Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:07
Ja, maar dan ben ik ook de chroomcast nest mini's kwijt..

Ik wil alleen de speakers houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:32

DON PAPA

Tweaker-fan

Jpiek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:16:
Ja, maar dan ben ik ook de chroomcast nest mini's kwijt..
Die kun je toch ook los aan home koppelen, dat hoeft toch niet via homey, dat kan gewoon via home > instelingen > toevoegen >

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqAAP-BaVJ7g3A770x9076MnsHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVGyvYmG765bVWGNjpATs2Rk.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wat is eigenlijk de reden dat je al die andere apparaten verwijderd wilt hebben? Je kan ook alleen de twee speakers in favoriete zetten, dan krijg je alleen die twee te zien als je home opent

[ Voor 61% gewijzigd door DON PAPA op 01-03-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

.

[ Voor 99% gewijzigd door DON PAPA op 01-03-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Enige manier om die speakers in Homey te krijgen is toch via Google Home ? En dat had ik ook, alleen staan nu ineens alke devices erin.

Had niet gehoeven voor mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jpiek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:34:
Enige manier om die speakers in Homey te krijgen is toch via Google Home ?
Dat weet ik eigenlijk niet, ik heb gewoon al mijn apparaten ook in Home staan (zoals je op het screenshot kon zien), en heb alleen de belangrijkste (camera's en Sonos systeem) in favorieten gezet. En dat de rest nog onder apparaten staat boeit mij eigenlijk niet zoveel. Ik gebruik Home eigenlijk meer voor Google Assistant om ook bepaalde flows uit Homey met mijn stem te kunnen starten, zoals bijvoorbeeld de screens of zonnescherm open of dicht te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
Jpiek schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:34:
Enige manier om die speakers in Homey te krijgen is toch via Google Home ? En dat had ik ook, alleen staan nu ineens alke devices erin.

Had niet gehoeven voor mij....
Waar gebruik je de Home app dan nog voor? Want ik heb Homey ook gekoppeld aan Google Home maar eigenlijk enkel om via spraak iets aan of uit te kunnen zetten. Als we thuis met de telefoon iets willen bedienen gaat dat via de Homey app.

En zoals al aangegeven: sowieso kun je favorieten opgeven of anders een bepaalde kamerindeling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@D-e-n Alleen om de speakers te koppelen.
Ik doe er verder niks mee, dus dan hoeft Googlez ich ook verder niet te bemoeien met de rest van mijn smart home...

Effin, ik laat het zo staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:53
Door de post over Google Assistent ook de instelling in Homey bekeken (zie afbeelding). Bij mij staat het uit zonder een mogelijkheid om het aan te zetten. Is dat bij anderen ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOLSkT-PtAOeSHh8QFefjdUyOus=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dj4sgM0VPA7TQFGpYmIfV0WL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

bazzemans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:15:
Door de post over Google Assistent ook de instelling in Homey bekeken (zie afbeelding). Bij mij staat het uit zonder een mogelijkheid om het aan te zetten. Is dat bij anderen ook zo?

[Afbeelding]
He wat gek, bij mij staat het (nu ook) uit, was niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
bazzemans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:15:

[Afbeelding]
Die knop was er vroeger niet volgens mij. Ik kwam er, toen iets het niet deed, dat hij bij mij ook uit stond en heb hem toen weer aangezet. Het vreemde is dat hij nu weer uit stond terwijl ik er niks mee heb gedaan.

Werkt het wel bij jou? Kun je Homey bedienen met Google Home? Die knop lijkt daar bij ons geen invloed op te hebben. Ik vermoed dat het enkel invloed heeft wanneer je iets wijzigt in je Homey setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@D-e-n Zoals jij het beschrijft was het bij mij ook. Alleen volgens mij was de toggle er wel en stond die ook op uit maar kon je de toggle wel gebruiken. Lijkt dus wel iets veranderd.

Gisteren een Frient brandalarm toegevoegd, die is ook zichtbaar in Home. Gek genoeg zijn een aantal KLAKU schakelaars met daarop lampen niet te zien. Die lampen kan ik ook schakelen met een virtueel apparaat en die is wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

D-e-n schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Die knop was er vroeger niet volgens mij.
Nee, dat klopt niet, die knop is er al heeeel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
NaN schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Nee, dat klopt niet, die knop is er al heeeel lang.
Toen ik hem kocht nog niet misschien? Ik heb er nooit op gelet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

D-e-n schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:42:
[...]

Toen ik hem kocht nog niet misschien? Ik heb er nooit op gelet in elk geval.
Dat zou kunnen, ik ken die optie al sinds eh.. 2019? (daarvoor had ik nog geen Homey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Heb in huis nu 3 Frient rookmelders geïnstalleerd. De minimale variant van op elke verdieping één in de hal en beide overlopen. Daarnaast een Ajax brandmelder (rook, warmte + co) in de ruimte waar de cv-ketel staat. (De vorige bewoners hebben een compleet Ajax-systeem achtergelaten dus ik wacht met smart op de integratie met Homey waar Athom het 1e kwartaal van 2025 als ETA van noemde maar inmiddels een hick-up in is gekomen.) Harstikke mooie, als er brandmelding is bij één dan kan ik ook de andere triggeren. Ik wil het systeem nog uitbreiden met rookmelders voor de verblijfsruimten (woonkamer en twee slaapkamers). Die wil ik ook kunnen koppelen aan Homey, maar hoeven wat mij betreft niet twee richting op te communiceren. Het is wat mij betreft voldoende als de rookmelders afgaan en melden dat er brand is aan Homey, waarna (al dan niet met enige vertraging) de Frient rookmelders ook afgaan. Dan heb ik altijd de rookmelder in de ruimte met brand en centraal in huis drie alarmen die afgaan, hetgeen mij voldoende veilig lijkt.

