in Homey-flows.
- Nice-to-have: de windsensor uitlezen via Homey om de waardes te gebruiken in andere flows.
Mijn vraag aan jullie:
- Somfy Tahoma Hub: uitgebreid, maar prijzig en bevat functies (lampen schakelen etc.) die ik niet nodig heb.
- Connexoon IO: betaalbaar, maar lijkt verouderd.
- Somfy Connectivity Kit: goedkoopste optie, maar kan deze ook sensoren (zoals mijn windsensor) uitlezen?
Welke hub raden jullie aan gezien mijn wensen?
Het hoeft niet per se de goedkoopste oplossing te zijn, maar vooral betrouwbaar en stabiel.
Heeft iemand ervaring met deze oplossingen in combinatie met Homey?
Ik heb hier 7 rafstores en 5 rolluiken en een knikarmscherm allemaal met Somfy IO. Ik gebruik een Tahoma box in combinatie met Homey. Ik heb geen eigen windsensor, maar maak gebruik van de KNMI app op de Homey. VOlgens mij is de Tahoma Box (uit 2021) vergelijkbaar met de Tahoma Hub.joosie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:49:
Misschien is deze vraag al eerder voorbijgekomen, maar ik kan mijn specifieke situatie niet terugvinden.
Wat ik heb:(IO bewust gekozen vanwege terugkoppeling, in tegenstelling tot RTS)
- 10 rolluiken van Somfy met IO-bediening
- 1 knikarmscherm met IO-bediening en een Somfy windsensor (IO)
Wat ik wil bereiken:Mijn onderzoek tot nu toe:
- Het knikarmscherm moet automatisch indraaien bij te harde wind (middels de windsensor).
- Zowel het knikarmscherm als de rolluiken moeten individueel bedienbaar zijn via Homey en de meegeleverde afstandsbedieningen.
- Uiteraard wil ik deze apparaten ook kunnen opnemen in Homey-flows.
- Nice-to-have: de windsensor uitlezen via Homey om de waardes te gebruiken in andere flows.
Mijn vraag aan jullie:
- Somfy Tahoma Hub: uitgebreid, maar prijzig en bevat functies (lampen schakelen etc.) die ik niet nodig heb.
- Connexoon IO: betaalbaar, maar lijkt verouderd.
- Somfy Connectivity Kit: goedkoopste optie, maar kan deze ook sensoren (zoals mijn windsensor) uitlezen?
Welke hub raden jullie aan gezien mijn wensen?
Het hoeft niet per se de goedkoopste oplossing te zijn, maar vooral betrouwbaar en stabiel.
Heeft iemand ervaring met deze oplossingen in combinatie met Homey?
1 rolluik hangt bij mijn thuiswerkplek, daar wil ik de positie van het rolluik handmatig kunnen bepalen omdat anders de zon in mijn beeldscherm schijnt.TKroon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:56:
@205Gutmann uit interesse: waarom zou je ze nog willen stoppen als je een percentage in kan stellen?
Begrijp ik het goed, dat na kalibratie is de functie "zet status ..." er niet meer is? Dat lijkt mij dan een foutje in de app, want die optie zou er wel moet zijn.205Gutmann schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:47:
Als ik de Fibaro koppel aan Homey, dan heb ik de keuze om een flow te maken met "omhoog" "omlaag" en "stil".
Echter, zodra ik de kalibratie functie uitvoer, wordt het rolluik netjes gekalibreerd.
Maar vervolgens kan ik de Fibaro alleen nog maar aansturen door het rolluik naar een percentage te sturen.
100% is helemaal dicht, 0% is helemaal open, en alles daar tussenin is mogelijk.
Die had ik nog niet geprobeerd, thanks!.Peterhardenberg schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:01:
Hier werkt het wel op poort 8000
Draait als een zonnetje hier. Je moet de onvif settings en poorten aanzetten in Reolink app / web. En mocht je de PoE variant hebben;Vergeet tevens niet UID setting uit te zetten daar om cloud afhankelijkheid van Reolink te voorkomen. Ik sla beelden op in NAS en benader Reolink lokaal. Van internet geblokkeerd verderWheeleE schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:38:
Zijn hier mensen die een Reolink deurbel hebben weten te verbinden met Homey?
Het zou mogelijk moeten zijn met de Onvif-app in Homey, maar het toevoegen van de camera loopt telkens spaak.
Automatisch toevoegen wil de onvif-app sowieso niet. Bij handmatig toevoegen vul ik username, password en ip-adres van de camera in, en onvif service port .
De error bij port 9000 is Error: Discovery error: read ECONNRESET
Port 80 en 443: Error: Discovery error: Wrong ONVIF SOAP response
Volgens mij klopt het ipadres en poortnummer 9000 dus wel.
Maar wat gaat er dan mis?
Met jouw tip en wat extra gegoogle werkt het nu, thanks!Axel schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:30:
[...]
Draait als een zonnetje hier. Je moet de onvif settings en poorten aanzetten in Reolink app / web. En mocht je de PoE variant hebben;Vergeet tevens niet UID setting uit te zetten daar om cloud afhankelijkheid van Reolink te voorkomen. Ik sla beelden op in NAS en benader Reolink lokaal. Van internet geblokkeerd verder
Zeker wel, die heet "vistor detected alarm turned on" (Onvif app) = De knop ingedrukt.WheeleE schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:23:
Nieuwe uitdaging: er lijkt geen trigger "als de deurbel wordt ingedrukt" te zijn om in flows te gebruiken.
Bij mijn Reolink is de werking totale willekeur. Of dat aan de Whatsapp integratie ligt of de connectie Reolink / Homey is mij onduidelijk. Zo nu en dan krijgen we wél een foto in onze groepsapp "het huis praat". Ik zou graag een goede app voor Reolink zienAxel schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Zeker wel, die heet "vistor detected alarm turned on" (Onvif app) = De knop ingedrukt.
XXXVI
Hier i.c.m. lokale connectie naar Synology NAS voor beelden afhandeling en push notificaties via Homey geen enkel probleem. Erg stabiel.ephymerous schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:23:
[...]
Bij mijn Reolink is de werking totale willekeur. Of dat aan de Whatsapp integratie ligt of de connectie Reolink / Homey is mij onduidelijk. Zo nu en dan krijgen we wél een foto in onze groepsapp "het huis praat". Ik zou graag een goede app voor Reolink zien
Bij mij bleven ze aan staan, of ze schakelde op eens samen aan.. ik heb ze er nu tussenuit gehaald en vervangen door shellybazzemans schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:30:
Sinds een paar dagen heb ik problemen met de kaku-stekkerschakelaar (simpele acc 2300) die een aantal jaar goed gefunctioneerd hebben. Ineens schakelen ze niet meer. Ik kan ze verwijderen en opnieuw aanmelden, maar ook daarna werken ze niet. Het lijkt erop dat ze één voor één nu uitvallen. Anderen eenzelfde ervaring?
(Wat ik nog ga proberen is het geheugen van de schakelaar in zijn geheel wissen en daarna opnieuw aanmelden)
ze kunnen maar maximaal een aantal keer klikken.... ik heb hetzelfde hier nu, alleen de Homey doet het niet meer, via de homewizard wel..... maar heb ook maar besloten om ze gewoon te vervangen..... was de makkelijkere weg..bazzemans schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:30:
Sinds een paar dagen heb ik problemen met de kaku-stekkerschakelaar (simpele acc 2300) die een aantal jaar goed gefunctioneerd hebben. Ineens schakelen ze niet meer. Ik kan ze verwijderen en opnieuw aanmelden, maar ook daarna werken ze niet. Het lijkt erop dat ze één voor één nu uitvallen. Anderen eenzelfde ervaring?
(Wat ik nog ga proberen is het geheugen van de schakelaar in zijn geheel wissen en daarna opnieuw aanmelden)
Een toevoeging op het bovenstaande: het putje (inhoud 40 liter) is in een benedenverdieping gesitueerd en wordt vanuit een wasmachine gevuld. Vanuit dat putje moet het water (afhankelijk van de soort was) één of meerdere keren omhoog gepompt worden om te worden afgevoerd .Einar schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:57:
Tot nu toe ben ik alleen waterdetectoren tegengekomen die er voor kunnen zorgen dat het water op een bepaald minimum niveau blijft staan of dat er een alarm afgaat als er water gedetecteerd wordt.
Ik heb een kleine waterput die eigenlijk te klein is voor een dompelpomp.
Mijn idee is om een sensor op een bepaalde hoogte in de put te monteren en als het water de sensor bereikt, dat dan een pomp ongeveer 30 sec. aan gaat.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Wat bedoel je met maximaal een aantal keer klikken? Dat er een maximum aan het aantal in het geheugen opgeslagen zenders in kunnen of dat ze maximaal een x aantal keer aan-uit meegaan?miel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:57:
[...]
ze kunnen maar maximaal een aantal keer klikken.... ik heb hetzelfde hier nu, alleen de Homey doet het niet meer, via de homewizard wel..... maar heb ook maar besloten om ze gewoon te vervangen..... was de makkelijkere weg..
Kan je geen vlotter, stuk piepschuim, monteren en daar een gedeelte van een deur sensor op maken, magneet, en aan de wand van de put de sensor?Einar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:54:
[...]
Een toevoeging op het bovenstaande: het putje (inhoud 40 liter) is in een benedenverdieping gesitueerd en wordt vanuit een wasmachine gevuld. Vanuit dat putje moet het water (afhankelijk van de soort was) één of meerdere keren omhoog gepompt worden om te worden afgevoerd .
Ik heb een water leak sensor van Ali.
Op zich werkt deze, alleen is deze bedoeld om een signaal af te geven als er ergens een lekkage is (ontstaan). Echter als de sensor water detecteert en een signaal afgeeft, dan blijven de contactpunten nog en tijdje vochtig waardoor een 2e signaal (bijv. 10 minuten later) niet door komt.
Ik ben dus nog steeds zoekende naar iets (bij voorkeur "uit het schap") dat een signaal afgeeft als het water boven een bepaald niveau komt.