Heeft iemand ervaring met goedkope/betaalbare brandmelders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Maar de Sonoff die wordt genoemd wordt blijkbaar niet ondersteund door de app?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een oplossing om het laden van een dashboard Ipad aan of uit te schakelen. Op de ideale plek heb ik geen stroom in de buurt maar wel ruimte om een powerbank te plaatsen die ik dan met een schakelaar zou willen koppelen aan mijn IPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
DePaul schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:43:
Weet iemand dit? Ik heb sinds een aantal maanden een Homey early 2019 in gebruik. Heerlijk apparaat, vooral om nu dmv flows met Hue dial dimmer switches ook Sonos aan en uit te kunnen zetten.

Ik loop er echter nu tegenaan dat random ineens de verbinding met de Hue bridges (ik heb er twee) weg is in de Homey omgeving waardoor ook de flows dan niet meer werken. Ik kan het oplossen door zogenaamd een Hue lamp toe te voegen. Homey denkt daar over na en zegt dan dat er niets nieuws is om toe te voegen. Breek ik hem daarna af dan heeft ie ineens alles weer.

Iemand de gouden tip om dit te voorkomen? Het is op zich makkelijk te fixen maar toch is het irritant om het te moeten doen.
Ik ervaar hetzelfde. De hue app opnieuw opstarten helpt ook. Is wel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Yannick97 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:17:
[...]

Ik heb zelf geen Homey, maar vind het wel interessant om in dit topic mee te kijken en vragen te beantwoorden die ik kan beantwoorden door kennis van andere platformen.

Klinkt als een netwerk (mogelijk mDNS specifiek) issue. Ik weet niet precies hoe de Hue Hub gekoppeld zit aan Homey, maar als dit niet op IP is dan zou ik het daar eens zoeken. Verliezen de hubs (tijdelijk) verbinding en kan Homey daarom de status niet meer opvragen, of andersom? Vallen beide hubs tegelijk weg?

Beide hubs tegelijk dan zou ik zeggen mDNS of iets aan de zijde van Homey.
Om en om een Hue Hub, dan zit het in de Hue Hub. Verbonden via WiFi? of Ethernet?

Hoop dat je hiermee een beetje op weg kan.
Thanks, ik ga eens verder kijken

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__agwH6ITb_BAJ6Lwy959gShlWY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h2UWjzXtGjKlgncLx7VIgnfn.png?f=user_large
Helaas zie ik dit Google synchronisatie probleem ook sinds een week, krijg het niet meer opgelost. Is het mogelijk dat dit veroorzaakt wordt sinds Homey 12.3.2?

[ Voor 43% gewijzigd door eovermeer op 03-03-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 11:33
Zou mijn homey (2016) werken met volgende aqara T1 deur/raam sensor? Ik moet ze nog bestellen.

https://www.robbshop.nl/aqara-raam-deur-sensor-zigbee-t1

Sensor werkt op zigbee 3.0

Ik dacht van wel maar ik lees het volgende daar in de comments:
De sensoren zijn Zigbee 3.0 en die werken niet op mijn Homey Pro 2019. Robbshop support was heel goed maar konden ook geen oplossing bieden

Als ik de aqara app hier open staat die er gewoon bij. Al de vereiste versienummers lijk ik ook te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door gvrsnor op 03-03-2025 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik heb ook een Homey Pro 2019 en hierop :
https://www.robbshop.nl/r...bee-schakelaar-1-knop-wit
en die zijn ook Zigbee 3.0 dus daar zal het niet aan liggen.

Robb doet niet moeilijk met retourzendingen dus ik zou het gewoon proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
eovermeer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:08:
[Afbeelding]
Helaas zie ik dit Google synchronisatie probleem ook sinds een week, krijg het niet meer opgelost. Is het mogelijk dat dit veroorzaakt wordt sinds Homey 12.3.2?
Ik had dit ook maar Google gewoon weer ingeschakeld via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vronar
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:21
gvrsnor schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:33:
Zou mijn homey (2016) werken met volgende aqara T1 deur/raam sensor? Ik moet ze nog bestellen.

https://www.robbshop.nl/aqara-raam-deur-sensor-zigbee-t1

Sensor werkt op zigbee 3.0

Ik dacht van wel maar ik lees het volgende daar in de comments:
De sensoren zijn Zigbee 3.0 en die werken niet op mijn Homey Pro 2019. Robbshop support was heel goed maar konden ook geen oplossing bieden

Als ik de aqara app hier open staat die er gewoon bij. Al de vereiste versienummers lijk ik ook te hebben.
Ik heb een homey 2016 en de aqara T1 en dat werkt gewoon prima.
Hij heeft bij mij intern de volgende product ID: lumi.magnet.agl02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

eovermeer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:08:
[Afbeelding]
Wat heb je gedaan geprobeert ?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 00:21
bazzemans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:46:
Heb in huis nu 3 Frient rookmelders geïnstalleerd. De minimale variant van op elke verdieping één in de hal en beide overlopen. Daarnaast een Ajax brandmelder (rook, warmte + co) in de ruimte waar de cv-ketel staat. (De vorige bewoners hebben een compleet Ajax-systeem achtergelaten dus ik wacht met smart op de integratie met Homey waar Athom het 1e kwartaal van 2025 als ETA van noemde maar inmiddels een hick-up in is gekomen.) Harstikke mooie, als er brandmelding is bij één dan kan ik ook de andere triggeren. Ik wil het systeem nog uitbreiden met rookmelders voor de verblijfsruimten (woonkamer en twee slaapkamers). Die wil ik ook kunnen koppelen aan Homey, maar hoeven wat mij betreft niet twee richting op te communiceren. Het is wat mij betreft voldoende als de rookmelders afgaan en melden dat er brand is aan Homey, waarna (al dan niet met enige vertraging) de Frient rookmelders ook afgaan. Dan heb ik altijd de rookmelder in de ruimte met brand en centraal in huis drie alarmen die afgaan, hetgeen mij voldoende veilig lijkt.

Heeft iemand ervaring met goedkope/betaalbare brandmelders?
Die Frient rookmelders zijn toch erg vriendelijk geprijsd? Daarnaast vind ik ze er zelf ook erg mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:55
KSR schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 06:27:
[...]
Wat heb je gedaan geprobeert ?
Homey Pro 2023 herstart, vinkje uit/aan maar misschien moet ik Homey verwijderen uit Google Home en weer toevoegen.

Overigens blijft het even werken en dan kan ik de apparaten weer synchroniseren zodat de Flows worden toegevoegd. Zodra de app crasht blijven de Google Home Flows nog werken op de stem commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:24
Het lukt mij niet om van de Homey app in Android notificaties te krijgen. Ik heb de app toestemming gegeven om notificaties te sturen. Ik maak een supersimpele flow van 'tijd = 9:00u', stuur notificatie x, maar ik ontvang helemaal niets om 9:00u.. Wat kan ik nog proberen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

El Caballero schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:34:
Het lukt mij niet om van de Homey app in Android notificaties te krijgen. Ik heb de app toestemming gegeven om notificaties te sturen. Ik maak een supersimpele flow van 'tijd = 9:00u', stuur notificatie x, maar ik ontvang helemaal niets om 9:00u.. Wat kan ik nog proberen?
Doe je dat wel met "Push Notificatie" en niet met "Notificatie" ?

[ Voor 63% gewijzigd door DON PAPA op 06-03-2025 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:24
DON PAPA schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:42:
[...]
Doe je dat wel met "Push Notificatie" en niet met "Notificatie" ?
Dank je wel. Dit was de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
Iemand ervaring met een draadloze gong (dus op accu, niet op permanente stroom) die compatible is met de homey?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 15:24
miel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:05:
Iemand ervaring met een draadloze gong (dus op accu, niet op permanente stroom) die compatible is met de homey?
Aeotec Doorbell 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
miel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:05:
KlikAanKlikUit Mobiele draadloze deurbel ACDB-9000C

Edit: de deurbel heb ik gekoppeld aan Homey en homey aan de gong. De gong kan dus ook afgaan door andere triggers.

[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 06-03-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
bazzemans schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:31:
[...]

KlikAanKlikUit Mobiele draadloze deurbel ACDB-9000C

Edit: de deurbel heb ik gekoppeld aan Homey en homey aan de gong. De gong kan dus ook afgaan door andere triggers.
yes! Dat zocht ik... dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Weet iemand een manier om een gewone deurbel slim te maken? Ik woon in een huurhuis en je mag niks buiten aan de woning veranderen. Ik dacht aan iets van een Shelly ergens tussenplaatsen bij de deurbel, maar hoe precies weet ik nog niet. Iemand toevallig ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
https://www.robbshop.nl/d...el-koppelen-aan-smarthome

maar hangt een beetje van de setup af wat er mogelijk is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
deathmonkey schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:01:
Weet iemand een manier om een gewone deurbel slim te maken? Ik woon in een huurhuis en je mag niks buiten aan de woning veranderen. Ik dacht aan iets van een Shelly ergens tussenplaatsen bij de deurbel, maar hoe precies weet ik nog niet. Iemand toevallig ervaring mee?
https://klikaanklikuit.nl...or-bestaande-beldrukkers/

denk dat je zoiets zoekt....... als je tenminste een Homey hebt of een Homewizard, daarmee werkt dit ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:04
deathmonkey schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:01:
Domme draadloze deurbel slim maken met Shelly 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Dank voor jullie antwoorden, ik ga even kijken wat hier het beste werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Is er hier iemand die de interne Zigbee antenne heeft vervangen voor een externe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
i2Paq schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:12:
Is er hier iemand die de interne Zigbee antenne heeft vervangen voor een externe?
waarom zou je? Je kunt het bereik eenvoudig vergroten door op strategische plaatsen Zigbee devices te plaatsen die ook als router kunnen fungeren zoals Zigbee lampen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is er ook een mogelijkheid om via een flow of pop-up een waarde in te voeren?

Wil de tijdsduur van mijn laadpaal ingeven aan de hand van hoe vol hij nog is.
De auto zelf kan niet ingesteld worden op 80% dus wil dat homey het met een variabele timer regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

winwiz schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:36:
[...]

waarom zou je? Je kunt het bereik eenvoudig vergroten door op strategische plaatsen Zigbee devices te plaatsen die ook als router kunnen fungeren zoals Zigbee lampen
Dank! Dit ben ik nu als eerste aan het doen.

Omdat ik deze modificatie wel voorbij zie komen vroeg ik het mij gewoon af. Als optie voor achter de hand O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:03
i2Paq schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Omdat ik deze modificatie wel voorbij zie komen vroeg ik het mij gewoon af. Als optie voor achter de hand O-)
Ik denk dat je een robuuster en beter bereik krijgt door je netwerk uit te breiden met powered zigbee-devices, dan dat je denkt te bereiken met een externe antenne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Crxtreem schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:40:

De auto zelf kan niet ingesteld worden op 80% dus wil dat homey het met een variabele timer regelt.
Kan je doen via een Webhook, en die webhook zou je weer kunnen maken dmv een (lokale) webform...

Ik heb er ooit een een experimentje mee gedaan..

https://community.homey.app/t/input-in-flow-possible/128884

Heeft nog wat afwerking nodig (output is niet echt fraai) maar werkt wel...

Je moet wel ergens een html bestandje neer kunnen zetten. maar dat kan lokaal, en misschien zelfs in een mail of op je telefoon, zou je ff moeten proberen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 11:33
Vronar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:36:
[...]

Ik heb een homey 2016 en de aqara T1 en dat werkt gewoon prima.
Hij heeft bij mij intern de volgende product ID: lumi.magnet.agl02
Ik heb nu de Aqara T1 deur/raam sensor gekocht en de watersensor en ze werken zoals je zei beide perfect op mijn oude Homey. Hopelijk kan die het nog even volhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

cOOlrUnnINgs schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat je een robuuster en beter bereik krijgt door je netwerk uit te breiden met powered zigbee-devices, dan dat je denkt te bereiken met een externe antenne.
Goeie tip! Daar heb ik er eentje van liggen en die zal ik vanavond eens configureren.

Andere vraag: Heeft iemand een Foscam R2 of R4 camera in gebruik samen met de Homey?

Deze werkt op zich prima, alleen detecteert hij vanuit de Homey geen beweging en komt er dus geen alarm.

Vanuit de Foscam App werkt dat wel goed.

Ik wil echter een Flow maken en heb dus de detectie vanuit de Homey nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
i2Paq schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Het is tweerichting toch :?

Al schreeuw je nog zo hard, een doof iemand verstaat je echt niet (misschien niet de juiste metafoor, maar als de Homey roept, en je schakelaar ontvangt het signaal maar heeft niet genoeg power om zn status terug te sturen heeft het weinig zin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Crxtreem schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:40:

Je kunt tegenwoordig ook variabelen in je hoofdscherm zetten. Hoef je alleen de app te openen, juiste variabele aantikken en invoeren.

Ik weet niet welke laadpaal en auto je hebt, maar veel auto’s kun je via de server van de fabrikant uitlezen. Zo doe ik het ook met mijn e208 die ook geen instelling heeft om maar tot 80% te laden.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TKroon schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:36:
[...]

Je kunt tegenwoordig ook variabelen in je hoofdscherm zetten.
Oh wow, dat had ik even gemist! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Jpiek schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Kan je doen via een Webhook, en die webhook zou je weer kunnen maken dmv een (lokale) webform...

Ik heb er ooit een een experimentje mee gedaan..

https://community.homey.app/t/input-in-flow-possible/128884

Heeft nog wat afwerking nodig (output is niet echt fraai) maar werkt wel...

Je moet wel ergens een html bestandje neer kunnen zetten. maar dat kan lokaal, en misschien zelfs in een mail of op je telefoon, zou je ff moeten proberen..
Vanavond eens met Chatgpt zitten discussiëren en met jou voorbeeld een werkende timer kunnen maken.
Alleen werkt hij al wel op mijn laptop maar kan als ik de html in mijn Icloud drive zet werkt hij niet.
Dus nog even kijken hoe ik dat weer werkend krijg.
TKroon schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:36:
[...]

Je kunt tegenwoordig ook variabelen in je hoofdscherm zetten. Hoef je alleen de app te openen, juiste variabele aantikken en invoeren.

Ik weet niet welke laadpaal en auto je hebt, maar veel auto’s kun je via de server van de fabrikant uitlezen. Zo doe ik het ook met mijn e208 die ook geen instelling heeft om maar tot 80% te laden.
Dat is misschien ook nog wel een optie.
Wil het alleen zo simpel mogelijk maken voor mijn vrouw dus weet niet of het handig is om het direct in de variabele aanpassen handig is.

We hebben nu een Corsa-e (Dus ook een Stellantis).
Kan je die dan ook via een webpagina uitlezen?
Betwijfel alleen of dit wel betrouwbaar is omdat op iPhone niet echt realtime is en je best vaak moet verversen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Crxtreem schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:02:
[...]

Vanavond eens met Chatgpt zitten discussiëren en met jou voorbeeld een werkende timer kunnen maken.
Alleen werkt hij al wel op mijn laptop maar kan als ik de html in mijn Icloud drive zet werkt hij niet.
Dus nog even kijken hoe ik dat weer werkend krijg.

[...]

Dat is misschien ook nog wel een optie.
Wil het alleen zo simpel mogelijk maken voor mijn vrouw dus weet niet of het handig is om het direct in de variabele aanpassen handig is.

We hebben nu een Corsa-e (Dus ook een Stellantis).
Kan je die dan ook via een webpagina uitlezen?
Betwijfel alleen of dit wel betrouwbaar is omdat op iPhone niet echt realtime is en je best vaak moet verversen.
Ik weet niet hoe ver je wil gaan (heeft me aardig wat tijd gekost ;) ), maar als je deze docker installeert:
https://github.com/flobz/psa_car_controller
Kun je je auto koppelen, en vervolgens via Homey een GET-verzoek maken naar de docker om een JSON terug te krijgen waar alle data in staat. Daar voer ik nog wat checks op uit zoals dat de data niet meer dan 10 minuten oud is, etc.

De laadpaal heeft een trigger wanneer de auto aan is gesloten, dan start het ophalen van de data.
De laadpaal geeft door hoeveel kWh er geladen is, dus met een formule bereken ik het geschatte accupercentage.

Je kunt het nog koppelen aan je agenda, mits iedereen in huis die zorgvuldig bijhoudt. Bij ons kijkt Homey wanneer de auto nodig is, waar die naartoe gaat en weet dan hoe vol de auto moet zijn. Als het vriest en ik moet naar mijn werk 100%, maar in de zomer maar 85%. Voor mijn vrouw is 60% al voldoende.

Tot slot bepaalt Homey aan de hand van de stroomprijzen wanneer er het goedkoopst geladen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@Tkroon Wij hebben een PHEV en helaas geen oprit, ben toch wel lichtelijk jaloers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:10
Misschien is deze vraag al eerder voorbijgekomen, maar ik kan mijn specifieke situatie niet terugvinden.

Wat ik heb:
  • 10 rolluiken van Somfy met IO-bediening
  • 1 knikarmscherm met IO-bediening en een Somfy windsensor (IO)
(IO bewust gekozen vanwege terugkoppeling, in tegenstelling tot RTS)

Wat ik wil bereiken:
  • Het knikarmscherm moet automatisch indraaien bij te harde wind (middels de windsensor).
  • Zowel het knikarmscherm als de rolluiken moeten individueel bedienbaar zijn via Homey en de meegeleverde afstandsbedieningen.
  • Uiteraard wil ik deze apparaten ook kunnen opnemen in Homey-flows.
  • Nice-to-have: de windsensor uitlezen via Homey om de waardes te gebruiken in andere flows.
Mijn onderzoek tot nu toe:
  • Somfy Tahoma Hub: uitgebreid, maar prijzig en bevat functies (lampen schakelen etc.) die ik niet nodig heb.
  • Connexoon IO: betaalbaar, maar lijkt verouderd.
  • Somfy Connectivity Kit: goedkoopste optie, maar kan deze ook sensoren (zoals mijn windsensor) uitlezen?
Mijn vraag aan jullie:
Welke hub raden jullie aan gezien mijn wensen?
Het hoeft niet per se de goedkoopste oplossing te zijn, maar vooral betrouwbaar en stabiel.

Heeft iemand ervaring met deze oplossingen in combinatie met Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
joosie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:49:
Misschien is deze vraag al eerder voorbijgekomen, maar ik kan mijn specifieke situatie niet terugvinden.

Wat ik heb:

Wat ik wil bereiken:
  • Het knikarmscherm moet automatisch indraaien bij te harde wind (middels de windsensor).
  • Zowel het knikarmscherm als de rolluiken moeten individueel bedienbaar zijn via Homey en de meegeleverde afstandsbedieningen.
  • Nice-to-have: de windsensor uitlezen via Homey om de waardes te gebruiken in andere flows.
  • Somfy Tahoma Hub: uitgebreid, maar prijzig en bevat functies (lampen schakelen etc.) die ik niet nodig heb.
  • Somfy Connectivity Kit: goedkoopste optie, maar kan deze ook sensoren (zoals mijn windsensor) uitlezen?
Mijn vraag aan jullie:
Het hoeft niet per se de goedkoopste oplossing te zijn, maar vooral betrouwbaar en stabiel.

Ik gebruik de Connexoon IO i.c.m. Homey (voor knikarm zonnewering), werkt perfect en 2e hands voor prima prijsje te scoren op marktplaats. Ook flows voor wind e.d. gemaakt (gebruik alleen OpenWeather hiervoor, geen dedicated sensor). Voordeel van de Connexoon is ook optie voor local API.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:51
joosie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:49:

Wat ik heb:

Wat ik wil bereiken:
Mijn vraag aan jullie:

Ik heb hier 7 rafstores en 5 rolluiken en een knikarmscherm allemaal met Somfy IO. Ik gebruik een Tahoma box in combinatie met Homey. Ik heb geen eigen windsensor, maar maak gebruik van de KNMI app op de Homey. VOlgens mij is de Tahoma Box (uit 2021) vergelijkbaar met de Tahoma Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is het misschien al bekend wanneer het nieuwe energie scherm uitgeleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:44
Wellicht dat iemand me hier verder kan helpen.
Ik heb 3 rolluiken, deze heb ik via de Fibaro roller shutter 4 aan Homey Pro early 2023 gekoppeld.
Voor het aansturen gebruik ik wandschakelaars met 2 knoppen.
Ik heb specifiek gekozen voor de Fibaro omdat deze een mogelijkheid hebben om het rolluik ook 'stop' te zetten.
Als ik de Fibaro koppel aan Homey, dan heb ik de keuze om een flow te maken met "omhoog" "omlaag" en "stil".
Echter, zodra ik de kalibratie functie uitvoer, wordt het rolluik netjes gekalibreerd.
Maar vervolgens kan ik de Fibaro alleen nog maar aansturen door het rolluik naar een percentage te sturen.
100% is helemaal dicht, 0% is helemaal open, en alles daar tussenin is mogelijk.

Het aan kunnen sturen op een percentage is ook wenselijk, de rolluiken kunnen dan op een ventilatie stand gezet worden, maar de optie om het rolluik te stoppen is er dus ineens niet meer.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@205Gutmann uit interesse: waarom zou je ze nog willen stoppen als je een percentage in kan stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
TKroon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:56:
@205Gutmann uit interesse: waarom zou je ze nog willen stoppen als je een percentage in kan stellen?
1 rolluik hangt bij mijn thuiswerkplek, daar wil ik de positie van het rolluik handmatig kunnen bepalen omdat anders de zon in mijn beeldscherm schijnt.
En aangezien de stand van de zon nogal eens verandert, is het wel handig om dat gewoon met de hand te kunnen bepalen in plaats van iedere keer met percentages te werken of de Homey app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

205Gutmann schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:47:
Als ik de Fibaro koppel aan Homey, dan heb ik de keuze om een flow te maken met "omhoog" "omlaag" en "stil".
Echter, zodra ik de kalibratie functie uitvoer, wordt het rolluik netjes gekalibreerd.
Maar vervolgens kan ik de Fibaro alleen nog maar aansturen door het rolluik naar een percentage te sturen.
100% is helemaal dicht, 0% is helemaal open, en alles daar tussenin is mogelijk.
Begrijp ik het goed, dat na kalibratie is de functie "zet status ..." er niet meer is? Dat lijkt mij dan een foutje in de app, want die optie zou er wel moet zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkA6i6xk9jC5K0kmu4GtmMgsTmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWrACBBl0RE2uDyXjK6XjDgr.jpg?f=fotoalbum_large

Anders even een support vraag stellen bij Athom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Nu online

WheeleE

Dinges

Zijn hier mensen die een Reolink deurbel hebben weten te verbinden met Homey?
Het zou mogelijk moeten zijn met de Onvif-app in Homey, maar het toevoegen van de camera loopt telkens spaak.

Automatisch toevoegen wil de onvif-app sowieso niet. Bij handmatig toevoegen vul ik username, password en ip-adres van de camera in, en onvif service port .
De error bij port 9000 is Error: Discovery error: read ECONNRESET
Port 80 en 443: Error: Discovery error: Wrong ONVIF SOAP response
Volgens mij klopt het ipadres en poortnummer 9000 dus wel.
Maar wat gaat er dan mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Hier werkt het wel op poort 8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
@DON PAPA Dit zijn de opties die ik kan kiezen bij een advanced flow, zodra ik de Fibaro heb gekalibreerd, verdwijnen die opties en kan ik alleen nog maar kiezen uit de optie om het apparaat naar een percentage te sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPhjJDe5E-UFpt4Dxu_XibHfNUE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ojopTvsY9SGGDNisLtl4XNdq.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Nu online

WheeleE

Dinges

Die had ik nog niet geprobeerd, thanks!.
Geeft een andere foutmelding: Error: Discovery error: connect ECONNREFUSED <ipadres>:8000

Ik denk dat ik de config van de camera zelf ff moet nalopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
WheeleE schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:38:
Zijn hier mensen die een Reolink deurbel hebben weten te verbinden met Homey?
Het zou mogelijk moeten zijn met de Onvif-app in Homey, maar het toevoegen van de camera loopt telkens spaak.

Automatisch toevoegen wil de onvif-app sowieso niet. Bij handmatig toevoegen vul ik username, password en ip-adres van de camera in, en onvif service port .
De error bij port 9000 is Error: Discovery error: read ECONNRESET
Port 80 en 443: Error: Discovery error: Wrong ONVIF SOAP response
Volgens mij klopt het ipadres en poortnummer 9000 dus wel.
Maar wat gaat er dan mis?
Draait als een zonnetje hier. Je moet de onvif settings en poorten aanzetten in Reolink app / web. En mocht je de PoE variant hebben;Vergeet tevens niet UID setting uit te zetten daar om cloud afhankelijkheid van Reolink te voorkomen. Ik sla beelden op in NAS en benader Reolink lokaal. Van internet geblokkeerd verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WheeleE
  • Nu online

WheeleE

Dinges

Axel schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:30:
[...]

Draait als een zonnetje hier. Je moet de onvif settings en poorten aanzetten in Reolink app / web. En mocht je de PoE variant hebben;Vergeet tevens niet UID setting uit te zetten daar om cloud afhankelijkheid van Reolink te voorkomen. Ik sla beelden op in NAS en benader Reolink lokaal. Van internet geblokkeerd verder
Met jouw tip en wat extra gegoogle werkt het nu, thanks!
De optie ONVIF blijkt pas zichtbaar te worden als je RTSP aanzet, vandaar dat ik het niet eerder had ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Nu online

WheeleE

Dinges

Nieuwe uitdaging: er lijkt geen trigger "als de deurbel wordt ingedrukt" te zijn om in flows te gebruiken.
Ik heb m'n Reolink zodanig ingesteld dat er niet op beweging wordt getriggerd om op te nemen, alleen als er wordt aangebeld.
Zijn er andere opties om de deurbelknop toch in flows op te nemen? Want daarom heb ik m voornamelijk gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
WheeleE schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:23:
Nieuwe uitdaging: er lijkt geen trigger "als de deurbel wordt ingedrukt" te zijn om in flows te gebruiken.
Zeker wel, die heet "vistor detected alarm turned on" (Onvif app) = De knop ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
ff zijdelingse vraag, hoe doen jullie DHCP ? Ik ben inmiddels zover dat ik een eigen netwerkheb dmv van een simpele Asus router, maar DHCP management op dat ding is een draak.
Verder dan 9 device in de webinterface komt hij niet, de rest mag je in een pull-down menu opzoeken.

Weet iemand een simpele router die wél een DHCP server met overzicht in 1 oogopslag heeft?

Of een supersimpele oplossing die ik op een Raspberry Pi of NUC kan draaien ?
En dan echt supersimpel, liefst een image, ik heb weinig zin in nog meer admintaken. DHCP, reservations kunnen maken, en een goed overzicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pihole? ( wat is de koppeling met homey trouwens??) Die kan dhcp

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
De koppeling met Homey is dat die er héél slecht tegenkan als een device ineens een ander IP adres heeft.
Met +11 wifidevices dus zaak om DHCP reservations goed te beheren en opnieuw op te kunnen bouwen indien nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Axel schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:04:
[...]

Zeker wel, die heet "vistor detected alarm turned on" (Onvif app) = De knop ingedrukt.
Bij mijn Reolink is de werking totale willekeur. Of dat aan de Whatsapp integratie ligt of de connectie Reolink / Homey is mij onduidelijk. Zo nu en dan krijgen we wél een foto in onze groepsapp "het huis praat". Ik zou graag een goede app voor Reolink zien :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
ephymerous schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:23:
[...]

Bij mijn Reolink is de werking totale willekeur. Of dat aan de Whatsapp integratie ligt of de connectie Reolink / Homey is mij onduidelijk. Zo nu en dan krijgen we wél een foto in onze groepsapp "het huis praat". Ik zou graag een goede app voor Reolink zien :)
Hier i.c.m. lokale connectie naar Synology NAS voor beelden afhandeling en push notificaties via Homey geen enkel probleem. Erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Sinds een paar dagen heb ik problemen met de kaku-stekkerschakelaar (simpele acc 2300) die een aantal jaar goed gefunctioneerd hebben. Ineens schakelen ze niet meer. Ik kan ze verwijderen en opnieuw aanmelden, maar ook daarna werken ze niet. Het lijkt erop dat ze één voor één nu uitvallen. Anderen eenzelfde ervaring?

(Wat ik nog ga proberen is het geheugen van de schakelaar in zijn geheel wissen en daarna opnieuw aanmelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

bazzemans schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:30:
Sinds een paar dagen heb ik problemen met de kaku-stekkerschakelaar (simpele acc 2300) die een aantal jaar goed gefunctioneerd hebben. Ineens schakelen ze niet meer. Ik kan ze verwijderen en opnieuw aanmelden, maar ook daarna werken ze niet. Het lijkt erop dat ze één voor één nu uitvallen. Anderen eenzelfde ervaring?

(Wat ik nog ga proberen is het geheugen van de schakelaar in zijn geheel wissen en daarna opnieuw aanmelden)
Bij mij bleven ze aan staan, of ze schakelde op eens samen aan.. ik heb ze er nu tussenuit gehaald en vervangen door shelly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@red bull onlangs of na x periode gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

homey nu dik jaar in gebruik, kaku spul daarvoor al veel langer (6 jaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
bazzemans schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:30:

ze kunnen maar maximaal een aantal keer klikken.... ik heb hetzelfde hier nu, alleen de Homey doet het niet meer, via de homewizard wel..... maar heb ook maar besloten om ze gewoon te vervangen..... was de makkelijkere weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-07 06:46
Einar schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:57:
Tot nu toe ben ik alleen waterdetectoren tegengekomen die er voor kunnen zorgen dat het water op een bepaald minimum niveau blijft staan of dat er een alarm afgaat als er water gedetecteerd wordt.

Ik heb een kleine waterput die eigenlijk te klein is voor een dompelpomp.
Mijn idee is om een sensor op een bepaalde hoogte in de put te monteren en als het water de sensor bereikt, dat dan een pomp ongeveer 30 sec. aan gaat.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Een toevoeging op het bovenstaande: het putje (inhoud 40 liter) is in een benedenverdieping gesitueerd en wordt vanuit een wasmachine gevuld. Vanuit dat putje moet het water (afhankelijk van de soort was) één of meerdere keren omhoog gepompt worden om te worden afgevoerd .

Ik heb een water leak sensor van Ali.
Op zich werkt deze, alleen is deze bedoeld om een signaal af te geven als er ergens een lekkage is (ontstaan). Echter als de sensor water detecteert en een signaal afgeeft, dan blijven de contactpunten nog en tijdje vochtig waardoor een 2e signaal (bijv. 10 minuten later) niet door komt.
Ik ben dus nog steeds zoekende naar iets (bij voorkeur "uit het schap") dat een signaal afgeeft als het water boven een bepaald niveau komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
miel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:57:
[...]

ze kunnen maar maximaal een aantal keer klikken.... ik heb hetzelfde hier nu, alleen de Homey doet het niet meer, via de homewizard wel..... maar heb ook maar besloten om ze gewoon te vervangen..... was de makkelijkere weg..
Wat bedoel je met maximaal een aantal keer klikken? Dat er een maximum aan het aantal in het geheugen opgeslagen zenders in kunnen of dat ze maximaal een x aantal keer aan-uit meegaan?

Dat laatste zou ik echt bizar vinden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Einar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:54:
[...]

Een toevoeging op het bovenstaande: het putje (inhoud 40 liter) is in een benedenverdieping gesitueerd en wordt vanuit een wasmachine gevuld. Vanuit dat putje moet het water (afhankelijk van de soort was) één of meerdere keren omhoog gepompt worden om te worden afgevoerd .

Ik heb een water leak sensor van Ali.
Op zich werkt deze, alleen is deze bedoeld om een signaal af te geven als er ergens een lekkage is (ontstaan). Echter als de sensor water detecteert en een signaal afgeeft, dan blijven de contactpunten nog en tijdje vochtig waardoor een 2e signaal (bijv. 10 minuten later) niet door komt.
Ik ben dus nog steeds zoekende naar iets (bij voorkeur "uit het schap") dat een signaal afgeeft als het water boven een bepaald niveau komt.
Kan je geen vlotter, stuk piepschuim, monteren en daar een gedeelte van een deur sensor op maken, magneet, en aan de wand van de put de sensor?
Desnoods de magneet wat hoger zodat de sensor zelf niet nat kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
bazzemans schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:32:
[...]

Wat bedoel je met maximaal een aantal keer klikken? Dat er een maximum aan het aantal in het geheugen opgeslagen zenders in kunnen of dat ze maximaal een x aantal keer aan-uit meegaan?

Dat laatste zou ik echt bizar vinden 8)7
Nee het is een relais, dat gaat ooit een keer stuk…. Dat is er dus nu gebeurd zo lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
miel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Nee het is een relais, dat gaat ooit een keer stuk…. Dat is er dus nu gebeurd zo lijkt het..
Ah juist. Wel gek dat de schakelaar dan wel schakelt als ik het instel toch? Dan gaat het aangesloten apparaat wel aan en uit.

Edit: het is heel vreemd. Eén van de schakelaars opnieuw ingesteld en met de lamp die erop is aangesloten werkt het weer. Met de TV hetzelfde gedaan maar daarbij werkt het niet. Wel met de afstandsbediening die erop is aangesloten en de TV gaat wel aan maar niet uit. Heel vreemd.

Edit2: lamp doet het nu ook weer niet. Alleen via Homey niet. Met de afstandbediening is het nog gewoon te schakelen. Echt vreemd.

[ Voor 38% gewijzigd door bazzemans op 17-03-2025 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
mike123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:48:
[...]

Kan je geen vlotter, stuk piepschuim, monteren en daar een gedeelte van een deur sensor op maken, magneet, en aan de wand van de put de sensor?
Desnoods de magneet wat hoger zodat de sensor zelf niet nat kan worden.
Aardig idee. Hoe had jij het stuk piepschuim met de deursensor gezien?
Het water van de wasmachine komt van boven in de put terecht. Er dus op dat moment veel beweging in het water wat al in de put aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
Zit hier instructies bij zodat ik ols noob dat zou kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Einar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Aardig idee. Hoe had jij het stuk piepschuim met de deursensor gezien?
Het water van de wasmachine komt van boven in de put terecht. Er dus op dat moment veel beweging in het water wat al in de put aanwezig is.
Mogelijk een stuk buis van een cm of in diameter. Daar rond omheen een stuk drijvend materiaal en daar bovenop een magneet plaatsen. Dan gaat het niet meer heen en weer. En misschien een stukje gaas van een hordeur onder de straal van de wasmachine plaatsen, dat breekt de straal.
Had ik ook eens gebruikt om het lawaai van een waterval van een waterornament te dempen. Werkte prima. Al gaat dat niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Einar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:00:
[...]
Zit hier instructies bij zodat ik ols noob dat zou kunnen maken?
Je knoopt 2 dingen aan elkaar die elk een andere functie hebben, dus nee >:)

Maar die (of een andere*) sensor geeft een bepaald voltage af bij een bepaalde stand, die lees je uit met de Shelly (of een fibaro).
In Homey reken je dat om naar een bepaalde stand van de sensor en dus inhoud.

Dat heet tweaken :P

* Kan zijn dat je een andere moet hebben qua voltage, dit was een 'uit de mouw' voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
iets soortgelijks doen ze hier, maar dan tbv het meten van waterdruk

https://community.homey.app/t/waterdruk-meten/63609/10

Je krijgt dan een dergelijke aansluiting :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKJEFrjpgnaNgthJlB4dXzK1B5k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CBGwaJH4zVIDO6j8EgUcZJuK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
mike123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:12:
[...]

Mogelijk een stuk buis van een cm of in diameter. Daar rond omheen een stuk drijvend materiaal en daar bovenop een magneet plaatsen. Dan gaat het niet meer heen en weer. En misschien een stukje gaas van een hordeur onder de straal van de wasmachine plaatsen, dat breekt de straal.
Had ik ook eens gebruikt om het lawaai van een waterval van een waterornament te dempen. Werkte prima. Al gaat dat niet zo hard.
Jpiek schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:42:
iets soortgelijks doen ze hier, maar dan tbv het meten van waterdruk

https://community.homey.app/t/waterdruk-meten/63609/10

Je krijgt dan een dergelijke aansluiting :

[Afbeelding]
Bedankt voor alle input en het meedenken.
Inmiddels kwam dit op mijn pad: https://smartgateways.nl/product/waterlevel-gateway/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naxus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-03 11:36
@Einar Ben je niet bezig met over-engineering?

In dat geval zou zoiets een simpelere oplossing kunnen zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgG73dRa8kbJqKlgW3IfVTUdhTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnL75xPbKvcOGBnzla7RuCiB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Einar schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:05:
[...]

[...]

Inmiddels kwam dit op mijn pad: https://smartgateways.nl/product/waterlevel-gateway/
Netjes, mooie prijs ook. Daar bouw je mijn oplossing niet of nauwelijks voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
naxus schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:36:
Bestaat dat ? Over-engineering op Tweakers ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Einar schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:05:
[...]

[...]

Ja lekker dan, die wil ik nu in mijn regenton die naast de toegangsdeur staat, en die zomers toch altijd leeg is doordat ik alles uit de ton water geef 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einar
naxus schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:36:

In dat geval zou zoiets een simpelere oplossing kunnen zijn ;)

[Afbeelding]
Ik denk het niet(?).
Ik heb exact dit model in gebruik. Alleen heeft de vlotter geen ruimte om te kunnen bewegen en daardoor te functioneren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Axel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:29:
[...]

Hier i.c.m. lokale connectie naar Synology NAS voor beelden afhandeling en push notificaties via Homey geen enkel probleem. Erg stabiel.
Met de NAS gaat het hier ook uitstekend.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Misschien een stomme vraag, maar hoe bevalt jullie de (iOS) app van Homey? Is het snel / stabiel, zijn er integraties beschikbaar zoals widgets? (Kon zo snel niet vinden)

En andere vraag, kun je homey koppelen aan een whatsapp accountje of sms-server, dat je via een GPT in natural language een berichtje kan sturen met zet de koffiemachine aan en automatisch weer uit na een uur (bijv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik vindt hem prima werken.

Al gebruik ik soms de Webinterface omdat dat sneller en duidelijker is.

WhatsApp? Ja.
Of dat helemaal kan zoals jij dat wil weet ik niet.

Je kunt ook notificaties sturen.

[ Voor 34% gewijzigd door i2Paq op 20-03-2025 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
N1ckk schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:28:
En andere vraag, kun je homey koppelen aan een whatsapp accountje of sms-server, dat je via een GPT in natural language een berichtje kan sturen met zet de koffiemachine aan en automatisch weer uit na een uur (bijv)
Koppelen aan Google home, dan kun je flows starten maar ook devices van Homey aansturen.

Zelf geen ervaring mee overigens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:51
N1ckk schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:28:

Is het niet sneller om hier een virtuele knop voor te maken in Homey. En daarop drukken in de app. Of op je iPhone deze als widget in te stellen bijvoorbeeld. Of in ‘opdrachten’, dan kun je ook met Siri dat aanroepen.

Denk dat bovenstaande of met Google Home het sneller is dan een chat sturen ofzo.
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.