Nee het is een relais, dat gaat ooit een keer stuk…. Dat is er dus nu gebeurd zo lijkt het..bazzemans schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:32:
[...]
Wat bedoel je met maximaal een aantal keer klikken? Dat er een maximum aan het aantal in het geheugen opgeslagen zenders in kunnen of dat ze maximaal een x aantal keer aan-uit meegaan?
Dat laatste zou ik echt bizar vinden
Ah juist. Wel gek dat de schakelaar dan wel schakelt als ik het instel toch? Dan gaat het aangesloten apparaat wel aan en uit.miel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:32:
[...]
Nee het is een relais, dat gaat ooit een keer stuk…. Dat is er dus nu gebeurd zo lijkt het..
[ Voor 38% gewijzigd door bazzemans op 17-03-2025 22:21 ]
Aardig idee. Hoe had jij het stuk piepschuim met de deursensor gezien?mike123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:48:
[...]
Kan je geen vlotter, stuk piepschuim, monteren en daar een gedeelte van een deur sensor op maken, magneet, en aan de wand van de put de sensor?
Desnoods de magneet wat hoger zodat de sensor zelf niet nat kan worden.
Zit hier instructies bij zodat ik ols noob dat zou kunnen maken?Jpiek schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:01:
Een een watertanksensor icm een shelly uni ofzo ?
https://www.dewitschijnde...Tkh9UCibSOUIaAqYFEALw_wcB
https://www.robbshop.nl/s...t33MEvnlS0r4aAirJEALw_wcB
Mogelijk een stuk buis van een cm of in diameter. Daar rond omheen een stuk drijvend materiaal en daar bovenop een magneet plaatsen. Dan gaat het niet meer heen en weer. En misschien een stukje gaas van een hordeur onder de straal van de wasmachine plaatsen, dat breekt de straal.Einar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:56:
[...]
Aardig idee. Hoe had jij het stuk piepschuim met de deursensor gezien?
Het water van de wasmachine komt van boven in de put terecht. Er dus op dat moment veel beweging in het water wat al in de put aanwezig is.
Je knoopt 2 dingen aan elkaar die elk een andere functie hebben, dus neeEinar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:00:
[...]
Zit hier instructies bij zodat ik ols noob dat zou kunnen maken?
mike123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:12:
[...]
Mogelijk een stuk buis van een cm of in diameter. Daar rond omheen een stuk drijvend materiaal en daar bovenop een magneet plaatsen. Dan gaat het niet meer heen en weer. En misschien een stukje gaas van een hordeur onder de straal van de wasmachine plaatsen, dat breekt de straal.
Had ik ook eens gebruikt om het lawaai van een waterval van een waterornament te dempen. Werkte prima. Al gaat dat niet zo hard.
Bedankt voor alle input en het meedenken.Jpiek schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:42:
iets soortgelijks doen ze hier, maar dan tbv het meten van waterdruk
https://community.homey.app/t/waterdruk-meten/63609/10
Je krijgt dan een dergelijke aansluiting :
[Afbeelding]
Netjes, mooie prijs ook. Daar bouw je mijn oplossing niet of nauwelijks voor..Einar schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:05:
[...]
[...]
Bedankt voor alle input en het meedenken.
Inmiddels kwam dit op mijn pad: https://smartgateways.nl/product/waterlevel-gateway/
Ja lekker dan, die wil ik nu in mijn regenton die naast de toegangsdeur staat, en die zomers toch altijd leeg is doordat ik alles uit de ton water geefEinar schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:05:
[...]
[...]
Bedankt voor alle input en het meedenken.
Inmiddels kwam dit op mijn pad: https://smartgateways.nl/product/waterlevel-gateway/
Ik denk het niet(?).naxus schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:36:
@Einar Ben je niet bezig met over-engineering?
In dat geval zou zoiets een simpelere oplossing kunnen zijn![]()
[Afbeelding]
Met de NAS gaat het hier ook uitstekend.Axel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:29:
[...]
Hier i.c.m. lokale connectie naar Synology NAS voor beelden afhandeling en push notificaties via Homey geen enkel probleem. Erg stabiel.
XXXVI
[ Voor 34% gewijzigd door i2Paq op 20-03-2025 16:33 ]
Koppelen aan Google home, dan kun je flows starten maar ook devices van Homey aansturen.N1ckk schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:28:
En andere vraag, kun je homey koppelen aan een whatsapp accountje of sms-server, dat je via een GPT in natural language een berichtje kan sturen met zet de koffiemachine aan en automatisch weer uit na een uur (bijv)
Is het niet sneller om hier een virtuele knop voor te maken in Homey. En daarop drukken in de app. Of op je iPhone deze als widget in te stellen bijvoorbeeld. Of in ‘opdrachten’, dan kun je ook met Siri dat aanroepen.N1ckk schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:28:
En andere vraag, kun je homey koppelen aan een whatsapp accountje of sms-server, dat je via een GPT in natural language een berichtje kan sturen met zet de koffiemachine aan en automatisch weer uit na een uur (bijv)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq